Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik ben voor een large gegaan. Ook voornamelijk 2 persoons barbecues, maar wel de mogelijkheid om bij grotere groepen niet alles op de vierkante millimeter te hoeven inpassen.Dhr. Satoshi schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:52:
Beste leden. Welk formaat Grill Guru is aan te raden als je voornamelijk alleen of met 2 personen wil eten.
Vereiste is wel dat er voor 1 persoon een complete maaltijd op kan (aardappels, groente, vlees).
Gr. Einzel Guru
Extra griloppervlak geeft je behoorlijk veel vrijheid.
Direct/indirect met een halve steen goed mogelijk.
Kolen verbruik zal marginaal hoger zijn tov een kleinere, maar als je op jaarbasis, worst case scenario, een 10kg zak houtskool extra zou verstoken zit je nog steeds op >20 € per jaar en je krijgt er zoveel vrijheid en mogelijkheden voor terug
Zelf verstook ik ongeveer 40 kg premium houtskool (steeds wat anders), 2 grote flessen en een halve kleine (kamperen) gas (haal ik voordeliger dan in NL bij de Horta in België) en een paar zakjes goed gedroogd hout voor koken in de vuurkorf(geen specifiek hout).
Heb overigens behoorlijk voorraad beuken en fruitbomen hout uit eigen tuin dat nog ligt de drogen.
En een klein voorraadje fruitbomen hout wat al langer ligt dat ik gebruik als rook hout en om chunks van te zagen en hakken.
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Ga voor large. Ik had een medium en na ruim een jaar een upgrade omdat het vaak toch te weinig oppervlakte gaf, helemaal bij meerdere elementen op de bbqDhr. Satoshi schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:52:
Beste leden. Welk formaat Grill Guru is aan te raden als je voornamelijk alleen of met 2 personen wil eten.
Vereiste is wel dat er voor 1 persoon een complete maaltijd op kan (aardappels, groente, vlees).
Gr. Einzel Guru
Als ik kijk bij de Hornbach zit er tussen een medium en een large 50 euro verschil (599 vs 649).Dhr. Satoshi schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:52:
Gr. Einzel Guru
Voor dat geld kan je beter ruimte teveel hebben dan te weinig toch ?
En met een large kan je ook veel makkelijker voor een grotere groep bbqen.
Is het de meerprijs waard om de large Elite te halen?
De extra onderdelen zeggen mij nog vrij weinig. Misschien koop je die beter los?
Los is bijna altijd flink duurder.Dhr. Satoshi schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:49:
De extra onderdelen zeggen mij nog vrij weinig. Misschien koop je die beter los?
Een goede grap mag vrienden kosten.
[ Voor 99% gewijzigd door noodel1988 op 10-08-2024 14:14 . Reden: Gevonden ]
Ik zou lekker voor een Weber Smokey Mountain gaan. Weegt een stuk minder dan een kamado en bestaat uit losse delen, dus maakt het nóg makkelijker te verplaatsen. Bovendien zijn ze prima stabiel te houden qua temperatuur. Enige is dat je hem niet echt op hoge temperaturen kunt krijgen, mocht je er ook mee willen grillen, het is echt een low en slow apparaat.
De kracht van een kamado zit hem juist in de massa van het keramiek, dus die zijn per definitie zwaar en meestal lastig te verplaatsen.
Zou iets als dit kunnen?Jorizzz schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:19:
[...]
Ik zou lekker voor een Weber Smokey Mountain gaan. Weegt een stuk minder dan een kamado en bestaat uit losse delen, dus maakt het nóg makkelijker te verplaatsen. Bovendien zijn ze prima stabiel te houden qua temperatuur. Enige is dat je hem niet echt op hoge temperaturen kunt krijgen, mocht je er ook mee willen grillen, het is echt een low en slow apparaat.
De kracht van een kamado zit hem juist in de massa van het keramiek, dus die zijn per definitie zwaar en meestal lastig te verplaatsen.
https://www.roost-buitenkoken.nl/kamado-joe-kettle.html
Ik zie net dat zijn hele vraag weg is.
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Onzin; als ik de pan eruit laat dan ram ik hem makkelijk tot over de 500c (kost me wel een bult aan hout)Jorizzz schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:19:
[...]
Afhankelijk van hoeveel workshops en wedstrijden ik doe per jaar maar ergens tussen de 50 en 250kg/ jaar aan houtskool en briketten. Nooit echt gekeken naar rookhout maar ik gok een kg of 15/20borgdaville schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:06:
Naar wat Posts over verbruik vroeg ik me af; hoeveel houtskool, pellets, Afrikaans braaihout en/of gas gaat er bij jullie per jaar door heen, en welke houtskool en zijn er nog tips om dat goed in te kopen met een paar zakken tegelijk.
Zelf verstook ik ongeveer 40 kg premium houtskool (steeds wat anders), 2 grote flessen en een halve kleine (kamperen) gas (haal ik voordeliger dan in NL bij de Horta in België) en een paar zakjes goed gedroogd hout voor koken in de vuurkorf(geen specifiek hout).
Heb overigens behoorlijk voorraad beuken en fruitbomen hout uit eigen tuin dat nog ligt de drogen.
En een klein voorraadje fruitbomen hout wat al langer ligt dat ik gebruik als rook hout en om chunks van te zagen en hakken.
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Klinkt goed! Als je toch zo bezig bent met voorbereiden van shotgun shells etc. probeer dan volgende keer ook zelf pizzadeeg te maken. Echt de moeite waard en het is helemaal niet moeilijk!MiKeZZa schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:08:
Deze dagen een heerlijke pizza gemaakt; voor het eerst ruim boven de 300 graden gekomen. Het kant en klare deeg smaakte zowaar een keer gaar, heerlijk. Alleen die papiertjes er onder blijven een uitdaging.
[Afbeelding]
Gisteren bavette, Shotgun Shells, zalm gemaakt, maar daar de foto’s vergeten 😬
vice versa en weer terug
Ja staat ook zeker op de planning, maar had nog wat kant en klaar in de vriezer liggen. Denk dat ik binnenkort nog wat bolletjes van de Makro ga proberen en later een keer zelf maken. Maar moet zeggen dat het deeg altijd het grote bezwaar was v.s. het echte werk, maar zoals het gisteren smaakte is er voor mij niet eens veel noodzaak tot zelf deeg maken. Maar gewoon omdat het kan ga ik het een keer doen.Brumax schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:25:
[...]
Klinkt goed! Als je toch zo bezig bent met voorbereiden van shotgun shells etc. probeer dan volgende keer ook zelf pizzadeeg te maken. Echt de moeite waard en het is helemaal niet moeilijk!
Ik heb even gekeken maar volgens mij is alleen het enige verschil een divide en conquer systeem, een kolenmand en chipfeeder. Die chipfeeder is iets waar je echt wel zonder kan, naar mijn mening, maar een kolenmand en divide en conquer systeem zijn wel handig.Dhr. Satoshi schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:49:
Dan wordt het een Large!
Is het de meerprijs waard om de large Elite te halen?
De kolenmand maakt het schoonmaken / verversen van houtskool makkelijker. Met een kolenmand is het een kwestie van kolenmand schudden en het as / de te kleine stukken vallen er tussendoor.
Met de divide en conquer systeem kan je mooi een warme en koude zonde creëeren. Links bijvoorbeeld laag biefstuk direct boven de kolen en rechts iets indirect garen.
Uiteraard kan je ook prima bbqen zonder deze opties, maar persoonlijk vind ik het wel fijne extra's.
Kolenmand vind ik de accessoire waar ik het meest "spijt" van heb en eigenlijk zinloos vind. Schoonmaken ging zonder net zo makkelijk naar mijn mening. Dankzij de goede aslade.
D&C systeem gebruik ik zeer veel.
(Dan wel de kamado joe versie, maar idee is natuurlijk hetzelfde)
Ik gebruik mijn spit en gietijzeren roosters het vaakste qua wat ik nadien gekocht heb.
Het recept wat ik ooit heb gevonden is:
1000 gr rundergehakt of half om half gehakt
1 uitje
2 eieren
50 tot 75 gr paneermeel
2 eetlepels ketchup
2 teentjes knoflook
1 theelepel zout
1 theelepel gedroogde peterselie
flinke snuf peper
1 theelepel paprikapoeder (voor een pikantere versie cayenne of chilipoeder)
Nou, aan de slag.
:strip_exif()/f/image/LJ8r3n4nuhvP83rUO8H1cwbk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XnU1aklz6u0fwtWCkCs6IPXB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BofWvDHtqFsrVYchYIheyXNO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ool6Rs9ohidksuUPRMTpBUii.jpg?f=fotoalbum_large)
We gaan het vuur in het midden aansteken en de hamburgers rond het vuur leggen.
:strip_exif()/f/image/fYAWrpOUVBQrqH73gtqjUV7E.jpg?f=fotoalbum_large)
Later de kaas er op en de broodjes er bij.
:strip_exif()/f/image/8nbFfulr7kO0wLAgsBXuNpjj.jpg?f=fotoalbum_large)
En uiteindelijk een lekker bordje.
:strip_exif()/f/image/Fms0xzwmNoDaSAExTTqBYceg.jpg?f=fotoalbum_large)
Yum.
De home made hamburgers zijn altijd de lekkerste.
Wellicht heeft hier iemand een idee. De ingrediënten waren: Water, Suiker, BBQ-poeder (Gemodificeerd tapiocazetmeel, Kleurstof (karamel), Suiker, Zout, Rookaroma, Gistextract, Uienpoeder, Knoflookpoeder, Gemalen kruiden (Chili, Zwarte peper ), Zonnebloemolie), Witte wijnazijn, Tomatenpuree.
Ik ben op basis van de ingrediënten wat gaan proberen maar het resultaat was vrij goor...😅
De saus die ik zoek is zoet en hartig en in tegenstelling tot veel bbq sauzen niet zuur...
kan je niet helpen, maar een zure BBQsaus? ik ken vooral de veel te zoete. Dus hartig klinkt goed, maar verder geen ideeSparkiezz schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:12:
Op vakantie heb ik op de camping een heerlijke bbq saus op. Het probleem is, de saus was merkloos en kwam van de groothandel, zo vertelde de campingeigenaar mij. Ik heb wel de ingrediënten lijst kunnen bemachtigen maar zowel Google als chatgpt hebben mij nog niet aan de juiste saus of recept kunnen helpen.
Wellicht heeft hier iemand een idee. De ingrediënten waren: Water, Suiker, BBQ-poeder (Gemodificeerd tapiocazetmeel, Kleurstof (karamel), Suiker, Zout, Rookaroma, Gistextract, Uienpoeder, Knoflookpoeder, Gemalen kruiden (Chili, Zwarte peper ), Zonnebloemolie), Witte wijnazijn, Tomatenpuree.
Ik ben op basis van de ingrediënten wat gaan proberen maar het resultaat was vrij goor...😅
De saus die ik zoek is zoet en hartig en in tegenstelling tot veel bbq sauzen niet zuur...
Ik heb de GG Large elite in bezit. Juist de chipfeeder vind ik echt super handig. Tijdens het low en slow bereiden kan je de deksel dicht laten en toch je woodchips invoeren. Zo verstoor je de temperatuur niet en hoef je geen rooster aan de kant te leggen. Helemaal top systeem wat mij betreft! 😃Rox92 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:07:
[...]
Ik heb even gekeken maar volgens mij is alleen het enige verschil een divide en conquer systeem, een kolenmand en chipfeeder. Die chipfeeder is iets waar je echt wel zonder kan, naar mijn mening, maar een kolenmand en divide en conquer systeem zijn wel handig.
De kolenmand maakt het schoonmaken / verversen van houtskool makkelijker. Met een kolenmand is het een kwestie van kolenmand schudden en het as / de te kleine stukken vallen er tussendoor.
Met de divide en conquer systeem kan je mooi een warme en koude zonde creëeren. Links bijvoorbeeld laag biefstuk direct boven de kolen en rechts iets indirect garen.
Uiteraard kan je ook prima bbqen zonder deze opties, maar persoonlijk vind ik het wel fijne extra's.
Ook het divide systeem gebruik ik veel, vooral icm met halve deflector stenen. Imho is het de meerprijs zeker waard.
[ Voor 4% gewijzigd door master1104 op 12-08-2024 09:31 ]
Maar wel aardig wat werk qua schoonmaken..
:strip_exif()/f/image/XwBZI75tVNQbIRT6XSTej1In.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NcNhavJqONC2Wb2qo6lSIP0E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c63gcAel7o6d1yNydg2pL1tk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZhUNob51qxkhCiG5TP8vOBUX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Dlheabe7BAWSdfBClndlYaDf.jpg?f=fotoalbum_large)
En terug de koelkast in.
:strip_exif()/f/image/kxu6WbAcquFbJWQusP87nsiy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wLg8pH5ugOJ2KM0oXozRM2vP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M4QOGHmsTbnsRj1EVPKlwcDG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Wea4RT2F2oAr2MGI5cKSHWua.jpg?f=fotoalbum_large)
Na dag 1 even het zeiknatte zout er afgehaald en er weer vers zout op gedaan.
BBQ op 150C, indirect door naar een kerntemperatuur van 75C.
:strip_exif()/f/image/hJzWdqCS3L5dDltnsoQ9Rwi0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bnTcjDBa5DmBRJo9H6URij8b.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens het vlees onder aluminiumfolie even weggezet en de BBQ opgestookt tot 240C.
Toen het vlees er weer op tot een kern van 90C.
:strip_exif()/f/image/fJeZVPsx9htSwDZDg8NFJZeJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Huidje krokant, 10 min laten rusten en aansnijden maar.
:strip_exif()/f/image/zMYUMg3VQqb92IBHsiHzIYCr.jpg?f=fotoalbum_large)
Man man man wat is dat toch lekker.
Klinkt als een carolina vinegar sausSparkiezz schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:12:
Op vakantie heb ik op de camping een heerlijke bbq saus op. Het probleem is, de saus was merkloos en kwam van de groothandel, zo vertelde de campingeigenaar mij. Ik heb wel de ingrediënten lijst kunnen bemachtigen maar zowel Google als chatgpt hebben mij nog niet aan de juiste saus of recept kunnen helpen.
Van wat ik erover vind lijkt me dit juist een vrij zure saus... En dat is nou juist wat ik niet zoek
En hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.master1104 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:47:
[...]
Ik heb de GG Large elite in bezit. Juist de chipfeeder vind ik echt super handig. Tijdens het low en slow bereiden kan je de deksel dicht laten en toch je woodchips invoeren. Zo verstoor je de temperatuur niet en hoef je geen rooster aan de kant te leggen. Helemaal top systeem wat mij betreft! 😃
Ook het divide systeem gebruik ik veel, vooral icm met halve deflector stenen. Imho is het de meerprijs zeker waard.
Eric, Signing off !!
Overigens kan je als je bbq lang aan staat ook gewoon chips in de as-la stoppen. De hete stukjes kolen die erop vallen zorgen dat ze gaan smeulen en roken. Zo kan je bijvullen zonder het deksel open te doen als je geen chipfeeder hebt.master1104 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:47:
[...]
Ik heb de GG Large elite in bezit. Juist de chipfeeder vind ik echt super handig. Tijdens het low en slow bereiden kan je de deksel dicht laten en toch je woodchips invoeren. Zo verstoor je de temperatuur niet en hoef je geen rooster aan de kant te leggen. Helemaal top systeem wat mij betreft! 😃
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
valt heel erg mee. Zit een zuurtje in, maar minder dan dat je zou verwachtenSparkiezz schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:10:
[...]
Van wat ik erover vind lijkt me dit juist een vrij zure saus... En dat is nou juist wat ik niet zoek.
Ah ok, thanks! Ga ik proberen.Paganstars schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:08:
[...]
valt heel erg mee. Zit een zuurtje in, maar minder dan dat je zou verwachten
Ik heb een BGE, en ik vind het wel een nadeel dat ik moeilijk rookhout kan toevoegen als de BGE aan is, en ik die conveggtor geplaatst heb. Dan moet je rookhout ergens tussen mikken of die conveggtor er uit halen, wat een heel gedoe is.master1104 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:47:
[...]
Weet niet hoe andere mensen dat oplossen ?
https://fgheysels.github.io/
Scroll even 3 posts omhoog naar Luuk1983.whoami schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:57:
[...]
Ik heb een BGE, en ik vind het wel een nadeel dat ik moeilijk rookhout kan toevoegen als de BGE aan is, en ik die conveggtor geplaatst heb. Dan moet je rookhout ergens tussen mikken of die conveggtor er uit halen, wat een heel gedoe is.
Weet niet hoe andere mensen dat oplossen ?
Die had ik gezien, maar ik stel me daar toch vragen bijASS-Ware schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:02:
[...]
Scroll even 3 posts omhoog naar Luuk1983.
Smoking Dad BBQ doet het soms ook en ik heb het ook weleens gedaan en ik zie boven de rook er uit komen.whoami schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:08:
[...]
Die had ik gezien, maar ik stel me daar toch vragen bijZo héél veel as komt daar niet in, en werkt dat effectief ? Dan moet die rook ook nog eens door de bovenliggende kolen naar boven gaan, terwijl het schuifje toch ook openstaat. Lijkt me niet zo effectief te zijn.
Bovendien beweert SDBBQ dat de rook schoner is als het rookhout onder de kolen ligt.
Maar daar kan ik niet over oordelen.
Handig met de huid van een buikspek.
Maar als ik ze zo zie, dan gaan ze veel te diep.
Kent iemand hier zoiets waarbij je de diepte in kan stellen?
Ik durf het bijna niet te vragen, maar welke houtskool heeft volgens jullie de meeste "bbq smaak"? Ik heb jaren lang alleen "neutrale houtskool" gebruikt om in mijn kamado vlees te bereiden. De smaak voeg ik toe middels rookhout.
Tijdens de hitte dit weekend leek het me leuk om eens " ouderwets" te bbqen met wat hamburgers, worstjes en saté stokjes, je kent het wel. Nu vond ik de bbq smaak erg ligt. Heeft iemand een aanrader welke houtskoolsoort ik hiervoor kan proberen?
Mesquite of eikd0nny41 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:17:
Hoi iedereen,
Ik durf het bijna niet te vragen, maar welke houtskool heeft volgens jullie de meeste "bbq smaak"? Ik heb jaren lang alleen "neutrale houtskool" gebruikt om in mijn kamado vlees te bereiden. De smaak voeg ik toe middels rookhout.
Tijdens de hitte dit weekend leek het me leuk om eens " ouderwets" te bbqen met wat hamburgers, worstjes en saté stokjes, je kent het wel. Nu vond ik de bbq smaak erg ligt. Heeft iemand een aanrader welke houtskoolsoort ik hiervoor kan proberen?
Gaat dat ten koste van het resultaat ?
Iemand die daar ervaring mee heeft ?
Zelf geen ervaring, maar vaak genoeg gelezen dat mensen dit inderdaad doen. Lijkt mij ook prima kunnen.whoami schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:22:
Ik wil binnenkort ribbetjes maken volgens de 3-2-1 methode, maar ik heb op de dag zelf niet genoeg tijd om ze klaar te maken. Kan ik de rook- en stoom-fase de dag ervoor doen, de ribben in de koelkast bewaren en dan op de dag dat ze gegeten worden enkel de laatste fase doen ?
Maar daarbij moet je wel bedenken dat bij korte bereidingen enkel houtskool niet super veel toevoegt
Dit is meer dan eens besproken in dit topic.whoami schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:22:
Ik wil binnenkort ribbetjes maken volgens de 3-2-1 methode, maar ik heb op de dag zelf niet genoeg tijd om ze klaar te maken. Kan ik de rook- en stoom-fase de dag ervoor doen, de ribben in de koelkast bewaren en dan op de dag dat ze gegeten worden enkel de laatste fase doen ?
Wat heb je zelf al gevonden?

Ain't nobody got time for that.
Maar wel om mensen te helpen die 0 inzet tonen?whoami schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:56:
Ja, ik zal heel het topic doorlezen.
Ja, dat kan. Kan wel zijn dat het vlees er wat taaier van wordt. Gewoon proberen en hier het resultaat delenwhoami schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:22:
En je niks aantrekken van Tweakers die met het verkeerde been uit bed gestapt zijn
Er is gewoon een zoekfunctie.whoami schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:56:
Deze vraag komt elke 3-5 paginas terug.
Ja dat kan prima. 3-2 doen, afgrillen de dag zelf.
Eerste keer wat langer was short ribs. Helaas waren de ribs van Inamood aan elkaar vastgevroren waardoor ze beide tegelijkertijd ontdooit moesten worden. Daarnaast was 1 van de 2 voornamelijk vet aan de bovenkant waardoor na het wegsnijden van het meeste daarvan zeer weinig vlees over bleef.
Foto van hoe ze uiteindelijk op de bbq lagen, helaas geen large hier waardoor dit de enige oplossing leek.
:strip_exif()/f/image/Uzm7wJWvXYaB3HB0KjvTmyUF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook problemen gehad met het stabiel opwarmen waardoor het uiteindelijk vrijwel de gehele tijd tussen de 125 en 140 graden zat, ook niet ideaal.
Eindresultaat, niet 100% tevreden maar nog steeds goed te eten:
:strip_exif()/f/image/zTSK57BbW5C9fJNOCtSsd9yW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xgBB84PNg7moOQS43D9MTwCI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wsQrnrZc6mRUjcZBTSAI1juM.jpg?f=fotoalbum_large)
Tweede ronde was spare ribs van Inamood. Lekker dik bevleesd.
:strip_exif()/f/image/CDzl8J88VxfW3d08KjeIp6m1.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze keer rustiger begonnen met opstoken waardoor temperatuur veel stabieler was. Ook eens in de zoveel tijd was appel cider azijn & appelsap mengsen er overheen gegoten om het mals te houden.
Veel sneller gaar dan ik verwaccht had, waardoor de 3-2-1 meer een 2/5-1.5 werd waarna ze al herlijk gaat waren en zo van het bot af vielen. (Zo heb ik ze het liefst. Voor mij hoeft er ook geen dikke laag zoete zooi op dus de laatste fase van aflakken heb ik niet gemist.)
Echt heerlijk van zitten smullen.
:strip_exif()/f/image/sBIYMlzYioVgzft2y2bMn4n8.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de derde ronde langs de Makro geweest en een goed stuk procureur gehaald.
:strip_exif()/f/image/ZpEoZuBC8xuaGAdW6dkUtyHC.jpg?f=fotoalbum_large)
's ochtends vroeg al de bbq aangestoken om het langzaam op temepatuur te brengen.
Ook hier weer regelmatig wat vocht er overheen.
Stall leek al rond de 65 graden te beginnen. Werd echt anderhalf tot 2 uur geen graad warmer van binnen. Halverwege ingepakt en na een tijdje begon het weer op te lopen. Bij ~92 graden er uiteindelijk af gehaald en daarna nog een uur laten rusten.
Eindresultaat was ik zeer over te spreken. Goed proefbare rooksmaak en lekker mals vlees. Nog 5 porties ingevroren voor later.
:strip_exif()/f/image/d0TwWvO9bsQMUeaIINXlW4Cg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n1jHt0rj5HwXm8QJ23WMCSl5.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb voor de toekomst ook nog een beter stuk short ribs in de vriezer liggen van de Makro. Voor een herkansing zullen we maar zeggen.
Dan kunnen we net zo goed alle posts van een week oud of ouder verwijderen.whoami schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:56:
Waarom denk je dat dit topic er is?
Om mensen steeds dezelfde vragen te laten stellen?
Ziet er goed uit man.Philip Ross schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:19:
Hier ook maar eens melden na de eerste paar experimenten.
Eerste keer wat langer was short ribs. Helaas waren de ribs van Inamood aan elkaar vastgevroren waardoor ze beide tegelijkertijd ontdooit moesten worden. Daarnaast was 1 van de 2 voornamelijk vet aan de bovenkant waardoor na het wegsnijden van het meeste daarvan zeer weinig vlees over bleef.
Foto van hoe ze uiteindelijk op de bbq lagen, helaas geen large hier waardoor dit de enige oplossing leek.
[Afbeelding]
Ook problemen gehad met het stabiel opwarmen waardoor het uiteindelijk vrijwel de gehele tijd tussen de 125 en 140 graden zat, ook niet ideaal.
Eindresultaat, niet 100% tevreden maar nog steeds goed te eten:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tweede ronde was spare ribs van Inamood. Lekker dik bevleesd.
[Afbeelding]
Deze keer rustiger begonnen met opstoken waardoor temperatuur veel stabieler was. Ook eens in de zoveel tijd was appel cider azijn & appelsap mengsen er overheen gegoten om het mals te houden.
Veel sneller gaar dan ik verwaccht had, waardoor de 3-2-1 meer een 2/5-1.5 werd waarna ze al herlijk gaat waren en zo van het bot af vielen. (Zo heb ik ze het liefst. Voor mij hoeft er ook geen dikke laag zoete zooi op dus de laatste fase van aflakken heb ik niet gemist.)
Echt heerlijk van zitten smullen.
[Afbeelding]
Voor de derde ronde langs de Makro geweest en een goed stuk procureur gehaald.
[Afbeelding]
's ochtends vroeg al de bbq aangestoken om het langzaam op temepatuur te brengen.
Ook hier weer regelmatig wat vocht er overheen.
Stall leek al rond de 65 graden te beginnen. Werd echt anderhalf tot 2 uur geen graad warmer van binnen. Halverwege ingepakt en na een tijdje begon het weer op te lopen. Bij ~92 graden er uiteindelijk af gehaald en daarna nog een uur laten rusten.
Eindresultaat was ik zeer over te spreken. Goed proefbare rooksmaak en lekker mals vlees. Nog 5 porties ingevroren voor later.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb voor de toekomst ook nog een beter stuk short ribs in de vriezer liggen van de Makro. Voor een herkansing zullen we maar zeggen.
Ik heb even voor je teruggelezen, conclusie is dat je dit echt nooit moet doen, kan je zware buikgriep van krijgen!whoami schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:22:
Hoe doen ze dat dan met alle voorgegaarde spareribs in de winkel die je eigenlijk alleen nog moet warm maken?DCNY schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:13:
[...]
Ik heb even voor je teruggelezen, conclusie is dat je dit echt nooit moet doen, kan je zware buikgriep van krijgen!
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Met 321 bereidde spare ribs kun je de volgende dag prima opwarmen in de magnetron.Luuk1983 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:33:
[...]
Hoe doen ze dat dan met alle voorgegaarde spareribs in de winkel die je eigenlijk alleen nog moet warm maken?
Sorry, was de [sarcasm] vergeten omdat deze user te lui was om ff de zoekfunctie te gebruikenLuuk1983 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:33:
[...]
Hoe doen ze dat dan met alle voorgegaarde spareribs in de winkel die je eigenlijk alleen nog moet warm maken?
Ik heb een Weber 61cm Original Kettle en nu een Weber Q2400 met standaard gekocht voor erbij als ik snel en voor een klein aantal mensen wil BBQ-en.President schreef op zondag 23 juni 2024 @ 21:34:
[...]
Ik heb kolen gehad, maar dat vond ik maar niks. Allemaal zooi voor die paar keer dat we hem gebruiken, los van de rook en roet.
Dan blijft over gas of elektrisch. Ik wilde zelf voor gas, maar vrouwlief vindt het geen prettig idee om een gasfles te hebben. Dan blijft elektrisch dus over. Vrouw wil namelijk wel een barbecue voor de gezelligheid, heeft al mensen uitgenodigd voor komende maand. Dus moet toch wel te gebruiken zijn voor stuk of 6 volwassenen tegelijkertijd...
Ik sluit de Q2400 aan op mijn BYD Atto 3 en dat gaat prima.
Voor verwarmen duurt ongeveer 10 a 15 min op de hoogste stand. Heb dit niet getimed en is dus gevoelsmatig. Kan ook zijn dat het veel korter is.
BBQ smaak is ietsjes anders en ga denk ik volgende keer experimenteren met weber chips om die smokey flavour te krijgen van houtskool/briketten BBQ.
Op zich vond ik het wel oke om even snel te BBQ-en.
opruimen is super snel en schoonmaken valt ook wel mee vergeleken met het schoonmaken van de Original Kettle.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
't ligt misschien aan mijn search-skills, maar ik heb welgeteld één post gevonden met dezelfde vraag; en wel deze: Raymond in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"ASS-Ware schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:51:
[...]
Dit is meer dan eens besproken in dit topic.
Wat heb je zelf al gevonden?
418O2 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:03:
[...]
Maar wel om mensen te helpen die 0 inzet tonen?
'k Wil wel even opmerken dat ik met zekerheid kan zeggen dat ik op GoT al meer mensen geholpen heb dan 90% van de users.
Bijzonder, als ik zoek dan zie ik er veel meer.whoami schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:43:
[...]
't ligt misschien aan mijn search-skills, maar ik heb welgeteld één post gevonden met dezelfde vraag; en wel deze: Raymond in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"Raymond in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Voorbeelden waar je wat mee zou kunnen:
ozzynator in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
KatirZan in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Jaspervl in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Mich007 in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4whoami schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:56:
Daar zie ik genoeg hits, zo lastig was dat niet te vinden
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Tja, daar staat inderdaad dat 'het kan', maar mijn bijkomende vraag -heeft dat effect op het resultaat / smaak- werd daar ook niet beantwoord (en ook niet gesteld).ASS-Ware schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:15:
[...]
Bijzonder, als ik zoek dan zie ik er veel meer.
Voorbeelden waar je wat mee zou kunnen:
ozzynator in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
KatirZan in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Jaspervl in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Mich007 in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Zoeken op 'ribs 3-2-1' levert een boel posts op die niet allemaal relevant zijn voor mijn vraagOuterspace schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:50:
[...]
Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4
Daar zie ik genoeg hits, zo lastig was dat niet te vindenGenoeg ervaring incl foto's
[ Voor 22% gewijzigd door whoami op 13-08-2024 17:44 ]
En dus geef je het op en stel je de vraag die eerder al is beantwoord.whoami schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:43:
[...]
Tja, daar staat inderdaad dat 'het kan', maar mijn bijkomende vraag -heeft dat effect op het resultaat / smaak- werd daar ook niet beantwoord (en ook niet gesteld).
[...]
Zoeken op 'ribs 3-2-1' levert een boel posts op die niet allemaal relevant zijn voor mijn vraag
Dan moet je niet raar opkijken als er mensen zijn die daar wat van vinden.
Ik zeg net dat ze niet beantwoord is.En dus geef je het op en stel je de vraag die eerder al is beantwoord.
Maar goed, met alle energie die je er nu hebt in gestoken, kon je ook gewoon een relevant antwoord geven.
Dat is ze wel en de antwoorden zijn in dit topic te vinden.
Meestal krijg je ook wel gewoon antwoord hier in dit topic. Ik snap ook niet goed waarom juist jij nou zulke vervelende reacties krijgt.whoami schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:57:
[...]
Ik zeg net dat ze niet beantwoord is.
Maar goed, met alle energie die je er nu hebt in gestoken, kon je ook gewoon een relevant antwoord geven.
Ik denk dat het in 1x klaar maken van de ribbetjes wel het beste resultaat geeft. Maar als dat niet lukt qua timing, dan idd na de tweede fase eraf en de volgende dag afmaken.
Je zou ook compleet andere opties kunnen overwegen: de bekende voorgegaarde spareribs van de supermarkt, of een methode kiezen waarbij de spareribs sneller klaar zijn.
https://www.bbq-nl.com/snelle-spareribs/
ASS-Ware heeft er een handje van om zo te reageren.whoami schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:57:
[...]
Ik zeg net dat ze niet beantwoord is.
Eric, Signing off !!
Op de man hoeft niet.Raymond schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:22:
[...]
Meestal krijg je ook wel gewoon antwoord hier in dit topic. Ik snap ook niet goed waarom juist jij nou zulke vervelende reacties krijgt.
[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 13-08-2024 21:09 ]
Eric, Signing off !!
Beetje bold mag het wel hebben, dus ik zal eens wat stevigere rub opzoeken - ik heb ergens nog wel wat koffierub (pun intended
Wellicht wat runderbouillon bij het inpakken om goed mals te laten stomen?
Wat zou ik er verder nog bij kunnen doen? Mac&Cheese is best zwaar en persoonlijk (niet ieders favo), wellicht verse coleslaw.
Krieltjes of wedges oid? Beetje gegrilde groenten van de braai?
Voelt allemaal zo standaard .. vandaar dat ik wat inspiratie zoek. Hoeft dus niet direct iets moeilijks en exotisch te zijn.
Genoeg gietijzer aanwezig, ook nog wel een tajinne.
Tijd voor een nieuwe sig..
Beetje babi pangang achtig gemaakt ook qua kruiden en saus.
Babi pangang (ja is geen babi, i know..) van shortrib met nasi en pittige cassave kroepoek was hier best goed bevallen.
Vooral "weer eens wat anders".
Gerookte aardappelsalade laatst voor het eerst gemaakt. Was heerlijk. Krieltjes uurtje maken op de bbq tot gaar en dan laten afkoelen.Koffie schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:50:
Ik ga van de week shortribs maken, maar zoek eigenlijk wat inspiratie.
Beetje bold mag het wel hebben, dus ik zal eens wat stevigere rub opzoeken - ik heb ergens nog wel wat koffierub (pun intended).
Wat zou ik er verder nog bij kunnen doen? Mac&Cheese is best zwaar en persoonlijk (niet ieders favo), wellicht verse coleslaw.
Voelt allemaal zo standaard .. vandaar dat ik wat inspiratie zoek. Hoeft dus niet direct iets moeilijks en exotisch te zijn.
Souvlaki van buikspek en kippendij.
Wilde eigenlijk 2 kippen aan het spit. Maar toch iets anders geworden. De kip Vergelijk test volgt een andere keer.
Vandaag naar recept van Jord Althuizen uit BBQ Burger and bbq bites smokey goodness.
Alleen zelf bedacht 50/50 te doen met buikspek erbij. (Ik had te weinig kip en wel nog buikspek liggen, combi was erg goed)
:strip_exif()/f/image/H1J3kMC3WdAyiJIYmg1e2GjR.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel in de folie laten zitten en eerst weer opwarmen in de folie anders grill crispy je ze terwijl de binnenzijde nog lauw is.whoami schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:22:
* copykat wil overigens een keer een sous de vide stick kopen voor kerst vragen voor draadjesvlees en dit soort dingen. Spareribs of zo voorgaren.
(smokerings word dan wel lastiger maar vacumeren met kruiden en dan garen in t zakje lijkt me ook in de keuken handig.)
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Ik ben wel fan van Hasselback aardappelen.Koffie schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:50:
Voorgegaard , daar ben ik geen fan van. Maar bedankt voor de alternatieven. Ik check wel eens de snelle spareribsRaymond schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:22:
[...]
Je zou ook compleet andere opties kunnen overwegen: de bekende voorgegaarde spareribs van de supermarkt, of een methode kiezen waarbij de spareribs sneller klaar zijn.
Yum.whoami schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:44:
[...]
Ik ben wel fan van Hasselback aardappelen.Of is dat te standaard:)
Heerlijk.
Hoe bevalt de LetzQ op de KJ Classic?Dennis1812 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:35:
Vandaag de spiesenset aan het werk gezet.
Souvlaki van buikspek en kippendij.
Wilde eigenlijk 2 kippen aan het spit. Maar toch iets anders geworden. De kip Vergelijk test volgt een andere keer.
Vandaag naar recept van Jord Althuizen uit BBQ Burger and bbq bites smokey goodness.
Alleen zelf bedacht 50/50 te doen met buikspek erbij. (Ik had te weinig kip en wel nog buikspek liggen, combi was erg goed)
[Afbeelding]
Reden om niet voor de Joetisserie te kiezen?
Destijds geld. Deze was in de aanbieding en scheelde toen echt aanzienlijk veel geld.Aramiss schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:04:
[...]
Hoe bevalt de LetzQ op de KJ Classic?
Reden om niet voor de Joetisserie te kiezen?
Bevalt prima, sluit goed af. Heb hem nu 4 (of 3?) jaar draaiende zonder problemen. Joetisserie staat wellicht iets mooier qua merknaam en afwerking. Maar het werkt gewoon goed zo.
Heb er spiesenset dan bij en een basket.
In praktijk de basket pas 1x gebruikt en had toen iets fout gedaan want toen ik na een kwartiertje even keek lagen alle aardappels tussen de kolen..
Ik twijfel al een tijdje om de RVS bakjes erbij te halen als accesoires. Maar tegelijkertijd twijfel ik of ik het veel zou gebruiken.
Enige is dat ik vind dat de kabel langer zou mogen zijn. Weet niet hoelang die is bij de Joetisserie. Maar ik moet eigenlijk standaard een verlengkabel gebruiken.
Een spit met oplaadbare accu zou helemaal handig zijn. Maar die ken ik geen.
Op gebied van groente maak ik vaak een mix van paprika, courgette, aubergine, olijfolie en feta.Koffie schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:50:
Beetje bold mag het wel hebben, dus ik zal eens wat stevigere rub opzoeken - ik heb ergens nog wel wat koffierub (pun intended).
Oorspronkelijk gerecht is dat je kleine pakketjes maakt in alu. Tijdje dicht laten garen en dan openen zodat het een beetje gegrild wordt en de kaas kleur krijgt.
Hier eten de kids het onder mijn vingers weg dus ik ben gestopt met pakketjes en maak meerde ovenschalen
Maar je zou kleine eenhaps pakketjes kunnen maken zodat je gasten allemaal een pakketje hebben.
Evt een beetje kruiden met wat mediterraanse kruiden of wat chili flakes voor wat pit.
Mais lolie pops (mais kolf in 3en of 4en op een stokje
Ben wel benieuwd waarom het "standaard voelt".Koffie schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:50:
Algemeen in dit topic wordt veel op het vlees gericht maar met groente zijn de mogelijkheden ook eindeloos.
Om je te helpen brainstormen:
-Gegrilde (groene) asperges -> door het grillen krijgen ze een bijna nootachtige smaak
-Witlof met honing en balsamico
- champignons bijv gevulde portobello grillen
- bloemkool roosjes die je marineert (bijv met dezelfde rub&olie als de short rib)
- groente tajinne met allerlei groentes: aubergine, tomaat, sperziebonen en dan vergelijkbare ras-el-hanout kruiden door je short rib rub
https://joanne-eatswellwi...e-and-cardamom-sauce.html
Probeer dit eens, ik serveer het bij gerijpte steak, maar met kruidige (niet gelakte) ribben komt dat ook wel goed.
You don't need eyes to see, you need vision
Zoekfunctie gaf niks aan in het topic.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik ken hem niet, maar ziet eruit als een generieke Chinese plak-je-eigen-merk-erop kamado (zoals ook de eigen merk Intratuin/Gamma/etc kamados). Niks mis mee en werkt hoogstwaarschijnlijk prima. Alleen de garantievoorwaarden en kwaliteit van het keramiek in dit soort kamado's zijn vaak minder.Sepp14 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:21:
Iemand bekend met deze kamado?
Zoekfunctie gaf niks aan in het topic.
Als dit je budget is, kan je wellicht beter een Grill Guru of dergelijke kopen.
Grill guru large heeft idd meer de voorkeur. Zag hem staan bij de Makro. Die is wel redelijk compleet. En anders een yakiniku maar dat is ver boven het budget. Wel mooi dat weer wel.Esumontere schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:31:
[...]
Ik ken hem niet, maar ziet eruit als een generieke Chinese plak-je-eigen-merk-erop kamado (zoals ook de eigen merk Intratuin/Gamma/etc kamados). Niks mis mee en werkt hoogstwaarschijnlijk prima. Alleen de garantievoorwaarden en kwaliteit van het keramiek in dit soort kamado's zijn vaak minder.
Als dit je budget is, kan je wellicht beter een Grill Guru of dergelijke kopen.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Als side; gegrilde baby romanesco met munt saus en rösti
[ Voor 10% gewijzigd door Paganstars op 14-08-2024 10:42 ]
@Koffiefrankyfn126 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:19:
[...]
Om je te helpen brainstormen:
-Gegrilde (groene) asperges -> door het grillen krijgen ze een bijna nootachtige smaak
-Witlof met honing en balsamico
- champignons bijv gevulde portobello grillen
- bloemkool roosjes die je marineert (bijv met dezelfde rub&olie als de short rib)
- groente tajinne met allerlei groentes: aubergine, tomaat, sperziebonen en dan vergelijkbare ras-el-hanout kruiden door je short rib rub
Ik speel ook graag met groenten op de bbq, dus ik lees en denk even mee.
- Pompoen caveman style, aftoppen met olie, salie en parmezaan
- bieten caveman style, aftoppen met balsamico, blauwe kaas creme, dadel, pecan en bieslook
:strip_exif()/f/image/jVCwBKsBrkCbULDNB7OgMXBk.jpg?f=fotoalbum_large)
- aubergine grillen, insmeren met guacamole, plak mozzarella erop (en daar een beetje rook in laten trekken).
- aardappels poffen, kartoffel salade maken
- het brood met perzik en burrata dat ik hier laatst deelde.
:strip_exif()/f/image/cuVn1Dc2HgA03HzKZihvDL5m.jpg?f=fotoalbum_large)
Beetje off topic: maar er hoort natuurlijk ook zelfgemaakte limoncello in je assortiment te zitten
:strip_exif()/f/image/DwGI0r7xpfLUURfkOdc29BhM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 56% gewijzigd door MrMrq op 15-08-2024 12:53 ]
Maktub
Hij mag best op mijn bordje als de mod hem niet lust hoor.
Het ruikt iig al heerlijk!
Leuk, dit soort wat verfijndere barbecuegerechten. Blijf maar posten, die foto’sMrMrq schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:53:
[...]
@Koffie
- bieten caveman style, aftoppen met balsamico, blauwe kaas creme, dadel, pecan en bieslook
[Afbeelding]
- aubergine grillen, insmeren met guacamole, plak mozzarella erop (en daar een beetje rook in laten trekken).
- het brood met perzik en burrata dat ik hier laatst deelde
Beetje off topic: maar er hoort natuurlijk ook zelfgemaakte limoncello in je assortiment te zitten
[Afbeelding]
Een goede grap mag vrienden kosten.
Krijgt die biet eerst nog een of andere behandeling, of gaat die er bij wijze van spreken zo rechtstreeks uit de moestuin op ?MrMrq schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:53:
[...]
[Afbeelding]
RobIII ?Koffie schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:44:
Je zal maar mod zijn op GoT en niet weten dat je vanavond deze op je bordje krijgt
[ Voor 17% gewijzigd door whoami op 15-08-2024 12:27 ]
Thanks! En het mooie is dat het geen moeilijke gerechten zijn.Tomatoman schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:57:
[...]
Leuk, dit soort wat verfijndere barbecuegerechten. Blijf maar posten, die foto’s
Maktub
Recht uit de moestuin of het schap van de Hanos.whoami schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:26:
[...]
Krijgt die biet eerst nog een of andere behandeling, of gaat die er bij wijze van spreken zo rechtstreeks uit de moestuin op ?
Niet eens schrobben, maar een tijdje in de kolen laten liggen. Als ‘ie gaar is snij je het verkoolde randje er zó af. Voor de zekerheid met een handschoentje of een boterhamzakje ertussen.
Je kunt ze ook poffen, gebruik dan een beetje rookhout
[ Voor 13% gewijzigd door MrMrq op 15-08-2024 13:24 ]
Maktub
Ik zie het al,ik ga nog een bbq moeten kopen, want die groenten cave man style icm bv ribbetjes, dat gaat niet gaan om tegelijkertijd klaar te maken
Was zeeeeer geslaagd en makkelijk op temperatuur te houden. Kan niet wachten tot de grote kamado er staat.
Voor jullie waarschijnlijk peanuts maar ik was zeer tevreden met het resultaat en het gezin ook. Smaak goed te pakken nu. Morgen varkenshaas in bacon.
:strip_exif()/f/image/s9CXEkeJEK3iCt30O2BUA7hH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A5kQLFNsxwmRllReaOlTsp1q.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb deze koud gegeten, dus helaas, geen excuus voor een nieuwe BBQwhoami schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:49:
Domme vraag misschien, maar eet je die bietjes dan warm?
Ik zie het al,ik ga nog een bbq moeten kopen, want die groenten cave man style icm bv ribbetjes, dat gaat niet gaan om tegelijkertijd klaar te maken
Maktub
Ik heb pas eind juni een BGE gekocht, nieuw genoeg dusMrMrq schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:20:
[...]
Ik heb deze koud gegeten, dus helaas, geen excuus voor een nieuwe BBQ
Maar ik zal dat zeker eens proberen
Very nice picturesMrMrq schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:53:
[...]
@Koffie
[Afbeelding]
- het brood met perzik en burrata dat ik hier laatst deelde.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er fantastisch uit! Had nog niet bedacht om beenham te maken van de kamado, goed ideeBulligan schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:12:
Voor het eerst een beenhammetje gemaakt op de kamado. Nogsteeds op de kleine 13”. Had een plate setter gehaald, ivm indirecte hitte, werkte perfect. Ook een meater 2+. Met oog op de toekomst (nogsteeds aan het oriënteren op een grote kamado). Zelf de “marinade” gemaakt om hem regelmatig mee in te smeren en een zelf gemaakte honing mosterd saus.
Was zeeeeer geslaagd en makkelijk op temperatuur te houden. Kan niet wachten tot de grote kamado er staat.
Voor jullie waarschijnlijk peanuts maar ik was zeer tevreden met het resultaat en het gezin ook. Smaak goed te pakken nu. Morgen varkenshaas in bacon.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een belevenis, gezelligheid, en de smaak was echt overweldigend goed. Veel meer bbq smaak en crust dan op houtskool.
:strip_exif()/f/image/C5EUNGNvBp6nJJ6bGv4tBWY3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1pg0AktOSYyHy6pJYdSiqQ7P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N5HChKVGxtC4KuBuzH4tDPpd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xcGnrfHwCs7mc1CDqHhoHnD9.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu zie ik deze:
https://www.amazon.nl/dp/B0D6Y57FQ4?
Is deze nieuw? Heb m nooit eerder gezien. Best of both worlds denk ik! Heeft iemand hier ervaring mee?
En meer voor t aanbiedingentopic: hij is nu als je de coupon toepast €140 ipv €200
leuk speelgoed , maar vind het een hele hoop geld voor het doel van het product. ik heb een digitale meter met 2 sondes en alarmsignaal, bewust zonder app, en die doet het prima waar hij voor bedoeld is. sondes zijn los te verkijgen en ik ben met euro 27 klaar, momenteel 15 % korting gaat er nog vanaf.DCNY schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:30:
Ik heb een inkbird bedrade thermometer. Bevalt goed, maar wilde eigenlijk de Meater+. Wegens ontbreken display deze toch niet genomen, en als ik er meer wilde werd t een prijzig geintje.
Nu zie ik deze:
Is deze nieuw? Heb m nooit eerder gezien. Best of both worlds denk ik! Heeft iemand hier ervaring mee?
En meer voor t aanbiedingentopic: hij is nu als je de coupon toepast €140 ipv €200
https://amzn.eu/d/0Af4jeF
wow, hier wordt ik wel hebberig van, wist niet dat deze bestond.DCNY schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:30:
Ik heb een inkbird bedrade thermometer. Bevalt goed, maar wilde eigenlijk de Meater+. Wegens ontbreken display deze toch niet genomen, en als ik er meer wilde werd t een prijzig geintje.
Nu zie ik deze:
Mijn grootste zorg is dat ik ooit ben begonnen met een hele simpele inkbird, maar die bleek ontzettend af te wijken en had ook geen optie tot calibratie. Viel me tegen omdat ik dacht dat het toch een gerenommeerd merk is.
Nu heb ik er eentje ingebouwd zitten in de Masterbuilt en ik heb zo'n pen van aliexpress die het verbasingwekkend goed doet.
2 probes en geen display voor €379Stefmeister8 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:08:
Gisteren is ook de Meater Pro XL uitgekomen. Het oude meater block, maar dan met de Meater 2 probes. Kost op dit moment nog 379 euro dus flinke investering.
4 probes en wel een display voor €140 (ok zonder aanbieding €200
Wat maakt de Meater de meerprijs waard?
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism