Goed, de eerste keer brisket dus. Ik zal het resultaat alvast verklappen: het was fantastisch! Hier het laatste deel van het fotoverslag.
Toen het vlees een temperatuur van 73 °C had bereikt, heb ik het in folie ingepakt. Het grootste verschil met pulled pork is dat ik er helemaal niets aan vocht aan het toegevoegd.
Om 15:30 had het vlees 93 °C bereikt en heb ik de kamado uit laten gaan. Het ingepakte vlees heb ik er tot 18:00 op laten liggen, het moment dat we gingen eten. Tot mijn verbazing was er vrijwel geen vleesvocht in het aluminiumfolie terug te vinden, blijkbaar zat alles nog in het vlees. Het lange rusten zal daar zeker bij hebben geholpen.
Vandaag was een prachtige dag om buiten te eten.
Het vlees was heerlijk mals en absoluut niet droog. De koffie in de rub vond ik heel geslaagd. Je kon niet ontwaren dat er gemalen koffiebonen waren gebruikt, maar het was wel te merken dat er diepe, wat bittere tonen aanwezig waren, die ik niet aan de andere ingrediënten van de rub kon toeschrijven. Al met al was het een prima rub.
De rest van het vlees heb ik gevacumeerd, zodat ik het morgen sous vide kan opwarmen (zie eerdere reactie).
Een goede grap mag vrienden kosten.