Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 284 ... 347 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:08
Weet iemand het verschil tussen de Bastard 2021 en de 2022 Complete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:55
Ozzie schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:58:
[...]

Op een plek met vlees liefhebbers is dat denk ik geen unpopular opinion hoor :)

Tenminste ik denk er net zo over, maar ik eet alleen nog vlees als ik barbecue en in de winter rookworst bij de stamppot :)
Van rookworst maken we pigshots.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Christiano007 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:45:
[...]

Sorry hoor, maar 300 gram kipfilet kost al bij de jumbo ongeveer €5,50 euro. Dat is echt niet normaal. 3 spiesjes voor de bbq? €4 fucking euro.

En dat is dan nog niet eens "goed" vlees.
Kippendijen bij 'de Turk' kost 7 euro de kilo. Veel lekkerder en het is niet volgespoten met water.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
Koffie schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:19:
[...]

Kippendijen bij 'de Turk' kost 7 euro de kilo. Veel lekkerder en het is niet volgespoten met water.
Hebben hier in Groningen een grote Turkse supermarkt in de binnenstad. Halen er veel kip (vooral kippedij) want prima en betaalbaar.

Veel lekkerder is echter verbeelding.
En voor de mensen uit de regio.. kijk er eens naar de afmetingen van de kipfile... die dingen lijken groter dan een hele kip 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 09:20
Koffie schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:19:
[...]

betaal hier bij kaddour 6 euro voor een hele kip die echt beter smaakt dan een kip bij de supermarkt van 13 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector
Gadgeteer schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:23:
[...]

Hebben hier in Groningen een grote Turkse supermarkt in de binnenstad. Halen er veel kip (vooral kippedij) want prima en betaalbaar.

En voor de mensen uit de regio.. kijk er eens naar de afmetingen van de kipfile... die dingen lijken groter dan een hele kip 8)7
die verbeedling is geen onzin, want het smaakt (hier ieg) maar kip ipv naar niks met pezen...
haal ook best regelmatig bv label rouge oid bij de groothandel..... en dat vind ik meer verbeelding, niks mis mee, mar nou ook weer niet super goed ofzo

[ Voor 13% gewijzigd door liedetector op 14-05-2024 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:30
Gadgeteer schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:23:
[...]

Keuringsdienst van waarde heeft een leuke aflevering over Halalkip.

YouTube: Keuringsdienst van waarde - Halalkip (2024)

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30
worrel schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:59:
[...]

Keuringsdienst van waarde heeft een leuke aflevering over Halalkip.

YouTube: Keuringsdienst van waarde - Halalkip (2024)
Toevallig pas nog gezien. TLDR: winkels mogen alleen nog vlees verkopen met beter leven keurmerk 1 ster of meer. Dat geldt alleen niet voor halal, for whatever reason. Mooie prijs voor je kip dus, maar een minder mooi leven. En het is alleen halal als er bij elke slachting iemand bij staat te bidden, maar ik weet uit eerste hand dat dit vrijwel alleen gebeurt tijdens de controles. Wassen neus dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
MiKeZZa schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:23:
Weet iemand het verschil tussen de Bastard 2021 en de 2022 Complete?
Even een uitbreiding... Zo'n kort berichtje vanaf de telefoon mist nogal wat context.

Ik lees al geruime tijd mee hier en overweeg al tijden om een kamado aan te schaffen. Ik pingel heen en weer tussen 'Black Bastard Urban', 'Columbus Urban Grey' en "veel te veel geld, ik begin er niet aan" (let op; ik wíl het niet betalen, niet "nog even doorsparen").

Omwille van de prijs ook wat twijfels tussen medium of large terwijl ik eigenlijk neig naar large. Niet dat ik vaak kook voor grotere groepen, maar wat speelruimte lijkt me toch wel nuttig.

Ik kijk al tijden of Columbus met een strakke actie komt, maar nu heeft Intratuin 20% korting op Bastards. Daar zie ik een 2021 Bastard en een 2022 Complete. Prijsverschil is € 160 op de medium (Large is er alleen in complete 2022).

Iemand een beeld bij wat het verschil is tussen deze 2 modellen? Ik zie dat de 2022 lager 8 cm lager is (dat lijkt me wel jammer met mijn 1,90 m) en verder vind ik het erg onduidelijk bij Intratuin. Bij Bastard zelf op de site word ik er ook niet wijs uit, ik ga er vanuit dat ze daar alleen het nieuwste model presenteren...

Is er iemand die hier zijn licht op kan laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-10 13:05
hi,

Vraagje ik heb de campingaz 4 series classic.
onder deze bbq zit een lek tray waar ik nu aluminium folie om heen vouw wanneer we de bbq aanzetten tegen het vet.
ik vroeg mij af of er ook aluminium bakken(of iets anders) zijn die ik makkelijk kan vervangen (zeer goedkoop zijn) zodat ik klaar ben met steeds een meter aluminium folie om de bakken heen te vouwen.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:06

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

MiKeZZa schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:58:
[...]

Even een uitbreiding... Zo'n kort berichtje vanaf de telefoon mist nogal wat context.

Ik lees al geruime tijd mee hier en overweeg al tijden om een kamado aan te schaffen. Ik pingel heen en weer tussen 'Black Bastard Urban', 'Columbus Urban Grey' en "veel te veel geld, ik begin er niet aan" (let op; ik wíl het niet betalen, niet "nog even doorsparen").

Omwille van de prijs ook wat twijfels tussen medium of large terwijl ik eigenlijk neig naar large. Niet dat ik vaak kook voor grotere groepen, maar wat speelruimte lijkt me toch wel nuttig.

Ik kijk al tijden of Columbus met een strakke actie komt, maar nu heeft Intratuin 20% korting op Bastards. Daar zie ik een 2021 Bastard en een 2022 Complete. Prijsverschil is € 160 op de medium (Large is er alleen in complete 2022).

Iemand een beeld bij wat het verschil is tussen deze 2 modellen? Ik zie dat de 2022 lager 8 cm lager is (dat lijkt me wel jammer met mijn 1,90 m) en verder vind ik het erg onduidelijk bij Intratuin. Bij Bastard zelf op de site word ik er ook niet wijs uit, ik ga er vanuit dat ze daar alleen het nieuwste model presenteren...

Is er iemand die hier zijn licht op kan laten schijnen?
Ik ben niet helemaal bekend met de accessoires van the Bastard. Maar ik wil wel even reageren op je afwegingen. Ik zou als ik jouw schoenen zou staan echt voor een large kiezen. Qua accessoires is er veel meer te krijgen voor large modellen. Met name vanuit andere merken, The bastard accessoires zelf vind ik altijd behoorlijk aan de prijs overigens.

Daarnaast zoals ik hem gebruik, heb ik de werkruimte nodig voor een maaltijd voor vier (waarvan twee kids). Gisteren een snelle hap gemaakt met 6 worstjes, een gietijzeren pannetje om uitjes aan te braden nog een paar paprika's met kruidenkaas ernaast en je bbq ligt afgeladen vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:36
Chrosser schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:48:
[...]

Ik ben niet helemaal bekend met de accessoires van the Bastard. Maar ik wil wel even reageren op je afwegingen. Ik zou als ik jouw schoenen zou staan echt voor een large kiezen.
Toen ik de mijne koos, werd al gezegd dat ik voor de Large moest gaan, Het schijnt ook dat 80% van wat verkocht wordt, de Large is.

ik heb hem nu een jaar of 3 in gebruik, en ben blij dat ik inderdaad de Large heb. Ik BBQ meestal voor 3 personen, en heb dan voldoende ruimte voor vlees, groente en soms iets met aardappel. Ook voldoende ruimte voor een pizzasteen (al gebruik ik liever de pizzasteel in de oven) of de Dutch Oven.

En inderdaad: er zijn meer accessoires voor een Large (denk aan rotisserie, plancha's, gietijzeren roosters), en ook andere merken passen makkelijker. Wat het verschil is tussen de beide modeljaren weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-10 11:41
Christiano007 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:45:
[...]

Sorry hoor, maar 300 gram kipfilet kost al bij de jumbo ongeveer €5,50 euro. Dat is echt niet normaal. 3 spiesjes voor de bbq? €4 fucking euro.

En dat is dan nog niet eens "goed" vlees.
Ga eens langs de lokale toko.
Hier in de buurt zit een afghaanse 'supermarkt'. 6 euro voor een kilo kipdij. kwaliteit is prima, zeker voor bv sate.

edit: was niet de eerste met de tip :+

[ Voor 4% gewijzigd door BasE! op 14-05-2024 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 10:23
Hier in omgeving Utrecht heb ik van het weekend 2 kilo kippendijen gehaald voor 10 euro.
Was goed te doen.:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:41
Hoe moet ik eigenlijk het aansteken van zo'n Kamado zien na elk gebruik? Is het gewoon een kwestie van wroeten in houtskool →as eruit halen →houtskool aanvullen en weer aansteken? Als ik videos kijk komt het ook vrij snel op een stabiele temperatuur, dus effe de bbq aanslingeren lijkt ook een mooie optie. Zie ik dit goed?

Is het trouwens aan te raden om originele accessoires te kopen zoals kolenmand en hoes ivm kwaliteitsverschil, of maakt dat niets uit?

[ Voor 17% gewijzigd door mister_S op 14-05-2024 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 14:18
mister_S schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:56:
Hoe moet ik eigenlijk het aansteken van zo'n Kamado zien na elk gebruik? Is het gewoon een kwestie van wroeten in houtskool →as eruit halen →houtskool aanvullen en weer aansteken? Als ik videos kijk komt het ook vrij snel op een stabiele temperatuur, dus effe de bbq aanslingeren lijkt ook een mooie optie. Zie ik dit goed?

Is het trouwens aan te raden om originele accessoires te kopen zoals kolenmand en hoes ivm kwaliteitsverschil, of maakt dat niets uit?
Ik schud zelf vaak de kolenmand even boven de container en gooi de aspan leeg. Daarna weer aanvullen en wokkel erin. Gaat altijd wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
liedetector schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:39:
[...]

die verbeedling is geen onzin, want het smaakt (hier ieg) maar kip ipv naar niks met pezen...
haal ook best regelmatig bv label rouge oid bij de groothandel..... en dat vind ik meer verbeelding, niks mis mee, mar nou ook weer niet super goed ofzo
Als jij het wel proeft, prima. Wij halen onze kip bij de Turkse supermarkt alleen om de prijs (net als heel veel mensen). Het hele label rouge zegt natuurlijk ook niets over de smaak, dit heeft te maken met het milieu en de levensomstandigheden van de kip (die, net als de kip van de Turkse supermarkt, gewoon proeft naar kip).
Of de kip nu ritueel geslacht is door de elfjes in het bos of machinaal in de grote slachterij, ik proef geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector
Gadgeteer schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:15:
[...]

Als jij het wel proeft, prima. Wij halen onze kip bij de Turkse supermarkt alleen om de prijs (net als heel veel mensen). Het hele label rouge zegt natuurlijk ook niets over de smaak, dit heeft te maken met het milieu en de levensomstandigheden van de kip (die, net als de kip van de Turkse supermarkt, gewoon proeft naar kip).
Of de kip nu ritueel geslacht is door de elfjes in het bos of machinaal in de grote slachterij, ik proef geen verschil.
ik proef dat de goedkope meuk bij de turk lekkerder smaakt dan de kip in de supermarkt (die hebben hier vast een slechte slager ofzo? want die is altijd pezig en waterig....
of er voor die kip gebeden wordt zal me echt mn anus oxideren, de smaak en de prijs is gewoon een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:52
Ik ben opzoek naar nette 2e hands Bastard. Nu vraag ik mij echter af of de garantie overdraagbaar is van de originele koper of dat de garantie vervalt bij een 2e hands aanschaf. Ik kan er eigenlijk weinig over vinden. Vandaar even de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-10 12:13
Iemand al ervaring met de Batskar grill van Ikea?
Zit nu te twijfelen wat ik ga halen.

All in en flink mn zakken legen aan een dikke napoleon of kamado met kastjes

Of gewoon een prima grill die het goed volhoud. na die paar dagen bbqen in een jaar.(ook na een seizoen buiten staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:36

Ik schud de kolenmand even, en als de aspan (die eronder zit) te vol zit, gooi ik die even leeg. Dan wat nieuwe houtskool erop (nooit briketten in een kamado!), wokkel ertussen en aansteken.

Even snel hot&fast op een kamado is er midner praktisch. Het is toch een best forse portie keramiek die warm moet worden. Dus voor een bavette, biefstuk of burger, pak ik dan toch de kleine Weber. Maar voor dingen die wat langer moeten (low&slow, of bijvoorbeeld een chili of iets wat je wilt roken) is de kamado echt super.

Qua accessoires: ik heb spullen van Bastard en Green Egg. Weinig verschil in kwaliteit. Wel fijn: het grillrooster is van RVS, dus roest niet, en maakt makkelijk schoon. Een hoes zou ik alleen overwegen, als hij niet droog kan staan. Anders kans op schimmel. Kolenmand: Bastard heeft er een waarbij de mand gedeeld wordt 2 delen. Kan voordelig zijn, als je alleen even wilt grillen. Die overweeg ik zelf ook nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
The Jackel schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:50:
Ik ben opzoek naar nette 2e hands Bastard. Nu vraag ik mij echter af of de garantie overdraagbaar is van de originele koper of dat de garantie vervalt bij een 2e hands aanschaf. Ik kan er eigenlijk weinig over vinden. Vandaar even de vraag.
Hou er wel rekenimg mee dat ze bij BB een paar jaar geleden het model hebben gewijzigd (ik weet niet precies het jaar) en dat de garantie van modellen ervoor inhoud dat je een kortingsbon krijgt op een nieuw model en geen onderdelen meer kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-10 13:08
syntesia schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:07:

Of gewoon een prima grill die het goed volhoud. na die paar dagen bbqen in een jaar.(ook na een seizoen buiten staan)
Ik meen me te herinneren dat iemand hem al in dit Topic heeft gepost. Het lijkt me een mooi ding, heb hem gezien in de Ikea in Eindhoven en het ziet er zeer degelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:52
Togi schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:07:
[...]

Hou er wel rekenimg mee dat ze bij BB een paar jaar geleden het model hebben gewijzigd (ik weet niet precies het jaar) en dat de garantie van modellen ervoor inhoud dat je een kortingsbon krijgt op een nieuw model en geen onderdelen meer kan krijgen
Gaat om het 2022 model. Die is er nog volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Togi schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:07:
[...]

Had ik ook gezien maar daar ging het alleen om de kastjes niet om de grill zelf.
Waar ik ook wel over twijfel is dat er geen cast iron grill op zit maar alleen rvs. zie ze ook niet los ergens staan op de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:57

Dat klopt wel ongeveer ja. Kolenmand uitschudden, as eruit halen, nieuwe kolen bijvullen en aansteken. Ik hou altijd rekening met een uur opwarmtijd ongeacht het type bereiding. Het duurt even voordat het keramiek goed de warmte heeft opgenomen.

Maakt niet uit, ik heb bijvoorbeeld ook een speksteen van kamado joe op een bastard. De meeste kamado's kan je ook vaak inclusief bepaalde accesoires kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-10 18:21
Rox92 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:54:
[...]
Maakt niet uit, ik heb bijvoorbeeld ook een speksteen van kamado joe op een bastard. De meeste kamado's kan je ook vaak inclusief bepaalde accesoires kopen.
Is zo’n speksteen een beetje fijn om op te bakken? Ik ben aan het twijfelen tussen een plancha of een speksteen en neig toch meer naar de steen. Gaat hier gebruikt worden voor vis, schaaldieren en groente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:53
Rox92 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:54:
[...]
Dat klopt wel ongeveer ja. Kolenmand uitschudden, as eruit halen, nieuwe kolen bijvullen en aansteken. Ik hou altijd rekening met een uur opwarmtijd ongeacht het type bereiding. Het duurt even voordat het keramiek goed de warmte heeft opgenomen.
Een uur? Hier is de BGE Large binnen 20 to 30 minuten klaar voor gebruik en de BGE Mini binnen 10 minuten.

Op de Large gaan na 20 minuten alvast de aardappels erop, weer 10 minuten later de snijbonen en de kipfilet👌
Opwarmtijd voor bijvoorbeeld pizza duurt wel wat langer.

Mijn vriendin haalt op maandag altijd 2 biefhaasjes bij de slager, de medewerkster is helemaal verbaasd dat ik daarvoor de BBQ aanzet (die gaan dus altijd op de BGE Mini).

Allemaal zo gedaan, gezellig en lekker.

[ Voor 3% gewijzigd door iMode op 15-05-2024 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
El-Vder schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:58:
[...]

Is zo’n speksteen een beetje fijn om op te bakken? Ik ben aan het twijfelen tussen een plancha of een speksteen en neig toch meer naar de steen. Gaat hier gebruikt worden voor vis, schaaldieren en groente.
Ik vind het echt top, maar dat komt vooral omdat ik een luie bbqer ben. Ik kan die steen laten liggen en een dag of twee erin laten liggen zonder zorgen te maken dat het gaat roesten. Dat kan bij een plancha, volgens mij niet. Het enige nadeel is dat het een helft is, dus er kunnen "maar" 4 hamburgers tegelijk op.
iMode schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:05:
[...]

Een uur? Hier is de BGE Large binnen 20 to 30 minuten klaar voor gebruik en de BGE Mini binnen 10 minuten.

Op de Large gaan na 20 minuten alvast de aardappels erop, weer 10 minuten later de snijbonen en de kipfilet👌

Mijn vriendin haalt op maandag altijd 2 biefhaasjes bij de slager, de medewerkster is helemaal verbaasd dat ik daarvoor de BBQ aanzet (die gaan dus altijd op de BGE mini).

Allemaal zo gedaan, gezellig en lekker.
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat al het keramiek dan al warm is. De kolen misschien en de thermometer vast ook wel, maar al het keramiek denk ik niet. Maar er zijn uiteraard meer wegen die naar Rome leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-10 18:21
@Rox92 dank je, dat is voor mij ook wel de overweging. Ik zat zelf wel te denken om bij een stenenboer zelf 2 halve manen te laten maken. Volgens mij stuk goedkoper dan die van KJ. Heb hier ook maar een Mtje.

[ Voor 7% gewijzigd door El-Vder op 15-05-2024 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Rox92 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:09:
[...]
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat al het keramiek dan al warm is. De kolen misschien en de thermometer vast ook wel, maar al het keramiek denk ik niet. Maar er zijn uiteraard meer wegen die naar Rome leiden.
Het rooster is loeiheet na 30 minuten.
Ik doe het al meer dan 5 jaar zo, meerdere keren in de week, heel het jaar door, ook in de winter.

Ik maak hele gerechten op de Egg’s

Edit:

Kijk eens aan, officieel zelfs binnen 15 minuten klaar voor gebruik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSKalGygNI2EGDrVCwLi61dEUjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9jtH0Ff794W140GHSEBcedw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door iMode op 15-05-2024 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik begrijp uiteraard dat de Kamado Joe niet binnen tien minuten klaar voor gebruik is, maar ik neem aan dat je het niet in de ochtend al aan hoeft te steken om in de avond te gebruiken :)

Wat betreft acessoires kun je meestal voor de helft van de prijs een aftermarket kopen zie ik. RVS is RVS zou je zeggen voor een kolenmand bijvoorbeeld, maar ik weet niet of dat in dit geval opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
iMode schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:16:
[...]

Het rooster is loeiheet na 30 minuten.
Ik doe het al meer dan 5 jaar zo, meerdere keren in de week, heel het jaar door, ook in de winter.

Ik maak hele gerechten op de Egg’s

Edit:

Kijk eens aan, officieel zelfs binnen 15 minuten klaar voor gebruik

[Afbeelding]
Ah oke, goed om te weten. Weer wat geleerd vandaag. :)

Ik had mijn info de YouTuber smoking dad bbq. Die raad aan om te wachten totdat je jouw hand bijna niet meer aan de buitenkant kan leggen zodat je zeker weet dat het keramiek goed verzadigd is met warmte. Maar goed om te weten dat het geen vereiste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 16:30
Voor mijn Grill Guru Large ben ik opzoek naar een all round gietijzeren pan voor aardappels en groenten etc. Welk soort gebruiken jullie veelal?

Daarnaast nog even aan het afwachten voor een Divide and Conquer systeem met een plancha grill plaat ;)

Vorige week voor het eerst een lekker kippie aan het spit met de Noskos Kip rub #aanrader

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1QnOimDZrYO_OzdRBj4sZ1V7dE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YJj4bbJ4B8cvX1YxOA3V2xXe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:17

copykat

Good copy isn't bad

Rox92 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:24:
[...]

Ah oke, goed om te weten. Weer wat geleerd vandaag. :)

Ik had mijn info de YouTuber smoking dad bbq. Die raad aan om te wachten totdat je jouw hand bijna niet meer aan de buitenkant kan leggen zodat je zeker weet dat het keramiek goed verzadigd is met warmte. Maar goed om te weten dat het geen vereiste is.
ik denk dat dat vooral te maken heeft met de opgenomen energie.
Als je een kamado afstelt op zeg 120graden. (dome temp of roostertemp) en je keramiek is nog niet 120graden zal dit méér energie nodig hebben om de 120 graden dome/rooster te handhaven dan bij een gestabiliseerde keramiek temp van 120graden.

Je hebt dus 2 stabilisatie momenten:
meetpunt vd probe/dome is de luchtstroom warmte x
( niet de vlammen van je aanmaakt wokkels )
ergens tussen 20-30min bereikt ook voor gril temps als 250-300 graden, met houtskool gaat dit eigenlijk erg snel. verbranding van je voedsel is dan nog een riscio door de hogere toevoeging vd kolen energie en sterke lucht stroom.
de absorpsie verzadiging van je keramiek. denk ik ergens tussen 30 en 60 min afhankelijk van de gewenste temperatuur en de buiten temperatuur. ( zomers kan je verder dicht knijpen dan swinters)
Dan kan je je zuurstof verder afknijpen en de lucht stroom vertragen zónder dat dat direct invloed heeft op je garingswarmte ( IR komt van alle kanten op je voedsel.)
lagere risico op verbranding aan de onderzijde en randjes.

Dus met grillen hot and fast kan je na 20min-30min prima beginnen met je eten te bereiden.
(rooster is dan ook verzadigd en heet)

voor low and slow zal je er even langer bij moeten blijven om de stal van de plaatsing van je hompvlees ( koud) en de opwarming van je keramiek te monitoren en op tijd máár niet te vroeg te in en uit stroom verder in te regelen. Na 40min a 1 uur is hij meestal goed stabiel. en kan je prima langer weg blijven.
Moeilijkste vind ik altijd het "opkruipen van de temperatuur " of inkakken voorkomen. omdat de kooltjes elkaar aansteken komt er steeds meer energie vrij en alleen de zuurstof beperking onder op in helpt niet.
( gaspedaal) je moet ook de doorstroom vd warmte afremmen anders koelt het weer af. energie in = energie uit balans.
rook hout, waterpan ook dat bepaald je balans/stabiliteit.
sommige gebruiken water verdamping om 100graden te handhaven en vochtigheid te krijgen met stoom.
gestoomde vis bijvoorbeeld.

ik vermoed dat mijn habbiebabbie compact kamado minder stabiel en fijnregelbaar is dan een merk kamado.
ik blijf liever in de buurt ook met 4-6 uur sessies.
Hoe eerder je een daling of stijging kan stoppen met een micro bijstelling des te beter het is. :+

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

impactftw schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:04:
Voor mijn Grill Guru Large ben ik opzoek naar een all round gietijzeren pan voor aardappels en groenten etc. Welk soort gebruiken jullie veelal?

Daarnaast nog even aan het afwachten voor een Divide and Conquer systeem met een plancha grill plaat ;)

Vorige week voor het eerst een lekker kippie aan het spit met de Noskos Kip rub #aanrader

[Afbeelding]
jalours! * copykat vind roterserie een erg leuke optie/accessoires

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

syntesia schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:07:

Ik heb de Båtskar. Heb je specifieke vragen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmmKnYVddZXyUp1j9w0vuhFCjTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sReWmZIbK0wEOtL2VxxaQ4l0.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:19

Kraz

Saving the world

mister_S schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:15:
Maakt het voor KJ garantie eigenlijk uit waar je het koopt? Stel dat er na 3-4 jaar iets kapot gaat, is het dan gewoon direct KJ benaderen en vervangend onderdeel krijgen?
Ondergesneeuwd in de vlees discussie?
Maar het antwoord is "Nee".

Je kunt gewoon je garantie claimen bij KJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:07
Kraz schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:07:
[...]

Ondergesneeuwd in de vlees discussie?
Maar het antwoord is "Nee".

Je kunt gewoon je garantie claimen bij KJ.
In de garantie voorwaarden staat wel veel over de 'originele koper'. (kunnen ze in de praktijk natuurlijk coulant zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Veel facturen staat niet eens een naam op.
Als je een bonnetje hebt van de winkel waar hij gekocht is kom je een heel eind.

Mijn factuur van vuur en rook is zonder naam in elk geval. Is in de winkel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Dennis1812 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 01:45:
[...]

[Afbeelding]
Was eigenlijk meer benieuwd naar de batskar bbq.
Maar toch wat een vraagje. Hoe is de kwaliteit en nog een te korte periode om er iets van te zeggen maar zou hij zonder hoes gewoon het hele jaar buiten kunnen staan (niet onder een afdakje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Dennis1812 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 01:45:
[...]

[Afbeelding]
Jij hebt hem onder een afkap staan zo te zien, maar ben eigenlijk benieuwd naar de weerbestendigheid als da ding in de open lucht zou staan. :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Bokkie schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:32:
[...]

Jij hebt hem onder een afkap staan zo te zien, maar ben eigenlijk benieuwd naar de weerbestendigheid als da ding in de open lucht zou staan. :P
Als je hem in de regen laat staan zou ik wel dit soort gaatjes dicht kitten om instroom van vocht te verminderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Pbcnnp0vw0AEfdONsrKR_dN4zo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dD7K2QfRhlkMoCXjDA3ukZRh.jpg?f=user_large
of een stoelenhoes of zo er over tot net voorbij de kastjes.
of een lip maken tussen de rvs plaat en de kast deurtjes zodat het water er langs gedirigeerd word en niet via die vouw van de deur naar binnen stroomt.

die BBQ versie is ook grappig. en dat filmpje met de knoppen alsof het een gas bbq is.
https://www.ikea.com/nl/n...ten-donkergrijs-00553369/

* copykat zet deze kast zonder BBQ even op zn verlanglijstje.

vind hem wel mooier dan de GRillkär die al tijden out of stock is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

copykat schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:08:
[...]

Als je hem in de regen laat staan zou ik wel dit soort gaatjes dicht kitten om instroom van vocht te verminderen.
[Afbeelding]
of een stoelenhoes of zo er over tot net voorbij de kastjes.
of een lip maken tussen de rvs plaat en de kast deurtjes zodat het water er langs gedirigeerd word en niet via die vouw van de deur naar binnen stroomt.

die BBQ versie is ook grappig. en dat filmpje met de knoppen alsof het een gas bbq is.
https://www.ikea.com/nl/n...ten-donkergrijs-00553369/

* copykat zet deze kast zonder BBQ even op zn verlanglijstje.

vind hem wel mooier dan de GRillkär die al tijden out of stock is.
Ah ja, daar ga ie al, helaas
heb nu namelijk deze https://www.keter.com/nl-...0cm-antraciet-228934.html

Maar die ikea ziet er wel mooi uit, maar met die gaten is het al een nogo, deze is echt bedoeld voor onder een afdak dus.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Bokkie schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:19:
[...]

Maar die ikea ziet er wel mooi uit, maar met die gaten is het al een nogo, deze is echt bedoeld voor onder een afdak dus.
ik denk dat elk kastje dat geen rubbers en regen afgeleiding van de kieren heeft, plastic of rvs of wat dan ook ongescikt is om buiten in de regen te zetten.
Zelfs al zou er rondom lippen/overhang zijn aangebracht wind en regen zal nog steeds vocht naar binnen kunnen blazen. Wat de inhoud nat/vochtig maakt.
meest effectieve methode is een https://www.temu.com/ul/k...g9d7iYcybYE0aArxPEALw_wcB

hoes die vrij van de grond (ventilatie)is maar wel de kastjes bedekt. liefst met zo'n overlappende opening waar de verwarmde lucht door heen kan stijgen bij zonnig weer.
anders verdampt het vocht en conderseerd dit weer later onder de afdekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
almere schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:38:
[...]

Zoals met bijna alles.

Naar Duitsland toe inkopen doen.

Daar is de schweinennacke prijs de helft van hier.

Hier heet het met een zogenaamd duur woord procureur. Beetje kakkerig en de prijs is dubbel.
Waar in Duitsland koop jij je vlees dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
almere schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:38:
[...]

Zoals met bijna alles.

Naar Duitsland toe inkopen doen.

Daar is de schweinennacke prijs de helft van hier.

Hier heet het met een zogenaamd duur woord procureur. Beetje kakkerig en de prijs is dubbel.
Haha vergeleken met de Duitse taal is alles een duur woord ;)
moest gelijk hieraan denken

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/8cf79r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Bokkie schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:32:
[...]

Wel met gebeurt slagregen erop. Dat gaat prima

Is een afdekzeil nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
zag dat ikea duitsland ook een Batskar bar module heeft zou die ook wel willen hebben.
Maar zo te horen dus om wel een zeil eroverheen te doen. Vindt dat wel minder mooi.

https://www.ikea.com/de/d...ssen-dunkelgrau-30553396/

Hoop dat deze nog naar nederland komt, dan kan je mooie eilanden maken.

[ Voor 32% gewijzigd door syntesia op 16-05-2024 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:08
Bokkie schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:19:
[...]

Die heb ik ook (maar wel maar €172 voor betaald). Zelfs over deze heb ik een hoes zitten in de winter..

Las recensies over roestpuntjes in het RVS. Dat heb ik nog niet.

Ik vind die IKEA modules veel mooier, maar wel prijzig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:08
<knip>

[Afbeelding]
Heb je de kolen nu rechts liggen ipv achterin in verhouding tot het spit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:56
Yogibeer schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:38:
[...]

Waar in Duitsland koop jij je vlees dan?
Edeka, lidl,netto,Aldi,handelshof,enz waar de aanbiedingen zijn.

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Aangezien m’n berging inmiddels vol stond met plastic boxen met BBQ tools, accessoires en materiaal, was ik op zoek naar een oplossing. Een mooie buitenkeuken is niet echt een optie aangezien ik beperkte ruimte heb.

Ik zocht naar een oplossing om m’n tools te kunnen opbergen en tegelijkertijd wat werkruimte te creëren. Een goedkope gereedschapswagen zou een oplossing kunnen zijn. Maar de lades zijn vaak te laag en de kwaliteit is vaak slecht of het wordt heel erg duur.

Uiteindelijk kwam ik uit bij de IKEA BROR werkbank met lades. Het enige probleem was dat die niet verrijdbaar is. Dus heb ik er wielen onder gemaakt.

Nu kan ik m’n kar gewoon naar buiten rijden zodat ik alles bij de hand heb. En heb ik wat werkruimte voor het de voorbereiding.

We zijn erg blij met deze oplossing. En ik heb zelfs nog wat ruimte over in de lades…..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_Hw0KpUC7rmTQUCXHZMTXNbiyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SwL2i5AbgcvzfxRSnGp2kYcw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9SBThgfUHq-8Ubu7QbHlabM4DwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEgwvuNwMM1Pjs2O05UHkIrW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUJ7zqqh1g8Vur_LWSgNxutxh3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4B0yeDNuUX6lLk6jbNeXWmoj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
@LegeBoekenkast die ziet er best degelijk uit. Is dat nieuw bij de Ikea of heb ik niet goed opgelet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
mister_S schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:41:
@LegeBoekenkast die ziet er best degelijk uit. Is dat nieuw bij de Ikea of heb ik niet goed opgelet?
Ik geloof dat dit er al wel een flinke tijd is, maar durf niet te zeggen hoe lang. Helaas heeft de versie met wielen geen lades. Dus zelf maar even aan de slag gegaan. Het is absoluut een degelijk ding.

[ Voor 4% gewijzigd door LegeBoekenkast op 16-05-2024 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
LegeBoekenkast schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:46:
[...]

Ik geloof dat dit er al wel een flinke tijd is, maar durf niet te zeggen hoe lang. Helaas heeft de versie met wielen geen lades. Dus zelf maar even aan de slag gegaan. Het is absoluut een degelijk ding.
Net gekeken, het is een modulair systeem dus ik zal het niet gezien hebben. Wel een mooie voor in de garage, bedankt voor de tip.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 15:43
Hier weer verder aan het Tweaken aan de buitenkeuken.
Aangezien de buurtkatten mijn open buitenkeuken wel interessant vonden, met alle gevolgen van dien, besloten om er deurtjes in te zetten.

Om er niet een al te donker hol van te maken besloten om de deurtjes licht te beitsen.

Ondertussen de Kamado opgestookt en zoete aardappel erop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbHnZPSJp8o7wDvCSM1iBRl9X_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CY1P8RL1wJjJrfU8O6J4CqZH.jpg?f=fotoalbum_large

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royozzz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-05 14:02
LegeBoekenkast schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:37:
Aangezien m’n berging inmiddels vol stond met plastic boxen met BBQ tools, accessoires en materiaal, was ik op zoek naar een oplossing. Een mooie buitenkeuken is niet echt een optie aangezien ik beperkte ruimte heb.

Ik zocht naar een oplossing om m’n tools te kunnen opbergen en tegelijkertijd wat werkruimte te creëren. Een goedkope gereedschapswagen zou een oplossing kunnen zijn. Maar de lades zijn vaak te laag en de kwaliteit is vaak slecht of het wordt heel erg duur.

Uiteindelijk kwam ik uit bij de IKEA BROR werkbank met lades. Het enige probleem was dat die niet verrijdbaar is. Dus heb ik er wielen onder gemaakt.

Nu kan ik m’n kar gewoon naar buiten rijden zodat ik alles bij de hand heb. En heb ik wat werkruimte voor het de voorbereiding.

We zijn erg blij met deze oplossing. En ik heb zelfs nog wat ruimte over in de lades…..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een mooie oplossing zo met die wielen eronder, ik overweeg het nu ook - heb een Bastard compact ingebouwd in de Bror roltafel - zou er mooi naast staan! :)
Bedankt voor het delen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
royozzz schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:50:
[...]

Een mooie oplossing zo met die wielen eronder, ik overweeg het nu ook - heb een Bastard compact ingebouwd in de Bror roltafel - zou er mooi naast staan! :)
Bedankt voor het delen!
Graag gedaan. Wieltjes komen van de hornbach. Heb in ieder pootje 3 gaten geboord van 8,5mm en met M8 bouten en moeten vastgezet aan beide kanten van het pootje. Die wielen lijken er wel voor gemaakt, passen perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

LegeBoekenkast schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:37:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
is die wel weer (regen)bestendig? of ga je ht elke keer in een schuur wegschuiven?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
kmf schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:07:
[...]

is die wel weer (regen)bestendig? of ga je ht elke keer in een schuur wegschuiven?
Weerbestendig is hij waarschijnlijk niet. De bedoeling is dat ik hem in het schuurtje kan zetten. Daarom heb ik er ook wieltjes onder gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

LegeBoekenkast schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:24:
[...]

Weerbestendig is hij waarschijnlijk niet. De bedoeling is dat ik hem in het schuurtje kan zetten. Daarom heb ik er ook wieltjes onder gemaakt.
De afgelopen sessies hebben mij geleerd dat plotselinge hoosbuien, vochtgevoelig spul niet altijd op tijd binnen gezet kan worden (heb daarmee al wat rookhout nat gekregen toen er plots een bui voorbij kwam terwijl ik binnen zat te wachten tot de kamado is opgewarmd, nou moest rookhout toch vochtig zijn, dus geen robleem.), dus die kolen en zo zal ik toch in een plastic bak opbergen als ik jou was (wat ik dus nu ook doe met mijn vochtgevoelige dingen)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb de kolen in plastic grote bakken zitten.

Daar staat een emmer bij, enkel voor kolen, die vul ik uit de bak en dan de bak weer dicht. Bak blijft ook binnen.
De grote voorraad zal dus nooit nat worden.
Hooguit t emmertje wat ik in de Kamado wilde gooien.
Scheelt ook achteraf opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Eric H schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:26:
Hier weer verder aan het Tweaken aan de buitenkeuken.
Aangezien de buurtkatten mijn open buitenkeuken wel interessant vonden, met alle gevolgen van dien, besloten om er deurtjes in te zetten.

Om er niet een al te donker hol van te maken besloten om de deurtjes licht te beitsen.

Ondertussen de Kamado opgestookt en zoete aardappel erop.

[Afbeelding]
Netjes, kasten zelf gemaakt of zijn ze ergens van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
kmf schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:28:
[...]

De afgelopen sessies hebben mij geleerd dat plotselinge hoosbuien, vochtgevoelig spul niet altijd op tijd binnen gezet kan worden (heb daarmee al wat rookhout nat gekregen toen er plots een bui voorbij kwam terwijl ik binnen zat te wachten tot de kamado is opgewarmd, nou moest rookhout toch vochtig zijn, dus geen robleem.), dus die kolen en zo zal ik toch in een plastic bak opbergen als ik jou was (wat ik dus nu ook doe met mijn vochtgevoelige dingen)
Ja helaas is het weer af en toe erg onvoorspelbaar.

De kolen staan sowieso droog binnen. In de ‘kar’ liggen alleen dingen die ik graag bij de hand heb. Rubs staan ook gewoon netjes binnen. Het rookhout ligt er wel in maar zit in hersluitbare zakken. Dus ik ben niet zo bang voor een beetje regen. Als er echt plotseling een bui komt kan ik hem altijd onder de overkapping rijden 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
iMode schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:33:
[...]

Netjes, kasten zelf gemaakt of zijn ze ergens van?
De gehele buitenkeuken is zelf gemaakt. Inclusief de inbouw van de gasbbq. Deze stond voorheen op wieltjes, maar die heb ik er onderuit gehaald tbv de inbouw.

Verder ook een tegel van 120x60 cm geplaatst om pizza’s op te maken en een restant mozaïek tegelmatten om de pizza oven op te zetten.

Wellicht dat ik in de toekomst ga kijken om de Grill Guru in het meubel te plaatsen, maar hier ben ik nog niet over uit.

Het geheel staat op een serie van wielen zodat het meubel nog enigszins verplaatsbaar is, al moet je er aardig aan hangen om hem verplaatst te krijgen ;)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AKOEL
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:25
ik heb deze: https://products.thebasta...holder-cast-iron-24x32-cm
die past net op een helft in mijn Large Bastard, en werkt perfect.
geen gepriegel om groentes of aardappels te scheppen uit de BBQ, gewoon pakken en op tafel, en blijft nog langer warm ook d:)b

en heb dus ook geen plancha, want dit werkt net zo, if not better...

[ Voor 6% gewijzigd door AKOEL op 17-05-2024 11:19 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Ik houd nog een kunststof snijplank liggen die perfect past. En daarnaast een houten snijplank op maat gezaagd. Laat dat mooie weer maar komen 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDr-Sz7KB84GMLnFuvKlkkXtr4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXm53hW0H6jQONwimA3SDNLs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 22:05
Heeft er iemand hier ervaring met de kokosbriketten die de Gamma dit weekend in de aanbieding heeft?

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 12:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als je merk noemt of een linkje hebt dan is die vraag iets makkelijker te beantwoorden. :)

Qua kokos heb ik persoonlijk alleen ervaring met Ecobrasa en die zijn top.

[ Voor 30% gewijzigd door Gonadan op 18-05-2024 13:36 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Gonadan schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:35:
Als je merk noemt of een linkje hebt dan is die vraag iets makkelijker te beantwoorden. :)

Qua kokos heb ik persoonlijk alleen ervaring met Ecobrasa en die zijn top.
https://www.gamma.nl/asso...C7ysQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:25
Ik gebruik ze in een Weber en bevallen prima, ook amper rook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 19:21
Tim123 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:34:
[...]

Zojuist online besteld. Als het goed is komt hij vrijdag 26 april binnen(gratis verzending) €699 voor het 22 inch model.
Ben benieuwd naar de kwaliteit, heb eerst de action versie overwogen, maar deze VOLT is wel zeer compleet:

De kamado zelf
Multilevel cooking systeem met 2 moonstones
Coal basket
Bbq thermometer met 6 probes
Regenhoes
En ook nog een bbq schort 😚
Daarnaast geen vilt maar de "betere" afsluit band ertussen.
2 jaar garantie begreep ik.

Ik zal foto's maken als ik hem binnen krijg.
Waar had je deze online besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
VFRRijder schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:22:
Ik gebruik ze in een Weber en bevallen prima, ook amper rook.
Ok mooi, zijn momenteel 1+1 gratis bij de Gamma met pas, 22,- voor 20kg kokosbriketten lijkt me een prima deal.

Zal vast geen ecobrasa kwaliteit zijn maar ik durf het dan wel aan.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wanneer je collega's weten dat je 'iets met bbq' doet, en ze al een paar keer verwend hebt met meegenomen moinkballs en satetjes, word het een keer tijd om ze eens echt goed te verwennen 🙂

Op het menu:
Warm gerookte zalm
Pulled pork
OTT chili
Worstje
Traag gegaard buikspek
Coleslaw
Tafelzuur

En als nagerecht Friese cheesecake met Beerenburg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XVRYRn0c_deCXPhm9PHiMzHgiE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKDJlR41agyHePXi3jNuYsS4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opkEnQyhFUb9teHHXWLvWWHYHgo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SpTuQzvbYHemPUXVYZgHeHRn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9U6pNI2rAXQvfc-P-2QZVs8W4o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xY1UB6zzbNudZ1TuEAD6Ae5m.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wU8u_fLzz9Zdo9zA7iu-ygKHxDs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLferhjkWAv4cEkyAiiu8Rj6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPTInzcNRpFtPqN-lbvCzdJHqlo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8tRBysdjbE16oLbt9gshGvZP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZP4x7I8qBxOjUDUr5vQuU0hV-o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDnXKrMxqWy8oSUK0tm9JMga.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07:12
inTIMidate schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 17:27:
[...]

Waar had je deze online besteld als ik vragen mag?
Je hebt een pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:03
Koffie schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:16:
Wanneer je collega's weten dat je 'iets met bbq' doet, en ze al een paar keer verwend hebt met meegenomen moinkballs en satetjes, word het een keer tijd om ze eens echt goed te verwennen 🙂

Op het menu:
Warm gerookte zalm
Kom verschillende opties tegen
Hoe heb je de zalm bereid?
Direct/indirect
temp laag/hoog

Kerntemp wel overal een graad of 52

[ Voor 4% gewijzigd door Ragnar9999 op 19-05-2024 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liedetector
Ragnar9999 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:12:
[...]

Direct/indirect
temp laag/hoog

roken van zalm en direct zou ik nooit doen....
zo snel gaar dat het dan amper kans heeft rook op te nemen IMHO

[ Voor 9% gewijzigd door liedetector op 19-05-2024 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ragnar9999 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:12:
[...]

Direct/indirect
temp laag/hoog

Indirect langzaam warm gerookt op cederhout. Kern zo rond de 40 - 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 06:53
Koffie schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:16:

Op het menu:
Warm gerookte zalm
Pulled pork
OTT chili
Worstje
Traag gegaard buikspek
Coleslaw
Tafelzuur

En als nagerecht Friese cheesecake met Beerenburg

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Zoeken jullie nog collega's? Ik vraag dit voor een vriend. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
Nog meer mensen die vandaag naar Roosendaal vertrekken?

BBQ-Experience Festival !

Ik ga wel ff langs om wat zaken kolen te scoren (4=3) en wat asseccoires te halen die ik nog nodig heb.

Het weer lijkt ook aardig mee te werken.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07:12
Eric H schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:56:

Ik ga wel ff langs om wat zaken kolen te scoren (4=3) en wat asseccoires te halen die ik nog nodig heb.

Ja ik ben ook van de partij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode

Zeker!

Maar hoe ga je 4 zaken kolen mee sjouwen naar de parkeergarage dan? Neem je een winkelwagen mee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 10:23

ik ben vorig jaar geweest en ik vond het wel tegenvallen
kan aan mij liggen
kan ook pech zijn geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Ik overweeg sterk om de Black Bastard Urban Large 2022 met Multi Level Cooking aan te schaffen. Wordt mijn 1e kamado.

Iemand nog kanttekening, tips of kritiek bij dit plan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
iMode schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:05:
[...]

Zeker!

Maar hoe ga je 4 zaken kolen mee sjouwen naar de parkeergarage dan? Neem je een winkelwagen mee? :P
Pure mankracht :P
Maar ben samen met een maatje, dus hij twee zakken en ik twee.
Er is trouwens ook de mogelijkheid om ze met de auto op te pikken ;-)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkoex9
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-10 20:30
Ik heb ook interesse. Zou je mij ook een pb willen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:58
Vanavond voor het eerst de grillmand aan het spit gebruiken!
Kippenvleugels en aardappelschijfjes erin, ben benieuwd!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 12-10 22:31
Hier vandaag weer eens zalm van de bbq. Beetje broccoli erbij gebakken en gepofte aardappel. Lekker makkelijk en eten de kinderen ook zonder te piepen, das ook weleens lekker :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AWvqs730xd9Z2N2Xm-9ofd_Qdk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWdjqsxutfobW7j7TqK0TiIU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XepqcmJiic1m461rex5ZrtP6DgY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GV33mf3h3tFU0Kz7kizNc8jo.jpg?f=fotoalbum_tile

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Hemingr schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:28:
Gisteren toch een nieuwe regulator op mijn Weber Q2000 gedaan. Na 3 jaar was ik de lage gas druk helemaal zat. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een regulator met een verstelbare doorvoer van 20mbar tot 90mbar.

Rond de 50 mbar brand de BBQ nu mooi. Opwarmen tot bruikbare temperatuur is nu ook verkort van 20 naar 5 minuten en de BBQ is nu echt een heel stuk meer bruikbaar.

Echt een aanrader.
Nog steeds een aanrader? Ik overweeg bij mijn Weber nu hetzelfde te doen. Of heeft iemand anders met deze mod ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-10 17:05
Ozzie schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:20:
Hier vandaag weer eens zalm van de bbq. Beetje broccoli erbij gebakken en gepofte aardappel. Lekker makkelijk en eten de kinderen ook zonder te piepen, das ook weleens lekker :)

[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er goed uit! Wat voor accesoires zijn dat, en zijn die een beetje makkelijk schoon te houden/ maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gongbao schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:50:
[...]

Ziet er goed uit! Wat voor accesoires zijn dat, en zijn die een beetje makkelijk schoon te houden/ maken?
Zo te zien grillgrates die hij op z'n kop gebruikt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:43

_AN

MiKeZZa schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:46:
Ik overweeg sterk om de Black Bastard Urban Large 2022 met Multi Level Cooking aan te schaffen. Wordt mijn 1e kamado.

Iemand nog kanttekening, tips of kritiek bij dit plan?
Lekker doen. Ik heb er ook één en superblij mee. Twijfelde toen nog of ik hem vaak zou gebruiken, maar het tegendeel is inmiddels bewezen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 12-10 22:31
Gongbao schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:50:
[...]

Koffie had gelijk, het zijn idd Grill Grates, de bovenkant kan je als grill rooster gebruiken en de onderkant als soort bak/grillplaat. Ik gebruik meestal de onderkant omdat ik dat een lekkerder resultaat vind geven. De andere kant is top als je mooie gril strepen wil :)

Zijn redelijk eenvoudig schoon te houden. Het is aluminium en roest niet, ik ga er gewoon overheen met de bbq borstel en eens in de zoveel tijd maak ik ze grondig schoon met een beetje afwasmiddel.

Ik vind ze heel fijn, gebruik ze altijd als ik gewoon hot&fast grill op de pellet bbq.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:07
Ozzie schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:05:
[...]

Koffie had gelijk, het zijn idd Grill Grates, de bovenkant kan je als grill rooster gebruiken en de onderkant als soort bak/grillplaat. Ik gebruik meestal de onderkant omdat ik dat een lekkerder resultaat vind geven. De andere kant is top als je mooie gril strepen wil :)

Zijn redelijk eenvoudig schoon te houden. Het is aluminium en roest niet, ik ga er gewoon overheen met de bbq borstel en eens in de zoveel tijd maak ik ze grondig schoon met een beetje afwasmiddel.

Ik vind ze heel fijn, gebruik ze altijd als ik gewoon hot&fast grill op de pellet bbq.
+1
Nog een fan van grill grates. Ik gebruik ze ook meestal op z'n kop, werkt super. Mooie gril strepen zijn meestal voor de looks voor bezoek ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jaspervl op 19-05-2024 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
_AN schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:02:
[...]

Lekker doen. Ik heb er ook één en superblij mee. Twijfelde toen nog of ik hem vaak zou gebruiken, maar het tegendeel is inmiddels bewezen. :)
Wilde net bestellen, beide winkels waar hij nu 1280 euro moest kosten zijn ineens uitverkocht... Dat was toch echt al op (eigenlijk stuk boven) mijn max, dus helaas gaat over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
MiKeZZa schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:16:
[...]
Wilde net bestellen, beide winkels waar hij nu 1280 euro moest kosten zijn ineens uitverkocht... Dat was toch echt al op (eigenlijk stuk boven) mijn max, dus helaas gaat over...
Kamado Joe, nu in de aanbieding bij Bol voor slechts 899,-.

Classic 2 elders voor 1349,-

Ik heb al 2 Green Egg’s, mag niks meer bij van de vrouw :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:55
Vandaag weer 2 lamsrekjes.
Iets verder gegaard dan de vorige keer omdat mijn vrouw ze de vorige keer te rood vond.
Ze vond ze lekker, maar wil ze toch nog wat verder gegaard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwA0WMVFWFoeBqTcglNasK2Tabo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ztz2V7IC2xd5mloIixcceD1j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-aSq6efcf8hmE1LXT1eyS4mank=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UC7Khi18Gyg3soHrYWev2zH2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPNofdwTU-VHgvgsUIihOCEJW5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDgy7xqcOYIH8lzR9FGuSkF7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsdYuhkK4jKH6tDD3h1XO43S9s0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zuaRFK9PNAppKDIuxDe8aQKn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5kybInWw5il7_MYd8vCi16l0yQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4YJjbl2theoOySsaA1FH1yD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dt1Nrzrt_HlJ6q5JOU7vQrkBDbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g7NjcYtGEjFGw0FilHnLyxQ8.jpg?f=fotoalbum_large

En als toetje de welbekende banaan met chocolade.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YQd4sjzXgwJ0dza6bC7pUc8qAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TUyshYudKmhF6tY4vna9RNN7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjSigRXwY8T4fE2-lJFQb-YGcz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KaTL6StQNQgYEX9taUwtqrEC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnW3lI9kKmGxcDv44dpWTnzixSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4AqCruMeLKKoAhV7prtin49B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
iMode schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:26:
[...]

Kamado Joe, nu in de aanbieding bij Bol voor slechts 899,-.

Classic 2 elders voor 1349,-

Ik heb al 2 Green Egg’s, mag niks meer bij van de vrouw :+
Ik wil een mooie, geen rooie 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
MiKeZZa schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:34:
[...]
Ik wil een mooie, geen rooie 😂
Daarom hier 2x Big Green Egg, prachtig & kwaliteit.
Na Big Green Egg zou ik echter altijd Kamado Joe aanraden.
Kwaliteit uit de USA.

Alleen al hierom:
YouTube: Bastard 2019 gaat niet uit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5rXCs4zHp7fuGV8GNp_uDkujdM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uzjkXCs2EHM22EPWMp2dl6Lj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMYDjU6RjG5_1_zFWFMT5lRqI6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X7X56Q0I7OAYnCpdn6qbALyL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door iMode op 19-05-2024 22:38 ]

Pagina: 1 ... 284 ... 347 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism