Gonadan schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:17:
[...]
Dat zou het alternatief zijn inderdaad. Het komt op de grond te staan dus als ik niet ga stapelen is het gewoon zonde. Echter heb ik ook nog wel een zootje barbecuespullen en dat worden er eerder meer dan minder dus een tweede (wellicht iets kleinere) bak er bovenop met alle barbecuegereedschappen en aanverwanten zou ook een goede optie kunnen zijn om te overwegen.
Dat ligt nu namelijk los in mijn stellingkast en daar wilde ik toch al iets mee gaan doen, maar het formaat bak wat je in een stellingkast kwijt kunt is niet om over naar huis te schrijven. Ik neem die optie even mee.
Ik mn oude huis in de schuur had ik een stelling gebouwd waar van die stapelkratten die je bij de hornbach kan kopen. (grijs dicht en rastervorm)
:strip_exif()/f/image/vo16Ensado8ApWIEL2u4hdrc.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelfde kan je doen met die ikea boxen.
Nu heb ik een heavyduty stellingkast in de garage en daar kunnen die zelfde boxen in de lengte in. 60cm.
Opzich is zo'n ronde met schroefdeksel goed vocht dicht. Lelijk? Zeker
Nog belangrijker zo'n hoge grote ton van een meter js moeilijk leeg halen.
Die ikea boxen schijnen speciaal gemaakt te zijn om vochtwerend te zijn.
Alleen regen? Of ook damp?/relatieve vochtigheid.?
Als ik mn nieuwe schuur ga bouwen komt er wel een kleine opslag in. Voor de meeste gebruikte spullen.
Dan is het wel fijn dat het enigzins vochtwerend is
In de garage komen dan de opslag en mn koelkastje en vriezer..
In beide heb ik een elektrische kacheltje bedacht voor vorstbescherming.
(kan je ook de boel even mee opwarmen om droger te krijgen zolang salderen mogelijk is met je zonnestroom...😁)
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....