Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 289 ... 347 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 20:04
Bokkie schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:57:
[...]

Luvan pepper cannon clone Nog steeds iets meer dan 50 euro, maar geen 200 zoals voor de pepper cannon

Deze heb ik, zeer tevreden mee. een peugeot (waar ik er ook 2 van heb) kunnen net zoveel kosten als deze.
Ah nice! Dat is al een stuk betere prijs!

Dank voor alle goede suggesties! Zie dat een koffiemolen ook niet zo duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 20:11

Jentae

Houdt van aglets.

Bokkie schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:57:
[...]

Luvan pepper cannon clone Nog steeds iets meer dan 50 euro, maar geen 200 zoals voor de pepper cannon

Deze heb ik, zeer tevreden mee. een peugeot (waar ik er ook 2 van heb) kunnen net zoveel kosten als deze.
Wellicht gekke gedachte:

Zou je hier ook peperkorrels, zoutkorrels en wat knoflookgranulaat bij elkaar in kunnen doen zodat je in één keer snel basisingrediënten voor een rub mee kunt grinden?

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:16
Komende zondag ga ik aan de gang met 1,5 kilo buikspek. Ga deels burnt ends maken en deels 'gewoon' buikspek. Lekker spelen met mijn nieuwe Bastard dus ben heel benieuwd hoe dat gaat lukken.

Heb in ieder geval 2 gerechten gevonden met vergelijkbare temperatuur dus wil het wel eens zien hoe dit gaat uitpakken. Wordt mijn allereerste keer op lage temperatuur werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Jentae schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:26:
[...]

Wellicht gekke gedachte:

Zou je hier ook peperkorrels, zoutkorrels en wat knoflookgranulaat bij elkaar in kunnen doen zodat je in één keer snel basisingrediënten voor een rub mee kunt grinden?
Ik zou daar eerder een zoutmolen voor gebruiken dan een pepermolen. Over algemeen wil je in het maalwerk van een pepermolen namelijk geen zout malen, tenzij je vaak een nieuwe pepermolen wil kopen :+

Ze hebben deze molen ook met een zoutmaalwerk, dus als je dat wil zou ik die halen.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
co2301 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:02:
[...]

Ik heb eerst een medium gehad, en had vrij snel spijt dat ik niet een large hadgenomen. Uiteindelijk is die er ook gekomen. Maak geregeld voor 4-6 man ribs of burgers, daarvoor is een large perfect!
Het lijkt er op dat die medium gewoon een marketing truc is om meer te kunnen verkopen.
Ik lees nogal veel dat mensen een medium kopen en dan na een korte tijd toch over gaan naar een large :)
(Ongeacht het merk kamado)

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-10 13:08
whoami schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:56:
[...]

Het lijkt er op dat die medium gewoon een marketing truc is om meer te kunnen verkopen.
Ik lees nogal veel dat mensen een medium kopen en dan na een korte tijd toch over gaan naar een large :)
(Ongeacht het merk kamado)
Ik heb zelf een medium en snap niet dat zoveel mensen een large kopen haha. De mensen die ik ken en een large hebben, zouden prima vooruit kunnen met een medium. Zelf zou ik graag een compact erbij willen. Niet omdat ik ruimte tekort kom op mijn medium, maar omdat ik dan meerdere gerechten kan klaar maken op verschillende temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:55
LegeBoekenkast schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:07:
[...]

Ik heb zelf een medium en snap niet dat zoveel mensen een large kopen haha. De mensen die ik ken en een large hebben, zouden prima vooruit kunnen met een medium. Zelf zou ik graag een compact erbij willen. Niet omdat ik ruimte tekort kom op mijn medium, maar omdat ik dan meerdere gerechten kan klaar maken op verschillende temperaturen.
Ik heb hier vrijwel standaard een half rooster laag en half rooster hoog boven de deflector. Warme en koude zone. Dan zou ik met een medium niet uit kunnen met een gezin van vier en zo nu en dan gasten. En dan ligt er alleen vlees op. Zes spiezen passen niet eens fatsoenlijk op de helft van mijn large zonder stapelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
barrymossel schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:31:
[...]

Ik heb hier vrijwel standaard een half rooster laag en half rooster hoog boven de deflector. Warme en koude zone. Dan zou ik met een medium niet uit kunnen met een gezin van vier en zo nu en dan gasten. En dan ligt er alleen vlees op. Zes spiezen passen niet eens fatsoenlijk op de helft van mijn large zonder stapelen...
Iedereen gebruikt hem anders he. En ik wil ook niet echt een hele discussie beginnen over of groter/kleiner beter is. Maar voor mijn gebruik heb ik geen grote Bastard nodig. Ik bereid vaak mooie stukken vlees of vis op de Bastard. Dan kom ik met een half rooster sowieso niet uit, ook niet op de large. Redelijk recent nog pulled chicken gemaakt van 2 kg, daar kun je bijvoorbeeld prima van eten met een man of 8/10. Met Ribs ga ik zeker problemen hebben als er meer dan 3/4 op moeten, maar die maak ik bijna nooit. Wij koken vrij vaak voor een man of zes en dat gaat ook prima op de medium. Zes spiesen passen bijvoorbeeld makkelijk op mn medium (niet op een half rooster).

Moet wel zeggen dat ik nog een Boretti Barilo ernaast heb. Dus als ik voor grote aantallen burgers moet zorgen, ga ik daar de Kamado sowieso niet voor gebruiken. En het komt zeer weinig voor dat ik een half rooster gebruik, zeker als ik met een man of 6 ga eten.

Toegegeven een Large is absoluut een meerwaarde en het oppervlak is mooi groot. Maar ik heb absoluut geen spijt van de medium. Ik denk echter dat als men echt kijkt naar het oppervlak dat ze gebruiken je niet perse een large nodig hebt in heel veel gevallen. Ook op het BBQ genootschap zie ik in de meeste gevallen foto's voorbij komen van large Kamado's met 1 of 2 stukken vlees/vis en groenten.

De belangrijkste reden voor de aanschaf van een large, of vervanging van mijn medium, zijn wat mij betreft de accessoires. Die zijn er gewoonweg meer voor de large, aangezien die volgens mij ook het meeste verkocht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:52
LegeBoekenkast schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:07:
[...]

Ik heb zelf een medium en snap niet dat zoveel mensen een large kopen haha.
Als ik wat hamburgers op de BBQ leg en op het laatst de broodjes geopend er bij, dan is mijn 61CM rooster wel redelijk vol.
Als ik op een feestje aan het BBQ-en ben, bijvoorbeeld ribfingers, dan heb ik zelfs een extra rooster op het 61CM rooster staan voo extra ruimte.
Ik heb er nu 3 racks ribben, losgesneden van elkaar, er op liggen en dat past prima, een 4e zou er zou niet bij kunnen.
Daarom heb ik een wat groter model aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
ASS-Ware schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:15:
[...]

Als ik wat hamburgers op de BBQ leg en op het laatst de broodjes geopend er bij, dan is mijn 61CM rooster wel redelijk vol.
Als ik op een feestje aan het BBQ-en ben, bijvoorbeeld ribfingers, dan heb ik zelfs een extra rooster op het 61CM rooster staan voo extra ruimte.
Ik heb er nu 3 racks ribben, losgesneden van elkaar, er op liggen en dat past prima, een 4e zou er zou niet bij kunnen.
Daarom heb ik een wat groter model aangeschaft.
61cm is ook wel een hele flinke unit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 12:03
De grill guru large bij de AH verschilt met die van de Hornbach.

Die van de Hornbach vind ik wel mooier in dat grijs en komt ook met een flip grid systeem. Is dat €100 meer waard?

Al kan ik er nog wat afkrijgen met klus cadeau bonnen kan ik er €63 afkrijgen. En dan heb Ik bezorgkosten al meegerekend, maar moet ik wel naar de winkel om de bonnen in te leveren kom ik op €637.

Bij AH kunt je alleen een platesetter met plate en een hoes bij bestellen dan is het €650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-10 21:05
Ik had bijvoorbeeld op een gegeven moment een gerecht in een gietijzeren pan en de steel was net te groot waardoor ik het niet kon maken. Toen maar besloten om een maat te upgraden om een extra dimensie toe te kunnen voegen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 17:53
Vandaag de bbq hoek onder handen genomen, de RVS smoker stond redelijk in de weg. Nu past het mooi en beton u profiel gebruik met eiken plank ertussen. Met daarop een slagersblok en Green Egg. Volgend weekend wat hout kloven en de ruimtes vullen. Dit weekend geen tijd ivm sloep halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zem3pZXo7-u8F099P5ostLoO8DI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ga7gtgMZYaEEnKe96zsaD8uF.jpg?f=fotoalbum_large

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwmUuM3luCzpWpUobt-jEhF5FtQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27LxnfEBmf9KrUuPPOwzDrQc.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ziet mijn schoorsteen er na 9 maanden uit. Mijn best gedaan om de kamado voldoende te luchten en bij hevige buien en tijdens de herfst maanden veel onder de hoes te hebben. Paar keer schimmel gehad wel, maar dat heb ik dan weggebrand en geboend.

Is dit normaal? Dat afbladderen lijkt me niet goed. Ben benieuwd of ik er garantie op kan krijgen.

Edit: overweeg trouwens om de schoorsteen ff in de kamado te zetten om die ergste plekken weg te branden. Goed/slecht idee?

[ Voor 7% gewijzigd door DennisCle op 07-06-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:21
Hari-Bo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:28:
Vandaag de bbq hoek onder handen genomen, de RVS smoker stond redelijk in de weg. Nu past het mooi en beton u profiel gebruik met eiken plank ertussen. Met daarop een slagersblok en Green Egg. Volgend weekend wat hout kopen en de ruimtes vullen. Dit weekend geen tijd ivm sloep halen.

[Afbeelding]
Gaaf hakblok
Waar heb je die gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
Togi schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:07:
[...]

Gaaf hakblok
Waar heb je die gevonden?
Waar ik alles vind, marktplaats ;)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ASS-Ware
Vandaag spare ribs burnt ends, naar een video van NasQ BBQ.
Ribs klaar in 2,5 uur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVtJqD4DgqDvWiL94wCO1_wV5qE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/psds6ZkqSv7vZZeWjQ4MwVcC.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst alle stukjes los snijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Mw46yfJ1aGBYstBUTtRiCq5b0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEYSlkjs3OgYM4nn3DE9U4zY.jpg?f=fotoalbum_large

Rubben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70FtEJt9VUscPsJzwZMs0IC_gPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgMAXsrpWzU5Rk5mg7HrAeIj.jpg?f=fotoalbum_large

Op de BBQ, ingesteld op 140C, chunk appelhout er bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jICvtwOnC423d3Es_NZoXUBImyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sja2yV2mBehWeE1UhemNlWhw.jpg?f=fotoalbum_large

Na 3 kwartier zagen ze er zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGjHVTFUTyxF9HT6pzGXW3Mnfnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kz2jw9pU7CJvBUs69nhD4iFd.jpg?f=fotoalbum_large

Toen in de braadslede gedaan met wat roomboter en BBQ saus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziF-7EJshxkclB6Mv75MRWfzIwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxefYdw4ZIZAsCQanP3e56Zz.jpg?f=fotoalbum_large

Afdekken en weer in de BBQ.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Doz4vn6loQkm0jJjDYz8NolhXsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJIygcquKS99n33v0YycRR4e.jpg?f=fotoalbum_large

Na 1,5 uur in de braadslede was het tijd om uit te pakken en te gaan eten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Zx5mu-sjoxjtownsf1VlXFo7K0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVDfaVxSyz5656DK79Fp6ZzW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sD6odw_brQLMtqQxfMqY6_QOZis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Vi04aeWxY8ORayPkfHscgBw.jpg?f=fotoalbum_large

NasQ BBQ doet de fase in de braadslede 45 min om een beetje bite te houden, ik deed 1,5 uur om ze malser te krijgen.
Ze waren bijna fall off the bone.
Ik vond ze erg geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:09

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Vraagje, heb gezocht op 'deflector schoonmaken' maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden. Hoe maak je de deflector plates schoon? Die van mijn Bastard hebben een blanke stenen kant (onderkant) en een glanzende zwarte kant (bovenkant). Branden jullie die schoon of met een schuurspons onder de kraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:46

The Legend

*Plop*

DennisCle schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:48:
[Afbeelding]

Zo ziet mijn schoorsteen er na 9 maanden uit. Mijn best gedaan om de kamado voldoende te luchten en bij hevige buien en tijdens de herfst maanden veel onder de hoes te hebben. Paar keer schimmel gehad wel, maar dat heb ik dan weggebrand en geboend.

Is dit normaal? Dat afbladderen lijkt me niet goed. Ben benieuwd of ik er garantie op kan krijgen.

Edit: overweeg trouwens om de schoorsteen ff in de kamado te zetten om die ergste plekken weg te branden. Goed/slecht idee?
Welk merk? Het afbladderen van de verf heeft zeer waarschijnlijk te maken met bepaalde zuren dat vrijkomt uit vet in het vlees, dat is kennelijk zo agressief dat de verf daarvan loslaat. Heeft dus niks te maken met temperatuur. Enige oplossing daarvoor is heel regelmatig je topcap afwassen. Is een bekend probleem bij Kamado Joe iig (mijn 1e topcap is onder garantie vervangen).

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:28
Xqlus1ve schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:05:
Vraagje, heb gezocht op 'deflector schoonmaken' maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden. Hoe maak je de deflector plates schoon? Die van mijn Bastard hebben een blanke stenen kant (onderkant) en een glanzende zwarte kant (bovenkant). Branden jullie die schoon of met een schuurspons onder de kraan?
YouTube: ConvEGGtor en Baking Stone (pizzasteen) schoonbranden | Big Green Eg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:33

Dennis1812

Amateur prutser

Gewoon in je bbq leggen.
Per sessie omdraaien en dan branden ze vanzelf schoon.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
The Legend schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:11:
[...]

Welk merk? Het afbladderen van de verf heeft zeer waarschijnlijk te maken met bepaalde zuren dat vrijkomt uit vet in het vlees, dat is kennelijk zo agressief dat de verf daarvan loslaat. Heeft dus niks te maken met temperatuur. Enige oplossing daarvoor is heel regelmatig je topcap afwassen. Is een bekend probleem bij Kamado Joe iig (mijn 1e topcap is onder garantie vervangen).
Primo Grill. Nooit aan gedacht dat ik die topcap ook moest aanpakken, dacht dat het met het opstoken van de bbq dat ik soms doe voor het vocht (en incidenteel de schimmel) dat ook wel goed zou gaan. Weer wat geleerd. Afwassen een beter idee dan gewoon in de bbq zetten met opstoken om het schoon te branden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 09:36
Fik erin })

En na iedere sessie gewoon omdraaien, vieze kant boven het vuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:09

Esumontere

Floep, banaan.

co2301 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:16:
[...]

Fik erin })

En na iedere sessie gewoon omdraaien, vieze kant boven het vuur.
Dat is met die van de Bastard niet helemaal handig, gezien de zwarte coating bedoeld is om makkelijker schoonmaakbaar te zijn, en zodat het vet niet in de steen trekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Esumontere schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:59:
[...]

Dat is met die van de Bastard niet helemaal handig, gezien de zwarte coating bedoeld is om makkelijker schoonmaakbaar te zijn, en zodat het vet niet in de steen trekt...
Oftewel om de paar keer ff de stenen zonder vlees ff schoon laten branden, prima. Geldt dit ook voor een gietijzeren rooster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Gewoon bij elke sessie omdraaien, dan branden ze vanzelf schoon.
Keramiek nooit nat maken, onder de kraan of onderdompelen.

[ Voor 5% gewijzigd door ASS-Ware op 08-06-2024 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 20:04
Eigenlijk heel makkelijk. Je schraapt de bovenkant (zwarte kant) schoon met een plamuurmes of iets dergelijks en dat is het. Omdraaien is bij mij niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Vandaag de eerste poging tot roken op de Bastard; 3 mooie kipfilets! Had op mijn offset smoker al wat ervaring, maar wat is zo'n kamado fantastisch makkelijk op temperatuur te houden zeg!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tkmh9_ErnlGFRrtZU_oCpRbSA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOfTITK1YWqpMZKtzbJ0WEd2.jpg?f=fotoalbum_large

Het lukt me echter niet om de temperatuur onder de 125°C te krijgen, ik vermoed door mijn lekkende topvent. Vandaag maar even een mailtje naar de klantenservice van de Intratuin gedaan, want als ie dicht staat trekt hij nog behoorlijk. We gaan het zien!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ethernety
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:23
jordy89 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:24:
[...]

Zou je dit even kunnen laten weten? Ik heb BGE XL, us vergelijkbaar met die van jou.
Inmiddels binnen en vandaag geinstalleerd. De halve manen liggen er goed en stabiel in. Het rekje is wel van dun staal gemaakt maar lijkt mij stevig genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeF5uiiyWmqzI87tO5_ccZSFwSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F8ShqIuRdfoZAEIV0LlJlY3c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jordy89 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:24:
[...]

Zou je dit even kunnen laten weten? Ik heb BGE XL, us vergelijkbaar met die van jou.
Ik heb zo'n zelfde rekje en een xl. Gietijzer, rvs en twee halve deflectors gaat er prima in.
Eerste keer was beetje spannend maar het gaat al jaren goed :)

Het rekje dat je aan je nest kunt bevestigen vind ik veel minder handig.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gisteren waren we in Deventer, bij de VrijMeaDow Smoke&BBQ Editie waar we de gasten lekker hebben laten smullen van 5 verschillende gerechten van de bbq:

Moinkballs
Gevulde wrap met pulled pork
Warm gerookte zalm met frisse komkommersalade
Broodje brisket
Warm gegrilde ananas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IciLVOoMuKMvFlZ0gGD_5B0Ilc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVCdHoEf5UFfXsb5u1Slx8ql.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3JRTSZxNRXsOxkTS1bJEr7ZU_o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p9QV73UcKSAtCI5oXH99fyOF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgOiYQPmvE-KF3MPnqL7ZkO_t00=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52PRk473fhfKKBzoO66CxDSm.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/on78VuA7JiwwUqkG0qWdtKnReNM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TYqcIWQcqYd0RcSFR3NyegYm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUKx9UIhZViFPo9LhQnPPOSGGhc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wt4MMkThuYj6GI8Mlw5ogfo3.jpg?f=fotoalbum_tile

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10
Koffie schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:35:
Gisteren waren we in Deventer, bij de VrijMeaDow Smoke&BBQ Editie waar we de gasten lekker hebben laten smullen van 5 verschillende gerechten van de bbq:

Moinkballs
Broodje brisket
Warm gegrilde ananas

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Is dat dezelfde braai als die je thuis hebt, of is dit een speciale mobiele variant?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Jan_V schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:42:
[...]

Is dat dezelfde braai als die je thuis hebt, of is dit een speciale mobiele variant?
Dit is een mobiele braai, de Home Fires Trolley 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Gaaf! Zo'n Freestanding 800 zou hier wel een leuke toevoeging zijn in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Xqlus1ve schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:34:
[...]

Oftewel om de paar keer ff de stenen zonder vlees ff schoon laten branden, prima. Geldt dit ook voor een gietijzeren rooster?
Het rooster borstel ik altijd na gebruik.
Product er af, borstelen, BBQ dicht en dan eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:16
Wat zit er nog meer bij de warm gegrilde ananas? 🤩
Koffie schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:35:

Moinkballs
Broodje brisket
Warm gegrilde ananas

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

impactftw schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:17:
Wat zit er nog meer bij de warm gegrilde ananas? 🤩

[...]
Griekse stijl yoghurt met een crumble van kletskop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ga morgen voor het eerst een Picanha Black Angus 1,3kg op de kamado maken, klopt het dat het ongeveer 2 uurtjes op de bbq inneemt qua tijd?

Dan weet ik hoelaat ik ongeveer moet beginnen als ik de rust-tijd meeneem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Xqlus1ve schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:49:
Ga morgen voor het eerst een Picanha Black Angus 1,3kg op de kamado maken, klopt het dat het ongeveer 2 uurtjes op de bbq inneemt qua tijd?

Dan weet ik hoelaat ik ongeveer moet beginnen als ik de rust-tijd meeneem :)
Dat hangt natuurlijk enorm af van je bereidingswijze en met name temperatuur.

Als je een spit hebt, overweeg om aan het spit te bereiden. Erg lekker voor Picanha.

Maar met 2u moet je zeker een heel eind komen.
Let op dunnere uiteinden. Die garen snel door. Evt even dubbelvouwen of desnoods afsnijden en die later erop leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Laatst online: 20:03
Hari-Bo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:28:
Vandaag de bbq hoek onder handen genomen, de RVS smoker stond redelijk in de weg. Nu past het mooi en beton u profiel gebruik met eiken plank ertussen. Met daarop een slagersblok en Green Egg. Volgend weekend wat hout kloven en de ruimtes vullen. Dit weekend geen tijd ivm sloep halen.

[Afbeelding]
Mooie hoek, zijn die gaten bovenin zodat de rook weg kan?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
borgdaville schreef op zondag 9 juni 2024 @ 07:09:
[...]

Mooie hoek, zijn die gaten bovenin zodat de rook weg kan?
Nee zit melkglas achter. Maar wellicht een optie als ik de voorzijde van de kapschuur ga voorzien van een glazen schuifpui.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23
Dennis1812 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 01:44:
[...]

Dat hangt natuurlijk enorm af van je bereidingswijze en met name temperatuur.

Als je een spit hebt, overweeg om aan het spit te bereiden. Erg lekker voor Picanha.

Maar met 2u moet je zeker een heel eind komen.
Toevallig gisteren weer eens gedaan. In totaal 2.6kg USA Grain Fed Black Angus (2x zo'n stuk als @Xqlus1ve heeft), duurde iets meer dan een uur. Spit is echt de beste manier daarvoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zl1jJzvYBgTTtceM5qqxrK6fcPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KocPA2vmUsKdBFqna76NaV3t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vandaag van plan 600g ribeye klaar te maken op de kamado. Denk reverse sear. Dus eerst indirect met wat rookhout tot 45 graden en daarna op de speksteen af grillen tot ongeveer 50 en dan laten rusten voor een half uurtje tot ongeveer 55 graden.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Even snel wat op de gas grill.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mxe0561jTm4wOR7D2R2Z5J1z8y0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpPOD2dq9iznXyXnzIQ5fovP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q79d8Zk9qFrKgcd2cHnaID3P7ic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjDTPk4bN6e0J0Uuqowvw1JA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ctIdUr6JCGNgYOrWjK6rLpYTw40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmL2dgZEMT6B6JrXd98x6Z7I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GoEDJpogeU5jVGAcM5DPUGo6fY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evHnt7jSzdDs98x6fUo8ztAT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• liedetector
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 09:20
je gesneden tijdens het grillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
liedetector schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:38:
[...]

je gesneden tijdens het grillen?
🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MiKeZZa
Vandaag lekker gerommeld met mijn Bastard en 1,5 kilo buikspek.

Heb een stuk buikspek gemaakt op 130 graden, met Aziatische rub.

Verder ook burnt ends gemaakt.

Viel nog niet alles mee; het buikspek vond ik wel flink vet smaken in verhouding tot een wat meer uitgebakken speklap.

De burnt ends waren op zich wel lekker, maar ik had ze ingesmeerd met bbq saus. Dat was niet helemaal onze smaak, iets te zoet voor het mooie icm spek wat ons betreft. Ik had ook nog een beetje niet ingesmeerd, dit beviel ons op zich beter. Al moet er daarvoor nog iets meer rub op.

Al met al was het geen heel groot succes…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3_p4k3C9oWqwfj2qPc_BrrCJXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vnR66PLUbFpsEKnC6BcUmOe2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tet5HA3zMDUgXAMmh5steoIYu4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYeO8Kf1ZY9UWWQQW9Iy3lgJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0hIQp8-O1NFLXEOBaYS3EIhaf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KoO2sD6DweyfuyWhlRTyaCdX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kiP1IdoDm3ku4oyMbHG8ZIPs3CU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03rbZCuniwkLNCVXnMzMxkWv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jd04pxYrGI8DqSGQUFQsRBt0-ME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SvJg8i4konprNQs8CmkCflJD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door MiKeZZa op 09-06-2024 21:00 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JackBigBoss
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 18:25
Dit weekend ook heerlijk Black Angus Picanha gemaakt.
Reversed sear.
Dome op 120-130 tot kern van 48 daarna opstoken en kern tot 55.
Resultaat was subliem!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfRpZ7HcGqiEYg4ck4uoVGkZtRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jEtMpCu7ePPJFA0RbQ3awqeF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pNjkGAZPV2GFffww5au3q2yxi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYGoVg9dcw9rcXm4oxkMyykx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUW0PiLE71rUHnpdZSVTRARVdOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAtg3CrCOqFXOHG2AipAaYyz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rjQEQ2ZEXxLyztwYFKncqWQ4zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFdc8P9wvZwqygYGHfx6Qwst.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igxwwWWx1JKp4MpCDVtD-SpENJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FO23YTsMAarSn9O35qQpWRBF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-10 20:08
Zijn er mensen met een big green egg die een large hebben maar die spijtg hebben dat ze niet voor de xl zijn gegaan ? ik ben aan het kijken maar ik weet niet goed welke maat het beste is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:09
SteffanS schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:03:
Zijn er mensen met een big green egg die een large hebben maar die spijtg hebben dat ze niet voor de xl zijn gegaan ? ik ben aan het kijken maar ik weet niet goed welke maat het beste is.
Ik heb de large, maar nog geen moment spijt gehad dat ik niet de xl heb genomen. Het enige moment wanneer ik ruimte tekort heb is als er grote groepen (15+) komen eten. Dat is niet vaak en als het al is moeten ze wat langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:58
Ik heb wel frequent ruimte tekort, maar weet eigenlijk niet of een XL dat op zou lossen. Bijvoorbeeld een rooster vol chicken wings en dan groente 60% van het rooster. Chicken wings eraf worden ze een beetje koud en minder crispy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 08:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Gongbao schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:39:
Ik heb wel frequent ruimte tekort, maar weet eigenlijk niet of een XL dat op zou lossen. Bijvoorbeeld een rooster vol chicken wings en dan groente 60% van het rooster. Chicken wings eraf worden ze een beetje koud en minder crispy.
Dit weekend toevallig nog gemaakt. Ik heb ze in de Letzq basket aan het spit gedaan. Geen gehannes met ongelijkmatige garing, je zet hem aan en hebt er geen omkijken naar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvk00EQ9Q8QxJRC2p-KyDcGXrXg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xN99JtHqzVZbhrkHJRmeiqpv.jpg?f=user_large

Foto van de setup tijdens een eerdere sessie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkclpS2ld4UVHg7sHcJKeO14DMU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C4KT67tjjFBNVaJzJPMMUzSU.jpg?f=user_large

Inmiddels heb ik geleerd dat ik de druipschaal beter achterwege kan laten.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 23:57
Some0ne schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:46:
[...]

Ik heb de large, maar nog geen moment spijt gehad dat ik niet de xl heb genomen. Het enige moment wanneer ik ruimte tekort heb is als er grote groepen (15+) komen eten. Dat is niet vaak en als het al is moeten ze wat langer wachten.
Kan je dat niet oplossen door dit ?
WTF, die prijs :o

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:39
whoami schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:42:
[...]

Haha ja over die prijs heb ik me ook al eens vaker verbaasd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:09
[...]

Bij veel personen voor mij nog steeds niet de oplossing. Wel ideaal omdat je op veel verschillende manieren kunt bereiden. Overigens niet voor die prijs aangeschaft. Inflatie is flink aanwezig bij veel bbq producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:41

f.h

En je hoeft niet alle accessoires in 1x te kopen. Ik heb ook een large en zit nu te denken om dat multi level rack aan te gaan schaffen, omdat ik nu vaker veel verschillende, kleinere gerechtjes wil maken.

Ik heb (natuurlijk?) ook over een XL nagedacht, maar wanneer we met het gezin eten is het ruim voldoende. Als je meerdere eters hebt, moeten ze inderdaad maar even wachten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[...]

Ik heb hem voor de XL. Dan is hij 430 ipv 318 euro. Meen dat hij ook soortgelijke prijs had 2 jaar geleden.
Tsja dat is heel veel geld. Zeker als je er ook nog keramische halve maantjes inlegt.

Gebruik ik het vaak? Grappig genoeg gebruik ik het bovenste rekje best veel als ik kipvleugels maak. Dan liggen ze heel mooi vlak bij het hete keramiek. Lekker krokante buitenkant en sappige binnenkant. Gewoon 45-60 mins op 140C.

Die onder- en middenlaag tegelijk gebruik ik nooit. dan moet je je middenlaag ontruimen om er onder bij te kunnen (of je hebt een halve midden- en een halve onderlaag).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:16
Waar ik van baal is dat ze reclame maken dat je dat minimaxrooster er onderin kan leggen om heel heet te roosteren. En dat het bij mij voor geen meter past :(

Ik heb de mijne in een "package deal" bij greeneggtotaal gekocht. Ik zie dat die intussen van 380 naar 480 euro is gestegen, in 2,5jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:04
Vriendin en ik hadden gisteren heel veel zin in gerookte zalm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ynR0g-2G5ko_vtO-yI5soxMHEDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2CUtnLWuvzsTFn6dSAOG01Q.jpg?f=fotoalbum_large

Blijft toch wel ultiem lekker.
De BBQ was iets te heet.

130 graden waar hij eigenlijk 80 - 100 hoort te zijn.
Maar het mocht de pret niet drukken en was uiteindelijk super mals en zacht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• liedetector
spijt zit vooral bij mensen die voor een medium gaan ipv large denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Als je tegelijk direct en indirect wilt bbq'en voor meer dan 2 mensen, dan wil je idd minimaal een large.
Ik zou denk ik liever 2 bbq's willen hebben (in mijn situatie, gezin van 3 personen en 3x per jaar bbq-visite) dan een XL. Als je een XL overweegt omdat je af en toe een feestje geeft, maar verder voor je gezin wilt bbq'en, dan zou ik een large nemen. En daarnaast een bbq waarop je kan grillen.
Ik heb een weber 57 bbq naast de large kamado. Als we met veel mensen zijn, gaat dat ding erbij aan. Op de kamado gaan dan de dingen die met wat meer controle moeten. De rest gaat op de weber, met z'n 57cm grilldiameter. Werkt super. En ik hoef niet voor ons drietjes steeds een XL kamado aan te steken.
(sterker nog, ik laat de L dan ook uit en stook de grillguru compact op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector
Raymond schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 00:33:
[...]

Als je tegelijk direct en indirect wilt bbq'en voor meer dan 2 mensen, dan wil je idd minimaal een large.
Ik zou denk ik liever 2 bbq's willen hebben (in mijn situatie, gezin van 3 personen en 3x per jaar bbq-visite) dan een XL. Als je een XL overweegt omdat je af en toe een feestje geeft, maar verder voor je gezin wilt bbq'en, dan zou ik een large nemen. En daarnaast een bbq waarop je kan grillen.
Ik heb een weber 57 bbq naast de large kamado. Als we met veel mensen zijn, gaat dat ding erbij aan. Op de kamado gaan dan de dingen die met wat meer controle moeten. De rest gaat op de weber, met z'n 57cm grilldiameter. Werkt super. En ik hoef niet voor ons drietjes steeds een XL kamado aan te steken.
(sterker nog, ik laat de L dan ook uit en stook de grillguru compact op).
grappig, je beschrijft nu precies wat ik in de tuin heb staan en kan me er helemaal in vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:59
In het verleden heb ik ook getwijfeld tussen een XL en L en uiteindelijk voor een XL gegaan, en zou niet kleiner willen. Als ik een volledige maaltijd bereid voor 4 personen heb ik aan een XL voldoende (ligt dan wel zo goed als vol), maar zou dit niet met een L niet redden. Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld steak, wat groente grillen (aubergine, paprika etc) en iets van aardappels erbij. Ik vind het ook heerlijk om te bbqen met een halve moonstone erin, zodat je een directe en indirect zone hebt. Qua brandstof verbruikt het iets meer, maar met een kolenmand eronder is dat redelijk te verwaarlozen. Mocht het budget het toelaten zou ik voor de grotere gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Hier de L en een Weber MT.
Ik merkte dat ik het in het begin het wel lastig vond om om te gaan met het kleinere oppervlak wanneer ik een maaltijd bereidde voor het gezin (5 personen). Waar dat op de Weber prima ging was het nu meer puzzelen.
Maar een iets grotere groep ging opzich ook prima (incl level system) maar is wat meer plannen.
Voor hele grote groepen (afgelopen weekend 22 man) pas ik mijn gerecht aan. Ik kies dan voor bijv 1 product als bijv pulled pork/chicken of zoals afgelopen weekend kebab met pita en ga dan niet proberen een complete maaltijd op de bbq te bereiden.
Aardappels uit de airfryer en salades en tzaziki erbij en creëer je dan een prima maaltijd die goed te behappen is op het oppervlak (had de weber niet nodig).

Persoonlijk zou ik niet voor de xl gaan maar dat komt meer dat de L net in de buitenkeuken past (keuken was ontworpen voor de M maar daar had ik geen rekening mee gehouden). Ook gebeurt het te weinig dat ik denk ik het oppervlak echt nodig hen van de XL (al zou het wel puzzelen schelen soms).
Misschien dat ik dan eerder zou gaan voor 2x een L ;)
Succes iig met je keuze (blijft lastig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23
Begin met een Large, en daarna uitbreiden met een MiniMax.

Veel accessoires voor de large (en niet altijd voor de XL), en voor de snelle burger/maïskolven etc is de MiniMax perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
[...]

Waar is dit nou echt handig voor? Simpelweg meer ruimte? Of juist andere plek in de BBQ (en dus andere temp?)? Of beide?

En zo ja; is het bovenin warmer? En als dat zo is; hoeveel scheelt dit?

Zomaar wat vragen van een beginner.... Heb dit ook nog niet gezien voor de Bastard Large eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

MiKeZZa schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:49:
[...]

Waar is dit nou echt handig voor? Simpelweg meer ruimte? Of juist andere plek in de BBQ (en dus andere temp?)? Of beide?

En zo ja; is het bovenin warmer? En als dat zo is; hoeveel scheelt dit?

Zomaar wat vragen van een beginner.... Heb dit ook nog niet gezien voor de Bastard Large eerlijk gezegd.
De Bastard large wordt er zelfs standaard mee geleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Esumontere schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:59:
[...]

Niet met dat kleinere extra rooster bovenop, maar goed, daar zijn natuurlijk ook prima losse opzetrekjes voor te krijgen, mis je alleen dat schuifmechanisme.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De eeuwige discussie tussen een L en een XL :)

Ik heb hier thuis de Masterbuilt Large en de Kamado Joe Junior. Het is gewoon afhankelijk van wat je wilt doen. Voorheen gebruikte ik de Masterbuilt als go to bbq maar nu is het de KJJ. Hij is wat kleiner en misschien iets meer behelpen maar voor de snelle (en minder snelle simpele) bbq is die ideaal.

Met een XL zou ik niet happy worden, veel massa en meer kolen verbruik voor die enkele keer. Dan liever een L en een S/M er naast. En dan kan je nog op 2 temperaturen werken ook.

Nu doet de pelletBBQ dienst als opberging, de bullit smoker staat ergens in een hoekje en die action kamado, die staat ook nog ergens.. oh de WGA is er ook nog... :+

Maar basically is het altijd de KJJ by default en daarna de MB. De rest afhankelijk van wat ik wil doen.
Pulled Pork, BeefRibs -> pellet bbq want set and forget.
De bullit smoker voor als ik met vuur wil spelen.
De WGA voor op de camping..

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 11-06-2024 12:14 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
[...]

Ja met 2 lagen. Maar hier zie ik een hele toren. Dat bedoelde ik meer. Juist ook omdat ik mensen soms hoor over je pizza zo hoog mogelijk in de dome leggen e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
De large van big green egg is kleiner dan de large van bastard en kamado joe correct?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-10 20:17
Gonadan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:22:

[...]

Briketten van de supermarkt zijn over het algemeen hét recept om de buurt blauw te zetten.
Wel verdraaid, vandaar. Ik had eerst Weber briketten en ik kwam net een beetje tekort, dus bij de Lidl om de hoek gehaald. Alleen rookte het dus wel een stuk meer dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik ben op zoek naar een RVS drip pan ergens tussen de 32 en 35 cm voor een schappelijke prijs. Ik lees dat die van The Bastard een coating heeft die makkelijk stuk gaat en die van Grill Guru lijkt zonder coating, maar op diverse websites staan soms werkelijk 2 foto’s bij die van Grill Guru, die van The Bastard met coating en RVS 8)7 . Wil er ongeveer 30 euro aan uit geven. Tips zijn hartstikke welkom!

En ik hoor uit kennisen kring dat men voor een spare ribs rek die van de Ikea gebruiken, meer gebruikers hier? Amazon heeft ze ook voor redelijke prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:56
purplevendetta schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:28:
[...]

Wel verdraaid, vandaar. Ik had eerst Weber briketten en ik kwam net een beetje tekort, dus bij de Lidl om de hoek gehaald. Alleen rookte het dus wel een stuk meer dan ik had verwacht.
Ik vind de standaard Weber briketten ook best aardig roken in het begin. Ik heb in de actie bij de Gamma een week of 4 geleden 2 zakken kokosbriketten gehaald voor de prijs van 1 en die roken aanmerkelijk minder.. Zondag zat het weer ff mee dus ik dacht, ff proberen die hap en de briketten zelf zijn wat kleiner maar ik vind ze fijner.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borgdaville
  • Laatst online: 20:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_s9LzmQSSiPwtRHKhE0o8Uk1v3Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DcSEYg2a2zf6c0DDAFROJYQz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKbHqONEl6Yoj0OU6xaZ6NL7qjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xrRmfxiGXDkBExQEQ8PFtVuK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aILcSnSGWfJZlFISmrPkWbc9PGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSqJeDgukWFZky4B6MYO76ma.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zag bij de Dirk van de broek hele mooie stukjes (goede verhouding vet/vlees) buikspek voor weinig en kon het niet laten eentje mee te nemen. Hadden overigens ook mooie stukken procereur.

Nachtje in de marinade en daarna op de Masterbuilt. Fantastisch resultaat waar je alle kanten mee op kan.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:29
borgdaville schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:47:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zag bij de Dirk van de broek hele mooie stukjes (goede verhouding vet/vlees) buikspek voor weinig en kon het niet laten eentje mee te nemen. Hadden overigens ook mooie stukken procereur.

Nachtje in de marinade en daarna op de Masterbuilt. Fantastisch resultaat waar je alle kanten mee op kan.
Kom je in het bbq topic, zie je weer red candles 8)7
Maar mooi spekje hoor, :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Xqlus1ve schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:44:
Ik ben op zoek naar een RVS drip pan ergens tussen de 32 en 35 cm voor een schappelijke prijs. Ik lees dat die van The Bastard een coating heeft die makkelijk stuk gaat en die van Grill Guru lijkt zonder coating, maar op diverse websites staan soms werkelijk 2 foto’s bij die van Grill Guru, die van The Bastard met coating en RVS 8)7 . Wil er ongeveer 30 euro aan uit geven. Tips zijn hartstikke welkom!
Blader even terug, meer dan eens besproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard

En ik hoor uit kennisen kring dat men voor een spare ribs rek die van de Ikea gebruiken, meer gebruikers hier? Amazon heeft ze ook voor redelijke prijzen.
Dat pannenrek is top inderdaad! Wel de plastic dopjes voor je eerste cook eraf schroeven 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dat Ikea rekje is top.
Plastic eraf en klaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond

Mijn drippan staat op de heat deflector. Dus die wordt bloedheet en na 3x gebruiken zit er vanalles op aangebrand. Ik zou me dus niet zo druk maken over het materiaal. Na een paar keer gebruiken zien ze er allemaal hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
drmadi schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:33:
Als je spareribs bij B&S haalt, neem dan de livar (Limburgs varken), goedbevleest en hier na 5 uur roken altijd sappig.
Toevallig zit ik hier net naar te kijken, maar ik word er niet 100% zeker van dat ze naturel geleverd worden. Er staat niets in de tekst over marinade of wat dan ook maar er is ook geen plaatje van gewoon vlees.
Plus ik twijfel of deze dan ook wel enigszins goed bevleesd zijn, daar staat verder ook niets over,

Iemand ervaring met deze dingen? Want ik ben op zich wel fan van Livar in het algemeen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Heb toch maar een garantieclaim ingediend bij de Intratuin, dit is toch wel veel lekkage bij gesloten topvent:

[ Voor 14% gewijzigd door Esumontere op 12-06-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 15:46
Vrijdag krijgen we weer wat vrienden eten,
Nu wou ik weer wat lekkere snacks maken op de Grill Guru Large.
Wat is jullie favoriet.

- Pork belly burnd ends.
- Chicken Wings.
- Moink balls

En hebben jullie nog lekkere recepten voor de variatie.

[ Voor 13% gewijzigd door sten123 op 12-06-2024 09:41 ]

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:39

Eerder besproken, heb m daardoor ook gekocht, maar nog niet getest:

https://www.ikea.com/nl/n...izzaplaat-grijs-00456684/

Kun je weer €24,- in je zak steken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
Esumontere schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:39:
Heb toch maar een garantieclaim ingediend bij de Intratuin, dit is toch wel veel lekkage bij gesloten topvent:

[YouTube: lekkende topvent Bastard]
Ik heb uitgebreid gewaarschuwd in dit topic maar dit werd weg gelachen en het zou allemaal opgelost zijn. Voor nu kan je hem afdekken met aluminiumfolie zodat je hem toch nog even kan gebruiken, heb ik eerder een link met een YouTube filmpje van gepost.

Koop een Big Green Egg of een Kamado Joe, dat zijn A merken en heb je echt deze ellende niet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

iMode schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:50:
[...]

Ik heb uitgebreid gewaarschuwd in dit topic maar dit werd weg gelachen en het zou allemaal opgelost zijn. Voor nu kan je hem afdekken met aluminiumfolie zodat je hem toch nog even kan gebruiken, heb ik eerder een link met een YouTube filmpje van gepost.

Koop een Big Green Egg of een Kamado Joe, dat zijn A merken en heb je echt deze ellende niet.
Man man man, overdrijven is ook een vak. The Bastard is een A-merk, om een heel merk af te schieten op een productiefoutje in een topvent is echt belachelijk. Zoals je ook in heel veel andere posts kan teruglezen wordt het altijd netjes onder garantie opgelost.

Een Kamado Joe kwam er niet in vanwege de kleur, en als je goed rondkijkt op internet en in dit topic is de topvent nou ook niet je van het (afbladderende verf die in mijn eten terecht komt vind ik toch wel kwalijker dan lekkage). En een BGE is gewoon een factor 2 keer zo duur, zonder dat 'ie echt beter is.

Dit soort rants met "I told you so" voegen niks toe, dus reageer dan niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Esumontere schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:53:
[...]

Man man man, overdrijven is ook een vak. The Bastard is een A-merk, om een heel merk af te schieten op een productiefoutje in een topvent is echt belachelijk. Zoals je ook in heel veel andere posts kan teruglezen wordt het altijd netjes onder garantie opgelost.

Een Kamado Joe kwam er niet in vanwege de kleur, en als je goed rondkijkt op internet en in dit topic is de topvent nou ook niet je van het (afbladderende verf die in mijn eten terecht komt vind ik toch wel kwalijker dan lekkage). En een BGE is gewoon een factor 2 keer zo duur, zonder dat 'ie echt beter is.

Dit soort rants met "I told you so" voegen niks toe, dus reageer dan niet. :)
Ik heb hier uitgebreid gewaarschuwd dus dat mag ik dan toch zeker benoemen? Ik maak echt zelf uit hoe en of ik reageer, ik geef je zelfs advies mbt het aluminiumfolie zodat je hem nog kan gebruiken, allemaal goed bedoelt.

Aan Big Green Egg zit inderdaad een prijskaartje, en ja deze is dus wel zo veel beter. Vergelijk het met een Volkswagen of een Audi, Bastard is geen A merk.

Bij Kamado Joe adviseer ik dan ook de Classic, deze heeft nog de “ouderwetse” margrietschijf.
Als je liever een zwarte had gehad had dan een Monolith gekocht.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

iMode schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:06:
[...]

Ik heb hier uitgebreid gewaarschuwd dus dat mag ik dan toch zeker benoemen? Ik maak echt zelf uit hoe en of ik reageer, ik geef je zelfs advies mbt het aluminiumfolie zodat je hem nog kan gebruiken, allemaal goed bedoelt.

Aan Big Green Egg zit inderdaad een prijskaartje, en ja deze is dus wel zo veel beter. Vergelijk het met een Volkswagen of een Audi, Bastard is geen A merk.

Bij Kamado Joe adviseer ik dan ook de Classic, deze heeft nog de “ouderwetse” margrietschijf.
Als je liever een zwarte had gehad had dan een Monolith gekocht.
<knip> Op de man is niet de bedoeling.

Ik ben blij met mijn Bastard, en mocht ik echt ellende met de margrietschijf houden kan ik altijd een andere kopen. Het is niet alsof de kamado nu niet functioneert. Een lekkende topvent maakt het geen slechte kamado.

Over je redenatie met de margrietschijf van de KJ: dan kan je ook de Bastard VX aanraden, die heeft een andere margrietschijf. <knip>

[ Voor 17% gewijzigd door Ardana op 12-06-2024 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
sten123 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:41:
Wat is jullie favoriet.

- Pork belly burnd ends.
- Chicken Wings.
- Moink balls

gevulde snackpaprika (of pepers als je van pittig houd) met bacon erom
kleine spiesjes met gekruide kippendij, garnalen of zalm en dan kan je varieren van sate / yakitori / grieks mexicaans of wat voor kruiden ook
bifteki hapjes: grieks gekruid gehaktballetje met in het midden een blokje feta
shothun shells
burnd ends van frikandellen
loaded nacho: in een skilled wat gehakt rullen met een zakje mexicaanse kruiden, mais, tomaatje, rood uitje en wat kidney bonen. Tortilla chips erbij mengen en wat cheddar erover en laten smelten. Dipje erbij van guacomole of andere salsa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
[...]
Nee helaas, voor de Bastard bestaat dit systeem niet ;)

De mogelijkheden zijn door het extra rooster en opervlakte eindeloos, zelfs 2 pizza’s bakken tegelijkertijd!

En inderdaad, je hoeft niet alles gelijk te kopen.
Het 2-delige Multi-Level Rack is ook los verkrijgbaar, ik heb hem ook later gekocht.
Prijzen variëren online los tussen de 133,- t/m 185,- Euro. Deze kan dus zo boven op de ConvEGGtor basket (EGGspander) geplaatst worden, die je bij aanschaf van de Big Green Egg wel gelijk wilt hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRZUPW7L6YrDzpqrrUPSXBsT_no=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HB4ltvXlAWZG4SJ1j0IfojXk.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBLP0GKrzyD974pOwu4_OhK5mAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rdHfGRQTc0E3nQKY69t5Xk44.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fI-0WoNKAgqXQdf36wpl4tgqz6w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g4BGfOdLnLIdgPB5SBTq1F0r.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ud64KYCS16o9tSbM3oJ5QfgEGJA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SYGQDOv2fiXEUHEPRhkQ6iMk.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRjATieQpc6G80zc9VxNQJbEhU4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l0Ea2OHBw3YYILXmNdKUSEs1.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/umbdfc1pVgQdne_A76kLyt3F8vU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6iHjaYsacLxHNaY4KZvxbEJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfc_7cjnN4vUFiQkR999FvKB0Dc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bp7jF78nOGScUhR84P9nHoSj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Esumontere schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:23:
[...]
Over je redenatie met de margrietschijf van de KJ: dan kan je ook de Bastard VX aanraden, die heeft een andere margrietschijf. Doe je ook niet ;)
Ah je hebt je post nog aangepast, maar dat klopt en wel om 3 redenen:

1. Helaas heeft die ook problemen, lees maar eens de topics op het forum van het bbq genootschap.

2. Voor die prijs heb je ook een Big Green Egg.

3. Ik raad geen B merken aan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 16:35
Ik ben op zoek naar een RVS drip pan ergens tussen de 32 en 35 cm voor een schappelijke prijs. Ik lees dat die van The Bastard een coating heeft die makkelijk stuk gaat
Ik heb 2 drip pannen (halve en hele) van The Bastard. Geen problemen met coating of iets dergelijks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 17:36
Wat is jullie favoriet.

- Pork belly burnd ends.
- Chicken Wings.
- Moink balls

Altijd winnaars; Chicken wings in alabama white sauce en Armadillo Eggs

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
Wat is jullie favoriet.

- Pork belly burnd ends.
- Chicken Wings.
- Moink balls

https://www.bbq-nl.com/atomic-buffalo-turds/ ? ABT? die zijn altijd zo op bij ons thuis. geweldig. Variatie met bladerdeeg is ook goed (https://bbq-junkie.nl/bbq-recepten/atomic-pigs-in-a-blanket/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
Raymond schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:29:
[...]

Mijn drippan staat op de heat deflector. Dus die wordt bloedheet en na 3x gebruiken zit er vanalles op aangebrand. Ik zou me dus niet zo druk maken over het materiaal. Na een paar keer gebruiken zien ze er allemaal hetzelfde uit.
Ik heb er 1 van BGE en die staat op pootjes. Die ziet er na 2 jaar gebruik nog steeds netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
vraagje zou een bastard large in dit passen ? https://www.bbqexperience...0-years-of-big-green-egg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik citeer: "Dit pakket komt zonder BBQ en is beschikbaar voor de Big Green Egg Medium, Big Green Egg Large en de Big Green Egg XL". Kwestie van uitrekenen welke je moet hebben toch?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:45
Van een mede Tweaker een Traeger Ironwood overgenomen. Het was eindelijk een keer droog, dus uitgeprobeerd met wat dik bevleesde spareribs, en wat gewone kip van de super, en dat smaakt zeker naar meer.

Echter vond ik hem toch nog wat luidruchtig in ons kleine postzegel tuintje.
Als ik in de handleidingen kijk lijkt het erop dat er een standaard fan in zit, net als in een PC. Ook vond ik op Reddit threads over het vervangen, net als deze post: https://www.westwood-bbq.de/dein-traeger-ist-zu-laut/
Toevallig iemand hier die iets vergelijkbaars heeft gedaan? Ik ben niet heel handig, maar zo te lezen moet dit me nog wel lukken. Mooie Noctua erin, kijken of dat verschil maakt.

Ik vermoed dat het bordje en de software de fan aansturen op basis van de ingestelde temperatuur, dus dat het niet uitmaakt of de fan meer of minder effectief is?
Dat hij mogelijk eerder kapot gaat, tja, ik bewaar de originele wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
Zebby schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:10:
Van een mede Tweaker een Traeger Ironwood overgenomen. Het was eindelijk een keer droog, dus uitgeprobeerd met wat dik bevleesde spareribs, en wat gewone kip van de super, en dat smaakt zeker naar meer.

Als ik in de handleidingen kijk lijkt het erop dat er een standaard fan in zit, net als in een PC. Ook vond ik op Reddit threads over het vervangen, net als deze post: https://www.westwood-bbq.de/dein-traeger-ist-zu-laut/
Toevallig iemand hier die iets vergelijkbaars heeft gedaan? Ik ben niet heel handig, maar zo te lezen moet dit me nog wel lukken. Mooie Noctua erin, kijken of dat verschil maakt.

Ik vermoed dat het bordje en de software de fan aansturen op basis van de ingestelde temperatuur, dus dat het niet uitmaakt of de fan meer of minder effectief is?
Zou het gewoon doen. Heb de fan van m'n NVR (camera's) ook met een Noctua vervangen. Scheelde meer als 15dB in geluid.

Kan me ook moet voorstellen dat die eerder kapot zou gaan.
Ik zou zelfs het verloop je voor extra weerstand er in eerste instantie in zetten om te kijken of dat werkt. Scheelt ook een paar dB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:32
Zebby schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:10:

Vervangen kan natuurlijk gewoon, maar ik zou wel kijken of je er eentje kunt vinden die een vergelijkbare luchtverplaatsing heeft. De software zal dat mogelijk wel rekening mee houden.
Pagina: 1 ... 289 ... 347 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism