Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 302 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:59
copykat schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:20:
[...]

_O-

Ik spreek je @ tag je in december.........

Wedje maken?
:+

Ff wat anders mn gietijzeren rooster was flink gaan roesten in mn schimmelbakkie , jaja moet ik maar bbq'en.
Schoon gepoetst en opnieuw met kokos olie in gewalmd

Maar hij plakt toch nog een beetje en word dus snel vuil.

Wat doe ik verkeerd met seasonnen?

Ik doen meestal kamado op 150 graden insmeren en dan op laten lopen totdat hij gaat walmen en dan wachten totdat de walm ophoud.
Als het gaat plakken heb je waarschijnlijk teveel olie aangebracht. Een super dun laagje is genoeg.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
[...]

_O-

Ik spreek je @ tag je in december.........

Wedje maken?
:+
Denk dat ik die wel aan durf, ik kan mij namelijk nu helemaal niets bedenken wat ik nog zou willen toevoegen aan mijn arsenaal. Buiten dingen als een nieuwe tang of handschoenen of nieuwe kruiden, maar dat beschouw ik meer als iets waar je toch altijd wel mee bezig bent.

Mijn ruggengraat was recent ook al een keer geknapt voor een thermapen dus mijn lijstje zit wel redelijk geslonken. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:31
Ik heb je een pb gestuurd met wat foto's van de iq grill.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:13
Wat doe ik verkeerd met seasonnen?
Ik denk dat de temperatuur te laag is. Je zou dit eens kunnen proberen, let op dat de temperaturen in Fahrenheit zijn. In plaats van crisco kan je prima kokosolie gebruiken.

Edit: deze comment heeft de temperaturen al omgerekend.

[ Voor 20% gewijzigd door Kreuk op 21-08-2024 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:52
Vraagje voor de guru large bezitters. Hebben jullie ook twee deflectors meegeleverd gekregen? Eentje past er perfect in maar waar is de ‘iets’ grotere deflector voor? Kan je die gebruiken als pizza steen😅🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:54

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

impactftw schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:29:
Vraagje voor de guru large bezitters. Hebben jullie ook twee deflectors meegeleverd gekregen? Eentje past er perfect in maar waar is de ‘iets’ grotere deflector voor? Kan je die gebruiken als pizza steen😅🤣
Ben ik ook benieuwd naar, toen ik ze bij de Makro zag staan. Zag wel een instructieboekje bij liggen, maar niet echt ingekeken. :)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:56

copykat

Good copy isn't bad

🤬🤬🤬🤬

De ruggegraat van de WAF is een stuk sterker dan die van mij....

Als iemand wel een superdeal wil hebben.
Kj classic i 25% voor show model.
50% korting op
Draaispit.
Gietijzeren halve maan
Speksteen halve maan.
Das 500 euro korting. 33% over totaal bedrag. 😥🤬
Maarja ik heb niks aan alleen de accessoires.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lh9n9_ki_xj0FH5cePzvusyEj48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OonJgsYVMiSq2YhIFEklX2Fo.jpg?f=fotoalbum_large

Punt is het komt ook slecht uit financieel wat nog te overzien is opzich en kwa tijd dat ik heb om er van te genieten... Los van dat hij in weer en wind komt te staan.(kan ie wel tegen.)

Komende maanden zit ik vol met klussen, sporten, werken, slapen, werken had ik algezegd klussen?
Douche moet gereviseerd worden dus baf 1000 euro is zo weg.
2 verbouw bestellingen moeten nog betaald worden a 5000,00 en geplaatst worden. Zoals deuren.
De schilder moet nog betaald worden 3500,00
En ik vind hem te rood...groot.....

* copykat herhaald de argumenten van de neenzegger....

Duss iemand in de buurt van Ranzijn Zaandam die het wil hebben?
Dan ga ik even een week ontzettend chagrijnig zijn
En dan een week gewoon flink chagrijnig
En dan gewoon chargrijnig.
En dan een ochtend humeur.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
Je hebt wel iets om te gebruiken mocht ze weer met kleding/schoenen thuis komen 😉🤣

Maar sterkte komende dagen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

copykat schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:37:
🤬🤬🤬🤬

De ruggegraat van de WAF is een stuk sterker dan die van mij....

Als iemand wel een superdeal wil hebben.
Kj classic i 25% voor show model.
50% korting op
Draaispit.
Gietijzeren halve maan
Speksteen halve maan.
Das 500 euro korting. 33% over totaal bedrag. 😥🤬
Maarja ik heb niks aan alleen de accessoires.

[Afbeelding]

Punt is het komt ook slecht uit financieel wat nog te overzien is opzich en kwa tijd dat ik heb om er van te genieten... Los van dat hij in weer en wind komt te staan.(kan ie wel tegen.)

Komende maanden zit ik vol met klussen, sporten, werken, slapen, werken had ik algezegd klussen?
Douche moet gereviseerd worden dus baf 1000 euro is zo weg.
2 verbouw bestellingen moeten nog betaald worden a 5000,00 en geplaatst worden. Zoals deuren.
De schilder moet nog betaald worden 3500,00
En ik vind hem te rood...groot.....

* copykat herhaald de argumenten van de neenzegger....

Duss iemand in de buurt van Ranzijn Zaandam die het wil hebben?
Dan ga ik even een week ontzettend chagrijnig zijn
En dan een week gewoon flink chagrijnig
En dan gewoon chargrijnig.
En dan een ochtend humeur.
Waarom ga je dan ook niet gewoon alleen heen? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Waar is tegenwoordig nog Ribeye te krijgen voor een nette prijs?
Beimer en inamood zijn nogal prijzig geworden.

Evt T-Bone of Tomahawk is ook goed.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-09 22:35
HellStorm666 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 21:12:

Meatdiscounter

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Gonadan schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 21:12:
[...]

Waarom ga je dan ook niet gewoon alleen heen? :D
Ik was er alleen gewoon om te kijken of de kamado's zelf ook in die deal van aanbiedingen zaten en ging toen thuis de deal bespreken als in dit is een deal die echt goed is.
Kan ik niet laten lopen. Je weet wel pitchen.

Maar we hebben een afspraak dat grote bedragen altijd besproken worden. Anders kan je net zo goed stoppen en alleen gaan wonen.
Kleine bedragen en tot zeg 250 euro, zeker als het gereedschap is beslis ik gewoon zelf onder het motto als je wilt dat er geklust word en onderhoud gepleegd word dan is dit mijn keus.

Ik ben niet zozeer pissig op het niet door gaan want ik heb er eentje in compact vorm dus ik zit niet zonder.
En inderdaad de argumenten om t niet te doen zijn steekhoudend. Ik was ingesteld op na de tuin verbouwing..... Want dan kan je er meteen van genieten.

Maar god gloeiende ........ 33% kom je niet vaak tegen als deal op een al scherpe prijs.
Van 1500 naar 1k...
Goeie deals komen meestal niet als je er op zit te wachten of hem nodig heb.
Dat een beetje.

En inderdaad de volgende veto is van mij... Die kaart zit in mn zak.😉

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik snap het hoor en je hoeft je ook zeker niet te verantwoorden, het blijven evengoed fikse bedragen. Wij hebben eigen potjes dus ik doe dit soort dingen van mijn eigen zakgeld, maar dan nog heb ik het er over want het is ook gewoon een best wel groot ding wat ergens een plek moet hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:32

Dennis1812

Amateur prutser

Dat is zeg maar ook de reden dat ik je de speksteen niet mee heb laten nemen voor mij.

Er liggen nog zoveel rekeningen. Niet te doen dit.
Maarja, komen altijd weer wel een keer nieuwe aanbiedingen. Of momenten dat het wel uitkomt.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18

Aalvink

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:40

Esumontere

Floep, banaan.

Pennings heeft vaak ook goede prijzen.

• HellStorm666

HellStorm666

Inderdaad nette prijzen.
Maar helaas flink uit de buurt en geen verzending mogelijk.

Scientia Potentia Est

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

HellStorm666 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:09:
[...]

Inderdaad nette prijzen.
Oh verzenden ze niet? Ik kreeg deze tip van een maat van me uit de Achterhoek... Had nog niet gecheckt. Helaas!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:32

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CV__lMKI8JzB83nRE1UzQY0omA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxLUL6JNOsRnw4jI1wRuYbjw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YisxMMQXPjX5BE5iY0q2QAftAfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2FlROuLrPpybIFKp66IzpmV.jpg?f=fotoalbum_large

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43
HellStorm666 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:09:
[...]

Inderdaad nette prijzen.
Volgens mij verzenden ze gewoon. Als je iets in de winkelmand doet, verder gaat met bestellen dan kun je gewoon adres invullen waar geleverd wordt.

Maar ik heb niet besteld ;)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• HellStorm666

HellStorm666

Loft schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:18:
[...]

Volgens mij verzenden ze gewoon. Als je iets in de winkelmand doet, verder gaat met bestellen dan kun je gewoon adres invullen waar geleverd wordt.

Maar ik heb niet besteld ;)
Ik heb het bij ze nagevraagd.
Maar helaas verzenden ze niet.

Scientia Potentia Est

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Wij zijn hier thuis groot fan van deze. Als deze in een deal is met 40%/50% korting dan gaat er gelijk een "grote" bestelling uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 13:25
Stefmeister8 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:36:
[...]

Wij zijn hier thuis groot fan van deze. Als deze in een deal is met 40%/50% korting dan gaat er gelijk een "grote" bestelling uit.
Ergens is het wel beetje absurd, dat je rundvlees uit Australïe gaat eten. Komt letterlijk van de andere kant van de wereld, dus de milieu-impact is ook wel stevig. Maar goed, de impact van alle meuk die via Ali en Temu wordt verzonden, is ongetwijfeld een stuk groter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Makaja schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:47:
[...]

Ergens is het wel beetje absurd, dat je rundvlees uit Australïe gaat eten. Komt letterlijk van de andere kant van de wereld, dus de milieu-impact is ook wel stevig. Maar goed, de impact van alle meuk die via Ali en Temu wordt verzonden, is ongetwijfeld een stuk groter.
Hoewel ik het met je eens ben.. ik ga de hele voedseldistributie over de wereld niet veranderen.

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
[...]

Met alle prijzen van de laatste jaren is het toch ook niet gek?

Ik geloof best dat lokale boeren en wellicht ook in de UK enz. aan meer wetten en regels moeten voldoen dan pak em beet Zuid-Amerika (kan het me bij Australië dan weer niet voorstellen maar land zal daar wellicht goedkoper zijn enz).

Kijk voor de grap eens bij Grutto en toegegeven, dat is wel bovensegment maar de prijzen..

Bijvoorbeeld rundergehakt is er 2x zo duur als bij een Beimer bijvoorbeeld, die dan zowel spullen uit NL als uit buitenland haalt.

Moet ook wel zeggen dat vetpercentage van met name rundvlees van NL rund lang niet altijd best is.

Adjust non olet, plerumque...

• Gonadan

Gonadan

MrMrq schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:53:
inderdaad de vetdruppels die flare ups veroorzaken, dus een plate setter en/of druippan gebruiken.
Maar wanneer je er de hitteschilden of druippan tussen zet dan ga je de directe hitte blokkeren, dat wil je ook weer niet lijkt mij.
Nu ik zelf een spit heb ben ik ook aan het bedenken hoe ik vet kan opvangen zonder dat ik de directe hitte te veel ga afschermen.
Een halve steen of rooster vlak boven het vuur en dan een lekbakje iets over laten steken zou wellicht net alles op kunnen vangen maar pakt wel veel vuuroppervlak.
Of zou het handiger zijn zo'n bakje tussen je kolen te proppen. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOTaZiIc3qbwbf5HtTqamD8rpD4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VfVmPkdzZC3z7RRAkSkLTm30.png?f=user_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:24

Tomatoman

Fulltime prutser

[...]

offtopic:
Als je daarentegen het dierenwelzijn ook meeweegt, is er een hoop te zeggen voor Australisch rundvlees in plaats van Nederlands rundvlees. Zullen we het verder weer over barbecuegerelateerde zaken hebben?

Een week of twee geleden postte iemand hier een link naar een recept voor zoete aardappelen met een beetje pit. Ik kan alleen het bewuste bericht niet meer vinden :o. Hoe dan ook, dat recept was geweldig!

De bereiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h73mqCW9bwCnb3t2kWeqenHvajQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6P3zOui2v9KaAAa6m4r3CcfN.jpg?f=user_large

Zoals je ziet heb ik er ook een portie gehalveerde pruimen bij gedaan, die zijn ingesmeerd met een mengsel van maple syrup, olijfolie en wat zout, kardamom en kaneel. Paar minuutjes op de kamado om ze warm te maken, meer is niet nodig. Dit is een leuke vervanger voor groente als je iets zoetzuurs wilt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ep549JpnCEK5TB_qrbenuWKRrGA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hLtaayOyo1cAL2JtKNSvjQUe.jpg?f=user_large

De zoete aardappel uit het recept:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzFVigmOLhdXK9RsasUHDL_bozM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DgjVmUsCBvcw9d1kvR8zkBdK.jpg?f=user_large

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@Tomatoman dat was ottolenghi

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59
Dat gaat hij dan. Eerste keer met vlees erop (Entrecote) aan. Benieuwd hoe het gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yu13-26C7Sz9NMlsjFOHR7Ts_OA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UwOEYheY91Y4fohTa83OoKm7.jpg?f=fotoalbum_large

:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
Tomatoman schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:24:
[...]

offtopic:
Als je daarentegen het dierenwelzijn ook meeweegt, is er een hoop te zeggen voor Australisch rundvlees in plaats van Nederlands rundvlees. Zullen we het verder weer over barbecuegerelateerde zaken hebben?

Een week of twee geleden postte iemand hier een link naar een recept voor zoete aardappelen met een beetje pit. Ik kan alleen het bewuste bericht niet meer vinden :o. Hoe dan ook, dat recept was geweldig!

De bereiding:
[Afbeelding]

Zoals je ziet heb ik er ook een portie gehalveerde pruimen bij gedaan, die zijn ingesmeerd met een mengsel van maple syrup, olijfolie en wat zout, kardamom en kaneel. Paar minuutjes op de kamado om ze warm te maken, meer is niet nodig. Dit is een leuke vervanger voor groente als je iets zoetzuurs wilt.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Was goed te pruimen dus?

Adjust non olet, plerumque...

• ASS-Ware
[...]

Australische Black Angus is wel lekkerder dan Klara de koe van om de hoek.

• ASS-Ware
PdeBie schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:39:
Dat gaat hij dan. Eerste keer met vlees erop (Entrecote) aan. Benieuwd hoe het gaat.

[Afbeelding]

KJ en Bastard kolen?
Vloeken in de kerk.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

ASS-Ware schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:09:
[...]

KJ en Bastard kolen?
Vloeken in de kerk.
Nee man, Bastard kolen zijn prima...
offtopic:
AAA merk zou ik zeggen }:O
Tomatoman schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:24:
[...]

offtopic:

De bereiding:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Was dat dit recept toevallig (of eigenlijk deze?)?

[ Voor 81% gewijzigd door Esumontere op 22-08-2024 17:22 ]

• ASS-Ware
Esumontere schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:10:
[...]

Nee man, Bastard kolen zijn prima... AAA merk zou ik zeggen }:O
😏
Ik moet toegeven dat ze een stuk beter zijn dan KJ BigBlock.
Die laatste hoeven wij niet meer.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

ASS-Ware schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:13:
[...]

😏
Ik moet toegeven dat ze een stuk beter zijn dan KJ BigBlock.
Die laatste hoeven wij niet meer.
Ik ben fan geworden van de Bastard Marabu kolen. Beetje duurder dan eik, maar in mijn ervaring véél constantere hitte en dus veel makkelijker te regelen in temperatuur. Mooi formaat kool en momenteel in de aanbieding bij de intratuin :Y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PdeBie
ASS-Ware schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:09:
[...]

KJ en Bastard kolen?
Vloeken in de kerk.
Deze waren leuk geprijsd nu en voor een eerste keer koken op de kamado is elke grote soort houtskool goed was mijn redenatie. Smaak, brandduur etc. vogel ik later wel uit. Eerst leren koken op de kamado

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2

[Afbeelding]

Wel ingebrand?

* 418O2 rent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
418O2 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:07:
[...]

Wel ingebrand?

* 418O2 rent
Ja. (Rent mee)

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Esumontere schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:10:
[...]

[...]

Ziet er goed uit! Was dat dit recept toevallig (of eigenlijk deze?)?
Dat was hem! @Yalopa, met de zoekterm Ottolenghi kwam ik hem in dit topic niet meer tegen.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

PdeBie schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:28:
[...]

Deze waren leuk geprijsd nu en voor een eerste keer koken op de kamado is elke grote soort houtskool goed was mijn redenatie. Smaak, brandduur etc. vogel ik later wel uit. Eerst leren koken op de kamado
Prima benadering, als je het mij vraagt :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PdeBie
Nou, de eerste entrecote. Iets te medium rare voor mij persoonlijk, maar het smaakte alsnog goed.

Ga nu wel kijken voor een kern temperatuur meter die ik van buitenaf de komado kan aflezen. Werkte nu met een vlees thermometer die je zelf erin moet prikken door de klep te openen, maar dan verlies je zoveel warmte dat het teveel brandstof kost naar mijn mening.

Afijn. Plaatjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sr9eTHeaFD596RQyH7VyFOW4t5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zsrff3ofnBJ2ObFLUczltdF5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBTp0fZJaQ-NxZKai1Cd_bJlsPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F51kMfEckHvgzAmklQtbsZqC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srH-CFeiUxFoa0-N__a0KHslUTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qEs8a9TVs3C2RoxGWGK72BDt.jpg?f=fotoalbum_large

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik zie dat ik het idd niet zo genoemd had en dat dit recept blijkbaar door velen op het internet overgenomen is.. Leuke is dat hij enorm veel leuke groenten recepten heeft, vlees recepten, die kennen we hier wel, maar groente, is altijd nadenken.. vandaar dat ik een paar van zn boeken heb staan, leuk om in te bladeren voor side dishes...

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:51
418O2 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:07:
[...]

Wel ingebrand?

* 418O2 rent
Niet nodig, zie paar pagina’s terug.

[ Voor 7% gewijzigd door iMode op 22-08-2024 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Esumontere schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:15:
[...]

Ik ben fan geworden van de Bastard Marabu kolen. Beetje duurder dan eik, maar in mijn ervaring véél constantere hitte en dus veel makkelijker te regelen in temperatuur. Mooi formaat kool en momenteel in de aanbieding bij de intratuin :Y)
Probeer de Marabu van Best Charcoal ook eens, net zo goed, maar goedkoper.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

[...]

In het BBQ topic iets roepen over milieu impact :')

Beetje als die hippies op de A12 met hun chemisch gekleurde haar in kleding gemaakt van kunstoffen met plastic spandoeken roepen 'Stop Oil now!' en daarna in een oude stinkbus lekker vakantie vieren in Oosterijk oid 8)7

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-09 22:35
ASS-Ware schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:08:
[...]

Probeer de Marabu van Best Charcoal ook eens, net zo goed, maar goedkoper.
The basterd houtskool div soorten 2de zak halve prijs bij intratuin

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

PdeBie schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:28:
[...]

Tip voor de toekomst.
www.houtskool.nl

Hele enthousiaste man die je graag uitleg geeft. Fijne houtskool. Soms combinatie korting. Bijna altijd een extraatje in de doos. En de houtskool zit goed verpakt.
Ik ben er erg tevreden over. Is wel iets duurder dan gemiddelde bouwmarkt o.i.d. maargoed. Overweeg het eens :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3R3IOeSYFwv0_F_KQ2xnSdYD_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hOedhkGl7R5DFoW7AIoAclMz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oT18Vy_9pmFsufuKTZfDtNEBFIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9s18bfhVsRrZOW6xWuhk7cH.jpg?f=fotoalbum_large

Kippetje, deze keer op de gas bbq! Fenomenaal, simpel en lekker. Grote favoriet hier, lekker kluiven!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Houtskool.nl inderdaad.
Je kan hard zacht combinatie kopen.
Dozen zijn netjes afgewerkt en je kan ze zo neer zetten.
Er zit een binnenzak in.
De fastfood houtskool wil ik nog wel eens gewoon bij de aanbiedingen bakken vandaan halen.
Vomar, tuincentrum dat soort. Hoeft niet zo lang te branden en moet flexibel zijn in temperatuur. Snel omhoog en snel omlaag.
Voor schoon branden koop ik ook vaak goedkopere meuk.
(wel even ruiken of t niet naar diesel stinkt anders is schoon niet schoon zegmaar.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ASS-Ware schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:07:
Australische Black Angus is wel lekkerder dan Klara de koe van om de hoek.
Is dat zo? Heb dat nooit naast elkaar vergeleken maar het vlees van de vrije ossen wat ik bij de boerderij om de hoek haal vind ik eigenlijk ook al heel erg lekker. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:59
PdeBie schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:27:
Nou, de eerste entrecote. Iets te medium rare voor mij persoonlijk, maar het smaakte alsnog goed.

Ga nu wel kijken voor een kern temperatuur meter die ik van buitenaf de komado kan aflezen. Werkte nu met een vlees thermometer die je zelf erin moet prikken door de klep te openen, maar dan verlies je zoveel warmte dat het teveel brandstof kost naar mijn mening.

Afijn. Plaatjes.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je naar de Ikea binnenkort gaat neem dan twee stuks Fantast voor 7 euro de stuk mee. Werkt uitstekend.

Een enkele thermometer voor boven het rooster en andere voor het vlees.

Bij Amazon zoeken op: Thermometer Probe Clip Barbecue en daarmee vind je genoeg clips om san het rooster te bevestigen.

• PdeBie
Aramiss schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:08:
[...]

Als je naar de Ikea binnenkort gaat neem dan twee stuks Fantast voor 7 euro de stuk mee. Werkt uitstekend.

Een enkele thermometer voor boven het rooster en andere voor het vlees.

Bij Amazon zoeken op: Thermometer Probe Clip Barbecue en daarmee vind je genoeg clips om san het rooster te bevestigen.
Dank voor de tip!

Waarom een voor boven het rooster als ik vragen mag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

PdeBie schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 23:10:
[...]

Dank voor de tip!

Omdat de dome temperatuur nogal kan afwijken van de temperatuur op het rooster, zo'n 20 - 30 graden. Als je een thermometer in de buurt van het vlees op roosterniveau hebt, kan je veel beter inschatten welke temperatuur je gebruikt om je vlees te garen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
[...]

Dank voor de tip!

Esumontere hierboven heeft netjes uitgelegd.
Je kan daarna nog altijd kijken naar een inkbird met meerdere probes of een meater+ (andere prijsklasse en draadloos).

Zelf gebruik ik nog de: Inkbird IHT-1P als extra vleesmeter. Mogelijk voor jou interessant een vleesmeter waar ook 2 probes bij komen:

https://www.amazon.nl/Onm...&smid=A1MZXMWDS73ECR&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:51
[...]

Dank voor de tip!

Esumontere schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 07:21:
[...]

Omdat de dome temperatuur nogal kan afwijken van de temperatuur op het rooster, zo'n 20 - 30 graden. Als je een thermometer in de buurt van het vlees op roosterniveau hebt, kan je veel beter inschatten welke temperatuur je gebruikt om je vlees te garen.
Ik gebruik veel recepten van Big Green Egg, staat alles precies stap voor stap uitgelegd en deze gaan altijd uit van de Dome temperatuurmeter.

Een enkele keer gebruik ik de iGrill voor onze eigen recepten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:19
Gonadan schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:49:
[...]

Is dat zo? Heb dat nooit naast elkaar vergeleken maar het vlees van de vrije ossen wat ik bij de boerderij om de hoek haal vind ik eigenlijk ook al heel erg lekker. :9
Er zit veel smaak verschil tussen een melkkoe en een vleeskoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:45

watercoolertje

Untertitel

Gonadan schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:49:
[...]

Toevallig bij Boer Joep vandaan? Ben ik tot op heden ook erg tevreden over (maar is wel een heel pakket van 10kg)!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jaspervl schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:12:
Dat lijkt me evident, maar wat bedoel je daarmee dan? Of staat 'Klara van om de hoek' gelijk aan 'smakeloos vlees van een uitgewoonde melkkoe'?
Als dat het geval is dan zegt de stelling ook niet zoveel, uiteraard is smaakvol vlees uit Australië lekkerder dan smakeloos vlees uit Nederland, maar dan koop je toch ook gewoon het verkeerde vlees in Nederland of ben ik nou gek? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

watercoolertje schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:51:
Toevallig bij Boer Joep vandaan? Ben ik tot op heden ook erg tevreden over (maar is wel een heel pakket van 10kg)!
U gaat door voor de koelkast, maar er zijn veel meer adressen dan hij te vinden die hetzelfde idee hebben. Toevallig weet ik er ook één in onder de Biesbosch bij voorbeeld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
Gonadan schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:59:
[...]

Dat lijkt me evident, maar wat bedoel je daarmee dan? Of staat 'Klara van om de hoek' gelijk aan 'smakeloos vlees van een uitgewoonde melkkoe'?
Als dat het geval is dan zegt de stelling ook niet zoveel, uiteraard is smaakvol vlees uit Australië lekkerder dan smakeloos vlees uit Nederland, maar dan koop je toch ook gewoon het verkeerde vlees in Nederland of ben ik nou gek? :D
M. I. kopen de meeste mensen inderdaad smakeloos vlees en zijn ze daar zich niet van bewust.
Klara om de hoek lees ik als standaard rund van de super.
Maar wellicht lees ik het fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Jaspervl schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:12:
[...]

Ossen geven over het algemeen niet zoveel melk...

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
Ozzie schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:24:
[...]

Ossen geven over het algemeen niet zoveel melk...
Ik heb het dan ook niet over vrije ossen bij de boerderij he.
Klara is dan ook een dames naam, en wat gebruikelijker dan os.

Enfin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville

[Afbeelding]

die lijn op de grond, fantastisch, om de kids op afstand te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jaspervl schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:09:
[...]

M. I. kopen de meeste mensen inderdaad smakeloos vlees en zijn ze daar zich niet van bewust.
Klara om de hoek lees ik als standaard rund van de super.
Maar wellicht lees ik het fout
Je zou het ook goed kunnen lezen, de precieze betekenis is nu wat mistig. Vandaar ook dat ik ernaar vroeg of dat ook echt zo is. Ben dan namelijk wel benieuwd of specifiek Australisch (want daar ging het om) ook beter is dan goed vlees uit NL
Dus eigenlijk de vraag of het Australische een verschil maakt of dat het feit dat je een goede bron kiest het verschil maakt en het land minder relevant is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
Gonadan schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:30:
[...]

Je zou het ook goed kunnen lezen, de precieze betekenis is nu wat mistig. Vandaar ook dat ik ernaar vroeg of dat ook echt zo is. Ben dan namelijk wel benieuwd of specifiek Australisch (want daar ging het om) ook beter is dan goed vlees uit NL
Dus eigenlijk de vraag of het Australische een verschil maakt of dat het feit dat je een goede bron kiest het verschil maakt en het land minder relevant is.
Smaak is iets dat voor iedereen anders is, dus het onderwerp is sowieso heel persoonlijk. Wat de één geweldig vindt, kan de ander juist helemaal niet lekker vinden. Daarom denk ik niet dat je ooit echt kunt bepalen wat het 'lekkerste', 'beste' of 'meest kwalitatieve' vlees is.

Er zijn zoveel factoren die meespelen, zoals textuur, kruiden, bereidingswijze en zelfs de herinneringen die iemand aan een bepaald gerecht heeft. Wat voor de één perfect is, kan voor een ander helemaal niet bijzonder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Aramiss schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:31:
Smaak is iets dat voor iedereen anders is, dus het onderwerp is sowieso heel persoonlijk. Wat de één geweldig vindt, kan de ander juist helemaal niet lekker vinden. Daarom denk ik niet dat je ooit echt kunt bepalen wat het 'lekkerste', 'beste' of 'meest kwalitatieve' vlees is.

Er zijn zoveel factoren die meespelen, zoals textuur, kruiden, bereidingswijze en zelfs de herinneringen die iemand aan een bepaald gerecht heeft. Wat voor de één perfect is, kan voor een ander helemaal niet bijzonder zijn.
Over smaak kan je inderdaad niet twisten, maar er bestaat wel degelijk iets als een objectief verschil in kwaliteit van producten. Nu doet prijs ook nog wel eens wat met die perceptie, maar dat laat ik even buiten beschouwing.
Ik ben ook helemaal niet uit op een discussie over welke het beste is, ik ben alleen (nog steeds) benieuwd of er iets bijzonders is aan Australisch of dat het meer een algemene opmerking over kwalitatief vlees was. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
Gonadan schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:18:
[...]

Ik ben ook helemaal niet uit op een discussie over welke het beste is, ik ben alleen (nog steeds) benieuwd of er iets bijzonders is aan Australisch of dat het meer een algemene opmerking over kwalitatief vlees was. :)
Er zit verschil in vlees van koeien uit Nederland, Ierland, Amerika en ook Australie.

Als je kijkt naar Ierse koeien, zijn die over het algemeen 'grass-fed', ofwel een dieet op basis van gras.
Nederlandse koeien zijn voor het meerendeel melkkoeien, ook deze zullen gras-gevoerd zijn, maar ook wellicht brokken als bijvoeding krijgen.

In Amerika en Australie is een deel van de veestapel grain-fed, ofwel mais. Dat levert een heel ander soort vlees op. De koeien krijgen dan in de laatste maanden/jaren een combinatie van soja en maïs te eten.

Ik kocht dat nog wel eens bij de groothandel, maar is nu amper meer te krijgen. Het vlees is meer door-aderd met vet, dus malser en ook smaakvoller. Bij uitstek geschikt voor de bbq. Niet zo goed voor de koe, want een maïs-dieet is eigenlijk geen goed dieet voor koeien.

Dus ja, het hangt er maar net vanaf wat je lekkerder vindt. Zo vinden mijn dochter en ik bavette super-lekker, maar ken ik ook mensen die vinden dat dat teveel vlees-smaak heeft. Het is dus ook beetje persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Makaja schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:28:
Er zit verschil in vlees van koeien uit Nederland, Ierland, Amerika en ook Australie.

Als je kijkt naar Ierse koeien, zijn die over het algemeen 'grass-fed', ofwel een dieet op basis van gras.
Nederlandse koeien zijn voor het meerendeel melkkoeien, ook deze zullen gras-gevoerd zijn, maar ook wellicht brokken als bijvoeding krijgen.
In Amerika en Australie is een deel van de veestapel grain-fed, ofwel mais. Dat levert een heel ander soort vlees op. De koeien krijgen dan in de laatste jaren een combinatie van soja en maïs te eten.

Ik kocht dat nog wel eens bij de groothandel, maar is nu amper meer te krijgen. Het vlees is meer door-adres met vet, dus malser en ook smaakvoller. Bij uitstek geschikt voor de bbq. Niet zo goed voor de koe, want een maïs-dieet is eigenlijk geen goed dieet voor koeien.

Dus ja, het hangt er maar net vanaf wat je lekkerder vindt. Zo vinden mijn dochter en ik bavette super-lekker, maar ken ik ook mensen die vinden dat dat teveel vlees-smaak heeft. Het is dus ook beetje persoonlijke voorkeur.
Ah ja op die manier, dat kan ik wel volgen. Dan gaat het dus meer om de bron dan het land specifiek, en moet je dus kijken wat voor spul je in huis haalt. En dan gaat het dus niet per se om kwaliteit, maar meer om een type smaak.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
Gonadan schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:44:
[...]

Ah ja op die manier, dat kan ik wel volgen. Dan gaat het dus meer om de bron dan het land specifiek, en moet je dus kijken wat voor spul je in huis haalt. En dan gaat het dus niet per se om kwaliteit, maar meer om een type smaak.
Nee, het gaat erom hoe de dieren gevoerd worden. Wat ze eten, bepaald (deels) de smaak.
In Zuid-Amerika zullen op ranches de koeien weer andere soorten gras eten, dan in Nederland, en dus ook een andere smaak hebben.Dus in die zin, speelt het land wel een rol. Het is alleen wel zo, dat maïs in Amerika veel gekweekt wordt (zit volgens mij dikke landbouwsubsidie op) en is dus goedkoop. Goedkoop genoeg om als veevoer te dienen. Bijkomend effect is dat je er dikkere koeien van krijgt, en dus meer vlees.

Onderzoek toont overigens aan, dat grain-fed niet alleen niet zo goed is voor de koe, maar ook voor mensen minder goed is, door de vermindering van omega-3 en stijging van omega-6 vetten. Wellicht dat ook dat weer een rol speelt, bij de algemeen gezondheid van Amerikanen.

In Nederland is het dan weer zo dat we veel melkkoeien hebben, en niet zoveel slachtkoeien. Als ik me niet vergis worden die melkkoeien ouder, en dus krijg je daar weer taaier vlees van. Overigens vinden wij het al bijzonder dat koeien 120 dagen per jaar buiten staan (want dat noemen we dan weidemelk...).

Kortom: in mijn beleving is grain-fed lekkerder, maar goed, dat is aan eenieder om zelf achter te komen. Qua gezondheid maak ik me minder zorgen, want ik eet het amper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
borgdaville schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:41:
[...]

die lijn op de grond, fantastisch, om de kids op afstand te houden?
Ja. Kreeg deze tip van vrienden die drie jonge wildebrassen hebben rondrennen. Heb zelf twee dochters (2 en 6 jaar), dus duidelijk gemaakt: buiten de streep blijven. Alleen papa en mama mogen er komen. Werkt wonderbaarlijk goed!
(Wel in de gaten blijven houden uiteraard en duidelijk zijn als ze, al dan niet per ongeluk, over de lijn komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
PdeBie schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:02:
[...]

Ja. Kreeg deze tip van vrienden die drie jonge wildebrassen hebben rondrennen. Heb zelf twee dochters (2 en 6 jaar), dus duidelijk gemaakt: buiten de streep blijven. Alleen papa en mama mogen er komen. Werkt wonderbaarlijk goed!
(Wel in de gaten blijven houden uiteraard en duidelijk zijn als ze, al dan niet per ongeluk, over de lijn komen).
Plantenspuit bij de hand houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
418O2 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:02:
[...]

Plantenspuit bij de hand houden?
Nee, want dan maak je het leuk om dichtbij te komen. Althans, mijn jongste kennende :p

Gewoon verbaal duidelijk zijn werkt voor ons het beste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• borgdaville
[...]

Hier 2 van 4 en 8, ik heb zo’n streep nodig om ze uit de buurt te houden zodat ze niet alles opeten.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• PdeBie
Ik begin de liefde voor de bbq te snappen. Ik zit heerlijk zo :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyI36Lu-g0jpPl4u39yk8X4vDf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qnY4IY36Xa2zpTr7uhxYj5yY.jpg?f=fotoalbum_large

Pork belly vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Morgen weer eens kippenbouten op de kamado.
Deze keer zonder hitteschild, vuur in het midden en de bouten langs de rand.
Laatste 15 minuten huid naar beneden en dan eens zien of het velletje krokant wil worden, wat me in de kamado nog niet 1 keer is gelukt.

Ik wilde nog een dry brine gaan doen, maar het leek me nogal zout te worden.
Iemand hier dat weleens gedaan met kip?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

(jarig!)
De procureur is hier vanochtend om 7:30u op de bbq gegaan met een pakketje rookhout en ik heb hem net ingepakt toen hij op de plateaufase kwam. Nu langzaam door naar 93C...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKidr6IOGGTOJhFAHSdkjW6BzZM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SO4MQe2u0x0qJEUA9X1TxD3I.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zznbIg8HYPTvnQX85w1xVnKshBI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/blxBWjr4XT2eOFf123WEPcnd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEA3W0zMaRMOxI8XyttE_6-5WL4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/szFf8H0y1drkgXNxtvkMqBbD.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:26
[...]

Hier ook twee jonge monsters maar niks geen lijn. Gewoon bij het verhaal betrekken, laten mee helpen waar kan en ja ook gewoon voelen dat ie warm is. Standje pizza houdt ik ze wel verder weg maar eigenlijk hebben ze al prima in de gaten wat hitte is. Je moet het ooit voelen hè ;) . Niet gelijk naar brandwonden centrum maar als Papa hem nog kan aanraken vertel ik hun hij is heet. Nieuwschierige aagjes maar ze leren het snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
ASS-Ware schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 04:06:
.

Zeker, een aanrader. Het nogal zout worden herken ik niet.
Nog een snufje bakpoeder erbij voor krokante huid

[ Voor 8% gewijzigd door Jaspervl op 25-08-2024 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
DoeEensGek schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:35:
[...]

Hier ook twee jonge monsters maar niks geen lijn. Gewoon bij het verhaal betrekken, laten mee helpen waar kan en ja ook gewoon voelen dat ie warm is. Standje pizza houdt ik ze wel verder weg maar eigenlijk hebben ze al prima in de gaten wat hitte is. Je moet het ooit voelen hè ;) . Niet gelijk naar brandwonden centrum maar als Papa hem nog kan aanraken vertel ik hun hij is heet. Nieuwschierige aagjes maar ze leren het snel.
Ik laat ze ook altijd gewoon mee helpen, maar mijn dochters (2 en 5) weten ook dat als ik tijdens het koken zeg dat iets niet mag dat het dan ook echt niet mag.

Vorig weekend voor het eerst 's nachts pulled pork gemaakt. 12 uur erop en 11 uur de volgende ochtend was het klaar, was echt ideaal :) beter dan om 5 uur de wekker zodat het zeker weten op tijd klaar is voor het avondeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 06:49
Ik heb een aantal keer pulled chicken gemaakt volgens een recept via internet.

Komende week krijgen we meer gasten en ga ik ipv 1 kg 2, misschien wel 3 kg kippendijen maken. Maar welke invloed heeft dat op het aantal benodigde houtchucks? Bij 1 kg doe ik er 1 in (volgens recept). Moet ik er meer in gooien of blijft 1 voldoende?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

In de categorie "probeer eens wat anders" heb ik vandaag appeltaart gebakken op de Bastard. Zo'n 70 minuten gebakken op 190°C koepel temperatuur (indirect). Hij is nu nog loeiheet, ik post nog wel een update over de smaak :D

Edit: hij is erg lekker :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIRprRIhFRY4482DeBo04pYOWEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6w287frR2Vwo9EfkpL29rJZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jeos9hi-9umPC4mzCdczi-TbyaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8KwAmyIEDsNaNTlKKiI0x77.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:24
Even een vraagje voor de kenners onder ons:
Gisteren stond ik onverklaarbare redenen de verpakking van mijn rolletje alumium folie te lezen. Tot mijn verbazing las ik op de verpakking op dat je de folie niet mag gebruiken bij zure of zoute etenswaren. Dit omdat de zuren of het zout de folie oplossen en dit vervolgens in je eten terecht komt.
Nu zit er in de meeste rubs best veel zout, dit zou betekenen dat je je spareribs dus eigenlijk helemaal niet mag inpakken in aluminiumfolie? :?
Hoe gaan jullie hiermee om, toch gewoon alumiumfolie gebruiken of een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Gezien de hoeveelheid andere stoffen die in de voeding komen bij BBQ'en denk ik dat deze minimale hoeveelheid er niet voor gaat zorgen dat ik opeens doodval hiervan...

/care..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

205Gutmann schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:54:
Even een vraagje voor de kenners onder ons:
Gisteren stond ik onverklaarbare redenen de verpakking van mijn rolletje alumium folie te lezen. Tot mijn verbazing las ik op de verpakking op dat je de folie niet mag gebruiken bij zure of zoute etenswaren. Dit omdat de zuren of het zout de folie oplossen en dit vervolgens in je eten terecht komt.
Nu zit er in de meeste rubs best veel zout, dit zou betekenen dat je je spareribs dus eigenlijk helemaal niet mag inpakken in aluminiumfolie? :?
Hoe gaan jullie hiermee om, toch gewoon alumiumfolie gebruiken of een alternatief?
Aluminiumfolie lost inderdaad héél langzaam op in zuur, pak maar eens een halve citroen in en leg t in de koelkast. Na een week zie je kleine gaatjes. Die paar uurtjes die je vlees erin ligt zal niets significants doen.

Zout lost geen aluminiumfolie op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borgdaville
DoeEensGek schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:35:
[...]

Precies, iedereen zijn manier en respect, iedereen is de beste ouder! Maar ik herken mezelf hierin mee dan een lijn trekken, vandaar mijn grap dat ik vooral een lijn moet trekken zodat ze niet alles opeten:-)!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borgdaville
PdeBie schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 15:18:
Ik begin de liefde voor de bbq te snappen. Ik zit heerlijk zo :9

[Afbeelding]

Pork belly vandaag
Misschien ben ik een alcohollist maar ik gun me meestal wel een echt biertje of 2/3 wanneer ik de bba “in de gaten houdt”! Anyway respect! Bbqen en taking it slow; geniet ervan!!!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:46

Shrien

frequent snoozer

borgdaville schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:43:
[...]

Misschien ben ik een alcohollist maar ik gun me meestal wel een echt biertje of 2/3 wanneer ik de bba “in de gaten houdt”! Anyway respect! Bbqen en taking it slow; geniet ervan!!!
Zo te lezen heb je de bbq aardig in de gaten gehouden vandaag. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
Paul! schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:05:
Ik heb een aantal keer pulled chicken gemaakt volgens een recept via internet.

Komende week krijgen we meer gasten en ga ik ipv 1 kg 2, misschien wel 3 kg kippendijen maken. Maar welke invloed heeft dat op het aantal benodigde houtchucks? Bij 1 kg doe ik er 1 in (volgens recept). Moet ik er meer in gooien of blijft 1 voldoende?
Ik zou denken: De ruimte die gevuld moet worden met rook blijft gelijk, dus weinig invloed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
ASS-Ware schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 04:06:
Morgen weer eens kippenbouten op de kamado.
Deze keer zonder hitteschild, vuur in het midden en de bouten langs de rand.
Laatste 15 minuten huid naar beneden en dan eens zien of het velletje krokant wil worden, wat me in de kamado nog niet 1 keer is gelukt.

Het is gelukt en ze waren beter dan voorheen.
Misschien de volgende keer het rooster wat lager en wat langer met de huid omlaag leggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HipjgjIz-L990a-7kROwIZx7Dbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1LmioOM7hxNmmC5nu3QZlMM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyHbcwU1NihMqokeOlm6oIFW4vc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKXQoZG237axRDNB8PQD250D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIHTe2OF_GF60T4BQFSIDpIBmVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TaM9tTkAsiPMLcusiC2yjqj9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6vkNnXZ1q04z-rurMvDw0fxPYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PP3LBPAvTTyRB0vklc09q45v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QT9WS97AgDZjqulXKq-UhCbyrzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUhj2vwtqz9Mg8MuW0571rQT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4YiTqvucgZq_qxN9sfl24f09Lg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKx2N3ReGm6572wId6bDvozK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Af9cSU92EGprqPwce7SOEN4QgbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XtK0zt5PZkPbYWqbfOPxW9X1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-01 13:32
Op de laatste mooie dag van de vakantie een hele ossenhaas van ca. 1,5 kg klaar gemaakt op de kamado. Spoiler: wat een heerlijk stuk vlees!

Het puntstuk heb ik er af gesneden, die was in verhouding veel dunner dan de rest dus die gebruikt voor ossenhaaspuntjes. Verder was er weinig schoon te maken of te verwijderen. Het vlees heb ik 2u vantevoren ingesmeerd met een marinade van knoflook, tijm, rozemarijn, peper, grof zeezout en olijfolie. Er was wat miscommunicatie over het tijdstip dat we zouden gaan eten. Ik dacht een vroeg diner maar het werd een vroege lunch ;).

De kamado naar 150 gestookt en na 45 minuten was de kerntemperatuur 45-47. Het vlees er af en even laten rusten en ondertussen de kamado opgestookt naar 220. Daarna even dichtgrillen, gewoon op het aluminium rooster want ik had m’n handen vol aan de bijgerechten dus vergeten te switchen naar gietijzer, naar een kern van 52.

Het stuk paste overigens net aan in een Grill Guru compact. Een goede reden om toch maar eens de discussie thuis aan te slingeren over een grotere :).

Uiteindelijk in dikke plakken geserveerd en het was echt smullen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCR6_OvZKpL7gOPH6-fbYQMT2rE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oMIhKKWpZbvmUpaLbRMiSEWc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIf53cturCaPAUqrLOwZqpR9Q38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KxOEpEBRZk8CleQw9KbWWueY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVNYG9Nny9FCC9zl2qT8qKLu2nk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2mecmlZqPeolOQhvQGj4GfzM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-09 11:34
Vrijdag ging ik langs de Makro om spareribs te halen. Toen zag ik daar "wide cut" spareribs liggen, dus die heb ik meegenomen. Hoofdreden was dat vrouwlief de vorige spareribs teveel vlees vond bevatten. Gister de ribs op de bbq gelegd. Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor ribs dit daadwerkelijk zijn.

Volgens de filmpjes die ik heb gekeken heb je er 3:

- Baby back
- St Louis cut
- Spare rib

En geen van allen zien er precies uit als de ribs die ik uit de doos haalde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eN1Ub6kJmr1Qpoqshajw5FBMuDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6RhSfyE0OUoONtsEoXTxp73.jpg?f=fotoalbum_large

Na de ervaring van de vorige keer zou ik een 3-1.5-0.5 schema aanhouden, maar dat zou voor baby backs zijn. Planning dus iets gewijzigd naar 3-2 en dan even kijken of ik ze nog langer erop wilde (werd 15 minuten).

Eentje enkel peper en zout, de ander ook met wat chili vlokken, om te experimenteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVBlN8yx0Hu_RL1K7_bM4n4fjoU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5MQydXLc6CnNHhr5yubkPgEd.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb beech chunks liggen, maar dat zorgde vorige keer voor dikke witte walmen. Die had ik nu nog maar eens een keer geprobeerd, maar dit zorgde weer voor een plaatselijke pausverkiezing, dus die er maar weer afgehaald. Mesquite snippers van Weber erin gegooid en die zorgden een korte tijd voor wat extra witte rook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVUFLkwV7iw0tpNEg9qQDTVWRRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pKYMAg7a8Yv10yxQSoz1jdV.jpg?f=fotoalbum_large

Op de bbq. Ik had maar 1,5 kg kokosbriketten liggen, en wist niet of dat voldoende was. Bleek van niet, maar was niet zo erg, want ik had nog een andere zak briketten rondslingeren. De heat gun van de Lidl is echt een uitkomst om die direct aan te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74t0sUceesK6H4HNQ_w92fBNLM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nmTLL4uWean0JmPMHWr5rk3M.jpg?f=fotoalbum_large

Na 3 uur de ribs eraf gehaald. De peper en zout versie opgedeeld in tweeën, de ene met enkel boter verpakt en de ander met boter, suiker en agavesiroop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfzMtj_7d5TxSDW0E59Dz0a3aMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x5trMwx3mShRlAXxtNmRPIDy.jpg?f=fotoalbum_large

De versie met chilivlokken in zijn geheel in buiter, suiker en agavesyroop verpakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvphbUffnjYcBfvvXDw0JS02Urs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LF5NU3mFLIDG2nqGoqsfBKBR.jpg?f=fotoalbum_large

Na twee uur er weer af. Voor allemaal een foil raft gemaakt en ze daar omgekeerd in gezet. Een van de peper en zout helften lekker zo gelaten, de ander ingesmeerd met Sweet Baby Rays. De chili vlokken rib ingesmeerd met chili saus gemengd met agavesiroop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCBfy2xtnqGfBKuqzZ7c-GUDZOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLzXqHExjmHn8uqSHSxcFBYb.jpg?f=fotoalbum_large

En toen weer 10-15 minuten op de bbq, tot de saus er ietsje minder vloeibaar uit zag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AOV_CGbVtblFH26Ll9TL1XRYKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/33SMj80UbAFe12sPR45XixQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna was het smullen geblazen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFVDBzHS1oi_9XpmN7N3KplWQEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9pbrOXaROjatXMivgvEKkkCc.jpg?f=fotoalbum_large

Alle varianten waren heerlijk, maar vooral de enkel peper en zout versie sprong er wat mij betreft uit. Die was erg lekker. Ook de sweet chili variant is een aanrader. Mijn dochter vond ze allemaal "de lekkerste van de hele wereld", en dat is de eerste keer dat ze dat zei, dus ik ben aardig trots.

De ribs waren wat "droger" dan de vorige keer. Dit lijkt mij te komen doordat er een heel stuk minder vlees aan zit. Daarnaast was de rib die ik niet door de helft had gesneden ook wat malser dan de twee helften apart. Sowieso kwam het vlees zo los van het bot, dus er was niks mis mee. Volgende keer een volledige peper en zout rib in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 00:04
Ziet er lekker uit !

Maar ik vroeg me af, haal je het vlies niet van de ribben ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-09 11:34
whoami schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:32:
Ziet er lekker uit !

Maar ik vroeg me af, haal je het vlies niet van de ribben ?
De eerste foto was met het vlies er nog aan, maar direct na de foto heb ik het vlies eraf getrokken. Kon zo'n beetje in 1 ruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-01 13:32
purplevendetta schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:16:
Vrijdag ging ik langs de Makro om spareribs te halen. Toen zag ik daar "wide cut" spareribs liggen, dus die heb ik meegenomen. Hoofdreden was dat vrouwlief de vorige spareribs teveel vlees vond bevatten. Gister de ribs op de bbq gelegd. Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor ribs dit daadwerkelijk zijn.

...

De ribs waren wat "droger" dan de vorige keer. Dit lijkt mij te komen doordat er een heel stuk minder vlees aan zit. Daarnaast was de rib die ik niet door de helft had gesneden ook wat malser dan de twee helften apart. Sowieso kwam het vlees zo los van het bot, dus er was niks mis mee. Volgende keer een volledige peper en zout rib in ieder geval.
Die peper en zout versie ziet er wel goed uit zeg, is dat ook de helft die je niet hebt ingesmeerd met Sweet Baby Rays? Helemaal plain dus...? Ik heb nog een rib in de vriezer en die moet nodig op de bbq >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfHEmc2s4wpsA-BoQar14B4kITA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNljOUbhiLMSmLU1iGXu7BZr.jpg?f=fotoalbum_large

Als tussenoplossing, ik spaar en zoek nog een echte bbq buitenkeuken, heb ik deze als bbq werktafel gekocht, het blad is onbehandeld grenen triplex, weet iemand hoe ik deze plank het beste kan behandelen zodat vlekken er minder snel intrekken.

Ik heb nog een blik van deze staan: https://www.tenco.nl/defa...ageid=35&artdetail=110610 zou dat kunnen werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

De Ikea batskar is wat duurder. Maar kan ik (zeker met het extra opzetstuk) enorm aanraden. Fijn meubel. Met dichte kasten waardoor je minder rommel ziet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 15:27
Gisteren voor het eerst spareribs gemaakt volgens de 3-2-1 methode. Bij dezen een kleine 'sfeerimpressie' :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsCARrY2LR6ANWqLtpHuJruogUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bev7lJfmFU0lKS0eCSv1R4LK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZazcvT4wJY_RiPBKpWxGypCDMG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v5MMBN9R2aqZIR7dsqugW5Kd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-IooIxE6AXvWYwkJRpKe244QlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Km7T7aRrseT55AhWZzlr7IMf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hgp4oiuM85Q8mfK9afurvgJ9nmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWiJRcYmU7Y54FXGPooriPJN.jpg?f=fotoalbum_large

Het duurt even, maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen :9~

Dit keer nog alledrie hetzelfde bereid. Wil volgende keer wat meer gaan experimenteren met verschillende smaken voor de verschillende ribbenkastjes. Onder andere pittige en teriyaki ribs lijken me de moeite waard.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
MiBe schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:00:
Gisteren voor het eerst spareribs gemaakt volgens de 3-2-1 methode. Bij dezen een kleine 'sfeerimpressie' :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het duurt even, maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen :9~

Dit keer nog alledrie hetzelfde bereid. Wil volgende keer wat meer gaan experimenteren met verschillende smaken voor de verschillende ribbenkastjes. Onder andere pittige en teriyaki ribs lijken me de moeite waard.
Heb je 3 uur, 2 uur, 1 uur gedaan of heb je dit aangepast?
Rookhout?
Rub, saus?
Fall off the bone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
Dennis1812 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:16:
De Ikea batskar is wat duurder. Maar kan ik (zeker met het extra opzetstuk) enorm aanraden. Fijn meubel. Met dichte kasten waardoor je minder rommel ziet.
Hebben ze volgens mij hier in NL, i.i.g. Breda niet staan en is ook niet op wielen toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Heb nog een leuk stukje nek liggen maar wel een beetje groot. Misschien maar zaterdag de ene helft tot pulled pork verwerken en dan zondag de andere helft gebruiken voor gyros van het spit. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXB4wdKqwvbI4HssX5L3ivfUnzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qgGuagi5wx1XJiW25kcHvWXr.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 302 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism