Al enige tijd ben ik in het bezit van KJC2 en mede door wat verschillende filmpjes online ben ik tegen de
SloRoller &
kolenmand aangelopen. Waarbij ik mezelf aan het afvragen ben of deze accessoires benodigd zijn om mijn tuinsessies smaakvoller, leuker en vooral makkelijker te maken.
Is er toevallig iemand die ervaring heeft met een SloRoller in de KJC2? Of met SloRoller at all? Ik lees / hoor hier en daar dat het wel zijn voordelen heeft met low en slow. Behalve de beweringen voor rook etc heb je ook geen "open rand" tussen je deflector en firebasket zodat je vlees welke aan de rand van de rooster liggen niet kunnen verbranden. Nu heb je wel eens dat de uiteinde van bv ribs, wings of rib fingers ietsjes zwarter kunnen worden door de hitte die vanuit die open rand kan komen.
De kolenmand lijkt mij meer een stukje gemak met schoonmaken / ordenen van je kolen en niet direct een must have of is de ervaring hierbij ook dat je een betere / schonere burn van je kolen krijgt omdat er meer ruimte is voor zuurstof?
Wat betreft rubs ben ik momenteel wel van het halen van kant en klare om te proberen waar de smaken liggen en als de ervaring / kennis goed genoeg is om zelf rubs te gaan maken. Je kunt dan bij van beekum tegen een waarde je eigen "lijn" beginnen mocht je dat willen

Maar voor nu zal het gewoon in volume maken zijn en dan idd in zakjes vacumeren of in potjes bewaren maar zover ben ik voorlopig niet.
Hou nu wel van het gemak om de standaard potjes te halen, merk alleen wel dat een 200/300 gram voor mij soms wel te weinig is om een flink aantal strengen ribs te bekleden omdat je toch best wel wat verlies heb tijdens strooien of ik gewoon een te dikke laag rub wil hebben
[
Voor 23% gewijzigd door
Salv op 30-05-2022 14:48
]