Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 279 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
liedetector schreef op zondag 7 april 2024 @ 08:55:
[...]

Same here...
ooit begonnen op 47 weber, toen kleine kamado, gas overwogen want toch leuke hobby.
Beviel niet en nu een large kamado en geen seconde spijt! Pulled pork ligt er al op voor vandaag
verder een raar soort kippengril in mn schuur gevonden die ik ooit geërfd heb (ACline Geneve Swiss) dus daar vandaag eens wat spiesjes op proberen, lijkt me leuk experiment
Ik heb jaren met een Weber kogel gespeeld, toen kocht mijn vrouw een grote gas BBQ voor me, met links een rooster en rechts een vlakke plaat, daarna heb ik een kamado gekocht.
Ik gebruik ze alle 3, net waar ik zin in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 09:20
ASS-Ware schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:01:
[...]

Ik heb jaren met een Weber kogel gespeeld, toen kocht mijn vrouw een grote gas BBQ voor me, met links een rooster en rechts een vlakke plaat, daarna heb ik een kamado gekocht.
Ik gebruik ze alle 3, net waar ik zin in heb.
Is ook heel tof idd en was mijn tuin groter geweest had ik wellicht hetzelfde gedaan, maar beperkte stadstuin met kogel en twee kamados is een soort max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 22:15
Weet iemand hoe de kamado Columbus large zich verhoudt tot de grill guru large.

Beide ontlopen elkaar niet qua prijs maar heb geen idee waar ik beter aan zo doen qua aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Gongbao schreef op zondag 7 april 2024 @ 08:48:
[...]

Ik had zelf een gewone Weber en met dezelfde gedachte als jij een gasbbq gekocht (napoleon). Echter gaf gas mij veel minder voldoening, dus 2 jaar laten toch een kamado gekocht en de gasbbq op marktplaats.

Dit zal voor iedereen anders zijn dus misschien vind jij het wel helemaal top. Je kunt ook eventueel eerst iets voordeligs van marktplaats halen om een paar maanden te proberen, die vervolgens weer verkopen om dan echt te kopen wat je wilt.
In de TS staat 'grappend' of een gas bbq nu een bbq of een kookstel is, het ding is dat ik dat niet als probleem zie. Het is niet in plaats van, maar juist erbij.

Ik wil 4 dingen er van, even snel iets op hoge temperatuur bereiden zonder dat vriendin zeurt over de troep in de keuken, iets langzaam garen, dingen roken, en gewoon buiten kunnen koken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:42
Benjamin- schreef op zondag 7 april 2024 @ 10:01:
[...]

In de TS staat 'grappend' of een gas bbq nu een bbq of een kookstel is, het ding is dat ik dat niet als probleem zie. Het is niet in plaats van, maar juist erbij.

Ik wil 4 dingen er van, even snel iets op hoge temperatuur bereiden zonder dat vriendin zeurt over de troep in de keuken, iets langzaam garen, dingen roken, en gewoon buiten kunnen koken.
Ik heb een gasbarbecue gehad, maar vond langzaam garen en roken daarop heel erg tegenvallen. Eigenlijk nooit echt goede rooksmaak ergens aangekregen mij lange sessies.

Voor snel iets op hoge temperatuur bereiden vond ik het wel fijn, bijvoorbeeld sate of burgers oid. Maar aan de andere kant is de barbecue aansteken ook niet zoveel werk.

Ik heb uiteindelijk een pelletgrill gekocht (Traeger Pro 780) en dat is voor mij ideaal. Makkelijk aan te zetten (met een druk op de ignite knop) redelijk snel warm, goede rook en urenlang stabiel op de temperatuur die ik instel voor als ik echt pulled pork of iets anders waren een hele dag erop moet ga bereiden.

Nadeel is wel dat die geen echt hoge temperaturen bereikt (max 260c) dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Voor mij is dat hoog genoeg.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
[...]

Kan allemaal prima op gas.

Tip:
Houd een extra gasfles bij de hand.
Ik sta weleens met een lege fles, dan kan ik hem snel vervangen door een nieuwe.
De oude daarna snel omwisselen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ozzie schreef op zondag 7 april 2024 @ 10:19:
[...]

Ik heb een gasbarbecue gehad, maar vond langzaam garen en roken daarop heel erg tegenvallen. Eigenlijk nooit echt goede rooksmaak ergens aangekregen mij lange sessies.

Voor snel iets op hoge temperatuur bereiden vond ik het wel fijn, bijvoorbeeld sate of burgers oid. Maar aan de andere kant is de barbecue aansteken ook niet zoveel werk.

Ik heb uiteindelijk een pelletgrill gekocht (Traeger Pro 780) en dat is voor mij ideaal. Makkelijk aan te zetten (met een druk op de ignite knop) redelijk snel warm, goede rook en urenlang stabiel op de temperatuur die ik instel voor als ik echt pulled pork of iets anders waren een hele dag erop moet ga bereiden.

Nadeel is wel dat die geen echt hoge temperaturen bereikt (max 260c) dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Voor mij is dat hoog genoeg.
Pelletgrills had ik wel al eerder gezien, maar vind de prijzen best wel heel flink, je zit al snel boven de 1000. Ik zag wel zo snel deze, maar of dit dan ook een verstandige koop is, dat weet ik niet. https://traegergrills.nl/product/bronson-20-black/

Zijn er pelletgrills die aan te raden zijn die dichter bij de 500 zitten?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector
Benjamin- schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:02:
[...]

Pelletgrills had ik wel al eerder gezien, maar vind de prijzen best wel heel flink, je zit al snel boven de 1000. Ik zag wel zo snel deze, maar of dit dan ook een verstandige koop is, dat weet ik niet. https://traegergrills.nl/product/bronson-20-black/

vind die dingen vaak zo luidruchtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:13
Hoe bevalt de combi met de minimax? Ik heb nu een XL. Ik twijfel om als 2e een minimax of medium te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
[...]

Precies voor de dingen die jij opnoemt heb ik gisteren een Ninja Woodfire binnengekregen.

Zojuist heb ik al gerookte zalm op, die was echt perfect gelukt, en straks even wat hamburgers grillen en roken
Op Youtube kun je er veel over vinden, er is zeer veel mogelijk met dit ding.

https://ninjahome.nl/pages/ninja-woodfire-outdoor-grill

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 21:03
Benjamin- schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:02:
[...]

Ik heb een Traeger Ironwood 650 voor je in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorthacs
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:25
Heb tijdens de verhuizing van mijn Bastard XL een probleem gehad met de binnenste vuurschalen waardoor deze gebroken zijn ;(. Nu heb ik al eens gemaild naar Bastard en vragen ze een foto van de volledig kamado. Je raadt het al... Die heb ik niet. Ons nieuwe huis ligt op 150km enkele reis van onze huidige woning dus even snel een foto van de bbq nemen lukt niet.

Heeft er iemand toevallig een foto van een Bastard XL die ik kan gebruiken om mijn 2 nieuwe schalen aan te vragen? Je zou me er super mee helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:47
Iemand tips voor een kolenmand met divider voor de grill guru large? Kom er een heel aantal tegen maar onduidelijk of ze geschikt zijn voor mijn kamado. Het is “gewoon” een kolenmand dus zoek een goede prijs kwaliteitsverhouding :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Zorthacs schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:34:
Heb tijdens de verhuizing van mijn Bastard XL een probleem gehad met de binnenste vuurschalen waardoor deze gebroken zijn ;(. Nu heb ik al eens gemaild naar Bastard en vragen ze een foto van de volledig kamado. Je raadt het al... Die heb ik niet. Ons nieuwe huis ligt op 150km enkele reis van onze huidige woning dus even snel een foto van de bbq nemen lukt niet.

Heeft er iemand toevallig een foto van een Bastard XL die ik kan gebruiken om mijn 2 nieuwe schalen aan te vragen? Je zou me er super mee helpen!
Dat lijkt me niet de beste aanpak, aangezien je daarmee niet helemaal eerlijk bent. Ik zou gewoon even wachten tot je foto’s van je eigen kamado kunt maken.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:48

BeyondThunder

Lost Lightning

Ken je nog niemand die in de buurt van jouw nieuwe huis woont en even een foto kan maken? Of staat de kamado binnen achter slot. Niet gaan klungelen met foto's van een ander inderdaad, die zou je ook van internet kunnen plukken. Eerlijkheid duurt het langst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Theuno schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:14:
[...]

Voor de rest, elke sessie als hij warm is een keer wat liefde van een staalborstel, en daarna gaan. Dikke prima!
Dat is the way to go inderdaad, vroeger was ik ook altijd het rooster aan het poetsen. Niet doen. bbq opstoken en borstel erover voor gebruik. Vooral lekker vet houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:39

Dennis1812

Amateur prutser

BeyondThunder schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:19:
[...]

Dat is the way to go inderdaad, vroeger was ik ook altijd het rooster aan het poetsen. Niet doen. bbq opstoken en borstel erover voor gebruik. Vooral lekker vet houden :)
Gewoon voorkeur toch?

Mijn rooster is schoon en doet het echt niet minder dan die van jou.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@Dennis1812 tuurlijk is dat voorkeur, maar ik ben liever lui dan moe En zoek dus de makkelijkste manier voor een schoon rooster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector

waarom zou je dit willen? komt toch niet op een dag aan als je er toch niet bij kan of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 13:43

f.h

Ik heb sinds juli '23 een Inkbird IBT-4XS, maar helaas wil de accu niet meer opladen. Wel irritant, maar stiekem ook gelijk een goede reden om maar de upgraden naar de Meater 2 Plus :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 12:24
f.h schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:11:
Ik heb sinds juli '23 een Inkbird IBT-4XS, maar helaas wil de accu niet meer opladen. Wel irritant, maar stiekem ook gelijk een goede reden om maar de upgraden naar de Meater 2 Plus :+
Gebruik je het meegeleverde usb-kabeltje om op te laden? Dat is bij mij de enige van alle 100 kabels die in huis rondslingeren waar ie mee wil laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Dit weekend zitten spelen met de Inkbird IBT-26S en ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben. 6 tientjes lijken goed besteed.
Opladen gaat goed met verschillende USB kabels, ook met een hoog wattage fast charger.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:23
Ik meld me ook maar eens. Ik was gisteren jarig en besloten mezelf te trakteren met beperkt budget.

Daarom heb ik een Weber Performer 2e hands gehaald. In nette staat. Het rooster onder de bbq heeft wat vliegroest, de hoes was zo groen als wat door algen maar die heb ik op de manege van m'n vrouw even door de profi grote wasmachine gehaald en is aardig opgeknapt :)

Het is een beetje een opknapper in die zin. De kogel zelf is in prima staat verder en de snijtafel is ook netjes en heel. Voor 80,- kon ik hem niet laten staan en er zaten 2 nieuwe zakken Weber briketten bij, scheelt ook alweer 35,-

Vandaag de rest maar even goed schoonmaken en misschien dan vanavond wel een flinke Entrecote erop.

Ik heb naast deze aanwinst ook een soort WGA imitatie (die het overigens verrassend goed doet, van Lokkii) en een zelfbouw kamado die vooral voor low en slow geschikt is (hij gaat in principe niet veel hoger dan 250c maar dat is met dit soort potten ook prima, ik weet niet of 400c wenselijk is :+ )

Anyway, ik ga de Weber opknappen verder en me lekker uitleven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DNcvMb-0YyhAXzHu-7QLdvyBPM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUjiYIP9DY4LLIcxZSfItOlg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTU_RZxHjUtO1AvWlPMEvI2Emok=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLQlG298zslWuTNQgzpgyRLw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hv1d2vVKb9HYik5ZPPj_MmICgXY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WhaIR2bYyP1nGZLvKweKDzBF.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pi7ozbWt7xqf9W2hFdmuQWq0FYw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DzqYnOqH1vrzAiisfDIvNhqD.jpg?f=fotoalbum_tile

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

abbeyrules schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:27:
[...]

Gebruik je het meegeleverde usb-kabeltje om op te laden? Dat is bij mij de enige van alle 100 kabels die in huis rondslingeren waar ie mee wil laden
Dit herken ik van mijn eigen Inkbird. Met andere USB-kabeltjes laadt hij niet op. Mocht je hem zoeken tussen al je andere kabeltjes: het is een zwarte kabel met USB-A aan de adapterzijde en USB-C aan de Inkbird-zijde. Ongeveer een halve meter lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorthacs
liedetector schreef op maandag 8 april 2024 @ 06:45:
[...]

waarom zou je dit willen? komt toch niet op een dag aan als je er toch niet bij kan of wel?
Omdat ik geen flauw idee heb hoe lang het kan duren om de nieuwe onderdelen binnen te krijgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 22:28
Ik heb een Grill Guru large met oude vuurbox. Nu is de vuurbox defect geraakt en ook nog buiten de garantie.
Grill guru kan mij het nieuwe vuurbox opsturen voor 161.20. Nu zat ik ook te denken om voor een masterbuilt autoignite series te gaan.

Iemand die mij kan aanbevelen of ervaring ermee heeft.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

abbeyrules schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:27:
[...]

Ja geprobeerd met meerdere kabels en stekkers, maar helaas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBigBoss
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:04
Zaterdag op mijn weber voor het eerst brisket gemaakt.
1,5kg Black Angus brisket Flat via Butchery online gekocht
24uur vantevoren in de rub gezet en in de koelkast.
Zaterdagmorgen bbq opgestookt, met de bijbehorende charcoal ring en diffuser plate op low en slow met rookhout van whiskyvaten.
Rond half 11 op de bbq, eind van de middag klaar.
Ik heb ervoor gekozen om niet te injecteren, dat was denk ik beter geweest.
Het resultaat was een fantastisch mals stukje vlees wat als sneeuw voor de zon verdwenen was.
De smaak was geniaal, persoonlijk vond ik hem iets te droog.
Ik wilde een foto maken en toen was er al niet zoveel meer over...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GddUJVlyxdhHMxUVx9NWki_dLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xkv4bjeIrTIBuza5CoqyBvMr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7v34TyD1x7gWYRlrsskFBYLGlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3rt0uNs2qkdPND8SWcgSPEA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQ7JKxDd5flSWw9H1QFLf-ZPsbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K98FuJ7k5dMI5I9P2FHmNyie.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8iplBef2g9taw7ziVbY2RDwfgQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0DDgZxoIBivCcAzVrg9NvRCw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdjMV3_IVMH6NYVdpOtAJNu_Ggc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFXCi5k58uwwWibXTNoialc5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
sten123 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:31:
Ik heb een Grill Guru large met oude vuurbox. Nu is de vuurbox defect geraakt en ook nog buiten de garantie.
Grill guru kan mij het nieuwe vuurbox opsturen voor 161.20. Nu zat ik ook te denken om voor een masterbuilt autoignite series te gaan.

Iemand die mij kan aanbevelen of ervaring ermee heeft.
https://link.marktplaats.nl/m2096022742

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35
Iemand nog een (online) adresje waar ik de Smokeware RVS Chimney Cap voor de Grill Guru large kan kopen? Op de plaatsen waar ik kijk zijn ze allemaal uitverkocht?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 1nsane
Zo, een halve fles dasty en een half potje hammerite verder, vanavond gaat ie niet meer aan maar als het morgen te doen is qua weer wel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CRpmyTA0Wvi83rNrQArHmISz3Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MgQTV7hXsZDSBJSLUAIokzzh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H02tY-FCD_rAZUQ35gwTIiwrAXw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xiJyHCEV2h5q556nHxnUmOH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9odpGxNCyIKyIkElkSUUV1njvis=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOd9Ulz2nEmAeMfMrhKp7VsZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FWPNIe07nPY-PF41eUP1WS-g6EY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NxEBr5pV4uSgo3birleBeCPp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jCBoo3sQ0hh7lC0nCU0dzzIIcQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PcjN3tzkzx0xsAsXwsELrJL0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtdnBT0qgURl_dyBXmY2yrsBQTw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tm3HTwiRc5v7TeGZcBn0P1Dd.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmOPZrNHKk4eUXCpcKgarwsK8Mg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exFV4ltzzyOwYobfodFVayEh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GM9IYj4oUBtT583xLN5Vc-E5mzw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9XflKuzP1m7vX7w0LYa0lai.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online

Het eerste wat ik na montage van mijn BBQ deed was foto’s maken.
Heb je 0 foto’s van je Bastard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
Dan heb je toch gewoon garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorthacs
ASS-Ware schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:39:
[...]

Het eerste wat ik na montage van mijn BBQ deed was foto’s maken.
Heb je 0 foto’s van je Bastard?
Tijdens bereidingen wel, maar niet van de volledige Bastard. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

ASS-Ware schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:41:
[...]

Dan heb je toch gewoon garantie?
Uiteraard en dat is ook al geregeld. Maar een niet werkend apparaat is gewoon gedoe, totdat je realiseert dat je dan weer kan upgraden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
https://barbecueplein.nl/...len-bakplaat-griddle-400/

Zag dit net langskomen. Gezien de prijs koop je dit niet zomaar. Twee jaar geleden spit gekocht voor de Primo. Die gebruik ik heel vaak.

Zou je dit nou vaak gebruiken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jordy89 schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:59:
[...]

Hoe bevalt de combi met de minimax? Ik heb nu een XL. Ik twijfel om als 2e een minimax of medium te kopen.
Ik heb een xl en daarna minimax gekocht. Reden? De xl verbruikt best wel fors brandstof, zeker als je met zijn tweeën bent. Ik weet niet of en hoe snel je de aanschaf eruit haalt maar ik vind het wel chill.

Ivm verbouwing van de tuin heeft de minimax nog weinig aangestaan dit jaar, mmasr dat gaat binnenkort weer gebeuren. De xl heeft al aardig wat uren gemaakt.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:51
Wackmack schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:38:
https://barbecueplein.nl/...len-bakplaat-griddle-400/

Zag dit net langskomen. Gezien de prijs koop je dit niet zomaar. Twee jaar geleden spit gekocht voor de Primo. Die gebruik ik heel vaak.

Zou je dit nou vaak gebruiken?
nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

De knop specificaties doet het niet.
Maar als het van gietijzer is wel. Dan zie ik voordelen. Ik gebruik mijn dichte gietijzeren plancha ook erg vaak.
Maar een ander materiaal zou ik zo niet de voordelen in zien.

Ik wil nog een zoutsteen voor de KJ. Maar hij is steeds uitverkocht als ik zoek. Heel irritant.

https://www.yakinikugrill...ncrfzvvSlIYAaAjnxEALw_wcB

Die blijf ik ook heel interessant vinden voor als soort bbq met zn alle aan tafel o.i.d.
Mooie delicate stukjes. Net wat verfijnder.

Helaas duurt verjaardag en Kerstmis allebei nog zo lang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:23
jordy89 schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:59:
[...]
Het is een mini maar bevalt super, vanavond weer aangehad voor 2 biefhaasjes :9

Samengesteld gezin, zijn wisselend met 2, 4 of 6.
Maandag standaard mini mini avond ^)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
Boudewijn schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:40:
[...]

Ik heb een xl en daarna minimax gekocht. Reden? De xl verbruikt best wel fors brandstof, zeker als je met zijn tweeën bent. Ik weet niet of en hoe snel je de aanschaf eruit haalt maar ik vind het wel chill.

Ivm verbouwing van de tuin heeft de minimax nog weinig aangestaan dit jaar, mmasr dat gaat binnenkort weer gebeuren. De xl heeft al aardig wat uren gemaakt.
Precies mijn reden, daarom de Mini naast de Large <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWwZhnuCycU2Wa5EPZFI3RZcp5A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uLDhEIulhMZRhCljGGx3oZ33.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

@iMode: die foto roept bij mij onmiddellijk associaties op met blije gezinnetjes uit de jaren ‘70.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFuyLzrjCVoTQF4u50eKMyOzjC4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kePMch6q9wSEKacz07jAYg0U.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
iMode schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:19:
[...]

Het is een mini maar bevalt super, vanavond weer aangehad voor 2 biefhaasjes :9

Samengesteld gezin, zijn wisselend met 2, 4 of 6.
Maandag standaard mini mini avond ^)
Dank allebei voor de reacties. Ik ben ook heel tevreden met mijn XL. Qua kolenverbruik vind ik het wel meevallen. Ik heb wel een mandje met een divider erin. Ik denk dat het veel scheelt. Ik denk dat ik later dit jaar of volgend jaar een minimax erbij koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
jordy89 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:55:
[...]

Dank allebei voor de reacties. Ik ben ook heel tevreden met mijn XL. Qua kolenverbruik vind ik het wel meevallen. Ik heb wel een mandje met een divider erin. Ik denk dat het veel scheelt. Ik denk dat ik later dit jaar of volgend jaar een minimax erbij koop.
Het hangt denk ik ook wel af van wat voor kolen je erop gooit, kan me voorstellen dat je met Marabu langer doet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector
jordy89 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:55:
[...]

in plaats van de minimax heb ik ergens een compacte grill guru staan, zou dat veel schelen met een minimax (geen idee hoor, gewoon al jaren best tevreden over)
ooit gekocht om te kijken of ik wel bleef BBQen (de weber 47 staat er ook nog zo begon ik echt, de voorlopers daarvan zijn wel weg)
ik zou nu in mijn geval er niet snel kleine BGE bijkopen en probeer argumenten te bedenken dat wel te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
1nsane schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:08:
[...]

Het hangt denk ik ook wel af van wat voor kolen je erop gooit, kan me voorstellen dat je met Marabu langer doet bijvoorbeeld.
Ja uiteraard. Voor high & faster sessies gebruik ik vaak Dammers. Ik zet de divider dan op de helft, maar hou dan vaak nog redelijk veel kolen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
liedetector schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:17:
[...]

in plaats van de minimax heb ik ergens een compacte grill guru staan, zou dat veel schelen met een minimax (geen idee hoor, gewoon al jaren best tevreden over)
ooit gekocht om te kijken of ik wel bleef BBQen (de weber 47 staat er ook nog zo begon ik echt, de voorlopers daarvan zijn wel weg)
ik zou nu in mijn geval er niet snel kleine BGE bijkopen en probeer argumenten te bedenken dat wel te doen
Ik denk dat die ook best prima is. Ken het verder niet zo goed. Ben nu gewend aan de BGE en dat bevalt erg goed. Ik vind hem fijn werken. Alles voelt kwalitatief top aan en ik vind hem erg mooi >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb ook een Inkbird maar dan een IBT-26S (5G). Die laad op bijna geen enkel apparaat op, behalve een domme 5 volt only adapter van Samsung.
Het ding heeft een USB-C poort, maar de achterliggende electronica is volgens mij nog generic USB.

Kijk dus even goed met andere opladers of het daarmee wel lukt. Bij mij werkt het letterlijk op 1 van de 10 adapters pas goed (of op de USB-A poort van de laptop, niet op de USB-C van dezelfde laptop.

En op een powerbank die ik hier heb slingeren.

Echt waar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Fairy schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:18:
[...]

Ik heb ook een Inkbird maar dan een IBT-26S (5G). Die laad op bijna geen enkel apparaat op, behalve een domme 5 volt only adapter van Samsung.
Het ding heeft een USB-C poort, maar de achterliggende electronica is volgens mij nog generic USB.

Kijk dus even goed met andere opladers of het daarmee wel lukt. Bij mij werkt het letterlijk op 1 van de 10 adapters pas goed (of op de USB-A poort van de laptop, niet op de USB-C van dezelfde laptop.

En op een powerbank die ik hier heb slingeren.

Echt waar 8)7
Thanks voor de tip, maar de Inkbird is inmiddels retour (en de Meater 2+ al binnen }:O ). Ik heb er in alle eerlijkheid ook geen zin in om te gaan uit zoeken welke adapter binnen het dieet van de Inkbird past om op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:25
Asado de Tira. Heb dit heerlijke stuk vlees in Argentinië gegeten en wil het dus thuis maken. Welk stuk moet ik dan bestellen of welk stuk kan de slager uitsnijden?
Is "Hollands" vlees goed genoeg of zou het perse Argentijns moeten zijn?

Iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vx6JFPu7fZ2eyKLSQ41yYazCtN8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JErx0EcT6SsuHBrY3Vbi3DRi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
Wikipedia zegt Short ribs (Asado de tira)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Michieas schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:23:
Asado de Tira. Heb dit heerlijke stuk vlees in Argentinië gegeten en wil het dus thuis maken. Welk stuk moet ik dan bestellen of welk stuk kan de slager uitsnijden?
Is "Hollands" vlees goed genoeg of zou het perse Argentijns moeten zijn?

Iemand een idee?
[Afbeelding]
Dat zijn de ribben, maar dan op een speciale manier gesneden. Zijn online voor veel teveel geld te bestellen, maar als je even plaatjes zoekt en dat laat zien aan je slager, dan moet dat misschien wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Tazzy schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:37:
Wikipedia zegt Short ribs (Asado de tira)
Alleen dan overdwars gesneden, zodat je ze kunt grillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Laatst online: 22:25
barrymossel schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:39:
[...]

Dat zijn de ribben, maar dan op een speciale manier gesneden. Zijn online voor veel teveel geld te bestellen, maar als je even plaatjes zoekt en dat laat zien aan je slager, dan moet dat misschien wel lukken.
Natuurlijk maakt de kwaliteit van het vlees uit maar welk soort zou voldoende zijn?
Ik zal het eens met de slager overleggen.

Het lijkt erop dat deze delen vooral onder uitgesneden worden als ik google mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35
Mich007 schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:25:
Iemand nog een (online) adresje waar ik de Smokeware RVS Chimney Cap voor de Grill Guru large kan kopen? Op de plaatsen waar ik kijk zijn ze allemaal uitverkocht?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 09:02
Nevermind

[ Voor 126% gewijzigd door JanW op 11-04-2024 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 12:24
barrymossel schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:40:
[...]

Alleen dan overdwars gesneden, zodat je ze kunt grillen.
Beter bekend als 'Koreaanse Short Ribs' in de webshops zoals BBQuality

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:35
Vandaag de vriezer weer helemaal bijgevuld.
We hadden hem helemaal leeggegeten min 2 x per jaar.
Vandaag weer helemaal gevuld met vers vlees.
Kip rund en varken. De vislade moet nog als enige bijgevuld worden.
Binnenkort nog even worsten maken voorop de bbq. Wat een leuke hobby hebben wij toch.
Grtz

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Iemand met een large grizzly Grill nog een gratis firebox?

Mijn grizzly Grill is uit de tuin gestolen, dit onderdeel heb ik over
Dm me voor interesse

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSAScKv72Y0kijLxjj769H3ll_M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VOuGdnsYfjMKljEOnCQxLl2k.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0uHwDZXt83dJnV5ixMGbfKVDhg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nVL9RSlLwfRU2HqdVw5NtGYu.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 15:16
Besteld bij butchery, grote plannen om zondag voor verjaardag en bezoek lekker pulled pork te maken.
Krijg k straks bericht dat de bestelling vertraagd is en maandag geleverd wordt.
Sad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:02
MrMrq schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:12:
[...]

This escalated quickly.

Na het lezen van positieve reviews kwam deze op de shortlist, en via Marktplaats vond ik een mooi aanbod.

Dus dank voor ieders hulp. Ik hoop binnenkort wat ervaringen te kunnen posten.
Vandaag de IQ Grill voor het eerst (voorzichtig) opgestookt.
Half mandje houtskool van de Hanos erin en direct daarop de RVS grill. Eerst een broodje op 200 graden afgebakken/gegrild en daarna een Italiaanse hamburger gemaakt (recept van HelloFresh).

Ik heb geen ervaringen met andere Kamado’s (of kettles met thermometer) maar voor wat het waard is:
- Ik was bang dat het lang zou duren om ‘m op temperatuur te krijgen, maar dat was redelijk gauw gepiept;
- Ik heb houtwol gekocht, maar is eigenlijk niet nodig met de meegeleverde looftlighter;
- Temperatuur is vrij nauwkeurig te regelen;
- Houtskool smaakt toch echt veel beter dan de briketten die ik in de Weber gooide;
- Gedoe dat die margrietschijf telkens open schuift als je de dome opent…

Maar goed, heerlijk gegeten en we gaan er veel plezier van hebben!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C07VFH0rwaBz-CvCFDnfF3jVt3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eenaqr2h7vevVtQ0rgYWNt7a.jpg?f=fotoalbum_large

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

MrMrq schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:43:
[...]

Half mandje houtskool van de Hanos erin en direct daarop de RVS grill. Eerst een broodje op 200 graden afgebakken/gegrild en daarna een Italiaanse hamburger gemaakt (recept van HelloFresh).

Ik heb geen ervaringen met andere Kamado’s (of kettles met thermometer) maar voor wat het waard is:
- Ik was bang dat het lang zou duren om ‘m op temperatuur te krijgen, maar dat was redelijk gauw gepiept;
- Ik heb houtwol gekocht, maar is eigenlijk niet nodig met de meegeleverde looftlighter;
- Temperatuur is vrij nauwkeurig te regelen;
- Houtskool smaakt toch echt veel beter dan de briketten die ik in de Weber gooide;
- Gedoe dat die margrietschijf telkens open schuift als je de dome opent…

Maar goed, heerlijk gegeten en we gaan er veel plezier van hebben!

[Afbeelding]
draai je margrietschijf eens een kwartslag. Dat wil soms helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:52
Hebben jullie allemaal vrijstaande woningen, of gewoon buren die niet klagen?

Wij hebben een hoekwoning, tuin van 7 meter breed. Maar bij het aansteken gaat er toch rook richting de tuin van de buren.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 20-09 07:45

Dentheman

Zie signature

c-nan schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 07:19:

Wij hebben een hoekwoning, tuin van 7 meter breed. Maar bij het aansteken gaat er toch rook richting de tuin van de buren.
Tsjah, dat is van korte duur toch? Ik woon in een rijtje met een tuin van 'slechts' 6 meter breed, maar ik heb niet het idee dat buren overlast ervaren van mijn regelmatig barbecuen.

En anders leven & laten leven: Een van m'n buren bakt elke vrijdag vis, een ander stelt z'n Amerikaanse V8 af om 21:00 's-avonds. Zo heeft iedereen wat :)

Zie ondertitel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Kleine tuin en een rijtjeshuis. Beide kanten naast, voor en achter buren.

Maar vooral gewoon accepteren. Ik klaag ook niet over mijn buren. Doen ze ook niet over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode

Dan heb jij geluk, alvast 1 buur die niet kan klagen :p Ik heb alleen geen overburen, links en rechts dus wel. 1 keer ging het aansteken fout, mega veel rook.. De buurman lachend over de schutting of hij de brandweer moest bellen _O-

Leven en laten leven.

[ Voor 80% gewijzigd door iMode op 13-04-2024 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:52
De buren hebben bij ons ook niet geklaagd hoor, maar iedere keer als ik wil stoken denk ik wel steeds van “als de buren er maar geen last van hebben”.

Ik zou het ze kunnen vragen, als het antwoord dan “we hebben het liever niet” is, is het snel over met de pret.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
c-nan schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 08:44:
De buren hebben bij ons ook niet geklaagd hoor, maar iedere keer als ik wil stoken denk ik wel steeds van “als de buren er maar geen last van hebben”.

Ik zou het ze kunnen vragen, als het antwoord dan “we hebben het liever niet” is, is het snel over met de pret.
Dan gewoon niet vragen toch? Als er geen problemen zijn geen problemen maken haha.

Ik heb op het ene grapje na nog nooit wat gehoord en woon er al 13 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:32

Hier helaas wel last van een klagende buur. De tuin is ongeveer 10 meter diep en 6 meter breed. Ik zet hem dus zo ver mogelijk van de huizen af en gebruik acacia houtskool. Ook gebruik ik hem maar 1 keer in de twee weken. Sinds ik dat doe klaagt hij niet meer.

Het aansteken van de kamado produceert hij iets rook. Teveel rook duidt juist op te weinig zuurstof, meestal ligt de wokkel dan teveel begraven onder de houtskool. Na 15 minuten gaat hij dicht en is het zo goed als voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:00

Ik heb een hoekhuis.
Buurman rechts zit nooit buiten.
Buurman links heb ik heel goed contact mee, die komt gezellig kijken en wil weten wat ik aan het maken ben en 1 keer per jaar BBQen we samen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:13

‘Afkopen’ met een spare rib, problem solved😊 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Soms vraag ik me wel eens af wanneer er nu eindelijk eens iemand stampvoetend mijn achtertuin in komt lopen :D
Maar goed, omgekeerd klaag ik zelden tot nooit over de voetballende kinderen direct achter mijn braaihok. Geven en nemen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Eigenlijk nooit gedoe. Heb zelfs vegetariërs naast me.

Vorige huis had ik aan de ene kant een motormeneer met bbq naast me, en aan de andere kant hindoestaanse mensen die ook regelmatig culinair losgingen. Zoals hierboven ook wel benoemd, leven en laten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:46
Ik heb ook een klein tuintje (5x6m). Tot nu toe (ik woon hier al 4j) niemand horen klagen. Van april tot en met september wordt de bbq echt vaak gebruikt.

Wanneer ik een afdakje heb geregeld, dan wil ik het ook in de overige maanden gebruiken. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mawlana schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 09:59:
Ik heb ook een klein tuintje (5x6m). Tot nu toe (ik woon hier al 4j) niemand horen klagen. Van april tot en met september wordt de bbq echt vaak gebruikt.

Wanneer ik een afdakje heb geregeld, dan wil ik het ook in de overige maanden gebruiken. :Y
Ik ga zonder afdak hele jaar door. Een kamado die warm is heeft er weinig last van, hooguit iets meer zuurstof geven.
Een keteltje is andere koek.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• barrymossel

Hier een dakterras van 6 x 3 meter. De buurman van een huis verder is tijdens een rooksessie eens komen klagen. Heb aangegeven op te passen met de rook. Maar die man is nu dood (rookvergiftiging of zoiets dacht ik)...
We gaan het meemaken of de nieuwe bewoner moeilijk doet. Ik wil best inschikken als mensen er last van hebben, maar dan moet ik het wel weten. Zelf vind ik het juist lekker ruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:35
barrymossel schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:32:
[...]

Hier een dakterras van 6 x 3 meter. De buurman van een huis verder is tijdens een rooksessie eens komen klagen. Heb aangegeven op te passen met de rook. Maar die man is nu dood (rookvergiftiging of zoiets dacht ik)...
We gaan het meemaken of de nieuwe bewoner moeilijk doet. Ik wil best inschikken als mensen er last van hebben, maar dan moet ik het wel weten. Zelf vind ik het juist lekker ruiken...
Juist de geur van brandend 🔥 houtskool brengt bij mij de oermens naar boven.

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 1nsane
Een hack gedaan op m’n weber.

Ik had al jaren een soort bloemtrechter liggen die ik bij de AH had gescoord voor 12,- en toen bedacht ik me dat het een ideaal ding is om water in te doen en als deflector te gebruiken. Enfin het handvat eraf gemept, water in het afneembare bakje en zo geschiedde, lekker ribs gemaakt en de temp bleef gedurende de sessie keurig op 120c.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AxNRYxsjb23LoZA7QOCkBWxwaw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4q5JiA5qzmNfzpGQssSsOTp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HdoaEe3efMlnBPkgdBS5NCjfH0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJi8HK32OhQ1rGvFIVW9El6Z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZ34OwBCfo7aVXC5ggs8EKGu2cw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2OCj6iHUt7gWjUAFs0HZ5Tso.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-ZeaVx0dw9HGc_BKUvw3NZi3E8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkFS4Oa5CPvpYHQRNudIlUai.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvGN4xcMjtFl9yHuTXuQYvnLxGY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Zi8kab9C9JjPUOKdOVlxLaU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HUJ8FIScj8y_TlAdrEjo09GBC18=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TdMiJJdfxTl7cy90W1aeZfAa.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfFzQQ49zYbG0FdbOsBBKWfMOx8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTLcjwIs2v4IUIygw4oDBSRB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Q-g4U9Yn4aacxXeqKLrQTfa0C8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWmnmiPnZPoq2D7ftFgqZfxG.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:46
Boudewijn schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:28:
[...]

Ik ga zonder afdak hele jaar door. Een kamado die warm is heeft er weinig last van, hooguit iets meer zuurstof geven.
Een keteltje is andere koek.
Ik heb een Weber 57. Laatst had ik al het vlees al klaargezet, want volgens buienradar zou het niet regenen.... Een uur voordat ik wilde beginnen begon het opeens te regenen. }:| Ik heb een paraplu provisorisch aan de muur vastgemaakt om de bbq droog te houden. Ikzelf werd wel zeiknat, mede door de hagelbui. :D

Ik wil dus een afdakje... Na m'n vakantie maar eens regelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:54
Gisteren na lange tijd nog eens de kamado opgestart voor een kip aan het spit. Toen de kip aan het braden was, gaf de kamado een temperatuur aan van 150 graden maar de meater slechts 90 graden. Iemand een idee wie ik dan moet geloven en waar die afwijking vandaan komt?

Meater geeft ook veel temperatuurschommelingen aan, wat ik normaal niet heb...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgVi6exJyo1XugpwlXVEiVt9T3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I5CwnfeMJRCHJ6QrdUJMAbjo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door pina op 14-04-2024 08:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:58

_AN

De dome thermometer is vaak niet heel accuraat. Althans, het is waarschijnlijk hoger in de dome warmer. Daarom doe ik in de meeste gevallen nog een thermometer op de grill.

[ Voor 29% gewijzigd door _AN op 14-04-2024 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
pina schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:18:
Gisteren na lange tijd nog eens de kamado opgestart voor een kip aan het spit. Toen de kip aan het braden was, gaf de kamado een temperatuur aan van 150 graden maar de meater slechts 90 graden. Iemand een idee wie ik dan moet geloven en waar die afwijking vandaan komt?

Meater geeft ook veel temperatuurschommelingen aan, wat ik normaal niet heb...

[Afbeelding]
Domethermometer even ijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

De meater zit in je koude kip. Die omgeving is dus logischerwijs kouder?
En draait continue rond. Bovenaan zal het kouder zijn dan onderaan?

Of als je je klep open doet veranderd er ook een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:50
Nu ligt het misschien aan mijn zoekskills maar ik heb een nieuw rooster nodig voor mijn weber 57 (vorig jaar ging chroom er al wat aan en nu helaas verroest, toch 6 jaar mee gedaan). Nu kwam ik onderstaande rooster met een soort van platesetter tegen, is dit wat? Kan niet echt vinden in dit topic.

https://www.amazon.nl/Onl...rgelijkbare/dp/B084RRCMWW

Normaal fix ik ook altijd alles met aluminiumfolie en bakjes maar dit zou opzich wel makkelijk zijn dan. Normaal nieuw RVS rooster zit ook bijna rond die prijs dus wat dat betreft maakt het dan ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:54
_AN schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:50:
De dome thermometer is vaak niet heel accuraat. Althans, het is waarschijnlijk hoger in de dome warmer. Daarom doe ik in de meeste gevallen nog een thermometer op de grill.
blijkbaar niet… mijn vorige cooks waren op dat vlak dan wel beter als ik in de meater kijk. Die temperatuurschommelingen vind ik wel heel vreemd. Dan ga ik ervan uit dat het dan toch beter is een aparte thermometer te gebruiken ipv te vertrouwen op de dome temperatuur. Dus als er staat dat ik hem op 150 graden moet stoken, dan is het beter dat ik de ambient temperatuur gebruik als referentie, niet?

het enige afwijkende waar ik wel aan kan denken is, dat ik de kamado enkele uren ervoor heb laten schoon branden gedurende 1,5-2 uurtjes na enkele maande niet te hebben gebruikt. Misschien ligt daar wel een oorzaak?
ASS-Ware schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:14:
[...]

Domethermometer even ijken?
al gedaan, geeft de juiste temperatuur aan

[ Voor 19% gewijzigd door pina op 14-04-2024 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
Dersan schreef op zondag 14 april 2024 @ 14:20:
Nu ligt het misschien aan mijn zoekskills maar ik heb een nieuw rooster nodig voor mijn weber 57 (vorig jaar ging chroom er al wat aan en nu helaas verroest, toch 6 jaar mee gedaan). Nu kwam ik onderstaande rooster met een soort van platesetter tegen, is dit wat? Kan niet echt vinden in dit topic.

https://www.amazon.nl/Onl...rgelijkbare/dp/B084RRCMWW

Normaal fix ik ook altijd alles met aluminiumfolie en bakjes maar dit zou opzich wel makkelijk zijn dan. Normaal nieuw RVS rooster zit ook bijna rond die prijs dus wat dat betreft maakt het dan ook niet uit.
ik kende het niet maar viel mij op dat je wel wat inlevert met je grill oppervlak

kwam wel deze discussie tegen
https://www.bbqgenootscha...r-57cm-ketel.28324/page-2

en daar kwamen ze met deze

https://www.bbq-toro.de/g...oehung-3-ebenen?c=1849329

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Meer mensen problemen met de dome thermometer van de Kamado Joe Classic?
Heb nu mijn tweede exemplaar binnen 2.5 jaar tijd kapot. Wil niet meer van positie komen, steady op 250 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:53

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

ThijsM schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:48:
Heb nu mijn tweede exemplaar binnen 2.5 jaar tijd kapot. Wil niet meer van positie komen, steady op 250 graden.
Nee, klinkt niet herkenbaar. Heb ook een KJ Classis, al 4 jaar, wordt intensief gebruikt, en dome themometer doet het perfect.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Hier ook geen problemen. 5 jaar inmiddels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:02
MrMrq schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:43:
[...]

… en zaterdag meteen weer van het heerlijke weer geprofiteerd.

Aubergines gegrild, en daarna nog even laten staan met een guacamole en mozzarella. Recept van Inamood.

Ik merk dat de mozz de rooksmaak heel mooi opneemt. Daar ga ik meer mee experimenteren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ylFddHFczWUgt-JItFk2rcK5bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LlNhnwmY4XMmZiZvQXoYSNxt.jpg?f=fotoalbum_large

PS: Voor erbij bulgur met peterselie en rozijnen, en wat tomaatjes.

[ Voor 5% gewijzigd door MrMrq op 15-04-2024 20:51 ]

Maktub

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
Ja die kamado’s zijn rete stabiel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 11:07
Ff een vraagje; ik wil dit weekend beef ribs maken. Nu zie ik gemiddeld een uurtje of 8 maar dat gaat vaak om 2 kilo of meer.
Ik zat te denken aan 1 kilo maar de tijd gaat dan uiteraard niet door 2.
Wat is jullie ervaring met de bereidingstijd van beef ribs van 1 kilo op 125 a 130 graden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Laatst online: 20-09 11:39
haborym schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:16:
Ff een vraagje; ik wil dit weekend beef ribs maken. Nu zie ik gemiddeld een uurtje of 8 maar dat gaat vaak om 2 kilo of meer.
Wat is jullie ervaring met de bereidingstijd van beef ribs van 1 kilo op 125 a 130 graden?
Ze zijn even dik, dus nagenoeg even lang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
haborym schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:16:
Ik heb een keer beef flat ribs gedaan van 1158 gram, BBQ op 115-120C, en dat duurde 6 uur en 26 min en ik heb ook een keer beef back ribs gedaan van 1244 gram, BBQ op 110C, en dat duurde toevallig ook 6 uur en 26 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mijn 8cm bge xl thermometer reageert ook niet goed meer. Heb hem al keer geijkt, dat werkte prima... Maar de wijzer komt echt moeilijk van zijn plek af.
Is daar nog wat aan te doen?

Een nieuwe is serieus overpriced... Maarja wel heel handig voor snelle controle.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Nou, mijn 21" Kamado van de Action werkt prima. Door het slechte weer nog niet zo gek veel kunnen gebruiken. Ik heb nu bijna alle accessories binnen.
Gietijzeren halve maan, D&C, Pizza steen + schep, kolenmand en nog wat spul.
Bij elkaar bijna even veel geld als de kamado ;-)

Ik zoek nog een asbakje zodat ik daar ook wat rook hout in kan doen tijdens een sessie.
Heeft iemand hier al iets moois voor gevonden, of een anders simpel rvs bakje wat redelijk past in de opening van de onderste luchtinlaat?

Ook vandaag een elektrische onkruidbrander gehaald bij de Action, deze zou je ook kunnen gebruiker als "looftlighter". Nog niet kunnen testen door dat kl*te weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
BeyondThunder schreef op woensdag 17 april 2024 @ 23:11:
Nou, mijn 21" Kamado van de Action werkt prima. Door het slechte weer nog niet zo gek veel kunnen gebruiken.
Dat is bijna vloeken in de kerk.
We BBQ-en toch bij goed en slecht weer, het hele jaar door?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 19:13
BeyondThunder schreef op woensdag 17 april 2024 @ 23:11:
Nou, mijn 21" Kamado van de Action werkt prima. Door het slechte weer nog niet zo gek veel kunnen gebruiken. Ik heb nu bijna alle accessories binnen.
Gietijzeren halve maan, D&C, Pizza steen + schep, kolenmand en nog wat spul.
Bij elkaar bijna even veel geld als de kamado ;-)

Ik zoek nog een asbakje zodat ik daar ook wat rook hout in kan doen tijdens een sessie.
Heeft iemand hier al iets moois voor gevonden, of een anders simpel rvs bakje wat redelijk past in de opening van de onderste luchtinlaat?

Ook vandaag een elektrische onkruidbrander gehaald bij de Action, deze zou je ook kunnen gebruiker als "looftlighter". Nog niet kunnen testen door dat kl*te weer.
looftlighter? heb je helemaal niet nodig, houtkrullen bovenop leggen (bijv. 3 stuks) aansteken (met normale kaarsaansteker dus) en een glas bier/wijn gaan drinken. Ook als het niet waait duurt het maar 2 glazen voordat hij een beetje aan is ;-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 11:09
MrMrq schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:48:
[...]

… en zaterdag meteen weer van het heerlijke weer geprofiteerd.

Aubergines gegrild, en daarna nog even laten staan met een guacamole en mozzarella. Recept van Inamood.

Ik merk dat de mozz de rooksmaak heel mooi opneemt. Daar ga ik meer mee experimenteren!

[Afbeelding]

PS: Voor erbij bulgur met peterselie en rozijnen, en wat tomaatjes.
Hoe bevalt de IQGrill? Overweeg de Bastard te "upgraden" met de IQGrill. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

pinotgrigio1 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:27:
[...]

looftlighter? heb je helemaal niet nodig, houtkrullen bovenop leggen (bijv. 3 stuks) aansteken (met normale kaarsaansteker dus) en een glas bier/wijn gaan drinken. Ook als het niet waait duurt het maar 2 glazen voordat hij een beetje aan is ;-) O-)
Dat weet ik ;-) Maar die onkruidbrander kan ik daar mooi voor misbruiken. Het was een tip. Wellicht trek ik mensen over de streep die denken aan zo'n dure looftlighter.
Pagina: 1 ... 279 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism