Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 210 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
kramon schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:22:
[...]

Tot filmpje inderdaad! Als je dit leuk vindt, dan moet je ook de Netflix serie Chef's Table: BBQ kijken. 1 aflevering gaat ook over Rodney. De 1e aflevering over Tootsie blijf ik t mooiste vinden.
Wou net hetzelfde gaan antwoorden haha.
Mooie afleveringen zijn dat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

barrymossel schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:12:
Hoe doen jullie dat wanneer je iets via de reverse sear doet, maar je ook bijvoorbeeld aardappels op hoge temperatuur wilt maken? En het dus toch gelijktijdig klaar wilt krijgen?

Nee, ik heb (nog) geen tweede BBQ, buiten een WGA, maar die wil ik niet voor de reverse sear gebruiken en eigenlijk ook niet voor de aardappels. Liever alles op de kamado...
Over wat voor aardappel bereiding heb je het dan bijvoorbeeld?

Als je een divide en conquer systeem hebt (of iets vergelijkbaars) kan je een indirecte en een directe zone maken. Halve deflector er in, half rooster er naast. Vlees op een rooster boven de reflector, aardappels op het lage rooster naast de deflector en dicht op de kolen. En dat lage rooster kan je dan op het eind ook gebruiken voor de sear van je vlees.

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 10-06-2022 17:24 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:49
Orion84 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:23:
[...]

Over wat voor aardappel bereiding heb je het dan bijvoorbeeld?

Als je een divide en conquer systeem hebt (of iets vergelijkbaars) kan je een indirecte en een directe zone maken. Halve deflector er in, half rooster er naast. Vlees op een rooster boven de reflector, aardappels op het lage rooster naast de deflector en dicht op de kolen. En dat lage rooster kan je dan op het eind ook gebruiken voor de sear van je vlees.
Geroosterde/gebakken aardappels. Graadje of 180-220. Alleen de picanha wil ik niet veel hoger dan 120 ofzo. Zou een skillet laag boven het vuur heet genoeg zijn als het boven de deflector 120 is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

barrymossel schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:51:
[...]

Geroosterde/gebakken aardappels. Graadje of 180-220. Alleen de picanha wil ik niet veel hoger dan 120 ofzo. Zou een skillet laag boven het vuur heet genoeg zijn als het boven de deflector 120 is?
Lastig op voorhand te zeggen denk ik, zelf geen ervaring mee, maar zal denk ik ook een beetje van het formaat van je kamado afhangen? Anders een keer testen zonder dat er een duur stuk vlees op de indirecte zone ligt? :)

Die pan met aardappels functioneert zelf natuurlijk ook enigszins als deflector. Als je die laag genoeg boven de kolen kan zetten zou het me niets verbazen als die pan heet genoeg wordt, zonder dat je hele BBQ fors oploopt qua temperatuur.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 10-06-2022 17:57 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Orion84 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:56:
[...]

Lastig op voorhand te zeggen denk ik, zelf geen ervaring mee, maar zal denk ik ook een beetje van het formaat van je kamado afhangen? Anders een keer testen zonder dat er een duur stuk vlees op de indirecte zone ligt? :)

Die pan met aardappels functioneert zelf natuurlijk ook enigszins als deflector. Als je die laag genoeg boven de kolen kan zetten zou het me niets verbazen als die pan heet genoeg wordt, zonder dat je hele BBQ fors oploopt qua temperatuur.
Beetje risico nemen durf ik wel. En als de aardappels niet gaar worden, dan gooi ik ze nog wel even in de oven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb een hele kip gekocht maar nou is m'n bbq te klein (of de kip te dik :+) om hem plat (als roadkill) erop te doen en rechtop als beercan wordt hem ook niet.

Ik kan hem wel gewoon kwijt zoals hij nu is. Zou dat goedkomen als ik die op ~100 graden laat warm worden tot 70 graden kerntemperatuur? Wil hem verder bereiden zoals in dit recept: https://bbq-helden.nl/gerookte-kip-barbecue/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Gisteren Kamado Joe II besteld en ik word nog gebeld over een bezorg afspraak. Vandaag niet gebeld ;w En ja, je wil dat ding nu… ik heb nu dr dozen moet accessoires hier liggen.

Nou dacht ik: kan ik die pallet niet gewoon op een aanhangwagen meenemen? Ik hoef maar 2km door de bebouwde kom, dus ik kan t hele stuk 30-50 rijden.

Zo’n pallet ga ik niet van de aanhangwagen krijgen, maar kan ik t niet gewoon onderdeel voor onderdeel eraf halen. Onderstel in elkaar zetten, Kamado erop en ik rol m zo van de oprit naar achteren over nette bestrating.

Of denk ik er te makkelijk over?

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:14
kramon schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:23:
Gisteren Kamado Joe II besteld en ik word nog gebeld over een bezorg afspraak. Vandaag niet gebeld ;w En ja, je wil dat ding nu… ik heb nu dr dozen moet accessoires hier liggen.

Nou dacht ik: kan ik die pallet niet gewoon op een aanhangwagen meenemen? Ik hoef maar 2km door de bebouwde kom, dus ik kan t hele stuk 30-50 rijden.

Zo’n pallet ga ik niet van de aanhangwagen krijgen, maar kan ik t niet gewoon onderdeel voor onderdeel eraf halen. Onderstel in elkaar zetten, Kamado erop en ik rol m zo van de oprit naar achteren over nette bestrating.

Te moeilijk en te makkelijk. Ik heb em zelf opgehaald in mijn espace. Is recht in de achterbak gereden met een heftruck. Geheel weegt 130 kg. Samen met een zwager uit de auto getild en op een hondje gezet. Naar achtertuin gereden en paar dagen later uitgepakt. Ook daar een handje gekregen van iemand. Je kan niet direct het onderstel opbouwen, omdat het ei er bovenop staat. Dus eerst ei leeghalen (weegt dan een pak minder) , dan eruit tillen en wegzetten, onderstel opbouwen en ei erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Nu online
floriz87 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:31:
[...]

Te moeilijk en te makkelijk. Ik heb em zelf opgehaald in mijn espace. Is recht in de achterbak gereden met een heftruck. Geheel weegt 130 kg. Samen met een zwager uit de auto getild en op een hondje gezet. Naar achtertuin gereden en paar dagen later uitgepakt. Ook daar een handje gekregen van iemand. Je kan niet direct het onderstel opbouwen, omdat het ei er bovenop staat. Dus eerst ei leeghalen (weegt dan een pak minder) , dan eruit tillen en wegzetten, onderstel opbouwen en ei erin.
Thanks! Ik heb wel handjes thuis. Buurman is behulpzaam. Dus dan zou t op zich moeten kunnen. Ik ga met de zaak overleggen. Heel erg bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Heb hem hier laten bezorgen maar dat ging dus niet tot in de achtertuin. Heb hem gewoon voor in m’n eentje opgebouwd en in het onderstel gezet. Daarna gewoon naar achter gereden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:09
Nav Tomatoman in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4" en mijn zoektocht naar een geschikte kabel (Raymond in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5") ben ik ook even bezig geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUo_unVMUS5d-Gszb1OoPNB-agE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jhevPjQEFLJ9xlYl5HCxZSFD.jpg?f=fotoalbum_large

Step5 waarschuwde me al: Step5 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
Een H07RN is idd wat dikker. Maar met wat handigheid en siliconenvet, is het gelukt de kabel door de buigontlasting te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iph47NR8PJrvoTP-AZqlCPLHteE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hO8fjSxGiy0ZpX83VOYEGJtY.jpg?f=fotoalbum_large

Nu dus lekker een 5m lange kabel aan mn one minute lighter. Dat is toch wat handiger in de praktijk dan een 2m lange kabel.
En mocht dat in de praktijk juist onhandig lang blijken: een metertje inkorten is zo gepiept :)

[ Voor 39% gewijzigd door Raymond op 10-06-2022 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-09 22:33
kramon schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:23:

Zou ik hem gelijk opbouwen in de achtertuin. Scheelt je ook weer een 'enge' rit naar achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Nu online
wauskoek schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:10:
[...]

Zou ik hem gelijk opbouwen in de achtertuin. Scheelt je ook weer een 'enge' rit naar achteren.
Werd vanochtend alsnog gebeld en hij wordt maandagochtend bezorgd. Ik ga voor de verandering eens geduld opbrengen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:15

copykat

Good copy isn't bad

Vandaag voor t eerst een shortrib klaar maken.
Gister ontdooit en straks insmeren met mosterd en bestrooien met een hotrub.
Hickory hout als rookhout.
Stap 1 iets van 3 uur?
Stsp 2 inpakken met Appelcider azijn met appelsap, bruine suiker en echte boter.
3/4 uur?
Stap 3 er af halen. Gedeelte van de sappen mengen met een hotsaus en ketchup en weer wat bruinesuiker.
nog even aflakken en door garen.
Totdat t zacht en gaar is.

Dat was t idee.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:10
copykat schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:17:
Vandaag voor t eerst een shortrib klaar maken.
Gister ontdooit en straks insmeren met mosterd en bestrooien met een hotrub.
Hickory hout als rookhout.
Stap 1 iets van 3 uur?
Stsp 2 inpakken met Appelcider azijn met appelsap, bruine suiker en echte boter.
3/4 uur?
Stap 3 er af halen. Gedeelte van de sappen mengen met een hotsaus en ketchup en weer wat bruinesuiker.
nog even aflakken en door garen.
Totdat t zacht en gaar is.

Dat was t idee.
ik persoonlijk hou het simpel met (grainfed) shortribs. PeZo, en dan op de kamado totdat het gaar is.

Dit zijn mijn aantekeningen:
at least 2 hours at 107C, to tenderize the meat
afterwards optionally increase to 135C - 150C to speed up.
check when core reaches 71C, should get a nice dark mahogany crust. When color is good foil to speed up cooking.
check for tenderness at 92C. typically done at 96C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06
Hoe doen jullie dat wanneer je iets via de reverse sear doet, maar je ook bijvoorbeeld aardappels op hoge temperatuur wilt maken? En het dus toch gelijktijdig klaar wilt krijgen?

Nee, ik heb (nog) geen tweede BBQ, buiten een WGA, maar die wil ik niet voor de reverse sear gebruiken en eigenlijk ook niet voor de aardappels. Liever alles op de kamado...
In de rustperiode van het vlees de boel opstoken? Dat moet je toch doen voor de sear fase.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Luuk1983 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:16:
[...]

In de rustperiode van het vlees de boel opstoken? Dat moet je toch doen voor de sear fase.
De aardappels moeten toch een minuut of 40. Searen nou niet echt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:00

Tomatoman

Fulltime prutser

Dinsdag was ik bij Hanos Amsterdam, waar de shortribs van boerderijhert in de aanbieding waren. Toen ik de slager vroeg hoe hij die zou bereiden (op de barbecue wellicht?), gaf hij me een heel eerlijk antwoord. Hij liet me zien dat er maar weinig vlees op de botten zat. En omdat dat borstvlees was, was het ook nogal taai. Zoiets zou je hooguit moeten stoven, maar zijn advies aan mij was om het vlees überhaupt niet te kopen. Ik kon merken dat hij het er niet mee eens was dat Hanos dit vlees verkocht. Nog voordat ik expliciet had uitgesproken dat ik het vlees niet meenam, legde hij het al voor me terug in de vitrine :D

Ik heb de slager bedankt voor zijn eerlijke advies en laat me de volgende keer graag weer door hem adviseren :). Met zijn collega die er op andere dagen staat heb ik soortgelijke ervaringen: ze geven allebei advies waar je echt iets aan hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Tomatoman op 12-06-2022 11:48 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:51
Morgen wil ik voor het eerst een sparerib maken op mijn kamado. Dat wordt ook meteen de eerste keer dat ik iets low en slow ga maken op de kamado.

Ik heb de afgelopen week al een paar keer wat simpelere gerechten (zelfgemaakte sateetjes onder andere) gemaakt om een beetje een gevoel te krijgen van hoe de kamado precies werkt en hoe ik de temperatuur lekker geregeld krijg. Nu ben ik toe aan iets low en slow maken.

Kan iemand me een goed recept geven wat daarop goed werkt? Er staan zoveel recepten op YouTube dat ik niet meer weet welke ik moet pakken.

Ik maak regelmatig ribs in de oven from scratch maar dat recept lijkt me niet 1 op 1 te vertalen naar de kamado.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MT7yE4-RH7EnitYKiy2zE2TJBPE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GmdbSjUeTStTtw79nfQUUYqH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b51XXU4sEfQ0AdbrLcTXaKv1LLk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRRv6sB7me6dz4HdQ8LQdNSo.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jaspervl schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:58:
[...]

ik persoonlijk hou het simpel met (grainfed) shortribs. PeZo, en dan op de kamado totdat het gaar is.

Dit zijn mijn aantekeningen:
at least 2 hours at 107C, to tenderize the meat
afterwards optionally increase to 135C - 150C to speed up
check when core reaches 71C, should get a nice dark mahogany crust. When color is good foil to speed up cooking
check for tenderness at 92C. typically done at 96C
Dammn, ik heb denk ik teveel kolen er ingedaan, krijg/hou hm niet meer laag.
Schuiven al geheel dicht.
Kern al 88.
Ingepakt met appelsap boter en suiker om te beschermen tegen verdroging en verbranding
Omgeving in folie 120.
(note to myself minder kolen er in.)
Dacht kleine compact 9 uur. Effe vullen.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
williewimp schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:44:
Ik maak regelmatig ribs in de oven from scratch maar dat recept lijkt me niet 1 op 1 te vertalen naar de kamado.
Ik ben zeker geen bbq-expert, maar waarom zou dat niet werken?
Kolen en evt. rookhout voegt wellicht nog wat extra's toe, maar verder is het toch niet gek veel anders?

Toevallig vandaag mijn eerste spareribs op de gasbqq gemaakt (met rookbox).
Deze rub gemaakt: https://bbq-junkie.nl/bbq-recepten/spareribs-rub/
Maar er zijn er zoveel te vinden, heb er maar gewoon eentje gepakt, kun je eindeloos mee variëren. Hoewel de ingrediënten vaak grotendeels hetzelfde zijn.

2 uur gerookt, elke 30min even gesprayd met alleen water. 1 uur ingepakt in folie, temperatuur geen idee: dome gaf gemiddeld 130 aan, maar losse probe op het rek zat daar ruim onder.
Klein stukje zo geproefd, en smaakt prima, en is prima gaar. Heb 'm voorbereid voor vanavond; nu 's middags geen tijd, dus daarom in de ochtend het eerste deel gedaan, en vanavond alleen aflakken en nog een half uurtje erop. Komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heb hier vrij dikke spareribs liggen die ik wil klaarmaken op de Kamado maar mijn timetable is een beetje verandert. We moeten nu om 6 uur eten in plaats van 7 uur. Is 2 1 30 minuten ook okay? 2 uur roken, 1 uur in folie, 30 minuten om de bark wat aan te dikken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:56
MrVegeta schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:21:
Heb hier vrij dikke spareribs liggen die ik wil klaarmaken op de Kamado maar mijn timetable is een beetje verandert. We moeten nu om 6 uur eten in plaats van 7 uur. Is 2 1 30 minuten ook okay? 2 uur roken, 1 uur in folie, 30 minuten om de bark wat aan te dikken.
De tijd in de folie bepaalt de malsheid. Zou het minimaal 1,5 uur doen.

Dus 2/1.5/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Zou dan gewoon tijd van stap 3 in stap twee toevoegen.
Worden ze wat zachter. (lak smaak toevoegen in inpak moment.)

Ik zit met een shortrub die nu al na 3.23 op 98 graden kern zit. 😬
Knijp de kamado bijna in choking en laat hm maar door garen tot 100 plus. Voor ik het uitpak. Voor lakwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
defusion schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:05:
[...]

Ik ben zeker geen bbq-expert, maar waarom zou dat niet werken?
Kolen en evt. rookhout voegt wellicht nog wat extra's toe, maar verder is het toch niet gek veel anders?
Dat recept werkt gewoon niet zo lekker denk ik. De marinade is vrij zoet en nat en in de oven niet zo'n probleem aangezien die de hele tijd in de folie zit. Ik zoek meer iets waarvan ik zeker weet dat 't goed komt op de bbq.

Daarna weet ik ook nog niet precies hoe lang het op welke temperatuur in de kamado moet etc.

Een foolproof basis recept wat altijd werkt zou ik al heel erg mee geholpen zijn. De rest kom ik wel uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Technofreakz schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:26:
[...]

De tijd in de folie bepaalt de malsheid. Zou het minimaal 1,5 uur doen.

Dus 2/1.5/1
Dat laatste gedeelte hoeft niet perse een uur toch? Bij ons hoeven de ribs niet heel zacht, mag wel wat textuur houden. Maar de rook smaak is alsof week erg lekker. 2 uur roken, anderhalf uur in folie, half uur sauzen. Eens kijken of dat wat is.

Vraagje, de Kamado rond de 120c houden gedurende de bereiding?

[ Voor 32% gewijzigd door MrVegeta op 12-06-2022 14:59 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-08 15:44
williewimp schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:34:
[...]

Dat recept werkt gewoon niet zo lekker denk ik. De marinade is vrij zoet en nat en in de oven niet zo'n probleem aangezien die de hele tijd in de folie zit. Ik zoek meer iets waarvan ik zeker weet dat 't goed komt op de bbq.

Daarna weet ik ook nog niet precies hoe lang het op welke temperatuur in de kamado moet etc.

Een foolproof basis recept wat altijd werkt zou ik al heel erg mee geholpen zijn. De rest kom ik wel uit namelijk.
Als je het niet gaat proberen, zal je het niet weten. Al mijn gerechten die ik in de oven maak, maak ik dus ook wel op de bbq. Deze week zelfs een bloemkool die ik in de airfryer steek eens proberen op de bbq, zal wel wat langer nodig hebben, maar ben er vrij zeker van dat dit perfect zal gaan. En ik heb gewoonweg een simpele kettle, aangezien ik geen "low & slow" doe. Zet er gewoon een baktje onder

pvoutput

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Gevalletje turbo slowcooking klaar in 3 1/2 uur.
Na roken op te hoge temp omdat de kamado weigerde laag te bljjven maar ingepakt ter bescherming.
Heb hem in dubbele alufolie gedaan en uurtje later nog even met aflak saus laten drogen.
Ingepakt voor 15 20min en geservert.
Zacht als draadjes vlees bijna alle vetten waren gesmolten en in smaak veranderd.
Was voor herhaling vatbaar volgens de eters.
De onderzijde botzijde was wel is waar zwart maar vlees was onaangetast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ur56mepHw7epxGsXzoOZPymucc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rCY3RmfP3YqY5XCsto8Q8HP.jpg?f=fotoalbum_large

Toch de volgende keer maar iets eerder dicht duwen.
Kamado even laten lopen op grillen om alles weer schoon te branden. Jammer vd scheur in mn deflector.
Na de sessie wilde ik hem iets schoon krabben( appelsap en vet resten) hij verschoof iets en ik hoorde een tik.
Scheurtje van 5cm. 😬
Ach we zien wel wanneer hij vervangen moet worden.

[ Voor 18% gewijzigd door copykat op 12-06-2022 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Aardappels voorgaren zodat ze geen 40min nodig hebben om zacht te worden. Ik gebruik hiervoor een chinees stoom mandje. Een 2de Q is natuurlijk ook een optie.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Yalopa schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:07:
[...]

Aardappels voorgaren zodat ze geen 40min nodig hebben om zacht te worden. Ik gebruik hiervoor een chinees stoom mandje. Een 2de Q is natuurlijk ook een optie.
Dat is een hele goeie. Allebei!

Sowieso komt er een mini ei als ze ergens weer goedkoop te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:10
barrymossel schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:11:
[...]

Dat is een hele goeie. Allebei!

Sowieso komt er een mini ei als ze ergens weer goedkoop te krijgen zijn.
Of in de magnetron. (Wel even prikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Uiteindelijk moet het gaar zijn en is het geen exacte wetenschap. Stap 1 kan 1,5 uur, maar je moet gewoon kijken hoe het er dan uitziet en of de bark goed vast zit. Stap 2 duurt waarschijnlijk langer dan een uur. Het is pas goed als je met een prikker er doorheen kan prikken als pindakaas. Is dat na een uur dan heb je geluk, maar das vrij onwaarschijnlijk. De laatste stap kan zeker een stuk korter dan een uur. 15-30 minuten is prima en is vooral om de bark weer wat te laten drogen en een eventuele saus te laten carameliseren. Je kan de laatste stap ook overslaan, zoals sommige hier doen, maar dan vind ik persoonlijk de buiten kant wat de slap.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:00

Tomatoman

Fulltime prutser

Vandaag heeft mevrouw Tomatoman de koudgerookte zalm waar ik vorige week zo mee worstelde in een poke bowl gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TsVoe7hO53flWsWK-FmFNh7py5o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RV1ar63o1PoF5csFvsXDP0Ng.jpg?f=user_large

Hij had zoals ik al vermoedde een textuur die tussen koud- en warmgerookte zalm in zat. Dat je bij koud roken echt niet boven 25 °C moet uitkomen kan ik dus wel onderschrijven. Voor de poke bowl wat dit echter niet erg.

Tijdens het eten bedacht ik me dat ik onlangs witte sojasaus had gekocht. Dat was wat laat voor de maaltijd, dus ik heb hem maar dicht gelaten. Duur spul trouwens: € 40-50 per liter :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKhw6NVJPTu6NaoW_AmfjMDX9do=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WwkSLm2sLcgJ8KPi6BP8jv2t.jpg?f=user_large

Uit nieuwsgierigheid heb ik even op hun website http://www.yamashin-shoyu.co.jp gekeken. Heel verhelderend :P

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:56

Dennis1812

Amateur prutser

Geen idee hoe jouw Japans is. Maar ik maak hier geen chocolade van.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Mich007 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:36:
Wil mezelf graag een BBQ boek cadeau geven en las her en der dat de boeken van Julius Jaspers wel goed, eenvoudig en duidelijk zouden zijn.
Nu zag ik dat hij onder andere een algemeen boek (BBQ bijbel) en een speciaal boek voor de kamado (BBQ recepten voor de kamado) heeft geschreven.
Ik heb een kamado, maar wat zouden jullie adviseren of wellicht nog hele andere suggesties?
Niemand? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik zal maar beginnen met TL;DR. Ik heb wel door het topic heen gekeken, maar ik heb het idee dat het net als met auto's is, het merk waar je zelf in rijd is altijd het beste.

Op dit moment zijn we onze tuin aan het verbouwen en binnenkort gaat de stoep er in. Een mooi moment om ook het koken in de achtertuin een inrichting te geven. Ik wil een klein stuk composiet keukenblad ombouwen tot een mini keukentje met daarbij een mooie BBQ.

Ik ben aan het kijken voor een kamado. Deze koop je in principe voor het leven, dus ik wil zeker een goede kopen en zeker niet te klein. Ons gezin bestaat nu uit 2 volwassenen en 2 kinderen van 6 en 8 jaar, maar als de hele familie komt eten wil ik iedereen gelijktijdig kunnen voorzien, wat met mijn huidige Weber niet lukt en dat vind ik altijd jammer. Het is altijd weer schuiven omdat de kolen het vlees verbranden maar aan de andere kant het niet gaar wordt e.d..

Mijn broer heeft nu ongeveer 2 jaar een Bastard Large en is daar helemaal lyrisch over. Hij adviseert mij hetzelfde te doen.

Mijn conclusies tot nu toe:
Grill Guru: Valt af. Ik vind de materialen tegenvallen t.o.v. van de andere merken (schoorsteentje bovenop en vrij dun metaal t.o.v. van bijv de Bastard.
Green Egg: Erg goed, maar simpelweg te duur
The Bastard: Een beetje de benchmark. Erg goed, maar de prijs is er ook naar

Toen kwam ik het volgende tegen:
Grizzly Grills: Kwaliteit lijkt vergelijkbaar te zijn met The Bastard. Te koop bij Welkoop, wat het heel gangbaar maakt qua bestellen en aftersales (garantie).

Ik twijfel dus een beetje tussen Bastard en Grizzly. De Grizzly large is iets kleiner dan de Large van Bastard, maar de XL is dan weer even duur als de Large van the Bastard, maar dus ook flink groter.

Op dit moment heb ik zo'n joekel misschien niet 'nodig' maar vind het wel een mooi ding, op termijn lijkt het me wel fijn, want je kan er ook mee slowcooken, overnight pannen in laten sudderen etc.
Met goed gereedschap is het koken op zo'n Kamado natuurlijk ook een stuk leuker!
Of zeggen jullie zo'n Large is voor een normaal gezin echt groot zát!?

Op dit moment heb ik er nog weinig kaas van gegeten los van het 'gewone' BBQ'en, maar ik denk dat ik er op termijn veel mee wil gaan doen, en dan niet alleen in de zomer. Ik heb een vaste overkapping waar hij onder komt te staan, dus uit de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:26

The Legend

*Plop*

Met een scherpe aanbieding kon ik het naar mezelf toch verantwoorden om een Kamado Joe Classic II te kopen, hoewel ik eigenlijk heel weinig BBQ. Ik vind grote stukken vlees / vis maken wel leuk, dus het trok altijd wel. Gisteren in elkaar gezet en een keer opgestookt. Het is nog even zoeken hoeveel houtskool je gebruikt en hoeveel aanmaakblokjes (bruin) tegelijk. Gisteren met 3 blokjes aangemaakt, en vervolgens stond ‘ie in no time op 250 graden. Vanochtend met minder houtskool en 1 blokje duurde het wel even (45min) voordat hij op temperatuur was. Een paar vragen daarover, hoewel ik alle filmpjes van SmokingDadBBQ al wel gezien heb :p

Hoe lang laat je de dome openstaan na het aansteken van een aanmaakblokje? Ik deed hem nu vrij snel dicht toen ik wat gloeiends zag en heb toen de dome gesloten met de schuif onder helemaal open en de topvent eraf geschoven. Ik had de deflectors in pizzapunt ‘open’ liggen. Vervolgens wachten tot er temperatuur in de dome zou komen. Dat duurde voor mijn gevoel erg lang, maar aan de andere kant zat er vrij weinig tijd tussen een lauwe dome, en een hete dome. Dat begreep ik niet helemaal. Misschien dat het vuur toch niet voldoende ontbrand was zodat er een tijd maar heel weinig gebeurde.

Heb rond 11.30 een stuk varkensnek van 1,75 kg erop gelegd. Dome temp strak op 130-135 graden. Heb 1 blokje kersen rookhout onderop gelegd. Dat is vrij weinig denk ik, maar ik wilde er vooral niet teveel opdoen. Kerntemp zit nu al op 77 graden. Bij 80 graden gaat ‘ie in de ‘foil boat’. Ben benieuwd :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:48
ik doe de dome pas dicht als mijn wokkels zijn uitgebrandt, maar ik vermoed dat ongeveer 50% die dicht doet en de andere 50% het open doet.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34
Njam TV (BE) zendt op dit moment "Open Vuur" uit, met oa Jord Althuizen.
De afleveringen zijn te herbekijken op Youtube, op dit moment zijn de eerste 3 afleveringen beschikbaar.
Zal hier ook waarschijnlijk in de smaak vallen.

YouTube: Open Vuur - Aflevering 1 - Seizoen 1
YouTube: Open Vuur - Aflevering 2 - Seizoen 1
YouTube: Open Vuur - Aflevering 3 - Seizoen 1

[ Voor 23% gewijzigd door BlackShadow op 13-06-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:23

Side-Kick

Timmy!

Verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door Side-Kick op 13-06-2022 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:39
Fairy schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:13:
Ik zal maar beginnen met TL;DR. Ik heb wel door het topic heen gekeken, maar ik heb het idee dat het net als met auto's is, het merk waar je zelf in rijd is altijd het beste.

Op dit moment zijn we onze tuin aan het verbouwen en binnenkort gaat de stoep er in. Een mooi moment om ook het koken in de achtertuin een inrichting te geven. Ik wil een klein stuk composiet keukenblad ombouwen tot een mini keukentje met daarbij een mooie BBQ.

Ik ben aan het kijken voor een kamado. Deze koop je in principe voor het leven, dus ik wil zeker een goede kopen en zeker niet te klein. Ons gezin bestaat nu uit 2 volwassenen en 2 kinderen van 6 en 8 jaar, maar als de hele familie komt eten wil ik iedereen gelijktijdig kunnen voorzien, wat met mijn huidige Weber niet lukt en dat vind ik altijd jammer. Het is altijd weer schuiven omdat de kolen het vlees verbranden maar aan de andere kant het niet gaar wordt e.d..

Mijn broer heeft nu ongeveer 2 jaar een Bastard Large en is daar helemaal lyrisch over. Hij adviseert mij hetzelfde te doen.

Grill Guru: Valt af. Ik vind de materialen tegenvallen t.o.v. van de andere merken (schoorsteentje bovenop en vrij dun metaal t.o.v. van bijv de Bastard.

Grizzly Grills: Kwaliteit lijkt vergelijkbaar te zijn met The Bastard. Te koop bij Welkoop, wat het heel gangbaar maakt qua bestellen en aftersales (garantie).

Ik twijfel dus een beetje tussen Bastard en Grizzly. De Grizzly large is iets kleiner dan de Large van Bastard, maar de XL is dan weer even duur als de Large van the Bastard, maar dus ook flink groter.

Op dit moment heb ik zo'n joekel misschien niet 'nodig' maar vind het wel een mooi ding, op termijn lijkt het me wel fijn, want je kan er ook mee slowcooken, overnight pannen in laten sudderen etc.
Met goed gereedschap is het koken op zo'n Kamado natuurlijk ook een stuk leuker!

Op dit moment heb ik er nog weinig kaas van gegeten los van het 'gewone' BBQ'en, maar ik denk dat ik er op termijn veel mee wil gaan doen, en dan niet alleen in de zomer. Ik heb een vaste overkapping waar hij onder komt te staan, dus uit de regen.
Grizzly grill is ook van 200 Fahrenheit net als the bastard. Je wil alleen geen Grizzly, iig niet de 2021 versie. Dit is ook de versie, zij het al wat verbeterd, die nu in 2022 wordt verkocht bij de Welkoop. Ze hebben veel problemen gehad met het scharnier dat bij hogere temperaturen kromtrok en het keramiek daarmee beschadigde. Dit hebben ze prima opgelost, maar het keramiek blijft een probleem bij hogere temperaturen.

In de FB groep vaak genoeg voorbij zien komen dat mensen hun Grizzly al 4 keer hebben moeten laten vervangen door het scharnier of het keramiek. Ze zijn bij 200 Fahrenheit wel netjes qua garantie, want vaak krijg je gewoon een nieuwe opgestuurd. Je bent er alleen na 4 keer wel klaar mee als het keramiek bij een pizza-run weer scheuren vertoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 12:47

Flipmo

OMG !!

TRD07 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:04:
[...]

Grizzly grill is ook van 200 Fahrenheit net als the bastard. Je wil alleen geen Grizzly, iig niet de 2021 versie. Dit is ook de versie, zij het al wat verbeterd, die nu in 2022 wordt verkocht bij de Welkoop. Ze hebben veel problemen gehad met het scharnier dat bij hogere temperaturen kromtrok en het keramiek daarmee beschadigde. Dit hebben ze prima opgelost, maar het keramiek blijft een probleem bij hogere temperaturen.

In de FB groep vaak genoeg voorbij zien komen dat mensen hun Grizzly al 4 keer hebben moeten laten vervangen door het scharnier of het keramiek. Ze zijn bij 200 Fahrenheit wel netjes qua garantie, want vaak krijg je gewoon een nieuwe opgestuurd. Je bent er alleen na 4 keer wel klaar mee als het keramiek bij een pizza-run weer scheuren vertoond.
Ik heb de Grizzy Large van vorig jaar, en zoals ook in de facebook groep te zien is zijn er erg veel mensen die 0 problemen hebben met hun kamado. Alleen waarom zou je altijd posten dat je jouwe perfect is?
Beter klagen als er iets niet goed is.

Ik heb 0 problemen, stook hem soms op tot 400 graden om alles een schoon te branden.
Pizza's komen er geregeld op en hij staat het hele jaar buiten.

Scharnier ook geen problemen mee gehad, toevallig net afgelopen zaterdag een nieuw scharnier kunnen ophalen. Dit omdat hij geregistreerd staat, niet omdat hij niet functioneert :)

De prijzen zijn echter wel aardig gestegen, geloof dat ik mijn elite large destijds voor 850 euro had, met een 15% kortingsactie.
Daar heb je ze nu niet meer voor, dus wellicht dat een ander merk ook interessant is.

Maar de grizzly volledig afbranden :+ is niet terecht naar mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:39
Flipmo schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:49:
[...]

Ik heb de Grizzy Large van vorig jaar, en zoals ook in de facebook groep te zien is zijn er erg veel mensen die 0 problemen hebben met hun kamado. Alleen waarom zou je altijd posten dat je jouwe perfect is?
Beter klagen als er iets niet goed is.

Ik heb 0 problemen, stook hem soms op tot 400 graden om alles een schoon te branden.
Pizza's komen er geregeld op en hij staat het hele jaar buiten.

Scharnier ook geen problemen mee gehad, toevallig net afgelopen zaterdag een nieuw scharnier kunnen ophalen. Dit omdat hij geregistreerd staat, niet omdat hij niet functioneert :)

De prijzen zijn echter wel aardig gestegen, geloof dat ik mijn elite large destijds voor 850 euro had, met een 15% kortingsactie.
Daar heb je ze nu niet meer voor, dus wellicht dat een ander merk ook interessant is.

Maar de grizzly volledig afbranden :+ is niet terecht naar mijn mening :)
Ik heb zelf ook een Grizzly en inmiddels de 4e versleten. Bij een pizza-run van 350+ graden pasgeleden toch weer een scheur bij de onderste schuif. Als ik er "normaal" mee doe en dus 200 graden als max pak dan zal die vast veel langer meegaan. Overigens ook al 2x gehad dat de vuurbox gebarsten was (wss ook bij een pizza-sessie).

Voor de rest wel heel tevreden over de Grizzly. Destijds voor EUR 800 gekocht en wordt compleet geleverd. De garantie wordt ook telkens netjes afgehandeld (soms even wat wachttijd). Ik denk dat ik nu wel klaar ben met het ruilen en toch eens ga kijken naar een Bastard of KJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
TRD07 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:58:
[...]

Ik heb zelf ook een Grizzly en inmiddels de 4e versleten. Bij een pizza-run van 350+ graden pasgeleden toch weer een scheur bij de onderste schuif. Als ik er "normaal" mee doe en dus 200 graden als max pak dan zal die vast veel langer meegaan. Overigens ook al 2x gehad dat de vuurbox gebarsten was (wss ook bij een pizza-sessie).

Voor de rest wel heel tevreden over de Grizzly. Destijds voor EUR 800 gekocht en wordt compleet geleverd. De garantie wordt ook telkens netjes afgehandeld (soms even wat wachttijd). Ik denk dat ik nu wel klaar ben met het ruilen en toch eens ga kijken naar een Bastard of KJ.
Ja dat is het idee dat ik ook een beetje heb. Het is prima prijs/kwaliteit, maar de kans dat er iets mis gaat is simpelweg groter dan bij de 'grote' merken. Ergens moet op bespaard worden (en een deel is natuurlijk ook gewoon het merk). Ik lees veel meer problemen met dingen als gebaste vuurboxen bij de goedkope merken dan de dure merken. Maar als de garantie goed is, hoe erg is dat dan? Das een afweging die je zelf moet maken. Persoonlijk als ik een kamado 'voor de rest van mijn leven' zou aanschaffen, dan werd het zonder enige twijfel een Kamado Joe omdat ik daar meer vertrouwen in heb. Maar das voor een belangrijk deel ook een gevoelskwestie, aangezien niemand hier cijfers heeft om te onderbouwen waarom het ene beter is als het ander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

TRD07 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:58:
[...]

Ik kan mij dan zeker goed voorstellen dat je er wel een keer klaar mee bent dan. Het vertrouwen in de kamado is dan compleet weg. Elke keer weer opnieuw moeten inbranden (neem aan dat je dat gedaan hebt?) is ook wel irritant. Uiteraard kan er wel wat op liggen. Maar het is wel weer "gedoe"

Was na de verhalen ook wel huiverig bij een pizza, of even schoonbranden. Keek vaak ook even naar de onderkant of vuurschaal. Alleen ontdek ik nooit wat, dus ik kijk er ook niet meer naar :)
Gelukkig zijn er genoeg mensen die er ook geen problemen mee hebben :)

Compleet is is hij zeker. Heb er alleen een gietijzeren pan bij gekocht, en twijfel om nog een keer een gietijzeren half rooster / half plancha bij te kopen.

Kamado joe zijn echt fantische kamado's, maar die kleur he.. staat niet mooi onder de overkapping ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Flipmo op 13-06-2022 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Flipmo schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:03:
Kamado joe zijn echt fantische kamado's, maar die kleur he.. staat niet mooi onder de overkapping ;)
Hehe, ja dat is het nadeel van KJ en van BGE, die komen maar in één kleur :+ Ik vind het rode wel gaaf, maar als je daar niet van houdt....dan houdt het al snel op he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik vond de kleur ook niks van de KJ maar nu dat ie een paar weken in de tuin staat valt ie mij eigenlijk wel mee, ik had hem alleen in de winkel gezien en daar was het rood echt fel rood maar buiten ziet het er toch wat minder fel uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:55
Luuk1983 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:23:
[...]

Hehe, ja dat is het nadeel van KJ en van BGE, die komen maar in één kleur :+ Ik vind het rode wel gaaf, maar als je de vrouw daar niet van houdt....dan houdt het al snel op he!
FTFY :+

Maar gelukkig was daar de zwarte Masterbuilt! *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ycKHesz-_gC_NB3Tb36uE71mfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlXeNC1A00L6NXyXSxFgG9Kd.jpg?f=fotoalbum_large

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wauskoek
Ik wou voor mijn Grill Guru compact helemaal zelf een meubel maken van metaal en hout... Maar kreeg daar niet de kans voor. Want toen ik een dagje weg was had vrouwlief stiekem de bekende Ikea meubel gekocht. Had stiekem toch iets zelf willen maken maar ja ook best :P

Met de bovenfrees gat erin gemaakt en met met een afkantfrees mooi schuin hoekje erin gemaakt. Scherpe randjes rond geschuurd en het hele meubel inde tungolie gesmeerd. De BBQ past perfect :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnQ1RzGzWuBNtPYzERW6MMtBEzs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RtyhicB3cPJXQ9K62PSaepMf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJQJhji1mg1DTr2Me9RPO8dpU6E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5k0FDNOC8NB1VZHYtUX68k25.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKotCU6AYptv5dwLkLGveH2buAs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RngwevavUzHKTKD0zbN5NMf2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Fairy schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:13:

Kwa merk is het twee dingen
Wat wil je max betalen?
Wat vind je mooi?
Grizzly Grill en Gril Guru en al die andere merken inferno, KEIJ kamado, en weet ik nog wat meer die al iets langer bestaan en een winkel er achter hebben staan zullen redelijk gelijk zijn in kwaliteit. De service bepaald dan of je nog blij bent als er iets gebeurd.

Wat betreft de grote
Een large of medium en een go anywhere of zo iets dergelijks er naast zal vermoedelijk effectiever zijn dan een XL.
Low en slow op de kamado en gelijkertijd even wat grillen op de GAW als snack is makkelijker dan de DenC op twee levels zetten.

Als ik in mn tuin de ruimte had zou ik large kamado en een gril achtig ding er naast hebben die wel indirect kan. (misschien wel op gas als side burner voor onder andere pannetje groente wokken of koken, je lak saus klaar maken. Hoef je dat binnen niet te doen.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Beekforel schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:31:
Ik heb een hele kip gekocht maar nou is m'n bbq te klein (of de kip te dik :+) om hem plat (als roadkill) erop te doen en rechtop als beercan wordt hem ook niet.

Ik kan hem wel gewoon kwijt zoals hij nu is. Zou dat goedkomen als ik die op ~100 graden laat warm worden tot 70 graden kerntemperatuur? Wil hem verder bereiden zoals in dit recept: https://bbq-helden.nl/gerookte-kip-barbecue/.
Om het zelf dan maar even te beantwoorden: ja dat komt prima goed. :9~

Geen gedoe met blikjes of bakjes water of wat dan ook. 2 KG heerlijke kip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

wauskoek schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:23:
Ik wou voor mijn Grill Guru compact helemaal zelf een meubel maken van metaal en hout... Maar kreeg daar niet de kans voor. Want toen ik een dagje weg was had vrouwlief stiekem de bekende Ikea meubel gekocht. Had stiekem toch iets zelf willen maken maar ja ook best :P
Welk bekend Ikea meubel is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-08 15:44
Nog nooit gezien, maar dat zou ik dus echt niet buiten zetten. Onder een afdak misschien, maar dan zou ik toch het hout behandelen.

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Nu online
Ik zag daar ineens allemaal toffe (Maar niet leverbare) tafels en kasten voor bbqs: https://www.ikea.com/nl/n...ues-barbecuetafels-24898/

Weet iemand of die al “geweest zijn” of nog moeten komen? Lijkt me dat je die Grillskar tafel RVS bladen gewoon kan voorzien van een gat voor een mooie Kamado :7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Eerste keer pulled pork, eerste keer de KJ gebruikt :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Rt_feYa7DzvGOzf19A8sqFGNu4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1GaNDfp1EjCwBN0mNQdhUvOO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9n3NbKLzqyQF9ai3ov2s8uX9B64=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWjPROFv2okQ2FomaES54oHi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pN_MDo127u6Gnf0_Yi0Cq3SJKU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6c7THBRVjHZccO0VcXcljul7.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rl7LVVjTgMj8OESLXuBOyx2fi-s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZYPJk8YbAyrtuaMaydgMZ0C1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEQlsVT63vhh29JRpiMSm8wd_1s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jy9dbQntrQf3ZWCarIP6Iwg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohFHregktAwhYFEKE-ClCp8mYsE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4ntgDQl8ziKdoFHf0xULDCZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Niet slecht voor de eerste keer. Sommige stukjes super zacht, sommige iets droger. Het ging een stuk vlotter dan ik had gedacht, geen stall gezien. Doordat ik hem niet helemaal heb ingepakt heb je echt een goede bark. Heb hem er pas afgehaald bij 97 graden, en toen had ik nog plekken waar m’n thermapen niet als boter in ging. Moet je dan eigenlijk toch nog langer door? Ik was bang dat ‘ie dan droog zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Volgende keer even een lekbak onder het vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ja, dat bedacht ik me 2 seconden nadat ik de deksel weer dicht had 8)7 Nu de deflectors de volgende keer maar schoonbranden. Heb net deze Mavanto handschoenen binnen. Nu nog een pizzasteen en de charcoal basket. En eigenlijk ook een soapstone en een Meater Plus :p

Als je zo’n KJ charcoal basket hebt, zet je die dan bovenop het zwarte gietijzeren houtskool ‘rooster’, of haal je die er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
cricque schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:11:
[...]

Nog nooit gezien, maar dat zou ik dus echt niet buiten zetten. Onder een afdak misschien, maar dan zou ik toch het hout behandelen.
Ik heb het meubel ook helemaal in de tung-olie gezet. En staat sowieso onder een afdakje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

wauskoek schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:13:
Jaaaaaren geleden kwam ik ooit dit filmpje tegen. Na lang zoeken eindelijk weer gevonden. Niks geen fancy BBQ of houtskool merken o.i.d. :P

[YouTube: Why The Best Southern Barbecue Takes Weeks To Make — Southern Foodways Alliance]
Waar ik beetje moeite mee heb, is dat er zoveel energy uit hout gewoon de lucht in gaat en verloren gaat. Je kan daar zoveel beter dingen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

@cricque t zijn fijne meubels. Die van mij goed behandeld. Staat al 3 jaar buiten nu bij een vriendin.

Zij tafeltje aan gemaakt. Handdoekenrekje met wat haken en een bieropener.
Houten bak op maat gemaakt voor onderin te zetten.
Werkt top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:41
The Legend schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:33:
Als je zo’n KJ charcoal basket hebt, zet je die dan bovenop het zwarte gietijzeren houtskool ‘rooster’, of haal je die er uit?
Ik heb hem eruit gehaald op advies van de verkoper. Betere doorstroming, zeker als er eens wat kleine stukjes houtskool uit de mand vallen en op t rooster zouden blijven liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
cricque schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:11:
[...]

Hier nog wat inspiratie: https://www.bbqgenootscha...am-modding-draadje.12026/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
JulesvH schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 07:47:
[...]

Ik heb hem eruit gehaald op advies van de verkoper. Betere doorstroming, zeker als er eens wat kleine stukjes houtskool uit de mand vallen en op t rooster zouden blijven liggen.
Dit dus, dat is de voornaamste reden. Die gaten zijn relatief klein en raken verstopt, waardoor er minder zuurstof doorheen kan. Verder is het ook iets eenvoudiger met kleine deeltjes en as verwijderen. Even de basket schudden (kan door dq systeem op te tillen) en meeste ligt onderin de asla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
The Legend schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:33:
Ja, dat bedacht ik me 2 seconden nadat ik de deksel weer dicht had 8)7 Nu de deflectors de volgende keer maar schoonbranden. Heb net deze Mavanto handschoenen binnen. Nu nog een pizzasteen en de charcoal basket. En eigenlijk ook een soapstone en een Meater Plus :p

Als alternatief voor meater plus kan je ook voor meatstick x gaan. Zelfde idee, even nauwkeurig, maar beter bereik. Vind nadeel van die meters wel dat ze zo'n enorm gat maken in je "product". Ben zelf nog aant oriënteren voor een kleinere prikker. Misschien iets van inkbird.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• williewimp
Gisteren de spareribs gemaakt. Uiteindelijk uitgekomen op een recept van een youtube filmpje waar ook een linkje bijstond voor het geschreven recept. Dat vind ik altijd wel handig om er bij te houden ipv elke keer door een filmpje te moeten scrollen.

Recept vroeg om:
-90min op 125 graden met wat rookhout (ik had appel gekozen) erbij en elke 20 min spritzen met 50/50 appelsap appelazijn
-80 min op 140 in de folie
-15 min 100 graden met een sausje erop gekwast. Ik had sweet baby Ray's in huis dus heb die gebruikt.

Ik heb het recept redelijk kunnen volgen. De eerste stap zat hij rond de 130 dus heb dat maar aangehouden. De laatste stap kreeg ik 'm niet zo snel naar de 100 graden. Heb uiteindelijk een scheutje water op de driptray gedaan en de onderste schuif bijna helemaal dicht gedaan. Dit werkte best aardig. Uiteindelijk stabiliseerde hij op 120 dus heb ik de ribben er maar weer opgelegd. Het is alleen maar voor het carameliseren van de saus dus ik gokte er maar op dat dat wel goed kwam als ik 'm goed in de gaten hield.

Als bijgerecht een coleslaw gemaakt en wat aardappels gepoft op de bbq. Heb ze met wat zout, peper en olijfolie in de folie gedaan en ze op een hoog rek boven de spareribs gelegd. Meeste van dat soort recepten met aardappels vragen om een hogere temperatuur maar heb de proef maar gewoon op de som genomen en ze vlak na de ribs op de bbq gelegd en ook 3 uur totaal gegeven. Zou namelijk wel heel makkelijk zijn dat als ik ribs maak geen omkijken heb naar de aardappels.

Eigenlijk was alles super gelukt. Ribbetjes waren heerlijk van smaak met een fijne rooksmaak die mooi in balans was. Gaarheid was eigenlijk perfect. Vlees kwam goed van de botten zonder dat het allemaal meteen uit elkaar viel als je de rib op pakte. Aardappels waren ook netjes gaar en erg lekker met wat zure room en bieslook.

Was erg blij met het resultaat en heb fijn wat ervaring opgedaan met het regelen van de kamado. Nu eens bedenken wat ik de volgende keer ga maken...

EDIT: ik had nog foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjhiUqQcBgRufa4aXPuKbnaOtI0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OgVZ7qbPQ4wUv1AVrZcbOxV7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxL1FqSOYB_BsA41eRkovFE74Mo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vvhhcddp4GVr3Ai56DQlWPwU.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 17% gewijzigd door williewimp op 14-06-2022 11:35 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03:46
Afgelopen zaterdag op de bruiloft van m'n zusje, ze hadden alles zelf geregeld. Van de entourage, de aankleding, de horeca en catering:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72qBCsVKAvaCaVw-KWoVs5C8FUM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PJQ2Po1gWagISdIDN4f68Mz9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQqqsp_ss-Xkri_qkKQehX4KXJg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BXZbedquDNjmQhQsX0p4ymog.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sg-9eZ1cLhNjZqvtrvKVNo0BZnc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kUzIkw9QKDj1coFqotLSV6Na.jpg?f=user_large

We hebben gehad: beer can chicken, gerookte warme zalm, picanha, bavette carpacio rollade, buikspek en scampi's in knoflook

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Te klein voor mij helaas, zag er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:16
Ik heb een grote Grill Guru, maar dat is voor de snelle BBQ toch wat lastig vanwege de grootte. Er moeten toch een hoop kolen in elke keer.

Ik ben daarom op zoek naar een soort divider waarmee ik de BBQ in twee kan delen. Dan kan er aan 1 kant kolen en de andere kant blijft leeg. Geeft meteen een mooie directe en indirecte zone.

2 vragen:
1. Kent iemand zo’n metalen plaat?
2. Gaat dat wel goed ivm onregelmatig heet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

t14wo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:32:
Ik heb een grote Grill Guru, maar dat is voor de snelle BBQ toch wat lastig vanwege de grootte. Er moeten toch een hoop kolen in elke keer.

Ik ben daarom op zoek naar een soort divider waarmee ik de BBQ in twee kan delen. Dan kan er aan 1 kant kolen en de andere kant blijft leeg. Geeft meteen een mooie directe en indirecte zone.

2 vragen:
1. Kent iemand zo’n metalen plaat?
2. Gaat dat wel goed ivm onregelmatig heet worden?
Dat zat standaard bij mijn grizzly. Nog maar 1x gebruikt (vergeet het te vaak). Maar idd voor een snelle hamburger kan ik hem er de volgende keer beter ff bijpakken. :)

Afbeeldingslocatie: https://grizzlygrills.nl/wp-content/uploads/2019/03/Grizzly-Grills_GE101_-Kamado-Elite-Large-12-1024x1024.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:16
Flipmo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:39:
[...]

Dat zat standaard bij mijn grizzly. Nog maar 1x gebruikt (vergeet het te vaak). Maar idd voor een snelle hamburger kan ik hem er de volgende keer beter ff bijpakken. :)

[Afbeelding]
Ok dat is goed om te weten. Dan is het dus geen probleem om 1 kant op te warmen. Was bang dat het aardewerk zou kunnen scheuren als het ongelijk verwarmt.

In dat geval ga ik op zoek naar een simpel kolen bakje ervoor. Zoiets zou volgens mij al goed zijn:
https://www.bol.com/nl/nl...m-bbq-s/9200000130219824/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:09
Werkt dat echt op die manier? Ik heb nl. de indruk dat je dan zeker net zoveel kolen gaat gebruiken. Ik zie niet zozeer in waarom het kolen zou schelen als je die aan de linkerkant van de kolenmand in de fik steekt, of in het midden van de mand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Sowieso maakt het ook niet zoveel uit dat er veel kolen in gaan toch? Je kan de volgende keer gewoon weer verder gaan met de overgebleven kolen. Meer kolen erin betekent niet dat het sneller op is, ligt eraan hoe heet je hem opstookt.

Daarnaast lijkt me zo'n kolenmand wel fijn voor ene direct en indirecte kant, maar de kolen zullen inderdaad niet minder snel op gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Martijn1990 op 14-06-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Weet iemand of de Praxis is gestopt met Weber producten? Ik ben al in 2 winkels geweest en er staat amper een BBQ. Ik haal daar altijd de briketten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• williewimp
t14wo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:43:
[...]

Ok dat is goed om te weten. Dan is het dus geen probleem om 1 kant op te warmen. Was bang dat het aardewerk zou kunnen scheuren als het ongelijk verwarmt.

In dat geval ga ik op zoek naar een simpel kolen bakje ervoor. Zoiets zou volgens mij al goed zijn:
https://www.bol.com/nl/nl...m-bbq-s/9200000130219824/
Dat bakje lijkt me een klein beetje groot. Ik heb een grill guru elite en daarbij zit een divider die je in het rooster in de bodem kunt stoppen. Die deelt het in tweeën. Heb het alleen nooit gebruikt want ik zie het nut er niet zo van in.

Misschien ben je wel beter af met wat sneller brandende kolen. Gebruik je gewoon wat minder. Dan red je die hoge temperatuur ook wel en is hij wat vlotter aan.

Edit: beetje prijzig, maar dit kan ook:
https://grillguru.com/pro...ru-charcoal-basket-large/

[ Voor 5% gewijzigd door williewimp op 14-06-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 13:56
Is een beefhammer lastig om als onervaren persoon te maken. Heb tot nu toe 2x ribben gemaakt low and slow. En gingen wel oke.

Zie bij een beefhammer dat er verschillende uren worden gehanteerd bij zelfde aantal aan gewicht.

Wat zijn jullie ervaringen en eventuele tips.

Ik dacht het ook te roken met eik aangezien ik online lees dat eik wel goed zou zijn voor grotere stukken en redelijk neutraal als ik niet overdrijf met de hoeveelheid dat ik er bij leg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Mijn idee is dat een beefhammer een overgewaardeerd stuk is.
Investeer liever in een picanha of cote de boeuf ofzo.

Beefhammer is vooral schenkel.
Wel een hoog show gehalte. Prima met wat vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 13:56
Dennis1812 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:07:
Mijn idee is dat een beefhammer een overgewaardeerd stuk is.
Investeer liever in een picanha of cote de boeuf ofzo.

Beefhammer is vooral schenkel.
Wel een hoog show gehalte. Prima met wat vrienden.
Ook wat ik dacht maar het is inderdaad voor met wat vrienden hahah

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
williewimp schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:24:
Recept vroeg om:
-90min op 125 graden met wat rookhout (ik had appel gekozen) erbij en elke 20 min spritzen met 50/50 appelsap appelazijn
-80 min op 140 in de folie
-15 min 100 graden met een sausje erop gekwast. Ik had sweet baby Ray's in huis dus heb die gebruikt.
Klinkt alsof die persoon een regelbare gas-gril heeft ofzo. Heb zelf een kamado en die ga je echt niet snel op een andere temp krijgen.

Heb zelf gister spareribs gemaakt en eigenlijk gewoon het hele stuk op ongeveer 110.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:53
MBree schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:09:
[...]

Ook wat ik dacht maar het is inderdaad voor met wat vrienden hahah
Ik zou dan eerder een Tomahawk steak maken :9~

Maar beef hammer staat hier ook nog wel op mijn todo lijstje :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• williewimp
Hydra schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:00:
[...]

Klinkt alsof die persoon een regelbare gas-gril heeft ofzo. Heb zelf een kamado en die ga je echt niet snel op een andere temp krijgen.

Heb zelf gister spareribs gemaakt en eigenlijk gewoon het hele stuk op ongeveer 110.
Was toch echt op een kamado. Maar misschien is dat recept meer algemeen bedoeld en dus ook voor een kettle of offset bbq geschikt. Kon uit 't filmpje niet echt opmaken of hij even een half uurtje de tijd neemt om hem terug te koelen ofzo. Dat trucje met water werkte best oke, maar ik wist van te voren al dat 't niet zo nauw zou komen qua temperatuur. Zolang je laksausje niet verbrand is er niks aan de hand natuurlijk. Was meer even ervaren wat er zou gebeuren qua temp etc. Ik had ook express voor ribs gekozen omdat dat allemaal niet zo nauw komt. Daarnaast zijn spareribs ook niet zo duur dus niet zo'n ramp als ik het verpruts.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 23:59
Deze week bij Ikea het Bekväm meubeltje gescoord.
Pootjes en zijplankjes in de buitenlak gezet en het werkblad en legplankjes behandeld met snijplankenolie. Handdoekenrekje voor uiteraard handdoeken en eventueel een heet pannetje en nog een ophangrekje voor de gereedschapjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AW_M0ogFEXFiX6pCHleFiXtjHhs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3qQCXk7UZVG0QKxkAkVTFyX.jpg?f=fotoalbum_large

Vond dat ik toch een belangrijk onderdeeltje miste, dus ook even bij de lokale brouwerij binnengestapt…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcvQA3oA47C5UpdptWdhNHGbndM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfcLKnR8KttZJ1NELDEGrO2b.jpg?f=fotoalbum_large

Klein maar fijn, ik ben er erg tevreden mee!!!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
Das precies waar ik ook aan zit te denken, had een echte tafel op wielen maar heb deze weg gegeven bij aanschaf van een Kamado Joe Kettle . De Ikea kar was hier ooit de koffiebar, maar ga deze nu opknappen als bijzet voor bij de BBQ :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Serena schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:47:
Deze week bij Ikea het Bekväm meubeltje gescoord.
Pootjes en zijplankjes in de buitenlak gezet en het werkblad en legplankjes behandeld met snijplankenolie. Handdoekenrekje voor uiteraard handdoeken en eventueel een heet pannetje en nog een ophangrekje voor de gereedschapjes.

[Afbeelding]

Vond dat ik toch een belangrijk onderdeeltje miste, dus ook even bij de lokale brouwerij binnengestapt…

[Afbeelding]

Klein maar fijn, ik ben er erg tevreden mee!!!
Supervet dit! en dat met Ikea spul. Is wel wat moois en duurzaams van te maken.

Aan de ene kant wil ik dit ook wel doen zo, maar ik heb nog een composiet vierkant stuk keukenblad (is achterwand achter het fornuis geweest). Dat is een mooi stuk materiaal dat ik wel weer wil inzetten. Als die nou wat kleiner was geweest had deze er onder gekund ;)

Dat handdoekenrekje, waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 14:20
Ozzie schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:19:
[...]

Ik zou dan eerder een Tomahawk steak maken :9~

Maar beef hammer staat hier ook nog wel op mijn todo lijstje :)
Leuk zo’n tomahawk waar je ook betaald voor de kilo prijs van het bot.. zelfde stuk maar goedkoper; cote a los!

Als je echt indruk wilt maken; full packer brisket…

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:36

YES

Moderator General Chat
Zijn er ook kernthermometers die je dmv een app buiten je eigen wifi netwerk ook kan benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
@YES met de meater cloud zou dat moeten kunnen
(oude) telefoon/tablet verbinden met een (bluetooth) meater, koppelen aan cloud, en via ander apparaat moet je het dan kunnen zien.

Zelf nog niet mee gespeeld, maar heb dat meen ik in dit topic ook al eens voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
defusion schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:54:
@YES met de meater cloud zou dat moeten kunnen
(oude) telefoon/tablet verbinden met een (bluetooth) meater, koppelen aan cloud, en via ander apparaat moet je het dan kunnen zien.

Zelf nog niet mee gespeeld, maar heb dat meen ik in dit topic ook al eens voorbij zien komen.
Ah oké. Geen echt kant en klare oplossing dus, ik had ergens wel gedacht/gehoopt dat er zoiets zou zijn. Binnenkort wil ik shortribs op de BBQ leggen en die middag nog even naar een vriend om hem ergens bij te helpen, dan is het toch fijn als ik een notificatie of zo kan krijgen als de (kern)temperatuur een bepaald punt bereikt en ik weet dat ik weer naar huis moet voor het eten 8)

Ik ga eens kijken naar dat meater gebeuren :)

[ Voor 3% gewijzigd door YES op 15-06-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@YES de wifi meters van inkbird kunnen dat, maar dan moet je telefoon niet de app op de achtergrond sluiten ... Dus als je zo nu en dan zelf kijkt werkt het prima.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
franssie schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:16:
@YES de wifi meters van inkbird kunnen dat, maar dan moet je telefoon niet de app op de achtergrond sluiten ... Dus als je zo nu en dan zelf kijkt werkt het prima.
Van Inkbird dacht ik dat het alleen via WiFi werkt? Of kan je daar ook via het grote boze internet bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

YES schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:18:
[...]

Van Inkbird dacht ik dat het alleen via WiFi werkt? Of kan je daar ook via het grote boze internet bij?
Jazeker! De app werkt via hun servers. De BT versies werken alleen binnen BT bereik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Urg7F9MxcKmem7vni8ZZdWX_H7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BM1WfzMXJQO7utRqlxcJO1xm.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is met de wifi van mijn telefoon uit.

[ Voor 41% gewijzigd door franssie op 15-06-2022 15:24 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
franssie schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:19:
[...]

Jazeker! De app werkt via hun servers. De BT versies werken alleen binnen BT bereik.
Ooh top, ik had al naar de Inkbird gekeken maar niet goed genoeg gelezen denk ik :)

Heb je er ervaring mee, niet zozeer met het internet gedeelte maar met de thermometer zelf, is het een fijn ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

YES schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:21:
[...]

Ooh top, ik had al naar de Inkbird gekeken maar niet goed genoeg gelezen denk ik :)

Heb je er ervaring mee, niet zozeer met het internet gedeelte maar met de thermometer zelf, is het een fijn ding?
Als je zoekt op inkbird in dit topic vindt je wisselende ervaringen, ik ben er blij mee ook al gooit mijn telefoon de app steeds dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
franssie schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:23:
[...]

Als je zoekt op inkbird in dit topic vindt je wisselende ervaringen, ik ben er blij mee ook al gooit mijn telefoon de app steeds dicht.
Ga ik eens doen.

Volgens mij kan ik op mijn telefoon de optimalisatie redelijk inregelen zodat een specifieke app niet zomaar gekilled wordt, dacht ik.

Thanks voor je reacties d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
YES schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:21:
[...]

Ik vind de app verschrikkelijk, maar heb hem nu lokaal aan Home Assistant hangen. En dat werkt goed. Alleen moet ik eigenlijk nog een alarm maken dat de temperatuur op een bepaald punt komt enzo. Maar daar ben ik al maanden te lui voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
barrymossel schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:26:
[...]

Ik vind de app verschrikkelijk, maar heb hem nu lokaal aan Home Assistant hangen. En dat werkt goed. Alleen moet ik eigenlijk nog een alarm maken dat de temperatuur op een bepaald punt komt enzo. Maar daar ben ik al maanden te lui voor...
Home Assistent draai ik ook voor een aantal zaken thuis dus als mij de app niet bevalt is het goed om te weten dat ik daar wellicht nog wat mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
@YES Meater heeft ook nog de 'meater block' met directe wifi ondersteuning, zodat je de extra telefoon/tablet niet nodig hebt. Maar is wel erg duur. Komt ook altijd met meerdere draadloze probes, wat het natuurlijk duur maakt. Ze hebben (nog) geen losse 'meater wifi'. Ben daarom maar voor de BT-only gegaan, zou ik het eens via de cloud willen monitoren vind ik nog wel ergens een oude telefoon.

[ Voor 19% gewijzigd door defusion op 15-06-2022 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Heb ook de inkbird met wifi (en bluetooth).
Vind het een fijne thermometer en met de app ook weinig problemen.

Ga zaterdagmorgen een procureur op de bbq gooien om pulled pork te maken. Ondertussen een rondje maken op de racefiets.
Als de temperatuur te ver doorslaat begint mijn telefoon wel te rammelen en laat ik mijn vrouw de schuifjes wat dicht doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
defusion schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:30:
@YES Meater heeft ook nog de 'meater block' met directe wifi ondersteuning, zodat je de extra telefoon/tablet niet nodig hebt. Maar is wel erg duur. Komt ook altijd met meerdere draadloze probes, wat het natuurlijk duur maakt. Ze hebben (nog) geen losse 'meater wifi'. Ben daarom maar voor de BT-only gegaan, zou ik het eens via de cloud willen monitoren vind ik nog wel ergens een oude telefoon.
Ik zag het, inderdaad wel een schrikbarend duur ding. Beetje de Apple onder de kernthermometers wellicht? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 23:59
Fairy schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:38:
[...]

Supervet dit! en dat met Ikea spul. Is wel wat moois en duurzaams van te maken.

Aan de ene kant wil ik dit ook wel doen zo, maar ik heb nog een composiet verkant stuk keukenblad (is achterwand achter het fornuis geweest). Dat is een mooi stuk materiaal dat ik wel weer wil inzetten. Als die nou wat kleiner was geweest had deze er onder gekund ;)

Dat handdoekenrekje, waar kan ik die vinden?
Ook bij Ikea, het is dit rekje…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Pagina: 1 ... 210 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism