Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 316 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
CodeCaster schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:44:

Hoe kan ik ze subtiel vertellen wat ze verkeerd hebben gedaan? Of snap ik het gewoon niet?
Ze hebben een brisket, een stuk wat de mannen van de jongens onderscheidt in barbecueland omdat het soms een eigen wil lijkt te hebben en daarom zeer "nauwkeurig" en zeker langzaam bereid moet worden zodat het mals wordt/blijft, (na het roken) op de grill geflikkerd voor wat leuke grillstreepjes voor de insta foto's en daarmee getransformeerd tot schoenzool.

Dat hebben ze gedaan.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:19
Heel eerlijk, ik ben er niet van, maar ik had het terug gestuurd.

Heb pasgeleden zelf voor het eerst brisket gemaakt (zie eerdere posts)
En ja, het heeft wat meer "begeleiding" nodig en je moet er wat meer bij nadenken.

Maar die van mij was meer dan prima (tuurlijk, ook ruimte voor verbetering, maar dat is eigenlijk altwijd wel met alles) Maar als ik dan zoiets als wat jij beschrijft op mijn bord geserveerd zou krijgen, zou ik het echt terugsturen. En geloof me, daar ben ik echt niet van, heb ik pas 1x in mijn hele leven gedaan.

Daarbij neem ik aan dat je het toch ook wel als feedback op de avond zelf hebt gegeven aan het restaurant?
Want achteraf op internet vind ik ook altijd wat makkelijk en goedkoop.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Eric H schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:17:
Ja, same.
Daarbij neem ik aan dat je het toch ook wel als feedback op de avond zelf hebt gegeven aan het restaurant?
In @CodeCaster's defence: Het gros van de mensen heeft nog nooit brisket gegeten en weet dus niet wat te verwachten, dan wil je ook niet meteen gaan klagen zonder kennis van zaken. Maar grillstrepen op een brisket heb ik nog nooit gezien en hoop ik ook nooit meer te zien

[ Voor 7% gewijzigd door ImNotnoa op 27-02-2025 11:36 ]

Try SCE to Aux

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Eric H schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:17:

Heb pasgeleden zelf voor het eerst brisket gemaakt (zie eerdere posts)
En ja, het heeft wat meer "begeleiding" nodig en je moet er wat meer bij nadenken.

Maar die van mij was meer dan prima (tuurlijk, ook ruimte voor verbetering, maar dat is eigenlijk altwijd wel met alles) Maar als ik dan zoiets als wat jij beschrijft op mijn bord geserveerd zou krijgen, zou ik het echt terugsturen. En geloof me, daar ben ik echt niet van, heb ik pas 1x in mijn hele leven gedaan.

Ik ben vooral van het achteraf zeuren op internet, tenzij het echt niet te vreten is.

Ik wist niet wat ik kon verwachten. Later leerde ik dat dit het in ieder geval niet zou moeten zijn.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:10
CodeCaster schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:11:
[...]

Ik ben vooral van het achteraf zeuren op internet, tenzij het echt niet te vreten is.

Ik wist niet wat ik kon verwachten. Later leerde ik dat dit het in ieder geval niet zou moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8I2uyrgk6SaT6dCMCzBDdar2nBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddI2HzQr6dGPSgKOzy6TtlPd.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de volgende keer, als het niet zo is gewoon terug sturen.

Dit was mijn 1e poging.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:59
Brisket wordt ook wel gezien als het moeilijkste stuk vlees. Helemaal aan 1 stuk is dat echt geen sinecure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

CodeCaster schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:44:
Ik kreeg te horen dat ik hier moest posten voor leedvermaak. Situatie: ik bevond me in een restaurant waarin een aantal grote groene eieren stonden, en waar op de menukaart een "12-hour smoked Black Aberdeen brisket" prijkte.

Dan verwacht ik zoiets:

[Afbeelding]

Mooi stukje mals vlees, buitenkant donker, rookring, alles. Wat krijgen we geserveerd? De meest gortdroge sukadelap ooit, met vetranden en al. Draadjesvlees, nauwelijks uit elkaar te trekken noch weg te krijgen, ik zou het nog van m'n zuurkool wegslaan.

[Afbeelding]

Da's dan 27 euro.

Een andere Google Reviewer was het niet met me eens. Die hebben dezelfde lappen met grillstrepen voorgeschoteld gekregen, en die noemde ze "incredibly tender, cooked to perfection, and full of flavor":

[Afbeelding]

Hoe kan ik ze subtiel vertellen wat ze verkeerd hebben gedaan? Of snap ik het gewoon niet?
Dit is de naam brisket niet waard.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsOo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 13:19
Ik zou ze aanraden een keer naar Pendergast in Amsterdam te gaan. Vooral de brisket vond ik geweldig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
@CodeCaster ik had het terug gestuurd. Dit is een verkeerde snit en niet naar verwachting!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 15:39
Vandaag weer eens een lamsrekje uit Nieuw Zeeland.
1 naakt, zoals de vrouw het wil, en 1 met SPG.

Eerst maar uitpakken en de vliezen verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxXBxuC2k6BYEqtdugGbIsLPllU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEXC3ZxTBwzTuAVUj4TtLrGM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MinylaeW3pBpO2uttI1zSRW9q28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0cqa65LxtplurYHdeI1zrJJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RC71--vXq-3hkLPRtCg_PriZqfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q48TOKHqVMWsfcbpaFI2V4Xz.jpg?f=fotoalbum_large

1 naakt en 1 met SPG.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cOIXtpLEzWigJW2DjTokdyMkvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9i3DXfpsM42lWj4qiqmDRdeQ.jpg?f=fotoalbum_large

BBQ op 150C, indirect naar een kern van 56C, dat duurde 33 min.
Daarna 4 min direct.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNtkeg47LCnjfKUHpTXWh99hcBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezPRU6t2cvT9CY8KAvFKlYqH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rFV5Vaw4vxeQftHYPRmSM_Tces=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pqn0hpgZddl3id6PMgVjEdis.jpg?f=fotoalbum_large

Even laten rusten en aansnijden maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuZgqFMhIXGuyuiXF4OMUUcFaZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ReDp6rFoOqsy4tYGMT5nC45k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRZmL4dIw4U8qT-j84KVVHxgBtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8OjpufyXXd4SOwUKhNdhYsK.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn bordje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ENzbFULEE6e30HdIVVI-XQ1Iao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HotU3K9jmeHlQI194EOCpVb3.jpg?f=fotoalbum_large

Super lekker, misschien een tikkie teveel SPG, maar gewoon dingen proberen heeft ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 19:19
Kan je een soapstone en gietijzer rooster in een douglas hout meubel bewaren? Zonder last van roest etc.?

Meubel staat open en bloot maar kan de items wel achter deurtje leggen.

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:14
De slager had een stuk, dwars gezaagd, ontbeend klapstuk (shortrib) liggen wat er mooi gemarmerd uitzag.
Kort en heet gebakken tot kern 60 graden.
Wat steviger vlees als bavette maar heel veel smaak. Aanrader!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehGPDRPnDOSmKLh6hhKPQ4VFOZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQ1Qlp2VPJVv9kgpUj5XogTO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Waarom heb je voor hot n fast gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 19:13
ASS-Ware schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 18:53:
Vandaag weer eens een lamsrekje uit Nieuw Zeeland.
1 naakt, zoals de vrouw het wil, en 1 met SPG.

Eerst maar uitpakken en de vliezen verwijderen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

1 naakt en 1 met SPG.

[Afbeelding]

BBQ op 150C, indirect naar een kern van 56C, dat duurde 33 min.
Daarna 4 min direct.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Even laten rusten en aansnijden maar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn bordje.

[Afbeelding]

Super lekker, misschien een tikkie teveel SPG, maar gewoon dingen proberen heeft ook wel wat.
auch wat ziet dat er f#cking goed uit😋 goed bezig👌🏻👌🏻👌🏻

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 20:13
Van het weekend weer eens een simpel bavetteje gemaakt en deze keer heb ik iets meer dan normaal met wat kruiden geëxperimenteerd. Was weer zeer geslaagd, alleen het selderij zout hoeft niet perse meer. Niet vies, maar voegt weinig toe vond ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBRBy4esP6wc2dxtgCjfbK5LmfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jUDbuRnpoxLI6HrEmdxkKLKj.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna een dag dry brine in de koelkast

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSfK9oqY773AuztR0TWojb_Onao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZhbzB0widdnyaeBMKK9l7nB.jpg?f=fotoalbum_large

En klaarrr

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcQLxqwDIZUvqyAWbHXpXsJJarw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6eip1Bk99uQ1bBj3b6EATLCv.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:14
418O2 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:10:
Waarom heb je voor hot n fast gekozen?
Het was maar een dun stuk, 2-3cm. Ik denk geen voordeel om hem langzaam te garen.
En in zuid Amerika waar dit veel gegeten word heb ik het ook altijd gebakken gezien boven de kolen maar zo mals als daar heb ik het nog niet gevonden (voor een normale prijs)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:41

Esumontere

Floep, banaan.

Gisteren weer eens pizza's gebakken op de Bastard. Opgestookt tot ~300 °C, pizza op de steen en tien minuten later lekker smikkelen! En mooie bonus: het binnenwerk van de kamado is weer schoon :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8Aj-Ygojzaw9w8xur9d4YtDTlw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/37Amz7DSPxF8LCKftrcNfImv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:52
Esumontere schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:18:
Gisteren weer eens pizza's gebakken op de Bastard. Opgestookt tot ~300 °C, pizza op de steen en tien minuten later lekker smikkelen! En mooie bonus: het binnenwerk van de kamado is weer schoon :)

[Afbeelding]
heb jij de pizzasteen op het rooster liggen of zit daar wat tussen. Hier gisteren ook pizza gedaan voor de 2e keer en ik heb de pizzasteen op het rooster liggen en de heat deflectors daaronder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
supercop7373 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:56:
[...]

heb jij de pizzasteen op het rooster liggen of zit daar wat tussen. Hier gisteren ook pizza gedaan voor de 2e keer en ik heb de pizzasteen op het rooster liggen.
Zo te zien de befaamde set-up met hitteschild op het rooster en dan iets ertussen waarop de pizzasteen ligt. Dat doe ik ook zo, minder directe hitte van onderen en meer van boven.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Gonadan schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:00:
[...]

Zo te zien de befaamde set-up met hitteschild op het rooster en dan iets ertussen waarop de pizzasteen ligt. Dat doe ik ook zo, minder directe hitte van onderen en meer van boven.
Precies! Deflectors op het rooster, paar proppen aluminiumfolie en daarop de pizzasteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supercop7373
Esumontere schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:05:
[...]

Precies! Deflectors op het rooster, paar proppen aluminiumfolie en daarop de pizzasteen.
ik gebruikte deze opstelling niet maar gewoon deflectors waar ze altijd liggen met steen op rooster. Pizzas met 300+ prima te eten en gaar. Bodem niet verbrand en gaar.

Ik zal volgende keer jullie opstelling eens gaan gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

supercop7373 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:51:
[...]

ik gebruikte deze opstelling niet maar gewoon deflectors waar ze altijd liggen met steen op rooster. Pizzas met 300+ prima te eten en gaar. Bodem niet verbrand en gaar.

Ik zal volgende keer jullie opstelling eens gaan gebruiken.
Dat heb ik ook gedaan, was prima, alleen duurde het naar mijn idee véél langer om hem fatsoenlijk op temperatuur te krijgen. Met de hoger liggende deflectors is de luchtstroom groter, waardoor de temperatuur makkelijker oploopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supercop7373
Esumontere schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:57:
[...]

Dat heb ik ook gedaan, was prima, alleen duurde het naar mijn idee véél langer om hem fatsoenlijk op temperatuur te krijgen. Met de hoger liggende deflectors is de luchtstroom groter, waardoor de temperatuur makkelijker oploopt.
Ik bemerkte idd ook dat de temperatuur langzaam oploopt naar net onder de 300. Duurde al snel 1,5 uur voordat die daar was. bedankt voor de tip...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Precies wat @Esumontere zegt. En je ventiel helemaal open als dat kan of eraf. Ik kan die van mij in zijn geheel wegdraaien en dat scheelt echt heel veel. Dan bak ik ze op een dekseltemperatuur van minimaal 450 graden.
Voordeel van de stapelconstructie is ook dat ze nog wat hoger liggen en daarmee dichter bij de hitte van de deksel, dus gaart het ook mooi van bovenaf. Alle beetjes helpen zullen we maar zeggen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Esumontere schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:57:
[...]

Ik heb me wel eens afgevraagd waarom ik mijn hitteschild in hoogte kan verstellen.
Rooster snap ik.
Je brengt me op ideeën, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]

En hoe moet ik dat voor me zien, je maakt letterlijk een paar ballen alufolie en legt daar de plaat op oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Wren schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:19:
[...]

En hoe moet ik dat voor me zien, je maakt letterlijk een paar ballen alufolie en legt daar de plaat op oid?
Ja :) De deflectors (halve manen) tegen elkaar aan op het rooster op de hoogste positie. Alufolie blijft vervormbaar in propvorm, ik had 4 proppen van ongeveer gelijke grootte gemaakt en daarop de steem gelegd. Lag prima stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 17:13
Esumontere schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:26:
[...]

Ja :) De deflectors (halve manen) tegen elkaar aan op het rooster op de hoogste positie. Alufolie blijft vervormbaar in propvorm, ik had 4 proppen van ongeveer gelijke grootte gemaakt en daarop de steem gelegd. Lag prima stabiel.
Dat is precies de manier waarop ik het ook doe. Temperatuur naar 375/ 400 graden brengen en het gaat helemaal goed. Voordeel hiervan is dat na de sessie je bbq weer direct mooi schoongebrand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
Gisteren picanha op de kamado klaar gemaakt (sorry, geen foto's) en ik loop tegen het volgende aan.

Om de picanha te bereiden gebruiken wij altijd het spit. Een tijdje terug is daar in dit forum een hele discussie over geweest, maar wij vinden dat de wijze die voor ons het lekkerste vlees oplevert.

Voordat ik de picanha aan het spit doe, snijd ik deze in 'steaks' van ca 4 cm. Probleem waar wij tegenaan lopen is dat de picanha spits toeloopt. Ofwel, het stuk vlees wordt steeds kleiner. Daardoor wordt een gelijkmatige garing lastiger. Dat probeer ik al deels op te lossen door de kleine stukken aan de buitenkant te doen en de grotere in het midden. Maar helemaal gelijkmatig gegaard is het niet. Gisteren ook: de grote stukken hebben een perfecte kerntemperatuur van 53 graden, de kleinere stukken zijn eigenlijk (voor ons) te ver doorgegaard. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Esumontere schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:26:
[...]

Ga ik het de volgende keer zo proberen, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Vder
  • Laatst online: 19-09 07:10
Wren schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:19:
[...]

Ik heb drie hoekankers die ik onder de pizzasteen leg. Hoef je niet te hannesen met alu proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@sjors123
Wat is de temperatuur in je kamado? Is die niet te hoog?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

El-Vder schreef op maandag 3 maart 2025 @ 22:45:
[...]

Ik heb drie hoekankers die ik onder de pizzasteen leg. Hoef je niet te hannesen met alu proppen.
Heb ik ook, die lagen nog ergens in een hoekje (had er één nodig en ze werden verkocht per 4). Mooi te hergebruiken en ligt goed stabiel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
Yalopa schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 07:22:
@sjors123
Wat is de temperatuur in je kamado? Is die niet te hoog?
Je bedoelt bij de picanha denk ik? Dan zorg ik voor een koepeltemperatuur van 170-180 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

sjors123 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:53:
Gisteren picanha op de kamado klaar gemaakt (sorry, geen foto's) en ik loop tegen het volgende aan.

Om de picanha te bereiden gebruiken wij altijd het spit. Een tijdje terug is daar in dit forum een hele discussie over geweest, maar wij vinden dat de wijze die voor ons het lekkerste vlees oplevert.

Voordat ik de picanha aan het spit doe, snijd ik deze in 'steaks' van ca 4 cm. Probleem waar wij tegenaan lopen is dat de picanha spits toeloopt. Ofwel, het stuk vlees wordt steeds kleiner. Daardoor wordt een gelijkmatige garing lastiger. Dat probeer ik al deels op te lossen door de kleine stukken aan de buitenkant te doen en de grotere in het midden. Maar helemaal gelijkmatig gegaard is het niet. Gisteren ook: de grote stukken hebben een perfecte kerntemperatuur van 53 graden, de kleinere stukken zijn eigenlijk (voor ons) te ver doorgegaard. Iemand tips?
Vouw je ze ook dubbel? Dan zou het niet heel veel uit moeten maken toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
sjors123 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:53:

Ik doe dit ook vaak, maar vind het niet zo erg eigenlijk, als je langzaam gaart dan zijn die stukken vaak prima. Je kan ze ook van het spit snijden als ze klaar zijn en de rest door laten garen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

sjors123 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:41:
[...]

Je bedoelt bij de picanha denk ik? Dan zorg ik voor een koepeltemperatuur van 170-180 graden.
Ik vind dat erg hoog. Misschien beetje lager proberen zodat je minder snel uitdroogt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Yalopa schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:52:
[...]

Ik vind dat erg hoog. Misschien beetje lager proberen zodat je minder snel uitdroogt?
Ik had hier overheen gelezen, maar dat kan gerust een stuk lager inderdaad (130c)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
Ik zal het de volgende keer eens proberen op lagere temperatuur. Maar dit zijn toch ook de temperaturen die BBQ Junkie (180 graden) en Noskos (175-200 graden) aanraden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

418O2 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:04:
[...]

Ik had hier overheen gelezen, maar dat kan gerust een stuk lager inderdaad (130c)
Voor reverse sear picanha aan één stuk misschien, maar toch niet voor picanha steaks aan een draaispit?

@sjors123 los van de stukken zo gelijkmatig mogelijk snijden, wellicht de stukken op een dusdanige volgorde op het spit doen dat je de kleinere stukken er makkelijk eerder af kan halen, terwijl je de rest nog even laat doorgaren?

Of een voldoende grote picanha kopen dat je alle steaks die je nodig hebt uit het brede deel kan snijden en de punt die overblijft voor een andere bereiding bewaren?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
sjors123 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:14:
Ik zal het de volgende keer eens proberen op lagere temperatuur. Maar dit zijn toch ook de temperaturen die BBQ Junkie (180 graden) en Noskos (175-200 graden) aanraden
Ja dan krijg je wel een mooie korst

Als je die overgaring niet wil zou ik die kleine stukken er gewoon af snijden als het gaar is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

sjors123 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:14:
Maar je vraagt hier een mening omdat het resultaat van daar je niet beviel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dan nog ben ik het wel met hem eens dat je het aan het spit over het algemeen rond die 180 doet. Ik zie ook niet zo waarom een lagere temperatuur goed zou werken tegen onregelmatig garen van grote en kleinere stukken, als het nou binnen te rauw was en van buiten zwart dan zou ik het meer begrijpen.

Ik denk dat het meer zit in het gelijkmatiger snijden van de stukken. Probeer dan de dikkere lappen wat smaller te snijden zodat ze in verhouding qua volume meer in de buurt komen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
418O2 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:04:
[...]

Ik zag Ralph de Kok laatst een Picanha maken op 120C tot een kern van 56C (wat ik iets te ver vind) en zonder afgrillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ASS-Ware schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:22:
[...]

Ik zag Ralph de Kok laatst een Picanha maken op 120C tot een kern van 56C (wat ik iets te ver vind) en zonder afgrillen.
Aan één stuk ja, maar dat is een compleet andere bereiding dan picanha steaks aan een spit.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
jeehaa schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:35:
Even een shoutout naar Kamado Joe. Ik heb nu ruim 2 jaar een Classic II en deze gebruik ik 2 tot 3 keer per week. Dit is duidelijk te zien aan de wear van de usuals, zoals de gasket en de Kontrol Tower.
Gisteravond brak ineens, zonder echte weerstand, de bout in de Kontrol Tower af, dus chagrijnig zocht ik in de avond naar een vervanging online. Toen ik wat posts op reddit tegenkwam, waar gebruikers aangaven de Kontrol Tower te hebben laten vallen en vervanging te hebben gekregen van KJ besloot ik toch even een mail te sturen naar de klantenservice.

[Afbeelding]

Vrijwel direct kreeg ik antwoord dat er kosteloos een nieuwe opgestuurd zou worden. Ik was hier positief verrast over en besloot vandaag ook maar gelijk het onderhoud te doen en de gaskets te vervangen, die ik al had. De gaskets zaten zo goed als los, maar aan de achterzijde van het keramiek bleek een gat met vergruisd keramiek en verf te zitten.

[Afbeelding]

In de reply naar KJ stuurde ik de foto’s op om te vragen of dit kwaad kon en of ik er wat aan kon doen, kreeg ik weer gelijk een reply dat het ‘inderdaad niet fraai’ was en dat er een nieuwe keramische onderkant wordt opgestuurd. Ergens vond ik het eerst misschien wat onnodig, maar ik moet zeggen dat de service en de afhandeling echt super is!
Die topcap ziet er bij mij ook zo uit. Heb je hem in weer en wind staan? Bij mij staat ie het hele jaar door buiten zonder hoes.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepknook
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 07:37
[...]

Ligt je pizzasteen zo niet heel 'los'? Als in, duw je hem niet van de proppen zodra je de pizza erop legt op af neemt?
Word inderdaad weer eens tijd voor build-a-pizza-night. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Soepknook schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:55:
[...]

Ligt je pizzasteen zo niet heel 'los'? Als in, duw je hem niet van de proppen zodra je de pizza erop legt op af neemt?
Word inderdaad weer eens tijd voor build-a-pizza-night. :D
Nee hoor, hij ligt goed stabiel. Nou is mijn pizzasteen geribbeld aan de onderkant, dus wellicht heeft hij daarom meer grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die van mij is niet geribbeld maar ligt ook prima. Over het algemeen is het ook niet de bedoeling dat je tegen die steen duwt. Met een goede schep geeft inschieten en eraf halen weinig contact met de steen zelf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Gisteren prachtig weer en een verjaardagsfeestje; de ideale tijd om de Bastard weer lekker op te stoken. 's Morgens om 10 uur aangestoken en een flink stuk zalm gerookt op eikenhout (helaas vergeten foto's te maken). Na een ruim uur zat de kern op 55 °C en kon hij eraf. Afkoelen, lamellen los trekken en mengen met gebakken prei; heerlijk op een toastje met roomkaas!

Tijdens het roken van de zalm alle tijd om de chicken honey pops voor te bereiden; kippenpootjes bij de knokkel het vlees lossnijden, naar boven stropen, botje schoonmaken en spek om het vlees. Lichtjes bestrooid met een milde rub in de koeling tot de middag. 's Middags dus de Bastard wat meer lucht gegeven tot 180 °C in de koepel en de kippenpootjes erop. 30 stuks past precies op het rooster :D na een half uurtje insmeren met een 50/50 mensen van Mirin Fu en honing, nog 10 minuutjes roken en smullen! Wederom vergeten foto's te maken...

Het feest was nog niet voorbij, want 's avonds werden onze gasten nog voorzien van kipspiezen. Hoog tijd dus om de nieuwe phantom plancha uit te proberen! Hiervan gelukkig wel een foto gemaakt!

Het was fantastisch, iedereen ging naar huis met een volle buik :)

Vandaag weer verder stoken, eerst het gietijzeren rooster even opnieuw seasonen en vanavond garnalen en gegrilde groenten van de plancha. Het mag vaker mooi weer zijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyFfAZE4rBopY1_d8_DGcrxw0Ds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fF3nOWmNxMB6NK21XjTIedWM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uY2lSgzyRx5drYgDcjdxjS4NBsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwMzy84r9jPOF1Io758VbJWm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Esumontere op 09-03-2025 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

...en het makkelijke eten van vanavond! Lekker met frietjes erbij :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ut98H2_qmAl2tvIT71gjFSr3yjA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yanUE7gOoGQ2J7d2u943pdPY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Vder
  • Laatst online: 19-09 07:10
@Esumontere is het wat die plancha? Zit eigenlijk al een jaar te twijfelen tussen die of een speksteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

El-Vder schreef op zondag 9 maart 2025 @ 18:59:
@Esumontere is het wat die plancha? Zit eigenlijk al een jaar te twijfelen tussen die of een speksteen.
Heb m nu 2x gebruikt, gisteren en vandaag. Bevalt me uitstekend moet ik zeggen. Wordt goed heet en houdt de hitte goed vast. Bakt (vooralsnog) niet aan en is makkelijk schoon te maken. Hij is wel lomp en zwaar, moet nog een slimme manier bedenken om hem op te slaan als ie niet gebruikt wordt.

Van een speksteen heb ik eigenlijk vooral gehoord dat ze makkelijk breken, maar ik heb er verder geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
Ik heb pas ontbijtspek gerookt, goed gelukt. Had alleen het idee dat de stukken rookhout alleen aan het begin rookten. Bij het leeghalen van het ei bleek dit inderdaad zo te zijn. Meerdere stukken ingegooid waaronder een lang stuk dat bijna vanaf het ijzeren rooster aan de onderkant tot boven de kolen stak.
Het hout is droog genoeg, dus ik denk dat het misschien aan de toevoer van zuurstof ligt. Had hem zowel beneden als boven bijna helemaal dichtstaan. Heeft iemand er ervaring mee of het beter is om vooral met de schuif boven de temperatuur te regelen, en onder wat verder open te laten staan zodat het hout wel verbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:52
Even een vraagje hoe jullie met deze situatie om zouden gaan.
Begin vorige week vlees besteld online en levering op vrijdag gezet.
Krijg ik vrijdag niet avond terwijl ik gewoon thuis ben bericht dat de bezorging mislukt is omdat ik zogenaamd niet thuis zou zijn. Er is niet eens een bestelwagen in onze straat geweest op dat moment.
Vervolgens is het eerstvolgende bezorgmoment pas maandag avond.

Nu heb ik de volgende twee zaken.
De eerste is dus dat ik dit weekend met het mooie weer en terwijl ik er tijd voor vrij had gemaakt geen vlees had om te bereiden.
De tweede is dat de track&trace niets aangeeft sinds vrijdag avond en ik dus geen idee heb hoe en waar mijn vlees opgeslagen is en of het voldoende bevroren is gebleven.

Wat zouden jullie doen?
Ik heb vrijdag al meteen een bericht gestuurd naar zowel winkel als bezorger maar nog geen reactie gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 18:35
bestelling annuleren en review met slechte score achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Philip Ross schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:39:
Even een vraagje hoe jullie met deze situatie om zouden gaan.
Begin vorige week vlees besteld online en levering op vrijdag gezet.
Krijg ik vrijdag niet avond terwijl ik gewoon thuis ben bericht dat de bezorging mislukt is omdat ik zogenaamd niet thuis zou zijn. Er is niet eens een bestelwagen in onze straat geweest op dat moment.
Vervolgens is het eerstvolgende bezorgmoment pas maandag avond.

Nu heb ik de volgende twee zaken.
De eerste is dus dat ik dit weekend met het mooie weer en terwijl ik er tijd voor vrij had gemaakt geen vlees had om te bereiden.
De tweede is dat de track&trace niets aangeeft sinds vrijdag avond en ik dus geen idee heb hoe en waar mijn vlees opgeslagen is en of het voldoende bevroren is gebleven.

Wat zouden jullie doen?
Ik heb vrijdag al meteen een bericht gestuurd naar zowel winkel als bezorger maar nog geen reactie gehad.
Wie was de bezorger, eigen dienst of bijv. PostNL? In het laatste geval kan de winkel er ook niet zoveel aan doen en om dan een slechte recensie achter te laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:52
Wren schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:01:
[...]

Wie was de bezorger, eigen dienst of bijv. PostNL? In het laatste geval kan de winkel er ook niet zoveel aan doen en om dan een slechte recensie achter te laten...
Bezorging via Trunks. Winkel kan er natuurlijk weinig aan doen maar hebben we wat meer manieren om de bezorgdienst er op aan te spreken.

Er zitten wat dingen tussen die niet helemaal doorbakken moeten zijn en ik twijfel dus een beetje of dat nog wel veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:10
[...]

Melden bij de webshop en bij PostNL. Die kunnen dan een onderzoek starten en zien waar de bezorger is geweest. Gezien het om diepvries producten gaat hier zou ik de bestelling inderdaad annuleren en aangeven dat je een nieuwe order wilt ontvangen.

Maarja, gelijk hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Kreuk schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:23:
Ik heb pas ontbijtspek gerookt, goed gelukt. Had alleen het idee dat de stukken rookhout alleen aan het begin rookten. Bij het leeghalen van het ei bleek dit inderdaad zo te zijn. Meerdere stukken ingegooid waaronder een lang stuk dat bijna vanaf het ijzeren rooster aan de onderkant tot boven de kolen stak.
Het hout is droog genoeg, dus ik denk dat het misschien aan de toevoer van zuurstof ligt. Had hem zowel beneden als boven bijna helemaal dichtstaan. Heeft iemand er ervaring mee of het beter is om vooral met de schuif boven de temperatuur te regelen, en onder wat verder open te laten staan zodat het hout wel verbrandt?
Ik herken dit wel, soms wil hout gewoon niet lekker doorbranden. Ik gooi de rookchunks altijd direct op een "hot spot" in de kolen, om er zeker van te zijn dat 'ie goed gaat roken. Als ik na een uurtje ofzo zie dat er nauwelijks rook vrijkomt dan haal ik de roosters er even af om de kolen/hout wat te herrangschikken. Probleem is dat bij lage temperatuur (<150 °C) de kolen zo beperkt branden, dat het hout gewoon uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

SgtElPotato schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:11:
[...]

Melden bij de webshop en bij PostNL. Die kunnen dan een onderzoek starten en zien waar de bezorger is geweest. Gezien het om diepvries producten gaat hier zou ik de bestelling inderdaad annuleren en aangeven dat je een nieuwe order wilt ontvangen.

Maarja, gelijk hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen.
Ik zou de webshop even bellen. Zij weten hoe het verpakt is en hoe Trunks daarmee om gaat, als het goed is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gisteren een inpromtu BBQ.. het weer was erg lekker, dus even gekeken wat we in de vriezer hadden liggen..
Daar lagen nog 4 forrelen, dus die op de BBQ gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljWO3WC8edfuFHF13zvvFDOf5uo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4VnHJSFMPbpJV57Xg1VNHoMj.png?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
Esumontere schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:15:
[...]
Als ik na een uurtje ofzo zie dat er nauwelijks rook vrijkomt dan haal ik de roosters er even af om de kolen/hout wat te herrangschikken.
Thanks, dat ga ik de volgende keer ook maar doen. Heb nu geprobeerde een stukje er langs te gooien en met een stok op de kolen te pielen maar dat lukte ook niet erg goed. Het hoeft ook niet de volle 6 uur te roken, op een gegeven moment is het vlees wel verzadigd. Maar een uurtje of 3 zou toch wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Laatst online: 16-09 09:15
Ik heb voor nu een klein ei die ik gebruik tot er een buitenkeuken komt, die fatsoenlijk ingericht gaat worden. En hier wil ik eigenlijk à la hobby bob een hitteschildje voor maken. Ik heb nu een terracotta schaaltje, wat prima werkt, maar ik wil eigenlijk een soort plaatje lassen wat perfect zal passen, met een kleine ruimte aan de zijkanten. Nu weet ik dat dat doorgaans met keramiek oid gemaakt wordt, maar wat is het nadeel van gewoon een RVS plaat (licht gekant) te gebruiken als hitteschild? Buiten dat het gewoon ontzettend warm wordt en goed geleid, heeft het ook een negatieve invloed op de hitte overbrenging (door bijv de bovengenoemde redenen)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:41
Brubs schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:31:
Ik heb voor nu een klein ei die ik gebruik tot er een buitenkeuken komt, die fatsoenlijk ingericht gaat worden. En hier wil ik eigenlijk à la hobby bob een hitteschildje voor maken. Ik heb nu een terracotta schaaltje, wat prima werkt, maar ik wil eigenlijk een soort plaatje lassen wat perfect zal passen, met een kleine ruimte aan de zijkanten. Nu weet ik dat dat doorgaans met keramiek oid gemaakt wordt, maar wat is het nadeel van gewoon een RVS plaat (licht gekant) te gebruiken als hitteschild? Buiten dat het gewoon ontzettend warm wordt en goed geleid, heeft het ook een negatieve invloed op de hitte overbrenging (door bijv de bovengenoemde redenen)?
Zelf heb ik destijds dit gekocht voor mijn kleine ei. Werkt zeer goed en hoef je zelf niet aan de slag.

https://www.bol.com/nl/nl...AIRF-g.2_6.7.ProductTitle

Inmiddels heb ik ook een large op de kop getikt. Van IQ grills, die stond toch nog op mijn verlanglijstje ondanks faillissement en nu dus voor zeer aantrekkelijke prijs kunnen aanschaffen. Met dit mooie weer begint het toch weer te kriebel en heb me afgelopen lente/zomer zeer vermaakt op de kleine, nu word het tijd voor het echte werk🤪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJsZkkMRgcSd1QmAMrUNZmr75Ck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONwPQue3otNM6tpVvRjHI6Ud.jpg?f=fotoalbum_large
En dit word dus mijn volgende project. Om zowel de kleine en de grote in te kunnen zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Bulligan op 10-03-2025 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:09
Bulligan schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:35:
[...]

Inmiddels heb ik ook een large op de kop getikt. Van IQ grills, die stond toch nog op mijn verlanglijstje

[Afbeelding]
En dit word dus mijn volgende project. Om zowel de kleine en de grote in te kunnen zetten.
Ik heb nog een 1x gebruikte potenset liggen voor de iq grill, omdat hij niet fijn in mijn meubel paste weer in zijn eigen onderstel gezet.

Als je interesse hebt, hoor ik het wel.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Laatst online: 16-09 09:15
Bulligan schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:35:
[...]

Zelf heb ik destijds dit gekocht voor mijn kleine ei. Werkt zeer goed en hoef je zelf niet aan de slag.

https://www.bol.com/nl/nl...AIRF-g.2_6.7.ProductTitle

Inmiddels heb ik ook een large op de kop getikt. Van IQ grills, die stond toch nog op mijn verlanglijstje ondanks faillissement en nu dus voor zeer aantrekkelijke prijs kunnen aanschaffen. Met dit mooie weer begint het toch weer te kriebel en heb me afgelopen lente/zomer zeer vermaakt op de kleine, nu word het tijd voor het echte werk🤪

[Afbeelding]
Die is helaas niet meer beschikbaar, maar ik vind het ook wel leuk om zelf wat te maken.
Welke afmetingen zijn dat in je ontwerp? Dat lijkt me ook wel een leuk nieuw hobby project als mijn huis en tuin verder klaar zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 10:44

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik zie al veel mooie dingen :). Ik heb gisteren maar eens een mooie tri tip gemaakt op de Weber en die was top.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ac-6nCxAFq0qwURSBXs4LVxprg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjI0cbYp6pcVZuRZr7AWCRqD.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker gerookt met whisky houtsnippers en voorbereid in een SPG rub. Was een heerlijk mals stukje vlees iig :). Vandaag op werk de restjes op het tosti ijzer opgewarmd en zelfs die waren nog super te eten :).

Daarnaast ben ik nu aan het orienteren om mijn weber te upgraden naar een bastard. Nu zijn de normale bastards mooi betaalbaar alleen zit ik met het feit dat ik altijd een hoogje van de overkappingsvlonder over moet. Dit betekend dat de kleine wieltjes van de bastard het lastig krijgen. Ik heb navraag gedaan of de VX wielen onder de normale kunnen en dit schijnt geen probleem te zijn. Helaas verkopen ze geen accesoires voor de VX. Iemand nog een idee of er ergens universele wielen te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

[...]

Niet eens. Je besteld met leveren aan huis, de webshop is end to end verantwoordelijk. We hebben het hier over bederfelijke goederen, niet over een onderbroek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23:51
Brubs schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:31:
Zelf maken kan natuurlijk, maar voor dit geld weet ik niet of ik dit zou zelf maken:
https://www.toppy.nl/prod...etter-13-inch-kamado.html (ik wil hem binnenkort zelf ook bestellen voor mijn kleine ei)
Wat je daarnaast zou kunnen doen is een vierkante pizzasteen pakken(ongeveer even klein) en dan met de slijptol icm een diamant schijf er een ronde steen van maken. Leg je die hierop, heb je het allebij, en deels zelf gemaakt...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ASS-Ware
Iberico varkens nek (procureur), in steaks gesneden, 1 met peper en zout, 1 met peper, zout en knoflook en 1 met Noskos Pulled Pork rub. De laatste 2 kregen ook nog een glace van BBQ saus met appel azijn en agave siroop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1vRGkYkaKKFvVF2SnZM6eItHcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2QK0PptOu5roHQ0LnJVrEB8X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6QvFiGXF4GBNSZ4CJphoSD2wYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ic1R9ogN1E3hcETwDHnHvif3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43xCeBKXgbcpn92naph1ssTdYQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0dRUE7lkBH4oOA2KFXBrAQh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2s2c5DZg6a10-Z6usVCW9QJvSvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0GygCAyOzH3uHppRVAd3R6M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lslu5Yc3yHotDup35Rax00CXmP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vun5qx2JV1kXrwtFsUK6u6q7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0k0JSSSicWYXekpcrImbjK7YEBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zi1awn0TxoPSKevUiLTbnpOG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VR71gFnYTFkYUED5FJzFNDTFxy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BYKIlJg8646RB1b4gmGGKy4S.jpg?f=fotoalbum_large

Super lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 17:53
Tim123 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:18:
[...]

Zelf maken kan natuurlijk, maar voor dit geld weet ik niet of ik dit zou zelf maken:
https://www.toppy.nl/prod...etter-13-inch-kamado.html (ik wil hem binnenkort zelf ook bestellen voor mijn kleine ei)
Wat je daarnaast zou kunnen doen is een vierkante pizzasteen pakken(ongeveer even klein) en dan met de slijptol icm een diamant schijf er een ronde steen van maken. Leg je die hierop, heb je het allebij, en deels zelf gemaakt...
Ik heb voor mijn Aldi eitje een gietijzeren pannetje besteld, deze.
Deze past precies zonder iets aan te passen aan de vuurschaal, de handvaten liggen op de rand van de vuurschaal en vallen precies tussen de spijlen van het rooster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:30
ASS-Ware schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:47:
Iberico varkens nek (procureur), in steaks gesneden, 1 met peper en zout, 1 met peper, zout en knoflook en 1 met Noskos Pulled Pork rub. De laatste 2 kregen ook nog een glace van BBQ saus met appel azijn en agave siroop.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Super lekker.
ik ken procureur alleen maar van de pulled pork ;) leuk om te zien dat je er ook andere dingen mee kan :)
welke was het best?

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
-Jaap-io schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:59:
[...]

ik ken procureur alleen maar van de pulled pork ;) leuk om te zien dat je er ook andere dingen mee kan :)
welke was het best?
Dochter en ik vonden degene met de Noskos rub de lekkerste, daarna die met SPG en als laatste die met alleen PeZo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ASS-Ware schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:21:
[...]

Dochter en ik vonden degene met de Noskos rub de lekkerste, daarna die met SPG en als laatste die met allen PeZo.
Je beschrijft alles, behalve het bbq deel :p hoe heb je het bereidt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
418O2 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:28:
[...]

Je beschrijft alles, behalve het bbq deel :p hoe heb je het bereidt?
Sorry, ja dat zet ik er meestal bij.
Ik had de BBQ op 140C, vlees indirect tot een kerntemperatuur van 80C (ik wilde tot 85C, maar het was bijna tijd om te eten), dat duurde 2 uur en 51 min.
Toen de glace er op gedaan en nog een kwartier laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:33
Esumontere schreef op zondag 9 maart 2025 @ 18:53:
...en het makkelijke eten van vanavond! Lekker met frietjes erbij :D

[Afbeelding]
Wat een gave plancha. Zou deze op een Kamado Joe 1 passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Halldor schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:59:
[...]

Wat een gave plancha. Zou deze op een Kamado Joe 1 passen?
Geen idee... Diameter is 49 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
Esumontere schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:26:
[...]

Geen idee... Diameter is 49 cm
Heb er eerder ook al naar gekeken, maar volgens mij niet. De diameter van de KJ 1 (en 2 en 3) is 46 cm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 20:13
-Jaap-io schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:59:
[...]

welke was het best?
T is praktisch gewoon een karbonade zonder het bot he :z

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Luuk1983 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:11:
[...]

T is praktisch gewoon een karbonade zonder het bot he :z
Schouderkarbonade*

Zet hem ook even op mijn lijst. Veel voor weinig, ook wel eens lekker

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 12-03-2025 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:28
Al enige tijd heb ik een Grill Guru Large,
Nu zijn we bezig met de tuin en wil ik dan ook eindelijk mijn Kamado inbouwen in een buitenkeuken.

https://www.hout-bouwer.n...fel-smokey-douglas-extra/

Deze had ik op het oog en ik was benieuwd of mensen ervaring hebben met het bouwen van dit model. ?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulligan
sten123 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:08:
Al enige tijd heb ik een Grill Guru Large,
Nu zijn we bezig met de tuin en wil ik dan ook eindelijk mijn Kamado inbouwen in een buitenkeuken.

https://www.hout-bouwer.n...fel-smokey-douglas-extra/

Deze had ik op het oog en ik was benieuwd of mensen ervaring hebben met het bouwen van dit model. ?
Dit is van dezelfde waar ik mijn tekening vandaan heb. Zeer gedetailleerde beschrijving, bestellijst en zaaglijst. Als je verder een beetje handig ben is het echt een aanrader. Uitgebreide beschrijving en uitleg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7mB6JpIUC4svJ-Uuoi67K4WXkc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L9zvXu6Ye5qR8NFdIpQdLOPT.png?f=fotoalbum_large

Even een voorbeeldje van wat je kunt verwachten

[ Voor 24% gewijzigd door Bulligan op 12-03-2025 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Ik ben helemaal niet handig en ben nu verhuisd dus ik kan ook een bescheiden (150-180 breed) buitenkeuken neer gaan zetten. Ik heb alleen een Primo Oval Large en kan geen meubelen specifiek hiervoor vinden. Heb nu Bartsmeubelen gevonden die wel in het blad een gat kan zagen voor de Primo, maar zijn er hier mensen met andere tips?

Als ik het ergens custom kan laten maken zou ook top zijn als dat dan binnen de perken kan (<€2000). Ik zou het wel top zijn als de 'lijst' van het meubel van cortenstaal kan, dat past mooi bij de tuin, maar is meer nice to have. Ik wil een klein stukje werkblad rechts van de barbecue om te kunnen werken, maar hoeft niet heel groot te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
DennisCle schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 06:53:
Ik ben helemaal niet handig en ben nu verhuisd dus ik kan ook een bescheiden (150-180 breed) buitenkeuken neer gaan zetten. Ik heb alleen een Primo Oval Large en kan geen meubelen specifiek hiervoor vinden. Heb nu Bartsmeubelen gevonden die wel in het blad een gat kan zagen voor de Primo, maar zijn er hier mensen met andere tips?

Als ik het ergens custom kan laten maken zou ook top zijn als dat dan binnen de perken kan (<€2000). Ik zou het wel top zijn als de 'lijst' van het meubel van cortenstaal kan, dat past mooi bij de tuin, maar is meer nice to have. Ik wil een klein stukje werkblad rechts van de barbecue om te kunnen werken, maar hoeft niet heel groot te zijn.
Ik heb mijn buitenkeuken laten maken bij de Kolencentrale en ben daar erg tevreden over. Op hun site kun je zelf je buitenkeuken samenstellen en zie je direct wat de prijs is. Ik was destijds (4 jaar geleden) wel wat meer kwijt, maar onze buitenkeuken is dan ook 240cm. Weet niet wat de prijzen nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
<knip> Het is hier geen V&A.

Daarna begint project buitenkeuken, om de grote en de kleine kamado in te zetten

[ Voor 140% gewijzigd door Ardana op 14-03-2025 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klick
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 29-08 22:30
vraagje..
ik ben op zoek naar een nieuw rooster voor op mijn bbq. het is een houtskool bbq met een aparte maat.

ik zoek een vierkant rooster met afgeronde hoeken. de maat 40,5 cm x 40,5 cm (of iets kleiner)

de bbq zelf is nog goed en heeft emotionele waarde dus ik wil hem niet vervangen omdat alleen het rooster aan vervanging toe is.

het type rooster maakt mij inmiddels niet meer uit (liefst gietijzer) ik kan nergens iets vinden, zelfs niet 40x20 en die dan 2x.

wie heeft er tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
klick schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:34:
vraagje..
ik ben op zoek naar een nieuw rooster voor op mijn bbq. het is een houtskool bbq met een aparte maat.

ik zoek een vierkant rooster met afgeronde hoeken. de maat 40,5 cm x 40,5 cm (of iets kleiner)

de bbq zelf is nog goed en heeft emotionele waarde dus ik wil hem niet vervangen omdat alleen het rooster aan vervanging toe is.

het type rooster maakt mij inmiddels niet meer uit (liefst gietijzer) ik kan nergens iets vinden, zelfs niet 40x20 en die dan 2x.

wie heeft er tips??
Hi @klick , op Amazon kun je misschien wel slagen, gewoon zoeken op maat 40x20 bijv. deze is gietijzer. ze hebben er nog meer. Suc6! (ps schrik niet van de prijs).

https://www.amazon.nl/SEZ...40+x+20%2Caps%2C71&sr=8-3

of deze:
https://www.amazon.nl/GRI...r=8-86&xpid=eHm-goAv6u2o3

[ Voor 21% gewijzigd door pinotgrigio1 op 14-03-2025 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klick
pinotgrigio1 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:01:
[...]

Hi , op Amazon kun je misschien wel slagen, gewoon zoeken op maat 40x20 bijv. deze is gietijzer. ze hebben er nog meer. Suc6!

https://www.amazon.nl/SEZ...40+x+20%2Caps%2C71&sr=8-3
heb ik gedaan, maar helaas ik kan niks vinden.
de link die je stuurde heb ik gezien, maar door de afgeronde hoeken gaat die net niet.
bedankt voor t meehelpen!
het laat me niet los, ik kan het niet geloven dat t niet te vinden is..

en op aliexpres durf ik niet omdat t food safe moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
klick schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:05:
[...]

heb ik gedaan, maar helaas ik kan niks vinden.
de link die je stuurde heb ik gezien, maar door de afgeronde hoeken gaat die net niet.
bedankt voor t meehelpen!
het laat me niet los, ik kan het niet geloven dat t niet te vinden is..

en op aliexpres durf ik niet omdat t food safe moet zijn.
Op marktplaats is een gast die allemaal ogenschijnlijk custom weber go anywhere roosters aanbiedt. Misschien kan je hem een berichtje sturen om te vragen of hij ook een custom maat kan maken.

echt goedkoop zal dat niet zijn

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 14-03-2025 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klick
418O2 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:09:
[...]

Op marktplaats is een gast die allemaal ogenschijnlijk custom weber go anywhere roosters aanbiedt. Misschien kan je hem een berichtje sturen om te vragen of hij ook een custom maat kan maken.

echt goedkoop zal dat niet zijn
dank voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb wat spulletjes van hem gekocht en dat was allemaal prima voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinotgrigio1
klick schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:34:
vraagje..

wie heeft er tips??
misschien vindt je iets op idealo:

https://www.idealo.de/pre...20den%20BBQ%2040%20x%2020

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Nieuw weekend, nieuw gerecht op de bbq! Vandaag eens smash burgers geprobeerd op de plancha.

Eerst de uitjes karameliseren en paprika's grillen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYJZAV972S8gZj_dZjXOgaUirGs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6RgkVSX0kV3IThz4TgYDs6Rs.jpg?f=fotoalbum_large

Burgers erop!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CU5i34NT0aCfNs0EUqh-HEndUrY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3247bK0qlZiBywjan4uhSq0.jpg?f=fotoalbum_large

Broodjes aanbakken en kaas op de burgers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-NGByztI248MaWuGthMM7Se_D0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdHON7cqUVxCtp1yqnwdH3iJ.jpg?f=fotoalbum_large

En dan het eindresultaat!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSJjyjfZS0J_K7vy4g5a4ComLBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uFeHXGDd1sIQzwZASVerwtcw.jpg?f=fotoalbum_large

Man wat is dat lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIIITD
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:25
Esumontere schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:56:
Nieuw weekend, nieuw gerecht op de bbq! Vandaag eens smash burgers geprobeerd op de plancha.

[Afbeelding]

Burgers erop!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Man wat is dat lekker!
Ik mis de smash? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Hahaha ik was te druk bezig om die te fotograferen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:58
Esumontere schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:56:

[Afbeelding]

Burgers erop!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Man wat is dat lekker!
Blijft een mooi ding die plancha. Ik zou alleen zelf niet weten waar ik hem zou moeten laten zonder dat hij weg roest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Rox92 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:34:
[...]

Blijft een mooi ding die plancha. Ik zou alleen zelf niet weten waar ik hem zou moeten laten zonder dat hij weg roest.
Die van mij hangt in de schuur aan een haak. Zit een coating op (geen "gewone" seasoning) dus de roest zou mee moeten vallen. Daarnaast wordt ie zo regelmatig gebruikt dat roest geen kans krijgt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:33
Esumontere schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:35:
[...]

Die van mij hangt in de schuur aan een haak. Zit een coating op (geen "gewone" seasoning) dus de roest zou mee moeten vallen. Daarnaast wordt ie zo regelmatig gebruikt dat roest geen kans krijgt :D
Ik heb vandaag de Bastard medium plancha ring (40cm diameter) binnengekregen. De large leek mij net wat te groot voor de Kamado Joe 1/Masterbuilt Kamado.
Volgens de handleiding moet je hem wel op de normale manier seasonen. Heb jij dit gedaan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3PfUomJ7BK8j19sOOMezelif_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GxKOlxIMkRPAd3XxZTPBuPEY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Halldor op 15-03-2025 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Halldor schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:49:
[...]

Ik heb vandaag de Bastard medium plancha ring (40cm diameter) binnengekregen. De large leek mij net wat te groot voor de Kamado Joe 1/Masterbuilt Kamado.
Volgens de handleiding moet je hem wel op de normale manier seasonen. Heb jij dit gedaan?
[Afbeelding]
Ik heb hem niet geseasond, omdat in de handleiding juist staat dat dat niet hoeft. Zie ook hier: https://products.thebasta...lancha-ring-compact-33-cm

Wel bijzonder dat op de doos zelf staat dat hij juist niet vaatwasserbestendig is. Hoe dan ook, ik zou t ding nooit in de vaatwasser zetten.
Pagina: 1 ... 316 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism