Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 67 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Paganstars
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-10 10:20
@Hari-Bo misschien eens een special doen op je blog?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• arjants
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Gaan er nog Tweakers (teams?) op 13 &14 april 2019 naar Meat The East?
http://www.meattheeast.nl/

KCBS bbq competition
SCA Whole Hog
SCA steak competition
Yakitori competition
Wing eating contest

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Paganstars
misschien als judge of crew. Dit jaar geen wedstrijden gepland staan behalve voor jureren en leren

• arjants
  • Niet online
Kun je daar als amateur team ook goed meedraaien denk je?
We zitten te twijfelen om een keer mee te draaien

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Remko24
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-10 11:39
arjants schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:54:
Gaan er nog Tweakers (teams?) op 13 &14 april 2019 naar Meat The East?
http://www.meattheeast.nl/

KCBS bbq competition
SCA Whole Hog
SCA steak competition
Yakitori competition
Wing eating contest
Ja als bezoeker (beide dagen), woon zelf ook in Hengelo dus lekker dichtbij..
Lekker eten en een biertje doen.. :9

• Henkie_NtA
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 12-10 15:29
Hari-Bo schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:27:
[...]
Kamado Joe ben ik ook erg gecharmeerd van, maar de buitenlaag kan niet tippen aan Big Green Egg deze staat toch op eenzame hoogte. Qua mogelijkheden en extra's kom je met KJ wel goed weg inderdaad, de vraag is of je dat allemaal gaat gebruiken en dat is weer persoonlijk.
KJ is qua ontwikkeling een stuk vooruitstrevender dat BGE. BGE doet wat het doet en dat doet het goed, maar ontwikkelt vrij weinig door heb ik het idee. KJ doet meer (die Joetisserie blijft gewoon gaaf).
Als je van dat soort dingen houdt qua extra opties en accessoires zit je bij KJ beter en qua kwaliteit is KJ niet veel minder.
ronn0 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:37:
Bedankt beide heren. Het is inderdaad verstandig eens langs te gaan bij een speciaalzaak. Wat ik zelf belangrijk vind is kwaliteit, het allerbelangrijkste denk ik.
Dan lijkt het me duidelijk. Denk dat de meesten hier het er wel over eens zijn dat BGE qua kwaliteit beter is dan the Bastard. Wat overigens niet betekent dat the Bastard slechte kwaliteit is.

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:51
@Henkie_NtA Dat klopt helemaal dat KJ innovatiever is dan BGE. Echter heeft BGE eind vorig jaar verscheidene producten uitgebracht en is het gat weer kleiner geworden. Alleen maar goed om te zien, dat houdt de markt scherp.

@Paganstars Dat is zeker interessant om een artikel over te gaan maken, maar nu factor tijd nog en ik heb nog verscheidene reviews van producten in de pijplijn zitten. :)

kokenmetvuur.nl

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

Bedankt beide heren. Het is inderdaad verstandig eens langs te gaan bij een speciaalzaak. Wat ik zelf belangrijk vind is kwaliteit, het allerbelangrijkste denk ik.
Ik ben zelf uiteindelijk voor een Basterd gegaan, maar ik zat meer in de best bang for buck hoek.

Kijk ook zeker even naar primo, zat toendertijd ook hard te kijken naar hun jack Daniel's editie die in de aanbieding was. Maar toen heb ik hem in het echt gezien en beseft dat hij echt enorm is.

Kwa aankoop heb ik inderdaad naar de bge/kj/basterd/primo/grill guru gekeken. Maar als budget geen optie was viel het voor mij iig tussen bge/primo/kj.

PSN: Denkoyugo

• fxs81
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 17:37
Ik zou idd eens ergens gaan kijken en dan een keuze maken. Als de keuze BGE of Bastard is zou ik een BGE nemen, alleen al voor de garantievoorwaarden, die zijn wat vreemd bij Bastard en ik hoor daar meer nare dingen over dan positieve. Heb zelf een KJ waar ik erg tevreden over ben, zoals gezegd, ze kunnen allemaal hetzelfde, het verschil zit hem in kwaliteit en opties. Ik vond de BGE te duur worden met de opties erbij die standaard bij de KJ zitten. Ook bij KJ worden er zonder gezeur onderdelen onder garantie vervangen, schijnt wel vaker iets langer te duren dan bij BGE.( wacht op een halve maan defelctor die gebroken is maar ze zijn even niet op voorraad bij KJ, er is een container onderweg, hopen dat die niet in de noordzee ligt 8)7 ) De micro scheurtjes in de coating daar hebben ze vrijwel allemaal last van, is normaal, al moet ik erbij zeggen dat mijn KJ er (nog) geen last van heeft. Google maar eens op big green egg crazing, dan kom je foto's genoeg tegen. De caliber is idd ook een hele mooie optie als budget niet echt een rol speelt. Succes met je keuze, ben benieuwd wat het gaat worden.

WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | KamadoJoe Classic II | Amstel Mini Kamado | WlanThermo Mini V2 | JoeFyr homemade 80cm

• ronn0
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 19:22
Denko schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:38:
[...]
Kwa aankoop heb ik inderdaad naar de bge/kj/basterd/primo/grill guru gekeken. Maar als budget geen optie was viel het voor mij iig tussen bge/primo/kj.
Budget speelt altijd mee natuurlijk, maar hoef niet op een euro meer of minder te kijken als het dat ook echt waard is. Geld weggooien kan altijd, dus ik besteed het wel graag bewust. Ik ga de Primo ook eens mee nemen in de vergelijking. Ik heb ook in kaatsheuvel een winkel gevonden die de Primo/BGE/The Bastard. Ze hebben alleen niet de KJ. Dus die moet ik ergens anders nog even gaan bekijken daarna.
fxs81 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:22:
[...]

Ik zou idd eens ergens gaan kijken en dan een keuze maken. Als de keuze BGE of Bastard is zou ik een BGE nemen, alleen al voor de garantievoorwaarden, die zijn wat vreemd bij Bastard en ik hoor daar meer nare dingen over dan positieve. Heb zelf een KJ waar ik erg tevreden over ben, zoals gezegd, ze kunnen allemaal hetzelfde, het verschil zit hem in kwaliteit en opties. Ik vond de BGE te duur worden met de opties erbij die standaard bij de KJ zitten. Ook bij KJ worden er zonder gezeur onderdelen onder garantie vervangen, schijnt wel vaker iets langer te duren dan bij BGE.( wacht op een halve maan defelctor die gebroken is maar ze zijn even niet op voorraad bij KJ, er is een container onderweg, hopen dat die niet in de noordzee ligt 8)7 ) De micro scheurtjes in de coating daar hebben ze vrijwel allemaal last van, is normaal, al moet ik erbij zeggen dat mijn KJ er (nog) geen last van heeft. Google maar eens op big green egg crazing, dan kom je foto's genoeg tegen. De caliber is idd ook een hele mooie optie als budget niet echt een rol speelt. Succes met je keuze, ben benieuwd wat het gaat worden.
Ik houd wel van zo min mogelijk gezeur, dus wat dat betreft zou het de BGE zijn. Maar ik ga ze gewoon eens bekijken. Ik laat zeker weten welke het is geworden (en ook waarom). En het mag zelfs in iedereen zijn blog gebruikt worden daarna haha :D "De keuze van een leek"

Bedankt voor jullie adviezen allemaal _/-\o_

• fxs81
ronn0 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:28:
[...]
Ik heb ook in kaatsheuvel een winkel gevonden die de Primo/BGE/The Bastard. Ze hebben alleen niet de KJ. Dus die moet ik ergens anders nog even gaan bekijken daarna.
Heb je een PM gestuurd.

WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | KamadoJoe Classic II | Amstel Mini Kamado | WlanThermo Mini V2 | JoeFyr homemade 80cm

• Paganstars
arjants schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:05:
Kun je daar als amateur team ook goed meedraaien denk je?
We zitten te twijfelen om een keer mee te draaien
Nee bijna niet. Wij doen dit nu 2 jaar, maar het niveau is echt enorm hoog. Als je mee doet, stel je dan in op echt laatste plekken.

• Remko24
Paganstars schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:40:
[...]

Nee bijna niet. Wij doen dit nu 2 jaar, maar het niveau is echt enorm hoog. Als je mee doet, stel je dan in op echt laatste plekken.
Daarnaast, je moet een keer beginnen.. :P

Ik heb zelf ook wel eens overwogen om mee te doen, maar het vergt een behoorlijke investering in materiaal en natuurlijk inschrijfgeld.

Ondertussen rook ik nog lekker door op mijn Weber keteltje.. :+
Eerst maar eens een fatsoenlijke smoker zien te krijgen en een poging wagen om brisket te bereiden.

Kun jij eens aangeven wat de basis is aan apparatuur als je op alle onderdelen mee doet? (kip, ribs, pp en brisket).
Ik neem aan dat je of 1 grote smoker moet hebben of meerdere kleinere..

Edit:
Even een ander vraagje, in mijn huidige Weber Kettle heb ik best veel last van vet wat uit de gerechten druipt. lekbakjes zijn een optie maar is soms ook niet voldoende om alles op te vangen.. Gevolg is dat mijn hele BBQ onder komt te zitten..

Op zich geen probleem, af en toe een grote schoonmaak en een uurtje schrobben en hij is bijna weer als nieuw..

Echter wil ik komend voorjaar een Kamado aanschaffen (keramiek). Deze zijn "zelfreinigend" volgens de specs..
Kwestie van schoonbranden en na afkoelen schoonborstelen met een borstel..

Is dat inderdaad zo simpel?????
Ik heb het dan over de BBQ zelf en de heatdeflectors etc.. Grilrooster maak ik altijd netjes schoon en is op zich een simpel klusje, het gaat me vooral om de binnenkant van de kamado..

Remko24 wijzigde deze reactie 16-01-2019 10:10 (43%)

• Henkie_NtA
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 12-10 15:29
Remko24 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:57:
[...]

Op zich geen probleem, af en toe een grote schoonmaak en een uurtje schrobben en hij is bijna weer als nieuw..

Echter wil ik komend voorjaar een Kamado aanschaffen (keramiek). Deze zijn "zelfreinigend" volgens de specs..
Kwestie van schoonbranden en na afkoelen schoonborstelen met een borstel..

Is dat inderdaad zo simpel?????
Ik heb het dan over de BBQ zelf en de heatdeflectors etc.. Grilrooster maak ik altijd netjes schoon en is op zich een simpel klusje, het gaat me vooral om de binnenkant van de kamado..
Enige wat ik eigenlijk eens in de zoveel tijd doe is even helemaal leeg halen om echt alle asresten eruit te halen. Dat is via de opening met het pookje na verloop van tijd niet meer voldoende. Als ik dat dan doe borstel ik de hele binnenkant altijd even. Deflectors hangt beetje af van hoe je ermee omgaat. Toen ik mijne net had zette ik er geen lekbak oid onder, maar dan vond ik bij lange cooks toch dat er door lekkend vocht toch wat veel vieze rook van de deflector afkwam. Tegenwoordig dus altijd wel een lekbak eronder en dan blijft de deflector uiteraard een stuk schoner. :)

• Paganstars
Remko24 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:57:
[...]

Daarnaast, je moet een keer beginnen.. :P

Ik heb zelf ook wel eens overwogen om mee te doen, maar het vergt een behoorlijke investering in materiaal en natuurlijk inschrijfgeld.

Ondertussen rook ik nog lekker door op mijn Weber keteltje.. :+
Eerst maar eens een fatsoenlijke smoker zien te krijgen en een poging wagen om brisket te bereiden.

Kun jij eens aangeven wat de basis is aan apparatuur als je op alle onderdelen mee doet? (kip, ribs, pp en brisket).
Ik neem aan dat je of 1 grote smoker moet hebben of meerdere kleinere..
Wij gebruiken een Napoleon Apollo 300, een Niclan, Napoleon Rodeo, Weber MT GBS en als we ook nog meedoen aan de SCA een WGA. Daarnaast als het geen barenaked comp is, gebruiken we op de Apollo nog een Flameboss 100

• Wootlock
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:20

Wootlock

Evilution

Ik pak m'n deflector altijd in met alufolie, blijft hij ook lekker schoon :)

"Don't let your dreams be memes"

• Chevy454
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Wootlock schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:41:
Ik pak m'n deflector altijd in met alufolie, blijft hij ook lekker schoon :)
deed ik ook maar toen ik overlaatst mijn beschimmelde Niclan heb schoongebrand ook meteen de deflectoren erin gedaan. Met 400C was deze weer helemaal wit gebrand.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:39
@Remko24
Mijn BGE brand ik 2x per jaar schoon en dan is hij helemaal wit van binnen. Temperatuur zal tussen de 450-600 graden zitten. Dan is alle keramiek letterlijk als nieuw.

Heeft er iemand hier een Kamado Joe?
Als ik hier kijk dan lijkt het wel of daar geen vilt zit maar een soort andere laag. Wat is dat precies?

Typhone wijzigde deze reactie 16-01-2019 14:51 (36%)

• M4uSzi
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 13-10 16:03
Typhone schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:47:
@Remko24
Mijn BGE brand ik 2x per jaar schoon en dan is hij helemaal wit van binnen. Temperatuur zal tussen de 450-600 graden zitten. Dan is alle keramiek letterlijk als nieuw.

Heeft er iemand hier een Kamado Joe?
Als ik hier kijk dan lijkt het wel of daar geen vilt zit maar een soort andere laag. Wat is dat precies?
Dan heb je ook nog het verschil van vilt, Bastard maakt gebruik van zwart vilt wat minder meelang meegaat als de BGE. Maar elk seizoen met flink gebruik moet je deze wel vervangen (tip: gebruik Nomex) en KJ heeft een andere mooie oplossing met glasfiber net als de Caliber Kamado Pro.

Quote uit de quote van Haribo

PSN - M4uSzi // -

• jelmer_g
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14-10 14:43
[b]ronn0 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:28

[...]

Ik houd wel van zo min mogelijk gezeur, dus wat dat betreft zou het de BGE zijn. Maar ik ga ze gewoon eens bekijken. Ik laat zeker weten welke het is geworden (en ook waarom). En het mag zelfs in iedereen zijn blog gebruikt worden daarna haha :D "De keuze van een leek"

Bedankt voor jullie adviezen allemaal _/-\o_
Hier een Bastard eigenaar, tweemaal een positieve garantie afhandeling. Er was een scheurtje in het keramiek van de base ontstaan. Zonder problemen werd deze op korte termijn ingeruild voor een nieuwe.

• ronn0
fxs81 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:22:
[...]Succes met je keuze, ben benieuwd wat het gaat worden.
Bij deze een kleine update (wellicht dat andere er later iets aan hebben).

Ik ben bij een winkel in Dussen geweest na een tip van @fxs81. Hier hadden ze alle merken die ik graag wilde vergelijken en waren er veel positieve reviews.

De keuze was eigenlijk tussen:
- Primo
- The Bastard
- Komado Joe
- The Big Green Egg

Primo
Vooral bekend van zijn/haar producten met ovale vorm. Ook hebben ze 'n ronde zoals wellicht bekend en spelen ze geloof ik al een tijdje mee op de markt. Omdat het budget niet heel veel uitmaakte voor deze keuze heb ik eigenlijk niet veel aandacht besteed aan de Primo omdat hij (vond ik) nergens echt bovenuit stak. Ik zou de Primo vergelijken met degene in de klas die altijd een keurige 6,8 scoort en verder niet zoveel zegt.

The Bastard
Een mooi ding, mooie prijs en een echt Nederlands product. Klein nadeel: de thermometer begint bij de 100 graden. Hier hoorde ik dat er nog veel problemen zijn geweest 2 jaar geleden met de garantie en dat het afgelopen jaar allemaal stukken beter was. Toch heb ik geen zin in gezeur en valt deze af. Voor mij te vergelijken met diegene die er hard aan moet trekken en dan net blijft zitten of net over gaat ;)

Komado Joe
De Komado joe, als ik heel eerlijk ben de beste keuze. De nieuwe margrietschijf, het fijne scharnier en de deksel die iets verder open gaat maken dit m.i. het beste product en voor een mooie prijs. In verhouding met de BGE scheelt het ook aanzienlijk in de prijs. Over garantie was hier eigenlijk ook nooit een probleem, behalve dat het soms iets langer duurt voor een onderdeel in Europa is. Alleen die kleur.... Het meisje uit de klas met die mooie borsten, goede cijfers, mooi figuur maar dan net dat lelijke gebit.

The Big Green Egg
Dan The Green Egg. Een prachtig ding en kwalitatief toch wel de beste keuze zo lijkt het. Nadeel is wel dat de klep wat minder ver open gaat dan de KJ. Wel alleen maar positieve verhalen over de garantie en best veel dingen om uit te breiden. Als Apple-fanboy spreekt me het "community" gedeelte ook erg aan en het feit dat je bij een "groep" hoort. Klein voorbeeld: de kerstbal. Super leuk om een kerstbal te hebben van een Komado die je hebt. Ook de continuïteit qua ondedelen en accessoires is een belangrijk onderdeel voor me omdat ik 'm toch voor de komende 5 a 10 jaar koop.

Ik lijk toch sterk te vallen voor de marketing van de BGE. Ook met het feit fat hier een nieuwe margrietschijf voor gaat komen doet mij toch besluiten om voor de BGE te gaan kiezen. Let wel op: dit is een besluit op onderbuik gevoel en zwakte voor marketing. :'( :*)

Vanmiddag ga ik ze bellen dat het de BGE gaat worden na een nachtje slapen :*)

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:35
de marketing heeft zoveel invloed op je dat je nadat je de Joe de beste keuze noemt, daarna de BGE ook de beste keuze noemt :+
Ik zou het nooit af laten hangen van een kleur, wat boeit die kleur nou ;) maar dat is ieder zijn ding!
Sommige mensen vinden het belangrijker voor de buren dat ze een BGE in de tuin hebben staan, mij zal het echt aan mijn r**t roesten wat de buurt ergens van vindt :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Typhone
@ronn0
Als ik zelf ooit nog moest kiezen dan zou ik denk ik de Kamado Joe nemen. Ik heb nu een Big Green Egg en het échte verkoopargument daarvan is eigenlijk dat het de meeste accessoires in omloop heeft. De BGE spullen zelf betaal je overigens wel een premium prijs voor (lees: absurd).

Hou je van 'omdenken'? Hoe meer positieve verhalen over garantie, hoe vaker er dus blijkbaar iets kapot gaat... Zelf geen last van gehad trouwens (nog nooit) alleen wel je heat deflector mee op laten warmen en niet zomaar warm/koud laten worden om barsten te voorkomen.

De community waar je wellicht naar op zoek bent ga je niet altijd zo snel vinden bij de BGE ;). Dat is grotendeels (ik ben op de flavour fair geweest :r ) een clubje van onwetende mensen uit (dure) Vinex wijken die niet weten wat ze met een BBQ aanmoeten maar wel graag aan collega's, vrienden, familie opscheppen over het hebben van een 'ei'. Natuurlijk is dit wat generaliserend maar voor mijn gevoel zitten hier (en wat andere BBQ fora) veel meer mensen met écht verstand en zijn het liefhebbers die op van alles en nog wat hun BBQ hobby uitoefenen. Ik denk dat er hier maar heel weinig zijn die het standaard speklapje + satéstokje altijd aanbraden op hun BBQ's ;).

Overigens ga je geen spijt krijgen van een BGE hoor :). Ook niet van een Kamado Joe. Ook niet van een Primo. Ook niet van een BroilKing Kegg. Ook niet van een Bastard. Maar dat is mijn bescheiden mening ;).

Typhone wijzigde deze reactie 17-01-2019 09:13 (7%)

• bleufred1
  • Laatst online: 16:08
ronn0 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:54:
[...]

Primo
Ik zou de Primo vergelijken met degene in de klas die altijd een keurige 6,8 scoort en verder niet zoveel zegt.

The Bastard
Voor mij te vergelijken met diegene die er hard aan moet trekken en dan net blijft zitten of net over gaat ;)

Komado Joe
Het meisje uit de klas met die mooie borsten, goede cijfers, mooi figuur maar dan net dat lelijke gebit.

The Big Green Egg
Ben eigenlijk nou wel benieuw waar je BGE mee vergeleken wordt. :+

bleufred1 wijzigde deze reactie 17-01-2019 09:15 (80%)

• ronn0
Martinusz schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:06:
de marketing heeft zoveel invloed op je dat je nadat je de Joe de beste keuze noemt, daarna de BGE ook de beste keuze noemt :+
Ik zou het nooit af laten hangen van een kleur, wat boeit die kleur nou ;) maar dat is ieder zijn ding!
Sommige mensen vinden het belangrijker voor de buren dat ze een BGE in de tuin hebben staan, mij zal het echt aan mijn r**t roesten wat de buurt ergens van vindt :P
Ja dat is eigenlijk best wel bijzonder, I know. Het heeft ook wel te maken met het feit dat ik bij BGE wat meer vertrouwen heb met backwards compatibility van nieuwe onderdelen e.d. En ik hou niet van gezeur, dus het geeft wat rust om geen spijt te krijgen. Verder is het vrij onzinnig ja, een beetje een onderbuikgevoel denk ik.
Typhone schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:09:
@ronn0
Als ik zelf ooit nog moest kiezen dan zou ik denk ik de Kamado Joe nemen. Ik heb nu een Big Green Egg en het échte verkoopargument daarvan is eigenlijk dat het de meeste accessoires in omloop heeft. De BGE spullen zelf betaal je overigens wel een premium prijs voor (lees: absurd).

Hou je van 'omdenken'? Hoe meer positieve verhalen over garantie, hoe vaker er dus blijkbaar iets kapot gaat... Zelf geen last van gehad trouwens (nog nooit) alleen wel je heat deflector mee op laten warmen en niet zomaar warm/koud laten worden om barsten te voorkomen.

De community waar je wellicht naar op zoek bent ga je niet altijd zo snel vinden bij de BGE ;). Dat is grotendeels (ik ben op de flavour fair geweest :r ) een clubje van onwetende mensen uit (dure) Vinex wijken die niet weten wat ze met een BBQ aanmoeten maar wel graag aan collega's, vrienden, familie opscheppen over het hebben van een 'ei'. Natuurlijk is dit wat generaliserend maar voor mijn gevoel zitten hier (en wat andere BBQ fora) veel meer mensen met écht verstand en zijn het liefhebbers die op van alles en nog wat hun BBQ hobby uitoefenen. Ik denk dat er hier maar heel weinig zijn die het standaard speklapje + satéstokje altijd aanbraden op hun BBQ's ;).

Overigens ga je geen spijt krijgen van een BGE hoor :). Ook niet van een Kamado Joe. Ook niet van een Primo. Ook niet van een BroilKing Kegg. Ook niet van een Bastard. Maar dat is mijn bescheiden mening ;).
Dat is ook helemaal waar, ik hou als IT'er ook niet van andere mensen brrr ;) >:) Maar het concept zelf spreekt me wel een beetje aan. Een soort lifestyle is wel een grappige toevoeging.
bleufred1 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:14:
[...]

Ben eigenlijk nou wel benieuw waar je BGE mee vergeleken wordt. :+
Het meisje uit de klas die iedereen wil doen, super lekker is, maar met een veel te dure smaak en arrogante houding? :o

• fxs81
ronn0 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:54:
[...]

Vanmiddag ga ik ze bellen dat het de BGE gaat worden na een nachtje slapen :*)
Je hebt je ei gelegd ;) Prima keus, zal je geen spijt van krijgen. Overigens hebben de andere merken ook allemaal hun EIgen (fun intended) "community" middels fora en social media maar dat terzijde.

• ronn0
fxs81 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:39:
[...]

Je hebt je ei gelegd ;) Prima keus, zal je geen spijt van krijgen. Overigens hebben de andere merken ook allemaal hun EIgen (fun intended) "community" middels fora en social media maar dat terzijde.
Dat zeker weten ja, maar het is wel een hele lastige keuze :-D Met "community" bedoel ik ook een beetje de extra dingetjes zoals een handdoek en kerstbal enzo, grappige details :-p

Ik denk inderdaad dat alle opties een goede keuze zijn ook en de verschillen echt gigantisch klein zijn. _/-\o_ :9~

• Apie!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Mijn Kamado Joe Junior was vanmorgen helemaal dichtgevroren:

Ik heb met de looftlighter het onderste schuifje ontdooid en via dat gat een brandend wokkel naar binnen geschoven. De bovenste margrietschijf heb ik ook met de looftlighter open gekregen. Het duurde een half uurtje voordat ik de KJJ open kreeg, maar nu ligt er weer geduldig een varkensbuikje op te garen :9

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17:26
Typhone schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:09:
@ronn0

Ik heb ook beslist om dit voorjaar nog een Kamado Joe II te kopen.
Ik heb vooral veel gelezen en wat filmpjes bekeken.
Op de laatste shortlist stonden de BGE, KJ en Bastard.

De redenen waarom ik voor de Joe ga zijn:
- fiberdichting
- compleet geleverd (ik denk dat er alleen nog een pizzasteen en handschoen bij ga onderhandelen)
- scharnier en sluiting
- firebox in stukken, dus zou niet mogen barsten
- topvent uit ALU, goed regelbaar en verzet zich niet als je open doet
- prijs en stuk onder de BGe (zeker als je de acccessoires mee rekent)
- ruime garantievoorwaarden

Vergis ik me ergens?

• man_rot
  • Laatst online: 21-10 18:44
wij hebben in september dezelfde afweging gemaakt en zijn ook op een KJ uitgekomen, nog geen spijt van gehad, en deze wordt nu elk weekend gebruikt, vanavond gaat er vis op (Poon)

Groetjes Manfred

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Brouwt bier

Apie! schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:40:
Mijn Kamado Joe Junior was vanmorgen helemaal dichtgevroren:
[Afbeelding]

Ik heb met de looftlighter het onderste schuifje ontdooid en via dat gat een brandend wokkel naar binnen geschoven. De bovenste margrietschijf heb ik ook met de looftlighter open gekregen. Het duurde een half uurtje voordat ik de KJJ open kreeg, maar nu ligt er weer geduldig een varkensbuikje op te garen :9
First world problem : het kijkglas van je thermometer moeten krabben :D

Hier een beetje kunst en vliegwerk doen. Vandaag een feestje en gisteren rond 12:30 twee flinke stukken procureur erop gelegd. Helaas was ik zo dom geweest om te denken dat ik ze de avond ervoor wel buiten kon ontdooien. Niet bij stilgestaan dat het zou gaan vriezen.
Daardoor dus later (en kouder) dan gepland op de bbq gegooid.
Omdat ik rond 8 uur 's avonds weg moest, heb ik ze bij 66 graden in de alufolie ingepakt. Daarna terug op de bbq en kolen bijgevuld.
Bij thuiskomst rond 23:30 was de kern teruggezakt naar 61 graden. Omdat ik een simpele Ikea Fantast gebruik weet ik niet wat de hoogst gehaalde temperatuur is.
De stukken vlees toen eraf gehaald en in een koelbox gelegd. Koelbox binnen gezet.
Vanochtend was de kern teruggezakt naar 31 graden. Inmiddels liggen ze weer op de bbq, nog steeds in de folie.
Laat ze zo liggen tot ik de 90 heb gehaald en dan pullen. Op dit moment zit ik zo rond de 55 graden.

Koffie wijzigde deze reactie 19-01-2019 11:57 (22%)

• Hans Esselink
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-10 22:34
@Koffie
Nog gelukt met pp?

Zelf vandaag hele kip en groente van Bbq gemaakt. Dames hier hebben ervan gesmuld. Kreeg de opmerking graag volgende keer 2 kippen erop. 😳 2 kippen voor 5 personen is wel erg veel.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:44

franssie

Save the albatross

ik reken (als er alleen kip is) op een halve kip per persoon. Eén kip voor 5 personen is best lastig te verdelen lijkt mij? Hoe dan ook leuk dat het een succes was, daar doe je het toch ook een beetje voor.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Hans Esselink
@franssie als het volwassen zijn ben ik het met je eens, zijn drie kinderen bij. Die eten nog niet zoveel als een volwassene. Wat betreft het delen. 1 kippenpoot of beide wings of 1 kant van de filet 😁

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Hans Esselink schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:43:Zelf vandaag hele kip en groente van Bbq gemaakt. Dames hier hebben ervan gesmuld. Kreeg de opmerking graag volgende keer 2 kippen erop. 😳 2 kippen voor 5 personen is wel erg veel.
Kip over ...
* Volgende dag als beleg mee ;)
* Wat aardappels afkoken, beetje sour-cream/creme fraîche en groene kruiden = kipsalade
* Of gewoon later op de avond ..

Restverwerking is nooit zo'n issue .. genoeg ideeën, die vaak niet uitkomen omdat het "te veel" niet zo vaak hier voorkomt

• Apie!

Apie!

Koffie schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:56:
[...]

First world problem : het kijkglas van je thermometer moeten krabben :D
Haha, maar ook hier: Looftlighter to the rescue 8)

Gisteravond heb ik er wat bakpapier tussen gedaan om het vastvriezen te voorkomen:

Ik had beter ook wat tussen de margrietschijf kunnen doen, want die was net natuurlijk weer niet in beweging te krijgen, maar vandaag is de Napoleon aan de beurt voor wat kalf spareribs en gaat deze toch niet aan.

Blown past falling sands

• Hans Esselink
@FreshMaker
Ik heb ook niet vaak wat over. Maar ik heb wel een uitdaging namelijk 4 met lactose intolerantie en een met melk allergie. Dus veel met melkproducten werken gaat niet lukken. Gewoon op brood met mayonaise of los op eten. Gebruiken in de taco’s of de wraps met sla.

• Chevy454
  • Niet online
Ik heb respect voor jullie winter grillers, ik doe momenteel even niks met de BBQ. Tot mijn spijt. Misschien nog eens spek lappen bakken op de Q. Gewoon even geen zin om de Q aan te steken...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

• fxs81
Tommie12 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:54:
[...]

Ik heb ook beslist om dit voorjaar nog een Kamado Joe II te kopen.
Ik heb vooral veel gelezen en wat filmpjes bekeken.
Op de laatste shortlist stonden de BGE, KJ en Bastard.

De redenen waarom ik voor de Joe ga zijn:
- fiberdichting
- compleet geleverd (ik denk dat er alleen nog een pizzasteen en handschoen bij ga onderhandelen)
- scharnier en sluiting
- firebox in stukken, dus zou niet mogen barsten
- topvent uit ALU, goed regelbaar en verzet zich niet als je open doet
- prijs en stuk onder de BGe (zeker als je de acccessoires mee rekent)
- ruime garantievoorwaarden

Vergis ik me ergens?
Nee, je vergist je niet. prima keus, heb er zelf ook 1 8)7

• fxs81
Chevy454 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:38:
Ik heb respect voor jullie winter grillers, ik doe momenteel even niks met de BBQ. Tot mijn spijt. Misschien nog eens spek lappen bakken op de Q. Gewoon even geen zin om de Q aan te steken...
Zonde, eigenlijk moet je zin maken, vind het zelf heerlijk om de Q aan te steken als het koud is. Gisteren Jalapeno/cheddar worstjes op de mini en vandaag inside skirt op de joe. Hier staan ze onder een overkapping dus heb niet van die mooie bevroren plaatjes, blijft daar allemaal (nog) mooi boven nul.

• Chevy454
  • Niet online
fxs81 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:41:
Zonde, eigenlijk moet je zin maken, vind het zelf heerlijk om de Q aan te steken als het koud is.
Vorige winter deed ik dat en was ook leuk. Maar nu gewoon even een Q dipje denk ik. Er ligt nog een lekkere beenham in de vriezer, kunnen we nog op de Q doen volgend weekend.

Het is niet de kou, het is de regen die me echt alle plezier ontneemt. Een overkapping is een idee natuurlijk maar dat is pas voor de toekomst :z

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:37

Kraz

What does this button do?

Ik lurk af en toe mee met de recepten en BBQ-helden hier, maar post (zeer) weinig.

Bij ons stond de Kamado Joe al even op een laag pitje gezien de temperaturen, maar vandaag hebben we hem dan toch aangestoken voor een 'gezonde' pizza; Bloemkool bodem, tomatensaus en beleg naar keuze.
Het is geen hoogstaand stukje eten, maar het vult, is simpel te maken en is wat ons betreft lekker! :9

Kraz wijzigde deze reactie 20-01-2019 20:33 (6%)

• Hari-Bo
@Kraz Pizza ziet er goed uit. Zelf gebruik ik ook de laatste tijd de kant en klaar bloemkool pizza bodem van de Jumbo. Smaakt prima en is voor de snelle pizza sessies een mooi alternatief ipv zelf maken. :)

kokenmetvuur.nl

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Brouwt bier

Jazeker! Ik had 2 stukken, eentje met bot en eentje zonder bot. De temperatuur sonde zat in het grotere stuk zonder bot.
De hele dag hebben ze in de alu folie erop gelegen van 31 naar 93 graden. Toen voorzichtig de folie losgemaakt van het stuk zonder bot. Mes erin ... zo zacht als boter.
Die met het andere bot was wat minder zacht, dus diet laten liggen (was toch ruim op tijd).

Het stuk wat al goed was eraf gehaald en gepulled, samen met het overdadige vocht uit het alu. Vervolgens de schaal in de oven gezet (die uit was) om niet te snel laten afkoelen.
Uurtje later het 2e stuk gepakt en deze erbij gepulled. Omdat deze net van de q afkwam was verder opwarmen niet nodig.

Al met al 2 dagen lopen sukkelen, maar het was het zeker waard. En dat met 2 simpele stukken van de Kaufland :+

• Fiat Power
  • Laatst online: 16:52
Ben sinds kort dit topic ook maar aan het volgen. Gister de weber opgestookt voor pork belly burnt ends. Het enige jammere is dat ik te weinig gemaakt heb... Receptje hier

Komt allen naar de Avondmarkt. De leukste avondwinkel in Amsterdam
Goede fysio nodig?JoinTogether Fysiotherapie en Orthomanuele Therapie

• Remko24
Zijn er hier ook mensen die handig zijn om BBQ meubels te maken??
Ik ben al een tijdje op zoek naar bouwtekeningen en goede instructies, maar kom maar weinig tegen.

Als voorbeeld zou ik zoiets willen maken van douglas hout:

Waar ik telkens stuk op loop is welke constructie methode het beste is om het frame te maken die ook het gewicht van de kamado kan dragen. (minimale balk dikte)

Zonder dat deze doormidden breekt :+

En ook nog specifieke dingen waar ik rekening mee moet houden in het algemeen.

• Hari-Bo
Ik heb dit weekend een eisbein gemaakt, de smaak was prima alleen het is wel een vet stuk vlees. Dat kan je na de bereiding prima verwijderen, maar er blijft wel een stuk minder over. :P

@Remko24 Zelf heb ik het anders gedaan, ik heb een goedkoop massief eiken dressoir op de kop getikt en deze daarna aangepast met industriële wielen en olie laag. En wat aanpassingen voor het opbergen. Ik was in totaal slechts 120 euro kwijt. Misschien is dat nog een interessante optie voor je?

Hari-Bo wijzigde deze reactie 22-01-2019 11:03 (38%)

kokenmetvuur.nl

• Remko24
Dat is ook een mogelijkheid,
Net even snel de maten uitgerekend, en ik heb inderdaad aardig wat materiaal nodig..

Ik kom nu op ongeveer 400 euro uit aan materiaal. Zal misschien nog wel iets duurder worden door afwerking en misschien een keer mis zagen.

450 euro zal eerder in zicht komen ben ik bang..

Zijdelings ook bij Lignum (waar ik het plaatje gevonden heb) een offerte opgevraagd..
Kijken wat goedkoper is, en of het verschil de moeite waard is om zelf te klussen.

• fxs81
Remko24 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:19:

Waar ik telkens stuk op loop is welke constructie methode het beste is om het frame te maken die ook het gewicht van de kamado kan dragen. (minimale balk dikte)

Er hoeft natuurlijk maar een bbq in van zo'n 85 kilo, geen 850 kilo ;) Vaak word er veel te zwaar (duur) materiaal gebruikt denk ik. Als voorbeeld mijn chillipeper kweek, ik heb daar een rek voor gemaakt van rachels zodat het van de grond stond, 12 emmers met 15 kilo inhoud per stuk. Rekje gaf geen krimp. Niet dat je rachels moet gebruiken voor een bbq meubel natuurlijk maar de balken hoeven echt niet belachelijk dik te zijn, een goed verband is belangrijker. Als je toch bang bent dat het doormidden breekt kun je ook eens kijken naar steigerbuis, kun je tegenwoordig mooi op maat bestellen en hoef je alleen maar een blad op te maken van bv steigerhout.
Voorbeeld via google:

fxs81 wijzigde deze reactie 22-01-2019 15:12 (4%)

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:03
Ik ben al een tijdje op zoek naar bouwtekeningen en goede instructies, maar kom maar weinig tegen.

[Afbeelding]

:Y

Model met airbags:

Ziet er bij mij zo uit:

K to the KillaZ

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Brouwt bier

Remko24 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:58:
Dat is ook een mogelijkheid,
Net even snel de maten uitgerekend, en ik heb inderdaad aardig wat materiaal nodig..

Ik kom nu op ongeveer 400 euro uit aan materiaal. Zal misschien nog wel iets duurder worden door afwerking en misschien een keer mis zagen.

450 euro zal eerder in zicht komen ben ik bang..

Zijdelings ook bij Lignum (waar ik het plaatje gevonden heb) een offerte opgevraagd..
Kijken wat goedkoper is, en of het verschil de moeite waard is om zelf te klussen.
Wilde gok : denk dat je een antwoord in de richting van 750,- terugkrijgt.

• bleufred1
  • Laatst online: 16:08
Hari-Bo schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:25:
Ik heb dit weekend een eisbein gemaakt, de smaak was prima alleen het is wel een vet stuk vlees. Dat kan je na de bereiding prima verwijderen, maar er blijft wel een stuk minder over. :P

@Remko24 Zelf heb ik het anders gedaan, ik heb een goedkoop massief eiken dressoir op de kop getikt en deze daarna aangepast met industriële wielen en olie laag. En wat aanpassingen voor het opbergen. Ik was in totaal slechts 120 euro kwijt. Misschien is dat nog een interessante optie voor je?
Bbq Meubel staat ook bij mij op het lijstje, misschien dit jaar toch zelf serieus naar kijken en iets in elkaar zetten.
Tot nu toe hadden we een oude dressoir die van verhuizen over bleef gebruikt. Zag er goed uit, maar geen massieve meubel helaas, kon dus niet goed tegen water. een erg tijdelijke oplossing voor ons.

• Remko24
Mooie tafel,

Ik zoek/wil graag toch een tafel die "dicht" is, dus met deurtjes en zijkanten/achterkant mooi dicht.
Dit omdat ik er ook een slotje op wil maken om spullen goed op te bergen.
Mijn tuin is op zich wel afgesloten, maar als je erin wilt kom je er toch wel in. (schutting 2m hoog).
In de kastjes wil ik de toebehoren en accesoires opbergen zoals de ribrekjes, grill grates, etc..

Nu is een klein slotje ook geen zekerheid, maar beter iets dan niets. En maakt het voor de gelegenheids dief het net iets moeilijker om snel wat accesoires te pakken.

Ik heb nog geen offerte terug, maar al wel wat tips om goedkoper hout te krijgen, denk dat ik nu voor 300-375 euro echt wel klaar kan zijn.. (afmeting 250x80x95 LxDxH).

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:03
Remko24 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:59:
[...]

Mooie tafel,

Ik zoek/wil graag toch een tafel die "dicht" is, dus met deurtjes en zijkanten/achterkant mooi dicht.
Dit omdat ik er ook een slotje op wil maken om spullen goed op te bergen.
Mijn tuin is op zich wel afgesloten, maar als je erin wilt kom je er toch wel in. (schutting 2m hoog).
In de kastjes wil ik de toebehoren en accesoires opbergen zoals de ribrekjes, grill grates, etc..

Nu is een klein slotje ook geen zekerheid, maar beter iets dan niets. En maakt het voor de gelegenheids dief het net iets moeilijker om snel wat accesoires te pakken.

Ik heb nog geen offerte terug, maar al wel wat tips om goedkoper hout te krijgen, denk dat ik nu voor 300-375 euro echt wel klaar kan zijn.. (afmeting 250x80x95 LxDxH).
Als je de constructie bekijkt zie je dat je 2 maal een frame hebt welke je vrij in kan delen (bijvoorbeeld met 69x44 balken) en 4 poten hebt welke gemaakt zijn (in mijn geval) van 150x50 balken.

Oftewel: Vlees zat om aan de zijkant en achterkant planken te plaatsen en om aan de voorkant scharnierende deurtjes te plaatsen.

Ik was een veelvoud minder kwijt dan de 300 euro die je nu schetst. Volgens mij was al het douglas hout bij elkaar 100 euro? (aanbieding bij Pontmeyer).

Dicht maken heb ik ook overwogen, maar als ik zie wat de kou en vocht doet met mijn spullen heb ik deze lekker in een hoek van de schuur gelegd, daar is het iets minder vochtig en knettert mijn houtskool een stuk minder.

K to the KillaZ

• Remko24
Hoi,

Ik ben thuis wat verder gaan uittekenen hoe ik het frame wil hebben en hoeveel hout ik nodig heb,
Dit is nogal wat.

Uitgaande van mijn plaatje heb ik het volgende nodig
Frame: 2 delen 250cm 16 delen 80cm = 18M balk (snijverlies nog niet meegerekend)
Betimmering: 32 delen 80cm = 26m planken 22x200 (snijverlies nog niet meegerekend)

En dan krijg je nog de schroeven, wielen, handgrepen, sloten etc, en niet te vergeten het werkblad.
Dat ga ik niet redden met 100 euro ben ik bang.. ;)

Nu zat ik te zoeken op belasting van de balken om te kijken welke dikte ik nodig heb.
Gewicht van de kast zal ongeveer 150kg worden + een Kamado van 85kg die in het midden komt te staan.
Even vanuit gaande dat de totale kast inclusief BBQ en inhoud tegen de 250-260kg komt betekend dit een constante belasting van ongeveer 130kg per ligger. (balk van 250cm over de gehele breedte)..

Nu kom ik op allerlei rekenpagina's die dakconstructies kunnen berekenen, maar niet van 1 enkele balk met een overspanning van 220-250cm.

Iemand tips of suggesies voor de dikte van die balk?

• Denniz0229
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21:34
Remko24 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:29:
Hoi,

Ik ben thuis wat verder gaan uittekenen hoe ik het frame wil hebben en hoeveel hout ik nodig heb,
Dit is nogal wat.

Uitgaande van mijn plaatje heb ik het volgende nodig
Frame: 2 delen 250cm 16 delen 80cm = 18M balk (snijverlies nog niet meegerekend)
Betimmering: 32 delen 80cm = 26m planken 22x200 (snijverlies nog niet meegerekend)

En dan krijg je nog de schroeven, wielen, handgrepen, sloten etc, en niet te vergeten het werkblad.
Dat ga ik niet redden met 100 euro ben ik bang.. ;)

Nu zat ik te zoeken op belasting van de balken om te kijken welke dikte ik nodig heb.
Gewicht van de kast zal ongeveer 150kg worden + een Kamado van 85kg die in het midden komt te staan.
Even vanuit gaande dat de totale kast inclusief BBQ en inhoud tegen de 250-260kg komt betekend dit een constante belasting van ongeveer 130kg per ligger. (balk van 250cm over de gehele breedte)..

Nu kom ik op allerlei rekenpagina's die dakconstructies kunnen berekenen, maar niet van 1 enkele balk met een overspanning van 220-250cm.

Iemand tips of suggesies voor de dikte van die balk?
de truc is gewoon 6 of 5 wielen te gebruiken, dan kan je af met veel dunnere balken.

• Remko24
5-6 wielen is een optie, maar heeft niet mijn voorkeur.
Ondertussen ben ik in contact gekomen met een timmerman en heeft mij het volgende geadviseerd.

Bodemframe balken van 75mm x 150mm
Staande balken 100mm x 100mm, deze kun je dan op de liggers plaatsen (75mm uitsteken zodat die mooi op de ligger steunt en de rest voor de liggers valt (zie foto).

Bovenkant frame wordt gewoon 50mm x 50mm
Ligplank voor de BBQ kun je ook 50mm x 50mm gebruiken, door een uitsparing in de 100mm x 100mm balken te maken kun je ze mooi wegwerken en heb je optimale steun.

• rvt1
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 12-09 21:09
steel123 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:19:
Gebruikt er van jullie iemand een BBQ controller voor de langere gerechten zoals pulled pork of beef ribs?
Zelf ben ik aan het twijfelen om er een aan te schaffen of te maken zoals de heatermeter in combinatie met mijn weber master touch.
Ik ben druk bezig er een aan het maken met een ESP8266 + twee thermocouples. Een voor de PIT en een voor het vlees. Instellingen kunnen gemaakt worden met het OLED schermpje via een potmeter + drukknop of via de connectie met MQTT voor als je grafiekjes wilt bijhouden via influx of via WIFI wilt controleren. Echter WIFI is niet verplicht voor deze controller.

Huidige status is dat de software bijna af is en dat ik nog op wat hardware wacht voor verdere integratie en testen.

Controller werkt via Fuzzy Logic IPV PID en zal Lid Open detectie hebben (voor barrel's) en low charcoal detectie. Kun je eventueel zelf via node red/OpenHAB/HA je tweetjes of push berichten sturen en deze verder via wifi aansturen, nogmaals... niet verplicht... Einddoel je dat deze controller ook stand-alone kan werken.
https://github.com/rvt/bbq-controller

Mochten er mensen interesse hebben hoor ik het graag.

• Apie!

Apie!

Dat knagende lege gevoel als je je realiseert dat je Thermapen waarschijnlijk in de net geleegde groene kliko is verdwenen...

|:(

Blown past falling sands

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:41
Apie! schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 08:19:
Dat knagende lege gevoel als je je realiseert dat je Thermapen waarschijnlijk in de net geleegde groene kliko is verdwenen...

Als je een nieuwe koop: Koop er eentje van Aliexpress is. Net zo accuraat en een stuk minder pijnlijk als hij kwijt/stuk raakt :)

• Apie!

Apie!

Supreme schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 09:04:
[...]

Als je een nieuwe koop: Koop er eentje van Aliexpress is. Net zo accuraat en een stuk minder pijnlijk als hij kwijt/stuk raakt :)
Dat knagende lege gevoel als je je dat realiseert terwijl je net een nieuwe Thermapen hebt besteld... :+

Nouja, jammer dan. Misschien bestel ik er nog wel eentje bij AE. Dan heb ik in ieder geval een backup als ik 'm weer kwijtraak.

Blown past falling sands

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19:37
@Apie! Houd wel rekening met chinees nieuwjaar. De spulletjes die ik afgelopen week heb besteld worden allemaal pas ergens midden feburari verstuurd.

• dansch216
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20:33
Apie! schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 08:19:

Dat is jammer idd! Ik heb mijn Thermapen via Ebay gekocht (bij de fabrikant zelf). Ze verkopen via Ebay modellen waarvan de kleuren niet populair zijn. Omgerekend heb ik 41 euro betaald voor een grijs Mk3 model, scheelt toch al snel 20 euro :)

Battle.net tag

• Apie!

Apie!

Ik heb nu een rode besteld. Blijkbaar valt blauw niet genoeg op tussen al dat groen :+

Blown past falling sands

• jelmer_g
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14-10 14:43
Supreme schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 09:04:
[...]

Op zich is het net zo accuraat maar ik vind het vaak toch te lang duren voordat hij de juiste temperatuur aangeeft, dat doet de Thermapen duidelijk een stuk sneller.

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:41
jelmer_g schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:40:
[...]

Op zich is het net zo accuraat maar ik vind het vaak toch te lang duren voordat hij de juiste temperatuur aangeeft, dat doet de Thermapen duidelijk een stuk sneller.
Gelukkig is BBQen niet een matter of seconds :p

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:57
Supreme schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:31:
[...]

Gelukkig is BBQen niet een matter of seconds :p
Mwah , wel met een dure steak of lamsbout

Hier net varkensnek gekruid om heerlijke Gyros te maken. Proef net mijn zelfgemaakte Tzaziki en hij is weer heerlijk.

#watisbbqtochtophe

backupdevice wijzigde deze reactie 27-01-2019 13:26 (25%)

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Brouwt bier

backupdevice schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:36:
[...]

Hier net varkensnek gekruid om heerlijke Gyros te maken. Proef net mijn zelfgemaakte Tzaziki en hij is weer heerlijk.

#watisbbqtochtophe
Receptje? :Y)

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:44

[Afbeelding]

Ik, een persoon die 2 linker handen heeft, heb vorige jaar een buitenkeuken gemaakt.

Wat ik gedaan heb:

- Gegevens opgevraagd bij een houtzager bij mij in de buurt. Je kan ook bij pontmeyer of raabkarcher vragen naar een prijslijst met de maten.
- In fusion360 een buitenkeuken gemaakt met de maten van de planken die ik heb gekregen van de houtzager.
- Deze maten doorgegeven aan de houtzager.

Ik kreeg de planken keurig om maat terug en hoefde het alleen in elkaar te schroeven. Viel me echt reuze mee.

Buitenkeuken

Ik moest wel even wachten op het huis. Als extra heb ik mijn buitenkeuken destijds door de 3d printer gehaald. Waarom? Omdat ik hem toch in fusion360 had staan en het kon :)

grote_oever wijzigde deze reactie 27-01-2019 15:43 (4%)

• backupdevice
1 komkommer schillen en doorsnijden. Pitjes met lepel eruit halen. Daarna raspen. Resultaat in een theedoek doen en vocht er uit knijpen. Daarna 1 teen knoflook raspen en erbij doen. Klein beetje zout en een klein beetje olijf olie, roeren en een paar uur in de koelkast

backupdevice wijzigde deze reactie 27-01-2019 15:44 (20%)

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Brouwt bier

backupdevice schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:43:
[...]

1 komkommer schillen en doorsnijden. Pitjes met lepel eruit halen. Daarna raspen. Resultaat in een theedoek doen en vocht er uit knijpen. Daarna 1 teen knoflook raspen en erbij doen. Klein beetje zout en een klein beetje olijf olie, roeren en een paar uur in de koelkast
Dank, maar ik bedoelde eigenlijk hoe je van procureur gyros maakt :D

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:05
Lol haha. Maar die je er geen yoghurt oid bij?

@grote_oever ziet er netjes uit!

TK: Lenzers LEW102 horloge

• backupdevice
ToyotaMR2 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:40:
Lol haha. Maar die je er geen yoghurt oid bij?

@grote_oever ziet er netjes uit!
:+

Ja Griekse yoghurt erbij.

Procureur in plakken van 1 CM snijden. Avond van te voren in de kruiden zetten. 6 minuten per kant op 175 graden direct

Copy/Paste van Noskos

Gyroskruiden:
2 eetlepels zeezout
1 eetlepel tijm
2 eetlepels basilicum
2 eetlepels oregano
2 eetlepels versgemalen zwarte peper
2 eetlepels komijnenpoeder
2 eetlepels paprikpoeder mild
1 eetlepels paprikapoeder scherp
2 eetlepels uienpoeder
2 eetlepels knoflookpoeder

• ToyotaMR2

Maak je een plaatje (plankje oid) met een pen/staaf erin. Schuif daar wat lapjes varkensvlees of bv kippendijvlees en je kunt zo leuke reepjes snijden.

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:20
ToyotaMR2 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:57:

[Afbeelding]

Maak je een plaatje (plankje oid) met een pen/staaf erin. Schuif daar wat lapjes varkensvlees of bv kippendijvlees en je kunt zo leuke reepjes snijden.
Ziet er heerlijk uit!

Heb je die hele kolom boven het vuur gehad, of is het alle lapjes los grillen, en dan op de spies voor het snijwerk?

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• Fiat Power
  • Laatst online: 16:52
Dit weekend heb ik een PID-controller gemaakt (op basis van een Inkbird ITC-106). Deze heb ik in een oud wijnkistje gemaakt, zodanig dat in de temp-probes e.d. kan opbergen in het kistje.

Ik heb in mijn Weber keteltje een koperen pijpje onder de kooltjes gemaakt met een aantal gaatjes erin, en deze aangesloten op de ventilator. Heb er een oud kogelkraantje tussen gezet, om enigszins de flow te kunnen knijpen (ik vind dat die kleine ventilator nog best hard blaast). Boven dit pijpje komt het kolenroostertje.

Gister alles geprobeerd en ben erg tevreden. Eerst de Q opgestookt. Wat mij opviel is, dat met de onderste schuif dicht, de kooltjes veel minder hitte afgeven dan ik dacht en de temperatuur heel langzaam oploopt. Door de ventilator aan te zetten, merk je duidelijk een stijging in temperatuur.

De Inkbird heeft een auto-tune functie, dus deze geactiveerd. De Inkbird laat de temperatuur wat afnemen en oplopen en bepaalt zo de beste waardes voor de PID.

Daarna meteen een mooi ribbetje op het rooster gegooid voor een dikke drie uur. Dat ging echt perfect, heb één keer aan het einde de half verbrande kooltjes even bij elkaar geveegd.

Mijn bevindingen
- temperatuur is super stabiel
- verwarmen gaat snel, maar niet te snel
- er komt wel veel as op/naast het pijpje, ben benieuwd of deze nou snel verstopt of niet
- de ventilator draait wel een groot gedeelte van de tijd, niet per se een nadeel, maar het viel me op.
- het lijkt alsof de kooltjes net iets minder lang meegaan, maar dat is een gevoel

Misschien moet ik nog een test doen door 'indirect' de lucht in de ketel te blazen.
Geen idee hoe lang het ventilatortje meegaat, hij wordt redelijk veel aan- en uitgeschakeld, maar ach, dat zien we wel weer.

Heb nog een tweede meting gedaan met een andere thermometer. Die lijkt wat minder stabiel, maar ik denk dat dat komt omdat dat een ander type sensor is. Het lijkt alsof die wat sneller reageert op opwarming/afkoeling. Maar het scheelt maar een paar graden ten opzichte van het thermo-koppel, wat ik voor de keteltemperatuur helemaal prima vind.

Is het nodig? Mwoah, met wat gevoel en wat ervaring is zo'n ketel best goed te regelen. Maar met langere runs is het zeker prettig. Is het leuk? Ja, ik vind het supergaaf om de temperatuur zo nauwkeurig geregeld zien te worden.

Op het kistje heb ik een keuze-schakelaar gemaakt (ventilator AAN, UIT en AUTO (via de PID-controller dus)). Groene lamp = ventilator aan, rode lamp = ventilator uit, blauwe lamp = PID-controller ingeschakelt. De drukknop is om de ventilator tijdelijk even uit te schakelen, bijvoorbeeld als je even in de ketel wilt kijken zonder dat alle as in je gezicht geblazen wordt ;-)

https://tweakers.net/ext/f/EF3S8QHNv5TA1iUHFFO8m2HO/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/9sePtM0HMGsdZSqmm3cHq1t0/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/oKWRyiRoOUKuiz71AM1CCsRw/thumb.jpg

Fiat Power wijzigde deze reactie 28-01-2019 10:38 (4%)

Komt allen naar de Avondmarkt. De leukste avondwinkel in Amsterdam
Goede fysio nodig?JoinTogether Fysiotherapie en Orthomanuele Therapie

• Remko24

Dit weekend pulled pork gemaakt van een Boston Butt van 4,5 kilo.
Was de eerste keer dat ik zo'n groot stuk vlees gemaakt heb op mijn Weber keteltje :+

Wekker gezet om 4:00 in de ochtend en gelijk de Q aangestoken.
4:30 vlees erop..
10:00 kerntemp was 66 graden en er was een mooie bark gevormd. vervolgens ingepakt in butcherpaper.
19:30 eindelijk klaar!!
20:15 aan tafel!!!

Had de planning om rond 5-6 uur s'avonds klaar te zijn, maarja het is pas gaar wanneer het gaar is..
Was even afzien omdat iedereen rond 5-6 uur echt honger had, voor de kinderen maar snel een patatje gemaakt, want die konden niet zolang wachten (zijn 8 & 6).

De rest verpakt in porties en een deel meegenomen naar mijn werk.

15 uur BBQ'en was wel even afzien, zeker met alle regen en kou buiten.. Voorlopig ook de laatste keer dat ik zo'n groot stuk vlees bereid zonder temp controller.. 8)

Remko24 wijzigde deze reactie 28-01-2019 10:45 (7%)

• fxs81
Fiat Power schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:17:

- er komt wel veel as op/naast het pijpje, ben benieuwd of deze nou snel verstopt of niet
Leuk hoor, lekker bezig geweest. Ik zou het pijpje omdraaien dat de gaatjes naar onder wijzen, dan kunnen de gaatjes niet verstoppen. Dat de lucht dan naar beneden blaast maakt niet uit. Ik zou de gaatjes ook iets groter maken, denk dat de fan dan al minder lang hoeft te blazen, hier kan maar weinig lucht door. kan je ook proefondervindelijk doen door 1 gaatje per keer groter te maken.

• Typhone
@Remko24
Ziet er zeer goed uit, maar wel een relatief lange tijd voor mijn gevoel dan. Welke temperatuur was de BBQ? En wat was de temperatuur op het rooster, weet je dat? Ik sta meestal (3,5kg) rond 08:00 op, en dan om 09:00 het vlees erop. Dan is het vaak rond 17:00 wel klaar waarna ik het nog een uurtje laat rusten. Temperatuur is zo'n 120 graden gemiddeld.

• ToyotaMR2
Dit komt uit de oven, beetje valsspelen.
Ging alleen even om het principe.

Maar ik zou het gewoon indirect op de BBQ gooien?
Eventueel als je wat crispy wilt erna op zij ronddraaien en affikken.

@vectormatic

ToyotaMR2 wijzigde deze reactie 28-01-2019 12:08 (4%)

• Remko24
Typhone schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:03:
@Remko24
Ziet er zeer goed uit, maar wel een relatief lange tijd voor mijn gevoel dan. Welke temperatuur was de BBQ? En wat was de temperatuur op het rooster, weet je dat? Ik sta meestal (3,5kg) rond 08:00 op, en dan om 09:00 het vlees erop. Dan is het vaak rond 17:00 wel klaar waarna ik het nog een uurtje laat rusten. Temperatuur is zo'n 120 graden gemiddeld.
Ik had hem op 110gr (rooster)..
De reden dat het wat langer duurde komt waarschijnlijk omdat ik het in butcherpaper gewrapped heb en niet in alu-folie..
grote_oever schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:43:
[...]

Ik, een persoon die 2 linker handen heeft, heb vorige jaar een buitenkeuken gemaakt.

Wat ik gedaan heb:

- Gegevens opgevraagd bij een houtzager bij mij in de buurt. Je kan ook bij pontmeyer of raabkarcher vragen naar een prijslijst met de maten.
- In fusion360 een buitenkeuken gemaakt met de maten van de planken die ik heb gekregen van de houtzager.
- Deze maten doorgegeven aan de houtzager.

Ik kreeg de planken keurig om maat terug en hoefde het alleen in elkaar te schroeven. Viel me echt reuze mee.

Buitenkeuken

[Afbeelding]

Ik moest wel even wachten op het huis. Als extra heb ik mijn buitenkeuken destijds door de 3d printer gehaald. Waarom? Omdat ik hem toch in fusion360 had staan en het kon :)

[Afbeelding: 3D print]
Heb jij hier nog een bouwtekening van?

Remko24 wijzigde deze reactie 28-01-2019 12:27 (46%)

• Verxx
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:56
Remko24 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:25:

[...]

Heb jij hier nog een bouwtekening van?
Ik zit ook te denken om een tafel te maken en kwam het volgende tegen misschien heb je er iets aan ;)

https://www.rtlniels.nl/bbq/bbq-meubel/

Ja ik weet het "RTL" :>

• Yogibeer
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 30-08 10:44
Iemand tips voor wat lekkere BBQ-gerechten waarvoor het als beginner leuk is om wat mee te doen?

• Remko24
Yogibeer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:40:
Iemand tips voor wat lekkere BBQ-gerechten waarvoor het als beginner leuk is om wat mee te doen?
Beer Can Chicken
Spareribs (baby back ribs)
Pork Belly Burned Ends
Eigen gemaakt hamburgers
Moink Balls..
Pulled Pork (van kleinere stukken Procureur van 2-2,5kg)

Remko24 wijzigde deze reactie 28-01-2019 14:04 (8%)

• backupdevice
Define beginner en kit.

PP op een 42 weber is een uitdaging en niet leuk voor een beginner ;)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Brouwt bier

Helemaal happy hier. Zojuist een brisket besteld en speciale dry age zakken. Ga zelf thuis brisket dry agen :Y)

Ik zou zeker spareribs doen. Kun je weinig aan verkloten en toch lekker 6 uur rotzooien met vuur en kolen.
Moink balls is ook leuk en erg lekker.
Of, een camambert op een stukje hout naar keuze tot hij zacht begint te worden. Serveren op mooi stuk hout of gietijzeren pannetje.
Warm gerookte zalm wellicht ? Al moet je daar nog aardig je best doen de temperatuur laag te houden (makkelijker met dit weer dan in de zomer).

Bierworst (braadworsten van de super, even op de grill, dan in alubakje met: veel ui en wat knoflook, beetje texan rub naar keuze, worsten erin, volgieten met donker bier totdat de worst onder staan. Lekker 2 uur laten pruttelen op directe temp van 120 graden.
Stapje verder : zelfde worsten op een wit broodje doen, lekker veel ui erbij (evt beetje uitbakken). Broodje dicht. Bacon om het broodje heen. Indirect op de Q tot de bacon hard begint te worden. Flinke lik bbq of biersaus over de bovenkant. Beetje lentui eroverheen. Klaar.
backupdevice schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:47:
[...]

Define beginner en kit.

Mijn eerste keer PP mislukte , veel te kort en ongeduldig. Neemt niet weg dat je er prima heerlijke plakken vlees van kunt snijden :)

Koffie wijzigde deze reactie 28-01-2019 20:42 (12%)

• Remko24
backupdevice schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:47:
[...]

Define beginner en kit.

Valt wel mee, je kunt ook PP maken van 1kg Procureur..
Neemt niet zoveel ruimte in en kun je prima bereiden in een kleine BBQ (evt met wat alufolie tussen de kolen en het vlees), en is trouwens ook nog sneller klaar..

• IdieEasy
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17-10 15:53

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Ik durf mezelf wel beginner te noemen. :+

Picanha maak ik af en toe, entrecote is ook lekker/makkelijk.

Qua gerechten heb ik dit vorig jaar gedaan:

IdieEasy in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

Meerdere gerechten, kon weinig aan fout gaan en best wel lekker.

Nu ben ik langzaam aan het kijken naar temperatuur beheersing, maar dat is nog een beetje proberen, aangezien mijn weber geen meter in de kap/deksel heeft.

• Yogibeer
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 30-08 10:44
Dank voor de tips allemaal. Ik ga er eens rustig naar kijken en mee aan de slag.

• Sherlock
  • Laatst online: 23-10 14:07

Sherlock

No Shit

IdieEasy schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:58:
[...]

Nu ben ik langzaam aan het kijken naar temperatuur beheersing, maar dat is nog een beetje proberen, aangezien mijn weber geen meter in de kap/deksel heeft.
Hier nog een beginner, maar wel eentje met een thermometer in het deksel van zijn Weber :D :
https://www.aliexpress.co...-Quality/32657809674.html

Kwestie van een gaatje (gat) boren en klaar :)

• Remko24
Thermometer in de deksel is alleen show, heb je niets aan aangezien deze bij indirecte bereiding pal boven de kolen hangt.

Koop gewoon bij de IKEA 2x een Fantast thermometer van 8-9 euro en stop er 1 in je vlees en de ander leg/klem je op het rooster op het indirecte gedeelte..

Voorbeeld van mijn sessie afgelopen weekend, mijn deksel geeft 160C aan, terwijl op het rooster op het indirecte deel 110C is. Daarom gewoon een externe thermometer gebruiken..

In een Kamado achtige BBQ zijn de verschillen kleiner, maar ook daar gewoon een externe thermometer gebruiken op rooster niveau wanneer je echt zeker wilt zijn van de temperatuur.

• JP_S
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:40
IdieEasy schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:58:
[...]

maar dat is nog een beetje proberen, aangezien mijn weber geen meter in de kap/deksel heeft.
gewoon zo'n losse thermometer van Ikea (fantast) door een aardappel heen prikken en op rooster leggen werkt beter dan een thermometer boven in het deksel waar de temperatuur altijd hoger is.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• Spais
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 00:25

Spais

The Spais Melange

Stel je hebt 100 euro aan bol.com cadeau kaarten gekregen, welke bbq accessories zou je kopen? :*)
Zoveel leuks te kiezen >:)

Zonnepanelen 5605Wp op W-ZW: https://pvoutput.org/list.jsp?id=76391&sid=67735

• ToyotaMR2
Een goede starter, goede handschoenen, stevige tang, een houten scraper... Oftewel, wat heb je zelf al voor spullen?

En wat maak je zoal?
Verschil in accessoires voor mensen die vooral vlees, groenten of iets in pannetjes BBQen.

• Spais

Spais

The Spais Melange

ToyotaMR2 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:24:
Een goede starter, goede handschoenen, stevige tang, een houten scraper... Oftewel, wat heb je zelf al voor spullen?

En wat maak je zoal?
Verschil in accessoires voor mensen die vooral vlees, groenten of iets in pannetjes BBQen.
Ben vooral low and slow bezig. De basis spullen heb ik allemaal wel inclusief temperatuur meters etc. Ben dus eigenlijk op zoek naar de wat meer bijzondere dingen die handig zijn waar je normaal niet aan denkt. Zeg maar meer in de categorie pizza stenen, injectoren, speciale lekbakken, handige rekjes dat je eigenlijk gewoon moet hebben :)

Ter info, heb een Weber 57. De post ging niet zo zeer voor tips alleen voor mij. Leek me leuk om te zien wat voor bijzondere ideeën er voorbij komen.

• ToyotaMR2
Rekje zou ik kijken bij Ikea, injector via Ali, lekbakjes bij de Action. Allen stukken goedkoper dan Bol.

Pizzasteen... Tja. Moet je wel je bbq aanpassen voor het beste effect en behoorlijk inlezen over hoe het deeg te maken.

Als je zelf niet specifiek weet wat je wilt, zou ik het aan iets anders uitgeven.

Tip, kijk eens naar de bug-a-salt. Over de top coole manier om je vlees te zouten voor je gasten en uiteraard om ongewenste gasten kwijt te raken.

• Spais

Spais

The Spais Melange

ToyotaMR2 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:09:
Rekje zou ik kijken bij Ikea, injector via Ali, lekbakjes bij de Action. Allen stukken goedkoper dan Bol.
Heb ik inderdaad al :) Dus geen leuke BBQ koopjes op bol.
Pizzasteen... Tja. Moet je wel je bbq aanpassen voor het beste effect en behoorlijk inlezen over hoe het deeg te maken.
Pizza ring op de Weber 57 lijkt me ook wel leuk.
Als je zelf niet specifiek weet wat je wilt, zou ik het aan iets anders uitgeven.
Ja dat kan ook nog. Iets voor de WAF. Van de zomer een BBQ meubel bouwen dus credits opbouwen nu <3
Tip, kijk eens naar de bug-a-salt. Over de top coole manier om je vlees te zouten voor je gasten en uiteraard om ongewenste gasten kwijt te raken.
Kijk die kende ik nog niet 8)7

• backupdevice
Spais schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:56:
[...]

Ben vooral low and slow bezig. De basis spullen heb ik allemaal wel inclusief temperatuur meters etc. Ben dus eigenlijk op zoek naar de wat meer bijzondere dingen die handig zijn waar je normaal niet aan denkt. Zeg maar meer in de categorie pizza stenen, injectoren, speciale lekbakken, handige rekjes dat je eigenlijk gewoon moet hebben :)

Ter info, heb een Weber 57. De post ging niet zo zeer voor tips alleen voor mij. Leek me leuk om te zien wat voor bijzondere ideeën er voorbij komen.
Ah, op een 57 kan je ales doen wat je wilt.

Ik zou een mooie skillit en bbq pan aanbevelen. Goede ovenschotel om lekkere stews te maken.
Twee straatstenen om zones te maken.
Cast iron rooster om steak te searen

• Spais

Spais

The Spais Melange

backupdevice schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:39:
[...]

Ah, op een 57 kan je ales doen wat je wilt.

Ik zou een mooie skillit en bbq pan aanbevelen. Goede ovenschotel om lekkere stews te maken.
Twee straatstenen om zones te maken.
Cast iron rooster om steak te searen
Een skillet is inderdaad een goed idee! Thanks!

• Chevy454
  • Niet online
Heb ik echt elke keer. Black Ranch Argentina houtskool is wat groter, wat een understatement.

Pagina: 1 ... 20 ... 67 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True