Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 280 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11:31
Vandaag buikspareribs met stickie rijst en Thaise nam plik met gegrilde knoflook en pepers vissaus 🍋 ajinamoto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6BoWErnHFt0lhQ5sX3u2g5SHRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdPOPmKrV6qis617mAsAq0OK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHstVttl_fOXvMDHEckbOCd59VM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1z8brkKtb7FXYKf9eUMzlflp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chOT1KBppzxPRt4XI0qNtqYMse0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ObaflZ94CMMDzSnTuVo03XwG.jpg?f=fotoalbum_large

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:17
raze88 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:07:
[...]

Hoe bevalt de IQGrill? Overweeg de Bastard te "upgraden" met de IQGrill. :)
Ik ben er erg content mee, maar kan niet echt vergelijken met andere kamado’s omdat dit mijn eerste is.
Mijn belangrijkste koop argument is de volledigheid qua accessoires. Maar wellicht heb jij zelf al een lighter, plancha’s, druippan, thermometers, …. Dan valt dat argument weg

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 19:13
almere schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:00:
Vandaag buikspareribs met stickie rijst en Thaise nam plik met gegrilde knoflook en pepers vissaus 🍋 ajinamoto

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow wat een kleur en foto's! Ziet er waanzinnig uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:09
MrMrq schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:13:
[...]

Ik ben er erg content mee, maar kan niet echt vergelijken met andere kamado’s omdat dit mijn eerste is.
Mijn belangrijkste koop argument is de volledigheid qua accessoires. Maar wellicht heb jij zelf al een lighter, plancha’s, druippan, thermometers, …. Dan valt dat argument weg
Dat is wat mij ook aanspreekt. De compleetheid van het product maar ook de sterke punten van de “grote” jongens welke ze gekopieerd hebben. Voor mij reden om mogelijk de bastard met IQ te vervangen ipv een nieuwe bastard. Waar ik me wel een beetje “zorgen” om maak is het waarde behoud. Bastard en andere grote merken zijn behoorlijk waarde vast waardoor eens in de zoveel jaar de oude verkopen en een nieuwe kopen interessant kan zijn (tov onderdelen vervangen als gevolg van slijtage/weer). Daar zit voor mij een deel de twijfel samen met de garantie/support. Bij basterd is dit redelijk goed geregeld weet ik uit ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:17
raze88 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:21:
[...]

Dat is wat mij ook aanspreekt. De compleetheid van het product maar ook de sterke punten van de “grote” jongens welke ze gekopieerd hebben. Voor mij reden om mogelijk de bastard met IQ te vervangen ipv een nieuwe bastard. Waar ik me wel een beetje “zorgen” om maak is het waarde behoud. Bastard en andere grote merken zijn behoorlijk waarde vast waardoor eens in de zoveel jaar de oude verkopen en een nieuwe kopen interessant kan zijn (tov onderdelen vervangen als gevolg van slijtage/weer). Daar zit voor mij een deel de twijfel samen met de garantie/support. Bij basterd is dit redelijk goed geregeld weet ik uit ervaring.
Die twijfel begrijp ik wel, die had ik ook.

Van het weer heb ik gelukkig weinig te vrezen omdat ‘ie veelal droog zal staan. En ja, de restwaarde kan tegenvallen, maar ik hoop er veel jaren van te genieten. Bovendien is de aankoop een stukje gunstiger, en je slaat veel minder stuk op accessoires.

Support en garantie zijn de grootste gok… Bestaat IQGrills over tien jaar nog? But then again: op welke delen heb je dan nog garantie, na het lezen van de kleine letters?

We’ll see!

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liedetector
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 09:20
BeyondThunder schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:12:
[...]

Dat weet ik ;-) Maar die onkruidbrander kan ik daar mooi voor misbruiken. Het was een tip. Wellicht trek ik mensen over de streep die denken aan zo'n dure looftlighter.
Duur? geloof dat ik m er gratis bij kreeg...1 keer gebruikt en vind gewoon een wolletje beter werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:00
BeyondThunder schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:12:
[...]

Dat weet ik ;-) Maar die onkruidbrander kan ik daar mooi voor misbruiken. Het was een tip. Wellicht trek ik mensen over de streep die denken aan zo'n dure looftlighter.
De action heeft af en toe ook een 'electische aansteker' voor de BBQ. Dat is een goedkope looftlighter voor iets van 15 euro. Voor het geld echt een fantastisch ding, ik ben er heel blij mee. Ik zal het in de gaten houden voor als hij weer langs komt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:37
Het aansteken vindt ik juist fantastisch, zou z’n ding nog niet gratis willen laat staan gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:24
Ik ben dan maar een ketter. Hier ook noname-looftlighter en gebruik alleen nog wokkels/blokjes als er geen stopcontact in de buurt is :D

[ Voor 3% gewijzigd door Raymond op 19-04-2024 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
Heb hier ooit de Grill Guru versie van de looflighter gekocht bij de Appie (was toen ook zoiets kwa prijs) maar aangezien ik op de plek waar de Q stond geen stroom had moest ik een verlengsnoer pakken.
Met pakken, aansteken en opruimen van het apparaat en het snoer was ik langer bezig dan gewoon 2 wokkels erin gooien waarna je weg kon lopen en bezig kon zijn met de voorbereidingen van het vlees.
Dus kwa tijd scheelde het bij mij niet zoveel.
Mijn nieuwe buitenkeuken heeft wel stroom dus ik ga komende weken eens zien of ik er nu wel meer gebruik van ga maken.
Maar de buitenkeuken heeft ook een koelkast dus de verleiding wordt ook groot om het op de manier van @pinotgrigio1 te doen. Maw aansteken en een biertje openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 21:10

Tomatoman

Fulltime prutser

iMode schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:36:
Het aansteken vindt ik juist fantastisch, zou z’n ding nog niet gratis willen laat staan gebruiken :P
Het goede nieuws is dat je een kamado hoe dan ook moet aansteken :), ongeacht of je daarvoor aanmaakwokkels of een premium Looflighter of een goedkope Action Looflighter-kloon gebruikt.

Ikzelf gebruik die Action-kloon met een extra lang snoer. Kort na aanschaf ging hij stuk: hij blies nog wel, maar werd niet meer heet. Voor het omruilen heb ik gewoon even het oude snoer teruggezet. De vervanger - met wederom het langere snoer - werkt nu al twee jaar probleemloos.

En als de kamado in de winter overkapt staat, gebruik ik gewoon aanmaakwokkels.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:03
Nu we zijn verhuisd en iets meer ruimte hebben begint het mij toch erg te branden om een kamado te kopen. Maak nu al 6 jaar gebruik van de Weber Mastertouch en hier altijd alles op gemaakt inclusief grote braadstukken. Wilt ook prima maar kost wat meer moeite.

Waar wil ik hem voor inzetten? Nou, dat is makkelijk, ik wil graag van alles proberen dus dat betekent wel dat ik wel waarde hecht aan het goed beschikbaar zijn van accesoires om in de loop der tijd te verzamelen. Voor hoeveel mensen? Standaard voor gezin van 4 maar moet ook mogelijk zijn om zonder te ingewikkelde voorbereiding voor meer mensen eten te bereiden bij bezoek.

Qua budget wil ik eigenlijk het liefst onder de 1000 euro blijven, wat dan de volgende (voor de hand liggende) opties geeft naar mijn mening.:

1) Grill Guru Large (€656 bij de AH inclusief platesetter en regenhoes)
2) Grizzly Grill Kamado original large (€849 bij de Welkoop)
3) Kamado Joe classic 1 (€850 nu bij Coolblue, andere shops vaak rond de 1000 inclusief accesoirebon)

Nu lijkt het mij een no-brainer, de Kamado Joe classic 1 toch? Al vindt mijn vriendin hem iets te rood....En ik ben alleen een beetje vang voor de dichtwaaiende deksel of is dit probleem wel te handlen? Dat ik hem niet met 1 pink kan liften boeit mij niet maar wil niet de komende jaren spastisch doen omdat ik bang ben dat de deksel kapot knalt.

Alvast bedankt voor eventuele input :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:10
Dersan schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:12:
Nu we zijn verhuisd en iets meer ruimte hebben begint het mij toch erg te branden om een kamado te kopen. Maak nu al 6 jaar gebruik van de Weber Mastertouch en hier altijd alles op gemaakt inclusief grote braadstukken. Wilt ook prima maar kost wat meer moeite.

Waar wil ik hem voor inzetten? Nou, dat is makkelijk, ik wil graag van alles proberen dus dat betekent wel dat ik wel waarde hecht aan het goed beschikbaar zijn van accesoires om in de loop der tijd te verzamelen. Voor hoeveel mensen? Standaard voor gezin van 4 maar moet ook mogelijk zijn om zonder te ingewikkelde voorbereiding voor meer mensen eten te bereiden bij bezoek.

Qua budget wil ik eigenlijk het liefst onder de 1000 euro blijven, wat dan de volgende (voor de hand liggende) opties geeft naar mijn mening.:

3) Kamado Joe classic 1 (€850 nu bij Coolblue, andere shops vaak rond de 1000 inclusief accesoirebon)

Nu lijkt het mij een no-brainer, de Kamado Joe classic 1 toch? Al vindt mijn vriendin hem iets te rood....En ik ben alleen een beetje vang voor de dichtwaaiende deksel of is dit probleem wel te handlen? Dat ik hem niet met 1 pink kan liften boeit mij niet maar wil niet de komende jaren spastisch doen omdat ik bang ben dat de deksel kapot knalt.

Ik zou het budget verhogen en voor een iq grills gaan. “Daar zit bijna alles al bij”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:22

_AN

Zijn die IQ Grills zo goed? Ik las ook al een bericht dat iemand zijn Bastard ging upgraden voor een IQ Grill, maar volgens mij zitten die aardig in dezelfde prijsklasse toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:43
_AN schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:48:
Zijn die IQ Grills zo goed? Ik las ook al een bericht dat iemand zijn Bastard ging upgraden voor een IQ Grill, maar volgens mij zitten die aardig in dezelfde prijsklasse toch?
Ik heb er nu 1 een jaar in gebruik, bevalt goed. verder geen vergelijkingsmateriaal (kwa ei dan). Werd echt compleet geleverd en thuis gemonteerd. Zeker voor de prijs een aanrader wat mij betreft.

Als je naar de kwaliteit kijkt, niks mis mee. Mooie matte afwerking, al de stalen/aluminium delen zijn netjes gecoat. Alle rvs van goede kwaliteit.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode

Ik zou mijn budget iets verhogen en voor de 50 jaars jubileum aanbieding gaan van BGE.

https://bbqgreeneggstore....tie-celebrating-50-years/

Anders 100% voor de Kamado Joe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Laatst online: 19-09 17:17

BeyondThunder

Lost Lightning

Of je begint eerst meer een Action Kamado, prima ding. Erg goedkoop. Nadeel: behoorlijk "kaal" geleverd.
Ik heb die 21" gekocht (zie korte review paar pagina's terug) om te kijken of dit wat me is.
Als het serieus wordt dan koop ik later wel een IQ of een Joe, maar voor nu vind ik dat nog veul te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 22:15

Ik lees rustig mee ook in de markt voor een nieuwe kamado.

Ook al vind ik die grill guru large wel nette prijs of is dit echt kwalitatief stuk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

BeyondThunder schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:47:
[...]

Of je begint eerst meer een Action Kamado, prima ding. Erg goedkoop. Nadeel: behoorlijk "kaal" geleverd.
Ik heb die 21" gekocht (zie korte review paar pagina's terug) om te kijken of dit wat me is.
Als het serieus wordt dan koop ik later wel een IQ of een Joe, maar voor nu vind ik dat nog veul te duur.
Goed advies ,dan kun je daarna doorgroeien, of niet. Ik ben ook met een action kamado (de echt kleine van 89E) begonnen en na 2-3 (4?) jaar doorgegroeid. Heb er echt alles op gemaakt op brisket na; daar is hij te klein voor en wellicht niet goed genoeg geisoleerd.

Lekker gaan spelen en ervaren, en dan als je het echt leuk vindt een 25x zo duur apparaat kopen :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:16
Ik twijfel ook om de grill guru large te kopen, heb nu de compact, alleen is dit me toch net te klein + staat op een zelfgemaakt BBQ meubel van de Ikea wat niet echt ideaal is voor in de regen. Nu kom ik ook de VOLT! Grenade 22" tegen. Vergelijkbaar prijsje, maar kan er weinig over vinden. Wel met glasvezel vilt, wat volgens mij wel beter is dan het vilt van de GG. Alleen kan ik weinig over het bedrijf en garantie van de kamado vinden. Tips zijn welkom :)

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Boudewijn schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 20:38:
[...]

Goed advies ,dan kun je daarna doorgroeien, of niet. Ik ben ook met een action kamado (de echt kleine van 89E) begonnen en na 2-3 (4?) jaar doorgegroeid. Heb er echt alles op gemaakt op brisket na; daar is hij te klein voor en wellicht niet goed genoeg geisoleerd.

Lekker gaan spelen en ervaren, en dan als je het echt leuk vindt een 25x zo duur apparaat kopen :)
Zijn er eigenlijk wel eens isolatie testen gedaan tussen de verschillende Kamado's? Ben wel benieuwd of het NASA keramiek van BGE echt zoveel beter is als de Chinese varianten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

BeyondThunder schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:41:
[...]

Zijn er eigenlijk wel eens isolatie testen gedaan tussen de verschillende Kamado's? Ben wel benieuwd of het NASA keramiek van BGE echt zoveel beter is als de Chinese varianten.
Het is in ieder geval dikker en het vilt lijkt beter. De boel is daardoor thermisch stabieler. Als je gaat pitten bij een brisket vind ik dat fijn. Voor ribs ed boeit het me minder.

Ja ook mijn minimax versus kleine action. Xl versus mini-chinees is niet eerlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:12
ik denk dat het bge NASA keramiek net zoiets is als het NASA matras: in essentie zit er een uitvinding van NASA in. De uitwerking is dat iedereen het gebruikt ... Vooral namedropping dus...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:47:
ik denk dat het bge NASA keramiek net zoiets is als het NASA matras: in essentie zit er een uitvinding van NASA in. De uitwerking is dat iedereen het gebruikt ... Vooral namedropping dus...
ik geloof ook niet zo in het nut van dat nasa verhaal nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:47:
Precies dat. Is gewoon een markering term. Net alsof ze de keramiek gebruiken als waar destijds de hitteschild van de spaceshuttle mee gemaakt is.
Uiteindelijk komen die fancy groene dingen ook gewoon uit de PRC. Net als de rest.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ozzynator schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:56:
[...]
Uiteindelijk komen die fancy groene dingen ook gewoon uit de PRC. Net als de rest.
Mexico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Adeadly schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:20:
Ik twijfel ook om de grill guru large te kopen, heb nu de compact, alleen is dit me toch net te klein + staat op een zelfgemaakt BBQ meubel van de Ikea wat niet echt ideaal is voor in de regen. Nu kom ik ook de VOLT! Grenade 22" tegen. Vergelijkbaar prijsje, maar kan er weinig over vinden. Wel met glasvezel vilt, wat volgens mij wel beter is dan het vilt van de GG. Alleen kan ik weinig over het bedrijf en garantie van de kamado vinden. Tips zijn welkom :)
Woon je toevallig in het noorden neem je er eentje voor me mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Keramiek van Big Green Egg komt uit Mexico. Alle andere merken uit China.

Ga anders eens kijken bij een goede BBQ zaak, kan je de merken naast elkaar uitproberen en bekijken. Bij Beef Exclusief B.V. bijvoorbeeld.

Het is echt niet alleen het verschil in keramiek, ook het gebruik van de overige materialen en afwerkingen (en service / garantie).

[ Voor 3% gewijzigd door iMode op 19-04-2024 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 09:20

wat ik het grootste nadeel vond van de GG, het rooster ligt (voor mijn gevoel ieg) behoorlijk hoog in de kamado, nu heb ik alleen een kleine uitvoering, maar dta hield me wel tegen om een grotere kamado van hetzelfde merk te kopen.
kortom de large werd echt iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Zijn er nog meer mensen hier die ervaring hebben met de VOLT kamado? Hij is nu voor zeer nette prijs te kopen (499)

Maar moet het wel de moeite zijn om de 2.5 uur durende reis (enkeltje te maken)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:27
Adeadly schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:20:
Heb gister hier de Grill Guru Large binnen gekregen als mijn eerste kamado BBQ ;) :) Heb er gelijk een Spit bijgekocht voor het kippetje. Nu nog opzoek naar een Multi level systeem..

[ Voor 6% gewijzigd door impactftw op 20-04-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:52
Vandaag, voor de vakantie, een weber go anywhere gekocht. Nu zit er in de doos een soort plastic bloempot, weet iemand waar die voor is? In de handleiding en de montage instructies wordt er met geen woord over gerept 🤔

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

-Jaap-io schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:47:
Vandaag, voor de vakantie, een weber go anywhere gekocht. Nu zit er in de doos een soort plastic bloempot, weet iemand waar die voor is? In de handleiding en de montage instructies wordt er met geen woord over gerept 🤔
De bedoeling is dat je er een geranium in zet en er dan achter gaat zitten.

Afbeeldingslocatie: https://www.trim-apeldoorn.nl/wp-content/07-IMG_1438.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
-Jaap-io schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:47:
Dat is het (afmeet) bakje om brandstof mee uit de zak te scheppen. Of idd om geraniums in te zetten. _/-\o_ Of wat anders.

zeker, zeker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -Jaap-io
Thanks, helder! Eens kijken waar ik geraniums kan scoren 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11:45
Extrix schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 08:27:
Zijn er nog meer mensen hier die ervaring hebben met de VOLT kamado? Hij is nu voor zeer nette prijs te kopen (499)

Maar moet het wel de moeite zijn om de 2.5 uur durende reis (enkeltje te maken)
Zojuist online besteld. Als het goed is komt hij vrijdag 26 april binnen(gratis verzending) €699 voor het 22 inch model.
Ben benieuwd naar de kwaliteit, heb eerst de action versie overwogen, maar deze VOLT is wel zeer compleet:

De kamado zelf
Multilevel cooking systeem met 2 moonstones
Coal basket
Bbq thermometer met 6 probes
Regenhoes
En ook nog een bbq schort 😚
Daarnaast geen vilt maar de "betere" afsluit band ertussen.
2 jaar garantie begreep ik.

Ik zal foto's maken als ik hem binnen krijg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Laatst online: 09:43
Vandaag eens wat standaard gehaktballen gemaakt, half om half, eitje, Silvo kruidenmix, en ik heb er 3 normale en 6 kleine balletjes mee gemaakt, a la moink balls.
Het mag natuurlijk geen moinkball heten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpdOKciXYRugu1NutkMmwCpMSxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pn0Qp2i3U4xOJBiUsnmjOXgL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBCmpISKp7huOtm9cpBENaGBgFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rB2nOSseS2fR2bVhLLXAhEvN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6BaVG1KP_ma98kQgGIIz7kSImY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsSKfUHtfZzBKb4OWRZzm7me.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NM6FhZueVEYnrBJbhYmkbnY_u6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmvnPlkQA1RBBmHYIYgNdL8D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxtU2a4ujm1QtEhY3K40Mvg5ugw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2zOKI6li9If9YC3mOzx9whx1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KP3BPsQKdpJPFMmEB7sqBNibpXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLvlyAEQSgfcxDK9LU0Wfwe3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55-5AMB10t5VNJmU98iIvqQXkqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dct9MPgpl5OXgqWw68Xg8hUT.jpg?f=fotoalbum_large

En daarna de wat grotere ballen en worstjes er op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWk9QPgineip-7f-BMttUCcEJ-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TUz3NflQ13mKgGOlwkcjiXi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-W65lQisPBI-y9Yult6ewyQwtQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mpd6lOG7t9wMidxvqBFgNk8Y.jpg?f=fotoalbum_large

Nothing fancy, maar wel erg lekker.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:04

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik vorig weekend lekkere spareribs gemaakt. Aantal weken geleden de smokewear topvent aangeschaft en nog wat rubs er bij besteld om aan de verzendkosten te komen.

Spareribs dus gemaakt met noskos spareribs rub, bij het inpakken, boter, bastard suiker, ahorn siroop en honing toegevoegd, en afgelakt met noskos bbq saus. 1,5 - 1 en 0,5 aangehouden. Waren kleine ribjes en precies goed gelukt, mals met een lichte bite

Hieronder de foto’s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRCeckkzBUrov3YaxpiRJWLMcDg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4JKUqRi80y2KCjlgi9Yp2xwM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSXXoYhVnpNj2YpP5ekTUzSaj4E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ghfrw0M2WncNyZUbksc0GZF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXYEmTU_YI9MP7_6nDjlENtmbSI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4674LCSXOt7T2XhUWMh5X9l.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Extrix
Tim123 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:34:
[...]

Zojuist online besteld. Als het goed is komt hij vrijdag 26 april binnen(gratis verzending) €699 voor het 22 inch model.
Ben benieuwd naar de kwaliteit, heb eerst de action versie overwogen, maar deze VOLT is wel zeer compleet:

De kamado zelf
Coal basket
Regenhoes

Ik heb vandaag de 24 inch opgehaald + kilowatts voor de auto. Maar de prijs was gewoon erg goed(599)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_UZubkn9KmHnig66lOIH3pU4P4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4gLNPX0v0Lpxz2KXrdGZyLW.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen maar klaar maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim123
Extrix schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:07:
[...]

Ik heb vandaag de 24 inch opgehaald + kilowatts voor de auto. Maar de prijs was gewoon erg goed(599)

[Afbeelding]

Morgen maar klaar maken!
Nog betere prijs dus voor de 24 inch...ik ben benieuwd hoe hij bevalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
Extrix schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:07:
[...]

[Afbeelding]

Morgen maar klaar maken!
Hoe is de algemene kwaliteit? Als je dit zou moeten vergelijken met de GG bijvoorbeeld? Gaat het deksel makkelijk open, hoe is dit vilt ten opzichte van regulier vilt? Ik twijfel zo erg, vind de deal wel beter van Volt met zoveel meer accessoires erbij. Maar het is alleen zo nieuw en onbekend 😅. Ik hoor het graag!

[ Voor 5% gewijzigd door Adeadly op 20-04-2024 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Adeadly schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:16:
[...]

Hoe is de algemene kwaliteit? Als je dit zou moeten vergelijken met de GG bijvoorbeeld? Gaat het deksel makkelijk open, hoe is dit vilt ten opzichte van regulier vilt? Ik twijfel zo erg, vind de deal wel beter van Volt met zoveel meer accessoires erbij. Maar het is alleen zo nieuw en onbekend 😅. Ik hoor het graag!
Voor mij is het ook echt nieuw. Heb verder ook geen vergelijkings materiaal. Wanneer ik ermee bezig ga zal ik updates delen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011

Dennis1812

Amateur prutser

Ik ken Volt alleen als politieke partij.
Had ook geen idee dat ze nu iets in BBQs deden.

Dat klinkt wel als campagne voeren 2.0. zo kan je stemmen winnen :+

Heel fijn meer merken. Meer concurrentie betekent of betere prijzen of meer innovaties op lange termijn.

Ik wil niet dit jaar. Maar mogelijk volgend jaar een Big Joe 3 aanschaffen. Of 4 mocht die dan komen.

Dan heb ik de classic 1 lang genoeg gebruikt en beginnen de kinderen wel serieuze maaltijden te eten en af en toe vriendinnetjes mee te nemen dat wat extra ruimte wel fijn is.
Dus rustig aan sparen. Vooralsnog bij de xxls is de Big Joe de enige op mijn lijstje.
Jammere van formaat wisselen is alleen dat ook het spit en gietijzeren roosters etc allemaal opnieuw gekocht moeten worden. Alles wat op maat is mag opnieuw.

Dus dat is een serieuze uitgave in 1 klap.

Tegen die tijd maar eens zoeken of een KJclassic 1 verkopen volledig compleet nog interessant is. Dan een jaar of 6-7 max oud denk ik. Misschien zelfs iets jonger. Zou t op moeten zoeken. Altijd onder overkapping gebruikt.. enkel lichte krasjes etc.

[ Voor 0% gewijzigd door Dennis1812 op 20-04-2024 23:55 . Reden: Ik werd gewezen op een verkeerd woord. Even aangepast ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Dennis1812 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 23:09:
Ik wil niet dit jaar. Maar mogelijk volgend jaar een Big Joe classic 3 aanschaffen. Of 4 mocht die dan komen.
Nou, ik kan je nu al beloven dat die er niet komt.
Wellicht de Big Joe 4, of de Classic Joe 4, maar een Big Joe Classic zie ik niet komen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ja sorry, ik zeg t verkeerd. Je hebt gelijk.

Maar als er een Big Joe 4 aangekondigd wordt wacht ik daar wel op denk ik.
Zit geen haast op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Dennis1812 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 23:09:
Ik ken Volt alleen als politieke partij.
Had ook geen idee dat ze nu iets in BBQs deden.

Dat klinkt wel als campagne voeren 2.0. zo kan je stemmen winnen :+

Heel fijn meer merken. Meer concurrentie betekent of betere prijzen of meer innovaties op lange termijn.

Ik wil niet dit jaar. Maar mogelijk volgend jaar een Big Joe 3 aanschaffen. Of 4 mocht die dan komen.

Dan heb ik de classic 1 lang genoeg gebruikt en beginnen de kinderen wel serieuze maaltijden te eten en af en toe vriendinnetjes mee te nemen dat wat extra ruimte wel fijn is.
Dus rustig aan sparen. Vooralsnog bij de xxls is de Big Joe de enige op mijn lijstje.
Jammere van formaat wisselen is alleen dat ook het spit en gietijzeren roosters etc allemaal opnieuw gekocht moeten worden. Alles wat op maat is mag opnieuw.

Dus dat is een serieuze uitgave in 1 klap.

Tegen die tijd maar eens zoeken of een KJclassic 1 verkopen volledig compleet nog interessant is. Dan een jaar of 6-7 max oud denk ik. Misschien zelfs iets jonger. Zou t op moeten zoeken. Altijd onder overkapping gebruikt.. enkel lichte krasjes etc.
Daarom ben ik ook voor de 24 inch gegaan. De kinderen zijn nu nog relatief klein maar die groeien ook flink door en eten straks ook volwaardig mee.

Ook best grote families dus ik dacht voor 100 euro extra pak ik die grote mee.

Bij afhalen in Rijswijk heb ik 24 inch voor 599 gekocht inclusief hoes erg sterke deal dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:32
pina schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:18:
Gisteren na lange tijd nog eens de kamado opgestart voor een kip aan het spit. Toen de kip aan het braden was, gaf de kamado een temperatuur aan van 150 graden maar de meater slechts 90 graden. Iemand een idee wie ik dan moet geloven en waar die afwijking vandaan komt?

Meater geeft ook veel temperatuurschommelingen aan, wat ik normaal niet heb...

[Afbeelding]
na mijn ervaring van vorige week, dat de ambient temperatuur van mijn gebraden kip serieus afwijkt van de dome temperatuur, vraag ik mij af wat ik nu zou doen? ik zou de kamado op 150 graden moeten zetten. Er staat intussen een nieuwe kip klaar om te braden :9~

Raden jullie dan aan om de dome temperatuur te gebruiken als referentie of gebruik ik eerder de ambient temperatuur en zorg ik ervoor dat die op 150 graden is (waardoor de dome temp waarschijnlijk tegen 180 graden zal aantikken)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:39
pina schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:33:
[...]

na mijn ervaring van vorige week, dat de ambient temperatuur van mijn gebraden kip serieus afwijkt van de dome temperatuur, vraag ik mij af wat ik nu zou doen? ik zou de kamado op 150 graden moeten zetten. Er staat intussen een nieuwe kip klaar om te braden :9~

Raden jullie dan aan om de dome temperatuur te gebruiken als referentie of gebruik ik eerder de ambient temperatuur en zorg ik ervoor dat die op 150 graden is (waardoor de dome temp waarschijnlijk tegen 180 graden zal aantikken)?
Ik zou niet naar absolute waardes kijken maar naar relatief. Was de kip vorige keer goed dan zelfde temperatuur aanhouden. Was het vel niet knapperig genoeg dan temperatuur verhogen. Was het vlees te gaar (meten met kernthermometer) dan eerder eraf halen. Etc

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

[...]
Ja.

:P

Vorige week heb ik de kamado gebruikt om te roken. Eerst een zalmzijde, die ik vooraf had gepekeld en gekruid.

Een deel heb ik warm gerookt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tv8F3EQccuj-B7YDpE-5dV1LBfw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iI7URt1o7kOBmgGSciPQCgi8.jpg?f=user_large

Dat was goed voor een voorgerecht. Als hoofdgerecht had ik Namibische rundersukade.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vivAstOY0Fokk9b-d1wQLuNVsrM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aWvozjCj5zT2Q6mqBVyrWOQM.jpg?f=user_large

Na een uur of 6 sous vide garen heb ik het vlees rondom kort aangebraden op de barbecue:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQkXm4cm93lLdWmEETURCn1HBYA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jTPUAElzYz5cofqVlsSFFbIP.jpg?f=user_large

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfYNi3QnjLvFiXYqvJolGOPxhhM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UuQzmOApTpCcqYUFZL4o3z3X.jpg?f=user_largeHoewel het er prima uitzag, vond ik het vlees veel te taai. Wijze les voor de volgende keer: veel langer voorgaren.

Nagerecht: aardbeien met eiswein
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qqPG58UQqCzSnNkEegEpridCso=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C8G0CxJhVICWjQfvHgh66HU5.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-mPRiHL1nNYuDS-q8Kxf2rjLzU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P5vnKW22wvbkCs0Kw9oUVnkx.jpg?f=user_large

De volgende dag was het restant van de zalm aan de beurt, dat ik
koud heb gerookt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrtnD6K-kpoZzXzWX-Tai-E9B28=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4w1gmS2R6ZlAIRrFJEmhvXjE.jpg?f=user_large

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nPTQe68bNsUs16kjCfDKwHdJDc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pg8PPHEJLPTdvrtKhDyfjfKV.jpg?f=user_large

Next up: beef jerky. Daarvoor heb ik het restant van de sukade van de dag ervoor gebruikt. In tegenstelling tot de sukade bij het hoofdgerecht werd de beef jerky fantastisch :9~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8bp7BxR3Yi0duEhhpb9iMdhLc8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TVH3jOQwZNFSD7HtzYK7yRip.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Tomatoman schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:28:
[...]

Ja.

:P

Vorige week heb ik de kamado gebruikt om te roken. Eerst een zalmzijde, die ik vooraf had gepekeld en gekruid.

Een deel heb ik warm gerookt:
[Afbeelding]

Dat was goed voor een voorgerecht. Als hoofdgerecht had ik Namibische rundersukade.
[Afbeelding]

Na een uur of 6 sous vide garen heb ik het vlees rondom kort aangebraden op de barbecue:
[Afbeelding]

Eindresultaat:
[Afbeelding]Hoewel het er prima uitzag, vond ik het vlees veel te taai. Wijze les voor de volgende keer: veel langer voorgaren.

Nagerecht: aardbeien met eiswein
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De volgende dag was het restant van de zalm aan de beurt, dat ik
koud heb gerookt:
[Afbeelding]

Eindresultaat:
[Afbeelding]

Next up: beef jerky. Daarvoor heb ik het restant van de sukade van de dag ervoor gebruikt. In tegenstelling tot de sukade bij het hoofdgerecht werd de beef jerky fantastisch :9~
[Afbeelding]
En ik blijf wachten op een uitnodiging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
[...]

Doe es een probe op het rooster, steek de meater in een aardappel en leg die op het rooster.
Wellicht dat de kou van de kip de probe beïnvloedt.
Kip doe ik altijd met blik in de kont 1 uur op 180C, altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
Iemand tip of er een goede/leuke bbq winkel in omgeving Nijmegen/Venray zit?
Weekje vakantie in die regio :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:53
Martinusz schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:03:
Bbqpaleis in cuijk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ASS-Ware
Vandaag Pig Shots gemaakt, volgens het recept van Rookplankje.

1 rookworst
10 langwerpige plakken gerookt ontbijtspek 2 mm dik gesneden
2 eetlepels BBQ rub
100 gram geraspte cheddar
3 jalapeno pepers in ringen gesneden
150 gram roomkaas
25 gram bieslook fijngesneden
30 ml whisky

Ik had wat dunnere ontbijtspek, de rub was de Pitmaster X Classic BBQ rub en ik heb de whisky weggelaten.

Eerst de vulling maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VK7Or0fUkeQUPUVvh20OgXgkwKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9g4rN3tHr3zcfDRiCddkRzGL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZhcorTrjfRqUOzzoGE7zEr9t9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hS7Om0YUqkYa3Tp3KXHT2sS5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYwxGQ6f7xt_JCxUk34OfMV12xI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KxamZ5BZPlEs5ih8nqBykGC.jpg?f=fotoalbum_large

De rookworst snijden, spek er omheen en de vulling er in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPKRw4q5WcTA-lFglHfr320ptcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y72aTsvlKKz9LAh9bbsgk1nz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtQcmcv-bUCzb2TLc-je9EvhgRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bw3GAxRkUhLCag4tsAVp4Vej.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HuRNZTR8ZA9O6Z4l2kioJxD4Z7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svaVrUlFBlZzVcYN8taktaxn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EThqYYvLnVJlIkzt9oe3FI0qX78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcPZsBucofUnPRIl7ABP3Q5Z.jpg?f=fotoalbum_large

3 kwartier bij 180C op de BBQ.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33LOTJ4iYlb1gwDoZJyWosgsI6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dR6qJgHj6h4cuNKjiUdE1xsB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6x3sArvfjflzrEL3B9sQC1xUnBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIqXqsDQQvMOAPNLbVbVaW42.jpg?f=fotoalbum_large

Op zich lekker, maar we vonden allen de vulling te zout.
Alleen geen idee waarom, want alleen de rub bevatte wat zout en daarvan heb ik slechts 2 eetlepels gebruikt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Zo, de eerst keer pizza gemaakt op de Action 21" kamado met dit deeg. En met deze saus. Voor de zekerheid 4 bolletjes reserve deeg gehaald bij NY Pizza. Hij: "Hoe groot?" Ik: "Nou, cup C ongeveer" (hij kon hem wel waarderen). 2 euro per bol, mooie prijs. Ik heb 6 pizza's kunnen maken en 1 Calzone. 1 bol deeg was over.
we waren met 4 kinderen en 2 volwassenen.
Weinig foto's gemaakt, te druk met bakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btVmwN8iyqDi8KHOM8akp5x1e9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HyfMrmLbzGf7qUBakAFr05Th.jpg?f=fotoalbum_large
(Dit was de laatste pizza, de kamado was eigenlijk al weer te koud)

Setup:
Deflector onderop. 2 pizzastenen met 3 stalen hoekprofielen er tussen. Zo hoog mogelijk in de kamado.

Leerpunten;
  • Eigen deeg werkt veel fijner dan het deeg van NY pizza. Van NY Pizza was echt te slap.
  • Pizza schep bleek best wel onmisbaar
  • Lastig om de kamado langere tijd rond de 300 - 350 graden te houden, heb kolen moeten bijvullen
  • Niet te veel beleg er op pleuren
  • IR thermometer was super handig, de steen was ongeveer 250 graden. Gemeten door de margrietschijf.
  • De kids vonden de pizza lekkerder dan de bestelde NY Pizza van gisteren
  • Geen enkel vleugje kolen/bbq smaak. Hier houden de kids niet van.
  • Begin als de steen rond de 240 graden is, wij moesten wacht op de gasten. Zonde van de brandstof
Al met al een groot succes en enorm leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ASS-Ware schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:38:

1 rookworst
2 eetlepels BBQ rub
150 gram roomkaas
30 ml whisky

Ik had wat dunnere ontbijtspek, de rub was de Pitmaster X Classic BBQ rub en ik heb de whisky weggelaten.

Eerst de vulling maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alleen geen idee waarom, want alleen de rub bevatte wat zout en daarvan heb ik slechts 2 eetlepels gebruikt.
Ziet er lekker uit. Ga ik ook eens maken.
Was de vulling te zout of het gerecht. Want je worst, spek en wellicht ook cheddar zullen zout bevatten.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• haborym
  • Laatst online: 11:07
Al ruim een jaar in contact met Spider Grills of ze de Spider Grill Venom ook naar Nederland gaan versturen. Dat is nog steeds niet zo omdat de focus nog ligt op Amerika. Nu is wachten niet mijn sterkste punt en daarom ben ik in mijn vriendenkring gaan navragen of daar opties waren om de Spider Grill Venom naar mij toe te krijgen.
In de afgelopen maand kwam dat eindelijk tot uitvoer en dit weekend heb ik de Spider Grill venom gemonteerd en uiteraard ook een goede "test" run uitgevoerd :P.

Zaterdag een 1 kilo Beef rib in de rub gelegd en zondagochtend vroeg op de BBQ. Na 4 uur heb ik de beef rubs met butcher paper ingepakt en terug gelegd voor nog een 6,5 uur. In die 6,5 uur zat ook een stall van 4 uur waarin de temp zelf even terug liep.
Het uiteindelijke resultaat was super en erg tevreden met de Spider Grill. Wellicht dat ik na wat meer sessies met de Spider grill een uitgebreidere review neer zet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixq5HBJAnt4QQ5lKi3pbSSfPcY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R6PEgGhe9fhepHCd2DMad5ZM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAk82rMkWVb3M7-bOwR-1ukIox8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6iPYJme74jy8MiJE3ZRIS89.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PE5itakBCMAVB5bysWRBfbyTh7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dFwIkorwVISQ00hcmqohEAZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZQx3vK9_dHNBpmvtMUAbwBV3DI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ez0f6kjQbrzgmBtjWfOyn7Eg.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYWD4XUy0S62VZbZHx4kG9h_79c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWhSsuchzo5qQ0rOFu7KFZ08.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-CHblLdOdticpEEkRKRILav-7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28REZlsKbZtx0RmBDkv0Iqqd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRkAXHw8inAsskNA0G6cy4p3HtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/esaEzOR1WWGg3ByMNn0ia70l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 11:41

f.h

haborym schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:56:
Al ruim een jaar in contact met Spider Grills of ze de Spider Grill Venom ook naar Nederland gaan versturen. Dat is nog steeds niet zo omdat de focus nog ligt op Amerika. Nu is wachten niet mijn sterkste punt en daarom ben ik in mijn vriendenkring gaan navragen of daar opties waren om de Spider Grill Venom naar mij toe te krijgen.
In de afgelopen maand kwam dat eindelijk tot uitvoer en dit weekend heb ik de Spider Grill venom gemonteerd en uiteraard ook een goede "test" run uitgevoerd :P.

Zaterdag een 1 kilo Beef rib in de rub gelegd en zondagochtend vroeg op de BBQ. Na 4 uur heb ik de beef rubs met butcher paper ingepakt en terug gelegd voor nog een 6,5 uur. In die 6,5 uur zat ook een stall van 4 uur waarin de temp zelf even terug liep.
Het uiteindelijke resultaat was super en erg tevreden met de Spider Grill. Wellicht dat ik na wat meer sessies met de Spider grill een uitgebreidere review neer zet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Ik ken Spider Grills niet, wat maakt deze (voor jou) zo speciaal dat je deze moeite genomen hebt om het apparaat in Nederland te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Millie-ano schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:19:
[...]

Ziet er lekker uit. Ga ik ook eens maken.
Was de vulling te zout of het gerecht. Want je worst, spek en wellicht ook cheddar zullen zout bevatten.
Nee, de vulling.
De volgende keer roomkaas zonder kruiden en geen rub proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haborym
f.h schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:34:
[...]

Ziet er goed uit! Ik ken Spider Grills niet, wat maakt deze (voor jou) zo speciaal dat je deze moeite genomen hebt om het apparaat in Nederland te krijgen?
Verschillende redenen:
- met name bij langere bereidingen was ik vaak aan het schuiven voor de temperatuur. Kon niet ff een paar uur weg.
De Venom zorgt voor een veel betere verbranding zeker op lagere temp (90 tot 110)
- ik wilde niet boren in de weber om een fan erop te zetten en dat is niet nodig bij deze.
- zocht naar iets wat ook mobiel was. Ik heb een bbq tafel van 180cm die ik naar buiten toe zet zonder stroompunt.
- uiteraard ook het gadget gehalte helpt mee :)

Edit:
- met een reverse sear duurde het erg lang voordat ik echt een goede sear hitte had.

[ Voor 5% gewijzigd door haborym op 22-04-2024 18:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 12:26

steel123

Cryman9

Martinusz schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:03:
BASBQ in Uden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 09:51
haborym schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:56:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit ziet eruit als iets ik ook wel zou willen hebben. Begrijp ik goed dat jij gewoon een bekende in de VS hebt gebruikt om het voor jou te bestellen en naar Nederland te sturen? Wat was je ervoor kwijt als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
haborym schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:50:
[...]

Verschillende redenen:
- met name bij langere bereidingen was ik vaak aan het schuiven voor de temperatuur. Kon niet ff een paar uur weg.
De Venom zorgt voor een veel betere verbranding zeker op lagere temp (90 tot 110)
- ik wilde niet boren in de weber om een fan erop te zetten en dat is niet nodig bij deze.
- zocht naar iets wat ook mobiel was. Ik heb een bbq tafel van 180cm die ik naar buiten toe zet zonder stroompunt.
- uiteraard ook het gadget gehalte helpt mee :)

Edit:
- met een reverse sear duurde het erg lang voordat ik echt een goede sear hitte had.
Ik denk niet dat ik ooit zo’n temperatuurcontroller ga kopen, aangezien ik mijn kamado goed stabiel op temperatuur kan houden, maar ik heb wel interesse in deze gadgets.
Vliegt er geen lading as door je BBQ als hij gaat blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
ASS-Ware schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:47:
[...]

Ik denk niet dat ik ooit zo’n temperatuurcontroller ga kopen, aangezien ik mijn kamado goed stabiel op temperatuur kan houden, maar ik heb wel interesse in deze gadgets.
Vliegt er geen lading as door je BBQ als hij gaat blazen?
Er vliegt helemaal niets uit. De as valt in de asbak aan de onderkant en de fan richt zich naar boven.
Aan de zijkant zit ook een schuif om op de normale manier te bbq'en zonder de blower. Als je die open zet en dan de blower aan dan komt alles daar uit, kwam ik gisteren achter :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haborym
Jorizzz schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:44:
[...]

Dit ziet eruit als iets ik ook wel zou willen hebben. Begrijp ik goed dat jij gewoon een bekende in de VS hebt gebruikt om het voor jou te bestellen en naar Nederland te sturen? Wat was je ervoor kwijt als ik mag vragen?
Ja, het is meegegaan op een vlucht vanuit usa. Ik betaalde 25 euro voor het extra gewicht om mee te mogen met het vliegtuig. Hij is er niet uit gehaald voor invoer kosten (btw enzo) dus dat mooi.
Je kan er ook voor kiezen om eenmalig MyUs te gebruiken. Kosten voor de verzending liggen dan rond de 100eu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ASS-Ware schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:38:

1 rookworst
2 eetlepels BBQ rub
150 gram roomkaas
30 ml whisky

Eerst de vulling maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik denk dat veel (zout) vet van je worst en spek in de ook al zoute kaas is getrokken ;)
Onderschat de zoutheid van je vlees niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
iMode schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:45:
[...]

Ik zou mijn budget iets verhogen en voor de 50 jaars jubileum aanbieding gaan van BGE.

https://bbqgreeneggstore....tie-celebrating-50-years/

Anders 100% voor de Kamado Joe.
Is helaas alleen de medium dus dan zit je weer dat je niet de combi kan doen direct/indirect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
ASS-Ware schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:41:
[...]

Nee, de vulling.
De volgende keer roomkaas zonder kruiden en geen rub proberen.
Je zou bijv de basic rub van Noskos kunnen maken en dan het zout deel weglaten (of halveren/een kwart gebuiken)
Heb je wel een beetje de smaak van de kruiden

70 gram (¼ cup) zeezout
60 gram (¼ cup) bruine basterd suiker (goed aangedrukt)
35 gram (¼ cup) paprika poeder (gewone, niet de hete)
3 eetlepels versgemalen zwarte peper
2 theelepels knoflookpoeder
2 theelepels uienpoeder
1 theelepel cayennepeper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Togi schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:21:
[...]

Is helaas alleen de medium dus dan zit je weer dat je niet de combi kan doen direct/indirect
Dat kan bij de medium ook

https://bbqgreeneggstore....16IwMAEAAYASAAEgI1xvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik vind op mn large de ruimte al te beperkt om een combi direct/indirect te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Klopt maar meeste recensies die je leest is dat men het toch te klein vind, zeker als ie gebruikt wordt als main bbq. Je houdt dan toch te weinig ruimte om een volledige maaltijd te bereiden.
Wanneer men al een large of groter heeft dan kan een medium of kleiner een mooi apparaat er naast zijn.
Dus ik vind het altijd lastig om de medium te adviseren zonder dit probleem te vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
Ik zit nu enorm in twijfel tussen de Columbus Pro Line Large of de Urban Chef Deluxe van Intratuin. Het grootste verschil is de garantie, de schoorsteen en het vilt (Fiberglas) in het voordeel van de Columbus, alleen heb ik de urban chef wel kunnen bekijken en deze is ook wat hoger, wat voor mij als persoon van 2 meter lang wel wat fijner is. Heeft iemand meer ervaring met een van beide? Uiteindelijk is het natuurlijk waar je zelf het meest blij van wordt, maar wil ook niet de plank misslaan. Ik hoor het graag :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Jaap-io
Gister de weber go anywhere uit getest 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loeSZp2YzRmZl4oECuVng91Jc7c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AxqcpQQCIpNLgr5b2pTOLhQm.jpg?f=user_large

eenvoudig begonnen met Dorade en inktvis tentakels
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTn3rihtWvOvJ2mg0vnVVO5DslQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZJ7LRo3kUXN2LRTJNJuMP5Ui.jpg?f=user_large

ben alleen het klipje voor m'n "dome"-sensor vergeten, maar goed ben niet van plan om low-and-slow sessies te doen, dus dome-temperatuur is iets minder van belang.

ik ben wel benieuwd wat andere gebruiken voor brandstof? Hier in Frankrijk kon ik alleen houtskool vinden. Als ik op YouTube kijk heb ik het idee dat de meeste briketten gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
-Jaap-io schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:15:
Gister de weber go anywhere uit getest 8)
[Afbeelding]

eenvoudig begonnen met Dorade en inktvis tentakels
[Afbeelding]

ben alleen het klipje voor m'n "dome"-sensor vergeten, maar goed ben niet van plan om low-and-slow sessies te doen, dus dome-temperatuur is iets minder van belang.

ik ben wel benieuwd wat andere gebruiken voor brandstof? Hier in Frankrijk kon ik alleen houtskool vinden. Als ik op YouTube kijk heb ik het idee dat de meeste briketten gebruiken.
ik gebruikte voorheen altijd ecobrasa
ten eerste omdat het gewoon goede brandstof is, brand lekker lang, zuinig in gebruik en weinig rook en as maar het zijn ook handige blokjes.
ik bouwde de WGA dan lekker vol met blokjes, firestartertje, aanmaakblokjes, basic gereedschap etc zodat ik 1 pakket had waar alles inzat.

Was dat op dan keek ik op locatie gewoon wat verkrijgbaar was, tijdens de vakanties ben ik wat minder kieskeurig.
De sfeer, weer, verse lokale producten, wijn etc compenseren meestal het mindere culinaire werk ;)

Nadeel is dat ze tegenwoordig bijna 30 euro vragen voor een doos en ik het prijsverschil het niet echt waar meer vind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
-Jaap-io schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:15:
Ik gebruik altijd houtskool, de kleine deeltjes haal ik er een beetje uit, grote stukken gaan in de kamado. Op vakantie heb ik ook een goede waterpomptang mee om te grote brokken fijn te knijpen.
Ecobrasa is me veel te duur tegenwoordig.

[ Voor 3% gewijzigd door robkrekel op 24-04-2024 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Hopelijk komt het mooie weer er weer aan en dan gaan we pizza's maken op de Primo Large. Ik heb mijn oude (te kleine) pizzasteen verkocht met de oude Grill Guru kamado. Nu moet ik dus een nieuwe kopen.

Ik vraag het even hier omdat het pizza topic met name lijkt te gaan over pizza's bakken op toegewijde pizza ovens. Mijn vorige was gewoon een 'bastard' pizzasteen, maar die van Primo is te duur vind ik (±€90 voor de 40cm variant). Ik keek dus naar andere merken en generieke stenen. Nu zie ik dat er stiekem best veel verschil is in dikte en materiaal (chamotte, cordieriet, biscotto). Die pizzasteen van Bastard is 1,2cm dik (en vergelijkbare dikte bij andere merken), maar die chamotte en biscotto-stenen zijn bijvoorbeeld 3-3,4 cm dik. Die van Ooni is weer 1cm dik. Met de Primo ga ik waarschijnlijk rond de 300-350 graden aan het werk. Is er dan nog een aantoonbaar beste optie of kan ik gewoon een standaard steen kopen van de grote bbq merken?

Ik kijk nu bijvoorbeeld naar deze: https://pizzastore.nl/product/biscotte-steen-35x40x3-cm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
DennisCle schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:22:
Hopelijk komt het mooie weer er weer aan en dan gaan we pizza's maken op de Primo Large. Ik heb mijn oude (te kleine) pizzasteen verkocht met de oude Grill Guru kamado. Nu moet ik dus een nieuwe kopen.

Ik vraag het even hier omdat het pizza topic met name lijkt te gaan over pizza's bakken op toegewijde pizza ovens. Mijn vorige was gewoon een 'bastard' pizzasteen, maar die van Primo is te duur vind ik (±€90 voor de 40cm variant). Ik keek dus naar andere merken en generieke stenen. Nu zie ik dat er stiekem best veel verschil is in dikte en materiaal (chamotte, cordieriet, biscotto). Die pizzasteen van Bastard is 1,2cm dik (en vergelijkbare dikte bij andere merken), maar die chamotte en biscotto-stenen zijn bijvoorbeeld 3-3,4 cm dik. Die van Ooni is weer 1cm dik. Met de Primo ga ik waarschijnlijk rond de 300-350 graden aan het werk. Is er dan nog een aantoonbaar beste optie of kan ik gewoon een standaard steen kopen van de grote bbq merken?

Ik kijk nu bijvoorbeeld naar deze: https://pizzastore.nl/product/biscotte-steen-35x40x3-cm/
ik zou hem toch ook in het pizza topic vragen
kon het nu zo snel niet terug vinden maar daar was laatst ook iemand met een addresje in italie voor een goedkope steen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• almere
Vandaag een paar spiezen gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BiaW9nCkU8HkMQXYJn88EIi-b7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNsZez2hSSMfKUrCNSZF1SJ6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDwu9vp4gx0AjBAM7pKJoBdo8tk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0TCNoenLoG53wiFyYUXHzZn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_UW_89ihcymQJaVdDyPkBCaBeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3sBA7OBq4406w0EBpjn8ZyjF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXQrpr4l2i1zGNdR-vjld-ZjHkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VGhV3lYyXhoUtZqJpYVCPG6W.jpg?f=fotoalbum_large

Smaken weer heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Wellicht dat hier iemand is die ervaring heeft met deze grootverpakking spareribs van de Sligro? Zijn ze daadwerkelijk knap dik bevleesd?
Afbeeldingslocatie: https://www.bbqgenootschap.nl/attachments/afbeelding-van-whatsapp-op-2024-04-23-om-12-27-00_0c3dd2eb-jpg.64190/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ik heb het tot nu toe altijd op een standaard steen van Weber gedaan. Die is misschien net één cm dik? Op een graadje of 350 gaat dat prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:13
Welk 'opzetstuk' op het spit is dit? Ziet er goed uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

nii3k schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:46:
[...]

Ik heb
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Zitten korte en lange spiezen bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almere
nii3k schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:46:
[...]

Ik heb hem hier vandaan.

https://auspiteurope.com/...ie-kebab-spiezen-set.html

Prijs is bijna hetzelfde als bij bol

Bij auspit hebben ze nog meer leuke accessoires. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Was afgelopen weekend bij de Aldi in de aanbieding voor 8 euro ofzo, gelijk 2 gehaald. Prima stenen. Ronde en vierkanten hadden ze in de aanbieding, cordieriet. Misschien hebben ze die nog staan bij jou in de buurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nordic_blue
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-04 11:28

nordic_blue

P2 PP Void

Complimenten; ziet er uitstekend uit. Mooie accessoire ook, al is het meer een accessoire op een accessoire (rotisserie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almere
nordic_blue schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:16:
[...]

Complimenten; ziet er uitstekend uit. Mooie accessoire ook, al is het meer een accessoire op een accessoire (rotisserie)
Thnx was ook erg lekker.

Hier nog een short filmpje op youtube van de draaiende spies

YouTube: 24 april 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:13
Dank, direct besteld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
almere schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:26:
[...]

Thnx was ook erg lekker.

Hier nog een short filmpje op youtube van de draaiende spies

YouTube: 24 april 2024
maar heb je ook een receptje
Wat voor kruiden? .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Laatst online: 07:58

Tja je kan het zo ingewikkeld maken als dat je zelf wilt. Het voordeel van een dikkere steen is dat hij langer de warmte vast houd en je dus meer pizza's achter elkaar kan maken. Het nadeel ervan is dat het opwarmen langer duurt.

Ik heb zelf de pizzasteen van bastard zelf en heb er geen last van dat deze te snel afkoelt. Wel een kleine kanttekening ik heb nog maar maximaal 4 pizza's in 1 sessie gemaakt en meestal maak ik er eentje, eten we die op, maak ik er weer eentje etc etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worra
  • Laatst online: 17-07 09:37
robkrekel schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:07:
Wellicht dat hier iemand is die ervaring heeft met deze grootverpakking spareribs van de Sligro? Zijn ze daadwerkelijk knap dik bevleesd?
[Afbeelding]
Ik heb een keer zo'n doos gekocht. Bij mij waren alle ribben aan elkaar vast gevroren en die kreeg ik bevroren niet van elkaar af zonder ze kapot te trekken. Voor mij een reden om niet meer in zo'n grote verpakking te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Worra schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:26:
[...]

Ik heb een keer zo'n doos gekocht. Bij mij waren alle ribben aan elkaar vast gevroren en die kreeg ik bevroren niet van elkaar af zonder ze kapot te trekken. Voor mij een reden om niet meer in zo'n grote verpakking te kopen.
Dat overleeft ik wel. Maar waren ze dus goed dik bevleesd, vergelijkbaar met de verse bij de sligro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Worra schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:26:
[...]

doos een paar keer op de grond smijten: springen de meeste wel los. enkele blijven 2 aan elkaar en die ontdooi ik dan wel een keer gezamenlijk als ik een keer wat meer ribs in 1 keer wil maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:10
Leipo schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:36:
[...]

doos een paar keer op de grond smijten: springen de meeste wel los. enkele blijven 2 aan elkaar en die ontdooi ik dan wel een keer gezamenlijk als ik een keer wat meer ribs in 1 keer wil maken :P
Dat is ook hoe ik het doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 12:26

steel123

Cryman9

robkrekel schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:07:
Wat is dan de definitie van knap dik bevleesd?
Praten we dan over een sparerib van 800 gram? 1000 gram? 1200 gram? 1500 gram?

Ik haal ze altijd bij het lokale slachthuis direct. Veruit het goedkoopste van alles en je kan ze bijna zelf uitsnijden mocht je het vragen. Sowieso natuurlijk zelf uitzoeken uit een grote bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
steel123 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:02:
[...]

Wat is dan de definitie van knap dik bevleesd?
Praten we dan over een sparerib van 800 gram? 1000 gram? 1200 gram? 1500 gram?

Ik haal ze altijd bij het lokale slachthuis direct. Veruit het goedkoopste van alles en je kan ze bijna zelf uitsnijden mocht je het vragen. Sowieso natuurlijk zelf uitzoeken uit een grote bak.
robkrekel schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:29:
Maar waren ze dus goed dik bevleesd, vergelijkbaar met de verse bij de sligro?
Volgens mij zijn die zo 800-1000 gram. Zelf uitzoeken kan ik bij de sligro ook prima, maar de 10 kg verpakking is €8 de kg, vers €11 de kg (beide ex btw). Dus ik wil in bulk kopen, wat in dit geval dus €30 scheelt.
Sligro kom ik ook regelmatig, slachthuis nooit.

[ Voor 13% gewijzigd door robkrekel op 26-04-2024 10:24 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• almere
Vandaag heerlijke pompano

Knoflook ui olijfolie zoutflakes witte peper citroen.

Heerlijke vis

En fijne koningsdag allemaal.

Gr Almere

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OuR-9v4x4zhKdQJoZH4U8ardO4g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hr2UksEwHyZmzArg6j70seO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYu5PcZ-WIAdVJneS8lAo1BeHj8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rhatKpOGpsBDJB9rtJ3nPcXu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yt2Mm1NzW9Y9Ds4GQb62Tn4t5HA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0mYnsksZfQT00q7KslFGz8s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3uIcywc3S8EetOjxa2pmW5uiySw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOyhfv1DFLn1hqcP6R4vdfME.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door almere op 27-04-2024 13:47 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

zo .. ik leef weer :D

Vrijdag om een uur of 3 naar het centrum gegaan voor koningsnacht (waar men al om 11 uur met kleedjes bezig was).
We verkochten broodjes Duitse Curryworst.
Rond half 12 zijn we begonnen met afbreken, we waren toen redelijk uitverkocht.

Op koningsdag zelf om 10:30 weer terug naar het centrum en de boel weer opbouwen. Deze keer hadden we wraps met pulled pork of pulled chicken. Al tijdens het opwarmen diverse mensen nee moeten verkopen omdat het simpelweg nog niet klaar was.
Vanaf de eerste wrap die we verkochten was het nonstop stampen. Er viel soms niet tegenop te bakken zo hard liep het.
Tegen 4 uur kwam er een bui en toen was het eigenlijk ook wel direct klaar, er was nog wel wat PP over maar niet extreem veel. De kip was al op. Na de bui zijn we gaan afbreken en richting huis gestrompeld :D

Helaas amper tijd gehad voor foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCPFnXGeB8_DrH2a1slMBorTkPs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HsfUFWHUeeQyXHM1wve8AYzB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BZORDAlc8KeSeS2EN_a6PUqVJY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2R6f3fhFczGb5jhqc0y0yA9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqCdD6vK3FmwSJxtcVSu9acm0WM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sjhc5BwdOSFucy0Ltegrc3cd.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDWt2SoinWqZxLX_Q-SMckMmRgc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5N3QCojhlLMY4kBc0YOlziru.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8XY3yiuloSY-FtkgYnBEoee4HU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CWCs4F8IXz62QV8Bsqxv40d5.jpg?f=fotoalbum_tile

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tim123
Tim123 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:34:
[...]

De kamado zelf
Coal basket
Regenhoes

Afgelopen vrijdag de VOLT! 22 inch binnen gekregen.
Hij was zeer goed verpakt.
Helaas was 1 van de ("gratis accessoires") halve moonstones gebroken. Hier contact over gehad, ik ga er vanuit dat het geregeld word.
De VOLT! word erg compleet geleverd, en ziet er mooi uit.
Het open en sluiten voelt erg degelijk, en ook de band tussen de 2 delen oogt goed.
Ik bbq regelmatig, maar mijn ervaring met een kamado is niet erg lang. Ik had een kleine kamado (26 cm rooster) gekocht bij de Lidl om te proberen.
Ik merk dat de VOLT! stabiel is kwa temperatuur, maar wel lastig te regelen is. Zeker ten opzichte van de kleine kamado die ik heb.
Wellicht moet ik meer kolen gebruiken, en gewoon proberen.
De 1e lunch en avondeten zijn inmiddels klaargemaakt, en het resultaat was erg lekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64HIjaKqWhF4sL7vaYZ5INb4jlY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0kx8rlAC7CISX1efO61X5Tq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYTYcQbrLVQns8MQKkRQlD1Lfq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OI1rpcMgnktDGlSgzLIvYIh8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d58ICoerRz_cQlgGNQlvVzDmAzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xKbXbAwwXyiL2NcuSRjQUJK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rWH1hM8wUjO0E612m3mlHD-VVc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n3pj9Zvqq87iNGaTbgvOqTfV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulswviCfOKXPc8dd3-yxslNvAmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UwDvLQfE2w3Nouce3PrcnWNi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eo9NxJhgUJZMUiRkKvmlaEl__Sw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U7tpbk24d3iziz7JoLwP2CqC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wTu57UAbpPPBhC1JfXy83Enr7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/odYVJopll9ARlD2IdaO3uX3a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7fRAMPQtltRufte2ReD0-2cqbM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nSR9G1kfxKHjMzevqOv7hGtq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpL10HjI7pI1ZmX_FyIjK9cq_8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qHGXizvYX837N6xRGDcSQU3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfu9ul_mslzfvpa2PaVPs2SXkvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jnerFkrCJTe1Yu0I1q5niZm5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSEC7vP4NOYmQKpTK0UIokPmTV0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZMGsrkCX0OFwb5sa5RQFH5z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPeKLiNxVlqe2gOmSm96CFXAn4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uY8eZ209NAPp7CYAllfG7k8k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkmYH2nU5hpgLYM2h2kIaue_93c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3EKBJH5iGNRvmzpm9MgQoHmm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPmxA-Dhm_HyWLV4YRHU6h6nKj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ske8Ehp3yotgnk767q9dq3iu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHmhTGtCPLcKpeho-TNIpvCoXNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrqi5026hPjiemimtJxyz9wR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PeG8ZvIpfoqa82j_sOmGCaplfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pGQMLtb6jYTK2deEy13VpfjW.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fY9MgIbpyd3WTUSo50gL18pO1xc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3I4LlNIbfm0IM5ObJWzcCy71.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Leuk @Tim123 :). Die foto’s van jou geven mooi inzicht in dat Volt! pakket.

Pagina: 1 ... 280 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism