Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 271 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:16
So_Surreal schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:50:
Heeft iemand nog een goed recept voor pork belly bao buns?
De bao buns zelf heb ik al, dus het gaat vooral om het vlees.
En moet ik dan een stuk met of zonder zwoerd nemen?
Altijd met zwoerd en deze lekker krokant laten worden.
Yum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:52
Sammy_tukker schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:42:
Iemand al de kika box bij vuur en rook besteld? Ik ben wel benieuwd wat er in zit :+
Ik heb de box vandaag binnen gekregen:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjzEt2orJF40Qjqn5EThlHwDUI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WPDaF88IoI5cO3BhOkQSr3sG.jpg?f=fotoalbum_large
2x Eddy's Sunny BBQ sauce
Van Beekum Omelet kruiden
LetzQ all purpose rub
Southern Dutch BBQ Season it all dry rub
Regah Rub Bad buffalo gunpowder
Restaurant T-rex original bbq rub
Grill Fanatics BBQ Woodchip apple
The windmill spatula small
Grillguru meat thermometers
Turnpike barbecue stainless steel scraper
Vuur&Rook Fire starter
Vuur&Rook Opener

Totale waarde zit rond de €90 mocht je dat interessant vinden

Ik ben er zelf wel blij mee, op de
spoiler:
thermometers
na zal ik alles wel gebruiken
Maar eigenlijk kan je niet misgaan met deze box: De volledige opbrengst gaat naar het goede doel en ik kan weer wat dingen uitproberen op de BBQ :)
(Maar helaas is de box uitverkocht zie ik)

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:13
Vraagjes voor de kenners/liefhebbers.

Mijn familie komt met kerst eten en als hoofdgerecht wil ik o.a. Cote de Boeuf serveren. Oorspronkelijke gedachte was om dit op de kamado te bereiden, maar zou zomaar de oven kunnen worden. Simpelweg vanwege het feit dat ik dit eerst nog een keer wil ‘oefenen’ (want nog nooit gemaakt) en ik misschien geen tijd meer heb voor kerst om dit op de BBQ te doen. Er zit schimmel in zag ik dus zou hem eerst schoon moeten branden, ik heb geen overdekte buitenkeuken en het regent vrijwel iedere dag. Wie weet met kerst ook..
Het zou kunnen dat ik de stukken alsnog op de kamado bereid, advies voor de kamado en voor de oven is gewenst.

Voordeel van de oven is dat ik dan ook binnen kan blijven bij de gasten. Nadeel: kerntemp meten moet met losse pen, mijn Inkbird met draden kan ik niet gebruiken icm mijn oven.

Op een kamado zou je hem eerst langzaam garen en vervolgens afgrillen. Althans, die reverse sear methode kom ik met name tegen als het over de BBQ gaat. Tot mijn verbazing lees ik online vrijwel alleen maar bereidingswijzen voor de oven door eerst heet te grillen in de pan en vervolgens het vlees in de oven te zetten. Bij een goede traiteur lees ik juist weer eerst oven en dan grillen in de pan.

Wat denken jullie? Wat zouden jullie doen? En wat is het verschil, is het één beter/makkelijker dan het ander?

En zou het veel uitmaken: oven vs kamado? Kamado idd eerst langzaam garen en dan afgrillen? Of toch andersom?
Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:39

Dennis1812

Amateur prutser

Die draden werken in de oven ook prima. Gewoon deurtje dicht.

Of heb je een hele bijzondere oven?
Belangrijkste in de oven: vergeet niet of op grillstand te zetten voor een korstje of nog in de pan af te fikken.

Kamado zou ik voor reverse seat gaan. Beste ervaring mee.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 12:26

steel123

Cryman9

Ik zou zeker rustig garen in de oven, laten rusten, dan afgrillen in een pan.
Maar persoonlijk op de BBQ met wat rookhout erbij is natuurlijk wel mooier.
Persoonlijk vind ik zwoerd alleen lekker als het heel erg krokant is, dus weet niet hoe je het buikspek wil bereiden.
Aangezien bao buns aziatisch zijn zou ik voor een aziatische marinade/kruiden gaan met 5-spice.
Het makkelijkste is dan om buikspek burned ends te maken en die op het broodje doen. Voor burned ends sowieso zonder zwoerd.

Mogelijke inspiratie:
https://www.thebbqbastard...ur-gelakt-spek-op-de-bbq/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:04

copykat

Good copy isn't bad

Bytebandit schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:04:
Ik heb een Grill Guru Large gekregen van een vriend. Deze zat in buitenkeuken en het onderstel ontbreekt. Nu ben ik opzoek naar een onderstel. Er staan er verschillende op marktplaats, alleen helaas geen een van Grill Guru. Weet iemand hoe uniform deze onderstellen zijn? Het ei is iets te groot om op locatie te passen haha.
Een ei heeft twee pas punten.
De base, de voet, en de kromming, de buik. Iets groter is nog op tevullen met vilt dat je ook op de rand als afsluiting plakt maar een te krappe base betekend vermoedelijk scheuren/knappen van je kamadoschaal met heet worden.
In de kromming zit nog wel eens verschil in tussen modellen en merken.
De base/voet is nog wel makkelijk na te meten. Al zijn een aantal retailmerken uit de zelfde fabriek en dus de zelfde mal.

Makkelijkste is de Hornbach in lopen en daar een Grilguru large onderstel opmeten.
Kartonnetje trekken van je kamado voet.
En daarna als je te klem hoogte weet bij hornbach. Beetje wiskunde omtrek naar diameter.
1/2 diameter is maat arm naar centrum.
Of tweede kartonnetje maken stukje karton kruis frampje maken. (of 4mm mdf)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRp6vTUQAlRePyMZsSHGvgKgykA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K2hVJYDUkpRAqi4YMOEvb4Lr.jpg?f=fotoalbum_large

Heb je een mal om mee te nemen naar je aankoop.

Overigens volgens mij kan je bij Hornbach onderdelen nabestellen en afhalen.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 09:20
https://www.aziatische-ingredienten.nl/momofuku-pork-buns/

https://www.aziatische-ingredienten.nl/momofuku-buikspek/

deze vertalen qua bereiding naar BBQ zou mijn too go zijn

[ Voor 7% gewijzigd door liedetector op 15-12-2023 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-09 11:18
copykat schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:12:
[...]

Een ei heeft twee pas punten.
De base, de voet, en de kromming, de buik. Iets groter is nog op tevullen met vilt dat je ook op de rand als afsluiting plakt maar een te krappe base betekend vermoedelijk scheuren/knappen van je kamadoschaal met heet worden.
In de kromming zit nog wel eens verschil in tussen modellen en merken.
De base/voet is nog wel makkelijk na te meten. Al zijn een aantal retailmerken uit de zelfde fabriek en dus de zelfde mal.

Makkelijkste is de Hornbach in lopen en daar een Grilguru large onderstel opmeten.
Kartonnetje trekken van je kamado voet.
En daarna als je te klem hoogte weet bij hornbach. Beetje wiskunde omtrek naar diameter.
1/2 diameter is maat arm naar centrum.
Of tweede kartonnetje maken stukje karton kruis frampje maken. (of 4mm mdf)
[Afbeelding]

Heb je een mal om mee te nemen naar je aankoop.

Overigens volgens mij kan je bij Hornbach onderdelen nabestellen en afhalen.
Goed advies m.b.t. het opmeten bij de Horbach. Af en toe kunnen oplossingen zo simpel zijn. Ik ga ook eens informeren wat een nieuwe kost.

Ik had zelf de omtrek al gemeten van de onderzijde en daar kwam ik op ~136cm. Ik heb twee Marktplaats verkopers gevraagd om ze op te meten bij de bodem, een met een "Tarrington House Large" model en een ander large model van "4Cookz", Een was 114cm en de ander 110cm. Dus er zit nog aanzienlijk verschil tussen de maten onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:10
Hier ook een vraag over het kerstmenu!

Als voorgerecht/hapje wil ik crispy rice maken met voor mijn ouders, dochter en mijzelf Wagyu ossenhaas plakjes en voor mijn vrouw (vega) wat langzaam gegaarde zalm.

Als hoofdgerecht overweeg ik Ibérico rack (of de bavette rollade van @loewie1984). Waar ik tegenaan loop is dat voor de Wagyu de skillet natuurlijk echt goed heet moet zijn. Optie is om eerst de rack/bavette low and slow te doen op ongeveer 110 graden, de zalm er op een gegeven moment bij te doen en als dit allemaal klaar is de bbq op te stoken voor de skillet met de Wagyu. Maar ik laat denk ik de Ibérico rack of bavette rollade liever niet zo’n 45 minuten liggen voordat ik hem af grill. Of kan dat geen kwaad?

Optie 2 is natuurlijk de Wagyu op de skillet op het gasfornuis bereiden. Of zelfs in de RVS pan die ik standaard gebruik. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Als je vrouw echt vega is zou ik in ieder geval aanraden om geen zalm klaar te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Laatst online: 20-09 11:09
Gonadan schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:47:
Intratuin noemt dit een barbecue, maar is het niet gewoon een heel fijn passend en betaalbaar alternatief voor de merklekbakken? O-)

[Afbeelding]
Zeker weten. Schaal is een perfecte lekbak en het rooster kan als verhoogt rooster werken :*)

Gebruik hem al langere tijd en waren toen iets van 5 euro bij de action.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@donleone83

Warm je oven op to 50 graden en zet hem af. Zo hou je rack 45 min warm. Alvorens je op de hete gril gooit.

Oven uit om niet hoger te gaan en om geen luchtcirculatie te hebben.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Stefmeister8 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:10:
Als je vrouw echt vega is zou ik in ieder geval aanraden om geen zalm klaar te maken. ;)
Volgens mij is pescotariër een term die meer mensen zullen moeten opzoeken en eten sowieso de meeste mensen die ik ken die zich vegetariërs noemen wel vis. Maar je hebt natuurlijk gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 10:48
steel123 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:51:
[...]

Ik zou zeker rustig garen in de oven, laten rusten, dan afgrillen in een pan.
Maar persoonlijk op de BBQ met wat rookhout erbij is natuurlijk wel mooier.

[...]

Persoonlijk vind ik zwoerd alleen lekker als het heel erg krokant is, dus weet niet hoe je het buikspek wil bereiden.
Aangezien bao buns aziatisch zijn zou ik voor een aziatische marinade/kruiden gaan met 5-spice.
Het makkelijkste is dan om buikspek burned ends te maken en die op het broodje doen. Voor burned ends sowieso zonder zwoerd.

Mogelijke inspiratie:
https://www.thebbqbastard...ur-gelakt-spek-op-de-bbq/
Ik ga het toch met zwoerd proberen, ik heb verschillende methodes gevonden om de zwoerd te drogen.
Met inprikken en bedekken met zout, hierdoor zou de zwoerd krokant moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:23
Yalopa schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:01:
@donleone83
Oven uit om niet hoger te gaan en om geen luchtcirculatie te hebben.
Ligt er maar net aan welke oven je hebt. Die van ons koelt actief na als je hem uit zet. Of dat ook bij 50c gebeurd weet ik echter niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Net de Meater 2 plus binnen gekregen, morgen maar eens testen met een 1,5 kg buikspek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
So_Surreal schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:01:
[...]
Ik ga het toch met zwoerd proberen, ik heb verschillende methodes gevonden om de zwoerd te drogen.
Met inprikken en bedekken met zout, hierdoor zou de zwoerd krokant moeten worden.
En op het eind het vuur naar 250C, dan wordt ie heel krokant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:16

thido

Tilburg

ASS-Ware schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:18:
[...]

En op het eind het vuur naar 250C, dan wordt ie heel krokant.
Bij mij wilde het zwoerd niet afgelopen keer.
Had hem niet ingeprikt, is dat de truuc?
Even geholpen met de looftlighter uiteindelijk :-)

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

thido schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 18:24:
[...]

Inprikken en de avond van te voren stevig zouten. Dat doet het hier meestal goed.

Dan wel goed afdrogen/vegen voor bereiden.
Bij voorkeur aan spit bereiden. Daarmee heb ik de beste resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
[...]

Prikken, veel zout er op, liefst in een schaal met zout en huid naar beneden, 24 uur in de koelkast, goed droogmaken, indirect op de BBQ tot 10 graden onder de gewenste kerntemperatuur, vlees van de BBQ af, vuur opstoken tot 250C, vlees terug tot de gewenste kerntemperatuur.
Ik heb er eerder ook foto's van gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:16

thido

Tilburg

Thnx heren, zal de huid volgende keer in prikken en kijken wat het doet :-)

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

thido schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:43:
Thnx heren, zal de huid volgende keer in prikken en kijken wat het doet :-)
Opletten dat je vet niet overal even dik is. Dus je niet overal even ver moet prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 12:26

steel123

Cryman9

[...]
Vandaag toevallig ook geprobeerd met de looftlighter en dat ging perfect.

Op de 'normale' methode door de bbq op te stoken naar 250 graden wordt het ook mega krokant (echter zonder de bobbels), maar dan verbrand ook mijn rub een beetje. Zelfs als ik het buikspek aan de onderkant inpak in de alumium zodat alleen de huid open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector
met als kleine aanvulling zou de zwoerd inprikken en dan wegzetten (afgedekt) met de combi van suiker en zout en idd afspoelen en drogen daarna

[ Voor 11% gewijzigd door liedetector op 17-12-2023 05:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
donleone83 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 07:02:
Hier ook een vraag over het kerstmenu!

Als voorgerecht/hapje wil ik crispy rice maken met voor mijn ouders, dochter en mijzelf Wagyu ossenhaas plakjes en voor mijn vrouw (vega) wat langzaam gegaarde zalm.

Als hoofdgerecht overweeg ik Ibérico rack (of de bavette rollade van @loewie1984). Waar ik tegenaan loop is dat voor de Wagyu de skillet natuurlijk echt goed heet moet zijn. Optie is om eerst de rack/bavette low and slow te doen op ongeveer 110 graden, de zalm er op een gegeven moment bij te doen en als dit allemaal klaar is de bbq op te stoken voor de skillet met de Wagyu. Maar ik laat denk ik de Ibérico rack of bavette rollade liever niet zo’n 45 minuten liggen voordat ik hem af grill. Of kan dat geen kwaad?

Optie 2 is natuurlijk de Wagyu op de skillet op het gasfornuis bereiden. Of zelfs in de RVS pan die ik standaard gebruik. Wat zouden jullie doen?
2 vragen;
1. wat voor q heb je?
2. Heb je gedacht aan vet overdracht via warme lucht?

Kans is aanwezig dat het zalm aroma gaat hechten in de rest!

Je vrouw is hopelijk pescetarier? Mijn vrouw is nl echt Vega en mijn schoonzusje ook dus geen vlees, vis, gevogelte en bij voorkeur ook geen melk

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Paganstars schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:39:
[...]

2 vragen;
1. wat voor q heb je?
2. Heb je gedacht aan vet overdracht via warme lucht?

Kans is aanwezig dat het zalm aroma gaat hechten in de rest!

Je vrouw is hopelijk pescetarier? Mijn vrouw is nl echt Vega en mijn schoonzusje ook dus geen vlees, vis, gevogelte en bij voorkeur ook geen melk
Ik gebruik een kamado (Bastard). Nog nooit stilgestaan bij vet overdracht via warme lucht. Ik denk dat ik het zekere voor het onzekere neem en de zalm rauw bereid en de Wagyu op de skillet of een RVS pan op het gasfornuis.

Mijn vrouw eet inderdaad wel vis! Daar moet ik dan dus ook met het hoofdgerecht rekening mee houden qua bereiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Vandaag pulled pork. Vanwege het slechte weer van de afgelopen weken staat de barbecue nu onder de overkapping van het terras.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQPzRknqINaiuHA7TnzLzVYkn1A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wz2U8FaNvyw5B5nBYx10qWri.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMlZetdbJZ2HRxDUbOT5_WAiWv0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RFHycaxrpMvNtoOCUk2FS6ay.jpg?f=user_large

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:53

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Allen,

Ook jullie advies eens even nodig. Ik wil voor kerst brisket klaar gaan maken, maar twijfel nu toch een beetje. Heb al veel geBBQed, dus genoeg ervaring met termperatuur stabiel houden etc, en ik heb me 1x eerder aan een briket (whole packer) gewaagd, maar die is mislukt.

Kamadoe Joe (L) is aanwezig, met meater en andere thermometers en benodigdheden, evenals grote rol bucher paper

1) Welke Brisket ga ik kopen? Beefexclusief heeft bijvoorbeeld Umi Beef Grain fed, heeft iemand daar ervaringen mee? Ik kan natuurlijk daar ook een Wagyu kopen, maar dat is dubbel de prijs, en dat vind ik eigenlijk te gortig. Iemand anders nog een goede tip tot ca 150 euro?

2) Het kerstdiner wordt een kerstlunch (don't ask), dus als ik dan terug ga rekenen qua timing dan komt dat ook niet uit. Was dus van plan 22:00 de avond vantevoren te starten met de low and slow. Ik heb wel een goede oven, die ik per graad in kan stellen, om zaken op temperatuur te houden, dus te vroeg beginnen is niet heel erg

Welk recept / bereidingswijze is de meest idiot proof versie?

@Paganstars, ik heb jou veel zien posten over Brisket, jij nog goede ideeen?

Koudwatervrees voor een mislukte kerstmaaltijd begint toe te slaan..... :X

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hi,

Ik wil met kerst Pulled Pork gaan maken. Gaat de 2e keer voor mij worden, 1e ging lastig, uiteindelijk wel goed maar kon beter. Daardoor wil ik graag jullie advies.

Ik heb een GG Large en maak die klaar voor low en slow, helemaal schoon, verse Marabu houtskool erin en met de 1min lighter op 1 plek aansteken. Alle schuiven helemaal open en de deksel. Dit voor 10min zo laten en dan de onderste schuif dicht doen tot 1 vinger en boven nog wel de gaatjes open en deksel sluiten.

10 minuut later rook chucnk, plattesetter, drippan en rvs rooster plaatsen en dan zakt de temp bij vaak zo ver naar beneden dat die moeite heeft om het op te bouwen terug naar ongeveer 110 graden. Hoe doen jullie dat, wacht je dan echt bv 30min voordat de kamado weer op temperatuur komt of doen jullie het opstarten voor low en slow anders, hoor het graag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Frid0 schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:29:
Hi,
10 minuut later rook chucnk, plattesetter, drippan en rvs rooster plaatsen en dan zakt de temp bij vaak zo ver naar beneden dat die moeite heeft om het op te bouwen terug naar ongeveer 110 graden. Hoe doen jullie dat, wacht je dan echt bv 30min voordat de kamado weer op temperatuur komt of doen jullie het opstarten voor low en slow anders, hoor het graag?
Op zich is het niet erg, dat het weer 30 minuten duurt, het is low and slow 8) . Wat ik wel vaker doe, als ik low and slow wil, is zorgen dat ik iets warmer ben, richting ~130 graden, dan alles installeren, en dan zit ik alsnog weer op 110.

Over het algemeen kun je beter rustig naar de temperatuur toe, dan een overshoot proberen terug te regelen..... Dat laatste duurt vaak wel langer (zeker met hogere temperaturen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Hi,

Ik wil met kerst Pulled Pork gaan maken. Gaat de 2e keer voor mij worden, 1e ging lastig, uiteindelijk wel goed maar kon beter. Daardoor wil ik graag jullie advies.

Ik heb een GG Large en maak die klaar voor low en slow, helemaal schoon, verse Marabu houtskool erin en met de 1min lighter op 1 plek aansteken. Alle schuiven helemaal open en de deksel. Dit voor 10min zo laten en dan de onderste schuif dicht doen tot 1 vinger en boven nog wel de gaatjes open en deksel sluiten.

Zeker bij toevoegen van rookhout duurt het langer voor je weer op temperatuur bent.
Ik denk dat dat komt doordat er minder zuurstof in de dome kan als deze is/wordt gevuld met rook.
Zet je dan de luchtschuiven ver open voor meer zuurstof, dan is je rookhout bijna op voor je weer op 110C zit.
Je kan wel vast je vlees op het rooster leggen na het plaatsen van het rookhout, veel rook meepakken en zodra het rookhout op is, gaat de temperatuur wel weer omhoog.
Dan heb je toch genoeg rook meegepakt.

Je kan ook je rookhout onder de kolen leggen, dan heb je minder rook, maar wel langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Sparhawk schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:07:
Allen,

Ook jullie advies eens even nodig. Ik wil voor kerst brisket klaar gaan maken, maar twijfel nu toch een beetje. Heb al veel geBBQed, dus genoeg ervaring met termperatuur stabiel houden etc, en ik heb me 1x eerder aan een briket (whole packer) gewaagd, maar die is mislukt.

Kamadoe Joe (L) is aanwezig, met meater en andere thermometers en benodigdheden, evenals grote rol bucher paper

1) Welke Brisket ga ik kopen? Beefexclusief heeft bijvoorbeeld Umi Beef Grain fed, heeft iemand daar ervaringen mee? Ik kan natuurlijk daar ook een Wagyu kopen, maar dat is dubbel de prijs, en dat vind ik eigenlijk te gortig. Iemand anders nog een goede tip tot ca 150 euro?

2) Het kerstdiner wordt een kerstlunch (don't ask), dus als ik dan terug ga rekenen qua timing dan komt dat ook niet uit. Was dus van plan 22:00 de avond vantevoren te starten met de low and slow. Ik heb wel een goede oven, die ik per graad in kan stellen, om zaken op temperatuur te houden, dus te vroeg beginnen is niet heel erg

Welk recept / bereidingswijze is de meest idiot proof versie?

@Paganstars, ik heb jou veel zien posten over Brisket, jij nog goede ideeen?

Koudwatervrees voor een mislukte kerstmaaltijd begint toe te slaan..... :X
Zorg voor een goed vetgehalte, wagyu is leuk, maar Black Angus kan is net zo goed en vaak goedkoper! (plus ik heb daar veel betere wedstrijd resultaten mee).

Ik kook alleen hot and fast dus op een temp boven 150c. Ik ram mijn briskets er om 05:30 op en trek ze eraf rond 11:30, daarna in een actieve hotbox die het op 70c continu houdt. Ik wrap in butcherpaper en folie met cellofaan in de hotbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Sparhawk schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:46:
[...]

Op zich is het niet erg, dat het weer 30 minuten duurt, het is low and slow 8) . Wat ik wel vaker doe, als ik low and slow wil, is zorgen dat ik iets warmer ben, richting ~130 graden, dan alles installeren, en dan zit ik alsnog weer op 110.

Over het algemeen kun je beter rustig naar de temperatuur toe, dan een overshoot proberen terug te regelen..... Dat laatste duurt vaak wel langer (zeker met hogere temperaturen)
Ja oke, dat is waar, low en slow :) Alleen als je vroeg in de ochtend buiten in de kou staat wil je het eigenlijk zsm doen en dan lekker naar binnen, naar de warmte en bakkie koffie 8)

Dat kan ook nog, dat je hem iets voorbij de 110 laat lopen kwa temperatuur en dan met het installeren komt het toch wel goed dat die terug loopt naar de ongeveer 110.

Begrijp het, is er ongeveer een schatting hoe lang het duurt voordat je op een low en slow temp bent? Denk dat ik sowieso wat langer bezig ben omdat de GG buiten staat en al een langere tijd niet is aan geweest. Ga hem eerst vrijdag flink schoon branden zodat die zaterdag schoon is en ready voor een low en slow sessie.
ASS-Ware schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:46:
[...]

Zeker bij toevoegen van rookhout duurt het langer voor je weer op temperatuur bent.
Ik denk dat dat komt doordat er minder zuurstof in de dome kan als deze is/wordt gevuld met rook.
Zet je dan de luchtschuiven ver open voor meer zuurstof, dan is je rookhout bijna op voor je weer op 110C zit.
Je kan wel vast je vlees op het rooster leggen na het plaatsen van het rookhout, veel rook meepakken en zodra het rookhout op is, gaat de temperatuur wel weer omhoog.
Dan heb je toch genoeg rook meegepakt.

Je kan ook je rookhout onder de kolen leggen, dan heb je minder rook, maar wel langer.
Dat had ik ook gelezen ja, doordat je rookhout tussen het houtskool legt duurt het langer voordat je op temperatuur bent. Zal heel goed kunnen en is ook zonde want net wat je zegt, dan is het rookhout al op voordat je op de juiste temperatuur zit.

Heb jij wel eens Pulled Pork gemaakt met rookhout, zo ja, hoe en wat zijn jou ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Frid0 schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:52:
[...]

Ja oke, dat is waar, low en slow :) Alleen als je vroeg in de ochtend buiten in de kou staat wil je het eigenlijk zsm doen en dan lekker naar binnen, naar de warmte en bakkie koffie 8)

Dat kan ook nog, dat je hem iets voorbij de 110 laat lopen kwa temperatuur en dan met het installeren komt het toch wel goed dat die terug loopt naar de ongeveer 110.

Begrijp het, is er ongeveer een schatting hoe lang het duurt voordat je op een low en slow temp bent? Denk dat ik sowieso wat langer bezig ben omdat de GG buiten staat en al een langere tijd niet is aan geweest. Ga hem eerst vrijdag flink schoon branden zodat die zaterdag schoon is en ready voor een low en slow sessie.

[...]

Dat had ik ook gelezen ja, doordat je rookhout tussen het houtskool legt duurt het langer voordat je op temperatuur bent. Zal heel goed kunnen en is ook zonde want net wat je zegt, dan is het rookhout al op voordat je op de juiste temperatuur zit.

Heb jij wel eens Pulled Pork gemaakt met rookhout, zo ja, hoe en wat zijn jou ervaringen?
toen ik nog een kamado had; houtskool, chunks rookhout, daarboven op paar flinke blokken brandend houtskool, deflector.

Temperatuur afhankelijk van gewicht meestal tussen 110 en 125

rookhout onder de brandende meuk voor betere rook controle en dan smeult het ipv gelijk opbranden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Paganstars schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:15:
[...]

Zorg voor een goed vetgehalte, wagyu is leuk, maar Black Angus kan is net zo goed en vaak goedkoper! (plus ik heb daar veel betere wedstrijd resultaten mee).

Ik kook alleen hot and fast dus op een temp boven 150c. Ik ram mijn briskets er om 05:30 op en trek ze eraf rond 11:30, daarna in een actieve hotbox die het op 70c continu houdt. Ik wrap in butcherpaper en folie met cellofaan in de hotbox.
Hmm, ok. Black angus dus. Jij nog ervaringen met de link van beefexclusief die ik gaf?
Nog andere links waar ik een goede! black angus whole packer kan kopen?

Hot and fast durf ik niet zo goed aan, zeker omdat ik om 12:00 's middags klaar moet zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35
Hoe houden jullie je vlees voor langere tijd warm als het klaar, zonder dat het door gaart?
Ik wil met kerst Zalm, Bavette en tomahawk maken maar deze komen niet allemaal tegelijk van de BBQ.
Ik zoek eigenlijk een eenvoudige oplossing zonder oven of iets dergelijks. Die verwacht ik namelijk nodig te hebben voor andere dingen.
Ik zag van die thermoboxen maar ik weet niet of deze geschikt zijn en vind ze ook vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:22
Mich007 schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:06:
Hoe houden jullie je vlees voor langere tijd warm als het klaar, zonder dat het door gaart?
Ik wil met kerst Zalm, Bavette en tomahawk maken maar deze komen niet allemaal tegelijk van de BBQ.
Ik zoek eigenlijk een eenvoudige oplossing zonder oven of iets dergelijks. Die verwacht ik namelijk nodig te hebben voor andere dingen.
Ik zag van die thermoboxen maar ik weet niet of deze geschikt zijn en vind ze ook vrij prijzig.
Wat is lang?
Folie, theedoek/handdoek eromheen wil helpen. Ik ken ook de truc met 2 pannen op elkaar om warm te houden. Je zou ook kunnen kijken hoe laag je oven kan en het daar in warmhouden (tip: laaaaag).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edozat1
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:57
Mooi, al die kerstverzoeken en -adviezen. Ik heb er ook een..

Ik heb een Bastard Compact en ga met Kerst een ribeye van 1,4kg en 6-7cm dik maken. Het plan is een reverse sear: bbq op 150 graden tot een kerntemperatuur van 48-50, laten rusten en bbq vol open, dan affikken tot een kerntemperatuur van 55-57.

Vragen daarover:
- Is dit de juiste strategie?
- Wel of niet in het zout zetten en zo ja, hoe lang van tevoren?
- Wel of geen kruiden gebruiken en zo ja, hoe lang van tevoren?
- Op kamertemperatuur laten komen of niet?
- En de belangrijkste: hoe lang verwachten jullie dat het duurt voordat een kern van 48 graden is bereikt (als de ribeye uit de koelkast komt)?

Ik weet dat ik de antwoorden ook in recepten/filmpjes kan zoeken, maar ben benieuwd naar jullie mening en ervaring. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Sparhawk schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:00:
[...]

Hmm, ok. Black angus dus. Jij nog ervaringen met de link van beefexclusief die ik gaf?
Nog andere links waar ik een goede! black angus whole packer kan kopen?

Hot and fast durf ik niet zo goed aan, zeker omdat ik om 12:00 's middags klaar moet zijn.....
Goed zoeken, heb bij alle grote online slagers black angus gehad…

Voordeel van hot and fast is juist dat je minder afhankelijk van tijd bent. Dan doe je het de dag ervoor en regenereer je een dag later (doe ik vaak voor bijv catering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 19:33
Heeft iemand een idee wat voor vlees dit is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/on5RmVEN3byhe3gF3XjtW0lnZcI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kneHSlKRLTgevbJuHMda5WoQ.jpg?f=fotoalbum_large

Een tijdje geleden gekocht en in de diepvries gedaan, maa vergeten op te schrijven wat het is 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware

Jazeker, BBQ naar 120C, BBQ open, hitteschild opzij, rookhout er in, hitteschild en rooster plaatsen, vlees er op en gaan.
Of rookhout onder de kolen, BBQ naar 110C brengen, vlees er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
J-East schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:18:

[Afbeelding]

Een tijdje geleden gekocht en in de diepvries gedaan, maa vergeten op te schrijven wat het is 🙈
Lijkt op short ribs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Je kamado is echt nog niet op temperatuur na 20 minuutjes. Ook niet voor low en slow.
Ik denk dat je te veel naar de thermometer kijkt, maar die is niet betrouwbaar tijdens het opwarmen.
Zal uitleggen waarom...

Als je kamado opwarmt dan is het de bedoeling dat de warmte in het keramiek gaat zitten, dit heeft een tijd nodig. Denk richting 40-45 minuten vanaf het moment dat je een vlam maakt.
De thermometer kan al veel eerder een hoge temperatuur aangeven, maar dat komt omdat die niet de temperatuur van het keramiek aangeeft, maar de warme lucht die tegen het keramiek aan zit.

Maar hoe weet je dan wanneer de kamado wel goed op temperatuur is?
Dit doe je door met je hand aan de buitenkant van de koepel te voelen. Is deze zo heet geworden dat je niet meer echt prettig je hand erop kunt leggen dan is de temperatuur goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

@Frid0 voor je je rookhout en vlees erin doet eerst zorgen dat je met deflector en rooster op temperatuur bent.
Vlees is ~3kg van 3 graden ongeveer. Dat denkt wel. Samen met je rookhout effect.

Als je je deflector buiten bewaard is die ook maar een graad of 4/6.
Rustig opbouwen. Reken op een 45min tot een uur voor alles lekker warm is.

Dan je rookhout erin en je vlees erop.

Tijdens het warm worden kan je prima door je raam kijken met een bakje koffie.
T komt niet op 10minuten aan.
Sowieso het beste een dag van te voren maken voor 0.0 stress. En anders wekkertje rond 5:00 en je grote stuk misschien over de lengte in 2 stukken snijden voor fors meer oppervlak en kortere bereidingstijd.
Later dan 5:00 zou ik zeker niet gaan. Soms heb je 12uur nodig. En dan nog rusten. Dus dan heb je op een mooie tijd je hoofdgerecht (al is het voor mij al laat).

Dag ervoor aansteken doe je slim, even alvast grootste deel van je vocht eruit.
Kijk uit met in 1 x affakkelen.
Rustig uurtje 100, dan uurtje 200 en dan pas voluit.
Anders gaat je firebox scheuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:34:
[...]

Je kamado is echt nog niet op temperatuur na 20 minuutjes. Ook niet voor low en slow.
Ik denk dat je te veel naar de thermometer kijkt, maar die is niet betrouwbaar tijdens het opwarmen.
Zal uitleggen waarom...

Als je kamado opwarmt dan is het de bedoeling dat de warmte in het keramiek gaat zitten, dit heeft een tijd nodig. Denk richting 40-45 minuten vanaf het moment dat je een vlam maakt.
De thermometer kan al veel eerder een hoge temperatuur aangeven, maar dat komt omdat die niet de temperatuur van het keramiek aangeeft, maar de warme lucht die tegen het keramiek aan zit.

Dit doe je door met je hand aan de buitenkant van de koepel te voelen. Is deze zo heet geworden dat je niet meer echt prettig je hand erop kunt leggen dan is de temperatuur goed.
Je hebt zeer zeker een punt, maar als mijn BBQ op 110-120C staat, dan kan ik mijn hand prima op de koepel leggen zonder dat dit onprettig wordt.
Bij 180C gaat dat niet, uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ASS-Ware schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:14:
[...]

Je hebt zeer zeker een punt, maar als mijn BBQ op 110-120C staat, dan kan ik mijn hand prima op de koepel leggen zonder dat dit onprettig wordt.
Bij 180C gaat dat niet, uiteraard.
Dat is dan aan het begin van je kooksessie. Maar je kamado is dan niet goed op temperatuur.
Je stookt hem eerst warm, en dat doe je boven je werktemperatuur.
Is 110 je werktemperatuur, stook je kamado dan op naar 170-180C.
Want zodra je je heat deflector erin legt zakt je temperatuur zo'n 80C, en dan is je kamado goed warm en kom je mooi rond je werktemperatuur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:20:
[...]

Dat is dan aan het begin van je kooksessie. Maar je kamado is dan niet goed op temperatuur.
Je stookt hem eerst warm, en dat doe je boven je werktemperatuur.
Is 110 je werktemperatuur, stook je kamado dan op naar 170-180C.
Want zodra je je heat deflector erin legt zakt je temperatuur zo'n 80C, en dan is je kamado goed warm en kom je mooi rond je werktemperatuur uit.
Nee, ook als ik 3-2-1 ribs doe op de BBQ en de temperatuur 6 uur op 110-115C heb, kan ik nog steeds mijn handen probleemloos op de koepel leggen en houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
  • Laatst online: 21:55
ASS-Ware schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:27:
[...]

Nee, ook als ik 3-2-1 ribs doe op de BBQ en de temperatuur 6 uur op 110-115C heb, kan ik nog steeds mijn handen probleemloos op de koepel leggen en houden.
Idem hier, 110c, niet alleen de dome thermometer maar ook probes op het rooster etc. Is een prima temperatuurtje om je handjes op te warmen aan de kamado.

Gewoon zorgen dat je kamado verzadigd is van de warmte, zoals al beschreven een minuutje of 45 is helemaal prima om daarna houtchuncks te plaatsen en je vlees.

Hier ook weer een Boston Butt van 4,5kg klaar liggen om een dezer dagen om te toveren tot een voorraadje pulled pork. Ik maak hem eigenlijk altijd de dag/dagen ervoor, met zo'n groot stuk vlees is de bereidingstijd (en de stall) niet altijd lekker te voorspellen en het scheelt me 148% stress.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb vorig jaar met kerst een stuk buikspek op de bbq gedaan. Had echter een te groot stuk gekocht en een deel in de vriezer gelegd (afgesneden voordat ik het op de bbq heb gedaan, rauw dus). Dat ligt er nu een jaar later nog, maar de vraag is of dat nog goed is. Weet iemand waar ik dat aan kan herkennen? Het is wel in plastic gerold, maar niet vacuum.
Als ik op internet zoek lees ik dat dit maar een maand of 3 in de vriezer houdbaar is. Ik wil ook voorkomen dat ik mijn gasten vergiftig hiermee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Ik heb al vaker een zalmzijde koud gerookt, met Elsen houtmot en met Beuken houtmot, beiden erg lekker.
Ik houd normaalgesproken 10-12 uur roken aan.
Nu heb ik ook nog Kersen houtmot liggen en ik vraag me 2 dingen af.
1. Is dit lekker met zalm?
2. Dit lijkt me een zachtere houtsoort, dus ik verwacht dat mijn cold smoker na 6-8 uur wel op zal zijn. Is dat genoeg of zal ik hem dan nog een keer vullen?

Iemand hier met ervaring met zalm
Koud roken met Kersen rookmot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:16
ASS-Ware schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:52:
Ik heb al vaker een zalmzijde koud gerookt, met Elsen houtmot en met Beuken houtmot, beiden erg lekker.
Ik houd normaalgesproken 10-12 uur roken aan.
Nu heb ik ook nog Kersen houtmot liggen en ik vraag me 2 dingen af.
1. Is dit lekker met zalm?
2. Dit lijkt me een zachtere houtsoort, dus ik verwacht dat mijn cold smoker na 6-8 uur wel op zal zijn. Is dat genoeg of zal ik hem dan nog een keer vullen?

Iemand hier met ervaring met zalm
Koud roken met Kersen rookmot?
Ik zou zeggen gewoon proberen. En na die 6-8 uur even een stukje afsnijden en proeven, dan wellicht nog wat bijvullen of eruit halen. En hoe dan ook een klein verslag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:51
J-East schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:18:

[Afbeelding]

chuck roast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Palomar schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:44:
Ik heb vorig jaar met kerst een stuk buikspek op de bbq gedaan. Had echter een te groot stuk gekocht en een deel in de vriezer gelegd (afgesneden voordat ik het op de bbq heb gedaan, rauw dus). Dat ligt er nu een jaar later nog, maar de vraag is of dat nog goed is. Weet iemand waar ik dat aan kan herkennen? Het is wel in plastic gerold, maar niet vacuum.
Als ik op internet zoek lees ik dat dit maar een maand of 3 in de vriezer houdbaar is. Ik wil ook voorkomen dat ik mijn gasten vergiftig hiermee ;)
Als je een goede vriezer hebt is het prima. Hooguit wat droger of mindere textuur. Doodgaan doe je niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
ASS-Ware schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:23:
[...]

Jazeker, BBQ naar 120C, BBQ open, hitteschild opzij, rookhout er in, hitteschild en rooster plaatsen, vlees er op en gaan.
120, is dat hoog genoeg als je nog het hittenschild gaat plaatsen en het het vlees? beide koud wat invloed heeft op de temp? of heb jij 2 halve hittenschilden zodat jij die op elkaar kan leggen en mee kan verwarmen tijdens het aansteken van de kamado?
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:34:
[...]

Zal uitleggen waarom...

Bedankt, dat zijn bruikbare tips. Het is dus echt, low en slow ook kwa opwarmen. Dat heeft toch wel snel 45min nodig. Ik dacht zelf minder omdat je naar een lage temp toe werkt maar dat had ik fout.
Dennis1812 schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:58:
@Frid0 voor je je rookhout en vlees erin doet eerst zorgen dat je met deflector en rooster op temperatuur bent.
Vlees is ~3kg van 3 graden ongeveer. Dat denkt wel. Samen met je rookhout effect.

Als je je deflector buiten bewaard is die ook maar een graad of 4/6.
Rustig opbouwen. Reken op een 45min tot een uur voor alles lekker warm is.

Dan je rookhout erin en je vlees erop.

Tijdens het warm worden kan je prima door je raam kijken met een bakje koffie.
T komt niet op 10minuten aan.
Sowieso het beste een dag van te voren maken voor 0.0 stress. En anders wekkertje rond 5:00 en je grote stuk misschien over de lengte in 2 stukken snijden voor fors meer oppervlak en kortere bereidingstijd.
Later dan 5:00 zou ik zeker niet gaan. Soms heb je 12uur nodig. En dan nog rusten. Dus dan heb je op een mooie tijd je hoofdgerecht (al is het voor mij al laat).

Dag ervoor aansteken doe je slim, even alvast grootste deel van je vocht eruit.
Kijk uit met in 1 x affakkelen.
Rustig uurtje 100, dan uurtje 200 en dan pas voluit.
Anders gaat je firebox scheuren.
Thanks, ook handige tips. Ga ik zeker doen en inderdaad zat te denken aan een stuk van 3kg a 3kg procureur.

Die ligt in mijn GG kamado maar die staat wel constant buiten in de tuin waardoor die vermoedelijk koud is. Heb er wel een regenhoes omheen zitten maar die wil ik na deze sessie eraf laten want lees daar slechte verhalen over, dat het juist zorgt dat je schimmel op je kamado krijgt.

Haha, thanks! dat ga ik zeker doen, van goede koffie kan ik echt genieten. Ik zit nu te denken om vrijdag, ben toch vrij, de GG voor het eerste aan te steken en zoals jij aangeeft, rustig op temp te brengen stapje voor stapje. Heb nog wat oud houtskool wat ik daar prima voor kan gebruiken. Daarna rustig doven en niks meer aan doen. En dan zaterdag beginnen met de Pulled Pork, niet direct om 5u maar wel in de ochtend zodat ik tijd genoeg heb voor kerstavond 8)

Als alles nou voorspoedig gaat en de Pulled Pork is zaterdag avond/nacht of zondag klaar hoe kan ik hem dan het beste bewaren voor s'avonds. Ik lees dat je hem in een koelbox kan doen met oude theedoeken maar hoe lang blijft die dan op temperatuur? Neem aan dat ik hem nog wel moet opwarmen in de oven voordat ik de Pulled Pork op tafel kan zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Frid0 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:46:
[...]

120, is dat hoog genoeg als je nog het hittenschild gaat plaatsen en het het vlees? beide koud wat invloed heeft op de temp? of heb jij 2 halve hittenschilden zodat jij die op elkaar kan leggen en mee kan verwarmen tijdens het aansteken van de kamado?

[...]

Bedankt, dat zijn bruikbare tips. Het is dus echt, low en slow ook kwa opwarmen. Dat heeft toch wel snel 45min nodig. Ik dacht zelf minder omdat je naar een lage temp toe werkt maar dat had ik fout.

[...]

Thanks, ook handige tips. Ga ik zeker doen en inderdaad zat te denken aan een stuk van 3kg a 3kg procureur.

Die ligt in mijn GG kamado maar die staat wel constant buiten in de tuin waardoor die vermoedelijk koud is. Heb er wel een regenhoes omheen zitten maar die wil ik na deze sessie eraf laten want lees daar slechte verhalen over, dat het juist zorgt dat je schimmel op je kamado krijgt.

Haha, thanks! dat ga ik zeker doen, van goede koffie kan ik echt genieten. Ik zit nu te denken om vrijdag, ben toch vrij, de GG voor het eerste aan te steken en zoals jij aangeeft, rustig op temp te brengen stapje voor stapje. Heb nog wat oud houtskool wat ik daar prima voor kan gebruiken. Daarna rustig doven en niks meer aan doen. En dan zaterdag beginnen met de Pulled Pork, niet direct om 5u maar wel in de ochtend zodat ik tijd genoeg heb voor kerstavond 8)

Als alles nou voorspoedig gaat en de Pulled Pork is zaterdag avond/nacht of zondag klaar hoe kan ik hem dan het beste bewaren voor s'avonds. Ik lees dat je hem in een koelbox kan doen met oude theedoeken maar hoe lang blijft die dan op temperatuur? Neem aan dat ik hem nog wel moet opwarmen in de oven voordat ik de Pulled Pork op tafel kan zetten?
100% klaarmaken incl pullen. Dan vacuüm trekken in de gewenste porties en die sous vide opwarmen geeft de mooiste resultaten.

Als je t in de oven opnieuw doet dan je vocht bewaren of nog wat extra saus doorheen scheppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09 13:31
Dennis1812 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:58:
[...]

100% klaarmaken incl pullen. Dan vacuüm trekken in de gewenste porties en die sous vide opwarmen geeft de mooiste resultaten.

Als je t in de oven opnieuw doet dan je vocht bewaren of nog wat extra saus doorheen scheppen.
Ja dit dus. PP kan je echt meer dan prima van te voren maken en weer opwarmen. 0 stress en gedoe.
Het enige is dat je bark wat van zn textuur verliest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Frid0 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:46:
[...]

Ik had het duidelijk kunnen vermelden, excuses.
Ik laat de 2 halve deflector plates in de BBQ bij het opwarmen, maar ik schuif ze zo uit elkaar dat er een pizza-slice ontstaat.
James van Smoking Dad BBQ noemt dat de Pizza Pie Configuration.
Zodra de BBQ op 120-130C is en ik leg de plates normaal, tegen elkaar, dan zakt de BBQ naar zo'n 100C en kan ik beginnen met mijn low and slow sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector
ASS-Ware schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:23:
[...]

in dat opzicht blij met mn yakiniku, kan gewoon bijvullen zonder dat gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
ASS-Ware schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:50:
[...]

Ik had het duidelijk kunnen vermelden, excuses.
Ik laat de 2 halve deflector plates in de BBQ bij het opwarmen, maar ik schuif ze zo uit elkaar dat er een pizza-slice ontstaat.
James van Smoking Dad BBQ noemt dat de Pizza Pie Configuration.
Zodra de BBQ op 120-130C is en ik leg de plates normaal, tegen elkaar, dan zakt de BBQ naar zo'n 100C en kan ik beginnen met mijn low and slow sessie.
O ok, ik heb helaas een GG Large met 1 hele deflector. Zit wel eens te kijken naar 2 halve, lijkt mij makkelijker werken ook met een "koude" en warme zone. Deze opstelling die jij nu net zegt is nieuwe voor mij. Ken Smoking Dad wel van YouTube maar de Pizza Pie Configuration is nieuwe voor mij.

Jij heb je rooster er dan ook al op liggen, op de 2 halve deflector plates? Zo ja, het enige koude onderdeel wat bij jou dan op de kamado gaat is het vlees, rest is allemaal al op de juiste temperatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Frid0 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:07:
[...]

O ok, ik heb helaas een GG Large met 1 hele deflector. Zit wel eens te kijken naar 2 halve, lijkt mij makkelijker werken ook met een "koude" en warme zone. Deze opstelling die jij nu net zegt is nieuwe voor mij. Ken Smoking Dad wel van YouTube maar de Pizza Pie Configuration is nieuwe voor mij.

Jij heb je rooster er dan ook al op liggen, op de 2 halve deflector plates? Zo ja, het enige koude onderdeel wat bij jou dan op de kamado gaat is het vlees, rest is allemaal al op de juiste temperatuur.
Zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1louTNcQ2bsHyOgu8rvvWWj5r0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rhcz9oew6BXYQyDIV6Zbtydj.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn rooster ligt er dan niet op, maar die heeft ook niet zoveel massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
ASS-Ware schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:44:
[...]

Zoiets:

[Afbeelding]

Mijn rooster ligt er dan niet op, maar die heeft ook niet zoveel massa.
Aha, ja zo zag ik het op YouTube ook, ideaal. Even zoeken of dat er ook is voor een GG Large
Zoiets: https://allesvoorkamado.n...x-grill-systeem-large-21/

[ Voor 8% gewijzigd door Frid0 op 19-12-2023 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
Frid0 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:02:
[...]

Aha, ja zo zag ik het op YouTube ook, ideaal. Even zoeken of dat er ook is voor een GG Large
Zoiets: https://allesvoorkamado.n...x-grill-systeem-large-21/
https://www.kamadobbq.nl/...conquer-large-21inch.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frid0
Bedankt!
Weet jij wat het verschil is tussen die jij doorstuurt en welke ik gevonden heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Frid0 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:19:
[...]

Bedankt!
Weet jij wat het verschil is tussen die jij doorstuurt en welke ik gevonden heb?
Eerlijk gezegd niet, die ik stuurde heb ik zelf al tijden in gebruik. Fijne winkel en fijn product!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frid0
Henkie schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:20:
[...]

Eerlijk gezegd niet, die ik stuurde heb ik zelf al tijden in gebruik. Fijne winkel en fijn product!
Okay, thanks voor je eerlijkheid.
Een fijne winkel en service is ook wat waard, maar €30..

Uiteindelijk toch voor de goedkoper gegaan en deze besteld, ben benieuwd!

[ Voor 10% gewijzigd door Frid0 op 19-12-2023 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Goedemorgen,

Nu ik gister mijn Divide and Conquer systeem gekocht heb ben ik nog op zoek naar een andere "topvent" voor mijn GG Large. Ik ervaar bijna elke keer als ik de kamado open dat mijn "topvent" helemaal open gaat en zodra ik de kamado sluit ik hem weer opnieuw kan afstellen.

Ik begreep dat dit een bekend probleem is bij de GG en dat er alternatieve zijn. Ik hoor graag welke en wat jullie ervaringen daarmee zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Frid0 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:50:
Goedemorgen,

Nu ik gister mijn Divide and Conquer systeem gekocht heb ben ik nog op zoek naar een andere "topvent" voor mijn GG Large. Ik ervaar bijna elke keer als ik de kamado open dat mijn "topvent" helemaal open gaat en zodra ik de kamado sluit ik hem weer opnieuw kan afstellen.

Ik begreep dat dit een bekend probleem is bij de GG en dat er alternatieve zijn. Ik hoor graag welke en wat jullie ervaringen daarmee zijn?
Deze volg ik even. Mateloos irritant inderdaad, maar ik heb er nog nooit aan gedacht om de top vent te vervangen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Laatst online: 23:19
loewie1984 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:23:
[...]

Of je nu salsa verde of pesto met zongedroogde tomaten, pijnboompitten en parmezaanse kaas doet, je zit beide goed!

Ik serveerde het met pasta olio e aglio en regenboogwortels gekarameliseerd in olie, honing en aceto balsamico met oregano.

[Afbeelding]
Afgelopen weekeind een poging gewaagd :*) ik had een vrij dun stuk bavette (dacht ik) dus niet gevlinderd, maar uiteindelijk toch wat dik, vooral in het midden. Voor de kerst dus een stuk besteld bij de slager met het verzoek die te vlinderen, dat kauwt toch wat makkelijker ;)
Maar des al niet te min, was de smaak prima! Onder het bereiden ook genoten van een heerlijk biertje, met het bezoek onder de overkapping, was prima te doen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zs0u4NN-KDVGSo9j2nA4ywWDN7g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LwRAAVcBzzEovI2xoeQiAxIt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLckW-No4FpW0XsDjjamu7MeT9w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CiTMYVw01mJEuAP6dXRbMU8c.jpg?f=user_large

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dennis1812 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:21:
[...]

Als je een goede vriezer hebt is het prima. Hooguit wat droger of mindere textuur. Doodgaan doe je niet
Check, dan ga ik het gewoon proberen ;) Haal wel iets als back-up in huis voor als het toch niet te eten blijkt te zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 07:34
Frid0 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:50:
Goedemorgen,

Ik heb deze in ieder geval op mijn lijstje staan voor als de top vent op mijn Kamado Joe niet meer om aan te zien is: https://www.probbqshop.nl/smokeware-rvs-chimney-cap.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
rvinke schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:47:
[...]

Ik heb deze in ieder geval op mijn lijstje staan voor als de top vent op mijn Kamado Joe niet meer om aan te zien is: https://www.probbqshop.nl/smokeware-rvs-chimney-cap.html.
Deze had ik ook gevonden ja, dat schijnt een goed alternatief te zijn. Ik heb alleen een GG en begreep dat je dan ook nog iets met het vilt moet doen voordat die echt goed luchtdicht is. Tevens is er ook nog de "kontrol tower", daar lees ik ook verschillende verhalen over. Die is volgens mij van de Kamdo Joe. Die heb jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 07:34
Frid0 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:12:
[...]

Deze had ik ook gevonden ja, dat schijnt een goed alternatief te zijn. Ik heb alleen een GG en begreep dat je dan ook nog iets met het vilt moet doen voordat die echt goed luchtdicht is. Tevens is er ook nog de "kontrol tower", daar lees ik ook verschillende verhalen over. Die is volgens mij van de Kamdo Joe. Die heb jij?
Die kontrol tower zit standaard bij een Kamado Joe. Op zich mooi en werkt goed, ze verliezen alleen na verloop van tijd hun coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:03

dbzfan

Nee.

Ik wil voor kerst een picanha klaarmaken. Het is voor 6 volwassenen. Iemand een tip waar ik deze het beste kan bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
-Jaap-io schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:42:
[...]

Afgelopen weekeind een poging gewaagd :*) ik had een vrij dun stuk bavette (dacht ik) dus niet gevlinderd, maar uiteindelijk toch wat dik, vooral in het midden. Voor de kerst dus een stuk besteld bij de slager met het verzoek die te vlinderen, dat kauwt toch wat makkelijker ;)
Gewoon dun tegen de draad snijden, dan slurp je hem zo naar binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57
ASS-Ware schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:43:
[...]

Gewoon dun tegen de draad snijden, dan slurp je hem zo naar binnen.
Precies en bij het maken van de rollade zorgen dat de draad in de lengte ligt zodat je 'm inderdaad tegen de draad snijdt als je plakjes snijdt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Luuk1983 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:54:
[...]

Precies en bij het maken van de rollade zorgen dat de draad in de lengte ligt zodat je 'm inderdaad tegen de draad snijdt als je plakjes snijdt.
Daar zijn de meningen over verdeeld, ik ben het iig niet met je eens.

Edit:
Ik las het even verkeerd, maar het klopt wel, wat je zegt.

[ Voor 9% gewijzigd door ASS-Ware op 20-12-2023 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 19:38
dbzfan schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:14:
Ik wil voor kerst een picanha klaarmaken. Het is voor 6 volwassenen. Iemand een tip waar ik deze het beste kan bestellen?
Geen idee of dit onder reclame maken valt, maar ikzelf ga met kerst ook Picanha maken en heb hem zelf weer bij Butchery gekocht.

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

dbzfan schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:14:
Als je nu nog moet bestellen?
Sligro/Hanos of je lokale slager.

Online zou ik echt niet meer durven qua leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Dennis1812 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:31:
[...]

Als je nu nog moet bestellen?
Sligro/Hanos of je lokale slager.

Online zou ik echt niet meer durven qua leveren.
Oei.. net toch nog besteld bij Beef and Steak, goeie reviews zie ik daar.. Als het goed is leveren ze morgenavond.

Plan is om hem eerst een nachtje in de dry brine te zetten, daarna aantal uren in de sous vide om hem net voor het opdienen af te grillen.

[ Voor 16% gewijzigd door dbzfan op 20-12-2023 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
dbzfan schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:38:
[...]

Oei.. net toch nog besteld bij Beef and Steak, goeie reviews zie ik daar.. Als het goed is leveren ze morgenavond.
Succes daarmee, ik heb het geregeld gehad met Trunkrs, die ze gebruiken, dat er niet op de beloofde dag wordt geleverd en dat je je vlees pas 2 dagen later hebt.
Los van andere zaken die mis gaan bij Beef en Steak, ik bestel er niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
ASS-Ware schreef op woensdag 20 december 2023 @ 19:07:
[...]

Succes daarmee, ik heb het geregeld gehad met Trunkrs, die ze gebruiken, dat er niet op de beloofde dag wordt geleverd en dat je je vlees pas 2 dagen later hebt.
Waar wel dan? Daar kun je misschien @dbzfan mee helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik wil “derde kerstdag” op de buurtbarbecue “winzersteaks” maken boven een vuurtje of kolen. Worden gemaakt van varkensvlees, maar weet iemand welk deel?

Edit: via Duitse recepten gevonden: toch varkensnek/procureur. Ik dacht dat daar teveel bindweefsel in zou zitten voor deze relatief korte bereiding, maar werkt blijkbaar wel. Morgen dus even langs de Makro. Ook even twee of drie zalmzijdes halen om te roken.

[ Voor 44% gewijzigd door Cass Casey op 20-12-2023 20:18 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
Arjantje72 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 19:15:
[...]

Waar wel dan? Daar kun je misschien @dbzfan mee helpen :)
Ik ben erg tevreden over meatfish.nl en bbquality.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 15:16
Vandaag een mooie grote Cote de Boeuf thuisgekregen (circa 1.9kg).
Deze wil 'k met 1e kerstdag gaan bereiden op een 57cm Weber kettle.
Plan is om deze met de reversed sear methode te bereiden.

Nog niet super ervaren op de weber

Zat zelf te denken aan:
1. Dome-temperatuur op circa 120-140 graden brengen, dan indirect braden tot circa 48Celsius kerntemp.
(Heb houtskool van Flames en Flavour liggen, maar ook Ecobrasa Briketten, welke zouden jullie aanraden?)

2. Van de bbq af, die flink opstoken (standje maximaal?) en dan vlot dichtschroeien, met een uiteindelijke kerntemp van ong. 50-51Celsius.

Is dit een beetje te doen op een 57cm Weber, en kloppen m'n temperaturen een beetje?
Vraag me ook sterk af hoelang stap 1 gaat duren bij zo'n groot stuk rund, iemand een idee? Handig voor de planning ;)

Zijn er nog verdere tips of tricks hier? Misschien interessante voorbereidingen voor het vlees, of misschien bepaalde vullingen/rubs/etc.

Is het nog raadzaam ergens in 't proces rookhout bij te voegen, en welke zou hier dan best geschikt voor zijn?

Heel erg benieuwd naar jullie tips en tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Flames en flavour zou ik doen.
Ik zou bij t algehele garen een blokje whiskey vat of wijnvat ofzo toevoegen.
En 110-120 gaan zitten.

Tijd is altijd lastig schatten. Ook ivm inpakken enzo.

• Mak Nobelen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-03-2024
Ik heb een Inkbird ibt 2x aangeschaft. Ik zie op allerlei sites dat ik de melding van 'verlies van connectie' in de app kan uitschakelen. Echter ik zie die keuze niet staan als ik de app open bij 'thermometer'. Heeft iemand een tip hoe ik die melding wel uit kan zetten?

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:47
Hallo Grillmeisters,

Een dezer dagen wil ik graag een nieuwe bbq kopen, natuurlijk zo'n mooi keramisch ei.

Het doel is om voor 2-4 personen mooi vlees te bereiden voor een redelijke prijs. Daarom heb ik een Large model in gedachten van een net niet premium merk. Bijvoorbeeld de grill guru L (46cm grill diameter) of de urban chef L (52cm grill diameter).

Na wat lezen in o.a. dit topic lijkt de grill guru de betere optie i.v.m. de meer standaard afmetingen en de betere garantie, het prijsverschil is slechts €40,- voor een vergelijkbare leveromvang.

Zijn er nog andere voor/tegens om in overweging te nemen?

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 17:11

Bezulba

Formerly known as Eendje

G-addict schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:42:
Hallo Grillmeisters,

Een dezer dagen wil ik graag een nieuwe bbq kopen, natuurlijk zo'n mooi keramisch ei.

Het doel is om voor 2-4 personen mooi vlees te bereiden voor een redelijke prijs. Daarom heb ik een Large model in gedachten van een net niet premium merk. Bijvoorbeeld de grill guru L (46cm grill diameter) of de urban chef L (52cm grill diameter).

Na wat lezen in o.a. dit topic lijkt de grill guru de betere optie i.v.m. de meer standaard afmetingen en de betere garantie, het prijsverschil is slechts €40,- voor een vergelijkbare leveromvang.

Bedankt!
Kijk naar welke dingen er standaard in zitten (deflector, riser, pizzasteen, weet ik het) als je namelijk die dingen nog los moet kopen bij optie A maar ze zitten er bij optie B al standaard bij, dan ben je waarschijnlijk gewoon goedkoper uit met optie B.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-addict
Bezulba schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:50:
[...]

Kijk naar welke dingen er standaard in zitten (deflector, riser, pizzasteen, weet ik het) als je namelijk die dingen nog los moet kopen bij optie A maar ze zitten er bij optie B al standaard bij, dan ben je waarschijnlijk gewoon goedkoper uit met optie B.
Thx,

De leveromvang is zo ongeveer gelijk, met diverse accesoires. Net beiden even bekeken, ik vind de grill guru er net iets kwalitatiever uitzien, daar komt bij dat grill guru 20 jaar garantie op het keramiek geeft. Morgen een uurtje rijden richting de aanbieding.

• Tomatoman
  • Laatst online: 19:38

Tomatoman

Fulltime prutser

@G-addict: leuk kerstcadeau voor jezelf. Alvast veel plezier ermee :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

ASS-Ware schreef op woensdag 20 december 2023 @ 19:07:
[...]

Net de picanha binnengekregen, netjes verpakt en bezorgd zoals beloofd gelukkig!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

dbzfan schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:35:
[...]

Net de picanha binnengekregen, netjes verpakt en bezorgd zoals beloofd gelukkig!
Fijn dat hij op tijd is.

Hier vanavond ook bestelling binnen gekregen. Maar dan van Lindenhoff.
Zat ook een Picanha bij. Maar ook nog ander lekkers.
Komen veel mooie bbq dagen aan. Zeker als de regen eens stopt en er misschien een winters zonnetje komt met een bak sneeuw?
Dat bbqt toch het fijnste.

Ondertussen twijfel ik nog steeds of ik mijn kalkoen 2e kerstdag aan t spit hang of in de oven doe. Ik twijfel omdat het best een zware vogel is voor het spit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Mak Nobelen schreef op donderdag 21 december 2023 @ 12:12:
Ik heb een Inkbird ibt 2x aangeschaft. Ik zie op allerlei sites dat ik de melding van 'verlies van connectie' in de app kan uitschakelen. Echter ik zie die keuze niet staan als ik de app open bij 'thermometer'. Heeft iemand een tip hoe ik die melding wel uit kan zetten?
Ik denk dat je deze zoekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yFfs427SBWnM5vu3lO2dhFXNv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgF09XOynQnrEc2apyBZ6cZJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Dennis1812 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:58:
[...]

Fijn dat hij op tijd is.

Hier vanavond ook bestelling binnen gekregen. Maar dan van Lindenhoff.
Zat ook een Picanha bij. Maar ook nog ander lekkers.
Komen veel mooie bbq dagen aan. Zeker als de regen eens stopt en er misschien een winters zonnetje komt met een bak sneeuw?
Dat bbqt toch het fijnste.

Ondertussen twijfel ik nog steeds of ik mijn kalkoen 2e kerstdag aan t spit hang of in de oven doe. Ik twijfel omdat het best een zware vogel is voor het spit.
Hoeft niet persé aan het spit. Hier gaat hij al sinds 2009 in de BBQ op het rooster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Tomatoman schreef op donderdag 21 december 2023 @ 18:49:
@G-addict: leuk kerstcadeau voor jezelf. Alvast veel plezier ermee :)
Thx!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
Dennis1812 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:29:
Flames en flavour zou ik doen.
Ik zou bij t algehele garen een blokje whiskey vat of wijnvat ofzo toevoegen.
En 110-120 gaan zitten.

Tijd is altijd lastig schatten. Ook ivm inpakken enzo.
Inpakken hoeft toch helemaal niet met Cote de Boeuf?

@Fietstasss Houd er rekening mee dat na het rustig garen je het vlees 10-15min laat rusten. De kerntemperatuur loopt als je het vlees er af haalt nog iets op.
Ik denk dat je hem er iets eerder af moet halen wil je uiteindelijk op 51-52 zitten.
Houtskool van Welkoop is aan te raden: white quebracho of marabu bijvoorbeeld.

Ik had hem vorige week nog gemaakt (Ribeye dan) maar de garing was al nét iets te ver. Nog steeds prima voor mij maar volgende keer iets eerder er af dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bR4yM6U3hNDPbwwJefa0EJKH_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QWcVv4p9wHnWAYglG8NftKW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door remzor op 22-12-2023 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosmo.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 22:28
Dit is iets voor V&A, niet in het BBQ topic ;)

[ Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 22-12-2023 11:25 ]

Unobtanium 3D Printer Buildlog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich007
  • Laatst online: 19-09 16:35
G-addict schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:42:
Hallo Grillmeisters,

Bedankt!
Met Grill Guru koop je prima kamado voor een prima prijs. Ik zou daar voor gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G-addict
Mich007 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:41:
[...]

Met Grill Guru koop je prima kamado voor een prima prijs. Ik zou daar voor gaan.
Staat inmiddels opgebouwd en droog in de schuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
G-addict schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:27:
[...]

Staat inmiddels opgebouwd en droog in de schuur.
Prima kamado idd, ik heb hem zelf ook (de Large). Inmiddels ook zo'n beetje elk accessoire gekocht wat er is voor de GG. GG zelf heeft namelijk erg veel accessoires, dat is dus heel fijn. Nadeel is dat je geneigd bent dan ook alle te kopen... althans, ik wel :D
Pagina: 1 ... 271 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism