AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik kom van een Inkbird Ibs-6xs, een bluetooth versie op batterijen. Deze begon naar een jaar of 6 wat snel leeg te raken op een set batterijen. Vooral lastig bij lange l&s sessies. Dus ook gekeken naar een versie met Wifi en accu. Uit ook voor de IBbq-4bw gekozen. Deze heeft zowel bluetooth als Wifi. Deze op de site van Inkbird zelf voor $60 gekocht.ASS-Ware schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:48:
Ik kom er net achter dat de teflon beschermers van de probes van mijn Inkbird IBT-2X nu al scheuren.
Dit is mijn 2e set inmiddels, ik heb deze net 10 maanden.
[Afbeelding]
Ik heb Inkbird en Amazon gemaild met de vraag of ik ze los kan bestellen, maar ik neem aan van niet.
Iemand anders ook zo’n ervaring?
Edit:
Binnen 1 minuut kreeg ik een reactie van Amazon, ik mag hem terugsturen en krijg mijn geld terug.
Hmm, misschien es kijken naar een wifi versie.
Edit 2:
Ik twijfel tussen de Inkbird IBBQ-4T en de IBBQ-4BW.
Als iemand deze apparaten kent, ik sta open voor advies.
Tot nu erg tevreden over.
Ik heb de IBBQ-4T, werkt gewoon goed, niks op aan te merken, maar geen er is ook een nieuwere versie. Met een gouden randje zo te zien en monochroom schermASS-Ware schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:48:
Edit 2:
Ik twijfel tussen de Inkbird IBBQ-4T en de IBBQ-4BW.
Als iemand deze apparaten kent, ik sta open voor advies.
Het nadeel je kan daar maar 1 temperatuur tegelijkertijd op zien en moet je cyclen, voordeel monochroom scherm. Op de 4T zie je 4 temperaturen tegelijkertijd.
Op de BW zie je ook 4 temperaturen tegelijk?cricque schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:14:
[...]
Ik heb de IBBQ-4T, werkt gewoon goed, niks op aan te merken, maar geen er is ook een nieuwere versie. Met een gouden randje zo te zien en monochroom scherm
Het nadeel je kan daar maar 1 temperatuur tegelijkertijd op zien en moet je cyclen, voordeel monochroom scherm. Op de 4T zie je 4 temperaturen tegelijkertijd.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Dank je.Luuk1983 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:46:
[...]
De 4BW is het nieuwere model, daarom heb ik die gekozen over de 4T. Hele fijne thermometer moet ik zeggen! Als je er nog iets specifieks over moet weten, laat maar weten!
Ik heb er idd wel een vraag of 2 over.
Kun je instellen dat je BT of Wifi wilt gebruiken?
Ik kan me zo voorstellen dat hij BT gebruikt als je dichtbij staat er Wifi als BT wegvalt, maar valt er dan ook een deel van de grafiek weg?
De IBT-26S ja, gebruikt 5Ghz Wifi, maja, lekker belangrijk, denk ik dan.cricque schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:14:
[...]
Ik heb de IBBQ-4T, werkt gewoon goed, niks op aan te merken, maar geen er is ook een nieuwere versie. Met een gouden randje zo te zien en monochroom scherm
Hij geeft de temperatuur van een probe aan en ambient, wellicht probes met ook een omgevingstemperatuur sensor.
Keuze, keuzes.
Nee de grafiek valt niet weg. Ik gebruik m überhaupt niet via bluetooth, veel te irritant dat switchen van verbinding. Ik denk dat de data de cloud in gaat sowieso.ASS-Ware schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:02:
[...]
Dank je.
Ik kan me zo voorstellen dat hij BT gebruikt als je dichtbij staat er Wifi als BT wegvalt, maar valt er dan ook een deel van de grafiek weg?
https://inkbird.com/products/smoker-fan-controller-isc-027bw
ben eens benieuwd hoe goed dat werkt

https://inkbird.com/cdn/s...027BW_785_440_875x440.jpg
[ Voor 47% gewijzigd door pina op 30-08-2023 17:27 ]
Ja, ik heb net even gekeken. Wist het niet meer zeker.Luuk1983 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:16:
[...]
Op de BW zie je ook 4 temperaturen tegelijk?
Je kunt in de app aangeven of je Wifi, BT of beide wilt verbinden.ASS-Ware schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:02:
[...]
Dank je.
Grafiek valt niet weg. Wordt zoals al werd aangegeven opgeslagen in de cloud.
Je kan per probe, of eigenlijk per poort, + en - geven, maar als je de probes later in een andere poort hebt, verhuizen de calibraties dan mee?
Lijkt me niet.
Wat is jullie ervaring hiermee?
:strip_exif()/f/image/CXqvhFJOvYHPvmqwKnaZ71Ae.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6k2CXdUUMI8dNnx0aFZjMjn5.jpg?f=fotoalbum_large)
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Klopt wat je zegt. Je kunt in de app de poort corrigeren voor de afwijking van de probe. (Op zich logisch aangezien de probe een dom ding is dat je niet kunt aanpassen). In de app heeft elke poort een kleur die overeenkomst met de kleur van de probe. Dus als je dit aanhoudt, geven je probes de juiste temperatuur aan.ASS-Ware schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:18:
En hoe zit het met het calibreren van de 4 probes van de Inkbird IBBQ-4T en de IBBQ-4BW?
Je kan per probe, of eigenlijk per poort, + en - geven, maar als je de probes later in een andere poort hebt, verhuizen de calibraties dan mee?
Lijkt me niet.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Wat een mooie houder voor die lamp. Heb je een link van die onderzetter/houder?Hari-Bo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:25:
Vandaag de spontane bbq op vakantie en nieuwe laag gegeven. Eerst even opgestookt met houtskool maar veel te snel en vluchtig. Ik had nog wat hout en dat is de perfecte brandstof. Op vakantie uiteraard het makkelijke sleur en pleur vlees, maar met open vuur spelen blijft leuker dan een kamado. En nog een petroleum lamp gekregen voor mijn verjaardag, die komt vanavond goed van pas.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lamp heb ik al..
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Wat een heerlijk gezicht! Welke regio zit je waar je nog lekker met open vuur mag spelen?Hari-Bo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:25:
Vandaag de spontane bbq op vakantie en nieuwe laag gegeven. Eerst even opgestookt met houtskool maar veel te snel en vluchtig. Ik had nog wat hout en dat is de perfecte brandstof. Op vakantie uiteraard het makkelijke sleur en pleur vlees, maar met open vuur spelen blijft leuker dan een kamado. En nog een petroleum lamp gekregen voor mijn verjaardag, die komt vanavond goed van pas.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
XPENG G9 Performance 2024
Nu kan ik een upgrade gaan kopen. Ik wilde eigenlijk gaan voor de Classic Joe II. Die kan ik voor 1500 of 1600 (als ik ga voor de houtskoolmand, vind ik nu wel handig, is dat handig bij de Classic Joe ook?) halen met alle accessoires die ik wil. Eigenlijk wilde ik liever de Primo Large, maar die vond ik veel te duur (€2200 ex accessoires). Deze heb ik nu gevonden op marktplaats (nieuw) voor 1800 met alle accessoires. Nou ga ik toch twijfelen. Hebben jullie nog advies?
https://www.kamado-nederland.nl/product/classic-joe-ll/DennisCle schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:08:
Iemand komt vanavond de Grizzly Grills ophalen.
Nu kan ik een upgrade gaan kopen. Ik wilde eigenlijk gaan voor de Classic Joe II. Die kan ik voor 1500 of 1600 (als ik ga voor de houtskoolmand, vind ik nu wel handig, is dat handig bij de Classic Joe ook?) halen met alle accessoires die ik wil. Eigenlijk wilde ik liever de Primo Large, maar die vond ik veel te duur (€2200 ex accessoires). Deze heb ik nu gevonden op marktplaats (nieuw) voor 1800 met alle accessoires. Nou ga ik toch twijfelen. Hebben jullie nog advies?
1285
Ik heb er de houtskoolmand bij en vind dat erg prettig werken. Alleen kan ik het niet vergelijken met zonder want ik heb hem vanaf het begin.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe kan jij nou een BBQ vergeten? Je hebt er maar een stuk of triljoenHari-Bo schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:16:
Je gaat op vakantie en vergeet je barbecue, dan maar één in de buurt op de kop tikken.
Ditmaal een RVS Petromax Vuurton feuerhand Pyron met een bakplaat. Morgen even goed inbranden.
[Afbeelding]
Ja precies die + accessoires (rooster, pizzasteen, regenhoes, uitbreider + houtskoolmand) kom ik op ~€1600.Gonadan schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:37:
[...]
https://www.kamado-nederland.nl/product/classic-joe-ll/
1285
Ik heb er de houtskoolmand bij en vind dat erg prettig werken. Alleen kan ik het niet vergelijken met zonder want ik heb hem vanaf het begin.
Dan is de stap naar de Primo niet heel groot meer al zie ik nu wel dat de aanbieding die ik zag zonder onderstel is.
Iemand nog tips hoe ik de witte aanslag van de lijm rond het ventilatierooster goed kan schoonmaken? Wil de kamado uiteraard netjes afleveren!
hij zal vast goed fikken, net als de Atago, zo met die secundaire luchttoevoer maar hij zal waarschijnlijk ook hetzelfde 'euvel' als de Atago hebben: door de dubbelwandige constructie heb je maar weinig stralingswarmte aan de zijkanten.Hari-Bo schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:16:
Je gaat op vakantie en vergeet je barbecue, dan maar één in de buurt op de kop tikken.
Ditmaal een RVS Petromax Vuurton feuerhand Pyron met een bakplaat. Morgen even goed inbranden.
[Afbeelding]
nu je hem gebruikt heb: is dat ook jouw ervaring?
En qua warmte, flink volgooien
:strip_exif()/f/image/dSUWSz7OYM0U5gq20N3iKDv5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Hari-Bo op 31-08-2023 18:11 ]
Het luxe buitenleven heeft nieuwe eigenaar en 25% korting. Loopt tot 23:59 vandaag.DennisCle schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:08:
Ik wilde eigenlijk gaan voor de Classic Joe II. Nou ga ik toch twijfelen. Hebben jullie nog advies?
Kolenmand is een must. Veel makkelijker reinigen en bijvullen.
Een primo, is fijn vanwege die vorm maar een kleinere extra bbq is soms fijn. Zo heb ik net de KJJ weer aangestoken met de sear grate (zou ik enkel kopen in aanbieding) voor wat worsten en speklappen.
De Masterbuilt (zwarte KJC1) is nu al even werkloos met de snelle stukjes vlees. Die wordt enkel nog gebruikt voor picanha en ribeye te roken.
[ Voor 44% gewijzigd door Chevy454 op 31-08-2023 18:29 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik gebruik zelf de flameboss pit controllers, erg fijn spul!pina schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:25:
deze controller gekocht:
https://inkbird.com/products/smoker-fan-controller-isc-027bw
ben eens benieuwd hoe goed dat werkt
https://inkbird.com/cdn/s...027BW_785_440_875x440.jpg
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Is Erik er mee gestopt? Jaren geleden(2016 ofzo) met BB en KJJ daar gehaald.Chevy454 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:23:
[...]
Het luxe buitenleven heeft nieuwe eigenaar en 25% korting. Loopt tot 23:59 vandaag.
Kolenmand is een must. Veel makkelijker reinigen en bijvullen.
Een primo, is fijn vanwege die vorm maar een kleinere extra bbq is soms fijn. Zo heb ik net de KJJ weer aangestoken met de sear grate (zou ik enkel kopen in aanbieding) voor wat worsten en speklappen.
De Masterbuilt (zwarte KJC1) is nu al even werkloos met de snelle stukjes vlees. Die wordt enkel nog gebruikt voor picanha en ribeye te roken.
De KJ II is nu wel aantrekkelijk qua prijs…
[ Voor 3% gewijzigd door The Fatal op 31-08-2023 20:42 ]
Volgens hun Facebook pagina wel. Daar zag ik ook de actie.The Fatal schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:39:
Is Erik er mee gestopt?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Vreemde sortering.ASS-Ware schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:29:
Thanks all, ik heb de 4BW besteld.
/f/image/30B2pB4KLlSIHeVfx5eVTOEA.png?f=fotoalbum_large)
Keuzes, keuzes.
/f/image/K3pODoVEGk1uOCQxzzjaQan8.png?f=fotoalbum_large)
Goed Engels.
/f/image/zYZjcNTeEkBUFKXZbtC6anln.png?f=fotoalbum_large)
Enfin, hij doet het wel.
/f/image/3nvIvbCqp4auCJFHgsAlpNLr.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VNVShVOCrySqLYlnuFC50Bap.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar eerst even een voorgerecht.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wPjrqMCQUVgIDCeO712diH5e.jpg?f=user_large)
Vervolgens een uurtje langzaam garen met houtsnippers van appelhout, tot een graad of 61.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I1LNdrHE5x5Daf7OxBqincSX.jpg?f=user_large)
Het resultaat zijn vier fantastisch sappige koteletten, met een duidelijke maar subtiele rooksmaak.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YjMAX2eTOVCmKiQfdUa4dF6X.jpg?f=user_large)
Ik vond ergens een recept dat er (met bruine basterdsuiker) gekaramelliseerde appel en rode ui bij serveerde. Wat een goede combinatie
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bForbhkFV3dgXc0iFY1lHEH2.jpg?f=user_large)
En zo ziet dat er op het terras uit:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IVpuj9crIFJ9fdVf2Nc5zwMi.jpg?f=user_large)
Wat mij betreft een typisch herfstgerecht, maar dan geserveerd in de ondergaande zomerzon.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Anyone, of moet ik toch echt half moons aan gaan schaffen?
Blijkbaar kun je de klemmetjes op van het multi level cooking systeem loshalen

[ Voor 10% gewijzigd door robbydw op 06-09-2023 11:38 ]
Geen commentaar
Geldt dit ook voor die Half moon? Van het weekend gebruikt op de bbq, maar vond dat ie ook nog wat los lag.robbydw schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:12:
Ik heb sinds eind vorig jaar een Bastard Urban Large 2022 en enige tijd geleden een cast iron grid gekregen die ik deze week voor het eerst wilde gebruiken. Het is een full moon versie en ik heb werkelijk waar geen idee hoe ik deze stabiel kan plaatsen op het multi level cooking systeem. Bovenop ligt de grid instabiel en een verdieping lager (waar de deflectors normaliter liggen) krijg ik hem niet tussen gepropt.
Anyone, of moet ik toch echt half moons aan gaan schaffen?
Blijkbaar kun je de klemmetjes op van het multi level cooking systeem loshalenProblem solved.
Voor de half moon zijn die klemmetjes juist bedoeld, zodat deze op zijn plek blijven liggen. Iets speling heb je dan wel, maar zou minimaal moeten zijn._AN schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:40:
[...]
Geldt dit ook voor die Half moon? Van het weekend gebruikt op de bbq, maar vond dat ie ook nog wat los lag.
Geen commentaar

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tcTpiY67IU9PazkocCFbjT97.jpg?f=user_large)
Alleen zo’n compacte kamado op de grond is toch niet heel prettig bbqen is gebleken.
Hiervoor zojuist een Ikea Bror meubel op wielen gekocht, een gat gezaagd in de bovenkant en de kamado past er perfect in.
Alleen de houten plaat nog even lakken of beitsen.
:strip_exif()/f/image/vUXRPWyknMKiAfdF6sJeoQOL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cIbR9ObXSHFARy964rEMtiOk.jpg?f=fotoalbum_large)
inwrijven met een teentje look wellicht, wat grove peper & zout....
You don't need eyes to see, you need vision
Is dit de 38 cm variant? Ik zit er ook aan te denken om er één te kopen. Zijn veelal met 4 personen niet zo'n super grote eters. Hebben wij dan aan een 38 cm genoeg? (Eerste echte egg bbq
yorroy schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:48:
Deze zomer een Inferno gekocht bij de Hornbach om te kijken of een kamado wat voor mij is. Tot nu toe bevalt het super!
Alleen zo’n compacte kamado op de grond is toch niet heel prettig bbqen is gebleken.
Hiervoor zojuist een Ikea Bror meubel op wielen gekocht, een gat gezaagd in de bovenkant en de kamado past er perfect in.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hangt er vanaf of je tegelijk sidedisher erop wil maken, ik begon met een compact (maar met z'n tweeen thuis), maar dat werd me al snel te klein en toch voor een large gegaan en geen moment spijt van gehad. Verbruik in kolen valt me ook alles mee, maar ik doe bijna alles low en slow. Einde sessie van een uur of 8 zit de kolen mand nog half vol vaakimpactftw schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:23:
Ziet er netjes uit!![]()
Is dit de 38 cm variant? Ik zit er ook aan te denken om er één te kopen. Zijn veelal met 4 personen niet zo'n super grote eters. Hebben wij dan aan een 38 cm genoeg? (Eerste echte egg bbq)
[...]
Klopt, is inderdaad de 38cm.impactftw schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:23:
Ziet er netjes uit!![]()
Is dit de 38 cm variant? Ik zit er ook aan te denken om er één te kopen. Zijn veelal met 4 personen niet zo'n super grote eters. Hebben wij dan aan een 38 cm genoeg? (Eerste echte egg bbq)
[...]
Hier met 2 volwassenen en 3 kinderen lukt dat heel aardig. Er past meer op dan ik aan het begin dacht.
hier ook een direct recept:Tomatoman schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:48:
Voor vanavond heb ik een stuk van 800 gram presa Iberico. Nu kan ik van dit (dure) stuk vlees eigenlijk maar één recept vinden, waarin het vlees met een reverse sear naar 68 °C wordt gebracht. Dat klinkt als een goed plan. Of heeft iemand een betere suggestie ?
[Afbeelding]
https://bbqstreet.nl/rece...l-en-gestoofde-sjalotten/
Maar als je de tijd hebt en het stuk vlees dik genoeg is zou ik ook een reverse sear doen. Gewoon inschatten alsof het een biefstuk is.
( De rationale dat collageen wordt omgezet in gelatine (aangezien het wat werkvlees is) lijkt me bij deze kerntemperaturen niet van toepassing (aangezien die te laag is voor de omzetting). )
Ik heb het een keer direct gedaan (aangezien het wat dunner was). Heerlijk stuk vlees. Alvast smakelijk eten!
[ Voor 4% gewijzigd door Jaspervl op 09-09-2023 13:54 ]
Dat is grappig, ze serveren er gestoofde sjalotten en gebakken appel bij. Laat ik dat nou net vorig weekend hebben gemaaktJaspervl schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:53:
[...]
hier ook een direct recept:
https://bbqstreet.nl/rece...l-en-gestoofde-sjalotten/
Wat een goed idee zeg, heel nice!yorroy schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:48:
Deze zomer een Inferno gekocht bij de Hornbach om te kijken of een kamado wat voor mij is. Tot nu toe bevalt het super!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tijd voor de verslagleggingTomatoman schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:48:
Voor vanavond heb ik een stuk van 800 gram presa Iberico.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tzoJ7XMnDkI0RJdVjGM8Utx5.jpg?f=user_large)
Het vlees heb ik heel lichtjes voorzien van deze rub:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gVR5jrWo7kt32H0eZMtcEXdT.jpg?f=user_large)
Deze is heel geschikt voor varkensvlees, met een duidelijke rooksmaak, zoete tonen en wat hitte.
Daarna 3 uur laten staan. Op indirect vuur (120 °C) heb ik het vlees met rookhout van kersen langzaam naar 60 °C gebracht. Toen de rest van het hoofdgerecht bijna klaar was heb ik het vlees op direct vuur kort gegrild en daarna afgedekt met aluminiumfolie even laten rusten. Het gaarde door naar 69 °C. Je kunt op de foto het vlees zien glanzen door het hoge vetgehalte, ik heb er niets aan olie of vet op aangebracht.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zHWB3GLkdh8PGiHGCWhDKl6V.jpg?f=user_large)
In de tussentijd kon ik in olijfolie in 4 minuten tijd gehalveerde pruimen bakken (!), met de snijzijde naar beneden in de koekenpan.
Het resultaat was een hoofdgerecht met Spaanse en mediterrane invloeden: preso Iberico, krokant geroosterde aardappelen met een pittige (Spaanse) salsa brava. Erbij geen groenten maar zoet en zuur fruit: gebakken pruim, lampionvrucht en gedroogde abrikoos, vijg en dadel. Die smaken combineerden mooi met het vlees.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sCBSWbrmUdU6x13JHF1MgFfj.jpg?f=user_large)
Wat een heerlijk stukje varkensvlees was die presa Iberico
Dit is de salsa brava. Goed pittig, maar zelfs mijn dochter – die absoluut geen fan is van pittige smaken – vond hem erg lekker. Ik had hem als een probeersel gekocht bij Hanos en die aankoop is absoluut voor herhaling vatbaar
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TcRazcPlPedejEZDFfPZZ2KM.jpg?f=user_large)
Mooie en betaalbare oplossing! Ben benieuwd of dat ding het ook zou houden buiten als het niet onder een afkapje staat.yorroy schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:48:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Regenhoes erover scheelt al veel natuurlijk.DennisCle schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:55:
[...]
Mooie en betaalbare oplossing! Ben benieuwd of dat ding het ook zou houden buiten als het niet onder een afkapje staat.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ziet er goed uit!yorroy schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:48:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even een complete offtopic vraag, welke tuinset heb je daar staan op de tweede foto?

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
2 jaar geleden bij Kees Smit gekocht.MiBe schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:20:
[...]
Ziet er goed uit!
Even een complete offtopic vraag, welke tuinset heb je daar staan op de tweede foto?
Ik denk dat het deze is:
https://www.keessmit.nl/f...geset-4-delig-118939.html
Handvaten worden vervangen door nieuwe.
:strip_exif()/f/image/4Lp6ILFssQC71oZ5SEdeWSvM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Hari-Bo op 10-09-2023 17:48 ]
Ben daarom op zoek naar een simpele voerton met schroefdeksel, als:
https://www.welkoop.nl/vo...LKoZ3alaXd4aAtxQEALw_wcB]
Iemand ervaring met deze en hoeveel liter heb ik nodig om een zak van 15 kg houtkool in te kunnen doen?
60 liter zou moeten lukkenMich007 schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:26:
Ik merk dat rond dit jaargetijde mijn houtskolen wat vochtig worden in mijn schuurtje.
Iemand ervaring met deze en hoeveel liter heb ik nodig om een zak van 15 kg houtkool in te kunnen doen?
Ik heb die voor mijn kippenvoer, blijft altijd droog zelfs in de stromende regen. Alleen dan de 25l versie.Mich007 schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:26:
Ik merk dat rond dit jaargetijde mijn houtskolen wat vochtig worden in mijn schuurtje.
Voor mijn pellets voor de smoker heb ik van zulke tonnen, https://www.kruizinga.nl/...53-osnp/nieuw/53-osnp2-30 (alleen dan ergens anders gekocht) en die werken ook prima. Blijft ook altijd waterdicht.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ik gebruik al jaren de 120 liter variant en daar kan ik ongeveer 2 zakken tegelijk in kwijt.Mich007 schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:26:
Hier past het in een 60 liter voerton, werkt perfect, altijd kurkdroog. Ik ga er nog een bij kopen zodat ik apart briketten en houtskool stukken kan bewaren 🙂Mich007 schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:26:
Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C
:strip_exif()/f/image/e1BiJNkbV1uOVLJpIxZUhNEh.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 29% gewijzigd door Tomatoman op 11-09-2023 11:20 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Zelf vind ik deze wel mooi, maar ik ben bang dat die te klein is voor zo'n zak houtskool.Mich007 schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:26:
https://www.welkoop.nl/we...-groen-53-l_1331481?sku=1
[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 11-09-2023 12:01 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Toch net ook een andere smaak, doordat je deels ook directe stralingswarmte krijgt en meer rooksmaak (ook omdat vet in de kolen kan druppen)?MrVegeta schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:54:
Ik zit te overwegen om een speksteen aan te schaffen. Voornamelijk voor steak (ribeye, picanha), maar ook wel smashburgers. Ben zelf niet zo van de vis. Ik heb de voor en nadelen doorgenomen (weinig onderhoud, veel oppervlakte om te grillen / duur in aankoop, duurt lang om op te warmen) en voor mij wegen de voordelen hoger dan de nadelen. Het enige wat ik me afvraag, wat doe ik nu met mijn gietijzeren rooster [Afbeelding] ? Waarom zou ik nog iets hier op willen grillen? Behalve dan de mooie streepjes...
Hoe dan ook lijkt me "bewaren" de meest voor de hand liggende optie? Weggooien is zonde en ik kan me niet voorstellen dat je er tweedehands (zeker zo tegen het eind van het seizoen) nog een interessant bedrag voor kan vangen?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
En hopen dat niemand deze als GFT & etensresten container gebruikt.Gonadan schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:01:
[...]
Zelf vind ik deze wel mooi, maar ik ben bang dat die te klein is voor zo'n zak houtskool.
[ Voor 28% gewijzigd door Hari-Bo op 11-09-2023 13:27 ]
Bewaren, voor als je geen zin hebt om lang te wachten maar toch een burger wil grillenMrVegeta schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:54:
Ik zit te overwegen om een speksteen aan te schaffen. Voornamelijk voor steak (ribeye, picanha), maar ook wel smashburgers. Ben zelf niet zo van de vis. Ik heb de voor en nadelen doorgenomen (weinig onderhoud, veel oppervlakte om te grillen / duur in aankoop, duurt lang om op te warmen) en voor mij wegen de voordelen hoger dan de nadelen. Het enige wat ik me afvraag, wat doe ik nu met mijn gietijzeren rooster [Afbeelding] ? Waarom zou ik nog iets hier op willen grillen? Behalve dan de mooie streepjes...
Even snel een burger op de kamado als lunch tijdens thuiswerken
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bij die blauwe vaten heb ik toch altijd het idee dat er wat anders gekookt wordt dan een bbqOzzie schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:04:
[...]
Ik heb die voor mijn kippenvoer, blijft altijd droog zelfs in de stromende regen. Alleen dan de 25l versie.
Voor mijn pellets voor de smoker heb ik van zulke tonnen, https://www.kruizinga.nl/...53-osnp/nieuw/53-osnp2-30 (alleen dan ergens anders gekocht) en die werken ook prima. Blijft ook altijd waterdicht.
Ik gebruik een simpele open kunststof bak waar ik de zak met kolen in zet.Mich007 schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:26:
Gaat prima.
Kan ook, gebruik zelf altijd de gietijzeren plancha eigenlijk.Gonadan schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:38:
Maar dat kan ook weer prima op een gewoon rooster?
Moet toch op een of andere manier die mooie stukken vlees voor op de barbecue financierenTogi schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:28:
[...]
Bij die blauwe vaten heb ik toch altijd het idee dat er wat anders gekookt wordt dan een bbq
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Bakplaat bedoel je dan toch? Kan ook natuurlijk, lijkt iets meer op de genoemde steen.Bokkie schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:45:
Kan ook, gebruik zelf altijd de gietijzeren plancha eigenlijk.
Uiteindelijk kan het op vele manieren maar ik bedoelde dat je voor ff snel hamburgers bakken bier per se dat gietijzeren rooster hoeft te bewaren.
Bij ff snel zal hij ook minder heet worden dus heb je waarschijnlijk ook minder voordeel van eventuele streepjes.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
You don't need eyes to see, you need vision
Erg tevreden en smaakte zeer goed! Totaal ongeveer 2,5 uur op de kamado gelegen.
:strip_exif()/f/image/snwWEPWd09m3tHzv3x92Kxs4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BzPfngX6584GzHcPW1yznD2n.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe haal je de kolen eruit? Zeker als ie voorbij de helft leeg is?Hari-Bo schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:11:
[...]
Ik gebruik al jaren de 120 liter variant en daar kan ik ongeveer 2 zakken tegelijk in kwijt.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik gebruik het icm een ouderwetse kolenschep, de onderste laag is wel kantelen uiteraard maar prima te doen.Martinusz schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:35:
[...]
Hoe haal je de kolen eruit? Zeker als ie voorbij de helft leeg is?
Ik kan natuurlijk pulled pork maken, maar dat maak ik altijd al
We wilden eigenlijk belegde broodjes gaan bestellen, maar ik schrok best van de prijs daarvan. Voor dat geld kan ik net zo goed zelf iets maken, nog lekkerder ook...
Vraag is hoeveel moeite je ervoor wil doen. je kan ook een mixed platter oid fixen, maar dat is dan weer veel werk. (moink balls, wings, paar ribs om te verdelen, jalapeno's, burnt ends etc)
Burger party, byob smoked, grilled smashed, single double triple, broodjes, toppings etc.
Of broodje ribfinger, zit ook niet veel werk in en is best betaalbaar vlees
Gisteren even bij Welkoop geweest, maar die leek me inderdaad net iets te klein.Gonadan schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:01:
[...]
Zelf vind ik deze wel mooi, maar ik ben bang dat die te klein is voor zo'n zak houtskool.
Ben uiteindelijk toch maar voor de ronde 60l ton gegaan.
Ik hoop dat het erin past, maar denk van wel. Mijn zak kolen was nu al voor de helft leeg dus binnenkort eens proberen met een volle zak.
Porchetta!Ozzie schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:48:
Iemand nog ideeën voor een lunch op de barbecue voor 14 personen die ik een dag van te voren kan klaarmaken? Goede vriend van me gaat trouwen en dit weekend is het vrijgezellenfeest.
Ik kan natuurlijk pulled pork maken, maar dat maak ik altijd almaar het is zo makkelijk om voor veel mensen te maken en (ik vind het) erg lekker.
We wilden eigenlijk belegde broodjes gaan bestellen, maar ik schrok best van de prijs daarvan. Voor dat geld kan ik net zo goed zelf iets maken, nog lekkerder ook...
Beef cheek burgers
Buikspek pita's
Criticism is prejudice made plausible.
Ik doe het laatste!co2301 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:47:
Ik heb voor mijn Kamado een kolenmand gekocht. Maar zet ik die op mn as / kolen rooster, of haal ik dat rooster eruit en laat ik de kolenmand 'hangen' in de vuurschaal?
Hier staat een plaatje bij zonder het rooster en dat is wat mij betreft ook het meest logische: https://www.voortmanbuite...l-basket-for-classic-joe/co2301 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:47:
Ik heb voor mijn Kamado een kolenmand gekocht. Maar zet ik die op mn as / kolen rooster, of haal ik dat rooster eruit en laat ik de kolenmand 'hangen' in de vuurschaal?
Hangendco2301 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:47:
Pulled chickenOzzie schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:48:
Iemand nog ideeën voor een lunch op de barbecue voor 14 personen die ik een dag van te voren kan klaarmaken? Goede vriend van me gaat trouwen en dit weekend is het vrijgezellenfeest.
Ik kan natuurlijk pulled pork maken, maar dat maak ik altijd almaar het is zo makkelijk om voor veel mensen te maken en (ik vind het) erg lekker.
Kebab spies en dan op een (verse) pita met wat ingelegde ui , griekse peper en tzatziki
Ipv de standaard pulled pork een Mexicaanse variant. Dus Mexicaanse kruiden en na het pullen mengen met fijn gesneden gegrilde paprika, bonen, plakjes jalapeño , en wat mais. Serveren op een tortilla met wat sla, Mexicaanse rijst, fried beans, guacamole, kaas en een salsa.
Je kan richting een Philly cheese steak denken. Nadeel is dat dat lastiger voor te bereiden om is (want je wil eigenlijk de steak vers bakken). Maar een steak grillen met wat rook hout. In plakken snijden en dan je broodje beleggen met wat sla, vlees, gebakken ui en een kaas saus (of een plak kaas wat je nog even op de Q legt (let dan wel op je sla)
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Zoiets dacht ik ook. Denk dat ik van 45 minuten uit ga in verband met het vlees.El-Vder schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:33:
@MrVegeta die aardappel ligt een beetje aan de grootte. Ik gooi ze meestal gewoon op de grill als ik hem aanzet. Denk dat een groot formaat zeker 30-45 minuten nodig heeft. Langer maakt eigenlijk ook weinig uit.
Pita Gyros kan je maken. Daarvoor kan je bv Turks Brood of gewoon pita broodjes halen. Gyros van het spit of grillen op de Noskos manier. Kan je goed van te voren wakker en daarna beetje opwarmen.Ozzie schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:48:
Tip van Flip: je kan de tijd op de BBQ aanzienlijk verkorten door de zoete aardappels vooraf een paar minuten in de magnetron te gooien. Dan zijn ze al voorgegaard.El-Vder schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:33:
@MrVegeta die aardappel ligt een beetje aan de grootte. Ik gooi ze meestal gewoon op de grill als ik hem aanzet. Denk dat een groot formaat zeker 30-45 minuten nodig heeft. Langer maakt eigenlijk ook weinig uit.
Ik had bij jou wel zoiets verwacht:Hari-Bo schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:40:
[...]
Ik gebruik het icm een ouderwetse kolenschep, de onderste laag is wel kantelen uiteraard maar prima te doen.
:strip_exif()/f/image/CIKu8hS5I5yVtoJhapxnmHHE.jpg?f=fotoalbum_large)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Googlen op “Smart Bunker” leert mij dat het een echt ding isDennis1812 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:04:
Als dat echt een ding is, is het verrekte cool.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Absoluut. Er zijn best veel tonnen met handige klepjes en zo alleen zijn die snel vrij prijzig, en er is een reden dat men vaak naar een simpele voerton kijkt.Dennis1812 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:04:
Als dat echt een ding is, is het verrekte cool.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ligt echt aan de grootte van de aardappel. Laatst duurde het bij mij 1 uur en 15 minuten bij een (echt) flinke aardappel op 200 graden. Kleintje zijn inderdaad vaak 30-45 min.MrVegeta schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:45:
Speksteen opgehaald. Zaterdag picanha steaks maken. Ga vrij dikke steaks snijden, 3cm. Idee is om de steen goed warm te krijgen, 275 graden. Dan de vet kant even aanzetten en vervolgens indirect tot ongeveer 42 graden. Dan afgrillen up de speksteen, beide kanten tot ongeveer 52 graden. Even laten rusten en smikkelen. Wil er een gepofte zoete aardappel bij doen. Iemand enig idee hoe lang dat ongeveer duurt?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Haha mooi excuusGonadan schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:12:
Dan zit er echt niets anders op. Dat wordt een meater block (of meerdere) halen en in elke pieper een thermometer steken.
Wat is de kerntemperatuur waar je dan naar op zoek bent eigenlijk? En als je dat poffen direct tussen de kolen wil doen gaat je meater denk ik mekkeren over te hoge omgevingstemperatuurGonadan schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:12:
Dan zit er echt niets anders op. Dat wordt een meater block (of meerdere) halen en in elke pieper een thermometer steken.
Goed rechtop zetten.Orion84 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:56:
[...]
Wat is de kerntemperatuur waar je dan naar op zoek bent eigenlijk? En als je dat poffen direct tussen de kolen wil doen gaat je meater denk ik mekkeren over te hoge omgevingstemperatuur
De pieper is rond de 95 goed in principe.
Ik twijfel nog steeds tussen een meater of zo'n inktvogel. Toffe app en echt draadloos vs dunnere en meer pennen. Nu is het nog een bedrade.
Oh en ik vond nog een leuke gadget.
:strip_exif()/f/image/WKy7NNfXvKcalSQ3eayaAewe.jpg?f=fotoalbum_large)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De plussen waren overduidelijk de smaak, het resultaat (constanter) en de snelheid waarmee je ze klaar hebt. Niet geheel onbelangrijk: de bbq is weer als nieuw en het is toch leuker om het zo te doen i.p.v. in een oven.
Wat minder was om hem op temperatuur te krijgen. Had hem van te voren schoongemaakt en de kolenmand vol gegooid. Vervolgens aangestoken met 3 aanmaakblokjes en maximale ademruimte gegeven. Toen hij echter in de buurt van de 400 graden kwam waren de kolen al zo goed als op. Konden net 2 pizza’s bakken. Dus even de stenen eruit verse kolen erop en toen kon de rest gebakken worden. Bleef vervolgens ook mooi constant rond de 450 hangen. Wellicht de volgende keer de mand volgooien en nog een bult er bovenop.. niet heel handig om met stenen van >300 graden ergens heen te moeten. Oh en de semolina bleef nogal liggen op de steen en verbrandde daar. Volgende wellicht een bakpapiertje..
[ Voor 5% gewijzigd door Ronald_O op 13-09-2023 18:51 ]
Hoe kreeg jij de bovenkant gaar, ik had laatst pizza’s gemaakt op 350. Eerste was perfect, 2de zwarte onderkant perfecte bovenkant. 3de en 4de perfecte onderkant bleke bovenkant. Misschien dat de steen (38cm) te groot is voor de Bastard medium.
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism