Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 31 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Hans Esselink
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08:20
@Chevy454
😳

• fxs81
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18-04 16:19
Chevy454 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:01:
Heb ik echt elke keer. Black Ranch Argentina houtskool is wat groter, wat een understatement.

[Afbeelding]
Leuk voor in de WGA 8)7

WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | KamadoJoe Classic II | Amstel Mini Kamado | WlanThermo Mini V2

• Chevy454
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Daar dacht ik ook aan toen ik die eruit viste. Je zal maar een WGA hebben. Maar deze jongen krijg ik ook niet in mijn action kamado. Nog geen idee wat ik hiermee kan doen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

• koendio
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:18
Chevy454 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:03:
[...]

Nog geen idee wat ik hiermee kan doen.
Hamer erop

koendio wijzigde deze reactie 03-02-2019 18:29 (27%)

• dangerpaki
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08:01
Chevy454 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:01:
Heb ik echt elke keer. Black Ranch Argentina houtskool is wat groter, wat een understatement.

[Afbeelding]
Hahaha hier hetzelfe. Maar vind het wel erg fijn spul.

• Paganstars
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:19
W00p W00p, sinds gisteren mag ik mijzelf officieel KCBS certified bbq judge en certified table captain noemen

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-04 10:06
Spais schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:58:
Stel je hebt 100 euro aan bol.com cadeau kaarten gekregen, welke bbq accessories zou je kopen? :*)
Zoveel leuks te kiezen >:)
Grill eye pro plus. 8)
Dat ding is geweldig!
Deze dus:
https://www.vuurenrook.nl/nl/grilleye-pro.html

8 probs, geen probleem!
Je kan dan 1 probe op je grill, 2 in je grote stuk vlees
Ondertussen kan je je smokey mountain aanzetten en daar ook nog een x aantal probes in kwijt.

Mocht je minder probes nodig hebben, is de normale versie ook goed. Die hebben ze bij Bol. De plus versie niet dacht ik (net even snel gekeken).

ixl85 wijzigde deze reactie 04-02-2019 10:19 (18%)

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11:23
Yogibeer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:40:
Iemand tips voor wat lekkere BBQ-gerechten waarvoor het als beginner leuk is om wat mee te doen?
Ik heb wel wat simpele tips zoals ik het zelf gedaan heb :):

- Zelfgemaakte hamburgers
- Ribeye
- Entrecote
- Moink balls
- Spareribs (low en slow testen)

Vooral die eerste drie een paar keer maken zodat je het gevoel van de temperatuur gaat krijgen.
Inmiddels maakt het bij mij niet zoveel meer uit of de temperatuur 220 of 260 graden is, gevoelsmatig weet ik altijd wel wanneer het vlees gaar is. Idem met hamburgers, als je beginner bent is het heel 'apart' om niet te kijken naar je vlees en de deksel dicht te doen en 4 minuten te wachten.

Onderschat tevens de kracht van gietijzer niet. Die gietijzeren roosters of simpele toevoegingen zijn het mijns inziens altijd wel waard. Laat je niet verleiden tot de dure opties. Een simpele gietijzeren plaat met een opstaand randje en je knalt de lekkerste fajita's van de BBQ in no time. Wat tevens een mooi beginner recept is:

Men neme:
Kipfiletblokjes/kipdijblokjes/stuk goed rundvlees, paprika's (3 kleuren), grote witte uit en wat Fajita kruiden (of Mexicaans of whatever floats your boat). Bakken op een 'plancha' (vlees in dunne reepjes snijden van tevoren, even licht aanvriezen in de diepvries voordat je het gaat snijden) en je hoeft niet meer te uiteten voor fajita's. Rest van de recepten gaat wat ver voor hier maar dat is onder vrienden, kennissen en collega's bij mij inmiddels een tophit geworden.

Kortom, opties genoeg. Zodra je de temperatuur beheerst van je bbq kom je erachter dat pulled pork 'cheatmeal' nummer 1 is omdat het zoooooo supersimpel te maken is en je bijna 0,0 moeite kost. Bereiding kost mij niks meer dan:

1) BBQ aansteken
2) Zodra de temperatuur goed staat vlees erop
3) Wachten tot kerntemp 75c is. Dan wrappen in alufolie.
4) Eraf bij 92 graden.
5) Uur rusten

Gedurende zo'n dag doe ik boodschappen, ga ik mountainbiken, doe ik klusjes rondom huis of noem het maar op maar het eten kost me totaal geen moeite. You will find out! 8)

• Spais
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:46

Spais

The Spais Melange

ixl85 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:16:
[...]

Grill eye pro plus. 8)
Dat ding is geweldig!
Deze dus:

8 probs, geen probleem!
Ondertussen kan je je smokey mountain aanzetten en daar ook nog een x aantal probes in kwijt.

Mocht je minder probes nodig hebben, is de normale versie ook goed. Die hebben ze bij Bol. De plus versie niet dacht ik (net even snel gekeken).
Thanks voor de suggestie. Ik heb al best veel eigenlijk, daarom zo moeilijk om nog echt iets te vinden wat ik nog niet heb maar ik wel regelmatig zal gebruiken. Ik heb al een Herqs met 2 probes en ben nu een Wlanthermo Mini V2 aan het bouwen. Die gaat met een Servo dan de schuif onderin de MT57 besturen.

One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring them all and in the darkness bind them, In the Land of Mordor where the Shadows lie.

• ixl85
Spais schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:18:
[...]

Thanks voor de suggestie. Ik heb al best veel eigenlijk, daarom zo moeilijk om nog echt iets te vinden wat ik nog niet heb maar ik wel regelmatig zal gebruiken. Ik heb al een Herqs met 2 probes en ben nu een Wlanthermo Mini V2 aan het bouwen. Die gaat met een Servo dan de schuif onderin de MT57 besturen.
Iets van gietijzer is altijd leuk. En anders 100,- aan rubs en pekels.
Of een deel van je Smokey Mountain 53cm....
Of Black Ranch houtskool (ik zweer er ook bij):
https://www.bol.com/nl/s/...l/sc/media_all/index.html

Consumables voor 100,- zijn ook fijn. Kan je gewoon een tijdje gratis stoken/rubben, etc. :)

Offfff je koopt gewoon iets wat je niet nodig hebt, maar wel tof is en je af en toe gebruikt... Zoals een zippo van 100,-
Of een Loof Lighter;
https://www.bol.com/nl/p/...Ib174lHSvwGxoC5coQAvD_BwE

Tja... je kan het ook aan mij geven :D

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
Chevy454 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:03:
[...]

Daar dacht ik ook aan toen ik die eruit viste. Je zal maar een WGA hebben. Maar deze jongen krijg ik ook niet in mijn action kamado. Nog geen idee wat ik hiermee kan doen.
Zulke stukken zitten ook in de 2 zakken Deen houtskool die ik heb gehad.
Prima houtskool verder, maar soms even met de veeg pook een tik erop is wel nodig ja.

K to the KillaZ

• Yogibeer
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 11:39
Typhone schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:09:
[...]

Ik heb wel wat simpele tips zoals ik het zelf gedaan heb :):

- Zelfgemaakte hamburgers
- Ribeye
- Entrecote
- Moink balls
- Spareribs (low en slow testen)

Vooral die eerste drie een paar keer maken zodat je het gevoel van de temperatuur gaat krijgen.
Inmiddels maakt het bij mij niet zoveel meer uit of de temperatuur 220 of 260 graden is, gevoelsmatig weet ik altijd wel wanneer het vlees gaar is. Idem met hamburgers, als je beginner bent is het heel 'apart' om niet te kijken naar je vlees en de deksel dicht te doen en 4 minuten te wachten.

Onderschat tevens de kracht van gietijzer niet. Die gietijzeren roosters of simpele toevoegingen zijn het mijns inziens altijd wel waard. Laat je niet verleiden tot de dure opties. Een simpele gietijzeren plaat met een opstaand randje en je knalt de lekkerste fajita's van de BBQ in no time. Wat tevens een mooi beginner recept is:

Men neme:
Kipfiletblokjes/kipdijblokjes/stuk goed rundvlees, paprika's (3 kleuren), grote witte uit en wat Fajita kruiden (of Mexicaans of whatever floats your boat). Bakken op een 'plancha' (vlees in dunne reepjes snijden van tevoren, even licht aanvriezen in de diepvries voordat je het gaat snijden) en je hoeft niet meer te uiteten voor fajita's. Rest van de recepten gaat wat ver voor hier maar dat is onder vrienden, kennissen en collega's bij mij inmiddels een tophit geworden.

Kortom, opties genoeg. Zodra je de temperatuur beheerst van je bbq kom je erachter dat pulled pork 'cheatmeal' nummer 1 is omdat het zoooooo supersimpel te maken is en je bijna 0,0 moeite kost. Bereiding kost mij niks meer dan:

1) BBQ aansteken
2) Zodra de temperatuur goed staat vlees erop
3) Wachten tot kerntemp 75c is. Dan wrappen in alufolie.
4) Eraf bij 92 graden.
5) Uur rusten

Gedurende zo'n dag doe ik boodschappen, ga ik mountainbiken, doe ik klusjes rondom huis of noem het maar op maar het eten kost me totaal geen moeite. You will find out! 8)
Dank voor je reactie! Leuk om te lezen en kan eigenlijk niet wachten om een beetje te experimenteren. Ook nog tips voor een goede, simpele beginner BBQ?

• Typhone
Yogibeer schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:08:
[...]

Dank voor je reactie! Leuk om te lezen en kan eigenlijk niet wachten om een beetje te experimenteren. Ook nog tips voor een goede, simpele beginner BBQ?
Weber 47cm of Weber 57cm. Tip is altijd de grotere nemen voor het geval de hobby goed bevallen gaat ;).
Andere merken kunnen ook. Napoleon timmert inmiddels ook flink aan de weg en die zijn volgens mij best oké. Probeer niet in de accessoire val te trappen met allerlei dure tangen en gadgets die merkgerelateerd zijn.

• ixl85
Yogibeer schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:08:
[...]

[disclaimer - ga hier niet over vallen mensen, het is voor een beginner, dus niet al te duur vlees :)]

Ja. Een weber master touch 57. De extra's van deze unit zijn het meteen waard! (Check de ING rente punten)

Kooktips:
Koop 10 varkenshazen bij de AH (grote, 1 stuk units) en leer BBQ'en met direct vuur, met de deksel dicht (airflow controle), pak appelhout, eikenhout, beuk, leer de verschillende smaken kennen. Injecteer er 1, gebruik een rub, maak die rub na, gril ze beide naast elkaar, proef het verschil. Gril met fatsoenlijke briketten, dan een keer met fatsoenlijke houtskool, proef weer het verschil.
Etc.

Als beginner moet je zoveel mogelijk constant houden en ben je nog bang om duur vlees te verknallen. Pak daarom simpel vlees, een goedkope thermometer (Ikea of amazon.de) en probeer eens een simpele varkenshaas te perfectioneren.

Het is nog steesd mijn go-to voor een quick fix als ik snel even iets lekkers moet maken. Iedereen valt altijd achterover (Ahhh, zo mals, zo sappig, owww lekkere rub, rook, ahhh), en er is geen klap aan.

De tijd dat je PP van 2.5kg maakt komt aan het einde van het jaar wel ;).

Ik weet niet wat voor een unit je hebt, maar investeer ook in een goede BBQ. Sommige zijn zo raar opgezet dat de airflow-gaten tegen/op je brandstof zit. Dat werkt dus al niet. :)

ixl85 wijzigde deze reactie 04-02-2019 14:33 (3%)

• fxs81
Spais schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:18:
[...]
ben nu een Wlanthermo Mini V2 aan het bouwen. Die gaat met een Servo dan de schuif onderin de MT57 besturen.
Leuk, da's mooi spul. Ga je veel plezier aan beleven.

WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | KamadoJoe Classic II | Amstel Mini Kamado | WlanThermo Mini V2

• Spais

Spais

The Spais Melange

fxs81 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:15:
[...]

Leuk, da's mooi spul. Ga je veel plezier aan beleven.
Heb eindelijk na 2 maanden alles binnen. Nu SMD solderen. Gelukkig heb ik hulptroepen beschikbaar daarvoor, want allememaggisch wat is die zooi klein 8)7

One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring them all and in the darkness bind them, In the Land of Mordor where the Shadows lie.

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online
Naar aanleiding van @fxs81 en zijn wafel avontuur zelf ook van marktplaats een wafel/poffertjes/kniepertjes ijzer gehaald. @fxs81 Heb je deze ook in de KJ gebruikt? Zelf wil ik ze in de Caliber gaan gebruiken, ik denk dat ik de stelen even inkort met een slijptol en daarna even goed inbranden.

Hari-Bo wijzigde deze reactie 04-02-2019 20:27 (4%)

kokenmetvuur.nl

• Typhone
ixl85 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:16:
[...]

Grill eye pro plus. 8)
Dat ding is geweldig!
Deze dus:

8 probs, geen probleem!

Shit waarom zie ik die nu pas weer. Was dat ding er al in juni afgelopen jaar?

Ik heb de gewone...

• ixl85
Typhone schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:55:
[...]

Shit waarom zie ik die nu pas weer. Was dat ding er al in juni afgelopen jaar?

Ik heb de gewone...
Ja :) denk dat ik hem rond juli/augustus gekocht heb 8)

• ronn0
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17-04 10:26
Afgelopen donderdag is mijn BGE geleverd en heb 'm afgelopen zaterdag kunnen testen met Spareribs. Wat heerlijk! Ik had het recept gebruikt van de website van BGE zelf ( link : https://www.biggreenegg.e...n/spareribs-3-2-1-methode ). Ook had ik vrijdag de "Grilleye Pro+" nog besteld om de temperatuur in de gaten te houden.

Helaas had ik wat moeite met het op temperatuur houden van de BGE en het aansteken. Ik ben bang dat ik het verkeerde houtskool had, er zaten veel kleine stukken in waardoor de zuurstof doorvoer niet zo best was.

Ook was de probe vooraan in de egg zo'n 15 graden kouder dan degene die aan de acherkant (scharnierkant) zat. Hier moet ik dus nog wat mee spelen. Of de egg wat minder vol gooien :-D

• Typhone
ronn0 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:51:
Afgelopen donderdag is mijn BGE geleverd en heb 'm afgelopen zaterdag kunnen testen met Spareribs. Wat heerlijk! Ik had het recept gebruikt van de website van BGE zelf ( link : https://www.biggreenegg.e...n/spareribs-3-2-1-methode ). Ook had ik vrijdag de "Grilleye Pro+" nog besteld om de temperatuur in de gaten te houden.

Helaas had ik wat moeite met het op temperatuur houden van de BGE en het aansteken. Ik ben bang dat ik het verkeerde houtskool had, er zaten veel kleine stukken in waardoor de zuurstof doorvoer niet zo best was.

Ook was de probe vooraan in de egg zo'n 15 graden kouder dan degene die aan de acherkant (scharnierkant) zat. Hier moet ik dus nog wat mee spelen. Of de egg wat minder vol gooien :-D
Zorg dat de deflector in een Y positie ligt.
De achterkant is altijd iets warmer maar dat is niet zo'n ramp in de regel.

• Remko24
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12:59

Beetje lastig te bepalen aan de hand van tekst, maar je zou met het volgende rekening kunnen houden:

- Houtskool goed verdelen en in het midden aansteken.
- Houtskool goed verdelen en evt op 3 punten aansteken (3-Hoek) met gelijke afstanden tot het midden.
- Ook de deflector plates zo goed mogelijk centreren zodat aan alle kanten evenveel lucht door gaat.

Wanneer de warmte van 1 bepaalde kant komt (door bv aan de rand aan te steken), zal die kant meestal ook warmer worden.

Ik weet niet hoe groot het verschil was?? Als het maar +/- 5 graden zou zijn en altijd op dezelfde plek (voorkant bv) dan gewoon die plek als ijkpunt nemen voor dome temperatuur..

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online

Daan_

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Herkenbaar.. Heb het boek " Hete Kolen" gekregen, waar ik veel waarde volle informatie uit heb gehaald net als diverse fora, youtube etc... Een kwestie van veel doen en experimenteren. Na verloop van tijd kreeg ik het steeds beter onder controle.

Na een tijdje de charcoal grate vervangen voor een Kick Ash Basket. Persoonlijk vond ik de temperatuur gemakkelijker te regelen en na een sessie basket eruit en even schudden, zodat kleine stukken eruit vallen en klaar voor de volgende.

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

• fxs81
Hari-Bo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:27:
Naar aanleiding van @fxs81 en zijn wafel avontuur zelf ook van marktplaats een wafel/poffertjes/kniepertjes ijzer gehaald. @fxs81 Heb je deze ook in de KJ gebruikt? Zelf wil ik ze in de Caliber gaan gebruiken, ik denk dat ik de stelen even inkort met een slijptol en daarna even goed inbranden.
Nee, ik gebruik die eigenlijk alleen op de 57er of de WGA. Die laatste gaat eigenlijk het makkelijkst, voor de helft vol gooien, heb ik meteen een "koude" zone voor als het ijzer te heet wordt. Hier is de lange steel ook wel fijn aangezien mijn dochter van 7 er ook mee werkt (onder begeleiding uiteraard) en dan brand ze haar vingertjes niet. Wel heel leuk hoor, geeft toch weer net wat extra's als je zelf koekkies bakt op de Q met een ijzer.

• Hari-Bo
  • Nu online
@fxs81 Helder ik wil deze wel op de Kamado gebruiken (eigenwijs :P ) ik ga komend weekend even passen en meten en toch de stelen inkorten. :)
Vind het wel een leuke toevoeging om desserts te maken op de kamado en dan wafels, poffertjes erbij.

Voor diegene die het leuk vinden om mijn barbecue gepruts te volgen, tegenwoordig ben ik ook actief op Instagram heel erg hip. :D

Hari-Bo wijzigde deze reactie 05-02-2019 17:32 (53%)

kokenmetvuur.nl

• fxs81
Hari-Bo schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:54:
@fxs81 Helder ik wil deze wel op de Kamado gebruiken (eigenwijs :P )

Voor diegene die het leuk vinden om mijn barbecue gepruts te volgen, tegenwoordig ben ik ook actief op Instagram heel erg hip. :D
Eigenwijs is ook wijs 8)7 ;)

Heb je toegevoegd aan mijn account.

• Paganstars
Ik heb je ook toegevoegd Harry!

• Hari-Bo
  • Nu online
Thanks altijd leuk om de passie te delen. :) En zonder schreeuwerige content. ;)

kokenmetvuur.nl

• Paganstars
haha welke schreeuwerige content? O-)

• Typhone
Superdaantje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:57:
[...]

Herkenbaar.. Heb het boek " Hete Kolen" gekregen, waar ik veel waarde volle informatie uit heb gehaald net als diverse fora, youtube etc... Een kwestie van veel doen en experimenteren. Na verloop van tijd kreeg ik het steeds beter onder controle.

Na een tijdje de charcoal grate vervangen voor een Kick Ash Basket. Persoonlijk vond ik de temperatuur gemakkelijker te regelen en na een sessie basket eruit en even schudden, zodat kleine stukken eruit vallen en klaar voor de volgende.
Topding! Die ga ik bestellen op korte termijn.

• Hari-Bo
  • Nu online
The Bastard heeft nu ook een 2019 model, ik moet zeggen dat er mooie upgrades zijn toegevoegd. Zal mij benieuwen wat het met het prijsniveau gaat doen.

Video

kokenmetvuur.nl

• spank_mojoo
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 25-04 13:15
kreeg inderdaad ook net een berichtje van de Vuur en Rook app. de prijzen van de "oude" modellen zijn ietsjes aangepast daar nu.

• Kasai
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12:48

Kasai

Legendary

Ik heb vorig jaar een bastard gekocht, dus ben beetje salty dat er nu nieuw model is. Afijn vorig jaar wel veel lekkere dingen van de bbq gemaakt. Ik heb ze gemaild met de vraag of die ashlifter ook in mijn model past :)

Atlas#22744

• M4uSzi
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 25-04 21:18
Kasai schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:39:
Ik heb vorig jaar een bastard gekocht, dus ben beetje salty dat er nu nieuw model is. Afijn vorig jaar wel veel lekkere dingen van de bbq gemaakt. Ik heb ze gemaild met de vraag of die ashlifter ook in mijn model past :)
Benieuwd wat ze gaan zeggen. Laat je het hier weten?

PSN - M4uSzi // -

• Kasai

Kasai

Legendary

Uiteraard!

En we hebben reactie;
De ash lifter is speciaal ontwikkeld om te passen in de bodem van de nieuwe Bastard, en gaat helaas niet passen in de huidige Bastards.
De lifter zit zeg maar ingebouwd in het ei.
Alle andere nieuwe accessoires gaan wel passen.

Kasai wijzigde deze reactie 06-02-2019 14:24 (93%)

Atlas#22744

• ronn0
Remko24 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:59:
[...]

Beetje lastig te bepalen aan de hand van tekst, maar je zou met het volgende rekening kunnen houden:

- Houtskool goed verdelen en in het midden aansteken.
- Houtskool goed verdelen en evt op 3 punten aansteken (3-Hoek) met gelijke afstanden tot het midden.
- Ook de deflector plates zo goed mogelijk centreren zodat aan alle kanten evenveel lucht door gaat.

Wanneer de warmte van 1 bepaalde kant komt (door bv aan de rand aan te steken), zal die kant meestal ook warmer worden.

Ik weet niet hoe groot het verschil was?? Als het maar +/- 5 graden zou zijn en altijd op dezelfde plek (voorkant bv) dan gewoon die plek als ijkpunt nemen voor dome temperatuur..
Typhone schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:43:
[...]

Zorg dat de deflector in een Y positie ligt.
De achterkant is altijd iets warmer maar dat is niet zo'n ramp in de regel.
Superdaantje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:57:
[...]

Bedankt voor de tips heren, ik ga er mee aan de slag!

Nu aan het oriënteren voor een mooie Dutch Oven, op vrijdag hebben we altijd "frietjesclub" en dan kan ik mooi als verrassing lekker stoofvlees maken :-D

Ik heb gelijk ook even kokenmetvuur gevolgd op Insta #ikbenookhip :D

• Typhone
Kasai schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:39:
Hahaha, niet zeuren dat is marketing pur sang. De kok bepaalt het eten uiteindelijk ;). De rest zijn hooguit wat kleine handigheidjes en nieuwigheden, hetzelfde als de BGE dat heeft. Ik lig daar nooit zo wakker van. Keer wat roest ergens? Flink met ijzerborstel, insprayen en heet afbakken en alles is weer pico bello.

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-04 16:29
ronn0 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:06:
[...]

[...]

[...]

Bedankt voor de tips heren, ik ga er mee aan de slag!

Nu aan het oriënteren voor een mooie Dutch Oven, op vrijdag hebben we altijd "frietjesclub" en dan kan ik mooi als verrassing lekker stoofvlees maken :-D

Ik heb gelijk ook even kokenmetvuur gevolgd op Insta #ikbenookhip :D
Ben zelf ook aan het kijken naar een DO. Ben wel benieuwd wat hier de voorkeur heeft bij de ervaren DO gebruikers, met of zonder pootjes?

Wil hem in eerste instantie inzetten op mijn Weber 57 maar heb ook een vuurschaal waar ik hem in zou kunnen zetten.

Voor mijn gevoel is het handig om pootjes te hebben maar ik heb het wel vaker mis.

• nielsgaastra
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 25-04 13:24
Kasai schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:23:
Uiteraard!

En we hebben reactie;

De ash lifter is speciaal ontwikkeld om te passen in de bodem van de nieuwe Bastard, en gaat helaas niet passen in de huidige Bastards.
De lifter zit zeg maar ingebouwd in het ei.
Alle andere nieuwe accessoires gaan wel passen.
Dat is raar, op Facebook beweren ze dat het wel past :?
https://www.facebook.com/bastardnl/posts/2509815169088961

• Hari-Bo
  • Nu online
@Gadgeteer en @ronn0 Zelf heb ik de Petromax FT9 gekocht met pootjes met het idee om deze ook te gebruiken op een vuurschaal met briketten eronder en erop. Na een paar keer mee gespeeld te hebben gebruik ik deze alleen nog in de kamado (verbruik stuk zuiniger) waardoor de pootjes weer onhandig zijn. En sinds kort heeft deze geen pootjes meer, deze heb ik verwijderd met een slijptol.

Het is meer de vraag in welke situatie wil je de Dutch Oven gebruiken, met open hittebron of in een gesloten barbecue.

Hari-Bo wijzigde deze reactie 07-02-2019 12:40 (4%)

kokenmetvuur.nl

• Nogne
  • Laatst online: 13:00

Nogne

Weet niet waar hij over praat

Hari-Bo schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:08:
The Bastard heeft nu ook een 2019 model, ik moet zeggen dat er mooie upgrades zijn toegevoegd. Zal mij benieuwen wat het met het prijsniveau gaat doen.

Video
Op bastard.nl is de nieuwe al uitverkocht :| En zag ook een limited White Bastard, en dat vind ik wel een leuke aanvulling voor mijn Black Bastard, alleen een compact is net te klein voor mijn gebruik. Hadden ze de White Bastard ook in een grotere maat dan had ik die zeker gekocht.

>.<

• Kasai

Kasai

Legendary

Bijzonder! Ik ga ze nog even mailen :Y

Atlas#22744

• fxs81
Gadgeteer schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:20:
[...]
Ben wel benieuwd wat hier de voorkeur heeft bij de ervaren DO gebruikers, met of zonder pootjes?

Wil hem in eerste instantie inzetten op mijn Weber 57 maar heb ook een vuurschaal waar ik hem in zou kunnen zetten.

Voor mijn gevoel is het handig om pootjes te hebben maar ik heb het wel vaker mis.
Ik heb de large DO van The Bastard, geen pootjes maar kan niet zeggen dat ik die mis. Gebruik hem op de WGA, 57er en ook in de kamado. Wil je hem in de vuurschaal zetten kun je ook 2 stripjes gebruiken waar je hem opzet of bv 2 bakstenen en de kooltjes ertussen. Met pootjes maakt het lastiger op een rooster.

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-04 16:29
@Hari-Bo en @fxs81, bedankt voor jullie feedback. Ik ga eens op Bol.com kijken naar een zonder pootjes (heb daar nog een cadeau kaart van liggen)

• Hankie0412
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 24-04 10:31
Het is weer tientjes week bij Valk Versmarkt in Voorschoten! Kipfilet, Biefstuk, eigen entrecote en ribs.

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-04 19:30
Vandaag op met menu;

Spareribs
Gerookte aardappel salade
Smores skilet
Mais kolven

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Daan_
  • Nu online

Daan_

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Spareribs liggen hier ook op de Joe jr. Net 3 uur in rekje. Nu in folie met appelsap. Nog twee uur te gaan. ;-)

Ikea rekje voor de ribbetjes in te leggen doet zijn werk goed.

Daan_ wijzigde deze reactie 09-02-2019 15:39 (19%)

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12:41
Zo die nieuwe basterd is mooi. En ze bieden nu ook platesetters aan met een halve pizza steen. Binnenkort maar eens bestellen want dat lijkt mij toch wel handig.

Die magneetschijf is trouwens ook mooi.

R0y. wijzigde deze reactie 09-02-2019 15:44 (11%)

• backupdevice
Tjee, die smores uit de skillet zijn wel super zoet zeg. Beetje te erg. Wel lekker maar niet voor een tweede keer

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Chevy454
  • Niet online
Superdaantje schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:38:
Spareribs liggen hier ook op de Joe jr. Net 3 uur in rekje. Nu in folie met appelsap. Nog twee uur te gaan. ;-)

Ikea rekje voor de ribbetjes in te leggen doet zijn werk goed.
Foto's van een KJJ met ribben is altijd leuk.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

• backupdevice
Resultaat

Pfoeh... zoet... heel zoet

Sticky ribs zoals het thuisfront ze lust

backupdevice wijzigde deze reactie 09-02-2019 18:53 (10%)

• Daan_
  • Nu online

Daan_

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Chevy454 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:50:
[...]

Foto's van een KJJ met ribben is altijd leuk.
Start van de sessie. Daarna geen foto meer gemaakt, maar was weer lekker... ;-)

Daan_ wijzigde deze reactie 09-02-2019 19:16 (3%)

• ronn0
Ziet er heerlijk uit heren!

• backupdevice
Mijn handschoenen zijn kapot. Ik had van die las handschoenen die ok waren maar waarbij je wel snel moest zijn.

Welke handschoenen gebruiken jullie?

• M4uSzi
backupdevice schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:11:
Mijn handschoenen zijn kapot. Ik had van die las handschoenen die ok waren maar waarbij je wel snel moest zijn.

Welke handschoenen gebruiken jullie?
Ik heb mij vorig jaar goedkope van de action aangeschaft. En tot op heden zeer tevreden over.

PSN - M4uSzi // -

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
M4uSzi schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:48:
[...]
Ik heb mij vorig jaar goedkope van de action aangeschaft. En tot op heden zeer tevreden over.
Hier ook...

De wasmachine deed ze echter weinig goeds, werken nog prima, maar de vorm is er een beetje uit.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:39

franssie

Save the albatross

@backupdevice ik heb lashandschoenen van toolnation, EUR 7 oid. Dat gezegd hebbende - ze zijn nog als nieuw want ik gebruik ze nooit bij de BBQ, ik gebruik tangen en voor de rest heb ik redelijk vuurvaste handen.

Wat me wel eens is gebeurd is een flameup wat me wat haar kostte, maar om nu mijn lasmasker naast de BBQ te zetten :+

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• M4uSzi
franssie schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:25:
@backupdevice ik heb lashandschoenen van toolnation, EUR 7 oid. Dat gezegd hebbende - ze zijn nog als nieuw want ik gebruik ze nooit bij de BBQ, ik gebruik tangen en voor de rest heb ik redelijk vuurvaste handen.

Wat me wel eens is gebeurd is een flameup wat me wat haar kostte, maar om nu mijn lasmasker naast de BBQ te zetten :+
Herkenbaar. even te snel de BBQ los en ineens een flameup.

Hier worden de handschoenen ook weinig gebruikt. Alleen als ik bezig ga skillet/dutchoven gebruik ik ze. Die zijn wel iets te heet om zonder handschoenen op Te pakken. :+

PSN - M4uSzi // -

• backupdevice
franssie schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:25:

Tja mijn handen zijn ook redelijk vuurvast ,maar mijn Kamado Joe heat reflectors zijn niet met blote handen aan te raken zonder mijn vingers te searen :P

Trouwens vorige week gebruik moeten maken van de support desk voor een garantie gevallentje. Mijn topvent is aan het roesten en na melding met foto kreeg ik netjes bericht dat er een vervangende gestuurd zal worden. Gisteren mailtje gehad dat deze onderweg is _/-\o_

• Wootlock
  • Laatst online: 11:51

Wootlock

Evilution

Superdaantje schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:11:
[...]

Start van de sessie. Daarna geen foto meer gemaakt, maar was weer lekker... ;-)
[Afbeelding]
Handig meubeltje !
Is dat de bekvam van Ikea ?

"Don't let your dreams be memes"

• Daan_
  • Nu online

Daan_

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Klopt is de IKEA Bekvam. Wel prettig om de q op werkhoogte te hebben. Moet alleen q paar centimeter verhogen. Dan zit die er minder strak in. Komt nog een Bekvam tegenaan geplakt voor meer werkruimte.

Daan_ wijzigde deze reactie 11-02-2019 12:10 (23%)

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57

Koffie

Moderator Internet & Netwerken

Brouwt bier

Ik heb 1 goedkope handschoen van de action. Geen las achtig ding, gewoon van dubbele stoflaag met wat antislip rubber. Prima handschoenen om zelfs even gloeiende kooltjes mee te verplaatsen. Enige nadeel : ze gaan net een seizoen mee.
En dat is dus het nadeel van action met goedkoopie meuk : als ze he hebben moet je een container inslaan want in de winter verkopen ze die meuk niet.
Zodra volgens de action het bbq seizoen weer begint gooi ik mijn mandje dus vol met die handschoenen en van die grillmatjes :)

• man_rot
  • Laatst online: 25-04 17:59
ik gebruik deze: https://www.dresslily.com...&utm_campaign=orderdetail

in gebruik sinds september en nog niets aan te zien.
en ik heb er ook gloeiende kolen mee verplaatst (niet al te lang vasthouden) en dat ging prima

verzendkosten zijn wel hoog, maar af en toe heb ze een aanbieding, ik had toen €2,70 verzendkosten

Groetjes Manfred

• Paganstars
ik gebruik dezelfde al een jaar of 3... Intensief, geen wear and tear...

• fxs81
Vanavond frietje stoofvlees.

And now we wait........

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Zo eergisteren maar eens het kleine ei schoongebrand, de schimmel zat er wat in, nu niet meer :)

Wel gelijk ook mijn action handschoen weggegooid, hier zat ook schimmel op :r dus die moeten we ff opnieuw inslaan. Toen maar ff 2 schilderhandschoentjes over elkaar gedaam en daarme kon ik prima even snel rooster eraf halen bijvoorbeeld.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• IdieEasy
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23-04 07:49

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Ik zat een beetje te twijfelen of ik dit hier zou plaatsen, maar aangezien het vlees is, en uiteindelijk op open vuur klaar gemaakt gaat worden zet ik het toch maar neer.

Nog een maandje en dan mag ik mijn verjaardagscadeautje gaan uitvoeren: Villen en ontbenen - Bushcraft

Het kriebelt al een tijdje, ik koop mijn vlees gewoon bij de supermarkt, en het is (vrijwel) klaar als ik het koop.
Nou heb ik 2 jaar geleden bij deze club een cursus vuur maken gedaan en beviel mij de sfeer wel heel erg.
Dus dit jaar mijn vader over gehaald om mee te gaan, en mij de cursus voor mijn verjaardag te geven :+

Ben wel benieuwd hoe makkelijk/lastig het allemaal gaat, en of ik het "wild" ook nog een beetje lekker vindt. Het gaat me vooral om het leren van het villen, vooral omdat het me tof lijkt, maar ook een beetje voor als ik verdwaald ben. (Dat excuus gebruik ik ook voor het water filter in mijn rugzak...)

Lang verhaal kort, ik ga dus diverse dieren villen en verwerken en ze daarna waarschijnlijk nog eten *O*

• Hari-Bo
  • Nu online
@IdieEasy Zolang er vuur bij betrokken is gewoon plaatsen. :)

kokenmetvuur.nl

• Maxximus
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 25-04 16:22
@IdieEasy gave Cursus.

Ik zit ook al vaker te denken om een cursus of zo te volgen.
Gewoon een soort slagers cursus. Dit om te zien welke stuk vlees waar zit hoe ze het snijden en dergelijke.

Zodat ik ook weet waar je over praat en dergelijke.
Maar tot nu toe nog niks echt goeds gevonden bij mij in de buurt.

Maxximus wijzigde deze reactie 14-02-2019 15:40 (11%)

• Hari-Bo
  • Nu online
Hier afgelopen weekend eens kibbeling gemaakt in de kamado met een Dutch oven. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat de barbecue echt wel een graadje of 250 moet zijn om de olie op 180 graden te houden als je de kibbeling toevoegt. Geen frituur meer nodig. :P

kokenmetvuur.nl

• fxs81
Hari-Bo schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:14:
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat de barbecue echt wel een graadje of 250 moet zijn om de olie op 180 graden te houden als je de kibbeling toevoegt.
Yup, heb hier eens de uienringen gemaakt uit de bbq bijbel van Julius Jaspers op 200 graden, dat gaat de eerste paar ringen goed en daarna zakt de temp te snel van de olie en word het niks meer. Het beslag lag onderin de DO en de ui zelf volgezogen met vet.

• backupdevice
backupdevice schreef op maandag 11 februari 2019 @ 08:12:
[...]

Trouwens vorige week gebruik moeten maken van de support desk voor een garantie gevallentje. Mijn topvent is aan het roesten en na melding met foto kreeg ik netjes bericht dat er een vervangende gestuurd zal worden. Gisteren mailtje gehad dat deze onderweg is _/-\o_
FF mijzelf quoten. Netjes een nieuwe Top Vent gekregen . Is wel een nieuw model dus moet even kijken of dat meteen aansluit maar een nette services van KJ.

Ah, bij aflevering van de KJ had Erik van luxe buitenleven al extra vilt voor de top vent erop gedaan. De nieuwe vent zit erop en ook nog een vaster dan eerst :) Dus ik ben blij

backupdevice wijzigde deze reactie 15-02-2019 14:12 (14%)

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11:20

coelho

VanTheManFan

Ik heb sinds september vorig jaar een nieuwe BGE en stoor me er al de hele winter aan dat de fire box instabiel staat. Als ik bijvoorbeeld het rooster borstel dan klappert de bovenkant van de fire ring (die op de fire box staat) letterlijk van rand naar rand in de base. Tijdens het bbqen heb ik er zolang ik van mijn producten afblijf uiteraard geen last van, maar ook bijvoorbeeld met met affikken van een picanha waarbij je (ik) toch een beetje met het vlees speelt/schuift/gooit in de vlammen, dan zie je de hele binnenconstructie op en neer gaan.

Ik heb er recent alles uit gehad om zeker te zijn dat er geen as of houtskool of zo tussen de onderrand van de firebox en de binnenkant van de base zat, maar dat is niet het geval. Ook zijn er geen duidelijke afwijkingen zichtbaar, dus het is of de binnenkant van de base die krom is, of de onderkant van de dome (of in het ergste geval een combi van beiden).

Wat ik me afvraag, is of dit iets is waarbij ik aanspraak kan maken op garantie. Het ding is nog geen half jaar oud en mijn vorige BGE had het niet dus het is niet standaard. Tegelijkertijd is er niet iets echt 'kapot' dus vind ik het wel lastig. Anderszijds, als je een nieuwe auto koopt en deze rammelt wat, dan ga je ook terug naar de garage. Wat vinden jullie?

• fxs81
@coelho , ik zou het gewoon melden bij BGE en kijken wat ze zeggen. Bbq-en moet relaxed zijn en geen trigger voor een hoge bloeddruk.

• Apie!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-04 19:41

Apie!

Newer, better & confusinger

@coelho Ik zou het gewoon melden bij de verkoper. Bij een product als BGE mag je toch verwachten dat de boel goed is uitgelijnd en op elkaar aansluit.

En wat @fxs81 zegt: het moet geen Big Green Stress worden :/

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• ixl85
Heeft er iemand ervaring met het rookrek voor de Smokey Mountain (47cm)? Twijfel om deze te kopen of zelf na te maken.
Als iemand er eentje heeft liggen en er niks mee doet, heb ik ook wel interesse :)

• Paganstars
nee geen ervaring, wat is het?

• ixl85
Het is extreem handig, denk ik ;)

http://ecx.images-amazon.com/images/I/91iBmKJt4UL._SL1500_.jpg

• Paganstars
oh dat ding... Ik heb die standaard in de deksel van mij Napoleon zitten

• backupdevice
Vilt van mijn Joe Classic I is wel aan vervanging toe naar twee jaar gebruik.

Zou dat fiber vilt wat op de Joe Classic II zit ook op I passen? Zit een beetje met het eventueel aan moeten passen van de scharnier als het dat nodig zou zijn.

Welk vilt gebruiken jullie als vervanging ?

Pizza!!!

backupdevice wijzigde deze reactie 17-02-2019 10:41 (36%)

• fxs81
@backupdevice Ik denk dat het fiber vilt ook kan, door het gewicht van het deksel zou het af moeten sluiten. Je hoeft volgens mij niets aan te passen aan je scharnier. Ik heb de 2 en bij mij is die klem nodig om hem af te sluiten omdat door het scharnier de deksel anders niet sluit. Ik zou wel voor de zekerheid anders even bellen met 1 van de leveranciers.

• Spais

Spais

The Spais Melange

Zo, na een paar maanden pauze is het nieuwe seizoen geopend. Lams sis kebab vanavond :9~ :9

Gisteren 1.5kg lamsbout zonder been gekocht. In stukjes gesneden en in de melk gezet overnacht.

Nu laten uitlekken en gemarineerd met paprika pasta, olijf olie, paprika poeder, pul biber (turks) en wat pezo.

Nu zitten ze op de stokjes en dan zo de fik er in >:)

To be continued natuurlijk.........

Sis Kebap
https://tweakers.net/ext/f/L1WMJpXQmF4dX1Mu5Q5XxR40/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/8xWaCWpDAHRso4plj4U2DjPC/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/nox2Iqmp5w0Em8xzeZyvJ2JX/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/Yi3KCWhm97iU3pfRGQHlxPrn/thumb.jpg

• Jas-purr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 14:17
Kick-ash basket vs. gietijzeren rooster: houden jullie het rooster er onder in? Gaat het zonder gietijzeren rooster er in niet té hard met de luchttoevoer voor low and slow?

Ik had een basket standaard bij m'n Monolith gekregen maar nog nooit gebruikt. Vandaag na het as er uit halen er in gezet, maar omdat ik 50% van de tijd "low and slow" sessies doe ben ik terughoudend om ook die er uit te halen. Gezien hoe ik hem nu al vaak af moet knijpen, verwacht ik dat de luchtflow dan TE goed wordt :D
Daarnaast heb ik een chipfeeder. Als ik die basket er in zet zonder rooster er onder lijkt het niet helemaal goed meer uit te lijnen. Lijkt niet helemaal zo bedoeld, alhoewel ik so far altijd chunks gebruik.

• backupdevice
Jas-purr schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:22:
Kick-ash basket vs. gietijzeren rooster: houden jullie het rooster er onder in? Gaat het zonder gietijzeren rooster er in niet té hard met de luchttoevoer voor low and slow?

Ik had een basket standaard bij m'n Monolith gekregen maar nog nooit gebruikt. Vandaag na het as er uit halen er in gezet, maar omdat ik 50% van de tijd "low and slow" sessies doe ben ik terughoudend om ook die er uit te halen. Gezien hoe ik hem nu al vaak af moet knijpen, verwacht ik dat de luchtflow dan TE goed wordt :D
Daarnaast heb ik een chipfeeder. Als ik die basket er in zet zonder rooster er onder lijkt het niet helemaal goed meer uit te lijnen. Lijkt niet helemaal zo bedoeld, alhoewel ik so far altijd chunks gebruik.
Ik heb de basket vanaf dag 1 gebruikt en nooit zonder een run gedaan. Ik kan dus alleen maar ervaringen geven over het gebruik met een basket.

Maar 1 ding is zeker, ik vind het een uitkomst. Voor een nieuwe run ff basket optillen en kolen omgooien. Al het as valt naar onderen . Rooster eruit zodat het as in de aspan valt. Aspan eruit trekken en leeggooien . Geen gedoe met vegers enzo

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:58
UltraSub schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:44:
Over die after market divide and conquer systemen...
Ik twijfel daar ook al lang over, of ik zoiets in mijn Monolith moet zetten. Wat ik superfijn vind is dat het huidige rooster met de (optionele) verhoger precies gelijk komt met de bovenkant. Zeg maar vlak met het vilt. Weet iemand hoe hoog die aftermarket systemen uit gaan komen?
Heb hier geen antwoord meer op gevonden. Iemand?

• Spais

Spais

The Spais Melange

Follow up! Het vlees was echt geweldig _/-\o_ _/-\o_ Alleen de uien waren wat minder. Denk dat het aan de uien zelf lag, want daar kan je niet veel aan verkeerd doen. Waren wel gaar maar niet een lekkere gegrilde ui....

Ik ben zeker geen opschepper, maar met de sis kebab durf ik de Pepsi challenge tegen elk turks restaurant in Nederland wel aan :9 :9

Foto's:

Sis Kebap 2
https://tweakers.net/ext/f/iiPfNYw1YMGu1HFVsOiGtvBN/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/5cvaWyi8P85LTV4dszLpraP6/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/NyzJzvRWhf39ksxMOYjM1X8u/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/zesShDy1n7YDrGB0vYQzk4Qq/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/ULxqCPYoDixcONrqAC0XaLm3/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/erBB9TOyxN70ycdOKV3NReoO/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/eF8pVEtDakKCE8P2BvUxd6Oe/thumb.jpg

Spais wijzigde deze reactie 17-02-2019 19:25 (6%)

• Spais

Spais

The Spais Melange

Foutje. Dubbel post.

Spais wijzigde deze reactie 17-02-2019 19:22 (97%)

• backupdevice
fxs81 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:35:
@backupdevice Ik denk dat het fiber vilt ook kan, door het gewicht van het deksel zou het af moeten sluiten. Je hoeft volgens mij niets aan te passen aan je scharnier. Ik heb de 2 en bij mij is die klem nodig om hem af te sluiten omdat door het scharnier de deksel anders niet sluit. Ik zou wel voor de zekerheid anders even bellen met 1 van de leveranciers.
Thx. Probeer uit te zoeken of Nomex ook een vervangingen zou zijn. Zijn er mensen die een Joe en nomex gebruiken ? Ik kan nergens vinden of dan de deksel afgesteld moet worden.

• Jan-man
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:36

Een keer wat anders :) vorige week voor de verjaardag een uitbreiding voor de dutch oven spullen gekregen. En daar zat ook een poffertjes pan bij. En met 2 kids die gek zijn op pannenkoeken en poffertjes werdt ik enigszins verplicht om deze te testen.

3420 Wp zuid 10 x 285 Wp 35° 2 x 285 Wp 13° maxim integrated | PVOutput

• fxs81
backupdevice schreef op zondag 17 februari 2019 @ 19:24:
[...]

Thx. Probeer uit te zoeken of Nomex ook een vervangingen zou zijn. Zijn er mensen die een Joe en nomex gebruiken ? Ik kan nergens vinden of dan de deksel afgesteld moet worden.
Nomex is de beste vervanger denk ik, lees ik alleen maar lof over. Je hebt altijd kans dat je het deksel moet stellen met nieuwe vilt, ook als je vilt koopt van KJ zelf. Kan altijd net iets dikker zijn. Ik zou in ieder geval voor nomex gaan, zodra het vilt van mijn mini aan vervanging toe is komt daar ook nomex op.

• backupdevice
fxs81 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:37:
[...]

Nomex is de beste vervanger denk ik, lees ik alleen maar lof over. Je hebt altijd kans dat je het deksel moet stellen met nieuwe vilt, ook als je vilt koopt van KJ zelf. Kan altijd net iets dikker zijn. Ik zou in ieder geval voor nomex gaan, zodra het vilt van mijn mini aan vervanging toe is komt daar ook nomex op.
thx. Enige wat ik van KJ kan vinden hierover is dat het kan zijn dat de deksel in het begin niet sluit maar nadat je de KJ tot 177 graden hebt gestokt en laat afkoelen het goed moet komen. Kan verder niks vinden hoe bij de KJ de deksel moet stellen.

• ixl85
Zo, gisteren even genoten.
Het stuk was groter, maar moest een deel er afhalen voor m'n dochter en vriendin. Die wilde het iets minder rauw :D

Bereiding: Een hele knoflook doormidden gesneden. Hier een raster in gesneden, daar het vlees mee ingesmeerd. Daarna flink wat peper er op.
Direct boven de houtskool dicht gebrand (was heter dan 300c, m'n thermometer begon te zeuren... Toen wat eik erop om het lekker te roken (dekseldicht). Temperatuur zat rond de 200c. Daarna het laatste zetje boven de vlammen met de deksel open.
Wat grof zout erop. :*) Je kon het bijna drinken...

• backupdevice
Hatseflats , dat ziet er goed uit amigo!!

• Jas-purr
UltraSub schreef op zondag 17 februari 2019 @ 18:54:
[...]

Heb hier geen antwoord meer op gevonden. Iemand?
Beetje afhankelijk van welke leverancier de divide&conquer is. Voor Monolith (classic) heb ik zelf ook eens gekeken en kwam ik uit op
https://www.wills24.de/de...kamado-bbq-grill-set.html.

Ik heb nu een (flimsy) driepotig verhogertje om het rooster op vilt hoogte te krijgen. Ik heb mezelf nog niet kunnen overtuigen dat het gemak echt de "investering" waard is, maar ben erg benieuwd als je een mooie kan vinden. ;)

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:58
Jas-purr schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:30:
[...]

Beetje afhankelijk van welke leverancier de divide&conquer is. Voor Monolith (classic) heb ik zelf ook eens gekeken en kwam ik uit op
https://www.wills24.de/de...kamado-bbq-grill-set.html.

Ik heb nu een (flimsy) driepotig verhogertje om het rooster op vilt hoogte te krijgen. Ik heb mezelf nog niet kunnen overtuigen dat het gemak echt de "investering" waard is, maar ben erg benieuwd als je een mooie kan vinden. ;)
Ik heb zo'n verhoger standaard bij mijn monolith gekregen bij aanschaf (enkele jaren geleden). Evenals een gietijzeren rooster van Monolith (logo staat er ergens op), maar die past niet fatsoenlijk op die verhoger :P.

Heb je ervaring met die divide and conquer van Wills24?

• Kasai

Kasai

Legendary

Weer een e-mail;
Beste Mark,
Onze excuses!
We hebben het nogmaals nagemeten en hij is inderdaad ook passend voor het vorige model.
De rvs ash lifter is per half april weer beschikbaar.

Als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief, zullen wij laten weten wanneer dit artikel op onze website te bestellen is.

Met vriendelijke groet,
200Fahrenheit
Kan dus wel :)

Atlas#22744

• nielsgaastra
  • Laatst online: 25-04 13:24
Goed nieuws dus, dank voor het navragen!

• Jas-purr
UltraSub schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:39:
[...]

Ik heb zo'n verhoger standaard bij mijn monolith gekregen bij aanschaf (enkele jaren geleden). Evenals een gietijzeren rooster van Monolith (logo staat er ergens op), maar die past niet fatsoenlijk op die verhoger :P.

Heb je ervaring met die divide and conquer van Wills24?
Nee niet zelf, maar vond hem via een Duits bbq / Monolith forum waar ze zeer enthousiast waren. "In principe" kan ik alles al met mijn huidige accessoires wat de D&C ook biedt, dus ik heb mezelf nog niet overgehaald hem te kopen.

• Apie!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-04 19:41

Apie!

Newer, better & confusinger

Oh dear lawd, wat heb ik gedaan?

Bij BVA auctions hadden ze meerdere tuinhaard barbecues à la de Zuid-Afrikaanse braai staan voor 'weinig' :

[Plaatjes van BVA]
Het is geen Braaimaster of Comfort Trade, maar voor ~€500 wilde ik wel zo'n ding in mijn tuin hebben staan natuurlijk!

Hij is nog niet geleverd, maar uiteindelijk was ik €438,87+ €95 levering kwijt. OK, top, nu nog even bedenken waar ik dit beest in de tuin ga neerzetten met die schoorsteen van 3m20, en ik moet de betere helft nog even vertellen dat ze binnenkort eindelijk die <mompel>hele grote</mompel> tuinhaard krijgt :Y)

Nu de hamvraag: kent iemand dit model? Ja, dat had ik me beter van tevoren af kunnen vragen. Ik weet het, maar dat neemt niet weg dat ik het alsnog wil weten.

Ik vraag me ook af waar ie vandaan komt, want als ik die dieren en bomen aan de bovenkant bekijk voel ik me niet meteen in Zuid Afrika, maar bij de kerstman.

Ohja, ik moet ook nog van die Fornetto Razzo af :/

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Hari-Bo
  • Nu online
@Apie! Heerlijk impuls aankopen, ken het probleem. :+ Ken het model niet, maar ziet er wel compleet uit. Laat maar weten wat de ervaring is.

En kan je ook een PB sturen over de Fornetto Razzo formaat en prijs etc, misschien weet ik nog iemand die deze wilt. :)

Hari-Bo wijzigde deze reactie 21-02-2019 16:56 (30%)

kokenmetvuur.nl

Pagina: 1 ... 21 ... 31 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True