Inkbirds zijn altijd goed.
Wat je in je koop argumentatie moet meenemen is welke gerechten wil ik maken en wat vind ik belangrijk in gebruik.
Als voorbeeld mijn cookperfect.( heb ik ervaring mee de andere niet.)
Geen display dus altijd een mobieltje nodig. Bluetooth. Mijn oplossing gewoon een oud mobieltje dedicated voor dat gebruik en als ik die op de WiFi houd kan ik via de cookperfect account cloud op mn eigen mobiel ook meekijken als ik even weg ben. (doe ik bijna nooit maar kan wel.)
De 5 zones zorgen er voor dat je bij grote stukken vlees of vis een nauwkeurigere meting hebt over de staat van je vlees, (hij meet over een groter vlak de garingstaat) en je hebt 2 probes met een eigen omgevingstemp display. Nadeel is zoals ik al zei alleen t puntje er in betekend dat er wat sensoren buiten t vlees zijn wat de software minder fijn vind.
Volgens support zou t niet moeten uitmaken maar met bijv spareribs maken en eentje in de open hete lucht als grid of omgevingsmeter werkt niet vlekkeloos zelfs niet als je een mini deflector maakt van aluminiumfolie. Dat is eigenlijk mn enige minpunt die ik kan verzinnen.
Het feit dat er alleen een connectorunit die je magnetisch op iets kan klikken vind ik eigenlijk niet erg, makkelijk schoon houden en geen risicio dat je schermpje stukgaat of smerig word.
De app vind ik vrij goed en simpel te bedienen. En je heb als je een account maakt een cooking geschiedenis.(kan ik zien op allebei mn mobieltjes) Je kan geloof ik uploaden naar facebook maar ik weiger facebook te hebben. Net gekeken instagram kan ook..
Werking is, kies soort vlees en garings temp met alarms of stel zelf in, duw de probe in je vlees en hij begint. Na een berekening krijg je een verwachte eindtijd die aanpast tijdens de garingsperiode. Handig om in te schatten wanneer je de rest klaar moet hebben.
Ik verwacht dat de inkbirds het zelfde opties heeft alleen geen multizone meting.
Sowieso is het handig om meerdere meters te hebben.
Snelle prik meter,
https://www.barbecuexxl.n...draadloze-bbq-thermometer
Waterdicht met magneetje om ergens aan te hangen, backlite dus ook in t donker af te lezen, oplaadbaar.
Voor plain grillen van kippedijen of hamburgers of andere groepen kleinvlees prima.
Ik ben van plan om nog een simpele singlepoint multiprobe te kopen voor spareribs en andere gerechten die niet geschikt zijn voor de multisensorprobe. Noem t luiheid maar t is gewoon handig om even te kijken op een display inplaats van elke keer de dome optillen en te prikken.
Zoals dit:
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....