Amazon.de geen voorraad? Heb hem net besteld gisteren, vergeet de coupon niet te gebruiken.Grolsch schreef op woensdag 27 april 2022 @ 08:19:
Mijn thermometer is kapot (ik had zo'n weber draadloos ding) en wil nu een Meater + kopen, maar dat ding lijkt overal uitverkocht te zijn
Iemand van jullie tips, anders kom ik op de https://store-eu.meater.com/ website uit.
Edit: levering deze week nog mogelijk, zie link hieronder. Met coupon iets in de 90 euro.
https://www.amazon.de/dp/B07H8WTFHW/
[ Voor 13% gewijzigd door warcow op 27-04-2022 10:10 ]
Top!!! Heb er meteen 1 besteld. Leuke deal.warcow schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:09:
[...]
Amazon.de geen voorraad? Heb hem net besteld gisteren, vergeet de coupon niet te gebruiken.
Edit: levering deze week nog mogelijk, zie link hieronder. Met coupon iets in de 90 euro.
Grappig, ik heb dezelfde ooit via een dagaanbieding site gekocht voor een kleine 500 euro om te kijken of een kamado iets voor mij zou zijn. Ding staat hier ook al een jaar of 8 denk ik in volle zon, sneeuw en wind. Op een paar schroeven na geen roest, alleen het vilt net vervangen door glas. Mag pas een nieuwe kopen van mijzelf als deze op is ... Maar een BGE is wel een stuk mooier.TecTo schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:27:
Mijn eerste kamado was een Chinees gekocht op Ebay via bieden. Voor 245 euro thuis bezorgt en al. Een Duitser had een container vol geïmporteerd.
Leuke was dat we via een BBQ forum afspraken hadden gemaakt niet tegen elkaar op te bieden.![]()
Deze Chinees heeft 12 jaar in weer in wind, zonder bescherming buiten gestaan. Met een kleine update had die nog langer....
De kamado omnstreeks 2014 ingebouwd.
[Afbeelding]
Verleden jaar besloten om afscheid te nemen en vervangen door een BGE large en minimax.
De afwerking is beduidend beter dan de Chinees en meer tools.
Smaken onze gerechten anders? Meer gebruikers gemak door accessoires en koken op twee verschillende temperaturen. Nog de optie om de Weber in te zetten om te wokken.
Moraal van dit verhaal is dat de man/vrouw achter/voor de Kamado of Q doorslaggevend is en niet welk merk.
De Kamado blinkt uit in temperatuur beheersing en lange slow sessies![]()
Huidige setup[Afbeelding]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
En het voordeel is dat voor de zwarte spare parts beter verkrijgbaar zijn.Chevy454 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 07:50:
[...]
Die kekke kleurtjes zijn leuk maar die emaille laag is niet zo hard als die van de zwarte.
Mijn mooie groene had dus scheurtjes en daarna barsten in de laag doordat ik die te heet had gestookt.
De zwarte zijn daar schijnbaar beter tegen bestand.
Ik heb hier een koperen master touch waarvan de deksel ooit tijdens een storm weggewaaid is en op een steen terecht gekomen is. Heeft dus een mooie deuk. Vervangen is dus lastig (evt wel via weber) maar voor de zwarte had ik evt iets via marktplaats kunnen vinden
Tnx voor de tip, besteld ! Voor vandaag ff die van mijn maat geleendwarcow schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:09:
[...]
Amazon.de geen voorraad? Heb hem net besteld gisteren, vergeet de coupon niet te gebruiken.
It's dogged that does it
Kon je niet beter bij de Hornbach kopen? Laagste prijs garantie dus nog 10% eraf?SavageBrother schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:36:
GG large combo bekeken bij HORNBACH en besteld bij AH. Kon een Bastard large niet aan mezelf verkopen als “probeersel”. Ben benieuwd.
Nu ga ik het verhaal helemaal omdraaien, ik heb 3 jaar geleden een kamado gekocht.copykat schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:32:
[...]
Het zelfde kan je zeggen van keij kamado. Een familie met enthousiaste mensen die bbq spullen verkopen.
De keij large lijkt erg op de GG large.
Kwaliteit is vergelijkbaar denk ik. De mensen er achter erg betrokken. En een investerings maatschappij is vaak uit op rendement niet perce op lange termijn bestaan.
Kan natuurlijk ook zijn dat ze nu de next level kunnen halen en verbeteringen kunnen betalen.
Uit eindelijk is het goed dat er concurentie is voor de grote 3. En de service naar klanten bepaald of het een gunfactor heeft om te overleven tegen het geweld van de chinese online aanbiedingen.Zal jeroen er nog wel werken als een technisch directeur oid? Of is er volledig nieuw beleid?.
Wilde graag een grote compensaeren zeg maar
Lang gezocht en bij iemand uitgekomen happybbqtrading naar wat fora en fb paginas bekeken te hebben er 1 bij hem besteld.
Hij doet dit erbij als hobby en niet fulltime.
Hij belden me paar weken later op alles was binnen gekomen, ik zijn kant op gereden.
En toen begon mijn verbazing, simpele loods maar hij maakte de pallet open we bekeken de bbq samen of die helemaal netjes was.
Aan de binnenkant zat volgens hem een heel klein schoonheidfoutje maar ik vond het niks speciaals hij maakte een foto.
Vervolgens had hij nog een rek vol accessoires waarvoor ik ze niet goedkoper kon vinden.
ik kreeg de kamado, convide cooking systeem, pizza steen, aspook, rooster haak en een grote zak goede houtskool en moest 450 euro afrekenen.
Was best verbaasd thuis dag ernaar mee aan de slag gegaan en vond het echt een top ding.
3 weken later belde hij mij dat hij een kompleet nieuwe kamado voor me had staan en of ik hem om wilden ruilen ivm schoonheidsfoutje, daar heb ik voor bedankt wat een service.
nu naar 3 jaar gebruik ging er een handvatje kapot door mijn schuld.
Hem gebeld en hij stuurde me direct kostenloos een nieuwe.
Inmiddels is de 21 inch bij hem iets duurder, maar zo zie je maar dat prijs en een dikke website enz niet altijd alles zegt kwa service.
Maat van me bestelden er ook 1 bij hem werd netjes bezorg en me in elkaar gezet.
Hornbach heeft geleerd van afgelopen jaren, dus prijs is nu hetzelfde. Geen lpg dus bij Hornbach.
Maar daarom snap ik ook niet waarom je er niet meteen eentje hebt meegenomen: is dezelfde bbq, voor dezelfde prijs. Waarom dan bestellen?
Nog steeds komt die gast over als een amateur. Over twee jaar stopt ie ermee en ben je lekker met je garantie.Demiesehv schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:58:
[...]
Nu ga ik het verhaal helemaal omdraaien, ik heb 3 jaar geleden een kamado gekocht.
Wilde graag een grote compensaeren zeg maardus wilde graag een 21 inch minimaal maar niet meer als 500 euro betalen.
Lang gezocht en bij iemand uitgekomen happybbqtrading naar wat fora en fb paginas bekeken te hebben er 1 bij hem besteld.
Hij doet dit erbij als hobby en niet fulltime.
Hij belden me paar weken later op alles was binnen gekomen, ik zijn kant op gereden.
En toen begon mijn verbazing, simpele loods maar hij maakte de pallet open we bekeken de bbq samen of die helemaal netjes was.
Aan de binnenkant zat volgens hem een heel klein schoonheidfoutje maar ik vond het niks speciaals hij maakte een foto.
Vervolgens had hij nog een rek vol accessoires waarvoor ik ze niet goedkoper kon vinden.
ik kreeg de kamado, convide cooking systeem, pizza steen, aspook, rooster haak en een grote zak goede houtskool en moest 450 euro afrekenen.
Was best verbaasd thuis dag ernaar mee aan de slag gegaan en vond het echt een top ding.
3 weken later belde hij mij dat hij een kompleet nieuwe kamado voor me had staan en of ik hem om wilden ruilen ivm schoonheidsfoutje, daar heb ik voor bedankt wat een service.
nu naar 3 jaar gebruik ging er een handvatje kapot door mijn schuld.
Hem gebeld en hij stuurde me direct kostenloos een nieuwe.
Inmiddels is de 21 inch bij hem iets duurder, maar zo zie je maar dat prijs en een dikke website enz niet altijd alles zegt kwa service.
Maat van me bestelden er ook 1 bij hem werd netjes bezorg en me in elkaar gezet.
Ik vermoed de 599 bij ah inclusief accessoire set, krijg je volgens mij meer bij dan bij Hornbach voor vrij weinig extra.Raymond schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:41:
@Beekforel @SavageBrother
Hornbach heeft geleerd van afgelopen jaren, dus prijs is nu hetzelfde. Geen lpg dus bij Hornbach.
Maar daarom snap ik ook niet waarom je er niet meteen eentje hebt meegenomen: is dezelfde bbq, voor dezelfde prijs. Waarom dan bestellen?
Bij de compact van de hornbach kreeg ik voor die 269 ook regenhoes, platesetter en pook (pook is wel meer basic dan foto op appie site, maar functioneel hetzelfde).warcow schreef op woensdag 27 april 2022 @ 20:47:
[...]
Ik vermoed de 599 bij ah inclusief accessoire set, krijg je volgens mij meer bij dan bij Hornbach voor vrij weinig extra.
Volgens mij zit daar dus geen verschil in.
Je kan dat ook zien op de hornbach site: ze hebben de large er 2x op staan, waarbij de complete versie verrassend voordelig is ivm de kale versie.
It's dogged that does it
Verwijderd
Niet om het een of ander, maar een bastard is niet op het kwaliteitsniveau van de KJ of BGE, die zijn wel weer een stap hoger in kwaliteit. Bastard en GG ontlopen elkaar niet veel, dus denk een prima keuze.SavageBrother schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:36:
GG large combo bekeken bij HORNBACH en besteld bij AH. Kon een Bastard large niet aan mezelf verkopen als “probeersel”. Ben benieuwd.
Eehm, dat zeg ik nou juist: De 599 versie van AH en Hornbach zijn gelijk uitgerust:SavageBrother schreef op woensdag 27 april 2022 @ 23:05:
Exact, bezorging en de spulletjes die er (volgens mij) bij de HORNBACH niet bijzitten. HORNBACH verkoopt trouwens solo en een compleet.
Van de sites:
AH: "Inclusief regenhoes, aspook en platesetter"
Hornbach: "Wat zit er in jouw verpakking?
🔨 Grill Guru Original Large Kamado
🔨 Plate setter en pook
🔨 Regenhoes"
Maar goed, transport heb ik idd niet bij stilgestaan. Dat is idd wel handig, als je daarvan afhankelijk bent
Als je 'materiaal naar keuze' toevallig rvs is, is www.bbqmakers.nl wellicht een kandidaat. Daar is eigenlijk alles wel mogelijk qua maatvoering. Ga wel uit van een paar weken levertijd aangezien je rooster gewoon op bestelling gemaakt word.Martijn1990 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:20:
Heeft iemand hier ervaring met bedrijfjes/winkels die bbq roosters op maat maken in materiaal naar keuze? Wij hebben een Campinggaz gasbbq, maar die roosters bevallen me totaal niet en wil dus graag iets anders bestellen. Alvast bedankt!
Nu is het een kwestie van afwerken. Moet her en der nog wat bijtippen met zwarte beits. Deurtjes stellen en al dat schuurt op maat maken. En her en der nog wat betonreparatie.
Wat ik veel eerder had moeten doen was een betonmolen gebruiken, wat ik de volgende keer zal doen is geen 100 eu beknibbelen op een trilnaald en gewoon aanschaffen. Het beton moet nu uitharden en ik ben nog aan het bedenken om er een laag betonstuc overeen te laten leggen om het helemaal superstrak te krijgen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HqKCi6VD43AuP9wIpD1a0X6A.jpg?f=user_large)
De uitsparing is voor een KJ Classic III, die staat al een jaar! ongebruikt in de garage (er kwam nog een ander projectje van 9 maanden tussendoor
Het blad is opgezet met een rand van 10cm waardoor het extra dik lijkt, in werkelijkheid is het 6 cm dik. Er komt nog een spoelbak in en een glazen horeca koelkast voor de IPA's.
Mooi geheel zo! Ik heb ook een werkblad op de rol staan. Ben van plan er vezels en plastificeerder in te gebruiken. Wat voor samenstelling heb jij gebruikt? En is het een strak werkblad geworden?loewie1984 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:12:
Afgelopen zondag 400 kg beton gegoten, het laatste grote project voor mijn buitenkeuken.
[ Voor 8% gewijzigd door TheCrius op 28-04-2022 21:34 ]
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Ik heb het blad voor de keuken als volgende gedaan:TheCrius schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:33:
[...]
Mooi geheel zo! Ik heb ook een werkblad op de rol staan. Ben van plan er vezels en plastificeerder in te gebruiken. Wat voor samenstelling heb jij gebruikt? En is het een strak werkblad geworden?
multiplex plaat waterbestendig als ondergrond
kippengaas vast gezet met de tacker op de plaat als wapening voor de beton
mallen gemaakt voor de bbq en wasbak van 6cm dik tempex isolatiemateriaal wat ik omwikkeld heb met aluminiumtape
bekisting gezet van betonplex
als materiaal heb ik weber beamix eco super sterk gebruikt, zakken van 20kg die je voor 4.79 kunt kopen bij de karwei en gamma (laatstgenoemde zijn ze het goedkoopste) en daar voegde ik aan toe weber beamix kleurpigment voor betonmortel zwart.
Is het glad geworden, redelijk. Ik ben geen stukadoor en heb ook geen echte spullen om het glad te trekken. We hebben het voornamelijk met een vlakspaan glad gemaakt.
Thanks! Die was ik toevallig al tegen gekomen en vond het er goed uitzien. Twijfelde over gietijzer of RVS, maar aangezien er maandag ook een Grill Guru komt is het logischer om daar een gietijzeren rooster voor te kopen._Hades_ schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:32:
[...]
Als je 'materiaal naar keuze' toevallig rvs is, is www.bbqmakers.nl wellicht een kandidaat. Daar is eigenlijk alles wel mogelijk qua maatvoering. Ga wel uit van een paar weken levertijd aangezien je rooster gewoon op bestelling gemaakt word.
Ik zit er ook over na te denken, deze lijkt mij zelf wel handig om te volgen :TheCrius schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:33:
[...]
Mooi geheel zo! Ik heb ook een werkblad op de rol staan. Ben van plan er vezels en plastificeerder in te gebruiken. Wat voor samenstelling heb jij gebruikt? En is het een strak werkblad geworden?
https://dutchdesignbeton....onnen-aanrechtblad-maken/
Dus ook niet proberen glad te strijken of zo maar gewoon de onderkant gebruiken als bovenkant.
Das natuurlijk het allermooiste en makkelijkste manier om het te doen, maar 400 kg kreeg ik niet zomaar omgedraaid natuurlijk, en dan is een molen, trilnaald en goed papperig beton alsnog aan te raden.warcow schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:51:
[...]
Ik zit er ook over na te denken, deze lijkt mij zelf wel handig om te volgen :
https://dutchdesignbeton....onnen-aanrechtblad-maken/
Dus ook niet proberen glad te strijken of zo maar gewoon de onderkant gebruiken als bovenkant.
De Woo lijkt mij de ideale basis om met een halve steen iets te doen + verhoogde grill, maar die is niet verkrijgbaar in EU. Misschien passen oplossingen van andere fabrikanten. Bij Kamado Joe kon ik ook niet meteen iets vinden.
Het mandje bestaat enkel uit nieuwe houtskool en in het verleden heb ik nooit problemen gehad met houtskool van dit merk.
Na een google zoekopdract lees ik dat houtskool dat knettert van slecht kwaliteit is. Is dat altijd het gevel en en is deze zak nu daadwerkelijk voor de vuilbak?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sBkQlm8oRf3wDKLsM8ZyPysa.jpg?f=user_large)
Vandaag mijn nieuwe speeltje binnen gekregen om verder te gaan met mijn low and slow perikelen. De weber hou ik er naast voor low and slow en high and fast gelegenheden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YK0zbs4dsG1a5sW9RPhlVrXP.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YxcB0hvd8kfafWjPTP8rdoVC.jpg?f=user_large)

[ Voor 32% gewijzigd door Breaker op 19-10-2022 07:22 ]
Harstikke bedankt, had het zelfde probleem. Overal uitverkocht. 2Mei komt hij binnen.warcow schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:09:
[...]
Sinds kort eigenaar van een bastard large, gaat hard met de accesoires.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Je zou nog kunnen kijken of je egaline over het beton kunt gieten.loewie1984 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:05:
[...]
Das natuurlijk het allermooiste en makkelijkste manier om het te doen, maar 400 kg kreeg ik niet zomaar omgedraaid natuurlijk, en dan is een molen, trilnaald en goed papperig beton alsnog aan te raden.
Dat is vloeibaar en vlakt zichzelf uit (met een klein beetje hulp)
Dat wordt in de bouw gebruikt om betonvloeren vlak te maken. Moet hier ook kunnen
If I agreed with you, we'd both be wrong.
epoxy hars? is meteen je blad vocht dichtLoft schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:46:
[...]
Je zou nog kunnen kijken of je egaline over het beton kunt gieten.
Dat is vloeibaar en vlakt zichzelf uit (met een klein beetje hulp)
Dat wordt in de bouw gebruikt om betonvloeren vlak te maken. Moet hier ook kunnen
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Ja. Zeker een goede optie. Hangt een beetje af van de ruwheid van het huidige beton. Ze worden ook wel gecombieerd. Eerst egaline voor het grote werk en daarna een dunnere epoxy laag.
Al kun je ook direct een dikke epoxylaag doen. Is vaak wat duurder en wordt gebruikt wanneer er zwaardere schoonmaak/beveiligings eisen zijn.
Zeker goed als het relatief vlak is, dan ben je wellicht in 1 keer klaar
Epoxy buiten is niet aan te raden. Wegens snel verweren. Mocht je het toch willen doen niet op vers beton maar paar weken laten uitharden advies is 6 weken.
Een goede grap mag vrienden kosten.
is die sealer ook te gebruiken voor zo'n glas met steenflakes tuin tafel?Tomatoman schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:02:
[...]
In het artikel dat @warcow aanhaalde, wordt epoxyhars afgeraden.
ik zoek nog een goedje om de verweerde toplaag te herstellen.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Ik zou ook egaline gebruikenHans Esselink schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:40:
@Loft
Epoxy buiten is niet aan te raden. Wegens snel verweren. Mocht je het toch willen doen niet op vers beton maar paar weken laten uitharden advies is 6 weken.
Deze week weer eens pizza’s gebakken. Binnenkort aan de picanha en weer eens pulled chicken proberen.
PhD i.o.
Wat voor stuk vlees heb je daarvoor gebruikt?haborym schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:22:
Ik heb vandaag mijn meater plus binnen. (De oude galaxy s8 ligt al klaar als repeater).
Morgen de meater+ ff testen met een "drunk pulled pork". Hij ligt een nachtje gemarineerd in de koelkast.[Afbeelding]
Tijd voor een nieuwe sig..
Ik heb procureur gebruikt. Was zo lekker dat ik vandaag de bbq nog een keer aanzet om wat restjes op te warmen in de gietijzeren pan
Heb je 'm gevlinderd dan? Herkende er namelijk geen procureur in, vandaar dat ik het me even afvroeghaborym schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:13:
[...]
Ik heb procureur gebruikt. Was zo lekker dat ik vandaag de bbq nog een keer aanzet om wat restjes op te warmen in de gietijzeren pan
Tijd voor een nieuwe sig..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4jNLGsSmMVJHviejeAE5XhYp.jpg?f=user_large)
De beide stangen op de foto hierboven heb ik hier een tijdje geleden laten zien – ik gebruik ze om een lekbak onder het spit te hangen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HQshTelbbhBagASLlWtesWST.jpg?f=user_large)
De houtskool hierboven is het laatste beetje uit een gele 10 kg zak van Hanos. Prijs: € 18,95 ex BTW. Eindresultaat: een mooi sappige kip, met een tamelijk donker gekleurde maar wel lekkere korst.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QK4n9qmLro8q3qTtF9ipWdbT.jpg?f=user_large)
De volgende keer heb ik de kamado bijgevuld met een paarse zak van Hanos, om fajiita’s te maken.
Eerst maar even snacken op zijn Mexicaans:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qJITffDmujTobT51a0viUEH2.jpg?f=user_large)
De salsa met (onder andere) stukjes ui en tomaat had ik vers gemaakt, de salsa verde van groene tomatillo’s is van El Jefe. Dit zijn de twee salsa’s die je in Mexico heel vaak met nacho’s opgediend krijgt, zoals je bij Nederlandse restaurants vaak alvast wat brood op tafel krijgt voordat je je bestelling plaatst. De guacamole is al een stuk zeldzamer en moet je meestal apart bestellen. De rode hot sauce is El Jefe volcán. Dat klinkt heel Mexicaans, maar die zou je daar nooit krijgen. Ik vind hem redelijk, maar geen topper.
In de tussentijd kon de barbecue lekker heet worden. In de oven had ik twee gietijzeren pannetjes voorverwarmd op 260 graden, zodat ze loeiheet de barbecue op konden. Ingrediënten: reepjes rode paprika en ui. Zo zagen ze eruit na een paar minuten op de barbecue:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xhkfj0KuZzffftTHbc62oFcO.jpg?f=user_large)
Ik zat een beetje te worstelen met het plaatsgebrek op de barbecue, want de flank steak paste er niet goed meer bij op het rooster. Daarom maar een tweede rooster erboven.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mi76mPS6aNwQBH11Q711qtoc.jpg?f=user_large)
Dat bleek uiteindelijk niet handig. Door al het gepruts daalde de temperatuur van 330 naar 250 °C en dat was eigenlijk niet heet genoeg voor de flank steak. Zo kwam hij van de barbecue af:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j3twOIioKNWRWE3jOz03S80H.jpg?f=user_large)
De volgende keer doe ik alles op één rooster, desnoods in etappes. Dan kan ik in de gietijzeren pannetjes roeren en kan het vlees op een echt loeihete barbecue. Desondanks was het eindresultaat best redelijk.
:strip_exif()/f/image/77yHTVRIZTIKz04CfiXDEy1k.jpg?f=fotoalbum_medium)
En dit bleef er in de kamado over na een vuur van 330 °C en daarna boven en onder de schuiven helemaal dicht:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r7d1C5iqcmDjKn7Q0yY4vhml.jpg?f=user_large)
Daarmee is mooi te zien dat een kamado heel zuinig omgaat met zijn brandstof.
zonder wokkel, is vrij langdurig, het is geen "blauwe vlam" maar een stevige "gele" en dus niet zo heet als een gassoldeerder.
maar met een wokkeltje er in kan je de boel redelijk versnellen.
gewoon in het midden de wokkel en daarom heen nog even "bijverwarmen".
electrische ontsteking werkt beter dan die goedkope aanstekers. gas busje is goedkoop.
En er gewoon af te halen als je wilt tussen door en weer terug te plaatsen voor verder gebruik.
goed alternatief voor de duurdere heatguns.
Is niets mee gedaan behalve wat kleine randjes weg gesneden. Komt bij de lokale slager vandaan. (2.5 kilo)Koffie schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:23:
[...]
Heb je 'm gevlinderd dan? Herkende er namelijk geen procureur in, vandaar dat ik het me even afvroeg
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3sQ8cl3hZiNnIaeqCeVpLl1n.jpg?f=user_large)
https://www.hornbach.nl/s...1000/8623407/artikel.html
Daarmee heb je de BBQ binnen 2min goed aan. En met zo’n gaspatroon doe je eindeloos.
Eigenlijk een soort looftlighter alleen dan heter en zonder dat je verlengsnoer en stroom aansluiting nodig hebt.
Oeh dat ziet er ook goed uit. Half jaar geleden voor het eerst in Mexico geweest, goed bevallen. Ik heb vorige week cochinita pibil taco's gemaakt volgens recept van "not another cooking show". Ook super lekker! Dag van tevoren marinade maken van o.a. sinaasappelsap/limoensap en achiote pasta en tevens pickled red onions alvast in een pot gezet. Heb er nu ook zelf margarita's bij gemaakt, brengt me weer helemaal terugTomatoman schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:37:
Eerst maar even snacken op zijn Mexicaans:
De salsa met (onder andere) stukjes ui en tomaat had ik vers gemaakt, de salsa verde van groene tomatillo’s is van El Jefe. Dit zijn de twee salsa’s die je in Mexico heel vaak met nacho’s opgediend krijgt, zoals je bij Nederlandse restaurants vaak alvast wat brood op tafel krijgt voordat je je bestelling plaatst. De guacamole is al een stuk zeldzamer en moet je meestal apart bestellen.
[ Voor 4% gewijzigd door Southern Sun op 01-05-2022 12:21 ]
YouTube: pork belly crackling
De verf ging er in ieder geval goed vanaf
[ Voor 10% gewijzigd door Jaspervl op 01-05-2022 17:07 ]
Ben me aan het oriënteren op een kamado en wil graag de optie openhouden voor accessoires. Nu zie ik dat de roostermaat van de grill guru iets afwijkend is van bijv. Een bastard. Zijn er aftermarket divide en conquer systemen en kolenmanden die in de grill guru large passen? Of passen bijv. Die van de Bastard standaard al? Ben liever zeker dam dat het achteraf niet blijkt te passe
Je hebt allerlei soorten en maten, je moet even opmeten wat de binnenmaat van de kamado is:
Eigenschappen van de Divide en Conquer:
15 inch: geschikt voor de compact Kamado, past op Kamado's waarvan de vuurring een binnendiameter heeft van 28,5 tot 31 cm. De maximale buitenmaat van deze Divide and Conquer is 33,5 cm.
18 inch: geschikt voor de medium green egg, grill guru en de bastard. Past op een BBQ waarvan de vuurring een binnendiameter heeft van 32,5 tot 36 centimeter. De maximale buitenmaat van deze Divide and Conquer is 39,5 cm.
20 inch: geschikt voor 20" Kamado's. Past op Kamado's waarvan de vuurring een binnendiameter heeft van 35 tot 38 centimeter. De maximale buitenmaat van deze Divide and Conquer is 45 cm.
21 inch: geschikt voor 21" Kamado's. Past op Kamado's waarvan de vuurring een binnendiameter heeft van 39 tot 44 centimeter. De maximale buitenmaat van deze Divide and Conquer is 48 cm.
23 inch: geschikt voor 23" Kamado's. Past op Kamado's waarvan de vuurring een binnendiameter heeft van 41 tot 47 centimeter. De maximale buitenmaat van de Divide and Conquer is 52 cm.
25 inch: geschikt voor 25" Kamado's. Past op Kamado's waarvan de vuurring een binnendiameter heeft van 45 tot 52 centimeter. De maximale buitenmaat van deze Divide and Conquer is 56 cm. O.a. perfect voor de Grill Guru XL.
* Chevy454 voelt zich gerickrolled.
Aangezien ze graag tegen 12.30 willen eten zal het dus snelle hapjes moeten worden want no way dat ik vroeger als 08.00 uit mijn nest ga rollen. (Perks of being a father zeg maar).
Ik zat te denken aan moink ballen en iberico varkenswangen met kroketjes. De varkenswangen omdat ze dat graag eens wou maken / eten. Als dessert smores of banana split. Of tiramisu.
Als voorgerecht ben ik nog niet uit of zalm bonbons een goed idee zijn. Of kreeftensoep.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Voor de large is er een kolenmandje en verhoogd rooster te krijgen.
Het aanbod aan accessoires is niet zo groot als bij de duurdere merken, maar de basis is er gewoon.
Die losse systemen zag ik inderdaad maar was benieuwd of iemand er daadwerkelijk een had en zodoende dus zeker weet dat het past.
Maar bedankt allemaal, ben ondertussen vrij zeker dat er wel te vinden moeten zijn!
Twijfel of ik nog een gietijzeren pan ga halen voor bijvoorbeeld wat groentes, aardappeltjes en gamba’s ofzo.
Daar zat ik dus naar te kijken, bij de compact mand staat dat deze specifiek voor de bastard is, bij de large niet. de grill guru mand is 36,5cm diameter aan de bovenzijde met een hoogte van 16,5cm. Die van de bastard kan ik zo niet vinden. Zie wel universele manden dus zal waarschijnlijk wel passen, maar zeker durf ik het niet te zeggenremzor schreef op zondag 1 mei 2022 @ 22:03:
Ik heb voor €60 de kolenmand van de Bastard Large besteld voor de GG Large die morgen binnen komt. Ga er van uit dat die gewoon past eigenlijk (toch, anyone?).
Twijfel of ik nog een gietijzeren pan ga halen voor bijvoorbeeld wat groentes, aardappeltjes en gamba’s ofzo.
chevsticks schreef op zondag 1 mei 2022 @ 20:43:
https://www.kamadobbq.nl/...oires/divide-and-conquer/
Je hebt allerlei soorten en maten, je moet even opmeten wat de binnenmaat van de kamado is:
Eigenschappen van de Divide en Conquer:
Interessant, in theorie moet de 15" dus passen op de Big Green Egg Minimax, binnendiameter vuurring is 30cm.15 inch: geschikt voor de compact Kamado, past op Kamado's waarvan de vuurring een binnendiameter heeft van 28,5 tot 31 cm. De maximale buitenmaat van deze Divide and Conquer is 33,5 cm.
Ik heb voor het EGGspander systeem bestond een Divide&Conquer gebruikt in mijn large BGE. Deze pastte op zich wel, maar de zijkant van de D&C loopt wat schuin waardoor die toch enigzins gekneld zat.
Iemand ervaring met de Divide&Conquer 15 inch op de Big Green Egg Minimax?
Big Green Egg is hier in het algemeen weinig vertegenwoordigd. En dan ook nog in de minimax en nog eens met een D&C?BlackShadow schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:59:
Iemand ervaring met de Divide&Conquer 15 inch op de Big Green Egg Minimax?
Ik zou op het bbq genootschap of bbq forum vragen.
Vorige week weer eens na dik 2 jaar de bbq aan gehad. Niet te lang, want kleine kinderen, dus met houtskool gedaan, half/half op de Weber. Ging best goed, al waren ze nog wel sneller "op" dan ik had verwacht, de 3e ronde was eigenlijk maar net aan qua restwarmte. Volgende keer maar weer half houtskool voor de hitte en half briketten voor de wat latere gerechten.
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen, met de hulp van KamadoBBQ.nl is alles nagemeten en zou hij moeten passen binnen de dome en vuurring.Chevy454 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:30:
[...]
Big Green Egg is hier in het algemeen weinig vertegenwoordigd. En dan ook nog in de minimax en nog eens met een D&C?
Ik zou op het bbq genootschap of bbq forum vragen.
Enige twijfel die ik heb is de kwaliteit van dergelijke sets. Het lijkt mij niet origineel Kamado Joe te zijn, maar namaak van hun D&C systeem. Iemand hier ervaring mee?
https://www.bbq-idee.nl/gietijzer-inbranden-seasoning/
Hoe nodig is het om dit (minimaal 3 keer) te doen? Ik heb kokosvet/olie gekocht hiervoor, dat werd genoemd in het artikel. Heb al gezocht in het topic, maar ook hier zijn verschillende meningen..
Hangt er vanaf hoe heet je die gaat stoken. Als je die op temperaturen onder de 160C gebruikt kan je met 1 laag ermee wegkomen. Ga je searen op hoge temp dan heb je zeker 3 lagen nodig om die voldoende dik te hebben dat die er niet eraf fikt.Martijn1990 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:46:
Hoe nodig is het om dit (minimaal 3 keer) te doen?
Ik merk het met mijn do: 1 laag geseasoned is meh... Maar om er 3 lagen in te doen, dat is te veel werk voor die 3 keer dat ik die gebruik.
En ik gebruik ook crisco. Eerst goed wassen met warm water en zeep. Daarna zo goed mogelijk afdrogen, dan in de oven op 100C voor 20 tot 30 minuten. (Zoals in de link om de poriën te openen) Daarna invegen en afvegen. Dan 30 minuten op 150C. Dan eruit halen en weer afvegen. En daarna voor 2 uurtjes op 200C. Oven uit en laten afkoelen.
Had ik gezegd dat ik het een pokkeklus vind maar als je het goed doet het geweldig is?
[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 02-05-2022 20:30 ]
Maar aan de Looflighter zit nog een flessenopener!Sethro schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:12:
Ik gebruik gewoon een klein gasbrandertje:
https://www.hornbach.nl/s...1000/8623407/artikel.html
Daarmee heb je de BBQ binnen 2min goed aan. En met zo’n gaspatroon doe je eindeloos.
Eigenlijk een soort looftlighter alleen dan heter en zonder dat je verlengsnoer en stroom aansluiting nodig hebt.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Thanks! Aardig werkje idd. Ik zal hem zeker ook op hoge temp gaan gebruiken, dus 3 lagen is wel aan te raden. Ik hoop vooraL dat die in de oven past, maar ik ben er bang voor.. dan dus toch op de Kamado gaan proberen aanstaande donderdag.Chevy454 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:26:
[...]
Hangt er vanaf hoe heet je die gaat stoken. Als je die op temperaturen onder de 160C gebruikt kan je met 1 laag ermee wegkomen. Ga je searen op hoge temp dan heb je zeker 3 lagen nodig om die voldoende dik te hebben dat die er niet eraf fikt.
Ik merk het met mijn do: 1 laag geseasoned is meh... Maar om er 3 lagen in te doen, dat is te veel werk voor die 3 keer dat ik die gebruik.
En ik gebruik ook crisco. Eerst goed wassen met warm water en zeep. Daarna zo goed mogelijk afdrogen, dan in de oven op 100C voor 20 tot 30 minuten. (Zoals in de link om de poriën te openen) Daarna invegen en afvegen. Dan 30 minuten op 150C. Dan eruit halen en weer afvegen. En daarna voor 2 uurtjes op 200C. Oven uit en laten afkoelen.
Had ik gezegd dat ik het een pokkeklus vind maar als je het goed doet het geweldig is?
Bij seasonen kan het een beetje gaan walmen dus ik zou het altijd op je BBQ doen. Die walmlucht wil je binnen niet hebben.Martijn1990 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:26:
[...]
Thanks! Aardig werkje idd. Ik zal hem zeker ook op hoge temp gaan gebruiken, dus 3 lagen is wel aan te raden. Ik hoop vooraL dat die in de oven past, maar ik ben er bang voor.. dan dus toch op de Kamado gaan proberen aanstaande donderdag.
Ik zat momenteel zelf te denken aan:
- Moink Balls
- Courgette rolletjes met feta
- Atomic Pigs in a blanket
- Chicken honey pops
- Nacho's
- Pulled pork (Heb toevallig nog een tweede kamado staan, dus kan die mooi hiervoor gebruiken)
Zijn er mensen met ideeën voor meer gerechtjes? Voornamelijk bite sized snacks lijken mij een goed plan, bonuspunten voor vegetarische hapjes
Hoewel vers van de BBQ natuurlijk erg lekker is, heb ik er ook geen problemen mee om wat dingen de dag van tevoren te maken en daarna opnieuw op te warmen (mits de kwaliteit niet teveel achteruit gaat)
Ik heb laatst country style ribs gemaakt volgens onderstaande recept. Toch het idee van een sparerib maar makkelijk te verdelen in kleine hapjes/fingerfoodFlapperbol schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:04:
Ik heb binnenkort een feestje voor een redelijk groot gezelschap, uiteraard het ideale moment om de Kamado Joe op te steken.
Ik zat momenteel zelf te denken aan:
- Moink Balls
- Courgette rolletjes met feta
- Atomic Pigs in a blanket
- Chicken honey pops
- Nacho's
- Pulled pork (Heb toevallig nog een tweede kamado staan, dus kan die mooi hiervoor gebruiken)
Zijn er mensen met ideeën voor meer gerechtjes? Voornamelijk bite sized snacks lijken mij een goed plan, bonuspunten voor vegetarische hapjes![]()
Hoewel vers van de BBQ natuurlijk erg lekker is, heb ik er ook geen problemen mee om wat dingen de dag van tevoren te maken en daarna opnieuw op te warmen (mits de kwaliteit niet teveel achteruit gaat)
https://www.bbq-nl.com/country-style-ribs/
Bijv terriyaki/yakitori, sate, sauflaki en dan serveren met een bijbehorende saus als een goede satesaus of tzaziki
De terriyaki kan je evt ook met zalm doen
Garnalen spiesjes met chilisaus
Groenten spiesjes met halloumi
Yakitori Champignons
Dat van het taaie is neem ik aan gebrek aan vet in het vlees? ik kan me anders niet voorstellen dat je een picanha in reversed sear taai weet te krijgenTomatoman schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:59:
Picanha van Nederlands kalfsvlees, gekocht bij Hanos. Mijn vrees dat dit nogal taai vlees zou zijn bleek terecht. De little gem op de barbecue had ik nog niet eerder klaargemaakt. Dat bleek een schot in de roos – zelfs mijn zoon at hem helemaal op, terwijl hij normaal nauwelijks sla eet. Ik had de kant die op het grillrooster lag ingesmeerd met olijfolie en deed er op de borden een dressing op basis van olijfolie en citroensap op. Daarna op smaak brengen met parmezaan en vlokken gerookte piri piri.
[Afbeelding]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
En Crisco had je "toevallig" wel in huis?Boudewijn schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:51:
Ik doe het gewoon met Crisco. nooit kokos hiervoor gebruikt, domweg omdat het een product is dat ik niet in huis heb.
Tja, taai vlees wordt nu eenmaal niet spontaan mals, ook niet met de reversed sear die ik gebruikte. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt dat het niet meehielp dat het een nogal mager stuk vlees was.brothermaynard schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:35:
[...]
Dat van het taaie is neem ik aan gebrek aan vet in het vlees? ik kan me anders niet voorstellen dat je een picanha in reversed sear taai weet te krijgen
Een stuk picanha hoort echt wel mals te zijn, anders is het vet percentage te laag (wat ik me bij kalfsvlees kan indenken), het stuk vlees van matige kwaliteit, de bereiding niet goed OF het vlees is verkeerd aangesneden?Tomatoman schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:43:
[...]
Tja, taai vlees wordt nu eenmaal niet spontaan mals, ook niet met de reversed sear die ik gebruikte. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt dat het niet meehielp dat het een nogal mager stuk vlees was.
Ik heb zelf hun D&C systeem met een gietijzeren rooster onlangs gekocht. Beste aankoop naast mijn kamado zelf ooit.BlackShadow schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:29:
[...]
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen, met de hulp van KamadoBBQ.nl is alles nagemeten en zou hij moeten passen binnen de dome en vuurring.
Enige twijfel die ik heb is de kwaliteit van dergelijke sets. Het lijkt mij niet origineel Kamado Joe te zijn, maar namaak van hun D&C systeem. Iemand hier ervaring mee?
Ik vermoed dat allebei van toepassing waren.brothermaynard schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:40:
[...]
Een stuk picanha hoort echt wel mals te zijn, anders is het vet percentage te laag (wat ik me bij kalfsvlees kan indenken), het stuk vlees van matige kwaliteit,
Dat zou betekenen dat het aan mij lag. Ondenkbaarde bereiding niet goed OF het vlees is verkeerd aangesneden?
Geregeld 😉. Ik kan niet in jou skills kijken vanaf hier.Dat zou betekenen dat het aan mij lag. Ondenkbaar. Maar serieus: daar lag het echt niet aan.
Ik merk wel dat de kwaliteit van het eind product sterk afhankelijk is van de kwaliteit van het start product, maatvast is begrijpelijk. Zelfs een sterren kok krijgt een taai stuk vlees niet mals
Was wel super verbaasd over het verbruik! Is m’n eerste kamado, dus verder geen ervaring..
Om 13:20 ging die aan:
:strip_exif()/f/image/BeZmyBqO1ay7GCVkB3RPuVTK.jpg?f=fotoalbum_large)
Op laten warmen tot 16:00, toen was die 200-220 graden. Schuifjes dicht gedaan en om 18:30 zag die er zo uit
:strip_exif()/f/image/R8oyWhgFfTsZxrQjiHZPkSRm.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor het inbranden kan je beter Crisco gebruiken.Martijn1990 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:11:
Vandaag de Grill Guru large aangestoken om rustig op temp te komen en het gietijzeren rooster in te branden. Ben alleen vergeten het rooster van te voren schoon te maken met heet water.. geen idee hoe erg dat is. Vanuit de doos langzaam laten opwarmen tot 180 graden ongeveer, daarna ingesmeerd met zonnebloem olie en weer op de bbq tot 200 graden en dat 2x herhaald. Morgen nog een derde en misschien 4e keer.
Was wel super verbaasd over het verbruik! Is m’n eerste kamado, dus verder geen ervaring..
Om 13:20 ging die aan:
[Afbeelding]
Op laten warmen tot 16:00, toen was die 200-220 graden. Schuifjes dicht gedaan en om 18:30 zag die er zo uit(en was toen nog 100 graden volgens de dome thermometer) :
[Afbeelding]
Zoals Hornbach het op de site beschrijft:
De Kamado met de gesplitste Firebox is het nieuwe model van Grill Guru. Deze gesplitste firebox is straks in alle nieuwe modellen te vinden die wereldwijd door GrillGuru worden geleverd en worden op dit moment bij alle Hornbach-vestigingen die GrillGuru verkopen (gefaseerd) ingevoerd.
Het splitsen van de Firebox heeft meerdere voordelen:
* Door de Firebox op te delen in stukken, kan het keramiek beter uitzetten en krimpen.
* Dit maakt het geheel een stukken duurzamer product.
* De keramische delen worden met een preciezere productiemethode vervaardigd, hierdoor kan er consistenter geproduceerd worden.
Je bent dus eigenlijk een trendsetter met dit nieuwe model! We wensen je dan ook heel veel grillplezier.
Met vriendelijke groet,
HORNBACH Online-team
Te laat..Beun schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:15:
[...]
Voor het inbranden kan je beter Crisco gebruiken.
Een vriend van me heeft de GG Large gekocht bij de Hornbach en die firebox bestond uit slechts 2 delen. Zelfde als de 2 foto’s hier vlak boven van mij.rikoos schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:39:
Iemand hier de Grill Guru bij Hornbach gekocht? De grill guru Firebox daar is zo anders en bestaat uit allemaal losse panelen maar ik heb geen idee hoe je dat ding in elkaar zet. Geen enkel filmpje of handleiding te vinden.
[...]
Had overigens Crisco Gegoogled, want ik kende het niet. De resultaten verbaasde me om het zo maar te zeggen 😂Beun schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:15:
[...]
Je bent niet de eerste hier: Raymond in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4" (incl. link naar instructie)rikoos schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:39:
Iemand hier de Grill Guru bij Hornbach gekocht? De grill guru Firebox daar is zo anders en bestaat uit allemaal losse panelen maar ik heb geen idee hoe je dat ding in elkaar zet. Geen enkel filmpje of handleiding te vinden.
[...]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
Dat seasonen is ook zo’n ding waar iemand altijd wel zegt dat wat je ook gebruikt compleet verkeerd is, maar eigenlijk maakt het waarschijnlijk geen hol uit.Martijn1990 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:43:
[...]
Had overigens Crisco Gegoogled, want ik kende het niet. De resultaten verbaasde me om het zo maar te zeggen 😂
Kokos-olie werkt ook. Is ook niet geheel vloeibaar in t potje.Martijn1990 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:43:
[...]
Had overigens Crisco Gegoogled, want ik kende het niet. De resultaten verbaasde me om het zo maar te zeggen 😂
Welkoop had criscovet maar al een tijdje niet meer.
@Verwijderd eningzins wel.
T walmpunt, de temperatuur dat de vetsoort gaat roken, verbranden dus is wel enigzins belangrijk.
Met gietijzeren pannentjes kan je ook rijstolie gebruiken.
T feit dat t vloeibaar is boeit dan niet. Laagje er in opstoken tot t gaat walmen, leeg gieten in een metalen bakje, (geen glas dat kan springen door de hitte van de olie). En de verhitting onder de pan zachter zetten en langzaam laten "opdrogen" en dan hittebron uitzetten en af laten koelen.
Dit proces aan aantal keer herhalen.
Een rooster is met vloeibare olie moeilijker in te vetten en de wat stroperige crisco en kokosolie is dan makkelijker aan te brengen.
Belangrijk is een hoog walmpunt.
[ Voor 49% gewijzigd door copykat op 04-05-2022 23:21 ]
Verwijderd
Maar volgens
https://www.maxmeldpunt.n...en-in-olijfolie-ongezond/
Nu denk ik dat elke olie of vet die verbrand ongezond is vandaar dat dat walmen niet met je eten moet gebeuren maar er voor.
Beun schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:15:
[...]
/f/image/w6v9aZl9ZDMsUU6AgghGBBJn.png?f=fotoalbum_large)
Wat?
Exact die ja.
Staat ook bij de grotere jumbo.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Zeg dan gewoon fisting glijmiddel.. ipv crisco.Dennis1812 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 06:27:
[...]
Exact die ja.
Nee, er zijn meerdere soorten fisting glijmiddelen die niet allemaal geschikt zijn om in te branden.Technofreakz schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 06:54:
[...]
Zeg dan gewoon fisting glijmiddel.. ipv crisco.
De precieze crisco is dat wel.
Maar wat is het probleem met het crisco te noemen?
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Inderdaad, en ook bij de Makro (daar heb ik mijn pot vandaan).Dennis1812 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 06:27:
[...]
Exact die ja.
(extra) vierge olijfolie: 185°Ccopykat schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 00:16:
Extra vierge olijf olie kan 200plus graden aan.
Maar volgens
https://www.maxmeldpunt.n...en-in-olijfolie-ongezond/
Nu denk ik dat elke olie of vet die verbrand ongezond is vandaar dat dat walmen niet met je eten moet gebeuren maar er voor.
Geraffineerde olijfolie: 205°C
Klopt als hier beschreven word.BlackShadow schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:14:
[...]
(extra) vierge olijfolie: 185°C
Geraffineerde olijfolie: 205°C
https://www.gezondheidenw...erwekkend-door-verhitting.
Hier houden ze een wat ruimere marge.
https://www.thetastecompa...jfolie-kan-die-verbranden
Ik denk dat als je 50 pagina's gaat zoeken naar welke temp er 185-205 als richtlijn uitkomt voor olijfolie. En gerafineerd, extra virgin of duurdere extra virgin, extra light....
Deze is best gedetaileerd:
https://www.devuurmeester...mpunten-en-polymerisatie/
Rijst en kokosolie is makkelijkst, ongeraffineerd en geraffineerd is bijna het zelfde.
En voor roosters in vetten is kokos makkelijk omdat het kristaliseert tot een pasta als t koud is.
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism