Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 335 ... 337 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:47
r6aw schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 07:24:
Ik wou mijn thermometer van mijn grill guru eens gaan vervangen voor een digitale. Nu kwam ik die van herqs tegen.. maar voor mijn gevoel zijn dit allemaal de zelfde als die op alieexpresss staan voor 40€ om[Afbeelding]
Op Alibaba zijn ze nog goedkoper, 20,- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
Ik heb ze meen ik ook bij Cranenbroek zien liggen maar toch links gelaten omdat het zo "goedkoop" oogde.
Zal eens op Ali checken voor 1 om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:25
Ik wil er ook eentje bestellen. Mijn dome thermometer geeft een stuk lagere temperatuur aan dan de Inkbird gemeten op de grill.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:00:
[...]

Je moet toch heen om houtskool te halen toch? ;)
Het Alu bakje werkt voor nu ook prima, kolen branden er niet doorheen dus ik kan hem zelfs hergebruiken d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 18:44
ephymerous schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:02:
Ik wil er ook eentje bestellen. Mijn dome thermometer geeft een stuk lagere temperatuur aan dan de Inkbird gemeten op de grill.
Dat is ook deels omdat dat nooit gelijk is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:08
ephymerous schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:02:
Wellicht omdat dat ook zo is?
Ik heb mijn thermometers allemaal gecheckt/geijkt en ook ik zie een verschil in temperatuur tussen het rooster en het deksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6aw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-07 19:45
iMode schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 11:18:
[...]

Op Alibaba zijn ze nog goedkoper, 20,- euro.
Heb je link?
Ik zie alleen grote aantal 20 stuks voor 20 euro stuk

[ Voor 13% gewijzigd door r6aw op 26-06-2025 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
Gewoon bij zoeken bbq thermometer in toetsen, er staan er meerdere op bij verschillende aanbieders.

Vorig jaar een Fatbike gekocht, vragen ze hier in NL 1500,- voor. Rechtstreeks bij de leverancier 330,- betaald en ja gewoon netjes 1 jaar garantie. Gewoon met ze chatten, minimale afnamen is vaak niet nodig. 1 stuk ook mogelijk en hebben vaak gewoon EU loods met voorraad.

AliExpress en Alibaba zijn van de zelfde eigenaar. AliE is voor consumenten en AliB voor de groothandel, maar particulier dus vaak ook mogelijk en nog goedkoper dan AliE.
Had laatst een onderdeel nodig, op AliE 85,- en bij AliB 18,-. Precies het zelfde onderdeel, zelfs de zelfde foto van de leverancier haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXP8Er6FxATe4qv0Lc9iShBcu6o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6uqRSa0oTzXjw4DqttaOMLYP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xuSPi0Vckkqp6xmAqmhNqD_HosU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zY1y98Ik1LfKNhUputBNXdJK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0f-5KdODbID6eV6K0xRyDAmXEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6BDGl7czyfkXHDU06GBPMC7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door iMode op 26-06-2025 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ASS-Ware schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:15:
[...]

Wellicht omdat dat ook zo is?
Ik heb mijn thermometers allemaal gecheckt/geijkt en ook ik zie een verschil in temperatuur tussen het rooster en het deksel.
Het kan hier zomaar 100 graden verschillen, grill temp en dome temp. Hangt nogal af van het formaat van het stuk vlees, alsmede hoelang de dome dicht zit.

Overigens zou ik persoonlijk iets meer uitgeven, en meteen voor een inkbird gaan. Naast dat ik die dingen niet erg mooi vind staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
418O2 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:15:
[...]

Dat is ook deels omdat dat nooit gelijk is
Dat snap ik, maar in mijn logica stijgt de warmte en zou de temperatuur op de grill lager moeten zijn dan bovenin.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-07 17:49
Overigens zou ik persoonlijk iets meer uitgeven, en meteen voor een inkbird gaan. Naast dat ik die dingen niet erg mooi vind staan.
Als je het dan meteen helemaal goed wilt doen dan ga je voor RFX. Ik heb er zelf nu 1 in combinatie met Billows en dat werkt voortreffelijk. Rechtstreeks in USA bestellen scheelt aanzienlijk in de kosten (zelfs met de inklaringkosten erbij). Er zijn regelmatig goede aanbiedingen in de USA (met USA feestdagen bijvoorbeeld) en coupon codes (die werken!) zijn er meestal ook wel te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
ephymerous schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:19:
[...]

Dat snap ik, maar in mijn logica stijgt de warmte en zou de temperatuur op de grill lager moeten zijn dan bovenin.
Ik denk dat dat te simpel is met de airflow in een BBQ.
Soms is het rooster warmer en soms het deksel.
Maar ik ben geen expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ephymerous schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:19:
[...]

Bij direct kan dat zomaar andersom zijn omdat de warme lucht niet eerst langs de thermometer stroomt en dan pas richting rooster krult.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ua5GGz-8fp2RFI8_sBVIw-PfY-4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zKQVc23RuI6hGYvxNfbTYWlO.png?f=fotoalbum_large
Dit idee een beetje.

[ Voor 31% gewijzigd door Gonadan op 26-06-2025 18:19 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Gonadan schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:17:
[...]

Bij direct kan dat zomaar andersom zijn omdat de warme lucht niet eerst langs de thermometer stroomt en dan pas richting rooster krult.

[Afbeelding]
Dit idee een beetje.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen maar indirect heb gebbqed :9

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:22
Hoi

Weet iemand toevallig of er tussen de "2022"modellen en de 2024/25 modellen van de Bastard (Urban) Large Complete nog verschillen zitten die noemenswaardig zijn?

Ik merk dat de ene shop duidelijk meldt dat het een 22 is, de ander meldt niets maar de EAN lijkt dan identiek te zijn, ik twijfel een beetje of ik er nadeel van ga hebben of het een 22 of ander jaargang (recenter) gaat zijn.

Voorbeelden:

Mooie deal: https://www.forestoutdoor...an-large-complete-kamado/
Maar is dit een daadwerkelijk 25 model?

Vergelijkbare deal? Of ouder model:
https://www.wehkamp.nl/th...lete-kamado-bbq-17226577/

hang ik me teveel op aan 22 of nieuwer? Of is het terecht? Want ik zie het verschil niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:04
Volgend jaar is die van dit jaar ook van vorig jaar. Iets met marketing en zo.

[ Voor 20% gewijzigd door ozzynator op 26-06-2025 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:22
ozzynator schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:06:
Volgend jaar is die van dit jaar ook van vorig jaar. Iets met marketing en zo.
Ja die begrijp ik ook :P

Maar gaat me meer tussen 2022 en 2024 (of 2025) --> zit er verschil tussen 22 en 24 die de moeite waard maakt om de ene of de andere te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Ik zie eerlijk gezegd geen verschil en weet ook niet van een verschil (de VX is anders, dát is een verschil). Sterker nog; https://kamadoexpress.nl/...-vragen-over-the-bastard/ stelt dat er geen 2025 model bestaat....

Volgens mij moet je alleen opletten of er een multi-level systeem in zit. Dat is sinds 2022 het geval en ik heb weleens goedkopere acties gezien die dat misten. Maar goed, dat was al even geleden, we leven inmiddels al in 2025 tenslotte.

Maar ik ben geen expert dus misschien roept iemand anders dat er tóch een verschil(letje) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Peeps, ik wil zaterdag een stukje rosbief op de BBQ doen.
Het komt uit Uruguay, is graangevoerd, dus iets meer intramusculair vet, maar over het algemeen is het een mager stukje vlees, heb ik begrepen.

Ik zal er wat aardappelen bij poffen in aluminiumfolie en er komt een salade bij.

Ik zit te denken aan SPG, rondom boven direct vuur een kleurtje geven en indirect op zo’n 120-150C door naar een kerntemperatuur van 52C.

Is dat te ver, moet dat wat minder?
We houden van rosé, niet van rood.

Ik hoor graag jullie mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 16:22
Koepert schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:29:
[...]

Ja die begrijp ik ook :P

Maar gaat me meer tussen 2022 en 2024 (of 2025) --> zit er verschil tussen 22 en 24 die de moeite waard maakt om de ene of de andere te kiezen.
Je moet gewoon een BGE kopen. Die zijn al 50 jaar vrijwel onveranderd. :P

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 13:30
ASS-Ware schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:52:
Het komt uit Uruguay, is graangevoerd, dus iets meer intramusculair vet, maar over het algemeen is het een mager stukje vlees, heb ik begrepen.

Ik zal er wat aardappelen bij poffen in aluminiumfolie en er komt een salade bij.

Ik zit te denken aan SPG, rondom boven direct vuur een kleurtje geven en indirect op zo’n 120-150C door naar een kerntemperatuur van 52C.

Dit soort linkjes weren wij. Het is niet bepaald hulpzaam op deze manier

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 27-06-2025 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijo038
  • Registratie: April 2023
  • Nu online
ASS-Ware schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:52:

Ik zou hem alleen indirect doen op 120-150 graden en dan rond de 47 graden er vanaf halen. Afhankelijk van de kleur misschien nog even boven direct vuur. Dan laten rusten. Denk dat hij doorbakken is wanneer je hem tot 52C op de bbq laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Rijo038 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:02:
[...]

Ik zou hem alleen indirect doen op 120-150 graden en dan rond de 47 graden er vanaf halen. Afhankelijk van de kleur misschien nog even boven direct vuur. Dan laten rusten. Denk dat hij doorbakken is wanneer je hem tot 52C op de bbq laat liggen.
Okay, dank je wel.
Een hele andere temperatuur dan andere delen van het rund dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
iMode schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:32:
[...]

Gewoon bij zoeken bbq thermometer in toetsen, er staan er meerdere op bij verschillende aanbieders.

Vorig jaar een Fatbike gekocht, vragen ze hier in NL 1500,- voor. Rechtstreeks bij de leverancier 330,- betaald en ja gewoon netjes 1 jaar garantie. Gewoon met ze chatten, minimale afnamen is vaak niet nodig. 1 stuk ook mogelijk en hebben vaak gewoon EU loods met voorraad.

AliExpress en Alibaba zijn van de zelfde eigenaar. AliE is voor consumenten en AliB voor de groothandel, maar particulier dus vaak ook mogelijk en nog goedkoper dan AliE.
Had laatst een onderdeel nodig, op AliE 85,- en bij AliB 18,-. Precies het zelfde onderdeel, zelfs de zelfde foto van de leverancier haha.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch maar eens 1 bestellen, 2 tientjes valt reuze mee.

Ik heb zelf nog niet gecheckt maar dat is gewoon oude thermo losschroeven en nieuwe erop, niets geen isolatie of iets dergelijks ertussen toch?

/edit:
Net met seller contact gehad op AliB en minimale afname is toch echt 2.
Ook moet je overleggen met seller over verzendkosten maar daar kreeg ik geen duidelijkheid over.

Ook even een vergelijk gedaan op AliE en daar scheelt het me 2~3 euro op een zelfde die bij Cranenbroek te halen is (42,95 wel dan maar 2 probes maar is voor mij voldoende)
https://www.vancranenbroe...nice-cooker-mbl010-465348

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 27-06-2025 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijo038
  • Nu online
ASS-Ware schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:15:
[...]

Okay, dank je wel.
Een hele andere temperatuur dan andere delen van het rund dus.
Valt wel mee volgens mij. Picanha doe ik tot 48 graden en dan 10 minuten laten rusten. Dan kom je tot ongeveer 52 graden en is hij rosé. Rosbief heb ik zelf nog niet gedaan moet ik eerlijk zeggen. Daarom dat ik hem gelijk zou behandelen als Picanha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Rijo038 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:29:
[...]

Valt wel mee volgens mij. Picanha doe ik tot 48 graden en dan 10 minuten laten rusten. Dan kom je tot ongeveer 52 graden en is hij rosé. Rosbief heb ik zelf nog niet gedaan moet ik eerlijk zeggen. Daarom dat ik hem gelijk zou behandelen als Picanha
Ah, ik doe Picanha altijd reverse sear.
Inderdaad tot 48C, wegleggen, opstoken en nog afgrillen en kom dan op ongeveer 56C uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Rijo038 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:29:
[...]

Vloek ik in de kerk als ik zeg dat ik Picanha wel goed op rosbief vind lijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijo038
  • Nu online
whoami schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:13:
[...]

Vloek ik in de kerk als ik zeg dat ik Picanha wel goed op rosbief vind lijken ?
Wat mij betreft niet, daarom zou ik hem ook op dezelfde manier behandelen op de bbq

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

't Zit in het rund aardig dicht bij elkaar. Alleen hoop je dan bij het staartstuk wel op een dikke laag vet en die heb je bij de rosbief niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ben vandaag te gast, met barbecue. Starter wordt vol gegooid met supermarktbriketten, lampenolie erover, brandt niet. Wit aanmaakblokje erop, net niks, blokje er maar onder en de hele buurt in de zwarte rook.

Het is gezellig en ik vermaak me, maar hier in dit topic is het toch anders. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:06
Gonadan schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 18:55:
Ben vandaag te gast, met barbecue. Starter wordt vol gegooid met supermarktbriketten, lampenolie erover, brandt niet. Wit aanmaakblokje erop, net niks, blokje er maar onder en de hele buurt in de zwarte rook.

Altijd lekker het brood en de salade.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ASS-Ware
Vandaag was het tijd voor hasselback potatoes en een stukje rosbief.

Aardappelen schoongemaakt, ingesneden, dun plakje er afgesneden zodat ze blijven liggen, olijfolie er overheen en zout er op.
BBQ op 150C en de aardappelen boven direct vuur.
Elk half uur met een lepel wat van de olijfolie er overheen geschept.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6p_2SKI1q4YClmau5RCV2WIWHUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ntRrc3urC8qC8inv1eUNp4OH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZb45ZaWZ8Dnwi_BZH0LLtduQ9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCnyDabb183uiaOvANumb5tb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Htdh57DFMCQWoMDN_FMfsHIzvrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vg4B36Xj5XQ7jG5IZM0BGpEO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVLS4ZjRsV2RXx9JRXtW5DIg7ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCSeU7bhqKr3BH2kVRoPrXVJ.jpg?f=fotoalbum_large

Na een uur mocht de rosbief er bij.
Eerst 2 x 2 min direct een kleur geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-8I7i-8ifKSPzG3Vig0UY6RIP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ZMPpUkNZ7GPGTWBdUKYJJGB.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna indirect door tot een kerntemperatuur van 52C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uk-qFdwaT6CgPNx8IJPBg13eQzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Lw4NVpNj5iT3Gg51HlnpQnc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0M_RHWvpCTgsuuK7SyRlnAYjcr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KGnBj2w3db6cc3uuhuZQRpEA.jpg?f=fotoalbum_large

Na 10 min rusten aansnijden maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndj-SkJ-BMTPA-UtqquNBuP_Gts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugOjPQ3ZMH1Ts0BgcsoZIBnF.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn bordje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iULq-lsJO90eap8QyB8X2MtkQiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WOpChjXHSfwnV3GCRDCUjCP1.jpg?f=fotoalbum_large

Het was heerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 18:55:

En 1 keer een tip geven hoe iets handiger kan en je kan meteen iedere keer bij andere gaan bbq-en 🤣

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Leipo schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 20:01:
[...]

En 1 keer een tip geven hoe iets handiger kan en je kan meteen iedere keer bij andere gaan bbq-en 🤣
Daarom. Ik zeg niets en drink een biertje. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met Roostr bbq keukens/tafels?
Ben op zoek naar een bbq tafel met een luxueuze uitstraling en dit lijkt me wel erg mooi…

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Vandaag weer eens wat MOINK balls gemaakt. Ze waren weer heerlijk.

Foto 1 is na het aflakken, voordat ze een 2e keer op de BBQ gingen. Foto 2 is toen ze klaar waren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKJl8brm_ht4pe8xXe6J91nf9v0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGB9P4QvCI3Myu1e3DOWV8rp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wfMQmvYWXM6_lhhKp5X6ya8hAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6gE2N2A7b7Eb9PXYui2Ngh1.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelakt met Sweet Baby Ray's Honey barbecuesaus. Wat blijft dit toch een overheerlijk recept. Ik was bang dat ze misschien niet heel lekker zouden zijn, omdat de BBQ eigenlijk veel te heet was (rond de 200-250 graden, terwijl volgens het recept max 120 wordt aangeraden), maar ik proefde eigenlijk geen verschil met de vorige keer en qua tijd scheelde dit bijna 1 uur (nu hebben ze er in totaal 30 min op gelegen, ongeveer 20 voor het aflakken (tot 60 graden kerntemp.) en daarna nog 10-15 minuten tot 70 graden kerntemp.

Als rub heb ik deze van Noskos gemaakt:
https://www.bbq-nl.com/basis-barbecue-rub/

Wel heb ik de hoeveelheid zout gehalveerd, aangezien in de MOINK balls ook al redelijk wat zou gaat en ze ook omwikkeld zijn met spek, wat het ook al zout maakt.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Ferra schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 23:49:
Ben op zoek naar een bbq tafel met een luxueuze uitstraling en dit lijkt me wel erg mooi…
Geen ervaring met de keukens, wel met de handschoenen ervan, die heb ik😉 Ik heb de keukens wel vaak in het echt gezien, zitten prachtige ontwerpen bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:00
Gonadan schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 20:38:
[...]

Daarom. Ik zeg niets en drink een biertje. ;)
Knap. Ik zou me echt niet in kunnen houden. Sowieso: gebruik van brandbare vloeistoffen |:( , maar lampenolie! Misschien zou ik de collega’s van de dichtstbijzijnde kazerne opbellen en vragen of ze even langs kunnen rijden als ze niks te doen hebben. Kijken of een volledige brandweerploeg ze op andere gedachten kan brengen.

Hier even geen bbq. Mijn houtskool is op. Of misschien saté en yakitori. Heb nog wel Japanse houtskool (Binchotan) voor m’n saté barbecue.

[ Voor 11% gewijzigd door Cass Casey op 29-06-2025 08:18 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Ben op zoek naar een bbq tafel met een luxueuze uitstraling
luxueuze uitstraling zeker
luxueuze prijs ook

Jeetje wat een prijzen…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Leipo schreef op zondag 29 juni 2025 @ 08:53:
[...]

luxueuze uitstraling zeker
luxueuze prijs ook

Jeetje wat een prijzen…..
Ja de prijzen zijn niet mis. Mocht iemand een ander bedrijf weten die iets soortgelijks aanbied, houd ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:40
Ferra schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:54:
[...]

Ja de prijzen zijn niet mis. Mocht iemand een ander bedrijf weten die iets soortgelijks aanbied, houd ik me aanbevolen!
Denk hele andere kwaliteit en uitstraling, maar heb laatst deze besteld: https://anrostyleliving.n...buitenkeuken-xl-210x76x93

Heb m nog niet binnen, dus kan je nog niet vertellen of het wat is.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
miicker schreef op zondag 29 juni 2025 @ 01:10:
Vandaag weer eens wat MOINK balls gemaakt. Ze waren weer heerlijk.

Foto 1 is na het aflakken, voordat ze een 2e keer op de BBQ gingen. Foto 2 is toen ze klaar waren.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afgelakt met Sweet Baby Ray's Honey barbecuesaus. Wat blijft dit toch een overheerlijk recept. Ik was bang dat ze misschien niet heel lekker zouden zijn, omdat de BBQ eigenlijk veel te heet was (rond de 200-250 graden, terwijl volgens het recept max 120 wordt aangeraden), maar ik proefde eigenlijk geen verschil met de vorige keer en qua tijd scheelde dit bijna 1 uur (nu hebben ze er in totaal 30 min op gelegen, ongeveer 20 voor het aflakken (tot 60 graden kerntemp.) en daarna nog 10-15 minuten tot 70 graden kerntemp.

Als rub heb ik deze van Noskos gemaakt:
https://www.bbq-nl.com/basis-barbecue-rub/

Wel heb ik de hoeveelheid zout gehalveerd, aangezien in de MOINK balls ook al redelijk wat zou gaat en ze ook omwikkeld zijn met spek, wat het ook al zout maakt.
Heb je ze continue in dat aluminium bakje gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
ASS-Ware schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:28:
[...]

Heb je ze continue in dat aluminium bakje gehouden?
Jep, deze keer wel. Hoezo?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
miicker schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:32:
[...]

Jep, deze keer wel. Hoezo?
Ik heb ze altijd op een rooster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Nu online
Heb een klein stuk bavette wat goed bevroren is. Ligt in koelkast en wil het vanavond maken. Koud water truc kan niet, verpakking is open.

Iemand een tip?

Of kan ik hem op 120 graden bijvoorbeeld laten ontdooien? Of is dat vragen om ongelijke garing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:41

Dennis1812

Amateur prutser

Vacuüm trekken of in een ziplock zakje doen en dan in koud water?
Je idee van op de bbq ontdooien kan eventueel wel.
Maar ik vind het resultaat altijd wat twijfelachtig eerlijk gezegd. Heb het een paar keer gedaan.
Naar mijn idee is het toch wat taaier dan.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:16
Gisteren porkbelly burnt ends gemaakt op de weber, en saté op een zelfgemaakte spies grill. Deed het verrassend goed voor de eerste keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceNetfh817d-HqZg2VF2X-EzUTg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nddJPuF18yasGBUuzGQFtYe0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwQ0WdqyWLqf1l_mH7UP27FhTnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwyZedESTJvJ74hX8QiyEQx1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfDAoxHHGFnm_Hs5_aoAt8ZSf-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pkql7RD4faFyyUOG0crTq45b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BtmybszsgefLSSBr8pVjCw6N-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYJAq4vhLCCLtmMaAaeoLt5r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
MiKeZZa schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:53:
Heb een klein stuk bavette wat goed bevroren is. Ligt in koelkast en wil het vanavond maken. Koud water truc kan niet, verpakking is open.

Iemand een tip?

Of kan ik hem op 120 graden bijvoorbeeld laten ontdooien? Of is dat vragen om ongelijke garing?
Waarom kan de koud water truuk niet?
Doe hem in een ander zakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 22:29

Tomatoman

Fulltime prutser

MiKeZZa schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:53:

Iemand een tip?

• Doe het vlees in een ziploc zakje of vacumeer het, doe het vlees in de (vacuüm)zak in koud water.
  • Ontdooi het vlees op de laagste stand van de magnetron. Keer het regelmatig en neem ruim de tijd. Keyword: langzaam!
  • Als het echt niet anders kan, leg de bavette in een ruime bak schoon, koud water. Dep het daarna helemaal droog met een schone theedoek en/of keukenpapier.
Realiseer je dat het vlees met het weer van vandaag niet volledig ontdooid hoeft te zijn. Als het grotendeels ontdooid is en nog een paar bevroren plekken heeft, zijn die buiten de koelkast over een uurtje ook wel ontdooid. Bavette is dun, dat scheelt een hoop.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NLS_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:12
Een van de redenen om een large basterd te kiezen was dat mijn wok er zo goed in past. Het multi level systeem is eigenlijk ook een perfecte ring voor de plaatstalen wok die het niet goed doet op de inductie plaat. Vandaag een kippetje gegrild en daarna op de hete kolen in de wok bok choy met oestersaus gebakken. Gaat perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0GA9XtM-0Xk7HecfG14eCeA7MI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNjx8Ui9Xz1zwjxq2GGvlhhV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Nu online
Bedankt voor de tips. Heel stom, maar echt niet gerealiseerd dat er natuurlijk een zak óm de zak heen kon 😲

Uiteindelijk helemaal gelukt 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVyRJJikbzWaymt4gq84bOKBC6k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UoTyQnczU40M299sOMrymBCt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifXz872rFUTej2rstHM-SSGh4cs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rRbfoHWVeuvKaR6nAuFxFyfy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mD13fZ3lkj41s5o2BYJ5y_QjdE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UC93AyGvvvQMSxaEJZSe0lyY.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
MiKeZZa schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:46:
Bedankt voor de tips. Heel stom, maar echt niet gerealiseerd dat er natuurlijk een zak óm de zak heen kon 😲

Uiteindelijk helemaal gelukt 😎

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Mooi, maar toch een vraag:
Waarom je rooster zo hoog?

Ik doe dit soort hot and fast sessies altijd zo laag mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Nu online
ASS-Ware schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:00:
[...]

Mooi, maar toch een vraag:
Waarom je rooster zo hoog?

Ik doe dit soort hot and fast sessies altijd zo laag mogelijk.
Was geen hot & fast. Hier op rvs zit hij hoog en op lage temp. later nog laag (liggend op hoge temp) op het gietijzer geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xP2rriZVLUt_1wH4ucOs_TsqJ6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6lzqv3Im3Ts0dXHNlZIYP0Kc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dat is gietijzer. Geen RVS

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

@Dennis1812: dat schrijft hij toch?

Dit was de maaltijd vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JlC4AyexKEYHtjeKbRMbXUxpo9U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RlD6bxtpBgLDYIwr0nyzwPaJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7jeYQYDEG5JcgK-UMiGQz-NRvo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/70WFEXAqS9PmoocZXkJbhOgR.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Tomatoman schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:33:
@Dennis1812: dat schrijft hij toch?

Dit was de maaltijd vandaag:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Euh ja, zin verkeerd gelezen. Excusez-moi

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-07 16:21

watercoolertje

Untertitel

Ook een poging moink-balls gedaan, niet echt volgens recept (naar eigen inzicht beschikbare kruiden gebruikt, wel Italiaanse kruiden, en een hete bbqsaus die ik eerder de dag bij BBQ event van Karwei heb gekocht).

Bij gebrek aan ruimte op de BBQ voor groente maar bij de stamppot gegeten, was heerlijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udjyMZUyBPIEm_LLpnPgqClMh-E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yl4epceKdtP3L0ttJk2DnvGV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYwIz7CsW5eYXwuRSplxhuF5JC4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3t181W6jUejIinOeeBdKuR4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xQ-cpkoTMRU7Xu7wcadyKU9Vws=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mkCWjF0n0blZOfCK8Hxv7FcD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckz5erzyvv3GIy6YaOXTmBDDqkE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIgP3jAlo6nJtX8acRl2T9gs.jpg?f=fotoalbum_tile

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:03:
[...]

Euh ja, zin verkeerd gelezen. Excusez-moi
Als ik die zin teruglees snap ik de verwarring ook wel. Was geen briljant staaltje van netjes schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Cass Casey schreef op zondag 29 juni 2025 @ 08:13:
Knap. Ik zou me echt niet in kunnen houden. Sowieso: gebruik van brandbare vloeistoffen |:( , maar lampenolie! Misschien zou ik de collega’s van de dichtstbijzijnde kazerne opbellen en vragen of ze even langs kunnen rijden als ze niks te doen hebben. Kijken of een volledige brandweerploeg ze op andere gedachten kan brengen.
Ik snap waar die neiging bij jou vandaan komt, stukje beroepsdeformatie zullen we maar zeggen. ;)
Zo kreeg ik ook een keer het advies om hete thee in de keuken te laten tot het afgekoeld is. Als je vaak genoeg brandwonden meemaakt kan ik mij voorstellen dat je er zo in gaat staan, maar de gemiddelde mens gaat niet zo ver.

En ja, zo met de barbecue omgaan zou ik zelf ook niet doen, maar ik ga ze niet proberen op te voeden. Volwassen kerels, die zoeken het maar uit. Ik sta mooi op een afstandje en wacht af. En op zich was lampenolie dan wel weer een veiligere keuze dan spiritus. Qua brandbaarheid dan, qua smaak waarschijnlijk weer niet. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNMK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-07 16:00
Ik heb recent Roostr aangeschaft. Het is aan de prijs en de bezorging is ook niet mals, maar het is wel écht kwaliteit. De lades, roosters etc voelen allemaal degelijk aan. Ik heb overigens een duo en een single variant, waar ik mijn kamado in de single heb staan op wielen, die ik gemakkelijk de tuin rond kan rijden - indien nodig. Ze zijn ook echt wel zwaar dus ik kan wielen wel adviseren! :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• whoami
Gisteren avond ook nog eens de BBQ aangestoken voor 2 personen.
Een zesrib gehaald bij de lokale slager. Verse worteltjes uit de moestuin en hasselback aardappelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CN7myCnLwW96cYLr-5NvBraXJd8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cHjG7IRgKxXbl7eN5UXmvXSF.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmlVcqBKXkePpNbp2r_U4fDb3Zc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yqwoa3OFi1fviKyHOx0zI7As.jpg?f=user_large

Volgende keer wel een iets dikker stuk vlees vragen, of het wat vlugger van de rooster halen. 't Was eigenlijk net te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Wat worden er voor barbecue-accessoires toch absurde prijzen gevraagd. Vorige week had ik twee pizzastenen van 38 cm besteld bij Vuur & Rook. Aanbiedingsprijs: € 5,99 per stuk. Dit weekend liep ik bij Welkoop naar binnen, waar ik deze pizzastenen tegenkwam:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOCNnh6eIXnylfgfMs-D7dponrs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xYgwHmouvBwdPxKEC80biGXS.jpg?f=user_large

Eveneens 38 cm groot. Prijs: € 44,95. Dat is 7,5 keer wat ik een paar dagen eerder had betaald 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00

Beyond

Dussssss.......

Tomatoman schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:59:
Wat worden er voor barbecue-accessoires toch absurde prijzen gevraagd. Vorige week had ik twee pizzastenen van 38 cm besteld bij Vuur & Rook. Aanbiedingsprijs: € 5,99 per stuk. Dit weekend liep ik bij Welkoop naar binnen, waar ik deze pizzastenen tegenkwam:

[Afbeelding]

Eveneens 38 cm groot. Prijs: € 44,95. Dat is 7,5 keer wat ik een paar dagen eerder had betaald 7(8)7
Zelfde dikte?

Al het goeie.......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Nee, 7,5 keer zo dik…

Serieus: dat is toch helemaal niet relevant. Het prijsverschil heeft weinig met de materiaalkosten te maken. Ik zou die veel hogere prijs eerder toeschrijven aan de perceptie van waarde: een idioot dure pizzasteen moet haast wel de allerbeste zijn die je kunt kopen. Mijn prijsvoorbeeld laat zien dat deze psychologische valkuil keihard wordt uitgebuit door verkopers van veel te dure barbecuespullen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Esumontere
  • Laatst online: 08-07 16:14

Esumontere

Floep, banaan.

Vandaag eens wat restjes pulled pork uit de vriezer verwerkt in "pulled-pork-koekjes". Het resultaat mocht er wezen, erg lekker! Gegrilde bloemkool erbij, genieten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmgzSMvJZ-QXgBPXmVPMARKHFCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUWxKwu8P8ioMowMi3CQ5A78.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yolbxNhNRxIId_-fSPh7WxkglfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s9AoFf7IJHk8Mfnl9XNml4rd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 15:18
Tomatoman schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:29:
[...]

Nee, 7,5 keer zo dik…

Serieus: dat is toch helemaal niet relevant. Het prijsverschil heeft weinig met de materiaalkosten te maken. Ik zou die veel hogere prijs eerder toeschrijven aan de perceptie van waarde: een idioot dure pizzasteen moet haast wel de allerbeste zijn die je kunt kopen. Mijn prijsvoorbeeld laat zien dat deze psychologische valkuil keihard wordt uitgebuit door verkopers van veel te dure barbecuespullen.
Vraag en aanbod, dat gaat overal hetzelfde. Nu is het hoogseizoen dus ze vragen wat ze willen. De gek betaald het er wel voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:10
Vandaag voor de allereerste keer pizza op de kamado gemaakt. Was heel lekker, maar nog wel wat verbeterpunten. Allereerst de foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTz7uaneOk5BPvwbZ1isr0BTJnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uo0K8n5BhFekHIVQ6vd3HkMc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buzskVdY2OzSd0mzGYTQ6V6BpaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MrunMStcEqRp7BhFP1flhqKL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfCzpqh2lOwBEZJ8qr_tz4oU3AI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5gvwspDbCGY50MziDYcleRWb.jpg?f=fotoalbum_large

Verbeterpunten:
- Er lag ERG veel vocht op de pizza's. Geen idee waar dat vandaan kwam. Ik heb de mozzarella uit laten druipen in een vergiet. Ik heb de tomatensaus gemaakt met 1/3e tomatenpuree ipv passata om het te verdikken. Enige wat ik kan bedenken is dat het uit de (rauwe) champignons kwam? Mocht iemand ideeën hebben, let me know.
- Het duurde héél lang voor de kamado warm werd. Na bijna 2 uur was hij pas 250C, en zodra hij open ging vloog de temperatuur meteen naar de 200C. Ik had gehoopt op een 300C, maar het zou gewoon te lang duren dus heb de boel er maar bij 250C op geknald. Dit is met een volle bak aan Quebracho houtskool (kleine chunks) en 3 aanmaakwokkels. Alle schuiven vol open. Misschien volgende keer maar de aanmaakkorf om de boel snel op temperatuur te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daily.data.inj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Bulligan schreef op maandag 30 juni 2025 @ 23:13:
[...]

Vraag en aanbod, dat gaat overal hetzelfde. Nu is het hoogseizoen dus ze vragen wat ze willen. De gek betaald het er wel voor.
Staan al wat goede tips eerder in het topic vermeld. Als je kolenmand vol zat zou ik de topschijf volledig openzetten en wegdraaien. Dat is bij mij wel echt nodig om richting 350 te gaan.
Maar sowieso 250 graden met 2 uur is erg lang. Alle schuiven stonden open e.d.? Misschien dat er ergens wat warme lucht lekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Tomatoman schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:59:

[Afbeelding]

Wtf? Mijn Kamado Joe branded pizza steen was bij lange na niet eens zo duur :o

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Avalaxy schreef op maandag 30 juni 2025 @ 23:25:
Dit is met een volle bak aan Quebracho houtskool (kleine chunks) en 3 aanmaakwokkels. Alle schuiven vol open. Misschien volgende keer maar de aanmaakkorf om de boel snel op temperatuur te brengen?
Das vrij harde houtskool toch? Met dat soort houtskool is het ook moeilijk om hogere temperatuur te bereiken. Ik heb een doos eiken en die gaat als de ziekte en haal ik makkelijk 300+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-07 10:57
Luuk1983 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:29:
[...]

Das vrij harde houtskool toch? Met dat soort houtskool is het ook moeilijk om hogere temperatuur te bereiken. Ik heb een doos eiken en die gaat als de ziekte en haal ik makkelijk 300+.
Ik dacht altijd dat het met Quebracho juist wel makkelijk moest zijn hogere temperaturen te halen? Dit moest juist prima zijn om high en fast te barbecueën?

Ik haal met Quebracho in ieder geval makkelijker hogere temps dan met bijvoorbeeld Marabu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Gadgeteer schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:58:
[...]

Ik dacht altijd dat het met Quebracho juist wel makkelijk moest zijn hogere temperaturen te halen? Dit moest juist prima zijn om high en fast te barbecueën?

Ik haal met Quebracho in ieder geval makkelijker hogere temps dan met bijvoorbeeld Marabu.
"Quebracho hout is extreem hard en dicht, en staat bekend als een van de hardste houtsoorten ter wereld. De naam "quebracho" is zelfs afgeleid van het Spaanse "quiebra hacha", wat "bijlbreker" betekent, vanwege de moeilijkheid om het hout te bewerken. "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
Luuk1983 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:59:
[...]

"Quebracho hout is extreem hard en dicht, en staat bekend als een van de hardste houtsoorten ter wereld. De naam "quebracho" is zelfs afgeleid van het Spaanse "quiebra hacha", wat "bijlbreker" betekent, vanwege de moeilijkheid om het hout te bewerken. "
Klopt en juist daarom brandt het veel heter.

Zoals AI zegt:

Houtskool van quebracho, ook wel steeneik genoemd, staat bekend om zijn hoge brandtemperatuur en lange brandduur, waardoor het een goede keuze is voor heet grillen. Ook acacia (Black Wattle) houtskool is een goede optie vanwege de snelle ontbranding en hoge temperaturen die het kan bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Gadgeteer schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:03:
[...]

Zoals AI zegt:

Houtskool van quebracho, ook wel steeneik genoemd, staat bekend om zijn hoge brandtemperatuur en lange brandduur, waardoor het een goede keuze is voor heet grillen. Ook acacia (Black Wattle) houtskool is een goede optie vanwege de snelle ontbranding en hoge temperaturen die het kan bereiken.
True, maar het duurt ook veel langer om op temperatuur te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Luuk1983 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:05:
[...]

True, maar het duurt ook veel langer om op temperatuur te komen.
Aha. Misschien is het dan beter een extra wokkeltje te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-07 15:47
Vandaag voor de allereerste keer pizza op de kamado gemaakt. Was heel lekker, maar nog wel wat verbeterpunten. Allereerst de foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verbeterpunten:
- Er lag ERG veel vocht op de pizza's. Geen idee waar dat vandaan kwam. Ik heb de mozzarella uit laten druipen in een vergiet. Ik heb de tomatensaus gemaakt met 1/3e tomatenpuree ipv passata om het te verdikken. Enige wat ik kan bedenken is dat het uit de (rauwe) champignons kwam? Mocht iemand ideeën hebben, let me know.
- Het duurde héél lang voor de kamado warm werd. Na bijna 2 uur was hij pas 250C, en zodra hij open ging vloog de temperatuur meteen naar de 200C. Ik had gehoopt op een 300C, maar het zou gewoon te lang duren dus heb de boel er maar bij 250C op geknald. Dit is met een volle bak aan Quebracho houtskool (kleine chunks) en 3 aanmaakwokkels. Alle schuiven vol open. Misschien volgende keer maar de aanmaakkorf om de boel snel op temperatuur te brengen?
Het vocht komt door combinatie van de dikte van je saus en de champignons. Voor hot and fast in je kamado, meer is beter ;) mijn maatje gebruikt een volle weber kolenstarter (de grote starter)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Paganstars schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:29:
[...]

Het vocht komt door combinatie van de dikte van je saus en de champignons. Voor hot and fast in je kamado, meer is beter ;) mijn maatje gebruikt een volle weber kolenstarter (de grote starter)
Zit er teveel saus op denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20:06
BaBoK schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:46:
Ik wil graag een draadloze thermometer kopen van Inktbird.
Nu twijfel ik over het aantal probes, iemand hierin tips?
1 stuks, 2 stuks of 4 stuks?

1stuk:
https://www.amazon.nl/gp/...?smid=A1MZXMWDS73ECR&th=1

2 stuks:
https://www.amazon.nl/gp/...smid=A1MZXMWDS73ECR&psc=1

4stuks:
https://www.amazon.nl/gp/...smid=A1MZXMWDS73ECR&psc=1
De 4 stuks zijn nu in de aanbieding volgens mij op Amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20:06
Ik lees dat sommige mensen een Sichirin tafel bbq hebben, lijkt me fantastisch maar maken jullie erbij echt veel gebruik van? Zelf heb ik nog een kleine weber bbq liggen en alhoewel ik snap dat het principe heel anders is vraag ik mezelf af of het de moeite is om een Sichirin te kopen voor een paar x per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-07 15:47
Avalaxy schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:54:
[...]

Zit er teveel saus op denk je?
Gevoelsmatig zeg ik te dik gesneden champignons

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
BaBoK schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:06:
[...]

De 4 stuks zijn nu in de aanbieding volgens mij op Amazon
Ik gebruik deze nu sinds kort met 4 probes.
Ik ben tot nog toe wel tevreden over deze. Temperatuur komt overeen met mijn weber steek thermometer en mijn oude Inkbird.
De app is overzichtelijk. Wifi en bluetooth, geen connection drops tot op heden.

Bereik onder deksel van een Weber is goed, zolang het basisstation dichterbij staat. In mijn Kamado gewoon flink bereik (basisstation staat binnen nu)

[ Voor 15% gewijzigd door Gadgeteer op 01-07-2025 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verbeterpunten:
Heb je de kamado eerst zonder pizzasteen en zo op temperatuur laten komen, of meteen al de pizzasteen er in gelegd? Eerst je dome goed heet stoken voordat je de pizzasteen er in legt helpt ook wel volgens mij?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Als je zo lang bezig bent met heet stoken en best veel kolen verstookt, is het het dan wel waard om dit op de BBQ te doen ipv in een pizza oven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ASS-Ware schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:53:
Als je zo lang bezig bent met heet stoken en best veel kolen verstookt, is het het dan wel waard om dit op de BBQ te doen ipv in een pizza oven?
Ik heb een pizza oven voor mijn verjaardag gevraagd om precies deze reden. Enige wat wellicht werkt is dit
https://products.thebasta...rd-pizza-rotisserie-large
maar ik heb al een rotisserie en dan nog ben je lang bezig met opstoken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

Nee, 7,5 keer zo dik…

Laten we eerlijk zijn, je vergelijkt nu een aanbieding van een no-name steen en onbekend materiaal met een cordieriet pizzasteen van een merk.

De reguliere prijs van die aanbieding is 22 euro, dus een factor 7,5 is sowieso al niet terecht. Je zit dus met een factor 2 verschil tussen een no-name via internet en een steen van een merk uit een fysieke winkel.
Volgens mij verklaart dat prima het verschil. :)

Of dat het je waard is is een tweede. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Orion84 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:46:
[...]

Heb je de kamado eerst zonder pizzasteen en zo op temperatuur laten komen, of meteen al de pizzasteen er in gelegd? Eerst je dome goed heet stoken voordat je de pizzasteen er in legt helpt ook wel volgens mij?
Ik heb de pizzasteen samen met het hele zooitje op temperatuur laten komen. Dus deflectors, rooster en pizzasteen.
ASS-Ware schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:53:
Waarschijnlijk niet, vandaar dat ik hier op zoek ben naar tips om het proces volgende keer beter te doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Avalaxy schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:41:
[...]

Ik heb de pizzasteen samen met het hele zooitje op temperatuur laten komen. Dus deflectors, rooster en pizzasteen.
Zeker met ook nog deflectors er onder belemmer je dan wel behoorlijk de luchtstroom en je dome warmt niet lekker op.

Je zou eens kunnen proberen te beginnen zonder al die attributen, gewoon even goed de kolen op gang laten komen en de stralingswarmte in je dome laten trekken en daarna pas het rek met rooster en stenen er in plaatsen. Die dan natuurlijk wel nog even goed laten opwarmen, want met een koude steen kan je geen pizza bakken natuurlijk.

Evt. kan je ook de deflectorstenen wel al plaatsen vanaf het begin, maar ze even wat anders neerleggen, zodat er meer warmte naar boven komt en je de airflow minder belemmert. Dan kunnen die alvast mee opwarmen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gadgeteer schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:03:
[...]

Zoals AI zegt:

Wel grappig dat AI dat zegt, maar steeneik is een totaal andere boom (familie) dan de quebracho. Ik snap wel waar AI het vandaan heeft van veel shops noemen het als synoniem.
Lijkt dan wel alsof de naam quebracho meer gebruikt wordt als algemene term voor houtskool van hardhout onderhand.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-07 19:58

zeroday

There is no alternative!

afgelopen weekend voor het eerst flammkuchen gemaakt op de BBQ ..

De eerste 3 gingen uitsteken met 200 tot 250 graden.. de 4e ging helaas wat minder want
toen was mijn temp doorgeschoten en lag tie er net 1 minuut te lang op en was de bodem zwart.

dat is denk ik trial en error. tenzij iemand een tip heeft ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verbeterpunten:
Tips:
• gebruik houtskool die heet en snel brandt, en gebruik veel, het gaat hard
• maak een opstelling waarbij je deflectors bovenop het rooster liggen en daarop met tussenruimte de steen
• zorg dat de boel eerst goed heet is en flink brandt voordat je die opstelling erop legt
• alles maximaal open en ventiel eraf als dat kan om trek te maximaliseren

Dan heb ik hem vrij snel op 400-500 graden en is een pizza zo klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ujz1vs-ljyX2XgBcNZUAwdK0-GY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C3sOmVQVoozM18UIJL3lVTti.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMn6VB9WduiRUYv3ZXjs7t23Q6Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tX687iWfbXtUiXtp8IuQnGkh.jpg?f=fotoalbum_tile

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wat vind jij vrij snel @Gonadan ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Gonadan schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:22:
[...]

Wel grappig dat AI dat zegt, maar steeneik is een totaal andere boom (familie) dan de quebracho. Ik snap wel waar AI het vandaan heeft van veel shops noemen het als synoniem.
Lijkt dan wel alsof de naam quebracho meer gebruikt wordt als algemene term voor houtskool van hardhout onderhand.
Ik had laatst wel een stuk steen in de quebracho houtskool in elk geval :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:04
zeroday schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:25:
afgelopen weekend voor het eerst flammkuchen gemaakt op de BBQ ..

De eerste 3 gingen uitsteken met 200 tot 250 graden.. de 4e ging helaas wat minder want
toen was mijn temp doorgeschoten en lag tie er net 1 minuut te lang op en was de bodem zwart.

dat is denk ik trial en error. tenzij iemand een tip heeft ;)
Vooral trail en error. Flammkuchen is dermate dun dat het al snel te lang er op ligt met deze temperaturen. Gewoon er bij blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esumontere
  • Laatst online: 08-07 16:14

Esumontere

Floep, banaan.

Iemand ervaring met het "bbq beukenhout" van de gamma als rookhout? Je kunt 8 kg krijgen voor €9,99 €12,99, en dat is natuurlijk bijzonder goedkoop :o

Gedroogd tot 15-20% vocht, aldus de verpakking. Zijn stukken van zo'n 20 cm lang en degelijke dikte. Lijken me prima chunks?

Heb een zak meegenomen om te testen, voor dit geld kon ik het niet laten liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxFlwMhDKTIoxvEy6Jr01L3NIsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HkqAynFMZI729SrrRdTD83Tl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Esumontere op 01-07-2025 16:53 . Reden: Prijs foutje bij de Gamma ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Gonadan schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:22:
[...]

Welke boom is het dan?
Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nu het toch over rookhout gaat... Ik kwam deze tegen bij de AH, eikenhout van wijnvaten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oE6-edAJf9eDVpaOVQSavPB5KJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkKnGiAeIUoKSfHzKsbQQLsS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gi3PSvDut3qm6szTqqsQITP8I6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVgXm8saSK5jxz1b7sehKKQ9.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vroeg me af of iemand weet of dit een beetje fatsoenlijk is? Ik ben argwanend, want:

- Het lijkt wel samengeperst hout, ipv een solide chunk. De wijnvaten die ik gezien heb ik mijn leven zagen er niet zo uit (al heb ik ze niet doormidden gesneden).
- Ik zag in die zak een chunk zitten met rode wijn aan twéé kanten van het houten blokje. Dat lijkt me onmogelijk met een wijnvat, de wijn zit altijd maar aan één kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-07 16:21

watercoolertje

Untertitel

Avalaxy schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:24:
Nu het toch over rookhout gaat... Ik kwam deze tegen bij de AH, eikenhout van wijnvaten:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vroeg me af of iemand weet of dit een beetje fatsoenlijk is? Ik ben argwanend, want:

- Het lijkt wel samengeperst hout, ipv een solide chunk. De wijnvaten die ik gezien heb ik mijn leven zagen er niet zo uit (al heb ik ze niet doormidden gesneden).
- Ik zag in die zak een chunk zitten met rode wijn aan twéé kanten van het houten blokje. Dat lijkt me onmogelijk met een wijnvat, de wijn zit altijd maar aan één kant?
Ik zie zelf wel 'ringen' in het hout, dus ik denk dat het wel gewoon echt hout is.

Dat het aan 2 kanten zit is het wel raar. Al zie ik dat op de foto niet terug verder.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
watercoolertje schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:29:
[...]

Dat het aan 2 kanten zit is het wel raar. Al zie ik dat op de foto niet terug verder.
Klopt, toen ik de zak oppakte om beter te inspecteren, verdween dat blokje ergens dieper in de zak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
[...]

Nee, 7,5 keer zo dik…

Dat is wel relevant en het materiaal van het keramiek ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Bij het afvullen van vaten kan er wat naast zijn. Misschien heb je zo’n stuk.

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1 ... 335 ... 337 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism