@Chevy454
😳
😳
Leuk voor in de WGAChevy454 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:01:
Heb ik echt elke keer. Black Ranch Argentina houtskool is wat groter, wat een understatement.
[Afbeelding]
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
Daar dacht ik ook aan toen ik die eruit viste. Je zal maar een WGA hebben. Maar deze jongen krijg ik ook niet in mijn action kamado. Nog geen idee wat ik hiermee kan doen.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Hamer erop
[ Voor 27% gewijzigd door koendio op 03-02-2019 18:29 ]
Hahaha hier hetzelfe. Maar vind het wel erg fijn spul.Chevy454 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:01:
Heb ik echt elke keer. Black Ranch Argentina houtskool is wat groter, wat een understatement.
[Afbeelding]
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Grill eye pro plus.Spais schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:58:
Stel je hebt 100 euro aan bol.com cadeau kaarten gekregen, welke bbq accessories zou je kopen?![]()
Zoveel leuks te kiezen
[ Voor 18% gewijzigd door ixl85 op 04-02-2019 10:19 ]
Ik heb wel wat simpele tips zoals ik het zelf gedaan heb :):Yogibeer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:40:
Iemand tips voor wat lekkere BBQ-gerechten waarvoor het als beginner leuk is om wat mee te doen?
Thanks voor de suggestie. Ik heb al best veel eigenlijk, daarom zo moeilijk om nog echt iets te vinden wat ik nog niet heb maar ik wel regelmatig zal gebruiken. Ik heb al een Herqs met 2 probes en ben nu een Wlanthermo Mini V2 aan het bouwen. Die gaat met een Servo dan de schuif onderin de MT57 besturen.ixl85 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:16:
[...]
Grill eye pro plus.![]()
Dat ding is geweldig!
Deze dus:
https://www.vuurenrook.nl/nl/grilleye-pro.html
8 probs, geen probleem!
Je kan dan 1 probe op je grill, 2 in je grote stuk vlees
Ondertussen kan je je smokey mountain aanzetten en daar ook nog een x aantal probes in kwijt.
Mocht je minder probes nodig hebben, is de normale versie ook goed. Die hebben ze bij Bol. De plus versie niet dacht ik (net even snel gekeken).
Iets van gietijzer is altijd leuk. En anders 100,- aan rubs en pekels.Spais schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:18:
[...]
Thanks voor de suggestie. Ik heb al best veel eigenlijk, daarom zo moeilijk om nog echt iets te vinden wat ik nog niet heb maar ik wel regelmatig zal gebruiken. Ik heb al een Herqs met 2 probes en ben nu een Wlanthermo Mini V2 aan het bouwen. Die gaat met een Servo dan de schuif onderin de MT57 besturen.
Zulke stukken zitten ook in de 2 zakken Deen houtskool die ik heb gehad.Chevy454 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:03:
[...]
Daar dacht ik ook aan toen ik die eruit viste. Je zal maar een WGA hebben. Maar deze jongen krijg ik ook niet in mijn action kamado. Nog geen idee wat ik hiermee kan doen.
K to the KillaZ
Dank voor je reactie! Leuk om te lezen en kan eigenlijk niet wachten om een beetje te experimenteren. Ook nog tips voor een goede, simpele beginner BBQ?Typhone schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:09:
[...]
Ik heb wel wat simpele tips zoals ik het zelf gedaan heb :):
- Zelfgemaakte hamburgers
- Ribeye
- Entrecote
- Moink balls
- Spareribs (low en slow testen)
Vooral die eerste drie een paar keer maken zodat je het gevoel van de temperatuur gaat krijgen.
Inmiddels maakt het bij mij niet zoveel meer uit of de temperatuur 220 of 260 graden is, gevoelsmatig weet ik altijd wel wanneer het vlees gaar is. Idem met hamburgers, als je beginner bent is het heel 'apart' om niet te kijken naar je vlees en de deksel dicht te doen en 4 minuten te wachten.
Onderschat tevens de kracht van gietijzer niet. Die gietijzeren roosters of simpele toevoegingen zijn het mijns inziens altijd wel waard. Laat je niet verleiden tot de dure opties. Een simpele gietijzeren plaat met een opstaand randje en je knalt de lekkerste fajita's van de BBQ in no time. Wat tevens een mooi beginner recept is:
Men neme:
Kipfiletblokjes/kipdijblokjes/stuk goed rundvlees, paprika's (3 kleuren), grote witte uit en wat Fajita kruiden (of Mexicaans of whatever floats your boat). Bakken op een 'plancha' (vlees in dunne reepjes snijden van tevoren, even licht aanvriezen in de diepvries voordat je het gaat snijden) en je hoeft niet meer te uiteten voor fajita's. Rest van de recepten gaat wat ver voor hier maar dat is onder vrienden, kennissen en collega's bij mij inmiddels een tophit geworden.
Kortom, opties genoeg. Zodra je de temperatuur beheerst van je bbq kom je erachter dat pulled pork 'cheatmeal' nummer 1 is omdat het zoooooo supersimpel te maken is en je bijna 0,0 moeite kost. Bereiding kost mij niks meer dan:
1) BBQ aansteken
2) Zodra de temperatuur goed staat vlees erop
3) Wachten tot kerntemp 75c is. Dan wrappen in alufolie.
4) Eraf bij 92 graden.
5) Uur rusten
Gedurende zo'n dag doe ik boodschappen, ga ik mountainbiken, doe ik klusjes rondom huis of noem het maar op maar het eten kost me totaal geen moeite. You will find out!
Weber 47cm of Weber 57cm. Tip is altijd de grotere nemen voor het geval de hobby goed bevallen gaatYogibeer schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:08:
[...]
Dank voor je reactie! Leuk om te lezen en kan eigenlijk niet wachten om een beetje te experimenteren. Ook nog tips voor een goede, simpele beginner BBQ?
[disclaimer - ga hier niet over vallen mensen, het is voor een beginner, dus niet al te duur vlees :)]Yogibeer schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:08:
[...]
Dank voor je reactie! Leuk om te lezen en kan eigenlijk niet wachten om een beetje te experimenteren. Ook nog tips voor een goede, simpele beginner BBQ?
[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 04-02-2019 14:33 ]
Leuk, da's mooi spul. Ga je veel plezier aan beleven.Spais schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:18:
[...]
ben nu een Wlanthermo Mini V2 aan het bouwen. Die gaat met een Servo dan de schuif onderin de MT57 besturen.
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
Heb eindelijk na 2 maanden alles binnen. Nu SMD solderen. Gelukkig heb ik hulptroepen beschikbaar daarvoor, want allememaggisch wat is die zooi kleinfxs81 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:15:
[...]
Leuk, da's mooi spul. Ga je veel plezier aan beleven.
[ Voor 4% gewijzigd door Hari-Bo op 04-02-2019 20:27 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Shit waarom zie ik die nu pas weer. Was dat ding er al in juni afgelopen jaar?ixl85 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:16:
[...]
Grill eye pro plus.![]()
Dat ding is geweldig!
Deze dus:
https://www.vuurenrook.nl/nl/grilleye-pro.html
8 probs, geen probleem!
Je kan dan 1 probe op je grill, 2 in je grote stuk vlees
Ondertussen kan je je smokey mountain aanzetten en daar ook nog een x aantal probes in kwijt.
Mocht je minder probes nodig hebben, is de normale versie ook goed. Die hebben ze bij Bol. De plus versie niet dacht ik (net even snel gekeken).
JaTyphone schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:55:
[...]
Shit waarom zie ik die nu pas weer. Was dat ding er al in juni afgelopen jaar?
Ik heb de gewone...
Zorg dat de deflector in een Y positie ligt.ronn0 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:51:
Afgelopen donderdag is mijn BGE geleverd en heb 'm afgelopen zaterdag kunnen testen met Spareribs. Wat heerlijk! Ik had het recept gebruikt van de website van BGE zelf ( link : https://www.biggreenegg.e...n/spareribs-3-2-1-methode ). Ook had ik vrijdag de "Grilleye Pro+" nog besteld om de temperatuur in de gaten te houden.
Helaas had ik wat moeite met het op temperatuur houden van de BGE en het aansteken. Ik ben bang dat ik het verkeerde houtskool had, er zaten veel kleine stukken in waardoor de zuurstof doorvoer niet zo best was.
Ook was de probe vooraan in de egg zo'n 15 graden kouder dan degene die aan de acherkant (scharnierkant) zat. Hier moet ik dus nog wat mee spelen. Of de egg wat minder vol gooien :-D
Verwijderd
Beetje lastig te bepalen aan de hand van tekst, maar je zou met het volgende rekening kunnen houden:ronn0 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:51:
Afgelopen donderdag is mijn BGE geleverd en heb 'm afgelopen zaterdag kunnen testen met Spareribs. Wat heerlijk! Ik had het recept gebruikt van de website van BGE zelf ( link : https://www.biggreenegg.e...n/spareribs-3-2-1-methode ). Ook had ik vrijdag de "Grilleye Pro+" nog besteld om de temperatuur in de gaten te houden.
Helaas had ik wat moeite met het op temperatuur houden van de BGE en het aansteken. Ik ben bang dat ik het verkeerde houtskool had, er zaten veel kleine stukken in waardoor de zuurstof doorvoer niet zo best was.
Ook was de probe vooraan in de egg zo'n 15 graden kouder dan degene die aan de acherkant (scharnierkant) zat. Hier moet ik dus nog wat mee spelen. Of de egg wat minder vol gooien :-D
Herkenbaar.. Heb het boek " Hete Kolen" gekregen, waar ik veel waarde volle informatie uit heb gehaald net als diverse fora, youtube etc... Een kwestie van veel doen en experimenteren. Na verloop van tijd kreeg ik het steeds beter onder controle.ronn0 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:51:
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Nee, ik gebruik die eigenlijk alleen op de 57er of de WGA. Die laatste gaat eigenlijk het makkelijkst, voor de helft vol gooien, heb ik meteen een "koude" zone voor als het ijzer te heet wordt. Hier is de lange steel ook wel fijn aangezien mijn dochter van 7 er ook mee werkt (onder begeleiding uiteraard) en dan brand ze haar vingertjes niet. Wel heel leuk hoor, geeft toch weer net wat extra's als je zelf koekkies bakt op de Q met een ijzer.Hari-Bo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:27:
Naar aanleiding van @fxs81 en zijn wafel avontuur zelf ook van marktplaats een wafel/poffertjes/kniepertjes ijzer gehaald. @fxs81 Heb je deze ook in de KJ gebruikt? Zelf wil ik ze in de Caliber gaan gebruiken, ik denk dat ik de stelen even inkort met een slijptol en daarna even goed inbranden.
[ Voor 53% gewijzigd door Hari-Bo op 05-02-2019 17:32 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Eigenwijs is ook wijsHari-Bo schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:54:
@fxs81 Helder ik wil deze wel op de Kamado gebruiken (eigenwijs)
Voor diegene die het leuk vinden om mijn barbecue gepruts te volgen, tegenwoordig ben ik ook actief op Instagram heel erg hip.
Thanks altijd leuk om de passie te delen.Paganstars schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:13:
Ik heb je ook toegevoegd Harry!
Topding! Die ga ik bestellen op korte termijn.Superdaantje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:57:
[...]
Herkenbaar.. Heb het boek " Hete Kolen" gekregen, waar ik veel waarde volle informatie uit heb gehaald net als diverse fora, youtube etc... Een kwestie van veel doen en experimenteren. Na verloop van tijd kreeg ik het steeds beter onder controle.
Na een tijdje de charcoal grate vervangen voor een Kick Ash Basket. Persoonlijk vond ik de temperatuur gemakkelijker te regelen en na een sessie basket eruit en even schudden, zodat kleine stukken eruit vallen en klaar voor de volgende.
Atlas#22744
Benieuwd wat ze gaan zeggen. Laat je het hier weten?Kasai schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:39:
Ik heb vorig jaar een bastard gekocht, dus ben beetje salty dat er nu nieuw model is. Afijn vorig jaar wel veel lekkere dingen van de bbq gemaakt. Ik heb ze gemaild met de vraag of die ashlifter ook in mijn model past
PSN - M4uSzi // -
De ash lifter is speciaal ontwikkeld om te passen in de bodem van de nieuwe Bastard, en gaat helaas niet passen in de huidige Bastards.
De lifter zit zeg maar ingebouwd in het ei.
Alle andere nieuwe accessoires gaan wel passen.
[ Voor 93% gewijzigd door Kasai op 06-02-2019 14:24 ]
Atlas#22744
Verwijderd schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:59:
[...]
Beetje lastig te bepalen aan de hand van tekst, maar je zou met het volgende rekening kunnen houden:
- Houtskool goed verdelen en in het midden aansteken.
- Houtskool goed verdelen en evt op 3 punten aansteken (3-Hoek) met gelijke afstanden tot het midden.
- Ook de deflector plates zo goed mogelijk centreren zodat aan alle kanten evenveel lucht door gaat.
Wanneer de warmte van 1 bepaalde kant komt (door bv aan de rand aan te steken), zal die kant meestal ook warmer worden.
Ik weet niet hoe groot het verschil was?? Als het maar +/- 5 graden zou zijn en altijd op dezelfde plek (voorkant bv) dan gewoon die plek als ijkpunt nemen voor dome temperatuur..
Typhone schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:43:
[...]
Zorg dat de deflector in een Y positie ligt.
De achterkant is altijd iets warmer maar dat is niet zo'n ramp in de regel.
Bedankt voor de tips heren, ik ga er mee aan de slag!Superdaantje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:57:
[...]
Herkenbaar.. Heb het boek " Hete Kolen" gekregen, waar ik veel waarde volle informatie uit heb gehaald net als diverse fora, youtube etc... Een kwestie van veel doen en experimenteren. Na verloop van tijd kreeg ik het steeds beter onder controle.
Na een tijdje de charcoal grate vervangen voor een Kick Ash Basket. Persoonlijk vond ik de temperatuur gemakkelijker te regelen en na een sessie basket eruit en even schudden, zodat kleine stukken eruit vallen en klaar voor de volgende.
Hahaha, niet zeuren dat is marketing pur sang. De kok bepaalt het eten uiteindelijkKasai schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:39:
Ik heb vorig jaar een bastard gekocht, dus ben beetje salty dat er nu nieuw model is. Afijn vorig jaar wel veel lekkere dingen van de bbq gemaakt. Ik heb ze gemaild met de vraag of die ashlifter ook in mijn model past
Ben zelf ook aan het kijken naar een DO. Ben wel benieuwd wat hier de voorkeur heeft bij de ervaren DO gebruikers, met of zonder pootjes?ronn0 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:06:
[...]
[...]
[...]
Bedankt voor de tips heren, ik ga er mee aan de slag!
Nu aan het oriënteren voor een mooie Dutch Oven, op vrijdag hebben we altijd "frietjesclub" en dan kan ik mooi als verrassing lekker stoofvlees maken :-D
Ik heb gelijk ook even kokenmetvuur gevolgd op Insta #ikbenookhip
Dat is raar, op Facebook beweren ze dat het wel pastKasai schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:23:
Uiteraard!
En we hebben reactie;
De ash lifter is speciaal ontwikkeld om te passen in de bodem van de nieuwe Bastard, en gaat helaas niet passen in de huidige Bastards.
De lifter zit zeg maar ingebouwd in het ei.
Alle andere nieuwe accessoires gaan wel passen.
[ Voor 4% gewijzigd door Hari-Bo op 07-02-2019 12:40 ]
Op bastard.nl is de nieuwe al uitverkochtHari-Bo schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:08:
The Bastard heeft nu ook een 2019 model, ik moet zeggen dat er mooie upgrades zijn toegevoegd. Zal mij benieuwen wat het met het prijsniveau gaat doen.
Video
PS/XBL: Nogne
Bijzonder! Ik ga ze nog even mailennielsgaastra schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:38:
[...]
Dat is raar, op Facebook beweren ze dat het wel past![]()
https://www.facebook.com/bastardnl/posts/2509815169088961
Atlas#22744
Ik heb de large DO van The Bastard, geen pootjes maar kan niet zeggen dat ik die mis. Gebruik hem op de WGA, 57er en ook in de kamado. Wil je hem in de vuurschaal zetten kun je ook 2 stripjes gebruiken waar je hem opzet of bv 2 bakstenen en de kooltjes ertussen. Met pootjes maakt het lastiger op een rooster.Gadgeteer schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:20:
[...]
Ben wel benieuwd wat hier de voorkeur heeft bij de ervaren DO gebruikers, met of zonder pootjes?
Wil hem in eerste instantie inzetten op mijn Weber 57 maar heb ook een vuurschaal waar ik hem in zou kunnen zetten.
Voor mijn gevoel is het handig om pootjes te hebben maar ik heb het wel vaker mis.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
[ Voor 11% gewijzigd door R0y. op 09-02-2019 15:44 ]
Foto's van een KJJ met ribben is altijd leuk.Superdaantje schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:38:
Spareribs liggen hier ook op de Joe jr. Net 3 uur in rekje. Nu in folie met appelsap. Nog twee uur te gaan. ;-)
Ikea rekje voor de ribbetjes in te leggen doet zijn werk goed.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
[ Voor 10% gewijzigd door backupdevice op 09-02-2019 18:53 ]
Start van de sessie. Daarna geen foto meer gemaakt, maar was weer lekker... ;-)Chevy454 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:50:
[...]
Foto's van een KJJ met ribben is altijd leuk.
[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 09-02-2019 19:16 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Ik heb mij vorig jaar goedkope van de action aangeschaft. En tot op heden zeer tevreden over.backupdevice schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:11:
Mijn handschoenen zijn kapot. Ik had van die las handschoenen die ok waren maar waarbij je wel snel moest zijn.
Welke handschoenen gebruiken jullie?
PSN - M4uSzi // -
Hier ook...M4uSzi schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:48:
[...]
Ik heb mij vorig jaar goedkope van de action aangeschaft. En tot op heden zeer tevreden over.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Herkenbaar. even te snel de BBQ los en ineens een flameup.franssie schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:25:
@backupdevice ik heb lashandschoenen van toolnation, EUR 7 oid. Dat gezegd hebbende - ze zijn nog als nieuw want ik gebruik ze nooit bij de BBQ, ik gebruik tangen en voor de rest heb ik redelijk vuurvaste handen.
Wat me wel eens is gebeurd is een flameup wat me wat haar kostte, maar om nu mijn lasmasker naast de BBQ te zetten
PSN - M4uSzi // -
Tja mijn handen zijn ook redelijk vuurvast ,maar mijn Kamado Joe heat reflectors zijn niet met blote handen aan te raken zonder mijn vingers te searenfranssie schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:25:
@backupdevice ik heb lashandschoenen van toolnation, EUR 7 oid. Dat gezegd hebbende - ze zijn nog als nieuw want ik gebruik ze nooit bij de BBQ, ik gebruik tangen en voor de rest heb ik redelijk vuurvaste handen.
Wat me wel eens is gebeurd is een flameup wat me wat haar kostte, maar om nu mijn lasmasker naast de BBQ te zetten
Handig meubeltje !Superdaantje schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:11:
[...]
Start van de sessie. Daarna geen foto meer gemaakt, maar was weer lekker... ;-)
[Afbeelding]
"Don't let your dreams be memes"
Tijd voor een nieuwe sig..
Groetjes Manfred
Float like a butterfly, sting like a bee.
[ Voor 11% gewijzigd door Maxximus op 14-02-2019 15:40 ]
Yup, heb hier eens de uienringen gemaakt uit de bbq bijbel van Julius Jaspers op 200 graden, dat gaat de eerste paar ringen goed en daarna zakt de temp te snel van de olie en word het niks meer. Het beslag lag onderin de DO en de ui zelf volgezogen met vet.Hari-Bo schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:14:
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat de barbecue echt wel een graadje of 250 moet zijn om de olie op 180 graden te houden als je de kibbeling toevoegt.
FF mijzelf quoten. Netjes een nieuwe Top Vent gekregen . Is wel een nieuw model dus moet even kijken of dat meteen aansluit maar een nette services van KJ.backupdevice schreef op maandag 11 februari 2019 @ 08:12:
[...]
Trouwens vorige week gebruik moeten maken van de support desk voor een garantie gevallentje. Mijn topvent is aan het roesten en na melding met foto kreeg ik netjes bericht dat er een vervangende gestuurd zal worden. Gisteren mailtje gehad dat deze onderweg is
[ Voor 14% gewijzigd door backupdevice op 15-02-2019 14:12 ]
Het is extreem handig, denk ikPaganstars schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:22:
nee geen ervaring, wat is het?
[ Voor 36% gewijzigd door backupdevice op 17-02-2019 10:41 ]
Sis Kebap | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Ik heb de basket vanaf dag 1 gebruikt en nooit zonder een run gedaan. Ik kan dus alleen maar ervaringen geven over het gebruik met een basket.Jas-purr schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:22:
Kick-ash basket vs. gietijzeren rooster: houden jullie het rooster er onder in? Gaat het zonder gietijzeren rooster er in niet té hard met de luchttoevoer voor low and slow?
Ik had een basket standaard bij m'n Monolith gekregen maar nog nooit gebruikt. Vandaag na het as er uit halen er in gezet, maar omdat ik 50% van de tijd "low and slow" sessies doe ben ik terughoudend om ook die er uit te halen. Gezien hoe ik hem nu al vaak af moet knijpen, verwacht ik dat de luchtflow dan TE goed wordt
Daarnaast heb ik een chipfeeder. Als ik die basket er in zet zonder rooster er onder lijkt het niet helemaal goed meer uit te lijnen. Lijkt niet helemaal zo bedoeld, alhoewel ik so far altijd chunks gebruik.
Heb hier geen antwoord meer op gevonden. Iemand?UltraSub schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:44:
Over die after market divide and conquer systemen...
Ik twijfel daar ook al lang over, of ik zoiets in mijn Monolith moet zetten. Wat ik superfijn vind is dat het huidige rooster met de (optionele) verhoger precies gelijk komt met de bovenkant. Zeg maar vlak met het vilt. Weet iemand hoe hoog die aftermarket systemen uit gaan komen?
Sis Kebap 2 | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 6% gewijzigd door Spais op 17-02-2019 19:25 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Spais op 17-02-2019 19:22 ]
Thx. Probeer uit te zoeken of Nomex ook een vervangingen zou zijn. Zijn er mensen die een Joe en nomex gebruiken ? Ik kan nergens vinden of dan de deksel afgesteld moet worden.fxs81 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:35:
@backupdevice Ik denk dat het fiber vilt ook kan, door het gewicht van het deksel zou het af moeten sluiten. Je hoeft volgens mij niets aan te passen aan je scharnier. Ik heb de 2 en bij mij is die klem nodig om hem af te sluiten omdat door het scharnier de deksel anders niet sluit. Ik zou wel voor de zekerheid anders even bellen met 1 van de leveranciers.
Nomex is de beste vervanger denk ik, lees ik alleen maar lof over. Je hebt altijd kans dat je het deksel moet stellen met nieuwe vilt, ook als je vilt koopt van KJ zelf. Kan altijd net iets dikker zijn. Ik zou in ieder geval voor nomex gaan, zodra het vilt van mijn mini aan vervanging toe is komt daar ook nomex op.backupdevice schreef op zondag 17 februari 2019 @ 19:24:
[...]
Thx. Probeer uit te zoeken of Nomex ook een vervangingen zou zijn. Zijn er mensen die een Joe en nomex gebruiken ? Ik kan nergens vinden of dan de deksel afgesteld moet worden.
thx. Enige wat ik van KJ kan vinden hierover is dat het kan zijn dat de deksel in het begin niet sluit maar nadat je de KJ tot 177 graden hebt gestokt en laat afkoelen het goed moet komen. Kan verder niks vinden hoe bij de KJ de deksel moet stellen.fxs81 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:37:
[...]
Nomex is de beste vervanger denk ik, lees ik alleen maar lof over. Je hebt altijd kans dat je het deksel moet stellen met nieuwe vilt, ook als je vilt koopt van KJ zelf. Kan altijd net iets dikker zijn. Ik zou in ieder geval voor nomex gaan, zodra het vilt van mijn mini aan vervanging toe is komt daar ook nomex op.
Beetje afhankelijk van welke leverancier de divide&conquer is. Voor Monolith (classic) heb ik zelf ook eens gekeken en kwam ik uit opUltraSub schreef op zondag 17 februari 2019 @ 18:54:
[...]
Heb hier geen antwoord meer op gevonden. Iemand?
Ik heb zo'n verhoger standaard bij mijn monolith gekregen bij aanschaf (enkele jaren geleden). Evenals een gietijzeren rooster van Monolith (logo staat er ergens op), maar die past niet fatsoenlijk op die verhogerJas-purr schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:30:
[...]
Beetje afhankelijk van welke leverancier de divide&conquer is. Voor Monolith (classic) heb ik zelf ook eens gekeken en kwam ik uit op
https://www.wills24.de/de...kamado-bbq-grill-set.html.
Ik heb nu een (flimsy) driepotig verhogertje om het rooster op vilt hoogte te krijgen. Ik heb mezelf nog niet kunnen overtuigen dat het gemak echt de "investering" waard is, maar ben erg benieuwd als je een mooie kan vinden.
Weer een e-mail;nielsgaastra schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:38:
[...]
Dat is raar, op Facebook beweren ze dat het wel past![]()
https://www.facebook.com/bastardnl/posts/2509815169088961
Kan dus welBeste Mark,
Onze excuses!
We hebben het nogmaals nagemeten en hij is inderdaad ook passend voor het vorige model.
De rvs ash lifter is per half april weer beschikbaar.
Als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief, zullen wij laten weten wanneer dit artikel op onze website te bestellen is.
Met vriendelijke groet,
200Fahrenheit
Atlas#22744
Nee niet zelf, maar vond hem via een Duits bbq / Monolith forum waar ze zeer enthousiast waren. "In principe" kan ik alles al met mijn huidige accessoires wat de D&C ook biedt, dus ik heb mezelf nog niet overgehaald hem te kopen.UltraSub schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:39:
[...]
Ik heb zo'n verhoger standaard bij mijn monolith gekregen bij aanschaf (enkele jaren geleden). Evenals een gietijzeren rooster van Monolith (logo staat er ergens op), maar die past niet fatsoenlijk op die verhoger.
Heb je ervaring met die divide and conquer van Wills24?
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
[ Voor 30% gewijzigd door Hari-Bo op 21-02-2019 16:56 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq