Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 258 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik wil iets anders doen dan patat en tube(s) mayo/bbq etc maar het mag ook niet te veel afwijken van het bestaande "palet" voor de wat minder cultuurbarbaren (boer kent niet = niet eten oid)

ik denk dus een "roti" --> kerrie masala + aardappel + sperziebonen (nee geen kouseband) als bij gerecht ..

en ik wil iets doen met zuurkool . in een saus iemand idee-en ? .. moet wel lekker smaken oid ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesout
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-08 20:47
Hallo,

Ik ben aan het kijken om een kamado te gaan kopen, maar weet niet precies waar ik op moet letten.
ik wil gaan slowcooken/smoken en daarna lekker wat kunnen grillen (als het waren). Vandaar dat ik naar kamado's keek.

Wat zou een goeden voor mij zijn? ik kook voor 2 tot 8 personen dus ik verwacht een medium of large te moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
mesout schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:10:
Hallo,

Ik ben aan het kijken om een kamado te gaan kopen, maar weet niet precies waar ik op moet letten.
ik wil gaan slowcooken/smoken en daarna lekker wat kunnen grillen (als het waren). Vandaar dat ik naar kamado's keek.

Wat zou een goeden voor mij zijn? ik kook voor 2 tot 8 personen dus ik verwacht een medium of large te moeten nemen.
Dat ligt natuurlijk aan je budget, maar ik zou sowieso voor een kamado bbq gaan. In principe is iedere kamado bbq ongeveer het zelfde. Keramiek is keramiek, maar er kan natuurlijk wel verschil zitten in dikte, kwaliteit en garantie/klantenservice. Zelf zweer ik bij Kamado Joe en heb zelf een Big Joe en Joe Junior. Kamado Joe zit wel in het bovensegment qua prijs. Goedkopere merken kan je net zo lekker vlees op maken, enkel heb je dan minder luxe zoals bijvoorbeeld geen "airlift hinge" of minder accessoires.

Dus kortom: keramiek is keramiek, rest van het budget wordt bepaald door hoeveel euro bepaalde luxe je waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 18:44
mesout schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:10:
Hallo,

Wat is je budget, hoeveel eters etc. Ik zelf ben meer fan van de stalen kamado's dan van BGE, KJ, BB. 2 simpele redenen; Gewicht, de stalen kamado's zijn een stuk lichter. Stootvast; een keer omvallen of hard stoten en je hebt een deuk ipv een hele dure scherven rommel!

@Hari-Bo heeft een paar hele mooie stelen ketels!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesout
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-08 20:47
Hallo,

Gezien het mijn eerstr zou zijn, hoe goedkoper en degelijk hoe beter, als ik er van houdt dan kan ik over een aantal jaar altijd een andere halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
mesout schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:31:
Hallo,

Gezien het mijn eerstr zou zijn, hoe goedkoper en degelijk hoe beter, als ik er van houdt dan kan ik over een aantal jaar altijd een andere halen.
Ik heb zelf twee jaar geleden voor mijn 30e verjaardag mezelf een Grizzly Grills Medium cadeau gedaan. Was een mooie prijs in de aanbieding (<€600). Qua kwaliteit is het volgens mij prima (zelfde moederbedrijf als The Bastard), maar het is mij erg bevallen en ik wil eigenlijk wat meer features en een grotere grill, dus ik kijk zelf naar een nieuwe (Primo Large of Joe Classic II) voor in mijn nieuwe huis over ruim een jaar.

Mijn tip zou in ieder geval zijn om te gaan voor large als je inderdaad weleens kookt voor 6-8 man. Dan kom ik nu tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:02
Even een vraagje. Ik wil voor komende zaterdag prik belly burnt ends maken. Op welke manier kan ik dit voorbereiden? Kan ik vandaag al een deel doen of is dat te vroeg?

Ik ga dit recept gebruiken.

https://www.bbq-nl.com/po...ends-burnt-ends-buikspek/

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:30

CeesKees

I rest my Kees

Marineren: Hoe langer, hoe beter.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Emmavdv schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:35:
Binnenkort ga ik een diner voor twee bereiden, en hierbij wil ik graag een mooi stukje vlees op mijn kamado leggen. Nu vind ik Picanha altijd erg lekker. Een hele is alleen nogal veel voor twee personen. Werkt het als je deze opsnijd en dan de helft in de vriezer legt, zonder verlies van kwaliteit bij het barbecueën? Ik kan me voorstellen dat het dan misschien wat droog zou kunnen worden. Ik vind het ook zonde als ik uiteindelijk een deel van de picanha weg kan gooien.
Mocht iemand een tip hebben voor een ander luxe stukje vlees dat wat makkelijker in kleine porties te bereiden is houd ik me ook aanbevolen :)
Je kunt er steaks van snijden, en deze invriezen.

Je kunt ook Rib-Eye kopen. Persoonlijk vind ik dat vlees nog net wat lekkerder.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 15:31
Morgen weer eens spare ribs volgens de 321 methode.
Wanneer rubben jullie de ribs, een dag van tevoren of 5 min van tevoren?
Ik doe eigenlijk altijd het eerste.

Edit;
Foutje, ik doe altijd het laatste 🤣

[ Voor 12% gewijzigd door ASS-Ware op 06-07-2023 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13
Mijn 2ct wat betreft vis op de bbq:

Ik heb recent zowel; tonijn steaks, zalm filets op de huid als hele zeebaars (van de lidl, uit de diepvries, best een aanrader (y) ) gewoon op het rooster gebakken. Je moet ff geduld hebben en wachten tot ie (net als zeg een steak of een burger) vanzelf weer los begint te laten en niet gaan lopen bikken... Maar verder imo allemaal niet zo heel ingewikkeld. En wel friggin lekker :Y)

Alleen dus wel zorgen dat je een beetje een stevige vissoort hebt. Tilapia ofzo hoef je dit uiteraard niet mee te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paganstars
ASS-Ware schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:18:
Half uurtje tot twee uur max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:10
Charly schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:34:

Ik heb recent zowel; tonijn steaks, zalm filets op de huid als hele zeebaars (van de lidl, uit de diepvries, best een aanrader (y) ) gewoon op het rooster gebakken. Je moet ff geduld hebben en wachten tot ie (net als zeg een steak of een burger) vanzelf weer los begint te laten en niet gaan lopen bikken... Maar verder imo allemaal niet zo heel ingewikkeld. En wel friggin lekker :Y)

Alleen dus wel zorgen dat je een beetje een stevige vissoort hebt. Tilapia ofzo hoef je dit uiteraard niet mee te proberen.
Ik bak zalmfilet sinds kort op rookplankjes van red cedar hout, omkeren is dan niet nodig, en het koekt niet aan :)

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:00
Ik doe het ook meestal de dag van tevoren en dan inpakken in folie. Maar als ik geen tijd heb, dan gewoon net voor het vlees de bbq op gaat.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Iemand nog een gouden tip waar een plate setter op voorraad is maatje ‘compact’? Zit alle webshops af te struinen maar overal uitverkocht:(.

Heb net een weekje een kamado (inferno hornbach) en zit nu te klooien met het rooster weer bovenop een pizzasteen maar handig is het niet…vuursteen van +- 28cm binnenwerks..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 20:55
Charly schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:34:

Ik maak inderdaad zo ook altijd mijn zeebaars. Op het gietijzeren rooster. Tot nu altijd goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Edit;
Zo lang mogelijk van te voren marineren.
Bij mij minimaal 12 uur voor ribbetjes.

Nog een tip: Koop eens Iberico ribben. Die zijn zoveel lekkerder!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gisteren weer een mooie catering mogen doen :Y)
Het was een toffe klus met veel blije gezichten.

Op het menu:
Broodje pulled pork
Langzaam gegaard buikspek
Moinkballs
Doner wrap
Thai kipsate

Gebruikte hardware:
Mobiele braai
Plancha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TwPw-i3o6ttWmOJMOCvlNENFN2Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wr779OUJiWNqUsZ4H7AKNPm9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fr_yiCuHDJKicj7-N2NpxYgR8XY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qfLvVbEVGuCpBBupbzLHHdMk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5QAv5crlw7Z1ISZE7cVMIruBgk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQcVe0J4s82op1JqTyfQJjcf.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InwCrxwEJTIER20TKlafdU3OHOk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56dmFI59iyvowYhEcko79jBU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMXRfTWanbz4x4ya7sjABZg9szo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xEZHtWM71wIuSr3RwkI0Ku1q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGWoCLyMG3vYHsM5sA39V2-jMoI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1ji7ZwOuBGzbpq1AgdzgD97.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubJFlXb_iZbyUGcKrywbjCO99ZA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBEp01v6v4Lu9ctnbXlnxuca.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/acDJ2SA7zWrYBlh6ZzAaCClmU_c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5IvSEF1hxiQOUV9oKnH94dN.jpg?f=fotoalbum_tile

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Koffie schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:53:
Gisteren weer een mooie catering mogen doen :Y)
Het was een toffe klus met veel blije gezichten.

Op het menu:
Broodje pulled pork
Langzaam gegaard buikspek
Moinkballs
Doner wrap
Thai kipsate

Gebruikte hardware:
Mobiele braai
Plancha

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Hey Koffie, ik heb wel vaker buikspek gemaakt op verschillende manieren en ik heb nog een mooi stuk in de vriezer liggen. Heb jij misschien een recept waarvan je zegt: dit is echt geweldig om met buikspek te doen?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Luuk1983 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:21:
[...]

Hey Koffie, ik heb wel vaker buikspek gemaakt op verschillende manieren en ik heb nog een mooi stuk in de vriezer liggen. Heb jij misschien een recept waarvan je zegt: dit is echt geweldig om met buikspek te doen?
Porchetta burned ends:
Pak een mooi stuk buikspek
Dep droog, snijd overtollige losse stukken weg
Beide kanten kruislings insnijden
Beide kanten ruim in de rub zetten (spam: Italian rub)
Langzaam laten garen tot 75 graden (dit doe ik vaak een dag van te voren)
Snij de buikspek in blokjes, eventueel extra rub zodat alle kanten bedekt zijn
Grill ze hot & fast af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Koffie schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:39:
[...]

Porchetta burned ends:
Pak een mooi stuk buikspek
Dep droog, snijd overtollige losse stukken weg
Beide kanten kruislings insnijden
Beide kanten ruim in de rub zetten (spam: Italian rub)
Langzaam laten garen tot 75 graden (dit doe ik vaak een dag van te voren)
Snij de buikspek in blokjes, eventueel extra rub zodat alle kanten bedekt zijn
Grill ze hot & fast af.
Oeh, klinkt goed, dat ga ik binnenkort eens proberen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:39

Edit;
1/2 a 2 uur vantevoren. Vooral als de rub zout bevat dan niet overnacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 17:07
[quote]Faeshaas schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:11:
[...]

Dat ziet er goed uit! Maar ik heb dus niet zo'n apart rooster om de vis op te doen, dus ik weet niet of dat gaat lukken zonder dat ie helemaal uit elkaar valt? Of heb je hem daarom samengebonden?

[...]

https://www.lidl.nl/p/grillmeister-bbq-rooster/p100345706

Die vis roosters werken goed ,heb ze zelf >:)

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:20

Edit;
Zojuist spontaan twee ribs uit de vriezer gehaald, dus toen net van tevoren. Normaal uurtje of wat eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Jaspervl schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:26:
[...]

1/2 a 2 uur vantevoren. Vooral als de rub zout bevat dan niet overnacht.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dan wordt het een soort van pekelen, tenzij je dat wilt natuurlijk. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de rub zout bevat kun je het wel een nacht laten staan (dat is Nederlands voor overnight :+ ), je moet het alleen niet tussen de 2 en 4 uur laten staan. Dan trekt het zout het vocht uit je vlees, na verloop van tijd zal door osmose het vocht weer terug het vlees in gaan. Dus, ik zou inderdaad ook niet weten waarom je rubs met zout niet een nacht zou kunnen laten staan. Dan trekt het vocht juist, met smaakstoffen, weer het vlees in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:39
Gepekeld varkensvlees smaakt wat anders ('ham-achtig'). Gewoon voorkeur (itt pluimvee en rundvlees)

[ Voor 14% gewijzigd door Jaspervl op 07-07-2023 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:57
ASS-Ware schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 23:16:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

2 Dorades, peper en zout, 2 schijfjes citroen er in, BBQ op 180C, indirect, 30 min, en lekker smullen.
Ik heb je een klein beetje na ge-aapt :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yG_8SznGcwajSkS_wsLP2SfwVvM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5WZCMVWYWnyEU2htntLlVfZj.jpg?f=fotoalbum_large

Ligt er net op dus weet over half uurtje pas of het ook gelukt is :+

Edit: ja dus :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czUYxz1Sq7tC_RK2a_gLvw3Ravc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7EDynWoLxkDkfsM91wFDYr2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Faeshaas op 07-07-2023 19:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
Gisteren 2 stukjes Duroc en Gnocchi op het gasstelletje.
Eerst strepen trekken en daarna indirect door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ts-dY7nyHGYIoTG4fp9a3k0fZnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ka5VCHp0LO66Uopg45EMNFwY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKCK5iwXdcDsqAXhbpzIwBDCp8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9suwFGgASSBVIcUQUFbgX1yg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NroNUQaJiymsUJp9UmwzSUld9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Ma58Upje8Op2GgprUgqezAB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GpIniiJXVvwjKkSfLbW16efwSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XIurcbaEVQR47iNTCgZjsvd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqNrGNFcIh-00tv3_x5rkqf4UTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GOA7AClFRaGAQQb2enkCm8lB.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk stukje varken dat zich zeker kan meten met Iberico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
CeesKees schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:39:
[...]

Zo lang mogelijk van te voren marineren.
Bij mij minimaal 12 uur voor ribbetjes.
Thanks.
Nog een tip: Koop eens Iberico ribben. Die zijn zoveel lekkerder!
Ik weet het, ik heb ze eerder hier gepost 🤣.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Faeshaas schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:41:
[...]

Ik heb je een klein beetje na ge-aapt :D
Dat doen we allemaal toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 11:17
Vanmiddag bij de slager mooi stuk dry aged entrecôte gekocht. Indirect tot 47 en daarna beide kanten even flippen boven het vuur.
Heerlijk stuk vlees! Voor herhaling vatbaar (als de portemonnee mee zit ;) )Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCPJJyzKE5UhTsNSdoXqC4rP3OU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJXT1qnL8EiSF7KQzUQXf70Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vaCbur1a-qnHWhyTPO1vGyqKYFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lFwexGgkgtrAjkPwWLVwN1Cw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8_WxyXobjIOSZT1vKAqjVFzby8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4hku31SUzBNed7wWPVDgcX8V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 17:22
Sinds eind vorig jaar ben ik de trotse bezitter van een Bastard, waar ik voorheen de (ook trotse) bezitter was van een Weber. Jaren plezier van gehad en ook zelf een BBQ meubel voor gemaakt. Zo goed als allemaal van (tuin)hout wat ik over had van de bouw van een schutting, kapschuur etc.

De Bastard moest daar uiteindelijk ook in komen natuurlijk. Na wat verstevigingen aangebracht te hebben heb ik er ook een verdieping in gezet waar hij op moet staan. De Weber hing gewoon aan zijn handvatten op het werkblad, maar die is natuurlijk maar een fractie van wat de kamado weegt.

Ik heb er gelijk een 'nieuw' werkblad op gezet. Ook circulair, want het is iemands oude eikenhouten eettafel die ik bij de kringloop vandaan heb. Ik kon hem zonder poten kopen waardoor ik nog korting kreeg ook. _/-\o_

Gat erin, drie keer in de beits en afmonteren maar. Ben er erg blij mee en als een echte Hollander trots dat het zo weinig gekost heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5rlaF6OSjsLXoMOasXA5M-QAXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRDfLTnJ0HYXkLLV9DcvsrqG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:26

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4mbdoUE7WvxsGw5F6DinaG2d20=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYvWtFEkIiBEdnH7zG3mWWk2.jpg?f=fotoalbum_tile

Iets nieuws in de maak, gerookte tomatensoep. Voorgerecht voor het diner straks met vrienden. Het weer blijft hopelijk voorlopig nog maar even oké..

De rook is een chunk whiskeyhout, ben benieuwd of dit goed te proeven is zo.

Erbij komt flank steak, bavette, Spareribs en voor de Kids, kip en hanburger. Het groenvoer is gevulde courgette.

Maar eerst even F1. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Quad schreef op zondag 9 juli 2023 @ 16:06:
[Afbeelding]

Iets nieuws in de maak, gerookte tomatensoep. Voorgerecht voor het diner straks met vrienden. Het weer blijft hopelijk voorlopig nog maar even oké..

De rook is een chunk whiskeyhout, ben benieuwd of dit goed te proeven is zo.

Erbij komt flank steak, bavette, Spareribs en voor de Kids, kip en hanburger. Het groenvoer is gevulde courgette.

Maar eerst even F1. ;)
Oeh dat ziet er goed uit :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gonadan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:23:
[...]

Of je het proeft durf ik niet te zeggen, maar het is wel echt een ander stuk vlees. In procureur zit meer het goede vet zoals je link dat noemde en niet die 'fat cap'.
Het idee van de Amerikanen is nog wat lekkers maken van een niet zo bijzonder stukje vlees, wij doen daar dan decadent en gaan er duur spul voor gebruiken waarbij je zelf niet meer hoeft te snijden. :P
Het vlees kwam er ontzettend sappig uit na een paar uur. Kom ook heel makkelijk uit elkaar getrokken worden . Twee dagen later in de oven opgewarmd maar toen vergeten wat appelsap er bij te doen maar het was alsnog ontzettend sappig en smeuïg.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

van te voren gewoon pak zuurkool uit de schap op de smoker gelegt in een vergiet (wel uit laten lekken)
dag of 2 in de koelkast zodat het goed mengt met de rest.

code:
1
2
3
4
5
6
100 g zuurkool (gerookt) 
1 el honing / ananas (sap)
1 el mosterd
1 el roomboter
1 el olie 
1 el appelsap/appel azijn

Even in de hakmolen duwen, en op smaak brengen, ik heb bewust hem "te zoet" gemaakt toen ik hem lekker vond en nog een keer kort de restant zuurkool "kort" hakken erbij ..

Heerlijk als saus op een hamburger/worstje al dan niet met broodje ... als smeerbare boter.

overge zuurkool kan je ook gebruiken ;)

Tja vanalles

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Koffie schreef op zondag 9 juli 2023 @ 16:36:
[...]

Oeh dat ziet er goed uit :Y)
Was bijzonder smakelijk, gaat zeker nog een keer gemaakt worden.

Ik heb gekookt voor 3 vrienden, m'n vrouw en kids.

Voorgerecht dus de gerookte tomatensoep, van whiskyhout. Een uur lang op zo'n 175 graden ongeveer. Daarna in de blender, beetje bouillon erbij tot gewenste dikte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4mbdoUE7WvxsGw5F6DinaG2d20=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYvWtFEkIiBEdnH7zG3mWWk2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTNnf6Oeq7RT_J-aoN1bs496UEk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usMm1mmYXzLZhnxG3x1X8m0X.jpg?f=fotoalbum_tile

Als hoofdgerecht het vlees, bestaande uit 2kg spareribs, yakitori kipspiesjes, gevulde courgette en als klapstuk de bavette van 500 gram. De flat iron steak is weer terug de koelkast in gegaan, er was al meer dan genoeg eten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKCnHp9jARxHbUTYC9L5kPMK0Jc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2e9sLlmZYEIB26GIVXFXkGQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnvvj0z6XAOVYsJ7cTqcKjSz7CY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U82WJr5p6nONx9or16o9fKAK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F46IEeoJYPgFIg7j3cl7FjYvi8k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VG70xoo00uF76nayNLpqxWia.jpg?f=fotoalbum_tile

Als toetje heeft mijn vrouw weer mislukte appelkaneelcake gemaakt, aanrader en recept is hier te vinden: https://mammatjevanalles....appelkaneel-cake.html?m=1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLv4NeE5jpFmffGhdIailxlS5mw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zx9lcrvYhsIZO6DHJnnje2Bb.jpg?f=fotoalbum_tile

Al met al, ondanks dat we naar binnen zijn gegaan vanwege het weer, hebben we uitstekend gegeten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:56

YES

Moderator General Chat
Ik hoop dat ik het hier mag vragen, als het in het barbecue & kortingstopic moet, verwijder het dan maar :)

Wat vinden jullie een goede prijs voor een tweedehands The Bastard Complete Medium 2021 die er nog erg goed uitziet? Hij is twee jaar gebruikt maar ziet er nog zeer goed uit wat ik van de foto's heb kunnen zien. Is 600 euro daarvoor een goede prijs om te betalen, teveel of juist veel te weinig?

Ik heb geen flauw idee hoeveel zulke BBQ's in waarde dalen mettertijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
YES schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:01:
Ik hoop dat ik het hier mag vragen, als het in het barbecue & kortingstopic moet, verwijder het dan maar :)

Wat vinden jullie een goede prijs voor een tweedehands The Bastard Complete Medium 2021 die er nog erg goed uitziet? Hij is twee jaar gebruikt maar ziet er nog zeer goed uit wat ik van de foto's heb kunnen zien. Is 600 euro daarvoor een goede prijs om te betalen, teveel of juist veel te weinig?

Ik heb geen flauw idee hoeveel zulke BBQ's in waarde dalen mettertijd..
Ik heb de bastard medium urban was toen (ik denk 3 of 4 jaar) 1200 euro nieuw.
Ik zie hem nu voor een kleine 1000 euro nieuw.
Dus dat maakt die 600 niet een heel gekke prijs denk ik, mits hij er onberispelijk uitziet..

Overigens zie ik de complete voor 800 staan dan zou ik nieuw kopen.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtrqTmJ5r7Qguz0DQyDeslSMN_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jubXjArK11SDhyXTi98hXvDD.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Ronald.42 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:12:
[...]

Ik heb de bastard medium urban was toen (ik denk 3 of 4 jaar) 1200 euro nieuw.
Ik zie hem nu voor een kleine 1000 euro nieuw.
Dus dat maakt die 600 niet een heel gekke prijs denk ik, mits hij er onberispelijk uitziet..

Overigens zie ik de complete voor 800 staan dan zou ik nieuw kopen.....
[Afbeelding]
Jeetje, dat is inderdaad een goede prijs voor een nieuwe. Ik probeer het goed in de gaten te houden maar dit soort dealtjes glippen er denk ik vaker doorheen dan mij lief is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:14

Tomatoman

Fulltime prutser

Quad schreef op zondag 9 juli 2023 @ 19:52:
[...]

Als toetje heeft mijn vrouw weer mislukte appelkaneelcake gemaakt, aanrader […]
Ik moest dat minstens twee keer teruglezen om zeker te weten dat je je vrouw geen veeg uit de pan gaf :D

Over die tomatensoep: hoe zou je de rooksmaak classificeren na een uur roken? Nauwelijks waarneembaar, zwaar gerookt? Het lijkt me wel een leuk experimentje :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Goed gerookt, zowel geur als smaak, whisky is wel een goede toevoeging wat mij betreft. Was voor mij ook een experiment, maar gaat zeker een keer herhaald worden.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Een paar dagen terug wat spare ribs gedaan.

2 chunks appelhout.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNa1DQhwUBgNMMjwQqR1GlV4LPk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QReV2nspwPJ0OicLDknxT3p6.jpg?f=fotoalbum_large

De sloroller er op, ribs gerubt met Noskos de spareribs er op en 3 uur op 105C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KyyD-SO7sk3CL5ZMZXMfvm5wyrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hm5ekENcFjqQSp9m2ljQDOO5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFOGqS1yprKtzDmfFViWwJUhKBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myEvCwhy9bM00lW4uDgKAbCh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkavGwtoO4eFppr_glAsRDw0z40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MG5CQJneVoPe31CYyDPMBqAo.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna ingepakt in de aluminiumfolie met wat appelsap.
2 uur op 110C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3_7MjP0sbhEN_nqIfqLsx9lCaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HITMSCFrYFLVmbvRd7yxNOKz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIk5VIh6ug_in7M0BwFgph96dos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVeioLYIcqkcqB7GbFfHSi6J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-KBhqS8n6jmVWgMw0h63CMLz5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xpKH63PehCR9oWQLpzhNVz4L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjK5E0y4bYNRllbygVJhG4IgabY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ehplxncv7ylrcjKvaLm8sZA8.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens Sweet baby Ray’s BBQ saus er op en 1 uur op 100-105C, halverwege nog een laagje er op.
Mooie rookring.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jaUiM95oRktbHXjgWy4DtrATn-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bmrJrOikHYWr6HXvuhAPBeIx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBhIFEh7mbM4zYxAc8shchOUiTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ktq1h5XKV9cWb7QJmDwFGGD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-vqBcJYw4lYEWrXZ94rFXr9-YM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHwyZujPiauFDJEOp6s3LXYj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UJseTSL9XsQ4Guel2Vkf-jqANA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGdgqDvExh0yRjdZeqPLuxLI.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn bordje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMulnkxP2xD6_H7IpxkLsXEMvSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCi9xFCLKP70F5zAMFbQiUDL.jpg?f=fotoalbum_large

Ze waren dikker bevleesd dan normaal, iets meer bite dan fall off the bone, maar wel superlekker en mals.

Rookhout ga ik niet meer gebruiken, ik zie het resultaat, maar niemand hier proeft het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:27
ASS-Ware schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:03:
Rookhout ga ik niet meer gebruiken, ik zie het resultaat, maar niemand hier proeft het verschil.
Enkel bij spareribs bedoel je dan gok ik?
Als ik twee stukken rookhout gebruik bij bijvoorbeeld vis/zalm, is het echt een behoorlijke rooksmaak.
Laatst ook na de vis een bavette erop gegooid en ook hier was nog duidelijk een rooksmaak te proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-sto
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 20:36
Iemand hier ervaring met de Kamado's van best charcoal?
https://bestcharcoal.eu/kamado/

Afgelopen weekend ben ik in een winkel gaan kijken. In eerste instantie om een KJ2 een vast te houden, maar de verkoper maakte me wel aan het twijfelen.
Ware het niet dat de KJ2 bij hem nog een dikke 1600 euro kostte en de best charcoal kleine 1300. Nou heb ik me al wel een beetje ingelezen en weet dat met een beetje zoeken je die KJ2 ook voor een kleine 1300 kunt krijgen.
Los van dat alles, die best charcoal zag er niet verkeerd uit, het leek mij een degelijk design.
Iemand die er ervaring mee heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

J-sto schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:32:

Afgelopen weekend ben ik in een winkel gaan kijken. In eerste instantie om een KJ2 een vast te houden, maar de verkoper maakte me wel aan het twijfelen.
Ware het niet dat de KJ2 bij hem nog een dikke 1600 euro kostte en de best charcoal kleine 1300. Nou heb ik me al wel een beetje ingelezen en weet dat met een beetje zoeken je die KJ2 ook voor een kleine 1300 kunt krijgen.
Los van dat alles, die best charcoal zag er niet verkeerd uit, het leek mij een degelijk design.
Voor dat kleine prijsverschil zou ik voor je Kamado Joe gaan met een bewezen staat van dienst wat betreft aftersales en kwaliteit. Deze ziet eruit als een rebranded Bastard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90

Nou heb ik me al wel een beetje ingelezen en weet dat met een beetje zoeken je die KJ2 ook voor een kleine 1300 kunt krijgen.
1285
€1259 (zonder verzenden)

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 10-07-2023 12:20 . Reden: referral verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:46

Dennis1812

Amateur prutser

Bij de KJ ben je zeker van je kwaliteit en je aftersales, goede garantie en veel accessoires.

Bij dat andere merk is het maar afwachten. Is een erg onbekend merk. Gok een Chinees Auplex waar ze een eigen naam opzetten.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-sto
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 20:36
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:38:
[...]

Voor dat kleine prijsverschil zou ik voor je Kamado Joe gaan met een bewezen staat van dienst wat betreft aftersales en kwaliteit. Deze ziet eruit als een rebranded Bastard.
Daar neig ik ook naar. BGE was ook mooi spul (en daar was de verkoper ook vooral fan van volgens mij), maar die vond ik echt te duur. Ook dat het standaard rooster niet goed op de conveggtor past (1 pootje steekt door het rooster en de overkant klemt tussen de pootjes) oogde mij wat knullig :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 09:44

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:38:
[...]

Behalve de kleur lijkt hij niet op een Bastard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
jabberwock schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:42:
[...]

Behalve de kleur lijkt hij niet op een Bastard.
Nee, het is zo te zien letterlijk dezelfde vorm als mijn Grill Guru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Source90 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 00:36:
[...]

Enkel bij spareribs bedoel je dan gok ik?
Als ik twee stukken rookhout gebruik bij bijvoorbeeld vis/zalm, is het echt een behoorlijke rooksmaak.
Laatst ook na de vis een bavette erop gegooid en ook hier was nog duidelijk een rooksmaak te proeven.
Nee, niet alleen bij spare ribs.
Ik had laatst zalm, cederhout, geen verschil met gewoon zonder rookhout.
Ook beefribs, hele dikke rookring, geen rooksmaak.
Het zal wel aan ons liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
ASS-Ware schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:30:
[...]

Gewoon een no-nonsense fijnproever :Y)

Zalm al eens op een ceder plankje gelegd (nat)?
Ik leg hier meestal het houten plankje en het rookhout (zij het snippers of chunks) in een emmer water, 30-60min voordat de barbecue aan gaat.
Als vuur goed heet is pas het hout erop en dan komt er een partij rook vanaf (over gehele duur van gerecht bereiden) *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 10-07-2023 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Source90 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:36:
[...]

Ik leg hier meestal het houten plankje en het rookhout (zij het snippers of chunks) in een emmer water, 30-60min voordat de barbecue aan gaat.
Als vuur goed heet is pas het hout erop en dan komt er een partij rook vanaf *O*
Of is dat stoom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-sto schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:29:
[...]

Daar neig ik ook naar. BGE was ook mooi spul (en daar was de verkoper ook vooral fan van volgens mij), maar die vond ik echt te duur. Ook dat het standaard rooster niet goed op de conveggtor past (1 pootje steekt door het rooster en de overkant klemt tussen de pootjes) oogde mij wat knullig :F
Klopt, ik heb zelf wel een BGE, maar die leveren ze zo goed als kaal. Je moet dat rekje erbij hebben om het rooster er fatsoenlijk op te leggen tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 16-09 19:59

Willybubba

Nut up or shut up.

ASS-Ware schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:30:
[...]

Gebruik je altijd appel?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis1812 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:25:
[...]

Bij de KJ ben je zeker van je kwaliteit en je aftersales, goede garantie en veel accessoires.

Bij dat andere merk is het maar afwachten. Is een erg onbekend merk. Gok een Chinees Auplex waar ze een eigen naam opzetten.
leuke reactie, precies nu de iKamand naar de klote is zonder mededeling vooraf door Kamado Joe

Voor de rest echt heel blij met mn KJ2 voor €1160, maar ik zou never nooit bijv de Konnected Joe willen door het iKamand verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Source90 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:36:
[...]

Als vuur goed heet is pas het hout erop en dan komt er een partij rook vanaf (over gehele duur van gerecht bereiden) *O*
Je doelt op stoom?
Ja, ook geprobeerd, voegt niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Ik heb appel, kersen, hickory, eiken, van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
ASS-Ware schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:53:
[...]

Je doelt op stoom?
Ja, ook geprobeerd, voegt niets toe.
Dat is echt enkel de eerste minuten, daarna toch echt rook met bijbehorende smaak voor gehele bereiding van het gerecht..

Staat letterlijk op elke verpakking van rookhout dat het eerst moet weken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 22:42
Source90 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:06:
[...]

Dat is echt enkel de eerste minuten, daarna toch echt rook met bijbehorende smaak voor gehele bereiding van het gerecht..

Zonder hier een hele discussie over los te laten barsten: hier zijn de meningen over verdeeld. En staat zeker niet op elke verpakking. Google zelf maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Om de discussie te voorkomen dan de tip @ASS-Ware; ben benieuwd als je wat hout een half uur-uur laat weken ondergedompeld in water, of dat qua smaak voor jou anders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
[...]

En zonder weken heb je gelijk rook, lijkt mij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Ik zeg overigens niet dat water niet goed is, maar die "partij rook" lijkt mij stoom. Zodra het water verdampt is, lijkt me pas rook vrij te komen. En dat is toch evenveel als zonder water?

En sowieso staat het (vrijwel?) nooit op de verpakking van chunks dat je ze moet weken.

Maar ik snap het nut bij snippers, want dan verfikken ze niet direct als je je deksel open hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_A9w6LpS09wOuYbsBSkxHgPyQ4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ySClwZrgMYOeK32mJ5gRNkPj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-n41ERlQ8r8iLxpNlq4HPSEbbI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utimRIdd0qg6zNDM1dVc0LQw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaFnWrPFEbeLPnfAu2KdPRbfS4w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNXhPmU5gOwJuPQDWsJwVcaM.jpg?f=fotoalbum_tile

De flat iron steak erop gelegd en samen met de overgebleven soep verorberd. Wat een vreselijk lekker stukje vlees was dit.

Cuisson is perfect, vrouw kon er niet vanaf blijven dus ik heb onevenredig moeten delen. :+

Na vandaag wel even klaar met de Q, 4 dagen op rij van een BBQ gegeten. :9

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:46

Dennis1812

Amateur prutser

Quad schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:22:

De flat iron steak erop gelegd en samen met de overgebleven soep verorberd. Wat een vreselijk lekker stukje vlees was dit.

Cuisson is perfect, vrouw kon er niet vanaf blijven dus ik heb onevenredig moeten delen. :+

Na vandaag wel even klaar met de Q, 4 dagen op rij van een BBQ gegeten. :9
Toch maar goed dat ik je vrouw heb overgehaald voor die kamado :+

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dennis1812 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:23:
[...]

Toch maar goed dat ik je vrouw heb overgehaald voor die kamado :+
Geen seconde spijt!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Source90 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:53:
Om de discussie te voorkomen dan de tip @ASS-Ware; ben benieuwd als je wat hout een half uur-uur laat weken ondergedompeld in water, of dat qua smaak voor jou anders is.
Van stoom proef je niets lijkt me en bovendien ben je dan al aan het garen zonder rook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
ASS-Ware schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:18:
[...]

Van stoom proef je niets lijkt me en bovendien ben je dan al aan het garen zonder rook.
Denk dat de marginale hoeveelheid water dat in een blokje hout gaat zitten niet echt gedefinieerd kan worden als stoom waarmee je een maaltijd gaard.
Mijns inziens zorgt het er voornamelijk voor dat het hout niet direct verkoold en veel langer geur afgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Ik week mijn chunks nooit, heel simpel; het vocht gehalte in het hout zorgt voor slechte rook. Om te roken ga ik per uur gaar tijd uit van 1 vuistgrote chunk hout. De chunks hout liggen bij mij onder de kolen. Dus op een rook tijd van 6 uur 5 a 6 chunks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Source90 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:34:
[...]

Denk dat de marginale hoeveelheid water dat in een blokje hout gaat zitten niet echt gedefinieerd kan worden als stoom waarmee je een maaltijd gaard.
Dat zeg ik ook niet.
Als je je gerecht in een BBQ doet, dan begint het gaarproces door de warmte van de kolen.
Als je dan eerst het water in je roohout moet laten verdampen, dan krijg je stoom en geen rook en verlies je dus rooktijd voor je product.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ASS-Ware schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:43:
[...]

Dat zeg ik ook niet.
Als je je gerecht in een BBQ doet, dan begint het gaarproces door de warmte van de kolen.
Als je dan eerst het water in je roohout moet laten verdampen, dan krijg je stoom en geen rook en verlies je dus rooktijd voor je product.
Ik heb ook wel eens horen zeggen dat die paar minuten die nodig is om het rookhout te drogen ook net even die marge geeft om je indirecte setup weer op z'n plek te zetten en zo en je vlees er op te leggen. En een beetje extra vocht in je BBQ is naar ik begreep ook alleen maar bevorderlijk voor opnemen van de rooksmaak in je vlees.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Orion84 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:14:
Ik heb ook wel eens horen zeggen dat die paar minuten die nodig is om het rookhout te drogen ook net even die marge geeft om je indirecte setup weer op z'n plek te zetten en zo en je vlees er op te leggen. En een beetje extra vocht in je BBQ is naar ik begreep ook alleen maar bevorderlijk voor opnemen van de rooksmaak in je vlees.
Bij chuncks valt dat allemaal wel mee. Die gaan heel lang mee, dus tenzij je 10 minuten lang het deksel open laat staan en het hout daadwerkelijk brandt in plaats van smeult valt dat wel mee. Het is echt niet erg als het al begint te roken terwijl je de boel op de plek gaat leggen. Snippers daarentegen zijn een heel ander verhaal. Daar zorgt het weken er wel voor dat je net even die extra tijd hebt, omdat de snippers anders in één keer weg zijn. Nou zou ik persoonlijk geen snippers direct op een kamado gebruiken, tenzij je even een paar hamburgers een paar minuten wilt roken. En in dit geval kan weken in water helpen om de snippers niet meteen te laten verfikken als je de boel terug legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Chunks branden bij mij trouwens nooit op..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Luuk1983 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:19:
[...]

Bij chuncks valt dat allemaal wel mee. Die gaan heel lang mee, dus tenzij je 10 minuten lang het deksel open laat staan en het hout daadwerkelijk brandt in plaats van smeult valt dat wel mee. Het is echt niet erg als het al begint te roken terwijl je de boel op de plek gaat leggen. Snippers daarentegen zijn een heel ander verhaal. Daar zorgt het weken er wel voor dat je net even die extra tijd hebt, omdat de snippers anders in één keer weg zijn. Nou zou ik persoonlijk geen snippers direct op een kamado gebruiken, tenzij je even een paar hamburgers een paar minuten wilt roken. En in dit geval kan weken in water helpen om de snippers niet meteen te laten verfikken als je de boel terug legt.
Exact dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 09:29

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hoe kan het toch dat de plate setters of andere soortgelijke accesoires voor een 15" altijd uitverkocht zijn... :/

Ik heb m'n Kwantum kamado gister even wat liefde gegeven, nieuw vilt erop en helemaal schoongemaakt. Ik heb ooit zelf met wat betonstaal soort plate setter gemaakt maar die is niet heel stabiel dus ik wilde nu toch wel eens wat gaan kopen.

Erg gecharmeerd van deze: https://www.kamadobbq.nl/...quer-compact-15-inch.html maar nergens op voorraad te vinden helaas. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 11:37
Luuk1983 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:19:
[...]

ik doe snippers altijd in een aluminium pakketje draaien met een klein gaatje en dat op de kolen. Vliegen ze niet meteen in de fik.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Wat is het grote verschil tussen een The Bastard Large en de Kamado Joe Classic I?

Zit er een verschil in kwaliteit in? Van wat ik lees is het niet het keramiek waarin het hem zit..

Ik weet dat de Joe Classic I t.o.v. de II wat verschillen kent, zoals de 'hinge' die je op maar 1 stand open kan zetten, de vent bovenop (waar ik het verschil nog niet helemaal van snap maar de essentie zal zijn dat die op een II beter is) en het aantal niveaus waarop je eten kan bereiden (2 vs. 3).

Maar het prijsverschil tussen de Classic I en een Bastard Large (en/of Classic II) vind ik lastig, ik vind het nogal een flink verschil dus ik vraag me af of ik iets essentieels mis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

YES schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:18:
Wat is het grote verschil tussen een The Bastard Large en de Kamado Joe Classic I?

Zit er een verschil in kwaliteit in? Van wat ik lees is het niet het keramiek waarin het hem zit..

Ik weet dat de Joe Classic I t.o.v. de II wat verschillen kent, zoals de 'hinge' die je op maar 1 stand open kan zetten, de vent bovenop (waar ik het verschil nog niet helemaal van snap maar de essentie zal zijn dat die op een II beter is) en het aantal niveaus waarop je eten kan bereiden (2 vs. 3).

Maar het prijsverschil tussen de Classic I en een Bastard Large (en/of Classic II) vind ik lastig, ik vind het nogal een flink verschil dus ik vraag me af of ik iets essentieels mis?
Lastig antwoord zonder in een fanboy modus te vallen lijkt me. Ik heb onlangs een aantal shops bezocht en de modellen goed gevoeld, verkopers gevraagd etc. Ik was overigens wel aan het kijken naar een KJC2 (of misschien 3) en een Bastard VX.
Ik heb alle verkopers gevraagd wat zij persoonlijk zouden kopen als ze nu moesten kiezen. En over het algemeen kwam toch het voordeel van de Bastard naar voren. De garantie voorwaarden lopen elkaar niet zo veel.
Ja KJ staat bekend om de innovatie, maar ik heb me laten overhalen over wat meer praktische handigheden die de bastard heeft tov de KJ, die vooral handig zijn in het dagelijkse BBQ gebruik. En wat bij mij de doorslag was, is de werkhoogte van de Bastard, die is aanzienlijk hoger dan de KJ.

Maar ook de prijzen van de accessoires...die zijn een stuk gunstiger dan bij KJ.

Maar het is denk ik zoals altijd... je hebt duurdere merken..betere kwaliteit/afwerking en/of gebruikte materialen. En op beide kun je lekker bbq-en.
Zelfde als een auto... ja je kunt een dure A status kopen of een cheap ass B model... met beide kun je van A naar B

Edit: Ik begrijp nu pas je vraag... De KJC1 is gewoon al een ouder model. Nieuwere modellen "verdrijven" de oudere modellen..en die worden dan goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door jabberwock op 11-07-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
jabberwock schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:20:
[...]

Lastig antwoord zonder in een fanboy modus te vallen lijkt me. Ik heb onlangs een aantal shops bezocht en de modellen goed gevoeld, verkopers gevraagd etc. Ik was overigens wel aan het kijken naar een KJC2 (of misschien 3) en een Bastard VX.
Ik heb alle verkopers gevraagd wat zij persoonlijk zouden kopen als ze nu moesten kiezen. En over het algemeen kwam toch het voordeel van de Bastard naar voren. De garantie voorwaarden lopen elkaar niet zo veel.
Ja KJ staat bekend om de innovatie, maar ik heb me laten overhalen over wat meer praktische handigheden die de bastard heeft tov de KJ, die vooral handig zijn in het dagelijkse BBQ gebruik. En wat bij mij de doorslag was, is de werkhoogte van de Bastard, die is aanzienlijk hoger dan de KJ.

Maar ook de prijzen van de accessoires...die zijn een stuk gunstiger dan bij KJ.

Maar het is denk ik zoals altijd... je hebt duurdere merken..betere kwaliteit/afwerking en/of gebruikte materialen. En op beide kun je lekker bbq-en.
Zelfde als een auto... ja je kunt een dure A status kopen of een cheap ass B model... met beide kun je van A naar B

Edit: Ik begrijp nu pas je vraag... De KJC1 is gewoon al een ouder model. Nieuwere modellen "verdrijven" de oudere modellen..en die worden dan goedkoper.
Thanks voor je duidelijke uitleg! Werkhoogte is een goed punt, ga ik eens naar kijken.

Heb je wat accessoires betreft ook voorbeelden?

n.a.v. je edit: de KJC 1 wordt nog steeds verkocht toch? Is het niet zo dat daar elk jaar gewoon een nieuwe batch van wordt geproduceerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

KJC1 wordt nog steeds verkocht inderdaad, net als 2 en 3. Elk hoger nummer is wel een nieuwe iteratie van het model waarbij verbeteringen zijn doorgevoerd waardoor hij weer een stuk duurder uitvalt. Je zult daarin zelf moeten bepalen welke aspecten voor jou de doorslag geven.

KJ had een aantal grote voordelen maar enkel daarvan zijn alweer nagemaakt door The Bastard dus ten opzichte van een KCJ1 is het verschil niet zo groot meer. Zelf heb ik recent een KJC2 gehaald omdat ik die duidelijk prettiger vond dan de 1 en de bastards.
Daarnaast vond ik niet alle verhalen over de garantie bij de bastard even rooskleurig maar daar zal vast iedereen een mening over hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:03
jabberwock schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:20:
[...]

Ik kaap even de vraag want toevallig zit ik met hetzelfde "probleem". Je benoemt dat the bastard een hogere werkhoogte heeft en goedkopere accessoires. Heeft the bastard nog meer voordelen ten opzichte van kjc2 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Ik durf eigenlijk niet te zeggen of ze nog steeds KJC1 produceren. Maar ik denk dat je gewoon zelf moet gaan voelen en kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Werkhoogte zou ik eens in het echt bekijken, en ook gewoon even voelen. Zo'n ding ga je niet kopen zonder hem aangeraakt te hebben wat mij betreft.

Qua accessoires zou ik vooraf eens goed kijken welke je mogelijk zou willen hebben, wat die dan kosten en hoe goed ze werken en of je die überhaupt wel van het merk zelf zou willen kopen of dat je toch wel genoegen neemt met een ander merk. Want dat laatste doen heel veel mensen en dat scheelt vaak nog het meeste geld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Rox92 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:51:
[...]

Ik kaap even de vraag want toevallig zit ik met hetzelfde "probleem". Je benoemt dat the bastard een hogere werkhoogte heeft en goedkopere accessoires. Heeft the bastard nog meer voordelen ten opzichte van kjc2 ?
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de VX, dus die heeft net weer wat andere dingetjes dan de "normale" bastard, en dat heb ik dus met een KJC2 vergeleken.
Zo zijn de tafeltjes uitgevoerd met een metalen frame. Er zitten rubberen stootblokjes in het scharniermechanisme van de tafeltjes, ze vallen dus niet tegen de kamado aan als je ze per ongeluk laat vallen. Ook is de knik in de dome (die er imo ogen vet gaaf uitziet) die er voor zorgt dat je meer ruimte hebt in de dome. Ook de divider in de kolenmand is erg handig, alhoewel ik niet meer weet of KJ die ook heeft.

Accesoires schelen niet heel erg veel en met een beetje zoeken kun je wel dezelfde prijzen vinden, of andere merk accesoires gebruiken zoals @Gonadan aangeeft.

Ik heb veel getwijfeld omdat de KJ een fijne hinge heeft waarbij de dome nagenoeg gewichtloos open gaat. Maar uiteindelijk heeft het uiterlijk en de werkhoogte de doorslag gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat heeft de kolenmand van KJ ook, maar die zit er pas bij de 3 standaard bij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Ok, dat wist ik niet meer zeker. Overigens heeft de KJ3 wel even op mijn netvlies gestaan vanwege de sloroller, maar ik vond de KJ3 te duur. Maar wel een mooie kamado.. met ook weer een extra laagje in het divide systeem.

bottom line: Ga kijken en voelen in de winkel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Source90 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:53:
Eigenlijk is het poepsimpel. Je doet een blokje hout voor een half uur in water. Je neemt daarna een zaag en kijkt hoe diep het water is opgezogen door het hout.

Het is niet doorweekt ;)

Door het vochtig te maken heb je wat voordelen zonder te overdrijven dat je alles stoomt zoals men hier doet voorkomen. Door het wat vochtig te maken ga je wat water tot stoom maken. Perfect, rook plakt dan beter!

Doordat je wat vocht hebt ingebracht verbrand je het hout niet. Zeker met snippers handig.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jabberwock schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:09:
Ok, dat wist ik niet meer zeker. Overigens heeft de KJ3 wel even op mijn netvlies gestaan vanwege de sloroller, maar ik vond de KJ3 te duur. Maar wel een mooie kamado.. met ook weer een extra laagje in het divide systeem.

bottom line: Ga kijken en voelen in de winkel!
Is ook wel nodig, want die sloroller kost je de onderste laag. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Chevy454 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:10:
[...]

Eigenlijk is het poepsimpel. Je doet een blokje hout voor een half uur in water. Je neemt daarna een zaag en kijkt hoe diep het water is opgezogen door het hout.

Het is niet doorweekt ;)

Door het vochtig te maken heb je wat voordelen zonder te overdrijven dat je alles stoomt zoals men hier doet voorkomen. Door het wat vochtig te maken ga je wat water tot stoom maken. Perfect, rook plakt dan beter!

Doordat je wat vocht hebt ingebracht verbrand je het hout niet. Zeker met snippers handig.
Dank, wat beter verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Laatst online: 11:57
Ik meld me ook maar eens in topic. Heb al jaren een Weber Master Touch 57 cm GBS. Maar nooit verder gekomen dan de standaard worsten/burgers/spiesjes grillen. Wel een keer geprobeerd pizza te maken (op zo'n pizzasteen), maar kreeg de temperatuur toen niet goed geregeld. Wil nu wat verder gaan en heb onlangs een Inkbird IBT-2X aangeschaft.
Tot nu toe gebruikte ik altijd Weber briketten, die een paar jaar geleden ongeveer 1 euro per kg kostten (in de aanbieding). Inmiddels ben ik door mijn voorraad heen en zijn die prijzen verdubbeld en als ik zoek naar alternatieven zie ik dat de Weber Briketten kwalitatief ook niet zo best zijn. Als ik nu toch meer moet uitgeven, waar kan ik dan het beste voor kiezen? Of is er een voordeliger alternatief dat de moeite waard is? Iemand tips of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Ik ben destijds overgestapt op de ecobrasa briketten. Maar die zijn op het moment slecht leverbaar. Ik heb https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp nu besteld (zonder die tools). Daar heb ik goede verhalen van gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Paul! schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:50:
Ik meld me ook maar eens in topic. Heb al jaren een Weber Master Touch 57 cm GBS. Maar nooit verder gekomen dan de standaard worsten/burgers/spiesjes grillen. Wel een keer geprobeerd pizza te maken (op zo'n pizzasteen), maar kreeg de temperatuur toen niet goed geregeld. Wil nu wat verder gaan en heb onlangs een Inkbird IBT-2X aangeschaft.
Tot nu toe gebruikte ik altijd Weber briketten, die een paar jaar geleden ongeveer 1 euro per kg kostten (in de aanbieding). Inmiddels ben ik door mijn voorraad heen en zijn die prijzen verdubbeld en als ik zoek naar alternatieven zie ik dat de Weber Briketten kwalitatief ook niet zo best zijn. Als ik nu toch meer moet uitgeven, waar kan ik dan het beste voor kiezen? Of is er een voordeliger alternatief dat de moeite waard is? Iemand tips of suggesties?
Ecobrasa, cocosbriketten, veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 10:49
Paul! schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:50:
Ik gebruik op mijn Weber ook Ecobrasa briketten, het beste wat ik tot nu toe gebruikt heb. Ik koop het altijd groot in dus heb nog even, maar als het echt slecht verkrijgbaar is, dan zijn de kokosbriketten van de Welkoop ook wel aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
hier lijken de ecobrasa op voorraad te zijn
https://www.eco-logisch.n...kjes-cocos---2-dozen-2034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Zo..dat is niet meer zo goedkoop dan een jaartje geleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Laatst online: 04-06 07:42
Beekforel schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:53:
Hoe kan het toch dat de plate setters of andere soortgelijke accesoires voor een 15" altijd uitverkocht zijn... :/

Ik heb m'n Kwantum kamado gister even wat liefde gegeven, nieuw vilt erop en helemaal schoongemaakt. Ik heb ooit zelf met wat betonstaal soort plate setter gemaakt maar die is niet heel stabiel dus ik wilde nu toch wel eens wat gaan kopen.

Erg gecharmeerd van deze: https://www.kamadobbq.nl/...quer-compact-15-inch.html maar nergens op voorraad te vinden helaas. Iemand een tip?
Deze zat ik over te twijfelen; https://www.bol.com/nl/p/...ch-30-cm/9300000048659225

Zou moeten passen, vond het toch te duur en ben voor een normale plate setter gegaan. Slijp ik de heat deflector zelf wel door :+

Dat het rooster mooi op 4 punten steunt leek me dan wel weer handig…

[ Voor 6% gewijzigd door Bakema op 12-07-2023 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 09:29

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Bakema schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 06:59:
[...]

Deze zat ik over te twijfelen; https://www.bol.com/nl/p/...ch-30-cm/9300000048659225

Zou moeten passen, vond het toch te duur en ben voor een normale plate setter gegaan. Slijp ik de heat deflector zelf wel door :+

Dat het rooster mooi op 4 punten steunt leek me dan wel weer handig…
Die prijs vind ik nog wel te doen, maar hij moet wel passen... Waar staat die 30 cm voor? In de beschrijving staat de 16 inch variant helemaal niet genoemd, daar staat 15 (met afmetingen die bij mij zouden passen).

Ah, https://www.tools4grill.n...amado-30-cm-rooster-maat/

Ik ga bestellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Beekforel op 12-07-2023 07:27 ]

Pagina: 1 ... 258 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism