donleone83 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:52:
[...]
Niet druk om maken. De eerste twee keer ofzo lekte die van mij ook nog wat en was hij de ochtend na gebruik nog steeds iets van 60 graden. Inmiddels werkt hij als een zonnetje. Het is een fabeltje dat BGE of KJ per se beter zijn. Ik ben zeer tevreden met de Bastard (en vind mijn matzwarte versie in ieder geval ook vele malen mooier dan zo’n schreeuwerig rood ding in mijn tuin).
In de ochtend nog 60 graden????
Nee dat is geen fabeltje, Big Green Egg is het beste wat er is onder de Kamado’s, beter is er niet.
Zoals gezegd kom je met de andere merken ook prima van A naar B, maar met wat meer hobbels.
Big Green Egg A+++
Primo A+
Kamado Joe A
Black Bastard, Grill Guru, IQ Grills, Auplex varianten etc allemaal B merken.
Daar is helemaal niks mis mee, maar daar zit dus wel flink kwaliteitsverschil in, dat kunnen dingen zijn zoals afwerking, beleving, garantie, temperatuur beheersing etc etc en natuurlijk de eerdere bovengenoemde “kwaaltjes”.
Big Green Egg wordt niet voor niks over heel de wereld gebruikt in restaurants door chef koks met Michelin sterren, dat ding moet gewoon altijd goed werken en dat doet hij.
Voor iemand die een paar keer in het seizoen de Kamado gebruikt is een B merk prima, ik gebruik ze heel het jaar door (Big Green Egg Large & Big Green Egg Mini).
Het punt is dat je voor de prijs van een B merk ook gewoon een A merk hebt (Kamado Joe).
Daarom zeg ik altijd, Big Green Egg of Kamado Joe.
Dit zijn gewoon feiten, zoek maar eens wat informatie op via de betere BBQ forums. Voor de rest ga ik die discussie ook helemaal niet voeren, doe er je voordeel mee met deze informatie