Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:31
Dat zou kunnen, al is dat niet voor de prijs van het blokker eitje :+ @Heyman

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:54
KillaZ schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:09:
@Hari-Bo Nog gelukt om de BGE destijds te verkopen? Ik ga mijn GBS 57 en Grill Guru compact verkopen, maar vraag mij af wat een reele prijs zou zijn. GBS is 3 jaar oud, de Guru nog geen jaar.

(in de plaats komt of de nieuwe Black Basterd of een nieuwe KJ ;-). De GBS en GG nemen te veel ruimte in beslag op de tafel.)
Het is waard wat de gek er voor geeft.

GBS schat ik ergens rond de 100-150€, een Grill Guru Kamado ergens 300-500€.
De beste manier is om op marktplaats te kijken wat ze daar gaan in goede staat, dan jouw spullen echt eens héél goed poetsen, mooie foto's maken (onderschat de waarde niet van goede foto's).

En prijs jouw spullen een beetje onder de rest, maar onderhandel wat minder. Meestal wordt er toch niet betaald wat er gevraagd wordt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:35

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Topicstarter
KillaZ schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:09:
@Hari-Bo Nog gelukt om de BGE destijds te verkopen? Ik ga mijn GBS 57 en Grill Guru compact verkopen, maar vraag mij af wat een reele prijs zou zijn. GBS is 3 jaar oud, de Guru nog geen jaar.

(in de plaats komt of de nieuwe Black Basterd of een nieuwe KJ ;-). De GBS en GG nemen te veel ruimte in beslag op de tafel.)
Als het goed is wel, er is een aanbetaling gedaan en deze maand zou ik iets horen. :) Als je een keuze maakt tussen Bastard en Kamado Joe zou ik altijd voor de laatste gaan.

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:33
Iemand een idee voor een 5kg stuk buikspek met rib?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jLRBdVgN/index.jpg

Niks geks, gewoon indirect laten liggen tot een graad of ?
Of wel iets leukers mee doen.

[ Voor 23% gewijzigd door NeutraleTeun op 05-04-2019 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

NeutraleTeun schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:54:

[Afbeelding]

Niks geks, gewoon indirect laten liggen tot een graad of ?
Een mooie porchetta van maken, maar dan zul je de botten eruit moeten zien te krijgen :P

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 262853

NeutraleTeun schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:54:

Zag laatst een filmpje dat het "hip/leuk" is om een plak kaas op iemand zijn gezicht te gooien. Ik zou zeggen start een nieuwe hype. Het zelfde filmpje met 5kg buikspek lijkt me leuker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Esselink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:58
Buikspek, zelf spekjes maken. Overnacht in pekel. Morgen roken met beukenhout en daarna langzaam garen. Botten er later uit halen en in mooie repen snijden. En in de vriezer.

Dacht ik vanavond lekkere lamsrack te hebben, hebben mijn dochters alles opgegeten. Zit ik op vegetarisch dieet van geroosterde paprika en ui en gebakken aardappeltjes. Morgen maar eens spare ribs maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 14:00
Hans Esselink schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:18:
Buikspek, zelf spekjes maken. Overnacht in pekel. Morgen roken met beukenhout en daarna langzaam garen. Botten er later uit halen en in mooie repen snijden. En in de vriezer.

Dacht ik vanavond lekkere lamsrack te hebben, hebben mijn dochters alles opgegeten. Zit ik op vegetarisch dieet van geroosterde paprika en ui en gebakken aardappeltjes. Morgen maar eens spare ribs maken.
En wie gaan die spare ribs opeten als jij op een vegetarisch dieet zit?
Of zit je op een die-eet veel zeg, dieet?
Paprika en vlees gaan heel goed samen, vergeet je dieet! Dat rijmt ook nog eens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-01 16:56
[quote]Voodoo schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:22:
Het Action eitje is officieel ingewijd met een beenhammetje. Mijn eerste BBQ ervaring, beviel goed! Voldoende vlees om morgen een 2e lunch van te maken :9

Laatste keer lakken:
[Afbeelding]

Wat heb jij nou onder het rooster liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Esselink
@TakeAway ik zat vanavond op een vega dieet. Normaal eet ik vlees maar mijn dochters hadden lamsvlees op voordat ik kon beginnen. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 14:00
Hans Esselink schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:07:
@TakeAway ik zat vanavond op een vega dieet. Normaal eet ik vlees maar mijn dochters hadden lamsvlees op voordat ik kon beginnen. 😁
Okee, all cool hoor, no offense. dat had ik niet goed begrepen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-04 09:10
Boudewijn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:31:
Nou ja de eerste kippenpoten liggen erop, dat gaat best prima. nu nog een cheap ass deflector regelen en iets qua temperatuurmonitoring.

Uiteraard zonder de jackpot te betalen :*)
Voor de mensen die geen zin hebben om op zoek te gaan bij een Xenos!

Dr. Grill Ovenschaal 20x3cm gietijzer:

https://www.osdorp.nl/pro...enschaal-20x3cm-gietijzer
https://www.drgrill.nl/pr...enschaal-20x3cm-gietijzer

[ Voor 64% gewijzigd door GovertNL op 06-04-2019 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Esselink
@TakeAway
None taken 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushMule
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-02-2023
GovertNL schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 01:37:
[...]

Voor de mensen die geen zin hebben om op zoek te gaan bij een Xenos!

Dr. Grill Ovenschaal 20x3cm gietijzer:

https://www.osdorp.nl/pro...enschaal-20x3cm-gietijzer
https://www.drgrill.nl/pr...enschaal-20x3cm-gietijzer
Ik heb inmiddels ook een action eitje, maar 20cm lijkt me niet optimaal. Als ik zo kijk is 19cm beter. Je houdt dan een mooie open rand over om de airflow niet te veel in de weg te zitten. Ik ga denk ik voor zo’n eerder genoemd terracotta schaaltje. Die zijn te koop in 19cm. Alleen even kijken hoe je die kunt monteren. Misschien gaatjes boren in de vuurschaal en daar een schroefje door draaien waar het bordje dan op kan staan? Of zetten jullie de deflector gewoon direct op de kolen? En hoeveel briketten doe je er eigenlijk in voor een low and slow sessie? Bodempje? Half vol? Helemaal vol? Jep, pizza’s bakken doe ik vaker, maar dit is nieuw voor mij 😂

[ Voor 12% gewijzigd door BushMule op 06-04-2019 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-04 09:10
BushMule schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 06:56:
[...]

Ik heb inmiddels ook een action eitje, maar 20cm lijkt me niet optimaal. Als ik zo kijk is 19cm beter. Je houdt dan een mooie open rand over om de airflow niet te veel in de weg te zitten. Ik ga denk ik voor zo’n eerder genoemd terracotta schaaltje. Die zijn te koop in 19cm. Alleen even kijken hoe je die kunt monteren. Misschien gaatjes boren in de vuurschaal en daar een schroefje door draaien waar het bordje dan op kan staan? Of zetten jullie de deflector gewoon direct op de kolen? En hoeveel briketten doe je er eigenlijk in voor een low and slow sessie? Bodempje? Half vol? Helemaal vol? Jep, pizza’s bakken doe ik vaker, maar dit is nieuw voor mij 😂
Op het forum van bbqgenootschap en ook hier op Tweakers wordt volgens mij dit pannetje aangeraden als deflector. Dat schaaltje was ook mijn tweede keuze omdat ik de gietijzeren pan niet kon vinden bij de Xenos. Maar dit lijkt mij een stuk praktischer, lees geen verder geknutsel :+ .

Op je vragen heb ik verder geen antwoord. Ik heb het Action eitje ook net een paar dagen thuis staan. Eerst is dat Ikea meubeltje oppikken als ik ergens tijd heb. Dan gaan we experimenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:53
BushMule schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 06:56:
[...]

20cm gaat prima hoor.
Verder zou ik houtskool gebruiken i.p.v. briketten ;) gooi de bodem “vol” en laat je verbazen hoe weinig houtskool je verbruikt op een sessie van 6 uur bijvoorbeeld ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:15

fxs81

Julianadorp

Ja, houtskool nemen en zorgen dat het kolenrooster onderin niet helemaal vol ligt met kleine stukjes ivm de luchtaanvoer. Ik heb een terracotta schaaltje van de action gebruikt omdat ik op dat moment niet aan een gietijzer pannetje kon komen in de juiste afmeting. Is een Amstel eitje maar die heeft dezelfde maten als de action kamado. Ik heb wel een veer en dus niet zo'n stangetje om hem open te houden. Ik wijd nieuwe Q's eigenlijk altijd in met speklapjes dus zo ook deze ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UCyWwqGgxjFzLmK6DYGOzuTG/full.jpg

Ik heb 2 rvs lineaaltjes gebruikt die ik had liggen, een rvs strip uit de bouwmarkt werkt natuurlijk ook.
Ik zet daar het schaaltje op en leg dan het rooster op het schaaltje, werkt prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W1h0XqJmJaI0tnDVX3tD8ui4/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v64LypadlnydG3Hxzr8fZkKM/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/22gCLhMQdfYcGnvDL45o4r9A/full.jpg

En klaar, was weer lekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eZdu1cl0RtWuq33HgSSGnJE4/full.jpg

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:32

franssie

Save the albatross

@fxs81 ziet weer ook goed uit! Heb je een foto van die veer? Lijkt mij wel een leuke upgrade van mijn Mini Blokker kama.do

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:15

fxs81

Julianadorp

Geen idee of je dit los kan bestellen ergens.

Update: Toch ff gezocht en ja, is dus ook los te koop, ze hebben ook een zwarte variant, eind deze maand weer voorraad staat er. https://kamadogrills.nl/product/scharnier-rvs-incl-veren/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yZe8dy6BGp85PauFkdo8CU4X/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yZe8dy6BGp85PauFkdo8CU4X/full.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door fxs81 op 06-04-2019 12:34 ]

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:20

Japie.G

Colour Classic

Zit de hele dag al te oefenen, maar het lukt me niet met mn action kamado 13i. Ik heb of 230graden of hij dooft uit. Iemand tips?😜 Ik probeerde m stabiel te krijgen op 150 graden.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 23:02
sigilens schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:39:
[quote]Voodoo schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:22:
Het Action eitje is officieel ingewijd met een beenhammetje. Mijn eerste BBQ ervaring, beviel goed! Voldoende vlees om morgen een 2e lunch van te maken :9

Laatste keer lakken:
[Afbeelding]

Wat heb jij nou onder het rooster liggen?
Lijkt op een gietijzeren pan met wat alu folie er in om te dienen als deflector (en het folie gok ik om het druipsel op te vangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Japie.G schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:49:
Zit de hele dag al te oefenen, maar het lukt me niet met mn action kamado 13i. Ik heb of 230graden of hij dooft uit. Iemand tips?😜 Ik probeerde m stabiel te krijgen op 150 graden.
Spelen met zowel onder als bovenkant.
Als je eenmaal hoog bent, duurt het langer ( dan een ketelbbq ) om weer terug te gaan.

Mijn ( grote ) GrillGuru gaat 100C als het eerste strookje open staan beneden, en de bovenopening 1mm is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

maatje van me heeft een intratuin terracotta bordje geplaatst met op steuntjes gemaakt van een 5mm draadeind. Die laatste heeft hij bijgebogen en zodoende passend gemaakt.

Alleen bij de 2e run sprong het terracotta.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Tja uh wat heb je precies gedaan?

Gewoon houtskool aan, schuif helemaal open, margrietschijf helemaal open, deksel open. Op gegeven moment deksel dicht, maar schuif en schijf nog open, hou de temp in de gaten. Als je bijna zover bent schuif verder dicht en margrietschijf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:32

franssie

Save the albatross

Herken ik wel met de kleine. Gebruik sowieso een digitale meter, die in het deksel is vrij traag, dan loop je altijd achter de feiten aan. En het is wat meer spelen met de schijven dan een grote kamado ... deflector helpt wel iets.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:04
Martinusz schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:58:
[...]

Tja uh wat heb je precies gedaan?

Gewoon houtskool aan, schuif helemaal open, margrietschijf helemaal open, deksel open. Op gegeven moment deksel dicht, maar schuif en schijf nog open, hou de temp in de gaten. Als je bijna zover bent schuif verder dicht en margrietschijf ook.
Ik heb zelfde probleem ook en herken dat deze methode ervoor zorgt dat hij makkelijk boven de 200 graden vliegt.

Zelf heb ik totaal geen probleem om de weber bbq op temp te houden.

@Voodoo hoe heb jij dit gedaan met je beenham?

[ Voor 198% gewijzigd door grote_oever op 07-04-2019 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
grote_oever schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:20:
[...]

Ik heb zelfde probleem ook en herken dat deze methode ervoor zorgt dat hij makkelijk boven de 200 graden vliegt.

Dan heb je of goedkoop houtskool of je bent te laat met de boel dichtzetten ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 12:00

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik had met mijn Kamado Joe Junior in het begin precies hetzelfde en dat kwam eigenlijk doordat ik nog niet doorhad hoe snel of langzaam de kamado op de schuiven reageerde, en eigenlijk gewoon doordat ik te ongeduldig was. Uiteindelijk heb ik het onder de knie gekregen door voor onder een vaste grootte te nemen. Dat deed ik door het handvat van de grillgripper als maatstaf te nemen. Zo had ik onder altijd een zelfde grootte opening. Vervolgens kon ik met de gaatjes bovenin gaan experimenteren en leerde ik hoe de KJJ daar op reageerde. De volgende stap was een kleinere tang als maatstaf voor de schuif onderin en weer met de schuif boven in spelen. Wat ik ook snel leerde was dat, als ik low&slow wilde doen, ik gewoon minstens een uur voordat ik het vlees er op wilde doen, moest beginnen. Het kon wel eerder, maar dan was de temp vaak nog niet stabiel.

Tegenwoordig denk ik er niet meer bij na en gebruik ik de grillgripper ook niet meer als maatstaf. Ik weet nu ondertussen wel hoe de KJJ op de schuiven reageert en ik heb nu ook geen uur meer nodig om de temperatuur stabiel te krijgen. Daarnaast maak ik me ook niet meer zo druk om temperatuur. In het begin wilde ik nog wel eens gestressed precies op 107C uitkomen. Nu heb ik vaak wel een doeltemperatuur, maar ben ik ook tevreden als ie een keer 10C afwijkt.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

grote_oever schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:20:
[...]

Ik begon erg voorzichtig met de hoeveelheid brandende kolen, warmer stoken leek me makkelijker dan afkoelen. Uiteindelijk ging het allemaal goed, heb de schuiven wat dicht gedaan wanneer ik zag dat hij te warm werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Zo, nadat ik deze morgen bijna over mijn nek ben gegaan :r

De niclan zat vol dons en de aspan vol met water. En de Action Kamado zag er goed uit.
Desondanks bij beiden een clean burn gedaan.

De kamado was in 10 minuten schoon en beetje vers houtskool erbij gedaan. Daarna de gevulde vuurmand bij 275C leeg laten branden (2 uurtjes).

De Niclan was een ander pak mouwen. Eerst het rooster eruit, de halve pizza deflector steen er ook uit. Het houtskool was ook beschimmeld 8)7 :r

Wat beetje ecobrasa briketten erin gedaan op strategische plekken en aangestoken met de looftlighter. Hier ben ik in de fout gegaan. Beter met een starter gedaan ivm de blazer van de looftlighter. Eens alles goed aan het branden was alles wat beschimmeld was erin en dan branden maar. De Niclan gaat zonder moeite naar de 350C. En ook die is helemaal leeg aan het branden.

De action kamado daarna bijgevuld met verse kolen en het rooster met een sopje schoongemaakt en wat karbonaatjes gegrild.

Kortom: vaker die Q aanzetten!
Sneller knijpen. Ik vul die met vers houtskool. Doe er een aanmaakblokje in. Schuif van onderen op 1cm open of op 4 gaten. Het deksel open laten totdat aanmaakblokje op is. Daarna dicht doen met magrietschijf de gaten volledig open. Daarna bij 80c dichter doen voor 50%

In het begin heb je wat tijd nodig om die te leren kennen.

Ik zou wel in die kleine voor Dammers gaan. De stukken Black Ranch zijn te groot. Die gaat bij mij in de Niclan.

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 07-04-2019 13:47 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:18

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Mijn Weber 57 zat ook vol dons. Ik ben maar voor de grote schoonmaak gegaan. Het net mijn rooster mee onder de douche genomen :p

Vraag: Is uitstoken voldoende om alle schimmel etc. weg te krijgen? Scheelt me volgend jaar weer een hoop schoonmaakwerk ;)

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:41

vhal

ಠ_ಠ

Zijn er mensen die een alternatief hebben voor de hoes van een Weber 57cm? Ergens vind ik het een bizarre prijs voor de "premium" hoes maar ik ben bang dat er niet veel alternatieven zijn. Het ding staat nu in de schuur maar ik wil hem eigenlijk verplaatsen naar buiten ivm ruimtegebrek.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

vhal schreef op zondag 7 april 2019 @ 15:28:
Zijn er mensen die een alternatief hebben voor de hoes van een Weber 57cm? Ergens vind ik het een bizarre prijs voor de "premium" hoes maar ik ben bang dat er niet veel alternatieven zijn. Het ding staat nu in de schuur maar ik wil hem eigenlijk verplaatsen naar buiten ivm ruimtegebrek.
Ik heb ooit een Cadac 57cm hoes gekocht voor mijn Weber, kostte 20 piek. Prima ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Hij staat weer aan, mooi weer om te genieten met een biertje en een mooi stuk vlees.
Een kalfsribeye van iets meer dan een kilo.
Langzaam op temperatuur brengen en dan afgrillen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aUrX9ZGKVgi0L7SHTMC0FXmt/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 262853

@vhal ik heb een hoes van AliExpress laten komen voor een paar euro's.
Ding is aan de ruime kant maar met een trekband van €5,- van de Praxis blijft ie prima zitten. Ook tijdens herfst/winter stormen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Flimovic schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:53:
Vraag: Is uitstoken voldoende om alle schimmel etc. weg te krijgen? Scheelt me volgend jaar weer een hoop schoonmaakwerk ;)
Schimmel is weg en alle aangekoekte delen zijn ook schoon. Het rooster moet wel even een snelle sop hebben maar is niet nodig, wat borstelen is genoeg.

Maar ik haal de niclan even snel uit elkaar en ga met een sponsje erdoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 07-04-2019 18:12 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:57

vectormatic

Warlock of the doorlock

Net de 47er voor het eerst dit jaar weer aan gehad (eigenlijk nooit problemen gehad met schimmel hier, gewoon de as van vorig jaar er uit, had een nieuw rooster gekocht en gaan). Bij het voorbereiden dacht ik "goh, waarom moest ik ook alweer een 57, dit ding is prima", maar toen ik em weer standaard warm/koud hard ingericht en moeite had om meer dan twee speklapjes tegelijk te doen wist ik het weer :P

Toch maar eens studie maken van wat er te koop is een maatje groter, helpt niet dat Weber zojuist de hele range vervangen heeft dit jaar en je dus zowel oud als nieuw kan krijgen, totaal een stuk of 8 verschillende 57 cm ketels..

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Esselink
@vectormatic of gewoon een tweede 47-er er bij doen 😀. Hier staan er met regelmaat twee tegelijk aan. 57 en 47 dat dan weer wel. Ik zit stiekem te kijken of er niet nog een 57 bij moet. Of wellicht een kamado. Hiervan weet ik dat er dan eigenlijk een caliber pro moet komen. Deze vind mijn vrouw ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:16
HMaster_II schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:54:
[...]

Deze hebben wij thuis staan.
Is niet luchtdicht, daarvoor hebben we een rol vilt voor ingezet. Is wel redelijk op temperatuur te houden als je het goed doet. :P En ik heb speciaal 2 kolen rekjes voor laten maken omdat de verstelbare bodem te glad is.
Aanrader of begint er al van alles te rammelen en roesten?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Topicstarter
De laatste tijd ben ik wat stiller in dit topic, mede om de reden dat het wat drukker is met de blog.

Afgelopen periode ook met de Vuurbak mogen spelen, dat is ook een leuke barbecue met open vuur maar toch geschikt voor indirect en een directe grill welke je op verschillende verdiepingen kan hangen. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DYDtgPD.jpg

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:08
Lijkt wel op een hele simpele goedkope versie van een santamaria grill.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Topicstarter
Paganstars schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:26:
Lijkt wel op een hele simpele goedkope versie van een santamaria grill.
Daar heeft het wel wat van weg inderdaad. De Vuurbak is meer basis, enkel een bak met vuur zonder fancy gedoe. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 07-12-2024
Onverwachts verse zeebaars in m'n WSM gehad. M'n pa liet weten dat hij er snachts 2 had gevangen en of ik er wellicht een wilde roken. Prima, maar dan rook ik ze alletwee en dan komen jullie maar mee eten! Na de zeebaars gingen er nog 3 kleine tong filetjes op (ook gevangen).
Heel simpel; De schone vis een uur op eik gerookt. Geen kruiden, geen poespas.

Het resultaat spreekt voor zich:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Yf3VqD1/Whats-App-Image-2019-04-08-at-08-46-09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
vhal schreef op zondag 7 april 2019 @ 15:28:
Kijk maar eens op Ali of Wish.
Daar vind je ze voor 10€ of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05 13:51
ixl85 schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:49:
Onverwachts verse zeebaars in m'n WSM gehad. M'n pa liet weten dat hij er snachts 2 had gevangen
Ik wil niet zeuren maar: https://www.sportvisserij...uiming-zeebaars-2019.html
Bij een controle had je vader een flinke boete kunnen krijgen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Hans Esselink schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:27:
@vectormatic of gewoon een tweede 47-er er bij doen 😀. Hier staan er met regelmaat twee tegelijk aan. 57 en 47 dat dan weer wel. Ik zit stiekem te kijken of er niet nog een 57 bij moet. Of wellicht een kamado. Hiervan weet ik dat er dan eigenlijk een caliber pro moet komen. Deze vind mijn vrouw ook mooi.
Haha, twee webers aan om met zn vieren te eten is dan ook weer wat overdreven vind ik. (heb trouwens wel nog een somkey joe staan, maar dat zet ook weinig zoden aan de dijk)

Een kamado lijkt me ook wel tof, maar budgetair gezien gaat dat em niet worden (tenzij zon action ei-tje voor er bij om mee te klooien)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:55
Fromz schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:28:
[...]

Aanrader of begint er al van alles te rammelen en roesten?
Voor zover wij het ding gebruiken (niet vaak) vind ik het wel een aanrader. We hebben er al een pulledpork in gehad en die had een dikke 3 millimeter rookring :-)
En de vleesrekjes zijn goed dik gepoedercoat en zijn goed schoon te maken onder heet water.

Wel een beetje schade aan de kolen plaat, maar dat vind ik minder interressant. Ik gebruik home-made kolen rek ( die wel krom trekken, maar dat is mijn stomme fout ) voor de briketten/kolen.

Rammelen doet ie wel als je hem verrijdt :P

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 10:58
Van het weekend voor het eerst Beercan Chicken gemaakt.
Lekker makkelijk en erg lekker. :)

Moet alleen nog even leren hoe je de kip het beste kan aansnijden :+

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RcngVmY/Beer-Can-Chicken.jpg

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ixl85
Quadradial schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:03:
Van het weekend voor het eert Beercan Chicken gemaakt.

[Afbeelding]
Pak een groot mes en snij hem door de midden (over de rug). Nu heb je 2 kanten met aan iedere kant een poot en een vleugel.
Haal de poten en de vleugels er af. Indien nodig kan je de borst er afhalen. De rest van het karkas kan je fijn leeg pluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gisteren ook mijn Weber spirit maar eens schoongemaakt, nadat er zaterdag een klein vetbrandje ontstond. Wat een bende blijft daarin achter zeg. En heel erg makkelijk schoonmaken zonder heel het terras in het vet te zetten lukt ook niet echt. Ben echt uren bezig geweest, en om nou te zeggen dat het ding blinkt, niet echt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Quadradial schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:03:
Van het weekend voor het eerst Beercan Chicken gemaakt.

[Afbeelding]
Tis altijd geknoei :) Maar beentjes en vleugels eerst. Rest van borst kun je er zo afsnijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
MikeyMan schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:14:
Gisteren ook mijn Weber spirit maar eens schoongemaakt, nadat er zaterdag een klein vetbrandje ontstond. Wat een bende blijft daarin achter zeg. En heel erg makkelijk schoonmaken zonder heel het terras in het vet te zetten lukt ook niet echt. Ben echt uren bezig geweest, en om nou te zeggen dat het ding blinkt, niet echt :X
Ovenreiniger gebruiken. Stinkt wel, maar doet de job.
Eerst alles er uit halen, dan goed insprayen, half uurtje laten inwerken, en uitspoelen met warm water.
Dat zal je een paar keer moeten herhalen, en dan is het proper.
Warm water werkt altijd wat vlotter.

En dan de eerste keer goed warmstoken voor je er terug eten op legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tommie12 schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:40:
[...]

Ovenreiniger gebruiken. Stinkt wel, maar doet de job.
Eerst alles er uit halen, dan goed insprayen, half uurtje laten inwerken, en uitspoelen met warm water.
Dat zal je een paar keer moeten herhalen, en dan is het proper.
Warm water werkt altijd wat vlotter.

En dan de eerste keer goed warmstoken voor je er terug eten op legt.
Ik had BBQ reiniger. Dat werkte op zich wel, maar waar laat je al dat water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
MikeyMan schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:49:
[...]

Ik had BBQ reiniger. Dat werkte op zich wel, maar waar laat je al dat water?
Heb je geen afvoer aan je terras?
Ik doe zoiets aan de zijkant van mijn terras, en af en toe gewoon de tuinslag er over.
Het water loopt dan ... waar het loopt hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tommie12 schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:11:
[...]

Heb je geen afvoer aan je terras?
Ik doe zoiets aan de zijkant van mijn terras, en af en toe gewoon de tuinslag er over.
Het water loopt dan ... waar het loopt hé.
Ja dat kan wel, maar dan zijn mn tegels baggervet natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
MikeyMan schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:26:
[...]

Ja dat kan wel, maar dan zijn mn tegels baggervet natuurlijk :)
Vet dat opgelost is met zeep gaat zich niet direct op je terras afzetten hoor. En met een paar regenbuien is dat ook weg.
De vetvlekken voor mijn BBQ verdwijnen toch vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 07:43
Ik twijfel heel erg of ik nog snel zo'n Action Kamado voor €88,88 zal halen?
Heb een Weber 57 en al een ingebouwde pizza oven.

Als ik snel een paar sateetjes wil grillen, of een stukje vlees wil afblaven. Is zo'n Action ei dan veel sneller op termperatuur dan een W57?

En hoeveel kippenbouten kunnen op zo'n ding? dat maken we ook geregeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Stinger_Ventura op 08-04-2019 20:56 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
zo ff een experiment; ik kwam een vlog tegen waarin een ribeye werd gemarineerd in zure room. Ligt nu er een half uur in, ga hem over een half uurtje eraf halen en grillen tot rare.

morgen foto's of je moet me op insta volgen

[ Voor 11% gewijzigd door Paganstars op 08-04-2019 17:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:33
Beetje zelfde idee als kip of varken in yoghurt laten marineren?
Breekt enzymen oid af en zou het malser moeten maken.

Idem bv met ananassap voor je rund stukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paganstars
ok net verorberd, holy shit boterzacht... volgende keer met dikkere ribeyes! je proeft er dus niks van! sterker ik vond de vlees smaak nog meer aanwezig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Stinger_Ventura schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:22:

Als ik snel een paar sateetjes wil grillen, of een stukje vlees wil afblaven. Is zo'n Action ei dan veel sneller op termperatuur dan een W57?

Ik heb er vandaag een mini beenham op gegooid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Action Kamado een leuk speeltje vind. Snel aan, makkelijke te regelen na 2 dagen spelen en je zet het makkelijk weg. Denk dat ik hem zeker wel vaker ga pakken. Oppervlakte viel me overigens wel beetje tegen, maar voldoende om 2 volwassenen en 2 kinderen eten te geven.

Hierbij de beenham. Heb er een rub op gedaan, maar dat was niet zo heel bijzonder. Zout en peper is meer dan voldoende voor een beenham. Ziet er op de foto nog geeneens zo lekker uit, maar hij was wel super lekker. Mijn vrouw zegt altijd "het is goed als ik niet op de WC hoeft te zitten..."... Volgens mij was het lekker.

https://i.imgur.com/MuludDc.jpg

[edit]

Oke, je kan je halve huis bekleden met de foto. Daarom maar even clickbaar linkje.

[ Voor 17% gewijzigd door grote_oever op 08-04-2019 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:18

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Paganstars schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:37:
zo ff een experiment; ik kwam een vlog tegen waarin een ribeye werd gemarineerd in zure room. Ligt nu er een half uur in, ga hem over een half uurtje eraf halen en grillen tot rare.

morgen foto's of je moet me op insta volgen
Linkje naar de vlog?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grote_oever
Check zijn sig ;) https://kokenmetvuur.nl/

@Paganstars Oeps.. ik slaap een beetje. Al die Vlogs en Blogs :)

[ Voor 15% gewijzigd door grote_oever op 08-04-2019 21:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paganstars
Dat is harry! maar daar had ik het niet vandaan. Je moet ff op yt naar gugafoods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Maar slightly BBQ related, maar toch, hebben jullie een idee hoe nauwkeurig die ikea fantast thermometer is?

Gisteren een reverse-sear entrecote geprobeerd (weliswaar in de oven/koekenpan), door eerst de kerntemp naar 52 graden te brengen, wat een rare/medium-rare finish zou moeten opleveren, maar hij was toch een goed stukje gaarder dan dat, ik verdenk de fantast er van dat ie een paar graden afwijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paganstars
Redelijk nauwkeurig; geloof ergens rond de 3~5C verschil, ff kokend water test doen!

En de verplichte fotodiarree;

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/57226289_2203137216447408_9068216111358541824_o.jpg?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=2efb0a0fdc2a76f33143a20072b1d0c3&oe=5D45FDDF

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/56448939_2203137313114065_410748630417276928_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=19ba7a65c83df754132d86c63cd84244&oe=5D3C1CFD

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/56442049_2203194349775028_1972790500389814272_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=dd59d5f24377cce2dc24f3e1c1cb75be&oe=5D34D39B

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/56817449_2203194399775023_3557649959647969280_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=b588a5ee27d9ab051d2bcfd74319f422&oe=5D4399A1

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/56611747_2203271149767348_70057771365564416_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=14c0c8b71b392e02092ffa8b98b0e777&oe=5D498862

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/56510904_2203271196434010_8543288704544800768_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=057ef83b3d7252c80a5691dc21744700&oe=5D47A3A7

Hij was medium/well done. Er zat een dikke zeen in welke op rare nog knetterhard was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-04 09:03
vectormatic schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:56:
Maar slightly BBQ related, maar toch, hebben jullie een idee hoe nauwkeurig die ikea fantast thermometer is?
Ik heb eens een uitputtende studie van welgeteld 1 stuk gedaan.
In zuiver ijswater gaf hij exact 0°C,
In kokend water kwam hij tussen de 98 en 99°C uit.
Goed genoeg om mee te werken, gezien de strict on-wetenschappelijke omstandigheden

Natuurlijk kan ik niet zeggen of dit voor elke fantast hetzelfde zal zijn
Ondertussen heb ik er een 2de, ik zou ze eens naast elkaar kunnen leggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:15
IceTeaGX schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:03:
[...]

Goed genoeg om mee te werken, gezien de strict on-wetenschappelijke omstandigheden

Met die naam zou ik er weinig vertrouwen in hebben... die verzint maar wat :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

IceTeaGX schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:03:
[...]

Mja, ik heb die van mij nog niet getest in ijs/kokend water. Nu moet ik zeggen dat ik al enigszins lont rook omdat het vlees uit de koelkast 2 graden was, terwijl de koelkast op 5 staat...

Moet zeggen dat ik het wat jammer vond van de entrecote, maar hij was gelukkig ook niet helemaal well done..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-04 09:03
vectormatic schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:06:
Mja, ik heb die van mij nog niet getest in ijs/kokend water. Nu moet ik zeggen dat ik al enigszins lont rook omdat het vlees uit de koelkast 2 graden was, terwijl de koelkast op 5 staat...

Moet zeggen dat ik het wat jammer vond van de entrecote, maar hij was gelukkig ook niet helemaal well done..
De instelling van de koelkast zou ik dan minder betrouwen, er blijft ook een verschil tussen onder- en bovenaan in een koelkast.

Nu weet ik niet wat de richttemperatuur was, maar heb je ook rekening gehouden met overshoot?
Heb je tot het einde toe blijven meten, ook uit de pan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

IceTeaGX schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:20:
[...]

De instelling van de koelkast zou ik dan minder betrouwen, er blijft ook een verschil tussen onder- en bovenaan in een koelkast.

Nu weet ik niet wat de richttemperatuur was, maar heb je ook rekening gehouden met overshoot?
Heb je tot het einde toe blijven meten, ook uit de pan?
Good point

Ik heb de kerntemp gemeten totdat ie de pan in ging, met 52 de oven uit en in alu-folie, waar ie piekte op 54, en met 53 weer de pan in. Kan inderdaad zijn dat ik em te lang nog in de pan heb gehad, maar ik wou toch wel een beetje fatsoenlijk browning. Helaas in de pan geen metingen meer, dus misschien is het daar fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
@vectormatic Als je die met 53 gaat searen, dan schiet je door naar 57 durf ik te schatten, en dat klopt met "medium".
Als ik reverse sear doe, dan warm ik op tot 45-48 graden, en daarna is die eerder "bleu chaud".

Ander vraagje, waar haal je die halve maan schotel met gaatjes? Lijkt me een topper om groenten te garen op de kamado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Tommie12 Dat lijkt me dan nog steeds geen probleem, als ik zo eens wat plaatjes google, mijn resultaat zat echt meer tussen medium-well en well-done in, alleen in de dikkere stukken nog wat roze te bespeuren.

Volgende keer eerst de thermometer maar eens ijken, voor roostertemperatuur is een paar graden ernaast geen probleem, hiervoor wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Even terugkomen op mijn PID controller projectje.

Ik heb deze voeding besteld. https://www.wish.com/m/c/580765f18ad19a7e03c4ed74
En de PID heeft een ingebouwde relais. https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.19584c4dh9e1tt
De fan is deze: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.19584c4dh9e1tt

Het ingebouwd relais van de PID zou een ohmse belasting van 3 A aan kunnen, dus zowel in de 220V als de 12 V zou dat geen probleem mogen geven.

Nog tips?

[ Voor 10% gewijzigd door Tommie12 op 09-04-2019 11:07 . Reden: linkje aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ixl85
Tommie12 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:30:
Even terugkomen op mijn PID controller projectje.

Ik heb deze voeding besteld. https://www.wish.com/m/c/580765f18ad19a7e03c4ed74
En de PID heeft een ingebouwde relais. https://nl.aliexpress.com/item/PID-D...6f1d4c4dGDSw25
De fan is deze: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.19584c4dh9e1tt

Het ingebouwd relais van de PID zou een ohmse belasting van 3 A aan kunnen, dus zowel in de 220V als de 12 V zou dat geen probleem mogen geven.

Nog tips?
Je 2e linkje werkt niet. Verder geen tips. Ik volg dit projectje wel! Keep us posted :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-05 15:37
Hari-Bo schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:10:
Zelf gebruik ik tegenwoordig ook houtskool in mijn WSM ook voor de lange runs, de briketten zijn er bij mij helemaal uit.
Kwam met de zoekfunctie je antwoord tegen :)
Gebruik je nog steeds houtskool in je WSM of is het toch handiger om bijvoorbeeld ecobrassa briketten te gebruiken? Ik ben zelf nog zoekende naar de 'perfecte' brandstof voor de WSM, dus ben erg benieuwd naar je ervaringen met houtskool in de WSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Topicstarter
@Luuk84 Ik gebruik nog steeds houtskool met de WSM, het verbruik is wel wat hoger maar de houtskool koop ik 1 euro per kilo. Daar kan ik geen ecobrasa tegenover gebruiken. Qua briketten zijn deze wel ideaal inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-05 15:37
@Hari-Bo Thx! €1,- de kilo, dan snap ik het wel ja. Dat zijn leuke prijzen. Koop je groot in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Topicstarter
@Luuk84 Klopt is bulk inkoop per pallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Hari-Bo schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:24:
@Luuk84 Klopt is bulk inkoop per pallet.
Is dat voor de normale consument ook te doen?
Zo niet, dan kunnen we misschien GOT BBQ inkoopactie doen. Heb hier ook wel oren naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Topicstarter
@ixl85 Nee is enkel zakelijk mogelijk zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Bij Beef en steak zijn jacob's ladder runder ribben in de aanbieding. Lijkt me erg gaaf deze eens te maken, ware het niet dat mijn grill oppervlak niet om over naar huis te schrijven is. Heeft hier iemand ervaring met dit vlees op een mini-kamado? Ik snap dat een hele rack niet gaat lukken, maar wellicht is het mogelijk om het in delen te bereiden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:22:

Beste aankoop ooit. Ik heb er nu zelfs 2. Ding gaat altijd aan als ik wil Q'en. En snel op temperatuur. De 57cm is leuk maar als je slecht een klein oppervlak nodig heb voor wat snel te searen..

Enig nadeel, geen glazuur dus na gebruik naar binnen. Het is mijn nummer 1 Q op het moment.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 09-04-2019 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 13:12
issie nog te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 19:10
Die dingen komen vanaf nu elke week wel ergens te koop. Lidl/Xenos/Blokker etc hebben ze vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

t/m vandaag staat ie in de weekactie https://www.action.com/nl-nl/weekactie/.
Must resist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
https://www.blokker.nl/p/kamado-mini-barbecue/1462233

Kwam deze tegen. Voor 50 euro is het een must buy. Maar 88,88 euro kan ik voor nu nog makkelijk afslaan. Kom van een 30 euro kostende bbq dus om dan enkel voor de looks en geeneens groter oppervlakte 3x zoveel te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Joosie200 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:58:

Kwam deze tegen. Voor 50 euro is het een must buy. Maar 88,88 euro kan ik voor nu nog makkelijk afslaan. Kom van een 30 euro kostende bbq dus om dan enkel voor de looks en geeneens groter oppervlakte 3x zoveel te betalen...
Die lijkt sprekend op die van de action. Is het hem?

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Boudewijn schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:06:
[...]

Die lijkt sprekend op die van de action. Is het hem?
Het lijkt er veel op. Helaas tijdelijk uitverkocht. Maar die kamado 13 inch is wel een oem versie die om het even zo oppopt bij de Action, Big Bazaar, Blokker ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Damn hey, als dat ding voor 50 euro zelfs te koop is... Dan wordt het inderdaad erg moeilijk om em te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Joosie200 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:58:

Die van de Blokker voor €50 is toch al een tijdje niet meer te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 15:47
Chevy454 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:31:
[...]

Beste aankoop ooit. Ik heb er nu zelfs 2. Ding gaat altijd aan als ik wil Q'en. En snel op temperatuur. De 57cm is leuk maar als je slecht een klein oppervlak nodig heb voor wat snel te searen..

Enig nadeel, geen glazuur dus na gebruik naar binnen. Het is mijn nummer 1 Q op het moment.
Busje blanke lak halen en dat ding spuiten, kan die jaren mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
alki schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:29:
Busje blanke lak halen en dat ding spuiten, kan die jaren mee
Dat gaat mogelijk niet werken. De andere hebben een glazuurlaag gebakken. De laklaag zal mogelijk niet goed hechten of deze gaat (ongelijk) doorheen de keramiek trekken waardoor deze kan barsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Chevy454 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:31:
[...]

Heb er in de dying seconds van de aanbieding nog een gehaald.
Verwachte weinig van de kwaliteit, maar viel me positief op! roestvrijstalen schroeven, tangetje en schroevendraaier meegeleverd. Zat in een mum van tijd in elkaar.

De vraag is nu alleen: Waar haal ik zo'n gietijzer pannetje?Xenos heeft hem alleen met steel zo te zien.
En moet ik hem nog wat luchtdichter maken aan de onderkant en bovenkant? Ziet er goed uit maar weet niet hoe strak je hem moet zetten.

Nu al zin om mee te gaan spelen, maar mijn vriendin moet hem eerst nog zien >:) Hopelijk wordt dat niet op de bank slapen, want heb ook al een W57 met redelijk wat GBS spul, inbouw pizza oven en een anova liggen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Die van de Blokker heb ik en die heeft wel een glazuurlaag ;) is eigenlijk dus net iets beter dan die van de action :p is sinds die actie overigens nooit meer te koop geweest :)

@Stinger_Ventura probeer eens de big bazar bijvoorbeeld, die hebben ook gietijzer assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmer_g
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Voodoo schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:02:
Bij Beef en steak zijn jacob's ladder runder ribben in de aanbieding. Lijkt me erg gaaf deze eens te maken, ware het niet dat mijn grill oppervlak niet om over naar huis te schrijven is. Heeft hier iemand ervaring met dit vlees op een mini-kamado? Ik snap dat een hele rack niet gaat lukken, maar wellicht is het mogelijk om het in delen te bereiden?
Je zou even de maat kunnen checken, maar ik heb het eerder gezien (hier).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:35
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 23:31:
[...]

Heb er in de dying seconds van de aanbieding nog een gehaald.
Verwachte weinig van de kwaliteit, maar viel me positief op! roestvrijstalen schroeven, tangetje en schroevendraaier meegeleverd. Zat in een mum van tijd in elkaar.

De vraag is nu alleen: Waar haal ik zo'n gietijzer pannetje?Xenos heeft hem alleen met steel zo te zien.
En moet ik hem nog wat luchtdichter maken aan de onderkant en bovenkant? Ziet er goed uit maar weet niet hoe strak je hem moet zetten.

Nu al zin om mee te gaan spelen, maar mijn vriendin moet hem eerst nog zien >:) Hopelijk wordt dat niet op de bank slapen, want heb ook al een W57 met redelijk wat GBS spul, inbouw pizza oven en een anova liggen. O-)
jabberwock in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 13:20

Japie.G

Colour Classic

Martinusz schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 23:55:
Die van de Blokker heb ik en die heeft wel een glazuurlaag ;) is eigenlijk dus net iets beter dan die van de action :p is sinds die actie overigens nooit meer te koop geweest :)

@Stinger_Ventura probeer eens de big bazar bijvoorbeeld, die hebben ook gietijzer assortiment.
Dit zag ik ook toen ik op het punt stond de action kamado te kopen. Dus gebeld met blokker 😀 Die van de blokker komt uit een actie ooit met alles 2
halen 1 betalen. Vandaar die prijs. Was dus eigenlijk 100 euro. Maar deze is daarna nooit meer te koop geweest. En als hij ooit weer komt zal hij hoogst waarschijnlijk 100 euro

Overigens heb ik inmiddels het truukje door hoe de kamado op een lage temp te krijgen😀 Ben wel erg blij met de action Q!! Ik gebruik het intratuin keramiek bordje van 2 euro als heat deflector met een alu stripje van de bouwmarkt als houder, en dat werkt super!!

https://imgur.com/a/YoV6U90

Offtopic
Vroeger kon je bij imgur klikbare thumbnail bbcode links kriigen maar kan dat nergens meer vinden, dan maar een gewone link

[ Voor 22% gewijzigd door Japie.G op 10-04-2019 07:17 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
@Japie.G Ik vind die gaten in dat rooster onderin wel erg groot...

Pagina: 1 ... 27 ... 325 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism