Nu een tijdje meegelezen hier, maar meld me ook maar eens

.
Heb onlangs (via de AH-actie) mijn eerste kamado, Grill Guru Large, aangeschaft.
Ik ben nieuw in de wereld van de kamado, maar kijk er naar uit om dingen te gaan proberen en vooral ook veel te leren, lezen en filmpjes te gaan kijken.
Wat me wel direct opviel toen ik de doos openmaakte was de platesetter. Eerlijk gezegd had ik misschien verwacht dat het vrij 'normaal' zou zijn als die in 2 delen (halve manen) geleverd zou worden, maar dat was in mijn geval dus niet zo.
Is het aan te raden om meteen een andere platesetter aan te schaffen zodat je 2 zones kunt creëren of raden jullie aan om hier nog maar even mee te wachten? Of is er een andere manier misschien?
Hoe vaak verwissel je nu effectief de platesetter tijdens een sessie? Voornamelijk met het searen van grote stukken na een low en slow of ook tussen verschillende kleinere stukken vlees/gerechten bij, pak hem beet, de 'normale' bbq met vrienden (saté, hamburger, worst, dunnere stukjes vlees)? Of plaatsen jullie in het laatste geval altijd de platesetter (of juiste niet) en vervolgens opstoken naar een wat hogere temperatuur (180 graden?)?