Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 232 ... 347 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:08
Sinds 10:00 ligt hier 2.2 kilo varkensnek op de kamado, wordt vast weer smullen vanavond en morgen :D

Derde keer nu dat ik dit maak, wat een rust heb ik nu vergeleken met de eerste keer zeg! Heerlijk. Heb hem er bij 75 graden rooster temp alvast op gelegd, ipv krampachtig wachten tot 110 graden en vervolgens door te schieten naar 130 omdat de bbq te lang open was de eerste keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4nvS7OYKbcJD6bDhYDUXMXojjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vk7fFFx1dyiJ9Pfo7OiD076m.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Martijn1990 op 03-12-2022 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:23
ASS-Ware schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 07:26:
[...]

Het product number en het serial number staan op de doos.
Die tool heb je nodig om het scharnier vast te zetten als je het deksel gaat stellen of de banden loshaalt om andere redenen.
Bij mij stond hij in de handleiding. Op de doos niet kunnen terugvinden. (KJ C2)
Staat ook zo op de garantie registreren pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:38
Martijn1990 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:49:
Sinds 10:00 ligt hier 2.2 kilo varkensnek op de kamado, wordt vast weer smullen vanavond en morgen :D

Derde keer nu dat ik dit maak, wat een rust heb ik nu vergeleken met de eerste keer zeg! Heerlijk. Heb hem er bij 75 graden rooster temp alvast op gelegd, ipv krampachtig wachten tot 110 graden en vervolgens door te schieten naar 130 omdat de bbq te lang open was de eerste keer.

[Afbeelding]
Ik denk niet dat je het avondeten gaat halen eerlijk gezegd :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:56
Dat ligt eraan hoe laat hij in gedachten heeft, uur of 23:00 zal het we klaar zijn :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:52
Gisteren weer Iberico ribs.
De ene met Blues Hog rub en saus en de andere met peper en zout en Noskos BBQ saus.
Ik vond de eerste het lekkerst, maar beiden waren zalig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZ-NaRYIrupFbcN5aQngU9fSuC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k5PKQR9imyvbSp87REORHHST.jpg?f=fotoalbum_large

Na 3 uur op 105-110C tijd om te wrappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pp5wIUn_hSXnOsbSr12oeAkPUqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHsrSoVn6tPol5Va9KbOuJU5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1g64v6zeOiukwAOM-BuZW5-srY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jsCSg3uzLc2TRkCCrAaf4VLj.jpg?f=fotoalbum_large

2 uur later uitpakken en sausen maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbLUeyetZfXsvCG2QzzQRm6r6tg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PP50Ku9bpPPDQLiaKqAa2sIt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXV6DAs-4oB1aGFttC2tuigex30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynH67vU4XzDGlkhDF5MQZYYu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kltb2a9mmQFb9atFPqT8Nd5O7Og=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bHRR45P1WPkgpFplasoY6OF.jpg?f=fotoalbum_large

Half uur later, eten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrwgbk8q5OnNYsfWnYuW7X4IxZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60Ec78gI78ryRchRzlSpOW0s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzMb6rQ_pE6zMXPQNfOocjvzgRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8wD2qiFNOBbFw96Q70ONSdp2.jpg?f=fotoalbum_large

Fall off the bone, daar houden wij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Luuk1983 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:40:
[...]

Het is in principe voor morgen, maar als het op tijd klaar is ook voor vanavond. Tot nu toe is het iedere keer ruim op tijd klaar geweest eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
Martijn1990 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:49:

[Afbeelding]
Hij blijft nu al een tijdje op 63 graden hangen en geeft best een aardige bark. Al inpakken of nog even wachten? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uq1czpQwODi02ItqDfdbGKXPMQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v6DkkiJ6LtViH47DmvSb5DuA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Martijn1990 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:42:
[...]

Hij blijft nu al een tijdje op 63 graden hangen en geeft best een aardige bark. Al inpakken of nog even wachten? [Afbeelding]
Inpakken joh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik doe dat zelf eigenlijk nooit met het idee dat als hij langer de tijd heeft het zachter wordt. Maar eerlijk gezegd nooit getest, het is meer het idee dat ik heb oOo

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
Luuk1983 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:23:
[...]

Ik doe dat zelf eigenlijk nooit met het idee dat als hij langer de tijd heeft het zachter wordt. Maar eerlijk gezegd nooit getest, het is meer het idee dat ik heb oOo
Helemaal niet inpakken? Lijkt me dat hij dan droog kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn1990 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:26:
[...]

Helemaal niet inpakken? Lijkt me dat hij dan droog kan worden?
Laat dat kan maar weg hoor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:33

Dennis1812

Amateur prutser

Dan word het echt niet perse droog hoor.

Als ik de tijd heb pak ik ook niet in. Qua malsheid/sappigheid gewoon zeer goed.
Met een hele mooie bark dan.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
Luuk1983 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:40:
[...]

Oke, je hebt gelijk denk ik 😂 76 graden kern nu en moet nog een uur rusten straks. Geen probleem, hij is gelukkig vooral voor morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:55
Martijn1990 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:01:
[...]

Oke, je hebt gelijk denk ik 😂 76 graden kern nu en moet nog een uur rusten straks. Geen probleem, hij is gelukkig vooral voor morgen!
Laat je hem toch gewoon niet rusten. Ik zie daar de meerwaarde echt niet van in. Behalve wanneer hij om 16:00 klaar is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
barrymossel schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:37:
[...]

Laat je hem toch gewoon niet rusten. Ik zie daar de meerwaarde echt niet van in. Behalve wanneer hij om 16:00 klaar is...
Ik heb hem nog niet eerder echt laten rusten. Was dit keer wel benieuwd naar het verschil tussen wel of niet rusten :)

84 kern nu, dus komt in de buurt. Nog even om na te denken over wel of niet rusten. Hebben op zich niet per se haast om te eten, naast het feit dat ik wel honger heb 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Martijn1990 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:40:
[...]

Ik heb hem nog niet eerder echt laten rusten. Was dit keer wel benieuwd naar het verschil tussen wel of niet rusten :)

84 kern nu, dus komt in de buurt. Nog even om na te denken over wel of niet rusten. Hebben op zich niet per se haast om te eten, naast het feit dat ik wel honger heb 😂
Als je gaat pullen, dan lijkt het mij niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:55
Martijn1990 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:40:
[...]

En? Smaakte het?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zo, bbq is op temperatuur (tegen de 90°) en de worst ligt er op met wat beuken en kersen hout.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvZZrhcqvnK-KlivLshizGVjhVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QII8QW7o0Lcil3nOOU5pmyJ4.jpg?f=fotoalbum_large

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
Ja was top! Lekkerste van de 3x tot nu toe. Heeft er wat langer op gelegen omdat de temp iets lager en stabieler was en voor het eerst laten rusten. Ook met inpakken roomboter erbij gedaan, had ik vorige keer niet. Dus al met al 3 verschillende factoren, dus geen idee waar het door kwam 😁 Viel bij iedereen ook goed in de smaak!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Warm roken ging toch vlotter dan gedacht. Uurtje later zit de worst al op 65°. Nu maar even buiten laten afkoelen, de temperatuur iets op laten lopen in de BBQ en dan tegen etenstijd nog even opwarmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UluY3ERqflZJ-wHjjofovFaCPwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41IdIjBNzaQjw6FIkHSn7v7h.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: het eindresultaat was erg smakelijk, lekker gerookt, sappig :9~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJlDEukPgFNOhyPiHgnHr_iEry4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HRV5Prx35fX1zCtnPQLwDPao.jpg?f=fotoalbum_large

En goed om te weten dat het in principe dus in 1 uur kan.

Dit was overigens dus met een dubbel indirecte setup in de GG Compact. After market D&C systeem met onderin deflector plates, daarboven een pizzasteen en daarboven het rooster. Vooral ook omdat het rooster met de twee worsten vrij vol lag en ik wilde voorkomen dat de buitenste ring van de worst boven de directe hitte zou liggen die langs de deflector komt.

[ Voor 44% gewijzigd door Orion84 op 04-12-2022 18:08 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb voor vrijdag een cote de boeuf aan 1 stuk (~ 5 kilo) op de planning staan.
Normaal mak ik een (enkele) cote de boef) op de braai, nu wil ik 'm indirect low&slow garen op de kamado.
Iemand hier ervaring mee?
Ik wil het stuk dus pas aan tafel aansijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwwVatMxGZUOQ4uaftgWhkPY30M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/288J0LVDleztzpn1M2WGj2HJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/staZuGgFdwXse3TPP5xwwC5gjps=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zzxq2ZXzAJefe0oVwtucFZTf.jpg?f=fotoalbum_tile

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
So_Surreal schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:19:
Stomme vraag wellicht, maar waar staat het product number en het serial number bij een Kamado Joe Classic 2?
Onder de topvent, bovenop de dome (aan de buitenkant). Om maar even iets anders te roepen als: in het boekje...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Chevy454 schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:20:
[...]

Onder de topvent, bovenop de dome (aan de buitenkant). Om maar even iets anders te roepen als: in het boekje...
Ben benieuwd of dat er bij elk model op dezelfde plek staat.. Bij mij staat onder de topvent (op kamado zelf dus) enkel de productie datum. Tevens ook op topvent zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Source90 schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:26:
Ben benieuwd of dat er bij elk model op dezelfde plek staat.. Bij mij staat onder de topvent (op kamado zelf dus) enkel de productie datum. Tevens ook op topvent zelf.
Bij mijn Masterbuilt en Kamado Joe Junior staat daar het serienummer. Is dus iets wat iets vanuit het Kamado Joe zo gedaan wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 04-12-2022 20:41 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@Koffie
Als ik me goed herinner heeft heston blumenthal een dergelijk stuk ooit eens in de oven klaargemaakt voor een tv programma.

Misschien en kan je die aflevering proberen terugvinden om inspiratie op te doen.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Yalopa schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:19:
@Koffie
Als ik me goed herinner heeft heston blumenthal een dergelijk stuk ooit eens in de oven klaargemaakt voor een tv programma.

Misschien en kan je die aflevering proberen terugvinden om inspiratie op te doen.
thx, ik ga ff googlen. Die vent schijnt wel iets van koken af te weten geloof ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Geen ervaring met een stuk van 5kg. Enkel de kleinere van een kilo of wat.
Wil wel even zeggen dat ik het een mooi stuk vind!

Hopelijk deel je je werkwijze en resultaat. Geniet ervan!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:58
Heerlijk, een nieuw topic waar ik mij op kan abonneren! Sinds deze week ben ik een Kamado Joe Classic II rijker.
Ik ben al gewaarschuwd voor de ‘accessoire-vortex’, maar ik ben er al volledig ingezogen :D .

Komend weekend de first cook: smoked en slow-cooked beefribs! :9~

                           

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:36

Taygeta

KTM 790 Adventure

Gefeliciteerd!
Over Kamado Joe Classic II en accessoires gesproken.
Ik ben nog steeds op zoek naar een dripping pan die ik op de deflector plate kan leggen.(dus het liefst dezelfde grote)
Heeft iemand nog tips?
Ik heb de afgelopen tijd met alufolie een bakje gemaakt met wisselend succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:28

skoozie

SCSI

Taygeta schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:47:
Gefeliciteerd!
Ik ben nog steeds op zoek naar een dripping pan die ik op de deflector plate kan leggen.(dus het liefst dezelfde grote)
Heeft iemand nog tips?
Een BBQ van de action van een paar euro, de schaal waar normaal de briketten in gaan past mooi op de platesetters. zo een:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KuOI55VcDott_VLnJUnrpm_4ve4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/RPxlB7gJoC6RQ5sYqIBPVAw0.gif?f=user_large

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:35
Koffie schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:21:
[...]

thx, ik ga ff googlen. Die vent schijnt wel iets van koken af te weten geloof ik :+
Staat zoiets ook in een van zn kookboeken (Heston Blumenthal Thuis), met beenmergsaus. Kan je vertellen, die saus is echt geweldig.
Kan wel ff een screenshot voor je maken als je wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:05
Henkie_NtA schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:06:
[...]

Staat zoiets ook in een van zn kookboeken (Heston Blumenthal Thuis), met beenmergsaus. Kan je vertellen, die saus is echt geweldig.
Kan wel ff een screenshot voor je maken als je wil.
Omdat ik zelf ook wel benieuwd was: O-)
For the bone-marrow sauce:
2kg beef stock
100g unsalted butter
250g peeled and finely sliced shallot (approx. 5 banana shallots)
150g white wine
100g Dijon mustard
10g sherry vinegar
15g lemon juice
100g bone marrow, rinsed and diced (ask the butcher)
20g flat-leaf parsley leaves
20g chives
10g tarragon leaves
Salt and black pepper

To start the bone-marrow sauce, pour the beef stock into a large saucepan and place over a high heat. Bring to the boil and allow the liquid to reduce by three-quarters until 500g remains (approximately 25 minutes).

In the meantime, melt the butter in a medium saucepan and cook the shallots for approximately 7–10 minutes until they are light brown in colour. Add the wine and allow to reduce by three-quarters.

Remove the shallot pan from the heat and add the Dijon mustard. Stir thoroughly before adding the reduced beef stock.

Add the sherry vinegar and lemon juice and whisk until all the ingredients are fully incorporated.

Gently heat the sauce and when hot, add the diced bone marrow and remove the pan from the heat. The bone marrow should soften but not melt. Finely chop the herbs and stir them into the sauce. Season with salt and freshly ground pepper and pour into a warm jug.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
KillaZ schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:09:
[...]

Omdat ik zelf ook wel benieuwd was: O-)

[...]
Jup dat is hem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Gefeliciteerd!
Heeft iemand nog tips?
Ik heb een RVS dienblad gekocht en wikkel deze in met aluminiumfolie.
Snel schoon te maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Leftovers van de rookworst :9~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTzLTwXJugbOs1DoRwvgLNatAVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pffiNSeVmjv6xugGcdwK8ikP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta

Taygeta

KTM 790 Adventure

skoozie schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:56:
[...]

Een BBQ van de action van een paar euro, de schaal waar normaal de briketten in gaan past mooi op de platesetters. zo een:
[Afbeelding]
ASS-Ware schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:47:
[...]

Ik heb een RVS dienblad gekocht en wikkel deze in met aluminiumfolie.
Snel schoon te maken.
Top! Thanks voor de tips! Ik ga eens even kijken. Het zijn dus geïmproviseerde oplossingen 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-10 16:21
Wat gebruiken julllie als spaces tussen de heat deflectors en de pizzastone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 22:42
So_Surreal schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:12:
gewoon het rooster: deflector ->rooster->pizzasteen

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taygeta

Taygeta

KTM 790 Adventure

So_Surreal schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:12:
Bouten en die keer daarvoor rvs klemmetjes van +/- 1 cm die ik nog had liggen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Taygeta schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:33:
[...]

[...]

Top! Thanks voor de tips! Ik ga eens even kijken. Het zijn dus geïmproviseerde oplossingen 👌
Heb onlangs de Smokeware gekocht naar aanleiding van deze video
YouTube: These 5 grill accessorie

[ Voor 14% gewijzigd door Source90 op 07-12-2022 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:39
Gefeliciteerd!
Heeft iemand nog tips?
Ik ben zeer blij met deze: https://www.bol.com/nl/nl...ip-tray/9300000048454537/

zijn niet te hoog, passen in de KJII tussen deflector en roosters en gaan prima in de vaatwasser.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DhrvanB
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-10 17:01
Orion84 schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:57:
Zo, bbq is op temperatuur (tegen de 90°) en de worst ligt er op met wat beuken en kersen hout.

[Afbeelding]
Ziet er super uit! _/-\o_

Ik heb worst indirect nog niet helemaal onder de knie. Bij mij is het te vaak iets rubberachtig/knakworst textuur.

Dit is een goede motivatie om maar weer een poging te wagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:04

Exigence

dnkroz

Gefeliciteerd!
Heeft iemand nog tips?
Ik gebruik zelf al tijden een RVS bierdienblad van 36cm: https://www.vanhattemhore...enblad-rvs-36x6-cm-19637/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:55
fender89 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:28:

....Volgende week volgt levering. Hopelijk kan ik t.z.t. wat culinaire bereidingen hier delen. :) ;)
Nou, inmiddels dus de BGE en allerhande accessoires ontvangen. Dus moest-ie natuurlijk even uitgeprobeerd worden...
Gezien het de eerste sessie was, rustig begonnen en niet boven de 200graden uitgekomen. (Conform de adviezen op het i-net, voor wat het waard is ;)

Geen culinaire hoogstandjes, die komen nog wel, maar een uit de kluiten gewassen hamburger. Wat heet, 500gram (..kwaliteits gehakt van de boer..), platgeslagen en nog een beetje rozé bereid.
Het Turks brood is ook volledig op de kamado bereid. Dat ging allemaal prima.

De aardappelen waren helaas niks geworden, dus die hebben het veld moeten ruimen ;)
De burger smaakte top!

Wat fotootjes 'voor de leuk'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oj7uWDljHKK0dcxWNU55ysIbYXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFqjKdIV5nF1ZLIIKy2BxVGM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRVuZzB9f_rkOD6Xc15xxSBPpFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWU62OzJxzHkE6w9HvXgoT81.jpg?f=fotoalbum_large

Komende periode staat sowieso nog op de planning:. Beercan chicken en gerookte crème brulee (beiden nog nooit eerder gemaakt..)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
Inbranden op 200 graden voor ongeveer 2 uurtjes is er toch voor dat alle fabrieksrestjes er uit zijn gebrand en dat deze niet in je eten terecht komen?
Eet smakelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door ASS-Ware op 09-12-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fender89 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 20:08:
[...]

Nou, inmiddels dus de BGE en allerhande accessoires ontvangen. Dus moest-ie natuurlijk even uitgeprobeerd worden...
Gezien het de eerste sessie was, rustig begonnen en niet boven de 200graden uitgekomen. (Conform de adviezen op het i-net, voor wat het waard is ;)

Geen culinaire hoogstandjes, die komen nog wel, maar een uit de kluiten gewassen hamburger. Wat heet, 500gram (..kwaliteits gehakt van de boer..), platgeslagen en nog een beetje rozé bereid.
Het Turks brood is ook volledig op de kamado bereid. Dat ging allemaal prima.

De aardappelen waren helaas niks geworden, dus die hebben het veld moeten ruimen ;)
De burger smaakte top!

Wat fotootjes 'voor de leuk'

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Komende periode staat sowieso nog op de planning:. Beercan chicken en gerookte crème brulee (beiden nog nooit eerder gemaakt..)
Mooi man! Wou dat ook mijn Egg nog zo maagdelijk wit vanbinnen is :$ wat heb je aan accessoires erbij?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo, net terug uit Culemborg van de BBQ kerstmarkt. Was weer een leuke dag :Y)
Lekker de braai staan opstoken en heerlijke kippendijen en grillworst bereid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vD1Yo4Erulv3HMfLc0BGzvU_odw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5WQmisS5rcy8dj78xTXCtFBd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTFkV3esjrWOVURU91MSagL_lL8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9sZ61zeePpBHEexPtqoSiDZd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5fXZVxztdGTu_h-m-PGaKJ5cf4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XiryrnDKMWjU1MXh79HvqePW.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2W7uODrzc4q605V3cyzKi_56fg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rulMs2P1Q4FGZQzuAPXmchHg.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:32:
Ik heb voor vrijdag een cote de boeuf aan 1 stuk (~ 5 kilo) op de planning staan.
Normaal mak ik een (enkele) cote de boef) op de braai, nu wil ik 'm indirect low&slow garen op de kamado.
Iemand hier ervaring mee?
Ik wil het stuk dus pas aan tafel aansijden.

[Afbeelding][Afbeelding]
Deze Gisteren bereid op de kamado.
Uiteindelijk besloten het redelijk simpel te houden. Ik heb een mix gemaakt van T-Rex white, Smoke&BBQ Italian en een flinke hoeveelheid versgemalen peper.
Het stuk vlees eerst met wat knoflook-olijfolie ingesmeerd en daarna met de mix ingerubt. Vervolgens het stuk indirect op het rooster, dometemp zo rond de 120 graden,
In zo'n 3 uur tijd naar een kern van 55 graden gebracht.

Op de braai nog wat aardappeltjes gepoft en wat kleinere aardappeltjes in een skillet opgebakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l493mysYnqg5SJbEXtHRLOfSvRg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Ptfmu0tGXbILnLtn9TuW9oU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgGGz8UTdUtnIiZBueN7aXMZTnw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0K7xRUV781XyZRKxUroUU4jt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7rZ-NNojM41-Y1gMIWVmY20ols=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dNBKVqg7kcr2m0xIckmDvPOR.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9tt7VFGP_NV2PK1DHrietEYEgM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOgSowV0Df0F6IQJ8V0b8T7K.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bamTcvNJejk_u4aa55qv4cNuDKQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gm9kTM5jcUp7RNEGdoDfTmO8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9FBLuvuYLHtGRPzrIgJdbrGoe4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qfoyAe1OmQQuxF6wL50QBN9f.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MavK_nTckSk_idx1_m7jmo7yYjI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9FzCc1dupihcKWyPxmk6h4PU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJivvSVdMyDBT6PRHVqhoHvoPUM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KhPhJDyTFxFM6YXsqpgorXX4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKZaMLKo2P6jH1r8ODhTMR0FqXM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3J26b53Y7WkrlU7m23IXjvFT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5HuIMuA9bg8-_dxq3Mo70GJVMg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0T98YvSaaiOqQ5kfKTdZMwuo.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan19821
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-10 16:15
Gefeliciteerd!
Heeft iemand nog tips?
Ik gebruik zelf de pizzapan van de Ikea. Deze kost 7 euro, elke keer even inpakken met aluminiumfolie en bij de volgende sessie verversen. Werkt perfect. https://www.ikea.com/nl/n...izzaplaat-grijs-00456684/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Daan19821 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:35:
[...]

Ik gebruik zelf de pizzapan van de Ikea. Deze kost 7 euro, elke keer even inpakken met aluminiumfolie en bij de volgende sessie verversen. Werkt perfect. https://www.ikea.com/nl/n...izzaplaat-grijs-00456684/
Nice! Die ga ik ook bestellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:55
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:48:
[...]

Mooi man! Wou dat ook mijn Egg nog zo maagdelijk wit vanbinnen is :$ wat heb je aan accessoires erbij?
Accessoires:
  • 5-delige Eggspander
  • Conveggtor
  • 2 x Half Conveggtor Stone
  • 2 x Half Grid Gietijzer
  • 1 x Half Moon Plancha
  • 1 x Half Grid Geperforeerd
  • Carbon Steel Wok
  • Druippan conveggtor large
  • BGE Steel Fire Bowl Large
  • BGe Kiphouder met bierblikhouder (..voor de Beercan Chicken ;-)
Denk dat ik voorlopig wel voldoende voorzien ben ... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12-10 10:48
Iemand ervaring met Bavet reverse sear method? Wilde dit jaar een Bavet doen ipv Picanha, mij vraag is eigenlijk is dit een mogelijkheid of raden jullie dit niet aan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Bavette hoef je niet te garen meestal, vrij dunne lap, die kun je gewoon afgrillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
BaBoK schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:39:
Iemand ervaring met Bavet reverse sear method? Wilde dit jaar een Bavet doen ipv Picanha, mij vraag is eigenlijk is dit een mogelijkheid of raden jullie dit niet aan?
Ik doe de meeste stukken rundvlees met de reverse sear methode. Mijn koelkast staat op 4 graden en de bavette is dik genoeg om nog koud te zijn van binnen als de buitenkant onderhand zwart is. Ja natuurlijk kan je vlees van tevoren eruit halen, maar ik heb niet het idee dat de kwaliteit dan ten goede komt. Het enige waar je een beetje op moet letten is dat de randen niet té droog worden met reverse sear.

Oh en minimaal een dag van tevoren dry brinen is awesome :D

Deze was reverse sear: Luuk1983 in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:07:
[...]

Ja natuurlijk kan je vlees van tevoren eruit halen, maar ik heb niet het idee dat de kwaliteit dan ten goede komt. Het enige waar je een beetje op moet letten is dat de randen niet té droog worden met reverse sear.
Volgens mij leg je hier precies uit waarom het de kwaliteit ten goede komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

-

[ Voor 98% gewijzigd door Koffie op 12-12-2022 14:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bavette doe ik nooit reverse sear, gewoon een beetje schuiven tussen direct en indirect tot hij medium-rare is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Het kan wel, als het een dikke is, maar verwacht geen hele dikke korst en roze van binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:17
Kan uitstekend als je bavette wat groter is. Prima ervaringen mee. Vond hem met reverse sear malser dan op de traditionele manier bereid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 08:59
Zijn er hier nog kamado fanatiekelingen met ervaringen met een hele kalkoen?

Ben van plan voor het kerstdiner een hele kalkoen op de kamado te maken volgens onderstaand recept:
https://thebbqbuddha.com/big-green-egg-thanksgiving-turkey/

Zit alleen nog even te puzzelen met het nat pekelen vooraf. In bovenstaand recept wordt een kant en klare pekel gebruikt maar welke verhoudingen zout/suiker/water moet ik aanhouden voor een kalkoen van 4-5kg?

Mijn beoogde stappenplan:
1. Kalkoen 24 uur nat pekelen
2. Kalkoen 24 uur drogen in de ijskast (voor knapperige huid)
3. Dry rub aanbrengen en een paar uur slowroasten in de kamado volgens bovenstaand recept

Verder geen vulling in het beest, dat schijnt klef te worden in de kamado. Eventueel maak ik deze apart en serveer ik het met een aantal sides.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:45

Tomatoman

Fulltime prutser

@Grimmie187: 24 uur nat pekelen is ideaal, omdat dat lang genoeg is om het zout maximaal in het vlees te laten trekken. Langer pekelen heeft geen zin. Bij korter dan 24 uur pekelen moet je meer zout gebruiken om te compenseren voor de inwerktijd en wordt het een beetje gokken hoeveel zout in die tijd in het vlees trekt.

Voor varkensrack en gerookte zalm houd ik bij 24 uur pekelen aan: 2% zout, 1% suiker. Ik zou dat ook bij jouw kalkoen aanraden. Als je 4 liter water gebruikt, doe je daar dus 80 gram zout en 40 gram suiker in. Voordat de kalkoen op de barbecue gaat, zou ik de huid nog extra kruiden met een droge rub.

Ik ben benieuwd of anderen hier anders tegenaan kijken :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:18

copykat

Good copy isn't bad

Ik heb de laatste 3 bavette's gevlinderd en gevuld en dan als rollade eerst iets garen en dan nog even searen voor een crispy laagje.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76MaREKkY_muD0nelKrW5QycZVc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/amN9Av1hloABI3xFkoy0jJJF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzT9Hnbnx87nXbDGN3fSOb7oE9k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3DSyQ1WnvqEUdP3qK9hTa0K.jpg?f=fotoalbum_large
wel even slagerstouw gebruiken. En om op te stijven voor t binden eerst even in de folie rollen en in de koelkast leggen.

De platte versie is inderdaad vermoedelijk porties snijden en die direct searen en meten met je temperatuur prikker om de medium rare te houden.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Grimmie187 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:52:
Zijn er hier nog kamado fanatiekelingen met ervaringen met een hele kalkoen?

Ben van plan voor het kerstdiner een hele kalkoen op de kamado te maken volgens onderstaand recept:
https://thebbqbuddha.com/big-green-egg-thanksgiving-turkey/

Zit alleen nog even te puzzelen met het nat pekelen vooraf. In bovenstaand recept wordt een kant en klare pekel gebruikt maar welke verhoudingen zout/suiker/water moet ik aanhouden voor een kalkoen van 4-5kg?

Mijn beoogde stappenplan:
1. Kalkoen 24 uur nat pekelen
2. Kalkoen 24 uur drogen in de ijskast (voor knapperige huid)
3. Dry rub aanbrengen en een paar uur slowroasten in de kamado volgens bovenstaand recept

Verder geen vulling in het beest, dat schijnt klef te worden in de kamado. Eventueel maak ik deze apart en serveer ik het met een aantal sides.
Wij doen al jaren de kalkoen op de Weber met kerst.
Pekelen doen we nooit, wel vullen.
Ketel op 180C, ongeveer een uur per KG en hij is altijd erg lekker.
Dit jaar voor het eerst op de kamado, maar dat zal niet veel anders zijn, behalve niet meer halverwege briketten bijvullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 17:37
Heeft iemand hier ervaring met het repareren van kleine beschadigingen aan de buitenkant van hun Kamado?

Na wat onderzoek kom ik er op uit dat dit met 'koud emaille' moet worden gedaan.

Grill Guru biedt dit aan op hun website:
https://shop.grillguru.com/products/grill-guru-tup-grey-ceramic-glaze

Bastard levert zelfs een reparatiekit mee met hun modellen.

Echter deze zijn grijs of matzwart en mijn Kamado is zwart glanzend.
Online vond ik wel deze:

https://de-egel.com/detail/1823217/zwart.htm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6E_CKM9E47dI5KhfJCEZI8zP9I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZRSCGyCk1d5pOfgpYnRufPps.jpg?f=user_large

Zou dit werken?

[ Voor 8% gewijzigd door Pusherman_ op 15-12-2022 11:20 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voor morgen heb ik de lunch op werk op de planning staan.
Maandag 2 stukken procureur uit de vriezer getrokken en in de koelkast in de braaihok gelegd. Ontdooit natuurlijk voor geen meter met dit weer.
Gisteren in de rub gezet en vanmiddag om 1 uur op de bbq gelegd met wat perzikhout. Het duurde dik een half uur voor er een temperatuur boven nul gemeten kon worden in de kern :o
Het is nu bijna 9 uur verder en we gaan richting de 85 graden. Omdat ik de tijd heb, heb ik deze keer niet ingepakt en lekker de stall zijn gang laten gaan.
Af en toe wat whisky en rub eroverheen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_izIdaBaHVOqgfoyHhHuJjwkbA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Pwg37sV6sFZbec0BFGnejm4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_15adJbSRsTxaTi423RXva2zWU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJFkGI9x2DCCi5UpI4EaFyCR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehBPvojnaCV2X8MCycWPwuyaxSo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFOxVgS5MfZBEFA1usoFlxs0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPK-fv-0DA9Ri1a7LS9WsSodgdw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V97xPEchtUa8z9H7wuWoD6BH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXXUB1khtrXgWe3zBOIv0pkT21Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EdAY5v3YNue0NJSOuDANaVJc.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:27
Heb je hem ook geïnjecteerd @Koffie en zo ja waarmee ? Ik ga de dag van kerstavond vroeg opstaan om 2.5 kg te doen. Ik heb monkey shoulder whiskey, maar ook 2 peated whiskeys staan. Mijn plan was rubben, overnacht in de koelkast laten staan en tijdens het garen dus appelsap en whiskey te sprayen (ipv te lakken met een kwast)

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

loewie1984 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:14:
Heb je hem ook geïnjecteerd @Koffie en zo ja waarmee ? Ik ga de dag van kerstavond vroeg opstaan om 2.5 kg te doen. Ik heb monkey shoulder whiskey, maar ook 2 peated whiskeys staan. Mijn plan was rubben, overnacht in de koelkast laten staan en tijdens het garen dus appelsap en whiskey te sprayen (ipv te lakken met een kwast)
Nee niet geïnjecteerd. Één keer eerder gedaan, maar vond het niet lekker.
Normaal pak ik altijd in, deze keer tijd (want ruim genoeg de tijd). Normaal met inpakken heb ik altijd meer dan genoeg vocht voor bij het pullen.
En mocht je nou echt te weinig vocht hebben: cola toevoegen tijdens het pullen :Y)

Persoonlijk zou ik geen peated whisky gebruiken trouwens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 07:23
Bavette doe ik altijd direct. Egg op +\- 200 graden en dan 4x 2-2,5 minuut ongeveer afhankelijk van de dikte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3LnlTYTm8ksbHE0xF_fXMPPHLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgzb0CKH9tvYqm8TQP0JcTto.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:01:
Voor morgen heb ik de lunch op werk op de planning staan.
Maandag 2 stukken procureur uit de vriezer getrokken en in de koelkast in de braaihok gelegd. Ontdooit natuurlijk voor geen meter met dit weer.
Gisteren in de rub gezet en vanmiddag om 1 uur op de bbq gelegd met wat perzikhout. Het duurde dik een half uur voor er een temperatuur boven nul gemeten kon worden in de kern :o
Het is nu bijna 9 uur verder en we gaan richting de 85 graden. Omdat ik de tijd heb, heb ik deze keer niet ingepakt en lekker de stall zijn gang laten gaan.
Af en toe wat whisky en rub eroverheen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik vind het wel goed zo ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKL0tpAOG3qJOkmT9nlDnrI0Rbk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FOJQv7q3E0slbtahufPo5tJo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StJPqrb1n9T96WOjnGZUHm2QW6k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWmrQdF193aGjXjsHEndVOEz.jpg?f=fotoalbum_tile

Gepulled en daarna nog wat rub, cola en honey whisky eroverheen. Alufolie eroverheen en de bak terug op de q. Alles van de kamado gesloten en nog heel even wat temperatuur geven.
Zometeen laten afkoelen en dan morgn voor de lunch weer opwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:30
Thanks voor de tips ik ga zondag eens aan de slag voor een pulled pork, ga ‘s ochtends beginnen en dan is het voor bij het diner, dan moet je dus wel inpakken?

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
-Jaap-io schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:26:
Thanks voor de tips ik ga zondag eens aan de slag voor een pulled pork, ga ‘s ochtends beginnen en dan is het voor bij het diner, dan moet je dus wel inpakken?
Inpakken tijdens het bereiden versnelt het en houdt het vocht binnen.
Inpakken na bereiden doe je sowieso, zeker als je te vroeg klaar bent.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

-Jaap-io schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:26:
Met inpakken vang je idd vocht op (smaak!) maar versnel je het proces tijdens de stall.
Dit is de grafiek van 1 van mijn procureurs gisteren, omdat ik tijd zat had heb ik 'm dus niet ingepakt. Dat zie je duidelijk terug in de temperatuur. Zo rond 5 uur bereikt hij 67 graden, om vervolgens daarop te blijven hangen en zelfs te zakken. Pas rond half 7 kwam er weer schot in de zaak.

edit: Die boost aan het einde is omdat ik 'm in een bak heb gelegd en die goed afgedicht met alufolie.
Je ziet daar dus heel goed wat inpakken doet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtHWJiNapLSkSwu2TOLWdASnRgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zn3XgHJwheurn4rl5u3qloFs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Koffie op 16-12-2022 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:30
leuk om te zien, bedankt voor de toelichting en grafiek!

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En weer doorrrrrr!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNGuOi-MbihqhcTVCYzZ4Ciw5Js=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7IKySR4OEGvBPWjOwz8eove.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsVrrbQ1mYbUgKDYx0S3pESDLLU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRfVVQwqqQ18YpANNntMtCkK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ns41BWnE2XVAPz5dlAfRgRHB-xs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9vjEaGyZuMLSEb3GISGY89iY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfHb8FMs4h0SwfQQswQDxjluw3w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4xXBthCv3DvW8HwYQcF0Fb4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6Laqcgc-3d52gtfgqop6sbqfno=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHbm9GadxgnE06DMhBTIVKZK.jpg?f=fotoalbum_tile

Stukje buikspek met een marinade met een Indisch tintje (ketjap, sambal, suiker, olie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Niet helemaal een BBQ vraag maar wel toepasbaar voor een barbeque.

Het volgende is er aan de hand. Voor de kerst heb ik een stuk entrecote van 1,6kilo. Ik wil deze opwarmen tot een kerntemperatuur van 58 graden. (medium rare) Gezien het formaat vlees heb ik geen idee hoe lang dit gaat duren waardoor ik hem ruim van te voren wil garen.

Ik meen ooit bij een kookcursus gehoord te hebben dat je vlees urenlang op temperatuur kan houden. Dit zou als volgt gaan. Wanneer je de gewenste kerntemperatuur behaald hebt leg je het vlees in een oven dat enkele graden koeler is dan de kerntemperatuur. Indien de oven even warm of iets koeler is dan gaart het vlees niet verder door. Klopt dit? Is het inderdaad zo dat ze dit ook in restaurants doen?

Ik heb me suf lopen googlen, maar kan het antwoord niet vinden. Ik zie suggesties van 70 tot 80 graden, maar dan ben je volgens mij gewoon aan het doorgaren.

Edit: oh en als ik hem op deze manier op temperatuur kan houden, werkt dit dan ook met de reverse sear methode. Oftewel: op temperatuur houden en vervolgens even afbakken wanneer je hem wil gaan eten.

[ Voor 19% gewijzigd door Isniedood op 16-12-2022 14:47 ]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-10 09:24
Isniedood schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:43:

Het volgende is er aan de hand. Voor de kerst heb ik een stuk entrecote van 1,6kilo. Ik wil deze opwarmen tot een kerntemperatuur van 58 graden. (medium rare) Gezien het formaat vlees heb ik geen idee hoe lang dit gaat duren waardoor ik hem ruim van te voren wil garen.

Ik meen ooit bij een kookcursus gehoord te hebben dat je vlees urenlang op temperatuur kan houden. Dit zou als volgt gaan. Wanneer je de gewenste kerntemperatuur behaald hebt leg je het vlees in een oven dat enkele graden koeler is dan de kerntemperatuur. Indien de oven even warm of iets koeler is dan gaart het vlees niet verder door. Klopt dit? Is het inderdaad zo dat ze dit ook in restaurants doen?

Ik heb me suf lopen googlen, maar kan het antwoord niet vinden. Ik zie suggesties van 70 tot 80 graden, maar dan ben je volgens mij gewoon aan het doorgaren.

Edit: oh en als ik hem op deze manier op temperatuur kan houden, werkt dit dan ook met de reverse sear methode. Oftewel: op temperatuur houden en vervolgens even afbakken wanneer je hem wil gaan eten.
Sousvide geen optie dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:23

medium rare is 54-55 graden. Ik zou in jou geval net als de post hier boven zegt voor sous vide gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Heb je een sous vide stick tot je beschikking? Zie evt t sous vide topic. Daar zoek je naar denk ik.
En dat gebruiken restaurants veel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Was sous vide al als optie genoemd? ;)
En anders een mooie voor op je kerstlijstje.

andere optie om de oven zo laag mogelijk te zetten, eventueel een pollepel tussen de deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SLice88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:04

Wat jij bedoeld over een 'oven' dat ongeveer dezelfde temperatuur heeft als het gegaarde product is gewoon een warmhoudlade. Dit is in de horeca vaak van het merk Alto Shaam. Misschien is dat het antwoord wat je zoekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Om maar niet "sous vide te roepen". Een gewone oven is daar niet precies gevoeg voor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ASS-Ware
Vandaag dik bevleesde spare ribs, ik was benieuwd.

Een avond van tevoren gerubt met Blues Hog rub.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MlSTI_nV9OnAPcZF9DW9sU9bVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqwyWT08Y7dJRDrC8TRd5OLd.jpg?f=fotoalbum_large

Op de BBQ gedaan, BBQ op 110C, na 3 uur ingepakt met cola, 2 uur later uitgepakt en Blues Hog original saus er op, terug op de BBQ.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6jNwFNy_M8gx7EUh7vC6Go5O0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cbpbaT59Z4Tz9k9umb83kLff.jpg?f=fotoalbum_large

En zo kwamen ze er vanaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqhxvKt3zbj1MTMKTRrHvNy1Zw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PrCgIV3FsfIeySnuUWzqP05q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWgsicEe7OYQK6ekMsd7tiG6vEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8BfwhNOgEJNcPnDoAE9QtLT3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4kjve4dMFehky0iY4z01sbVDx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kDYi2DMwSL4SSBlQiBbw7d6I.jpg?f=fotoalbum_large

Ze waren lekker, maar best droog.
Beetje tegenvaller.

Het toetje was wel geslaagd 🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuVjYxb8bUzmEiFh81fUGdiTxHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hlJ2Jz9C1VEtbhyviPK9VwMM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-JdaGDlhpukW3cn-Sh3jxQ_S6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1pwx7O1vZtlzo11m1SKIORY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmjwCj7L5gMmlPg8nM3p1O9g190=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxfMlBq3hSuC7ZoxQQF3gWTU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

We stonden vandaag bij Smokey Christmas bij Rookoven.
Door de drukte eigenlijk niet veel foto's gemaakt, dus omwille van spam geen foto's :P

vandaag voor het eerst (jawel) met een offset smoker gewerkt. Was even wennen, niet geheel mijn ding, maar aan het eind van de dag had ik het redelijk controle :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:16
@Koffie dr moet echt een evenementenkalender komen oid.
Ik had best ff langs kunnen komen in Nunspeet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:02

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Gisteravond was een mooie heldere avond dus een perfecte gelegenheid om zalm te roken, wat pompoen, ui en knoflook te garen met spaghetti met zelfgemaakte pesto. Yummie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDv8FjlneBHKe-OyzYK72eY3ork=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KsHL6NtRUpwRmKbfYIhGzATH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:49
copykat schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:43:
Ik heb de laatste 3 bavette's gevlinderd en gevuld en dan als rollade eerst iets garen en dan nog even searen voor een crispy laagje.[Afbeelding]

[Afbeelding]
wel even slagerstouw gebruiken. En om op te stijven voor t binden eerst even in de folie rollen en in de koelkast leggen.

De platte versie is inderdaad vermoedelijk porties snijden en die direct searen en meten met je temperatuur prikker om de medium rare te houden.
Met Kerst staat hier ook een bavette rollade op het menu van zo’n 1,8kg (samen met 3 Iberico spareribs in verschillende smaken). Nu lees ik diverse dome temperaturen en verschillende kern temperaturen. Het idee is om hem indirect te garen (met 2 blokjes kersenhout) tot 48C. Even eraf, platesetter eruit, en aanzetten tot 54C. Na 10 minuten rusten onder alu folie (losjes erover) aansnijden. Is dat ‘the way to go’ voor een mooie medium rare bavette rollade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Met kerst ga ik een brisket maken, mijn 2e tot nu toe.

De eerste brisket die ik maakte was er eentje van 2,2 kilo. Deze heb ik op mijn webertje gemaakt. quote van mijn post destijds:
Uit voorzorg de wekker gezet om 04:00 😮
Rond 04:45 lag de brisket op de bbq.
Rond 14:00 kerntemperatuur van 71 graden rond ruim een uur later 91 graden.
Daarna verder ingepakt en in een koelbox gelegd. Half uurtje voor opdienen nog even terug op de bbq in de folie.
Voor de eerste keer meer dan goed geluk (Y)
Dit jaar dus mijn tweede poging, iets meer ervaring en deze keer op een kamado in een buitenkeuken ipv een weberje midden in de tuin :+

Ik ga niet meer zo vroeg opstaan, dus het plan is om 'm er tegen bedtijd op te gooien en de volgende ochtend te kijken waar we staan en in te pakken. Warm houden gedurende de dag en dan weer even op de q voor het eten.
Iemand nog tips qua bereiding, injecteren, rub? Ik neig zelf naar injecteren met een runderbouillon en rubben met een koffierub? Maar eerlijk gezegd: ik moet me nog even inlezen want het is alweer 4 jaar geleden :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:18

copykat

Good copy isn't bad

GilbertvH schreef op zondag 18 december 2022 @ 15:12:
[...]

Met Kerst staat hier ook een bavette rollade op het menu van zo’n 1,8kg (samen met 3 Iberico spareribs in verschillende smaken). Nu lees ik diverse dome temperaturen en verschillende kern temperaturen. Het idee is om hem indirect te garen (met 2 blokjes kersenhout) tot 48C. Even eraf, platesetter eruit, en aanzetten tot 54C. Na 10 minuten rusten onder alu folie (losjes erover) aansnijden. Is dat ‘the way to go’ voor een mooie medium rare bavette rollade?
Ja maar vergeet niet dat het nog even na gaart in de rust tijd.
Ik zou 45C doen en dan 53C kern tijdens het searen met keren op alle zijden. (hij stijgt vast nog 1 a 2 graden door in de folie.) Heb je wat meer speling in de sear tijd voor die donkere crispy buitenkant.
Dan even inpakken , alu folie losjes er omheen.
Je andere voedsel klaar zetten en de borden enzo.
Uitpakken touwtjes er af halen en dan op tafel aansnijden.

Andere versie is adjuma of jalepeno zeer fijn snipperen met wat knoflook moes en zonnebloemolie oid. Even paar uurtjes in dat bad laten liggen. (gewoon de bavette in porties snijden en in dat mengsel wentelen.)
Adjuma is zeer smaakvol maar je moet wel van pittig houden. :*)

Als je liever rustig aan wilt doen kan je ook gewoon verse rode peper gebruiken. Groene jalepeno is ook niet erg heet.

Dan gewoon grillen en wat zout naar smaak toevoegen.
:9~
Reepjes op een broodje tussen een vers bolletje met verse bosui ringetjes en wat kruidenboter..... _/-\o_ :9~

[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 18-12-2022 18:28 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
Koffie schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:55:
Met kerst ga ik een brisket maken, mijn 2e tot nu toe.

De eerste brisket die ik maakte was er eentje van 2,2 kilo. Deze heb ik op mijn webertje gemaakt. quote van mijn post destijds:

[...]

Dit jaar dus mijn tweede poging, iets meer ervaring en deze keer op een kamado in een buitenkeuken ipv een weberje midden in de tuin :+

Ik ga niet meer zo vroeg opstaan, dus het plan is om 'm er tegen bedtijd op te gooien en de volgende ochtend te kijken waar we staan en in te pakken. Warm houden gedurende de dag en dan weer even op de q voor het eten.
Iemand nog tips qua bereiding, injecteren, rub? Ik neig zelf naar injecteren met een runderbouillon en rubben met een koffierub? Maar eerlijk gezegd: ik moet me nog even inlezen want het is alweer 4 jaar geleden :D
Beef Tallow (zuiver rundervet) bij het inpakken schijnt toch wel het ding te zijn tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Bij voorkeur Wagyu?

Guga foods heeft best veel Brisker videos. Wellicht inspiratie?

Ik heb te weinig brisket ervaring om zinnig advies te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12-10 10:48
Waar kopen jullie je vlees? Ik wil Bavette kopen en lokale slager heeft dit niet. Makro/Sligro voel ik niet alles voor omdat het me ook 1,5u tijd kost. Bestellen jullie soms ook online en zo ja waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:47

KoudeAardbei

Moderator

BaBoK schreef op maandag 19 december 2022 @ 04:03:
Waar kopen jullie je vlees? Ik wil Bavette kopen en lokale slager heeft dit niet. Makro/Sligro voel ik niet alles voor omdat het me ook 1,5u tijd kost. Bestellen jullie soms ook online en zo ja waar?
https://butchery.nl/ bevalt prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Zoek een echte slager die karkassen koopt ipv een voorgesneden vleesverkoper. die slager heeft per koe 1 bavette (eigenlijk 2 maar de andere kant heeft meestal litteken weefsel van de keizersnede wanneer de koe bevallen is). Als je de slager een beetje kent dan ga je dat krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UTRTXlm7zKjFIP3CXgGN1d6bUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hz0VJ7Dctb1SANqKj2mY51uA.jpg?f=fotoalbum_large
Deze had ik gisteren. Ik doe niet aan stukjes, ik koop het ganse ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
https://beefensteak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:45

Tomatoman

Fulltime prutser

Toevallig werk ik vaak op locaties die vlak bij een Hanos, Makro of Sligro zitten (maximaal 5 minuten rijden). Dan doe ik aan het eind van de werkdag even een boodschap. Sligro is daarbij vaak het lastigst om in mijn agenda in te passen, omdat de vestigingen meestal al om 5 of 6 uur dichtgaan.

Wat ook enorm helpt is dat onze koelkast nulgradenzones heeft. Als ik in het weekend vis op de barbecue doe, kan ik het daardoor al ergens halverwege de week kopen en veilig tot het weekend bewaren. Dat geeft wat meer flexibiliteit bij het shoppen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Er staat een heel lijstje in de topicstart: Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4

Zelf recent een aantal keer bij The Meatlovers besteld. Goede ervaringen mee. Zoals afgelopen week een stuk buikspek waar ik burnt ends van gemaakt heb.

Recept van Noskos gevolgd. In de rub gezet en in twee etages op de BBQ. GG Compact, dubbel indirect, rond de 130° met wat beuken en kersen chunks.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9x2MWT8h4eCK3JezMz9pgsRDqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ymw4DS74XmEEKucM7YH20u6x.jpg?f=fotoalbum_large

Geen foto’s van de tussenstappen (inpakken en daarna nog even onafgedekt met bbq saus), maar zo kwamen ze er uiteindelijk uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L45xg0bjWoZgDx2eINdB-3owYng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0tzXTYrXma3EW1XfVW1gPBP4.jpg?f=fotoalbum_large

En dit was er even later nog van over :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33dKFjLky920nB4EoBQJd4e3q84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgzwZ7KIvU3BaErQRdTg2XcL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Orion84 op 19-12-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:17
Ik ben ook nog vrij nieuw in het online slagerswereldje. Tot nu toe heb ik een prima ervaringen met In A Mood. Goede aanbiedingen met name. Ik heb daar toen entrecote, varkenshaas en picanha besteld. Ook prima selectie rubs en sauzen. Was allemaal van prima kwaliteit.

Voor Kerst heb ik heel saai een gourmetschotel besteld bij The Meatlovers. Meteen maar wat ossenhaas bij gedaan en wat iberico ribs. The Meatlovers zegt zelf dat je vers vlees van hen in de koelkast een week kunt bewaren. Ik vind dat zelf vrij lang. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit, want ik krijg vlees toch liever vers geleverd dan dat het al drie maanden ingevroren is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Als je lokale slager geen bavette heeft of kan bestellen dan moet je echt een nieuwe slager gaan zoeken.
Zelf bestel ik online meestal bij beefensteak. Mooi assortiment met veel stukken die je in NL ook bij een goede slager niet gaat vinden.

@Orion84 Als ik dat maak denk ik elke keer, dit gaat nooit op. 10 minutes later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

donleone83 schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:25:
Ik ben ook nog vrij nieuw in het online slagerswereldje. Tot nu toe heb ik een prima ervaringen met In A Mood. Goede aanbiedingen met name. Ik heb daar toen entrecote, varkenshaas en picanha besteld. Ook prima selectie rubs en sauzen. Was allemaal van prima kwaliteit.

Voor Kerst heb ik heel saai een gourmetschotel besteld bij The Meatlovers. Meteen maar wat ossenhaas bij gedaan en wat iberico ribs. The Meatlovers zegt zelf dat je vers vlees van hen in de koelkast een week kunt bewaren. Ik vind dat zelf vrij lang. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit, want ik krijg vlees toch liever vers geleverd dan dat het al drie maanden ingevroren is.
https://themeatlovers.nl/product/gourmetpakket-platinum

Die ziet er prima uit.
Maar die prijs...

Pagina: 1 ... 232 ... 347 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism