<knip> Off-topic quote en reactie verwijderd.
[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 09-10-2024 13:17 ]
[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 09-10-2024 13:17 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 09-10-2024 13:17 ]
[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 09-10-2024 13:17 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 09-10-2024 13:18 ]
[ Voor 70% gewijzigd door Ardana op 09-10-2024 13:18 ]
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 09-10-2024 13:19 ]
[ Voor 41% gewijzigd door Ardana op 09-10-2024 13:19 ]
Ik weet niet hoe jij de post van @Stimulate14 opvat, maar zoals ik al schreef... die is volgens mij heel anders bedoeld, dus ik snap de hele ophef niet.
[ Voor 21% gewijzigd door Ardana op 09-10-2024 13:20 ]
Zoals ik het lees grapt @Stimulate14 dat je het ook als iets anders spannends in het bos kan interpreteren, dus het is goed dat het duidelijk in een BBQ-topic geplaatst is.Avalaxy schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:23:
[...]
Ik weet niet hoe jij de post van @Stimulate14 opvat, maar zoals ik al schreef... die is volgens mij heel anders bedoeld, dus ik snap de hele ophef niet.
Jij gaf aan dat het leuker is met andere mensen... Stimulate14 gaf aan dat je hier in een topic zit met andere mensen... In andere woorden, wellicht leuk om met wat andere mensen van hier te gaan.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ik heb goede ervaringen met marabu.botech schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:12:
Welke soort houtskool zouden jullie aanraden voor een Bastard Small? Liefst ene die weinig rook afgeeft.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat nu ook uit naar Marabu. Ook voor kleine sessie (half mandje) ideaal in mijn KJC3.
Zucht...
Ja, voor mij ook, in m'n grote Bastard. Maar mijn vraag is specifiek voor de Small, omdat dit echt een kleine kamado is met een klein kolenmandje.SgtElPotato schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:00:
[...]
Mijn persoonlijke voorkeur gaat nu ook uit naar Marabu. Ook voor kleine sessie (half mandje) ideaal in mijn KJC3.
Het is nog vroeg, overheen gelezen. De standaard eik / beuk combinatie geeft natuurlijk wel een lichte smaak af, maar weinig rook. Of (misschien vloeken in de kerk) gewoon de standaard Dammers Houtskool? Blijft ook altijd wel een goede, makkelijk te ontsteken, weinig rook, weinig smaak, hoge temps te behalen vrij snel en makkelijk.botech schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:04:
[...]
Ja, voor mij ook, in m'n grote Bastard. Maar mijn vraag is specifiek voor de Small, omdat dit echt een kleine kamado is met een klein kolenmandje.
Zucht...
De Bastard marabu houtskool heeft geen bijzonder grote brokken is mijn ervaring. Ik denk dat het wel in je kleine mandje past. En anders is kool best broos; je kan de te grote stukken zo door midden breken.botech schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:04:
[...]
Ja, voor mij ook, in m'n grote Bastard. Maar mijn vraag is specifiek voor de Small, omdat dit echt een kleine kamado is met een klein kolenmandje.
Weinig nieuws onder de zon; de "nieuwe" topcap lijkt dezelfde als die van de VX en zeskantige roosters voegen werkelijk waar niets toe. Die tafeltjes en handgreep vind ik maar lelijk, geef mij maar hout... De draaiende deflector is het enige waarvan ik denk; wellicht handig, maar niet noodzakelijk. Verder lijkt die van gietijzer in plaats van keramiek, of zie ik dat fout? Geen idee of dat fatsoenlijk werkt... Vind het vooral jammer dat er geen chipfeeder of dergelijke in zit.Paul! schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:29:
The Bastard komt in 2025 met een nieuwe serie (BSTRD), online nog niet veel te vinden, behalve deze video: https://www.instagram.com...ig_web_button_share_sheet
Belangrijkste verschillen:
- Nieuwe tafeltjes en een nieuwe handgreep (niet meer van hout)
- nieuwe topcap
- grillroosterspijlen zijn niet meer rond, maar zeskantig
- plate setter / heat deflector is draaibaar, dus niet meer de halve manen er uit halen om direct/indirect te wijzigern
- twee nieuwe kleuren beschikbaar
En een paar nieuwe accessoires, zoals extra handgrepen en een flexibele heat deflector (zoals ze hem zelf noemen).
Leuke ontwikkelingen, maar zie niet direct een meerwaarde zodat de gerechten beter worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Esumontere op 10-10-2024 11:18 ]
Veel lelijker hadden die zijtafels niet gekund denk ikPaul! schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:29:
The Bastard komt in 2025 met een nieuwe serie (BSTRD), online nog niet veel te vinden, behalve deze video: https://www.instagram.com...ig_web_button_share_sheet
Belangrijkste verschillen:
- Nieuwe tafeltjes en een nieuwe handgreep (niet meer van hout)
- nieuwe topcap
- grillroosterspijlen zijn niet meer rond, maar zeskantig
- plate setter / heat deflector is draaibaar, dus niet meer de halve manen er uit halen om direct/indirect te wijzigern
- twee nieuwe kleuren beschikbaar
En een paar nieuwe accessoires, zoals extra handgrepen en een flexibele heat deflector (zoals ze hem zelf noemen).
Leuke ontwikkelingen, maar zie niet direct een meerwaarde zodat de gerechten beter worden.
Lijkt me lastig als die van gietijzer is. Dat gaat roesten, denk ik. Iets waar je met keramiek geen last van hebt. Bovendien lijkt me schoonhouden ook een stuk lastiger. En die nieuwe kleuren waar hij helemaal op los gaat, tja..Esumontere schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:17:
[...]
De draaiende deflector is het enige waarvan ik denk; wellicht handig, maar niet noodzakelijk. Verder lijkt die van gietijzer in plaats van keramiek, of zie ik dat fout? Geen idee of dat fatsoenlijk werkt... Vind het vooral jammer dat er geen chipfeeder of dergelijke in zit.
Nouja, gietijzeren onderdelen als roosters, topcaps, pannen, etc. zijn niet heel bijzonder toch? Een gietijzeren deflector lijkt me daarom niet heel raar. De kleuren doen mij idd ook niet zo veel.Makaja schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:48:
[...]
Lijkt me lastig als die van gietijzer is. Dat gaat roesten, denk ik. Iets waar je met keramiek geen last van hebt. Bovendien lijkt me schoonhouden ook een stuk lastiger. En die nieuwe kleuren waar hij helemaal op los gaat, tja..
Vwb het rooster claimen ze dat dat beter zou zijn voor de hittegeleiding...
[ Voor 13% gewijzigd door Esumontere op 10-10-2024 16:17 ]
Mij pannen liggen binnen, en worden ingesmeerd met olie, dus die roesten inderdaad niet (zijn bovendien geseasoned). Mijn gietijzeren rooster roest wel degelijk, als die te lang buiten ligt (en die ligt dan op een tafel, onder de overkapping, dus wordt niet nat van regen of zo. De topcap is ook geseasoned, dus dat valt inderdaad wel mee.Esumontere schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:12:
[...]
Nouja, gietijzeren onderdelen als roosters, topcaps, pannen, etc. zijn niet heel bijzonder toch? Een gietijzeren deflector lijkt me daarom niet heel raar.
Ik herhaal alleen wat de man in het filmpje zei... Ik heb het niet zelf bedacht...Esumontere schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:12:
[...]
Betere hittegeleiding met zeshoekige roosterspijlen is natuurlijk totale onzin.
Lijkt me een leuk evenement en voor wat je krijgt geen heel gekke prijs > echter om om laat nog terug te rijden (en de wijnen te laten staan) danwel daar te overnachten (die appartementen gaan per 3 nachten) dan wordt het wel een probleem. En inderdaad leuk met een groepje, dan zou je op een paar camperplaatsen kunnen staan maar die zal niet iedereen hier hebben.Dennis1812 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:55:
@Koffie ben jij hier ook bij?
https://www.smokeybasterd...ond-16-november-2024.html
Jij doet e.e.a voor smokey Bastards toch?
Ik twijfel om erheen te gaan. Menu klinkt mooi. Leuke Food market etc. Gewoon fijn avondje weg.
Maar best een stuk rijden. En best prijzig uiteindelijk.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Rooster gaat je leven lang mee, lekker origineel BGE halenDCNY schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:59:
Ik wil voor mijn minimax een gietijzeren rooster aanschaffen. Die van BGE is rond de €80. Er zijn er ook voor rond de €40.
Zit er veel verschil in de gietijzeren roosters? Deels is ongetwijfeld het merkje erop. Maar verder?
Dus omdat het een leven lang mee gaat moet je 80 betalen i.p.v. 40?iMode schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:13:
[...]
Rooster gaat je leven lang mee, lekker origineel BGE halen
Hmm wel eens gezien, nooit in verdiept. Wat is de reden dat je hier de voorkeur voor hebt?Jaspervl schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:05:
Sinds ik grillgrates heb gebruik ik mijn gietijzeren rooster niet meer...
Haha idd. Als die van €40 ook leven lang mee gaat dan neem ik zeker die. Gietijzer = gietijzer. Toch? Of niet? Vandaar de vraagMiKeZZa schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:21:
[...]
Dus omdat het een leven lang mee gaat moet je 80 betalen i.p.v. 40?
Als je nou zegt; die van 80 gaat een leven lang mee en die van 40 2 jaar dán heb je een argument, maar dit is toch geen antwoord op de vraag....
Werkt erg goed en een stuk makkelijker in onderhoud.DCNY schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:34:
[...]
Hmm wel eens gezien, nooit in verdiept. Wat is de reden dat je hier de voorkeur voor hebt?
[...]
Sommige mensen gaan glijden van dure spullen. Gietijzer zit natuurlijk verschil in kwa kwaliteit, maar ik denk dat als je de dure verkeerd laat vallen dat hij net zo hard kan breken als de goedkope.DCNY schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:34:
[...]
Hmm wel eens gezien, nooit in verdiept. Wat is de reden dat je hier de voorkeur voor hebt?
[...]
Haha idd. Als die van €40 ook leven lang mee gaat dan neem ik zeker die. Gietijzer = gietijzer. Toch? Of niet? Vandaar de vraag
zeker, zeker
Ik heb de originele van KJ.DCNY schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:59:
Ik wil voor mijn minimax een gietijzeren rooster aanschaffen. Die van BGE is rond de €80. Er zijn er ook voor rond de €40.
Zit er veel verschil in de gietijzeren roosters? Deels is ongetwijfeld het merkje erop. Maar verder?
<knip> Zie Topic Warning. Fanboyerisme mag je ergens anders uiten.MiKeZZa schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:21:
[...]
Dus omdat het een leven lang mee gaat moet je 80 betalen i.p.v. 40?
Als je nou zegt; die van 80 gaat een leven lang mee en die van 40 2 jaar dán heb je een argument, maar dit is toch geen antwoord op de vraag....
[ Voor 30% gewijzigd door Ardana op 13-10-2024 22:27 ]
<knip> Zie Topic WarningDCNY schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:34:
[...]
[...]
Haha idd. Als die van €40 ook leven lang mee gaat dan neem ik zeker die. Gietijzer = gietijzer. Toch? Of niet? Vandaar de vraag
[ Voor 19% gewijzigd door Ardana op 13-10-2024 22:27 ]
Geef dan eens daadwerkelijk argumenten dat een ander merk die smaak die niet geeft.iMode schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:52:
[...]
Koop nou maar de originele en bedank mij later
Ik gebruik mijn BGE gietijzeren roosters minimaal 2x per week, geeft echt een heerlijke smaak aan het product.
[ Voor 27% gewijzigd door Ardana op 13-10-2024 22:26 ]
Heb de mijne 1x gebruikt, maar niet echt ideaal op een smoker.Jaspervl schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:05:
Sinds ik grillgrates heb gebruik ik mijn gietijzeren rooster niet meer...
[ Voor 3% gewijzigd door alienfruit op 12-10-2024 18:52 ]
<knip> Zie Topic Warning.Dennis1812 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:03:
[...]
Geef dan eens daadwerkelijk argumenten dat een ander merk die smaak die niet geeft.
Behalve: BGE is mijn lust en mijn leven en moet dit overal continue prediken.
Enige wat ik zie is dat jij 80 euro niet veel vind en het beter vind. Heb je het vergeleken? Als 40 euro rooster ook eeuwig meegaat is het toch dikke prima?
Of heb je dat ding alleen als status symbool?
[ Voor 28% gewijzigd door Ardana op 13-10-2024 22:26 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 13-10-2024 22:25 ]
Maar op een bge minimax lijkt het me fijner dan gietijzer. Ga idd wel uit van een hot en fast situatie.NeutraleTeun schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:08:
[...]
Heb de mijne 1x gebruikt, maar niet echt ideaal op een smoker.
En bij mijn nieuwe gasbbq (ja ja) heb ik een keramisch sizzle zone, dus mijn grillgrates mogen voor de helft weg.
Heb zelf een KJC3. Ook een flinke investering, ik koop echt geen imitatie accessoires, dat is hetzelfde als een iPhone kopen maar dan een hoesje van €3 kopen vind ik.iMode schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:33:
[...]
“Dat ding”? Je bedoelt de Big Green Egg.
Een status symbool is voor mij een dure auto of een duur horloge, heb ik beide niet.
Voor mij is de Big Green Egg een fantastische kook hobby. Als je z’n prachtig product aanschaft snap ik werkelijk niet dat je twijfelt om er een imitatie rooster op te leggen, had dan een Kamado van de Gamma gekocht (of een Bastard)
Ja, de duurdere kamados worden meerdere keren gebakken waardoor het keramiek niet extra behandeld hoeft te worden. Betaal je dus voor!iMode schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:43:
Hier een leuk filmpje met de meest gestelde Kamado vragen:
YouTube: 5 Meest gestelde vragen over de KAMADO (Big Green Egg)
Vanaf minuut 07:03 een vraag die hier ook veel voorbij komt: Moet ik mijn Kamado voor het eerst langzaam opstoken?
“Nee, onzin, ja misschien die goedkope shit, misschien is dat nodig dat die anders uit elkaar knallen, geen idee😂😂😂
Zucht...
Precies! Kamado Joe Classic 3 is ook een prachtige mooie KamadoSgtElPotato schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:22:
[...]
Heb zelf een KJC3. Ook een flinke investering, ik koop echt geen imitatie accessoires, dat is hetzelfde als een iPhone kopen maar dan een hoesje van €3 kopen vind ik.
Precies wat ik dus zei; onderbuikgeklets en geen antwoord op de gestelde vraag.iMode schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:50:
[...]
Laat ik het anders zeggen, op mijn Big Green Egg komen alleen originele accessoires.
Je zet toch ook geen Skoda velgen onder je Audi?![]()
En wat is 80,- euro nou voor iets wat de rest van je leven mee gaat? Buiten dat is de kwaliteit van Big Green Egg natuurlijk superieur.
Ah dus je hebt zelf wel een statussymboolMiKeZZa schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:52:
[...]
Precies wat ik dus zei; onderbuikgeklets en geen antwoord op de gestelde vraag.
En ik heb inderdaad geen Skoda velgen onder mijn mooie A6 liggen, maar dat is meer omdat ik het er vreemd uit vindt zien 2 logo’s. Maar de noodzaak om perse Audi velgen te kopen en iedereen te vertellen dat je toch echt alleen meetelt als je er Audi velgen onder legt ipv andere mooie velgen die fors goedkoper zijn, ik heb het to-totaal niet.
Je kunt gewoon Audi kapjes op de Skoda velgen klikken, geen mens die het verschil ziet.MiKeZZa schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:52:
[...]
Precies wat ik dus zei; onderbuikgeklets en geen antwoord op de gestelde vraag.
En ik heb inderdaad geen Skoda velgen onder mijn mooie A6 liggen, maar dat is meer omdat ik het er vreemd uit vindt zien 2 logo’s. Maar de noodzaak om perse Audi velgen te kopen en iedereen te vertellen dat je toch echt alleen meetelt als je er Audi velgen onder legt ipv andere mooie velgen die fors goedkoper zijn, ik heb het to-totaal niet.
zeker, zeker
100%. Ik vind dat een gave auto en heb besloten (omdat het kan) eens gek te doen. Maar als iemand vraagt; kan ik velgen of dakdragers van een 3e merk er op zetten voor de helft van het geld ga ik niet zeggen; ze gaan de hele levensduur van die auto mee dus koop maar de dure…iMode schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:13:
[...]
Ah dus je hebt zelf wel een statussymbool
Dat is toch ook wat ik bedoel, op een Big Green Egg ziet een ander logo er ook niet uit
Nooit geprobeerd maar ik vind het een uitstekend idee om te proberen. Nagaren kan idd in de slowcooker, of in de Dutch oven op de bbq. Zou niet weten waarom het niet zou kunnen!haborym schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:17:
Gisteren heb ik een heerlijke super malse rundersukade gegeten bij een restaurant. Ik kreeg hiermee wat inspiratie voor tijdens de kerst.
Nu dacht ik het volgende te doen;
Een grote rundersukade op de bbq te roken voor een x tijd tot x temperatuur. Daarna in een slowcooker te leggen met appelstroop, azijn, champignons etc etc. In de slowcooker wil ik het dan door laten garen tot het heerlijk zacht draadjesvlees wordt.
Is hier iemand die al eens iets soortgelijks heeft gedaan? Of een recept heeft wat hierop lijkt?
Genoeg roosters zonder logo?iMode schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:13:
[...]
Ah dus je hebt zelf wel een statussymbool
Dat is toch ook wat ik bedoel, op een Big Green Egg ziet een ander logo er ook niet uit
Big Green Egg heeft een prachtig logo in het gietijzeren rooster.Dennis1812 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 15:52:
[...]
Genoeg roosters zonder logo?
Kan mij niet heugen dat ik logos zie op mijn originele KJ roosters.
Ja, op de doos. Die je bij oud papier gooit
<knip> Zie topicwarning.DCNY schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:16:
Haha ok ok, ik heb wat losgemaakt met mijn rooster-vraag.
Het wordt dus gewoon een goedkoper gietijzeren rooster. Zonder logo. Dank voor alle reacties
[ Voor 28% gewijzigd door Ardana op 13-10-2024 22:24 ]
Voor mijn eigen nieuwsgierigheid, zie je die terug in het vleesch? (en is het in spiegelbeeld?)iMode schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:05:
[...]
Big Green Egg heeft een prachtig logo in het gietijzeren rooster.
[ Voor 5% gewijzigd door Jaspervl op 13-10-2024 17:36 ]
En zie je het logo als de kamado dicht is?Jaspervl schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:34:
[...]
Voor mijn eigen nieuwsgierigheid, zie je die terug in het vleesch? (en is het in spiegelbeeld?)
[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 13-10-2024 22:33 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 13-10-2024 22:33 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Een goede reden om voor wifi te gaan.Mich007 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vandaag dan eindelijk mijn nieuwe PIRO en Inkbird thermometer kunnen testen. Over PIRO zeer tevreden. Over inkbird in het algemeen ook wel al alleen de Bluetooth connectie viel me beetje tegen. Viel best vaak weg terwijl ik helemaal niet ver weg stond van het ding.
Maminha was trouwens voortreffelijk gelukt en voor herhaling vatbaar met deze methode.
[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 14-10-2024 08:34 ]
[ Voor 23% gewijzigd door iMode op 14-10-2024 09:34 ]
Heel fijn ding inderdaad. Misschien nog wel boven verwachting.ozzynator schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:47:
[...]
Fijn ding he!
Ik heb een paar weken geleden nog een mandje besteld op Amazon, kun je chicken wings, of friet of iets anders met de rotisserie maken.
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Mich007 op 14-10-2024 11:51 ]
Mijn bedraadde meters zijn ook met WIFI en daarom was ik al een beetje sceptisch over deze.ASS-Ware schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 23:12:
[...]
Een goede reden om voor wifi te gaan.
Dat werkt veel beter … als je wifi ontvangst hebt bij de BBQ.
Steek je een bbq aan voor een one-minute steak? Kan toch net zo goed op het fornuis?iMode schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:34:
Ik steek vanavond weer de Big Green Egg aan, one minute steak staat het op het menu, keihard dicht schroeien op het gietijzeren Big Green Egg rooster
Wat eten jullie?
Ik heb de Meater Pro besteld, zeer benieuwd.
Iemand met ervaringen?
5 temperatuur sensoren, kan 500 graden aan, 75 meter bereik en flink dunner dan de vorige versie. Tot nu altijd de iGrill gebruikt.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Hebben ze BGE fornuizen dan? Want dat is essentieel...Ozzie schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:50:
[...]
Steek je een bbq aan voor een one-minute steak? Kan toch net zo goed op het fornuis?
Ik heb de gewone 'Meater Plus'. Die zou 50 meter bereik moeten hebben, maar van achter in de tuin naar de keuken aan de voorkant van het huis haalt die niet. Terwijl dat hooguit 20m is.
Gebruik hem ook eigenlijk nooit meer, de tijdvoorspelling is ruk, en loop nu gewoon paar keer heen en weer om met de thermapen te checken hoe het erbij staat. Hoef het niet meer zo nodig van minuut tot minuut in de gaten te houden.
Ja dat bereik is echt niet zoals geadverteerd. Verder wel een gave app, staan wat leuke gerechten in en zo leer ik ook wat meer gerechten kennen. Bij de kleine stukken vlees gebruik ik nooit een thermometer en bij de Tomahawk probeer ik hem nu ook steeds minder te gebruiken behalve als ik bijvoorbeeld aan het gamen ben of film aan het kijken ben vind ik het ideaal want dan krijg je een melding. Bij nieuwe stukken vlees of vis stop ik hem er wel altijd in.Ozzie schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:50:
[...]
Steek je een bbq aan voor een one-minute steak? Kan toch net zo goed op het fornuis?
Ik heb de gewone 'Meater Plus'. Die zou 50 meter bereik moeten hebben, maar van achter in de tuin naar de keuken aan de voorkant van het huis haalt die niet. Terwijl dat hooguit 20m is.
Gebruik hem ook eigenlijk nooit meer, de tijdvoorspelling is ruk, en loop nu gewoon paar keer heen en weer om met de thermapen te checken hoe het erbij staat. Hoef het niet meer zo nodig van minuut tot minuut in de gaten te houden.
Zucht...
'k Heb dat ook nog wel gedaan.Ozzie schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:50:
[...]
https://fgheysels.github.io/
Ozzie schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:50:
[...]
Dat is toch altijd met draadloze devices. Er wordt doorgaans geadverteerd met bereik tot xyz meter. Wat je dan alleen haalt in het open veld.SgtElPotato schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:44:
[...]
Ja dat bereik is echt niet zoals geadverteerd.
Als je daarmee daadwerkelijk in en om het huis je bereiding kan volgen zou dat wel mooi zijn.Using Bluetooth: Open air line-of-sight: 750m. Typical range: 75m. *range is affected by the number of obstacles, thickness of the cooker, as well as phone or tablet model.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
<knip> Don't feed the troll.iMode schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:34:
Ik steek vanavond weer de Big Green Egg aan, one minute steak staat het op het menu, keihard dicht schroeien op het gietijzeren Big Green Egg rooster
Wat eten jullie?
Ik heb de Meater Pro besteld, zeer benieuwd.
Iemand met ervaringen?
5 temperatuur sensoren, kan 500 graden aan, 75 meter bereik en flink dunner dan de vorige versie. Tot nu altijd de iGrill gebruikt.
[ Voor 7% gewijzigd door Ardana op 15-10-2024 14:14 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 15-10-2024 14:14 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 15-10-2024 14:15 ]
zeker, zeker
De BBQ gebruik ik alleen op vakantie, een Weber Go AnywhereOzzie schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:50:
[...]
Ik zal mijn ervaringen laten weten, ik ben benieuwd!Orion84 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:10:
[...]
[...]
Wat dat betreft wel benieuwd hoe die nieuwe Meater Pro het doet, @iMode. Aangezien daar wordt geadverteerd met:
[...]
Als je daarmee daadwerkelijk in en om het huis je bereiding kan volgen zou dat wel mooi zijn.
[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 15-10-2024 14:15 ]
Heerlijk toch! Zo hoort het! Elke dag zo veel mogelijk genieten, nog 30 minuten, dan gaat de vlam er in🔥whoami schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:38:
[...]
'k Heb dat ook nog wel gedaan.Enfin, 't was wel een 3 minute steak
Vooraf ook wel wat hasselback aardappelen er op, want anders is het idd wel niet erg de moeite
OTH, ik heb 'm onlangs ook aangehad om gewoon enkele frikandellen klaar te maken als hapje. (Lagen er in totaal wel een klein uurtje op).
Topicwarning niet gelezen?MiKeZZa schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:12:
[...]
Hebben ze BGE fornuizen dan? Want dat is essentieel...
[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 14-10-2024 17:52 ]
Tijdens wedstrijden gebruiken ze varkensschouder, oftewel pork butt, maar de nek, Procureur, werkt ook prima.Avalaxy schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:52:
Binnenkort komen vrienden op visite die mijn brisket willen eten, dus voor die dag zelf is het game plan om 's ochtends te beginnen zodat de brisket netjes rond dinertijd klaar is. Nu zat mijn brein te spelen met het idee om ook pulled pork te maken, maar daar heb ik twee vragen over:
1) Welk stuk vlees gebruiken jullie het liefst voor pulled pork? Ik zag bij de Sligro aardig wat mooie stukken waar je volgens mij prima pulled pork van zou kunnen maken.
2) Ik zou dit dan een dag van tevoren op de smoker gooien en dan op de dag zelf opwarmen, blijft dat lekker (ik denk het wel)? Mijn idee is dan om het langzaam op de smoker te garen, meteen te shredden en voorzien van barbecuesaus, vervolgens luchtdicht (semi-vacuum) verpakken en de volgende dag au bain marie in een pan water op te warmen. Ik zou het ook heel kunnen laten, de volgende dag weer even op de bbq kunnen gooien om op te warmen, en daarna pas shredden? Of een andere optie?
[ Voor 3% gewijzigd door ASS-Ware op 14-10-2024 18:24 ]
Exact! Amerikaanse koks gebruiken altijd schouder met bot erin (Boston Butt) maar ik Nederland is dat vrijwel nergens te krijgen. Met procureur heb ik de ervaring dat het uitstekend werkt.ASS-Ware schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 18:23:
[...]
Tijdens wedstrijden gebruiken ze varkensschouder, oftewel pork butt, maar de nek, Procureur, werkt ook prima.
Ik maak altijd een groot stuk klaar, zeg 3KG, waarvan we een klein deel direct eten en de rest de vriezer in gaat.
Op een ander moment, laten ontdooien, even snel verwarmen met de magnetron en lekker eten.
Ik laat de gasten zelf overigens de saus toevoegen, niet iedereen heeft daar behoefte aan.
Tegenwoordig mag je naast Boston Butt ook de picnic maar ook collar gebruiken tijdens wedstrijden.ASS-Ware schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 18:23:
[...]
Tijdens wedstrijden gebruiken ze varkensschouder, oftewel pork butt, maar de nek, Procureur, werkt ook prima.
Ik maak altijd een groot stuk klaar, zeg 3KG, waarvan we een klein deel direct eten en de rest de vriezer in gaat.
Op een ander moment, laten ontdooien, even snel verwarmen met de magnetron en lekker eten.
Ik laat de gasten zelf overigens de saus toevoegen, niet iedereen heeft daar behoefte aan.
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Bedankt voor deze top tip. Ideaal bakje voor een kamado joe classic 1/2.Ronald_O schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:35:
Voor degenen die nog een goede en goedkope (€3) lekbak zoeken. Ze zijn er weer bij de action https://www.action.com/nl-nl/p/3014865/dienblad/. Mooie maat ook voor een large kamado ongeveer net zo groot als het hitteschild met 35cm. Doe er zelf altijd een laagje folie overheen (scheelt weer met schoonmaken).
Ik heb onlangs dit recept gevolg. Was een groot succes en zeker voor herhaling vatbaar. Heb de eendenborsten wel een nacht in de pekel gelegd ipv 2 uurThijsM schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:55:
Aanstaande zondag wil ik wat wilde eendenborsten roken op de kamado?
Heeft iemand nog een goed recept? En met of zonder pekel?
<knip> Zie DM.ThijsM schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:55:
[ Voor 27% gewijzigd door Ardana op 15-10-2024 14:11 ]
Zonder saus te droog?Esumontere schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 18:49:
[...]
Exact! Amerikaanse koks gebruiken altijd schouder met bot erin (Boston Butt) maar ik Nederland is dat vrijwel nergens te krijgen. Met procureur heb ik de ervaring dat het uitstekend werkt.
Over de saus/baksap: een beetje toevoegen na het pullen is wel nodig, anders wordt ie wel te droog. De rest idd los serveren.
Echt droog is het zeker niet, maar met een beetje baksap wordt hij naar mijn smaak wel een stuk lekkerder en sappiger. Ik gebruik altijd heidehoeve procureur die ik inpak voor de stallASS-Ware schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 01:00:
[...]
Zonder saus te droog?
Misschien een beter stukje nek gebruiken of vóór de stall inpakken?
Ik heb nog nooit een droog stukje procureur gehad.
ThijsM schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:55:
[ Voor 26% gewijzigd door iMode op 15-10-2024 18:42 ]
En jouw vrouw kookt op een kamado Joe neem ik aan?iMode schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:26:
Hier staat mijn groene vriend weer aan🔥
Kipfilet, gepofte aardappel & snijbonen, eetsmakelijk!
Wat staat er bij jullie op het menu?
De Meater Pro is net binnengekomen, helaas pas donderdag testen, de komende 2 dagen kookt mijn vrouw 🤪
Die heeft zoveel ervaring, geen meater nodigDennis1812 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:49:
[...]
En jouw vrouw kookt op een kamado Joe neem ik aan?
De vorige versie heb ik nooit gehad dus ik kan het niet vergelijken, maar ook de pro kan weg vallen ben ik al achter. Mijn kamado staat dan wel achterin de tuin maar ik heb maar een gewoon rijtjeshuis en als ik naar toilet of bovenverdiepingen zo gaan dan blijft de verbinding meestal wel maar ik kan er ook weer niet echt op vertrouwen. Dus ik heb gewoon een tablet in de woonkamer die de verbinding heeft en mijn telefoon gaat dan via de cloud.Orion84 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:10:
Dat is toch altijd met draadloze devices. Er wordt doorgaans geadverteerd met bereik tot xyz meter. Wat je dan alleen haalt in het open veld.
In de praktijk is dat natuurlijk altijd fors minder. De BBQ zelf is meestal al een obstakel (tenzij je op een open bbq aan het grillen bent of zo), laat staan de muren/ramen van je huis om vanuit de tuin naar de keuken aan de andere kant van je huis te komen.
Zoals Meater het zelf omschrijft: "Using Bluetooth: Up to 50m. *range is affected by the number of obstacles, thickness of the cooker, as well as phone or tablet model."
Wat dat betreft wel benieuwd hoe die nieuwe Meater Pro het doet, @iMode. Aangezien daar wordt geadverteerd met:
[...]
Als je daarmee daadwerkelijk in en om het huis je bereiding kan volgen zou dat wel mooi zijn.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
zeker, zeker
You don't need eyes to see, you need vision
Je grafiekjes vallen ook weg dan. Dat is jammer.ozzynator schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:45:
Even voor mijn beleving, zitten jullie dan constant op de telefoon of tablet de temperatuur in de gaten te houden?
Ik zet de mijne aan, hou het even in de gaten, als het dan buiten range of gaar is, hoor ik de piepjes wel. Ga meestal tussendoor wat anders doen. Steak en zo zonder thermometer, kip doe ik gewoon op tijd en dan een keertje prikken.
Je moet het voor jezelf niet moeilijker maken dan dat het is.
Ja dat wel, maar die bekijk je toch nooit meer. Gaar is klaar.Dennis1812 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:03:
[...]
Je grafiekjes vallen ook weg dan. Dat is jammer.
[ Voor 3% gewijzigd door ozzynator op 18-10-2024 10:06 ]
zeker, zeker
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq