We moesten even met onze oma poes naar de dierenarts in de Ranzijn. ( vermoedelijk nieren of niergruis of blaas ontsteking maarja 15 jaar oude maincoon dus elke maand is er 1 meer.)
Even voor 300 euro😬 een fullspectrum bloedscan en indien mogelijk urine check( probeer dat maar eens op te vangen bij een kat die kattebakken haat en alles buiten in onze tuin wil doen..... Succes. Yep.....😂)
Dus nog even een rondje door t tuincentrum plantjes kijken en
deze
Volgend jaar of jaar daar op zou de tuin en schuur/overkapping klaar moeten zijn......
Duurzaamheid tov een kamado? Hmm dikke verlies ronde zoals Perez en Max 😁
Gebruiksgemak oei, dikke indirecte vierkante plancha, grilroosters, rook mogelijk, 12 uur op 1 bijvul actie, electronische fan voor stabiele temperatuur. Dubbelwandige deksel, multilevel rooster.
Gemakzuchtigheid ligt bij de MB.😅
Kleiner dan een kamado large? Nope lichter wel maar footprint is denk ik groter.
Ander dingetje is natuurlijk direct en indirect vs alleen indirect vd MB. Wel 335 graden mogelijk maar hoger niet.
Zijn hier mensen die in de luxe positie zitten allebei te hebben? Ben erg benieuwd naar de expliciete praktische "beperkingen" van zo'n zij stoker zoals de MB gravity is ten opzichte van een kamado large.
En de levensverwachting van zo'n MB is ook interessant.
Ok cavemann style lukt niet maar dat doe je misschien een keertje om indruk te maken maar voor je smaak beleving is het niet nodig.
Indirect is ook echt indirect en sneller te variëren in temperatuur dan met 100kg aan keramiek.
(voor en nadeel) de electronische fan stabiliseert voldoende denk ik om de stabiliteit vd kamado te evenaren. Dus grote hompen vlees 10 uurtjes slowcooken is makkelijker denk ik. Vierkant dus kom maar op met de spareribs.😍
Roest! Ja dat is denk ik wel eerder met de MB, kwestie van iets beter opbergen in de winterse periode?
Kosten iets als 50% goedkoper?
Briketten en houtskool mogelijk. (opvang bak voor as.)
Interne meet pennen set voor temperatuurs meting tbv electronische fan.
Electronica? Tja altijd een zwak punt bij buiten apparatuur, die stekkertjes zagen er niet heel robuust uit. Hing er losjes onder uit bij de lcdscherm.
Ik zou persoonlijk die bedrading meer beschermen tegen condens en druipvocht.
Opslag houtskool in dat ding is natuurlijk nogal vocht aantrekkend. Zit in een open kooi.
Ook niet handig bij ons vochtige kikkerlandje.
Maar ik ben benieuwd wat jullie nog meer kunnen bedenken. 😁
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....