Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 272 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 15:16
remzor schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:33:
[...]

Inpakken hoeft toch helemaal niet met Cote de Boeuf?

@Fietstasss Houd er rekening mee dat na het rustig garen je het vlees 10-15min laat rusten. De kerntemperatuur loopt als je het vlees er af haalt nog iets op.
Ik denk dat je hem er iets eerder af moet halen wil je uiteindelijk op 51-52 zitten.
Houtskool van Welkoop is aan te raden: white quebracho of marabu bijvoorbeeld.

Ik had hem vorige week nog gemaakt (Ribeye dan) maar de garing was al nét iets te ver. Nog steeds prima voor mij maar volgende keer iets eerder er af dus.

[Afbeelding]
Thanks voor je advies!
Denk je dat mijn temperaturen dan wel een beetje kloppen?

Verder, ben nog steeds erg zoekende naar info over hoelang dit stuk van 1.9kg ongeveer zou duren om te garen. Toch wel handig qua planning.
Iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:05
Fietstasss schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:06:
[...]

Thanks voor je advies!
Denk je dat mijn temperaturen dan wel een beetje kloppen?

Verder, ben nog steeds erg zoekende naar info over hoelang dit stuk van 1.9kg ongeveer zou duren om te garen. Toch wel handig qua planning.
Iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen?
BBQ-en is geen exacte wetenschap.
De ene keer duurt zoiets 45 minuten en de andere keer 5 kwartier.
Mijn vrouw vind dat ook vaak lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-09 16:47
remzor schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:09:
[...]

Prima kamado idd, ik heb hem zelf ook (de Large). Inmiddels ook zo'n beetje elk accessoire gekocht wat er is voor de GG. GG zelf heeft namelijk erg veel accessoires, dat is dus heel fijn. Nadeel is dat je geneigd bent dan ook alle te kopen... althans, ik wel :D
Ze zullen allemaal niet slecht zijn, uiteindelijk komen ze allemaal gewoon uit China. De urban chef van intratuin kwam met iets meer accesoires maar 20 jaar garantie was voor mij doorslaggevend. Of ik alle accesoires ga verzamelen weet ik niet, dat zal de tijd moeten uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edozat1
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:57
ASS-Ware schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 03:37:
[...]

Ik stelde even geleden dezelfde vraag. Ik ga (voor de eerste keer) een ribeye van 6-7cm en 1,4kg bereiden en vraag me ook af hoe lang het ongeveer gaat duren om op 48-50 graden te komen. Uiteraard weet je dat niet precies, maar als je zegt ‘ergens tussen 45 en 75 minuten’, dan is dat al heel nuttig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Vraagje. Ik wil nogmaals pulled pork maken.

Deze wil ik eerst koud roken met de CSG. Daarna sous-vide op 70 graden en dan met kerst in de kamado afronden.

Vorige keer was het goed gelukt, maar had ik een lagere temperatuur gebruikt, waardoor hij nét iets minder zacht was.

Nou vraag ik me af, liefst ga ik vanmiddag al de sous video starten, maar als ik dan op 1e kerstdag 's ochtend het vlees er uit haal, is de 24 uur ruimschoots overschreven. Nou zijn de meningen verdeeld, volgens mij zijn er zelfs mensen die het 72 uur in de sous video doen, maar ik ben een beetje bang voor afbraak aan de smaak.

Wie heeft daar wat meer ervaring mee? Anders ga ik voor safe en ga ik zondag pas roken en sous vide starten, maar dan is het weer wat krap qua tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02:55
Fairy schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:17:

Deze wil ik eerst koud roken met de CSG. Daarna sous-vide op 70 graden en dan met kerst in de kamado afronden.

Vorige keer was het goed gelukt, maar had ik een lagere temperatuur gebruikt, waardoor hij nét iets minder zacht was.

Nou vraag ik me af, liefst ga ik vanmiddag al de sous video starten, maar als ik dan op 1e kerstdag 's ochtend het vlees er uit haal, is de 24 uur ruimschoots overschreven. Nou zijn de meningen verdeeld, volgens mij zijn er zelfs mensen die het 72 uur in de sous video doen, maar ik ben een beetje bang voor afbraak aan de smaak.

Wie heeft daar wat meer ervaring mee? Anders ga ik voor safe en ga ik zondag pas roken en sous vide starten, maar dan is het weer wat krap qua tijd.
waarom niet gewoon op de bbq bereiden, pullen en vacumeren en als je het wil eten sous vide bereiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Technofreakz schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:23:
[...]
waarom niet gewoon op de bbq bereiden, pullen en vacumeren en als je het wil eten sous vide bereiden?
Sous vide bevalt me altijd heel goed, resultaten zijn ook altijd consistent.

Ik krijg 1e kerstdag een groot koppel volk en de Pulled pork is niet het enige dat ik maak, dus ik wet het allemaal een beetje mooie laten aansluiten op elkaar.

Ik heb begin van de maand al een proefronde gedaan en dat ging goed, maar die was op 24 uur.

Zoals het er naar uitziet ga ik hem vanavond koud roken en dan zo laat mogelijk de sous vide in. Stel ik zet die 's avonds om 22:00 aan, en op 1e kerstdag om 12:00 eruit om (heel slow) op de kamado te gaan, dan zitten we op 38 uur.

Ik lees zelfs sommigen over 72 uur, ook spare ribs, maar heb ook tests gezien dat dit echt te veel is.

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 23-12-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
Fairy schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:28:
[...]

Sous vide bevalt me altijd heel goed, resultaten zijn ook altijd consistent.

Ik krijg 1e kerstdag een groot koppel volk en de Pulled pork is niet het enige dat ik maak, dus ik wet het allemaal een beetje mooie laten aansluiten op elkaar.

Ik heb begin van de maand al een proefronde gedaan en dat ging goed, maar die was op 24 uur.

Zoals het er naar uitziet ga ik hem vanavond koud roken en dan zo laat mogelijk de sous vide in. Stel ik zet die 's avonds om 22:00 aan, en op 1e kerstdag om 12:00 eruit om (heel slow) op de kamado te gaan, dan zitten we op 38 uur.

Ik lees zelfs sommigen over 72 uur, ook spare ribs, maar heb ook tests gezien dat dit echt te veel is.
Heb nog nooit gehad dat het niet goed gelukt is op de bbq.. ik gaar altijd tot 96 graden kern temperatuur.

En ik bedoelde dus.. waarom maak je de pulled pork niet nu al op de bbq en vacumeer je het na het pullen zodat je het alleen warm hoeft te maken wanneer je het nodig hebt.. dan heb je meer tijd over voor andere dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Technofreakz schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:36:
[...]

Heb nog nooit gehad dat het niet goed gelukt is op de bbq.. ik gaar altijd tot 96 graden kern temperatuur.

En ik bedoelde dus.. waarom maak je de pulled pork niet nu al op de bbq en vacumeer je het na het pullen zodat je het alleen warm hoeft te maken wanneer je het nodig hebt.. dan heb je meer tijd over voor andere dingen.
Kan op zich wel, maar ik wilde het deze keer eens zo doen.

Ik heb nog zo'n stuk procureur van de slager op maat besteld, Daar ga ik jouw methode op proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Even voor de snack voor strakjes, 1kg burn ends van Iberico pork belly. Lekker in een zoete rub.

2,5 uur op 110 graden in de BGE
Daarna inpakken met wat Bastard suiker, roomboter en honing. Nog 1,5 uur laten garen.

Daarna 20 min op het rooster en regelmatig aflakken met saus wat je lekker vind..

Heerlijke zachte pork belly die bijna smelt op je tong ..🤤🤤

Voor het avondeten, 1 kg kippenvleugels langzaam garen op 130 graden naar een kerntemp van ongeveer 75 graden.

Deze met een lekker pittige rub, gecombineerd met een wat zoetere rub.

[ Voor 20% gewijzigd door Frank1973 op 23-12-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
ASS-Ware schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 03:37:
[...]

Grappig, ik weet van bijna alles op de minuut nauwkeurig te plannen en te garen…

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
Paganstars schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:07:
[...]

Grappig, ik weet van bijna alles op de minuut nauwkeurig te plannen en te garen…
Doe dat eens bij een whole packer brisket? Of pulled pork zonder in te pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38

Tomatoman

Fulltime prutser

edozat1 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 08:31:
[...]

Ik stelde even geleden dezelfde vraag. Ik ga (voor de eerste keer) een ribeye van 6-7cm en 1,4kg bereiden en vraag me ook af hoe lang het ongeveer gaat duren om op 48-50 graden te komen. Uiteraard weet je dat niet precies, maar als je zegt ‘ergens tussen 45 en 75 minuten’, dan is dat al heel nuttig om te weten.
Dan zeg ik: ergens tussen 45 en 90 minuten. Het maakt ook flink wat uit of je begint met vlees van 0 °C of dat je het eerst een paar uur op kamertemperatuur hebt bewaard. Dan scheelt zomaar 10+ graden.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Sowieso rood vlees op kamertemperatuur laten komen, althans dat is mijn mening .

Morgenavond Tomahawk van 1,3 kg,
Vanavond laten ontdooien in de koelkast. Morgen ruim 2 uur van tevoren uit de verpakking op temperatuur laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zo, net de zalm moeten redden. Cold smoke generator was op hol geslagen en na 2 uur al half opgesmeuld. Gelukkig een indirecte setup gebruikt in de kamado en de vis zelf voelde ook nog koel aan, dus even al het keramieken binnenwerk in de wind af laten koelen en een nieuwe start gemaakt.

Nu iets voorzichtiger alleen het buitenste hoekje van de CSG aangestoken en de onderste luchtschuif een stuk verder dicht.

Maar even in de gaten blijven houden of het nu wel goed blijft gaan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 15:16
Dat is 't inderdaad.
Lees online verhalen over 45min maar ook over 3uur, dat is nogal een verschil.

Is 't realistisch om circa 45 tot 75 minuten aan te houden voor 1.9kg Cote Du Boeuf vanaf kamertemperatuur tot aan circa 48c kerntemperatuur, bij een dome temp. van 120 gr?
Of zit ik er dan goed naast? Geen idee haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7b8CNbBmeZC5XHyncZjPjXEvnO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJsrrZ4qB4HVmToRzSokgzv9.jpg?f=fotoalbum_large
Ja, dat lijkt er meer op :Y

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 19:33
J-East schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:18:
Heeft iemand een idee wat voor vlees dit is?

[Afbeelding]

Een tijdje geleden gekocht en in de diepvries gedaan, maa vergeten op te schrijven wat het is 🙈
Het lijkt erop dat dit 2 grote gemarineerde procureur lappen zijn (1150gr totaal). Iemand een leuk recept hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:12
J-East schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:22:
[...]

Het lijkt erop dat dit 2 grote gemarineerde procureur lappen zijn (1150gr totaal). Iemand een leuk recept hiervoor?
Ze zijn gekruid. Wat voor recept zoek je dan? Gewoon grillen tot ze gaar zijn.

Ik heb gisteren zelf een rub gemaakt om “Winzersteak” te maken. Probeer de smaak te krijgen zoals op de kerstmarkt van Traben-Trarbach. Nu met Hongaarse paprika, zout, witte en zwarte peper, lavaswortel, uien poeder en knoflookpoeder. Liggen nu op de WGA.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
Cass Casey schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:35:
[...]

Ze zijn gekruid. Wat voor recept zoek je dan? Gewoon grillen tot ze gaar zijn.
Ja geen idee, misschien pulled pork of gyros van maken oid :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:12
J-East schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:44:
[...]

Van een lapje kan je geen pulled pork maken. Gewoon als een steak behandelen. Maar wel doorgaren, niet rosé laten.

Hier mijn eigen fabrikaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWZV58_y2E74bYStHf102cwXhRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/elfUQPZqHOckU8S87ItDH289.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Cass Casey op 23-12-2023 14:01 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Technofreakz schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:09:
[...]

Da's weer het mooie van sous vide. Kannie fout gaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Technofreakz schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:09:
[...]

Been there done that…. Ik ram mijn whole packers van 8kg in 5,5 uur met 2 uur na garen

Boston butt obv livar 4 uur met 2 uur na garen

Scheelt dat kcbs wedstrijd koken je heel snel leert hoe lang je nodig hebt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:55
Fairy schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 14:20:
[...]

Da's weer het mooie van sous vide. Kannie fout gaan O-)
True, maar we kopen niet allemaal onze mooie kamado's omn ze alleen maar te gebruiken om een sous-vide gegaard stuk vlees af te schroeien ;).

Ben het wel met je eens hoor, als je iets op een bepaalde tijd MOET, en je twijfelt? Lekker sous vide gaan.

Voor kerst volgend jaar aan iedereen de tip: bedenk wat je wilt maken, koop het 2x in en maak het een keer op je gemak voor jezelf. Dan weet je een beetje wat je kan verwachten. Kerst is geen tijd voor stress.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Henkie schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:08:
[...]

True, maar we kopen niet allemaal onze mooie kamado's omn ze alleen maar te gebruiken om een sous-vide gegaard stuk vlees af te schroeien ;).
True, maar er is ook niets mis mee om het wél zo te doen. Met een kamado kun je nu eenmaal niet de zeer gelijkmatige garing bereiken die sous vide (voor)bereiding biedt. En een kamado biedt je ook niet de flexibiliteit die sous vide je biedt bij het tijdstip waarop je klaar moet zijn. De combinatie van beide bereidingswijzen voegt mijns inziens in sommige situaties daarom echt wat toe, bijvoorbeeld als je de planningsstress rondom een strak geplande kerstmaaltijd wat wilt verminderen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VerL7PzDDV5Kz-7488o6LIxih24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0wQboA7emQxi1yvsRCavT1E.jpg?f=fotoalbum_large

We gaan er weer voor.. Iberico pork belly burn ends ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Laatst online: 20:04

copykat

Good copy isn't bad

Ik heb bij de lidl een halve zijde zalm mee genomen.
Voor oud en nieuw dinner denk ik.
Even in de vriezer gepropt.
Dikke gedeelte roken en low temp garen.
Staart gedeelte moet ik nog iets voor verzinnen.
Wasabi blocks? En japanse sojasaus met gegaarde partjes ?
Koud roken gaat even niet en rauw vind ik wat risicovol dus gewoon garen op 50 graden dan dan op broodjes met wasabi mayonaise en truffel mayonaise en peterselie en bieslook achtig iets. Vers zal lastig zijn dit tijd vh jaar.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
copykat schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:11:
Koud roken gaat even niet en rauw vind ik wat risicovol dus gewoon garen op 50 graden dan dan op broodjes met wasabi mayonaise en truffel mayonaise en peterselie en bieslook achtig iets. Vers zal lastig zijn dit tijd vh jaar.
Candied salmon (thank me later)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
[...]

Grappig, daar geloof ik niets van.
Als ik 2 stukken van hetzelfde soort vlees met hetzelfde gewicht op de BBQ leg, dan zijn ze niet altijd tegelijkertijd klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Frank1973 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:25:
Sowieso rood vlees op kamertemperatuur laten komen, althans dat is mijn mening .
Ook daar zijn de meningen over verdeeld.
Kamertemperatuur gaat een paar uur duren, lijkt me niet gezond.
Het wordt op de BBQ toch wel warm, ik doe het nooit.
Morgenavond Tomahawk van 1,3 kg,
Vanavond laten ontdooien in de koelkast. Morgen ruim 2 uur van tevoren uit de verpakking op temperatuur laten komen.
Ik heb er nu 1 van 800 gram op liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpOnTXKXNim6nVbWiP7fJpc3SoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNaSvzZXuoPKjynz9lWRRikL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8eKLO2fEJCOEBb_BudIMIkc5ww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3HmToDAWfsuHIHNP9DhAxGp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmhJx1SYEdKBt5_PJm2NldKbGy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LhnXfUNg6hSsx9bc8ILYbrN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Orion84 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:32:
Zo, net de zalm moeten redden. Cold smoke generator was op hol geslagen en na 2 uur al half opgesmeuld. Gelukkig een indirecte setup gebruikt in de kamado en de vis zelf voelde ook nog koel aan, dus even al het keramieken binnenwerk in de wind af laten koelen en een nieuwe start gemaakt.

Nu iets voorzichtiger alleen het buitenste hoekje van de CSG aangestoken en de onderste luchtschuif een stuk verder dicht.

Maar even in de gaten blijven houden of het nu wel goed blijft gaan.
Altijd met je vinger over het scheidingswandje om er voor de zorgen dat er geen houtmot op ligt, dan slaat het vuur niet over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObiTUQjvdPoagPH9DcoJ085ImKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5BfsVRiqC8PvF3vtoKA6GlZ2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yd1apIs3mvt1ZcYEBLXgHJP2Qb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hojm3YwCrushrhbrs8oepSAz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Laatst online: 20:04

copykat

Good copy isn't bad

Paganstars schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:12:
[...]

Candied salmon (thank me later)
recept volgens deze gast?

of deze: enne leuke smoker!

[ Voor 16% gewijzigd door copykat op 23-12-2023 18:00 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ASS-Ware schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:40:
[...]

Altijd met je vinger over het scheidingswandje om er voor de zorgen dat er geen houtmot op ligt, dan slaat het vuur niet over.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat had ik inderdaad ook wel netjes gedaan, maar ik denk dat ik bij het aansteken niet alleen de start van de spiraal heb geraakt, maar ook de rand van de volgende baan, waardoor hij ook vanuit daar was gaan smeulen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1vydWgv33JwDOSIh8ug_8jTK1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgAmDw1MiQ7JbV6t62Rc0MjV.jpg?f=fotoalbum_large

Anyway, na de reset gedraagt ie zich keurig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-RbXq1CMTSiIMxJnRM96cKuFZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6JKPSde6BMStnOwSNSUo6zb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 23-12-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:08
@ASS-Ware Ongeveer zo’n stuk Cote de Boeuf heb ik vandaag gehaald. Welke kerntemperatuur houd jij aan voordat je hem er af haalt om hem daarna af te grillen? Ik heb een stuk van 800g en 3-4cm dik schat ik zo.

Ik lees recepten van bbq koks die 42gr zeggen maar ook die 50gr zeggen. Medium rare tot medium zou perfect zijn hier in huis. Ik neig dan naar 46 en er af om na het grillen op 55 te zitten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ASS-Ware schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:36:
Grappig, daar geloof ik niets van.
Als ik 2 stukken van hetzelfde soort vlees met hetzelfde gewicht op de BBQ leg, dan zijn ze niet altijd tegelijkertijd klaar.
Hangt ook weer van je definitie van klaar af. Tegelijk klaar als in goed te eten is prima te doen, exact dezelfde garing kan nog wel eens verschillen per stuk.
Al kan ik mijn voorstellen dat wanneer je consistente kwaliteit weet in te kopen het alweer wat dichter bij elkaar ligt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
remzor schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:26:
@ASS-Ware Ongeveer zo’n stuk Cote de Boeuf heb ik vandaag gehaald. Welke kerntemperatuur houd jij aan voordat je hem er af haalt om hem daarna af te grillen? Ik heb een stuk van 800g en 3-4cm dik schat ik zo.

Ik lees recepten van bbq koks die 42gr zeggen maar ook die 50gr zeggen. Medium rare tot medium zou perfect zijn hier in huis. Ik neig dan naar 46 en er af om na het grillen op 55 te zitten ofzo?
Mijn verslag volgt ☺️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
Zoals vermeld, vandaag een kleine tomahawk.
Ik wilde de BBQ op 150C houden, maar aangezien ik net van kolen ben gewisseld, had ik de standen van de luchtschuiven verkeerd ingeschat, dat werd dus 170C.
Ah well, het is geen exacte wetenschap.

Mijn vleesch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URg96xTrJXrXL-RRNl5njk2a4tY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYuOdfhp9gWZ2h9aXHVffzaB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qegxVHDMt_B1oO89BJBB9mvnUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K8hu2uAgyIeEOBiTM2qYePqn.jpg?f=fotoalbum_large

PeZo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofCU6cajLxKzn5eCesESnNwHQPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6JKi0b2FqbqmV1i5eFtMUXS.jpg?f=fotoalbum_large

Indirect tot een kern van 48C, dat duurde 48 minuten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DNuftjumIBFlsIHa64XS55Iot8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rLbOnbTQO4uZgXlMOTt867fc.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna direct, 1 minuut, kwartslag draaien, 1 minuut, omdraaien, 1 minuut, kwartslag draaien, 1 minuut.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfCnsvp6mzwCLaorDoKNGi31gyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xdlrPZdckUYC1oy9UL1wDvsr.jpg?f=fotoalbum_large

Er af en laten rusten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Vr8v0cyMIfzidMkZr5wFP9hTRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SrdF14cXvl0AbbyLo6gIJgGw.jpg?f=fotoalbum_large

Aansnijden maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3htFlLjSgroCbvEXGutyc0uTCUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/plBREU430EWdk4vEsUFu2l1i.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn bordje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3glcquqJbrKMqhhRIhuY246W690=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W9KMd3JU4E8BWtuZgPe4mUVg.jpg?f=fotoalbum_large

Yum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Fairy schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:17:

Interessant, eerst koud roken en daarna bereiden.
Gaat dat naar wens?
Klinkt beter dan bereiden en roken, met de bijbehorende nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
copykat schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:11:
Bobby Flay style, zalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 09:20
[...]

dan ben je de eerste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Ik moet zeggen sinds ik de temp meter heb, in mijn geval een van Meater kan ik veel beter plannen.

Hun app geeft precies aan wanneer het product gaar is en ook nog eventueel de tijd die nodig is om het vlees te laten rusten...

En ik moet zeggen, tot nu klopt het allemaal. Geeft iets meer rust in de voorbereiding als je meerdere gerechten moet klaarmaken op dezelfde bbq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Dank @ASS-Ware voor je verslag, ziet er goed uit! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technofreakz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6IF_W2kyNwFIccLv-EWrv5gQ9ZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ffW6YyKaC5XA1e2vyyN7AhS8.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond voor het eerst m’n nieuwe spit testen voor op de gmg ledge. 6kg gyros staat al 2 dagen in de marinade. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFyfzZ3OEw4MnH7aQyqVO18azLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWWWfc6qkQjpiiXZndeKcjvG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
remzor schreef op zondag 24 december 2023 @ 08:57:
Dank @ASS-Ware voor je verslag, ziet er goed uit! :)
Dank je.
Jij mag er ook best wezen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:35
Gisteren een stuk Wagyu Chuck roast op de kamado kettle gegooid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOWAxTSoSxAygo60H-P9WsUN6Cw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vYl3I1zdHU39VMJ6KJF0rUj1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOFbheYo4IxfNrFlO3_F_rVBEI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxVYbrgPYQl1UXtlFaEXqEPf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfV4UlUZS57ektwG_0pdGcrmFww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTW8ZRVuYenOVwPTVleiFf5X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uwaEoLS5979eSgME2vDRPLbLkw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v60XvAGioseBjZWoRRJyXPlA.jpg?f=fotoalbum_large

Smaakte super.
Zonder groente of verdere garnituur opgegeten.
Puur vlees jammie.

Vandaag Miguel Vergara Beef rib fingers erop . Ben benieuwd.

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hebben ze in die app nou “rare” vertaald naar “zeldzaam”? :D

Maar ziet er smakelijk uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09 11:39
Orion84 schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:29:
Hebben ze in die app nou “rare” vertaald naar “zeldzaam”? :D

Maar ziet er smakelijk uit!
Nee, Wagyu is niet alledaags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@almere Ziet er mooi uit, ben wel benieuwd naar Wagyu.

Ik vind zelf die echte / grotere vetstukken/randen niet lekker. Ik ben dan ook geen échte steakliefhebber of purist. Mij maak je blij met ossenhaas en andere medium steaks met niet teveel vet (als in: onopgeloste dikke vetstukken :P).
Ben wel benieuwd of jullie dit altijd eten of dit ook (deels) eraf snijden?

Ik ben ook benieuwd naar hoe de dry-aged cote de beoef gaat zijn morgen bij mij. Maar ik kook graag voor gasten, belangrijkste vind ik dat zij het lekker vinden. Al denk ik dat ie voor mij ook gaat smaken, wellicht verrassend goed (en nog lekkerder dan de ribeye van vorige week). Let’s hope so :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:35
remzor schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:57:
@almere Ziet er mooi uit, ben wel benieuwd naar Wagyu.

Ik vind zelf die echte / grotere vetstukken/randen niet lekker. Ik ben dan ook geen échte steakliefhebber of purist. Mij maak je blij met ossenhaas en andere medium steaks met niet teveel vet (als in: onopgeloste dikke vetstukken :P).
Ben wel benieuwd of jullie dit altijd eten of dit ook (deels) eraf snijden?

Ik ben ook benieuwd naar hoe de dry-aged cote de beoef gaat zijn morgen bij mij. Maar ik kook graag voor gasten, belangrijkste vind ik dat zij het lekker vinden. Al denk ik dat ie voor mij ook gaat smaken, wellicht verrassend goed (en nog lekkerder dan de ribeye van vorige week). Let’s hope so :)
@remzor

De Wagyu smaakte fantastisch.
Het vet heb ik ook opgegeten. Het smolt in me mond zo zacht.
Vol smaak.
Was de 2de keer dat ik een stuk Wagyu op de bbq gooide.
Erg verslavend.
Pas op als je er mee begint ;)
De bbq staat al weer aan met Beef rib fingers erop.
Die geur alleen al Wauw.
Wat is bbqen toch leuk.

Wens iedereen een fijne kerst en ben benieuwd naar alle foto,s van lekkere gerechten die voorbij gaan komen.

Grtz

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
@almere Klinkt heel goed! En als het vet idd zo zacht is en op je tong smelt is het prima. Hangt denk ik ook vaak af van de kwaliteit van het vlees en waarschijnlijk de bereiding zelf.

Fijne kerst!

[ Voor 4% gewijzigd door remzor op 24-12-2023 15:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technofreakz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rY9OL-QB3utPxWB7312rIS_To6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ko7LzX4fVMdHkof5FYZA0uQ0.jpg?f=fotoalbum_large

Kleine update van de gyros.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Hoe laat kunnen we aanschuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Morgen kalkoen op de BBQ, vroeger altijd op de Weber, sinds vorig jaar op de kamado.
Hij is alvast gevuld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftzFK0rBB3G52DIXNHZXX_CXnnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSN9NYh3p8e5OWJHTq7hjdCF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7E1Cm1J8FRRxPs7nM_ubOdIA6tU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6s5Ry1XhfTmHXG1MwLGIkBqU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKv25_lfhTWFByNWMBZMs4FZMV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1SiqcC2FtEsCTdApNplRZ9C.jpg?f=fotoalbum_large

Wat vinden jullie, met of zonder bakje water?
Wij doen eigenlijk altijd met, maar ik vraag me af of dat met de betere vochthuishouding in een kamado wel nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

ASS-Ware schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:58:
Wat vinden jullie, met of zonder bakje water?
Wij doen eigenlijk altijd met, maar ik vraag me af of dat met de betere vochthuishouding in een kamado wel nodig is.
Volgens mij, maar iemand correct me if I'm wrong, kan er vrij weinig fout met een bakje water. Droog vlees is altijd klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
apNia schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:06:
[...]

Volgens mij, maar iemand correct me if I'm wrong, kan er vrij weinig fout met een bakje water. Droog vlees is altijd klote.
Thanks, maar zou je met een kamado een verschil merken?
Ik wil namelijk vocht en vet van de kalkoen opvangen en dan houd ik weinig ruimte over voor een bakje met water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

giet water in je vocht / vetbak?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
ASS-Ware schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:30:
[...]

Hoe laat kunnen we aanschuiven?
inmiddels alles gereed, en de leftovers zijn gevacuumeerd, als je in de buurt woont wil ik best wat langs brengen voor de smaaktest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Yalopa schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:20:
giet water in je vocht / vetbak?
Nee, we willen het vet/vocht van de vogel opvangen om later te gebruiken.
Daar moet geen water in komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:39

Dennis1812

Amateur prutser

ASS-Ware schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:21:
[...]

Nee, we willen het vet/vocht van de vogel opvangen om later te gebruiken.
Daar moet geen water in komen.
Ipv water fond erin? Gelijk ingekookt voor een mooie saus

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Nou, lekker dan, stenen in een zak Smokin’ Flavours Marabu.
Als je de zak leeggooit en dat knalt tegen de keramische wand, dan zou die weleens stuk kunnen gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRQsvELBls-exQmGmhF1zGDHkUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQBZmDwMQpqntvvfCIzfwRxh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frRLfKlxZieJF8unqtwUZohzMZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QGAWMAQR6uv8c7ifyCZ7d3z0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 17:38
Merry Christmas allemaal o<:)

Onze BGE Large heeft er een familielid bij.
Zojuist mezelf getrakteerd op een BGE mini-max.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJi0XknPzgyx3agYAr_xOCRZOJc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FqQbr37EBT4EVu9J517xOr1p.jpg?f=fotoalbum_large

Voor andere geïnteresseerden: die is momenteel in de aanbieding bij Vuur en Rook incl. diverse extra's die ze erbij leveren, én enkel vandaag nog 10÷extra korting met code: xmassbbq

https://www.vuurenrook.nl...egg-minimax-compleet.html

Dat maakt een totaal van 967,49.

Blijft een aardig som aan dukaten natuurlijk.... Maar beter dan e.e.a. afstaan aan de Belastingdienst ;-)

Hopelijk kan ik hem dit jaar nog uitproberen :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat is een fijne combinatie :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 21:03
Na jaren een pelletgrill met veel plezier te hebben gebruikt, wil ik nu overstap maken naar een kamado bbq.

De weber summit kamado spreekt me aan vanwege de prijs en grootte.

Wat ik me afvraag is of deze bbq divide&conquer mogelijkheid heeft of dat dit überhaupt niet nodig is of kan een D&C van een reguliere kamado gebruikt worden?

Is er wellicht een Summit gebruiker die daar iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Heel eerlijk vind ik die Weber summit niet echt een kamado. Ja de vorm, maar het materiaal is gewoon staal ipv keramiek, wat juist een kamado onderscheidt.

En voor een uitgave van 2k aan een kamado zou ik toch kijken bij the Bastard, Kamado Joe of een Big green egg.

[ Voor 26% gewijzigd door Quad op 25-12-2023 15:26 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-East
J-East schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:44:
[...]

‘t is gyros geworden!

‘Toevallig’ vandaag voor m’n verjaardag een LetzQ rotisserie gekregen, dus meteen uitgeprobeerd. Mooie aanvulling op de kamado!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/on5RmVEN3byhe3gF3XjtW0lnZcI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kneHSlKRLTgevbJuHMda5WoQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzwDFOY-59tHsvVOP5m3ilB5C-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6HBhNKiYerDKgoRIZdAxKbkg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqtRNa1VPuzjiM3jLCbIAij-jNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vy8pYQSG6Y2IbVrs8DI8WFqf.jpg?f=fotoalbum_large

Het resultaat was boven verwachting! Erg lekker en relatief weinig inspanning door het draaispit
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Iemand hier toevallig ervaring met de plancha grill van RJRoyal?

Zit er aan te denken om de BBQ Plancha Grill Compañero XXL te kopen.

En direct een 2e,gerelateerde vraag, corten staal nemen, of juist de zwart gecoate?
Heb geen zin in roest vlekken en lees op internet nogal tegenstrijdige verhalen.
Cortenstaal geeft na een paar maanden niet meer af.
Cortenstaal onder de 3mm heeft geen nut en roest alsnog weg.
Cortenstaal is onverwoestbaar....

Ik weet t niet meer 😅
Vanwege de kids wil ik geen spul dat afgeeft en blijvende vlekken creëert.
Maar een product voor t leven is natuurlijk fijner dan iets dat in een paar jaar weg roest.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:23
HellStorm666 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 00:03:

En direct een 2e,gerelateerde vraag, corten staal nemen, of juist de zwart gecoate?
Heb geen zin in roest vlekken en lees op internet nogal tegenstrijdige verhalen.

Ik weet t niet meer 😅
Maar een product voor t leven is natuurlijk fijner dan iets dat in een paar jaar weg roest.
Dacht dat @Koffie daar aardig wat over weet (al dan niet Plancha in het algemeen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
Ons vogeltje op 1e kerstdag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPox03Xz2LpHVTvXHE3QM8v3RYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SSEtj3a7GSXoM7mUwl407Nq4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDETQf941I4g3hrflGdkM-aUPog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJrH7YwJBtnm4QsS0wOBgyW0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfUpl_zpq57BJXLBu6MzZjxDcfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Le4NgJKb2b8lWEOTfH2VDp1N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUtf33L5pOscs_S6_s77ZjxTcJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNXcii8iChmQTJUEZaQafzHP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bxx6gEHHWiP4p37DAPcZajCo11Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Psw0gS924yp5FpK16QCuI25G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5lQYfvl9K0phk1maHF2X0suQeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYdVSxWyc1fWtqedM31LmnoH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhnnwsKK8oaQzGfV5UxWq5AxUAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ybz7xrzljYtEAO45FNtcTPOH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9gCvuOIbiLGOtL9q2DQj_ZgHlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EYSAu29yD5tSPVAzrOEqvdpr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XN0btjxMYMWtsSyC8DAcecqu6VU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZORLlx0OojRgpIi1LVbTSN4.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

@J-East: leuk idee :). Hoe heb je het uiteindelijk opgediend? Gesneden in reepjes of als hele stukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-09 15:44
Vanavond staat er bij ons beef wellington op het menu, is dit iets wat ik in de middag al kan prepareren, dus rondom bakken en vervolgens in pakken met bladerdeeg om vervolgens een uur of 4 in de koelkast laat liggen om in de green egg te doen en te laten garen tot 52-53graden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-East
Tomatoman schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:08:
@J-East: leuk idee :). Hoe heb je het uiteindelijk opgediend? Gesneden in reepjes of als hele stukken?
Van het spit een laag eraf gesneden zodra deze mooi bruin was, daarna overige deel er weer op, weer een laag eraf, etc.
Ging mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sno
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 15:16

sno

BaBoK schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:02:
Vanavond staat er bij ons beef wellington op het menu, is dit iets wat ik in de middag al kan prepareren, dus rondom bakken en vervolgens in pakken met bladerdeeg om vervolgens een uur of 4 in de koelkast laat liggen om in de green egg te doen en te laten garen tot 52-53graden?
Ik zou het tot een graad of 45 laten komen en dan eraf halen. Omdat het vlees is ingepakt gaat het garen nog behoorlijk door. Tenminste dat was mijn ervaring gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

HellStorm666 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 00:03:

Ik weet t niet meer 😅
Linksom rechtsom, die dingen gaan een keertje roesten. Tenzij je ze niet gebruikt en in de showroom zet.
Corten kan, maar vind ik niet per definitie altijd mooi.

Ik heb deze dingen al eerder op internet voorbij zien komen, vraag me wel af hoe de kwaliteit is gezien de prijs.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDqZH0VDw2rhI-_Jp4UaMOtcn6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uDvaDkYbkm962JR2MlLBZCY6.jpg?f=fotoalbum_large

Zou het bijna nog vergeten, maar iedereen natuurlijk een vurige kerst gewenst :-*
Gisteren wel echter de bbq gestaan, maar eerlijk gezegd ben ik vergeten foto's te maken.
Dit jaar stond vooral in het teken van gemak. Geen moeilijke dingen en voorbereidingen aan de winkel overlaten :+
Het voorgerecht bestond uit gegratineerde oesters, kreeftstaart en krabpoot (althans, dat wat van de bbq moest komen).
Allemaal redelijk korte bereidingstijd en hot en fast op de braai. De oesters waren al gevuld met een mouse van champagne, witte wijn en nog meer dingen dus dat was een kwestie van kaas eroverheen en grillen maar.
De krabpoten waren al voorgegaard, dus een kwestie van de kou eraf grillen.
De kreefststaart heb ik ingesmeerd met kruidenboter en ook op de gril gedaan.

Ondertussen voor het hoofdgerecht wat gekruide krieltjes en hasselback aardappetljes in de la van de braai, samen met regenboog worteltjes in de la van de braai gelegd om lekker rustig gaar te worden.

Vervolgens nog 2 kamado's aangestoken: op de ene een halve zalmzijde in de Smoke&BBQ all purpose rub (de zalm ik een eis van de schoonfamilie. Ik mocht ook geen andere bereidingswijze proberen :P ) en op de andere een hele ossenhaas. De ossenhaas heb ik clean gehouden. Geen enkele kruiden, geen rookhout. Puur warm worden en garen.
Daarna dichtgeschroeid op de grill en aan tafel kon men zelf naar smaak peper en zout toevoegen. Hij was echt uitstekend al zeg ik het zelf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Afgelopen zaterdag mochten we nog even een laatste keer knallen dit jaar op Rookoven Smokey Christmas om onze rubs en sauzen aan de man te brengen.
We hadden (veel) kippendijen en procureur mee. Kippendijen zijn gewoon heel makkelijk op zo'n dag en het gaat bij ons niet om het culinaire hapje (daar zijn andere merken voor op z'n dag) maar om onze producten te laten proeven. En aangezien al onze rubs prima op kip kunnen is dat een snelle keus.
Voor wat variate hebben we ook nog 2 procureurs weggesneden.
Het was een veel betere dag dan ik had durven dromen, zo'n beetje de beste dag van het weekend tussen alle stormen en hoosbuien door van de afgelopen dagen.

Ik ben heel benieuwd hoe BBQ Experience Center de Smokey Easter/Christmas traditie van Rookoven gaat voortzetten. Naar ik begrepen heb was dit de laatste keer onder de Rookoven vlag, maar zal de naam (en inhoud) straks echt veranderen en meer BBQ Experience Center worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUXa9zGl-i3CwJx-mcfbbF3qpDc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8cCimx8KeMUiZamgiGbuxWGt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Mv_GUPohTM59mDXgfUkW7EvQng=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjMLiq1gZZWQxS7ZEZ4Bc8Bi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kJDQnqf8XQqxloImxCTEiDVyhk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHOEM71ZR1zawuId8AFixWm9.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9VoVkf_NIayZPUURy2NbPF52Q4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQfKbWlx96mw4X5Bv6RpQSaj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uD6euDEX4F3Qe-dYg9W10TxraTI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2cRstqgX0Poj6ZEUseCIMvs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCsBK7TA8froPLQoIIt6NLa-344=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zCgMDM6aMMQfvZgGUZVKekvW.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPqb94ipQ_fyD4CT_RcFyFf-iDg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UpzeqU89w9GXTxfrteka1OLP.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

BaBoK schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:02:
Ik mis een stap in je recept. Nadat je de runderhaas kort aanbraadt, wikkel je hem in het mengsel van champignons, vervolgens in parmaham (of serranoham) en dan strak in plasticfolie. Dat pakketje laat je eerst minsten een uur in de koelkast opstijven.

Pas dan kom je bij de stap uit die jij beschrijft: in bladerdeeg inpakken en met wat geklutst ei insmeren voor een mooi kleurtje. Als je het pakketje met bladerdeeg en al in de koelkast legt is dat dus voor de tweede keer. Dat is helemaal prima, zolang je die eerste keer opstijven maar niet vergeet. Als je dat niet doet:
• wordt het een grote kliederboel als je met het deeg begint; en bovenal
• is je vlees niet koud genoeg als je begint met de barbecue. Resultaat: rauw deeg of te gaar vlees.

Insmeren met geklust ei zou ik pas doen als hij vanuit de koelkast de barbecue op gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaBoK
Tomatoman schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:42:
[...]

Ik mis een stap in je recept. Nadat je de runderhaas kort aanbraadt, wikkel je hem in het mengsel van champignons, vervolgens in parmaham (of serranoham) en dan strak in plasticfolie. Dat pakketje laat je eerst minsten een uur in de koelkast opstijven.

Pas dan kom je bij de stap uit die jij beschrijft: in bladerdeeg inpakken en met wat geklutst ei insmeren voor een mooi kleurtje. Als je het pakketje met bladerdeeg en al in de koelkast legt is dat dus voor de tweede keer. Dat is helemaal prima, zolang je die eerste keer opstijven maar niet vergeet. Als je dat niet doet:
• wordt het een grote kliederboel als je met het deeg begint; en bovenal
• is je vlees niet koud genoeg als je begint met de barbecue. Resultaat: rauw deeg of te gaar vlees.

Insmeren met geklust ei zou ik pas doen als hij vanuit de koelkast de barbecue op gaat.
Ontzettend bedankt voor je hele waardevolle feedback!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Koffie schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:28:
[...]

Linksom rechtsom, die dingen gaan een keertje roesten. Tenzij je ze niet gebruikt en in de showroom zet.
Corten kan, maar vind ik niet per definitie altijd mooi.

Ik heb deze dingen al eerder op internet voorbij zien komen, vraag me wel af hoe de kwaliteit is gezien de prijs.
Thnx voor de input!

Verkoper geeft aan dat die cortenstaal versies van hem echt heel lang mee gaan.
De zwarte versie is gepoedecoat, dat gaat met de hitte van de vuur schaal vanzelf bladderen en roesten.

Knoop doorgehakt en kan donderdag de cortenstaal versie ophalen.

Oudejaarsdag maar eens lekker van gaan genieten.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
@Tomatoman , smeer je het vlees ook in met mosterd?

Edit, gezien we 2 stuks maken hebben we 1 stuk 50% ingesmeerd met mosterdAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bOv9_fcTab4XqX4aHvn3PfmCww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYXKMM0WUgXfNhFi91zCmb8X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JV7zNs-kceuC8uoue1_n45g7W2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2hV6xCVsUHKJkdzL50DOiUp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 88% gewijzigd door BaBoK op 26-12-2023 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Voor mij het goto beef wellington recept:

https://njam.tv/recepten/beef-wellington

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_3LIJzF7UQaidQEa3v_VoXx3U4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UNNuPa91j76CnoVBBaTyk5VZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_dwOOqMb2GtzELpwtCRq1nlX8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebQ8CWGRCfa5XIWLPgaYe3Jk.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLWaoFDkFc4jYeh8KRD0cupqFZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OwzVhSFrhQEhg1hYd3L0V6Kr.jpg?f=fotoalbum_large
Dit blijft zo makkelijk en toch zo lekker. Op de zalm scherpe mosterd met bruine rietsuiker. Pichanha alleen zout en peper. Alles helemaal op met vier volwassenen 🥳

[ Voor 16% gewijzigd door Wackmack op 26-12-2023 19:09 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik had er eerder al wat over gepost, maar bij deze nog even het hele verhaal van de koud gerookte zalm die gisteren het koude voorgerecht vormde van ons kerstdiner.

Ik heb grofweg dit recept van Noskos gevolgd: https://www.bbq-nl.com/koud-gerookte-zalm/

Bij The Fish Lovers een zalmzijde besteld. Daar het dunnere stuk richting de staart afgesneden en een smalle strook langs de rand, die erg dun was. Daar heb ik lekker een roerbak gerecht mee gemaakt vorige week.

Daarna de zalmzijde in twee stukken gesneden, zodat het beter op de BBQ past en vervolgens was het tijd voor de pekel. Ik heb All Brine no.1 gebruikt, met extra (gedroogde) dille en jeneverbessen. Klein beetje extra suiker toegevoegd, zodat de verhoudingen klopten met het recept van Noskos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Un2LYs3QI9k96XJ9SMkPgExhF9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LklrUgJgkCTJMhGhUOfbxqio.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHbhd5m2El8scfOYhtFky2h7mWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWm9JFvO6J0LPSIPTwD65RKw.jpg?f=fotoalbum_large

Na een dagje in de pekel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZ8d4LHTNfGqSDpJjwds33rJuyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAlS7aqCYaWu3JMH8BRJnKmF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9DU6dSpkxCSMrdSw6KxRDbrSpNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uP3lzmkRkkg4LnazDjDxwKvx.jpg?f=fotoalbum_large

Vrijdag de zalm verder laten drogen in de koelkast en daarna kon ie zaterdag op de BBQ. Eerste keer koud roken voor mij. Cold smoke generator gekocht en een zak beuken rookmot. CSG gevuld, netjes de randjes schoongehouden en bij de start van de spiraal aangestoken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPDbfpUdJDVMAO8CbouZLG77CIk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7lMe46HcO4XTtFeBR1NJm2GI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOlJKbgbpeuedfuDEM0Alnx0JKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D8rtS3Z9OYxnfouDOjthxI9o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKgSDps16M0X9sYHYr-aS9Q817w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCMjd1395aaqBwDFsFA9PT6s.jpg?f=fotoalbum_large

Dat ging in eerste instantie (zoals ik al had gepost in Orion84 in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4") dus niet helemaal goed. Toen ik twee uur later de BBQ opentrok bleek dat de CSG al bijna voor de helft was opgebrand. Hij volgde niet de spiraal, maar was over bijna de volle breedte aan het smeulen.
Achteraf denk ik dus niet alleen de start van de spiraal aangestoken, maar de aansteker ook iets te dicht bij de wand van de volgende baan gehouden, waardoor die ook is gaan smeulen. Anyway, de zalm voelde nog koel aan, dus snel het rek er uit, CSG er uit, keramieke binnenwerk in de wind gezet om af te koelen.

Daarna de CSG opnieuw gevuld en deze keer met extra voorzichtigheid aangestoken, zodat echt alleen het buitenste hoekje van de start van de spiraal begon te smeulen. Nu verliep het proces wel zoals het hoort:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S39rfrGqc33mOq-Ev6k8gxfh8O8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y48wXXIadt8bHGxwwOBNEN2n.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-Cp7z2IAUIYYMhEKDUsadoX4-I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSTXjRuiYokRilledg5DHuBH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWeH7VnSWMlTksBa-veKsqKQp74=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOZKhSafCpD9ATnRBYoBOac7.jpg?f=fotoalbum_tile

Resultaat na het roken (van ongeveer 10:00u tot 19:00u gerookt, met dus een korte tussenpauze):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34ydmmcfievUdwl19gwaXTSLdlI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FI9MOVJoNXmPi9HB1gHNfBZj.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna de zalm ingepakt en in de koelkast gelegd, zodat die nog 2 dagen kon rusten om de smaak goed in te laten trekken. En maandag avond was dan eindelijk het moment daar om hem aan te snijden. Viel me nog niet tegen om er een beetje nette plakjes van te snijden.

Eindresultaat smaakte heerlijk! We hadden een "scandinavisch" thema afgesproken voor het diner, dus de Noorse zalm geserveerd op uitgestoken rondjes Zweeds platbrood (Ikea :P), met een beetje roomkaas en een paar druppen mosterd-dille dressing (ook Ikea :P) en een plukje verse dille.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_UU1IQsLDvvMOKjqm8ndBCIPzk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbblCH8iFwPDIZEC7JjUnL7n.jpg?f=fotoalbum_large

Het gerecht viel erg goed in de smaak :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

fender89 schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:40:
Merry Christmas allemaal o<:)

Onze BGE Large heeft er een familielid bij.
Zojuist mezelf getrakteerd op een BGE mini-max.

[Afbeelding]

Voor andere geïnteresseerden: die is momenteel in de aanbieding bij Vuur en Rook incl. diverse extra's die ze erbij leveren, én enkel vandaag nog 10÷extra korting met code: xmassbbq

https://www.vuurenrook.nl...egg-minimax-compleet.html

Dat maakt een totaal van 967,49.

Blijft een aardig som aan dukaten natuurlijk.... Maar beter dan e.e.a. afstaan aan de Belastingdienst ;-)

Hopelijk kan ik hem dit jaar nog uitproberen :Y)
Thx besteld!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Orion84 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 19:52:
Achteraf denk ik dus niet alleen de start van de spiraal aangestoken, maar de aansteker ook iets te dicht bij de wand van de volgende baan gehouden, waardoor die ook is gaan smeulen. Anyway, de zalm voelde nog koel aan, dus snel het rek er uit, CSG er uit, keramieke binnenwerk in de wind gezet om af te koelen.
Je gaat me toch niet vertellen dat je keramiek warm is geworden van je CSG he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ASS-Ware schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:21:
[...]

Je gaat me toch niet vertellen dat je keramiek warm is geworden van je CSG he?
Dat is ook qua voedselveiligheid wel a-relaxed.

Ik heb dit jaar niets op de bbq gedaan met kerst, alleen in de rookkasten wat zalm koud gerookt.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

BaBoK schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:47:
@Tomatoman , smeer je het vlees ook in met mosterd?

Edit, gezien we 2 stuks maken hebben we 1 stuk 50% ingesmeerd met mosterd[Afbeelding]
[Afbeelding]
Beetje late reactie omdat ik aan het skiën ben:

Dat ziet er prima uit! Ik smeer hem in met wat mosterd. En nu ik jouw foto’s zie: dat wat je met de folie doet is inderdaad de betere truc dan ik beschreef (ik deed het uit mijn hoofd zonder recept erbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
Ik heb nog ca. 600 gram gegaarde beef wellington over, iemand een tip hoe ik dit het beste warm kan krijgen zonder het te ver door gaart(d)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 21:22
BaBoK schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:28:
Ik heb nog ca. 600 gram gegaarde beef wellington over, iemand een tip hoe ik dit het beste warm kan krijgen zonder het te ver door gaart(d)?
Als je de oven op 50 graden zet zal deze nooit warmer worden als dat.
Zo houd ik vaak spullen warm of warm ze op. Het lekkerst blijft natuurlijk vers, maar zo werkt het wel aardig. Misschien wel in een semi-gesloten systeem opwarmen zodat de bladerdeeg niet uitdroogt.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Ik wil morgen shotgun shells maken.
Zou ik ze de avond van tevoren alvast kunnen vullen en in de spek kunnen rollen, of beter niet?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Bedankt voor de tip voor de BGE minimax, is reeds geleverd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ruAd1G03UCXWjQS8zcdNpgNgvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FBJ8AZLl8c7VBiaGsuU2xx8j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGeJPll34QRUhrSZFLW27gpbsPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5zcIbf2aUbodXIC6waLrJJ0J.jpg?f=fotoalbum_large

• Jan_V
  • Laatst online: 21:22
Frank1973 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:52:
Bedankt voor de tip voor de BGE minimax, is reeds geleverd.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is dat metalen ding naast de tafel?

Ziet er trouwens super tof uit deze set up!

[ Voor 3% gewijzigd door Jan_V op 28-12-2023 12:03 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Jan_V schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:02:
[...]

Wat is dat metalen ding naast de tafel?
Zo blijven mijn kolen vochtvrij

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35
Ik had al een tijdje het idee dat mijn Inkbird IHT-1P prikthermometer wat minder accuraat was. Nu wilde ik hem even testen en daarna misschien bijstellen als dat kan.

Maar als ik hem in een pannetje kokend water zet dan krijg ik dit beeld. Lijkt me niet helemaal normaal. Is daar nog iets aan te doen of heeft ie zijn beste tijd gehad? Hij is nauwelijks 2 jaar oud dus dat zou toch wel snel zijn.

https://youtube.com/shorts/f0rThq80eWs?si=GaX6MLSNJV8Hd3Bc

[ Voor 8% gewijzigd door Mich007 op 28-12-2023 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 11:07
Ik ben op zoek naar de juiste 'aanval' :).

Ik wil voor oud en nieuw een gevulde (pesto, parmazaan en rucolla) bavette maken (ongeveer 1.5 a 2 kilo). Ik vermoed dat deze rond de 2 uur nodig heeft op 120 graden.

Nu wil ik tegelijk een gerookte zalm op huid serveren. Die wil ik ook roken op 120 gr. Die zal ongeveer 45 min nodig hebben.

De volgende vragen heb ik daarbij;
- is het handig om de laatste 45 min de zalm bij de bavette te leggen? (Mogelijke risico's; geur + smaak van de zalm trekt in de bavette, of vice versa?) Iemand een idee?
- als ik ze apart doe dan de bavette bij 55 graden in de folie + handdoeken wikkelen voor 45 min?

Wat zou jullie aanpak zijn?

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:20
Heeft er al iemand ervaring met de Meater Plus 2?
ten opzichte van de meater 1

[ Voor 23% gewijzigd door chimera2 op 28-12-2023 14:38 ]

• Paganstars
Mich007 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:20:
Ik had al een tijdje het idee dat mijn Inkbird IHT-1P prikthermometer wat minder accuraat was. Nu wilde ik hem even testen en daarna misschien bijstellen als dat kan.

Maar als ik hem in een pannetje kokend water zet dan krijg ik dit beeld. Lijkt me niet helemaal normaal. Is daar nog iets aan te doen of heeft ie zijn beste tijd gehad? Hij is nauwelijks 2 jaar oud dus dat zou toch wel snel zijn.

Ben ik nou gek? Maar kokend water is naar mijn weten op zeeniveau nog steeds 100°c

• Henkie
  • Laatst online: 21:55
Mich007 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:20:

kokend water, 100c, prima? Af en toe een luchtbel waardoor je temperatuur wat schommelt.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

chimera2 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:38:
Heeft er al iemand ervaring met de Meater Plus 2?
ten opzichte van de meater 1
Ik ben in bezit van de Meater 2 Plus, de eerste meater was al goed, zeker de icm de app. Maar het bereik was niet optimaal wel via de cloud natuurlijk, ook vond ik hem wat dik.

Dat is bij deze versie allemaal veel beter, minder dik, goed bereik ook alleen met Bluetooth. En een zeer accurate omgevings temperatuur.

En het gemak dat je de meater 2 kan laten zitten met afgrillen nu, dat was voor mij ook de hoofdzaak om de "oude" meater te vervangen.

Al gebruik ik hem wel nog, want verder werkt die perfect

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 17:38
Frank1973 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:52:
Bedankt voor de tip voor de BGE minimax, is reeds geleverd.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Graag gedaan ;-). Ziet er goed uit!

Ik had minder geluk: vandaag geleverd, blijkt de fire-ring gebarsten te zijn op meerdere plaatsen :-( .

Kan gebeuren natuurlijk, tijdens transport.
Krijg uiteraard wel een nieuwe toegestuurd, maar nog eventjes wachten dus ...

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35
Henkie schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:46:
[...]

kokend water, 100c, prima? Af en toe een luchtbel waardoor je temperatuur wat schommelt.
Die schommeling is niet gek dus? Jij verwacht dat het een luchtbel is?
Pagina: 1 ... 272 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism