Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 291 ... 347 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:30
ozzynator schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:13:
[...]

Hier ook al 10+ jaar ervaring met vlees van Sligro, nog nooit een slechte ervaring gehad. Ook niet met diepvriesvlees, daar is ook niets mis mee. Het meeste komt daar vers binnen en als het onverkocht is gaat het de vriezers in.

Ik denk dat je gewoon 2x pech hebt gehad.
Laten we hopen dat ik gewoon pech heb gehad. Mijn aanpak zal nu zijn om het vlees een dag van tevoren of op de dag zelf te kopen wanneer de barbecue gebruikt gaat worden. In beide gevallen heeft het vlees een week in een koelkast van 3 graden gelegen en zou het vlees nog 1-2 weken later genuttigd kunnen worden. Dus ruim voor de THT/TGT-datum.

Het was zonde voor mijn portemonnee maar voornamelijk vanuit het perspectief van een overleden dier is het rot dat je het niet genuttigd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:44
Mad-Matt schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:10:
Ik heb nou ruim een jaar een Grillguru staan, maar tot zover alleen maar regulier bbq-cremeren gedaan, zonde van dat apparaat natuurlijk.

Ik ben verre van een ervaring bbq'er, maar ik wil nu toch wel eens aan het slowcooken beginnen.
Heeft iemand tips voor een beginner en een stuk vlees wat relatief vergevingsgezind is om mee te starten?
Ik zou vooral eens proberen wat je lekker vind, BBQen is niet zo moeilijk, in het begin vooral heel goed vlees kopen bij een goede slager, en die ook om advies vragen. En als je dan aan de slag gaat, rustig aan, geen haast, lekker op het gemakkie de bbq voorbereiden, aansteken, op temperatuur laten komen en stabiliseren. Lekker biertje erbij.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Aramiss schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:22:
Hoe zijn jullie ervaringen met vacuüm verpakt vlees van Makro of Sligro? Sinds kort mag ik het pasje van mijn zwager lenen en dat is super handig tijdens het BBQ-seizoen. Ik heb flink wat geld kunnen besparen op een picanha, procureur of zalm. Maar nu heb ik al twee keer meegemaakt dat ik het vacuüm verpakte vlees open en er een rotte eieren lucht vrijkomt die na een uur luchten nog steeds blijft hangen.

Goed om te weten: ik koop geen diepvriesvlees, alleen het vlees dat in de koeling ligt bij Sligro. Ik heb op internet gezocht en gelezen dat melkzuurbacteriën kunnen stinken, maar bij mijn twee ervaringen was het echt een enorme stank die alle eetlust wegnam.

Beide keren heb ik het vlees weggegooid, want ik wil mijn vriendin en drie jonge kinderen niet ziek maken.
Wat voor soort vlees was het, misschien was het wel berengeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
Mad-Matt schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:10:
Ik heb nou ruim een jaar een Grillguru staan, maar tot zover alleen maar regulier bbq-cremeren gedaan, zonde van dat apparaat natuurlijk.

Ik ben verre van een ervaring bbq'er, maar ik wil nu toch wel eens aan het slowcooken beginnen.
Heeft iemand tips voor een beginner en een stuk vlees wat relatief vergevingsgezind is om mee te starten?
Heb je een plate setter voor de kamado in gebruik? Dat is in mijn ogen een vrij essentieel stuk hardware om gemakkelijk low en slow bereidingen zoals een procureur (pulled pork). Indirecte hitte op het vlees bij een constante temperatuur.

Wat ik zelf een prettige website vind voor recepten / uitleg: https://bbq-helden.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
mrwolf schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:28:
[...]

Wat voor soort vlees was het, misschien was het wel berengeur?
Ribeye - 3 verschillende stukken / separaat in vacuüm verpakking (koe)
Ribfingers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:49

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Aramiss schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:33:
[...]

Heb je een plate setter voor de kamado in gebruik? Dat is in mijn ogen een vrij essentieel stuk hardware om gemakkelijk low en slow bereidingen zoals een procureur (pulled pork). Indirecte hitte op het vlees bij een constante temperatuur.

Wat ik zelf een prettige website vind voor recepten / uitleg: https://bbq-helden.nl/
Platesetter ligt al een half jaar netjes in de doos op mij te wachten.
Mijn grootste "angst" zit in dat ding op temperatuur houden

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mad-Matt schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:02:
[...]

Ja, maar een simpele, wil er eigenlijk wel 1 voor op de telefoon.
Ik gebruik de Meater 2 Plus, kennissen hebben een Meater Plus, kan je zelfs op de cloud meekijken als je je tablet ervoor gebruikt. Dan kan je bij low and slow nog ff rustig boodschappen doen oid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:52
Mad-Matt schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:45:
[...]

Waarom angst?
Steek aan en speel er mee, desnoods zonder vlees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:24

-pollem-

Are you threatening me?

Mad-Matt schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:45:
[...]

Dat is volgens mij echt niet nodig. Heb sinds een paar weken een kamado en het op temperatuur houden is echt niet lastig gebleken. Bij het opstarten in de gaten houden als je de gewenste temperatuur bereikt en dan langzaam onder en boven dichtzetten. Kamado wel de tijd geven om echt op te warmen. Eenmaal ingeregeld is het superstabiel.

Mij viel het echt enorm mee. Zeker als ik het vergelijk met de Weber die ik ervoor gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:38
-pollem- schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:46:
[...]

Dat is volgens mij echt niet nodig. Heb sinds een paar weken een kamado en het op temperatuur houden is echt niet lastig gebleken. Bij het opstarten in de gaten houden als je de gewenste temperatuur bereikt en dan langzaam onder en boven dichtzetten. Kamado wel de tijd geven om echt op te warmen. Eenmaal ingeregeld is het superstabiel.

Mij viel het echt enorm mee. Zeker als ik het vergelijk met de Weber die ik ervoor gebruikte.
Ik vind het juist super moeilijk op één of andere manier. De temperatuur blijft continue omhoog kruipen tot het punt dat ik alle schuiven praktisch dicht heb. Dat lijkt mij niet de bedoeling. Mogelijk laat ik 'm te heet worden, maar ik heb nog niet echt ontdekt hoe ik het beter moet doen. Dan heb ik het vooral over stabiel op 110 graden krijgen en stabiel houden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:24

-pollem-

Are you threatening me?

Luuk1983 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:48:
[...]

Ik vind het juist super moeilijk op één of andere manier. De temperatuur blijft continue omhoog kruipen tot het punt dat ik alle schuiven praktisch dicht heb. Dat lijkt mij niet de bedoeling. Mogelijk laat ik 'm te heet worden, maar ik heb nog niet echt ontdekt hoe ik het beter moet doen. Dan heb ik het vooral over stabiel op 110 graden krijgen en stabiel houden.
Ik ben bij lange na nog geen expert maar kan het zijn dat je dan misschien teveel houtskool brandend heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
-pollem- schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:50:
[...]

Ik ben bij lange na nog geen expert maar kan het zijn dat je dan misschien teveel houtskool brandend heb?
Ja mogelijk. Zal straks even beschrijven hoe ik het nu doe. Geen zin om dat helemaal op een telefoon te gaan typen... ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-10 20:17
Esumontere schreef op maandag 17 juni 2024 @ 07:40:
[...]

Zo op het oog lijkt hij op deze: https://nl.aliexpress.com...6dc2e43&afSmartRedirect=y

Maar datzelfde ding wordt voor 80 euro in Nederland verkocht...
Wel opletten dat je de juiste editie kiest, want standaard koop je enkel een probe. Om het hele apparaat te kopen moet je de vierde optie hebben, die kost €47.36 voor mij. Dan heb je twee probes, de versie met 4 probes is €61.40 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

[...]

Hoe steek je je houtskool aan? Ik heb tot nu toe uitstekende resultaten bereikt door 1 bruin aanmaakblokje te gebruiken, onafhankelijk van de temperatuur die ik wil bereiken. Ook nooit de kolenmand voller dan ~50% gedaan. Afgelopen zaterdag zalm gerookt, low en slow op 90 °C, en daarna grillworst (uit het versvak van de Makro, dikke aanrader!!!) afgegrild op 250 °C. Geen enkel probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Laatst online: 08:22
Mensen nog tips voor een hoes voor een kamado? Kan ik simpelweg een goedkope pakken op AliExpress of zijn er goede redenen om een dure originele te kopen (in mijn geval voor Bastard Large)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• parawaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Esumontere schreef op maandag 17 juni 2024 @ 07:40:
[...]

Zo op het oog lijkt hij op deze: https://nl.aliexpress.com...6dc2e43&afSmartRedirect=y

Maar datzelfde ding wordt voor 80 euro in Nederland verkocht...
Heb hem idd bij Aliexpress gekocht, wilde weten of het dezelfde is als die in NL verkocht wordt met een gezeefdrukt merkje erop en dat klopt.
Hou ik weer 4 tientjes in de zak voor wat extra vlees O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:33
MiKeZZa schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:20:
Mensen nog tips voor een hoes voor een kamado? Kan ik simpelweg een goedkope pakken op AliExpress of zijn er goede redenen om een dure originele te kopen (in mijn geval voor Bastard Large)?
Maakt mijn inziens vrij weinig uit als ie gewoon waterdicht is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Dus je geeft 1500 euro uit aan een barbecue en wilt niet voor 50 euro een goed passende en gegarandeerd waterdichte beschermhoes kopen om je aankoop te beschermen tegen weer en wind? :Y)

Qua accessoires koop ik ook liever de IKEA variant van een sparerib rack of een magnetronrooster als grid extender, maar voor dit soort beschermingsmateriaal heb ik liever het echte werk 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Esumontere op 17-06-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Laatst online: 13:43

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

[...]

Ik moet eerlijk toegeven dat 100C wel een beetje de laagste stand is die ik goed stabiel kan krijgen.
150 of 200 graden is een heel stuk makkelijker....

Het helpt wel om een paar grote brokken aan te steken, en niet je hele mand vol met kleinere kooltjes te hebben. Die hebben veel meer contactoppervlak, en gaan dus harder. Gevolg is dat je hem dan nog verder moet knijpen, en met een beetje pech gaat ie dan nog uit ook.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Esumontere schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:32:
[...]

Dus je geeft 1500 euro uit aan een barbecue en wilt niet voor 50 euro een goed passende en gegarandeerd waterdichte beschermhoes kopen om je aankoop te beschermen tegen weer en wind? :Y)

Qua accessoires koop ik ook liever de IKEA variant van een sparerib rack of een magnetronrooster als grid extender, maar voor dit soort beschermingsmateriaal heb ik liever het echte werk 8)
Klopt (deels). Ik geef het met liefde uit als het nodig is, maar als er goede ervaringen zijn met eentje van 5 euro zie ik echt 0,0 toegevoegde waarde. Dat is de reden dat ik het hier vraag... Als de strekking is; begin er niet aan dan ga ik zeker voor een goede. Maar om eerlijk te zijn geloof ik niet perse in duurder = beter. Los daarvan staat hij bij mij in principe al overdekt, dus het is meer een extra bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Luuk1983 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:51:
[...]

Ja mogelijk. Zal straks even beschrijven hoe ik het nu doe. Geen zin om dat helemaal op een telefoon te gaan typen... ;)
Kolen op 1 punt aansteken.
Zodra je op 90-100C zit begin je te knijpen.
Ik eindig voor 110C op onder 2 vingers open en boven ongeveer 1cm.
En als ie te warm wordt, onder dicht en boven op een kiertje en dan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 18:15
Marktplaats voor rond de €30 heb je een orginele

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 20:04
MiKeZZa schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:12:
[...]

Klopt (deels). Ik geef het met liefde uit als het nodig is, maar als er goede ervaringen zijn met eentje van 5 euro zie ik echt 0,0 toegevoegde waarde. Dat is de reden dat ik het hier vraag... Als de strekking is; begin er niet aan dan ga ik zeker voor een goede. Maar om eerlijk te zijn geloof ik niet perse in duurder = beter. Los daarvan staat hij bij mij in principe al overdekt, dus het is meer een extra bescherming.
Als hij al overdekt staat dan zou ik geen hoes doen. Met een hoes eroverheen heb je kans dat er schimmel onder je hoes komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Rox92 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:53:
[...]

Als hij al overdekt staat dan zou ik geen hoes doen. Met een hoes eroverheen heb je kans dat er schimmel onder je hoes komt.
Hij staat onder een dakje, maar met stevige regen zeker niet droog. Vandaar de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
MiKeZZa schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:49:
[...]

Hij staat onder een dakje, maar met stevige regen zeker niet droog. Vandaar de twijfel.
Ik heb hetzelfde en ik gebruik geen hoes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBigBoss
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 18:25
Afgelopen vrijdag even snel wat op de Weber gemaakt, Bobby Flay's Zalm en Iberico Ribfingers, daarna nog wat worstjes en nog 2 entrecotes.

Vooral de zalm en de entrecote vond ik zelf heel erg lekker. Die ribfingers is niet zo mijn ding, de visite en mijn vrouw en kids vonden het heerlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gx24QW_jc9G2AWBI9cobqkbkMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fYR2g3TTFv0vtjSDnPXQ0Shm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:58
Aramiss schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:22:
Hoe zijn jullie ervaringen met vacuüm verpakt vlees van Makro of Sligro? Sinds kort mag ik het pasje van mijn zwager lenen en dat is super handig tijdens het BBQ-seizoen. Ik heb flink wat geld kunnen besparen op een picanha, procureur of zalm. Maar nu heb ik al twee keer meegemaakt dat ik het vacuüm verpakte vlees open en er een rotte eieren lucht vrijkomt die na een uur luchten nog steeds blijft hangen.

Goed om te weten: ik koop geen diepvriesvlees, alleen het vlees dat in de koeling ligt bij Sligro. Ik heb op internet gezocht en gelezen dat melkzuurbacteriën kunnen stinken, maar bij mijn twee ervaringen was het echt een enorme stank die alle eetlust wegnam.

Beide keren heb ik het vlees weggegooid, want ik wil mijn vriendin en drie jonge kinderen niet ziek maken.
Eerder dit jaar ook een wat mindere ervaring met vlees van Sligro (Amsterdam). Acht strengen spareribs allemaal bedorven. Deze had ik uit de vriezer gehaald. Bijzondere geval is dat de datum van invriezen één dag na TGT was (zie foto). Kwam erachter door het etiket voorzichtig los te maken. Ben ermee teruggegaan, maar kreeg een vaag verhaal te horen en uiteindelijk geld terug gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MgP5YApqz6OaVj_nAefuCHLkk4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N54KN24G6sNws2eJEa15QtYi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
Esumontere schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:32:
[...]

Originele hoezen zijn het mooist passend en gaan ook lang mee. Ik haal ze in Amerika of Canada kosten ze vaak minder dan de helft.

Als je per ongeluk op korte termijn een keer naar de US of Canada gaat of je weet iemand die daarvan terugkomt kun je hem van daar meenemen, past makkelijk in de bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
MiKeZZa schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:49:
[...]

Hier staan ze ook overdekt en zelfs redelijk droog. In het seizoen dat ik ze meerdere keren per week gebruik geen hoes. Maar als ze een poosje niet gebruikt worden zet ik ze toch onder de hoes, vooral voor het stof en vogelpoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hier staan 2 BGE winter en zomer buiten zonder hoes, niet onder een overkapping.

BGE 1 is 5 jaar oud, BGE 2 mag 2 kaarsjes uitblazen. Niets aan te zien

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kv5k1eRjqfWI6VumGqpxhqI0o3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsSMtOraTHIlrynHaYgu8lhp.jpg?f=fotoalbum_large

Schapenkop low en slow. Erg lekker .

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:50

Dennis1812

Amateur prutser

Dat heb ik echt nog nooit gehad of gezien.
Waarmee kan je dat vergelijken? Of waar moet ik aan denken?
Wordt dat een pulled schaap? Of eerder plakken?

Of iets heel anders?

En zit er aan een kop dan zoveel vlees? Of is het orgaanvlees van de hersenen? Of gewoon een benaming voor een ander deel schaap?

Veel vragen.. ik ben nieuwsgierig
Google toont mij vooral schattige blatende schaapjes.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:48
almere schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:24:
[Afbeelding]

Schapenkop low en slow. Erg lekker .
Doet mij denken aan Smalahove.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Smalahove

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:44
Jep die van de intratuin :) goede kwaliteit, zit er nu jaartje of 2-3 omheen en werkt nog prima.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
Lijkt er idd wel een beetje op.

Moet eerlijk zeggen dat het verdomd lekker smaakte. Vlees was super mals. De tong was ook erg lekker.
Ga dit zeker nog herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
Dennis1812 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:51:
Dat heb ik echt nog nooit gehad of gezien.
Waarmee kan je dat vergelijken? Of waar moet ik aan denken?
Wordt dat een pulled schaap? Of eerder plakken?

Of iets heel anders?

En zit er aan een kop dan zoveel vlees? Of is het orgaanvlees van de hersenen? Of gewoon een benaming voor een ander deel schaap?

Veel vragen.. ik ben nieuwsgierig
Google toont mij vooral schattige blatende schaapjes.
Je kan het vlees idd vergelijken met een soort pul schaap. Er zit meer vlees aan een schapenkop dan ik dacht. Ik heb hem open gebroken en zo kom je makkelijk bij de schapetong. Die smaakte ook erg goed.

Ik heb de schapekoppen bij de Islamitische slager gekocht.
Leuk om eens wat te experimenteren .
Een schapenkop kost 3 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSW0A1ukyEaQADikE5xG2j5Qrkc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MRGmdnD3HifpMWNE5nru1aDB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door almere op 17-06-2024 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Behalve de tong ook de hersenen bereid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
Dennis1812 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:58:
Behalve de tong ook de hersenen bereid?
Die heb ik niet opgegeten,maar ga ik de volgende keer wel opeten. 👍

Dit was voor mij de eerste keer een schapenkop. Vond het vlees bij de wangen het lekkerste.erg lekker.
Je moet je er even overheen zetten omdat ik het niet gewend ben om een schapenkop te eten.

[ Voor 30% gewijzigd door almere op 18-06-2024 00:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:56
almere schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:50:
[...]
Moet eerlijk zeggen dat het verdomd lekker smaakte. Vlees was super mals. De tong was ook erg lekker.
Ga dit zeker nog herhalen.
almere schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:55:
[...] Er zit meer vlees aan een schapenkop dan ik dacht. Ik heb hem open gebroken en zo kom je makkelijk bij de schapetong. Die smaakte ook erg goed.
[Afbeelding]
Eetsmakelijk..🤢

[ Voor 95% gewijzigd door iMode op 18-06-2024 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:03
parawaus schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:22:
[...]

Heb hem idd bij Aliexpress gekocht, wilde weten of het dezelfde is als die in NL verkocht wordt met een gezeefdrukt merkje erop en dat klopt.
Hou ik weer 4 tientjes in de zak voor wat extra vlees O-)
Bedankt!! Heb hem nu ook besteld.
Was al langer op zoek naar zoiets maar de relatief hoge prijs hield mij tegen.
Had Ali al langere tijd niet meer in het vizier maar hiervoor maar weer eens aangeslingerd, met resultaat.

Als het goed is komt deze voor mijn verjaardag binnen, dus dan gelijk gebruiken om van een stuk procureur lekkere pulled porc te maken !

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMode
Hier een goedkopere link:
Met 2 probes 34,-
Met 4 probes 40,-

https://a.aliexpress.com/_EvWlDKj

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:12
iMode schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:56:
Hier een goedkopere link:
Met 2 probes 34,-
Met 4 probes 40,-

https://a.aliexpress.com/_EvWlDKj
Dank! Uiteindelijk na gebruik van een coupon €36 betaald voor 4 probes uitvoering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ooit een project gedaan in Turkmenistan (mocht zelf helaas er niet naar toe) maar een collega zat daar dus ook aan tafel. Aangezien hij de gast was en de oudste van de groep kreeg hij de "eer" voor het oog.
Alla James Bond kreeg hij dus het ei en het eerste stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samsam2312
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20-06-2024
Beste Tweakers,

Ik heb een RVS meubel onderstel gekregen waarvan ik een BBQ wil maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0EFM7bEpUQuuurtn8T9cw7Pez8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XMTJeNQJLjDAr1i1ZTjqbX9d.jpg?f=fotoalbum_large

De afmetingen zijn 120x73x90.

Op basis van het onderstel zat ik te denken aan de volgende mogelijkheden:
- BBQ meubel waarin ik een Weber ketlle á 90cm plaats
- Argentijnse Brasero
- Smoker

Ik ben benieuwd wat jullie er van zouden maken en/of overige tips hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 17:36
Rob1978 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:11:
[...]

Gebruik je een specifiek recept voor die Chicken wings? Ik kan best wel wat vinden, maar vooral veel buitenlands en amerikaanse maten zijn wat vaag... :)
Mijn goto recept;

Barbecue directe hitte op 175~185c
Kipvleugels met je favoriete rub
direct garen
in een meng kom mixen met alabama white sauce (recept van Noskos)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
samsam2312 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:20:
Beste Tweakers,

Ik heb een RVS meubel onderstel gekregen waarvan ik een BBQ wil maken:

[Afbeelding]

De afmetingen zijn 120x73x90.

Op basis van het onderstel zat ik te denken aan de volgende mogelijkheden:
- BBQ meubel waarin ik een Weber ketlle á 90cm plaats
- Argentijnse Brasero
- Smoker

Ik ben benieuwd wat jullie er van zouden maken en/of overige tips hebben!
ik weet niet wat je nog meer hebt aan bbq's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

supercop7373 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:29:
[...]

Ben wel benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.

Ik las ook iets over invetten/smeren met iets…

https://help.thebastard.c...topcap-sluit-niet-goed-af
Zojuist een reply van de klantenservice van Bastard: ik krijg een nieuwe topcap. Wel 1.5 - 2 weken wachten op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:24
Iemand ervaring met een gasbbq met daarin een keramische brander aan de achterwand voor bv een spit.

Krijg je zoiets (kip of rollade bv) simpel gaar.
Als in, gewoon aansteken en laten ronddraaien.

Of wordt dit een gevalletje buitenkant verbrandt en binnenkant rauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samsam2312
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20-06-2024
Togi schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:39:
[...]

ik weet niet wat je nog meer hebt aan bbq's
Ik heb een Weber Kettle van 90cm, verder (nog) niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Vraagje; wij zijn niet zo gek op originele BBQ saus (heb hier nu die van Noskos staan), ik vind het erg zout/weeeig. En alles gaat hetzelfde smaken naar mijn beleving zodra je het er mee insmeert....

Nu kom ik echt vaak recepten tegen waar het in moet. Spare ribs, Pulled pork enz. Het houdt me tot heden een beetje tegen omdat ik niet alweer met diezelfde smaak wil eindigen.

En nu kwam ik Shotgun Shells tegen (https://www.bbqexperiencecenter.nl/recept/shotgun-shells/); ziet er ook echt heel lekker uit als hapje voor als we eters krijgen. Maar wat lees ik; meerdere keren lakken met bbqsaus.

Iemand tips? Een alternatief? Moet ik het misschien iets eerder lakken zodat de saus wat meer intrekt en iets minder er 'op' ligt? Iets anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
MiKeZZa schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:57:
Vraagje; wij zijn niet zo gek op originele BBQ saus (heb hier nu die van Noskos staan), ik vind het erg zout/weeeig. En alles gaat hetzelfde smaken naar mijn beleving zodra je het er mee insmeert....

Nu kom ik echt vaak recepten tegen waar het in moet. Spare ribs, Pulled pork enz. Het houdt me tot heden een beetje tegen omdat ik niet alweer met diezelfde smaak wil eindigen.

En nu kwam ik Shotgun Shells tegen (https://www.bbqexperiencecenter.nl/recept/shotgun-shells/); ziet er ook echt heel lekker uit als hapje voor als we eters krijgen. Maar wat lees ik; meerdere keren lakken met bbqsaus.

Iemand tips? Een alternatief? Moet ik het misschien iets eerder lakken zodat de saus wat meer intrekt en iets minder er 'op' ligt? Iets anders?
Maak de saus van Pitmaster X en speel met de hoeveelheden, voeg dingen toe of laat ingrediënten weg.
Dan kun je je eigen saus maken.

Of deze Cola BBQ saus
250 ml Ketchup
250 ml Cola
2 el Worcestershire saus
1 el Hot sauce
1 el Bruine suiker
1 el BBQ rub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Probeer een andere bbq saus? Er zijn er duizenden.
Ik vind die van sweet baby rays erg lekker.
Maar ieder zn smaak. Je kan ook zelf maken en variëren met je ingrediënten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De hele winter in weer en wind buiten gestaan. Weliswaar met een hoesje, maar toch ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XK-DeAyFa_uuvNr3DCB11LrO6wg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lp26hmYVzeM1OmFU8lqyYfV2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpVODFdfhFx8XlavbxhiPOv-jLc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kn3wFS1mM4UqXdJP3YnXpaJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ekh8TCTkpphSeumBoUAJ1Fs4yAI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dT6Menaz34Ci8GDDgyXdakr7.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXLxjjbi5uYCl7ap9hJVHHqIv8s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8qbYGo8DsTZkkWXK7qzwGyP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vZqrFcBMW6bT5LfRASAoUBhVz8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9pp5XaiG90mVcQdJxYr3dAEr.jpg?f=fotoalbum_tile

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Koffie schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:45:
De hele winter in weer en wind buiten gestaan. Weliswaar met een hoesje, maar toch ...

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik wilde zeggen, is dat niet die van @RobIII waar ik mijn speklap nog wel eens in gelazerd heb, maar Rob houdt helemaal niet van gras. :P

ja robje dit is een hint O-)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gonadan schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:49:
[...]

Ik wilde zeggen, is dat niet die van @RobIII waar ik mijn speklap nog wel eens in gelazerd heb, maar Rob houdt helemaal niet van gras. :P

ja robje dit is een hint O-)
Mag ik dan ook bij die hint aanwezig zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville

Je moet er gewoon opsmeren wat je lekker vind. Ik meng er altijd wat Apple cider azijn oid doorheen.

Of from scratch maken zijn zat recepten te vinden die erin wat je lekker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
Koffie schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:45:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Zo te zien heb je hem weer heel mooi gekregen. Regelmatig gebruiken en/of invetten helpt om die roest te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

borgdaville schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:34:
[...]

Zo te zien heb je hem weer heel mooi gekregen. Regelmatig gebruiken en/of invetten helpt om die roest te voorkomen.
Jup, helaas niet van gekomen de afgelopen maanden.
Maar hij is er weer klaar voor, dit weekend mag hij mee naar een catering :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983

Je moet natuurlijk helemaal niks. Als je geen bbq saus lekker vindt, dan doe je het er toch niet op? Sowieso zijn er online genoeg recepten voor lekkere laksausen te vinden. Dan probeer je gewoon wat anders wat je lekker lijkt. Zie recepten als suggesties doe je kan aanpassen aan je smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Luuk1983 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Je moet natuurlijk helemaal niks. Als je geen bbq saus lekker vindt, dan doe je het er toch niet op? Sowieso zijn er online genoeg recepten voor lekkere laksausen te vinden. Dan probeer je gewoon wat anders wat je lekker lijkt. Zie recepten als suggesties doe je kan aanpassen aan je smaak.
Snap ik. Maar stel dat je die shotgun shells ziet, daar moet blijkbaar een saus op omdat de pasta anders niet 'kookt'. Klinkt niet onlogisch. Al hoopte ik met het vet van het spek en een bakje water er onder een eind te komen.

Maar concreet; er moet toch iets op vanwege én koken en aanvullende smaak.

Ik begrijp dat dat een kwestie van proberen én persoonlijke voorkeur is. Maar als hier 100 mensen zeggen; pak dit of dat want dat is veel lekkerder dan geeft dat in ieder geval richting aan waar te beginnen met proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 10:39
MiKeZZa schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:03:
[...]

Snap ik. Maar stel dat je die shotgun shells ziet, daar moet blijkbaar een saus op omdat de pasta anders niet 'kookt'. Klinkt niet onlogisch. Al hoopte ik met het vet van het spek en een bakje water er onder een eind te komen.

Maar concreet; er moet toch iets op vanwege én koken en aanvullende smaak.

Ik begrijp dat dat een kwestie van proberen én persoonlijke voorkeur is. Maar als hier 100 mensen zeggen; pak dit of dat want dat is veel lekkerder dan geeft dat in ieder geval richting aan waar te beginnen met proberen ;)
Oh ik dacht dat dat met pasta saus werd gemaakt.
Lijkt me ook een lekkerdere combinatie. Maar dat plakt misschien minder goed.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sianixi
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:18
[...]

Je kunt ze het beste en dag van te voren al vullen en de spek/ham er helemaal om heen wikkelen. Toen afgedekt met vers houd folie. Was gewoon toen al zachter de pasta. Alleen waar ik de parmaham niet helemaal om heen had gewikkeld waren wat harder stukjes pasta.

En had half om half gebruikt is ook al wat vettiger.

Dat aflakken was meer voor de smaak. En niet om de pasta zachter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Sianixi schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:31:
[...]

Je kunt ze het beste en dag van te voren al vullen en de spek/ham er helemaal om heen wikkelen. Toen afgedekt met vers houd folie. Was gewoon toen al zachter de pasta. Alleen waar ik de parmaham niet helemaal om heen had gewikkeld waren wat harder stukjes pasta.

En had half om half gebruikt is ook al wat vettiger.

Dat aflakken was meer voor de smaak. En niet om de pasta zachter te krijgen.
Ok helder. Is het qua smaak omdat je het lekker vindt of omdat er weinig smaak aan zit zonder? Want gevoelsmatig is het met gehakt, kruiden én spek al best smaak heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

MiKeZZa schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:14:
[...]

Ok helder. Is het qua smaak omdat je het lekker vindt of omdat er weinig smaak aan zit zonder? Want gevoelsmatig is het met gehakt, kruiden én spek al best smaak heeft.
Kwestie van proberen, toch? Maak er 8 en lak er 4 af, allebei proeven en je weet genoeg. Da's het leukste van bbqen lijkt me :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
[...]

Maar concreet; er moet toch iets op vanwege én koken en aanvullende
Als je je shotgun shells een dag van tevoren maakt, dan is de pasta de volgende dag al zacht door het vocht / vet in het gehakt en het spek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:12
Esumontere schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:47:
[...]

Zojuist een reply van de klantenservice van Bastard: ik krijg een nieuwe topcap. Wel 1.5 - 2 weken wachten op voorraad.
Hier zelfde mail ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
Als ik wat roestplekjes van mijn zwarte bbq wil bijwerken kan ik volgens Gamma gewoon algemene hittebestendige lak gebruiken: https://www.gamma.nl/klusadvies/a/bbq-verven

Ik maak me een beetje zorgen of dit wel helemaal food safe is. Nu zal ik niet het rooster gaan verven maar er zal ook wat aan de binnenkant van de kookruimte komen als ik aan de slag ga.

Kan iemand hier iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-10 21:41

f.h

Ik heb nu een klein jaartje een BGE large en dat bevalt enorm goed. Gebruik hem het meeste voor low en slow sessies en af en toe ook iets simpelweg grillen.

Bij het grillen is de opwarmtijd vele malen langer dan de daadwerkelijke grill tijd. Nu vraag ik me af of het geen interessant idee is om een kolenmand met zo'n scheider/'wandje' er tussen. Met als doel sneller op temperatuur + minder kolen verbruiken.

Gaat dit werken, is dit nuttig, gebruiken mensen hier dit al?

Ja een BGE small/mini max kopen, kan ook. Gaan we niet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

borgdaville schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:32:
Als ik wat roestplekjes van mijn zwarte bbq wil bijwerken kan ik volgens Gamma gewoon algemene hittebestendige lak gebruiken: https://www.gamma.nl/klusadvies/a/bbq-verven

Ik maak me een beetje zorgen of dit wel helemaal food safe is. Nu zal ik niet het rooster gaan verven maar er zal ook wat aan de binnenkant van de kookruimte komen als ik aan de slag ga.

Alleen al de quote "de meeste barbecues zijn van gietijzer" in combinatie met "je kunt je gietijzeren barbecue verven" laat mij per direct afhaken...

Wat voor barbecue heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
f.h schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:26:
Ik heb nu een klein jaartje een BGE large en dat bevalt enorm goed. Gebruik hem het meeste voor low en slow sessies en af en toe ook iets simpelweg grillen.

Bij het grillen is de opwarmtijd vele malen langer dan de daadwerkelijke grill tijd. Nu vraag ik me af of het geen interessant idee is om een kolenmand met zo'n scheider/'wandje' er tussen. Met als doel sneller op temperatuur + minder kolen verbruiken.

Ik denk wel dat het werkt, zeker icm de vuurstarterkamer. Laat je even weten of het wat is? Dan bestel ik hem misschien ook🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 10:39
borgdaville schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:32:

Ik heb een paar jaar geleden vloeibare emaille gebruikt.
Jan_V in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

Wel voor de buitenkant.

Binnenkant nog nooit hoeven doen. Zou ook raar vinden als dat gaat roesten, tenzij er beschadigingen op zitten.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
Jan_V schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:30:
[...]

Ik heb een paar jaar geleden vloeibare emaille gebruikt.
Jan_V in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

Wel voor de buitenkant.

Binnenkant nog nooit hoeven doen. Zou ook raar vinden als dat gaat roesten, tenzij er beschadigingen op zitten.
Roest zit aan de randen, als ik ga bijstippen komt er een beetje aan de binnenkant. kwaliteit is niet het allerbeste en dat wist ik wel op basis van de reviews. Maar de Masterbuilt blijft een coole gadget, de nieuwe XT schijnt veel beter te zijn maar die was er nog niet en kost ook het dubbele.

Dat ie minder lang meegaat is ook een excuus om hem vaker te gebruiken :-)

[ Voor 5% gewijzigd door borgdaville op 19-06-2024 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liedetector
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 09:20
MiBe schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:06:
Hoe is jullie ervaring met spareribs van de Makro? Zie dat ze daar behoorlijk goedkoper zijn dan wat ik bij de plaatselijke slager betaal, maar ben benieuwd of de kwaliteit een beetje goed is. Ze hebben momenteel twee varianten van 'Van Rooi' voor €5,98 per kilo (inclusief btw), klinkt bijna als te mooi om waar te zijn...

Reguliere variant: https://producten.makro.n...ibs-ca.-10-kg-(diepvries)
Dikbevleesde variant: https://producten.makro.n...eesd-ca.-5-kg-(diepvries)

Ben benieuwd of iemand deze al eens geprobeerd heeft en wat de ervaringen zijn :)
gisteren gehaald (was even niet in NL) en morgen de eerste batch proberen, eerder gehad dus heb "high hopes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:37
liedetector schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:42:
[...]

gisteren gehaald (was even niet in NL) en morgen de eerste batch proberen, eerder gehad dus heb "high hopes"
Ben benieuwd naar je resultaten! Heb zelf ook een doosje van de dik bevleesde gehaald, maar ben nog aan het wachten op de combinatie van een vrije dag en goed weer, dat is helaas een zeldzaamheid hier :')

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 14:30
MiBe schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:35:
[...]

Ben benieuwd naar je resultaten! Heb zelf ook een doosje van de dik bevleesde gehaald, maar ben nog aan het wachten op de combinatie van een vrije dag en goed weer, dat is helaas een zeldzaamheid hier :')
Goed weer moet je ook loslaten. Gewoon weer of geen weer, bbq aan :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:37
Ozzie schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:47:
[...]

Goed weer moet je ook loslaten. Gewoon weer of geen weer, bbq aan :)
Ik waardeer je fanatisme, maar helaas ben ik wel echt een mooi weer barbecuër O-)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 14:30
MiBe schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:39:
[...]

Ik waardeer je fanatisme, maar helaas ben ik wel echt een mooi weer barbecuër O-)
Dat was ik ook hoor, maar ten tijde van corona epidemie had ik zoveel tijd over dat ik een mooie overkapping heb gebouwd en een buitenkeuken waardoor ik nu altijd lekker droog kan staan tijdens het bbq'en :)

Nu is het volgende project deze gemetselde voet van de pizza oven afbreken. De oven zelf heb ik vorig jaar ergens al gesloopt en vervangen voor een Ooni. Als dat gedaan is kan er in die hoek mooi een Kamado Joe komen te staan :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFTxjgVzF8KcFWPthUylFjjT7qw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZPsVdqP0H89PtJ3dgB0PcFe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Ozzie op 20-06-2024 10:11 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 08:49

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister even met de platesetter geklooid.

Kooltjes heet gemaakt en het was z'n 175c in de BBQ (kleine kamado), toen de platesetter erop gelegd. Temp zakte naar 100c en klom bijna niet meer omhoog. Wat doe ik verkeerd?

(Trouwens ook de Togrill thermometer met probes besteld via Ali na een review op YT gezien te hebben)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:20
Kleine kamado als in 13 inch?
Waarschijnlijk is door de platesetter de luchtstroom te klein geworden?
Een foto zou helpen. Eigenlijk altijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware

Ik heb een scheidingswand in mijn kolenmand en gebruik hem nooit.
Gewoon de kolen opzij schuiven en aansteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:38

Ik heb een BGE XL met een kolenrooster en afscheiding. Wel een andere als dat jij in de link stuurde. Werkt perfect. Zorgt inderdaad voor dat je bbq wat sneller op temperatuur is, maar vooral een besparing van kolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
Iemand ervaring met de spareribs van onderstaande bedrijf? Is dit vergelijkbaar met de dikbevleesde ribs van Makro.

https://meatformore.nl/pr...ontent=120207279639230710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:35
Ik heb een Grill Guru large en daar zit standaard een ronde heat deflector bij, nu wil ik soms iets eerst direct grillen en daarna indirect. Zijn er mensen die de heat deflector doormidden hebben geslepen?

[ Voor 6% gewijzigd door inTIMidate op 20-06-2024 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

inTIMidate schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:58:
Ik heb een Grill Guru large en daar zit standaard een ronde heat deflector bij, nu wil ik soms iets eerst direct grillen en daarna indirect. Zijn er mensen die de heat deflector doormidden hebben geslepen?
Met goede vuurvaste handschoenen kan je de deflector toch ook gewoon uit de barbecue halen/in de barbecue leggen als deze aan staat? Doe ik regelmatig.

Edit: Ik heb deze handschoenen https://products.thebasta...d-fiber-thermo-bbq-gloves

[ Voor 10% gewijzigd door Esumontere op 20-06-2024 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:55
En als je btaalbaar wilt:
GYS Werkhandschoen leer rood https://www.hornbach.nl/p...schoen-leer-rood/8277407/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 12:47

Niwla

dat dus....

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
Ik heb deze of vergelijkbaar in geel, must have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:35
Die heb ik inderdaad al, maar als ik de deflector er uit moet halen dan kan ik het dus niet tegelijk doen en dan moet het rooster er ook af. Het zou makkelijk zijn om gewoon het vlees te verplaatsen van de ene helft naar de andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:55
Die heb ik geprobeerd, maar dat is echt een kindermaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Raymond schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:14:
[...]

Die heb ik geprobeerd, maar dat is echt een kindermaatje
Hmm, ik vind ze verassend goed werken en ik heb volgens mij geen kleine handen. Wel heb ik voor grover werk lashandschoenen, maar die zijn te lomp als je fijnere motoriek nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 09:48
https://www.amazon.nl/Han...gloves%2Caps%2C115&sr=8-8
Deze zijn ook goed en niet te duur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07

Tomatoman

Fulltime prutser

Luuk1983 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:30:
[...]

Hmm, ik vind ze verassend goed werken [...]
Dat is een wel heel mooie situatie voor deze spelfout. Als handschoenen voor in het barbecuevuur ver-assend goed werken, wil dat zeggen dat je vingers goed overgaan tot as. Je bedoelt verrassend :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-10 21:41

f.h

ASS-Ware schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:31:
[...]

Ik heb een scheidingswand in mijn kolenmand en gebruik hem nooit.
Gewoon de kolen opzij schuiven en aansteken.
Je precies, maar wel met een kolenmand dus (die zit inbegrepen bij een KJ toch?). Ik heb nu namelijk (nog) geen kolenmand.
jordy89 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:33:
[...]

Ik heb een BGE XL met een kolenrooster en afscheiding. Wel een andere als dat jij in de link stuurde. Werkt perfect. Zorgt inderdaad voor dat je bbq wat sneller op temperatuur is, maar vooral een besparing van kolen.
Welke heb jij?

[ Voor 33% gewijzigd door f.h op 20-06-2024 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
inTIMidate schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:14:
[...]

Die heb ik inderdaad al, maar als ik de deflector er uit moet halen dan kan ik het dus niet tegelijk doen en dan moet het rooster er ook af. Het zou makkelijk zijn om gewoon het vlees te verplaatsen van de ene helft naar de andere.
Je laat je vlees toch even rusten en verhoogt dan de BBQ temperatuur voordat je gaat afgrillen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Tomatoman schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:10:
[...]

Dat is een wel heel mooie situatie voor deze spelfout. Als handschoenen voor in het barbecuevuur ver-assend goed werken, wil dat zeggen dat je vingers goed overgaan tot as. Je bedoelt verrassend :)
Een goede grap mag vrienden kosten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
f.h schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:11:
[...]

Je precies, maar wel met een kolenmand dus (die zit inbegrepen bij een KJ toch?). Ik heb nu namelijk (nog) geen kolenmand.
Bij mij, ook KJ, zat de kolenmand er bij ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Tomatoman schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:10:
[...]

Ik laat 'm denk ik ook maar zo staan haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
[...]

Bij de classic 2 zit in ieder geval geen kolenmand, bij de 3 volgens mij wel standaard tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
[...]

[...]

Welke heb jij?
Deze:
https://bbqgreeneggstore....lJn7VhXzAcZRoCuy0QAvD_BwE

En deze:
https://bbqgreeneggstore....lJn7VhXzAcZRoCuy0QAvD_BwE

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• borgdaville
Vandaag een set en forget pulled porkje (proceeeur van 900 gram) experiment.

Vlees avond van te voren in de rub en ‘s ochtends op de bbq, en dan laten liggen totdat ie ruim boven de 90 C is. Niet inpakken, sprayen, injecteren, lakken etc.

Resultaat is zeer goed lekker juicy en mals, fantastische bark. Mis wel een beetje het vocht uit de folie als je hem hebt ingepakt. Maar komt vast goed als ik morgen aanmaak met een mix van bbq saus en beetje appelcider azijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOw9iJs4OAijpdRmgrrIt7F566o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uAGceOm2lu5RjnpqiQ9OsVsV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbW3b7XdTeO7RkoZ_C8Zj7GcOvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y2249zhMpYFaMaFJYbahFxCB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHYXSslTpeiiq8W3kqD9eoCv1-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/arzh4HHVghnwICkw2AWL6Ags.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 291 ... 347 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism