Toon posts:

Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 247 248 249 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:18

CeesKees

I rest my Kees

Visca schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:00:
Hallo allen!

Sinds een jaar of 4 heb ik, naar volle tevredenheid, een Weber BBQ. Ik leg er steeds vaker stukken vlees op die lange tijd moeten garen op redelijk lage temperatuur. Ik gebruik hiervoor vaak kokosbriketten en dat werkt op zich heel goed. Enige wat ik nu af en toe merk is dat de temperatuur na verloop van tijd (enkele uren) wat inkakt, wat natuurlijk niet heel gek is. Ik steek dan vaak de firestarter nog weer even aan en warm wat meer briketten op om hem bij te vullen, waarbij ook altijd de temperatuur in de ketel nog even een dikke opdoffer krijgt en weer moet opkrabbelen. Soms stoort me dat een beetje.

Nou zei een maat laatst triomfantelijk dat je dat met ee Kamado of een Green Egg of vergelijkbare BBQ niet hebt omdat die veel langer warm/stabiel blijven. Ik weer dit en het lijkt me ook wel ideaal maar ik heb mezelf ook altijd voorgenomen dat ik 1000+ euro voor een barbecue teveel vind.

Nu kwam ik onlangs ineens tegen dat er ook Kamado's voor 500/600 euro te koop zijn. Zijn dit dan kwalitatief veel minder goede Kamado's? Ik ga ervan uit dat er bij dergelijke Kamado's een kwaliteitsverschil is of dat je qua accessoires bijna niets erbij krijgt?

Of heb ik gewoon helemaal verkeerd ingeschat wat de prijs voor dergelijke bbq's zijn?
Je kunt ook je brandstof aanpassen. En dan (indien nodig) alleen maar wat kolen erbij stoppen na een paar uur.
Heb je ook die brikettenstarter niet nodig.

Ik koop deze af en toe(zuinig in gebruik:

https://houtskool.nl/prod...ol-kopen-eiken-en-beuken/

https://houtskool.nl/prod...ur-namibiaans-big-blocks/

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:22
Hallo allen!

Sinds een jaar of 4 heb ik, naar volle tevredenheid, een Weber BBQ. Ik leg er steeds vaker stukken vlees op die lange tijd moeten garen op redelijk lage temperatuur. Ik gebruik hiervoor vaak kokosbriketten en dat werkt op zich heel goed. Enige wat ik nu af en toe merk is dat de temperatuur na verloop van tijd (enkele uren) wat inkakt, wat natuurlijk niet heel gek is. Ik steek dan vaak de firestarter nog weer even aan en warm wat meer briketten op om hem bij te vullen, waarbij ook altijd de temperatuur in de ketel nog even een dikke opdoffer krijgt en weer moet opkrabbelen. Soms stoort me dat een beetje.

Nou zei een maat laatst triomfantelijk dat je dat met ee Kamado of een Green Egg of vergelijkbare BBQ niet hebt omdat die veel langer warm/stabiel blijven. Ik weer dit en het lijkt me ook wel ideaal maar ik heb mezelf ook altijd voorgenomen dat ik 1000+ euro voor een barbecue teveel vind.

Nu kwam ik onlangs ineens tegen dat er ook Kamado's voor 500/600 euro te koop zijn. Zijn dit dan kwalitatief veel minder goede Kamado's? Ik ga ervan uit dat er bij dergelijke Kamado's een kwaliteitsverschil is of dat je qua accessoires bijna niets erbij krijgt?

Of heb ik gewoon helemaal verkeerd ingeschat wat de prijs voor dergelijke bbq's zijn?
Als het je alleen om het bijvulen te doen is, gooi er dan wat eerder briketten bij, die worden vanzelf aangestoken.
Ik heb 13 jaar lang kalkoen op de Weber gedaan met de kerst en deed er altijd na 2 uur een handvol briketten bij.
Met de kamado hoeft dat niet, dat klopt, maar dat hangt ook af van het formaat en hoeveel kolen er in kunnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hallo allen!

kijk eens naar de 'snake' of 'minion' methodes => deze zijn er voor om langere tijd een stabielere temp te houden in je bbq.

en je kan inderdaad ook zoals hierboven gezegd af en toe wat briketten erbij gooien, die zullen vanzelf aan gaan zolang ze de al brandende briketten natuurlijk aanraken :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 17:11
ASS-Ware schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:23:
[...]

Indirect naar 48C kern en dan searen tot een kern van 52C, 10 min rusten en snijden maar.
Op deze manier had ik het ook voor ogen maar het ging me meer om de kruiden/rub.
Heb namelijk nog nooit een dunne lende klaargemaakt, maar thanks allemaal.
Ik denk dat het gewoon simpel zout en peper wordt.

Hoe lang schatten jullie in dat het stukje van 800gr doet om naar 48C te komen?
Ik ga sowieso een thermometer gebruiken maar de vrouw had ook nog wat dingen in de plannen ;-)
Zelf dacht ik dat we er met 3 kwartier (max een uurtje) wel zouden moeten zijn op 120C

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:51
Hallo allen!

Lichtelijk biased maar ik zou persoonlijk eerder gaan voor een Weber Smokey Mountain of een Pit Barrel Cooker of nog goedkoper de nieuwe weber smoke ring (moet ik nog kopen en testen)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ASS-Ware
Mich007 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:06:
[...]

Op deze manier had ik het ook voor ogen maar het ging me meer om de kruiden/rub.
Heb namelijk nog nooit een dunne lende klaargemaakt, maar thanks allemaal.
Ik denk dat het gewoon simpel zout en peper wordt.

Hoe lang schatten jullie in dat het stukje van 800gr doet om naar 48C te komen?
Ik ga sowieso een thermometer gebruiken maar de vrouw had ook nog wat dingen in de plannen ;-)
Zelf dacht ik dat we er met 3 kwartier (max een uurtje) wel zouden moeten zijn op 120C
Ik had laatst een runder ribeye van 900 gram, is wat anders, maar die was na 5 kwartier op 48C kern bij een roostertemperatuur van 120C.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:11
Wát een sukkel ben ik ook - was duidelijk met andere dingen bezig! De “ex btw” gaf de categorie groothandels al een beetje weg, maar het gaat hier om de Sligro. In ieder geval bij die in Utrecht staat die aanbieding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Visca
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:53
Ik las ergens dat Grill Guru van Chinese makelij is en daarmee kwalitatief minder goed dan bijv. Green Egg of Kamado Joe. Is dat echt aanzienlijk of kan je met een Grill Guru ook net zo goed 'tientallen jaren' vooruit zoals over de A-merken gezegd wordt?
Of zit hem dat dan meer in beschikbaarheid van accessoires en garantievoorwaarden/afhandeling et cetera?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zat er toch een hele toffe rub in de Frontaal Beerclub box vandaag :+

spoiler:

Waar zou die nou vandaan komen? O-)

Morgen hoop vrienden over de vloer, dus vandaag alvast PP gemaakt. Scheelt met toch net even 'gedoe' met aandacht erbij houden morgen - zeker als het na een paar biertjes gezellig word.
De boel lekker gepulled en weggezet voor morgen :Y)

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:57
Vanavond voor het eerst slachtoffer geworden van de backdraft van een kamado 😇 In de haast op hoge temperatuur de dome open getrokken, resultaat: verschroeide armharen, wimpers, wenkbrauwen en hoofdhaar.. en veel stank 😂 volgende keer iets rustiger open doen… de kip fajitas van BBQ Junkie waren wederom weer erg lekker gelukkig!
CeesKees schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:24:
[...]

Je kunt ook je brandstof aanpassen. En dan (indien nodig) alleen maar wat kolen erbij stoppen na een paar uur.
Heb je ook die brikettenstarter niet nodig.

Ik koop deze af en toe(zuinig in gebruik:

https://houtskool.nl/prod...ol-kopen-eiken-en-beuken/

https://houtskool.nl/prod...ur-namibiaans-big-blocks/

[Afbeelding]
Ik maak net m’n laatste beetje op van de blauwe doos van Houtskool.nl en helaas al best lang uitverkocht.. hopelijk hebben ze snel weer voorraad, want was prima tevreden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:06
Zondag cote de boeuf op de bbq maken, ongeveer 1,5KG.
Ik wil een reverse sear doen. Met als complicerende factor: ik wil hem bij mij thuis eerst op lage temp voorgaren en dan bij mijn ouders (5mins verderop) afgrillen.

Hebben jullie een indicatie hoe lang zo'n stuk er over doet om naar de 50gr te komen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:38
Ik heb vandaag mijn (nog) nieuwe Weberdeksel en spitopbouw voorzien van vilt. Tevens een Ribrack erbij gehaald. Alles nu gereed voor een dikke BBQ volgend weekend :D (moet dit weekend werken).

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-06 15:04
Sinds kort ook een kamado, nog n beetje in dubio over de accessoires. Uiteraard een conveggtor erbij. Is zo’n lifter dan ook een musthave, of kan je die gewoon met handschoenen oppakken?

https://www.bbqexperience...ktvoor=small-minimax&utm_

Ow en handschoenen ben ik me ook aan t orienteren, maar daar ging t een paar pagina’s terug al over, dus lees t daar wel :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 23:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Raymond schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:13:
Ik wil een reverse sear doen. Met als complicerende factor: ik wil hem bij mij thuis eerst op lage temp voorgaren en dan bij mijn ouders (5mins verderop) afgrillen.

Hebben jullie een indicatie hoe lang zo'n stuk er over doet om naar de 50gr te komen?
tip: even in de alufolie wikkelen en dat weer in een groot/dik handdoek wikklen. Dan hou je 'm wel op temp.

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:04
Visca schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 20:47:
Ik las ergens dat Grill Guru van Chinese makelij is en daarmee kwalitatief minder goed dan bijv. Green Egg of Kamado Joe. Is dat echt aanzienlijk of kan je met een Grill Guru ook net zo goed 'tientallen jaren' vooruit zoals over de A-merken gezegd wordt?
Of zit hem dat dan meer in beschikbaarheid van accessoires en garantievoorwaarden/afhandeling et cetera?
Tientallen jaren kan ik niks over zeggen. Maar garantie afhandeling is prima. Accessoires zijn zelfs bij AH te koop, maar online nog meer.

Persoonlijk was ik achteraf toch liever voor een KJ gegaan, maar dat is deels visueel en deels gevoel. Verder nergens op gebaseerd...

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-05 17:12
Hallo,

heb een vraagje ivm een kamado. Mijn pa heeft een maand of twee een Fat Bastard Anniversary Edition gekocht tegen een mooie prijs en is er heel tevreden over. Nog niet veel op gedaan maar volgens hem een top kamado.

Ik ben ook aan het kijken om misschien een kamado aan te schaffen. Al heb ik wel vernomen dat Fat Bastard vroeger infeite Black Bastard heette en infeite ook van Chinese makelij is.

Prijs kwaliteit is ie wel een pak voorderliger (idem accessoires) dan een BGE en een KJ.

Nu zijn er hier mensen die al rees lang op een Fat Bastard grillen? En er tevreden mee zijn of zijn er ook minpuntjes?

Of is een BGE/KJ zoveel beter kwa keramiek en andere innovaties? Prijsverschil is wel een heel pak hoger en weet niet of dit wel te verantwoorden is ivm de kwaliteit. Accessoires idem.

Bedankt

SPiET

Acties:
  • +5Henk 'm!

• donleone83
Vanavond een stel goede vrienden uitgenodigd voor een bbq. Wordt mooi! Op het menu:

Zalm van de plank met wakamesalade, furikake kruiden en sesamdressing.

Gevlinderde piepkuiken (maïs) met piripiri kruiden en wat basterdsuiker er doorheen voor de sweet and sour vibe.

Japanse Wagyy rib-eye van de skillet.

Voor wie nog honger heeft: dry-aged burgers met hamburgerbroodjes en toebehoren.

Gemengde groenten en misschien nog groene asperges er bij.

Zin in!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 16:48
Misschien kan er in de (volgende?) TS een stukje worden toegevoegd over de verschillen tussen BGE/KJ/Basterd/GrillGuru/Chinese Noname want om nou elke 5 posts dezelfde vragen te beantwoorden is een beetje suf

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• barrymossel
Ozzie schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:29:
Misschien kan er in de (volgende?) TS een stukje worden toegevoegd over de verschillen tussen BGE/KJ/Basterd/GrillGuru/Chinese Noname want om nou elke 5 posts dezelfde vragen te beantwoorden is een beetje suf
Ach, dat is met name vrijwel alleen in de aanloop naar de zomer... ;)

Maar op zich een prima idee, alleen blijft het toch wel een beetje een mening. Qua werking is het allemaal gewoon een keramieke pot. Innovaties en garantieduur verschillen. Accessoires zijn overal wel voor te verkrijgen. Kleurtje verschilt.
Maar uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde en eerlijk gezegd lees ik weinig over barstende kamado's op de vuurschaal na. Of je het dubbele wil betalen voor de kleine verschillen is aan de persoon zelf.

(En mensen zouden heel goed Google kunnen gebruiken om die verschillen op te zoeken. Maar mensen die dat niet doen gaan ook niet OP lezen...)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
barrymossel schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 08:57:
[...]

Persoonlijk was ik achteraf toch liever voor een KJ gegaan, maar dat is deels visueel en deels gevoel. Verder nergens op gebaseerd...
Ik heb een Bastard en hetzelfde gevoel. Rationeel is het niet, ik denk niet dat die pak 'm beet 1000 Euro extra nu heel veel lekkerder vlees op gaat leveren. Maar ja, foefje hier, dingetje daar, dan komt 'ie weer voorbij op YouTube. Ik verwacht nog wel een keer voor de bijl te gaan :+

• Visca
barrymossel schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:43:
[...]
(En mensen zouden heel goed Google kunnen gebruiken om die verschillen op te zoeken. Maar mensen die dat niet doen gaan ook niet OP lezen...)
Nou... ik Google vrij veel maar bij het verkrijgen van advies mbt dit soort dingen is het, naar mijn mening, erg lastig om te bepalen of een website al dan niet onafhankelijk schrijft over verschillende merken/modellen BBQ's. Mijn gevoel zegt dat er heel veel biased/gesponsorde websites zijn die net wat positiever over een bepaald merk schrijven.
Zo las ik iets over een relatief nieuw merk Kamado, die zich op 'alle vlakken' kon meten met A-merk X en Y. Bleek dat de schrijver een eerdere, gesponsorde, blog geschreven had over A-merk X en A-merk Y nog nieuwer was dan de Kamado waarover geschreven werd en dus geen referentie mocht heten.

Het is dat ik er op een forum over las, anders had ik dat nooit geweten en was ik wellicht onterecht optimistisch over de besproken Kamado. Vragen stellen op fora werkt voor dat soort dingen echt fijner vind ik zelf.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• barrymossel
Visca schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:50:
[...]

Nou... ik Google vrij veel maar bij het verkrijgen van advies mbt dit soort dingen is het, naar mijn mening, erg lastig om te bepalen of een website al dan niet onafhankelijk schrijft over verschillende merken/modellen BBQ's. Mijn gevoel zegt dat er heel veel biased/gesponsorde websites zijn die net wat positiever over een bepaald merk schrijven.
Zo las ik iets over een relatief nieuw merk Kamado, die zich op 'alle vlakken' kon meten met A-merk X en Y. Bleek dat de schrijver een eerdere, gesponsorde, blog geschreven had over A-merk X en A-merk Y nog nieuwer was dan de Kamado waarover geschreven werd en dus geen referentie mocht heten.

Het is dat ik er op een forum over las, anders had ik dat nooit geweten en was ik wellicht onterecht optimistisch over de besproken Kamado. Vragen stellen op fora werkt voor dat soort dingen echt fijner vind ik zelf.
Ik begrijp je punt, maar de verschillen die ik bedoel zijn zaken zoals een vuurschaal in delen. Of de kleur. Of een ash tray. Of de meegeleverde accessoires. Of de garantie. En dat kun je heel eenvoudig vinden.

Naar mijn mening zijn er verder weinig verschillen, want de werking blijft precies hetzelfde. Je eten wordt heus niet lekkerder door een duurdere kamado te kopen. En het wordt ook niet makkelijker.

Dus tsja, volgens mij betaal je met name voor wat innovaties, de kleur en een merk. En daar kan alleen jijzelf over beslissen of je dat het geld waard vind.

Zoals ik al zei, zou ik - nu ik weet hoe vaak ik bbq - best wat meer betalen voor dat kekke rode kleurtje en standaard wat upgrades die KJ heeft. Maar ik ga daar nou niet mijn Grill Guru voor vervangen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Visca
barrymossel schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:57:
[...]

Ik begrijp je punt, maar de verschillen die ik bedoel zijn zaken zoals een vuurschaal in delen. Of de kleur. Of een ash tray. Of de meegeleverde accessoires. Of de garantie. En dat kun je heel eenvoudig vinden.

Naar mijn mening zijn er verder weinig verschillen, want de werking blijft precies hetzelfde. Je eten wordt heus niet lekkerder door een duurdere kamado te kopen. En het wordt ook niet makkelijker.

Dus tsja, volgens mij betaal je met name voor wat innovaties, de kleur en een merk. En daar kan alleen jijzelf over beslissen of je dat het geld waard vind.

Zoals ik al zei, zou ik - nu ik weet hoe vaak ik bbq - best wat meer betalen voor dat kekke rode kleurtje en standaard wat upgrades die KJ heeft. Maar ik ga daar nou niet mijn Grill Guru voor vervangen...
Ik begrijp jouw punt ook wel hoor. Ik denk dat voor beiden wat te zeggen is. De basis kan je opzoeken maar als je dat gedaan hebt weet je vaak nog niet goed of een bepaald merk Kamado nou Chinese rommel is of gewoon degelijk spul. De zaken als garantie, accessoires enz. zijn inderdaad dingen die erg makkelijk op te zoeken zijn, fair point. Degenen die daar naar vragen zullen een OP ook niet lezen inderdaad.

Ik ben er inmiddels door reacties hier en op een ander forum wel uit dat ik, als ik een Kamado aan ga schaffen, ga voor een Grill Guru. Alles boven de €1000,- euro is me gewoon te gortig voor mijn gebruik (al gaat ie toch wel minstens om de week aan nu de lente weer begonnen is).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:08
(jarig!)
barrymossel schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:57:
[...]

Er kan wel degelijk verschil zitten in kwaliteit keramiek. Maar inderdaad, of je vlees er beter van gaat smaken zal wel meevallen. Uiteindelijk is het de accessoires, garantievoorwaarden, innovaties, handigheidjes die het verschil maken. En het is aan ieder om te bepalen of dat het waard is. Net als het standaard voorbeeld van een Fiat of een Ferrari: met beiden kom je op de plek aan waar je moet zijn, maar voor beiden is een markt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• barrymossel
Luuk1983 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:02:
[...]

Er kan wel degelijk verschil zitten in kwaliteit keramiek.
Zeker, maar ga je dat echt merken? Ik hoor vrijwel nooit dat de kamado zelf scheurt. Maar dat kan aan mij liggen. Vuurschaal wel, maar zelfs Grill Guru heeft een vuurschaal in delen tegenwoordig.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ASS-Ware
Raymond schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:13:

Dat hangt o.a. af van de temperatuur van je BBQ.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ASS-Ware
spietie schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:38:
Hallo,

heb een vraagje ivm een kamado. Mijn pa heeft een maand of twee een Fat Bastard Anniversary Edition gekocht tegen een mooie prijs en is er heel tevreden over. Nog niet veel op gedaan maar volgens hem een top kamado.

Ik ben ook aan het kijken om misschien een kamado aan te schaffen. Al heb ik wel vernomen dat Fat Bastard vroeger infeite Black Bastard heette en infeite ook van Chinese makelij is.

Prijs kwaliteit is ie wel een pak voorderliger (idem accessoires) dan een BGE en een KJ.

Nu zijn er hier mensen die al rees lang op een Fat Bastard grillen? En er tevreden mee zijn of zijn er ook minpuntjes?

Of is een BGE/KJ zoveel beter kwa keramiek en andere innovaties? Prijsverschil is wel een heel pak hoger en weet niet of dit wel te verantwoorden is ivm de kwaliteit. Accessoires idem.

Bedankt
Hij heet The Bastard, geen fat in de naam, maar volgens mij is een Bastard een prima BBQ en ik vermoed dat het keramiek van een Bastard, KJ of BGE ook wel overeenkomt.
Het is meer de naam, standaard accessoires en probleemafhandeling waar je voor betaalt, denk ik.
Ze hebben allemaal wel eens wat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ASS-Ware
donleone83 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:40:
Vanavond een stel goede vrienden uitgenodigd voor een bbq. Wordt mooi! Op het menu:

Gevlinderde piepkuiken (maïs) met piripiri kruiden en wat basterdsuiker er doorheen voor de sweet and sour vibe.

Voor wie nog honger heeft: dry-aged burgers met hamburgerbroodjes en toebehoren.

Zin in!
Pics or it didn’t happen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thalaron

Zin in!
Waar blijft mijn uitnodiging ;) :+

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

Acties:
  • +6Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Ik dacht even dat je ging barbecueën. 😜😜

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-06 15:34
Wat is de kwaliteit van dat merk?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:03
Sunri5e schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:28:
[...]

Prima B merk. Die van mij staat al 4 jaar buiten, semi onder een afdak. Meestal zonder doek er om heen en hij ziet er nog prima uit. Keramiek is nog helemaal zoals nieuw en warmte houdt hij ook prima vast.
Ik zou hem zo weer kopen ipv een veel duurder A merk.

Sorry voor de enigzins slowchat.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:32
FirePuma142 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:47:
[...]

Ik heb een Bastard en hetzelfde gevoel. Rationeel is het niet, ik denk niet dat die pak 'm beet 1000 Euro extra nu heel veel lekkerder vlees op gaat leveren. Maar ja, foefje hier, dingetje daar, dan komt 'ie weer voorbij op YouTube. Ik verwacht nog wel een keer voor de bijl te gaan :+
Vergelijk je dan met de Big Joe?
Mijn KJ C2 was goedkoper dan een Bastard na de kortingen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:15

Quad

Doof

Vanochtend naar Neede, slagerij Eppink. Wist ik veel dat het een populaire tent was, heb 30 minuten in de wachtrij gestaan. :') enfin, varkenshaas, slagersknaks en spareribs rijker kon ik naar buiten.

Was heerlijk. We begonnen eerst met varkenshaas en slagersknaks, beide voorzien van Noskos the sauce, van de kamado, in tussentijd de pizza's klaar gemaakt, eenmaal het vlees eraf, opgestookt en pizza's erop. Ging iets minder snel dan ik had gehoopt, maar de temperatuur ging niet harder dan 280 graden.

Erg tevreden maar de volgende keer probeer ik een ander deeg dan AH pizzadeeg, deze bleef wel erg dun, ala flammkuchen.

Maandag wil ik de spareribs doen incl whiskey rookhoutje, maar hoe zorg ik ervoor dat er rook is, zonder dat m'n hele tuin blauw staat? Ik vind dat erg hinderlijk voor m'n buren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• Raymond
ASS-Ware schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:30:
[...]

Dat hangt o.a. af van de temperatuur van je BBQ.
Het gaat er mij om dat ik weet hoe laat ik ongeveer het stuk erop moet gooien. Dus of ik moet rekenen op een uurtje, of op 3 of 6 zeg maar :)

• ASS-Ware
Raymond schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:45:
[...]

Het gaat er mij om dat ik weet hoe laat ik ongeveer het stuk erop moet gooien. Dus of ik moet rekenen op een uurtje, of op 3 of 6 zeg maar :)
Dan hangt het nog steeds af van de temperatuur van de BBQ.

• Raymond
ASS-Ware schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:58:
[...]

Dan hangt het nog steeds af van de temperatuur van de BBQ.
Ik ven van plan zo rond de 110-120gr. Dat zie ik het meest aangeraden worden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• donleone83
Ik ben van alles vergeten foto’s te maken, behalve de Wagyu. Man dit was intens. Zo bizar lekker. Onvoorstelbaar. Afgesloten met een glas Springbank 15 en 10. Perfectie. Takkeduur, maar voor een keertje met goede vrienden zo elke cent waard.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:49

Tomatoman

Fulltime prutser

donleone83 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 22:25:
Ik ben van alles vergeten foto’s te maken, behalve de Wagyu. Man dit was intens. Zo bizar lekker. Onvoorstelbaar. Afgesloten met een glas Springbank 15 en 10. Perfectie. Takkeduur, maar voor een keertje met goede vrienden zo elke cent waard.
En iets waar je jaren later nog steeds aan terugdenkt :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• ASS-Ware
Raymond schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 22:00:
[...]

Ik ven van plan zo rond de 110-120gr. Dat zie ik het meest aangeraden worden.
Dan gok ik zo’n 1,5 uur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:28

Dennis1812

Amateur prutser

Quad schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:35:
Vanochtend naar Neede, slagerij Eppink. Wist ik veel dat het een populaire tent was, heb 30 minuten in de wachtrij gestaan. :') enfin, varkenshaas, slagersknaks en spareribs rijker kon ik naar buiten.
[Afbeelding]
Was heerlijk. We begonnen eerst met varkenshaas en slagersknaks, beide voorzien van Noskos the sauce, van de kamado, in tussentijd de pizza's klaar gemaakt, eenmaal het vlees eraf, opgestookt en pizza's erop. Ging iets minder snel dan ik had gehoopt, maar de temperatuur ging niet harder dan 280 graden.

Erg tevreden maar de volgende keer probeer ik een ander deeg dan AH pizzadeeg, deze bleef wel erg dun, ala flammkuchen.

Maandag wil ik de spareribs doen incl whiskey rookhoutje, maar hoe zorg ik ervoor dat er rook is, zonder dat m'n hele tuin blauw staat? Ik vind dat erg hinderlijk voor m'n buren.
Die blauwe rook heb ik eigenlijk zelden. Hooguit bij schoonbranden. Met alleen rookhout produceert hij meestal een mooie rook die snel opstijgt en vervliegt.

Je rookhout vliegt toch nog niet in brand? Of vieze kolen/vetdruip ofzo?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ASS-Ware
Rookhout onder de kolen doen, dan krijg je niet gelijk een enorme rookpluim.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:41
Iemand bekend met de Napoleon Legend serie die te koop is bij welkoop/hornbach?

Napoleon site zelf vind ik geen extra informatie. Als ik zoek op het type nummer zoals deze op de hornbach site staat zie ik veel poolse websites die hem verkopen.

Waarom staat er niets op de Napoleon site zelf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:51
Volgens mij zijn de legends oudere modellen

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +3Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 17:24
De spareribs liggen er op, net na 12 uur. Dit voor een sessie van circa 5 a 6 uur volgens recept van Weber UK, zie onderstaande link.
https://www.weber.com/GB/...e-ribs/weber-190759.html#
De Weber connect is ingesteld dus we kunnen rustig wat anders doen en om het uur even een spritsje appelsap mixje er overheen.

[Voor 36% gewijzigd door amiaima op 28-05-2023 12:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loft
  • Laatst online: 02-06 15:59
prekz schreef op zondag 28 mei 2023 @ 00:21:
Iemand bekend met de Napoleon Legend serie die te koop is bij welkoop/hornbach?

Napoleon site zelf vind ik geen extra informatie. Als ik zoek op het type nummer zoals deze op de hornbach site staat zie ik veel poolse websites die hem verkopen.

Waarom staat er niets op de Napoleon site zelf?
https://www.napoleon.com/.../gas-grills/legend-series

Zo te zien paralelle import uit Zwitserland.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prekz
  • Laatst online: 02:41

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loft
  • Laatst online: 02-06 15:59
Ziet eruit als deze serie in NL, maar dan in zwart.
https://www.napoleon.com/...barbecues/freestyle-serie

En dan heel spcifiek, dit model: https://www.napoleon.com/...style-365-sb-f365sbpgt-nl

Ze lijken een beetje aan het goochelen met de namen van de series.

[Voor 5% gewijzigd door Loft op 28-05-2023 14:41]

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 17:24

Het was heerlijk, beetje pittig want had geen ancho chili en heb daarvoor in de plaats cyaen peper poeder gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
De BGE vs Bastard is al vaker voorbij gekomen maar ik kom er niet uit. Graag jullie advies (de winkel heeft vooral een commercieel belang):

Ik heb nu een weber BBQtje en wil graag voor onze nieuwe woning gaan upgraden. Een kamado BBQ lijkt mij wel wat en staat ook erg gaaf onder de overkapping (het oog wil ook wat).

Nu twijfel ik tussen de BGE Large vs de Bastard large. Op internet lees ik vooral dat de BGE de beste keuze is en de bastard uit China komt (wel NL club). Nu is eigenlijk de vraag:

Wat zouden jullie in mijn situatie doen als ik maximaal 1x per maand de BBQ aanzet met vrienden (en dan ook vooral tijdens de zomeravonden)? Als ik eerlijk ben is de investering versus de Weber van 100-200 euro al erg hoog, dus is het meer een principiële afweging - als ik al zoveel geld ga uitgeven dan misschien maar in één keer goed?

Wat zouden jullie doen? Budget is niet perse het issue, maar met accessoires erbij is het prijsverschil wel serieus (ondanks de vakantie korting).

Ik kom nu uit op:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De bastard zal netto inclusief vergelijke accessoires ongeveer 1000 euro goedkoper zijn.
Wat zouden jullie doen ?

Mijn V&A

Acties:
  • +5Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Workaholic schreef op zondag 28 mei 2023 @ 19:25:
De BGE vs Bastard is al vaker voorbij gekomen maar ik kom er niet uit. Graag jullie advies (de winkel heeft vooral een commercieel belang):

Ik heb nu een weber BBQtje en wil graag voor onze nieuwe woning gaan upgraden. Een kamado BBQ lijkt mij wel wat en staat ook erg gaaf onder de overkapping (het oog wil ook wat).

Nu twijfel ik tussen de BGE Large vs de Bastard large. Op internet lees ik vooral dat de BGE de beste keuze is en de bastard uit China komt (wel NL club). Nu is eigenlijk de vraag:

Wat zouden jullie in mijn situatie doen als ik maximaal 1x per maand de BBQ aanzet met vrienden (en dan ook vooral tijdens de zomeravonden)? Als ik eerlijk ben is de investering versus de Weber van 100-200 euro al erg hoog, dus is het meer een principiële afweging - als ik al zoveel geld ga uitgeven dan misschien maar in één keer goed?

Wat zouden jullie doen? Budget is niet perse het issue, maar met accessoires erbij is het prijsverschil wel serieus (ondanks de vakantie korting).

Ik kom nu uit op:

***members only***

De bastard zal netto inclusief vergelijke accessoires ongeveer 1000 euro goedkoper zijn.
Wat zouden jullie doen ?
12x per jaar? Lekker een weber.

Ik gebruik mijn weber minimaal 104x per jaar. En heb niet het idee dat ik een kamado mis.

[Voor 3% gewijzigd door CeesKees op 28-05-2023 19:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:26
Wellicht een kettle joe als middenweg?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Ik kom nu uit op:

***members only***

Wat zouden jullie doen ?
Voor 12x per jaar zou ik die 1000 euro besparen en een bastard kopen (disclaimer: tevreden bastard gebruiker sinds 2018. Staat altijd buiten (zonder hoes) want BBQ vaker dan 12x jaar).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ASS-Ware
Wat zouden jullie doen ?
Kamado Joe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thalaron
CeesKees schreef op zondag 28 mei 2023 @ 19:31:
[...]

12x per jaar? Lekker een weber.

Ik gebruik mijn weber minimaal 104x per jaar. En heb niet het idee dat ik een kamado mis.
Dus… elk weekend minimaal 2x?
Klimaatverandering begint bij jezelf ;)

Net ook nog maar even een Sear Grate (afgeprijsd voor €45) besteld :+

[Voor 10% gewijzigd door Thalaron op 28-05-2023 20:40]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:10
Sinds ik een grotere Weber heb heb ik al meerdere keren ribeye mogen bereiden. Het valt in de smaak bij zowel de vrouw des huizes als de gasten. :Y Mijn vrouw is al vergeten dat de bbq een paar honderd euro heeft gekost. :+

Binnenkort maar eens een t-bone steak proberen. :Y)

Van thuis uit nooit dure stukken vlees gegeten. Al helemaal geen vlees dat niet is verkoold (Turkse roots, dus rare/medium rare is best nieuw voor ons). _O-

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:28

Dennis1812

Amateur prutser

Thalaron schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:38:
[...]

Klimaatverandering begint bij jezelf ;)

Net ook nog maar even een Sear Grate (afgeprijsd voor €45) besteld :+
Waarom kan je doordeweeks niet bbqen?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:30

Ik kom nu uit op:

***members only***

Wat zouden jullie doen ?
Zelf een tevreden Bastard gebruiker, en ik zie niet zo goed waarom de BGE +- 1000 euro meer zou moeten kosten :?

Iemand daar misschien een verklaring voor?

De Bastard is zover ik kan beoordelen kwalitatief erg goed, ik zou zo niet weten wat er beter kan zijn wat 1000 euro rechtvaardigt :?

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 19:17
mijn 2 centjes: Grill Guru Large..

het is het geglazuurde bloempot he, geen hi-tech stuk techniek. Als het werkt, werkt het. En al doet die het maar 15 jaar ipv je hele leven, zie je tegen die tijd wel weer wat dan leuk en hip is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thalaron
Dennis1812 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:47:
[...]

Waarom kan je doordeweeks niet bbqen?
Natuurlijk kan dag, maar minimaal 104 keer.. 104/2=52 dus vandaar ging mijn brein naar het weekend

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:49

Kraz

Saving the world

Vandaag heeft de Lighter van de Action het helaas begeven. Het blazen werkt nog wel, maar het warme gedeelte werkt niet meer. Heb het ding vorig jaar ergens gekocht.
In totaal nog geen 15x gebruikt (denk ik) om de kamado mee aan te steken. Komt dus neer op 1 euro per keer.

Ik ga deze keer wellicht toch maar voor de échte. Dan maar wat meer geld kwijt, maar ik wil iets duurzamers dan dit.
Hoe zijn jullie ervaringen met de andere merken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ASS-Ware
Thalaron schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:38:
[...]

En doordeweeks ook 1 keer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ASS-Ware
Grolsch schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:48:
[...]

Zelf een tevreden Bastard gebruiker, en ik zie niet zo goed waarom de BGE +- 1000 euro meer zou moeten kosten :?

Iemand daar misschien een verklaring voor?

De Bastard is zover ik kan beoordelen kwalitatief erg goed, ik zou zo niet weten wat er beter kan zijn wat 1000 euro rechtvaardigt :?
Eens.
Ik sponsor echter graag uitvinders en ontwikkeling, dus heb ik een KJ gekocht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ASS-Ware
Thalaron schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:50:
[...]

Natuurlijk kan dag, maar minimaal 104 keer.. 104/2=52 dus vandaar ging mijn brein naar het weekend
Mijn brein gaat altijd richting het weekend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ASS-Ware
Kraz schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:08:
Vandaag heeft de Lighter van de Action het helaas begeven. Het blazen werkt nog wel, maar het warme gedeelte werkt niet meer. Heb het ding vorig jaar ergens gekocht.
In totaal nog geen 15x gebruikt (denk ik) om de kamado mee aan te steken. Komt dus neer op 1 euro per keer.

Ik ga deze keer wellicht toch maar voor de échte. Dan maar wat meer geld kwijt, maar ik wil iets duurzamers dan dit.
Wat is er mis met aanmaakwokkels?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:35

Ik kom nu uit op:

***members only***

Wat zouden jullie doen ?
Koop lekker een goedkope, mocht je het tof vinden en meer gaan gebruiken, kun je altijd bij nog een keer een duurdere kopen.

Ik heb zelf een Masterbuilt, oftewel een kamado Joe, alleen dan zwart en goedkoper :p maar wel zelfde kwaliteit!

@ASS-Ware niks mis met wokkels, maar vind bijvoorbeeld met lighter dat er veel minder rook ontwikkeling is, dat is ook weleens prettig ;)

[Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 28-05-2023 22:03]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 23:39

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik kom nu uit op:

***members only***

Wat zouden jullie doen ?
Als ik het allemaal zo hoor dan ben zit ik niet alleen met Chinese meuk opgescheept, maar zelfs met Chinese B rommel (grill guru). Maar even op wat serieuzere toon.

Ik heb sinds vorig jaar een Grill guru large (prijs rond de 650). Misschien niet het neusje van de zalm maar ik ben er erg blij, hij is meer dan prima op temperatuur te houden en ook de basisuitrusting is prima evenals de bouwkwaliteit, het enige minpunt dat ik kan noemen is de margrietschijf. Met de wetenschap en ervaring van nu zou ik overwegen om een treetje hoger te gaan kijken.

Naar mijn idee is dat the Bastard. Niet dat The Bastard veel meer dingen kan, maar ik heb wel het idee dat deze robuuster is (bouwkwaliteit scharnier en onderstel) en dat er ten opzichte van de Grillguru ook prima accessoires bij geleverd worden. Met name het roostersysteem is vrij uitgebreid, een standaard kolenmand en een asbakje. Ten opzichte van de green egg kan ik niet echt een vergelijk maken. Maar in de winkel vind ik die kwalitatief niet echt beter lijken.

conclusie: Als ik je zou mogen adviseren, zou ik voor The Bastard gaan. En daarna dan vooral gaan werken aan het aantal keren bbq'en per jaar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

ASS-Ware schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:51:
[...]

Wat is er mis met aanmaakwokkels?
Niets, qua werking dan.
Maar de eerste 10-15 min met aanmaakwokkels is redelijk wat rook.

Ik woon in een appartementencomplex (bagane grond met tuin) en boven ons hebben we nog 2 woonlagen met buren.
Steeds de rook als ik mn bbq aansteek is voor hun vervelend en geeft ergenernis. Die Lighter voorkomt dat.

En naast dat is het stiekem erg gemakkelijk, mits je een stopcontact in de buurt hebt natuurlijk.

Dus vandaar op zoek naar een nieuwe Lighter maar dit keer niet meer van de Action. Dan liever iets duurder maar ook, hopelijk, duurzamer. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:11

Ik kom nu uit op:

***members only***

Wat zouden jullie doen ?
Wat wil je doen? Als ik Max 1 keer per maand lees, dan lijkt het me dat je de standaard zaken erop doe. Worstjes, hamburgers, voor gegaarde spareribs. Dan is een kamado overkill en meer een hebbendingetje, niks mis mee trouwens. Het verschil tussen een bge of iets anders is dan puur of je het verschil in bedrag waard vind qua status symbool.
Verschil in kwaliteit zal je toch niet merken als je de standaard dingen erop doet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 03:11

Ik kom nu uit op:

***members only***

Wat zouden jullie doen ?
Voor 12 keer per jaar en 1k netto minder zou ik zeker voor de Bastard gaan. Is ook erg goede kwaliteit

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:13

[...]

De BGE aanbiedingsset nemen, eventuel de extras laten vervallen (handschoenen van de action, wokkels i.p.v. looflighter), en nog een losse firebowl erbij nemen!
En mocht je toch vaker gaan gebruiken, de eggspander. En daarna een MiniMax, voor erbij...

Dat is iig wat ik zelf heb gedaan, had dezelfde vragen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:01

ChUcKiE

Dus........

En is er nog een Kamado aanbiedingen topic? Soms komen er hier ook links naar leuke aanbiedingen voorbij, maar geen idee of er vaker kamado’s echt in de aanbieding zijn?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
ChUcKiE schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:03:
En is er nog een Kamado aanbiedingen topic? Soms komen er hier ook links naar leuke aanbiedingen voorbij, maar geen idee of er vaker kamado’s echt in de aanbieding zijn?
Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:01

ChUcKiE

Dus........

Thanks!

Oh en om ook maar meteen een vraag naar ervaring voor een ander merk: IQ grills, hier las ik laatst een prima review over en qua accessoires is deze helemaal compleet! Heeft er hier iemand een in gebruik? Qua prijs zal deze dan net boven the Bastard uitkomen.

[Voor 34% gewijzigd door ChUcKiE op 29-05-2023 08:19]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-06 22:02
Kraz schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:50:
[...]

Niets, qua werking dan.

Ik woon in een appartementencomplex (bagane grond met tuin) en boven ons hebben we nog 2 woonlagen met buren.
Steeds de rook als ik mn bbq aansteek is voor hun vervelend en geeft ergenernis. Die Lighter voorkomt dat.

En naast dat is het stiekem erg gemakkelijk, mits je een stopcontact in de buurt hebt natuurlijk.

Dus vandaar op zoek naar een nieuwe Lighter maar dit keer niet meer van de Action. Dan liever iets duurder maar ook, hopelijk, duurzamer. :)
Ik heb de originele looftlighter, die stelt mij nooit teleur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ASS-Ware
Kraz schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:50:
[...]

Niets, qua werking dan.
Hmm, geen last van.
Gewoon zorgen dat de lucht er goed langs kan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kraz schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:08:

Ik heb zelf de Looflighter en behalve dat je er bij een beetje sneu bij staat met je föhn werkt het fantastisch haha. Ding al jaren geleden gekocht, ligt bij ons in een bak met de rest van de barbecue spullen. Gaat als een trein.

Wokkels ben ik niet echt fan van. Ik doe het vast verkeerd, maar bij mij branden de wokkels bijna nooit helemaal op. Dan gaat het flink roken. Dan liever een lighter.

[Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 29-05-2023 10:27]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +6Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-06 07:10
Hi All,

van t weekend de 'laatste' hand gelegd aan het buitenbarretje.

nu weet ik dat ik hier wel is zo'n handig rekje langs heb zien komen waar je je halve maan roostertjes in kan hangen.
deze zou dan moeten komen op de plaats waar nu het hele gietijzeren rooster even op de grond staat
ik kan het echter via de zoekfunctie niet meer vinden.
(wellicht zoek ik ook verkeerd, weet niet precies hoe zo'n ding heet.)

is er iemand hier die mij een beetje de goede richting op kan sturen?
andere tips en tricks zijn natuurlijk ook van harte welkom!!

ook nog een klein vraagje voor wat betreft de voetjes voor onder de bbq.
moet ik hier echt een setje van 40 euro voor kopen of volstaat zoiets?
https://www.dille-kamille...9__zg6jrrSl4aAuh6EALw_wcB
(die ik dan met een spuitbusje natuurlijk zelf even rood spuit!)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@sonnypiek ik heb ze hier vandaan: https://allesvoorkamado.n...mische-voetjes-set-van-3/
Helaas nu uitverkocht maar volgens mij komt het regelmatig terug.
B keus is prima kwaliteit voor dit soort toepassing.

De terracotta voetjes heb ik ook naar gekeken, maar ik vond 4.5cm de lucht in wel erg stevig. De keramische voetjes zijn meestal 2.5 tot 3 cm.

Loop anders de intratuin eens door voor voetjes, mogelijk dat je daar inspiratie ziet.

@MrVegeta ik had het toevallig laatst ook, weet ook niet zo goed wat de oorzaak was. Lucht en zuurstof voldoende.

[Voor 43% gewijzigd door Quad op 29-05-2023 11:26]

PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:32
sonnypiek schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:49:
Hi All,

van t weekend de 'laatste' hand gelegd aan het buitenbarretje.

[Afbeelding]

nu weet ik dat ik hier wel is zo'n handig rekje langs heb zien komen waar je je halve maan roostertjes in kan hangen.
deze zou dan moeten komen op de plaats waar nu het hele gietijzeren rooster even op de grond staat
ik kan het echter via de zoekfunctie niet meer vinden.
(wellicht zoek ik ook verkeerd, weet niet precies hoe zo'n ding heet.)

is er iemand hier die mij een beetje de goede richting op kan sturen?
andere tips en tricks zijn natuurlijk ook van harte welkom!!

ook nog een klein vraagje voor wat betreft de voetjes voor onder de bbq.
moet ik hier echt een setje van 40 euro voor kopen of volstaat zoiets?
https://www.dille-kamille...9__zg6jrrSl4aAuh6EALw_wcB
(die ik dan met een spuitbusje natuurlijk zelf even rood spuit!)
Ik heb mijn voetjes hier gehaald;
https://allesvoorkamado.n...mische-voetjes-set-van-3/
Zijn geregeld op voorraad

"B-keuze", ofwel een buts aan één voetje. De "lelijke" staat nu aan de achterkant en niemand die het ziet :)

Voor de Roosters had @J-East deze oplossing welke ik ook ga kopiëren waarschijnlijk :+
J-East in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

https://www.ikea.com/nl/n...tenrek-wand-wit-90198030/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Source90 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:31:
[...]

Ik heb mijn voetjes hier gehaald;
https://allesvoorkamado.n...mische-voetjes-set-van-3/
Zijn geregeld op voorraad

"B-keuze", ofwel een buts aan één voetje. De "lelijke" staat nu aan de achterkant en niemand die het ziet :)
Ha spuit11. :P
Oei, die is wel nice, zal prima aan mijn verrijdbare meubel kunnen hangen. Niet perse nodig ofzo, maar nu wel. :+
Binnenkort een bezoekje brengen aan de Zweedse reus dan maar.

PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fam Cabboort
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-06 01:30
Sunri5e schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:28:
[...]

Ik denk er ook zo over, prima B-merk uit de 200 Fahrenheit koker. Gewoon goed instapmodel die bij normaal gebruik het prima zal doen. Bij intensiever gebruik (vaker dan 1 x per week) zal hij mogelijk sneller slijtagesporen vertonen, al hangt daar het meeste af bij hoe je je kamado onderhoud.

Mvg Fam Cabboort

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 20:08
(jarig!)
Geen zin om moeilijk te doen. Niet inpakken, niet sprayen, gewoon kruiden en spare ribs laten liggen met rookhout tot ze klaar zijn. Het vlees liet goed los van het bot, maar heeft wel wat meer bite. En eerlijk gezegd waren de dunne stukjes ietswat droog. Maar nog steeds erg lekker!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De nieuwe Inkbird IBT-26S is weer in de voorraad bij Amazon.
https://www.amazon.de/-/nl/gp/aw/d/B0BZKDY7NH/

Prima ding, zeer accuraat en op 5Ghz Wi-Fi. Één nadeel, er zit géén omgevingstemperatuur probe bij...

Ik heb 5Ghz Wi-Fi niet getest overigens, aangezien ik deze op mijn domotica netwerk heb geplaatst wat enkel 2.4Ghz is.

[Voor 21% gewijzigd door Quad op 29-05-2023 16:02]

PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:39
Bevalt nog steeds prima! Denk dat ik er binnenkort een 4e bakje bij aan ga maken. Heb er nu een voor het grillrooster, de pizzasteen en de lekbak. Eentje extra voor het normale rooster is wel prettig als deze er af moet om bijv. de heat deflectoren eraf moeten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ASS-Ware
Quad schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:47:

Prima ding, zeer accuraat en op 5Ghz Wi-Fi. Één nadeel, er zit géén omgevingstemperatuur probe bij...
Met 4 probes is er toch altijd wel 1 die je op het rooster kan plaatsen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05:36
Vandaag op de Columbus pizza’s gebakken. Dat apparaat vliegt naar de 350 graden. Dat was dus even zoeken naar de juiste tijd.

Aangezien ik hem intensief gebruikt heb de afgelopen dagen dacht ik dan brand ik hem nog even schoon. Wil ik het rooster eraf halen wat direct door mijn handschoenen heen brandt. Weet ik dat ook weer. Wat een gaaf apparaat. Eergisteren Boston butt gebruikt voor low and slow pp. dat duurde langer dan verwacht dus heb ik hem na 9 uur op 90 graden Bbq in de oven gelegd zodat ik de kamado kon gebruiken voor aardappels en prei.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Leventje vandaag, samen met vrouw en zoon van 3 genieten van lekker weer en lekker eten.
Spareribs (van slagerij uit Neede) 321 methode maar dan gehalveerd, saus van Noskos en kruiden van een slager uit de buurt.
Daarna de temperatuur opgehoogd en 2x 200gr biefstuk van de haas (van boerderij uit het dorp) erop gezet. Toppings zijn bieslook en gefrituurde ui (simpel!)

Voor het toetje is mijn vrouw aan de slag gegaan, mislukte appelcake. (recept)

Echt genieten zo op een dag als vandaag. O+

PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 23:39

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Quad schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:47:

Ik heb 5Ghz Wi-Fi niet getest overigens, aangezien ik deze op mijn domotica netwerk heb geplaatst wat enkel 2.4Ghz is.
Is dit de nieuwe versie van de IBBQ-4BW? Ben al een tijdje aan het kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sonnypiek
dank allen voor de reacties! hier kom ik een heel stuk verder mee!!

mocht er nog iemand op zoek zijn naar een cart voor een KJJ :X
ze zijn online niet goedkoop 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-06 15:25
@sonnypiek mooie buiten keuken hoor! Ik zou het rooster alleen wel aan de linkerzijde van de kamado hangen, dan sta je er ook niet tegen aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Chrosser schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:45:
[...]

Is dit de nieuwe versie van de IBBQ-4BW? Ben al een tijdje aan het kijken.
Durf ik niet te zeggen, wel is dit het nieuwste model.
Zag wel dat ik er slechts 52 euro voor heb betaald vanwege een coupon. Dat is het zeker waard. Heb intussen alleen wel een mail naar inkbird support gestuurd omdat de handleiding en doos spreken over 5 meat probes en 1 oven probe en ik 4 meat probes erbij gekregen heb.
ASS-Ware schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:26:
[...]

Met 4 probes is er toch altijd wel 1 die je op het rooster kan plaatsen?
Nou de meat probes geven andere temperaturen (15-20 graden hoger) als de oven probe van de inkbird IBT-4XS die ik al heb. Als ik de meatprobe in vlees zet is de temperatuur gelijk als de meatprobe van de IBT-4XS.

PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sonnypiek
El-Vder schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:52:
@sonnypiek mooie buiten keuken hoor! Ik zou het rooster alleen wel aan de linkerzijde van de kamado hangen, dan sta je er ook niet tegen aan.
Dank!
links kwam ik helaas één deeltje douglas te kort om het helemaal af te kunnen ronden.
die vlonder is echter stategisch bedacht :P daar staan mn rugkussens in t half half seizoen, zoals nu, als je elke avond buiten kunt zitten, maar je kussens niet de hele nacht kunnen blijven liggen!

(m'n schuur bevindt zich in de voortuin en t is zo'n gesleep elke keer)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 23:40

ralpje

Deugpopje

Gttrd schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:53:
Deze week online in de aanbieding bij de DekaMarkt.

[Afbeelding]
Heeft er iemand toevallig ervaring met dit merk / model? Hij staat nog steeds online bij Deka en ik vind hem interessant.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fam Cabboort
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-06 01:30
ralpje schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:03:
[...]

Heeft er iemand toevallig ervaring met dit merk / model? Hij staat nog steeds online bij Deka en ik vind hem interessant.
Ik ben er 99 procent zeker van dat dit een Auplex Kamado is. Worden geproduceerd in China zoals vrijwel alle Kamado's en daar kan/mag je een eigen merknaam op laten zetten. Ze zijn allemaal (ongeveer) hetzelfde en er hoeft niets mis mee te zijn. Service / garantie is misschien wel een dingetje...

Er zijn zat mensen met een Auplex die er helemaal tevreden mee zijn.

Mvg Fam Cabboort

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:11
ralpje schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:03:
[...]

Op hun website bieden ze 1 a 2 jaar garantie op onderdelen. Ik zou dat vergelijken met een bastard oid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 23:40

ralpje

Deugpopje

Ik zie dat die 'inferno' naam ook gebruikt wordt bij de Hornbach, al hebben ze daar alleen het kleinere model. De ervaringen daarmee zijn dan wel weer overwegend positief. Zal inderdaad wel zo'n Auplex zijn, denk dat ik de gok maar ga wagen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ASS-Ware
peacelord schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:53:
Vandaag op de Columbus pizza’s gebakken. Dat apparaat vliegt naar de 350 graden. Dat was dus even zoeken naar de juiste tijd.[Afbeelding]

Aangezien ik hem intensief gebruikt heb de afgelopen dagen dacht ik dan brand ik hem nog even schoon. Wil ik het rooster eraf halen wat direct door mijn handschoenen heen brandt. Weet ik dat ook weer. Wat een gaaf apparaat. Eergisteren Boston butt gebruikt voor low and slow pp. dat duurde langer dan verwacht dus heb ik hem na 9 uur op 90 graden Bbq in de oven gelegd zodat ik de kamado kon gebruiken voor aardappels en prei.
90C is ook wel erg laag, logisch dat dat lang duurde.
Ik houd altijd 105-110C aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ASS-Ware
Quad schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:00:
[...]

Durf ik niet te zeggen, wel is dit het nieuwste model.
Zag wel dat ik er slechts 52 euro voor heb betaald vanwege een coupon. Dat is het zeker waard. Heb intussen alleen wel een mail naar inkbird support gestuurd omdat de handleiding en doos spreken over 5 meat probes en 1 oven probe en ik 4 meat probes erbij gekregen heb.
[Afbeelding][Afbeelding]

[...]

Nou de meat probes geven andere temperaturen (15-20 graden hoger) als de oven probe van de inkbird IBT-4XS die ik al heb. Als ik de meatprobe in vlees zet is de temperatuur gelijk als de meatprobe van de IBT-4XS.
Even checken in ijswater en kokend water?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 15:55
ASS-Ware schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:07:
[...]

90C is ook wel erg laag, logisch dat dat lang duurde.
Ik houd altijd 105-110C aan.
Ik neem aan dat, zoals ik het lees, die 90 graden de temperatuur van het vleesch was.
Pagina: 1 ... 247 248 249 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee