Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 204 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Grolsch schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:30:
Daarna de schuiven vol open, en binnen no time zat de Bastard op 200 graden. Toen toch maar ff rustiger aan gedaan, de eerste keren mag je hem blijkbaar niet zo heet stoken?
Je had in dit geval ook zodra de steak al een heel eind gaar was even het accessoire systeem er uit kunnen halen en het rooster direct op de vuurring kunnen leggen. Dan kan je je vlees op het laatst even flink wat hitte geven vlak boven de kolen, zonder dat je daarvoor je hele kamado loeiheet hoeft te stoken :)

En voor het eerste, langzame, garen had je dan ook de heat deflector kunnen plaatsen, zodat je steak echt mooi rustig op temperatuur komt.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 17-05-2022 10:10 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:38
Ik ben van plan volgende week flink wat ribs op de bbq te gooien, ik kan er makkelijk 6 kwijt op de 57cm weber en heb een extra verdieping dus kan erboven nog eens 6 kwijt. maar ik word een beetje moe van 12 ribs in alu folie wikkelen. Is er een snellere manier voor grote hoeveelheden ribs om ze makkelijk in een keer in te pakken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
Koffie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 06:41:
[...]

Nou, ik moet zeggen dat ik idd flabbergasted was van hoe compleet deze kamado was. Je bent in 1 klap klaar.
[Afbeelding]
Ik kan heel niet in dit topic vinden over welke kamado je het hebt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Frid0 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:01:
Goedemorgen,

Ik had een vraag, zoals bekend bij de AH hebben ze momenteel de actie van de Grill Guru Large Compleet voor €599. Als ik het goed zag zijn er een paar mensen die hem besteld hebben. Ik wil die ook gaan bestellen maar ben benieuwd over de levertijd en hoe de levering is?

Kan je zelf de afleverdag kiezen?
Leveren ze de kamado tot in je (achter)tuin?
Ik heb hem ook besteld via AH actie. De volgende dag had ik hem al in huis! :)
Je krijgt na de bestelling een mailtje van de transporteur waarin je zelf het bezorgmoment kunt kiezen. Op de dag van levering krijg je tussen 8-10uur nog een extra mailtje met een iets specifieker tijdstip.
Op dat moment moet je wel thuis zijn want anders brengen ze €29,95 in rekening voor een nieuw bezorgmoment.

De kamado wordt geleverd op een (kartonnen) wegwerp pallet (combinatie met de doos) en de bezorger heeft hem met een palletwagentje netjes in mijn achtertuin neergezet.

Dus geen enkele reden om hem niet te bestellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:26

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Raymond schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:58:
[...]

Ik kan heel niet in dit topic vinden over welke kamado je het hebt :P
Het is een IQ Grills Large :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:40
Orion84 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:05:
[...]

Je had in dit geval ook zodra de steak al een heel eind gaar was even het accessoire systeem er uit kunnen halen en het rooster direct op de vuurring kunnen leggen. Dan kan je je vlees op het laatst even flink wat hitte geven vlak boven de kolen, zonder dat je daarvoor je hele kamado loeiheet hoeft te stoken :)

En voor het eerste, langzame, garen had je dan ook de heat deflector kunnen plaatsen, zodat je steak echt mooi rustig op temperatuur komt.
Ik ben begonnen incl. heat deflectors met daarop een alu bakje water om hem indirect heel rustig op +- 110 graden tot een kern van 42 graden te brengen.

Toen de steak eraf, ff ingepakt in alu folie, schuiven + deksel vol op en na +- 10 minuutjes afgegrild op het rooster zonder heat deflectors.

Zo bedoel jij het toch ook, of bedoel je wat anders?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Grolsch schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:44:
[...]

Ik ben begonnen incl. heat deflectors met daarop een alu bakje water om hem indirect heel rustig op +- 110 graden tot een kern van 42 graden te brengen.

Toen de steak eraf, ff ingepakt in alu folie, schuiven + deksel vol op en na +- 10 minuutjes afgegrild op het rooster zonder heat deflectors.

Zo bedoel jij het toch ook, of bedoel je wat anders?
Ah, ja, dat eerste deel kwam niet voorbij in de foto's, maar is inderdaad wat ik bedoelde. Maar bij het afgrillen had je dus evt. je rooster omlaag kunnen verplaatsen (direct op het keramiek leggen), zodat je nog meer directe hitte hebt, zonder dat je eerst heel je kamado heet hoeft te stoken (omdat je daar nog wat voorzichtig mee wilde zijn).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 16:40
Orion84 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:48:
[...]
Ah, ja, dat eerste deel kwam niet voorbij in de foto's, maar is inderdaad wat ik bedoelde. Maar bij het afgrillen had je dus evt. je rooster omlaag kunnen verplaatsen (direct op het keramiek leggen), zodat je nog meer directe hitte hebt, zonder dat je eerst heel je kamado heet hoeft te stoken (omdat je daar nog wat voorzichtig mee wilde zijn).
Ok, dat werkt ook met 2 halve roosters? Want die heb ik bij mijn Bastard zitten.

Ik wist niet dat dit kon, maar tnx voor de tip, voor de volgende keer!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Mich007 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:40:
[...]

Ik heb hem ook besteld via AH actie. De volgende dag had ik hem al in huis! :)
Je krijgt na de bestelling een mailtje van de transporteur waarin je zelf het bezorgmoment kunt kiezen. Op de dag van levering krijg je tussen 8-10uur nog een extra mailtje met een iets specifieker tijdstip.
Op dat moment moet je wel thuis zijn want anders brengen ze €29,95 in rekening voor een nieuw bezorgmoment.

De kamado wordt geleverd op een (kartonnen) wegwerp pallet (combinatie met de doos) en de bezorger heeft hem met een palletwagentje netjes in mijn achtertuin neergezet.

Dus geen enkele reden om hem niet te bestellen ;)
Wow! dat is wel heel snel, denk daar gaan wel 3 a 4 werkdagen overheen.
Okay, duidelijk! Dat is dan een dagje thuiswerken die dag ;)

Dat zal ideaal zijn alleen mijn achtertuin is alleen te bereiken via een grasveld. Recentelijk verhuist en waar wij nu wonen zit niet echt een pad. Of tenminste, prima om te lopen en fietsen maar ligt geen bestrating. Zo palletwagentje kan daar zeker niet overheen rijden? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Grolsch schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:52:
[...]

Ok, dat werkt ook met 2 halve roosters? Want die heb ik bij mijn Bastard zitten.

Ik wist niet dat dit kon, maar tnx voor de tip, voor de volgende keer!
Tenzij het door de specifieke vorm van roosters en kamado niet past / niet stabiel ligt, maar normaalgesproken zou dat gewoon moeten werken ja en als ik zo je foto's nog eens bekijk zou dat bij jou ook prima moeten werken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 17-05-2022 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Frid0 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:58:
[...]

Wow! dat is wel heel snel, denk daar gaan wel 3 a 4 werkdagen overheen.
Okay, duidelijk! Dat is dan een dagje thuiswerken die dag ;)

Dat zal ideaal zijn alleen mijn achtertuin is alleen te bereiken via een grasveld. Recentelijk verhuist en waar wij nu wonen zit niet echt een pad. Of tenminste, prima om te lopen en fietsen maar ligt geen bestrating. Zo palletwagentje kan daar zeker niet overheen rijden? :?
Met een steekwagentje moet het lukken. Lekker overlaten aan de bezorger, die doet dat vaker.

En zo heel ontilbaar is die large ook niet. Komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Koffie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:42:
[...]

Oh, nice. Zo te zien voor de prijs van een kale BGE Large, heb je een Large met alle nuttige accessoires erbij. Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Raymond schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:57:
[...]

Oh, nice. Zo te zien voor de prijs van een kale BGE Large, heb je een Large met alle nuttige accessoires erbij. Netjes!
Ja BGE moet echt eens gaan innoveren.

Ik ben iig erg tevreden over de bijgeleverde accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Koffie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:58:
[...]

Ja BGE moet echt eens gaan innoveren.

Ik ben iig erg tevreden over de bijgeleverde accessoires.
Ben ik wel met je eens.
Ik heb hier de BGE Large van mn ouders staan. Als ik nu zelf in de markt zou zijn voor een kamado, zou het waarschijnlijk geen BGE worden. Maargoed, mijn ouders hebben hem meer dan 10jr geleden gekocht, misschien wel 15. 10jr geleden was de markt toch iets anders dan nu, dus wmb hebben ze een prima keuze gemaakt toen.
En dat spreekt dan toch wel weer vóór het merk: Het is er nog steeds en voor deze Large is er een wereld aan accessoires te krijgen.

M'n sjaslieks komen er iig prima gaar vanaf :Y) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Raymond schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:02:
[...]

Ben ik wel met je eens.
Ik heb hier de BGE Large van mn ouders staan. Als ik nu zelf in de markt zou zijn voor een kamado, zou het waarschijnlijk geen BGE worden. Maargoed, mijn ouders hebben hem meer dan 10jr geleden gekocht, misschien wel 15. 10jr geleden was de markt toch iets anders dan nu, dus wmb hebben ze een prima keuze gemaakt toen.
En dat spreekt dan toch wel weer vóór het merk: Het is er nog steeds en voor deze Large is er een wereld aan accessoires te krijgen.

M'n sjaslieks komen er iig prima gaar vanaf :Y) :*)
Oh zeker hoor. Een BGE van 10 jaar oud voldoet nog steeds uitstekend :Y)
Maar dat geld voor elke fatsoenlijke kamado die je nu koopt.

Mijn bezwaar tegen BGE is meer dat eentje die je nú koopt niet veel anders is dan die van 10 jaar geleden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Wannial schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:53:
Ik ben van plan volgende week flink wat ribs op de bbq te gooien, ik kan er makkelijk 6 kwijt op de 57cm weber en heb een extra verdieping dus kan erboven nog eens 6 kwijt. maar ik word een beetje moe van 12 ribs in alu folie wikkelen. Is er een snellere manier voor grote hoeveelheden ribs om ze makkelijk in een keer in te pakken?
Mijn vraag was echt in 10 tellen ondergesneeuwd, iemand een idee om grotere hoeveelheden ribs in te pakken zonder dat je alle ribs individueel moet inpakken in folie? (merk dat het vaak toch een beetje vol ligt, scheurt, lekt, dat moet toch makkelijker kunnen?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wannial schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:14:
[...]

Mijn vraag was echt in 10 tellen ondergesneeuwd, iemand een idee om grotere hoeveelheden ribs in te pakken zonder dat je alle ribs individueel moet inpakken in folie? (merk dat het vaak toch een beetje vol ligt, scheurt, lekt, dat moet toch makkelijker kunnen?!)
Pak een bakblik voor in de oven en zet ze daarin (al dan niet met sparerebihouder en al). Dan pak je daarna het hele blik met ribben in 1 keer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Koffie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:20:
[...]

Pak een bakblik voor in de oven en zet ze daarin (al dan niet met sparerebihouder en al). Dan pak je daarna het hele blik met ribben in 1 keer in.
Thanks, zoiets had ik ook in gedachten maar wist niet of dit goed genoeg zou werken (omdat je natuurlijk ook nog andere elementen toevoegd in de folie zoals boter, honing, suiker en hij daar dan niet meer direct inligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Een vraagje over zalm (warm) roken.

Ik rook wel eens een zalm, meestal koop ik dan een "verse" zalm op de huid. Maar volgens mij is het zo dat een zalm wordt "gevangen" (of uit de kweekbak gevist) en meteen ingevroren om verwerkt te worden waarna ze op weg naar de leverancier (visboer, supermarkt) weer ontdooid worden.

Is het dan niet beter en goedkoper diepgevroren zalm op de huid te kopen en deze zelf (langzaam) te ontdooien en te roken? Of is de zalm bij de visboer toch niet bevroren geweest?

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ImNotnoa schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:52:
Een vraagje over zalm (warm) roken.

Ik rook wel eens een zalm, meestal koop ik dan een "verse" zalm op de huid. Maar volgens mij is het zo dat een zalm wordt "gevangen" (of uit de kweekbak gevist) en meteen ingevroren om verwerkt te worden waarna ze op weg naar de leverancier (visboer, supermarkt) weer ontdooid worden.

Is het dan niet beter en goedkoper diepgevroren zalm op de huid te kopen en deze zelf (langzaam) te ontdooien en te roken? Of is de zalm bij de visboer toch niet bevroren geweest?
Sterker nog, je kunt de zalm er ook bevroren opmikken :)
Even in de rub zetten, op een plank leggen en op je q gooien. Uiteraard wel een iets hogere temperatuur dan normaal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Koffie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:39:
[...]

Sterker nog, je kunt de zalm er ook bevroren opmikken :)
Even in de rub zetten, op een plank leggen en op je q gooien. Uiteraard wel een iets hogere temperatuur dan normaal gebruiken.
Ik pekel het liever, maar dan haal ik de volgende keer gewoon diepgevroren zalm op de huid. Dat is ook makkelijker plannen :)

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:41

Saffie_time

Why use this? 42!

Je kan het ook aan je visboer vragen, een goeie zal je een eerlijk antwoord geven.
Ik haal zalm meestal bij Sligro en vraag het dan gewoon. Dan weet ik meteen of ik thuis aan de slag moet of dat ik hem nog kan invriezen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 13:56
Random vraag,
As van de smoker/bbq waar laten jullie dit?
Hebben jullie een aparte vuilbak hiervoor of gewoon in de normale erbij?

Ik loop nu wat te stuntelen met handveger en blik en een aparte zak om as in te doen 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
Schijnt in grijze container te moeten. Maar ik flikker as van kachel en bbq in de groene.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:43
MBree schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:31:
Random vraag,
As van de smoker/bbq waar laten jullie dit?
Hebben jullie een aparte vuilbak hiervoor of gewoon in de normale erbij?

Ik loop nu wat te stuntelen met handveger en blik en een aparte zak om as in te doen 😂
gft bak.

van de Mileucentraalsite:
De as van de barbecue mag niet in de GFT-bak omdat as het composteerproces verstoort. Ook kunnen asresten schadelijke stoffen bevatten. Het kan gewoon bij het restafval.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:14

Tomatoman

Fulltime prutser

Over de warmgerookte zalm: ik koop de zalm daarvoor meestal per hele zijde bij Makro. Daar snijd ik dan eerst een paar mooie filets vanaf om te bakken, grillen of in de oven te stoppen. De rest rook ik. Het liefst gebruik ik daarvoor een mengsel met 2% zout (gemeten als percentage van het gewicht van de zalm). Met 2% zout zit je precies goed als je het zout lang laat intrekken, bijvoorbeeld een hele nacht. Als ik haast heb gebruik ik meer zout en laat ik dat 1 of 2 uur in de vis trekken, maar dan is het een beetje gokken hoe zout de zalm uiteindelijk wordt.

Let op dat zalm op dit moment idioot duur is! Ik zag prijzen rond € 35 ex BTW per kilo voor geportioneerde zalmfilet :X. De man op de visafdeling van Hanos Amsterdam vertelde mij dat dit komt door grote transportproblemen. En van hun visleveranciers moet nu 114% meer aan transportkosten betalen dan niet zo lang geleden. Om de prijs nog een klein beetje stabiel te houden verkoopt de visafdeling nu diverse soorten vis tegen kostprijs of zelfs daaronder.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-08 15:44
Nu had ik dus een vraag: ik wil wel eens tomatensaus maken op de barbecue, dus eerst tomaten drogen en dan saus van maken. Maar ik lees altijd met een gietijzeren pan/pot geen tomatensaus/acide producten te gebruiken tenzij goed ingebrand etc. En dat dit dan nog kan foutlopen. Is er niks anders dat dit wel zou kunnen.
Nu had ik die GBS dutch oven van weber zien, daar zou dus een geemmailleerde binnenkant inzitten, dus zou je er geen last van hebben. Is er nog iets vergelijkbaar ?

Het ding is, ik heb kijk gewoon naar wat ik zin in heb, wat er voor handen is etc. Ik wil mij dus geen zorgen moeten maken is dit wel goed voor de pan of pot.

pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:15

copykat

Good copy isn't bad

Tomatoman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:47:
Over de warmgerookte zalm: ik koop de zalm daarvoor meestal per hele zijde bij Makro. Daar snijd ik dan eerst een paar mooie filets vanaf om te bakken, grillen of in de oven te stoppen. De rest rook ik. Het liefst gebruik ik daarvoor een mengsel met 2% zout (gemeten als percentage van het gewicht van de zalm). Met 2% zout zit je precies goed als je het zout lang laat intrekken, bijvoorbeeld een hele nacht. Als ik haast heb gebruik ik meer zout en laat ik dat 1 of 2 uur in de vis trekken, maar dan is het een beetje gokken hoe zout de zalm uiteindelijk wordt.

Let op dat zalm op dit moment idioot duur is! Ik zag prijzen rond € 35 ex BTW per kilo voor geportioneerde zalmfilet :X. De man op de visafdeling van Hanos Amsterdam vertelde mij dat dit komt door grote transportproblemen. En van hun visleveranciers moet nu 114% meer aan transportkosten betalen dan niet zo lang geleden. Om de prijs nog een klein beetje stabiel te houden verkoopt de visafdeling nu diverse soorten vis tegen kostprijs of zelfs daaronder.
incl. btw € 22,88 / kg bij Makro lees ik, was volgens mij 13-18 euro?. (23 euro voor een zijde denk ik vorig jaar)

Lekker eten word wel erg duur zo.(De rest was al naar de kloten gebracht door corona.)
Hopen dat die kut oorlog snel stopt en dat de Europesche en wereld markt weer een beetje tot rust komt.
2 jaar corona en nu dit gezeik! Die Puta uit Rusland moet maar snel afdalen in de He.
(en ja ook voor de mensen in Oekraïne maar dat is logisch en first priority.)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Mooi moment om van de kweekzalm over te stappen naar lokale vangst; schar, bot of rode poon. Heb je ook geen last van hoge transportkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:41
[b]Tomatoman in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Let op dat zalm op dit moment idioot duur is! Ik zag prijzen rond € 35 ex BTW per kilo voor geportioneerde zalmfilet :X. De man op de visafdeling van Hanos Amsterdam vertelde mij dat dit komt door grote transportproblemen. En van hun visleveranciers moet nu 114% meer aan transportkosten betalen dan niet zo lang geleden
Hetzelfde werd mij bij de Sligro in Alkmaar verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:13
cricque schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:23:
Nu had ik dus een vraag: ik wil wel eens tomatensaus maken op de barbecue, dus eerst tomaten drogen en dan saus van maken. Maar ik lees altijd met een gietijzeren pan/pot geen tomatensaus/acide producten te gebruiken tenzij goed ingebrand etc. En dat dit dan nog kan foutlopen. Is er niks anders dat dit wel zou kunnen.
Nu had ik die GBS dutch oven van weber zien, daar zou dus een geemmailleerde binnenkant inzitten, dus zou je er geen last van hebben. Is er nog iets vergelijkbaar ?

Het ding is, ik heb kijk gewoon naar wat ik zin in heb, wat er voor handen is etc. Ik wil mij dus geen zorgen moeten maken is dit wel goed voor de pan of pot.
Op zich kan het prima hoor, maar je moet het daarna goed schoonmaken en eventueel opnieuw seasonen.

Zo doe ik het tenminste bij m'n stalen pannen & gietijzeren pan in de keuken. Iedere keer wanneer we daar iets met tomaten/pastasaus in maken reinig ik het zo snel mogelijk met water en neem het goed af. Wanneer ik merk (puur op (onderbuik)gevoel) dat de beschermlaag er last van krijgt brand ik hem opnieuw in.

Maar als je een alternatieve pan hebt is dat natuurlijk beter :-)

Ik zie net dat iBood Wonen een 'aanbieding' heeft voor een gietijzeren pan van 26cm. Ken het merk & kwaliteit verder niet, maar kan handig zijn voor de mensen alhier (hoewel de meeste aanbiedingen op iBood niet heel top zijn)

[ Voor 12% gewijzigd door Jan_V op 18-05-2022 08:39 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 13:43
Is er een houtskool shortage? Bij mijn vaste leverancier staat vrijwel alles op uitverkocht. Daarnaast online gekeken naar Black Ranch Marabu en dat is bij de eerste paar hits op google ook helemaal uitverkocht.

Ik heb contact opgenomen en ze hebben nog Pitmaster marabu en Black ranch acacia, iemand ervaring met de laatstgenoemde? Ik gebruik nu vrijwel altijd marabu, maar dat duurt best lang voor het echt op temperatuur is. Is dat met die acacia anders? Andere kant, misschien gewoon een keer proberen :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
NoepZor schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:50:
Is er een houtskool shortage? Bij mijn vaste leverancier staat vrijwel alles op uitverkocht. Daarnaast online gekeken naar Black Ranch Marabu en dat is bij de eerste paar hits op google ook helemaal uitverkocht.

Ik heb contact opgenomen en ze hebben nog Pitmaster marabu en Black ranch acacia, iemand ervaring met de laatstgenoemde? Ik gebruik nu vrijwel altijd marabu, maar dat duurt best lang voor het echt op temperatuur is. Is dat met die acacia anders? Andere kant, misschien gewoon een keer proberen :)
Nee er zijn al weke transport problemen in alle sectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
En er schijnt normaal ook veel houtskool uit Oekraïne te komen.

Dat krijgen ze nu ook lastig het land uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:55
Iemand ervaring met de spare ribs uit Bon'Ap (België)?

Momenteel promo (diepvries) aan 6,9 euro per KG.

https://www.bonap.be/nl/product/sparerib-natuur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:47

Stimulate14

⭐⭐⭐

Raymond schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:32:

Tsja, alles komt de laatste tijd uit Oekraïne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Raymond schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:32:

Geldt dat ook voor Marabu uit Cuba, Zuid Afrikaanse Black Wattle of Quebracho uit Argentinië? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
NoepZor schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:04:
[...]

Geldt dat ook voor Marabu uit Cuba, Zuid Afrikaanse Black Wattle of Quebracho uit Argentinië? :P
Volgens mij is om meerdere redenen geen goed idee om zoiets als houtskool uit Australië te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Sethro schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:38:
[...]

Volgens mij is om meerdere redenen geen goed idee om zoiets als houtskool uit Australië te halen.
Ik heb niet de indruk dat de productie van houtskool of het hele BBQ'en op zich erg duurzaam is. Uiteindelijk sleept iedereen z'n eitje weg uit China en komt de houtskool overal vandaan zo lang het maar ver weg is. dan hebben we de intensieve veeteelt nog, de fijnstofuitstoot en ga zo maar door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Duurzaam?
Dat is wat voor de influencers toch?
Alles branders, oliekandelaars, gelbranders, BBQ's, buiten heaters allemaal reclame voor gemaakt in de tuin verbouwingen van RTL4 Enz...Hebben we dit aangeschaft en net in gebruik en nu weer uit sync met de mode van nu?

😥😪😂

Edit zolang tatasteel gewoon door kan gaan zal t wel mee vallen met wat we in de achtertuin doen.

[ Voor 21% gewijzigd door copykat op 18-05-2022 14:51 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBree
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 13:56
BlackShadow schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:34:

Heb ze afgelopen weekend op de smoker gehad. Waren niet verkeerd maar er zit niet al te veel vlees op de botten.

Had er wel flink wat bot splinters tussen zitten maar kan aan mijn rib gelegen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxBbty_b-LECBwhJnFxup1GacxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/osLjMFEA4UdVbUzI2EyQbgDc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1VIbW8BRWzUv6UFPve31vpS09c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFaycqvE1BGEFTXgj6zYJPg4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en wil graag gaan beginnen met een mooie kamado. Ik kan alleen wel wat tips van wat kenners gebruiken.
Ik ben niet op zoek naar een budget model, maar hoef ook niet per se een BGE te hebben. (Ik ben dus op zoek naar een prima prijs-kwaliteitsverhouding). Via google kom ik veel affiliate links tegen waar dus óf budget dingen óf (dure) BGE worden getoond...

Ik ben op zoek naar een kamado om voor max. 4 personen wat burgers te bakken als het moet. Verder moet er een fatsoenlijk stuk vlees voor 2-3 personen op kunnen (low and slow).

Waar moet ik beginnen met zoeken?
Ik zag bv. hier al een actie van AH voorbij komen, bv. de Grill Guru Compact (https://bbqdeals.ah.nl/bb...ru-kamado-compact/144143/), daar moet dan nog wel een losse plate setter bij. Zou dat evt. iets zijn? Is een grillrooster van 33cm voldoende voor mijn wensen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:08
Conteaster schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:11:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en wil graag gaan beginnen met een mooie kamado. Ik kan alleen wel wat tips van wat kenners gebruiken.
Ik ben niet op zoek naar een budget model, maar hoef ook niet per se een BGE te hebben. (Ik ben dus op zoek naar een prima prijs-kwaliteitsverhouding). Via google kom ik veel affiliate links tegen waar dus óf budget dingen óf (dure) BGE worden getoond...

Ik ben op zoek naar een kamado om voor max. 4 personen wat burgers te bakken als het moet. Verder moet er een fatsoenlijk stuk vlees voor 2-3 personen op kunnen (low and slow).

Ik zag bv. hier al een actie van AH voorbij komen, bv. de Grill Guru Compact (https://bbqdeals.ah.nl/bb...ru-kamado-compact/144143/), daar moet dan nog wel een losse plate setter bij. Zou dat evt. iets zijn? Is een grillrooster van 33cm voldoende voor mijn wensen?
33cm is te krap voor goed low and slow.
de plate setter is dan een stukje kleiner en daar moet je vlees dan netjes boven passen, anders krijg je verbrande randjes.

ik zou altijd voor 40cm+ gaan, afhankelijk van je budget kan je ook kijken naar een bastard.
anders is grill guru een prima budget merk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moosjes
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:28

Ik zou als je het qua budget en ruimte kan altijd voor een large model gaan. Hiervoor zijn verreweg de meeste 'gadgets' te koop en je kan beter een BBQ hebben die een maatje te groot is dan een maatje te klein.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

copykat schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:25:
Duurzaam?
Dat is wat voor de influencers toch?
Alles branders, oliekandelaars, gelbranders, BBQ's, buiten heaters allemaal reclame voor gemaakt in de tuin verbouwingen van RTL4 Enz...Hebben we dit aangeschaft en net in gebruik en nu weer uit sync met de mode van nu?

😥😪😂

Edit zolang tatasteel gewoon door kan gaan zal t wel mee vallen met wat we in de achtertuin doen.
Kom, je moet het een beetje positief vertellen: een kamado is superzuinig en efficienter dan een kogel bbq :+

Er zijn 2 kampen op dit soort vragen: 'begin eerst eens met een instapper, upgraden kan altijd nog' versus 'doe het dan in 1 keer goed, anders kost het je straks 2 keer zoveel'.

Ik ben zelf iemand die nogal van de hak op de tak vol gas wil gaan en val dus in het laatste kamp.
Die Gril Guru is natuurlijk dikke prima, maar een rooster van 33 cm is wat aan de kleine kan (vind ik)
Persoonlijk vind ik een groot roosteroppervlak echt wel een belangrijk iets. Ik begon met een 47 cm weber welke binnen 2 maanden al geupgrade was naar een 57 cm.

Mijn advies zou dus zijn om zeker voor iets groters te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:49
Koffie schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:36:
[...]

Mijn advies zou dus zijn om zeker voor iets groters te gaan.
Helemaal mee eens. Voor barbecue's geld gewoon 'Bigger is better'.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Niet online
Top! 3 4 mensen met verstand die de 33cm variant afraden. Die optie schrijven we dus af.
Direct even gekeken naar een iets grotere variant, maar dan gaat de prijs al gauw x2. Ik wil daarom toch eerst kijken naar een 'budget' model, dus eerder kamp 1 zoals @Koffie suggereerde.

Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit van Grill Guru? (Om nog even terug te gaan naar de AH actie: https://bbqdeals.ah.nl/bb...o-large-combideal/144331/). Is dat 'prima om te beginnen'? Of echt een no-go en moet ik toch m'n budget flink bijstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
NoepZor schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:04:
[...]

Nee, maar het zal niet helpen bij de beschikbaarheid van die soorten houtskool, als een veelverkochte soort niet meer beschikbaar is.

https://houtskool.nl/hout...-van-de-houtskool-expert/
de meeste houtskool in Europa ( en zeker de houtskool die wij in Nederland gebruiken) komt uit Oost Europa. Bekende productielanden zijn Polen en Oekraïne

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Conteaster schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:42:
Top! 3 4 mensen met verstand die de 33cm variant afraden. Die optie schrijven we dus af.
Direct even gekeken naar een iets grotere variant, maar dan gaat de prijs al gauw x2. Ik wil daarom toch eerst kijken naar een 'budget' model, dus eerder kamp 1 zoals @Koffie suggereerde.

Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit van Grill Guru? (Om nog even terug te gaan naar de AH actie: https://bbqdeals.ah.nl/bb...o-large-combideal/144331/). Is dat 'prima om te beginnen'? Of echt een no-go en moet ik toch m'n budget flink bijstellen?
Zoals ik al zei: Grill guru is echt een prima merk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

De grillguru van de Hornbach wordt wel completer geleverd meen ik. Of was vorig jaar zo..?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Koffie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:42:
[...]

Deze gespot en besteld bij de animals? :-p Wel leuk die piraten namen voor de kleuren, zie ze online veel voorbij komen. Als ik in de race was voor een nieuwe had ik deze ook op mijn shortlist gezet, zo compleet kom je ze niet veel tegen!

Ik ben weer terug van een 4 weekse vakantie in Colombia en bij thuiskomst en om de jetlag een beetje te bevechten maar gekozen op de BBQ aan te steken. Maar ik had geen zin om de KJC2 op te vuren, dus gewoon simpel vleesjes gekocht bij de lokale super en de WGA maar aangestoken.

Merk wel dat ik niet meer gewend ben om met een dergelijke BBQ te werken, want waar je de kolenmand in een kamado redelijk tot vol gooit, zat hier het houtskool te dicht op het rooster / vlees >:) Maar dat is bij een tweede sessie wel goed gekomen ;-)

[ Voor 41% gewijzigd door Salv op 18-05-2022 16:52 ]

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:34

Of begin gewoon met een weber kogel van 57 cm, dan kan je eerst “leren” en als het wat voor jou is later overgaan op een kamado.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Salv schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:50:
[...]

Deze gespot en besteld bij de animals? :-p Wel leuk die piraten namen voor de kleuren, zie ze online veel voorbij komen. Als ik in de race was voor een nieuwe had ik deze ook op mijn shortlist gezet, zo compleet kom je ze niet veel tegen!
offtopic:
Nope, bij onze eigen shop vandaan :+

[ Voor 3% gewijzigd door Koffie op 18-05-2022 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49
Iemand ervaring met fiberglass "vilt" voor de Grill Guru? Ik vraag me af of het de moeite waard is en welke ik dan moet hebben (no-name, of...?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:46

33cm Grill Guru compact hier en het wil precies. Kan de temperatuur goed regelen en ook slow cooking heb ik geen last. Ik heb dan ook nog een drip pan op de deflector staan, wellicht dat die de eerder genoemde verbrande randjes helpt voorkomen.

Sinds kort zelfs een rotisserie unit (die van Keij voor 15" Kamado's) erin en ook dat werkt top.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens155
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-08 06:55
barrymossel schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 17:29:
Iemand ervaring met fiberglass "vilt" voor de Grill Guru? Ik vraag me af of het de moeite waard is en welke ik dan moet hebben (no-name, of...?).
Heb zelf een grill guru maar heb die van the bastard genomen (infinity gasket).
De verpakking zag er erg “algemeen” uit. Gaf mij het idee dat ze gewoon een sticker “the bastard” er op geplakt hadden.

Ben er erg blij mee: sluit als een kluis. Maar volgende keer zou ik eerder een no name nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51

Deze is prima hoor, zelf ook besteld en al meerdere keren gebruikt (net nog >:) ). Zou wel altijd voor de Large gaan, eventueel de medium als je geen grote stukken of meerdere gerechten wilt bereiden (of altijd met twee bent). Anders dus sowieso de Large want de grootte van het rooster is dan ongeveer 47cm en dat is toch wel ‘nodig’ vind ik dus.

Heb er zelf wel het een en ander bij gekocht, zoals een kolenmand, rookbox, pizzasteen, etc. Verschil met een duurder merk is dat er geen fiberglass vilt op zit maar ‘normaal’ vilt, welke je zelf prima een keer kunt vervangen. Kolenmand dus niet incl., is ook geen must maar gewoon handig. Platesetter en rooster enzo zitten er gewoon bij. Ook een prima onderstel. De luchtinlaat aan de onderkant is wat fragieler dan bij een duurder model maar werkt prima en doet wat het moet doen. Ik ben tevreden voor het geld in ieder geval :)
Dennis1812 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:13:
[...]

De grillguru van de Hornbach wordt wel completer geleverd meen ik. Of was vorig jaar zo..?
Bij de Large Complete zit exact hetzelfde bij. Nu dus €599. Vorig jaar zou kunnen, dat durf ik niet te zeggen. Al heeft de AH geloof ik voor het eerst de large en voorheen alleen medium en compact.
Volgens mij maakt het allemaal weinig uit, maar als je gewoon de ‘originele’ van Grill Guru zelf koopt kunt je sowieso niet mis zitten lijkt mij.

[ Voor 9% gewijzigd door remzor op 18-05-2022 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:28
Wanneer is dat afdicht vilt eigenlijk op? Had gelezen dat het op is als het helemaal plat is, maar vind die van m’n GG na 5 keer gebruik al heel plat en erg vet :D Kan je het zien aan ontsnappende rook of voelen aan warmte die lekt?

Tot nu toe m’n GG Large alleen gebruikt met het gietijzeren rooster direct op de vuur ring. Nog niks indirect gemaakt dus. Wil binnenkort pulled pork gaan proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Niet specifiek met retro-fit, ook niet met specifiek Grill Guru, maar verder vind ik infinity gasket / glasvezel gasket écht wel fijner dan vilt.
Nooit last van slecht sluitende stukjes en je deksel knalt niet zo hard op de dome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 07:14
Koffie schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:14:
[...]

Niet specifiek met retro-fit, ook niet met specifiek Grill Guru, maar verder vind ik infinity gasket / glasvezel gasket écht wel fijner dan vilt.
Nooit last van slecht sluitende stukjes en je deksel knalt niet zo hard op de dome.
Die voor de bastard large is 90,-- (merk bastard)... heb jij een goed no name merk / plek waar ik het kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mastadont schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:17:
[...]

Die voor de bastard large is 90,-- (merk bastard)... heb jij een goed no name merk / plek waar ik het kan halen?
Nee soryy .. mijn beide kamado's hadden het standaard al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

fiberglass is een goede aanrader als je toch moet vernieuwen.
ik heb bij https://www.kamadobbq.nl/kamado-onderdelen/vilt/ gekocht werkt prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

[quote]Martijn1990 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:01:
Wanneer is dat afdicht vilt eigenlijk op? Had gelezen dat het op is als het helemaal plat is, maar vind die van m’n GG na 5 keer gebruik al heel plat en erg vet :D Kan je het zien aan ontsnappende rook of voelen aan warmte die lekt?

duidelijk? :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0-_SHdj7juXld5O72U31pVocNE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swL88XzJUT5S4Q2z5vfKaENd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
copykat schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:30:
[quote]Martijn1990 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:01:

duidelijk? :+
[Afbeelding]
Bijzonder duidelijk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

34cm effectief 26cm (compact) kan met 4 mensen maar vergt planning en is eigenlijk te klein voor een gezin met eters (kleine kinderen en 2 volwassen gaat nog.) voordeel lekker snel op temperatuur en zuinig.
medium kamado 39cm effectief 34cm is prima voor een gezin maar je moet nog steeds plannen wel een DenC opstelling mogelijk (direct indirect halve maan)
Als je echt denkt ik wil kamado-en en van alles proberen dan is een large de beste keuze.56/52
halve manen zijn echt goed te gebruiken kwa oppervlakte maar meer materiaal dus langer wachten met opstoken en meer energie nodig voordat ie klaar is.

Grote tuin?
koop een compact oefen daar mee en als je daarna een large er bij koopt heb je een low en slow setup met een "ik ben toch aan t wachten beetje snacken gril" (de compact) er naast. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Moet er wel bij zeggen dit was met geknepen kamado schuif en topvent en rookhout voor spareribs.

twee indicatoren als de sluiting lek is: die rook ontsnapping bij geknepen stand. en andere is niet goed kunnen laten uit doven.
Als je alle schuiven dicht gooit mag er geen rook ontsnappen en hij moet redelijksnel gesmoord zijn (je houtskool moet niet zachtjes door tuffen maar echt stoppen met branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
Jan_V schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:35:
[...]

Op zich kan het prima hoor, maar je moet het daarna goed schoonmaken en eventueel opnieuw seasonen.

Zo doe ik het tenminste bij m'n stalen pannen & gietijzeren pan in de keuken. Iedere keer wanneer we daar iets met tomaten/pastasaus in maken reinig ik het zo snel mogelijk met water en neem het goed af. Wanneer ik merk (puur op (onderbuik)gevoel) dat de beschermlaag er last van krijgt brand ik hem opnieuw in.

Maar als je een alternatieve pan hebt is dat natuurlijk beter :-)
Ja maar wat is het alternatief ?
Ik heb dus geen interesse in mij zorgen te moeten maken of inbranden of meteen schoonmaken. Vandaar dat ik dus op zoek ben naar een alternatief voor gietijzer op de bbq zodat ik toch eens tomatensaus of shaksuka etc kan maken. Net zoals goulash bijvoorbeeld, dan kom ik er niet met een uurtje, dus vandaar de vraag

pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cricque
BlackShadow schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:34:

Geen ribbekes fan mezelf, maar deze vind ik niet slecht. Maar wel nog nooit diepvries genomen.
Wat ik daar wel kan aanraden zijn de gemarineerde varkenshaasjes. Je hebt gewone en ardeense. Wij zijn grote fan de gewone gemarineerde. En ik ga daar ook altijd balletjes halen voor de klein mannen :)

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 13:41
cricque schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:39:
[...]

RVS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[...]

Ik heb dus geen interesse in mij zorgen te moeten maken of inbranden of meteen schoonmaken. Vandaar dat ik dus op zoek ben naar een alternatief voor gietijzer op de bbq zodat ik toch eens tomatensaus of shaksuka etc kan maken. Net zoals goulash bijvoorbeeld, dan kom ik er niet met een uurtje, dus vandaar de vraag
Heel eerlijk behandel ik mijn gietijzer bijzonder slecht.
Een lik Crisco en ik geloof het wel. Shaksuka, goulash of tomatensoep ik heb het allemaal wel een keer gemaakt. En elke keer zonder extra maatregelen.

De enige keer dat mijn gietijzer echt zichtbaar leed na een lange sessie was bij het maken van zoervlees, maar hier zat dan ook 1,5 liter azijn in :+

Als je écht twijfelt kun je altijd nog een gewone pan of bakblik gebruiken. Zolang er maar geen teflon of plastic handvat aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
copykat schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:27:
[...]

fiberglass is een goede aanrader als je toch moet vernieuwen.
ik heb bij https://www.kamadobbq.nl/kamado-onderdelen/vilt/ gekocht werkt prima.
Momenteel is het alleen aan de onderkant vergaan en ik heb nog een dome (in de woonkamer) staan. Dus misschien die eerst "opmaken". Kan ik daarna door naar glasvezel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Conteaster
  • Niet online
Bedankt voor jullie hulp! Ik heb de Grill Guru Large via de AH besteld, ben benieuwd wanneer ie geleverd gaat worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:44

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Conteaster schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:06:
Bedankt voor jullie hulp! Ik heb de Grill Guru Large via de AH besteld, ben benieuwd wanneer ie geleverd gaat worden!
Van een large ga je echt geen spijt krijgen. Ik twijfelde bij aanschaf van m'n Grizzly Grill nog tussen de medium en large. Erg blij met de large, daar hoef je niet de boel steeds te verbouwen als je indirect en direct wilt bbq-en.
Ook als je vlees en wat anders klaar wilt maken past het gewoon. Regelmatig al gedacht dat een klein maatje groter nog handiger zou zijn :p
Veel plezier!

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
janvanduschoten schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:13:
[...]

Van een large ga je echt geen spijt krijgen. Ik twijfelde bij aanschaf van m'n Grizzly Grill nog tussen de medium en large. Erg blij met de large, daar hoef je niet de boel steeds te verbouwen als je indirect en direct wilt bbq-en.
Ook als je vlees en wat anders klaar wilt maken past het gewoon. Regelmatig al gedacht dat een klein maatje groter nog handiger zou zijn :p
Veel plezier!
Ik heb meestal een directe en indirecte zone en heb dan al vaak ruimte tekort. Zit te denken aan een verhoger.
Bijvoorbeeld aardappeltjes en worstjes voor de kinderen indirect. En dan iets afgrillen voor onszelf. Tsja, dan eten we maar geen groenten... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023

Vraag me af of deze mensen op een 33cm kamado hebben gewerkt.

Gebruik naast de large een bge minimax en met een plate setter zeer universeel.

Briksket, cote de boeuf of ribben geen enkel probleem. Er zijn zelfs figuren die er een speenvarken op bereiden. Genoeg te vinden op YT.

Lange slow sessies, je zult verbaasd zijn hoe lang je kunt stoken op 1 lading.

Een brisket of cote de boeuf eerst indirect tot de gewenste kern temperatuur, de plate setter eruit en af fakkelen met direct vuur. Voordeel is dat het houtskool dicht op het rooster zit. Cowboy style :)

Bij indirect geen last van verbrande randjes. Een rond plaatstalen overschaal paste precies op de plate setter en doet het perfect als drippan :)

De bge large gaat alleen aan voor bedreigingen op diverse niveaus van verschillende producten.

Zou een 33cm niet willen missen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TecTo op 19-05-2022 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
[...]

Ik zou als alternatief bv kijken naar de braadpannen van de Lidl. Wellicht niet de eerste keuze maar voor het gebruik op de BBQ zijn ze voor mij ideaal. Deze hoef je niet in te branden omdat het geëmailleerd gietijzer is. Pannen zijn daarnaast ook nog eens prima betaalbaar dan al het andere gietijzer op elke bbq / kookshop. En ze kunnen tot 240 graden, nu zal je dat met de meeste stoofjes niet redden :)

Dit is natuurlijk niet voor het searen en hete grill werk daarvoor kun je wel ander licht gietijzer fixen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Salv op 19-05-2022 09:50 ]

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TecTo
Prima keus en veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Als je eenmaal besmet ben met het BBQ virus zie ik in de toekomst een kleinere versie...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:47

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik denk dat je maar echt all-in moet gaan met je vakantiegeld. Anders ga je spijt krijgen.
/edit > gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik hoorde gisteren dat een Kamado Joe of een Bastard meer houtskool verbruikt omdat die hoger zijn en daarmee meer afstand hebben tussen het vuur en het rooster/dome. Dat schijnt dan meer energie te kosten om de boel op temperatuur te krijgen vergeleken met een Primo of een BGE. Is dit daadwerkelijk zo, of gerommel in de marge? Mij lijkt de hoeveelheid keramiek niet heel veel anders en lucht is vrij makkelijk te verwarmen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Laatst online: 16:04
NoepZor schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:54:
Ik hoorde gisteren dat een Kamado Joe of een Bastard meer houtskool verbruikt omdat die hoger zijn en daarmee meer afstand hebben tussen het vuur en het rooster/dome. Dat schijnt dan meer energie te kosten om de boel op temperatuur te krijgen vergeleken met een Primo of een BGE. Is dit daadwerkelijk zo, of gerommel in de marge? Mij lijkt de hoeveelheid keramiek niet heel veel anders en lucht is vrij makkelijk te verwarmen toch?
alleen wanneer je direct grillt. misschien.
Bij indirect lijkt me dit grote onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frid0
Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat als je hem besteld heb je een mail ontvang en daarna zelf een aflever dag/datum kan kiezen. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conteaster
  • Niet online
Frid0 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:39:
[...]

Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat als je hem besteld heb je een mail ontvang en daarna zelf een aflever dag/datum kan kiezen. Klopt dat?
Dat klopt inderdaad. Gisterenavond besteld, direct 2 mails ontvangen (bevestigingen). Vandaag een mail gehad met een link om zelf een afleverdag te kiezen. (Bij mij volgende week vrijdag! Ik kon ook al voor morgen kiezen zelfs, maar voor mij is volgende week vrijdag wat praktischer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
spank_mojoo schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:56:
[...]

alleen wanneer je direct grillt. misschien.
Bij indirect lijkt me dit grote onzin.
Ja leek mij dus ook. En voor direct grillen kan ik mijn rooster ook direct op de firebox leggen ipv op het roosterrek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

TecTo schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:59:
[...]

Prima keus en veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Als je eenmaal besmet ben met het BBQ virus zie ik in de toekomst een kleinere versie...... ;)
Of een braai! :D
NoepZor schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:54:
Totale geneuzel in de marge, borrelpraat, onzin, gelul.

Ik heb vorige week een demo gedaan op 2 maal een bastard large. De ene had een halve platesetter de andere een hele. Rond 12 uur de bastards gevuld met houtskool en aangestoken.
Gedurende de dag heb ik beide slechts 1 keer bijgevuld, geen flauw idee meer wanneer. Maar dat zal ergens rond 6en geweest zijn gok ik :?
Ergens rond half 9 heb ik de bastards dichtgeschoven en de boel laten doven.

Even uit de losse pols:
- stuk of 3 kippen
- 5 bavettes
- stuk of 50 hamburgers?
- 3 burgers van een kilo
- stuk 4 worsten van kilo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Kon het mij ook al niet voorstellen. De andere bewering die ze deden vond ik direct al quatsch. Volgens hun was op 1 plek aansteken meer dan voldoende. Als je op 3 plekken aansteekt dan heb je meer gloed = meer verbruik. Maar uiteindelijk is het gewoon afhankelijk van je zuurstofintake. Enige is dat je 3 stukjes kool voor 1/3e opgloeit tegenover 1 stukje helemaal (even simpel gezegd). Hoeveelheid energie die er vrij komt (dus BBQ temperatuur) is dan niet anders, dus het verbruik ook niet lijkt me.

Deze beweringen komen trouwens van een regionaal zeer gerenommeerd bekend staande BBQ leverancier, welke ook veel workshops e.d. geeft. Verder geen kwaad woord over ze, maar deze en de bewering over het verbruik van een BGE vs Bastard vond ik dan wel categorie gelul. :P

[ Voor 21% gewijzigd door NoepZor op 19-05-2022 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

NoepZor schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:32:
Kon het mij ook al niet voorstellen. De andere bewering die ze deden vond ik direct al quatsch. Volgens hun was op 1 plek aansteken meer dan voldoende. Als je op 3 plekken aansteekt dan heb je meer gloed = meer verbruik. Maar uiteindelijk is het gewoon afhankelijk van je zuurstofintake. Enige is dat je 3 stukjes kool voor 1/3e opgloeit tegenover 1 stukje helemaal (even simpel gezegd). Hoeveelheid energie die er vrij komt (dus BBQ temperatuur) is dan niet anders, dus het verbruik ook niet lijkt me.
Op 1 plek aansteken zorgt er alleen maar voor dat je een langzamere opwarming hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Koffie schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:38:
[...]

Op 1 plek aansteken zorgt er alleen maar voor dat je een langzamere opwarming hebt
Dat was ook de reden dat het ter sprake kwam. Ik gaf aan dat ik met Marabu de ervaring heb dat het best lang duurt dat de BBQ warm is (vrij harde koolsoort). Toen kwamen ze dus met de bewering dat 1 plek aansteken en 15 minuutjes met deksel open voldoende was en dat de Bastard onzuinig is. :+ Nouja ik heb mijn zakje houtskool en wokkels weer binnen. :) De Acacia (Black Wattle) was uitverkocht daar, anders had ik die een keer uitgeprobeerd, schijnt wat sneller aan te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Laatst online: 16:04

Deze beweringen komen trouwens van een regionaal zeer gerenommeerd bekend staande BBQ leverancier, welke ook veel workshops e.d. geeft. Verder geen kwaad woord over ze, maar deze en de bewering over het verbruik van een BGE vs Bastard vond ik dan wel categorie gelul. :P
is het toevallig een HEEL GROTE bbq leverancier in coevorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Er zijn mensen die claimen dag je nooit tijdens een sessie moet bijvullen omdat houtskool van boven naar beneden moet verbranden.

Ik heb vaak wat houtskool over die ik in een plastic zipzak leg (volgende dag als t afgekoeld is!)
Die is dan al "vergast" maar nog niet verkoold/ver-ast.
Die oude brokken leg ik er eerst in met een wokkel steek hem aan met mn onkruid verbrander en ga dan op mn gemak als hij op temperatuur komt /raakt mn nieuwe houtskool bijvoegen.
Rek er in , rookhout er bij plate er op rooster er op en klaar.
(wel even opletten op de extra brandstof jump.)

Bij een large kan je t gewoon bij elkaar storten en gewoon beginnen maar ik heb een compact.
Soms bewaar ik het en gooi ik het er bij als ik net te weinig heb aan t eind of mn spul wilt schoon branden.

Andere truc is zachter houtskool starten en je harde low en slow houtskool pas toevoegen als je andere al een beetje gloeit. Steekt makkelijker aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TecTo

1 gebruikte soort houtskool heeft invloed op het aantal branduren.
2 wil je snel vuur dan op 3 a 4 punten aansteken.
3 slow hooguit 1 a twee punten.
4 de hoeveelheid aangevoerde en afgevoerde luchtstroom is het meest bepalend.

Wat betreft welk merk kamado. Veel onzin en als je op de juiste manier en werkwijze je kamado gebruikt maakt het verschil tussen merken weinig of niets uit. Details in het ontwerp verschillen maar een steak op een bastard, bge, kamado Joe of what ever zul je het verschil in smaak niet merken. De man/vrouw die er op kookt maakt het verschil ;)

Voordat ik de eitjes aanschafte, twaalf jaar een Chinese kamado gebruikt met volle tevredenheid.

Daarnaast nog een Weber 57 en WGA in gebruik. De WGA vind ik de ultieme saté en hamurger Q

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iebqi4DEAw16o60DhKpcvCqPKHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uoJJaClHRDtfwV8w7sawJj4q.jpg?f=fotoalbum_large

Weber 57 wordt vaak ingezet als wok station
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3iZBKiz-bJGXbVn0OKlfFLMLH5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hjTPOq0KQ9o95tjozg05aHil.jpg?f=fotoalbum_large

Meest belangrijke is een beetje je fantasie gebruike en het doen met de middelen die je heb. ;)

Onderstaand (favoriet) gerechtje zou ik niet graag op een kamado bereiden, omdat de sterke geur die sardines afgeven, je eerst weer je kamado behoorlijk heet moet opstoken om de geur te verwijderen.

WGA sardines met zwarte olijven etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCo6vrHKsf4bSr3G-pEGKodblj4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6wXrW3ghCoMlk02uwgzKNlhu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qv07ex-T_96EJ2UwwXWGZrrJXo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iwroT8BvfFKetJI7b9qKzJk7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BInxUAnCn37NpHd1119m5pzkr6g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lfufYrZfjZijTc18YpyzIrUr.jpg?f=user_large

[ Voor 255% gewijzigd door TecTo op 19-05-2022 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:04
Ik gun mezelf eindelijk eens een leuke kamado-bbq, maar het is lastig om door de bomen het bos te zien. Ik heb de laatste pagina's (voor actuele relevantie) van dit topic doorgelezen.
Doel: grillen en koken voor gezin van 4 personen, waarvan 1 puber.
Kookdoelen: wat meer low & slow, vaker meerdere maaltijdcomponenten tegelijk bereiden, ipv alleen onze heerlijke indonesische sate. Dus ook wat leuke grote braadstukken kunnen garen.

Gisteren heb ik mijn keuze kunnen toespitsen tot twee eitjes: Kamado Joe Classic (1) en Grill Guru Large (AH-actie).
Die laatste is een stuk goedkoper, en dan blijft er van het budget nog wat over voor accessoires zoals een draaispit ofzo.
Van de andere kant 'voelt' de Grill Guru erg... goedkoop china, om een of andere reden. Waarschijnlijk omdat hij bij bouwmarkten staat?
Persoonlijk vind ik de Kamado Joe Classic 2 net even wat aantrekkelijker, maar die is gewoon 400,- boven budget.

Wat spreekt me aan van Kamado Joe: makkelijk op verschillende niveau's bakken, innovatief, en stiekem heel erg op de achtergrond: kleur. Die andere zien er allemaal hetzelfde saai grauw uit, en dit is kek rood :-D

Wat spreekt me aan van Grill Guru: prijs. Verder gaat mijn hart er niet bijzonder sneller van kloppen, ik bedoel, het is al geweldig om er een te gaan kopen, begrijp me niet verkeerd. Maar de Joe heeft een hoger gadget-gehalte denk ik.

Zijn er nog essentiele verschillen die ik over het hoofd zie? Garantie bijvoorbeeld, en service-in-de-praktijk (ik heb al begrepen dat die beide niet op het niveau Green Egg/Monolith ligt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Geekess schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:13:
Ik gun mezelf eindelijk eens een leuke kamado-bbq, maar het is lastig om door de bomen het bos te zien. Ik heb de laatste pagina's (voor actuele relevantie) van dit topic doorgelezen.
Kookdoelen: wat meer low & slow, vaker meerdere maaltijdcomponenten tegelijk bereiden, ipv alleen onze heerlijke indonesische sate. Dus ook wat leuke grote braadstukken kunnen garen.

Gisteren heb ik mijn keuze kunnen toespitsen tot twee eitjes: Kamado Joe Classic (1) en Grill Guru Large (AH-actie).
Die laatste is een stuk goedkoper, en dan blijft er van het budget nog wat over voor accessoires zoals een draaispit ofzo.
Van de andere kant 'voelt' de Grill Guru erg... goedkoop china, om een of andere reden. Waarschijnlijk omdat hij bij bouwmarkten staat?
Persoonlijk vind ik de Kamado Joe Classic 2 net even wat aantrekkelijker, maar die is gewoon 400,- boven budget.

Wat spreekt me aan van Kamado Joe: makkelijk op verschillende niveau's bakken, innovatief, en stiekem heel erg op de achtergrond: kleur. Die andere zien er allemaal hetzelfde saai grauw uit, en dit is kek rood :-D

Wat spreekt me aan van Grill Guru: prijs. Verder gaat mijn hart er niet bijzonder sneller van kloppen, ik bedoel, het is al geweldig om er een te gaan kopen, begrijp me niet verkeerd. Maar de Joe heeft een hoger gadget-gehalte denk ik.

Zijn er nog essentiele verschillen die ik over het hoofd zie? Garantie bijvoorbeeld, en service-in-de-praktijk (ik heb al begrepen dat die beide niet op het niveau Green Egg/Monolith ligt).
Garantie van KJ is zeer uitstekend. Waaruit begrijp je dat die niet top is?
KJ is een A merk top kamado

Gg is prima, niks mis mee

Ik zou voor de KJ gaan. De meeste innovaties van de KJ2 kan je later bijkopen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:58

De oudere modellen van Kamado Joe kunnen interessant zijn, afhankelijk van wat je ermee gaat doen. Smoking Dad BBQ heeft daar laatst een video over gemaakt die ik interessant vond, misschien heb je er nog wat aan: YouTube: Is newer ACTUALLY better? Classic 3 vs. Big Joe 1, which is the bet...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Spaar paar maanden meer en koop één die je vooral mooi vind. Vergeet niet dat je dit product waarschijnlijk nog hebt als je puber je een opa maakt :+
Je wilt gewoon niet dat je over paar jaar zegt "had ik maar die 400 euro extra uitgegeven".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
Hier een tevreden GG Large eigenaar sinds een paar weken. Heb deze juist gekocht omdat ik er niet teveel geld aan uit wil geven en ben daarom expres niet heel veel verder gaan kijken naar andere merken.

Wel weet ik dat de garantie/service bij GG tot nu toe prima is: er zat na eerste gebruik een scheur in de vuurbox en deze wordt na 1 mailtje direct vervangen zonder dat ik de oude op hoef te sturen. Overigens schijn je met zo'n scheur prima te kunnen bbq'en, heb hem zelf ook al 2/3 keer gebruikt daarna.

Als je een veel beter gevoel hebt bij de KJ zou ik zeggen spaar dan even door (of geef die 400 EUR gewoon extra uit als je er niet speciaal voor hoeft te sparen ;)). Dan heb je in ieder geval nooit het gevoel van: had ik maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Martijn1990 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:57:
Overigens schijn je met zo'n scheur prima te kunnen bbq'en, heb hem zelf ook al 2/3 keer gebruikt daarna.
Voornaamste risico voor zover ik begrepen heb is dat er daardoor meer hitte naar de buitenschaal kan lekken (ook afhankelijk van hoe ver zo'n scheur open staat natuurlijk), met het risico dat die ook barst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Orion84 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:00:
[...]

Voornaamste risico voor zover ik begrepen heb is dat er daardoor meer hitte naar de buitenschaal kan lekken (ook afhankelijk van hoe ver zo'n scheur open staat natuurlijk), met het risico dat die ook barst.
Dat kan ik me wel voorstellen als er echt een groot stuk uit de vuurbox is, maar nu zit er een scheur in die 2 luchtgaten met elkaar verbind, dus de hitte komt al grotendeels door die luchtgaten richting de buitenschaal. Wel goed om rekening mee te houden in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Orion84 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:00:
[...]

Als die scheur zover openstaat valt je kolenrooster naar beneden. Been there...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:01

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

barrymossel schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:51:
[...]

Als die scheur zover openstaat valt je kolenrooster naar beneden. Been there...
Everything reminds me of her.... ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frid0
Martijn1990 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:57:
Hier een tevreden GG Large eigenaar sinds een paar weken. Heb deze juist gekocht omdat ik er niet teveel geld aan uit wil geven en ben daarom expres niet heel veel verder gaan kijken naar andere merken.

Wel weet ik dat de garantie/serice bij FF tot nu toe prima is: er zat na eerste gebruik een scheur in de vuurbox en deze wordt na 1 mailtje direct vervangen zonder dat ik de oude op hoef te sturen. Overigens schijn je met zo'n scheur prima te kunnen bbq'en, heb hem zelf ook al 2/3 keer gebruikt daarna.

Als je een veel beter gevoel hebt bij de KJ zou ik zeggen spaar dan even door (of geef die 400 EUR gewoon extra uit als je er niet speciaal voor hoeft te sparen ;)). Dan heb je in ieder geval nooit het gevoel van: had ik maar...
Helemaal mee eens.
Ik heb vanmorgen de GG Large besteld met precies dezelfde reden.
Pagina: 1 ... 204 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism