Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 304 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het maakt ook wel erg uit wat je voor vlees wilt gaan bereiden. Voor 40 man simpele worst past er in één keer op, maar ga je met lapjes of delicater spul aan de gang dan lijkt het mij wel ambitieus.

Sowieso kijken of je veel vooraf kunt voorbereiden of zelfs al voorgaren, anders ga je het nooit redden zegt mijn onderbuik.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 09:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emMyA9zC4TyGUNGjLXi76GzYka4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pXGLBexmW8fA1EEQmIjDaG4Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qATjT2arMqLOnsxq_weM6GymWp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UGSoYuM55bgLfAVbz8devCRG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4KhdHAB657gzTsOzcUlt43J9d8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x6XyPgGLHOETQ2zQjSFHA51Q.jpg?f=fotoalbum_large

Zaterdag voor het eerste Brisket gemaakt. Met goede motivatie om 0530 uit bed, BBQ aan en 2.5kg procureur en 2.5kg Brisket erop.
Brisket geïnjecteerd met fond en een Texas Brisket rub die ik had gekregen. Uiteindelijk was om 1800 de brisket klaar en heeft die daarna nog 1.5 uur kunnen rusten in de Koelbox op warmte stand :+ . Perfect mals en ook nog erg sappig, al met al goed geslaagd. Pulled pork was ook goed gelukt.
We hadden als sides cornbread, salades en briochebreekbrood voor de PP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
parawaus schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:50:
Heb even een vraag, meer om mijn twijfel weg te nemen.

Volgende week vrijdag hebben we een buurtfeest/bbq waar ik met mijn generic kamado Large vlees van de slager ga bakken.
Er zijn per persoon 5 stukjes vlees.
Heb redelijk ervaring met de bbq alleen zijn het nu wat meer personen dan ik gewend ben.
15 personen gaat opzich aardig alleen zijn het er nu 40.
Ga ik dat bolwerken met mijn kamado is eigenlijk mijn vraag of moet ik iemand vragen om mee te bakken op een 2de bbq?
Dat ga je niet redden. Hier al meerdere keren op een verjaardag gezien dat ze voor 40 man gare hamburgers gingen bakken op een large. Duurt veel te lang, of door het vele openen creëer je een inferno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:30
timmert26 schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:55:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zaterdag voor het eerste Brisket gemaakt. Met goede motivatie om 0530 uit bed, BBQ aan en 2.5kg procureur en 2.5kg Brisket erop.
Brisket geïnjecteerd met fond en een Texas Brisket rub die ik had gekregen. Uiteindelijk was om 1800 de brisket klaar en heeft die daarna nog 1.5 uur kunnen rusten in de Koelbox op warmte stand :+ . Perfect mals en ook nog erg sappig, al met al goed geslaagd. Pulled pork was ook goed gelukt.
Mooi mes! Heb je de volledige set? Ik ben er echt super tevreden mee! Heb zelf de 'universele' mesje, de koksmes, groentemes, vleesmes, broodmes en het aanzetstaal. Zijn in mijn keuken wel echt de trots van mijn keuken vind ik zelf! Ik zou graag nog wel het fileermes willen hebben, maar dat past voor nu niet op mijn blok haha

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parawaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:07
Paganstars schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:35:
[...]

Voor 40 personen hoe groot is je large? Zit per merk nogal een verschil tussen.

Ik zou als je met stukjes pp werkt nog minimaal 1 of 2 kettles van 22,5" bij lenen.

Als je met grote stukken werkt eens met @Dennis1812

Je zou eventueel partyribs kunnen maken, scheelt enorm veel ruimte en tijd!
Grill oppervlak is rond 49,5
Vlees wat we hebben is allemaal kant en klaar, vrij standaard ook. Sate, burger, worstje en shaslick.
Dus de voorbereiding is zo goed als niks. Het is meer dat ik niet wil dat mensen lang moeten wachten en ik mijzelf een slag in de rondte moet spatelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
parawaus schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:21:
[...]

Grill oppervlak is rond 49,5
Vlees wat we hebben is allemaal kant en klaar, vrij standaard ook. Sate, burger, worstje en shaslick.
Dus de voorbereiding is zo goed als niks. Het is meer dat ik niet wil dat mensen lang moeten wachten en ik mijzelf een slag in de rondte moet spatelen :9
Dan zou ik sowieso een 22.5" ketel erggens vandaan halen, met 50cm wordt het krapjes voor 40pax, ook al is het kant en klaar

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Voor €100-€150 heb je een weber master touch 57cm via MP, die je daarna weer met een paar tientjes verlies doorverkoopt.

Dat lijkt me veel handiger dan je kamado gebruiken.

Wanneer ik bbq voor een grote groep (bij mij is dat 15pers, waaronder kids), steek ik er ook altijd mn weber erbij aan. Voor het grillen onverslaanbaar. Zelfs met een stuk indirect ingericht, houd je nog een enorme oppervlak over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:08
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het bij zoveel gasten altijd vrij simpel houd. Een hamburger, sate en een bbq worst. En dat is voor 40-50 man al behoorlijk doorwerken. Grootste uitdaging bij mij is altijd om de vlammen bij het bakken van de hamburgers tot een minimum te beperken.

Nu hebben we een kamado die ik daarvoor gebruik. Voorheen hadden we een gasbbq en dat werkte voor mij bij deze aantallen toch prettiger.

Kortom, mijn advies: houd het simpel. Gasten zijn doorgaans al erg blij met een mooi opgebouwde hamburger, sate met verse satesaus en een bbq-worst met een goede bbq-saus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 09:20
laatst 60 man en niet alles echt kant en klaar, maar gewoon gas ding gehuurd voor erbij voor de burgers en de kipsates ed, dat werkte perfect

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
liedetector schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:57:
laatst 60 man en niet alles echt kant en klaar, maar gewoon gas ding gehuurd voor erbij voor de burgers en de kipsates ed, dat werkte perfect
60 man? Naast de gas BBQ gelijk een paar mobiele toiletten gehuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector
iMode schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:53:
[...]

60 man? Naast de gas BBQ gelijk een paar mobiele toiletten gehuurd?
gedaan bij recreatieplas waar dat mag, in de buurt (zeg 4 minuten lopen) van een toilet gebouw), de patatkraam die er normaal staat (aan hezelfde water maar neit om de hoek ofzo, en dus ook catering doet) heeft de bbq gewoon gebracht tot waar we zaten ook, verder aanhangers etc om de grote tenten die we opgezet hebben neer te zetten (je mag dus ook op dat veld komen met auto), mooie lokatie aan de lek en dus voor iedereen goed bereikbaar verder

[ Voor 9% gewijzigd door liedetector op 02-09-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35
Die is mooi schoon inderdaad... De platesetter daarentegen ;)
Misschien een drippan overwegen; dan blijft je platesetter netjes schoon en daarmee ook geen last van verbrande geurtjes/smaakjes.

[ Voor 22% gewijzigd door Mich007 op 02-09-2024 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:50

Dennis1812

Amateur prutser

Of je draait hem elke keer om. Is het probleem ook opgelost.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ik heb er standaard alu-folie omheen zitten
Werkt prima

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TosCb1vOdOrB7LwtA8W0-VBwFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/byixVECgHWlDmTAhLPLb5Sm1.jpg?f=fotoalbum_large

Het vakantie huis in Slovenië is gezegend met een buiten keuken plus eiland met spoelbak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iocH87s0VcAyayfDf9yu64hP6us=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KMxPc9Xuk6k7MdxIiVxYpc0a.jpg?f=fotoalbum_large

Eenvoudig kip filet gekruid en op een houtvuur met wat briketten klaargemaakt. Gegeten met rijst, gegrilde paprika, komkommer en tzatziki.

Voor project buitenkeuken, qua eiland naast mijn kamado, heb ik geleerd dat je stiekem toch heel veel binnen doet, bij de koelkast en het bestek/servies. Dus eigenlijk moet je die buiten dus óók hebben om echt onbezorgd te koken….

PS, en ook hier heb je baas boven baas. Deze unit stond langs de kant van de weg naast een jachthuis/restaurant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWrsmpTlZP4d_vJueRiNFDLJgJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNjenT9cdHWiqirKb6fxJdHe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door MrMrq op 03-09-2024 09:28 ]

Maktub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Waarom überhaupt een lekbak kopen? Ik neem een dubbele laag folie en vouw die over de theedoos van mijn vriendin of een hitteschild. Daarna heb ik een stevig wegwerp lekbakje en hoef ik niets schoon te maken. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mSodvXxSGFN-vI7WliI1HR9ee8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aF6xNLlMv20qoOnc1Hlt3gTk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2OjGcM5q2cbQDsJBKAhAiQS0Ls=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHn1ohDqXYlOMjxKUDTNRuj5.jpg?f=fotoalbum_tile

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• parawaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:07
sjors123 schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:50:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het bij zoveel gasten altijd vrij simpel houd. Een hamburger, sate en een bbq worst. En dat is voor 40-50 man al behoorlijk doorwerken. Grootste uitdaging bij mij is altijd om de vlammen bij het bakken van de hamburgers tot een minimum te beperken.

Nu hebben we een kamado die ik daarvoor gebruik. Voorheen hadden we een gasbbq en dat werkte voor mij bij deze aantallen toch prettiger.

Kortom, mijn advies: houd het simpel. Gasten zijn doorgaans al erg blij met een mooi opgebouwde hamburger, sate met verse satesaus en een bbq-worst met een goede bbq-saus.
Uiteindelijk hoef ik toch niet alleen te bakken en helpt 1 van de buren met zijn gasbbq.
Wat mij denk ik een hoop hoofdpijn scheelt.
Burgers op de gasbbq en ik ga me ontfermen over de satetjes en shaslicks.
Ga mijn kamado half rooster doen en half grillplaat, dan kan ik nog wat kiezen gelang de hitte van de kolen.

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
Ik heb al een paar keer zitten kijken naar de pizza rotisserie voor de Bastard (Large). Super gaaf ding, maar ik vraag me af hoe groot de feitelijke meerwaarde is. Ik snap dat als je met Pizza je dome niet opent dat hij veel warmer zou moeten blijven, maar de laatste keer had ik 300 graden plus onder mijn steen en de pizza was in een paar minuten perfect. Dus feitelijk heb ik geen probleem.... :)

Toch jeukt deze optie omdat ik ook nog een rotisserie wil. Maar mogelijk heeft iemand dé uitleg waarom deze toch de meerwaarde boven een andere rotisserie waard is? En zo niet; welke Bastard Large liefhebber heeft goede ervaringen met welke rotisserie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:07
MiKeZZa schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:03:
Ik heb al een paar keer zitten kijken naar de pizza rotisserie voor de Bastard (Large). Super gaaf ding, maar ik vraag me af hoe groot de feitelijke meerwaarde is. Ik snap dat als je met Pizza je dome niet opent dat hij veel warmer zou moeten blijven, maar de laatste keer had ik 300 graden plus onder mijn steen en de pizza was in een paar minuten perfect. Dus feitelijk heb ik geen probleem.... :)

Toch jeukt deze optie omdat ik ook nog een rotisserie wil. Maar mogelijk heeft iemand dé uitleg waarom deze toch de meerwaarde boven een andere rotisserie waard is? En zo niet; welke Bastard Large liefhebber heeft goede ervaringen met welke rotisserie?
Ik denk dat je voor dat geld beter af bent met een aparte pizza oven op hout of gas.
Mijn kwaliteit van de pizza's is tientallen malen beter geworden met een pizza oven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liedetector
Michieas schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:45:
[...]

Ik denk dat je voor dat geld beter af bent met een aparte pizza oven op hout of gas.
Mijn kwaliteit van de pizza's is tientallen malen beter geworden met een pizza oven.
precies koop gewoon een leuke ooni ofzo

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier een bezitter van een Bastard Large en de Pizza Rotisserie set. Mijn beperkte ervaring met de pizza inzet is dat het moeilijk is om de steen heet te krijgen tegelijk met je dome temperatuur. De paar keer dat ik het geprobeerd heb dan had ik een hele donkere bodem en een vrij natte bovenkant. Inmiddels een Ooni Karu 12G gekocht erbij en dat is vele malen makkelijker en super goede resultaten mee. De Rotisserie eigenlijk nog nooit gebruikt, toch ook eens doen.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:03
Ik kende het niet, dus ik ben eens gaan googlen :)
Eigenlijk is die pizza rotisserie gewoon een rotisserie met een deurtje ? Als je nog geen rotisserie hebt, dan is dit toch interessanter dan de aankoop van een dedicated pizza oven (nog iets extra dat je kwijt moet)? (Misschien afhankelijk van hoeveel keer je pizza maakt).

https://fgheysels.github.io/

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
whoami schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:13:
Eigenlijk is die pizza rotisserie gewoon een rotisserie met een deurtje ?
Het deurtje heb je met de rotisserie niet echt nodig, wel voor het bakken van pizza.
Als je nog geen rotisserie hebt, dan is dit toch interessanter dan de aankoop van een dedicated pizza oven (nog iets extra dat je kwijt moet)? (Misschien afhankelijk van hoeveel keer je pizza maakt).
Als je het voor elkaar krijgt om de warmte goed te krijgen zodat je goede pizza kunt bakken, zeker. Ik krijg uit de Ooni zonder veel moeite echter veel betere resultaten dan ik met de pizza steen in de kamado kreeg omdat er in de oven veel meer hitte van boven komt.

Cartman! in "Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2"

• Gonadan

Gonadan

MiKeZZa schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:03:

Wanneer ik pizza in de kamado maak dan bouw ik een speciale opstelling met de hitteschilden op het rooster en dan met wat hoekprofielen als pootjes ertussen de pizzasteen nog een stuk je hoger. Zonder die opstelling is de kwaliteit van de pizza's een stuk minder is mijn ervaring.
Gebruik je de accessoire van de bastard dan gaat zo'n opstelling hem niet worden, ik vrees dat je pizza's dan ook minder naar wens worden.
Plus mijn deksel blijft staan als ik hem los laat, dus ik kan hem op elke kier zetten die ik zelf handig vind zonder hem helemaal open te hoeven doen.

Een rotisserie kan ik wel aanraden als je dat leuk vindt. Laatst voor het eerst gyros gemaakt en dat was me toch lekker. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Gonadan schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:37:
[...]

Wanneer ik pizza in de kamado maak dan bouw ik een speciale opstelling met de hitteschilden op het rooster en dan met wat hoekprofielen als pootjes ertussen de pizzasteen nog een stuk je hoger. Zonder die opstelling is de kwaliteit van de pizza's een stuk minder is mijn ervaring.
Gebruik je de accessoire van de bastard dan gaat zo'n opstelling hem niet worden, ik vrees dat je pizza's dan ook minder naar wens worden.
Plus mijn deksel blijft staan als ik hem los laat, dus ik kan hem op elke kier zetten die ik zelf handig vind zonder hem helemaal open te hoeven doen.

Een rotisserie kan ik wel aanraden als je dat leuk vindt. Laatst voor het eerst gyros gemaakt en dat was me toch lekker. :9
Ik leg in mijn Bastard de pizzasteen op de roosters en leg de deflectors op hun "normale plek" onder de roosters. Ik stook 't ding wel op tot 350°C+, en dan komen de pizzas er uitstekend uit!

Een rotisserie wil ik ook wel maar 380 euro is wel veel geld voor zo'n ding...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Esumontere schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:00:
[...]

Ik leg in mijn Bastard de pizzasteen op de roosters en leg de deflectors op hun "normale plek" onder de roosters. Ik stook 't ding wel op tot 350°C+, en dan komen de pizzas er uitstekend uit!

Een rotisserie wil ik ook wel maar 380 euro is wel veel geld voor zo'n ding...
Ik zit meestal tussen de 400 en 450, ga voor benadering van Napolitaans. :9

Rotisserie heb ik ook alleen maar omdat ik een aanbieding tegen kwam laatst waar de Joetisserie voor 149 te krijgen was, toen ging ik voor de bijl. De originele prijs had ik er ook gewoon niet voor over.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Gonadan schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:25:
[...]

Ik zit meestal tussen de 400 en 450, ga voor benadering van Napolitaans. :9

Rotisserie heb ik ook alleen maar omdat ik een aanbieding tegen kwam laatst waar de Joetisserie voor 149 te krijgen was, toen ging ik voor de bijl. De originele prijs had ik er ook gewoon niet voor over.
Haha dat red ik ook wel in een sessie met >2 pizzas :)
Sowieso is Napolitaans erg goed, heb een recept gekregen bij pizza-workshop van een Napolitaans restaurant een tijdje geleden, dat deeg is uitstekend geschikt voor op de kamado.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:48
Gonadan schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:27:
Waarom überhaupt een lekbak kopen? Ik neem een dubbele laag folie en vouw die over de theedoos van mijn vriendin of een hitteschild. Daarna heb ik een stevig wegwerp lekbakje en hoef ik niets schoon te maken. :P

[Afbeelding][Afbeelding]
Waarom mag je hitteschild niet vies worden? Volgende keer ff omdraaien en brandt weer mooi schoon. Het is en blijft een BBQ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:27
Nou kom maar door met het recept _/-\o_ :9~
Esumontere schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:27:
[...]

Haha dat red ik ook wel in een sessie met >2 pizzas :)
Sowieso is Napolitaans erg goed, heb een recept gekregen bij pizza-workshop van een Napolitaans restaurant een tijdje geleden, dat deeg is uitstekend geschikt voor op de kamado.

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Anton2610 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:30:
[...]

Waarom mag je hitteschild niet vies worden? Volgende keer ff omdraaien en brandt weer mooi schoon. Het is en blijft een BBQ.
Scheelt poetsen, en vieze vette stinkende rook bij het volgende gebruik :) Er mag best wat viezigheid op komen, maar het is beter om ze niet druipend van het vet en de verbrande meuk in je bbq te leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

impactftw schreef op donderdag 5 september 2024 @ 17:18:
Nou kom maar door met het recept _/-\o_ :9~

[...]
Voor 12 deegbollen (dus 12 pizzas):

1.8 kg bloem (00 grade; W-waarde ~280)
1 kg water
55 gram zout
3 gram vers bakkersgist

Water en gist mengen in een grote schaal, langzaam bloem toevoegen terwijl je mengt (met de hand of keukenmachine). Kneden tot 1 geheel en tenslotte het zout toevoegen (direct contact gist en zout vermijden). ~15 minuten kneden (10 minuten langzaam, 5 minuten snel) in keukenmachine. Tijdens het kneden mag de temperatuur niet boven de 25 °C komen.

Deeg 45 - 60 minuten laten rusten onder een natte theedoek. Daarna bollen maken van 250 - 280 gram per stuk (deeg van buitenkant naar het midden drukken aan de onderkant, en zo mooi opbollen). In een rijsbak (of grote ovenschaal of dergelijke) laten rijzen met een scheutje olijfolie eroverheen tegen het plakken. Minimaal 12 uur maar liefst 24 uur laten rijzen bij ~18 °C.

Pizzadeeg na rijzen plat en groot maken door van het midden naar de buitenkant uit te drukken (en zo de lucht in de rand te houden). Beleggen, bakken, eten!

Overige deegbollen kan je uitstekend invriezen in een ziploc zak. :) Je kunt uiteraard ook de ingredienten halveren als je maar 6 bollen nodig hebt.

• Gonadan

Gonadan

Anton2610 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:30:
Dit blijft toch wel terug komen hè? Een lekbak gebruik meestal niet om je hitteschilden schoon te houden maar om continue dikke stinkrook te voorkomen.

Het schoonmaken sloeg op de lekbak zelf als je die hebt. Door met folie een bakje te maken hoef geen lekbak schoon te maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:02
… serveert vandaag aubergine met zelfgemaakte guacamole en mozzarella. Gerookt, waarbij de mozzarella de rook smaak goed opneemt. En daarbij wat gezouten buikspek van een lokale boer, gesneden tot reepjes.

Het spek hé, niet de boer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjgzLLTiQ29TtqWhZM-oKrKiAd0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jk7X5oB7u3vZCiglY9JIpegJ.jpg?f=fotoalbum_large

En voor de eenvoud; gegrilde perziken. Niks erbij. Dat was nog het lekkerst ook…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUvV2Rr-9j2hi-dTLXz9ybSXLMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ceT55nLBpF3NfMbSk0uuG807.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door MrMrq op 05-09-2024 19:29 ]

Maktub

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
Zelf ben ik meer van buikspek van een lokaal varken ipv een lokale boer ;-)
Maar ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Wow, een pizzaoven zat niet helemaal in de planning.... Moet dat ook maar weer ergens kwijt. Mijn twijfel zit meer in; ik wil een rotisserie aanschaffen, neem ik een 'gewone'/'simpele' of de versie met het deurtje t.b.v. de pizza. Ik wil namelijk geen rotisserie aanschaffen en over 6 of 12 maanden de deurversie...

Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk weinig issues ervaarde met mijn pizza de laatste keer (300 tot 330 graden); waren snel klaar en heerlijk... Maar goed, dat was pas mijn 2e keer pizza.

Zodoende was ik heel benieuwd naar de ervaringen met pizza op de Bastard (al dan niet met de uitbreiding waar ik aan refereer). Ik lees van alles over opstellingen in de kamado. Hoezo is dat? Zo hoog mogelijk in de dome komen zodat je hogere temp hebt o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 15:06
Opstelling in de Kamado is inderdaad zo hoog mogelijk. Pizza wil je zoveel mogelijk vanuit wamte uit de dome gestaald hebben en minder vanuit onderen. zodat je onderkant niet zwart is voordat de bovenkant klaar is.

Wij doen als het deeg klaar is 1 pizza voorbereiden en 1 pizza in de kamado. wanneer pizza klaar is, is de volgende pizza ongeveer belegd.

Opstelling die ik tot nu toe gebruikt:
Dikke steen onder om zo weinig mogelijk straling vanuit onderen te hebben. pootjes van ikea kast voor hoogte en dan pizza steen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuj1hQHMpoZXnJx4r7-d6Nb3dY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evyqOJUNj5qybCWw8WVLyFnl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:09
MiKeZZa schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:01:
Zodoende was ik heel benieuwd naar de ervaringen met pizza op de Bastard (al dan niet met de uitbreiding waar ik aan refereer).
Wij maken onze pizza op de BGE met de PiRO, net iets anders dan de Bastard variant, maar zelfde concept.

Inderdaad wel de pizzasteen indirect verhitten (dus wij hebben de Conveggtor er onder liggen), en als je het klepje openzet van de Piro trekt de hete lucht mooi over je pizza heen naar buiten voor ook een kanpperige bovenkant.

Wij zijn er blij mee.

[ Voor 3% gewijzigd door JPDeckers op 06-09-2024 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:19
Togi schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:48:
Zelf ben ik meer van buikspek van een lokaal varken ipv een lokale boer ;-)
Maar ziet er goed uit
Zal hetzelfde zijn als de zelf gemaakte mozzarella.... ;)

zeker, zeker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ozzynator
MiKeZZa schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:01:
Hoezo is dat? Zo hoog mogelijk in de dome komen zodat je hogere temp hebt o.i.d.?
Niet op een Bastard, maar op een IQ grill. Ik heb de pizza inzet/rotisserie van Piro. Glazen deurtje is vooral handig als je veel pizza achter elkaar moet bakken, dan hoeft de dome niet de hele tijd open en dicht, want dan ben je wel snel van je warmte af. Temperatuur hou ik meestal op de dome meter rond de 300 aan. Mag 25 omhoog afwijken, naar onder liever niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVMXCqD5Zc4hdhWLjMws4SfeYWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojhVb51fZyKKwGUOYC1hwKN3.jpg?f=fotoalbum_large

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
ozzynator schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:19:
[...]

Zal hetzelfde zijn als de zelf gemaakte mozzarella.... ;)
Misschien heet MrMrQ wel een paar buffels in zijn tuin lopen die hij melkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
Jorizzz schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:20:
[...]

Hoe goed zou zoiets werken in een metalen BBQ? Heb twee kettles en een smokey mountain. Dit lijkt me reuze handig als ik mijn rotisserie gebruik, maar iets zegt me dat je een soort kooi van Faraday hebt als alles metaal is.
Ik antwoord even hier om het aanbiedingentopic niet te vervuilen. Ik heb zelf alleen ervaring met de Meater 2 in een WGA. Dat gaat goed, zolang het “basisstation” in de buurt van de BBQ ligt.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:54
Deze Kamado Joe Classic II staat te koop in een tuincentrum voor 800€.

Wat vinden jullie van de “schade”?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gzK1OJR3WiAxXc36zgbGOdzclo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gqDtODFwhLTGvfwe23sA7eu4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Remco Tr schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:20:

[Afbeelding]
"Maakt mij de pis niet lauw". 400 euro korting en voor 45 euro heb je een nieuw vilt

https://allesvoorkamado.n...ezel-afdichting-21-large/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 19:13
418O2 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:26:
[...]

"Maakt mij de pis niet lauw". 400 euro korting en voor 45 euro heb je een nieuw vilt

https://allesvoorkamado.n...ezel-afdichting-21-large/
precies dit ! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:04

copykat

Good copy isn't bad

Gonadan schreef op donderdag 5 september 2024 @ 17:27:
[...]

Dit blijft toch wel terug komen hè? Een lekbak gebruik meestal niet om je hitteschilden schoon te houden maar om continue dikke stinkrook te voorkomen.

Het schoonmaken sloeg op de lekbak zelf als je die hebt. Door met folie een bakje te maken hoef geen lekbak schoon te maken.
Doe je dan ook afstandhoudertjes tussen je deflectorsteen en de lekbak? Of heb je t over de kj 3 standen DenC?
Rooster, lekbak , laagste niveau steen.

Lekbak direct op je steen rookt netzoveel. :)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

copykat schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:40:
[...]

Doe je dan ook afstandhoudertjes tussen je deflectorsteen en de lekbak? Of heb je t over de kj 3 standen DenC?

Nee dat valt erg mee als je hem zo krom vouwt als ik doe. Dan raakt hij de steen amper. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:30

[Afbeelding]
Als dat echt de enige schade is en geen scheuren in het keramiek dan is dat een prima prijs! Nieuw vilt erop en klaar.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Togi schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:26:
[...]

Misschien heet MrMrQ wel een paar buffels in zijn tuin lopen die hij melkt ;)
Ik kijk nergens van op.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 21:30
timmert26 schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:55:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Welk deel van de brisket heb je gemaakt? 2.5 kg is geen whole packer lijkt me. Ziet er goed uit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
Dit gaat morgen op de bbq, lepinje ligt al in de vriezer. Ff nachtje laten rusten.

50/50 rund en lam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PiUsmMEqaiWd9QHPIXB04rvCEg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDU7IQzWqkzevL0ySbKNqgnz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgbicnSFrTGcyJZZ2xWfxr10nJM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xl0dtIzLQrODGtDoEAk2vSiC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-at0cyuFiKa9KktzOU1uvi0XTxE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJOIQjZvhseuFQzvZ1GwynyH.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2euaYCMvUIHuLMYZyo6BRLV_qcY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcbUW4tbQnavoc5J76mhdaRq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NlVcevMB4HZTaJgZ1s-jzcUbOOk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J9ABeutjhuRaPGkRENButLkw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPCDReT7gQwWu7XdNZlOS425h38=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwWTrLTvN8Ag8PMXkBMt4pER.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XIbFtfd75f1fURPMgAEJiugzhU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGr81EqhFJgyUyxAYeUEH9OU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpX6s6Ln9tO1dnAYILvYGnpp3gE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNEnQBSRuoTvO092yLeB9fiF.jpg?f=fotoalbum_tile

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:54
ik heb een kamado joe en wil een pizzasteen kopen. Ik vind het nergens terug deze info maar:

- is er een verschil in dikte tussen de pizzasteen van kamado joe en die van big green egge? Zit toch een groot prijsverschil tussen

- ik zie op verscheidene bronnen dat je de pizzasteen bij een kamado joe op de deflector moet plaatsen, maar wel iets moet tussen plaatsen omdat het andere te warm zou worden en de pizza snel kan aanbakken. Maar mijn schoonbroer die doet op zijn BGE gewoon een heat deflector, dan de RVS rooster en daarop dan de pizzasteen. Iemand al op die manier geprobeerd? Kan ik gewoon die setup niet gebruiken op de kamado joe? Het valt mij vooral op dat bij de filmpjes van kamado joe en een pizzasteen, ze nooit dezelfde setup van BGE gebruiken

[ Voor 12% gewijzigd door pina op 06-09-2024 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1066
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:17
pina schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 22:07:

- ik zie op verscheidene bronnen dat je de pizzasteen bij een kamado joe op de deflector moet plaatsen, maar wel iets moet tussen plaatsen omdat het andere te warm zou worden en de pizza snel kan aanbakken. Maar mijn schoonbroer die doet op zijn BGE gewoon een heat deflector, dan de RVS rooster en daarop dan de pizzasteen. Iemand al op die manier geprobeerd? Kan ik gewoon die setup niet gebruiken op de kamado joe? Het valt mij vooral op dat bij de filmpjes van kamado joe en een pizzasteen, ze nooit dezelfde setup van BGE gebruiken
Zo heb ik het nu gedaan met een Bastard large, ging prima. Knapperige bodem welke niet zwart was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
  • Laatst online: 16-09 15:28
Zo heb ik mijn eerste poging pizza ook gedaan.
Deflector, rvs rooster en daarop de pizza steen. Kamado opstoken naar (minimaal) 250 graden en in een paar minuten is de pizza klaar. En niemand in huis was aan het klagen ;)

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiKeZZa
walteij schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:28:
Zo heb ik mijn eerste poging pizza ook gedaan.
Deflector, rvs rooster en daarop de pizza steen. Kamado opstoken naar (minimaal) 250 graden en in een paar minuten is de pizza klaar. En niemand in huis was aan het klagen ;)
Zo doe ik het ook. En dan zijn ze echt super lekker. Daarom mijn twijfel m.b.t. aanschaf van een Pizza Rotisserie i.p.v. een gewone Rotisserie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
Pizza rotisserie is handig omdat je dan de dome niet helemaal moet openen en de warmte beter blijft hangen
Als je jezelf aanleert om tijdens het erop en eraf halen van de pizza de dome niet helemaal op te tillen en snel te werken gaat het opzich prima. Verder is idd mijn setup op de bge ook deflector en op het rooster de steen. Tot nu toe bevalt het en is het resultaat beter dan toen ik het nog deed op de Weber.
Al staat een Ooni ook nog op het lijstje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

pina schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 22:07:
ik heb een kamado joe en wil een pizzasteen kopen. Ik vind het nergens terug deze info maar:

- is er een verschil in dikte tussen de pizzasteen van kamado joe en die van big green egge? Zit toch een groot prijsverschil tussen

Zo inderdaad. Hitteschilden lager kan ook maar je wilt de pizza zo hoog mogelijk en de luchtstroom kan zo een stuk harder. Het is niet verplicht maar ik vind dat wel lekkerder werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqnY68D5Kfq_bcoB_AHBFty1kk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C3sOmVQVoozM18UIJL3lVTti.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:30
Hoeveel lezen jullie dan af op de dome thermometer? Ik houdt van die dunne bodems, maar dan zou je volgens bronnen naar de 350 graden moeten gaan. Dat haal ik echt niet zomaar.

@Gonadan hoe houd jij die 2 stenen boven elkaar?

[ Voor 13% gewijzigd door DoeEensGek op 07-09-2024 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daily.data.inj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:58:
Hoeveel lezen jullie dan af op de dome thermometer? Ik houdt van die dunne bodems, maar dan zou je volgens bronnen naar de 350 graden moeten gaan. Dat haal ik echt niet zomaar.

Goede tip die ik heb opgepikt van https://bbq-helden.nl/hoe-bak-je-pizza-in-een-kamado/:
  • je pizzasteen op 4 RVS M16 moeren leggen zodat de luchtstroom eronder kan
Ff langs de Hornbach bijv. kun je ze zo oppikken.
Ik gebruik een hoge setup al tijden en sindsverdien vertik ik (en 't rest van het huis) het nog om afhaalpizza's te bestellen :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:46

[Afbeelding]
Welk tuincentrum waar 😁

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DoeEensGek schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:58:

Van die hoekankers waar je schuttingpanelen mee vast zet. Heb er drie over een die gebruik ik hier voor.

Overigens maak ik pizza op 400-450 graden en moet dan wel opletten. Temper ik hem niet op tijd dan zit hij op 550 en wordt de steen te heet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:09
Vandaag weer eens varkenshaasjes.
Ik had geen zin om ze open te snijden en de kaas er in te stoppen, dus heb ik het er maar op gedaan.

Eerst een klein stapeltje kolen aansteken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OC0KUejoApgOAAdXriNW2V3E5_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cc8EcIunmtgajYAPOZPmmc7L.jpg?f=fotoalbum_large

De varkenshaasjes, alleen pezo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h235tAVhovTDlRtm_NLqmRsXQIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FtFzr3OI1ZKBxCk3GHgRtxsM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyQn92XOZSyyLxIGKrA88gx9KSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hhfony8bQ0dT83Kw1gWZy6sr.jpg?f=fotoalbum_large

Even direct, 2 min, kwartslag draaien, 2 min, omdraaien, 2 min, kwartslag draaien, 2 min.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHbPN0ZcSfmZkkR3-kjPXCc9y1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGA8aX6Irq2WQ0GBikyVDy1e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28TXJ-9bw7o8ue8AiRxhd1c6krw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eoYRdaXdyEaE1Nz953AiFi6c.jpg?f=fotoalbum_large

Tweede helft van het hitteschild plaatsen en bij 150C dome indirect door.
Gelijk wat cheddar er op gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOv-nt7pByvhpExSHotG-uXy3To=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ryGBsvJAkavDcb00vUEmfKgG.jpg?f=fotoalbum_large

Door tot een kern van 60C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cm4pA2lrYM0JV9z_JqR05ET0Qgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVplGFakUtiXjxtVHWx4tzJ0.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn bordje (jammer dat de aluminiumfolie de kaas heeft verpest).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQQbfuUBk_dlAH-RdFMGKrWtE4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9A4jGao0xZYTkfkWLVUiYTyc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtWZwQkHEMaekgHXikbcwIB6eHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXEXGbR5CYBcGvrhE8cbG3XN.jpg?f=fotoalbum_large

Super mooi licht roze en sappig.
Ik denk wel het lekkerste varkenshaasje dat ik ooit heb bereid.

En daarna de bananen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4adBn7rI5Vet-z4R9myrY3oJCWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dj3ifOAszJZSmWC67dfVmNr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUCimoBIraC4oTJ4eRTsQTawVI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Y9GKyyMP5s4z7ZaftL6MOfZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGtkkTJ2LnAqxczhaJKjLC2DWao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/59NWkyorUYJqRMM4C3SL3xcv.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk gegeten weer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 1nsane
Zo, de Cevapi zijn klaar. Je kunt een debat voeren of die Vegeta hoort maar in veel balkanlanden gebruiken ze dit voor hun MSG equivalent ;)

Ik had geen zin om de grote Weber aan te slingeren en dit reisding stond toch al klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6U7qIRX10lz5j2gPyZBJLr_NIk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEOQ8Tb0JltAkob4FrZnZgHg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSoFC9bQm79jP5gDYPiTzdsxwgU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Hg1XvfgVb2khev6mQqgYBMn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YM85zCBGKRW-C76e2PVuix7mw3g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLHnh18s1U1H9am6bhHBsHwC.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bf5hGsoHjlaQlQbKirKZe5wWqf0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wrjiwgH0AU4PGpkHBwc8FYXY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LggRY2OZWldOkbDeZ4zZXOBUbRM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFLQmEnZQbOYb4Poh6SGyVhi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PiUsmMEqaiWd9QHPIXB04rvCEg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDU7IQzWqkzevL0ySbKNqgnz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-at0cyuFiKa9KktzOU1uvi0XTxE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJOIQjZvhseuFQzvZ1GwynyH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NlVcevMB4HZTaJgZ1s-jzcUbOOk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J9ABeutjhuRaPGkRENButLkw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XIbFtfd75f1fURPMgAEJiugzhU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGr81EqhFJgyUyxAYeUEH9OU.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:54
Gonadan schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:30:
[...]

Zo inderdaad. Hitteschilden lager kan ook maar je wilt de pizza zo hoog mogelijk en de luchtstroom kan zo een stuk harder. Het is niet verplicht maar ik vind dat wel lekkerder werken.
[Afbeelding]
Ik denk dat het voordeel van deze setup is dat alles hoger in de dome dan staat en ook dat de hitte meer ruimte heeft om zich te verspreiden omdat er dan veel ruimte is boven het vuur en langs de beide platen.

Heb jij de gewone pizzasteen van kamado joe gebruikt?

[ Voor 3% gewijzigd door pina op 07-09-2024 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:28

watercoolertje

Untertitel

Echt een aanrader, zelf ook een keer gemaakt (met 2 bolletjes roomijs). Heerlijk toetje!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

pina schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 23:35:
Ik denk dat het voordeel van deze setup is dat alles hoger in de dome dan staat en ook dat de hitte meer ruimte heeft om zich te verspreiden omdat er dan veel ruimte is boven het vuur en langs de beide platen.

Heb jij de gewone pizzasteen van kamado joe gebruikt?
Ja ik heb gewoon de steen van KJ zelf. En inderdaad, deze opstelling zorgt voor meer hitte en meer hitte van boven. Het helpt ook heel erg dat het ventiel gewoon weg te draaien is want anders gaat hij niet hard genoeg.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Misschien heel stom, maar is het bij behoefte aan een hoge temp (zoals bij pizza) handig om de topvent/margrietschijf er af te halen? Krijg je dan maximale trek? Of teveel open ruimte en dus warmteverlies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MiKeZZa schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:33:
Misschien heel stom, maar is het bij behoefte aan een hoge temp (zoals bij pizza) handig om de topvent/margrietschijf er af te halen? Krijg je dan maximale trek? Of teveel open ruimte en dus warmteverlies?
Dat is feitelijk wat je doet met een KJ, daar kan je het hele ventiel weg draaien zodat je één groot gat over houdt. Alle hitte die eruit wil gaat eerst langs je pizza en die is daardoor snel klaar.
Bij een ander merk zou ik hem er dan ook af halen inderdaad, want met puur open draaien is de luchtstroom vaak eigenlijk wat te krap om hem echt zo heet te krijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector
Gonadan schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:22:
[...]

Ja ik heb gewoon de steen van KJ zelf. En inderdaad, deze opstelling zorgt voor meer hitte en meer hitte van boven. Het helpt ook heel erg dat het ventiel gewoon weg te draaien is want anders gaat hij niet hard genoeg.
yup Yakiniku hier en doe hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
1nsane schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 21:15:
Zo, de Cevapi zijn klaar. Je kunt een debat voeren of die Vegeta hoort maar in veel balkanlanden gebruiken ze dit voor hun MSG equivalent ;)

Ik had geen zin om de grote Weber aan te slingeren en dit reisding stond toch al klaar.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Heb idd ook begrepen van een Servische collega dat Vegeta daar echt voor alles gebruik wordt. Als maggi, als basis kruiden, als boullion etc.
Ik kreeg van hem de tip (en het is mijn doordeweekse quick rub geworden) Vegeta met wat paprika poeder (mix van gewoon en gerookt),

Spuitzak is trouwens een goede tip, ik rol ze meestal in de hand _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Togi schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:38:
[...]

Heb idd ook begrepen van een Servische collega dat Vegeta daar echt voor alles gebruik wordt. Als maggi, als basis kruiden, als boullion etc.
Ik kreeg van hem de tip (en het is mijn doordeweekse quick rub geworden) Vegeta met wat paprika poeder (mix van gewoon en gerookt),

Spuitzak is trouwens een goede tip, ik rol ze meestal in de hand _/-\o_
Een week of 2 geleden had ik nog een pakje hoh gehakt liggen wat nog 1 dag houdbaar was en zakje Cevapikruiden van Podravka wat ik ooit bij de internationale/Turkse super had gekocht. Toen dacht ik, dat ga ik eens proberen. Was zeker niet vies maar het deed me (logisch) niet zo denken aan hoe ik ze gewend was van de Balkan of bij de betere Balkanrestaurants. Die had ik ook met de hand gerold maar uiteindelijk krijg je ze nooit mooi recht worstvormig.

Toen mezelf dus maar verdiept in wat er nou écht in z'n gehaktworstje hoort te zitten en toen bedacht ik me ook dat ik nog een rol spuitzakken had liggen.

Het werkt sowieso sneller, schoner en gelijkmatiger.

Uiteindelijk is het recept vrij simpel, lam en rund of alleen rund qua gehakt. Peper, Zout (of dus vegeta), lepel baking soda voor een betere korst en evt. knoflookpoeder, heb dat uiteindelijk maar een theelepeltje gedaan.

Na het persen van de worstjes, deze wel op aanraden van meerdere online recepten een nachtje in de koelkast laten rusten.

[ Voor 13% gewijzigd door 1nsane op 09-09-2024 10:51 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JackBigBoss
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:04
Ook hier zaterdag de Weber weer eens opgestookt.
Lekkere picanha reverse sear met wat rookhout en wat groentjes erbij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBrK_BwgObKimuu1JIKFw1Olz58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bzcjTS7mswkzZlLW6dNzls9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4F71c6pMX6V4wrw3LbV6HIJTwEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ExtFV0mnzF8DAJmODoo8T1lK.jpg?f=fotoalbum_large
Was weer genieten.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:53
Leuk topic! Mijn eerste post hier. Recent verhuisd, en een Kamado aangeschaft, The Bastard Compact om precies te zijn. Dit met als doel het barbecueën wat serieuzer op te pakken (voorheen deed ik alleen vrij simpele grilgerechten op een cheapy barbecue).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44O9UcGwZhE90fzVxbNLcjXLoJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RdzXwfTiGqKCkbPu4ZlN7DCn.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn eerste doelwit was brisket, omdat ik daar groot fan van ben. Bij de Sligro een dikke knoeperd van 4 kilo gehaald, en 's ochtends vol enthousiasme begonnen met langzaam roken. Voor het grootste gedeelte de tips van Smoking Dad BBQ aangehouden. Iets van 5 uurtjes gerookt op quabracho houtskool met een houtmix van oak en cherry en daarna nog een paar uur in de koelbox (op verwarmstand).

Jemig wat was die juicy en smaakvol, niet normaal :9~ Oprecht een van de lekkerste briskets die ik in mijn leven heb gegeten, beter dan menig restaurant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntTtp-jm5yqP4YlFYLDgpG86VMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OkZgoEcDLMHfUUhPgP0qyCvE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLzVP2CWdVvimuX237xqiHo6iCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ybx0SctV6cYrXBgeYajCT1U9.jpg?f=fotoalbum_large

Ook nog wat side dishes gemaakt; baked beans van pinto beans, mac and cheese, corn cob, pickled onions.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bdd9kVf-rBaLBog62lQm4u3_lEk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0IgE3fJVRCT6VVJgaJo3PUSQ.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn volgende doelwit is spareribs, en die zijn vanaf donderdag in de aanbieding bij Sligro :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Vraagje; zaterdag rib fingers maken op een feestje (bijgerechtje). Maar de kamado is ook al nodig (op hoge temp) voor andere dingen.

Kan ik ze 's middags een uurtje op 120 graden voorbereiden en 's avonds de kamado na de hoge temperatuur wat terugknijpen (zeg 150) en dan half uurtje afmaken? Of zijn er betere tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
copykat schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:40:
[...]

Los van het feit dat dat absoluut niet klopt, kan ik je uit ervaring vertellen, krijg je veel rook van al die ellende die op je steen achter is gebleven, zodra je weer gaat BBQ-en.
Een aluminium druipbakje kun je vervangen, een druipschaal kun je voorzien van een laagje aluminiumfolie die je makkelijk weg kan gooien, waardoor je die rookontwikkeling niet hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
Avalaxy schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:44:
Leuk topic! Mijn eerste post hier. Recent verhuisd, en een Kamado aangeschaft, The Bastard Compact om precies te zijn. Dit met als doel het barbecueën wat serieuzer op te pakken (voorheen deed ik alleen vrij simpele grilgerechten op een cheapy barbecue).

[Afbeelding]

Mijn eerste doelwit was brisket, omdat ik daar groot fan van ben. Bij de Sligro een dikke knoeperd van 4 kilo gehaald, en 's ochtends vol enthousiasme begonnen met langzaam roken. Voor het grootste gedeelte de tips van Smoking Dad BBQ aangehouden. Iets van 5 uurtjes gerookt op quabracho houtskool met een houtmix van oak en cherry en daarna nog een paar uur in de koelbox (op verwarmstand).

Jemig wat was die juicy en smaakvol, niet normaal :9~ Oprecht een van de lekkerste briskets die ik in mijn leven heb gegeten, beter dan menig restaurant.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook nog wat side dishes gemaakt; baked beans van pinto beans, mac and cheese, corn cob, pickled onions.

[Afbeelding]

Mijn volgende doelwit is spareribs, en die zijn vanaf donderdag in de aanbieding bij Sligro :*)
Lekker bezig! Ziet er goed uit.
Let wel even op, de spareribs waar je op doelt zitten in een diepgevroren doos van 10 kg, en zijn niet de doorgaans gebruikte dik bevleesde.

[ Voor 153% gewijzigd door robkrekel op 10-09-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
robkrekel schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:22:
[...]

Let wel even op, de spareribs waar je op doelt zitten in een diepgevroren doos van 10 kg, en zijn niet de doorgaans gebruikte dik bevleesde.
Ahh oke, goed om te weten. Dankjewel! Kun je die dikbevleesde ook goed invriezen zonder kwaliteitsverlies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
Avalaxy schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:28:
[...]

Ahh oke, goed om te weten. Dankjewel! Kun je die dikbevleesde ook goed invriezen zonder kwaliteitsverlies?
Ja prima. Liggen in Alkmaar volgens mij ook al los in de vriezer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
Avalaxy schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:44:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dapper op je maiden run een Brisket doen ;) Ziet er verdomd goed uit!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich007
Zojuist, enigszins impulsief i.v.m. de berichten hier ;) , een Piro pizza rotisserie aangeschaft.
Daarom ook nog op zoek naar een draadloze thermometer. Meater zal ongetwijfeld "de beste" zijn maar vind ik dan eigenlijk toch wel te duur. Ga hem waarschijnlijk alleen i.c.m. het spit gebruiken omdat ik voor overige doeleinden een Inkbird heb op wifi met 4 probes.

Nu zag ik dat Inkbird ook draadloze varianten had en was ik benieuwd naar ervaringen.
Misschien wel handig als/of dit met dezelfde app werkt als andere meter.

Maar op Ali express kom ik ook allemaal ripoffs tegen voor een fractie van de prijs. Iemand ervaring met één van die dingen (en zo ja, welke?)? Of zeggen jullie "niet doen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zou dat echt niet doen. Niet in de laatste plaats omdat je het in je eten stopt. Ik zou even inkbird in de gaten houden op amazon (.nl en .de) en hun eigen site ( https://eu.inkbird.com/ ) als Meater je te duur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 21:57
Waarom zou je dat niet doen? De buitenkant is toch gewoon RVS? Die meaters en inkbirds worden ook gewoon in China gemaakt.

En de BBQ-/vleestang waarmee je je eten omdraait, de alu bakjes waar je iets in doet? Vaak komen die gewoon van de Action/Blokker/Hema, en daar ken je de kwaliteit en herkomst van het materiaal ook niet van.

Ik zou me over de veiligheid van (het materiaal van) een thermometer niet zoveel zorgen maken. Mogelijk werkt 'ie minder goed dan de echte, dat kun je eens uitproberen voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Mich007 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:04:
Zojuist, enigszins impulsief i.v.m. de berichten hier ;) , een Piro pizza rotisserie aangeschaft.
Daarom ook nog op zoek naar een draadloze thermometer. Meater zal ongetwijfeld "de beste" zijn maar vind ik dan eigenlijk toch wel te duur. Ga hem waarschijnlijk alleen i.c.m. het spit gebruiken omdat ik voor overige doeleinden een Inkbird heb op wifi met 4 probes.

Nu zag ik dat Inkbird ook draadloze varianten had en was ik benieuwd naar ervaringen.
Misschien wel handig als/of dit met dezelfde app werkt als andere meter.

Maar op Ali express kom ik ook allemaal ripoffs tegen voor een fractie van de prijs. Iemand ervaring met één van die dingen (en zo ja, welke?)? Of zeggen jullie "niet doen".
Kip is niet heel spannend natuurlijk, meestal met een goed uur wel gaar. Dan even prikken met een thermopen, kan makkelijk door het raampje.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Dankjewel allen. Ik zie op Duitse Amazon dat Inkbird op het moment ook prima geprijsd is. Gezien het feit dat ik al meer inkbird heb en er ook wel tevreden over ben. Hopelijk ook met dezelfde app, denk ik dat ik daar maar voor ga. Ik zie alleen de 11X-B variant en de 11P-B variant. Online kan ik weinig info over de verschillen vinden behalve het prijsverschil van €11 en het kleurtje. Iemand die me dat kan vertellen of weet waar ik een vergelijking kan vinden?

edit:
Zojuist de 11X-B (duurdere variant) besteld via Nederlandse Amazon site.
Kreeg nu €40,- korting en gratis verzending. Dat maakte het verschil met de (goekopere) X-B variant via de Duitse Amazon (met verzendkosten) nog maar €4,-. Nog steeds geen idee wat het verschil is maar dan heb ik in ieder geval het kekke kleurtje ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Mich007 op 11-09-2024 09:16 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ASS-Ware
Vandaag een lekker stukje varkens tomahawk.
Vet insnijden.
Vrouw is niet thuis, dus kan ik eens een dikke rublaag aanbrengen, waar zij niet van houdt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWNyBpqpgJiha-5wLxDW_yUZijo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6gKNW29atR7c2VxmJeMTUd4f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8F_Cn7wNgi0VCsej44hSnUhlGc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBx3wAvi2gcEbh7wuxsez6Lx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onuXMB-dbSzG7mKyQgk8b0QNKsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58XZKpr3Dj9Y1zTpOnz9ZNg7.jpg?f=fotoalbum_large

Dan op het rooster.
Roostertemperatuur 140C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dI8TZFH4K3cEB5xY-asun5d7WCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LaSj0x1wkcL5hmYYRYo86TfN.jpg?f=fotoalbum_large

Na 1 uur en 8 min was de kern 60C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-NRbkz9NJcC_WbmzVVZuYYtS3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSdzpJ0i37dJyp09vusBxHp9.jpg?f=fotoalbum_large

Even laten rusten en aansnijden maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0owFnqd4fEin8fzp0m2SOJpJRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56Z6CEZq1kPkkPkojsj1CaOs.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn bordje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ILU66eHwvtRlNyqnNekx3Gsw9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n5tBHimcGWlPXzIfw5ep2n9S.jpg?f=fotoalbum_large

Dat was genieten.
Heerlijk mals en de rub was erg lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Paganstars schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:33:
[...]

Dapper op je maiden run een Brisket doen ;) Ziet er verdomd goed uit!
Nou inderdaad! Maar, de kwaliteit van het vlees, speelt ook vaak wel een rol. Ik ben benieuwd waar @Avalaxy deze unit heeft gehaald :) Asking for a friend..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Dirtbiter schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:12:
Waarom zou je dat niet doen? De buitenkant is toch gewoon RVS? Die meaters en inkbirds worden ook gewoon in China gemaakt.

En de BBQ-/vleestang waarmee je je eten omdraait, de alu bakjes waar je iets in doet? Vaak komen die gewoon van de Action/Blokker/Hema, en daar ken je de kwaliteit en herkomst van het materiaal ook niet van.

Ik zou me over de veiligheid van (het materiaal van) een thermometer niet zoveel zorgen maken. Mogelijk werkt 'ie minder goed dan de echte, dat kun je eens uitproberen voor die prijs.
dan nog vind ik dat anders, helemaal omdat je die pen lang in je vlees laat zitten. Iedereen mag daar een eigen keus in maken, ik geef het hem alleen mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
1nsane schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:26:
[...]

Nou inderdaad! Maar, de kwaliteit van het vlees, speelt ook vaak wel een rol. Ik ben benieuwd waar @Avalaxy deze unit heeft gehaald :) Asking for a friend..
Sligro! Was origineel een knoepert van meer dan 5 kilo, maar de vriendelijke man van de slagersafdeling heeft voor mij het dunne stuk eraf gehaald omdat hij anders niet op mijn Compact kamado'tje past. Normaliter beginnen beginners met dat dunne stuk om het te leren, zei hij :+

Maargoed, van tevoren veel inlezen en videos kijken :) Heel moeilijk is het niet!

• 1nsane
Avalaxy schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:16:
[...]

Sligro! Was origineel een knoepert van meer dan 5 kilo, maar de vriendelijke man van de slagersafdeling heeft voor mij het dunne stuk eraf gehaald omdat hij anders niet op mijn Compact kamado'tje past. Normaliter beginnen beginners met dat dunne stuk om het te leren, zei hij :+

Maargoed, van tevoren veel inlezen en videos kijken :) Heel moeilijk is het niet!
Moeilijk is het in principe niet maar ik zie regelmatig mensen falen en als ik dan het vlees zie vraag ik me wel eens af of het wel het stuk vlees is waarvan ze hadden verwacht dat het een heerlijk van het vocht druipend stuk zou kunnen worden.

Sligro heeft over het algemeen inderdaad prima vlees.

Juist alleen dat dunne stuk, is vaak minder juicy is m'n idee.

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
1nsane schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:27:
[...]
Juist alleen dat dunne stuk, is vaak minder juicy is m'n idee.
Dat komt ook omdat je ze normaal tegelijkertijd kookt. Daardoor droogt de flat (dunne stuk) wat meer uit voordat de point (dikke stuk) op temperatuur is. Avalaxy heeft alleen de flat gekookt, dan blijft het een stuk sappiger zoals op de foto. Ik heb een keer een hele brisket gemaakt van zo'n 5kg, die lag er toen dik 13 uur op. Was de flat inderdaad niet zo sappig, maar de point wel perfect.
Edit: Ik lees nu dat de point meer gemarmerd is, dat helpt ook mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Kreuk op 11-09-2024 16:04 ]

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Kreeg zojuist een mailtje van Inkbird over pre-order mogelijkheid van hun nieuwe product, de INT-14-BW: https://inkbird.com/produ...t-thermometer-int-14-bw-1
De Inkbird variant van de MEATER Block.
Food: 14~212℉ / -10~100℃
Ambient: 32~572℉ / 0~300℃
(met 35OFF14BW overigens 35% korting wat 'm 130 dollar maakt)

[ Voor 12% gewijzigd door JBS op 11-09-2024 16:17 ]

• 418O2
Lijken wel knoeperds van dikke staven, maar voor dat geld wel echt een mooi ding. 200 was misschien wat veel, maar 130 is een leuke prijs

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:30
418O2 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:20:
Lijken wel knoeperds van dikke staven, maar voor dat geld wel echt een mooi ding. 200 was misschien wat veel, maar 130 is een leuke prijs
Wat jij ook al opmerkt. Ben benieuwd naar de eerste bevindingen want de prijs van Meater kan ik niet naar mijzelf verantwoorden.

Ik heb een Meater+ liggen maar de afwijkingen van omgeving temperatuur dan wel temperatuur in het vlees wijkt enorm af van verschillende andere thermometers die ik heb liggen (Ikea thermometers, Inkbird IHT-1P en analoge thermometers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
Kreuk schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:01:
[...]

Avalaxy heeft alleen de flat gekookt,
Nee, juist andersom. De flat heb ik er af laten halen. Ik heb dus het dikke overgebleven stuk gekocht.

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
Avalaxy schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:05:
[...]

Nee, juist andersom. De flat heb ik er af laten halen. Ik heb dus het dikke overgebleven stuk gekocht.
Ah oke, my bad. Dan is ie snel klaar, mooi stuk en al helemaal om mee te beginnen.

• JBS
  • Niet online

JBS

6mm zie ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDcEIdCZXucz9TJFhcE-6GIHjvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDkilYb58ACz9nFlmTcElazC.jpg?f=fotoalbum_large

• 418O2
Het stuk dat het vlees in gaat wat minder natuurlijk, maar nog steeds fors, net als de eerste meater generatie (die heb ik zelf).

Voor mij maakt het niet uit, ik gebruik het alleen in grote stukken vlees. Steaks ofzo doe ik met een kerntemperatuur meter

• JBS
  • Niet online

JBS

418O2 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:36:
[...]

Het stuk dat het vlees in gaat wat minder natuurlijk, maar nog steeds fors, net als de eerste meater generatie (die heb ik zelf).
Dat betwijfel ik, gezien de markering bij de afmeting. Die lijkt aan te geven dat de dikte van het metaal gemeten wordt, en die lijkt vanaf de punt aan de andere kant niet op te lopen in dikte.

• ASS-Ware
Precies wat ik dacht.
Kunnen ze die dingen niet dunner maken en eventuele extra componenten in het buitendeel stoppen, wat dan dikker kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ASS-Ware schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:10:
[...]

Precies wat ik dacht.
Kunnen ze die dingen niet dunner maken en eventuele extra componenten in het buitendeel stoppen, wat dan dikker kan zijn?
Batterij zal in het binnendeel zitten gok ik, want die wil je niet 200°+ hebben natuurlijk. Dunnere probe betekent dus minder batterijduur.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1 ... 304 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism