Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14
Typhone schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:45:
Grrrrrrrr, het schuifje van de Green Egg vergeten dicht te zetten een keer (onderkant) met als gevolg een roestig gietijzeren rooster. Deze heb ik nu een keer met schoonmaakazijn behandeld en afgespoeld en ook met een staalborstel maar dat doet niet zoveel. De bruinige kleur blijft eraan zitten. Ook met een staalborstel die op een boormachine zit aan de slag geweest maar wederom bijna geen effect. Dat ding moet toch nog te redden zijn denk ik? Any tips?
Dat gietijzeren rooster wordt echt wel heet, daar kan je niks aan doen. Zelfs als je dat gaat curen met olie of een of andere coating, je stookt dat daar af, en elk voorwerp in gietijzer zonder coating gaat bruin worden.

Wat maakt het ook uit? Dat zit onder je kolen, en als je te veel tijd hebt kan je dat eens kuisen, maar roesten doet dat altijd, met of zonder deurtje dicht.
Een gietijzeren rooster gaat echt niet doorroesten na 3 sessies bbq, dat duurt jaren. En als het uit elkaar valt koop je een nieuwe rooster. (of je laat dat over aan de erfgenamen)

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Typhone schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:45:
Grrrrrrrr, het schuifje van de Green Egg vergeten dicht te zetten een keer (onderkant) met als gevolg een roestig gietijzeren rooster. Deze heb ik nu een keer met schoonmaakazijn behandeld en afgespoeld en ook met een staalborstel maar dat doet niet zoveel. De bruinige kleur blijft eraan zitten. Ook met een staalborstel die op een boormachine zit aan de slag geweest maar wederom bijna geen effect. Dat ding moet toch nog te redden zijn denk ik? Any tips?
Dat polijstborstel die ik een paar posts eerder had geplaatst. Dat zal wel werken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 11:45
Wobcat schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:08:
Vanaf woensdag is de action kamado in de aanbieding voor €88,88.
Zou verwachten dat ze dan ook voorraad hebben.
https://ibb.co/ySZ4jXk
Even herinnering! Heb er zojuist 2 opgehaald (één voor mij en één voor mijn zwager). Voorraad was niet heel veel, maar misschien dat er in magazijn nog een aantal stonden.

[ Voor 4% gewijzigd door grote_oever op 03-04-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:31
Als echte twijfelaar zit ik momenteel weer in een leuk dubio, ik wil graag upgraden van mijn Weber 57cm Master Touch naar iets waar ik meer/beter low and slow mee kan doen.

Wat overweeg ik?

The Bastard Urban Large 2019
Waarom: ziet er mooi uit, is betaalbaar, en zie de meerwaarde van een BGE niet ten opzichte van dit nieuwe model.
Waarom niet: enkel houtskool, nadelen van keramiek (zwaar, fragiel), beperkte accessoires

Alternatief: Kamado Joe Classic II
Waarom: Hoor heel veel positieve dingen hierover, heel compleet qua meegeleverde accessoires
Waarom niet: Rood... :+

Weber Summit Charcoal
Waarom: Stabiele temperaturen, goede bouwkwaliteit, veel mogelijkheden, briketten mogelijk
Waarom niet: Duur, lelijk

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:28
grote_oever schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:11:
[...]

Even herinnering! Heb er zojuist 2 opgehaald (één voor mij en één voor mijn zwager). Voorraad was niet heel veel, maar misschien dat er in magazijn nog een aantal stonden.
Hoop dat je er veel plezier van hebt! Kan me echter niet voorstellen dat het was is.. alleen het formaat al.
Phusebox schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:19:
Als echte twijfelaar zit ik momenteel weer in een leuk dubio, ik wil graag upgraden van mijn Weber 57cm Master Touch naar iets waar ik meer/beter low and slow mee kan doen.

Wat overweeg ik?

Waarom: ziet er mooi uit, is betaalbaar, en zie de meerwaarde van een BGE niet ten opzichte van dit nieuwe model.
Waarom niet: enkel houtskool, nadelen van keramiek (zwaar, fragiel), beperkte accessoires

Waarom: Hoor heel veel positieve dingen hierover, heel compleet qua meegeleverde accessoires

Weber Summit Charcoal
Waarom: Stabiele temperaturen, goede bouwkwaliteit, veel mogelijkheden, briketten mogelijk
Er zijn nog meer goede merken dan die je nu noemt? Grill Guru bijv. wordt heel compleet geleverd.

[ Voor 53% gewijzigd door Nopheros op 03-04-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Nopheros schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:19:
[...]

Hoop dat je er veel plezier van hebt! Kan me echter niet voorstellen dat het was is.. alleen het formaat al.

[...]
vorig jaar waren er heel wat Tweakers in dit topic fan van de BBQ. Als je in dit topic zoekt op action zie je dat er behoorlijk wat pagina's gaan over de action bbq. Toen greep ik mis, maar dit jaar was ik er vroeg bij. En agh... 88 euro. Wat kan er mis gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
grote_oever schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:28:
[...]

vorig jaar waren er heel wat Tweakers in dit topic fan van de BBQ. Als je in dit topic zoekt op action zie je dat er behoorlijk wat pagina's gaan over de action bbq. Toen greep ik mis, maar dit jaar was ik er vroeg bij. En agh... 88 euro. Wat kan er mis gaan?
Het is minder dan 10% wat ik gister voor mijn kamado betaald hebt.. In dat opzicht vrij weinig. De hamburgers zullen er vast niet minder om smaken! Zolang je niet voor je hele familie gaat bbq-en.. anders wordt het toch wel krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Nopheros schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:30:
[...]

Het is minder dan 10% wat ik gister voor mijn kamado betaald hebt.. In dat opzicht vrij weinig. De hamburgers zullen er vast niet minder om smaken! Zolang je niet voor je hele familie gaat bbq-en.. anders wordt het toch wel krap.
Vond het nog wel meevallen. Voldoende ruimte om een sparerib/rollade/etc op klaar te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
grote_oever schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:39:
[...]

Vond het nog wel meevallen. Voldoende ruimte om een sparerib/rollade/etc op klaar te maken.

[YouTube: LECKERE RIBS VOM 99 EURO KERAMIKGRILL]
Dat zijn wel verrekte kleine ribjes.... :X
To each his own, maar zo lopen te frotten zou voor mij meer frustratie dan plezier opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
ixl85 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:44:
[...]

Dat zijn wel verrekte kleine ribjes.... :X
To each his own, maar zo lopen te frotten zou voor mij meer frustratie dan plezier opleveren.
Ja klopt, maar we gaan het zien. Volgens mij kun je er prima één grote sparerib op klaar maken. Vaak is dit voldoende voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18
Ik zoek nog een use case voor de Action Kamado ten opzichte van mijn Cobb en Weber MT 57cm. Geld valt reuze mee, maar voor iets wat niet gebruikt wordt is het te veel. Wat kan ik met deze Action kamado beter/makkelijker dan met overige twee BBQ's?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
NoepZor schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:55:
Ik zoek nog een use case voor de Action Kamado ten opzichte van mijn Cobb en Weber MT 57cm. Geld valt reuze mee, maar voor iets wat niet gebruikt wordt is het te veel. Wat kan ik met deze Action kamado beter/makkelijker dan met overige twee BBQ's?
In mijn kamado ga ik vooral pizza's maken, long en slow garen en natuurlijk grillen. In hoeverre je dat op je huidige bbq's (pizza's/long en slow) kan doen..

Het grote voordeel van een kamado zou moeten zijn dat je deze lang en vrij makkelijk op dezelfde temp kan houden. Aangezien je een kleine (mini?) versie hebt een Ham bijv.? Maar misschien kun je dat net zo makkelijk op je weber.. geen id.

[ Voor 57% gewijzigd door Nopheros op 03-04-2019 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-01 12:47
Nopheros schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:49:
[...]

Er zijn 2 nederlandse bbq forums waar hier wel wat over te vinden is. Moet geen probleem zijn om het weer in goede staat te krijgen.

In ander nieuws, nog 2 dagen totdat ik m'n Grill Guru Elite Large thuis krijg >:)
Daar ga je veel plezier aan beleven. Ik heb hem nu een jaar en op 1 ding na nooit problemen. Kijk even of de vuurring uit 1 geheel is, of dat er een sleufje in zit. Door de hitte willen die nog weleens stuk springen op het smalste gedeelte (door de chipfeeder is de ring wat dunner daar). Met een sleufje er in is dat opgelost. Overigens prima opgelost (nieuwe vuuring gekregen, plus zak houtskool en een aspook als excuses) door de klantenservice van 200Farenheit (moederbedrijf Bastard en GG).

Buiten dat, top apparaat en mijns inziens de allermooiste kamado die er is!

Veel plezier ermee!

[ Voor 4% gewijzigd door revolised op 03-04-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
revolised schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:08:
[...]

Daar ga je veel plezier aan beleven. Ik heb hem nu een jaar en op 1 ding na nooit problemen. Kijk even of de vuurring uit 1 geheel is, of dat er een sleufje in zit. Door de hitte willen die nog weleens stuk springen op het smalste gedeelte (door de chipfeeder is de ring wat dunner daar). Met een sleufje er in is dat opgelost. Overigens prima opgelost (nieuwe vuuring gekregen, plus zak houtskool en een aspook als excuses) door de klantenservice van 200Farenheit (moederbedrijf Bastard en GG).

Buiten dat, top apparaat en mijns inziens de allermooiste kamado die er is!

Veel plezier ermee!
Thanks! Heb er veel zin in.

Zal letten op het gleufje, zit op de vuurring ook 5 jaar garantie of valt deze onder de 2 jaar?

Iemand nog een goed recept voor spareribs? Had wat meer recepten en creaties verwacht in dit topic eigenlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Nopheros schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:13:
[...]

Thanks! Heb er veel zin in.

Zal letten op het gleufje, zit op de vuurring ook 5 jaar garantie of valt deze onder de 2 jaar?

Iemand nog een goed recept voor spareribs? Had wat meer recepten en creaties verwacht in dit topic eigenlijk 8)
Volgens mij zit er 5 jaar garantie op al het keramiek, dus ook de vuuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nopheros schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:19:
[...]

[...]

Er zijn nog meer goede merken dan die je nu noemt? Grill Guru bijv. wordt heel compleet geleverd.
Ja er zijn tig merken, ergens moet je toch al een cut-off maken, anders kan ik al helemaal niks beslissen. Ik twijfel al jaren over een kamado, maar met de Weber Summit Charcoal wordt het er niet makkelijker op.

Ooit dacht ik: "ik wil een BGE"!
Dan ga je research doen en na twee jaar ben ik dus zover dat ik wil gaan kopen, maar nog niet weet wat ik wil... Moet minimaal 10 jaar meegaan voor dat geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 03-04-2019 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
Phusebox schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:18:
[...]

Ja er zijn tig merken, ergens moet je toch al een cut-off maken, anders kan ik al helemaal niks beslissen. Ik twijfel al jaren over een kamado, maar met de Weber Summit Charcoal wordt het er niet makkelijker op.

Ooit dacht ik: "ik wil een BGE"!
Dan ga je research doen en na twee jaar ben ik dus zover dat ik wil gaan kopen, maar nog niet weet wat ik wil... Moet minimaal 10 jaar meegaan voor dat geld.
Ik heb gekozen voor de Grill Guru Elite large:

- Heel redelijk geprijst (850 - 990 euro). Ligt aan de webwinkel welke extra onderdelen er bij zitten en dus de prijs.
- Goede kwaliteit, ervaringen gelezen. Hoogwaardig RVS.
- Wordt heel compleet geleverd
- Lekker groot
- Veel extra onderdelen voor te bestellen, gietijzeren rooster bijv.

Ik kan eigenlijk geen nadelen bedenken. De BGE en Bastard hebben langere garantie periodes, echter is deze gewoon een heel stuk goedkoper dus dat vind ik niet meer als logisch.

[ Voor 6% gewijzigd door Nopheros op 03-04-2019 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Laten jullie eigenlijk allemaal je kamado of barbecue buiten staan? Die van mij zet ik nu binnen, maar als ik een kamado of dergelijk groot lomp zwaar ding koop heb ik eigenlijk geen zin meer om die steeds binnen te zetten (behalve in de winter dan). Zijn ze een beetje bestand tegen het weer mits er een hoes overheen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Phusebox schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:44:
Laten jullie eigenlijk allemaal je kamado of barbecue buiten staan? Die van mij zet ik nu binnen, maar als ik een kamado of dergelijk groot lomp zwaar ding koop heb ik eigenlijk geen zin meer om die steeds binnen te zetten (behalve in de winter dan). Zijn ze een beetje bestand tegen het weer mits er een hoes overheen zit?
Ik heb een hele zware hoes bij mijn Grill Guru Elite Large gekregen en laat hem dus altijd buiten staan. De hoes is inmiddels verkleurd van zwart naar grijs, maar de zwaarste regenbuien zijn er over heen gekomen, maar de BBQ zelf blijft kurkdroog. De hoes komt bijna tot aan de grond, dus ook het onderstel blijft droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:07

Sherlock

No Shit

Ik laat mijn Weber OT in het meubel onder de overkapping staan. Geen directe regen dus, maar wel vocht. Tot nu toe geen last van gehad. Heel af en toe spuit of smeer ik wat vettigs aan de buitenkant, siliconenspray bijvoorbeeld. Gaat het ook weer mooi van glimmen :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-04 09:53
Heeft iemand ervaring met deze bbq: https://www.action.com/nl-nl/p/kamado-barbecue-/
Of ben ik nu aan het vloeken in de kerk?

Ik wil een bbq maar officieel mag ik niet met kolen bbq'en op mijn dakterras.
Nu dacht ik dat ik misschien met een kleine Kamado wel weg kan komen omdat je dan nauwelijks kolen kan knoeien. Persoonlijk vind ik BBQ'en zonder kolen geen bbq'en :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:21
Ja, is wel ervaring mee ja, zelfs vanmorgen nog een post over geweest Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb hem net gekocht trouwens. Wellicht vanavond eens proberen :*)

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:42

Japie.G

Colour Classic

Yes hier ook een! Wel even een heat deflector zien te versieren ervoor, en dan maar eens zien of we er iets mee kunnen 😀 Voor dat geld kun je toch leuk kloojen👍🏼

Als je in dit topic zoekt op action kom je al wel wat tips tegen.

[ Voor 16% gewijzigd door Japie.G op 03-04-2019 13:04 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

Mijn Bastard staat al 3 jaar buiten en dat is geen probleem. Je moet hem alleen wel "schoon" onder de hoes doen, want als je de Kamado vuil onder een huis doet met warm weer en regen dan gaat het van binnen schimmelen.

Zolang je je onderhoud goed uitvoert is het geen probleem om je kamado buiten te laten staan.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:29

Denko

|{ing Øf ßlitz

Phusebox schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:19:

Wat overweeg ik?

Weber Summit Charcoal
Jij twijfelen? Ik geloof er niks van!

Ik persoonlijk zou daar de primo en de grill guru bij toevoegen. Let wel op dat de grill guru is volgens mij een soort submerk van bastard. En die wordt met een wat mindere kwaliteit keramiek gemaakt, ik zeg niet dat hij kapot gaat oid, maar het is in ieder geval wat ander spul dan BGE/KJ/PRIMO etc.

Voor mij persoonlijk is de weber een raar ding, veels te veel geld voor wat het is. Kijk dan naar de Kaliber pro of de broil king keg. Kamado's....maar dan anders.

[ Voor 4% gewijzigd door Denko op 03-04-2019 13:20 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:09

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Topicstarter
Buitenstaan is geen probleem. Hou er alleen wel rekening mee dat de meeste Kamado's een onderstel hebben van gecoat staal. Zodra deze beschadigd is zal deze gaan oxideren.

En met vocht in de winter kan deze wel eens dichtgevroren zijn, door de onderste schuif een wokkel of aanmaakblokje aan te steken zonder margrietschijf bovenaan kan je deze in een half uur weer openen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hari-Bo op 03-04-2019 13:21 ]

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Denko schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:15:
[...]

Jij twijfelen? Ik geloof er niks van!

Ik persoonlijk zou daar de primo en de grill guru bij toevoegen. Let wel op dat de grill guru is volgens mij een soort submerk van bastard. En die wordt met een wat mindere kwaliteit keramiek gemaakt, ik zeg niet dat hij kapot gaat oid, maar het is in ieder geval wat ander spul dan BGE/KJ/PRIMO etc.

Voor mij persoonlijk is de weber een raar ding, veels te veel geld voor wat het is. Kijk dan naar de Kaliber pro of de broil king keg. Kamado's....maar dan anders.
Haha, ja hoor, maak het nog wat moeilijker.

Wat me tegenstaat aan een keramische kamado is het feit dat je geen briketten kan gebruiken en er toch nogal wat dingetjes zijn die kapot (kunnen) gaan, zoals het vilt en de vuurkorf. Plus het is lastig schoonmaken.

En ja, de Weber is raar en duur, maar men is er zo lovend over voor zover ik heb gezien (video's en reviews). Het simpele en bekende systeem spreekt me dan weer aan, plus de hoge temperaturen die het aankan.

Die Kegs en Caliber Pro ken ik (van internet), maar vind ze extreem lelijk :X Ik wil best wat inleveren qua "uiterlijk", maar dat gaat me wat ver :+

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 03-04-2019 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Phusebox schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:48:
[...]

Haha, ja hoor, maak het nog wat moeilijker.

Wat me tegenstaat aan een keramische kamado is het feit dat je geen kolen kan gebruiken en er toch nogal wat dingetjes zijn die kapot (kunnen) gaan, zoals het vilt en de vuurkorf. Plus het lastig schoonmaken.
Wat bedoel je met kolen? Briketten? Dat wordt inderdaad gezegd dat je best geen briketten gebruikt, maar er zijn er wel die het doen zonder noemenswaardige problemen. Ik had er een filmpje op YT van gezien, maar vind het niet direct.

Kwaliteit en jouw bedenkingen over vilt en firebox zijn de redenen waarom ik de Kamado Joe Classic II heb gekozen.
Vuurbox is gedeeld, en de dichting is van glasvezel.

Wat heet lastig schoonmaken? Grill na gebruik even afborstelen, en 1-2 keer per jaar de boel eens goed opstoken, dan brandt alles wel weg.

Kamado blijft bij mij buiten staan, en heb er een el cheapo hoes van Ali bij gekocht die de boel goed inpakt. Enkel in de winter gaat de hoes er over, en dan vooral om de tafel te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Topicstarter
@Phusebox Heb je de Kegs en Caliber Pro weleens in het echt gezien? Vooral de laatste ziet er in het echt een stuk beter uit en is ook in verschillende kleuren leverbaar.

Met welke keramische Kamado kan je geen houtskool gebruiken? En schoonmaken aan de binnenkant is niet lastig stoken tot 300+ graden en alles is brandschoon. Omtrent het vilt dat vervang je elk jaar, tenzij je de Kamado Joe hebt met fiberglas materiaal die een jaar of 10 meegaat.

En mocht je bang zijn voor de broosheid van keramiek/cordoriet dan is een metalen variant de enige optie voor je. Of je moet voor een Komodo kamado gaan, maar dan ga je richting de 10+k.

[ Voor 17% gewijzigd door Hari-Bo op 03-04-2019 14:01 ]

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

[...]

Nopheros schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:30:
[...]

Ik heb door de Action een medium Grill Guru. De Action kamado is prima hoor. Maar idd, voor MORE MEAT is een groter formaat kamado handiger.
Het is echter makkelijker en sneller om de Action kamado op te vuren als er niet zo'n grote portie gedaan hoeft te worden.

Maar ik heb nu allebei en gaat binnenkort een tafel maken om beiden te huisvesten(jaja, deze zomer nog).
Het is dan heel makkelijk om bv de action kamado voor een (af)grillsessie te gebruiken, terwijl de grote guru nog andere dingen op een lagere rooktemp te gebruiken.

Nadeel van de action kamado:
geen emaille dus eigenlijk niet geschikt om in de regen te staan als het gaat vriezen.
moeilijker schoonmaken door kleinere openingen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hari-Bo schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:00:
@Phusebox Heb je de Kegs en Caliber Pro weleens in het echt gezien? Vooral de laatste ziet er in het echt een stuk beter uit en is ook in verschillende kleuren leverbaar.

Met welke keramische Kamado kan je geen houtskool gebruiken? En schoonmaken aan de binnenkant is niet lastig stoken tot 300+ graden en alles is brandschoon. Omtrent het vilt dat vervang je elk jaar, tenzij je de Kamado Joe hebt met fiberglas materiaal die een jaar of 10 meegaat.

En mocht je bang zijn voor de broosheid van keramiek/cordoriet dan is een metalen variant de enige optie voor je. Of je moet voor een Komodo kamado gaan, maar dan ga je richting de 10+k.
Bedoelde briketten, sorry foutje. Helaas is die Caliber Pro ook wel weer een stuk duurder dan de duurste optie die ik nu overwoog. Dan is de vraag of ik niet beter voor een goedkope (lees: minder dure (rond de 800-900 euro)) kan gaan en die na 5 jaar weg doen.

Ander nadeel is dat er geen heat deflector is en ik geen behoefte heb aan een rotisserie, zal nooit kip maken :X
Tommie12 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:59:
[...]

Wat bedoel je met kolen? Briketten? Dat wordt inderdaad gezegd dat je best geen briketten gebruikt, maar er zijn er wel die het doen zonder noemenswaardige problemen. Ik had er een filmpje op YT van gezien, maar vind het niet direct.

Kwaliteit en jouw bedenkingen over vilt en firebox zijn de redenen waarom ik de Kamado Joe Classic II heb gekozen.
Vuurbox is gedeeld, en de dichting is van glasvezel.

Wat heet lastig schoonmaken? Grill na gebruik even afborstelen, en 1-2 keer per jaar de boel eens goed opstoken, dan brandt alles wel weg.

Kamado blijft bij mij buiten staan, en heb er een el cheapo hoes van Ali bij gekocht die de boel goed inpakt. Enkel in de winter gaat de hoes er over, en dan vooral om de tafel te beschermen.
Sorry, bedoelde inderdaad briketten. Qua schoonmaken bedoel ik meer de as verwijderen en onderin schoonmaken. Ik heb nu toch best veel as over in de Weber MT, en dan gebruik ik goede kwaliteit kokosbriketten. Die aspan zit na 2x barbecueën toch wel vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Phusebox schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:09:
[...]

Sorry, bedoelde inderdaad briketten. Qua schoonmaken bedoel ik meer de as verwijderen en onderin schoonmaken. Ik heb nu toch best veel as over in de Weber MT, en dan gebruik ik goede kwaliteit kokosbriketten. Die aspan zit na 2x barbecueën toch wel vol.
En die keg uit mijn linkje dan? Volgens mij is die 50 cm doorsnee grillopervlak (+zij hebben dat dubbele rek idee). Metaal, dus niet de broosheid van keramiek en kan tegen de regen. Je krijgt er zelfs een tafel bij.

Omdat het metaal is kan je houtskool, briketten, oude kranten, wat je ook wilt stoken. Het gaat niet IN de kamado zitten. En dat alles voor minder dan een bastard. Ik zeg koopje van de eeuw.

Sterker nog, als je wil zou je hem naar binnen kunnen rollen na gebruik, ze zijn tenslotte een stuk lichter dan de kermieke broertjes.

Overigens, niemand die voor de Akorn wil opstaan, ook een prachtige metalen kamado! (ok, ok, nu hou ik op)

[ Voor 19% gewijzigd door Denko op 03-04-2019 14:31 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Bedoelde briketten, sorry foutje. Helaas is die Caliber Pro ook wel weer een stuk duurder dan de duurste optie die ik nu overwoog. Dan is de vraag of ik niet beter voor een goedkope (lees: minder dure (rond de 800-900 euro)) kan gaan en die na 5 jaar weg doen.

Ander nadeel is dat er geen heat deflector is en ik geen behoefte heb aan een rotisserie, zal nooit kip maken :X

[...]

In een el cheapo bbcook smoker (kogelbbq) gebruikte ik ook briketten, en was altijd verbaasd over de enorme hoeveelheden as.
Nu gebruik ik goede houtskool in de kamado, en dat verbruikt echt een héél pak minder houtskool, en de asse na een sessie van 6 uur paste in mijn handpalm.

Om die reden koop ik nu gewoon houtskool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Topicstarter
@Phusebox De Caliber werkt anders met indirect ipv een heat deflector worden de kolen in een mand aan de zijkant gebruikt. Zelf heb ik wel een heat deflector gemaakt omdat het af en toe handig kan zijn. Maar in de praktijk doe ik verdomd weinig met indirect omdat deze een indirecte lucht uitlaat naar buiten heeft en minder trekt waardoor de kolen rustiger branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Denko schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:17:
[...]

En die keg uit mijn linkje dan? Volgens mij is die 50 cm doorsnee grillopervlak (+zij hebben dat dubbele rek idee). Metaal, dus niet de broosheid van keramiek en kan tegen de regen. Je krijgt er zelfs een tafel bij.

Omdat het metaal is kan je houtskool, briketten, oude kranten, wat je ook wilt stoken. Het gaat niet IN de kamado zitten. En dat alles voor minder dan een bastard. Ik zeg koopje van de eeuw.

Sterker nog, als je wil zou je hem naar binnen kunnen rollen na gebruik, ze zijn tenslotte een stuk lichter dan de kermieke broertjes.
De prijs is prima inderdaad, maar tegen de tijd dat ik me heb ingelezen (een nieuw product 'researchen' is voor mij al snel een maandje) is die toch al weg.

Vind ze wel enorm lelijk en goedkoop ogen. Moet ook zoeken of daar een deflector shield voor verkrijgbaar is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
[...]

Dan is de vraag of ik niet beter voor een goedkope (lees: minder dure (rond de 800-900 euro)) kan gaan en die na 5 jaar weg doen.

Een grill guru elite hoef je echt niet weg te doen na 5 jaar... Is een hoge kwaliteit bbq. Prijs verschil zit vooral in de garantie periode.

En komt daarnaast met plate setters voor indirect grillen + een heat deflector!

[ Voor 11% gewijzigd door Nopheros op 03-04-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Phusebox schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:32:
[...]

De prijs is prima inderdaad, maar tegen de tijd dat ik me heb ingelezen (een nieuw product 'researchen' is voor mij al snel een maandje) is die toch al weg.

Vind ze wel enorm lelijk en goedkoop ogen. Moet ook zoeken of daar een deflector shield voor verkrijgbaar is etc.
Ik heb die Broil king ook bekeken in de winkel.
Mooi vind ik ze niet, maar daar kan ik me over zetten.
De afwerking van de sluiting (ja, ze hebben ook een glasvezel dichting) vond ik heel mager, en onvergelijkbaar met bv de Joe.

Wat ik me ook af vraag is of je die temperatuursstabiliteit kan krijgen zonder het gewicht van de steen en keramiek. Dan vrees ik dat je gewoon een Weber hebt, maar dan met een lager verbruik aan brandstof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:43

As stofzuigertje voor 20 tientjes en ook opgelost :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Topicstarter
Tommie12 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:39:
[...]

Ik heb die Broil king ook bekeken in de winkel.
Mooi vind ik ze niet, maar daar kan ik me over zetten.
De afwerking van de sluiting (ja, ze hebben ook een glasvezel dichting) vond ik heel mager, en onvergelijkbaar met bv de Joe.

Wat ik me ook af vraag is of je die temperatuursstabiliteit kan krijgen zonder het gewicht van de steen en keramiek. Dan vrees ik dat je gewoon een Weber hebt, maar dan met een lager verbruik aan brandstof.
De Broil King Keg 4000 en 5000 heb ik gehad en deze is qua temperatuurstabiliteit beter als een keramiek variant door de dubbelwandige isolatie. Dat heeft meteen als nadeel dat zodra de temperatuur oploopt deze zeer lastig omlaag te krijgen is, wat met een kamado van keramiek wel makkelijker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hari-Bo schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:54:
[...]

De Broil King Keg 4000 en 5000 heb ik gehad en deze is qua temperatuurstabiliteit beter als een keramiek variant door de dubbelwandige isolatie. Dat heeft meteen als nadeel dat zodra de temperatuur oploopt deze zeer lastig omlaag te krijgen is, wat met een kamado van keramiek wel makkelijker gaat.
Beetje waarom ik naar de Weber zat te kijken, die is qua stabiliteit gelijk of beter dan keramiek en vervolgens ook snel omlaag te krijgen qua temperatuur (als ik alle reviews mag geloven).

Trouwens die Caliber Pro, ik las ergens dat die rotisserie en mandje voor indirect grillen erbij zaten, maar dat is zeker alleen in de VS of jaren geleden geweest? Nu is alles los en optioneel? Dan wordt het nog duurder.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 03-04-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushMule
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-02-2023
Bedankt voor de tip! Ook hier een action ei gehaald 😀😀 Echt leuk voor het geld👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Topicstarter
@Phusebox Die kolenmand en rotisserie moet je los aanschaffen. Dat is een schijntje vergeleken met de rest van de prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hari-Bo schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:19:
@Phusebox Die kolenmand en rotisserie moet je los aanschaffen. Dat is een schijntje vergeleken met de rest van de prijs. :)
Daarom juist, jammer dat ze niet op zijn minst die mand erbij doen.

Denk dat het iets voor 2020 wordt, want ik heb geen idee wat ik moet kiezen. Hier in de buurt kun je ze nergens in het echt bekijken en ik ben bang dat ik zometeen 1000-2000 euro uitgeef aan de verkeerde keuze.

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 03-04-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb die kamado van de action nu aanstaan, heeft iemand al wel eens gekeken naar het verbeteren van dat openhoud-armpje? Is eigenlijk het enige aan het ding dat ik echt crappy vind. Nogal fragiel enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Topicstarter
@Phusebox Ik weet niet waar je woont? Maar je kan hem desnoods bij mij wel bekijken geen probleem.

En de prijs van de Broil King Keg is niet gek welke eerder genoemd werd. Heb er een review van gemaakt en het is echt de moeite waard. Er is weinig verschil tussen de 4000 en 5000 behalve de coating en aslade.

[ Voor 59% gewijzigd door Hari-Bo op 03-04-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hari-Bo schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:36:
@Phusebox Ik weet niet waar je woont? Maar je kan hem desnoods bij mij wel bekijken geen probleem.
Zuid-Limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Topicstarter
@Phusebox Dat ligt iets uit de buurt inderdaad. ;) Als je echt geïnteresseerd ben kan je ook contact opnemen met de importeur, misschien dat hij in de buurt iemand weet die deze gebruikt.

De eerder genoemde Broil King Keg zo ik ook overwegen het is een mooie complete kamado met standaard 2 grill roosters. Zelf heb ik deze ook gehad en een review over geschreven. Het verschil van de 4000 en 5000 is minimaal, de coating is anders en een aslade.

[ Voor 47% gewijzigd door Hari-Bo op 03-04-2019 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmer_g
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:50
Nogne schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:04:
[...]

Mijn Bastard staat al 3 jaar buiten en dat is geen probleem. Je moet hem alleen wel "schoon" onder de hoes doen, want als je de Kamado vuil onder een huis doet met warm weer en regen dan gaat het van binnen schimmelen.

Zolang je je onderhoud goed uitvoert is het geen probleem om je kamado buiten te laten staan.
Mijn Bastard staat buiten zonder hoes, zonder centje pijn. Zo nu en dan een doekje erover, wat aandacht voor de gietijzeren margrietschijf en de moeren e.d. met WD40 of iets vergelijkbaars en van buiten blijft hij er als nieuw uitzien.
[...]

Naast mijn Bastard heb ik ook een Action eitje en maak er toch regelmatig gebruik van. Voor even snel wat burgers of een kippetje voor door de salade of op een broodje is het ideaal, hoef je niet zo’n grote helemaal op te stoken en dat scheelt toch weer brandstof en tijd. Daarnaast wordt er veel gebruik van gemaakt ook voor grotere stukken, zijn ook mensen die het voor elkaar krijgen er PP van 2kg of meer op klaar te maken dus dat moet helemaal goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Phusebox schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:26:
[...]

Daarom juist, jammer dat ze niet op zijn minst die mand erbij doen.

Denk dat het iets voor 2020 wordt, want ik heb geen idee wat ik moet kiezen. Hier in de buurt kun je ze nergens in het echt bekijken en ik ben bang dat ik zometeen 1000-2000 euro uitgeef aan de verkeerde keuze.
Dus wat jij zegt: Black friday 2019 is toch helemaal zo ver nog niet :P Maar dan wordt het weer een hele andere rekensom natuurlijk met de aanbiedingen van de Bastard etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Denko schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:23:
[...]

Dus wat jij zegt: Black friday 2019 is toch helemaal zo ver nog niet :P Maar dan wordt het weer een hele andere rekensom natuurlijk met de aanbiedingen van de Bastard etc.
Had nog even nagevraagd en er was blijkbaar geen actie op de Bastard geweest, dus dat valt dan weer mee. Maar ja oktober, dan komen er ook wel weer langzaam nieuwe modellen aan, en wil wil ik daar weer op wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Phusebox schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:25:
[...]

Had nog even nagevraagd en er was blijkbaar geen actie op de Bastard geweest, dus dat valt dan weer mee. Maar ja oktober, dan komen er ook wel weer langzaam nieuwe modellen aan, en wil wil ik daar weer op wachten :D
Naja, dan zijn we eruit toch, komende anderhalf jaar minimaal bij de spareribsexpress bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Denko schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:27:
[...]

Naja, dan zijn we eruit toch, komende anderhalf jaar minimaal bij de spareribsexpress bestellen ;)
Zelfs dat vind je hier niet in dit godvergeten deel van Nederland... :+

Uiteindelijk als ik realistisch ben zal de Weber of een Caliber Pro (met accessoires al snel 2500 euro) iets te hoog gegrepen zijn, voornamelijk vanwege de WAF.

Dus het zal wel een Bastard Large worden, of gewoon nog 2 jaar verder dromen, zoeken, lezen etc. Die Broil King KEG spreekt me echt totaal niet aan, kan niet verklaren waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Boudewijn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:29:
Ik heb die kamado van de action nu aanstaan, heeft iemand al wel eens gekeken naar het verbeteren van dat openhoud-armpje? Is eigenlijk het enige aan het ding dat ik echt crappy vind. Nogal fragiel enzo.
Ik heb er naar gekeken maar nog geen oplossing weten te bedenken. Zit er wel over te denken om er eens een veer op te zetten, zo een veer die je kan dubbelklappen, maar dan gaat ie weer lastiger dicht. Het is inderdaad het zwakste punt tijdens het gebruik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:51

OmeJoyo

This is me

franssie schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:52:
[...]

Ik heb er naar gekeken maar nog geen oplossing weten te bedenken. Zit er wel over te denken om er eens een veer op te zetten, zo een veer die je kan dubbelklappen, maar dan gaat ie weer lastiger dicht. Het is inderdaad het zwakste punt tijdens het gebruik.
Is dat armpje slechter geworden sinds de vorige lading dan? Ik gebruik de bbq behoorlijk intensief nu een jaar denk ik en kan niet zeggen dat ik iets mis vind met het armpje :S

Als ik al iets aan te merken heb dan is het het schuifje, zoals door vele is aangegeven

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@OmeJoyo Ik heb ook die van vorig jaar, gebruik 'm niet veel maar het is mij een paar maal overkomen dat het deksel dichtklapte op een moment waar dat niet de bedoeling was ... Iets van demping oid zou wel fijn zijn geweest. Maar het werkt als je erop bedacht bent. Verder blijft het een prima kamado-tje voor het geld.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb 'm ook nu een jaar en verder geen problemen met het deksel. Eerder dat het niet lukt om met 1 hand deze dicht te doen, als je wat in je handen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou ja de eerste kippenpoten liggen erop, dat gaat best prima. nu nog een cheap ass deflector regelen en iets qua temperatuurmonitoring.

Uiteraard zonder de jackpot te betalen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Boudewijn Xenos had een gietijzeren pannetje dat er precies op past, geen idee of ze die nu nog verkopen. In mijn grote kamado gebruik ik nooit een deflector, in het xenos/action/blokker eitje helpt het wel omdat het net te dicht bij het vuur ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 12:00

Apie!

Newer, better & confusinger

(jarig!)
jabberwock schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:47:
[...]

Sterker nog...ook vilt wordt vochtig en houdt het vocht vast. Dat zou op lange termijn zelfs er voor kunnen zorgen dat er daar meer oxidatie gaat ontstaan.
Ja, dat had ik ook door toen ik zag hoe nat het was. Als het weer droog is haal ik het er weer tussenuit en gaat die kit ertussen. Ik had eigenlijk gehoopt elastische hittebestendige kit te vinden, maar die gaan maar tot 300C. Ik ben bang dat die kap warmer wordt met dat brandende hout.

YouTube: Slow ‘N Sear Deluxe Kamado | (2019) SNS Kamado features & accessorie...
^^ Stiekem vind ik dit een leuk concept.

[ Voor 20% gewijzigd door Apie! op 03-04-2019 17:45 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Apie! schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:43:
[...]

Ja, dat had ik ook door toen ik zag hoe nat het was. Als het weer droog is haal ik het er weer tussenuit en gaat die kit ertussen. Ik had eigenlijk gehoopt elastische hittebestendige kit te vinden, maar die gaan maar tot 300C. Ik ben bang dat die kap warmer wordt met dat brandende hout.

YouTube: Slow ‘N Sear Deluxe Kamado | (2019) SNS Kamado features & accessorie...
^^ Stiekem vind ik dit een leuk concept.
cool ding, maar niet goedkoop: https://abcbarbecue.com/product/kamado/
$1,499.00

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

(jarig!)
@ToolkiT Dat vind ik nog wel meevallen eigenlijk. Het is een 22.5 inch kamado met allerlei accessoires, heh. Het enige minpunt is dat er denk ik geen assisted hinge op zit zoals bij de KJ II. Die deksel zal wel deksels veel wegen.

Maar goed, als ik de komende 2 jaar een barbecue durf te kopen laat mijn vrouw me er in slapen :+

Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Apie! schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:29:
@ToolkiT Dat vind ik nog wel meevallen eigenlijk. Het is een 22.5 inch kamado met allerlei accessoires, heh. Het enige minpunt is dat er denk ik geen assisted hinge op zit zoals bij de KJ II. Die deksel zal wel deksels veel wegen.

Maar goed, als ik de komende 2 jaar een barbecue durf te kopen laat mijn vrouw me er in slapen :+
Relatief niet duur, maar blijft een flinke zak geld...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:34:
[...]
Dus het zal wel een Bastard Large worden, of gewoon nog 2 jaar verder dromen, zoeken, lezen etc. Die Broil King KEG spreekt me echt totaal niet aan, kan niet verklaren waarom.
Ik ben vorig jaar gegaan voor een GrillGuru, omdat die sneller leverbaar was.
Zou ik nu het geduld hebben dan is de Basterd mijn 1e keuze.

Zeker gezien de nieuwe uitrusting, is het een mooi model, en net als de GG compleet om mee te starten.
Platesetter, goede grillgrate en aspook ( tja, die laatste zit er nu eenmaal bij ;) )

Mijn GG was 850€, en heb er vrijwel niets bij hoeven kopen.
( Dit jaar wil ik nog voor een divede&conquer systeem gaan, en evt een RVS kolenmandje )
Maar geen van beiden is noodzaak om door te kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:42

Japie.G

Colour Classic

Boudewijn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:31:
Nou ja de eerste kippenpoten liggen erop, dat gaat best prima. nu nog een cheap ass deflector regelen en iets qua temperatuurmonitoring.

Uiteraard zonder de jackpot te betalen :*)
https://www.intratuin.nl/...t-d-19-cm-terracotta.html

Alstu👌🏻

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fayt64
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-04 22:19

fayt64

WC Eendje

@Apie! Ik heb bij mijn eigen bouwsel ook kit gebruikt om de " gaten " te dichten,

De zogenaamde "Kachel reparatie Kit" niet flexibel (wanneer het verwarmd is geweest) maar misschien kan je er iets mee

https://www.gamma.nl/asso...denkit-530-gram/p/B457131

succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
2 pro tips:
- Niet vergeten in te branden. Anders kan hij barsten.
- aluminium om bord doen. Scheelt veel schoon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

(jarig!)
@fayt64 laat me die nou net vandaag binnenkrijgen d:)b

Hoe hard wordt dat spul? Als ik het ooit nog los wil krijgen, moet ik er dan een slijptol bij pakken?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:37
Ik zit te denken om onderstaande aan te schaffen:
https://www.barbequeshop....ado-grill-medium-16-inch#
Qua prijs valt hij mooi binnen mijn budget en lijkt mij verder ook gewoon geschikt voor op het balkon.
Maar ik ben benieuwd wat jullie mening er over is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

grote_oever schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:00:
[...]

2 pro tips:
- Niet vergeten in te branden. Anders kan hij barsten.
- aluminium om bord doen. Scheelt veel schoon maken.
Hoe zit dat met de airflow als je zo'n ding erin legt? Eerst de kamado opstoken en dan die erin? Lijkt me dat het lastig is om nog trek naar boven te creeren toch?
En inbranden: tijdje op lage temperatuur laten liggen en telkens warmer maken neem ik aan? Om het vocht uit het aardewerk te verdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
418O2 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:23:
[...]

Ik heb exact dat apparaat. Maar heb nog wel het idee om er eens wat mee te doen :)

https://www.barbecueman.eu/techniek-pid-rex-c100/
Ik heb de spullen besteld.
Enkel voor de omzetter van 220V naar 12V heb ik een LED driver genomen. Ik hoop dat die om kan met de belasting van de fan.

Nu nog wat creatieve ideetjes vinden om dat in een doos te krijgen, en aan de KJ te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Wellicht als tip;
https://www.onlineveiling...QrpNbhFtXFdvOWA-Rp-LfwNE4

Geen idee of hij al langs gekomen is. Al een tijdje niet mee gelezen met jullie.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayt64
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-04 22:19

fayt64

WC Eendje

Hoe hard wordt dat spul? Als ik het ooit nog los wil krijgen, moet ik er dan een slijptol bij pakken?
Nou het word vrij hard, maar denk dat je het er wel af kan snijden met een scherp stanleymes, ik heb het op metaal gebruikt als vulling, waar veel nodig was heb ik 2 lagen gedaan (dit ivm evt barsten als je echt dikke lagen gebruikt) maar t blijft goed zitten. Wel echt even 24 uur laten uitharden voordat je gaat stoken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb nog eens serieus zitten kijken naar die Caliber Pro, maar 5-700 euro meer betalen dan wat het ding in de VS kost... ouch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:08
Phusebox schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:26:
Heb nog eens serieus zitten kijken naar die Caliber Pro, maar 5-700 euro meer betalen dan wat het ding in de VS kost... ouch.
Ja de prijs is echt een enorm grote afknapper en al helemaal de prijzen van hun accessoires, BGE is kinderspel daarbij vergeleken, 245,- voor een pizza steen, ja tuurlijk joh 8)7 Als ze hun prijzen wat reëler zouden maken ten opzichte van de prijzen in US, zou ik er zeker een overwegen.

Ik vraag me alleen wel af bij die Caliber Pro of dat interne luchtkanaal in de deksel niet heel snel verstopt raakt met vet en meuk.

[ Voor 11% gewijzigd door Kojoottii op 04-04-2019 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:45
Tommie12 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:45:
[...]

Ik heb de spullen besteld.
Enkel voor de omzetter van 220V naar 12V heb ik een LED driver genomen. Ik hoop dat die om kan met de belasting van de fan.

Nu nog wat creatieve ideetjes vinden om dat in een doos te krijgen, en aan de KJ te koppelen.
hier zit ik ook over na te denken.
mijn idee om deze aan de BBQ te koppelen;
een stuk slang van ongeveer 70cm tussen de Fan en de barbecue, dan kun je je fan en controller in één behuizing houden en in het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Topicstarter
@Kojoottii Het interne luchtkanaal zal niet verstopt raken deze kan je net als ieder andere kamado netjes schoonbranden mocht je dat willen. Deze methode wordt ook gebruikt voor horeca ovens. Voordeel is dat de temperatuur er beter in blijft en door minder trek van de luchtafvoer een lager verbruik van houtskool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hari-Bo schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:26:
@Kojoottii Het interne luchtkanaal zal niet verstopt raken deze kan je net als ieder andere kamado netjes schoonbranden mocht je dat willen. Deze methode wordt ook gebruikt voor horeca ovens. Voordeel is dat de temperatuur er beter in blijft en door minder trek van de luchtafvoer een lager verbruik van houtskool.
Mijn voorkeur neigt momenteel meer naar een metalen kamado al vind ik de keramische mooier.

Wat is nu de meerwaarde van een caliber pro t.o.v. de Weber Summit Charcoal? Ik denk Weber is een gangbaar merk dus kan veel makkelijker en goedkoper accessoires krijgen.

Zoals gezegd de rotisserie ga ik nooit gebruiken. Bij de Weber zit ook standaard een heat deflector bijvoorbeeld.

Of zijn er nog andere alternatieven waar ik naar moet kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:08
Hari-Bo schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:26:
Check, klinkt goed. Lijkt me echt een fijne kamado en dat met maar 34 kg, en ze zien gaaf uit! Hoop dat ze een keer naar hun prijs gaan kijken, vind het toch echt te veel ten opzichte van andere kamado's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Topicstarter
@Phusebox Qua accessoires zal er waarschijnlijk voor de Weber meer mogelijk zijn. Zelf heb ik enkel een WSM van Weber en de andere modellen kan ik niets over vertellen.

De reden waarom ik naast de Bastard, Big Green Egg en Broil King Kegg uiteindelijk bij de Caliber Pro Kamado ben beland is dat ik een duurzame kamado zocht welke over 10 jaar nog in top staat is. De andere modellen zijn natuurlijk ook nog prima te gebruiken, maar daar zal je toch slijtage zien aan het staal met een coating laag wat uiteindelijk zal oxideren. De Caliber bestaat 100% uit RVS 304 inclusief het onderstel. Met daarbij het lagere verbruik en toch een ander niveau van afwerking ben ik gegaan voor dit model en sinds november zelfs een tweede erbij gekocht.

Wat misschien ook een interessant optie is als je net zoals de Weber meer geautomatiseerd wilt starten. Dan kan je de Everdure 4K ook overwegen. Deze is volledig automatisch te gebruiken, maar dat gaat uiteindelijk wel ten koste van de barbecue beleving met het spelen van vuur. Deze vraag kan je enkel voor jezelf beantwoorden wat je exact zoekt.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.hiconsumption.com/wp-content/uploads/2019/01/Everdure-4K-Charcoal-Smart-Grill-0-Hero.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hari-Bo schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:07:
@Phusebox Qua accessoires zal er waarschijnlijk voor de Weber meer mogelijk zijn. Zelf heb ik enkel een WSM van Weber en de andere modellen kan ik niets over vertellen.

De reden waarom ik naast de Bastard, Big Green Egg en Broil King Kegg uiteindelijk bij de Caliber Pro Kamado ben beland is dat ik een duurzame kamado zocht welke over 10 jaar nog in top staat is. De andere modellen zijn natuurlijk ook nog prima te gebruiken, maar daar zal je toch slijtage zien aan het staal met een coating laag wat uiteindelijk zal oxideren. De Caliber bestaat 100% uit RVS 304 inclusief het onderstel. Met daarbij het lagere verbruik en toch een ander niveau van afwerking ben ik gegaan voor dit model en sinds november zelfs een tweede erbij gekocht.

Wat misschien ook een interessant optie is als je net zoals de Weber meer geautomatiseerd wilt starten. Dan kan je de Everdure 4K ook overwegen. Deze is volledig automatisch te gebruiken, maar dat gaat uiteindelijk wel ten koste van de barbecue beleving met het spelen van vuur. Deze vraag kan je enkel voor jezelf beantwoorden wat je exact zoekt.

[Afbeelding]
Alleen al die naam klinkt als een gimmick. Ziet er wel mooi uit, zal het eens opzoeken. Maar ja soms wil je ook iets minder tech (look) en een meer artisanaal gevoel.

Dat starten van de Weber is trouwens iets dat ik niet zal gebruiken. Jammer dat het niet zonder verkrijgbaar is. Ook dat ze gewoon de bevestigingspunten voor de normale drie poten hebben laten zitten in het ontwerp en die dus niet gebruikt worden...

Die Everdure ziet er wel gaaf uit moet ik zeggen qua functionaliteit. Maar ja. Dan gaat de fabrikant failliet of wordt de app niet meer ondersteund over 5 jaar en dan zit je daar met je BBQ...

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 04-04-2019 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-05 15:38
Ook ik begin het BBQ virus te krijgen. Dus ben opzoek naar een leuke starter BBQ. Al is dat toch moeilijker dan het lijkt...

Vanochtend om 9.00u naar de Action in Waalwijk op zoek gegaan naar de kamado.
Helaas, uitverkocht, om 16.00u opnieuw vracht dus na het werk terug gegaan. Wederom mis gegrepen. :-(
Vervolgens naar Oosterhout gereden en ook daar geen succes... |:(

Morgen maar weer opnieuw op kamado-pad :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
En toch, die gast van Baby Back Maniac zweert bij de Weber Summit. Hij zegt dat ie zelfs beter bevalt dan de Komodo die hij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Over de kamado type bbq bij de Action is genoeg te lezen. Nu heb je bij de Lidl de kogelbbq. Maar ook deze: https://www.lidl-shop.nl/TEPRO-Houtskoolbarbecue/p100251764 Meer bbq Texas style gelet op de OP? Kost iets meer dan de kleine kamado. Maar lijkt me qua opp beter bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Paganstars schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:39:
[...]

Op FB zit een gozer die maakt custom ringen (Maikel Drost) heel veel q'ers uit de NL'se communities hebben zo'n ding van hem!
JBS schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:00:
[...]
Is er iemand die deze kan vergelijken met die uit de set van Amazon
https://www.amazon.de/Ede...Thermometer/dp/B01N0J2Q69?
Die set is namelijk meteen lekker compleet :)
Pas 'n dag of twee geleden gevraagd, volledig achterop geraakt door de actieve onderwerpen hier :)
Is er hier iemand die de pizzaring van Maikel Drost kan vergelijken met deze set van Amazon https://www.amazon.de/Ede...Thermometer/dp/B01N0J2Q69 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:20
Joosie200 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:33:
Over de kamado type bbq bij de Action is genoeg te lezen. Nu heb je bij de Lidl de kogelbbq. Maar ook deze: https://www.lidl-shop.nl/TEPRO-Houtskoolbarbecue/p100251764 Meer bbq Texas style gelet op de OP? Kost iets meer dan de kleine kamado. Maar lijkt me qua opp beter bruikbaar.
Deze hebben wij thuis staan.
Is niet luchtdicht, daarvoor hebben we een rol vilt voor ingezet. Is wel redelijk op temperatuur te houden als je het goed doet. :P En ik heb speciaal 2 kolen rekjes voor laten maken omdat de verstelbare bodem te glad is.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:19
JBS schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:49:
[...]

[...]
Pas 'n dag of twee geleden gevraagd, volledig achterop geraakt door de actieve onderwerpen hier :)
Is er hier iemand die de pizzaring van Maikel Drost kan vergelijken met deze set van Amazon https://www.amazon.de/Ede...Thermometer/dp/B01N0J2Q69 ?
Nope sorry, ik heb ze alle twee niet

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ZO mijn eerste worsten zijn een feit :+
Afgelopen weekend 4 verschillende gekruide/gerubte gilrlworsten gemaakt (wow .. dat smaakt TOP!!), gisteravond voor het eerst braadworst.

Voor de grillworst heb ik 3 kilo kippendijen bij de turk gehaald, voor de braadworst heb ik 4 kilo gehaktsnippers (varken) bij Aalvink vandaan. Dat snippers valt wel mee, denk aan een stuk of 3-4-5 hompen vlees op 2 kilo gewicht.

Uiteindelijk 3 verschillende smaken gemaakt : 2 kilo met appeltjes en calvados, 1 kilo mexicaanse chorizo met geweekte chillipepers en 1 kilo spaanse chorizo met een beetje witte wijn.
Van de laatste restjes gehakt heb ik even vlug wat hamburgervorm gemaakt, deze ga ik vanmiddag bij de lunch proeven.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 17:49

CodeIT

Code IT

Koffie schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:27:
ZO mijn eerste worsten zijn een feit :+
Afgelopen weekend 4 verschillende gekruide/gerubte gilrlworsten gemaakt (wow .. dat smaakt TOP!!), gisteravond voor het eerst braadworst.

Voor de grillworst heb ik 3 kilo kippendijen bij de turk gehaald, voor de braadworst heb ik 4 kilo gehaktsnippers (varken) bij Aalvink vandaan. Dat snippers valt wel mee, denk aan een stuk of 3-4-5 hompen vlees op 2 kilo gewicht.

Uiteindelijk 3 verschillende smaken gemaakt : 2 kilo met appeltjes en calvados, 1 kilo mexicaanse chorizo met geweekte chillipepers en 1 kilo spaanse chorizo met een beetje witte wijn.
Van de laatste restjes gehakt heb ik even vlug wat hamburgervorm gemaakt, deze ga ik vanmiddag bij de lunch proeven.
Lekker heh. Ik ben ook fan van zelf maken. Het duurt altijd alleen een stuk langer als ik vooraf had bedacht. En daar trap ik iedere keer weer in.
Tegenwoordig bak ik na het kruiden een paar samples (kleine plakjes) om de smaak te kunnen beoordelen. Ik heb nu een paar keer gehad dat het niet goed gekruid was en dat is gewoon zonde van x kilo vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-03 12:26

leon0013

Ooit waren het er twaalf

Gisteravond bij de lokale Action de (laatste) 13" Kamado bemachtigd.

Een Kamado stond al een tijdje op m'n wensenlijstje, ook al lijkt hij me aan de kleine kant.
Voor het proberen vond ik het de moeite waard.

Ik had al een 47cm Weber compact maar moet zeggen dat ik die toch lastig vind te regelen qua temperatuur.

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

CodeIT schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:36:
[...]

Lekker heh. Ik ben ook fan van zelf maken. Het duurt altijd alleen een stuk langer als ik vooraf had bedacht. En daar trap ik iedere keer weer in.
Tegenwoordig bak ik na het kruiden een paar samples (kleine plakjes) om de smaak te kunnen beoordelen. Ik heb nu een paar keer gehad dat het niet goed gekruid was en dat is gewoon zonde van x kilo vlees.
Ja dat ken ik, dat het meer tijd kost dan gepland. Was een latertje vannacht :)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Het Action eitje is officieel ingewijd met een beenhammetje. Mijn eerste BBQ ervaring, beviel goed! Voldoende vlees om morgen een 2e lunch van te maken :9

De BBQ setup:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/oyjaMis.jpg

Laatste keer lakken:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/3EtDvPH.jpg

Na 10 minuten rusten in alu-folie:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Baj0sB2.jpg

Op een broodje met (helaas geen zelfgemaakte) coleslaw:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/A7n9lQ0.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Heyman schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:01:
Qua prijs valt hij mooi binnen mijn budget en lijkt mij verder ook gewoon geschikt voor op het balkon.
Ik heb de 21" variant van dit merk iets meer dan een jaar en ben zeer te spreken over de Q. Ik weet niet hoe de kleinere variant presteert maar je hoeft niet bang te zijn dat het een miskoop is. Een prettig Q om mee te werken en doet wat hij moet doen. Goed op temperatuur komen en blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Heyman schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:01:
Waarom zoveel uitgeven voor kleine kamado?
Pak dan gewoon die van de Action/blokker/Lidl.

Die jij linkt heeft:
•Afmeting grillrooster: 16" (32 cm)

Die van de Action/Blokker/Lidl:
Ø27 cm

Dat scheelt heel weinig, maar zijn wel 3x zo goedkoop ;)
Of als ik jou was voor dat geld, zoek dan met een grotere diameter rooster.

Edit: volledig over je Balkon opmerking gelezen, maar dan nog, overweeg goed of je dat geld kwijt wilt zijn voor een 32cm rooster....

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 05-04-2019 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 22:30
570 vs 802 cm2, dat scheelt wel een stukje natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:37
@wienjo en @Martinusz Dank voor jullie antwoorden. Ik vind het altijd een beetje twijfelachtig om dingen bij de Action/Blokker/Lidl te kopen (onder het motto: goedkoop is meestal duurkoop). Maar nu maar besloten om toch even in de plaatselijke Action te kijken of ik daar hem nog op de kop kan tikken en dan binnenkort ook maar een goede thermometer er bij te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
418O2 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:44:
570 vs 802 cm2, dat scheelt wel een stukje natuurlijk :)
€ 0.17 per cm2 versus € 0.48 per cm2 scheelt ook veel ;)
Heyman schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:44:
@wienjo en @Martinusz Dank voor jullie antwoorden. Ik vind het altijd een beetje twijfelachtig om dingen bij de Action/Blokker/Lidl te kopen (onder het motto: goedkoop is meestal duurkoop). Maar nu maar besloten om toch even in de plaatselijke Action te kijken of ik daar hem nog op de kop kan tikken en dan binnenkort ook maar een goede thermometer er bij te kopen :)
Kijk vooral naar wat je ermee wilt gaan doen :) en besluit dan wat voor oppervlakte je nodig hebt, als je dat weet, zoek je daar voor jou de beste deal bij.

Ik heb de Blokker nu meer dan een jaar, bevalt uitstekend, al wil ik wel een grotere met de tijd :)

[ Voor 62% gewijzigd door Martinusz op 05-04-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 22:30
Martinusz schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:07:
[...]

€ 0.17 per cm2 versus € 0.48 per cm2 scheelt ook veel ;)
Dat is waar. Maar een beetje flank steak, nek of brisket past waarschijnlijk net niet op 27cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:39
@Hari-Bo Nog gelukt om de BGE destijds te verkopen? Ik ga mijn GBS 57 en Grill Guru compact verkopen, maar vraag mij af wat een reele prijs zou zijn. GBS is 3 jaar oud, de Guru nog geen jaar.

(in de plaats komt of de nieuwe Black Basterd of een nieuwe KJ ;-). De GBS en GG nemen te veel ruimte in beslag op de tafel.)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
KillaZ schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:09:
@Hari-Bo Nog gelukt om de BGE destijds te verkopen? Ik ga mijn GBS 57 en Grill Guru compact verkopen, maar vraag mij af wat een reele prijs zou zijn. GBS is 3 jaar oud, de Guru nog geen jaar.

(in de plaats komt of de nieuwe Black Basterd of een nieuwe KJ ;-). De GBS en GG nemen te veel ruimte in beslag op de tafel.)
Misschien dat @Heyman je Grill Guru wilt ;)

Pagina: 1 ... 26 ... 325 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism