Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 261 ... 341 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Voor mensen die afvragen is een pellet smoker wat ? na 3 jaar ik vind ze persoonlijk nog steeds erg prijzig, en na aanschaf wat mod's doen is zeker waardevol,

Mijn grootste klacht (was): altijd roken, valt eigenlijk wel mee achteraf gezien
pellets gaan vrij lang mee als je bv voor hogere temperaturen op "goedkoop" overschakelt van die 14kg zakken en wil je het vlees neutraal houden (alleen de marinade of naturel) pak je het in.
  • na of voor elke "cook" moet je wel de temp sensor schoonmaken, niet doen = hogere temperaturen inside en koud roken is dan zeer lastig.. kan ik je uit ervaring vertellen.
  • diverse hoogte(s) hebben in je pelletsmoker is wel nice, zeker omdat het rooster vrij warm word
  • je kan met goedkopere pellets goed bbq-en (hogere temperaturen)
  • niet teveel pellets, en wisselen tussen bv hickory en eiken/appel om het uur is wel handig.
  • met alu folie, of papier kan je ook rustig garen zonder rooksmaak
  • goedkope ikea meetprobe(s) zijn wel handig zeker omdat ze een magneet hebben
  • inbranden en deurtje open tijdens "start" en aflaten koelen is zeker een ding
  • schoonmaken wellicht een beetje olie in je brandpot had ik langer mee gedaan? maar zou het wel adviseren
  • schoorsteen is wel handig, zeker omdat er een ventilator in zit die altijd aan is.
  • "when you are looking, your not cooking" is een bij deze zeker een uitspraak die je ter harte moet nemen
  • pizza bakken gaat goed, zeker als je pizza steen op temp is en dubbele zoals hier Gonadan laat zien ik heb een lidl pizza dome gebruik werkte relatief goed.
mods/nice to have
  • zorgen dat rook alleen uit een schoorsteen ontsnapt is wel handig, zou tijdens montage zeker de juiste kit en afdicht middelen toepassen, je kan nog altijd een schoorsteen ergens scoren, gat maken. de ventilator is toch 100% aan en draait altijd als hij aanstaat en dus langere schoorsteen is ook geen issue
  • je pellets kunnen legen is wel handig maar het moet geen plek worden waar vocht naar binnen kan dus isoleer het deksel met raamisolatie, en andere gaten droge pellets zijn een must
  • zeker bij gebruik is "afkoelen" en het weer in NL/BE een ding, dus je binnen/buitenkant voorzien van extra isolerende dekens of andere isolatie middel (steen bv) die zorgt dat je warmte binnen blijft is wel erg prettig. ook consumeert je pelletgrill dan minder pellets
  • Er zijn mods of soms al aanwezig vanaf de fabriek manieren om je plaat / hitte schild te bewegen zodat je directe vlammen hebt op je vlees, let wel op "vet" dat druipt, zeker ook waard om dat in te bouwen als het er nog niet is.
  • ik gebruikte een propje alufolie om de schoorsteen gedeeltelijk te blokeren en dat werkte goed voor betreft roken .. maar met 1 rooster was het in het begin erg puzzelen totdat ik wat meer ruimte ertussen maakte (duh)
Omdat van mijn oude smoker de brandpot totaal aan het vergaan is en ik niet de juiste kon vinden enige die ik kan vinden met mijn google fu is
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQJzTC2TYWmg3EQZkHNkG4MLkMhmWXWhhcMJg&usqp=CAU
en dat grote gat aan de zijkant heb ik juist niet nodig, want de pellets vallen er boven in. Moest ik helaas over gaan tot aanschaf van een andere

ik heb een simpele las apparaat wellicht een stalen variant aanschaffen en dicht lassen ? maar nog nooit gelast.. + andere wensen

Voor het gemak mijn huidige (klikbaar voor grote versie)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/49NYJs5s.jpg

Dus ik kon kiezen tussen een Treager Austin XL (750-800 euro) of bij de makro "tarrington house barbecue", op de webshop zijn ze 550 (dat is inclusief bezorgen) maar in de winkel nog maar 60%. dus 311 inc btw, maar show model met wat parts missing naar 240 inc btw

Afbeeldingslocatie: https://prod-metro-markets.imgix.net/item_image/348fc651-302a-47a9-afe1-0bb487c6c232?auto=format,compress
linkje https://www.makro.nl/mark...19-4558-8a5d-02746d263b75

Ik zie dat er een "side" smoker https://www.bbqtime.nl/pi...moker-voor-navigator.html is wellicht nog een leuke mod die ik zelf kan bouwen ?

tot slot
Zou ik een pelletsmoker aanraden? dat is best lastig voor 100-125,- aanschaf en 3 jaar was het geen miskoop balen dat de brandpot totaal op is eigenlijk. enige wat ik mis(te) was meerdere racks op diverse hoogt(es) en directe vlammen..

vlees was eigenlijk nooit klachten over, maar culinair zijn de mensen om me heen ook niet echt van "gerookt" eten gewend of hoog op hun eigen wensen lijstje.. het slow-cooked vlees gaat er in als ketellapper daarintegen.

TLDR kortom als je twijfelt tussen pellets ding of groen ei zeker als je ook gewoon wilt bbq-en is de pelletdingus wellicht niks voor jou

ik moet nu eens gaan kijken of die nieuwe bevalt..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:16

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@vso Lijkt me toch ook vooral de vraag of je het als enige apparaat neerzet. In dat geval zou ik zeggen dat het eerder een aanvulling is op een andere BBQ dan een vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-07 21:43
Iemand hier een hele goede aanrader voor een visgerecht dat niet al te lang duurt en geen zalm is? Heb wat betreft vis nog niet heel veel in mijn repertoire. Totale bereidingstijd moet toch wel maximaal 1,5uur zijn inclusief voorbereiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DennisCle schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:25:
Iemand hier een hele goede aanrader voor een visgerecht dat niet al te lang duurt en geen zalm is? Heb wat betreft vis nog niet heel veel in mijn repertoire. Totale bereidingstijd moet toch wel maximaal 1,5uur zijn inclusief voorbereiding.
Visje grillen is ook lekker natuurlijk. Tonijn of zwaardvis gaat goed.

Zachtere vissoorten kun je bereiden op een plakje pancetta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 12:15
@DennisCle Hangt er ook vanaf hoe je het wilt bereiden. Wil je gaan roken, of grillen? Roken doe ik met regelmaat rode poon, heerlijke vis en niet al te duur. Enkel nadeel is veel graatjes, maar door ze op de juiste manier te verwijderen is het prima te doen. En je zou daarbij bijvoorbeeld gamba spies erbij kunnen bereiden.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-08 09:03
MikeyMan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:08:
While we're at it. Hoe doen jullie dat met het deeg?

Het maken van de batch deeg gaat best prima. Maar als we van 16:00 tot 20:00 pizzas aan het bakken zij, is de ervaring dat het tegen het einde toch lastig is om geen gaten in het deeg te trekken.

Ik gebruik overigens deze schep:
https://www.beefexclusief...pizza-peel-aluminium.html

30 cm breed, pas precies door het luikje van de Bastard pizza wedge. Die bevalt me overigens prima. Zit een enorm dikke steen bij, van fors oppervlak/dikte.

Echt heerlijke pizza's!
misschien moet je eens kijken om deeg van molino caputo te nemen? Ik gebruik die nu een jaar en ik vind het deeg toch wel wat steviger met die bloem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pina schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:56:
[...]

misschien moet je eens kijken om deeg van molino caputo te nemen? Ik gebruik die nu een jaar en ik vind het deeg toch wel wat steviger met die bloem
Kunnen weleens een ander bloem proberen.
Tis meer dat de eerste paar pizzas prima zijn. Maar dat er na verloop van tijd wat rek uit gaat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Iemand ideeen voor een goed alternatief voor een Ikea Grilskar voor naast de bbq? Kan eigenlijk niks vinden in dezelfde prijsklasse.

https://www.ikea.com/nl/n...oestvrij-staal-s29390107/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:52

Tomatoman

Fulltime prutser

Gonadan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:03:
[...]

Ik kon er nu al doorheen kijken op sommige stukken, veel dunner gaat niet lukken. :D
Het randje had wellicht wel smaller gekund, dat scheelt ook.
Een dikke deegrand en een gat in het midden – weet je zeker dat je geen donut beschrijft? :+
Wat mooie vissen zijn voor de barbecue zijn een beetje stevige filets, die niet te snel uit elkaar vallen. Iets als bijvoorbeeld tong is daarom geen gelukkige keuze. Wat wél goede keuzes zijn: zeewolffilet en zeeduivelfilet. Zorg dat je filets hebt die langgerekt en niet te dun zijn (dat kan prima door bijvoorbeeld een zeeduivelstaart over de lengte doormidden te snijden), doe er peper en zout op en omwikkel met serranoham. Even indirect grillen op de barbecue (of in de oven) op een temperatuur van zo’n 175 graden en je eindigt met een leuk visgerecht van de barbecue.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Z___Z schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:30:
Iemand ideeen voor een goed alternatief voor een Ikea Grilskar voor naast de bbq? Kan eigenlijk niks vinden in dezelfde prijsklasse.

Ga eens kijken bij een outlet voor horeca-apparatuur, bijvoorbeeld naast Hanos Zwolle of naast Hanos Amsterdam. Als je geluk hebt kom je daar iets passends tegen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:32
Zeebaars (met wat citroen en kruiden in de buik) is heerlijk. Rode poon is idd ook erg lekker.

Sardientjes ook
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51259836628_a2c7420aa5.jpg
Ben je meteen op het strand in Spanje ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Jaspervl op 26-07-2023 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Z___Z schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:30:

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

De keter is prima

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:22

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MikeyMan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:05:
Tis meer dat de eerste paar pizzas prima zijn. Maar dat er na verloop van tijd wat rek uit gaat ofzo.
Eerder beginnen zodat ze niet te lang rijzen? Of een halve batch pas later uit de koelkast halen?
Ik houd ze wel afgedekt zolang ik ze nog niet gebruik, wellicht helpt dat?

(misschien meer iets voor het pizzatopic overigens)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gonadan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:54:
[...]

Eerder beginnen zodat ze niet te lang rijzen? Of een halve batch pas later uit de koelkast halen?
Ik houd ze wel afgedekt zolang ik ze nog niet gebruik, wellicht helpt dat?

(misschien meer iets voor het pizzatopic overigens)
Oh is dat er ook al... :X
Afgedekt houden we ze wel, kunnen ze wel in de koelkast proberen volgende keer.

Eerder beginnen is niet helemaal de bedoeling. Ik bedoel; om 16:00 gaat de eerste pizza erop, en dan om 20:00 de laatste ofzo. Tis meer dat dat de tijd is die eroverheen gaat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

MikeyMan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:21:
@vso Lijkt me toch ook vooral de vraag of je het als enige apparaat neerzet. In dat geval zou ik zeggen dat het eerder een aanvulling is op een andere BBQ dan een vervanging.
ligt aan de WAF factor .. en/of je budget

Voor mij is het de enige, heb namelijk simpelweg de ruimte niet voor een 2de met 1,5m en ze nemen 80% -100% van die ruimte in.

Voor mij is ook een vereiste dat er ook een trek is .. al dan niet ondersteunt door ventilator ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Dorada smaakt ook beetje als zalm maar anders.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

vso schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:16:
[...]

ligt aan de WAF factor .. en/of je budget

Voor mij is het de enige, heb namelijk simpelweg de ruimte niet voor een 2de met 1,5m en ze nemen 80% -100% van die ruimte in.

Voor mij is ook een vereiste dat er ook een trek is .. al dan niet ondersteunt door ventilator ..
Maar hoe doe je ff snel een paar burgers, hotdogs of kippetjes dan? Of gegrilde groenten? Lijkt me een pellet smoker niet ideaal voor. En eerlijk gezegd gebruik ik daarvoor toch de combinatie met m'n gas grill.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 26-07-2023 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

MikeyMan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:25:
[...]
Maar hoe doe je ff snel een paar burgers, hotdogs of kippetjes dan? Lijkt me een pellet smoker niet ideaal voor.
Juist wel, je gooit de deur open .. stand "aan" en na 15min ben je eigenlijk ready to go, om van alles te doen. maar met deur open/dicht en standje 250 graden ga je wel enorm hard door je pellet(s) heen. hier gebruik ik dan de gewone kachel pellets voor, die zijn 8 euro ofzo per 14kg

De smaak zakken zijn overgens 25 euro per 10kg

wat meer details:

je hebt brandpot --> "diffuser" --> vuurplaat, voor mijn oude waren ze beide "vast" en dicht

De diffuser hier kunnen afhankelijk van het model gaten in zitten.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.carnivorestyle.com/wp-content/uploads/2021/06/How-To-Install-A-Diffuser-Plate-On-A-Pit-Boss-700FB-Featured-Image.jpg?strip=all&lossy=1&ssl=1

je hebt variatie(s) of dichte platen..
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSa6tXcNPud7RtsqS-VtqmJrK1WXsm9eBg3ayD3fMBImNgk0wC9ZT-AJidL6BTmzxUgb60&usqp=CAU

nu heb ik ook deze, ik weet niet of ik hier happy mee ga zijn, ik doe mijn oude nog niet weg wellicht kan ik wat mix en matchen ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MikeyMan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:56:
[...]

Oh is dat er ook al... :X
Afgedekt houden we ze wel, kunnen ze wel in de koelkast proberen volgende keer.

Eerder beginnen is niet helemaal de bedoeling. Ik bedoel; om 16:00 gaat de eerste pizza erop, en dan om 20:00 de laatste ofzo. Tis meer dat dat de tijd is die eroverheen gaat denk ik.
Ik bedoel eerder beginnen als in minder lang laten rijzen voordat je met de eerste begint.

En jep: Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2 :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
MikeyMan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:05:
[...]

Misschien moet je ze ook langer kneden. Als je te veel kneedt worden ze te elastisch. Bij jou is het precies net het omgekeerde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pina
Vandaag de zalm kunnen warmroken.

- Kamado stabiel op 70 graden gehouden
- Interne temperatuur na ongeveer 3 uur was 59 graden

Voor volgende keer wil ik de interne temperatuur wat lager houden want het mocht net iets rauwer binnenin. Het was wel zeer zacht en er was voldoende vocht

Buitenkant was heerlijk. Al denk ik misschien om volgende keer de keteltemperatuur hoger te doen en de interne temperatuur lager, dan kan de buitenkorst nog iets meer spreken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:08
Dorade?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0U125Z7VkVhxMYGRKHo1EubbnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCdwMDn6AljLCYgFQhYiYKII.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhrhZf3YCIp1KqCGM1F3XBa-jVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRBqnsF7wOR7x2qMrTHOJstH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZFN7K02TmsKW3T4D5i5HLl49J4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E0ZJMJokBL8YPqu4tT9Es8E9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGNJ6UJUmvhr7lWzms4UW7BXP0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5kE6EdMda1CLMMVQIM1Uwuc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
pina schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:40:
Vandaag de zalm kunnen warmroken.

- Kamado stabiel op 70 graden gehouden
- Interne temperatuur na ongeveer 3 uur was 59 graden

Voor volgende keer wil ik de interne temperatuur wat lager houden want het mocht net iets rauwer binnenin. Het was wel zeer zacht en er was voldoende vocht

Buitenkant was heerlijk. Al denk ik misschien om volgende keer de keteltemperatuur hoger te doen en de interne temperatuur lager, dan kan de buitenkorst nog iets meer spreken
Doe eens 150C dome en kerntemp 50C.
Ik hoor graag of je veel verschil merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Vorige maand ook gedaan bij de familie en was best goed :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

vso schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:16:
Voor mensen die afvragen is een pellet smoker wat ? na 3 jaar ik vind ze persoonlijk nog steeds erg prijzig, en na aanschaf wat mod's doen is zeker waardevol,

Mijn grootste klacht (was): altijd roken, valt eigenlijk wel mee achteraf gezien
pellets gaan vrij lang mee als je bv voor hogere temperaturen op "goedkoop" overschakelt van die 14kg zakken en wil je het vlees neutraal houden (alleen de marinade of naturel) pak je het in.
  • na of voor elke "cook" moet je wel de temp sensor schoonmaken, niet doen = hogere temperaturen inside en koud roken is dan zeer lastig.. kan ik je uit ervaring vertellen.
  • diverse hoogte(s) hebben in je pelletsmoker is wel nice, zeker omdat het rooster vrij warm word
  • je kan met goedkopere pellets goed bbq-en (hogere temperaturen)
  • niet teveel pellets, en wisselen tussen bv hickory en eiken/appel om het uur is wel handig.
  • met alu folie, of papier kan je ook rustig garen zonder rooksmaak
  • goedkope ikea meetprobe(s) zijn wel handig zeker omdat ze een magneet hebben
  • inbranden en deurtje open tijdens "start" en aflaten koelen is zeker een ding
  • schoonmaken wellicht een beetje olie in je brandpot had ik langer mee gedaan? maar zou het wel adviseren
  • schoorsteen is wel handig, zeker omdat er een ventilator in zit die altijd aan is.
  • "when you are looking, your not cooking" is een bij deze zeker een uitspraak die je ter harte moet nemen
  • pizza bakken gaat goed, zeker als je pizza steen op temp is en dubbele zoals hier Gonadan laat zien ik heb een lidl pizza dome gebruik werkte relatief goed.
mods/nice to have
  • zorgen dat rook alleen uit een schoorsteen ontsnapt is wel handig, zou tijdens montage zeker de juiste kit en afdicht middelen toepassen, je kan nog altijd een schoorsteen ergens scoren, gat maken. de ventilator is toch 100% aan en draait altijd als hij aanstaat en dus langere schoorsteen is ook geen issue
  • je pellets kunnen legen is wel handig maar het moet geen plek worden waar vocht naar binnen kan dus isoleer het deksel met raamisolatie, en andere gaten droge pellets zijn een must
  • zeker bij gebruik is "afkoelen" en het weer in NL/BE een ding, dus je binnen/buitenkant voorzien van extra isolerende dekens of andere isolatie middel (steen bv) die zorgt dat je warmte binnen blijft is wel erg prettig. ook consumeert je pelletgrill dan minder pellets
  • Er zijn mods of soms al aanwezig vanaf de fabriek manieren om je plaat / hitte schild te bewegen zodat je directe vlammen hebt op je vlees, let wel op "vet" dat druipt, zeker ook waard om dat in te bouwen als het er nog niet is.
  • ik gebruikte een propje alufolie om de schoorsteen gedeeltelijk te blokeren en dat werkte goed voor betreft roken .. maar met 1 rooster was het in het begin erg puzzelen totdat ik wat meer ruimte ertussen maakte (duh)
Omdat van mijn oude smoker de brandpot totaal aan het vergaan is en ik niet de juiste kon vinden enige die ik kan vinden met mijn google fu is
[Afbeelding]
en dat grote gat aan de zijkant heb ik juist niet nodig, want de pellets vallen er boven in. Moest ik helaas over gaan tot aanschaf van een andere

ik heb een simpele las apparaat wellicht een stalen variant aanschaffen en dicht lassen ? maar nog nooit gelast.. + andere wensen

Voor het gemak mijn huidige (klikbaar voor grote versie)
[Afbeelding]

Dus ik kon kiezen tussen een Treager Austin XL (750-800 euro) of bij de makro "tarrington house barbecue", op de webshop zijn ze 550 (dat is inclusief bezorgen) maar in de winkel nog maar 60%. dus 311 inc btw, maar show model met wat parts missing naar 240 inc btw

[Afbeelding]
linkje https://www.makro.nl/mark...19-4558-8a5d-02746d263b75

Ik zie dat er een "side" smoker https://www.bbqtime.nl/pi...moker-voor-navigator.html is wellicht nog een leuke mod die ik zelf kan bouwen ?

tot slot
Zou ik een pelletsmoker aanraden? dat is best lastig voor 100-125,- aanschaf en 3 jaar was het geen miskoop balen dat de brandpot totaal op is eigenlijk. enige wat ik mis(te) was meerdere racks op diverse hoogt(es) en directe vlammen..

vlees was eigenlijk nooit klachten over, maar culinair zijn de mensen om me heen ook niet echt van "gerookt" eten gewend of hoog op hun eigen wensen lijstje.. het slow-cooked vlees gaat er in als ketellapper daarintegen.

TLDR kortom als je twijfelt tussen pellets ding of groen ei zeker als je ook gewoon wilt bbq-en is de pelletdingus wellicht niks voor jou

ik moet nu eens gaan kijken of die nieuwe bevalt..
Mooie uitgebreide post, maar ik denk dat eea ook wel van merk en type afhankelijk is?
Zelf zijn we aan het kijken naar een Treager voor erbij, voor het grotere productiewerk.

Zelf geen ervaring met pelletsmokers, maar mijn maatje wel dus dat gaat vast goed komen :)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32
vso schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:16:

Koffie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 06:39:
[...]

Mooie uitgebreide post, maar ik denk dat eea ook wel van merk en type afhankelijk is?
Zelf zijn we aan het kijken naar een Treager voor erbij, voor het grotere productiewerk.

Zelf geen ervaring met pelletsmokers, maar mijn maatje wel dus dat gaat vast goed komen :)
Klopt, veel is merk en type afhankelijk, er zijn grote verschillen. De Weber Smokefire heeft de vlammen in het midden van de grill, dat is een zeer groot verschil met bvb een offset benadering van sommige pellet BBQ's. Op de Smokefire kan je wel mooi searen aangezien die tot 315°C gaat en de vlammen vlakbij zijn, voor zover ik weet als enige pellet BBQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-08 11:00
Tonijn is perfect om te grillen en natuurlijk gaat dat ook heel snel. Daarnaast zou je kunnen kijken of je mahi mahi kunt bemachtigen. Echt een heerlijke stevige vis met een goede smaak van zichzelf. Maak het af met een fruitige salsa en je hebt een tropische verrassing van je BBQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Koffie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 06:39:
[...]

Tuurlijk "not all are build equal" maar voor slow cooks en gerookt vlees zeker aanrader, wissel vooral pellets

De Treager Austin XL was mijn 1ste keuze, maar 240,- versus 800,- was voor mij de keuze niet moeilijk om een andere te kiezen

Een vertical smoker niet links laten liggen in je zoektocht of de gravity fed (masterbuild) versie dat betreft,

gebruiks adviezen:

Zeker isoleren & poriën dichtmaken zodat rook alleen uit de schoorsteen komt is wel erg belangrijk, tempswings zorgen voor meer pellet verbruik en dus kortere bereidingstijd

Een laagje alufolie op de plaat bij slowcooks maakt leven 20x simpeler bij schoonmaak vergeet niet de PID probe te cleanen. (error die ik maakte en veel vlees uiteindelijk verpeste)

die dingen opendoen = eigenlijk een no-go..

btw wat je ook aanschaft zorg dat je pellet hopper "luchtdicht" is en pellets kurk droog blijven vocht is doodsoorzaak 1 van deze dingen, starten met de deur dicht kan tot explosies leiden???

Gezien je niet vies bent van HW en esp's etc .. de bedrading van smokers note 12v conversie is een optie alleen bij start heb je een hoog verbruik (ontsteking) daarna is het alleen de ventilator(continue) en de wormschroef

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Thanks voor de info :Y)

Modden ga ik niet doen, we gaan deze zakelijk aanschaffen en gebruiken. Daarnaast zijn we dealer van Traeger, dus wat dat betreft ga ik eigenlijk ook gewoon niet verder kijken.
Het is voor ons echt voor de bulk zodat we grote partijen in 1 keer kunnen doen terwijl we ons ondertussen op andere zaken focussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-07 23:48
Ik wil een recept maken met chickenwings, echter eten er ook kleine kinderen mee dus dacht de wings te vervangen voor kipfilethaasjes. Kan ik dat zomaar doen? Bereidingstijd wordt korter verwacht ik, zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

BlackShadow schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:49:
[...]

[...]

Klopt, veel is merk en type afhankelijk, er zijn grote verschillen. De Weber Smokefire heeft de vlammen in het midden van de grill, dat is een zeer groot verschil met bvb een offset benadering van sommige pellet BBQ's. Op de Smokefire kan je wel mooi searen aangezien die tot 315°C gaat en de vlammen vlakbij zijn, voor zover ik weet als enige pellet BBQ.
ligt een beetje aan het ontwerp, maar meeste hebben anno nu wel een optie waarbij je directe vlammetjes kan produceren en het is een relatief simpele modificatie, eigenlijk wel een wens geweest en toch nooit gedaan. heb nu wel de optie overgens.

porseleinen roosters zullen die vlammetjes wellicht niet leuk vinden, dus daar moet ik wat op verzinnen.

Denk niet dat de offset een enorm issue is, eerder de hoeveelheid rook die je (kan) laten ontsnappen

ik ben best wel benieuwd met pellet(s) toevoer .. nu(nieuwe) van de zijkant in plaats van bovenaf pellets erin laten vallen. (zoals ook jou weber wellicht doet, en mijn oude doet)

heb jij mods of is hij nog standaard ? hoe bepaal jij hoeveel rook ontsnapt ? wat is bij jou de hit/mis verhaal met de smoker

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
vso schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:02:
[...]

ligt een beetje aan het ontwerp, maar meeste hebben anno nu wel een optie waarbij je directe vlammetjes kan produceren en het is een relatief simpele modificatie, eigenlijk wel een wens geweest en toch nooit gedaan. heb nu wel de optie overgens.

porseleinen roosters zullen die vlammetjes wellicht niet leuk vinden, dus daar moet ik wat op verzinnen.

Denk niet dat de offset een enorm issue is, eerder de hoeveelheid rook die je (kan) laten ontsnappen

ik ben best wel benieuwd met pellet(s) toevoer .. nu(nieuwe) van de zijkant in plaats van bovenaf pellets erin laten vallen. (zoals ook jou weber wellicht doet, en mijn oude doet)

heb jij mods of is hij nog standaard ? hoe bepaal jij hoeveel rook ontsnapt ? wat is bij jou de hit/mis verhaal met de smoker
Ik heb hem nog niet zo lang, dus ik ben nog aan het experimenteren. Wat mij vooral opvalt is dat de rooksmaak veel aangenamer is dan bij mijn kamado met rookhout, zeker niet overheersend. Voorlopig getest met appel en kers, andere "smaakjes" liggen klaar om te testen.

Bij pelletsmokers (en offset "stick burners") heb je een volledige verbranding en dus mooie blauwe rook. Bij mijn Green Egg is het niet eenvoudig om bij een lage temperatuur toch mooie blauwe rook te hebben, er is nu eenmaal nooit een (relatief) efficiente verbranding, het rookhout ligt maar te smeulen. Vaak zie je filmpjes van kettles en kamado's met dikke witte rook, maar dat is dus niet wat je wil...

Ik heb veel verschillende reviews gelezen voor ik hem aangeschaft heb. Daarbij las ik ook regelmatig dat het net niet de bedoeling is om de rook die ontsnapt te gaan beïnvloeden omdat de lucht geforceerd is door een ventilator en je door het knijpen van de lucht de ventilator gaat verstoren.
Wat de Weber betreft raden de meer ervaren gebruikers zelfs af om kiertjes te gaan dichten, de natuurlijke flow zou het beste rookresultaat opleveren. Bij de Weber is er ook geen schouw, maar ontsnapt de rook langs gleuven achteraan, die zijn niet manipuleerbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
Artbij schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:53:
Ik wil een recept maken met chickenwings, echter eten er ook kleine kinderen mee dus dacht de wings te vervangen voor kipfilethaasjes. Kan ik dat zomaar doen? Bereidingstijd wordt korter verwacht ik, zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Wat is er mis met chicken wings voor kleine kinderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57
Hele andere bereiding imo. Die zou ik direct afgrillen en goed de temperatuur bijhouden, want je wilt niet dat ze droog worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

BlackShadow schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:15:
[...]

Ik heb hem nog niet zo lang, dus ik ben nog aan het experimenteren. Wat mij vooral opvalt is dat de rooksmaak veel aangenamer is dan bij mijn kamado met rookhout, zeker niet overheersend. Voorlopig getest met appel en kers, andere "smaakjes" liggen klaar om te testen.

Bij pelletsmokers (en offset "stick burners") heb je een volledige verbranding en dus mooie blauwe rook. Bij mijn Green Egg is het niet eenvoudig om bij een lage temperatuur toch mooie blauwe rook te hebben, er is nu eenmaal nooit een (relatief) efficiente verbranding, het rookhout ligt maar te smeulen. Vaak zie je filmpjes van kettles en kamado's met dikke witte rook, maar dat is dus niet wat je wil...

Ik heb veel verschillende reviews gelezen voor ik hem aangeschaft heb. Daarbij las ik ook regelmatig dat het net niet de bedoeling is om de rook die ontsnapt te gaan beïnvloeden omdat de lucht geforceerd is door een ventilator en je door het knijpen van de lucht de ventilator gaat verstoren.
Wat de Weber betreft raden de meer ervaren gebruikers zelfs af om kiertjes te gaan dichten, de natuurlijke flow zou het beste rookresultaat opleveren. Bij de Weber is er ook geen schouw, maar ontsnapt de rook langs gleuven achteraan, die zijn niet manipuleerbaar.
Pak 2 stukken vlees bereid ze exact het zelfde voor alleen 1 stuk eerder (koud)roken met kers, dag laten rusten en dan bv beide met appel rustig garen. proef het verschil .. ;)

ik blokkeer niet meer als 50% en de kieren zijn juist dicht. maar de smoker heeft de offset + een schoorsteen, waardoor de rook meer het vlees kan kussen.. de ventilator blaast de rook er toch wel uit. maar ik gooi zelden 1 stuk vlees erop en zo ver mogelijk van het vuur desnoods op een verhoogt rooster zodat de 65 graden niet het vlees/vis alsnog gaart. (helpt niet als je PID temp sensor vuil is want dan is hij alsnog warmer)

ik merkte dat met verhogen van de isolatie en stenen die de warmte vasthouden dat de temp wisseling best minder was nadeel is dat opwarmen langer duurt .. maar die trade-off is niet zo erg .. ik haal het vlees uit de koelkast .. na een uur loop ik bijvoorbeeld naar de smoker .. zet hem aan met deur open, na 15 min gooi ik de deur dicht doe het vlees eventueel nog rub/kruiden oid en dan na 15-30 min vlees erop dan is hij vaak op temperatuur en dan rustig wachten totdat de ingestelde temp is bereikt. heel af en toe open om te draaien

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
Iemand hier ervaring met "cooling racks" of "dripping racks"?
Ik vind er veel online, met uiteenlopende prijzen en reviews.

Goede ervaringen met een kwaliteitsvol exemplaar in RVS aan een mooi prijsje zou leuk zijn :-)
Mogen gebruiken in de BBQ/oven zou een pluspunt zijn, iets zwaardere kwaliteit nodig tegen kromtrekken.

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/81R769FxzRL._AC_SL1500_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ASS-Ware schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 01:12:
[...]

Doe eens 150C dome en kerntemp 50C.
Ik hoor graag of je veel verschil merkt.
Dan ga je de zalm wel veel minder lang kunnen roken. Denk dat dat net het voordeel is van lang te roken, dat het vlees voldoende zacht en vochtig blijft. Een vriend van mij rookt de zalm om 180° keteltemperatuur, op amper 20 minuten. De rub wordt er vlak voor het koken op gesmeerd en mee de BBQ in gestoken. Lijkt mij nogal een fast foodachtige manier van werken en is net het tegenovergesteld dan wat ik heb gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
pina schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:36:
[...]

Dan ga je de zalm wel veel minder lang kunnen roken. Denk dat dat net het voordeel is van lang te roken, dat het vlees voldoende zacht en vochtig blijft. Een vriend van mij rookt de zalm om 180° keteltemperatuur, op amper 20 minuten. De rub wordt er vlak voor het koken op gesmeerd en mee de BBQ in gestoken. Lijkt mij nogal een fast foodachtige manier van werken en is net het tegenovergesteld dan wat ik heb gedaan
Combinatie van de 2? Eerst roken aan lage temperatuur, nadien hoger voor de korst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
BlackShadow schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:20:

Goede ervaringen met een kwaliteitsvol exemplaar in RVS aan een mooi prijsje zou leuk zijn :-)
Mogen gebruiken in de BBQ/oven zou een pluspunt zijn, iets zwaardere kwaliteit nodig tegen kromtrekken.

[Afbeelding]
zo iets?
https://www.ikea.com/nl/n...roestvrij-staal-10099053/

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/koncis-braadslede-met-rooster-roestvrij-staal__0710557_pe727643_s5.jpg?f=s

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
pina schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:36:
[...]

Vandaar dat ik zei: Ik hoor graag of je veel verschil merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Al eerder gezegd: kipfilet heeft een veel kortere bereidingstijd dan kippenvleugels. Kippendij heeft een bereidingstijd vergelijkbaar met kipfilet, maar is iets vetter en daardoor wat vergevingsgezinden als je het per ongeluk wat te lang laat liggen op de barbecue. Bij een groot gezelschap zou ik daarom kippendij voorstellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Vroeger aten we wat de pot schafte..,

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
Yalopa schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:24:
Vroeger aten we wat de pot schafte..,
Och arme

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Weet je, als de chef wat klaarmaakt dan eet je dat, al dat gedoe doe ik niet aan mee, tenzij echte medische redenen..

Mijn neefje is diabeet dus daar hou uiteraard rekening mee, de grap is, hij zegt doe maar, ik spuit wel bij.

Kleine kinderen kunnen perfect een wing eten, ze moeten het gewoon leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

BlackShadow schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:06:
[...]
Die ken ik zeker, maar ik zoek iets fijners.
Er zijn grill matten voor https://nl.aliexpress.com/item/1005002984683047.html hier in NL vond ik ze bij cranenbroek voor 3,- action heeft ze ook wel eens.

Op maat knippen en leg je over het rooster en je probleem is weg

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@pina en @ASS-Ware

bv hele vis, of een zijde (zalm/dorade/zeewolf)

ik heb het aantal uur in zout gelegd of aantal uur in pekelwater, paar uur van te voren zout/peper en citroensap.
lang gerookt, kort gerookt, en met diverse houtsoorten

Ook kip en ander vlees op dezelfde wijze gedaan.

persoonlijk vind ik pekelwater voor bv 12 uur en dan uurtje "schoonwater" goed droog maken en dan koud roken .. paar uur laten rusten (vacuum verpakt) voordat je het echt afbakt erg lekker en smaakvol . maar het is niet voor iedereen weg gelegd. ook omdat je eigenlijk al 3 dagen voor je bbq oid bezig bent ..

maar ik drink ook graag zwarte-thee-lapsang-souchong wat ook niet voor iedereen weg gelegd is teminste "verbrand hout drinken" moet je dan aan denken :+

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 27-07-2023 23:49 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Yalopa schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:48:
Weet je, als de chef wat klaarmaakt dan eet je dat, al dat gedoe doe ik niet aan mee, tenzij echte medische redenen..

Mijn neefje is diabeet dus daar hou uiteraard rekening mee, de grap is, hij zegt doe maar, ik spuit wel bij.

Een diabeet type 1 kan dan inderdaad ook gewoon alles eten. Alleen rekening houden met hoeveel ze spuiten of de pomp instellen. Ergens ooit een hardnekkige fabel de wereld ingekomen dat die suikervrij moeten eten.

Een diabeet type 2 heeft wel een speciaal dieet. (Tot ze daadwerkelijk zover zijn dat ze compleet insuline afhankelijk zijn)

Chicken wings voor kinderen lijkt mij geen probleem. Hooguit de ouders even laten helpen om vlees eraf te plukken/snijden.
Als je ze anders toch ook kip geeft

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis1812 op 28-07-2023 00:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaspervl
Yalopa schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:48:

Zo te lezen is het visite. Ik probeer die altijd wat lekkers voor te schotelen. Ook nog eens tegen 0 effort in dit geval
Dat leren doen ze maar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Visite krijgt hier ook altijd lekker eten, het eten waar ik veel moeite in steek en trots op ben. Als ik besluit om wings te maken dan zijn het wings. Als ze nuggets willen eten gaan ze maar naar de KFC. Mensen nodigen zichzelf hier soms uit om mn eten...

Weekend menu (zaterdag + zondag visite, waaronder het vermelde neefje)

- Koud gerookte zalm
- Nacho's pulled beef

- Gelakte varkenswangen
- Kip mango (boven en onderbillen, wings, geen filet)
- Schorsvel rode ui

- Marshmellows, rood fruit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:03
Ik snap het punt niet zo. Als hij geen wings wilt serveren voor de kinderen van zijn visite, dan doet hij dat toch niet.
Ik vind het jammer dat we in Nederland alleen filets willen eten en bot eng vinden tenzij we bbqen.
Maar als hij rekening houdt met z’n visite. Prima toch.

Ik zou lekker saté maken van kippen dijen filet. Of als je meer moeite wilt doen, kippen dijen garen op de bbq. Daarna uit elkaar trekken en op een tortilla vel leggen met wat rauwkost en kaas. Dubbel vouwen en even grillen op de bbq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:05
Ik dacht dat dit het bbq topic was, maar blijkbaar is dit ook het algemene opvoed/hoe ga ik om met visite topic...

Ieder zo zijn eigen manier toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Yalopa schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:26:
Visite krijgt hier ook altijd lekker eten, het eten waar ik veel moeite in steek en trots op ben. Als ik besluit om wings te maken dan zijn het wings. Als ze nuggets willen eten gaan ze maar naar de KFC. Mensen nodigen zichzelf hier soms uit om mn eten...

- Koud gerookte zalm
- Nacho's pulled beef

- Gelakte varkenswangen
- Schorsvel rode ui

ik vind dat ook, als je iets klaarmaakt (voor anderen) doe het dan direct goed :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pina
Russel88 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:30:
Ik snap het punt niet zo. Als hij geen wings wilt serveren voor de kinderen van zijn visite, dan doet hij dat toch niet.
Ik vind het jammer dat we in Nederland alleen filets willen eten en bot eng vinden tenzij we bbqen.
Maar als hij rekening houdt met z’n visite. Prima toch.

Ik zou lekker saté maken van kippen dijen filet. Of als je meer moeite wilt doen, kippen dijen garen op de bbq. Daarna uit elkaar trekken en op een tortilla vel leggen met wat rauwkost en kaas. Dubbel vouwen en even grillen op de bbq.
idd en nochtans is vlees waar bot aan hangt zoveel lekkerder dan enkel een pure filet. Als kind aten wij altijd het stuk filet van de kip en mijn ouders het vlees met het bot eraan omdat ze dat voor ons gemakkelijker vonden. Maar ik denk eerder dat het is omdat zij het lekkerste deel voor hen wilden houden :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Vraagje over porcetta.
Ik wil dit graag maken, echter is het me niet eerder gelukt om een lekker krokant laagje op een buikspek te krijgen op de Weber. In de oven is dit geen probleem.
Op dit video zie ik dat hij met een bbq brander oid aan de slag gaat: YouTube: Revealing My PORCHETTA Ultimate Recipe | Guga Foods

Kan dit ook met een crème brûlée brander? Zo eentje heb ik: https://media.s-bol.com/B1A4VoZOOvAQ/j2lPrpR/550x797.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Russel88 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:53:
Vraagje over porcetta.
Ik wil dit graag maken, echter is het me niet eerder gelukt om een lekker krokant laagje op een buikspek te krijgen op de Weber. In de oven is dit geen probleem.
Op dit video zie ik dat hij met een bbq brander oid aan de slag gaat: YouTube: Revealing My PORCHETTA Ultimate Recipe | Guga Foods

Kan dit ook met een crème brûlée brander? Zo eentje heb ik: https://media.s-bol.com/B1A4VoZOOvAQ/j2lPrpR/550x797.jpg
Dat kan zeker.

Key om goede korst te krijgen is echt goed zouten van te voren (24uur bij ingesneden vet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis1812 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:01:
[...]

Dat kan zeker.

Key om goede korst te krijgen is echt goed zouten van te voren (24uur bij ingesneden vet)
Ja zouten en drogen.

Grotere uitdaging die ik tot nu toe heb is om dat ding netjes op te rollen. :P

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 28-07-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:09:
[...]

Ja zouten en drogen.

Grotere uitdaging die ik tot nu toe heb is om dat ding netjes op te rollen. :P
Dat gaat altijd best soepel met een slagerstouwtje eigenlijk.

Vind t echt een heerlijk gerecht om te maken. Ook komt t wat minder nauw met temo van de bbq enzo.

T spit draait wel door. Ideaal en lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis1812 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:20:
[...]

Dat gaat altijd best soepel met een slagerstouwtje eigenlijk.

Vind t echt een heerlijk gerecht om te maken. Ook komt t wat minder nauw met temo van de bbq enzo.

T spit draait wel door. Ideaal en lekker
Ja eens, maar had de laatste keer denk ik een wat onhandig smal stuk vlees. Dan hou je de binnenkant wat minder makkelijk binnen boord.

Maar inderdaad, echt onwijs lekker. Hoewel ik tegenwoordig ook wel fan ben van picanha aan het spit :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaspervl
Hier ook een porcetta fan. Ik gebruik de verfafbrander (hete lucht) ook wel eens om de zwoerd te poffen

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50522931801_9fa0735ff7.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 00:50
Top deze dingen! Heb er 3 om 3 kilo vleugels na een pekelbadje en “ingesmeerd” met rub te hebben aan te laten drogen voordat ze GreenEgg opgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
Dennis1812 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:01:
[...]

Dat kan zeker.

Buikspek krokantje vind ik op de Chinese manier het lekkerst: YouTube: Unlocking CRISPY PORK BELLY Secrets | Guga Foods

Tot nu toe is het me niet gelukt op de Weber, maar in de oven gaat het altijd perfect. De volgende keer probeer ik het met de brander.
Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

BlackShadow schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:20:

[Afbeelding]
Ik gebruik al jaren deze, in verschillende maten te krijgen: https://www.amazon.de/dp/B01DOJIFTQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_O
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-08 08:49
Sinds kort ook hier besmet met het low en slow virus en moet zeggen dat het toch wel even een stuk lekkerder is! Is op het moment zo’n beetje de situatie “ik kook wel in het weekend” geworden :*) .

Gisteren denk ik wel de ideale reden te hebben over waarom we toch echt wel een kamado moeten aanschaffen. Nu hebben we een weber master touch met plaat welke ik eigenlijk niet fijn vind of verkeerd gebruik. Dus gebruik de snake methode. Super simpel om hem dan rond de 110 graden te houden. Enniewee.. de reden dan.
Had er 3 kalf spareribs op liggen en degene aan het uiteinde van de snake was een stuk minder mals dan degene aan het begin. Mijn conclusie is dat de weber de warmte i.c.m. de snake niet overal gelijk krijgt. Wat ik tot nu toe gelezen heb van een kamado heb je dat probleem daar niet.

De plaat vind ik overigens niet fijn doordat je minder controle hebt en hij lastiger is om op een lage temperatuur te houden. Daardoor branden de briketten ook sneller op en kun je minder lange sessies houden. Mogelijk ligt dat aan mij dus als er tips zijn lees ik ze graag. Mogelijk lost dat het probleem van de warmte verspreiding op zodat ik rustig kan oefenen en later als ik groot ben voor een kamado kan gaan ;)

PVoutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Neen, je probleem gaat hiermee niet opgelost zijn, zo snel mogelijk een kamado halen...

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 11:19

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zondag gaat er er 1200 gram short ribs op. Die die ik vanmiddag in de rub. Gewoon wat mosterd er op een Noskos the beef rub. Vindt die Noskos spullen best lekker. Dan in vershoudfolie en de koelkast om voor iets minder dan 24 uur.

We willen rond 7 uur eten dus de shortrib gaat er rond 11 uur op. Er moeten ook wat groente bij, ik denk aan gegrilde wortel en paprika.

Wanneer de shortrib klaar is laat ik dat drie kwartier rusten en ga ik 20 minuten de eendenborstfilet roken en 10 min afgrillen en serveren met croutons en een zomerse fruit salade.

Ben alleen nog wat in twijfel of ik bij de shortrib nog een sausje moet doen. Iemand daar, of over andere dingen nog een mening?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_O
Yalopa schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:48:
Neen, je probleem gaat hiermee niet opgelost zijn, zo snel mogelijk een kamado halen...

:+
Het is niet anders dan :+

Gelukkig is de vrouw ook gek op pizza's en het maken er van en dat gaat sowieso beter op een kamado.

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hier verdwenen de dure aanschafkosten ook als sneeuw voor de zon na de eerste pizzas en pulled pork.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 22:31
Ronald_O schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:10:
Sinds kort ook hier besmet met het low en slow virus en moet zeggen dat het toch wel even een stuk lekkerder is! Is op het moment zo’n beetje de situatie “ik kook wel in het weekend” geworden :*) .

Gisteren denk ik wel de ideale reden te hebben over waarom we toch echt wel een kamado moeten aanschaffen. Nu hebben we een weber master touch met plaat welke ik eigenlijk niet fijn vind of verkeerd gebruik. Dus gebruik de snake methode. Super simpel om hem dan rond de 110 graden te houden. Enniewee.. de reden dan.
Had er 3 kalf spareribs op liggen en degene aan het uiteinde van de snake was een stuk minder mals dan degene aan het begin. Mijn conclusie is dat de weber de warmte i.c.m. de snake niet overal gelijk krijgt. Wat ik tot nu toe gelezen heb van een kamado heb je dat probleem daar niet.

De plaat vind ik overigens niet fijn doordat je minder controle hebt en hij lastiger is om op een lage temperatuur te houden. Daardoor branden de briketten ook sneller op en kun je minder lange sessies houden. Mogelijk ligt dat aan mij dus als er tips zijn lees ik ze graag. Mogelijk lost dat het probleem van de warmte verspreiding op zodat ik rustig kan oefenen en later als ik groot ben voor een kamado kan gaan ;)
Aanschaf van nieuwe hardware is natuurlijk altijd een goed idee.

Maar volgens mij moet het ook prima lukken met je Weber.
Ik leg altijd de ribs (of ander stuk vlees) op de ene kant van het rooster en steek een paar stukken houtskool aan onder de andere helft van het rooster. Effectief kun je dan maar een half rooster, of met een beetje schuiven misschien 2/3e deel, gebruiken. Is dan volgens een minion methode, dus niet snake.
De uitlaat-vent heb ik dan wel altijd boven het indirecte gedeelte, zodat de warmte niet direct omhoog verdwijnt, maar nog een bocht om moet. Geen idee of dat helpt, maar vond het wel logisch klinken :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald_O
Jan_V schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:35:
[...]

Aanschaf van nieuwe hardware is natuurlijk altijd een goed idee.

Maar volgens mij moet het ook prima lukken met je Weber.
Ik leg altijd de ribs (of ander stuk vlees) op de ene kant van het rooster en steek een paar stukken houtskool aan onder de andere helft van het rooster. Effectief kun je dan maar een half rooster, of met een beetje schuiven misschien 2/3e deel, gebruiken. Is dan volgens een minion methode, dus niet snake.
De uitlaat-vent heb ik dan wel altijd boven het indirecte gedeelte, zodat de warmte niet direct omhoog verdwijnt, maar nog een bocht om moet. Geen idee of dat helpt, maar vond het wel logisch klinken :)
Het lukt ook zeker wel, maar had er gisteren 3 op en de derde lag dus verder weg van de warmte dan wanneer ik het met 2 doe. Dat was duidelijk merkbaar in het eindresultaat. Met 1 sowieso geen probleem en met 2 ook niet ervaren. Beetje schuiven met de layout kan zeker wel eens helpen dat de warmte ergens anders ontsnapt dus dank voor die tip in ieder geval.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware

Op een kamado heb je ook hotspots, zij het minder dan bij een snake.
Dit schijnt overigens voor 99% opgelost te zijn met de Kamado Joe Sloroller, ik heb hem, maar heb geen idee of het klopt.

Maar je kan ook af en toe je vlees van plaats wisselen. Ging hier ook altijd goed op de Weber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
MrVegeta schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:25:
Hier verdwenen de dure aanschafkosten ook als sneeuw voor de zon na de eerste pizzas en pulled pork.
Na een keer of 20 keer gebruiken zit je al op restaurant prijzen qua prijs per maaltijd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• liedetector
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-08 05:31
Jaspervl schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:15:
[...]

Na een keer of 20 keer gebruiken zit je al op restaurant prijzen qua prijs per maaltijd ;)
Nou week of 3 kan dat al lukken dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-07 23:48
Yalopa schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:26:

- Koud gerookte zalm
- Nacho's pulled beef

- Gelakte varkenswangen
- Schorsvel rode ui

Voor je eten wellicht, niet voor je vrolijke gezelschap verwacht ik >:)

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-07 15:03

Ik ben biased en 100% weber, als je al een master touch hebt, zou ik via mp gewoon nog een Weber Smokey Mountain erbij zetten!

Ik heb een kamado gehad, maar kookte toch liever op mijn smokey Mountain dan op die kamado…

Niks mis met een kamado maar gezien gewicht, kwetsbaarheid en gekloot bij overshoots, kies ik 100% van de tijd voor staal!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-07 21:55

f.h

Heb hier een BGE large sinds een week of drie en we zijn lekker aan het experimenteren en leren.

Vandaag indirect zalm gegaard en als dessert een apfelstrudel gemaakt (uit het modus operandi kookboek wat we bij aanschaf kregen).

Ik moest vandaag dus ook wat wisselen met roosters enzo. En die legde ik nu op een oude theedoek. Werkt wel aardig, maar niet helemaal optimaal.

Wat gebruiken jullie om (tijdelijk) je hete roosters, plates etc. neer te leggen tijdens een sessie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaspervl
f.h schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:01:
Heb hier een BGE large sinds een week of drie en we zijn lekker aan het experimenteren en leren.

Vandaag indirect zalm gegaard en als dessert een apfelstrudel gemaakt (uit het modus operandi kookboek wat we bij aanschaf kregen).

Ik moest vandaag dus ook wat wisselen met roosters enzo. En die legde ik nu op een oude theedoek. Werkt wel aardig, maar niet helemaal optimaal.

Wat gebruiken jullie om (tijdelijk) je hete roosters, plates etc. neer te leggen tijdens een sessie?
Een Weber kogeltje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-07 21:43
Ik gebruik gewoon een oude tegel uit de tuin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Een oud rooster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43
Koffie schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:39:
[...]

Porchetta burned ends:
Pak een mooi stuk buikspek
Dep droog, snijd overtollige losse stukken weg
Beide kanten kruislings insnijden
Beide kanten ruim in de rub zetten (spam: Italian rub)
Langzaam laten garen tot 75 graden (dit doe ik vaak een dag van te voren)
Snij de buikspek in blokjes, eventueel extra rub zodat alle kanten bedekt zijn
Grill ze hot & fast af.
Ik zie dat ik een stuk met zwoerd heb, ik denk dat die eraf moet omdat rub anders niet echt goed zijn werk kan doen? Gebruik jij nog rookhout?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 13:16
Luuk1983 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:40:
[...]

Ik zie dat ik een stuk met zwoerd heb, ik denk dat die eraf moet omdat rub anders niet echt goed zijn werk kan doen? Gebruik jij nog rookhout?
Porchetta is een buikspekrollade met krokant zwoerd, dus als je het zwoerd eraf haalt wordt het meer buikspek burnt ends, maar dan met Italiaanse kruiden. Of je burnt ends met krokant zwoerd voor elkaar krijgt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004

Wat voor plaat heb je dan? Ik heb sinds dit jaar een https://www.bbqtime.nl/na...ate-voor-kettel-57cm.html plaat gekocht en hou mn Weber zonder problemen uren steady op 110. Gewoon voor 90% vullen met briketten, een kleine hoeveelheid briketten aanmaken in een firestarter en die aan aan 1 kant bij de overige briketten doen. Plaat er op, top vent helemaal open, bottom vent op een heel klein stukje en even in de gaten houden.

Daarna branden ze rustig op en blijft de temperatuur prima steady.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[...]

Ik heb nooit met zwoerd, omdat ik daar niet van houd. Zou het er bij deze bereiding ook afhalen idd.

Rookhout gewoon wat mild fruit hout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald_O
ASS-Ware schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:07:
[...]

Op een kamado heb je ook hotspots, zij het minder dan bij een snake.
Dit schijnt overigens voor 99% opgelost te zijn met de Kamado Joe Sloroller, ik heb hem, maar heb geen idee of het klopt.

Maar je kan ook af en toe je vlees van plaats wisselen. Ging hier ook altijd goed op de Weber.
Goed om te weten van de hotspots en sloroller. Iets om rekening mee te houden in ieder geval.

Snap dat het wisselen van plek een optie is maar het voldeed eigenlijk niet aan m’n verwachting.
Slaapje schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:04:
[...]

Wat voor plaat heb je dan? Ik heb sinds dit jaar een https://www.bbqtime.nl/na...ate-voor-kettel-57cm.html plaat gekocht en hou mn Weber zonder problemen uren steady op 110. Gewoon voor 90% vullen met briketten, een kleine hoeveelheid briketten aanmaken in een firestarter en die aan aan 1 kant bij de overige briketten doen. Plaat er op, top vent helemaal open, bottom vent op een heel klein stukje en even in de gaten houden.

Daarna branden ze rustig op en blijft de temperatuur prima steady.
De originele diffuser plaat en kolen ring, maar mogelijk lag het meer aan de deksel. Heb hem voor de sessie van gisteren opnieuw gemonteerd en de veren omgedraaid en hij lekte nu geen rook meer onder de deksel door en had een stuk minder briketten verbruikt. Dus dinsdag ga ik het nog eens proberen met de plaat erop 🤞

[ Voor 23% gewijzigd door Ronald_O op 30-07-2023 15:12 ]

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Voor burned ends eraf. Voor porchetta laten zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zijtafeltje met iets ertussen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
f.h schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:01:

Ik heb altijd een Weber tafel naast de BBQ staan, daar leg ik ze op, maar ik kan ze ook op de zijtafels van de Kamado leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
[...]

Krokant bakken dat zwoerd, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
ASS-Ware schreef op zondag 30 juli 2023 @ 15:38:
[...]

Krokant bakken dat zwoerd, heerlijk.
Absoluut! Of frituren (chicharrones).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-07 21:55

f.h

ASS-Ware schreef op zondag 30 juli 2023 @ 15:37:
[...]

maar ik kan ze ook op de zijtafels van de Kamado leggen.
Gaat het hout dan niet naar de haaien door de enorme hitte?

[ Voor 12% gewijzigd door f.h op 31-07-2023 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

f.h schreef op maandag 31 juli 2023 @ 08:46:
[...]

Ik doe dat ook. Maar kamado Joe heeft metalen zijtafels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De recentere uitgaven hebben metalen tafels inderdaad, maar dan nog leg ik er liever een plankje tussen of zoiets.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gister shortrib gemaakt. Aanvankelijk de Kamado op 110 gezet, toen op visite gegaan. Toen we terugkwamen was het kool op, had er niet veel in gedaan en het vlees op 72 graden. Maar ingepakt en nog een uurtje laten liggen met wat nieuw houtskool. Maar circa 94 graden. Was toen zacht maar sommige stukken ook wat droog. Ik denk dat de temperatuur van de Kamado omhoog en gegaan waardoor dus het kool sneller opging een het vlees misschien te snel gaarde en daardoor wat droog werd. Op zich vond ik 72 graden na ongeveer 5 en half uur geen gekke temperatuur. Nou ja. De beef rub van Noskos gaaf het een bijzondere smaak, maar sowieso was het een smakelijk stuk vlees. Zeker nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07 21:05

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Iemand hier wel eens een brisket gemaakt? Ik wil een flat bestellen (zonder gelijk voor 200+ euro een complete flat+point te kopen).

Wat is een beetje een goed gewicht daarvoor, en boven alles, heeft iemand een fool proof methode zodat ik niet m'n eerste brisket opfuck? :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Afgelopen met een Ofyr (kloon) mogen spelen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9FuZkJGtYIzSs4AxFYOSeruBLE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mfEAeeObmHR1sQLBP5I4CNha.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpG02uCqHciaf8-wLq9qgGJJgSE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HuTHfacHnShB46qPsMJ16Wny.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lG1Nh9ddczcRDjMZFvifvyakUcg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aY6aRXSNZUvEp2Bc6dUpw8Mk.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItWn0miX3f6z0A3wWXKxrhwIPaI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/39jNyjjeryL6q839rUNyUNz2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezhabiuT7uFUOwPBE6QQlQ4CHD4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JN5NpUVuwMsxZXgmZYgjacyW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXjSLSrh0qKmUfrNY7I_PdKp3eo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0FEhD2fvfR2AZiMzKklSgT6X.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKKwcDp8LWK6sH7cKA8lwPWkdEc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6lrayc3qcrQNDDir4qWvQyB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2AzcCEbmT2ki4qS9S2XhoPI4sY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pc4CcoVBr1p2PeydFTdAiknm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zV1aTKxHrvabI-8XPhC_QRnR6fc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSKOVIHI1RneHPTKXz3VmkLP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b14UKz2Uq7WJ2rqFdDkLUALY-q0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FRIyCwPn7KrOseAQl678TVw4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-4yHkpfg5wa2bpDFCtX0RnupqI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSrcykseZ2nMnOEFMG6rszpJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Me42o6r7OZnTjcM_1-y6Y7tLbRA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qQLyp9JScTpFwd3S9FM9Mtb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHOoZeJB_NlZfQC_2-Z-ce9nyKc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjvtUxYOHSUEUMKPxexZydPr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9bx5nJAvCJl1FAY06HArx6SR9U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHoHiY073IPchv8EI2VS2NAI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYAB76hFaAYy8Gi0f4AKTIMg27c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTn8wmkhwrcwlT5dD4f2i3oi.jpg?f=fotoalbum_tile

Voor vanavond heb ik het gehele linkerstuk in 4en laten zagen (was een goede 4 kilo)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PnSq7T_iHaQNDitna_sYtYavPtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PG6gMmGZTQ3keaqtSUqNOOEu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-07 15:03
apNia schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:45:
Iemand hier wel eens een brisket gemaakt? Ik wil een flat bestellen (zonder gelijk voor 200+ euro een complete flat+point te kopen).

Wat is een beetje een goed gewicht daarvoor, en boven alles, heeft iemand een fool proof methode zodat ik niet m'n eerste brisket opfuck? :D
Meerdere gemaakt, ik zou geen flat kopen. Die zijn vaak erg mager en te ver opgeschoond. Je kan beter een brisket ear kopen of echt een whole packer

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
f.h schreef op maandag 31 juli 2023 @ 08:46:
[...]

Mijn zijtafels zijn van aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07 21:05

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Paganstars schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:58:
[...]

Meerdere gemaakt, ik zou geen flat kopen. Die zijn vaak erg mager en te ver opgeschoond. Je kan beter een brisket ear kopen of echt een whole packer
Oh ik wist niet dat die brisket ear de point was joh! Die whole packers zitten al snel ergens rond de 200 euro he?

Edit: heb je een goede, redelijk fool proof methode die ik met een point kan volgen?

[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 31-07-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Quad schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:00:
[...]

Durf ik niet te zeggen, wel is dit het nieuwste model.
Zag wel dat ik er slechts 52 euro voor heb betaald vanwege een coupon. Dat is het zeker waard. Heb intussen alleen wel een mail naar inkbird support gestuurd omdat de handleiding en doos spreken over 5 meat probes en 1 oven probe en ik 4 meat probes erbij gekregen heb.
[Afbeelding][Afbeelding]

[...]

Nou de meat probes geven andere temperaturen (15-20 graden hoger) als de oven probe van de inkbird IBT-4XS die ik al heb. Als ik de meatprobe in vlees zet is de temperatuur gelijk als de meatprobe van de IBT-4XS.
Al reactie van Inkbird na hun "vier probes worden geleverd reacties", of niet meer op ingegaan?

Sinds de IKamand nu een veredelde ventilator is, ben ik op zoek naar een alternatief. Met de IKamand was het altijd stoeien wat betreft de WIFI (enkel 2,4GHz) nu aan het kijken naar de Inkbird IBT-26S-5G.

Of hebben ze simpelweg verkeerde informatie op de doos geplaatst?
Op de EU site staat hij überhaupt nog niet en op de USA site kan ik nergens de handleiding en/of specificaties vinden (wordt gelijk doorgeleid naar Amazon).

Twijfel nu tussen de Inkbird IBT-26S-5G (wel 5G, zelf kopen) of de Meater Block (2,4G, compensatie).
Afhankelijk wat ik terug ga krijgen bij Kamado Nederland. Bij Kamado Nederland hebben ze of een Meater of een Weber thermometer, Inkbird verkopen ze niet. En als ik store-credit krijg, zou ik niet weten wat ik daar nog nodig heb naast 100KG houtskool om aan het retourbedrag te komen :')
Pagina: 1 ... 261 ... 341 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism