Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 275 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-01 13:32
Gonadan schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:05:
Moet toch mijn zoektocht naar de juiste ton voor mijn houtskool maar eens hervatten. Mijn zak voelt nu wat klam en het rookt als de ziekte kort na het aansteken. :D

(ik ken de algemene voertonnen tips wel maar zocht iets ruimte efficiënters zoals vierkant maar wel geschikt voor een hele zak Echt)
Toevallig gisteren deze bij Karwei gekocht. Past een 10kg zak (eiken) in. Weet alleen niet of elke Karwei deze verkoopt…

https://bestcharcoal.eu/bewaarbox/

Edit: typo

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:38
Ook wel eens last van :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:32

Dennis1812

Amateur prutser

@Gonadan een plastic doorzichtige bak vd action grootste formaat gaat prima.
Die bewaar ik overigens wel binnen in een bijkeuken. Wel droog, niet verwarmd oid. Wordt er rustig 2 graden

Voor een klamme zak, douchen en daarna goed afdrogen en een schone Tena Pants. Misschien een hogere absorptie graad.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kraz schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:59:
[...]

Ik heb deze gekocht en bevalt me meer dan prima.
https://www.welkoop.nl/vo...fdeksel-grijs-60l_1323886

Hij is idd wel rond :)
Ja dat is dus een ronde voerton, die ken ik onderhand wel. ;)

Zelf vind ik deze wel interessant:
https://www.welkoop.nl/we...deksel-groen-53-l_1331481
Alleen moet ik nog bekijken of een hele zak wel gaat passen, ben bang dat het krap is.

Edit:
https://www.intratuin.nl/...outskool-groen-10-kg.html

Intratuin heeft de afmetingen van de zak, dat is in principe minder zou je zeggen dus moet passen.

[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 25-02-2024 22:10 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:23

f.h

Gonadan schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:07:
[...]

Ja dat is dus een ronde voerton, die ken ik onderhand wel. ;)

Zelf vind ik deze wel interessant:
https://www.welkoop.nl/we...deksel-groen-53-l_1331481
Alleen moet ik nog bekijken of een hele zak wel gaat passen, ben bang dat het krap is.
Ik heb zelf ook die ronde ton en bevalt prima. Die groene heb ik (met toen een ander gebruik voor ogen) toen in de winkel zien staan en vond ik er echt heel lelijk uit zien. Ondanks dat de ton bij mij niet in het zicht staat overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:59
Ik heb deze en adviseer ze vaker;
https://www.ikea.com/nl/n...ten-donkergrijs-70292364/

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@RoelsRules die typen heb ik vaker gezien inderdaad, heeft ook wat weg van die @M_G_ noemt. Dat is op zich te overwegen maar dan moet ik er wel dingen op gaan zetten (bijv. een bak met de andere barbecuespullen). Anders vind ik hem in verhouding veel te veel grondoppervlak pakken.
f.h schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:57:
[...]

Ik heb zelf ook die ronde ton en bevalt prima. Die groene heb ik (met toen een ander gebruik voor ogen) toen in de winkel zien staan en vond ik er echt heel lelijk uit zien. Ondanks dat de ton bij mij niet in het zicht staat overigens.
Haha laten we het esthetische aspect maar achterwege laten want dan komt geen enkele voerton door de keuring. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Gonadan op 26-02-2024 09:03 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
Gonadan schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:01:
@RoelsRules die typen heb ik vaker gezien inderdaad, heeft ook wat weg van die @M_G_ noemt. Dat is op zich te overwegen maar dan moet ik er wel dingen op gaan zetten (bijv. een bak met de andere barbecuespullen). Anders vind ik hem in verhouding veel te veel grondoppervlak pakken.
ik heb 2 grote en een kleine en die staan in/onder mijn tafel. Gebruik ze feitelijk meer als een 'lade'. Als je ze zo op de vloer zet dan kan ik me voorstellen dat het teveel ruimte in neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-09 09:56
Goeie tip, dank. Ik ben ook op zoek naar zo'n bak, want ik vind kolen graaien uit zo'n zak vervelend en de zak scheurt makkelijk in mijn ervaring. Ik had die van Bestcharcoal gevonden, maar dat leek me best een hoge prijs voor een plastic bak met een logo.

Zou ik in zo'n doos ook mijn gietijzeren accessoires kunnen bewaren buiten / in een ongeisoleerde berging (in het nieuwe huis)? Nu zit ik heel erg te klooien met waar ik die moet bewaren (plancha, 2 grillroosters, 2 pannen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
@DennisCle yes, heb 1 bak voor kolen en de andere voor tools ed. Ligt ook een gietijzeren pan in en die ziet er nog steeds goed uit.
Bij ons vorige huis stond de buiten keuken echt buiten en kwam er genoeg regen ed op. Ook op/bij de bak en dus ging dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
RoelsRules schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:11:
@DennisCle yes, heb 1 bak voor kolen en de andere voor tools ed. Ligt ook een gietijzeren pan in en die ziet er nog steeds goed uit.
Bij ons vorige huis stond de buiten keuken echt buiten en kwam er genoeg regen ed op. Ook op/bij de bak en dus ging dat prima.
Super, tripje naar de IKEA plannen dan maar, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
Haha, goed plan ;)
Ze hebben ook kleinere modellen en daar hebben we er ook een paar van. Ook 1 midden in de tuin met handschoenen, knipscharen ed er in. Ook dat blijft goed droog dus mi kun je er geen buil aan vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:43
DoubleD1980 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 00:00:
[...]

Wat is er kapot aan? Bij mij zit er wel eens rookaanslag op het oplaadstukje waardoor hij niet meer oplaadt. Even met schuursponsje eroverheen en hij doet t dan weer. Maar geen idee of dat bij jou dus ook zo is..?
Ik zal het vanavond nog eens proberen. Ik krijg hem voornamelijk niet gekoppeld aan mijn telefoon. Ook al weer aantal weken terug dat ik het geprobeerd heb om eerlijk te zijn. Zo'n ding is toch wel ideaal bij low en slow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

RoelsRules schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:14:
ik heb 2 grote en een kleine en die staan in/onder mijn tafel. Gebruik ze feitelijk meer als een 'lade'. Als je ze zo op de vloer zet dan kan ik me voorstellen dat het teveel ruimte in neemt.
Dat zou het alternatief zijn inderdaad. Het komt op de grond te staan dus als ik niet ga stapelen is het gewoon zonde. Echter heb ik ook nog wel een zootje barbecuespullen en dat worden er eerder meer dan minder dus een tweede (wellicht iets kleinere) bak er bovenop met alle barbecuegereedschappen en aanverwanten zou ook een goede optie kunnen zijn om te overwegen.
Dat ligt nu namelijk los in mijn stellingkast en daar wilde ik toch al iets mee gaan doen, maar het formaat bak wat je in een stellingkast kwijt kunt is niet om over naar huis te schrijven. Ik neem die optie even mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35
Kraz schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:59:
[...]

Ik heb deze gekocht en bevalt me meer dan prima.
https://www.welkoop.nl/vo...fdeksel-grijs-60l_1323886

Hij is idd wel rond :)
Die heb ik ook en bevalt me prima... Wel rond idd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaAresX
DoubleD1980 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 00:00:
[...]

Wat is er kapot aan? Bij mij zit er wel eens rookaanslag op het oplaadstukje waardoor hij niet meer oplaadt. Even met schuursponsje eroverheen en hij doet t dan weer. Maar geen idee of dat bij jou dus ook zo is..?
Lijkt inderdaad de oplossing geweest te zijn. Thanks voor de tip!

Iemand hier ervaring met fireboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:58
Goede tip die bak!

Waarmee scheppen jullie de kolen er uit? Handjes is onhandig vooral met een jas aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Gongbao schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:23:
Goede tip die bak!

Waarmee scheppen jullie de kolen er uit? Handjes is onhandig vooral met een jas aan.
Ik heb zo’n plastic bakkie, werkt als een trein

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7YM5tRe5JXqaHBz8_YiqiIvFQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oxlri1bpTboT8YoPwkDvE3m0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Vinnocchio schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:38:
[...]

Ik heb zo’n plastic bakkie, werkt als een trein

[Afbeelding]
Haha die heb ik ook nog liggen, kreeg ik ooit bij een Weber geloof ik. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Gonadan schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:44:
[...]

Haha die heb ik ook nog liggen, kreeg ik ooit bij een Weber geloof ik. :D
Ja klopt! Heb de mijne ook bij m’n weber gekregen.
Is ook los te koop maar durf niet te raden naar de prijs
Edit, ow is 6,99 valt mee. Volgens weber is het echter voor briketten en niet voor kolen

[ Voor 12% gewijzigd door Vinnocchio op 26-02-2024 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat geloof ik. Sommige stukken kool in mijn zak zijn groter dan dat bakje. Ik pak het meestal gewoon met de hand, hittebestendige handschoenen aan en gaan (die zijn toch al vies).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:32
Kolen in de BBQ doen gaat toch vreselijk onhandig met zo’n bak vergeleken met een zak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
DennisCle schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:06:
[...]

Goeie tip, dank. Ik ben ook op zoek naar zo'n bak, want ik vind kolen graaien uit zo'n zak vervelend en de zak scheurt makkelijk in mijn ervaring. Ik had die van Bestcharcoal gevonden, maar dat leek me best een hoge prijs voor een plastic bak met een logo.

Zou ik in zo'n doos ook mijn gietijzeren accessoires kunnen bewaren buiten / in een ongeisoleerde berging (in het nieuwe huis)? Nu zit ik heel erg te klooien met waar ik die moet bewaren (plancha, 2 grillroosters, 2 pannen).
Waarom
Graaien?
Ik giet vanuit de zak de kolen in de BBQ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Omdat mijn vraag voort kwam uit het feit dat de zak niet goed droog blijft, dus ik moet een vochtdichte opslag.
Daarnaast is het nadeel van gieten dat tegen het einde onnodig veel gruis mee komt, dat heb ik liever niet als het niet hoeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Gonadan schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:16:
Omdat mijn vraag voort kwam uit het feit dat de zak niet goed droog blijft, dus ik moet een vochtdichte opslag.
Daarnaast is het nadeel van gieten dat tegen het einde onnodig veel gruis mee komt, dat heb ik liever niet als het niet hoeft.
Ik heb een plastic bak in de schuur waar ik de zak in zet, werkt ook prima.
En dat gruis gooi ik gewoon in de BBQ, dat levert mij geen issues op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Gewoon met de hand, je kan je handen wassen achteraf.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb een emmer bij de opslag staan. Daar doe ik de kolen in die ik wil gebruiken.
Nooit gruis dus.

Werkt prima
Handen kan je wassen nadien
Maar ik til dus nagenoeg nooit zware zakken op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
ASS-Ware schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:11:
[...]

Waarom
Graaien?
Ik giet vanuit de zak de kolen in de BBQ.
Doe ik ook meestal, maar soms wil ik dan nog wat grote of kleine stukken pakken en dat is onhandig. Dat is overigens niet de enige reden hoor, ik wil het ook beter opbergen tegen vocht en straks heb ik een ongeïsoleerde berging om al die spullen op te bergen (nu trapkast, ook niet ideaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
Ik heb een paar werkhandschoenen in de bak met kolen zitten. Gewoon van die simpele die je makkelijk ff aan schiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:56

copykat

Good copy isn't bad

Gonadan schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:17:
[...]

Dat zou het alternatief zijn inderdaad. Het komt op de grond te staan dus als ik niet ga stapelen is het gewoon zonde. Echter heb ik ook nog wel een zootje barbecuespullen en dat worden er eerder meer dan minder dus een tweede (wellicht iets kleinere) bak er bovenop met alle barbecuegereedschappen en aanverwanten zou ook een goede optie kunnen zijn om te overwegen.
Dat ligt nu namelijk los in mijn stellingkast en daar wilde ik toch al iets mee gaan doen, maar het formaat bak wat je in een stellingkast kwijt kunt is niet om over naar huis te schrijven. Ik neem die optie even mee.
Ik mn oude huis in de schuur had ik een stelling gebouwd waar van die stapelkratten die je bij de hornbach kan kopen. (grijs dicht en rastervorm)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvCY8m4_96i7zvDHPUU7giWhkvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vo16Ensado8ApWIEL2u4hdrc.jpg?f=fotoalbum_large
Zelfde kan je doen met die ikea boxen.

Nu heb ik een heavyduty stellingkast in de garage en daar kunnen die zelfde boxen in de lengte in. 60cm.
Opzich is zo'n ronde met schroefdeksel goed vocht dicht. Lelijk? Zeker
Nog belangrijker zo'n hoge grote ton van een meter js moeilijk leeg halen.

Die ikea boxen schijnen speciaal gemaakt te zijn om vochtwerend te zijn.
Alleen regen? Of ook damp?/relatieve vochtigheid.?
Als ik mn nieuwe schuur ga bouwen komt er wel een kleine opslag in. Voor de meeste gebruikte spullen.
Dan is het wel fijn dat het enigzins vochtwerend is
In de garage komen dan de opslag en mn koelkastje en vriezer..
In beide heb ik een elektrische kacheltje bedacht voor vorstbescherming.
(kan je ook de boel even mee opwarmen om droger te krijgen zolang salderen mogelijk is met je zonnestroom...😁)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Van die Ikea boxen is maar één model echt waterdicht volgens de beschrijvingen dus er is ook maar één maat die daadwerkelijk geschikt zou zijn voor houtskool helaas. Die is volgens de tekst waterdicht vanwege de klemmende sluiting van het deksel, dus niet per se met een strip of iets dergelijks.
Mijn boerenlogica redeneert dan dat als vocht een volledig gesloten kamado binnen kan dringen (wordt vaak beweerd, heb ik geen last van gelukkig) dat het ook zo'n bak alsnog binnen zou kunnen dringen. Een ton met schroefdeksel en rubber zal dan sowieso beter afsluiten.

De hoogte is wel een dingetje inderdaad. Heb gisteren even bij de Welkoop gekeken en die ronde gaan hem sowieso niet worden. Een smalle opening lijkt mij vrij irritant, kan ik net zo goed mijn melkbus gebruiken, die heeft zelfs nog handvatten om te schudden.
Een wat bredere lage box is veel makkelijker eruit pakken/scheppen en stapelen met andere spullen klinkt als een steeds beter idee. Maar eens meten hoeveel ruimte dat zou pakken en waar dat mooi zou kunnen staan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edozat1
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:06
Bij ‘Productinformatie’ > ‘Goed om te weten’ staat dit:

“Smalle latjes aan de binnenkant van de deksel zorgen voor wat ruimte tussen deksel en bak, waardoor de lucht circuleert en verstikkingsgevaar wordt tegengegaan.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

edozat1 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:05:
Bij ‘Productinformatie’ > ‘Goed om te weten’ staat dit:

“Smalle latjes aan de binnenkant van de deksel zorgen voor wat ruimte tussen deksel en bak, waardoor de lucht circuleert en verstikkingsgevaar wordt tegengegaan.”
Dan is het net als alle andere Ikea bakken, niet vochtdicht maar hooguit regenwaterdicht. Toch zijn de verhalen positief dus ben wel benieuwd of die dan ook in een vochtig tuinhuisje staan. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Laatst online: 19:56

copykat

Good copy isn't bad

Gonadan schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:13:
[...]

Dan is het net als alle andere Ikea bakken, niet vochtdicht maar hooguit regenwaterdicht. Toch zijn de verhalen positief dus ben wel benieuwd of die dan ook in een vochtig tuinhuisje staan. :P
Ze zijn regen en spatwater dicht vanwege de om de bak heen gevouwen lippen.
Ik dacht er zit ook een rubber ring in zoals met de fooddeksels.
Opzich is enige vocht/lucht regulering natuurlijk goed voor meeste producten.
Gietijzer vind dauwpunt niet leuk en ook niet in zo'n bak. Maar dat even voor t opbergen in smeren/spuiten met een eetbaar vet dus insealen is voldoende. (brand met opwarmen weer weg.) schimmels is dan wel iets wat op kan treden dus eerst goed heet stoken voordat je er voedsel op gooit is aan te raden. Ik stook sowieso gietijzer heet en gebruik mn andere rooster voor low and slow.

Ik hield mijn houtskool op de bovenste plank van mn rek.boven op dat krat. Vocht is vooral in de eerste meter te vinden. (kijk maar naar mist in het veld.) boven in de schuur is het warmer en droger.

Je kan ook porsitioneren in plastic zipzakken en die in een krat gooien. Wel meer werk als je veel BBQt beetje dubbel werk. (ik doe dat vaak wel met mn overgebleven kooltjes in de kamado. Als ze afgekoeld zijn de volgende dag gooi ik de grote resten in een zipzak vd lidl , rag de as naar beneden ruim dat op via de air intake en gooi de zipzakje in de kamado voor de volgende keer.
Zakje er uit nieuwe kolen er in zipzakje openen oude kolen er boven op. En volgende ronde.)

Eigenlijk moet je een bak hebben die op elke zijde zo'n klemfunctie heeft. Dat en een gladde rand aan 1 kant en een rubberseal aan de andere kant.
Soort mega foodsealbak/broodtrommel.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
Koffie schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 19:58:
Het is nog niet zover, maar ik ben mij voorzichtig aan het orienteren voor een braai.
Eerlijk gezegd valt het aanbod me wat tegen. Je hebt Home Fires, Braaimaster en Braaifire. Meer merken zie ik eigenlijk niet?
Buiten mijn huidige braai werk ik eigenlijk alleen met Home Fires. Prima spul, maar ik vind het wel jammer dat er geen aslade is.Vanmiddag even naar een 1000 en 1200 staan kijken, maar het viel mij op dat de 1200 een vaste positie (in het midden) voor de kolenmaker heeft. Deze kun je dus niet aan 1 zijkant schuiven.

Ik weet dat de spoeling in dit topic dun is, en als er al iemand met een braai rondloopt die waarschijnlijk van de BVA auction komt van enkele jaren terug. Maar mocht iemand ervaring hebben met een bepaald merk, hou ik mij aanvevolen :Y)
Mijn Zuid Afrikaanse collega schok ooit toen ie de prijzen van braais in Nederland zag.

Hij had het er over dat de braai bij hem toen in ZA nog geen 500 euro was
Hij stuurde mij toen deze link
https://megamaster.co.za/collections/braais

enige is dat je nog transport moet regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
Zo hebben de ikea bakken bij mij jaren buiten gestaan... Nooit natte kolen oid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7WEn-vNX13lMZdcglv-eJUIC_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDRcO53sw0BxOTRffZrKvT3V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:24

SaN

Togi schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:58:
[...]

Mijn Zuid Afrikaanse collega schok ooit toen ie de prijzen van braais in Nederland zag.

Mooie prijzen inderdaad. Inkoopactie? :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ASS-Ware
ik doe dat vaak wel met mn overgebleven kooltjes in de kamado. Als ze afgekoeld zijn de volgende dag gooi ik de grote resten in een zipzak vd lidl , rag de as naar beneden ruim dat op via de air intake en gooi de zipzakje in de kamado voor de volgende keer.
Zakje er uit nieuwe kolen er in zipzakje openen oude kolen er boven op. En volgende ronde.
Jeetje wat een gedoe.
Ik til de kolenmand op, even schudden, alle as ligt dan onderin, wegscheppen en een laagje verse kolen bovenop de gebruikte kolen gooien.

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 10:20

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Jongens, weet niet of ik in het juiste topic zit, maar ik zoek een bouwtekening voor een overkapping voor mijn napoleon gas bbq. Tot nu toe nog niet veel gevonden in de maat van ongeveer 2,5 mtr breed en 1,5 mtr diep en zeker 2 mtr hoog .
Heeft misschien hier iemand een idee. Word voor mij voor het eerst om zo iets te maken, maar heb geen idee hoe te beginnen

PS5 User ;-) ...

• Jan_V
  • Laatst online: 22:19
supernova schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:17:
Jongens, weet niet of ik in het juiste topic zit, maar ik zoek een bouwtekening voor een overkapping voor mijn napoleon gas bbq. Tot nu toe nog niet veel gevonden in de maat van ongeveer 2,5 mtr breed en 1,5 mtr diep en zeker 2 mtr hoog .
Heeft misschien hier iemand een idee. Word voor mij voor het eerst om zo iets te maken, maar heb geen idee hoe te beginnen
Dat is wel heel klein als ik het zo visualiseer.
Weet je zeker dat je niet groter wilt? Dan kun je er ook nog onder zitten, maar kan natuurlijk niet in je tuin en portemonnee kijken 😀

Maar voor dit formaat lijkt het me dat je 4 palen de grond in slaat, dan 4 balken over de lengte en breedte, en dan de dakplaten. Wellicht nog wat dwarsbalken voor het mogelijk doorhangen van het dak, maar gezien het formaat en dus gewicht is dat misschien niet eens nodig. Eventuele muren kun je van schuttjng(planken) maken.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

@supernova Ik zie in sommige groepen soms zulke buitenkeukens voorbij komen: https://www.bbqsidekick.n...-bouwen-zo-ga-je-te-werk/

Wellicht een idee als ik je verhaal zo lees.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Jan_V schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:40:
[...]

Dat is wel heel klein als ik het zo visualiseer.
Weet je zeker dat je niet groter wilt? Dan kun je er ook nog onder zitten, maar kan natuurlijk niet in je tuin en portemonnee kijken 😀

Maar voor dit formaat lijkt het me dat je 4 palen de grond in slaat, dan 4 balken over de lengte en breedte, en dan de dakplaten. Wellicht nog wat dwarsbalken voor het mogelijk doorhangen van het dak, maar gezien het formaat en dus gewicht is dat misschien niet eens nodig. Eventuele muren kun je van schuttjng(planken) maken.
Het is alleen maar voor de bbq, verder is er geen ruimte om er meer van te maken. :)
Dan moet ik de gehele tuin gaan verbouwen.

PS5 User ;-) ...

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Quad schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:45:
@supernova Ik zie in sommige groepen soms zulke buitenkeukens voorbij komen: https://www.bbqsidekick.n...-bouwen-zo-ga-je-te-werk/

Wellicht een idee als ik je verhaal zo lees.
Die had ik ook gevonden, maar is iets te veel van het goede.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:49
supernova schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:17:
Zoiets ? Als je Google op bbq tuin prieel kom je verschillende aanbieders tegen. Hoe de kwaliteit is durf ik niet te zeggen :P

https://www.lidl.nl/p/liv...RL4Hjy9O4yWwaAonpEALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

supernova schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:17:
[...]

Die had ik ook gevonden, maar is iets te veel van het goede.
Niet bot bedoeld, maar wat zoek je dan wél?
Want als dit al teveel van het goede is, kom ik niet veel verder dan alleen een dakje aan een wand vastschroeven. Daar hoef je toch geen technische bouwtekening voor te hebben?
Kladder wat op een A4tje, ga naar de bouwmarkt en timmer iets op een zaterdagmiddag in elkaar. Moet niet heel moeilijk zijn.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Togi schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:58:
[...]

Er zal gerust een goede marge op zitten, maar zaken als import, garantie en transport en lokale (personeels)kosten voegen een flink bedrag toe aan de prijs hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Koffie schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:18:
[...]

Niet bot bedoeld, maar wat zoek je dan wél?
Want als dit al teveel van het goede is, kom ik niet veel verder dan alleen een dakje aan een wand vastschroeven. Daar hoef je toch geen technische bouwtekening voor te hebben?
Kladder wat op een A4tje, ga naar de bouwmarkt en timmer iets op een zaterdagmiddag in elkaar. Moet niet heel moeilijk zijn.
Wat ik zoek is niet een dakje aan de wand, dat gaat niet lukken.
Zoek wel iets van een vier palen met een afdakje, maar de meeste zijn 3000x3000 en dat past niet waar mijn bbq moet komen te staan. Vind alleen Freds bouwtekeningen en dat vind ik iets te veel van het goede en vertrouw het ook niet.
Vandaar mijn vraag hier.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Rox92 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 07:16:
[...]

Zoiets ? Als je Google op bbq tuin prieel kom je verschillende aanbieders tegen. Hoe de kwaliteit is durf ik niet te zeggen :P

https://www.lidl.nl/p/liv...RL4Hjy9O4yWwaAonpEALw_wcB
Dit heb ik genoeg gevonden, bedankt. Maar zoek toch iets van hout. Daar gaat meer mijn voorkeur naar uit.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-09 22:35
supernova schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:41:
[...]

Zoek wel iets van een vier palen met een afdakje, maar de meeste zijn 3000x3000 en dat past niet waar mijn bbq moet komen te staan. Vind alleen Freds bouwtekeningen en dat vind ik iets te veel van het goede en vertrouw het ook niet.
Vandaar mijn vraag hier.
https://www.google.com/se...ndroid-google&prmd=isvnbz

Suc6 ermee 😁

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Vandaar mijn vraag hier.
Dan kan je toch zelf de afmetingen aanpassen op je tekening? Met exact jouw maten?

Is een hoes over je bbq niet slimmer wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Waarom wil je overkappen?

Je lijkt een kleine tuin te hebben, je wil geen buitenkeuken, het moet van hout, het mag niet groot zijn, de kap mag niet aan de muur hangen... Misschien moet je je BBQ gewoon binnenzetten in een schuurtje/garage of kijken voor een hoes?

Of teken het gewoon even op een A4tje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:24

Tomatoman

Fulltime prutser

[...]

Vandaar mijn vraag hier.
Dan knutsel je dat toch gewoon zelf in elkaar? Zo heb ik het 12 jaar geleden ook met mijn houthok gedaan: een paar staanders die aan boven- en onderkant zijn verbonden met een frame van vier horizontale houten balkjes, een naar voren hellend dakje van zwarte bitumen golfplaat en rondom het dakje een houten aftimmering die het dakje verbergt. Tussen de voorste afdeklat en de golfplaat zit een paar centimeter ruimte, zodat het regenwater van de achtermuur (in mijn geval een schutting) vandaan kan weglopen.

houthok houthok vol

Een paar jaar later heb ik er ook nog verlichting in gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0-KnPZcvfFlfjjS_sFHr0mijMc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzspHX2zDIk1R2lpySsHbYA1.jpg?f=fotoalbum_medium

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Dennis1812 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:04:
[...]

Dan kan je toch zelf de afmetingen aanpassen op je tekening? Met exact jouw maten?

Is een hoes over je bbq niet slimmer wellicht?
Een hoes er over is slecht voor de bbq, ja even met regen, maar als het droog is moet hij er wel weer af.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Yalopa schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:12:
Waarom wil je overkappen?

Je lijkt een kleine tuin te hebben, je wil geen buitenkeuken, het moet van hout, het mag niet groot zijn, de kap mag niet aan de muur hangen... Misschien moet je je BBQ gewoon binnenzetten in een schuurtje/garage of kijken voor een hoes?

Of teken het gewoon even op een A4tje
Heb geen schuur en of garage, anders zou dat allang de oplossing zijn geweest. En gaf het al aan, hoes is niet handig om permanent er op te laten. Vorige gas bbq was na 10 jaar doorgeroest. Kreeg advies van de verkoper om dat alleen bij regen te doen. Vandaar dus een leuke overkapping.

Maar ga wel even verder zoeken naar ideeën :)

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• almere
Vandaag mijn bbq roosters in de ultrasoon gegooid. Als nieuw weer. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9QFixDl6EjXx6yMmBBYhNMccPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ednFRvXIRNhNI7NEKXB7qEDt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73M2iX3K29Cznjk_nBNPK6mAEOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZGyAej8R8RZoaRs3lIgzYO9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8x_kLoL4ZoK43kAnI-mbMr_d4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IsuFWHe2nltAYSLiCwhH0mC7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HB-1TfiWBM542AYstdJVh4F3on0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JQp4YkZGvvJETaVAlu9PeetA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46
almere schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 17:55:
Vandaag mijn bbq roosters in de ultrasoon gegooid. Als nieuw weer. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wauw, dat is heel netjes! Is dat apparaat van jezelf? Of kun je dat ergens laten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almere
Jorizzz schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:13:
[...]

Wauw, dat is heel netjes! Is dat apparaat van jezelf? Of kun je dat ergens laten doen?
Staat op me werk 😜👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Werkt dat ook op gietijzeren roosters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
Yalopa schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:52:
Werkt dat ook op gietijzeren roosters?
Ik ultrasoon met chemicaliën erin en als hij klaar is na anderhalf uur spoel ik hem nog na met een anticorosie middel. Daarna spoel ik hem af met water af.

Met emag em 404 chemicaliën kun je wel bronz gietijzer e.d te ultrasoonen

[ Voor 5% gewijzigd door almere op 02-03-2024 01:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Zeg @almere, hou eens op met die posts over übercoole gadgets. Nu moeten wij met zijn allen weer op zoek waar we zelf zo’n XL-formaat ultrasooncleaner kunnen kopen :( :( :(

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
Tomatoman schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:02:
Zeg @almere, hou eens op met die posts over übercoole gadgets. Nu moeten wij met zijn allen weer op zoek waar we zelf zo’n XL-formaat ultrasooncleaner kunnen kopen :( :( :(

:+
Ik zou niet weten waarom... Malien werken net zo goed ;) Ultrasoon verwijderd volgens mij veel te veel, waaronder je coating waar je zoveel tijd aan spendeert!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaAresX
Van de week mijn meater dus weer aan de praat gekregen na een tip in dit forum. Toch heb ik het idee dat deze kuren heeft. Omgevingstemperatuur scheelt meer dan 80 graden t.o.v. bbq thermometer bij een indirecte bereiding. Er zat altijd wel wat verschil tussen maar niet zo veel…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Vandaag heb ik wat ribfingers van Schots rundvlees gemaakt, met daarbij een rack spareribs uit de vriezer. Die had ik al een tijd geleden sous vide gegaard (24 uur op 68 °C).

Ik ben begonnen met flink roken (olijfhout en hickory) op indirect vuur, met een temperatuur van 110-120 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1RMKNe3mV8tZtp5v_VfcikuCCY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hUIYOzxzQaELWXtCYiefuqPZ.jpg?f=user_large

Aangezien de spareribs al gaar waren en alleen hoefde op te warmen, heb ik daarna die tijdelijk van het rooster gehaald en in de warmhoudlade in de keuken bewaard, terwijl de ribfingers langzaam verder gaarden. Toen het vet op de ribfingers anderhalf uur langzaam begon te borrelen heb ik de ribfingers en de spareribs ingesmeerd met glaze en alles nog een kwartiertje op een graad of 140 op indirect vuur verder laten garen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFr3nchh2Xl2pZ7GZkM4dhc9230=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hY6ehBoTbwJv9ZIURIIGos1D.jpg?f=user_large

Het eindresultaat: fall-off-the-bone, supermalse spareribs en een stuk minder malse maar zeer smaakvolle ribfingers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBw4rzLTfHVIgUruOd-yvpNq9tE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VryBphLZm6wChV9BsdffUwU5.jpg?f=user_large

Een volgende keer wil ik als experiment de ribfingers eerst een aantal uur sous vide voorgaren en daarna afmaken op de kamado. Ik hoop dat ze daardoor malser worden zonder aan smaak in te boeten.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gisteren was een leuke dag bij BBQing in Dordrecht, waar we de bezoekers weer heerlijk hebben laten proeven van onze rubs en sauzen.
Helaas amper foto's gemaakt, maar op het menu stond:

Braaibroodjies met gegrilde kip
Zalm
Bavette
Warm gerookte roomkaas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4W353QozxSYy7CPRYwJ4tGd6ko=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UpIWXUm9c9xvZVIO6bPuWVpn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDFAx5veGPeH7bNSqDYUbgzAks8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yCUeZk1DYhF3hgRkVzLvh1hs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MQbmsD1lYri9-zhklQEJmqlwlM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jp6tZ46UKoErGtDKOzG8Ok1r.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhPoHR3RX00qbyCCUOJk4K5clN4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdMy1t2CwSEeSP0fK3KTE6Mr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgXamWErAfblMqOinaOWNs5BMkM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P5G66vDmzwlGbVX56XGghCk0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3tc0pTk83wwCYF0LBKtpdjQ9UAw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZoqhxsC7BSdyrfGWiiZ44wZw.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vgg4hGcFDA4DSZFbDRiICcai9uo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XtGokBcrn92KIPoym2yvWSl5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOjoO-OJpVEhWdnNk2-jbad8Ed4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/STbOeYcDfaD03rHqZlt3kVn4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBPgwHa9l9pjx3fnz4CH_B4UycY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBNyt9wGSqJpOS2nOYjhkaFN.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Aardappelen in folie, groentjes in een lekbakje en een bierkip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hrEJq7FqV0d5eYvJ7FCTfjDQpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73qAhjVN9kevyea4uVe50FYP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2FQsp9ETYbT4ZUZ_EdSJ-9ps2VE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lps7ceXkRRsvRVkZ1zGGdpLa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oE9mYoB32T1DpPYnJ7lINQKrkvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e2qZ94V939TYXoUX3FAB7tUo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQERcZB06Yg13GO0j3tAuRwfqm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gf36dY2ho8ZB6QhLwjB8B6Ki.jpg?f=fotoalbum_large

Yum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:42

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Het zonnetje is er weer eens, en hoppa gelijk iedereen op de kamado stoken, Heerlijk.
Ik ben begonnen met hem klaar te maken voor een nieuw seizoen (hij staat bij mij helaas niet droog). Ik heb een grill guru en de topvent is van de binnenkant uit gaan bladderen, Dus een smokeware variant besteld. Meteen nieuwe kolen en wat rubs en sauzen (noskos) laten aanrukken om uit te gaan proberen. Vanavond gaan de roosters een beurt krijgen en nog even mijn gietijzeren pannen in de olie zetten. Dan kan wat mij betreft bij droog weer het seizoen weer geopend worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBigBoss
  • Laatst online: 20-09 15:04
Koffie schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:20:

Helaas amper foto's gemaakt, maar op het menu stond:

Braaibroodjies met gegrilde kip
Zalm
Bavette
Warm gerookte roomkaas
Ben wel geinteresseerd in die Bavette! Hoe heb je die klaargemaakt en hoeveel tijd kostte dat?
Ik heb pas een Bavette gekocht (okay een halve van 1,5kg) want ik wil dat toch echt eens proberen.

Heb net een nieuwe Weber Mastertouch GBS Premium met een vast deksel en zo'n bierkip/stomer ding om erin te zetten en een seargrate.

Tot vorig jaar deed ik alles nog op een Weber Kettle. Vaak indirect en smoken met woodchunks.
Dus best wel een mooie upgrade :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzy
  • Laatst online: 07-09 06:47
JackBigBoss schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:07:
[...]

Ben wel geinteresseerd in die Bavette! Hoe heb je die klaargemaakt en hoeveel tijd kostte dat?
Ik heb pas een Bavette gekocht (okay een halve van 1,5kg) want ik wil dat toch echt eens proberen.
Niet heel lang als ik dit zo bekijk:
https://www.jamieoliver.c...vel-steak-onion-sandwich/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBigBoss
  • Laatst online: 20-09 15:04
Thanks. Ik haal weer eens iets door elkaar... Bavette heb ik vaker gedaan, erg lekker!

Ik had Brisket moeten zeggen. 8)7 8)7 8)7
Ik heb een brisket gekocht en die ligt te wachten in de vriezer.
Mensen hier met ervaring met brisket maken op een Weber?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzy
  • Laatst online: 07-09 06:47
JackBigBoss schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:32:
[...]

Thanks. Ik haal weer eens iets door elkaar... Bavette heb ik vaker gedaan, erg lekker!

Ik had Brisket moeten zeggen. 8)7 8)7 8)7
Ik heb een brisket gekocht en die ligt te wachten in de vriezer.
Mensen hier met ervaring met brisket maken op een Weber?
Snap ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Iemand hier ervaring met de Looftlighter 1 en/of 2?
Is de 2 echt zoveel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 10:37
Afgelopen seizoenen merkte ik dat ik te weinig afzet ruimte had.
In eerste instantie zat ik te wachten tot de GRILLSKÄR weer verkrijgbaar was bij de IKEA. Helaas, nog steeds niet.
Wel zag ik de nieuwe BÅTSKÄR (_O- ) serie. Twee keer zo duur, waarschijnlijk niet twee keer zo degelijk. Maar ik vind dat ik het toch echt nodig heb.

Eens afwachten wat de vrouw er van vindt wanneer ze er achter komt wat dat ding heeft gekost!

[ Voor 5% gewijzigd door nielsn op 05-03-2024 06:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

ASS-Ware schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:12:
Iemand hier ervaring met de Looftlighter 1 en/of 2?
Is de 2 echt zoveel beter?
Ik heb er een van de Action uit duitsland voor €9,95 en dat ding werkt fantastisch.

Heb veel spullen bij de kamado's en ook diverse dure merken, maar voor het aansteken vind ik dat echt niet nodig. Het is een kwestie van een stukje natuurkunde, Het wattage is bepalend voor de hoeveelheid hitte die je de kolen in blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:57
Ook hier de luxe om een mooie Kamado te gaan kopen!
Ik twijfel nu tussen de Grill Bill Pro 21” en de Bastard (Urban) Large (Complete).

Overwegingen:
- Beiden mulliet;
- Bastard geeft langere garantie;
- Grill Bill Pro heeft standaard twee gietijzeren halve manen, de Bastard heeft standaard één extra dik verchroomd rooster;
- Bastard bestaat wat langer, als merk, en is wat bekender (wat gunstig kan zijn voor zaken als garantie en restwaarde);
- Recensies service/aftersales van Bastard zijn echter niet bijster positief;
- Persoonlijk vind ik de Bastard mooier, maar dat is smaak;
- Grill Bill Pro is ca. 300 euro goedkoper;

M.i. is de Grill Bill de rationele keuze (value for money) en de Bastard long term de betere keuze.
Dingen die ik vergeet mee te wegen en/of verkeerd inschat?

Maktub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:22
MrMrq schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:47:
Ook hier de luxe om een mooie Kamado te gaan kopen!
Ik twijfel nu tussen de Grill Bill Pro 21” en de Bastard (Urban) Large (Complete).

Overwegingen:
- Beiden mulliet;
- Bastard geeft langere garantie;
- Grill Bill Pro heeft standaard twee gietijzeren halve manen, de Bastard heeft standaard één extra dik verchroomd rooster;
- Bastard bestaat wat langer, als merk, en is wat bekender (wat gunstig kan zijn voor zaken als garantie en restwaarde);
- Recensies service/aftersales van Bastard zijn echter niet bijster positief;
- Persoonlijk vind ik de Bastard mooier, maar dat is smaak;
- Grill Bill Pro is ca. 300 euro goedkoper;

M.i. is de Grill Bill de rationele keuze (value for money) en de Bastard long term de betere keuze.
Dingen die ik vergeet mee te wegen en/of verkeerd inschat?
https://www.thebbqanimals.nl/iq-grills-large.html

Deze vind ik persoonlijk veel mooier en zit heel veel bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMrq
Thanks, mooi alternatief!

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

nielsn schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:57:
Afgelopen seizoenen merkte ik dat ik te weinig afzet ruimte had.
In eerste instantie zat ik te wachten tot de GRILLSKÄR weer verkrijgbaar was bij de IKEA. Helaas, nog steeds niet.
Wel zag ik de nieuwe BÅTSKÄR (_O- ) serie. Twee keer zo duur, waarschijnlijk niet twee keer zo degelijk. Maar ik vind dat het toch echt nodig heb.

Eens afwachten wat de vrouw er van vindt wanneer ze er achter komt wat dat ding heeft gekost!
Dank voor de tip! Ik ga een batskar met verhoging bestellen denk ik als vervanging van mijn Keter unity XL ding. Ziet er strakker afgewerkt uit en mijn RVS is aardig versleten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liedetector
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 09:20
MrMrq schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:15:
[...]

Thanks, mooi alternatief!
Om het nog iets moeilijker te maken.
https://www.yakinikugrill...iku-large-kamado-compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:53
@MrMrq
Kamados zijn er in meerdere prijsklasses, ik heb sinds 4 jaar misschien niet een tripple A merk, maar deze kamado gaat nog steeds als een speer en kost niet de hoofdprijs. Wellicht een alternatief: Patton kamado

edit: ik vind het belangrijker om minimaal 21 inch ruimte te hebben: kleiner zou ik echt niet doen als je direct en indirect wilt grillen met een deflectorplate op de ene helft en gietijzer om af te grillen op de andere helft

[ Voor 15% gewijzigd door pinotgrigio1 op 05-03-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
Paganstars schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:04:
[...]

Ik zou niet weten waarom... Malien werken net zo goed ;) Ultrasoon verwijderd volgens mij veel te veel, waaronder je coating waar je zoveel tijd aan spendeert!
Malien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
Jep je hebt voor gietijzer reinigen naast de staalspons ook malien matjes

Afbeeldingslocatie: https://ls.codetech.nl/shops/210887/files/393758047/890x820x2/the-windmill-cast-iron-the-windmill-chain-mail.jpg

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:53
Paganstars schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Jep je hebt voor gietijzer reinigen naast de staalspons ook malien matjes

[Afbeelding]
gebruik ook een mailie matje, daarna met beetje olie verhitten en opnieuw beschermlaag branden.

inbranden: YouTube: SKOTTSBERG® - Seasoning traditional Cast Iron pans
en bijv. hier: https://www.skottsberg.co...ietijzeren-pan-inbranden/

[ Voor 18% gewijzigd door pinotgrigio1 op 05-03-2024 14:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:13
pinotgrigio1 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:04:
@MrMrq

[...]

Kamados zijn er in meerdere prijsklasses, ik heb sinds 4 jaar misschien niet een tripple A merk, maar deze kamado gaat nog steeds als een speer en kost niet de hoofdprijs. Wellicht een alternatief: Patton kamado

edit: ik vind het belangrijker om minimaal 21 inch ruimte te hebben: kleiner zou ik echt niet doen als je direct en indirect wilt grillen met een deflectorplate op de ene helft en gietijzer om af te grillen op de andere helft
ik had de discussie ook met een van mijn doktersassistentes. Heb zelf een KJ classic 2, inmiddels 4-5 jr, super garantie etc. Maar een (bijv) grill Guru kost maar de helft voor functioneel hetzelfde producte. Zeker, een KJ is wat meer solide en betere garantie, maar als je over 10-15 jr een nieuwe guru koopt ben je per saldo alsnog goedkoper uit.
Grill oppervlak zou ik zelf voor een gezin minimaal 46-47 cm (green egg large, KJ classic, grill guru large, bastard large en soortgelijke groottes) doorsnede adviseren. grotere modellen (Big Joe, Green egg extra large etc) zijn voor de gemiddelde gebruiker echt overkill. (hoewel een 2xl Green Egg a 170 kg natuurlijk wel een monster is om in je tuin te zetten 8)7 )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Er zitten nog best een hoop functionele verschillen tussen een KJ en GG, nog los van de bouw en uiterlijk, maar of je daar zoveel geld voor over hebt is persoonlijk. Rood is wel gewoon mooier. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:13
Gonadan schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:20:
Er zitten nog best een hoop functionele verschillen tussen een KJ en GG, nog los van de bouw en uiterlijk, maar of je daar zoveel geld voor over hebt is persoonlijk. Rood is wel gewoon mooier. :Y)
Rood> groen> zwart 😉😜
Maar of de betere kwaliteit ook deze extra prijs waard is, kun je zeker over in discussie

[ Voor 11% gewijzigd door brothermaynard op 06-03-2024 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gonadan schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:20:
Sowieso altijd even goed opletten naar wat er allemaal wordt meegeleverd. Een KJ komt doorgaans met een boel meer accessoires dan een GG. Als dat dingen zijn die je verwacht daadwerkelijk te gaan gebruiken, en bij een GG dus los moet gaan kopen (voor zover beschikbaar) daalt het prijsverschil al een stuk.

Ik heb bij mijn GG Compact inmiddels denk ik ook al zowat meer geld uitgegeven aan accessoires dan aan de kamado zelf :+
- GG Compact onderstel
- third party divide&conquer systeem
- third party grill expander
- kolenmand (monolith)
- gietijzeren rooster
- gietijzeren plancha

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
  • Laatst online: 12-09 10:49
Hallo ik zie meerdere mensen met een grill guru large, maar ook met een divide en conquer? Ik ben op zoek naar een divide en conquer maar zie veel verschillende. Welke hebben jullie en waarom hebben jullie voor deze gekozen?

- Keij
- The Basterd (past niet ??)
- Amazon aanbieders
- Gewoon 2 losse maantjes?

[ Voor 4% gewijzigd door relex28 op 06-03-2024 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
  • Laatst online: 20-09 21:55
relex28 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:10:
Hallo ik zie meerdere mensen met een grill guru large, maar ook met een divide en conquer? Ik ben op zoek naar een divide en conquer maar zie veel verschillende. Welke hebben jullie en waarom hebben jullie voor deze gekozen?

- Keij
- Amazon aanbieders
Ik heb de Keij in mijn GG Large. Voor gekozen ivm prijs en beschikbaarheid. Past/werkt perfect. Juiste maatvoeringen voor eventuele verdere accessoires.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 10:54

- Keij
- Amazon aanbieders
Ik heb voor mijn GG medium een divide & conquer gekocht via deze site:
kamadobbq.nl
Rede was destijds dat deze het beste paste, zeker als je ook kijkt naar de roosters (2x halve maan), ze hebben een groter oppervlak dan het standaard GG rooster.
Ook is de prijs best scherp.

Zo te zien past de 21 inch versie in een GG large.

Edit: ik zie nu dat die website ook de Keij is. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door jaspernts op 07-03-2024 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• relex28
  • Laatst online: 12-09 10:49
Dan ga ik inderdaad de keij bestellen hier lag de voorkeur al op ivm de uitbreidingsmogelijkheden, dank voor de info ! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solid11
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20:58

- Keij
- Amazon aanbieders
Ik heb ook die van Keij. Werkt goed en prima prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMrq
This escalated quickly.

Na het lezen van positieve reviews kwam deze op de shortlist, en via Marktplaats vond ik een mooi aanbod.
Volledig showroommodel, met factuur en garantie, geleverd en geïnstalleerd voor € 1299,-. En daarmee ook beter binnen budget.

Dus dank voor ieders hulp. Ik hoop binnenkort wat ervaringen te kunnen posten.

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
MrMrq schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:12:
[...]

This escalated quickly.

Na het lezen van positieve reviews kwam deze op de shortlist, en via Marktplaats vond ik een mooi aanbod.
Volledig showroommodel, met factuur en garantie, geleverd en geïnstalleerd voor € 1299,-. En daarmee ook beter binnen budget.

Gefeliciteerd met je aankoop en heel veel bbq plezier toegewenst! Vind dit persoonlijk 1 van de mooiste eggs al dan niet de mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Technofreakz schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:20:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop en heel veel bbq plezier toegewenst! Vind dit persoonlijk 1 van de mooiste eggs al dan niet de mooiste.
Jij verhandeld deze toch zelf? Dan is t natuurlijk wel lichte bias..

Of verwar ik je nu met iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
Dennis1812 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:49:
[...]

Jij verhandeld deze toch zelf? Dan is t natuurlijk wel lichte bias..

Of verwar ik je nu met iemand?
Ik heb alleen een pellet smoker in mijn bezit en een weber wga. Dus ik ben niet de persoon die jij denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
MrMrq schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:12:
[...]

This escalated quickly.

Gefeliciteerd met de aankoop! Twijfel zelf al heel lang tussen de kj classic 3 en deze!
Ben heel benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Technofreakz schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:54:
[...]

Ik heb alleen een pellet smoker in mijn bezit en een weber wga. Dus ik ben niet de persoon die jij denkt.
Excuus dan. Zit/zat hier iemand die ze ook verkocht en ze hier nogal ophemelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:00
Dennis1812 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:04:
[...]

Dat is @Koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dennis1812 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:04:
[...]

Dat zal ik dan idd geweest zijn.
Maar volgens mij ben ik redelijk eerlijk erin dat ik ze te koop aanbied en zit ik hier niet schaamteloos mijn producten op te hemelen en te pushen?

Naast mijn Bastard heb ik zelf ook een IQ, beide prima kamado's.
Het enige minpunt aan de IQ vind ik het hele roosterhouder ding. Daar hadden ze dikker staal voor moeten gebruiken (en een asmand ipv dat gekke gootje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Koffie schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:43:
[...]

Dat zal ik dan idd geweest zijn.
Maar volgens mij ben ik redelijk eerlijk erin dat ik ze te koop aanbied en zit ik hier niet schaamteloos mijn producten op te hemelen en te pushen?

Naast mijn Bastard heb ik zelf ook een IQ, beide prima kamado's.
Het enige minpunt aan de IQ vind ik het hele roosterhouder ding. Daar hadden ze dikker staal voor moeten gebruiken (en een asmand ipv dat gekke gootje).
Nee jou bedoel ik zeker niet en jouw bijdrage waardeer ik enorm. Ik hoop dat je daar lang mee doorgaat.

Was echt een non regular. Mogelijk is hij allang gevlogen maar heb ik het gewoon onthouden.

Sorry voor enige onrust die ik veroorzaakt heb door wellicht een oude koe uit de sloot te trekken. Dat is niet mijn bedoeling geweest.

Pagina: 1 ... 275 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism