Sligroprijzen zijn ex BTWMaStar schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:20:
https://www.sligro.nl/p.1...dium-complete-1-stuk.html
750 euro voor Bastard medium compleet natuurlijk een hele mooie aanbieding bij de Sligro

Sligroprijzen zijn ex BTWMaStar schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:20:
https://www.sligro.nl/p.1...dium-complete-1-stuk.html
750 euro voor Bastard medium compleet natuurlijk een hele mooie aanbieding bij de Sligro
Heb 2 zakken rookhout en een spare rib houders meegenomen toevallig van ze vorige week bij de AppieKoffie schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:25:
[...]
Sowieso altijd Grill Fanatics pakken, dan sponsor je m'n kinderen tenminste nog een beetje
Dank, nu kunnen ze weer op eigen kosten een blikje energiedrink en frikandelbroodje halenremzor schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:48:
[...]
Heb 2 zakken rookhout en een spare rib houders meegenomen toevallig van ze vorige week bij de Appie
ASS-Ware schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:20:
[...]
Ik pak er een hete deflector plate mee op, nergens last van.
Hier dus echt een andere ervaring. Buiten dat het gewoon niet hoort, voel ik de hitte veel sneller dan bij die van Grill Guru. Ik denk dat ik volgende keer toch voor las- of leren handschoenen gaan. Even wat onderzoek doen...GilbertvH schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:29:
[...]
Zo zien die van mij er ook uit. Precies hetzelfde! Werkt nog prima.
Is al m'n tweede paar. Dus wel goede service!
Meestal kan je met ovenwanten ook prima spul uit je oven halen wat op 180 graden zit. Daar boeit een speciale handschoen of ovenwant van de Hema echt niet zoveel.ASS-Ware schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:46:
[...]
Ik pakte vandaag weer met handschoenen het pannetje op 180C en bracht hem rustig naar binnen.
Dat duurde langer dan 30 sec 😏.
Misschien eerst alles lezen voor je reageert.Quad schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:52:
[...]
Meestal kan je met ovenwanten ook prima spul uit je oven halen wat op 180 graden zit. Daar boeit een speciale handschoen of ovenwant van de Hema echt niet zoveel.
Een heatdeflector is echter wel iets warmer dan dat..
Ze doen niet heel moeilijk nee. Dus volgens mij hebben ze een goede marge en is het met name leuke marketing op hun website (en door de welbekende "influencers"). Maar goed, ik ben bevooroordeeld
Ik kreeg een nieuw setje, alhoewel dat bij een loslatend stiksel was na 1 maand, niet na een jaar, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik gebruik er 1 van Silvercrest van de Lidl. Extra zakken zijn ook goedkoop via hun. Nooit geen problemen mee gehad, doet altijd zijn werk.xven0mxz schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 22:06:
Iemand goede ervaring met een specifieke vacumeermachine? Ben opzoek naar 1 maar zie door de bomen het bos niet meer. Vooral met betrekking tot de zaken.
Begonnen met een Lidl (silvercrect) apparaat. Die deed het ok-ish. Trok de zakken maar met moeite leeg en vaak ook niet. Nu Foodsaver en die zuigt. Zuigt heel goed. Maar ook de goedkopere Solis van m'n schoonma zuigt beter dan die van de Lidl. Goedkoop is duurkoop.xven0mxz schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 22:06:
Iemand goede ervaring met een specifieke vacumeermachine? Ben opzoek naar 1 maar zie door de bomen het bos niet meer. Vooral met betrekking tot de zaken.
En wat betreft zakken: marmelot.xven0mxz schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 22:06:
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik heb dezelfde ervaring. Ik heb na de Lidl een allpax aangeschaft. Erg prettigbarrymossel schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 23:31:
[...]
Begonnen met een Lidl (silvercrect) apparaat. Die deed het ok-ish. Trok de zakken maar met moeite leeg en vaak ook niet. Nu Foodsaver en die zuigt. Zuigt heel goed. Maar ook de goedkopere Solis van m'n schoonma zuigt beter dan die van de Lidl. Goedkoop is duurkoop.
Lekker aan laten staan. Als ie stabiel is gebeurt er niet zoveel mee.Emmavdv schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 07:23:
Zaterdag wil ik een gerecht gaan maken dat wat langere garing nodig heeft. Ik dacht aan bijvoorbeeld short ribs of pulled pork. Nu moet ik halverwege de dag alleen twee uurtjes van huis, en ik durf m'n barbecue dan niet onbeheerd achter te laten. Nu blijft zo'n kamado natuurlijk wel even warm, maar zal waarschijnlijk toch wel terug koelen als ik de schuiven dicht doe. Heeft iemand hier ervaring mee? Kun je prima in twee keer je vlees garen? Of wordt dat niks en kan ik beter een recept zoeken met kortere garing?
Zijn ook van andere merken te krijgenDennis1812 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 05:22:
https://www.kamadojoe.com...n-steel-half-moon-pan-set
Qua ruimte heeft het wel iets die halve maan pannen. Maar wat een prijs erbij..
Dat wordt dus in alu bakjes, maar moet ik de alu bakjes ook afdekken gedurende stap 2Haal de blokjes buikspek na 2,5 uur van de BBQ en doe ze in een BBQ bestendige ovenschaal of aluminium wegwerp BBQ schaal. Verdeel nu de suiker, maple syrup en roomboter over de blokjes en zet de schaal op de BBQ. Sluit de BBQ weer met de deksel en laat deze gesloten voor 2 uur.
[Voor 9% gewijzigd door Grolsch op 18-05-2023 07:52]
PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente
Gewoon aan laten staan. Kamado zijn juist zeer stabiel en gemaakt om op constante temperatuur en vuur te blijven. Gebeurd niet zoveel mee.Emmavdv schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 07:23:
Zaterdag wil ik een gerecht gaan maken dat wat langere garing nodig heeft. Ik dacht aan bijvoorbeeld short ribs of pulled pork. Nu moet ik halverwege de dag alleen twee uurtjes van huis, en ik durf m'n barbecue dan niet onbeheerd achter te laten. Nu blijft zo'n kamado natuurlijk wel even warm, maar zal waarschijnlijk toch wel terug koelen als ik de schuiven dicht doe. Heeft iemand hier ervaring mee? Kun je prima in twee keer je vlees garen? Of wordt dat niks en kan ik beter een recept zoeken met kortere garing?
Rustig beginnen en zodra hij een kwartier of een half uur stabiel staat, kun je rustig 2 uur weg gaan.Emmavdv schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 07:23:
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Laat je haar de ballen draaien en pak je dan de kleine. En dan grill jij ze?remzor schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:11:
@peacelord Lijkt gewoon een rebranded Grill Guru te zijn. 200fahrenheit die hem produceert voor andere bedrijven die er een stikkertje op mogen plakken. Maar niks mis mee zo te zien idd
Ik wil ook graag weer bbq’en, schilders gaan aan de slag dit weekend. Wil een lading Moink Balls maken denk ik. Echter hebben wij een baby en vindt de vrouw dat als ik ga bbq’en haar altijd ‘opscheep’ met de zorg voor die kleine en “zij heeft toch ook vrij..”
Nja zij geeft er niks om, wil andere dingen doen. Zeker niet meehelpen in ieder geval..Dennis1812 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:23:
[...]
Laat je haar de ballen draaien en pak je dan de kleine. En dan grill jij ze?
Er zitten zeker wel verschillen tussen o.a. de veer achterop, kwaliteit van de wieltjes enzovoort.remzor schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:11:
@peacelord Lijkt gewoon een rebranded Grill Guru te zijn. 200fahrenheit die hem produceert voor andere bedrijven die er een stikkertje op mogen plakken. Maar niks mis mee zo te zien idd
Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Herkenbaar maar hier heb ik een pelletbbq gekocht die eigenlijk niks beter is als een kamado.remzor schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:11:
Echter hebben wij een baby en vindt de vrouw dat als ik ga bbq’en haar altijd ‘opscheep’ met de zorg voor die kleine en “zij heeft toch ook vrij..”
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Kamado is juist ideaal met baby. De baby slaapt ook namelijk. Je kan alles al bereiden als de kleine op bed ligt. En de kamado kan uren stabiel aan staan terwijl het gaart. Hoef je amper naar om te kijken.remzor schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:11:
Ik wil ook graag weer bbq’en, schilders gaan aan de slag dit weekend. Wil een lading Moink Balls maken denk ik. Echter hebben wij een baby en vindt de vrouw dat als ik ga bbq’en haar altijd ‘opscheep’ met de zorg voor die kleine en “zij heeft toch ook vrij..”
You don't need eyes to see, you need vision
Precies. Je moet het goede framen. Mijn vriendin zou er voor tekenen....Yalopa schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:33:
@remzor jij zorgt voor het eten, zij voor de kleine. Jullie doen beiden huishouden..
[Voor 6% gewijzigd door MaStar op 18-05-2023 19:39]
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020
Tijd voor een extra etage, hoef je ze wat minder dicht op elkaar te leggen en niet zo ver aan de rand (risico dat die te veel hitte krijgen en buiten je druipschaal druipen). Maar hopelijk zijn ze zo ook gelukt? Blijft een heerlijke snackGrolsch schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:06:
Daar gaan ze, 2,5KG aan Pork Belly Burnt Ends
[Afbeelding]
Ik dacht dat een Bastard Large groot was, maar valt tegen zoals jullie kunnen zien
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ze zijn perfect gelukt en smaakten heerlijk!Orion84 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:25:
[...]
Tijd voor een extra etage, hoef je ze wat minder dicht op elkaar te leggen en niet zo ver aan de rand (risico dat die te veel hitte krijgen en buiten je druipschaal druipen). Maar hopelijk zijn ze zo ook gelukt? Blijft een heerlijke snack
Die smoker tube heb ik vorig jaar voor mijn verjaardag gekregen, die moet je inderdaad vullen, aansteken als een kaars, 10 minuten laten branden, uitblazen dan dan op de BBQ leggen.Hoe doe je dat trouwens precies met die smoketube zo? Vullen met kleine snippers en dan aansteken? Vanwaar deze aanpak in plaats van gewoon rookhout bij je houtskool?
"Dingen samen doen" kost toch niet meer dan een paar minuten?remzor schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:26:
[...]
Nja zij geeft er niks om, wil andere dingen doen. Zeker niet meehelpen in ieder geval..
Mijn hobby dus niet die van haar helaas. Overigens moet ik ook nog wat boodschappen doen en wil zij dus gewoon andere dingen samen doen of andere belangrijkere dingen in het huishouden. /rant![]()
Verder is ze een hele lieve vrouw en moeder hoor
Volgende keer lekker chunks gebruikenGrolsch schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:43:
Die smoker tube heb ik vorig jaar voor mijn verjaardag gekregen, die moet je inderdaad vullen, aansteken als een kaars, 10 minuten laten branden, uitblazen dan dan op de BBQ leggen.
Ik heb hem nu 3 x gebruikt, maar ik vind het een beetje een onding, ook last om aan het roken te houden.
Volgende keer gebruik ik hem niet weer denk ik.
must resist... no new toys...prekz schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:31:
In veel amerikaanse buitenkeukens zie ik vaak blackstone apparatuur staan.
Nu zie ik toevallig dat zij in juli gaan beginnen met europese verzending:
https://www.blackstoneproducts.eu/
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Zou tijd worden, zat al best lang te kijken naar die 17" gas flat top, maar import is erg deur.prekz schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:31:
In veel amerikaanse buitenkeukens zie ik vaak blackstone apparatuur staan.
Nu zie ik toevallig dat zij in juli gaan beginnen met europese verzending:
https://www.blackstoneproducts.eu/
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Kijk eens naar recepten van Otto lenghi... Aubergine met ansjovis is erg lekker.. ook heel verrassend zijn snijbonen van de bbq met wat olie en Provençaalse kruidenapNia schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:30:
Weten jullie hoe je groenten op de BBQ een beetje speciaal kan maken? Wij komen vaak al snel neer op groenten al dan niet in folie op de BBQ te smijten, maar echt de ster van je bord wordt het nooit.
Ik heb de MB, welke gewoon een zwarte KJ1 is, en ik haal gewoon hoge temperaturen hoor. Maar de vraag is of je wel hoger als 250 wilt gaan omdat je roosters dan op termijn eraan gaan.Arebij schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:29:
Afgelopen 2 sessies kreeg ik hem niet boven de 160 graden.
Dit gezegd hebbende, schuiven volledig open, topvent volledig eraf gedraaid. Aslade bakje eruit gehaald, maximaal open dus
Kijk eens naar mijn groenteschotel in een gietijzeren skillet.apNia schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:30:
Weten jullie hoe je groenten op de BBQ een beetje speciaal kan maken? Wij komen vaak al snel neer op groenten al dan niet in folie op de BBQ te smijten, maar echt de ster van je bord wordt het nooit.
Neem Quebracho, die krijg je erg heet.Arebij schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:29:
Middag,
Vorige week weer eens de KJ 3 opgestookt voor een simpel high and fast sessie. Waar ik vorig jaar al tegenaan liep, was dit jaar weer hetzelfde. Ik heb de Joe nu 3 jaar maar ik krijg hem met geen mogelijkheid boven de 250 graden. Heb hem afgelopen week helemaal schoongemaakt, dus de gehele aslade en omhulsels eruit gehaald, schoongeveegd en opnieuw opgebouwd.
Afgelopen 2 sessies kreeg ik hem niet boven de 160 graden. Gemeten op de dome en met externe meter. Wel moet ik er bijzeggen dat ik deze keren de houtskool verdeler hebt gebruikt voor een half mandje. Dit zou m.i. niet uit moeten maken, eigenlijk zou dit beter zijn omdat je meer zuurstof hebt.
Dit gezegd hebbende, schuiven volledig open, topvent volledig eraf gedraaid. Aslade bakje eruit gehaald, maximaal open dus.
Aan geprobeerde houtskool:
?? Dammers houtskool. Lang geleden maar niet hoog te krijgen
BBQ store delft: Nigeriaans hardhout max 200 graden
Hornbach: merk geen idee Geen hoogvlieger qua temperatuur in ieder geval
Houtskool.nl Maribu (rode box) 150-160 graden
Houtskool.nl Europees eiken (groene box) 150 – 175 graden
Houtskool.nl Afrikaans black wattle (bruine box) vorig jaar gebruikt, maar in ieder geval niet boven de 250 graden
Houtskool.nl Namibaans hardhout( blauwe box) 220 graden (misschien een uitschieter naar 250, maar niet schrikbarend)
De laatste ben ik nog het meest fan van, deze was ook goed te regelen qua temperatuur maar voor een high en fast sesie kwam die nog steeds te kort. Ik heb een paar keer pizza’s geprobeerd te bakken maar dit mislukt steeds, puur omdat ik de temperatuur niet hoog genoeg krijg.
Begin er een beetje moedeloos van te worden, low en slow is het allemaal perfect te regelen maar voor old skool BBQ sta ik een soort voor lul omdat ik dat ding niet hoog krijg. Waar kan het nu nog aan liggen ? Zit zowat te denken dat ik een ontwerpfout oid zou moeten hebben. Natuurlijk is dat kolder maar ik snap niet waar het aan kan liggen….
Vreemd. Hoe steek je hem aan? Gisteren met twee (want harde houtskool) wokkels in het midden, was m'n Grill Guru in een half uur op 350 graden.Arebij schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:29:
Middag,
Vorige week weer eens de KJ 3 opgestookt voor een simpel high and fast sessie. Waar ik vorig jaar al tegenaan liep, was dit jaar weer hetzelfde. Ik heb de Joe nu 3 jaar maar ik krijg hem met geen mogelijkheid boven de 250 graden. Heb hem afgelopen week helemaal schoongemaakt, dus de gehele aslade en omhulsels eruit gehaald, schoongeveegd en opnieuw opgebouwd.
Afgelopen 2 sessies kreeg ik hem niet boven de 160 graden. Gemeten op de dome en met externe meter. Wel moet ik er bijzeggen dat ik deze keren de houtskool verdeler hebt gebruikt voor een half mandje. Dit zou m.i. niet uit moeten maken, eigenlijk zou dit beter zijn omdat je meer zuurstof hebt.
Dit gezegd hebbende, schuiven volledig open, topvent volledig eraf gedraaid. Aslade bakje eruit gehaald, maximaal open dus.
Houtskool.nl Afrikaans black wattle (bruine box) vorig jaar gebruikt, maar in ieder geval niet boven de 250 graden
Houtskool.nl Namibaans hardhout( blauwe box) 220 graden (misschien een uitschieter naar 250, maar niet schrikbarend)
De laatste ben ik nog het meest fan van, deze was ook goed te regelen qua temperatuur maar voor een high en fast sesie kwam die nog steeds te kort. Ik heb een paar keer pizza’s geprobeerd te bakken maar dit mislukt steeds, puur omdat ik de temperatuur niet hoog genoeg krijg.
Begin er een beetje moedeloos van te worden, low en slow is het allemaal perfect te regelen maar voor old skool BBQ sta ik een soort voor lul omdat ik dat ding niet hoog krijg. Waar kan het nu nog aan liggen ? Zit zowat te denken dat ik een ontwerpfout oid zou moeten hebben. Natuurlijk is dat kolder maar ik snap niet waar het aan kan liggen….
Die burnt ends zien er uit om op te eten😋… mooi dat dat ook precies de bedoeling is.Grolsch schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:43:
[...]
Ze zijn perfect gelukt en smaakten heerlijk!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De stukje die helemaal aan de rand lagen waren inderdaad wel een beetje extra "crispy"
[...]
Die smoker tube heb ik vorig jaar voor mijn verjaardag gekregen, die moet je inderdaad vullen, aansteken als een kaars, 10 minuten laten branden, uitblazen dan dan op de BBQ leggen.
Ik heb hem nu 3 x gebruikt, maar ik vind het een beetje een onding, ook last om aan het roken te houden.
Volgende keer gebruik ik hem niet weer denk ik.
Tussendoor de schuiven dicht en later weer open vind ik zelf onpraktisch. Waarom neem je geen gerecht waarin je de tussen uurtjes de kamado met rust kunt laten? Bijv Pulled pork, of een 3-2-1 spare ribs, waar je direct na aanvang even weg gaat? Met een digitale thermometer kun je evt op afstand de temperatuur in de gaten houden. Dan hoef je alleen iemand te regelen die de schuiven man dicht doen als de temperatuur onverhoopt oploopt ( zou eerlijk gezegd niet weten waarom dat zou gebeuren, maar een extra safety kan handig zijn).Emmavdv schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 07:23:
Moet makkelijk kunnen.remzor schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:24:
Deze middag dus Moink balls en kippenpoten gemaakt. Althans; als voorbereiding. Gaan morgen einde ochtend of in de middag op de BBQ.
De Moink balls zijn dus al gerold incl. spek. Staan afgedekt nu sinds vanmiddag in de koelkast. Ik bedacht me net ineens: dat kan wel een dagje, if eigenlijk niet? Gehakt komt van de slager, zit wel ei en melk door..
Iemand dit eerder zo gedaan?
In de koeling gaat dat heel goed hoor.remzor schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:24:
Deze middag dus Moink balls en kippenpoten gemaakt. Althans; als voorbereiding. Gaan morgen einde ochtend of in de middag op de BBQ.
De Moink balls zijn dus al gerold incl. spek. Staan afgedekt nu sinds vanmiddag in de koelkast. Ik bedacht me net ineens: dat kan wel een dagje, if eigenlijk niet? Gehakt komt van de slager, zit wel ei en melk door..
Sorry, maar lees je wel?brothermaynard schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:06:
[...]
Tussendoor de schuiven dicht en later weer open vind ik zelf onpraktisch. Waarom neem je geen gerecht waarin je de tussen uurtjes de kamado met rust kunt laten? Bijv Pulled pork, of een 3-2-1 spare ribs, waar je direct na aanvang even weg gaat? Met een digitale thermometer kun je evt op afstand de temperatuur in de gaten houden. Dan hoef je alleen iemand te regelen die de schuiven man dicht doen als de temperatuur onverhoopt oploopt ( zou eerlijk gezegd niet weten waarom dat zou gebeuren, maar een extra safety kan handig zijn).
Yup, hier, 24 uur van tevoren, nix mis mee.remzor schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:24:
Ik heb beiden.Dennis1812 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 00:30:
Thermapen one of een Inkbird IHT-1P
Ik twijfel enorm. Prijsverschil is ook enorm en de reviews van de Inkbird lijken gewoon prima.
Maar waar zit dan het grote verschil met de Thermapen wat de Thermapen rond de 95 euro maakt. En de Inkbird rond de 20.
Ik wil een gewoon goede erg snelle meter voor bij het snelle grillen om een zeer snelle temperatuur te hebben . Bbq maar ook in de pan of oven.
Ik zat met precies dezelfde afweging twee weken geleden. Uiteindelijk op basis van de adviezen hier voor de Inkbird gegaan (maar nog niet mee gebbqd). Met de gedachte dat als deze toch niet goed genoeg bevalt, ik de Thermapen One wel een keer in de aanbieding koop.Dennis1812 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 00:30:
Thermapen one of een Inkbird IHT-1P
Ik twijfel enorm. Prijsverschil is ook enorm en de reviews van de Inkbird lijken gewoon prima.
Maar waar zit dan het grote verschil met de Thermapen wat de Thermapen rond de 95 euro maakt. En de Inkbird rond de 20.
Ik wil een gewoon goede erg snelle meter voor bij het snelle grillen om een zeer snelle temperatuur te hebben . Bbq maar ook in de pan of oven.
[Voor 21% gewijzigd door donleone83 op 20-05-2023 08:05]
Ja zoiets is prima. Is gewoon een skillet zonder handvatdonleone83 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 07:01:
Nu begreep ik dat ik dat het beste kan maken op gietijzer. Is zoiets een prima optie? Ik heb nog geen skillet namelijk. Maar vraag mij af hoe handig het is om een mega hete skillet in hout te zetten.
https://www.kookwinkel.nl...uhVhMGxF6TKhoCQnMQAvD_BwE
Als je al een Meater hebt, dan zou ik idd de Thermapen nemen.Dennis1812 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 00:48:
Die Inkbird is voor een dunnere steak dus niet echt een optie begrijp ik? En de Thermapen wel?
Dan is de keuze snel gemaakt.
Dikke stukken zit over het algemeen namelijk een Meater in.
Wil juist iets voor de dunnere stukken die ik Hot n fast bereid waarbij ik soms toch zekerheid wil over temperatuur. (Ja gevoel zegt vaak al heel veel. Maar soms wil ik het gewoon even checken)
hoe bedoel je dit precies? Als je niet in het midden prikt zit je probe inderdaad niet in het midden. Ik zie niet hoe de een anders daarin is als de ander. Bedoel, de gebruiker bepaalt waar en hoe diep de probe gaat, toch? Of bedoel je dat de Inkbird niet exact in de punt meet? Hoe ben je daar achter gekomen dan? Dat verschil zal anders niet meer dan mm werk zijn en lijkt me verwaarloosbaar, toch?ASS-Ware schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 00:40:
[...]
Ik heb beiden.
Met de thermapen kun je snel op verschillende plekken meten, dat vind ik wel een voordeel.
De Inbird in een dunner stukje vlees zit niet altijd exact in het midden, dus meet je niet altijd de juiste temperatuur.
Bij een dikker stuk vertrouw ik de Inbird, bij dunner, bijvoorbeeld bavette of zalm, is het een richtlijn en controleer ik met de thermapen.
Ik bedoel dat het lastig is om de punt exact in het midden te krijgen bij een dunner stuk.Hopjesvla79 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:18:
[...]
hoe bedoel je dit precies? Als je niet in het midden prikt zit je probe inderdaad niet in het midden. Ik zie niet hoe de een anders daarin is als de ander. Bedoel, de gebruiker bepaalt waar en hoe diep de probe gaat, toch? Of bedoel je dat de Inkbird niet exact in de punt meet? Hoe ben je daar achter gekomen dan? Dat verschil zal anders niet meer dan mm werk zijn en lijkt me verwaarloosbaar.
[Voor 9% gewijzigd door ASS-Ware op 20-05-2023 10:27]
aha, dat verklaart. Maar het gaat idd hier in de discussie over de Thermapen lookalike van Inkbird. Die volgens reviews niet veel onderdoet aan de Thermapen, maar wel voor een fractie van de prijs. Die doet exact hetzelfde zoals jij het beschreven heb als wat je met je Thermapen doet.ASS-Ware schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:23:
[...]
Ik bedoel dat het lastig is om de punt exact in het midden te krijgen bij een dunner stuk.
Dat kan ook aan mij liggen.
De Thermapen meet heel snel, die steek je er in, lees je af, dan duw je hem een tikkie verder, lees je af, dan trek je hem een stukje terug, lees je af, en je hebt in no-time op 3 dieptes gemeten.
Ik zie overigens nu pas dat die Inkbird ook een instant thermometer is.
Ik dacht aan de Inkbird die je er in laat zitten.
Dan nog steeds de Thermapen, kom het beste uit de testen.
De Thermapen is gewoon sneller in het meten van de temperatuur. Als je 3 seconden kan wachten is de Inkbird-variant de beste ‘prijs/kwaliteit’.Hopjesvla79 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:58:
[...]
aha, dat verklaart. Maar het gaat idd hier in de discussie over de Thermapen lookalike van Inkbird. Die volgens reviews niet veel onderdoet aan de Thermapen, maar wel voor een fractie van de prijs. Die doet exact hetzelfde zoals jij het beschreven heb als wat je met je Thermapen doet.
Arebij schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:29:
Begin er een beetje moedeloos van te worden, low en slow is het allemaal perfect te regelen maar voor old skool BBQ sta ik een soort voor lul omdat ik dat ding niet hoog krijg. Waar kan het nu nog aan liggen ?
Waarom zou je hem niet opnieuw inbranden? Dat hij nu visueel mooi zwart is, wil niet zeggen dat alle schade nu weg is. Inbranden dicht de poriën en zorgt er juist voor dat je over een paar maanden niet dezelfde exercitie hoeft uit te voerenbarrymossel schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:58:
M'n deels verroeste gietijzeren rooster is na wat grillen weer mooi zwart? Gaat dat nog problemen opleveren als ik die niet helemaal schoonmaak en opnieuw inbrand? Overigens was het redelijk beperkt met roest...
Goede vraag met een eenvoudig antwoord. Ik ben tyfus lui.brothermaynard schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:10:
[...]
Waarom zou je hem niet opnieuw inbranden? Dat hij nu visueel mooi zwart is, wil niet zeggen dat alle schade nu weg is. Inbranden dicht de poriën en zorgt er juist voor dat je over een paar maanden niet dezelfde exercitie hoeft uit te voeren
Een goede grap mag vrienden kosten.
Gietijzer schoonmaken met zeep?Chevy454 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 17:22:
[...]
[Afbeelding]
2 wokkels, platesetters op de X-ring, schuif op 2cm open en gewoon tijd. Ik ben de platesetters aan het schoonbranden op dit moment.
CRAP!!
[Afbeelding]
Mijn sear grate heeft pitting. Gezien de locatie is dat toch echt van het gieten. Net met de dremel het gelijk gemaakt. Met warm water en zeep gewassen en nu drogen in de KJJ.
Daarna een laagje Crisco erop en tegen 200C laten inbakken. Ik hoop morgenavond toch 3 lagen erop te hebben.
Hoeveel houtskool gebruik je? Ik heb vooral moeite met de temperatuur hoog krijgen als ik niet (meer) genoeg houtskool in de kamado heb.Arebij schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:29:
Middag,
De jaren 50 hebben gebeld. Ze willen hun advies terug. Zeep van nu bevat geen loog. Het is dat wat de seasoning kapot maakt. Je kan perfect met zeep schoonmaken. Daarnaast is dit deels blank gietijzer. Dat moet je even met zeep ontvetten.ASS-Ware schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:26:
Gietijzer schoonmaken met zeep?
Foei!!!
Alleen lauw water gebruiken.
De reden waarom ik mijn rooster net heb gedremeld om de putjes weg te krijgen is dat dit oppervlakte spanning geeft in de seasoning. De seasoning hecht niet goed aan de roest en gaat vlokken en afbreken.barrymossel schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:58:
Gaat dat nog problemen opleveren als ik die niet helemaal schoonmaak en opnieuw inbrand?
Ik ook maar soms moet je gewoon even de moeite nemen. Of de zooi heet stoken en de seasoning eraf branden of de plekjes met azijn inweken en schuren, wassen met zeep, drogen en seasonen.barrymossel schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:14:
Ik ben tyfus lui.
[Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 20-05-2023 20:21]
Hoe waren ze? Net ook best wat materiaal bij meat for more gekocht. Ziet er okay uit qua online reviews her en der, maar kennelijk vrij nieuwe zaak.Martijn1990 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:38:
[...]
Bedankt voor je reactieIk zou zelf ook niet als eerste aan buikspareribs denken om te kopen, maar de prijs leek me zo netjes dat ik toch overstag ben gegaan
Voor €35 inclusief verzendkosten voor 5 kilo het proberen waard voor een keer! Heb zelf nog maar weinig ervaring met zelf spareribs maken trouwens. Pas 1x eerder ribs gemaakt en die waren van de Makro. Mocht iemand zweren bij een goed adresje voor spareribs hou ik me aanbevolen
Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl
Grappig en slim bedacht die ronde spiezen.Tomatoman schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:16:
Vandaag 3 eters, dus 3 shaslicks met biefstuk. In het midden gepofte aardappels.
[Afbeelding]
Gewoon ook 110 ongeveer. Hoeft alleen minder lang.Gongbao schreef op zondag 21 mei 2023 @ 00:14:
Heb een kg procureur gekocht, maar ben wat bang voor uitdroging omdat het zo’n klein stuk is. Op welke temp doen jullie een dergelijk stuk? Zonder inpakken?
Waren erg lekker! Had ze eerst helemaal ingesmeerd met sriracha saus en daarna in de rub. 321 methode en bij het inpakken agavesiroop, basterd suiker en boter gebruikt.Boudewijn schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:35:
[...]
Hoe waren ze? Net ook best wat materiaal bij meat for more gekocht. Ziet er okay uit qua online reviews her en der, maar kennelijk vrij nieuwe zaak.
Het zijn flexibele barbecuespiezen van rvs-draad, gewoon te koopDennis1812 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:58:
[...]
Grappig en slim bedacht die ronde spiezen.
Zelf wat metaal gebogen?
105-110, ik pak hem wel in.Gongbao schreef op zondag 21 mei 2023 @ 00:14:
Heb een kg procureur gekocht, maar ben wat bang voor uitdroging omdat het zo’n klein stuk is. Op welke temp doen jullie een dergelijk stuk? Zonder inpakken?
Tnx voor de tip.jlankheet schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:05:
[...]
ik heb het weleens gedaan met een haakse slijper en een diamantblad, gaat wel redelijk maar je krijgt het nooit zo strak als gewoon een losse halve steen kopen.
P.s. wel de steen goed nat houden... scheelt enorm in stof.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details