YES schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:18:
Wat is het grote verschil tussen een The Bastard Large en de Kamado Joe Classic I?
Zit er een verschil in kwaliteit in? Van wat ik lees is het niet het keramiek waarin het hem zit..
Ik weet dat de Joe Classic I t.o.v. de II wat verschillen kent, zoals de 'hinge' die je op maar 1 stand open kan zetten, de vent bovenop (waar ik het verschil nog niet helemaal van snap maar de essentie zal zijn dat die op een II beter is) en het aantal niveaus waarop je eten kan bereiden (2 vs. 3).
Maar het prijsverschil tussen de Classic I en een Bastard Large (en/of Classic II) vind ik lastig, ik vind het nogal een flink verschil dus ik vraag me af of ik iets essentieels mis?
Lastig antwoord zonder in een fanboy modus te vallen lijkt me. Ik heb onlangs een aantal shops bezocht en de modellen goed gevoeld, verkopers gevraagd etc. Ik was overigens wel aan het kijken naar een KJC2 (of misschien 3) en een Bastard VX.
Ik heb alle verkopers gevraagd wat zij persoonlijk zouden kopen als ze nu moesten kiezen. En over het algemeen kwam toch het voordeel van de Bastard naar voren. De garantie voorwaarden lopen elkaar niet zo veel.
Ja KJ staat bekend om de innovatie, maar ik heb me laten overhalen over wat meer praktische handigheden die de bastard heeft tov de KJ, die vooral handig zijn in het dagelijkse BBQ gebruik. En wat bij mij de doorslag was, is de werkhoogte van de Bastard, die is aanzienlijk hoger dan de KJ.
Maar ook de prijzen van de accessoires...die zijn een stuk gunstiger dan bij KJ.
Maar het is denk ik zoals altijd... je hebt duurdere merken..betere kwaliteit/afwerking en/of gebruikte materialen. En op beide kun je lekker bbq-en.
Zelfde als een auto... ja je kunt een dure A status kopen of een cheap ass B model... met beide kun je van A naar B
Edit: Ik begrijp nu pas je vraag... De KJC1 is gewoon al een ouder model. Nieuwere modellen "verdrijven" de oudere modellen..en die worden dan goedkoper.
[
Voor 4% gewijzigd door
jabberwock op 11-07-2023 16:25
]