Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 273 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:05
We hadden een feestje en bij een feestje hoort eten.

Iberico ribfingers op een bolletje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhGDGYungFHo61o53LZN94EWhu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YkUbda18hzLUAN70yI97eKPB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NM3h11rHEzzq3hJB5ODa2iecsPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cIbuC9q8IlK0d1NISFxMdHxV.jpg?f=fotoalbum_large

Shotgun shells.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNBG8F1uGvR0AGxhL6iqOcOxmE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXcjnLxRzOwufYGe2b5dkgpc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLNrilgnJQcwb2MLDsVs0JpbMB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/br9aAcDh3QxFCu4BXhrQWylx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOeUxBQXbdSBAmx7lT8lcpkWI4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLwKd1Ek6DYV1s9FLHLIDYC6.jpg?f=fotoalbum_large

Nachos met leftover pulled pork.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzAW8fSv6t8BPfuhtT4TAu1ggsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pjd2YT0eD91yfOcQXnGZi9bm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytYd9GBGjAhz8Q0j6b8VP0gziHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nHtbD3KbZCdF0a3PdBLDn5kO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EfYK5nOwBC7L3D7FAAQR5W76OUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zntQDIchrgJ0Ggp09Ld1xbQB.jpg?f=fotoalbum_large

En een vriendin van ons had meringue bereid voor het toetje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37UMU3DwOLGiJY01NZWGc9tFAKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/niPzE2NTZAQlysIBxLQwD1Hf.jpg?f=fotoalbum_large

Een erg geslaagde avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 17:38
Ziet er erg geslaagd uit @ASS-Ware .
Die nacho's moet ik ook eens proberen zeg! Meestal wel wat pulled pork over. Gaat vaak dan de vriezer in maar 'day-after nacho's' is natuurlijk ook een goede use-case }) :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:13
Frank1973 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:10:
[...]
Ik ben in bezit van de Meater 2 Plus, de eerste meater was al goed, zeker de icm de app. Maar het bereik was niet optimaal wel via de cloud natuurlijk, ook vond ik hem wat dik.

Dat is bij deze versie allemaal veel beter, minder dik, goed bereik ook alleen met Bluetooth. En een zeer accurate omgevings temperatuur.

En het gemak dat je de meater 2 kan laten zitten met afgrillen nu, dat was voor mij ook de hoofdzaak om de "oude" meater te vervangen.

Al gebruik ik hem wel nog, want verder werkt die perfect
Dit is precies ook mijn samenvatting. Heb beiden, maar vooral ook voor omgevingstemperatuur en dunner genomen. Bereik/metingen geen verschil gemerkt.

Enige nadeel is dat mijn "BBQ iPad" op een te oude iOS versie draait, zodat de meater app niet meer wordt geupdated, en de Meater 2+ dus niet is ondersteund. Ook niet via de cloud.

Merkte sowieso dat ik vaak toch gewoon de inkbird met touwtjes eraan gebruikte, want die is gewoon WiFi connected ipv met alleen poging tot bluetooth verbinding door HR++ glas. Maar voor vlees aan het spit werken die niet natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:31
JPDeckers schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:29:
[...]

Maar voor vlees aan het spit werken die niet natuurlijk.
Why nut 🌰?

YouTube: HOW TO USE A WIRED THERMOMETER ON A ROTISSERIE
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 13:43

f.h

Frank1973 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:52:
Bedankt voor de tip voor de BGE minimax, is reeds geleverd.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een fraai meubel! Heb je info/een linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

f.h schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:11:
[...]

Wat een fraai meubel! Heb je info/een linkje?
https://hetbuitenatelier.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Vandaag de niet originele standaard van Welkoop binnen gekregen voor de BGE minimax. Deze is van GrillGuru.

Normaal 99 euro maar kreeg nog eens 20% kassa korting. 79 euro incl verzendkosten.

Orginele nest van BGE kost al gauw 200 euro.

De enige modificatie die ik gedaan heb, is voor de zekerheid wat trekbandjes erom heen.

Voor de rest staat die zeer stabiel. Ben er zeer tevreden over.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DMmp-JJeqmTxBwCh70z-d5_B7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1IIjWJNhSeXe74bM2SmNy2H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGSS9mNa_uWhQCPlYweOoDhbsZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7SB7TFoehNLAOQxKm5iIu7Ip.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Frank1973 @JPDeckers hebben jullie dan ook iets van een schermpje op een tablet of zo open staan? Ik ben zelf namelijk best wel geïnteresseerd in een meater maar ben huiverig voor op mijn telefoon móeten kijken. Ik bedoel, het is fijn dat het kan, maar ik vind het vaak ook wel erg fijn om tijdens wachten of andere dingen voorbereiden even een blik op een scherm te kunnen werpen.

Dat is waarom ik nog steeds twijfel over Inkbird (meater block is wel erg prijzig :P ) of anders een meater plus en de boel in mijn home assistant dashboard bouwen, die staat toch open.
Leuke truc, maar bij veel van die rotisseries die ik heb gezien gaat dat niet lukken. Uit mijn hoofd geef ik het alleen bij de LetzQ een kans aangezien die daadwerkelijk een handvat heeft. Moet het alleen niet gaan klemmen in de opening van de ring.

[ Voor 36% gewijzigd door Gonadan op 30-12-2023 16:02 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

@Gonadan Ik doe het op 2 manieren, voor de lange voorbereidingen heb ik een telefoon ( kan ook tablet ) die ik gebruik voor de thermometer. Deze draait in de cloud van de Meater mee. Heeft als voordelen dat je waar je ook bent altijd kunt zien hoe en wat.
Met name bij de eerste Meater was dat wel handig ivm zwakke verbinding bluetooth. Met de nieuwe is dat niet meer nodig.

2de methode gewoon op mijn huidige telefoon via bluetooth, de Meater geeft gewoon notificaties, elke meldingsgeluid kun je apart instellen..
Wat ik wel handig vind, ondertussen kun je wat anders doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Zo even voorbereiden voor morgen....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JwgYJ1ffVna13rdE0q012SKWpVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEU9KEMwa2TF1cITyu7cWmTN.jpg?f=fotoalbum_large

Geloof dat voorzichtig opstoken tot 250 300 graden noodzakelijk is... :Y :X

Tijd niet gebruikt.. Dan krijg je dit...

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
copykat schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:20:
Zo even voorbereiden voor morgen....
[Afbeelding]

Geloof dat voorzichtig opstoken tot 250 300 graden noodzakelijk is... :Y :X

Ik gebruik de mijne alleen met mooi weer dus die staat meestal 3/4 jaar stil maar zoiets heb ik nog nooit gehad.

Staat hij erg vochtig of zo?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Ronald.42 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:24:
[...]

Ik gebruik de mijne alleen met mooi weer dus die staat meestal 3/4 jaar stil maar zoiets heb ik nog nooit gehad.

Staat hij erg vochtig of zo?
Onder een cover vol in de regen.... Mn overkapping is nog niet af.....

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Zet de schuiven boven en onder een beetje open als je hem niet gebruikt.. en de cover onder open laten dat er wat lucht circulatie is.. Zo voorkom je dit, beetje schimmel zou je altijd wel krijgen..

Opstoken dat ding 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
copykat schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:26:
[...]

Onder een cover vol in de regen.... Mn overkapping is nog niet af.....
Dat zal het verklaren, vocht en onder een zeiltje lekker broeien.

De mijne staat binnen in de schuur met de schoorsteen en luchtgaten open onder een stoffen kleedje tegen het stof van mijn gehobby.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Ronald.42 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:29:
[...]

Dat zal het verklaren, vocht en onder een zeiltje lekker broeien.

De mijne staat binnen in de schuur met de schoorsteen en luchtgaten open onder een stoffen kleedje tegen het stof van mijn gehobby.
De bedoeling is eerst onze schuur en achterzijdeschutting vervangen voor een mooie grote overkapping van 300 bij 400 en een schuur er naast van 200 bij 250. (hoeft niet groot te zijn heb ook een garage als klus hok.)
Of 300 bij 350 en schuur 250x250.
Het ontwerp is een beetje lastig omdat het verschoven van elkaar is.
Dus ik maak vermoedelijk een losse schuur en daartegen aan de losse overkapping.

Daarna mag ik een nieuwe kamado kopen van mezelf.
Qgrill large denk ik.
Of ik ga voor twee, een medium kamado (bastard urban achtig?) voor de long low and slow of oven gerechten en een grill/plancha unit voor fast and hot en bij producten.. Die masterbuild gravity met die plaat er bij leek me wel wat maar is als sub unit wel wat groot. Kweetniet of dit door de W.A.F. Heen komt. :X
Als ze die half zo groot hadden dan denk ik dat de medium en die gravitygrill een topcombi is als buiten keuken zonder helemaal over de top te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Ook maar even schoon branden, staat nu bijna 3 dagen aan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNirWIX25yPvG6gZvIOB3VI_Elc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbY0tSgz6oTg78sr4EthfdEq.jpg?f=fotoalbum_large

Edit, klokje rond..😅😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKRg1zolPWNfYuceIYk8c9zP8sE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZoLoHEFaFDLAkNc2Zlg3G30V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Frank1973 op 30-12-2023 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Frank1973 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:19:
@Gonadan Ik doe het op 2 manieren, voor de lange voorbereidingen heb ik een telefoon ( kan ook tablet ) die ik gebruik voor de thermometer. Deze draait in de cloud van de Meater mee. Heeft als voordelen dat je waar je ook bent altijd kunt zien hoe en wat.
Met name bij de eerste Meater was dat wel handig ivm zwakke verbinding bluetooth. Met de nieuwe is dat niet meer nodig.

2de methode gewoon op mijn huidige telefoon via bluetooth, de Meater geeft gewoon notificaties, elke meldingsgeluid kun je apart instellen..
Wat ik wel handig vind, ondertussen kun je wat anders doen..
Beide voorbeelden gaan er vanuit dat je dus je telefoon gebruikt om te kijken, maar mijn bedoelde vraag was juist of je niet een los scherm mist wat altijd beschikbaar is (lees: dus niet eerst met schone handen uit je broekzak gevist moet worden in de hoop dat het unlocken soepel gaat).
Inkbird of het meater block hebben een eigen scherm, en mijn huidige simpele kernthermometer ook.
Alarmen zijn handig en gebruik ik ook, maar toch kijk ik ook graag, ook bij lange bereidingen. Zal wel een stukje control freak zijn. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Neuh ik mis het niet eerlijk gezegd. Ik heb ook een inktbird gehad. Ik was helemaal klaar met die draden en probes, daarbij niet stabiel. Ik heb gewoon een los scherm waar bij ik continu kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

[~Frank1973] @Gonadan is dit wat?
Ik heb deze ooit gekocht als sparerib monitor en moinkbals en zo.
1 op rooster en 1 in je vlees.
Vies?jammerdan daar is ie voor

heeft ook een direct schermpje bij bedrading.
Bediening is een beetje ockward instellen van niet standard temp moet ik altijd na een tijdje niet gebruiken weer opzoeken in de handleiding.

Edit heb nu maar de juiste gepoked.

[ Voor 17% gewijzigd door copykat op 31-12-2023 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

@copykat als die voor jou voldoet, gewoon blijven gebruiken toch?

Gaat erom dat die accuraat is, de omgevings temperatuur geloof ik wel, maar de kerntemperatuur vind ik belangrijk. Ik heb voor het gemak gekozen, ik hoef in principe niet naar buiten... 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Frank1973 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:59:
@copykat als die voor jou voldoet, gewoon blijven gebruiken toch?

Gaat erom dat die accuraat is, de omgevings temperatuur geloof ik wel, maar de kerntemperatuur vind ik belangrijk. Ik heb voor het gemak gekozen, ik hoef in principe niet naar buiten... 😅
Owh was iemand anders aan t zoeken naar een simpel ding zonder mobiel. :$
Anyway
Ik heb ook een oplaadbare inbird thermopen en een cookperfect met twee 5 zone probes en die is ook cloud met een account en een oud mobieltje als accespoint en dan te volgen met je normale mobiel en zo'n goedkope IR laser meter.

Die lidl ding is single point meatering accuraat? Geen idee.

Low en slow grote stukken vlees => cookperfect.
Beetje hamburgers en sateestokkies spul IR meter voor grilrooster meten(mooi vierkantje in t midden die ik kan meten om de start te monitoren. (top meter dome is zinloos omdat hij continu open staat.)
En prikpen voor gaar moment te bepalen als ik twijfel.

Botvlees en kleine dingen als moinkball's of iets waar vooral rooster temp belangrijk is die lidl apparaat.

Iets anders ik heb net mn zalm in de garage gelegd in een thermo bag om te drogen.
Ik heb de 50/50 gedaan en een klein beetje viskruiden met knoflook.
Paar uur laten brinen. Af gespoeld en op een droogrek gelegd.
Morgen verder.
En net mini hamburgers gemaakt en wat stokjes.
Heerlijk. (als hij toch aan staat dan meteen maar wat er op toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
Gonadan schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:41:
[...]
Beide voorbeelden gaan er vanuit dat je dus je telefoon gebruikt om te kijken, maar mijn bedoelde vraag was juist of je niet een los scherm mist wat altijd beschikbaar is (lees: dus niet eerst met schone handen uit je broekzak gevist moet worden in de hoop dat het unlocken soepel gaat).
Inkbird of het meater block hebben een eigen scherm, en mijn huidige simpele kernthermometer ook.
Heb een oude iPad speciaal met alleen BBQ apps in gebruik, die dan daarvoor aan staat.

Meater gebruikt ik eigenlijk alleen nog maar voor spit, en meestal heb ik de InkBird met 4 draad-probes, wifi & scherm in gebruik. Kan daarop altijd even snel aflezen bij de BBQ zelf, en binnen staat de app op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Ik gebruik ook veel een prik thermometer, deze is van inktbird.

Ff snel de temp checken, en weer door.
Maar ik probeer zoveel mogelijk op gevoel te doen qua direct grillen, dat is het mooiste.

Was vroeger ook niet anders, we zijn te verwend 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Enerzijds wel, anderzijds krijg je ook gewoon betere resultaten als je op de temperatuur let.
Iets simpels als hamburgers uit de grillpan kan je ook beter timen. Mijn vriendin heeft ze graag net tegen doorbakken aan, dus niets rood meer. Doe je dat op gevoel dan ga je al snel te lang voor de zekerheid.
Zo had ik gisteren hele kipfilets omwikkeld met spek in de braadpan. Dat gaat op gevoel ook prima maar toch had ik er een kernthermometer in gestoken zodat ik het niet langer dan nodig zou doen. Wilde namelijk niet te lang wachten met eten en ook niet dat de filet te droog werd.

Een thermapen o.i.d. staat misschien nog wel hoger op mijn lijstje dan een meater. En tegenover een inkbird met draadjes heb ik in feite nu mijn outdoorchef al.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 22:42
Vanochtend om 5:00 op gestaan om pulled pork te maken. Vieren vanavond Oud&Nieuw bij vrienden dus de PP moet wel op tijd klaar zijn om mee te nemen en 5:00 is dan handig want dan worden de kinderen niet wakker dus kon ik nadat het op de bbq ligt nog even terug mijn bed in. Maar de kinderen waren uiteindelijk om 6:15 alsnog wakker dus niet heel veel mee opgeschoten :)

Wilde het eigenlijk gisteren gewoon overdag maken, maar had de avond daarvoor een feestje en had de halve dag nodig voordat ik uberhaupt weer een glas water weg kreeg dus even lekker bbq'en werd hem toen niet.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

@Ozzie
Jij liever dan ik, ik heb even uitgeslapen na gister, bbq schoonbranden, (yep vuur dus biertje om te blussen.. :Y ) spontaan besloten mini hamburgers en mini duitse biefstuk van kerstgourmet acties gehaald met mini hamburgerbroodjes (handig een supermarkt op 5min lopen. ) en hamburgerkaas in vieren gesneden.
Wat ossehaas stokjes klaar avondeten was geboren. En bij hamburgers op de bbq hoort bie. Juist...
Papa word ouder dus vanmorgen heb ik me maar ff omgedraaid... :-(

Hier regent het. * copykat mist zn oude overkapping
Gelukkig dat het vermoedelijk precies op tijd droog is. Hopelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZrT2Cdlk6cNCZp_a6_3z6RcAh4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pBC483ROkoTAq8Op5j38FgDt.jpg?f=fotoalbum_large
* copykat ontkent elke vorm van personalisde reclame!

Zalm ligt klaar in de garage in een koelzak. Mn bbq koelkast is nu tot de nieuwe keuken ook ingepikt (net als mn vriesertje) als keuken koelkast dus beetje improviseren.😁
(Het is 7 graden daar en vannacht vermoedelijk kouder.)

@Frank1973 vind zo'n schaal het wel fijn om tot op de "toerenbegrenser" opgestookt te worden? Of vertrouw je op lifetime garantie? :+
* copykat heeft tuincentrum habbiebabbie en stopt bij 400graden...

@Gonadan ik heb de Inkbird IHT-1P en ben er erg blij mee.
Oplaadbaar, waterbestendig(regen) oplichtend contrastrijk schermpje(erg handig in het schemerdonker en goed schuin afleesbaar). Magneetjes om hem ergens tegen aan te klikken.(vorige woning overkapping met stijgerpijp dus hop op de hoek paal en ik was hem nooit "kwijt".)
In mn nieuwe overkapping en bbq stook/werkplek maak ik gewoon een metalen plekje op oog hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
Mich007 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:20:
Ik had al een tijdje het idee dat mijn Inkbird IHT-1P prikthermometer wat minder accuraat was. Nu wilde ik hem even testen en daarna misschien bijstellen als dat kan.

Maar als ik hem in een pannetje kokend water zet dan krijg ik dit beeld. Lijkt me niet helemaal normaal. Is daar nog iets aan te doen of heeft ie zijn beste tijd gehad? Hij is nauwelijks 2 jaar oud dus dat zou toch wel snel zijn.

https://youtube.com/shorts/f0rThq80eWs?si=GaX6MLSNJV8Hd3Bc
Mijn inkbird is ook soort van ruk, heb er het kerst-hert mee vermoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Mijn oudere thermapen uiteindelijk 'overleden' batterij ding ging steeds supersnel leeg omdat contact voor uitgaan kennelijk niet lekker was. Twijfelde om cheap de Inkbird IHT-1P te halen, maar toch maar een Thermapen One gehaald als vervaning.. dodged a bullet kennelijk 8)7

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Bokkie schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:42:
Mijn oudere thermapen uiteindelijk 'overleden' batterij ding ging steeds supersnel leeg omdat contact voor uitgaan kennelijk niet lekker was. Twijfelde om cheap de Inkbird IHT-1P te halen, maar toch maar een Thermapen One gehaald als vervaning.. dodged a bullet kennelijk 8)7
Ik heb echt nooit problemen met mijn Inkbird en heb hem 3 jaar geleden gekocht.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ozzie schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:07:
[...]

Ik heb echt nooit problemen met mijn Inkbird en heb hem 3 jaar geleden gekocht.
Ding krijgt over algemeen prima reviews inderdaad, heb ook andere inkbird thermometers en die doen het ook al paar jaar prima inderdaad.

Maar wilde toch maar thermapen, die inkbird staat nog steeds in mijn mandje, misschien later alsnog voor extra erbij bestellen, voor dat bedrag prima 2e kern thermometer.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

We gaan er voor..,🤘Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNh13-9E0g4xrDhy3g5yrMsyExc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/b4r7fd696YxoUIr1GHGzTtEr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Nou ik sta in de schuur met de hond. "bbq is vlees" dus mee. Veilig in de schuur..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LOoU0a1dbihpyBcqM2akOT_nZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h95oke2NGYIaCu8k7wXBi3wL.jpg?f=fotoalbum_large

Roken op 50-70 graden is iets mislukt maar ik zal straks hem op 100 zetten.
Misschien dat er nog wat rookhout meekomt.
(teveel verspreid vrees ik.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppa46fnck1zxUcRJ1RZkiEhXA5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FB4mqNYo0zOCVTbJfZ9zoAec.jpg?f=fotoalbum_large
Ben maar begonnen met lakken

Ach als t maar lekker is.😊

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Komt nog best een hoop van zo'n kuitenbijter af. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
copykat schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:20:
Ja dat is vervelend. Mijn MB en KJJ zagen een paar weken geleden ook zo uit.

Vandaag buikspareribs gemaakt. De Q stond te hoog dus beetje uitgedroogd maar goed dat we genoeg extra's hadden. De volgende keer de temperatuur lager houden en ook opvolgen ipv aansteken en laten gaan.

Mijn inkbird is dood, tijd voor iets anders. Thermoworks misschien? De grilleye vond ik maar matig met enkel blauwtand, de inkbird had wifi maar de app was ronduit verschrikkelijk vind ik. Steeds opnieuw inloggen dus ben niet echt rouwig dat die dood is.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Uiteindelijk even de onkruidbrander over de vis gehaald voor caramalisering vlak voor t er af moest.
(toch dat lekkere donkerbruine korstje gekregen. Ok ok. Beetje ge cheat maar ja.)

Was heerlijk krokante skin en heerlijke zoet/tasty zalm.
Lekker avond eten.

Nu nog even mn zoon zn sparerib er op gekleuned. Dacht ie op een open potje tijdens vissen te garen...
Toen maar hamburgers mee gegeven.

Klein dingetje dus snel mosterd en kruiden.
2 uurtjes op 110 graden.
Inpakken 1 uurtje. Appelsap en bbq honey saus.

30 min lakken
En eten maar.
Althans hij.😀

By the way t regend.. Dus....

Word even binnen blijven en hopen dat ik de schuiven goed gezet heb.....

[ Voor 11% gewijzigd door copykat op 31-12-2023 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Chevy454 schreef op zondag 31 december 2023 @ 21:46:
[...]

Vandaag buikspareribs gemaakt. De Q stond te hoog dus beetje uitgedroogd maar goed dat we genoeg extra's hadden. De volgende keer de temperatuur lager houden en ook opvolgen ipv aansteken en laten gaan.

Mijn inkbird is dood, tijd voor iets anders. Thermoworks misschien? De grilleye vond ik maar matig met enkel blauwtand, de inkbird had wifi maar de app was ronduit verschrikkelijk vind ik. Steeds opnieuw inloggen dus ben niet echt rouwig dat die dood is.
Deze?
https://www.bol.com/nl/nl...RC3w.4_13.17.ProductTitle

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ASS-Ware
Mijn laatste BBQ sessie in 2023, stukje kalfsmuis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRWzIUjyZdTkQJ9FrHCuOpoREWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1cVbccTAyXflF4uAgqbCJz5x.jpg?f=fotoalbum_large

Uitpakken, schoonmaken en pezo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYD-2QomKHvZr9Rq8gO3aXd7FvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wnpcMvq6q6LUy3qB0YTSZr6S.jpg?f=fotoalbum_large

BBQ op 150C, indirect tot een kern van 48C, 53 minuten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vpUgcBHQqmWlauhXkpqFobrj7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I0KjKaDRxnnM0nssaUtNMYzJ.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna 4 x 1 minuut direct.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgH4TiZwJ7OndNQCZir-pPAHuI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N2ItSWGmccD2b4TIsMORexBU.jpg?f=fotoalbum_large

Even laten rusten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2GC0Xbqf7k0xDOHjvvexXX2uzKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhkqR9kfQrkSGwTA4iA3usNl.jpg?f=fotoalbum_large

Snijden maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ePtH2qc4fVqmADb0xZYSv6aqtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wKtJ4EEMePOPaIE8OXFNKKx4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IjOvYiPloZfBTHPniPVBAwHNuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAPqqXDdAoOD7PLVNekx4BIQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUg1LyOZkEXzFZoOX2I-X656N0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8H7nu8m2wgn9ZxmEQTXbMXe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2VzGMhSjuANUUWBE_LKCebFuIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2mfS57D2yq4djiZfKJAT14NG.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn bordje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-GuU8lkfD_cJrqnCyo43X_CNmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1gIeKNlvIxAHbw7RYPiHYRnn.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk gegeten.

Fijne jaarwisseling allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:35
ASS-Ware schreef op zondag 31 december 2023 @ 22:39:
Mijn laatste BBQ sessie in 2023, stukje kalfsmuis.

[Afbeelding]

Uitpakken, schoonmaken en pezo.

[Afbeelding]

BBQ op 150C, indirect tot een kern van 48C, 53 minuten.

[Afbeelding]

Daarna 4 x 1 minuut direct.

[Afbeelding]

Even laten rusten.

[Afbeelding]

Snijden maar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn bordje.

[Afbeelding]

Heerlijk gegeten.

Fijne jaarwisseling allemaal.
Ziet er lekker uit.
Ook een fijne jaarwisseling allemaal.

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
Chevy454 schreef op zondag 31 december 2023 @ 21:46:
[...]

.

Ik gebruik naar volle tevredenheid Flameboss pitcontrollers en thermometers

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:53

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Sparhawk schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:00:
[...]

Hmm, ok. Black angus dus. Jij nog ervaringen met de link van beefexclusief die ik gaf?
Nog andere links waar ik een goede! black angus whole packer kan kopen?

Hot and fast durf ik niet zo goed aan, zeker omdat ik om 12:00 's middags klaar moet zijn.....
Nou, na input van @Paganstars , en na het kijken van YouTube: How to make the PERFECT BRISKET every time! Kamado Joe Brisket 101
toch voor de hot and fast gegaan. Dat was een goed idee :) Brisket was echt goed, goede rookring, zeer smaakvol. Mag op herhaling namens de hele familie

@Paganstars , tnx voor de input !

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Sparhawk schreef op maandag 1 januari 2024 @ 20:04:
[...]

Nou, na input van @Paganstars , en na het kijken van YouTube: How to make the PERFECT BRISKET every time! Kamado Joe Brisket 101
toch voor de hot and fast gegaan. Dat was een goed idee :) Brisket was echt goed, goede rookring, zeer smaakvol. Mag op herhaling namens de hele familie

@Paganstars , tnx voor de input !
Allereerst allemaal de beste wensen.

@Sparhawk Share the joy! Waar zijn de foto's? :P

Mooi om te horen dat het zo goed gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ASS-Ware schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:21:
[...]

Je gaat me toch niet vertellen dat je keramiek warm is geworden van je CSG he?
Doordat die op hol geslagen was dus wel helaas ja. Althans: het binnenwerk dus, de buitenwand van de kamado was nog gewoon koud. Ik kon het binnenwerk ook nog gewoon zonder handschoenen vastpakken, maar het was zeker wel iets opgewarmd ja. Maar zoals gezegd voelde de zalm nog gewoon koel aan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fender89
Gisteren onze nieuwe MiniMax de vuurdoop gegegeven (pun intended)

Geen groot gerecht, maar meer een snack/side dish: Yakitori kipspiesjes.

Gegarneerd met bos/lente ui (..en eigenlijk sesam zaadjes, maar die waren op :-P)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PccQam8wf6tMY16ucSkQeYb4lnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVoVrLmrva2nDnGsCFzlWGLm.jpg?f=fotoalbum_large

Hier nog met cracked fire ring , maar een nieuw exemplaar is inmiddels binnen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDpeA7-4yuP9QX2GMNM9-ZuMzUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2QN0HjQdsvZxSjC7jGGzi5Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6_KvQryyAifdtsI1kUhdZPHUvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62w1m3SWS189noQGupxcs140.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxTqqnA0NqWrYBBQcj1pqpOEOf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFKlJQvDVSE0A8NMOWhHJTLH.jpg?f=fotoalbum_large

..met smeuïg risotto en zoetzure komkommer. (Niet op foto ;)

Spiesjes meermaals voorzien van de volgende glace:

Mirin 100 ml
Sake 50 ml
Bruine basterdsuiker 3 el
Soya saus (zout variant) 50 ml
Eventueel verse gember rasp (pittigheid)
Laten inkoken tot een stroperige saus (30 min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

@fender89 hoe bevalt jouw de minimax??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
@Frank1973

Kan er nog niet veel over zeggen, daar ik hem slechts 1 keer gebruikt heb.
De eerste sessie ging wel prima overigens, maar had wel direct gemerkt dat de thermometer opnieuw gekalibreerd moet worden. Het aantal graden wat aangegeven werd week flink af.
Omdat ik dat direct geconstateerd had voordat het gerecht erop ging, heb ik met die afwijking wel rekening kunnen houden tijdens de bereiding ;)

De komende weken hoop ik hem meer te gaan gebruiken, om dan ook een beter oordeel te kunnen vellen ;)

Heb jij al meer ervaringen opgedaan, Frank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

fender89 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:26:
@Frank1973

Kan er nog niet veel over zeggen, daar ik hem slechts 1 keer gebruikt heb.
De eerste sessie ging wel prima overigens, maar had wel direct gemerkt dat de thermometer opnieuw gekalibreerd moet worden. Het aantal graden wat aangegeven werd week flink af.
Omdat ik dat direct geconstateerd had voordat het gerecht erop ging, heb ik met die afwijking wel rekening kunnen houden tijdens de bereiding ;)

De komende weken hoop ik hem meer te gaan gebruiken, om dan ook een beter oordeel te kunnen vellen ;)

Heb jij al meer ervaringen opgedaan, Frank?
In vergelijking met de BGE large, is die veel sneller op temperatuur, ik merk nu al dat ik deze bijna dagelijks gebruik. Of het nu grillen is of indirect. Maar het is zoveel makkelijker met 2 bbq werken.. Je bent veel flexibeler..

Zo meteen start ik de kleine weer op voor een portie Iberico ribfingers.

Al met al ben ik blij met deze kleine, wat weinig onder doet aan de large.

Temperatuurmeter is bij mij spot on, krijg dezelfde temperatuur als mijn Meater+ en thermopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:38

Tomatoman

Fulltime prutser

BaBoK schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:47:
@Tomatoman , smeer je het vlees ook in met mosterd?

Edit, gezien we 2 stuks maken hebben we 1 stuk 50% ingesmeerd met mosterd[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn zoon gaf zojuist aan dat hij volgend weekend weer eens Beef Wellington wil klaarmaken. Toen ik even de diepvries ging checken, bleken we zowaar nog een hele runderhaas te hebben liggen. Leuk dat een brugklasser dat soort dingen wil bereiden :). Heb je nog tips voor hem, mocht hij het op de barbecue willen doen in plaats van in de oven? Hij heeft al besloten dat hij de tournedos met mosterd wil insmeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Tomatoman op 07-01-2024 13:29 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07:37
Tomatoman schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:27:
[...]

Mijn zoon gaf zojuist aan dat hij volgend weekend weer eens Beef Wellington wil klaarmaken. Toen ik even de diepvries ging checken, bleken we zowaar nog een hele runderhaas te hebben liggen. Leuk dat een brugklasser dat soort dingen wil bereiden :). Heb je nog tips voor hem, mocht hij het op de barbecue willen doen in plaats van in de oven? Hij heeft al besloten dat hij de tournedos met mosterd wil insmeren.
Heel leuk!
Om eerlijk te zijn hadden we geen kenmerk aangebracht dus was het later nu onduidelijk welke kant mosterd was😅
Qua bereiding op de Kamado, de deeg plakte ontzettend aan de pizzasteen, dit hadden we beter anders moeten doen ivm aanbranding van het deeg, dus dit is iets om zeker rekening mee te houden maar ik weet zelf nog niet hoe dit anders te doen? Bakpapier gehele sessie tussen de steen en het deeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

BaBoK schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:32:
[...]

Heel leuk!
Om eerlijk te zijn hadden we geen kenmerk aangebracht dus was het later nu onduidelijk welke kant mosterd was😅
Op zichzelf is dat al een duidelijke indicatie: de mosterd maakt klaarblijkelijk geen groot verschil :)
Qua bereiding op de Kamado, de deeg plakte ontzettend aan de pizzasteen, dit hadden we beter anders moeten doen ivm aanbranding van het deeg, dus dit is iets om zeker rekening mee te houden maar ik weet zelf nog niet hoe dit anders te doen? Bakpapier gehele sessie tussen de steen en het deeg?
Wellicht flink wat bloem ertussen, of bakpapier, of op een rooster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 10:53
Ik wil komend weekend Indische ribs maken welke zo'n 4 uur op de kamado gaan op 110 graden. Daarnaast zou ik een lekker gepoft aardappeltje willen. Echter zijn alle recepten die ik daarvoor vind rond de 180-200 graden. Als ik die aardappels erbij gooi op de kamado op 110 graden, en ze dan 2 uur erop heb i.p.v. 1 uurtje, bereik ik dan ongeveer hetzelfde resultaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
co2301 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 06:55:
Ik wil komend weekend Indische ribs maken welke zo'n 4 uur op de kamado gaan op 110 graden. Daarnaast zou ik een lekker gepoft aardappeltje willen. Echter zijn alle recepten die ik daarvoor vind rond de 180-200 graden. Als ik die aardappels erbij gooi op de kamado op 110 graden, en ze dan 2 uur erop heb i.p.v. 1 uurtje, bereik ik dan ongeveer hetzelfde resultaat?
Zoiets heb ik ook eens geprobeerd, zonder succes, lastig in te schatten.
Ik pak tegenwoordig liever de Weber er bij als tweede BBQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik zou die aardappels gewoon voorkoken in de pan zodat ze gaar zijn en dan tegen het einde nog even op de barbecue erbij leggen. Zo weet je zeker dat ze goed zijn en kunnen ze toch op de barbecue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 12:26

steel123

Cryman9

Dit werkt zeker, alleen waarschijnlijk wat langer dan 2 uur erop leggen. Ligt natuurlijk ook heel erg aan de grootte van de aardappels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 10:53
Dank allemaal voor de input. Ik ga ze denk maar gewoon in de oven of magnetron bereiden en vervolgens inpakken in folie met de daarbij behorende kruiden en creme fraiche op de kamado gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
steel123 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:57:
[...]

Dit werkt zeker, alleen waarschijnlijk wat langer dan 2 uur erop leggen. Ligt natuurlijk ook heel erg aan de grootte van de aardappels.
En welke aardappels je gebruikt.

Roseval aardappels zijn na ong. 45-60 min helemaal gaar (bij mij dan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paganstars
Gewoon direct tussen de kolen ;) Inpakken met folie en gaan met die banaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Omdat ik in een opwelling een thermapen wil hebben en het liefst ook morgen wil gebruiken ben ik eens gaan zoeken naar lokale winkels die dergelijk barbecuespul gewoon hebben liggen, maar dat is nog niet makkelijk. Veel van die winkels lijken in bourgondisch Nederland te zitten en alles in de buurt heeft het gewoon niet. Dat wordt toch maar online en en dagje langer wachten ben ik bang. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 22:54

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Ik zag vanmorgen ergens een advertentie van een draadloze Inkbird thermometer. Na wat googlen ben ik een beetje in de war?

Bij o.a. Vuur en Rook zie ik deze Inkbird thermometer:
https://www.vuurenrook.nl...raadloze-thermometer.html

Maar die kan ik dan weer niet vinden op de Inkbird website? Op de officiele Inkbird website staat (een beetje verstopt) wel deze draadloze thermometer:
https://inkbird.com/pages/int-11pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Heb een Inkbird "handpen" liggen maar ben ik niet zo blij mee (iets met hertenbiefstuk verprutst met kerst), heb voor draadloos spul van meater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bintmeister schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:42:
Ik zag vanmorgen ergens een advertentie van een draadloze Inkbird thermometer. Na wat googlen ben ik een beetje in de war?

Bij o.a. Vuur en Rook zie ik deze Inkbird thermometer:
https://www.vuurenrook.nl...raadloze-thermometer.html

Maar die kan ik dan weer niet vinden op de Inkbird website? Op de officiele Inkbird website staat (een beetje verstopt) wel deze draadloze thermometer:
https://inkbird.com/pages/int-11pb
Inkbird is in mijn ogen een complete ramp qua overzichtelijkheid van hun producten. Ik geloof best dat ze prima spul maken maar heb al vaker zitten bladeren duur alle typen en codes en je ontdekt altijd weer wat nieuws, dat houdt mij gewoon tegen om er wat van te kopen.

De sensor die jij noemt lijkt een vrij nieuw model te zijn gezien de levensduur van de websites die hem aanbieden, hij staat wel bij de APP compatibility. Misschien komt de productpagina nog?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Gonadan schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:02:
[...]

Inkbird is in mijn ogen een complete ramp qua overzichtelijkheid van hun producten. Ik geloof best dat ze prima spul maken maar heb al vaker zitten bladeren duur alle typen en codes en je ontdekt altijd weer wat nieuws, dat houdt mij gewoon tegen om er wat van te kopen.
Klopt, volgens mij hebben ze ook drie verschillende apps e.d. Ik zou hun draadloze producten niet zo snel aanschaffen. Ik heb een Inkbird IBT-2X en gewoon de temperatuur aflezen op het schermpje werkt prima, maar via bluetooth verliest die de helft van de tijd zijn verbinding en werkt het gewoon niet zo goed. De gewone thermapen kloon van hun heb ik wel goede ervaring mee, maar die heeft ook geen draadloze functionaliteit gewoon erin prikken en aflezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
Vandaag een stukje Australische rib eye van de Sligro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XyDpRvA14G_493zntYRFg0yAl9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H5Aw6LYx2ANO9k43spYw9vix.jpg?f=fotoalbum_large

PeZo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4BboxaoPJm-4CyidIT4yojtxEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1tshHvaQsOOpLLWmnGkEHlsb.jpg?f=fotoalbum_large

BBQ op 130-140C, vlees indirect tot een kern van 44C, alle luchtschuiven open, door tot een kern van 48C, dit was na 1 uur en 47 min, de BBQ stond toen op 180C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9SYVF5g1cS-1oE9l6WhNssh7Yao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UsAEHsMD94SwxiPcsXZUVOh.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna boven direct vuur, elke kant 1 minuut.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NC8h-DQckX-M-U9XdUAiDrjtJSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oth2fYnIQ6ReSzEEOFW7f5nx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhMShbzRa9y37a_quV49xsEmo84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGBvdFBBHcJ2RtaFNbkeVGTA.jpg?f=fotoalbum_large

10 minuten laten rusten en aansnijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6QuPWDSBP9AdiEgv_vkXQHPiVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6RSJMcCb8ReQ5G2OfTN3BGDa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoOf5_JL24Zt4JrnKcE8kFSzA6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SN2cWikfyr40DQbEdFe2KMmW.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn bordje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3BS0gKbA2G_pMmhhY1e6GcKRPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DaWhf7Xf8sVchGRQVPU8Lx4a.jpg?f=fotoalbum_large

Hij was lekker, maar te droog, viel me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:49
ASS-Ware schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:10:
Vandaag een stukje Australische rib eye van de Sligro.

[Afbeelding]

PeZo.

[Afbeelding]

BBQ op 130-140C, vlees indirect tot een kern van 44C, alle luchtschuiven open, door tot een kern van 48C, dit was na 1 uur en 47 min, de BBQ stond toen op 180C.

[Afbeelding]

Daarna boven direct vuur, elke kant 1 minuut.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

10 minuten laten rusten en aansnijden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn bordje.

[Afbeelding]

Hij was lekker, maar te droog, viel me tegen.
Ziet er lekker uit!
Maar ben wel verrast hoe weinig vet er op en in zit. Ben gewend veel meer te zien, wellicht is dat ook een reden dat die droger uitviel?
De kleur lijkt wel prima.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Jan_V schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:59:
[...]

Ziet er lekker uit!
Maar ben wel verrast hoe weinig vet er op en in zit. Ben gewend veel meer te zien, wellicht is dat ook een reden dat die droger uitviel?
De kleur lijkt wel prima.
Misschien eens een andere slager proberen.
Ach, ik heb in mijn BBQ carriere veel Picanha’s bereid een daar ook 1 bij gehad die droog was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:59

Jelte,89

Woodworking

Naar welke temp ging ie tijdens het rusten dan? En wel ingepakt tijdens het rusten?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Jelte,89 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 00:58:
Naar welke temp ging ie tijdens het rusten dan? En wel ingepakt tijdens het rusten?
Na indirect ging het vlees boven direct vuur, ik haal de probe er dan uit.
Ik weet dus niet wat de temperatuur deed bij het rusten.
Onder een laag aluminiumfolie.
De garing was ook goed, zoals we rund altijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Is idd erg weinig vet voor een ribeye..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ASS-Ware
Wat als een 8 jarig kind mag bepalen wat we eten?

Dan beginnen we met spare ribs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqrNY8ZPouHJArubpIIvkgMzCZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDcUDDmGQUnAtGvgQSEO0kaa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gx4l01LJq0C97_FxLoVeTBPWpbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WKi6ApQSkB7P38ZQ9GfXK89X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unkdHuZtMQu9MQlY7-_QVwdf57s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXm7AZhTuoNV8dVDovr36Cim.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna volgen de frikandellen burnt ends.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJ3C-WzTb2sgc5QxHrlf40C1uhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/inUxfypydFrI8FZ39zYyS44N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvmCqqyC0_YpsZBEUZXrkNe5HKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qyO9qEhHKfTHlNEROmX4mWiT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLR-7vtlSgoJjiwodc9cUSWYwbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uVMfirkt6qJ3Wp41XXbSpoT0.jpg?f=fotoalbum_large

En dat wordt gecombineerd met hotdogs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bS9biUJaFGmeX6ZdfjFEpsxYAyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ILQiDZnx4M3RTDacQrSdZiGJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qmnveWdlXExHAjm_aumJYDaRbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aeqgdnu2uVbwwHfF2fJgPHrT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCzpPcFWo1qZ6Z6VAWARnCH58Io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IaTSfeYnmOVuZyigbz9pKA0h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1b3DrNVIdYEaQis4DOrVlmkX2j4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUsWXopdCtSCAMTvB4QIRdw6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWRrtZHbSMevn3TuLSEeMqsP5oA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CrmO2i9yTdJ0JdxxYQSvxYbs.jpg?f=fotoalbum_large

Dat kind weet wat lekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel95
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-09 09:31
Ik heb een weber pulse maar ben sinds kort verhuisd naar een huis met tuin, en wil dus graag een ‘echte’ barbecue kopen voor de échte barbecue smaak. Ik wil gewoon het standaard barbecuen kunnen (worstje, kip, biefstuk…) en eens af en toe een sparerib eropgooien voor een paar uurtjes.

Gasbarbecue is al uitgesloten wegens de consensus toch lijkt te zien dat men duidelijk het verschil proeft tussen een gas/houtskool barbecue (toch..?). Blijven de volgende types over:

Houtskool: weber kettle of een kamado-type. Grootste twijfelpunt is natuurlijk het prijsverschil tussen de welbekende kettle of een kamado en of het dit als beginner wel waard is.

Pellet: leek me ook afgeschreven gezien hiermee niet echt geseared kan worden, echter blijken er toch modellen te zijn die dit wél kunnen, bijvoorbeeld pitboss

Gravity-fed: een soort automatische houtkools barbecue? Is dit wat?

Wat raden jullie tegenwoordig aan? Zijn er nog andere merken/types die ik nog niet ken?Als IT-man vind ik ‘gadgets’ zoals automatisch aansteken en/of automatische temperatuurregeling wel leuk, maar is zeker geen must.

Thanks!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07:37
Vandaag voor het eerst picanha op het Smit gemaakt, was heerlijk!
@coyote1980 ,bedankt voor de aanrader naar de aanbieder!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3V1UEQTiz3rvS-qtEYy3Q-6WLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxqhnXhw6TZfL6zv1vT0GrxL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASHitjQURFY2R2hK5g6CXs_knEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KKG49vQN4UcFjrOk2ZnnYWnH.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand tips wanneer ik de Picanha heb aangesneden hoe ik deze langer warm kan houden?

Iemand ervaring met het aansnijden, ik vond die smalle fijne stukken aanzienlijk lekkerder als de grotere omdat deze wat “taaier” waren, terwijl de steak maar 35 minuten er op heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:49
BaBoK schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:38:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand tips wanneer ik de Picanha heb aangesneden hoe ik deze langer warm kan houden?

Iemand ervaring met het aansnijden, ik vond die smalle fijne stukken aanzienlijk lekkerder als de grotere omdat deze wat “taaier” waren, terwijl de steak maar 35 minuten er op heeft gelegen.
Lekker!
Misschien had je het zelf al bedacht, maar een warm bord gebruiken doet wonderen.
Even in de oven op 40 of 50 graden.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Michiel95 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:30:
Ik heb een weber pulse maar ben sinds kort verhuisd naar een huis met tuin, en wil dus graag een ‘echte’ barbecue kopen voor de échte barbecue smaak. Ik wil gewoon het standaard barbecuen kunnen (worstje, kip, biefstuk…) en eens af en toe een sparerib eropgooien voor een paar uurtjes.

Gasbarbecue is al uitgesloten wegens de consensus toch lijkt te zien dat men duidelijk het verschil proeft tussen een gas/houtskool barbecue (toch..?). Blijven de volgende types over:

Houtskool: weber kettle of een kamado-type. Grootste twijfelpunt is natuurlijk het prijsverschil tussen de welbekende kettle of een kamado en of het dit als beginner wel waard is.

Pellet: leek me ook afgeschreven gezien hiermee niet echt geseared kan worden, echter blijken er toch modellen te zijn die dit wél kunnen, bijvoorbeeld pitboss

Wat raden jullie tegenwoordig aan? Zijn er nog andere merken/types die ik nog niet ken?Als IT-man vind ik ‘gadgets’ zoals automatisch aansteken en/of automatische temperatuurregeling wel leuk, maar is zeker geen must.

Thanks!
Sja, ik heb een ketel, een gas BBQ en een kamado en ik gebruik ze nog steeds alle 3.
Als je er maar 1 wilt, dan zou ik de kamado kiezen, en dat is niet per definitie een dure keramische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_O
  • Laatst online: 08:29

Thanks!
Ik lees wat twijfel in je tekst als in “ik vraag me af of dit iets voor mij zou kunnen zijn”. Vandaar het volgende advies. Ga voor een zo goedkoop mogelijke houtskool bbq waar een temperatuur meter in de deksel zit. Check of je de meter kunt eiken en experimenteer er vrolijk op los.

Vind je het leuk/ lekker en ga je het vaker doen. Spaar door voor een kamado. Vind je het niks heeft het je niet teveel gekost (check op marktplaats).

Qua smaak zijn er mogelijkheden in ieder geval met houtskool. Je kan bijvoorbeeld “smaakloze” houtskool kiezen om zelf rookhout toe te voegen. Op die manier kun je het hout als het ware gebruiken als een kruid (iets meer/ minder). Openhaardhout werkt prima hiervoor, maar als je dat niet hebt liggen koop een klein doosje eiken (sterkere smaak) of fruithout voor een iets mildere smaak.

In ieder geval vast eet smakelijk ;)

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Thanks!
Ik zou kijken of je een knappe tweedehands Weber kettle op de kop kunt tikken. Een master touch bijvoorbeeld, maar in elk geval eentje met zo'n one touch asopvangbak eronder. Kun je alles mee doen wat je ook op duurdere bbq's kan, misschien met uitzondering van hele hete bereiding zoals pizza, al maken mensen die ook op Webers. Je hebt alleen wat meer werk aan het stabiel houden van de temperatuur, maar oefening baart kunst en klooien met de bbq is ook gewoon leuk.

Kan je daarna altijd nog kijken of je voor iets duurs als een kamado of pellet bbq gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel95
Jorizzz schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:51:
[...]

Ik zou kijken of je een knappe tweedehands Weber kettle op de kop kunt tikken. Een master touch bijvoorbeeld, maar in elk geval eentje met zo'n one touch asopvangbak eronder. Kun je alles mee doen wat je ook op duurdere bbq's kan, misschien met uitzondering van hele hete bereiding zoals pizza, al maken mensen die ook op Webers. Je hebt alleen wat meer werk aan het stabiel houden van de temperatuur, maar oefening baart kunst en klooien met de bbq is ook gewoon leuk.

Kan je daarna altijd nog kijken of je voor iets duurs als een kamado of pellet bbq gaat.
Ik neigde inderdaad ook al naar tweedehands kettle. Pizza maak ik in mijn Ooni, dus ik heb geen vereisten aan een BBQ om dat soort zaken te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:32

Thanks!
Ik ben het met iedereen hier eens: koop een wat luxere ketel, die heel veel goedkoper is dat een kamado. Zeker voor wat je ermee wilt doen is het helemaal niet nodig om een kamado te kopen. Als het je om de barbecue-smaak gaat, dan is een ketel vaak nog beter in roken dan een kamado. Een kamado is vooral een veel veelzijdigere barbecue en al helemaal als je uren en uren dingen low en slow wilt doen.

Ik heb deze weg ook bewandeld door eerst een Kettle Joe te kopen (en dat is dan meteen al een best wat duurdere ketel, maar nog steeds niet in de buurt van een goede kamado en het kan absoluut nog een stuk goedkoper). Op deze manier kon ik kijken of ik het BBQen wel leuk zou vinden en of ik het zou blijven doen. Nu heb ik daar een Kamado Joe ernaast, maar ik gebruik de ketel ook nog steeds.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Shrinkflation! ;)
Mijn 15+ jaar oude copy rechts en de nieuwe (kado voor mijn buurman) rechts.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_eGmOs9obpGSiZbnbPES_YR1rY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eOaP5HHZWAoDkYutZzJd39Oh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkoDwCqvNOVrSSBLaHrmHslt_og=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d2c4PdySLUgxLlf1kqNxEB6C.png?f=fotoalbum_large
Ik neem aan grotendeels dunner door dunner papier :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 13:28
BaBoK schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:38:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk om te zien, hopelijk ga je er net zo veel plezier aan beleven als ik! :*)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:34
Heb ik em net ingebouwd, komen ze met deze bad boy op de proppen…
Werd wel tijd ook maar damn goed geslaagd
https://www.kamadojoe.com...ial&utm_source=linkin.bio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
<knip> V&A is een paar deuren verderop.

[ Voor 78% gewijzigd door Ardana op 16-01-2024 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel95

[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 16-01-2024 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:02

ArCadE

No banana available

[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 16-01-2024 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy

[ Voor 69% gewijzigd door Ardana op 16-01-2024 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:35

[ Voor 74% gewijzigd door Ardana op 16-01-2024 22:49 ]

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Ik heb een WGA op houtskool en sinds kort ook op gas. Omdat die laatste al snel naar een hogere temperatuur gaat, heb ik ook een verhoger gekocht. Maar die kan dus ook met een spit worden gebruikt. Ik neem aan dat elke rotisserie erop gebruikt kan worden, maar zit er nou nog veel verschil tussen de verschillende qua kwaliteit? Ik zie ze van 35 euro op AliExpress tot meer dan 100 euro.
En aangezien het voor de camping is, het liefst op batterijen, of geniet 230V toch echt de voorkeur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
barrymossel schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:29:
Ik heb een WGA op houtskool en sinds kort ook op gas. Omdat die laatste al snel naar een hogere temperatuur gaat, heb ik ook een verhoger gekocht. Maar die kan dus ook met een spit worden gebruikt. Ik neem aan dat elke rotisserie erop gebruikt kan worden, maar zit er nou nog veel verschil tussen de verschillende qua kwaliteit? Ik zie ze van 35 euro op AliExpress tot meer dan 100 euro.
En aangezien het voor de camping is, het liefst op batterijen, of geniet 230V toch echt de voorkeur?
Ik gebruik nu ongeveer 2 jaar deze set.. en ben zeer tevreden.

BBQ-Toro Grill- en spies-set, geschikt voor uw Weber Go Anywhere kolen- en gasbarbecue, roestvrijstalen gaarruimteuitbreiding en rotisserie in één https://amzn.eu/d/2cI7Veh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Technofreakz schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:55:
[...]

Ik gebruik nu ongeveer 2 jaar deze set.. en ben zeer tevreden.

BBQ-Toro Grill- en spies-set, geschikt voor uw Weber Go Anywhere kolen- en gasbarbecue, roestvrijstalen gaarruimteuitbreiding en rotisserie in één https://amzn.eu/d/2cI7Veh
Die ken ik! Maar de verhoger heb ik dus al. Ben in principe alleen op zoek naar een spit/rotisserie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gasbarbecue is al uitgesloten wegens de consensus toch lijkt te zien dat men duidelijk het verschil proeft tussen een gas/houtskool barbecue (toch..?).
Ach. Een smoker tube met wat pellets voor rooksmaak erbij en je bent het mannetje.
Als ik opnieuw zou doen dan zou ik voor de kettle joe gaan denk ik ipv een Weber Master Touch. Maar hangt af van de deal die je kan maken.

Een echte kamado, ik heb er nu 3. Ze worden allemaal gebruikt met elk hun eigen voor en nadeel. Als je slechts 1 Q kunt hebben dan zeker een kettle joe of weber ipv een kamado.
Ik maak geen vrienden maar mijn ervaring met pelletbbq is hetzelfde als een steak in de magnetron. Het kan maar wil je dat ook?
Een pelletbbq is geniaal als smoker, hands down.
Om te searen heb je inderdaad wat speciale truukjes nodig zoals Grill Grates en dan alles open zetten. En dan gaat het verbruik ook enorm omhoog. Maar zoals altijd, je krijgt waarvoor je betaald. Een Yoder zou ik bvb graag willen hebben.
Zoek maar eens hoeveel firebox mods er niet zijn ivm de firebox en de isolatie. Als ik geen pelletbbq had dan zou ik deze hebben gekocht en dan 6mm dikke slide in firebox mod doen.
Als IT-man vind ik ‘gadgets’ zoals automatisch aansteken en/of automatische temperatuurregeling wel leuk, maar is zeker geen must.
Alles heeft zijn charme maar een gravity fed of een pellet bbq zijn set en forget ovens. Geen bbq waarbij je vuur beheersing nodig hebt. Bij een kamado is dat ook minder tov een ketel maar daar heb je nog het spelen met de schuiven.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Vandaag maar eens 2 kg spareribs 3-2-1 methode, en als snack 1kg kippenvleugels voor bij de film vanavond..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ASS-Ware
Vrijdag spare ribs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5pDlSEf5w8wHoZ1b0DDXRviZNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBH61N3l0P77pecMjHfwcFRg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHPq7jIT_ubjDVdgXi-n6y9Ufvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NWGWwD5qBTBBtNhezlVl0lwV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z79GZjh7zW9nBlNqes-phIiRxxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QlBxVP3rvLipkX1Oogx0vlr0.jpg?f=fotoalbum_large

Zaterdag pulled chicken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ky6cz80R-AvXZMZBMJJux52FsKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSwKKGJKINfFRZ36aVJ7qtWS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84oSWRbUpmq6nmMgvsUid-hAnoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZtEoiuHpYGRA78FtaCIc0Kiw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMPvrrnMfQyRdx_Qve9zhsWpi8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bNnRFBE4E0dP6Pe8DKIoK41f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/grg5whPnAbLeLQcXFsC7t-QGar4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u5DOXohCqYlYfFAcejsgbLlJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDJm0BWm3hjBtZ4Sd5v8mS8ShQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRfVMFo90XhNjRhGU7GlcV1k.jpg?f=fotoalbum_large

En zondag 2 lam rekjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pk0rI6zQovmBka3tq1JhdSfQ0Bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r2pFPOuwenAiuOBJyvGNEu6k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUxwJqi85E7joxb19zpsCb9CQko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3Au9Gd5zEmTSoE9EXGcpuKS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGQ-uvShsgiURUzx8NESB19KXsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nd61GT9kRicuamaIGzERZxSq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIlqflLNqVDD0I7iapTiZ9UcDvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/garkEkkKd9kyTTyrSAK4HBEk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cEVZvPgXm15y2EDNra9Nh0AK6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZ1gUCKIKXvwzboZcmh9xMhk.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Oe lamsrack. Heerlijk!
Al lijkt hij op de foto nog net iets te rare voor mij. Al kan dat ook vertekening zijn natuurlijk.

Wel 1 van de lekkerste stukjes vlees. Met name in het voorjaar eet ik t heel graag.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Dennis1812 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:09:
Oe lamsrack. Heerlijk!
Al lijkt hij op de foto nog net iets te rare voor mij. Al kan dat ook vertekening zijn natuurlijk.

Wel 1 van de lekkerste stukjes vlees. Met name in het voorjaar eet ik t heel graag.
Mijn vrouw vond hem ook iets te rare, ik vond hem perfect.
Volgende keer iets verder doorgaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 21:20
Ik ben aan het kijken naar een spit
ik twijfel tussen de LetzQ Spit en spit on fire
Wat zijn de verschillen?
op internet zie ik niet zo snel verschillen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
chimera2 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:29:
Ik ben aan het kijken naar een spit
ik twijfel tussen de LetzQ Spit en spit on fire
Wat zijn de verschillen?
op internet zie ik niet zo snel verschillen
En vergeet de PiRo niet, kan je ook nog pizza's mee maken. Deze heb ik i.i.g.

Om het wat makkelijker te maken ;) Volgens mij is het allemaal wel ongeveer hetzelfde. Motortjes zijn generiek, accessoires ook. Ik heb indertijd iets gelezen dat met de zijtafels nog aan de BBQ sommige spitten niet goed passen, maar was geen probleem bij mijn green egg icm piro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35
Heb een tijdje terug spare ribs gevacuumeerd en ingevroren. Had ze klaar gemaakt volgens de 3-2-1 methode waarbij de eerste 2 stappen waren afgerond op de Kamado voor vacuümeren. Nu wil ik het laatste gedeelte voor het gemak even in de oven doen vanavond. Hoe lang en op welke temperatuur kan ik nu het beste de laatste stap doen? Ik laat ze uiteraard eerst even ontdooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Mich007 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 11:26:
Heb een tijdje terug spare ribs gevacuumeerd en ingevroren. Had ze klaar gemaakt volgens de 3-2-1 methode waarbij de eerste 2 stappen waren afgerond op de Kamado voor vacuümeren. Nu wil ik het laatste gedeelte voor het gemak even in de oven doen vanavond. Hoe lang en op welke temperatuur kan ik nu het beste de laatste stap doen? Ik laat ze uiteraard eerst even ontdooien.
Ik denk dat je met lakken en een uur op 110-120C een heel eind komt.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mijn zoon doet een opleiding media&redactie en moet dus veel dingen doen met video en interviews. Ze hadden laatst een groepsopdracht waar ze iemand over zijn hobby moesten interviewen. Ze besloten mij te interviewen over mijn bbq hobby :)
Het eindresultaat heb ik op youtube gezet:

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fender89
Mooie zonnige winterdag.
Hongaarse goulash in de maak, nét erop gelegd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsPgKwCy2JzuP03gFIpiAAi9gj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5B7NUZuB4XNrWXkTBD7bvf4V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfwezC99Wz524PwlocsqrboUzKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EvZ6J1qQa13a7pu6lqIXjyoK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:13
fender89 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:05:
Mooie zonnige winterdag.
Hongaarse goulash in de maak, nét erop gelegd

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Succes! Benieuwd naar de verdere progressie foto's. Wat voor sides ga je erbij maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
Niet al te veel progressie foto's gemaakt,
Maar hier was het vlees net aangebraden (+-3 a4 minuten per kant) ,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Beon9-RJdRFTh8jkTSbCHdqK5Es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sc5tudmyxKJdIjfOirs71Vch.jpg?f=fotoalbum_large

de rest van de garing gaat later in de (geëmailleerde) braadpan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/491BS6GMBNxVKKzyCIDBXRG8UhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hPgyYkyKns92JEKEVGI4ERdW.jpg?f=fotoalbum_large

Side-dish eenvoudig: witte rijst,
Maar het merendeel ligt geportioneerd in de diepvries;)

Conform recept: https://www.biggreenegg.eu/nl/inspiratie/recepten/goulash
Pagina: 1 ... 273 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism