Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 10:59
Denko schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:40:
[...]

Hou er ook rekening mee dat harlem bbq deze week ook aanbiedingen heeft. Het zou daar zomaar een stuk interresanter zijn (ik heb eind vorig jaar minder dan dat voor mijn large betaald bijvoorbeeld)
Ook online aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:03

Denko

|{ing Øf ßlitz

Volgens mij wel, maar ze zijn vandaag al begonnen, dus je kan het zo zien en ze anders bellen.
kmf schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:44:
[...]

Bedankt, heb ik weer een voorbeeld extra om te kijken hoe ik het ga maken.

75cm is de breedte? wat is de hoogte?
Diepte x breedte was dat idd. Hoogte kan je het beste even afmeten op je keukenkastjes en daar vanuit gaan. Het ligt allemaal een beetje eraan hoe lang je bent, hoe hoog je het lekker vind werken, of je wel of niet wieltjes eronder wilt (en wat voor) etc.

Bij mij was het idee dat ik een zo klein mogelijke tafeltje had dat ik makkelijk naar de tuin kon rollen. De deur daarnaartoe was zo'n 90CM, dus ik wilde niet dieper gaan dan een cm of 80 voor makkelijke doorgang.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Voor de mensen met de kleine (Action) kamado. Op welke manier verwijderen jullie het as uit de kamado?

Ik loop nu te priegelen met een vork als aspook en probeer het daarmee uit de onderkant, via het luchtrooster, naar buiten te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
bartbh schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:44:
Voor de mensen met de kleine (Action) kamado. Op welke manier verwijderen jullie het as uit de kamado?

Ik loop nu te priegelen met een vork als aspook en probeer het daarmee uit de onderkant, via het luchtrooster, naar buiten te schuiven.
Nou zo dus :Y

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Zo gaat het ook in de grote ;)

Eventueel een as-stofzuiger van een paar tientjes bij bol.com ?

On a other note :

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4sKsPQH/vanbeekumspecerijen-54511914-350201692506496-3926641875254759316-n.jpg

Vanbeekum doet dit jaar ook mee aan de hype

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:11

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Maandag direct maar bestellen dan ;)

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Kan, of....KLIK

Ah, excuses. Ik weet niet op de kleine ook op de action kamado past.

[ Voor 7% gewijzigd door Denko op 28-03-2019 15:28 . Reden: Niet zeker of die past. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is dan niet binnen de kortste keren je stofzuiger aan z'n einde? Een aszuiger is mooi, maar die is bijna duurder dan de bbq :) Het is ook een soort van doel an sich geworden om het goedkoop/simpel te houden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fayt64
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 13:40

fayt64

WC Eendje

Hey, nieuw hier, zag bij toeval dit topic langskomen. Ben zelf genoeg aan het experimenteren met BBQ's en smoken.

Hier een voorbeeld van 1 van mij brouwsels

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AvkKlwciuqKRKUH51p9VJr1X/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:37

OmeJoyo

This is me

bartbh schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:45:
Is dan niet binnen de kortste keren je stofzuiger aan z'n einde? Een aszuiger is mooi, maar die is bijna duurder dan de bbq :) Het is ook een soort van doel an sich geworden om het goedkoop/simpel te houden.
Wij hebben sowieso 2 stofzuigers. We gebruiken de Karcher nat/droog zuiger voor alles wat niet gewoon het Interieur is, dus ook voor de bbq :) gaat al bijna 10 jaar mee en koste in de actie tien 60 euro.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Zo, gisteren is er een kleine eik omgezaagd in m'n tuin. Het bruikbare deel heb ik gehouden. In stukken gehakt en de bast er af gehaald. Nu ligt het te drogen. Ga het wellicht nog in kleinere chuncks zagen.
Zodra het droog is, heb ik rookhout uit eigen tuin :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aHNtDOe.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DeaOVyn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Valt wel mee denk ik. Wat zijn kleine asdeeltjes anders dan kleine stofdeeltjes, zand, etc?

Overigens gebruik ik een oude stofzuiger die ik al ruim 15 jaar gebruik voor tijdens het klussen, dus veel steengruis etc. En als dat ding overlijdt dan koop ik of een goedkope stofzuiger speciaal hiervoor, of ik creer van een emmer o.i.d. wel een asstofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
fayt64 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:22:
Hey, nieuw hier, zag bij toeval dit topic langskomen. Ben zelf genoeg aan het experimenteren met BBQ's en smoken.

Hier een voorbeeld van 1 van mij brouwsels

[Afbeelding]
Prima tuintje man. Alleen dat grasmatje kan beter hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

FreshMaker schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:03:
[...]

Zo gaat het ook in de grote ;)

Eventueel een as-stofzuiger van een paar tientjes bij bol.com ?

On a other note :

[Afbeelding]

Vanbeekum doet dit jaar ook mee aan de hype
Ik zie hem niet in de webshop hoor? Leek me een leuk cadeau voor mijn eigen verjaardag binnenkort. :P

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
Boudewijn schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:39:
[...]
Ik zie hem niet in de webshop hoor? Leek me een leuk cadeau voor mijn eigen verjaardag binnenkort. :P
Je bent jarig op 1 april? ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:24
Hoe heeft eenieder zijn Bekvam geprepareerd tegen de elementen? Hij staat bij mij onder de overkapping, maar met harde wind/regen wordt hij alsnog nat en het hele blad is kromgetrokken. Ik heb hem behandeld met vernis van de action.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:49

vectormatic

Warlock of the doorlock

NoepZor schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:29:
Hoe heeft eenieder zijn Bekvam geprepareerd tegen de elementen? Hij staat bij mij onder de overkapping, maar met harde wind/regen wordt hij alsnog nat en het hele blad is kromgetrokken. Ik heb hem behandeld met vernis van de action.
Heb die van mij voor het in elkaar zetten helemaal in de buitenbeits gezet, maar hij staat bij mij ook netjes in het tuinhuisje als ie niet in gebruik is.

Overigens, je hebt kans dat als je dat blad onder een zwaar gewicht legt en netjes laat opdrogen de boel weer rechttrekt. Heb ook een keer gehad dat Mrs V de pizzaschep in de vaatwasser had gedaan ( |:( ), ding was harstikke krom, maar gewoon een nachtje onder de pizza-steen (is zon 3 cm dikke tegel, niet zon ding bbq schijfje) was ie weer gewoon netjes plat.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

niet bezuinigd op de beits en hem heel dik in twee lagen Rambo buitenbeits gezet :)

En met dik bedoel ik ook echt heel dik in de beits :p maar na 2 winters op het balkon ziet ie er nog steeds prima uit!

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Ik zet hem in de schuur. Maar dat komt omdat mijn action kamado waarschijnlijk niet tegen water kan, anders had ik hem buiten laten staan. Vernissen zou ik in dat geval ook niet hebben gedaan. Een blik goede vernis is al duurder dan het tafeltje zelf, dus als het tafeltje uit elkaar gaat vallen na X jaar koop ik wel weer een nieuwe. Gaatje erin zagen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

jabberwock schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:37:
[...]

Ik zet hem in de schuur. Maar dat komt omdat mijn action kamado waarschijnlijk niet tegen water kan, anders had ik hem buiten laten staan. Vernissen zou ik in dat geval ook niet hebben gedaan. Een blik goede vernis is al duurder dan het tafeltje zelf, dus als het tafeltje uit elkaar gaat vallen na X jaar koop ik wel weer een nieuwe. Gaatje erin zagen en klaar.
En het oude tafeltje de kamado in :P

Either way, persoonlijk ben ik niet zo van de weg-werp, dan liever een laagje beits/lak extra, gewone terpentine lak kost ook niks, moet je alleen misschien genoegen nemen met wit of zo

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

vectormatic schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:22:
[...]

En het oude tafeltje de kamado in :P

Either way, persoonlijk ben ik niet zo van de weg-werp, dan liever een laagje beits/lak extra, gewone terpentine lak kost ook niks, moet je alleen misschien genoegen nemen met wit of zo
Volgens mij is het blad verlijmd dus dat gaat denk ik dan de vuurkorf in...

En op zich heb je wel gelijk wat betreft wegwerp, maar ik vind schilderen met alle bijbehorende activiteiten zoals schuren, ontvetten, kwasten schoonmaken etc. misschien wel de verschrikkelijkste doe-het-zelf bezigheid die er bestaat. Dat gaat die 39,95 voor een nieuw tafeltje bij lange na niet ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

jabberwock schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:29:
[...]

Volgens mij is het blad verlijmd dus dat gaat denk ik dan de vuurkorf in...

En op zich heb je wel gelijk wat betreft wegwerp, maar ik vind schilderen met alle bijbehorende activiteiten zoals schuren, ontvetten, kwasten schoonmaken etc. misschien wel de verschrikkelijkste doe-het-zelf bezigheid die er bestaat. Dat gaat die 39,95 voor een nieuw tafeltje bij lange na niet ontkrachten.
Fair enough, vond t zelf ook een behoorlijke klus om dat ding helemaal in de beits te zetten, maar als het me een tripje ikea scheelt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Goed punt...., maar mijn vrouw heeft daar volgens mij een abonnement op bezoekjes, dus ik hoef niet bang te zijn dat ik daarvoor naar de Ikea moet. Dat hoeft pas als het niet meer in de auto past en er een aanhangwagen aan te pas komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik vind het ook jammer geld om elk jaar een tafeltje te moeten kopen van 39,95 omdat ie niet goed beschermd is. Dan liever een keer investeren in een kliedersessie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 21:59

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik ben hem momenteel aan het verven haha!

Heb vrij goedkope buitenbeits gekocht en daar nu al spijt van. Werkt niet heel mooi. Maar denk nog 1 keer schuren en verven en dan kan ik monteren.

Misschien volgend weekend maar eens testen dan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Zijn er hier trouwens mensen met zon action kamado? Was net bij de lokale action en ze hadden er zes staan.

Nou heb ik nog niet met low/slow ge-experimenteerd (en haal ik waarschijnlijk ook niet alles uit de 37/47 webers, meer dan een beetje indirect garen doe ik niet eigenlijk tot nu toe), maar het is toch wel aanlokkelijk voor die prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ixl85
As we type;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hI65gA6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kNGPc37.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vj0yffA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BqrpPja.jpg

Pulled pork, geïnjecteerd, want waarom niet.
Met een oerhammetje wat ik over had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayt64

fayt64

WC Eendje

Yogibeer schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:20:
[...]

Prima tuintje man. Alleen dat grasmatje kan beter hoor :P
Haha, dat moet jaar gebeuren :P maar dat word nog een leuk project haha.... eerst maar is terug komen uit de woestijn :P want daar zit ik al bijna 5 maand weg te vegeteren...

@ixl85 ziet er goed uit, eerst een dag in de kruiden laten liggen voordat die bbq op ging ? of heel veel rub er op?

[ Voor 14% gewijzigd door fayt64 op 30-03-2019 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ixl85
fayt64 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 14:10:
[...]

Haha, dat moet jaar gebeuren :P maar dat word nog een leuk project haha.... eerst maar is terug komen uit de woestijn :P want daar zit ik al bijna 5 maand weg te vegeteren...

@ixl85 ziet er goed uit, eerst een dag in de kruiden laten liggen voordat die bbq op ging ? of heel veel rub er op?
Helaas had ik er gisteren geen tijd voor om hem lekker in te smeren. Heb er dus maar voor gekozen om een lekkere dikke bark te maken.

Zojuist de oerham gegeten. Die was heerlijk!
Die was gerookt tot 70 graden. Daarna ingepakt in aluminiumfolie. Daar wat vloeibare boter in met de kruidenmix (gebruik normaal boter en whisky, maar m'n vrouw is zwanger).
Laten garen tot 86 graden. Vervolgens een uurtje laten rusten.
Idealiter zou ik hem boven de kolen glazen, maar de pulled pork lag er op en had geen zin om voor 1 hammetje een vuurtje of houtskool aan te maken 😅

Pulled pork zit moment op de 72 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayt64

fayt64

WC Eendje

@ixl85 klinkt goed, geniet er van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Martinusz schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:54:
[...]

Je bent jarig op 1 april? ;)
Zoiets ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28
Moest de spareribs nog voorzien van een rub. Rond 8 uur uit bed gekomen en de rub gemaakt en de ribs voorzien.

Zag net dat het recept nog niet in mijn notities stond, even overtypen dus. Kom ik bij de knoflookpoeder aan. Staat er 2tl... ***... ik heb eetlepels gebruikt |:( |:( |:(

Ben benieuwd hoe dat gaat smaken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 08:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

R0y. schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:56:
Moest de spareribs nog voorzien van een rub. Rond 8 uur uit bed gekomen en de rub gemaakt en de ribs voorzien.

Zag net dat het recept nog niet in mijn notities stond, even overtypen dus. Kom ik bij de knoflookpoeder aan. Staat er 2tl... ***... ik heb eetlepels gebruikt |:( |:( |:(

Rub er van af spoelen en nieuwe rub er op doen?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
R0y. schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:56:

Ik denk beter dan met twee theelepels :)
Knoflook is de bom. :+

(Ken natuurlijk je rub verhouding niet, dus kan inderdaad helemaal fout uitpakken, maar veel knoflook, ik hou er wel van)

[ Voor 11% gewijzigd door UltraSub op 31-03-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

@R0y. Been there done that :X

Wishful thinking, maar misschien heb je wel een hele nieuwe lekkere rub gemaakt :+

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mijn ervaring is dat het alsnog prima smaakt. Ja ik heb dat dus ook al eens gedaan 8)7 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Flimovic schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:09:
[...]

Rub er van af spoelen en nieuwe rub er op doen?
UltraSub schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:11:
[...]

Ik denk beter dan met twee theelepels :)
Knoflook is de bom. :+

(Ken natuurlijk je rub verhouding niet, dus kan inderdaad helemaal fout uitpakken, maar veel knoflook, ik hou er wel van)
Apie! schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:17:
@R0y. Been there done that :X

Wishful thinking, maar misschien heb je wel een hele nieuwe lekkere rub gemaakt :+
3 eetlepels paprikapoeder, 4 eetlepels bastardsuiker, 2 eetlepels zeezout, 1 eetlepel zwarte peper en een eetlepel cayennepeper. En dus twee eetlepels knoflook 8)7

Wij houden ook wel van knoflook, maar vind het toch wel spannend :9 Kamado net aangezet dus we gaan het ervaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

vectormatic schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:30:
Zijn er hier trouwens mensen met zon action kamado? Was net bij de lokale action en ze hadden er zes staan.

Nou heb ik nog niet met low/slow ge-experimenteerd (en haal ik waarschijnlijk ook niet alles uit de 37/47 webers, meer dan een beetje indirect garen doe ik niet eigenlijk tot nu toe), maar het is toch wel aanlokkelijk voor die prijs.
Ja ik heb er een.. advies: Niet doen!

Zodra je dat ding 1x hebt gebruikt, dan wil je namelijk een grotere kamado. Ik gebruik mijn action kamado nu vaker dan mijn weber gbs 57. Althans als ik lekker iets low/slow wil maken. Voor het regulierdere werk heb ik vaan de ruimte van 57cm nodig.

Ik heb een tijdje terug een Procureur van 2.7 KG op de action kamado gelegd om PP te maken. Eigenlijk paste hij er niet net op, dus hij zat in het begin tegen de binnenkant van het deksel, maar het is perfect gelukt, geen enkele keer kooltjes hoeven te vullen, klep is 13 uur lang niet open geweest.

Ik ben best blij met het ding dus. Maar zoals gezegd...ik wil een grotere...

[ Voor 3% gewijzigd door jabberwock op 31-03-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:58
jabberwock schreef op zondag 31 maart 2019 @ 15:47:
[...]

Ja ik heb er een.. advies: Niet doen!

Zodra je dat ding 1x hebt gebruikt, dan wil je namelijk een grotere kamado. Ik gebruik mijn action kamado nu vaker dan mijn weber gbs 57. Althans als ik lekker iets low/slow wil maken. Voor het regulierdere werk heb ik vaan de ruimte van 57cm nodig.

Ik heb een tijdje terug een Procureur van 2.7 KG op de action kamado gelegd om PP te maken. Eigenlijk paste hij er niet net op, dus hij zat in het begin tegen de binnenkant van het deksel, maar het is perfect gelukt, geen enkele keer kooltjes hoeven te vullen, klep is 13 uur lang niet open geweest.

Ik ben best blij met het ding dus. Maar zoals gezegd...ik wil een grotere...
Helaas moet ik mij hierbij aansluiten. De Boretti Carbone staat hier ook een beetje in een hoekje.
Ik zorg wel dat alles past op de mini kamado (hele kip, ribs etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:25

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Herkenbaar ;-) Hier staat de Boretti Carbone ook nog onder afdekzeil. Wordt alleen gebruikt bij reguliere bbq sessies. Joe jr. staat negen van de tien keer aan. Straks als tuin klaar is en tuinhuis staat dan komt er een Joe III bij.

Had nog kilootje varkensvlees liggen en gister in de pangang marinade gezet. Gemakkelijke hap voor bij de F1 :D

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:20
Iemand hier een idee waar je dit pannetje kan kopen? De Xenos heeft hem niet meer

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/da9a9199e2eb66f80067c9b09cae1ce7c13e86eb/?url=http%3A%2F%2Fi64.tinypic.com%2F14aikbo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:48
De action misschien? Daar hadden ze die voorheen ook.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Boinkie schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:38:
Iemand hier een idee waar je dit pannetje kan kopen? De Xenos heeft hem niet meer
https://gathering.tweaker...message/58332382#58332382

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Vandaag buikspek gedaan. Helaas niet echt gelukt. Geen krokant korstje. Maar wel heel lekker qua smaak. Balen, moet volgende week maar herkansing doen :p

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

@R0y. Ik zou me meer zorgen maken over die 4 EL basterdsuiker. Dat lijkt mij wel heel erg zoet, maar smaken verschillen :p

Ik ben ondertussen eindelijk bezig de BVA braai in elkaar aan het zetten.

Hier en daar al wat roest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4CogaEq79o9cN3dueQbW3U52/medium.jpg

De vuurkorf heeft twee wieltjes waarmee 'ie 'makkelijker' heen en weer te schuiven is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/il0u1CecHo8w0PBY6lBECO4m/medium.jpg
Zelfs zonder hout er in vind ik 'm moeilijk te verplaatsen, maar misschien moet er ik de handigheid er nog even in vinden.

De bovenste klep blijft openstaan dmv een bout:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PQe9KCkCsuq8iTy3d0UN2L9e/medium.jpg
Simpel, maar effectief.

De bovenste klep heeft helaas ook wat roest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b3SKAkLzyWtgRQEVbCfW9KeR/medium.jpg
Ik vraag me af wat er bij al die bobbels onder de verf zit...

Op het bbqgenootschap had iemand een paar liter water in zijn asbak doordat er water tussen de bovenste kap en het hoofddeel naar binnen was gelekt lekt. Ik heb er wat Nomex vilt tussen geplakt in de hoop dat dat wat water tegenhoudt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JPvpA7DE09DXkvCRsi4WBAxe/medium.jpg

Tussen de sierrand en het hoofddeel kan water lekken dus dat ga ik nog dichtkitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4gz2wMMG4ooXBUsBF4FfakUH/medium.jpg

En meestal houd ik met het in elkaar zetten van iets alleen schroefjes over, maar dit keer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MLR8VeD1ouAaFZn0dLbu9wq0/medium.jpg
Een reserve bovenklep :?

De verf is er hier en daar van af geschaafd en de reserve klep lijkt dus gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sg6BsFctDq9el6MOky9RVeKx/medium.jpg
Ik heb 'm net overgespoten met hittebestendige lak. Afgezien van de schaafplekken lijkt ie namelijk in betere staat dan de klep die er nu op zit. Achteraf had ik dat misschien beter niet moeten doen, want nu wil ik de rest van de braai eigenlijk ook in de lak zetten :/

Hier staat ie zonder schoorsteen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Kpf3erQ8YzUmD9S5mTiQC7P9/medium.jpg
Ik heb ook vilt onder de asbak geplakt zodat ie wat makkelijk glijdt en ik de verflaag niet zo snel beschadig.

De sierrand is 2mm dik, en de bovenste- en onderste klep zijn allebei 4mm. De overige delen zijn met verschillende diktes ergens tussen de 1-2mm dik. De kleine roosters zijn 37x47cm en het grote rooster is 37x91,2cm (rare maat) en ze zijn 4mm dik.

Qua gewicht viel het allemaal reuze mee. Het hoofddeel was het zwaarst, maar dat was met z'n tweeën goed te doen. Helaas moet ik nog even wachten tot de betere helft weer thuis is voordat ik de schoorsteen er op ga zetten. Ik heb het net in mijn eentje geprobeerd, maar dat ging niet echt lekker door de wind vandaag :/

Blown past falling sands

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
Ribs prima gelukt. Knoflook bijna helemaal verdwenen en was zeker niet te zoet. Mag de volgende keer wel wat minder cayennepeper op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fayt64

fayt64

WC Eendje

@Apie! Ziet er gaaf uit!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y0HoUkHJQidHO101r3pdYVwX/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1RepgGRU3BAbz64guquW0w8Z/thumb.jpg

Geen luxe snooker, maar improvisatie ten top... terwijl t 55 graden is (als t donker is zo'n 45 graden) toch een keer weer kunnen BBQen

Genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:26
Weten jullie of de Action Kamado nog in de winkels te vinden is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

g00gle schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:26:
Vrijdag hadden ze er in ijsselstein nog 6 stuks staan, gewoon gaan kijken bij je lokale filliaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

g00gle schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:26:
In Rijswijk nog een hele berg. Denk zo'n 12-14 of zo.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wobcat
  • Laatst online: 20-09 05:39
Vanaf woensdag is de action kamado in de aanbieding voor €88,88.
Zou verwachten dat ze dan ook voorraad hebben.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ySZ4jXk/Screenshot-20190401-131151-2.png

[ Voor 32% gewijzigd door Wobcat op 01-04-2019 13:15 ]

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ixl85
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/m4bf1XQ/IMG-20190330-095756-COLLAGE.jpg

Zo, zaterdag tot laat in de avond aan tafel zitten trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Denko schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:40:
[...]

Hou er ook rekening mee dat harlem bbq deze week ook aanbiedingen heeft. Het zou daar zomaar een stuk interresanter zijn (ik heb eind vorig jaar minder dan dat voor mijn large betaald bijvoorbeeld)
Aargh net gemist, wilde deze week een Bastard Large kopen... Nu ga ik maar wachten op andere acties dan, zonde om nu teveel te betalen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Phusebox schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:41:
[...]

Aargh net gemist, wilde deze week een Bastard Large kopen... Nu ga ik maar wachten op andere acties dan, zonde om nu teveel te betalen.
Black friday hebben ze weer goede aanbiedingen. Misschien ook iets met het wk/ek gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Denko schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:09:
[...]

Black friday hebben ze weer goede aanbiedingen. Misschien ook iets met het wk/ek gebeuren?
Haha ja black friday, dan wacht ik wel op de 2020 editie... Jammer maar helaas. Ik ben zo iemand die eenmaal een aanbieding gemist nooit meer de originele prijs kan betalen, tenzij de aanbieding minder dan 10% verschil is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Phusebox schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:10:
[...]

Haha ja black friday, dan wacht ik wel op de 2020 editie... Jammer maar helaas. Ik ben zo iemand die eenmaal een aanbieding gemist nooit meer de originele prijs kan betalen, tenzij de aanbieding minder dan 10% verschil is geweest.
Hehe, ja, ach. Toen waren er "serieuse" aanbiedingen zeg maar. ik geloof dat ik op de bbq zelf 40% korting had oid, en op de tafel 50%.

Was met een kleine 1000 euro geloof ik wel redelijk klaar voor tafel+bbq+starter set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Denko schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:12:
[...]

Hehe, ja, ach. Toen waren er "serieuse" aanbiedingen zeg maar. ik geloof dat ik op de bbq zelf 40% korting had oid, en op de tafel 50%.

Was met een kleine 1000 euro geloof ik wel redelijk klaar voor tafel+bbq+starter set
Ja dat zijn wel serieuze aanbiedingen. Hmm maakt het nog lastiger om nu zoveel geld uit te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik overweeg deze pizza ring te maken: Geronimoos in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

Iemand ervaring met zo'n DIY ring voor een 57 cm Weber?
Alternatief is een kant en klare kopen, bijvoorbeeld deze.

Welke pizza steen wordt geadviseerd? Ik zie een aantal keer Intratuin genoemd worden, maar daar hebben ze ook een behoorlijk assortiment: https://www.intratuin.nl/...e-accessoires/pizzastenen

[ Voor 17% gewijzigd door JBS op 01-04-2019 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:39
JBS schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:02:
Ik overweeg deze pizza ring te maken: Geronimoos in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

Welke pizza steen wordt geadviseerd? Ik zie een aantal keer Intratuin genoemd worden, maar daar hebben ze ook een behoorlijk assortiment: https://www.intratuin.nl/...e-accessoires/pizzastenen
Heb deze net zelf besteld, ervaringen zijn door elkaar genomen wel goed
https://www.amazon.de/gp/...?smid=ADPGAH3H6HCIW&psc=1

Wat ik mij wel afvraag kan het standaard vernikkelde rooster van de weber wel die hoge hitte aan van bv 375 graden

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:14
rambocus schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:32:
[...]

Heb deze net zelf besteld, ervaringen zijn door elkaar genomen wel goed
https://www.amazon.de/gp/...?smid=ADPGAH3H6HCIW&psc=1

Wat ik mij wel afvraag kan het standaard vernikkelde rooster van de weber wel die hoge hitte aan van bv 375 graden
ik heb die ook besteld, is al 2 weken onderweg. Morgen ga ik hem dan maar ophalen bij een dpd punt, want daar zwerft hij waarschijnlijk rond.

Ik vraag mij ook af of het rooster het aan aan, anders zonder rooster en er een paar stenen onder.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Dank voor de suggestie @rambocus en @ozzynator, ziet er interessant uit.
Hoe gaat de temperatuur zo hoog worden? Juist door de opening in de ring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
precies, alles onder open en voldoende brandstof.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:39
JBS schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:40:
Dank voor de suggestie @rambocus en @ozzynator, ziet er interessant uit.
Hoe gaat de temperatuur zo hoog worden? Juist door de opening in de ring?
als je even googled, op pizza ring, zie je dat er behalve briketten ook stukken hout worden gebruikt om op te poken, anders krijg je moeilijk die hoge temperatuur

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:42

Op FB zit een gozer die maakt custom ringen (Maikel Drost) heel veel q'ers uit de NL'se communities hebben zo'n ding van hem!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

De braai wiebelde een beetje erg, dus ik heb er gisteren maar een stukje hout onder gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YZB9PvMnCcIiy3fbiZXrjC0v/medium.jpg

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85

Ow, goeie! Dat wil ik wel eens proberen te maken.
Ik heb zelf de intratuin steen. Kost je 15,-. Hij is niet heel dik, maar dat zijn de meeste stenen niet die ik heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

ixl85 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:59:
[...]

Ow, goeie! Dat wil ik wel eens proberen te maken.
Ik heb zelf de intratuin steen. Kost je 15,-. Hij is niet heel dik, maar dat zijn de meeste stenen niet die ik heb gezien.
Deze https://www.intratuin.nl/...teen-met-pizzaroller.html of deze https://www.intratuin.nl/...n-pizzasteen-d-23-cm.html? Zie ook dat de ene 23 en de andere 33cm is, wellicht ook goed om de overweging mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
ik heb de "originele" van Weber zelf, kon je vorig jaar voor sparen bij de Plus, tientje bijbetaald.

Daarvoor had ik er 1 van de Xenos, was de helft dunner en veel poreuzer, die kon na de 1e keer al de kliko in.

Ik doe tegenwoordig wel de onderkant van de steen inpakken met 2 lagen aluminiumfolie, dat scheelt enorm voor wat betreft de houdbaarheid van de steen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wobcat schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:08:
[Afbeelding]
Waar heb je dat vandaan? Ik heb besloten dat ik het voor die prijs wel leuk vind. Stilt hopelijk ook de honger ( ;) ) naar een BGE O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
JBS schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:06:
[...]
Deze https://www.intratuin.nl/...teen-met-pizzaroller.html of deze https://www.intratuin.nl/...n-pizzasteen-d-23-cm.html? Zie ook dat de ene 23 en de andere 33cm is, wellicht ook goed om de overweging mee te nemen.
een steen van 23 cm heb je niks aan :)
Ben voor die van 33cm gegaan.
Het is inderdaad geen slecht idee om er aluminiumfolie onder te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Boudewijn schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:29:
[...]

Waar heb je dat vandaan? Ik heb besloten dat ik het voor die prijs wel leuk vind. Stilt hopelijk ook de honger ( ;) ) naar een BGE O-)
Hehe, mijn gok is dat het het alleen maar erger maakt. Ik heb hetzelfde gehad met een weber 57. 2 jaar fanatiek gebruikt, dan over naar een kamado.

Overigens, voor je uiteindelijk (cuz it's gonna happen) een kamado koopt. Check even de primo/bge/bastard/kamado joe reviews.
Naar mijn mening heeft BGE namelijk met een redelijke marge de slechtste "deal" zeg maar. Niet het oppervlak van een primo, niet de prijs van een bastard of de acc's van de KJ. Het enige wat ze (imo) nog hebben is de naam en de levenslange garantie.

[ Voor 31% gewijzigd door Denko op 02-04-2019 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Ik vind het nog steeds hilarisch dat iedereen zweert bij Kamado... Erg gaat voor mij niks boven een WSM/Pro-Q/Napoleon. Hoog op het lijstje staat nog wel een PBC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Paganstars schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:58:
Ik vind het nog steeds hilarisch dat iedereen zweert bij Kamado... Erg gaat voor mij niks boven een WSM/Pro-Q/Napoleon. Hoog op het lijstje staat nog wel een PBC!
Niks mis met een WSM overigens, en het is zeker zo dat de kamado's trendy zijn tegenwoordig.
Maar ik hou er wel van dat ik een cook van een uur of 4 gewoon kan doen zonder er echt naar om te kijken. Of savonds iets in de kamado doen, en dan sochtends weer checken. Dat kan ik eigenlijk niet echt doen bij een WSM oid.

Verder is het ook een mooi alles in 1 apparaat, roken, grillen, bakken, allemaal simpel te doen. Er zijn niet echt veel bbq's die dat nadoen.

Kijk, mocht ik nou 20+ KG aan ribben moeten roken in 1 ruk is inderdaad de WSM de beste tool ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Ligt voornamelijk aan je setup, ik doe op mijn Napoleon runs van 8h+ zonder eigenlijk echt te kijken. Ok ik cheat wel dmv een pit controller...

Toegegeven een Kamado is wel meer set and forget, maar als je een overshoot hebt, probeer dan maar eens ff snel terug te koelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ixl85
Een WSM is ook erg makkelijk in de omgang. Gebruik de juiste fuel en je hoeft er (bijna) niks aan te doen. Af en toe op je thermometer kijken of het nog goed gaat en indien nodig de luchttoevoer een milimeter knijpen/open zetten. :)
Een WSM kan je ook ombouwen voor direct grillen ;)
Haal het middenstuk er af, leg je rooster boven de kolen, klaar :+. Laatst nog gedaan om m'n hammetjes af te lakken.
Maar ja, voor sommige zaken heb je dan wel een kogelbbq nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Vandaar mijn voorkeur voor de Napoleon en Pro-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb even een Weber Summit Charcoal overwogen, maar dat lelijke gasding aan de zijkant, zelfs bij de variant met tafel, gaat me irriteren. Twijfel dus nu om dan maar voor een Bastard of KJ te gaan.

Heb nu al jaar of 6 een Weber 57cm Master Touch of hoe zo'n ding ook heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Wobcat schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:08:
[Afbeelding]
Is er een "killer reason" om dat action ei te halen naast een Weber Master touch? Ik zie dat het rooster 27 cm is, dat is niet overdreven groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31
Ik heb sinds een tijdje een kamado, en hou wel van die low and slow sessies.
Nadeel is natuurlijk dat je de temperatuur goed in de gaten moet houden. Daar heb ik wel een tool voor (bluetooth thermometer), maar toch zou ik de temperatuur zelf willen kunnen regelen.

Nu heb ik dit gevonden: https://nl.aliexpress.com...-485a-8c79-8a68665025da-1

Kost niks natuurlijk, maar ik geraak er nog niet aan uit.
Zo'n 30 jaar geleden ben ik afgestudeerd als ingenieur, maar zonder handleiding of specs is dit niet makkelijk, en ik heb ook geen zin een paar brandjes te veroorzaken buiten de bbq.

Mijn bedoeling is om aan deze controller (achter het relais) een kleine ventilator te hangen.
Een 12 V ventilatortje dat hard genoeg draait is makkelijk te vinden. https://nl.aliexpress.com...-492a-9a75-a5e9ea035566-2
De voeding van die fan kan van een oude laptopvoeding of zo komen, en als dat te hard blaast, dan sloop ik gewoon een GSM lader.
De fan verbinden met de inblaaspoort van de kamado kan ook geen groot probleem zijn met behulp van een flexibele buis.

Wat denken jullie, heeft het potentieel?

Los topic gemerged naar dit topic. :)

[ Voor 1% gewijzigd door Señor Sjon op 02-04-2019 23:21 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:35
Ik heb bijna hetzelfde hier al 2 jaar in huis liggen. Maar nooit wat mee gedaan omdat het me te lastig leek. Volgens mij als je een beetje googled kom je wel handleidingen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
418O2 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:02:
Ik heb bijna hetzelfde hier al 2 jaar in huis liggen. Maar nooit wat mee gedaan omdat het me te lastig leek. Volgens mij als je een beetje googled kom je wel handleidingen tegen.
Als je me laat weten wat je hebt wil ik het misschien wel overnemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tommie12 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:15:
[...]

Als je me laat weten wat je hebt wil ik het misschien wel overnemen....
Ik heb exact dat apparaat. Maar heb nog wel het idee om er eens wat mee te doen :)

https://www.barbecueman.eu/techniek-pid-rex-c100/

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 02-04-2019 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:53

thijsco19

KTM 990 SMT

Je moet wel zorgen dat je een goede SSR heb. Diegene vanuit jouw linkje is voor AC, je moet er een hebben voor DC. Eigenlijk helemaal niet nodig, de controller zelf kan schakelen.
Ook heeft de pid controller 220v ac voeding nodig, volgens mij heb je ze ook die werken op 12V dc?

Verder is dit niet zo spannend. Zijn genoeg voorbeelden op het net te vinden betreft dit soort systemen.
Simpel gezegd; je sluit de thermokoppel aan op de pid controller en op de uitgang van de pid controller sluit je de SSR. Aan de SSR sluit je vervolgens de fan aan.

[ Voor 6% gewijzigd door thijsco19 op 02-04-2019 17:29 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Dat gaat inderdaad lukken.
Ik dacht altijd dat je een soort continue regeling nodig had van je fan, maar dit is enkel aan/uit.
Lukt dat om de temperatuur mooi stabiel te houden?

@thijsco19 12V DC met een SSR lijkt me niet zo spannend toch? Zou dat niet lukken met de SSR op 220V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
418O2 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:23:
[...]

Ik heb exact dat apparaat. Maar heb nog wel het idee om er eens wat mee te doen :)

Is dat jouw site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee, anders had ik hem al in elkaar gehad. Maar dit lijkt me wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Laatst online: 20-09 05:39
Boudewijn schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:29:
[...]

Folder in de bus gekregen, online gezocht op action folder, screenshotje, :)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Paganstars schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:58:
Ik ben van een gasser direct overgestapt op de KJ II.
Niks mis met een weber, maar het is echt een zalig apparaat. Zeer stabiel in temperatuur, makkelijk te regelen, en laag verbruik aan houtskool.
Als de temp te hoog doorschiet, en het duurt niet te lang, dan krijg je die wel sneller naar beneden.
Als je keramiek natuurlijk helemaal op 200 graden is doorgewarmd, dan gaat het natuurlijk wel even duren.
Denk dat je dan beter even alles kan dicht zetten en opnieuw aansteken na een uurtje of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
ja leuk als je er niks op hebt liggen, maar met een brisket run....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

@Paganstars tja, met een brisketrun moet je maar gewoon beter opletten hoor :P

Maar ach, zo hebben alle verschillende soorten barbecues en methodes wel hun eigen voor- en nadelen. Mix dat met persoonlijke voorkeur, ervaring en budget, en je hebt een legio aan keuzes.

Ik heb dit weekend een stuk Ierse ribeye bij de Makro gehaald, maar die is volgens mij niet goed bestorven, want het vlees is gru-we-lijk taai :(

Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Apie! schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:18:
@Paganstars tja, met een brisketrun moet je maar gewoon beter opletten hoor :P

Maar ach, zo hebben alle verschillende soorten barbecues en methodes wel hun eigen voor- en nadelen. Mix dat met persoonlijke voorkeur, ervaring en budget, en je hebt een legio aan keuzes.

Ik heb dit weekend een stuk Ierse ribeye bij de Makro gehaald, maar die is volgens mij niet goed bestorven, want het vlees is gru-we-lijk taai :(
uurtje weken in papaya.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:08

the mod man

iets van beeldmaker

Ananas

I can't wait to shoot!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ixl85
Karnemelk, aldus een collega van me :o. Hij zegt dat het geweldig is en maakt zo z'n eigen kipnuggets, bijv.
:?
418O2 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:23:
[...]

@Tommie12 Ik volg dit zeker! Heb gisteren nog eens gekeken naar een BBQ-guru. Maar die prijzen weerhouden me er van om dit aan te schaffen. Het is te duur voor wat het me geeft. Het zelf maken is echter wel tof!!! Op m'n lijstje om te maken dankzij dit topic:
Eigen pizzaring
M'n eigen smoke-guru :)

M'n WSM lekt nogal wat smoke (en dus hitte) bij het deurtje. Er zijn genoeg oplossingen om dit te fixen; Een nieuw deurtje, vilt, een siliconenpakking. Een goede getto oplossing die ik afgelopen weekeind voorhanden had:
Dik aluminiumfolie dubbelvouwen. Tussen je deurtje doen. Klaar. Er lekte geen rook meer, bleef goed zitten als het deurtje open ging en ik kan het de volgende keer gewoon weer gebruiken. :+
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GPtshR3/IMG-20190330-102608.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ja, ik ken die trucjes om het vlees malser te maken, maar daar heb ik niet altijd zin in of tijd voor :P

Maar, het vilt heeft dus niet geholpen tegen naar binnen lekkend water in de braai. Deze ochtend lag er toch nog wat water in de asbak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HsGqnvP1bG6vyOQEl4OiDxLs/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d0uf2ebKIEX656W4i7TOVMEO/medium.jpg

Niet erg veel , maar ik weet ook niet hoeveel of hard het heeft geregend vannacht.

Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Een snelle google actie levert mij deze site op, met hitte bestendige tapes en kitten:
https://kachelmaterialenshop.nl/118-aluminium-tape-en-lijm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Apie! schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:29:
Ja, ik ken die trucjes om het vlees malser te maken, maar daar heb ik niet altijd zin in of tijd voor :P

Maar, het vilt heeft dus niet geholpen tegen naar binnen lekkend water in de braai. Deze ochtend lag er toch nog wat water in de asbak:

[Afbeelding][Afbeelding]

Niet erg veel , maar ik weet ook niet hoeveel of hard het heeft geregend vannacht.
Sterker nog...ook vilt wordt vochtig en houdt het vocht vast. Dat zou op lange termijn zelfs er voor kunnen zorgen dat er daar meer oxidatie gaat ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Paganstars schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:39:
[...]

Op FB zit een gozer die maakt custom ringen (Maikel Drost) heel veel q'ers uit de NL'se communities hebben zo'n ding van hem!
Is er iemand die deze kan vergelijken met die uit de set van Amazon
https://www.amazon.de/Ede...Thermometer/dp/B01N0J2Q69?
Die set is namelijk meteen lekker compleet :)

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 03-04-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:33

Typhone

Who Dares Wins

Grrrrrrrr, het schuifje van de Green Egg vergeten dicht te zetten een keer (onderkant) met als gevolg een roestig gietijzeren rooster. Deze heb ik nu een keer met schoonmaakazijn behandeld en afgespoeld en ook met een staalborstel maar dat doet niet zoveel. De bruinige kleur blijft eraan zitten. Ook met een staalborstel die op een boormachine zit aan de slag geweest maar wederom bijna geen effect. Dat ding moet toch nog te redden zijn denk ik? Any tips?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:53
Typhone schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:45:
Grrrrrrrr, het schuifje van de Green Egg vergeten dicht te zetten een keer (onderkant) met als gevolg een roestig gietijzeren rooster. Deze heb ik nu een keer met schoonmaakazijn behandeld en afgespoeld en ook met een staalborstel maar dat doet niet zoveel. De bruinige kleur blijft eraan zitten. Ook met een staalborstel die op een boormachine zit aan de slag geweest maar wederom bijna geen effect. Dat ding moet toch nog te redden zijn denk ik? Any tips?
Er zijn 2 nederlandse bbq forums waar hier wel wat over te vinden is. Moet geen probleem zijn om het weer in goede staat te krijgen.

In ander nieuws, nog 2 dagen totdat ik m'n Grill Guru Elite Large thuis krijg >:)
Pagina: 1 ... 25 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism