Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 213 ... 330 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 10:27
Pixelmagic schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:35:
Ehm, heb zonnepanelen maar zeker geen kvk daarvoor. De tijd dat je als ondernemer moest inschrijven om btw teruggave te krijgen ligt al even achter ons, of heb ik iets gemist ?
Volgens mij is dat per 2023 toch? Anywho; offtopic :)

https://niels.nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:10
Hydra schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:30:
Half Nederland heeft een KvK inschrijving vanwege zonnepanelen
ondernemer voor de belastingdienst, voor de BTW is iets anders dan een kvk inschrijving hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 10:27
Raymond schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:03:
ondernemer voor de belastingdienst, voor de BTW is iets anders dan een kvk inschrijving hebben.
Ah, okay. Dat wist ik niet. Ik ben zelf 'gewoon' ZZPer en als je je bij de KvK inschrijft doen ze meteen je BTW nummer. Ik wist niet dat het voor zonnepanelen anders loopt. Weer wat geleerd :)

Hoe dan ook; er zijn best veel mensen die op een of andere manier een pas hebben en je kunt die gewoon lenen. Daar ging het me vooral om.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:27

John

🚀

Ik heb een maand geleden The Bastard Compact gekocht. Afgelopen weekend de vijfde bbq-sessie gedaan hierop. Ik merkte toen dat de precision top al moeizaam dicht ging, maar nadat deze afgekoeld is zit het muurvast en is er geen beweging in te krijgen. Is het nu gewoon een kwestie van de bbq verwarmen zodat deze de precision top los komt of moet ik andere stappen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-03 19:59
Vroeger had je in België voor Makro ook een ondernemersnummer nodig of je moest het via je werk kunnen regelen ofzo dat je ook een pas kreeg. Maar al zeker 10-15 jaar krijgt iedereen die het wilt gewoon zo een kaart. Je kan zelfs om een dagpas vragen aan de balie in elke Makro hier. Ik ga er van uit dat dit voor de hele Metro keten zo is. Aangezien je met een kaart uit België zelfs in het buitenland een metro kunt binnenstappen zonder problemen. Maar het aanbod hier in Makro (België) is zeer beperkt geworden, 4-5 jaar geleden hebben ze winkel reorganisatie gedaan. Drank is een pak duurder hier dan bijvoorbeeld in Delhaize & carrefour. Een fles havana anejo especial (dus niks gewoon, maar lekker met vleugje limoen en cola) is in de Makro 2-3 euro duurder. En zo zijn er vele producten die je gewoon elders een pak goedkoper kan vinden. Wat wel top is, is de visafdeling, dat weet ik dat dit rechstreeks van de vismijn naar Makro gaat. Ik ga nog wel een keer of 2 per jaar naar de Makro, maar dat is meestal voor kruiden, koop ik grote potten van Metro zoals basilicum, tijm, paprika, oregano etc. Die zijn goed en zijn zeer goedkoop maar ook gewoon goed. Dat is zowat het enige (en bepaalde wijnen) waarvoor ik nog een klein ommetje maak om daar te zijn. Maar als het niet in promo staat dan is de makro zeker niet goedkoper als de plaatselijke winkel, dikwijls zelfs duurder

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
mn bbq handschoen heb ik gister gesloopt door de plate setter iets te lang vast te houden. Ben dus toe aan een nieuwe :+ (heeft zn werk wel goed gedaan, ik heb geen schade opgelopen, dus geen klachten van mij over de kwaliteit :P )
Zit er nog wetenschap achter BBQ handschoenen en zijn er handschoenen of handschoentypes die aan te raden zijn?
Als er handschoenen zijn waarmee ik toch af en toe iets onbenulligs heets kan beetpakken, zonder ze meteen te slopen dan houd ik me aanbevolen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:05:
mn bbq handschoen heb ik gister gesloopt door de plate setter iets te lang vast te houden. Ben dus toe aan een nieuwe :+ (heeft zn werk wel goed gedaan, ik heb geen schade opgelopen, dus geen klachten van mij over de kwaliteit :P )
Zit er nog wetenschap achter BBQ handschoenen en zijn er handschoenen of handschoentypes die aan te raden zijn?
Als er handschoenen zijn waarmee ik toch af en toe iets onbenulligs heets kan beetpakken, zonder ze meteen te slopen dan houd ik me aanbevolen :)
Ik gebruik de lashandschoenen van de Hornbach. Gebruik ik inmiddels 2 jaar en doen hun werk goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05 18:15
John schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:34:
Ik heb een maand geleden The Bastard Compact gekocht. Afgelopen weekend de vijfde bbq-sessie gedaan hierop. Ik merkte toen dat de precision top al moeizaam dicht ging, maar nadat deze afgekoeld is zit het muurvast en is er geen beweging in te krijgen. Is het nu gewoon een kwestie van de bbq verwarmen zodat deze de precision top los komt of moet ik andere stappen nemen?
Ik ervaar hetzelfde. Opwarmen en dan kom deze makkelijker los.
Of met je duimen de binnenkant wegdrukken terwijl je de top naar je toe trekt.

Nadat je deze opgewarmt hebt een beetje schoon borstelen waardoor deze weer wat makkelijk open gaat.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 15:57

Flipmo

OMG !!

https://www.action.com/nl-nl/p/big-jeff-barbecuehandschoen/

hopla, met 2 euro klaar.
Gebruik ze al een paar jaar. prima dingen waarbij je niet meteen je klauwen brand als je wat heets moet vastpakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:45
Flipmo schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:27:
[...]

hopla, met 2 euro klaar.
Gebruik ze al een paar jaar. prima dingen waarbij je niet meteen je klauwen brand als je wat heets moet vastpakken :)
Veel over gelezen hier, maar tot nu toe nog niet gevonden bij 3 verschillende Actions :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cricque
Martijn1990 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:44:
[...]

Veel over gelezen hier, maar tot nu toe nog niet gevonden bij 3 verschillende Actions :9
Hier in de buurt zijn er 4 actions, maar het aanbod verschilt soms per winkel heb ik ook al willen merken. Of iemand heeft zijn levenlange voorraad gekocht :). Hoe groter de winkel zelf is, hoe meer kans dat je hebt, dus ga zeker bij de grootste kijken zou ik zeggen. Nuja voor het geld is het altijd proberen waard, maar warm is voor iedereen iets anders. Mijn broer heeft een kok opleiding gehad, en heeft ooit zijn handen op het vuur gelegd als kind ... Deze heeft dus een heel hoge tolerantie, mijn vriendin bijvoorbeeld als die iets de oven moet nemen neemt ze zeer dikke handschoenen, ik neem een handdoek dubbel gevouwen. Natuurlijk ga ik geen 2km met iets warm lopen, maar van de oven tot op het aanrecht 1,5 meter verder kan ik een ovenschotel gerust erop zetten. Maar als je geen kolen wilt vastnemen, dan is een gewone keukenhandschoen denk ik wel voldoende. Zelf gebruik ik dat alleen voor brikketenstarter en een bakje ofzo van de barbecue te nemen, gebruik zelf geen gietijzer, dus daar kan ik niet over oordelen.

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 15:16
Grill Master Gloves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:32
Ik heb een jaar lang de handschoenen van Grill Guru gehad. Werkten erg goed, tot voor kort. Kwamen gaatjes in en ik voelde de hitte van de deflectors meer.
Vorige week de Grill Master Gloves besteld en hoewel die erg lekker zitten voel ik veel meer en sneller warmte dan bij die van Grill Guru. Serieus een miskoop. Zeker voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 23:14

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Pixelmagic schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Ehm, heb zonnepanelen maar zeker geen kvk daarvoor. De tijd dat je als ondernemer moest inschrijven om btw teruggave te krijgen ligt al even achter ons, of heb ik iets gemist ?
Volgens mij moet dit nog steeds maar dan is het inschrijven en gelijk weer uitschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:48

Pixelmagic

Ubergeek

xleeuwx schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:54:
[...]

Volgens mij moet dit nog steeds maar dan is het inschrijven en gelijk weer uitschrijven.
Dat is de belastingdienst en je btw nummer, staat helemaal los van de kvk. En een kvk inschrijving is wat je nodig hebt bij groothandels.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 23:14

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Pixelmagic schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:59:
[...]

Dat is de belastingdienst en je btw nummer, staat helemaal los van de kvk. En een kvk inschrijving is wat je nodig hebt bij groothandels.
klopt helemaal maar dat kon vroeger geloof ik niet, dit kan inderdaad veranderd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:02
Flipmo schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:27:
[...]

hopla, met 2 euro klaar.
En heb je hiermee al eens een hete (>400°C) platesetter langer dan 10 seconden vast gehad?
Voor mij zijn lashandschoenen de enige geschikte handschoenen hiervoor en dan moet je nog snel zijn want de hitte komt er na x seconden ook gewoon door. Ze zijn spotgoedkoop in een DHZ zaak en je kan er zelfs de kolen of brandende blokken hout meet vastnemen. Dat lukt met bovenstaande handschoenen nooit.
Flipmo schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:50:
[...]

alleen met pizza's stook ik de bbq tot 400 graden op, maar heb dan niet de behoefte om de platesetter eruit te halen :)
dus neen, voor mij voldoen deze voor 99/100 keer.
Je platesetter zit vlak boven de kolen, de dome temp hoeft echt geen 400°C te zijn om een steen te hebben van deze temperatuur.

[ Voor 33% gewijzigd door BlackShadow op 22-06-2022 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 15:57

Flipmo

OMG !!

BlackShadow schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:45:
[...]

En heb je hiermee al eens een hete (>400°C) platesetter langer dan 10 seconden vast gehad?
Voor mij zijn lashandschoenen de enige geschikte handschoenen hiervoor en dan moet je nog snel zijn want de hitte komt er na x seconden ook gewoon door.
alleen met pizza's stook ik de bbq tot 400 graden op, maar heb dan niet de behoefte om de platesetter eruit te halen :)
dus neen, voor mij voldoen deze voor 99/100 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
barrymossel schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:57:
[...]

Welk merk? Dutch oven is een type, geen merk, toch?

En staan de afmetingen er niet gewoon bij?

---edit---
Als het om de GG dutch oven gaat, dan is de doorsnede 31 cm zo te zien. En 14 cm hoog. Dus dat past wel op een GG large, wat me ook logisch lijkt...
Sethro schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:46:
[...]

Die past precies in dat gat in midden van je rooster. Er blijft dan weinig plek meer over om nog iets anders erop te leggen.
Bedankt en ja het ging om de Dutch Oven L van GG. Deze nu besteld en dat er weinig plek is om er dan nog iets naast te leggen maakt niet zoveel uit. Ik neem aan dat je het midden van het rooster eruit haalt dat je dan de Dutch Overn daarin kan zetten met daaronder platesetter waar het gewicht dan op rust, toch?

En als die binnen is, kan ik hem dan gelijk gebruiken of moet ik er eerst nog wat mee doen, had begrepen dat gietijzer niet zomaar direct op de bbq kan en dat je hem eerst moet voorbereiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
barrymossel schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:44:
[...]

Ik heb een jaar lang de handschoenen van Grill Guru gehad. Werkten erg goed, tot voor kort. Kwamen gaatjes in en ik voelde de hitte van de deflectors meer.
Vorige week de Grill Master Gloves besteld en hoewel die erg lekker zitten voel ik veel meer en sneller warmte dan bij die van Grill Guru. Serieus een miskoop. Zeker voor het geld.
Dat hoeft niet perse een nadeel te zijn: als je voelt dat iets heet is, houd je het ook korter vast. Dan loop je ook minder risico.

Mijn huidige handschoen is gesneuveld omdat ik helemaal niet voelde dat die platesetter zo heet was.

Ik heb nog een lashandschoen liggen (bij mn lasapparaat :+) die pak ik voor komend weekend wel. Als dat bevalt, haal ik voor die paar euro wel een setje. Wanneer ik weer in nunspeet ben, probeer ik die grillmasters wel uit, eens zien hoe die zitten aan mijn kolenschoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Pixelmagic schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:42:
De kogel is hier door de kerk, vanmiddag de Boretti Ceramica large besteld met wat accessoires. Leuke deal weten te maken en komt volgende week naar onze tuin.

Ondertussen maar een lijstje maken voor de Makro en/of kijken of ik een Sligro pasje kan regelen.

Kan iemand nog houtskool van de Makro aanbevelen ?
Niet per se van de Makro (denk ik), maar ik bestel sinds kort deze bij bekende webshops;

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/JQ9LmLB1v4qg/1200x739.jpg

Bevallen me erg goed!

De Cubaan. Brandt lang met een hoge temperatuur. De Europese Eiken & beuken is wat lichter en is daardoor snel op temperatuur. Fijn voor de langere en kortere sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
@StealthyPeanut
Die eik&beuk: heb je die ook kunnen vergelijken met de bge kolen? Die hebben volgens mij een vergelijkbare samenstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:06
Wij zijn thuis niet echt grote bbq fanaten, de eerste jaren na trouwen hadden we ook geen tuin, maar nu wil ik eigenlijk meer gaan doen met bbq/grillen (ik hou van koken). Na wat reviews lezen/kijken, denk ik aan de Kamado Joe Classic 1 (899 euro). Het doel is om bij mooi weer vlees, kip en pizza te bakken. Misschien op den duur wat met grote vleesstukken doen, slow-cooking e.d.. We hebben altijd van die bouwmarkt barbecues gehad, dat spul die het amper twee jaar volhoudt zeg maar.

Ik heb ook wat Classic I vs. Classic II video's gekeken, ik snap niet helemaal waarom de 2 zoveel duurder is (+550 euro). Waarom is het dat geld wel waard? Ik zie ook een paar comments in dit topic, maar de verbeteringen lijken mij als leek allemaal minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

mister_S schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:27:
Wij zijn thuis niet echt grote bbq fanaten, de eerste jaren na trouwen hadden we ook geen tuin, maar nu wil ik eigenlijk meer gaan doen met bbq/grillen (ik hou van koken). Na wat reviews lezen/kijken, denk ik aan de Kamado Joe Classic 1 (899 euro). Het doel is om bij mooi weer vlees, kip en pizza te bakken. Misschien op den duur wat met grote vleesstukken doen, slow-cooking e.d.. We hebben altijd van die bouwmarkt barbecues gehad, dat spul die het amper twee jaar volhoudt zeg maar.

Ik heb ook wat Classic I vs. Classic II video's gekeken, ik snap niet helemaal waarom de 2 zoveel duurder is (+550 euro). Waarom is het dat geld wel waard? Ik zie ook een paar comments in dit topic, maar de verbeteringen lijken mij als leek allemaal minimaal.
Dat had ik ook, afgelopen weekend even bij de Intratuin de twee naast elkaar kunnen bewonderen en "bedienen". Je merkt de verschillen in de details, zwaarder deksel, geen kolenmandje en meer van dat soort dingen.

Ik zou je adviseren te gaan kijken en dan af te schrappen, ik denk dat ik eerder een Urban Chef of andere eigen merk dingen zou kopen voor hetzelfde geld, de classic 1 was het voor ons niet. (Overigens voor de Boretti gegaan, die tikte voor ons veel van de boxjes)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 20:19

copykat

Good copy isn't bad

@Pixelmagic ah toch de knoop door gehakt?
Nog een mooie deal kunnen sluiten?
Over maandje en dan een jaartje een gebruikers review 😉?
Veel plezier met je aankoop.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cricque

Waarom geen weber kettle ? Is iets goedkoper, en kan je perfect kip/vlees/pizza op bakken. Als je zo een performer premium neemt zit je rond de 500 euro, of die met de inklapbare tafel is 450 ofzo. Als je gaat zonder tafel rond de 350 en daar kan je ook grote vleesstukkken mee doen. Natuurlijk als je zegt, ik ga meteen voor het grotere werk, dan kan je beter voor een Kamado gaan. Ik heb bijna 5 jaar gedaan met een boretti carbone kloon. En blij dat ik nu een kettle gekocht heb. Ik heb ook aan het twijfelen geweest, maar nog geen seconde spijt van. Wat wel zo is, low & slow zal net iets gemakkelijker gaan op een kamado, maar er zijn genoeg mensen die dit ook op een kettle doen.

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

copykat schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:24:
@Pixelmagic ah toch de knoop door gehakt?
Nog een mooie deal kunnen sluiten?
Over maandje en dan een jaartje een gebruikers review 😉?
Veel plezier met je aankoop.
Ja, had ik gisteren al gepost, inderdaad leuke deal met 2 druip-pannen en de rooster gripdinges. Scheelde genoeg geld met de advies verkoop bij veel andere zaken (+€200).

Ga mijn best doen voor een review, ben zelf ook wel benieuwd hoe het überhaupt gaat bevallen van een "simpele" weber kogel bbq, de Amstel bier-bbq en dat soort dingen naar een kamado. Moet ernstig op zoek naar recepten voor 2 personen heb ik al gemerkt,

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17
cricque schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:11:
[...]

Waarom geen weber kettle ? Is iets goedkoper, en kan je perfect kip/vlees/pizza op bakken. Als je zo een performer premium neemt zit je rond de 500 euro, of die met de inklapbare tafel is 450 ofzo. Als je gaat zonder tafel rond de 350 en daar kan je ook grote vleesstukkken mee doen. Natuurlijk als je zegt, ik ga meteen voor het grotere werk, dan kan je beter voor een Kamado gaan. Ik heb bijna 5 jaar gedaan met een boretti carbone kloon. En blij dat ik nu een kettle gekocht heb. Ik heb ook aan het twijfelen geweest, maar nog geen seconde spijt van. Wat wel zo is, low & slow zal net iets gemakkelijker gaan op een kamado, maar er zijn genoeg mensen die dit ook op een kettle doen.
Je kunt inderdaad prima uit de voeten met een kettle. Ik heb 7 jaar lang een Weber ketel gehad en me prima vermaakt met high and slow/low runs.
Met de snake method (ring van briketten) + bak water kun je prima long slow runs maken van 8u zonder aanvullen.

Van de week heb ik een Intratuin Kamado gehad voor vaderdag dus ik ga nu langzaamaan afscheid nemen van mijn ketel en beginnen aan mijn nieuwe avontuur. Met dat betreft is het wel grappig dat ondanks dat het gewoon fikkie stoken is het wel net even anders werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Hmm, ik zit net ff de sligro folder te bekijken voor komende 2 weken.
Dat ziet er wel heel smakelijk uit 😋
Bavette, procureur, varkensrack enz. Mooi bbq vlees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Nog nooit gemaakt maar veel gegeten, als ik het goed heb is dit geschikt voor pulled porc ?

https://producten.makro.n...ureur-vers-wicht-ca.-3-kg

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
StealthyPeanut schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:11:
[...]

Niet per se van de Makro (denk ik), maar ik bestel sinds kort deze bij bekende webshops;

[Afbeelding]

Bevallen me erg goed!

De Cubaan. Brandt lang met een hoge temperatuur. De Europese Eiken & beuken is wat lichter en is daardoor snel op temperatuur. Fijn voor de langere en kortere sessies.
Van die groene ben ik niet echt kapot. Veel rook in het begin en ze vlammen onwijs. Temperatuur loopt ook heel snel op en weer terug.

Doe mij maar Maruba...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17:27
In het kader van de prijs/meerwaarde discussie omtrent de KJ 1/2 kan ik jullie deze mooie aanbieding niet onthouden: https://www.fonq.nl/produ...he-barbecue-45-cm/499459/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:06
cricque schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:11:
[...]

De Weber performer premium heb ik niet naar gekeken, dat zal ik doen. Eerlijk gezegd leek me 500 euro voor een 'normale' barbecue te veel van het goede, waarom dan niet ééntje van 150 kopen bij de bouwmarkt denk ik dan. Ik denk dat ik het verschil tussen een dure en goedkope barbecue niet precies begrijp. Een keer heb ik een grill guru kamado gezien in het echt (kon nergens de kamado joe vinden), sindsdien ben ik me daarop gaan richten. Was erg degelijk, de keramieke ervan zag er erg mooi uit en afgaande op videos op YT lijkt het meerwaarde te hebben t.o.v. andere barbecues.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar ik op moet letten en wat ik moet verwachten. In het slechtste geval ben ik bang dat ik honderden euro's ga uitgeven aan een product die voor mij net zo zal werken als één van 200 euro. Vandaar de vraag of een kamado zin heeft in mijn geval, geen semi-pro. Gewoon iemand die af en toe vlees, kip of pizza gaat bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Morgen overdag ga ik spareribs op de bbq gooien. Hebben spareribs er ook baat bij om langer in de rub te staan? Dus vanavond in de rub, morgen rond 11:00 op de bbq?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43

emzed

*

Pixelmagic schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:11:
Nog nooit gemaakt maar veel gegeten, als ik het goed heb is dit geschikt voor pulled porc ?

Ja hoor, die kilo knaller is prima. Makro verkoopt ze ook in de diepvries, 3 stuks van ca 2kg/st.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

emzed schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:49:
[...]

Ja hoor, die kilo knaller is prima. Makro verkoopt ze ook in de diepvries, 3 stuks van ca 2kg/st.
Dank je.

Ik zag ze online alleen in 8kg verpakking diepvries staan, dat is weer wat veel voor ons.... :+

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:42

Tomatoman

Fulltime prutser

Zoals @emzed al zegt is dit prima vlees voor pulled pork. Zie hier wat ik dit weekend met exact dit vlees heb gedaan.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martijn1990
Martijn1990 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:44:
Morgen overdag ga ik spareribs op de bbq gooien. Hebben spareribs er ook baat bij om langer in de rub te staan? Dus vanavond in de rub, morgen rond 11:00 op de bbq?
Ga er vanuit dat het geen kwaad kan, dus ze staan in de rub! :D Helft met sriracha saus als basis en de helft met zonnebloemolie. The Bastard Ultimate Rib Rub gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLYUjvWTnMB7NO3luSl3OzSRWsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4oqZd2FIRtmBhtN0jGrh5G4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Martijn1990 op 22-06-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:54

Ik denk dat een classic I ook een prima keus is inderdaad. Je mist wat kleine dingen zoals geen glasvezel ring maar vilt en een minder makkelijke topvent. Maar dat zijn allemaal dingen die je ook later nog kunt aanschaffen mocht het versleten zijn of als je een upgrade wilt. Toch zou ik aanraden om als je kunt even te gaan kijken in een winkel en het allemaal even te zien en te voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cricque
mister_S schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:44:
[...]

De Weber performer premium heb ik niet naar gekeken, dat zal ik doen. Eerlijk gezegd leek me 500 euro voor een 'normale' barbecue te veel van het goede, waarom dan niet ééntje van 150 kopen bij de bouwmarkt denk ik dan. Ik denk dat ik het verschil tussen een dure en goedkope barbecue niet precies begrijp. Een keer heb ik een grill guru kamado gezien in het echt (kon nergens de kamado joe vinden), sindsdien ben ik me daarop gaan richten. Was erg degelijk, de keramieke ervan zag er erg mooi uit en afgaande op videos op YT lijkt het meerwaarde te hebben t.o.v. andere barbecues.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar ik op moet letten en wat ik moet verwachten. In het slechtste geval ben ik bang dat ik honderden euro's ga uitgeven aan een product die voor mij net zo zal werken als één van 200 euro. Vandaar de vraag of een kamado zin heeft in mijn geval, geen semi-pro. Gewoon iemand die af en toe vlees, kip of pizza gaat bakken.
Waarom die performer premium ? Die tafel is zo handig, extra workspace. Als je handig bent kan je ook zelf een tafel maken uiteraard. Een kamado is toch nog een trapje hoger dan een gewone kettle. En ook een iets grotere leercurve volgens mij. Een kettle is super easy qua gebruik. Je kan ook gewoon een master touch nemen ofzo 57cm. Groot genoeg en gebruiken zeer veel mensen en kan je ook alles mee. Moet je eens kijken onder aanbiedingen topic, misschien dat er wel ergens een promo is. Maar dan ben je 300-350 euro kwijt. Nu die tafel maakt het geheel gewoon stabieler en mij het extra geld meer dan waard. Een Kamado heeft als voordeel dat de warmte veel beter gehouden wordt dan in een kettle. Als nadeel, wil je de temperatuur verlagen, zal dit veel langer duren. Maar op eender welk toestel kan je een stukje vlees bakken. Maar om een stukje vlees af en toe eens te bakken, is een kettle meer dan goed genoeg. Je kan experimenteren ook met low & slow. En binnen x aantal jaar dan overstappen naar een kamado, is het toch niet je ding, dan ben je een pak minder kwijt. Maar hier is het ook typisch gewoon stukje vlees erop, wat groenten et voila we zijn aan het eten. Een weber kan je vergelijken met een golf/passat of bmw 3 serie. Een kamado is dan eerder een porsche/ferrari. Maar het stukje vlees dat je maakt hangt nog altijd van de chef af en de kwaliteit van het vlees. Je moet gewoon je bbq leren kennen. Ik heb op die borretti kloon ook lekker stukken gemaakt, maar gaat gewoon een pak gemakkelijker op een kettle, omdat ik veel meer controle heb over mijn vuur en deze de warmte beter houdt. Tevens is mijn kolenverbruik een pak minder geworden. Maar voor af en toe zou ik toch eerder weber kettle master touch nemen. Waarom heb ik de premium over de performer deluxe gekozen ? Ik heb geen interesse in een gasontsteking en die extra 80-90 euro is een extra onderdeel dat kan stuk gaan het mji niet waard. Ik heb een kolenstarter en eer ik 90 euro aan blokjes en wokkels heb gebruikt heb ik most likely al een andere bbq gekocht.

pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990

Pas geleden voor het eerst PP gemaakt van dit stuk vlees. Is uitstekend gelukt al zeg ik het zelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan19821
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-05 21:34
Ik weet niet of de aanbieding er nog is, maar bij Fonq is de classic joe 2 nu te koop voor 1165 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-05 13:35
Daan19821 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 03:01:
Ik weet niet of de aanbieding er nog is, maar bij Fonq is de classic joe 2 nu te koop voor 1165 euro.
Aanbieding is er nog, maar helaas geen voorraad.. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 22:21

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Martijn1990 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:17:
[...]

Ga er vanuit dat het geen kwaad kan, dus ze staan in de rub! :D Helft met sriracha saus als basis en de helft met zonnebloemolie. The Bastard Ultimate Rib Rub gebruikt.

[Afbeelding]
Langer is vaak beter. Op diverse yt kanalen zie ik altijd dat ze minstens een nacht in de rub staan.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05 18:15
loewie1984 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:13:
[...]

Langer is vaak beter. Op diverse yt kanalen zie ik altijd dat ze minstens een nacht in de rub staan.
Maak ribs bijna wekelijks en kan je vertellen dat de smaak intensiteit weinig veranderd na 1 uur in de rub.
Ik zet de ribs in de rub en steek daarna de kamado aan. Als deze op 120 graden staat gaan ze erop.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

loewie1984 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:13:
[...]

Heeft alleen effect als het in het vlees kan trekken.
Vermoedelijk heeft in de rub zetten met een laksaus als plakmiddel en dan vacumeren en sous de vide (voor)garen meer effect met intrekken smaken dan een nachtje in de koelkast laten overnachten.

In tegenstelling tot vis, zalm, paar uurtjes in de brine met whiskey in de koelkast.....😍

[ Voor 9% gewijzigd door copykat op 23-06-2022 09:24 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
Hi,

Ik heb nog niet zo lang een GG Large en allemaal leuke dingen aan het verzamelen om de kamado meer en meer te ontdekken en kijken wat je er allemaal mee kan. Alleen het begint al aardig wat te worden en vroeg mij daardoor af, waar en vooral, hoe bewaren jullie al de bbq spullen, houtskool, gietijzer etc?

Ik heb nu alles los in mijn schuur liggen op een paar plank maar echt ideaal is dat niet. Daarnaast dan een zak met houtskool, past niet op de planken, en dan een grote boodschappen tas waar alles ingepropt zit wat totaal niet overzichtelijk is. Tevens een setje messen aangeschaft wat ik eigenlijk wel bij de bbq spullen wil houden maar lijkt mij niet ideaal omdat in een schuur te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
Martijn1990 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:17:
[...]

[Afbeelding]
Daar gaan ze! Twijfel nog over de “1” van de 321 methode, eerst maar eens 3 uur roken. Hopelijk verbranden de uiteinden niet, het geheel is iets groter dan ik dacht en valt iets buiten de platesetter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z30MD-J8e4EXQRE8YjizdlW8BvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECma8qWwK3EzWKTUO9MCJSpp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-Y-Q2P7Ali5ZcPQcJPj3K-GI6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7z8SDgLRW7pipZlTxnC9Deh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik zou ze geen 3uur rook geven. Max 2.

Zijn vrij dunne ribben

Geniet ervan!

[ Voor 11% gewijzigd door Dennis1812 op 23-06-2022 10:52 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Dennis1812 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:51:
Ik zou ze geen 3uur rook geven. Max 2.

Zijn vrij dunne ribben

Geniet ervan!
Thanks! Waardevolle tip voor m’n eerste keer 🙌🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:51
copykat schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:22:
[...]

Heeft alleen effect als het in het vlees kan trekken.
Vermoedelijk heeft in de rub zetten met een laksaus als plakmiddel en dan vacumeren en sous de vide (voor)garen meer effect met intrekken smaken dan een nachtje in de koelkast laten overnachten.

In tegenstelling tot vis, zalm, paar uurtjes in de brine met whiskey in de koelkast.....😍
https://amazingribs.com/t...-and-pastes/science-rubs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Martijn1990 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:50:
[...]

Daar gaan ze! Twijfel nog over de “1” van de 321 methode, eerst maar eens 3 uur roken. Hopelijk verbranden de uiteinden niet, het geheel is iets groter dan ik dacht en valt iets buiten de platesetter.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De "3-2-1" ribben die ik de vorige keer maakten waren, 90 min, 80 min, 15 min. Maar het hangt natuurlijk ook af van de temperaturen etc die je gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
williewimp schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:25:
[...]

De "3-2-1" ribben die ik de vorige keer maakten waren, 90 min, 80 min, 15 min. Maar het hangt natuurlijk ook af van de temperaturen etc die je gaat gebruiken.
Thanks, ik ben op een erg lage temp begonnen kwam ik achter. Heb de Platesetter pas erin gedaan toen de bbq op temp was en daarna gelijk de ribs. Maar de temp zakte natuurlijk enorm toen de koude Platesetter erin werd gezet. Zit inmiddels op 100 graden rooster temp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Frid0 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:41:

Ik heb nu alles los in mijn schuur liggen op een paar plank maar echt ideaal is dat niet. Daarnaast dan een zak met houtskool, past niet op de planken, en dan een grote boodschappen tas waar alles ingepropt zit wat totaal niet overzichtelijk is.
Dit klinkt pijnlijk herkenbaar voor mij :X. En ik vermoed voor velen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cricque
Tomatoman schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:52:
[...]

Ik heb daar gewoon zo een paar zakken staan, heb zo een keter unity (niet de XXL), daar steekt ook een zak in, blokjes, wokkels etc. Naast de keuken in de woonst is er een berging en daar is een rek waar alles ligt, en dat neem ik gewoon mee naargelang wat ik nodig heb. Ik ga toch buiten effe aansteken. Niet dat ik zoveel heb liggen ofzo. Maar gewoon paar baskets, tangen, schep etc. Ik ga toch eens controleren als het bijna aan is, dan nog wat meenemen en desnoods nog een keer over en weer, niet dat dit 20km is, eerder 10 meter ofzo. maar in het tuinhuis staan geen bbq spullen voor de rest. Allemaal netjes binnen

pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
Na 2 uur ingepakt met basterd suiker, agavesiroop, bbq saus en boter. Nu nog een uurtje of 1,5 tot 2 denk ik. Na een uur een keer voelen of zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xg0LKbGLYk3wZASsVGw0qPzf4OM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u4t3l1djlZdkGebtyCFN3TOa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsEuuKamgtJBzmaINvfqGS0etYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Dc58BVMBleMM4SsKAs6gGBJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qkFyjnjzSILj1Vf0-cw55JnlPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQoJr9NPKCKNchOoFWY0kb9r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucaswiersma
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2023
Ebbao schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:39:
In het kader van de prijs/meerwaarde discussie omtrent de KJ 1/2 kan ik jullie deze mooie aanbieding niet onthouden: https://www.fonq.nl/produ...he-barbecue-45-cm/499459/
Ik heb vorige week de classic 1 gekocht bij Bauhaus. Icm met hun laagste prijs garantie kwam die uit op 817 euro. Ik heb daar deze concurrerende prijs voor gebruikt: https://www.osdorp.nl/pro...ramische-barbecue-classic (die destijds nog 30 euro meer was).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:18
cricque schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:04:
[...]

Ik heb daar gewoon zo een paar zakken staan, heb zo een keter unity (niet de XXL), daar steekt ook een zak in, blokjes, wokkels etc. Naast de keuken in de woonst is er een berging en daar is een rek waar alles ligt, en dat neem ik gewoon mee naargelang wat ik nodig heb. Ik ga toch buiten effe aansteken. Niet dat ik zoveel heb liggen ofzo. Maar gewoon paar baskets, tangen, schep etc. Ik ga toch eens controleren als het bijna aan is, dan nog wat meenemen en desnoods nog een keer over en weer, niet dat dit 20km is, eerder 10 meter ofzo. maar in het tuinhuis staan geen bbq spullen voor de rest. Allemaal netjes binnen
Ik heb onder de overkapping een Ikea Bekväm tafeltje staan waar alle gereedschapjes, bakjes, rekjes, pan etc. aan hangen en op liggen. In de winter gaat deze naar de bijkeuken.
De briketten heb ik in een grote afsluitbare ton van Van Cranenbroek waardoor ze mooi droog blijven. Schepje erbij van de Action, ideaal.
Spulletjes die ik niet iedere keer bij de q gebruik liggen in een opbergbox in een kast.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Tomatoman schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:52:
[...]

Je kan natuurlijk voor de looks gaan: https://www.dewitschijndel.nl/boretti-toolbox/ 8) :+

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Hier staat eigenlijk niet beschreven hoeveel rubsmaak in het vlees trekt en hoe diep.
Althans ik kan het niet vinden.
Lichtjes uiteraard in de eerste contactlaag.
Bij kip kan je zien dat bijv. Kerrie 5mm er in "zuigt" als je dat mengt met ketjap manis oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:51
copykat schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:02:
[...]

Hier staat eigenlijk niet beschreven hoeveel rubsmaak in het vlees trekt en hoe diep.
Althans ik kan het niet vinden.
Lichtjes uiteraard in de eerste contactlaag.
Bij kip kan je zien dat bijv. Kerrie 5mm er in "zuigt" als je dat mengt met ketjap manis oid.
Dat mengen met ketjap is belangrijk, vanwege het zout. Maar eigenlijk trekt het er allemaal niet echt ver in.
Een vloeistof injecteren werkt dan beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Ik heb ze beide beetgehad, er was wel verschil merkbaar. Tegelijkertijd is het beide gewoon blik.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• williewimp
Frid0 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:41:
Hi,

Ik heb nog niet zo lang een GG Large en allemaal leuke dingen aan het verzamelen om de kamado meer en meer te ontdekken en kijken wat je er allemaal mee kan. Alleen het begint al aardig wat te worden en vroeg mij daardoor af, waar en vooral, hoe bewaren jullie al de bbq spullen, houtskool, gietijzer etc?

Ik heb nu alles los in mijn schuur liggen op een paar plank maar echt ideaal is dat niet. Daarnaast dan een zak met houtskool, past niet op de planken, en dan een grote boodschappen tas waar alles ingepropt zit wat totaal niet overzichtelijk is. Tevens een setje messen aangeschaft wat ik eigenlijk wel bij de bbq spullen wil houden maar lijkt mij niet ideaal omdat in een schuur te bewaren.
Voor de kolen gebruik ik bakken van de ikea met deksel. Zijn gewoon van die transparante kunststof dingen. Afhankelijk van het formaat bak past er wel zo'n 10 kg kolen in. Met behulp van de deksel houd ik vocht buiten de deur. Mijn schuurtje is maar een afdakje met schutting wanden namelijk. Ik gebruik een extra bak voor losse overige spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Pixelmagic schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:21:
[...]

Ik heb ze beide beetgehad, er was wel verschil merkbaar. Tegelijkertijd is het beide gewoon blik.
En deze?
https://www.hornbach.nl/s...rood/3190678/artikel.html
Lekker groot.
Passen je roosters plat in toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

[...]

Hornbach opbergbox "chris" zijn redelijk sterk.
Ik heb een lage met wat voorraad. Een houten kistje met de kleine spullen.
En dit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHGQEI0wyGIeKk9P7lK6f96ERHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EE30akjmVXbKHWHwD3jbd40e.jpg?f=fotoalbum_large
Op maat gemaakt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvCY8m4_96i7zvDHPUU7giWhkvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vo16Ensado8ApWIEL2u4hdrc.jpg?f=fotoalbum_large
Bovenste plank is houtskool. Die dozen van houtskool.nl passen er twee op de plank.
Middel rest zijn kisten met of zonder deksel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 08:45
Hier ook mijn eerste kamado gekocht (Grill guru). Daarnaast de bbq bijbel en smokey goodness gekocht. Moet eerlijk bekennen dat dit voornamelijk door dit topic kwam waar in uit verveling eens op klikte :P

Dus (hopelijk) dank! Maar zijn er nog echte beginner tips? Ik vernam iig van een familielid dat ik niet gelijk volgas dat ding moet opstoken naar 350c ivm mogelijke scheuren. Zag overigens wel dat mijn GG L een nieuwe firebox heeft. Deze bestaat uit losse elementen. Kan me voorstellen dat dit tot minder scheuren leidt.

https://grillguru.com/app...Manual-nieuwe-vuurbox.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 08:50
Keuzestress...

IQ Grills 22 inch large VS Bastard Urban Large

The Bastard kan denk ik bijna geen verkeerde keuze zijn, maar komt iets minder compleet en heeft misschien net een tikkeltje meer onderhoud nodig door de houten delen en gietijzeren margrietschijf.

IQ Grills, deze vind ik nog net iets mooier. Komt helemaal compleet en is onderhoudsarm door aluminium zijtafels en margrietschijf. Echter nieuw merk, dus moet zich nog bewijzen.

Wellicht kunnen de kenners hier een handje helpen met goede voor- en tegen argumenten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Katseviool schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:12:
Hier ook mijn eerste kamado gekocht (Grill guru). Daarnaast de bbq bijbel en smokey goodness gekocht. Moet eerlijk bekennen dat dit voornamelijk door dit topic kwam waar in uit verveling eens op klikte :P

Dus (hopelijk) dank! Maar zijn er nog echte beginner tips? Ik vernam iig van een familielid dat ik niet gelijk volgas dat ding moet opstoken naar 350c ivm mogelijke scheuren. Zag overigens wel dat mijn GG L een nieuwe firebox heeft. Deze bestaat uit losse elementen. Kan me voorstellen dat dit tot minder scheuren leidt.

Inderdaad rustig opstoken. Vooral ook omdat als je op een te hoge temperatuur uitkomt, het lastig is weer lager te komen. Laat ook rustig het keramiek opwarmen en denk niet dat de temperatuur na een paar minuten stabiel is.
Met hardere houtskool laat ik de temperatuur langzaam met alle schuiven open oplopen tot 10-20 graden onder m'n gewenste temperatuur en dan zet ik de schuiven in de positie waarvan ik verwacht dat ie goed is. Dan 15 minuten wachten en zien of de temperatuur bereikt wordt. Dan platesetter en rooster erin en weer terug laten komen op temperatuur. Eventueel met de schuiven wat verder open om het iets sneller te laten gaan.

En staar je niet blind op een vaste temperatuur. Ik was in het begin heel krampachtig de temperatuur op bijna de graad nauwkeurig te laten blijven, maar dat is echt niet nodig. Nu doe ik maar wat en het eten smaakt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-05 13:35
Roelio86 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:27:
Keuzestress...

The Bastard kan denk ik bijna geen verkeerde keuze zijn, maar komt iets minder compleet en heeft misschien net een tikkeltje meer onderhoud nodig door de houten delen en gietijzeren margrietschijf.

IQ Grills, deze vind ik nog net iets mooier. Komt helemaal compleet en is onderhoudsarm door aluminium zijtafels en margrietschijf. Echter nieuw merk, dus moet zich nog bewijzen.

Wellicht kunnen de kenners hier een handje helpen met goede voor- en tegen argumenten?
Die IQ Grills large lijkt wel heel erg op een Kamado Joe Classic 3 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Roelio86 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:27:
Keuzestress...

Weet niet maar is dit
Geen kloon van de KJ classic III? 3 standen rek, dat frame.
De kleuren bij deze zijn weer beetje Bastard urban.

[ Voor 10% gewijzigd door copykat op 24-06-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 08:50
Matuna schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:25:
[...]

Die IQ Grills large lijkt wel heel erg op een Kamado Joe Classic 3 >:)
Klopt, maar dan in mooi matzwart. Ben zelf geen fan van het rood...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 12:54
Katseviool schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:12:

Ik heb ook net een GG-L met zo'n nieuwe vuurpot en er zat een klein kaartje bij met QR code, naar o.a. de manual en vooral wat video's van hoe je de eerste paar keer moet opstoken. Die site kan ik zo gauw niet terugvinden, maar het ging er om dat je de eerste keer heel langzaam naar de 100 graden gaat, en dan op 100 graden 2h laat staan, alvorens je hem heter kunt stoken. De 2e en 3e keer hetzelfde verhaal, maar nu met 150 graden. Daarna kun je gewoon los gaan, al is rustig aan opstoken altijd wel beter voor de kamado dan in vliegende vaart naar de 250 graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 15:16
Martijn1990 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:07:
Na 2 uur ingepakt met basterd suiker, agavesiroop, bbq saus en boter. Nu nog een uurtje of 1,5 tot 2 denk ik. Na een uur een keer voelen of zo?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe smaakte ze? Proefde je de srirachasaus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
GilbertvH schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:51:
[...]

Hoe smaakte ze? Proefde je de srirachasaus?
Ben inderdaad vergeten te zeggen hoe het was. Maar ze waren heerlijk! Ik had de helft met sriracha saus + rub en de helft met olie + rub. Die met sriracha waren echt veel malser, vrijwel fall off the bone, terwijl die met olie een stuk meer kluiven was. Off the bone wilde ik juist en de smaak van sriracha zat er goed in! Volgende keer dus weer zo 8)

Had ze gister gemaakt trouwens, toen direct van de bbq die met sriracha al geproefd. De rest vandaag in de oven opgewarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Visitor.q schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:09:
[...]

Ik heb ook net een GG-L met zo'n nieuwe vuurpot en er zat een klein kaartje bij met QR code, naar o.a. de manual en vooral wat video's van hoe je de eerste paar keer moet opstoken. Die site kan ik zo gauw niet terugvinden, maar het ging er om dat je de eerste keer heel langzaam naar de 100 graden gaat, en dan op 100 graden 2h laat staan, alvorens je hem heter kunt stoken. De 2e en 3e keer hetzelfde verhaal, maar nu met 150 graden. Daarna kun je gewoon los gaan, al is rustig aan opstoken altijd wel beter voor de kamado dan in vliegende vaart naar de 250 graden :)
Ik las inderdaad op de website dat je de eerste 3x niet boven de 200 graden moet stoken:
https://help.grillguru.nl...uur-regelen-1e-3x-gebruik

Heb wel een staartstuk dus even kijken hoe ik dat ga doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Martijn1990 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 23:08:
[...]

Ben inderdaad vergeten te zeggen hoe het was. Maar ze waren heerlijk! Ik had de helft met sriracha saus + rub en de helft met olie + rub. Die met sriracha waren echt veel malser, vrijwel fall off the bone, terwijl die met olie een stuk meer kluiven was. Off the bone wilde ik juist en de smaak van sriracha zat er goed in! Volgende keer dus weer zo 8)

Had ze gister gemaakt trouwens, toen direct van de bbq die met sriracha al geproefd. De rest vandaag in de oven opgewarmd.
Dan lijkt het me toch tijd dat je even het exacte recept hier deelt, of niet ? :+

Hoofdreden, morgen komt de kamado en als het meezit bezoek aan Makro voor de spareribs te kopen. Agave siroop en de rub staan al op de lijst, siracha in de kast 8)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
Pixelmagic schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 23:32:
[...]

Dan lijkt het me toch tijd dat je even het exacte recept hier deelt, of niet ? :+

Hoofdreden, morgen komt de kamado en als het meezit bezoek aan Makro voor de spareribs te kopen. Agave siroop en de rub staan al op de lijst, siracha in de kast 8)
Recept is van @GilbertvH en staat op de volgende pagina! 8) GilbertvH in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-05 21:06
[...]

Kan deze keter gewoon buiten blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
Smok3yNL schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 07:16:
[...]

Kan deze keter gewoon buiten blijven staan?
Yups staat in de zoler buiten zonder hoes, niks aan te zien, zelfs kleur is na 4 jaar nog top. Nooit echt een hoes voor gevonden. Deze staat dus gewoon buiten, onder 20 cm overkapping. Was van plan om eens een cover te kopen, maar kan ik dus alleen vinden in de usa. Voor de grote zo geen probleem. De xxl is gewoon het dubbele, ik gebruik die tafel nu ook niet altijd. Als ik gewoon maar een paar dingen erop moet gooien, maar als het wat uitgebreider is dan is het zeker de moeite. In de winter gaat dit wel het tuinhuis in

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Aangezien mijn nieuwe kamado niet vol gas de eerste keer kan, zat ik te denken om het affakkelen van het staartstuk op de oude ketel Weber te doen. Of is dit te overdreven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Katseviool schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:57:
Aangezien mijn nieuwe kamado niet vol gas de eerste keer kan, zat ik te denken om het affakkelen van het staartstuk op de oude ketel Weber te doen. Of is dit te overdreven?
Verschillende Kamado fabrikanten raden het wel aan dus ik zou het wel serieus nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:11
Katseviool schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:57:
Of gewoon met een laag vuurtje, vetkap omlaag, boven de kolen, af en toe verplaatsen, tot het vet een lekker kleurtje heeft.
Hard affakkelen geeft alleen maar ellende en dat vet krijg je toch niet goed krokant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Waarom stook je hem niet nu al een eerste keer op naar 200 graden? Half uurtje wachten, daarna laten afkoelen. Vanavond kun je dan weer met een koude barbecue aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:09
Mannen, ik heb wat inspiratie nodig. Ik wil morgen wat op de BBQ gaan maken, maar ik heb nog geen idee wat. Ik kan wel weer voor de zoveelste keer spare ribs of een ribeye of picanha maken, maar wil wat nieuws proberen. Hebben jullie nog recepten die jullie graag maken? Ik wil niet de hele dag bezig zijn en ik moet het kunnen krijgen in de supermarkt of bij de slager kunnen krijgen. Misschien nog iets van kip ofzo, daar heb ik nog niet zoveel mee gedaan (behalve gerookte kip).

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
ASS-Ware schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:30:
[...]

Of gewoon met een laag vuurtje, vetkap omlaag, boven de kolen, af en toe verplaatsen, tot het vet een lekker kleurtje heeft.
Hard affakkelen geeft alleen maar ellende en dat vet krijg je toch niet goed krokant.
Dank! Ga ik dat doen :)
Tomatoman schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:40:
Waarom stook je hem niet nu al een eerste keer op naar 200 graden? Half uurtje wachten, daarna laten afkoelen. Vanavond kun je dan weer met een koude barbecue aan de gang.
Thx! Ik ga ook eerst even zo’n cycle doen. Kan ik gelijk oefenen met temperatuur controle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Tomatoman schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:40:
Ha dat is wat ik zojuist heb gaan, eerste run in de Kamado die ik voor Vaderdag heb gehad. Het is wel even wennen als je standaard een ketel met een brikettenstarter bent gewend maar daarentegen heb je geen rokende schoorsteen en hou je je buren in de ochtend ook te vriend.

Anyway aankomende 2 uurtjes op 100gr houden en dan op naar de 200gr. Als smoes naar de vrouw heb ik wat lekkere broodjes gehaald met mooie kipfilets voor bij de lunch :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Luuk1983 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:48:
Mannen, ik heb wat inspiratie nodig. Ik wil morgen wat op de BBQ gaan maken, maar ik heb nog geen idee wat. Ik kan wel weer voor de zoveelste keer spare ribs of een ribeye of picanha maken, maar wil wat nieuws proberen. Hebben jullie nog recepten die jullie graag maken? Ik wil niet de hele dag bezig zijn en ik moet het kunnen krijgen in de supermarkt of bij de slager kunnen krijgen. Misschien nog iets van kip ofzo, daar heb ik nog niet zoveel mee gedaan (behalve gerookte kip).
Beercan chicken, spatchcock chicken?
Varkenshaasje open vlinderen en kaas er in doen?
Ik heb er eens 1 met cheddar en 1 met brie gedaan, zalig.

[ Voor 7% gewijzigd door ASS-Ware op 25-06-2022 11:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barrymossel
Blijft me toch verbazen hoe goed Grill Guru met hun garantie omgaat. Na al drie keer een nieuwe vuurbox te hebben ontvangen en een nieuwe base, had ik nu een kapotte naslaad bij m'n rooster. Geen echt issue, maar mijn inziens na een jaar wel een slechte voorbode. Gemeld en een kleine week later werd een spiksplinternieuw rooster bezorgd.

Jammer dat het nodig is, maar wel fijn dat ze zo coulant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
@Luuk1983
Kebabjes, gevulde paprika, shoarma.

Of gewoon een heerlijk ouderwetse karbo of hambo. Is eigenlijk wel een heerlijke afwisseling tussen alle low-ans-slow door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ASS-Ware schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:14:
[...]

Beercan chicken, spatchcock chicken?
Varkenshaasje open vlinderen en kaas er in doen?
Ik heb er eens 1 met cheddar en 1 met brie gedaan, zalig.
Beercan chicken is meer voor de leuk dan dat het echt wat toevoegt en daarnaast is ook gevaarlijk als je het niet goed doet. Als je namelijk een te koud blikje gebruikt dan loop je het risico dat de kip van binnen nog rauw is terwijl de buitenkant gaar is.
Het beste is om dan eerst het blikje op te warmen boven je kolen maar dan komt de uitdaging hoe krijg je de kip op het warme blikje zonder je tengels te verbranden. De kip isoleert het blikje namelijk waardoor het blikje niet warm genoeg wordt.

Je bent dan beter af met zo’n gevogelte houder die je bijvoorbeeld bij de action voor een zacht prijsje kunt ophalen en eigenlijk beter gewoon spatchcock chicken maken. Niet spectaculair voor de aanwezigen maar wel veel lekkerder eindresultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 25-06-2022 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-05 21:06
cricque schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 08:52:
[...]

Yups staat in de zoler buiten zonder hoes, niks aan te zien, zelfs kleur is na 4 aar nog top. Nooit echt een hoes voor gevonden. Deze staat dus gewoon buiten, onder 20 cm overkapping. Was van plan om eens een cover te kopen, maar kan ik dus alleen vinden in de usa. Voor de grote zo geen probleem. De xxl is gewoon het dubbele, ik gebruik die tafel nu ook niet altijd. Als ik gewoon maar een paar dingen erop moet gooien, maar als het wat uitgebreider is dan is het zeker de moeite. In de winter gaat dit wel het tuinhuis in
Dank je. Klinkt goed. Ook maar aangeschaft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEzyYzFw9zrweFmBg8xKI2_vOTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTv7d2k1OzDoNMCAg005zJrF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Miki schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:28:
[...]

Beercan chicken is meer voor de leuk dan dat het echt wat toevoegt en daarnaast is ook gevaarlijk als je het niet goed doet. Als je namelijk een te koud blikje gebruikt dan loop je het risico dat de kip van binnen nog rauw is terwijl de buitenkant gaar is.
Het beste is om dan eerst het blikje op te warmen boven je kolen maar dan komt de uitdaging hoe krijg je de kip op het warme blikje zonder je tengels te verbranden. De kip isoleert het blikje namelijk waardoor het blikje niet warm genoeg wordt.

Je bent dan beter af met zo’n gevogelte houder die je bijvoorbeeld bij de action voor een zacht prijsje kunt ophalen en eigenlijk beter gewoon spatchcock chicken maken. Niet spectaculair voor de aanwezigen maar wel veel lekkerder eindresultaat.
Misschien doe je iets niet goed, want het is hier nog nooit verkeerd gegaan, nooit rauw van binnen en echt veel sappiger resultaat dan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ASS-Ware schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:30:
[...]

Misschien doe je iets niet goed, want het is hier nog nooit verkeerd gegaan, nooit rauw van binnen en echt veel sappiger resultaat dan zonder.
Ik zeg niet dat het mij niet gelukt is :P

Ik zeg dat je er mee moet opletten en persoonlijk vind ik spatchcock chicken lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

ASS-Ware schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:30:
[...]

Ik zet hem vaak op een standaard van het Makro huismerk. Die kost nog geen 5 euro. Het is het idee van een bierblik, maar dan iets wat er wél voor gemaakt is en gewoon past zonder dat je de kip eerst gigantisch moet oprekken.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.metro-group.com/nl/nl_pim_607529001001_01.png

Dat vocht uit een bierblik is leuk, maar het werkt ook als een koudebuffer. Als je niet oppast leidt dat ertoe dat het gedeelte van de kip dat om het volle blikje heen zit veel minder hard gaart dan de rest van de kip. Daarom is zo’n kipstandaard veiliger. Van het vocht uit het blik zul je in de praktijk niet zoveel merken, omdat je er eigenlijk alleen het karkas binnenin de kip mee vochtig houdt. Dat het toch zo goed werkt is dus niet zozeer aan het bier in het blik te danken, maar vooral aan de gelijkmatige verhitting die de kip krijgt, net zoals bij een draaiend spit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cricque
Smok3yNL schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:29:
[...]

Dank je. Klinkt goed. Ook maar aangeschaft.

[Afbeelding]
Waar jouw gereedschap hangt kan je ook een keukenrol ophangen. Maar bij veel wind heb je een hele hoop papier :). Die haken heb ik eigenlijk nooit gebruikt. En bin min sluit deze echt goed af, nog nooit water aan de binnenkant gehad. Ik heb het toen gekocht aan 90 euro in promo maar is ondertussen al flink gestegen. Die xxl heb ik over getwijfeld. Leuk als je dingen ook buiten wilt klaarmaken, maar dan mis je gootsteen etc. En neelt dan weer veel meer plaats in. Dit is gewoon ideaal voor vlug wat dingen kwijt te geraken en niet te moeten werken met zo een klaptafel etc. Geen idee als toen dat ikea tafeltje (bekvam of zoiets) al bestond. Maar dit gaat zeker 10-15 jaar mee indien niet langer. Enja het is plastic, maar vind het zelf toch wel stevig, Alleen bij rijden in het gras maar vooral over een drempel komen soms die wielen los. Maar dat is gewoon terug induwen et voila. Dat is het enige negatieve dat ik kan bedenken

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Tomatoman schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 12:53:
[...]

Ik zet hem vaak op een standaard van het Makro huismerk. Die kost nog geen 5 euro. Het is het idee van een bierblik, maar dan iets wat er wél voor gemaakt is en gewoon past zonder dat je de kip eerst gigantisch moet oprekken.

[Afbeelding]

Dat vocht uit een bierblik is leuk, maar het werkt ook als een koudebuffer. Als je niet oppast leidt dat ertoe dat het gedeelte van de kip dat om het volle blikje heen zit veel minder hard gaart dan de rest van de kip. Daarom is zo’n kipstandaard veiliger. Van het vocht uit het blik zul je in de praktijk niet zoveel merken, omdat je er eigenlijk alleen het karkas binnenin de kip mee vochtig houdt. Dat het toch zo goed werkt is dus niet zozeer aan het bier in het blik te danken, maar vooral aan de gelijkmatige verhitting die de kip krijgt, net zoals bij een draaiend spit.
Ik heb er 2 van Weber.
Wij merken wel dat de kip veel sappiger is, maar of er nou water of bier in zit, maakt volgens ons niets uit.
Overigens, blikje half vol he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
Het is alweer een weekje geleden, maar ik had vorig weekend saté met portobello's gemaakt (links naar recept). Was erg goed bevallen moet ik zeggen! Het is een keer wat anders en het is vrij snel en makkelijk te maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iRyelivdI25fattqpZMeAnhy8A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wiAfuwLCXGPZz5DHRdygKy16.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hYvFfkixMS67buAstQUcIHm_5M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRYjEzj1VNmAeq50ZXv8r0DX.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAluB1IQ0zh46FUnrkVdjUF_jZ4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NANRWu0cvuKYcWrvyu2cTxqb.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 25-06-2022 14:10 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Martijn1990 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:50:
Hopelijk verbranden de uiteinden niet, het geheel is iets groter dan ik dacht en valt iets buiten de platesetter.
We hebben het wel eens over innovaties en hoe boeiend het allemaal is en of de dure merken het waard zijn. Hoewel daar nooit één antwoord op is, zijn dit in ieder geval precies de dingen waarop Kamado Joe innoveert. De slowroller heeft geen hete zones aan de randen en zou door de betere luchtcirculatie sowieso een veel uniformere temperatuur moeten hebben. Of het de meerprijs van KJ waard is, is persoonlijk natuurlijk, maar ik vind het wel mooi wat ze bedenken ten opzichte van de 'klassieke' deflectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

barrymossel schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:22:
Blijft me toch verbazen hoe goed Grill Guru met hun garantie omgaat. Na al drie keer een nieuwe vuurbox te hebben ontvangen en een nieuwe base, had ik nu een kapotte naslaad bij m'n rooster. Geen echt issue, maar mijn inziens na een jaar wel een slechte voorbode. Gemeld en een kleine week later werd een spiksplinternieuw rooster bezorgd.

Jammer dat het nodig is, maar wel fijn dat ze zo coulant zijn.
Goed voor jou dat ze zo meewerken, maar ik zou het al lang beu zijn.

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1 ... 213 ... 330 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism