Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 332 ... 341 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:00

Esumontere

Floep, banaan.

Vandaag kwamen vrienden eten dus lekker pulled pork gemaakt. Procureur van de Makro, ruim 2.7 kg, mooi ingesmeerd met mosterd en een rub er overheen. Daarna de Bastard op, 5 uur bij ~115 °C met appelhoutrook. Toen was de kern rond de 70 °C, dus ingepakt met alufolie en nog doorgegaard tot >87 °C. Het was nog wat vroeg om te gaan eten, maar ingepakt in alufolie gelaten en in een ovenschaal in warme oven (60 °C) gelegd tot etenstijd. Daarna even trekken, op een zelfgebakken broodje met coleslaw, smullen!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMk_2zGdneHdRdpUZnslanyg-5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g3d9O74dLzZjXR6SrKDN0WjJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LipNAGoPswyhYbvlpgZNBU2SrBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGImOsOR88SctslJb3Gljj7y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XViQPZbqXucrUiua10rG9YPXwCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uq131Xr7sHYoQzAYuIhnh1oL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTKLBDXwtb3G0DswsPLUMHFe2t0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i66zGWdkrp0qGxKLNkLjGOyY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZ4h211TPsgVuZSjVKIO3feWasc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7vrI2siJdIUhXPNu88i4eDk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQd0Ig2cc56PmbqPL7HS1jEZj7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFtLU8RpTEwZzMk3n04lNkoJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUnxy6XawTkYiqvdfGWLshx9XiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9CcyBnaflSEB68JgdQ8B8rbn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0ydeF-C6c2vEGF3Jzk70ojPO7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRBUw3hkdeIeEb7NLF7gu3g9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:36
Net de review van de bastard pro gezien. Tof ding, vette kleuren. Mooie innovaties zoals een platesetter die je open en dicht kan schuiven zodat je snel indirect/direct kan gaan. Maar die prijs voor een 49cm bbq.
2400 eu. Dan denk ik toch 'het is geen KJ ofzo'.

Wel mooie kleuren.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:50
Misschien komt die nieuwe platesetter ook wel los beschikbaar om je huidige bastard te upgraden. Ben je goedkoper uit.
Vind het nieuwe model nogal fors geprijsd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:17
Vanavond eters, maar geen zin om hele dag voor te moeten bereiden ofzo, dus voor simpele pulled checken gegaan. Maar simpel kan ook ongekend lekker zijn. Was een groot succes, 2,5 kilo weggehakt met 6 personen waaronder 2 kids.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTsNLdOR5E5wQGKJIssxBhsTUJs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ovftiKqX11B1KnG21ChmVH1a.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-HYhS6a8uqAi6pvFgo9gOuEiDU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrlqZk7jJvbOPow2kDQPhUZR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfPQ5M5OXsZjs4LZYpeoxkLpWG8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suFfWKeomJQz08o1Picv22Ol.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmFAj4bsgjAVSE8Zq6sO7caQGiQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qiXfNSMmPHotd78IYUCtaGnv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5mWsyLfiipniXSxEWvAhFzSnhM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CaVKX7rXbPtE76grDlBiB7Cl.jpg?f=fotoalbum_tile

Edit; helaas was de camera blijkbaar wat vies, maar goed het idee is duidelijk 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:30
MiKeZZa schreef op zondag 8 juni 2025 @ 20:25:
Vanavond eters, maar geen zin om hele dag voor te moeten bereiden ofzo, dus voor simpele pulled checken gegaan. Maar simpel kan ook ongekend lekker zijn. Was een groot succes, 2,5 kilo weggehakt met 6 personen waaronder 2 kids.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Edit; helaas was de camera blijkbaar wat vies, maar goed het idee is duidelijk 😂
Checken?
Wat is dat voor dier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:01
Eric H schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:51:
[...]

Verkeerde topvent?

Leg uit, wat mis ik ?

( https://www.hornbach.nl/p...e-zwart-o-46-cm/10501264/ )
Nog geen 900,- ;)
Had in mijn post aangegeven dat de vent niet aan de bovenkant open moet zijn. Ik gebruik nu een Weber en dat gaat niet heel mooi in de regen.

Deze wens beperkt mijn opties wel een beetje zag ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:14
Gadgeteer schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:19:
[...]

Had in mijn post aangegeven dat de vent niet aan de bovenkant open moet zijn. Ik gebruik nu een Weber en dat gaat niet heel mooi in de regen.

Deze wens beperkt mijn opties wel een beetje zag ik al.
De meeste vents kan je gewoon vervangen :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
MiKeZZa schreef op zondag 8 juni 2025 @ 20:25:
Ziet er goed uit! Maar smaakt pulled chicken nou zoveel beter/anders dan gewone kippendij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiKeZZa
Wimploo schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:31:
[...]

Ziet er goed uit! Maar smaakt pulled chicken nou zoveel beter/anders dan gewone kippendij?
Vind ik wel. Gewone kippendij vind ik meestal vrij vet. Hoe het kan weet ik niet, maar dat speelt helemaal niet hier. Sterker nog; heb nog vocht toegevoegd omdat hij anders wat droog was.

Het is echt een fors verschil als je het mij vraagt.

Maar goed, zal ook aan het recept liggen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
Vrienden weekend gehad en simpel kipvleugels en tri-tip als brisket gemaakt. Had geen ruimte om smokers mee te nemen dus moest het maar op mijn jumbo joe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJo7Q2-l49NRbmmjP188ybsQwo8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARl1Aaqu9SOeMBvKwCg1r5U4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYVHWg2m2pHLUgTPCyf5DfugKJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxABqiQ0D4pxetw03XJiu9zh.jpg?f=fotoalbum_large

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Luuk1983 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:23:
[...]

De meeste vents kan je gewoon vervangen :)
Dat klopt maar dan kan ik net zo goed zoeken naar een waarbij dat niet hoeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
Gadgeteer schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:23:
[...]

Dat klopt maar dan kan ik net zo goed zoeken naar een waarbij dat niet hoeft.
Oh zeker, ik bedoel meer te zeggen dat mocht je er niet uitkomen dan zijn er andere mogelijkheden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Epiecs
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-07 15:44
dimmak schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:55:
[...]

De GrillEye Max is idd gebrickt door de fabrikant. Ik kwam op het BBG genootschap forum een open source firmware tegen. Misschien dat sommige Tweakers hun steentje kunnen bijdragen om dit nog beter te maken. :D Ik denk nu ook wel voor een fluitje van een cent op te pikken.

https://github.com/epiecs/free-grilly
Een van de coders hier, feedback is altijd welkom :) We gaan nog wat werken aan de layout van het scherm enzo maar voor de rest is het redelijk feature complete. In de laatste build zit trouwens ook bidirectionele mqtt support dus je kan hem an sich nu ook koppelen aan home-assistant etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Moosjes schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:22:
[...]

Ik zie net een berichtje dat er een nieuwe bastard pro uitkomt. Nog een keuze erbij :)
Fantastisch ding maar enorm aan de prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:39
Epiecs schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:42:
[...]

Een van de coders hier, feedback is altijd welkom :) We gaan nog wat werken aan de layout van het scherm enzo maar voor de rest is het redelijk feature complete. In de laatste build zit trouwens ook bidirectionele mqtt support dus je kan hem an sich nu ook koppelen aan home-assistant etc..
Ik moet hem nog flashen, maar dat gaat zeker ergens de komende weken gebeuren. Bedankt voor jullie werk in ieder geval! Zo heb ik toch nog wat aan mijn Grilleye.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:38
Even geen foto's. Brisket was niet geworden zoals op de fotos (mooie lange plakken), maar was wel goed, niet droog. Denk dat het vlees van de slager gewoon net even te droog is voor de US Style. Ben er wel zeker van dat ik brisket gewoon niet zo bijzonder vindt (en dat is het ook niet). Was wel erg lekker op huisgemaakte broodjes, met huisgemaakte bbq saus en huisgemaakte coleslaw (had een feestje waarbij iedereen wat maakte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000

Bezulba

Formerly known as Eendje

418O2 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:16:
Even geen foto's. Brisket was niet geworden zoals op de fotos (mooie lange plakken), maar was wel goed, niet droog. Denk dat het vlees van de slager gewoon net even te droog is voor de US Style. Ben er wel zeker van dat ik brisket gewoon niet zo bijzonder vindt (en dat is het ook niet). Was wel erg lekker op huisgemaakte broodjes, met huisgemaakte bbq saus en huisgemaakte coleslaw (had een feestje waarbij iedereen wat maakte).
Brisket is ook niet bijzonder. Het was vroeger het goedkoopste stuk vlees waar men dan toch probeerde iets van te maken en er achter kwam dat low & slow het beste resultaat geeft. Waarom het dan gezien wordt als het toppunt van BBQ? Geen idee. Het is vooral een kunst om het goed te bereiden door het verschil in dikte over het hele stuk heen.

Het is overigens wel duidelijk dat Amerikanen geen smaak hebben want volgens hun is de beste pairing van een brisket een kleffe, zoete, witte boterham. Dat zegt genoeg denk ik.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Ik kreeg dit weekend een goede vraag van mijn dochter, waar ik het antwoord niet op weet. Ze vroeg zich af waarom pulled chicken zo snel gaat terwijl pulled pork zo lang duurt. Ik kwam eigenlijk niet verder dan de constatering dat een dik stuk vlees langer tijd nodig heeft om in de kern te garen (en de 'stall' uitgelegd, maar dat verklaart zeker niet het hele tijdsverschil in bereiding).

Uiteraard kwam de slimmerd met de vervolgvraag; kun je dan niet kleine stukjes snijden van het vlees voor je pulled pork maakt. Heb toegezegd dat ik er over ging denken en zoeken, maar dat ik denk dat het niet kan omdat het te droog wordt.

Maar ik vond het wel een dermate logische vraag dat ik hem hier even wil droppen; waarom zou ik de procureur niet in kleine stukjes snijden om 'snelle' pulled pork te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
418O2 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:16:
Zonder je methode moeilijk om in te schatten. Te weinig vet kan je afvangen met tallow en injectie.
Bezulba schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:23:
[...]

Brisket is ook niet bijzonder. Het was vroeger het goedkoopste stuk vlees waar men dan toch probeerde iets van te maken en er achter kwam dat low & slow het beste resultaat geeft. Waarom het dan gezien wordt als het toppunt van BBQ? Geen idee. Het is vooral een kunst om het goed te bereiden door het verschil in dikte over het hele stuk heen.

Het is overigens wel duidelijk dat Amerikanen geen smaak hebben want volgens hun is de beste pairing van een brisket een kleffe, zoete, witte boterham. Dat zegt genoeg denk ik.
Brisket is ook niet bijzonder, maar vergt vooral vakmanschap en kennis.
MiKeZZa schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:39:
Ik kreeg dit weekend een goede vraag van mijn dochter, waar ik het antwoord niet op weet. Ze vroeg zich af waarom pulled chicken zo snel gaat terwijl pulled pork zo lang duurt. Ik kwam eigenlijk niet verder dan de constatering dat een dik stuk vlees langer tijd nodig heeft om in de kern te garen (en de 'stall' uitgelegd, maar dat verklaart zeker niet het hele tijdsverschil in bereiding).

Uiteraard kwam de slimmerd met de vervolgvraag; kun je dan niet kleine stukjes snijden van het vlees voor je pulled pork maakt. Heb toegezegd dat ik er over ging denken en zoeken, maar dat ik denk dat het niet kan omdat het te droog wordt.

Maar ik vond het wel een dermate logische vraag dat ik hem hier even wil droppen; waarom zou ik de procureur niet in kleine stukjes snijden om 'snelle' pulled pork te maken?
Kan prima, maar je moet wel echt testen... Ik zou het in 2,5~3cm dikke plakken snijden en dan low and slow gaan. en niet bloot op rooster maar in een bak garen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Paganstars schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:42:
[...]

Zonder je methode moeilijk om in te schatten. Te weinig vet kan je afvangen met tallow en injectie.
36 uur sous vide op 68 en daarna geinjecteerd en nog 2 uur op de bbq met rook gedaan.

Het was ook gewoon zoals het zou moeten zijn, maar ik vind het gewoon echt de moeite niet denk ik. Als ik veel uit-elkaar-vallend vlees wil, dan neem ik net zo lief kip uit de slowcooker denk ik

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 10-06-2025 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:31
Bezulba schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:23:
[...]

In de USA wordt volgens mij ook veel meer en langer graan gevoerd, ik dacht dat het vlees daar aardig vettiger van wordt. Al helemaal als je Prime grade (USDA) pakt.

En qua smaak. Tja, daarin is de USA wel anders. In alles vaak overdaad. (Ik kijk wel eens Malcolm Reed filmpjes op YT, die heeft senioriteit laten we het daar maar op houden)

Ik moet zeggen, goed klaargemaakte Brisket is wel écht heel erg lekker. Top 10 zeker wel, top 5 voor mij wellicht niet.

Over een kleffe witte boterham moeten wij als Nederlanders niet zo zeuren, hele hordes mensen die een biefstuk met kleffe witte boterhammen weg zit te hakken bij Loetje bijvoorbeeld of het namaken.

Ik merk vooral dat als ik in de USA bedachte recepten klaarmaak, ik vooral even de hoeveelheden terug moet schroeven, niet in de laatste plaats, zout en hoeveelheden per persoon maar gewoon in bijna alles.

Ik ben qua bbq meer van de Balkan, Zuid-Europa, Noord-Afrikaans, Zuid-Amerikaans enz. Daar zit zoveel meer échte smaak aan maar USA achtige recepten kunnen soms ook lekker zijn.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Omdat het "summum" van de amerikaanse BBQ is wou ik het ook proberen, maar zij verdrinken het ook in liters suikersap natuurlijk.

Ik hou het wel bij een steak, kip of picanha van het spit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
418O2 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:43:
[...]

36 uur sous vide op 68 en daarna geinjecteerd en nog 2 uur op de bbq met rook gedaan.

Het was ook gewoon zoals het zou moeten zijn, maar ik vind het gewoon echt de moeite niet denk ik. Als ik veel uit-elkaar-vallend vlees wil, dan neem ik net zo lief kip uit de slowcooker denk ik
Ah sous vide, ja dat kan nog wel wa verschil geven, zelf nooit op die manier gedaan. Goede brisket zou niet uit elkaar moeten vallen maar echt nog wel een beetje pull hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:59
Ik heb nog een mooie procureur liggen maar wil eigenlijk wat anders dan een reguliere pulled pork. Zacht vlees houden we van, maar helemaal niet van de standaard US BBQ smaak, vooral het zoete niet.

Heeft iemand hier ervaring met lekkere variaties? We houden op zich wel van stevige smaken, maar niet te zoet. Ketjap bijvoorbeeld vinden we ook niets, wat weer in veel (verwesterde) oosterse marinades gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:29
Gongbao schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:00:
Ik heb nog een mooie procureur liggen maar wil eigenlijk wat anders dan een reguliere pulled pork. Zacht vlees houden we van, maar helemaal niet van de standaard US BBQ smaak, vooral het zoete niet.

Heeft iemand hier ervaring met lekkere variaties? We houden op zich wel van stevige smaken, maar niet te zoet. Ketjap bijvoorbeeld vinden we ook niets, wat weer in veel (verwesterde) oosterse marinades gaat.
Naast pulled pork maak ik er vaak chilli con carne van of Ragu (Italiaanse pastasaus).

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
Dat soort gerechten vind ik erg lekker maar doe ik zelf liever met beef, ben bang dat dat erg vettig wordt met varkensvlees; al druipt er wel veel weg op de BBQ ipv een dutch oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:41

Dennis1812

Amateur prutser

Je kan er ook plakken van snijden met een pittigere rub en direct grillen en dan op eten?

Evt met rijst en groenten als complete maaltijd.
Of gebakken aardappeltjes (ook van de bbq)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Paganstars schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:42:

[...]

Kan prima, maar je moet wel echt testen... Ik zou het in 2,5~3cm dikke plakken snijden en dan low and slow gaan. en niet bloot op rooster maar in een bak garen.
Zit op zich niet in mijn planning, maar ik moest er wel om lachen; ik volg dan stomweg zo'n recept en speel daar mee. Maar haar vraag was zo logisch dat ik hem eigenlijk ook wel goed wil kunnen beantwoorden. Maar jouw antwoord suggereert dat het ook met vocht te maken heeft aangezien je een bak voorstelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
MiKeZZa schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:36:
[...]

Zit op zich niet in mijn planning, maar ik moest er wel om lachen; ik volg dan stomweg zo'n recept en speel daar mee. Maar haar vraag was zo logisch dat ik hem eigenlijk ook wel goed wil kunnen beantwoorden. Maar jouw antwoord suggereert dat het ook met vocht te maken heeft aangezien je een bak voorstelt?
Yep, procureur zit vaak veel vocht en vet in, dat wil je juist behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane

Maar de Koreaanse hoek? Sure, dat is ook wel zoetig maar ik vind persoonlijk vaak de pittige ingrediënten die uit die keuken komen erg lekker. Ik vind het vaak een betere zoetbalans geven dan USA achtige marinades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware

Procureur steaks?
Heb ik een tijdje terug gedaan, was erg lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Over Brisket,

Een echt goede gemaakte Brisket vind ik wel echt heel erg lekker, dan is het echt 1 van mijn favo gerechten (zoals bij Black Smoke in Antwerpen, of Pendergast in Amsterdam bijvoorbeeld)

Ik heb het zelf wel eens in de oven gemaakt, en die was inderdaad niet heel bijzonder. Dat is voor ook de reden dat ik de kamado heb aangeschaft, als ik 1x zo'n goede brisket kan maken dan is mij de aanschaf gerechtvaardigd, al zal ik daarna hem nooit meer gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:50
Nieuwe vuurschaal besteld bij Grill Guru, mijn oude was kapot. leverdatum pas rond 18 Juni helaas.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 09:47
Abom schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:53:
Ik ben al een hele tijd aan het kijken voor een kamado...

[...]

Wat is jullie advies? Is het probleem met de Bastard niet zo groot is ik denk? Moet ik me gaan verdiepen in Grill Guru?
Bedankt voor het advies allemaal. Inmiddels heb ik de keuze gemaakt en als het goed is wordt a.s. donderdag mijn Kamado Joe classic 2 bezorgd. Ik lees dat veel mensen de kleur niet echt aanstaat, maar dat ik in mijn (ons) geval niet zo. Ik heb nog even getwijfeld tussen de 1 en 2, omdat ik op internet lees dat ze beide heel goed zijn, maar uiteindelijk toch voor de 2 gegaan omdat dit hopelijk een kamado voor de lange duur is. Dan zou het toch jammer zijn dat ik mij op termijn aan bijvoorbeeld de 'hinge' zou gaan ergeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 17-06 05:54
Succes er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:35
Rev! schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:22:
Over Brisket,

Een echt goede gemaakte Brisket vind ik wel echt heel erg lekker, dan is het echt 1 van mijn favo gerechten (zoals bij Black Smoke in Antwerpen, of Pendergast in Amsterdam bijvoorbeeld)

Ik heb het zelf wel eens in de oven gemaakt, en die was inderdaad niet heel bijzonder. Dat is voor ook de reden dat ik de kamado heb aangeschaft, als ik 1x zo'n goede brisket kan maken dan is mij de aanschaf gerechtvaardigd, al zal ik daarna hem nooit meer gebruiken ;)
This is your guy: YouTube: How to make the PERFECT BRISKET every time! Kamado Joe Brisket 101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:10
sten123 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:23:
Nieuwe vuurschaal besteld bij Grill Guru, mijn oude was kapot. leverdatum pas rond 18 Juni helaas.
Kost dat?
De mijne is ook gebroken, maar (nu) nog wel bruikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:43

Zoiets?
https://www.bbq-nl.com/koreaanse-pulled-pork/#recipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
Interessant! Schrik wel van de hoeveelheid suiker, maar zeker een richting waarin ik wat meer ga zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:00

Esumontere

Floep, banaan.

Gongbao schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 07:16:
Interessant! Schrik wel van de hoeveelheid suiker, maar zeker een richting waarin ik wat meer ga zoeken.
125 gram suiker op 2.5 kg vlees? Dat valt wel mee, is maar 5% :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
418O2 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:43:
[...]

Het vlees neemt op die manier toch geen rook meer op? Dat blijft aan de buitenkant zitten.

Roosteren zoals Char Sieuw? Eventueel natuurlijk met een marinade naar eigen smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Gadgeteer schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:47:
[...]

Het vlees neemt op die manier toch geen rook meer op? Dat blijft aan de buitenkant zitten.
rookaroma mee in het zakje _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door ozzynator op 11-06-2025 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
ozzynator schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:48:
[...]

Dat is niet wat de tweaker deed waar ik op reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
ozzynator schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:48:
[...]

Wat voor iets gebruik je dan zelf? Ik heb een sousvide maar nog niet bij stilgestaan om rookaroma toe te voegen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:11
Eten jullie wel eens marshmellows na de tijd vanaf de bbq?
Als ik de Weber gebruik stook ik hem altijd op einde even op voor rooster schoonmaak + marshmellows.
Alleen de stokjes zijn het altijd net niet, heeft iemand goede RVS of andere prikkers voor marshmellows ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Hortz schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:37:
Als ik de Weber gebruik stook ik hem altijd op einde even op voor rooster schoonmaak + marshmellows.
Alleen de stokjes zijn het altijd net niet, heeft iemand goede RVS of andere prikkers voor marshmellows ?
Hier regelmatig ook met de kinderen.
Gebruiken zelf deze:
https://www.bol.com/nl/nl...9m5Arw.4_7.8.ProductTitle

Werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
[...]

Dat is de tradeoff inderdaad. Maar op zich neemt het in 2 uur nog best wat rook op hoor.

Rookaroma kan ook inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Marshmallows doe je toch in combinatie met een willekeurige tak en een zakmes? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Wij doen dat af en toe, gewoon met standaard houten stokjes.
Niet boven direct vuur, even kort op een stukje butchers paper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04:43
Afbeeldingslocatie: https://www.polkadotchair.com/wp-content/uploads/2015/07/dutch-oven-smores-cake-recipe.jpg

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Gadgeteer schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:51:
[...]

Dat is niet wat de tweaker deed waar ik op reageerde.
ja snap ik, maar dit is de manier om rooksmaak toe te voegen als je iets in een zakje gaart. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Stufferdt schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:08:
[...]

Wat voor iets gebruik je dan zelf? Ik heb een sousvide maar nog niet bij stilgestaan om rookaroma toe te voegen.
Gewoon rookhout, sousvide doe ik niet aan. Snap dat ook niet, maar goed, ieder zijn/haar/hun ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat is ook mijn favoriet ja, alleen is dat niet zo geschikt om te combineren met schoonbranden van je rooster.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
ozzynator schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:17:
[...]

Gewoon rookhout, sousvide doe ik niet aan. Snap dat ook niet, maar goed, ieder zijn/haar/hun ding.
Is niet zo veel aan te snappen.

Gewoon meest precieze manier om iets te garen, omdat het waterbad waarin je gaart de precieze temperatuur aanhoudt waarop je wil garen. Dus geen buitenrand die welldone is en een binnenkant die nog net te rauw is...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYzfrVZapmquWhxW0Pwz_EGlyOo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/o9CtNlIToHvrDJA0Cwrv0MLT.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
jeroenkb schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:24:
[...]

Gewoon meest precieze manier om iets te garen, omdat het waterbad waarin je gaart de precieze temperatuur aanhoudt waarop je wil garen. Dus geen buitenrand die welldone is en een binnenkant die nog net te rauw is...

[Afbeelding]
Toch is je voorbeeld wel wat overtrokken. Net alsof het onmogelijk is zonder sous vide goed te bereiden. Als je buitenkant well done is en je binnenkant rauw, dan is dat gewoon een menselijke fout door bereiding op te hoge temperatuur. Hoef je geen sous vide voor te gebruiken om het op te lossen, op een bbq kun je ook prima een lagere temperatuur gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gadgeteer schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:45:
[...]

Toch is je voorbeeld wel wat overtrokken. Net alsof het onmogelijk is zonder sous vide goed te bereiden. Als je buitenkant well done is en je binnenkant rauw, dan is dat gewoon een menselijke fout door bereiding op te hoge temperatuur. Hoef je geen sous vide voor te gebruiken om het op te lossen, op een bbq kun je ook prima een lagere temperatuur gebruiken..
Bij dikkere stukken is dat vrijwel niet mogelijk (wil niet zeggen dat het dan niet lekker of goed is).

Maar ik denk niet dat dit de juiste plek is om het te bespreken.
Gadgeteer schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:47:
[...]

Nee, het neemt geen rook op. De rook wordt opgenomen door het vocht aan de buitenkant van het vlees.
Ok. Ik heb wel door dat dit nergens naartoe gaat. You do you

[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 11-06-2025 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
418O2 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:02:
[...]

Dat is de tradeoff inderdaad. Maar op zich neemt het in 2 uur nog best wat rook op hoor.

Nee, het neemt geen rook op. De rook wordt opgenomen door het vocht aan de buitenkant van het vlees.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sous vide is een handige en dummy proof manier om de kern goed te krijgen, maar dat kan je met wat vaardigheid ook op een barbecue inderdaad. Dat vinden we hier vaak leuker, maar soms is gemak ook wel fijn (zeker bij veel visite kan ik het mij voorstellen)

Dat plaatje is simpelweg een leugen. Alsof je zonder sous vide altijd een rauwe kern hebt (dat is onkunde, niets anders) en alsof je met een sous vide met reverse sear browning kan krijgen zonder de buitenrand 'overcooked' te krijgen. Waarom wordt het toch altijd zo zwart wit gemaakt. Beide mogelijkheden kunnen toch prima naast elkaar bestaan? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
[...]

[Afbeelding]
Dus in feite is dit geschikt voor als je gewoon niet kunt bbq'en. Ja dan snap ik het!!!

*in het vervolg zal ik een kleine ironie disclaimer plaatsen bij mijn posten. Bij dezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
*edit* via een TR maar

[ Voor 91% gewijzigd door 418O2 op 11-06-2025 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
[...]

[Afbeelding]
Dat plaatje kun je ook gebruiken voor traditioneel vs reverse sear.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 17:28

Tomatoman

Fulltime prutser

Gadgeteer schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:45:
[...]

Toch is je voorbeeld wel wat overtrokken.
Dat voorbeeld in het plaatje is bewust overtrokken, om het fundamentele verschil tussen sous vide en korte bereiding met barbecue/koekenpan/oven duidelijk te maken. Zoals anderen terecht opmerken kun je veel daarvan ook bereiken met barbecueën, bijvoorbeeld door het gerecht te bereiden in meerdere stappen op verschillende temperaturen. Verschillende bereidingswijzen hebben verschillende voordelen en daarom hebben sous vide bereiding en barbecueën elk hun eigen bestaansrecht.

Waar ik de discussies in dit topic terugkerend door zie ontsporen is het gebrek aan nuance in sommige reacties: sous vide is voor mensen die niet kunnen barbecueën, een gasbarbecue is stom, alleen een kamado die door elfjes bij maanlicht is gebouwd is goed genoeg, houtskool mag alleen van merk X zijn, je verdient alleen positieve reacties als je iets super ingewikkelds bereidt en satéstokjes van de supermarkt zijn evil.

Doe daar alsjeblieft niet aan mee. De topicwaarschuwing is duidelijk.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hunegaart
Aahh wat een opluchting
Heb een gasbbq en een kamado van de intratuin
En qua gerechten en bereiding rotzooi ik maar wat aan
Maar het eten is lekker!
En daar gaat het om

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
Tomatoman schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:17:
[...]

sous vide is voor mensen die niet kunnen barbecueën, een gasbarbecue is stom, alleen een kamado die door elfjes bij maanlicht is gebouwd is goed genoeg, houtskool mag alleen van merk X zijn, je verdient alleen positieve reacties als je iets super ingewikkelds bereidt en satéstokjes van de supermarkt zijn evil.
Zelden zoveel waarheden in één zin gezien! Je moet een politieke partij oprichten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Avalaxy schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:43:
[...]

Zelden zoveel waarheden in één zin gezien! Je moet een politieke partij oprichten _/-\o_
PVDBBQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunegaart
Ik bied me aan als minister van landbouw visserij én Voedselzekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Hunegaart schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:32:
[...]

Ik bied me aan als minister van landbouw visserij én Voedselzekerheid
Voedsel komt wel goed als het goed is ge(Hune)gaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Hoe maken jullie pulled chicken? En dan bedoel ik de saus. Kant-en-klaar of maken jullie het zelf?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
c-nan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:36:
Hoe maken jullie pulled chicken? En dan bedoel ik de saus. Kant-en-klaar of maken jullie het zelf?
Meestal 1 van de Sweet Baby Ray's sauzen of Noskos the Original.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:50
Miyamoto schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:23:
[...]

Kost dat?
De mijne is ook gebroken, maar (nu) nog wel bruikbaar.
Met plate setter en een kolenmand 201.-

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:49
Wij hebben altijd deze mee op vakantie: https://www.jumbowood.nl/marshmallow-stokken-4x/ (lijkt erop in elk geval). Het zijn van die dunne vleespennen. Werkt altijd erg goed, vooral met die XL marshmallows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:49
Ik heb mijn Boretti de deur uitgedaan. Het ding werd te oud en ik had geen zin meer om te BBQ'en vanwege mijn onvrede over het ding :).

Ik ben nu op zoek naar een nieuw apparaat. Mijn broer heeft een Ninja Woodfire Pro XL en is daar heel erg blij mee. Ik twijfel omdat deze op stroom werkt (wel erg goed als ik de reviews verder mag geloven). Ik neig juist naar zo'n gas-ampul en juist een zo klein mogelijk apparaat. Het idee erachter is dat ik kan grillen aan de tuintafel, maar ik het apparaat ook mee kan nemen op vakantie en daar dan ook kan grillen. Ik kwam uit bij deze: Safari Chef 30 HP Deluxe.....Ik werk liever niet meer met kolen. Gas is prima imo. Hebben jullie mooie tips misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Een mooi klein gas model is natuurlijk de Weber go anywhere.
Heb je een gas en kolen editie van.

Tig mods op te maken en accesoires voor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Klein vraagje. Vandaag voor het eerst de Weber Q1400 aangedaan. Klopt het dat het eerste gedeelte van de verwarmingsspiraal niet rood wordt?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WeLFlZI.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiKeZZa
Als je niet zo v.d. BBQ-saus bent (of eens een keer wat anders wilt) kun je ook prima een mix doen van dingen zoals tomatensaus, bouillon en wat ui en knoflook (variëren naar keuze). Ook super lekker en een keer niet de al zoveel voorkomende smaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
MiKeZZa schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:55:
[...]

Als je niet zo v.d. BBQ-saus bent (of eens een keer wat anders wilt) kun je ook prima een mix doen van dingen zoals tomatensaus, bouillon en wat ui en knoflook (variëren naar keuze). Ook super lekker en een keer niet de al zoveel voorkomende smaak...
Ik heb 1 keer eerder pulled chicken gemaakt, dat was met zo een kant en klare bbq saus. Het was redelijk smaakloos. Of ik doe wat verkeerd of … tsja geen idee.

Zal eens googlen op wat jij zegt. Thanks.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
Tomatoman schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:17:
[...]

Dat voorbeeld in het plaatje is bewust overtrokken, om het fundamentele verschil tussen sous vide en korte bereiding met barbecue/koekenpan/oven duidelijk te maken. Zoals anderen terecht opmerken kun je veel daarvan ook bereiken met barbecueën, bijvoorbeeld door het gerecht te bereiden in meerdere stappen op verschillende temperaturen. Verschillende bereidingswijzen hebben verschillende voordelen en daarom hebben sous vide bereiding en barbecueën elk hun eigen bestaansrecht.

Waar ik de discussies in dit topic terugkerend door zie ontsporen is het gebrek aan nuance in sommige reacties: sous vide is voor mensen die niet kunnen barbecueën, een gasbarbecue is stom, alleen een kamado die door elfjes bij maanlicht is gebouwd is goed genoeg, houtskool mag alleen van merk X zijn, je verdient alleen positieve reacties als je iets super ingewikkelds bereidt en satéstokjes van de supermarkt zijn evil.

Die daar alsjeblieft niet aan mee. De topicwaarschuwing is duidelijk.
Voorkeuren zijn voor iedereen maar je zult me niet horen zeggen dat de ene bereiding slechter is dan de andere. Ik zie ook echt wel de potentie in sous vide garen voor verschillende situaties (ik overweeg zelf ook een aan te schaffen). Wou alleen even opmerken dat roken na het garen niet veel toevoegt ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 12:16
c-nan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:27:
[...]

Ik heb 1 keer eerder pulled chicken gemaakt, dat was met zo een kant en klare bbq saus. Het was redelijk smaakloos. Of ik doe wat verkeerd of … tsja geen idee.

Zal eens googlen op wat jij zegt. Thanks.
Tijdje geleden pulled chicken gemaakt in de slowcooker. Kwam namelijk heel goedkoop kippenpoten en bouten tegen in de supermarkt met 35% stickers en moest die avond voor 10+ mensen koken dus dat was ideaal.

Maar toen had het een paar uur in een tomatensaus (blik tomatenblokjes, knoflook, kruiden, chipotles in adobo) en dat was echt super lekker. Na het pullen nog even in een hete pan bakken zodat het lekker krokante randjes krijgt en daarna serveren met een beetje van de tomatensaus waar het in gegaard heeft.

Voor de rest nog nooit pulled chicken op de barbecue gemaakt. Doe je dat in een dutchoven? Dan zou hetzelfde recept gewoon gebruikt kunnen worden; https://www.recipetineats.com/mexican-shredded-chicken/

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gadgeteer schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:03:
[...]

Voorkeuren zijn voor iedereen maar je zult me niet horen zeggen dat de ene bereiding slechter is dan de andere. Ik zie ook echt wel de potentie in sous vide garen voor verschillende situaties (ik overweeg zelf ook een aan te schaffen). Wou alleen even opmerken dat roken na het garen niet veel toevoegt ;).
Niet veel is heel wat anders dan niets natuurlijk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gadgeteer
418O2 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:26:
[...]

Niet veel is heel wat anders dan niets natuurlijk
Probeer je me te pakken op mijn woordkeuze? ;w
Niet veel is bijna niets?

Als je gegaard vlees rookt, haal je niet hetzelfde resultaat als wanneer je rauw vlees rookt. Zo ook voor jou duidelijk genoeg?

Volgens mij gaat het hier over BBQ'en en niet over de dikke van Dale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
@Ozzie en @c-nan kijk bijvoorbeeld hier eens naar; https://www.bbqexperience...hicken-uit-de-dutch-oven/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gadgeteer schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:33:
[...]

Probeer je me te pakken op mijn woordkeuze? ;w
Niet veel is bijna niets?

Als je gegaard vlees rookt, haal je niet hetzelfde resultaat als wanneer je rauw vlees rookt. Zo ook voor jou duidelijk genoeg?

Volgens mij gaat het hier over BBQ'en en niet over de dikke van Dale.
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Aschtra schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:32:
Klein vraagje. Vandaag voor het eerst de Weber Q1400 aangedaan. Klopt het dat het eerste gedeelte van de verwarmingsspiraal niet rood wordt?

[Afbeelding]
Ik vermoed dat dat bewust is. Als de gehele spiraal heet zou worden, krijg je in het midden een stuk wat 2x zoveel hitte genereert.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
418O2 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:02:
[...]

Ik deed, toen ik nog geen tuin had, een minuut of 20 koudroken, daarna SV en daarna afgelakt de oven in maar die laatste stap kan ook op de bbq natuurlijk en dan heb je wél meer rooksmaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:29
Zelf. Kippenbouillon met wat tomatenpuree en bbq saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Klopt toch gewoon?
Het vlees neemt geen rook op en het vocht doet dat wel. Wat wil je nu aantonen met je reacties?

Als ik het mis heb, verneem ik dat graag. Nooit te laat om iets bij te leren. Ik denk echter dat je reageert omdat je aandacht zoekt?

[ Voor 81% gewijzigd door Gadgeteer op 12-06-2025 13:54 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07 12:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik hoop dat we een beetje leven met de woorden van @Tomatoman in het achterhoofd :) Laten we aub geen taaltechnische discussies beginnen en elkaar de vliegen af te vangen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:11
Afgelopen week druk bezig geweest met m'n BBQ meubel bouwpakket :D Eerst in de black wash, alleen wil ik hem opnieuw doen in de echt dekkend zwarte beits, maar dat is iets voor het najaar. En vandaag bezig geweest met in elkaar zetten. 90% klaar, moet nog een latje naast het deurtje zodat er een schuifhendel op kan, plint eronder en uiteraard de kamado erop :D Maar tot nu toe tevreden over het resultaat.

Helaas geen overkapping (mag ook niet wegens gehuurde tuin van de gemeente), maar twijfel wel om er nog eens een afdakje boven te bouwen, gemonteerd aan het huis (wel een koophuis).

Wat foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ej1KfgKTchmZ7IFV2-Ncds-UzJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDinrbbLtQbmsHkt5Ko2RC2r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvQbdTm6xMk9cxAlZU6EE8OnV1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVD2a9EVzrIO3arR72CsKZLL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thJjkmScVaV5C2yMoRjutPEo71c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQTVZ7pYsUqm0OJPEdAGqfSN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNP9YyLWMEeCLx57e4tHrtBkI2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ks52P7f1g8WY8vqme9UvrN6x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZKGkzF9fcEPHHUowVw3zdBMZn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOxYDpbe6XOBPi6BBPZZ6f4o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVMXVZ45CuG1Xh4brYbldcTgxH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1H7iYUf53YEaIs5OxlbzstK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn1990 op 12-06-2025 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:20
Gadgeteer schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:03:
[...]

Dan verbeeld ik dat dat alleen maar.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edozat1
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:18
Martijn1990 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:58:
Afgelopen week druk bezig geweest met m'n BBQ meubel bouwpakket :D Eerst in de black wash, alleen wil ik hem opnieuw doen in de echt dekkend zwarte beits, maar dat is iets voor het najaar. En vandaag bezig geweest met in elkaar zetten. 90% klaar, moet nog een latje naast het deurtje zodat er een schuifhendel op kan, plint eronder en uiteraard de kamado erop :D Maar tot nu toe tevreden over het resultaat.

Helaas geen overkapping (mag ook niet wegens gehuurde tuin van de gemeente), maar twijfel wel om er nog eens een afdakje boven te bouwen, gemonteerd aan het huis (wel een koophuis).

Wat foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou iets verrijdbaar wel mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:11
edozat1 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:13:
[...]

Zou iets verrijdbaar wel mogen?
Zeker! Heb je een voorbeeld? Er zal ook niet snel moeilijk gedaan worden als ik wel iets bouw denk ik, maar wel zonde als het toch weer weg moet.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Laatst had ik gyros van het spit, lekker spul maar het ging niet op. Dus in twee porties ingevroren zodat je er nog twee keer van kan genieten.
Vanavond was het moment en ik koos het als maaltijd voor mijzelf. Maar nu ineens zijn beide porties verdwenen. Herkent iemand dit probleem? }:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik doe het vriezer beheer grotendeels. En mijn kinderen zijn nog te klein om te koken. Dus gelukkig niet.

En ja, ik ben zo autistisch dat ik een gedeelde OneNote document heb van de inhoud vriezer.
Netjes gesorteerd op la 1, 2 en 3. En vriezer 2 la 1, 2 en 3. Uiteraard bij alles gewicht. En als het al gegaard is of het een maaltijd is met rijst erbij of alleen kip/saus etc.

Alleen de hoeveelheid brood staat er niet in. Omdat dat zo snel gaat dat het amper bij te houden is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je mist het punt, ik heb ze beiden zelf achter elkaar op zitten vreten. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:35
Gonadan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:03:
Je mist het punt, ik heb ze beiden zelf achter elkaar op zitten vreten. :+
Nice, heb je een recept?
Ik laat mijzelf voor vaderdag een rotisserie kado doen voor de Bastard en heb nog een procureur liggen. Tips voor goede recepten zijn altijd welkom :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DaWayne schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:15:
Nice, heb je een recept?
Ik laat mijzelf voor vaderdag een rotisserie kado doen voor de Bastard en heb nog een procureur liggen. Tips voor goede recepten zijn altijd welkom :P
De marinade heb ik van Ralph gejat, maar dan zonder zijn eigen rub. Verder is het een kwestie van krokant grillen en steeds wat afsnijden als het gaar is.
1 ½ el. knoflookpoeder
1 ½ el. uienpoeder
1 ½ el. milde paprikapoeder
1 el. gedroogde oregano
1 tl. chiliflakes
½ el. komijnpoeder
1 el. Ralphs Goeie Dingen South American rub
1 el. zout
1 el. milde mosterd
2 el. honing
sap van ½ citroen
¾ el. versgemalen zwarte peper
scheut zonnebloemolie
scheut witte wijn-azijn
blaadjes van 2 takjes verse tijm
ca. 5 blaadjes munt, fijngehakt

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-07 17:03
Zal mij de komende tijd vaker in dit topic melden.
Als vaderdag/verjaardagskado een Kamado Joe Junior aangeschaft. Van het gas naar de kolen, een hele verandering.
Nog mensen tips voor de onmisbare accesoires om te starten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqQ2e3l8Ub2qq4OljQJJhXTZMpU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4DcYlp6K8x43nxnh0MuOQZ1A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Purehz schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:55:
Zal mij de komende tijd vaker in dit topic melden.
Als vaderdag/verjaardagskado een Kamado Joe Junior aangeschaft. Van het gas naar de kolen, een hele verandering.
Nog mensen tips voor de onmisbare accesoires om te starten?

[Afbeelding]
Van alle accessoires vind ik de spit wel het allerfijnste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
DaWayne schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:15:
[...]

Nice, heb je een recept?
Welke Bastard heb je? En welk spit past daar op?
Pagina: 1 ... 332 ... 341 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism