Poeh, bedankt voor de geweldige reacties met advies en uiteraard ook de smakelijk inspiratie fotos. Internet staat vol met 'reviews' wat eigenlijk een unboxing is en veel 'kijk mij eens iets lekkers maken' maar de 'waarom' vind ik weinig terug alsmede de 'van beginner naar ervaren'.
Als ik alle ervaring zo lees wordt het mij wel duidelijk dat het veel beter is om de Kamado's nog even links te laten liggen (met uitzondering dat er alvast een spaarpotje wordt aangelegd en of ik die dan voor een kamado ga gebruiken zien we dan wel). In zekere zin was dat bij mij zelf ook wel duidelijk, ik kon immers (nog) geen reden/uitleg geven waarom een kamado de voorkeur zou krijgen boven een 'ketel'.
@
Quadradial
De tip van een workshop vind ik een goeie en ga ik onthouden, wie weet is dat wel iets voor volgend jaar om te doen voor leering en om uit te zoeken of ik niet gewoon voldoende heb aan een ketel. Tevreden zijn met wat je hebt is ook belangrijk.
@
Typhone
Als je die lijst met filmpjes hebt, zou ik die graag willen bekijken. Ik mis vooral de 'hoe' moet ik het doen en visuele voorbeelden helpen altijd heel wat meer dan wat letters in een boek.
@
vectormatic
De van binnen rauw van buiten zwart was wat overdreven (niet altijd helaas). Mijn pogingen indirect was hoofdzakelijk het gebruik van die 'rekjes' die je aan de zijkant kunt zetten waar ik dan de kooltjes in leg. Niet de beste oplossing dus.
@
fxs81 en @
Hari-Bo
Ik heb meerdere boeken die zichzelf onder het onderwerp 'barbecue' scharen, echter zijn dat voornamelijk receptenboeken. Als het goed is komt vandaag wel 'het vuur de baas' binnen, heb hem ergens tweedehands kunnen vinden. Hij lijkt niet meer in druk te zijn. De 'hete vuren' en 'BBQ bijbel' ga ik naar kijken.
@
ixl85 valt weinig anders te zeggen dan top uitleg, bedankt.
Tijd om te gaan shoppen voor een MT57. Zo vanaf de website van Weber zou mijn voorkeur uitgaan naar de
E-5755. RVS rooster, lijkt mij fijner van een vergroomde. Geen desksel schanier (zoals bij de premium) die lijkt mij juist onhandig. Immers zit het bovenrooster niet in het midden en kun je minder invloed uit oefenen op de luchtstroom, klinkt dat logisch? Het premium model heeft wel een diffuser, maar ik heb niemand van jullie daar nog over gehoord. De spleten bij het onderrooster zijn niet recht maar hebben meer een P vorm, geen idee of dat een gimmick is of niet, maar dat viel me op.
Goede keus? (al denk ik dat alle MT's zullen bevallen

) Nu nog tijd en een winkel zoeken die er een paar heeft staan om te bekijken/voelen.