precies mijn lijstje met hoofd bbqs, al heb ik wel voor een iets grotere gas BBQ (3 brander Weber Genesis LX RVScopykat schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:52:
[...]
* copykat is tot de conclusie gekomen dat hij 3 systemen wilt.
1 een kleine 2 pitter op gas voor hamburgers, satetjes worstjes enz bij kleine hoeveelheden.
2 een gravity serie masterbuilt voor de lui en simpel smoker , spareribs, enz. Set and forget principe.
3 een kamado voor de oven functie en "ik ben de pitmaster" beleving te krijgen met een dagje koken/bbq'en om een maaltijd te maken.
Nu nog ff een tuin die die dingen kan opslaan zonder in de weg te staan, een vrouw die het goed vind en het geld om t te kopen.
1 vd 3 zou net kunnen maar alle drie de kikkers in de kruiwagen krijgen.....🤔
Ik heb mijn ouders een Spirit 2 brander gegeven, dat is inderdaad een prima ding voor het simpele bbq, en met een pizza steen erin, is hij ideaal voor pizza,s in paar minuten is hij ruim 250 C.
Ik ben wel wat enthousiaster over de gas bbq optie, het is wel meer dan buitenkoken zonder pannen...de drippings die op de deflectors vallen en verbranden zorgen wel degelijk voor een extra (BBQ) smaak, al ben ik het met je eens dat er niets boven houtskool gaat.
Over de kosten van gas vs houtskool, ik dacht altijd dat Gas veel duurder was, aangezien die eerste fles een hoop centjes kost, maar nu ik al geruime tijd zowel gas en houtskool gebruik denk ik dat het niet veel uit maakt. Goede houtskool is ook duur, en een gaslfles gaat best wel lang mee (zeker in een 2 brander bbq). Mijn tip is wel om gewoon een grote fles te halen en als je de mogelijkheid hebt in Belgie, omdat ze daar wat goedkoper zijn(vergelijk een paar jaar geleden). Wel meteen eerste fles in Belgie kopen want ze hebben een ander systeem en flessen uit Nederland kun je volgens mij niet daar uilen en omgedraaid.
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
:strip_exif()/f/image/ht3Avaa5eP14S9Br5cv5cY1R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IIPwxokoTfxPSTlmi5qVz0mc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CcEMpHbnthIu7shcuULU1vXJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U2U5dp9kFlCHKufmU3rP36o0.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hsjUVOJQtl9cfzqotwhnPKv3.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/pvsiMrYS3HHcbusxZjJ34sbi.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/wVV6CmQ7PWuTAFal3BPjw8wf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FJKQfe8PZxlLgnX9A84051EY.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MGiLVUFaFkCeZh4wVZpWHmWu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NuVixSIv8fXLpHMrKJynix17.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/13P0z0RwVqscSkF74usI6gKm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZhsmyyQBH8bGWwqwd2gQxHs4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gNXNKQRmVTzwaHeF92vB5Xat.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZrJqk0OifVmBugJjNJ8NKOsX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cnBCXpmEqyEzF6QXwfU9KIC9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QplD6on5i5sAS1jjKexsiQms.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LeV0PwHvJ5wI0dOTF1cKvOpa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W0YMxkmA3hLP3pWbbvtd6Otd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/19BhQZ7vKfVNHRSurxToZSbi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OFzzw4ZLkpvbqNPsjv5JAPHB.jpg?f=fotoalbum_large)