Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 198 ... 345 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Raymond schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:41:
Al veel te lang niet over one-minute-lighters gekletst hiero :+

Afgelopen weekend de kamado aangemaakt met de verfbrander, dat bevalt me een stuk beter dan geklungel* met wokkels en toestanden.

Ik heb besloten mezelf een one-minute-lighter kado te doen. En hoewel ik nu al heb ervaren dat het niet zoveel uitmaakt wat je gebruikt, heb ik wel een beetje keuzestress 8)7

Ik heb intussen de looftlighter, de monolith, the bastard en een berg no-name zooi gevonden. Springt er nog eentje uit die werkelijk prettiger aanvoelt, of sneller werkt? Ze lijken allemaal zo'n beetje 60-80 euro te kosten. Veel te veel geld natuurlijk, maar het werkt wel lekker :)

*in mijn geval dan, jullie zullen er vast geen enkele moeite mee hebben :+
Ik heb deze ooit gekocht in een duitse supermarkt. Daar hebben ze vaak zo'n in-shop hoekje van Tchibo. Daar lag dit ding voor 12 euro. Nog spijt van dat ik ze niet allemaal mee heb genomen. had ik nog een paar cetjes kunnen verdienen met wederverkopen.

duitse amazon: https://www.amazon.de/CFH...der-EGA-682/dp/B07RZ7NJQS
NL Bol: https://www.bol.com/nl/nl...ZB3A.2_34.36.ProductImage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Afgelopen weekend de kamado aangemaakt met de verfbrander, dat bevalt me een stuk beter dan geklungel* met wokkels en toestanden.

Ik heb besloten mezelf een one-minute-lighter kado te doen. En hoewel ik nu al heb ervaren dat het niet zoveel uitmaakt wat je gebruikt, heb ik wel een beetje keuzestress 8)7

Ik heb intussen de looftlighter, de monolith, the bastard en een berg no-name zooi gevonden. Springt er nog eentje uit die werkelijk prettiger aanvoelt, of sneller werkt? Ze lijken allemaal zo'n beetje 60-80 euro te kosten. Veel te veel geld natuurlijk, maar het werkt wel lekker :)

Ik heb best veel gadgets en gebruik ook wel eens vuur om mijn eten te bereiden, maar ik mis de lol van zo'n apparaat. Ik gebruik 1 of2 (enkele keer 3 als ik snel vuur wil) wokkels in mijn kamado, en die steek ik dan aan met een creme brulee brander van de Hanos (https://www.bol.com/nl/nl...-gasbus/9200000084019192/ , een broertje van deze).

Ik mis oprecht het deel gemak van zo'n electrische, zeker omdat je ook wer met electra/opladen zit te knoeien en ze bij mij de reputatie hebben niet het eeuwige leven te hebben.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-08 13:51
NoepZor schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:06:
[...]

Kwestie van persoonlijke smaak, maar je zou nog kunnen overwegen om een gedeelte te voorzien van een dak, zodat je ook droog kunt staan. Ziet er goed uit verder :)
Natuurlijk ook over nagedacht maar hou het dit jaar nog luchtig. Het is wel zo gebouwd, dat er nog prima een dak op kan. Straks eerst de buitenkeuken met mooie planten die over de pergola groeien. Dat lijkt mij ook wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Boudewijn schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:40:
Ik mis oprecht het deel gemak van zo'n electrische, zeker omdat je ook wer met electra/opladen zit te knoeien en ze bij mij de reputatie hebben niet het eeuwige leven te hebben.
Ik heb nog steeds nachtmerries van de Weber kokosbriketten en het houtskool van vancraenenbroek. Niet aan te krijgen met een vuurstarter en hopen aanmaakblokjes.

Ik gebruik de looftlighter eigenlijk enkel nog maar bij mijn Fornetto omdat ik de vuurstarter niet kwijt kan met de honden. De pelletbbq opstarten is met een app :+ De kamado met 3 wokkels want ik moet nog van mijn 3 zakken af :+

Having that said: nog maar 1 zak houtskool op voorraad...

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 30-03-2022 20:00 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:33

copykat

Good copy isn't bad

Boudewijn schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:40:
[...]

Ik heb best veel gadgets en gebruik ook wel eens vuur om mijn eten te bereiden, maar ik mis de lol van zo'n apparaat. Ik gebruik 1 of2 (enkele keer 3 als ik snel vuur wil) wokkels in mijn kamado, en die steek ik dan aan met een creme brulee brander van de Hanos (https://www.bol.com/nl/nl...-gasbus/9200000084019192/ , een broertje van deze).

Ik ga ook maar eens zo'n brander kopen want vooral de goedkope "kaarsen aanstekers" zijn snel "vonkloos" en zo'n wokkel aansteken met een weigerachtige aansteker begint wel te irriteren.
Zo'n opgevoerde electrische verfbrander moet ook kunnen want ik heb vlak bij mn kamado een buitenstopcontact.
zijn er al voor 35 euro. Hoelang die heel blijven tja, geen idee.

maar eens een nachtje over slapen.

Wat zou duurder zijn het stroomverbruik of de zak met wokkels?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

copykat schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:08:
[...]

Ik ga ook maar eens zo'n brander kopen want vooral de goedkope "kaarsen aanstekers" zijn snel "vonkloos" en zo'n wokkel aansteken met een weigerachtige aansteker begint wel te irriteren.
Zo'n opgevoerde electrische verfbrander moet ook kunnen want ik heb vlak bij mn kamado een buitenstopcontact.

Gaat mij meer om de plastic troep dan het stroomverbruik en de mogelijkheid dat ik keer wil BBQen en het niet kan. Wokkels zijn overigens gratis , ik krijg ze meestal wel bij de houtskool ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Laatst een keer een zak van 1000 wokkels meegenomen. Denk dat ik de komende jaren wel klaar ben. Zeker met alle gratis zakjes bij houtskool meegeteld.

Ik heb niet nageteld of er echt 1000 inzitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennis1812 op 30-03-2022 21:16 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Opzich zijn wokkels prima, 2 er in, even aansteken, klep open laten schuiven open.
timer zetten. (ik vergeet nog weleens tussen door te kijken hoever de kamado is met opwarmen omdat ik met voorbereidingen bezig ben dus timer op 15min zorgt er voor dat de kamado niet overshoot.)

Mn irritatie ligt vooral in de niet werkende aanstekers.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:48

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dennis1812 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:16:
Laatst een keer een zak van 1000 wokkels meegenomen. Denk dat ik de komende jaren wel klaar ben. Zeker met alle gratis zakjes bij houtskool meegeteld.

Ik heb niet nageteld of er echt 1000 inzitten.
Ik gebruik van die bruine aanmaakblokjes, ook voor de houtkachel. Liggen hier in de zomer wel bij de supermarkt, maar in de winter nooit.

Was er laatst zo flauw van toen ze opwarmen dat ik een doos vol besteld heb, ook iets van 1000 stuks. :D

Ik gebruik ook gewoon een lange aansteker (volgens mij een Bic oid, Action prul gaat korter mee). Dingen gaan hier een paar jaar mee, vul ze af en toe bij (zo'n vulflesje gaat ook al jaren mee). Nooit last van stoppende vonkjes? Maar ik prop hem ook nooit in het houtskool oid.

[ Voor 19% gewijzigd door Beekforel op 30-03-2022 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
Ik ben ook van de wokkels. Beetje losdraaien en 3-4-5 (afhankelijk van de doeltemp) in de kolen en gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

copykat schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:27:
Opzich zijn wokkels prima, 2 er in, even aansteken, klep open laten schuiven open.
timer zetten. (ik vergeet nog weleens tussen door te kijken hoever de kamado is met opwarmen omdat ik met voorbereidingen bezig ben dus timer op 15min zorgt er voor dat de kamado niet overshoot.)

Ik heb de Hendi die @Boudewijn linkte en heb altijd reserve gas. Dus daar heb ik nooit last van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dennis1812 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:36:
[...]

Ik heb de Hendi die @Boudewijn linkte en heb altijd reserve gas. Dus daar heb ik nooit last van eigenlijk.
Dat en als die wel op/stuk/weg is heb ik genoeg andere manieren van een wokkel aansteken. Ik trek ze overigens niet uit elkaar maar leg ze tussen de kooltjes met een kooltje er half overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Boudewijn schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:00:
[...]

Dat en als die wel op/stuk/weg is heb ik genoeg andere manieren van een wokkel aansteken. Ik trek ze overigens niet uit elkaar maar leg ze tussen de kooltjes met een kooltje er half overheen.
Dat doe ik ook. Ik draai wel lichtjes open. Maar zonder kracht.
Merk dat ze dan toch langer branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dennis1812 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:02:
[...]

Dat doe ik ook. Ik draai wel lichtjes open. Maar zonder kracht.
Merk dat ze dan toch langer branden.
Mja mijn wokkels zijn vrij dik met redelijk wat was erop. Die branden niet heel snel op, maar meer dan ruim genoeg om mijn houtskool aan te krijgen. Voor Black Ranch heb je wellicht iets meer brandstof nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-09 09:54
Ik gebruik een onkruidbrander van de Action en heb hiervoor altijd een paar gasflessen op reserve liggen.
ik houd de brander ongeveer een minuutje in de kolen, en stel dan de schuiven af en loop weg, hij komt dan vanzelf wel op temperatuur.
Dit kost me ongeveer 1 à 2 flesjes per jaar. met de winterdag is door de lagere temperatuur de gasdruk wel wat laag, hierdoor is de vlam minder krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:57
copykat schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:27:

Deze gebruik ik om de houtwokkels aan te maken :)
https://www.bol.com/nl/nl...flessen/9200000077547944/
Met 1 busje doe je al jaren mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hier een Traeger 885 Ironwood gekocht:

https://www.traeger.com/pellet-grills/ironwood/885

Eerste keer pellet bbq, laatste paar jaar meestal gas gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09 22:36
copykat schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:08:
[...]

Ik heb een Cricket Firepower turbo (van de nettorama) lange aansteker met een turbovlam. Die heeft de blokjes zo aan, maar is niet zo lomp als zo'n koksbrander. Verder heb ik nog een Grill Guru one minute lighter, zelfde als die van de bastard, zijn elk jaar wel een keer in de aanbieding bij de AH voor 30-35 euro. Meer zou ik ook niet betalen voor zo'n apparaat.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 03:02
Hier heb ik ook een LooftLigher liggen die ik al tijden niet meer heb aangeraakt.
Zelf steek ik het 9 van de 10 keer aan met een Hendi crème-brûlée brander en laat de kamado een kwartier open staan zodat er een goede ontbranding ontstaan. En op vakantie meestal wokkels.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

spank_mojoo schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:23:
Ik gebruik een onkruidbrander van de Action en heb hiervoor altijd een paar gasflessen op reserve liggen.
ik houd de brander ongeveer een minuutje in de kolen, en stel dan de schuiven af en loop weg, hij komt dan vanzelf wel op temperatuur.
Dit kost me ongeveer 1 à 2 flesjes per jaar. met de winterdag is door de lagere temperatuur de gasdruk wel wat laag, hierdoor is de vlam minder krachtig.
Ligt die gewoon in de winkel of is dat web shop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:16
copykat schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:22:
[...]

Ligt die gewoon in de winkel of is dat web shop?
Liggen gewoon in de winkel.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 16:47
De action heeft ook een elektrische variant, die kun je dus ook als looftlighter gebruiken:

https://www.action.com/nl-nl/p/garden-touch-onkruidbrander/

Ligt ook gewoon in de winkel.

[ Voor 9% gewijzigd door Sahi_NL op 31-03-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:44

franssie

Save the albatross

Ik gebruik ook die van de action. Retegoedkoop en werkt uitstekend. Meestal gebruik ik ook wokkels maar als er toch wat vocht in het houtskool zit dan geeft ie net een heter zetje.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Geen electrische ontsteking bij de action gasbrander als ik t goed zie. Dus je moet nog iets als een aansteker hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
copykat schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:46:
Geen electrische ontsteking bij de action gasbrander als ik t goed zie. Dus je moet nog iets als een aansteker hebben.
Die van Kinzo? Heeft een kleine elektrische ontsteking op ongeveer de helft van het metalen gedeelte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Beun schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:48:
[...]

Die van Kinzo? Heeft een kleine elektrische ontsteking op ongeveer de helft van het metalen gedeelte.
Ah is dat de piezo ontsteker. Dan heeft de action model t ook.
Mooi scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 15:07
Mijn bestelling vandaag gekregen van Veldman vlees uit Joure. Ik ken ze verder niet. Ik kon er een bon van kiezen als kerstpakket en daarom heb ik er wat besteld.
Eerste indruk is positief: vrijwel alles is vers (dus niet ingevroren). En voor mij ingepakt. Ik had 5 lamskarbonaatjes en die zaten keurig bij elkaar in een vacuumzakkie, net als de worstjes.
Alles ligt nu natuurlijk in de vriezer. Maar is wel goed om te weten, mocht ik een bbq plannen en daar graag vers vlees voor hebben.
Ze gaan iig in het adresboekje 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:16
copykat schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:46:
Waar denk je dat dat rode knopje voor is?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:14
Raymond schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:33:
Mijn bestelling vandaag gekregen van Veldman vlees uit Joure. Ik ken ze verder niet. Ik kon er een bon van kiezen als kerstpakket en daarom heb ik er wat besteld.
Eerste indruk is positief: vrijwel alles is vers (dus niet ingevroren). En voor mij ingepakt. Ik had 5 lamskarbonaatjes en die zaten keurig bij elkaar in een vacuumzakkie, net als de worstjes.
Alles ligt nu natuurlijk in de vriezer. Maar is wel goed om te weten, mocht ik een bbq plannen en daar graag vers vlees voor hebben.
Oh, die kende ik niet en is hier naast de deur. Prijzen zijn ook niet al te gek, ik zet hem ook in de bookmarks!

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Raymond schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:33:
Maar hoe weet je zeker dat alles vers en niet ingevroren is? Genoeg vlees ligt 1-2 jaar in de vriescel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Boudewijn schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 23:58:
[...]

Maar hoe weet je zeker dat alles vers en niet ingevroren is? Genoeg vlees ligt 1-2 jaar in de vriescel.
Omdat het niet ingevroren is en het ook op hun site staat dat het vers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Okay heb je toevallig recent de Keuringsdienst van waren gekeken mbt verse vis? ;)

Tenzij je zuiglam hebt is het nml behoorlijk niet het seizoen voor vers lamsvlees. Graslammeren zijn er in september ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Boudewijn op 01-04-2022 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:26

Tomatoman

Fulltime prutser

Het meeste lamsvlees dat je in Nederland koopt komt in koelwagens uit Ierland, of gekoeld of bevroren uit Nieuw-Zeeland en Australië.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tomatoman schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:21:
Het meeste lamsvlees dat je in Nederland koopt komt in koelwagens uit Ierland, of gekoeld of bevroren uit Nieuw-Zeeland en Australië.
Inderdaad, daarom is het niet vers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vers vlees is ook niet te eten, het moet een beetje afsterven (wet agen) voor een paar weken.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raymond
Zoals ik zei: het meeste is vers en het staat keurig op de site vermeld. Speciaal voor de vragenstellers hier heb ik even gebeld mbt het lamsvlees (staat keurig op de site wat wel vers is of wat ingevroren is): na pasen is er weer vers lamsvlees, want dan zijn er weer lammeren volgens de slager.

Iedereen weer tevreden nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 20:49
Raymond schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:05:
Zoals ik zei: het meeste is vers en het staat keurig op de site vermeld. Speciaal voor de vragenstellers hier heb ik even gebeld mbt het lamsvlees (staat keurig op de site wat wel vers is of wat ingevroren is): na pasen is er weer vers lamsvlees, want dan zijn er weer lammeren volgens de slager.

Iedereen weer tevreden nu?
Over het algemeen zijn mensen hier nooit tevreden :)

Maar lamsvlees jummm, moet ik ook maar ff gaan halen. Overigens maakt het mij niet zoveel uit of het ingevroren is of vers.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-09 19:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ww5ErnSpJrva3IFGAsXTaH5Fu5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sYaPI6Gxi40vpBG9znoxCbOE.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen m’n pallet bbq maar eens testen.

Alles gaat er op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

:r druiven op de barbecue

:+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:07
Technofreakz schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:51:
[Afbeelding]

Morgen m’n pallet bbq maar eens testen.

Alles gaat er op.
Met zoveel vlees heb je wel een pallet nodig ja!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Technofreakz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqNbQ6iyFy89sxB_oFQJ_fpDhM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2QK6Pkpt8s2kcapPFh4PkdT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben ondertussen al even bezig.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Technofreakz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ah1ArleMzf4s5AB3Zp8Vln6wy7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZ4bAJqBJPO3foMYmCpGAvX1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 00:14
waneer kennen we aanschuiven :9~ :9~ :9~ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Artbij schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:50:
[...]

Waar denk je dat dat rode knopje voor is?
Zag ik later pas :)
enniewee ik heb de Action onkruid verbrander aangeschaft met 3 busjes.
a 1.39 euro en dat ding voor 7,95 euro.
wat handig is je kan t gasbusje er op doen en er weer afhalen. zonder dat je gas wegloopt.
wat handig is omdat je de brander dan simpel in je schuur aan een dakbint kan hangen en t flesje netjes in een kastje bergen. mn kinderen zijn al groot genoeg maar toch.

het is geen blauwe soldeervlam zoals de bruleebrander zou afgeven maar goed genoeg.
Er lagen twee "versies" maar ik zag geen verschil alleen t kartonnetje waar het aan vast zat.
heb de nieuwste in looks maar gepakt. :+

mn rvs rooster in de schoonmaak azijn en water gelegd voor enige uren maar dat hielp niet echt moest nogsteeds veel boenen met een staalsponsje.
morgen misschien kijken wat een vuilfrees van mn hogedrukreiniger er mee kan doen. 8)

Eerst maar een poortdeur vernieuwen.

@Technofreakz grappig die scharnieren noemde ze vroeger "kofferkillers".
ze zien er uit als de oude kofferbakscharnieren van sedans zoals de opels die had.

[ Voor 7% gewijzigd door copykat op 02-04-2022 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

copykat schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:59:
[...]

Zag ik later pas :)
enniewee ik heb de Action onkruid verbrander aangeschaft met 3 busjes.
a 1.39 euro en dat ding voor 7,95 euro.
wat handig is je kan t gasbusje er op doen en er weer afhalen. zonder dat je gas wegloopt.
wat handig is omdat je de brander dan simpel in je schuur aan een dakbint kan hangen en t flesje netjes in een kastje bergen. mn kinderen zijn al groot genoeg maar toch.

het is geen blauwe soldeervlam zoals de bruleebrander zou afgeven maar goed genoeg.
Er lagen twee "versies" maar ik zag geen verschil alleen t kartonnetje waar het aan vast zat.
heb de nieuwste in looks maar gepakt. :+

mn rvs rooster in de schoonmaak azijn en water gelegd voor enige uren maar dat hielp niet echt moest nogsteeds veel boenen met een staalsponsje.
morgen misschien kijken wat een vuilfrees van mn hogedrukreiniger er mee kan doen. 8)

Eerst maar een poortdeur vernieuwen.
Rvs rooster als 2 halve manen?
Onderin je vaatwasser. En je vaatwasser op intensief (70 graden) of hoger indien beschikbaar zetten.
Ik heb dan nog intensieve zone en hygiëne plus.

Heb ik heel vies spul zet ik al die extra opties gewoon aan. Meestal is t dan schoon.

Misschien een poging waard?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Technofreakz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rH9DoPkyR_r_pK-fwU23bP3uojQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sQAU2t8MtOexxWCJ1gi2rATL.jpg?f=fotoalbum_large

Nu net de laatste procereur en de boston butt eraf gehaald.

Bovenstaande foto is genomen toen we aan de voorafjes begonnen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADE_OO_O6_eoCvnKBKWsCw9Qilc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AmLYJfuOK9xOGLkOhGpMDppG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpm_YnVeQJzYZZj_jWTvkUACbTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jX1hNnufbcsY7QJ0NLoO6iX9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Technofreakz op 02-04-2022 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Hier vorige week voor de Formule 1 race de Green Egg voor het eerst weer aangeslingerd.

Vorig jaar gekregen van vriendin. Was even vergeten dat er vorig jaar nergens een Grid Lifter te koop was. Deze week gelijk besteld voordat dat weer het geval is.

Bij Beef Exclusief wisten ze op den duur ook niet meer wanneer ze ze zouden krijgen. Maar nu eindelijk zo’n ding in huis. Maakt het een stuk gemakkelijker om hem bij te voeren.

Ik kijk weer gigantisch uit naar bbq sessies met een goed zonnetje!

Ik ben nu nog op zoek naar een goede thermometer. Iemand tips en/of advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Cookperfect: the good: 5 zones en omgevings temperatuurmeting redelijk goede app.
the bad: gewoon alleen rooster level meting ( open in een klem en niet in je vlees) vind hij niet leuk.
kan gewoon 300graden hebben maar de zones met de buiten sensor (zit achter op de grip) als die de zelfde temperatuur hebben voor lange tijd gaat hij raar doen. (af en toe) heb al een nieuwe probe gekregen.

inkbirds 2 of 4 simpel en goed. (ik heb de hand probe gekocht, waterdicht en oplaadbaar met usb.)

De Meater, duur maar kan over al voor gebruikt worden ook met een draaiend spit.

"goedkoop":
geen mobiele app en toch remote een beeldscherm:
https://www.bol.com/nl/nl...hJmNcg3sacHUaAgOTEALw_wcB
( als mn ikea Fantast er mee ophoud. (gebruik ik nu als rooster meting (piept als het hoger is dan ingesteld) kan die furna misschien wel een mooie side kick zijn van mn Cookperfect.

(ik hoop eigenlijk dat Cookperfect gewoon een extra type probe maakt die bestaat uit twee losse klassieke punt probes: 1 op t rooster en 1 in t vlees zoals bijv een moinkball (5 zones gaan nu eenmaal niet in een balletje en dan is handmatig even prikken met een pen probe de enige oplossing.)
Dan kan ik gewoon wisselen van probe en niet van meter.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:56
GovertNL schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:33:
Hier vorige week voor de Formule 1 race de Green Egg voor het eerst weer aangeslingerd.

Vorig jaar gekregen van vriendin. Was even vergeten dat er vorig jaar nergens een Grid Lifter te koop was. Deze week gelijk besteld voordat dat weer het geval is.

Bij Beef Exclusief wisten ze op den duur ook niet meer wanneer ze ze zouden krijgen. Maar nu eindelijk zo’n ding in huis. Maakt het een stuk gemakkelijker om hem bij te voeren.

Ik kijk weer gigantisch uit naar bbq sessies met een goed zonnetje!

Ik ben nu nog op zoek naar een goede thermometer. Iemand tips en/of advies?
beste prijs kwaliteit verhouding: Inkbird

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
copykat schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:01:
Cookperfect: the good: 5 zones en omgevings temperatuurmeting redelijk goede app.
the bad: gewoon alleen rooster level meting ( open in een klem en niet in je vlees) vind hij niet leuk.
kan gewoon 300graden hebben maar de zones met de buiten sensor (zit achter op de grip) als die de zelfde temperatuur hebben voor lange tijd gaat hij raar doen. (af en toe) heb al een nieuwe probe gekregen.

inkbirds 2 of 4 simpel en goed. (ik heb de hand probe gekocht, waterdicht en oplaadbaar met usb.)

De Meater, duur maar kan over al voor gebruikt worden ook met een draaiend spit.

"goedkoop":
geen mobiele app en toch remote een beeldscherm:
https://www.bol.com/nl/nl...hJmNcg3sacHUaAgOTEALw_wcB
( als mn ikea Fantast er mee ophoud. (gebruik ik nu als rooster meting (piept als het hoger is dan ingesteld) kan die furna misschien wel een mooie side kick zijn van mn Cookperfect.

(ik hoop eigenlijk dat Cookperfect gewoon een extra type probe maakt die bestaat uit twee losse klassieke punt probes: 1 op t rooster en 1 in t vlees zoals bijv een moinkball (5 zones gaan nu eenmaal niet in een balletje en dan is handmatig even prikken met een pen probe de enige oplossing.)
Dan kan ik gewoon wisselen van probe en niet van meter.)
Bedankt!
Morgen mij is in verdiepen.
Zag bij Amazon al wat Inkbirds in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01
GovertNL schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:33:

Wanneer "voer" je een green egg bij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
barrymossel schreef op zondag 3 april 2022 @ 02:12:
[...]

Wanneer "voer" je een green egg bij dan?
Als ik op de pizzasteen voor een grote groep vrienden pizza sta te bakken moet ik hem toch een keer bijvoeren. Of ik doe wat verkeerds.

Als die dichtblijft kan ik hem uren lang op temperatuur houden. Ben een beginner met een kamado dus misschien speelt dat ook mee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01
GovertNL schreef op zondag 3 april 2022 @ 07:48:
[...]

Als ik op de pizzasteen voor een grote groep vrienden pizza sta te bakken moet ik hem toch een keer bijvoeren. Of ik doe wat verkeerds.

Als die dichtblijft kan ik hem uren lang op temperatuur houden. Ben een beginner met een kamado dus misschien speelt dat ook mee :+
Haha, dat is ook bijna de enige keer waarvan ik begrijp dat je hem bij zou moeten voeren. Ik weet niet hoe groot je groep vrienden is, maar eventueel zou je nog kunnen kijken naar hardere houtskool. Doe je ook wat langer mee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:59
GovertNL schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 23:59:
[...]

Bedankt!
Op Amazon.de nu 89,- ex verzenden voor de meater +

Ff opzoeken op Pepper voor de instructies (mag je hier volgens mij niet naar linken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

GovertNL schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 23:59:
[...]

Bedankt!
Inkbirds zijn altijd goed.
Wat je in je koop argumentatie moet meenemen is welke gerechten wil ik maken en wat vind ik belangrijk in gebruik.
Als voorbeeld mijn cookperfect.( heb ik ervaring mee de andere niet.)
Geen display dus altijd een mobieltje nodig. Bluetooth. Mijn oplossing gewoon een oud mobieltje dedicated voor dat gebruik en als ik die op de WiFi houd kan ik via de cookperfect account cloud op mn eigen mobiel ook meekijken als ik even weg ben. (doe ik bijna nooit maar kan wel.)

De 5 zones zorgen er voor dat je bij grote stukken vlees of vis een nauwkeurigere meting hebt over de staat van je vlees, (hij meet over een groter vlak de garingstaat) en je hebt 2 probes met een eigen omgevingstemp display. Nadeel is zoals ik al zei alleen t puntje er in betekend dat er wat sensoren buiten t vlees zijn wat de software minder fijn vind.
Volgens support zou t niet moeten uitmaken maar met bijv spareribs maken en eentje in de open hete lucht als grid of omgevingsmeter werkt niet vlekkeloos zelfs niet als je een mini deflector maakt van aluminiumfolie. Dat is eigenlijk mn enige minpunt die ik kan verzinnen.

Het feit dat er alleen een connectorunit die je magnetisch op iets kan klikken vind ik eigenlijk niet erg, makkelijk schoon houden en geen risicio dat je schermpje stukgaat of smerig word.

De app vind ik vrij goed en simpel te bedienen. En je heb als je een account maakt een cooking geschiedenis.(kan ik zien op allebei mn mobieltjes) Je kan geloof ik uploaden naar facebook maar ik weiger facebook te hebben. Net gekeken instagram kan ook..

Werking is, kies soort vlees en garings temp met alarms of stel zelf in, duw de probe in je vlees en hij begint. Na een berekening krijg je een verwachte eindtijd die aanpast tijdens de garingsperiode. Handig om in te schatten wanneer je de rest klaar moet hebben.

Ik verwacht dat de inkbirds het zelfde opties heeft alleen geen multizone meting.

Sowieso is het handig om meerdere meters te hebben.
Snelle prik meter, https://www.barbecuexxl.n...draadloze-bbq-thermometer
Waterdicht met magneetje om ergens aan te hangen, backlite dus ook in t donker af te lezen, oplaadbaar.
Voor plain grillen van kippedijen of hamburgers of andere groepen kleinvlees prima.

Ik ben van plan om nog een simpele singlepoint multiprobe te kopen voor spareribs en andere gerechten die niet geschikt zijn voor de multisensorprobe. Noem t luiheid maar t is gewoon handig om even te kijken op een display inplaats van elke keer de dome optillen en te prikken.

Zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sC7SS9KzgigZzwql7jUsJDu1rEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QodcjX5iU3ylnQNtTP5w7zWv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oILCR8cg60D9_cxsLncwzKzGKWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5VtMLhn3MADPsTqHNBW2av6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

voog schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:31:
[...]

Op Amazon.de nu 89,- ex verzenden voor de meater +

Ff opzoeken op Pepper voor de instructies (mag je hier volgens mij niet naar linken)
Dank voor de tip, ik ga er een bestellen. Als je de directe link naar de Meater+ bij Amazon.de volgt, kun je daar het vinkje bij de 20% couponcode zetten. De korting wordt dan bij het afrekenen toegepast.

Wel even oppassen als je andere producten wilt meebestellen, want de verzendkosten van € 3,49 zijn alleen van toepassing op de Meater+. Als je andere Amazon-producten toevoegt, wordt daarvoor opnieuw € 3,49 aan verzendkosten in rekening gebracht. Effectief kost de Meater+ daardoor € 92,16 inclusief verzending, ongeacht wat je er verder nog bij bestelt.

[ Voor 26% gewijzigd door Tomatoman op 03-04-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
Tomatoman schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:12:
[...]

Dank voor de tip, ik ga er een bestellen. Als je de directe link naar de Meater + bij Amazon.de volgt, kun je daar het vinkje bij de 20% couponcode zetten. De korting wordt dan bij het afrekenen toegepast.
Ik lees alleen de nodige slechte recensies over de meater plus op Amazon. En dat de maker ook slecht bereikbaar is bij problemen.

De INKBIRD IBT-4XC lijkt mij na een eerste informerende zoektocht wel een degelijk ding!
barrymossel schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:01:
[...]

Haha, dat is ook bijna de enige keer waarvan ik begrijp dat je hem bij zou moeten voeren. Ik weet niet hoe groot je groep vrienden is, maar eventueel zou je nog kunnen kijken naar hardere houtskool. Doe je ook wat langer mee...
Gelukkig nu voel ik mij iets minder noob :+
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

GovertNL schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:36:
[...]

Ik lees alleen de nodige slechte recensies over de meater plus op Amazon. En dat de maker ook slecht bereikbaar is bij problemen.
Mijn grootste bezwaar van de meater+ is de pen/probe heeft een accu die niet te vervangen is. Accu slecht of stuk is probe weggooien. En probes aan een draadje zijn vaak een stuk goedkoper om te vervangen als ze defect raken. Dus als je geen draaiend spit gebruikt is zijn enige echte unieke voordeel geen meedingende eigenschap meer.
De INKBIRD IBT-4XC lijkt mij na een eerste informerende zoektocht wel een degelijk ding!
Zeker een goed ding, robuust en makkelijk in bediening.
Mooie deal met die prijs.
[...]

Gelukkig nu voel ik mij iets minder noob :+
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

barrymossel schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:01:
[...]

Ik vul de mijn echt nooit bij tijdens een garing, ook niet bij de paar keer dat ik pizza op de kamado maakte. Niet bij ribs, niet bij briskets. Goed het gebeurt wel eens als ik de boel gewoon aansteek zonder bij te vullen omdat ik lui ben en dan halverwege toch een beetje brandstof toevoeg. Dat is user failure.

Gewoon een nette hoeveelheid onderin leggen en gaan. Een kamado is best zuinig, ik ben van de zachtere houtskool en ook dat gaat prima.

@GovertNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

GovertNL schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:36:
[...]

[...]
Over Inkbird stonden een week geleden in dit topic nou juist allerlei berichten dat de bijbehorende app compleet ruk is. Meater heeft dat beter voor elkaar.

offtopic:
Wat ik bij veel Bluetooth apparaten heb gemerkt is dat het niet lukt om ze te pairen als er andere Bluetooth apparaten heel dichtbij zijn. De oplossing is om het apparaat een paar meter te verplaatsen en dan het pairen opnieuw te proberen, meestal lukt het dan wel. Het zou me niets verbazen als dat de oplossing is als het niet lukt om een willekeurige Bluetooth thermometer te pairen met een smartphone.

Verder valt me bij diverse recensies op Amazon op dat de klager het gewoon niet heeft begrepen. Er geeft bijvoorbeeld iemand een beoordeling van 1 ster, omdat de draadloze probe geen verbinding opbouwt als hij in een gietijzeren pan wordt gebruikt :D. Of iemand die klaagt dat de thermometer te duur is, want Aldi biedt een ander product voor minder geld aan. Of iemand die klaagt dat het Bluetooth signaal minder dan 50 meter is als er een paar muren tussen zitten :'). Daarmee blijven er steeds nog best veel slechte recensies over die wél goed onderbouwd lijken, maar het plaatst tenminste een deel van de 3% aan recensies met 1 ster in een ander daglicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Tomatoman was die poster die zijn eigen app gemaakt had niet compatible met de inkbirds?
Misschien is dan dat probleem opgelost. Van wat ik zag dat hij poste was zag die app er goed uit.

De meater heeft voorzover ik er over gelezen heb toen ik mijne moest kiezen inderdaad een goede interface en degelijke app. Wat natuurlijk ook wel moet want je hebt geen enkele andere uitlezing van de sensor net als bij mijn cookperfect. Waren ongeveer even duur, meater was iets duurder toen geloof ik.

Wat ik al eerder schreef,er is geen ultieme ideale allround thermometer unit.
Ook de meater is multizone en dus ongeschikt voor kleinere stukken vlees of deegwaren of groente.
Je kan met een 4 single sensor probe natuurlijk 3 probes in 1 stukvlees op verschillende dieptes duwen en eentje op t rooster leggen om multipoint te simuleren maar ik weet niet of je dan een gemiddelde kern temp ook kan uitlezen dus dan is de multisensorprobe weer in het voordeel.

Ik kom eigenlijk op 3 verschillende meters als je de hele range van bbq mogelijkheden wilt coveren.
- Multisensor probe meting voor grote stukken vlees die je slow cooking en misschien reverse seared.
- Een "simpele" singlesensor probe voor simpele stukjes vlees die je toch op afstand in de gaten wilt houden.
Of spareribs, ik leg er altijd eentje tussen de ribs om de omgevings temp direct naast de ribs te zien want dat is je marker voor de volgende stap als de direct omgeving 80 90 graden is zal t vlees dat ook wel zijn.( mijn ikea ding laat dat mooi zien de oplopende omgevings temp tijdens de eerste fase) en gebruik de dome temp als 110-140graden meting, nu moet ik dus naar mn kamado toe lopen om dit te checken geen remote display. Dus zo'n simpele 2 of 4 probe ding is dan handiger.
- en zo'n hand probe die je even in je gerecht prikt om instand uitlezing te hebben. Ook handig in je keuken in de vleespan. Kijken of je gehaktbal al klaar is bijvoorbeeld 😉

De kamado dome meter is eigenlijk meer een indicatie meter. Hij meet de langs komende lucht. En de recirculerende warmelucht als je de kamado flink geknepen hebt in de topvent wat meer iets zegt over de temperatuur in de dome en niet op rooster niveau waar je vlees ligt en dat is eigenlijk belangrijker.

En als je helemaal gecovered wilt zijn een IR gun om je gietijzeren pan temp te meten voordat je je gerecht er in doet. 😎

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Technofreakz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ok9yt0SbCIOSEWWb37mQvBMrfpA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6uhTdQZDiircJlp5LfAIFRX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCWjH0O2hKTDzMqnOlupkLSVaBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CnJgwm5YBcaFYVVEVQlWVzpx.jpg?f=fotoalbum_large

Was toch een erg geslaagde eerste sessie op de weber smokefire.

De Boston butt was rond 21.30 gereed en toen nog een uur laten rusten.

Vanmorgen alle pulled pork in porties gevacumeerd

Nu de vriezer weer met ruim 6kg pp gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:37
De thermometer van mijn Kamado Joe Classic I is kapot.
Iemand ervaring met een goede vervanger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tomatoman schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:18:
[...]

Over Inkbird stonden een week geleden in dit topic nou juist allerlei berichten dat de bijbehorende app compleet ruk is. Meater heeft dat beter voor elkaar.

offtopic:
Wat ik bij veel Bluetooth apparaten heb gemerkt is dat het niet lukt om ze te pairen als er andere Bluetooth apparaten heel dichtbij zijn. De oplossing is om het apparaat een paar meter te verplaatsen en dan het pairen opnieuw te proberen, meestal lukt het dan wel. Het zou me niets verbazen als dat de oplossing is als het niet lukt om een willekeurige Bluetooth thermometer te pairen met een smartphone.

Verder valt me bij diverse recensies op Amazon op dat de klager het gewoon niet heeft begrepen. Er geeft bijvoorbeeld iemand een beoordeling van 1 ster, omdat de draadloze probe geen verbinding opbouwt als hij in een gietijzeren pan wordt gebruikt :D. Of iemand die klaagt dat de thermometer te duur is, want Aldi biedt een ander product voor minder geld aan. Of iemand die klaagt dat het Bluetooth signaal minder dan 50 meter is als er een paar muren tussen zitten :'). Daarmee blijven er steeds nog best veel slechte recensies over die wél goed onderbouwd lijken, maar het plaatst tenminste een deel van de 3% aan recensies met 1 ster in een ander daglicht.
De inktbird app is niet heel best nee. ALs hij het doet doet hij het, maar soms moet je handmatig refreshen.Of in/uitloggen.
Ook berg andere knopjes ed voor andere systemen (domotica-achtig) die ik niet thuis kan brengen.

Overigens hulde aan thermapen: ik heb het batterijvakje van mijn thermapen gesloopt (het nokje dat het dekseltje vasthoudt is afgebroken). Een lief mailtje en ik heb een nieuw dekseltje voor nop in de bus. Puike service, dat zie ik die Chinezen iets minder snel doen :).

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 03-04-2022 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Hier dankzij jullie ook de Meater besteld. Handig icm spit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:56
Boudewijn schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:34:
[...]

De inktbird app is niet heel best nee. ALs hij het doet doet hij het, maar soms moet je handmatig refreshen.Of in/uitloggen.
Ook berg andere knopjes ed voor andere systemen (domotica-achtig) die ik niet thuis kan brengen.

Overigens hulde aan thermapen: ik heb het batterijvakje van mijn thermapen gesloopt (het nokje dat het dekseltje vasthoudt is afgebroken). Een lief mailtje en ik heb een nieuw dekseltje voor nop in de bus. Puike service, dat zie ik die Chinezen iets minder snel doen :).
klopt, de Inkbird IHT-1p thermapen kloon heeft gewoon een USB aansluiting >:)

(doch evengoed inderdaad goede service om het zo op te sturen)

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 03-04-2022 15:56 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dacht ga eens kijken of ik wat reviews kan vinden over die Furna anders dan de bolspammers.
Nou dat was een nul hits. 😬

Dusssss even kijken of alie ze heeft liggen 😁
In iedergeval meer details over de specs en verrassend duurder....

De andere webdumpgrootgrutter
Juist ook daar.
Dus geen blauwe tand of wifi maar plain good old radiografisch. (hopen dat je buren er ook niet 1 heeft dus. 😋)

En nog eentje uit china

Wat me aanspreekt is dat je geen mobiel nodig hebt en toch remote kunt kijken naar de actuele temp.
Zien er uit of ze tegen een stootje kunnen en zien er uit als erg simpel in te stellen voor simpele bakmomenten.
Als ikea fantast vervanger best interessant , goedkope mobiel app 2 probe meters zijn overig algemeen nog al eh ruk kwa app. Dan is een ontvanger zenderpakket beter.

Edit 2: Er zijn eigelijk verdacht weinig apploze, geen mobiel nodig, draadloze bbq thermometers.
Deze is ook ThermoPro TP20C te vinden op de Amaz... En nog wat naam variaties op de bovenstaande.
Inkbird heeft er eentje. Maar die is 2x zo duur.

Krijg de neiging mn kerstbon te spenderen bij bol gewoon om te zien of wat is.
Paar oplaadbare penlites er in en klaar. Handig voor meenemen op vakantie of bij simpele bbq momenten waar de app gebonden cookperfect een beetje overkill is.
.

[ Voor 24% gewijzigd door copykat op 03-04-2022 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond

Even hier op terugkomen: gister in Nunspeet bij rookoven.com geweest. Daar in de winkel even de monolighter en een no-name (staat niet op hun site) bekeken. Die no-name zag er helemaal hetzelfde als de monolighter uit, maar dan niet zwart en 2m ipv 3m snoer. Scheelde wel 3 tientjes, dus lekker de no-name meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 09:25
ThijsM schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:30:
De thermometer van mijn Kamado Joe Classic I is kapot.
Iemand ervaring met een goede vervanger?
Ik kan je geen vervanger aanraden maar Noskos heeft er ooit een flimpje van gemaakt waar hij erachter kwam dat die van de Kettle Joe niet instelbaar is
YouTube: Kettle Joe thermometer afstellen, of toch niet?

Dus tip, let er iig op dat je hem kan instellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:21
copykat schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:59:
De kamado dome meter is eigenlijk meer een indicatie meter. Hij meet de langs komende lucht. En de recirculerende warmelucht als je de kamado flink geknepen hebt in de topvent wat meer iets zegt over de temperatuur in de dome en niet op rooster niveau waar je vlees ligt en dat is eigenlijk belangrijker.
Maar de betere meters kan je bijstellen. Je kan dan bijvoorbeeld meten wat de temperatuur op het rooster is, kijken wat de dome-meter aangeeft en deze bijstellen zodat de dome-meter veel beter weergeeft wat de temperatuur op het rooster zal zijn. Mijn Kettle Joe is bijvoorbeeld niet instelbaar, maar de meeste andere Kamado Joe thermometers wel.
Edit:
Togi schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:29:
[...]

Ik kan je geen vervanger aanraden maar Noskos heeft er ooit een flimpje van gemaakt waar hij erachter kwam dat die van de Kettle Joe niet instelbaar is
YouTube: Kettle Joe thermometer afstellen, of toch niet?

Dus tip, let er iig op dat je hem kan instellen
Dat dus :P

[ Voor 23% gewijzigd door Luuk1983 op 04-04-2022 10:31 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:23
Ik heb een easyBBQ thermometer, helemaal niet zo fancy, maar doet gewoon wat het moet doen ;) (en heel zuinig op batterijen!)
Daarnaast nog een Thermapen in gebruik :)

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 04-04-2022 11:07 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08 09:45
Van het weekend voor het eerst de DoJoe kunnen gebruiken :9

Werkt top, maar gaat wel as een malle door het houtskool heen. Ik had er 3/4 basket aan Bastard Black Wattle in zitten, maar tegen de tijd dat de eerste pizza er op ging was dat al weg gebrand en moest ik bijvullen. Daarna wel gewoon lang genoeg gebrand gelukkig, tussen de pizzas door de onderste schuif dichter helpt.

Wellicht is ander houtskool beter geschikt hiervoor, en zo ja, wat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmZBJhvmiwqoaJi6-gxdvK_YdzQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBm8JtS42x3gJ6W48KgVOo6V.jpg?f=fotoalbum_large
Dit was de eerste die lukte ;)

En dan nog iets, hoe bewaren we deze grotere accessoires? Ik heb geen groot meubel om hem in op te bergen, dus heb hem er nu gewoon opgelaten. Ergens zit dat me niet zo lekker ivm de grote opening en de kans op inregenen; of stel ik me nu aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Martinusz schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:07:
Ik heb een easyBBQ thermometer, helemaal niet zo fancy, maar doet gewoon wat het moet doen ;) (en heel zuinig op batterijen!)
Daarnaast nog een Thermapen in gebruik :)
Hoe is de mobiele app?
Wat me met die ontvanger zender combi aanstond was geen tweede app op mn bbqmobiel en een redelijk bereik wat met bluetooth vaak iets lastiger is. Zeker met de goedkopere meters.

Baal wel dat Cookperfect niet gewoon een optionele singlepoint probe heeft gemaakt die in de zelfde mainunit past als hun multipoint probes.
Zo moeilijk moet t niet zijn, connector en 2 draden met een probe er aan verbonden klaar.
1 voor ambient en 1 voor vlees.

@Luuk1983 klopt maar de meting is zo afhankelijk van de luchtstroom langs de probe dat het best een paar graden kan afwijken.
Ik vertrouw liever een lokale probe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:23
copykat schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:16:
[...]

Hoe is de mobiele app?
Wat me met die ontvanger zender combi aanstond was geen tweede app op mn bbqmobiel en een redelijk bereik wat met bluetooth vaak iets lastiger is. Zeker met de goedkopere meters.

Baal wel dat Cookperfect niet gewoon een optionele singlepoint probe heeft gemaakt die in de zelfde mainunit past als hun multipoint probes.
Zo moeilijk moet t niet zijn, connector en 2 draden met een probe er aan verbonden klaar.
1 voor ambient en 1 voor vlees.

@Luuk1983 klopt maar de meting is zo afhankelijk van de luchtstroom langs de probe dat het best een paar graden kan afwijken.
Ik vertrouw liever een lokale probe.
Mobiele app is vrij standaard, volgens mij dezelfde look die bij meer thermometers terugkomt, zie app store.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
Martinusz schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:59:
[...]

Mobiele app is vrij standaard, volgens mij dezelfde look die bij meer thermometers terugkomt, zie app store.
Dat is inderdaad exact de BBQ Go app van Inkbird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Rmanen schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:36:

Werkt top, maar gaat wel as een malle door het houtskool heen. Ik had er 3/4 basket aan Bastard Black Wattle in zitten, maar tegen de tijd dat de eerste pizza er op ging was dat al weg gebrand en moest ik bijvullen. Daarna wel gewoon lang genoeg gebrand gelukkig, tussen de pizzas door de onderste schuif dichter helpt.

[Afbeelding]

En dan nog iets, hoe bewaren we deze grotere accessoires? Ik heb geen groot meubel om hem in op te bergen, dus heb hem er nu gewoon opgelaten. Ergens zit dat me niet zo lekker ivm de grote opening en de kans op inregenen; of stel ik me nu aan?
Volgens mij is dat deels gewoon hoe het werkt. Ik gebruik Black Ranch marabu houtskool en met pizza ging dat gewoon gigantisch hard. Duurt ook wel even voor je 300+ aantikt. Misschien niet de meest populaire opmerking hier, maar ik heb er een Ooni bij naast gekocht voor het pizza bakken.

Ik ben sinds een week of 8 op dieet, merk wel dat het BBQ'en wat lastiger is :+ Maar eens rondstruinen voor lekkere én gezonde recepten, zonder weer te belanden op de standaard biefstuk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

@NoepZor Met bbq kun je prima gezonde dingen maken. Blijf alleen weg bij sausjes en dingen als pulled pork, speklappen en allerlei dubieuze combinaties/halffabrikaten

Paar prima gezonde suggesties:

- brisket
- bavette
- kipsate. En dan indische stijl, dus lekker kruiden maar geen bruine mayonaise (merknaam: wijko) erop
- vis
- groenten
- garnalen
- met tempeh/tofu kan vast ook van alles, maar niet mijn expertise :+

En ja let op hoeveelheden... Dat is wat vaak fout gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wufYc0sPybtylMhTJ3-a35rbkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QiLncIcHNhT62m1WbMKM6K3w.jpg?f=fotoalbum_large
Dit was twee dagen de aanblik van mijn kamado. Prima gezond :)

[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 04-04-2022 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Vaak is inderdaad de hoeveelheid/soort vlees en/of de marinade/saus het probleem. Binnenkort sowieso een keer weer asperges op de grill gooien, dat is vorig jaar erg goed bevallen. Met wat pezo en balsamico en ietsjes gerapste ( :+ ) kaas. Maarja daar is biefstuk weer lekker bij :)

In de categorie vis/garnalen heb ik nog een voorraadje langoustines, die ook maar eens opmaken. Scheelt weer wat ruimte in de vriezer. (en er liggen nog 2 eisbeinen.... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 15:17

Maximus

There is no substitute

Rmanen schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:36:

[Afbeelding]

Gebruik bij de BGE altijd de pizza steen met de dome dicht. Opening aan de bovenkant en schuif wel vol open. En ja, bij een BGE voorverwarmen, pizza's bakken en dat constant op 300 graden ... dat wil wel verbruiken. Part of the job.

Houtskool gebruik ik deze voor https://houtskool.nl/prod...0oi40IneH7CBoCZv0QAvD_BwE
Boudewijn schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:28:
@NoepZor
- kipsate. En dan indische stijl, dus lekker kruiden maar geen bruine mayonaise (merknaam: wijko) erop
Bruine mayonaise :D _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Maximus op 04-04-2022 17:37 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Rmanen schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:19:
[...]

Dat is inderdaad exact de BBQ Go app van Inkbird.
Was dat nu net de gene die als "buggy" werd omschreven hierboven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@NoepZor
Ik probeer altijd de groente ook te bereiden op de bbq heb je ook t gevoel lekker bezig te zijn maar toch gezond. ( veel groente zijn redelijk snel klaar dus tijdens de inpakken en rusten tijd kan t al gegrild zijn.)
Bietenburger, gevulde paprika, gegrilde courgette, gegrilde bloemkool, winterpeen en uien, gewokte stukjes paprika met ui en snijbonen in peper olijf olie.
Patat aardappelen uit de airfyer.
En inderdaad alleen functionele sausen toevoegen, zoals bbq saus met aflakken en rubs.
Ik probeer vaak ook iets minder suiker in een rub te doen als t recept aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Tot 50 euro kom je of op de amazone aanbieding
X2
Of de IBT 4xc 49,95.
Beide simpel screen en een app.

Of de thermo pro tp 25
Oplaadbaar en standalone te gebruiken met 4 probes. En je mobiel.

En als je mobiel loos wilt
De thermo pro tp20c

Of die chinese versie 10tje goedkoper.

Die hierboven beschreven easybbq, ook mobiel gestuurd.

Als je geen grafiekje hoeft te hebben om te zien hoe de boel in de tijd is gegaan kwa temperatuur dan is mobielloos en toch remote misschien best interessant.
En dan is 53 of 39 nog best iets om over na te denken.

Van de oplaadbare is of waterbestendig inkbird of een beter scherm met vier afleesbare temps zonder rotatie, thermopro tp25.
Of deze aidmax
Wel even 2 extra probes bijkopen.

Wil je onder 25 euro blijven kom je op die echte chinese meuk als een voet waar de probes in gestoken worden met een draagbare controlschermpje.(of die je gelukkig maken? :S )

Als sidekick voor mijn Cookperfect is eenvoud (niet perse een app geopend op je mobiel) en niet te duur toch wel een belangrijk punt.
Minimaal 2 probes, 1 op je rooster en 1 tussen je ribs of in je bak met kipbouten of oerhammetjes oud.
Of toch vier om elke oerhammetje te meten.

Keuzes om 50euro bol.com op te maken......😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@copykat dit zal binnenkort wel weer op voorraad komen, als we dichter bij het seizoen komen:
https://www.lidl.nl/p/gri...bq-thermometer/p100324849

2 verschillende varianten, 1 met bluetooth (en een app), met 2 probes. 1 draadloos, lijkt op die Chinese dingen, ook met 2 probes. Beide 17,99.

Heb het zelf niet, maar volgens mij hebben mensen in dit topic deze dingen vorig jaar gekocht.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dan valt die chinees van 39,95 vermoedelijk af :)
Als je dan toch gaat voor simpel is dit inderdaad beter. Halve prijs. Als t niks blijkt te zijn met dat bedrag geen man overboord.

Voor de meater fans Cookperfect heeft nu ook een draadloze pen meter. Set van 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
copykat schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:10:
[...]

Was dat nu net de gene die als "buggy" werd omschreven hierboven?
Ja dat geloof ik wel; bij mij laat hij vaak de verbinding wegvallen, en dan is ook meteen je hele grafiek weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb een maand geleden deze thermometer gekocht, volgens mij voor 27 euro:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

Is een combinatie van een prikpen en een bluetooth thermometer. Er zitten 2 probes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
copykat schreef op maandag 4 april 2022 @ 23:55:

Voor de meater fans Cookperfect heeft nu ook een draadloze pen meter. Set van 2.
Ik lees hierover alleen maar slechte reviews en kwam zelfs een site tegen waar werd gezegd dat die uit de verkoop is gehaald omdat Cookperfect niet de kwaliteit kan garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Stefmeister8 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:23:
[...]

Ik lees hierover alleen maar slechte reviews en kwam zelfs een site tegen waar werd gezegd dat die uit de verkoop is gehaald omdat Cookperfect niet de kwaliteit kan garanderen.
inderdaad je hebt gelijk
beetje stom/ ondoordacht om dan te vroeg te introduceren bij de klant. Beter hadden ze een paar setjes kunnen verloten in de comfort app en wat erkende reviewers opsturen om zo te zien of ze al bug vrij zijn.
(ik had niet onderzocht op reviews want ik zocht wat anders)

De comfort is op mijn ene grief na een toppertje. (ok ik gebruik een mobiel die alleen voor thuis gebruik als yatze remote en als BBQ scherm en zo gebruikt word.)
werkt vrij simpel en probleemloos.

[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 05-04-2022 19:28 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ozzie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bykxijgfhtReITKDZWD25DI77lY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZLIOYVRWyCduAXk3HGiR1We.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn buitenkeuken is weer een stukje verder :)

Gisteren granieten blad via marktplaats opgehaald. Je verwacht dat het zwaar is, maar het is toch nog zwaarder dan dat. Lukte gelukkig wel met 2 man.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Ozzie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:17:
[Afbeelding]

Gisteren granieten blad via marktplaats opgehaald. Je verwacht dat het zwaar is, maar het is toch nog zwaarder dan dat. Lukte gelukkig wel met 2 man.
Mooi gedaan en een toffe “oven” ook. Heb je daar wat meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:24
Ozzie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:17:
[Afbeelding]

Heeft die (pizza)oven nou geen schoorsteen/rookkanaal? Wat heeft dit voor invloed op de trek en sta je zelf dan niet gigantisch in de rook?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ozzie
Beun schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:02:
[...]

Mooi gedaan en een toffe “oven” ook. Heb je daar wat meer informatie over?
Ik heb er weleens wat over gepost in het pizza topic. Het is een klei oven gemaakt van klei grond. Het is eigenlijk redelijk simpel om te maken. Met gewoon zand maak je de vorm van de pizza oven als een grote hoop, dit schep je later weg dus de vorm die je maakt is de binnenkant van de pizza oven. Daarna bekleed je die zand-mal met natte kranten en vervolgens kan je met kleigrond vermengd met zand en hooi de hele vorm bekleden met een dikke laag klei. Als jet het daarna een week of twee laat drogen kan je het zand eruit scheppen en heb je een pizza oven. De vloer is gemaakt van hitte bestendige stenen.
Waar die op staat is gemaakt van gratis bakstenen, via marktplaats afhalen. De hele oven heeft met denk 50 euro gekost en dat is opgegaan aan hittebestendige stenen en een zak cement.
Anton2610 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:13:
[...]

Heeft die (pizza)oven nou geen schoorsteen/rookkanaal? Wat heeft dit voor invloed op de trek en sta je zelf dan niet gigantisch in de rook?
Nee dat heeft die niet. In principe is dat niet perse nodig. Door de vorm van de oven stroomt de lucht er op zo'n manier doorheen dat onderin de opening lucht word aangezogen en bovenin de opening hete lucht/rook uitkomt. Als je een goed vuurtje heb, genoeg zuurstof en brandstof, dan komt er eigenlijk amper rook vanaf. Dus zelf heb je er geen last van.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:28
Hier staat de bastard weer aan voor een verjaardagsportie Pulled pork.
Hopelijk rond 18 uur lekker op een broodje voor iedereen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KtKDct4utfnxexFcBuYo2tzB0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2oJJZuRn4RSvW24iDrP1wI31.jpg?f=fotoalbum_large
2,5 kg Procureur met porkpowder rub.

[ Voor 61% gewijzigd door DaWayne op 09-04-2022 07:37 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 19:26
Vandaag mijn nieuwe barbeque meubel zo goed als afgerond. Alleen nog lades maken voor in het kastje en uiteraard een bieropener :).

Met dank aan @grote_oever voor het doorsturen van de bouwtekeningen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxLNZSWgFlbn9bzPeoE2kt6q01g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1i5DcRxQ49jKo4NAzKnDqLqX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:26
haborym schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:30:
Vandaag mijn nieuwe barbeque meubel zo goed als afgerond. Alleen nog lades maken voor in het kastje en uiteraard een bieropener :).

Met dank aan @grote_oever voor het doorsturen van de bouwtekeningen :)
[Afbeelding]
Die komt inderdaad bekend voor! Mooi gelukt. Ik heb er veel plezier mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWayne
DaWayne schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 07:35:
Hier staat de bastard weer aan voor een verjaardagsportie Pulled pork.
Hopelijk rond 18 uur lekker op een broodje voor iedereen.[Afbeelding]
2,5 kg Procureur met porkpowder rub.
Eerste keer met dit soort weer dat hij aanstaat. De hagel (zo groot als knikkers) valt hier uit de lucht, de waterdamp stijgt op van de deksel van de bastard.
Temperatuur blijft wel op peil, met de heftige windvlagen wil hij af en toe zelfs wat teveel omhoog gaan. We zitten bijna aan de 5 uur. Dan ga ik hem conform het wedstrijdrecept van Noskos insmeren met glaze op basis van bbq saus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 15:17

Maximus

There is no substitute

DaWayne schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:39:
[...]

Eerste keer met dit soort weer dat hij aanstaat. De hagel (zo groot als knikkers) valt hier uit de lucht, de waterdamp stijgt op van de deksel van de bastard.
Temperatuur blijft wel op peil, met de heftige windvlagen wil hij af en toe zelfs wat teveel omhoog gaan. We zitten bijna aan de 5 uur. Dan ga ik hem conform het wedstrijdrecept van Noskos insmeren met glaze op basis van bbq saus.
Eindresultaat was zoals gewenst? Vond zelf pulled pork maken altijd fijn, gewoon rustig aan zetten, beetje in de gaten houden en 't eindresultaat mag er zijn!

PhD i.o.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaWayne
Maximus schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:42:
[...]

Eindresultaat was zoals gewenst? Vond zelf pulled pork maken altijd fijn, gewoon rustig aan zetten, beetje in de gaten houden en 't eindresultaat mag er zijn!
Yep, rond 19 uur was het klaar. Vrij weinig vocht opgevangen, dus wat meer bbq-saus gebruikt.
Was al op voordat ik eraan dacht een foto van het eindresultaat te maken :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
DaWayne schreef op zondag 10 april 2022 @ 06:56:
[...]

Yep, rond 19 uur was het klaar. Vrij weinig vocht opgevangen, dus wat meer bbq-saus gebruikt.
Was al op voordat ik eraan dacht een foto van het eindresultaat te maken :9B
Dat heb ik nou ook altijd :) druk foto's maken als het op de gril ligt maar als het klaar is denk ik alleen nog aan opeten :D

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09 21:02

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nDemP44d48NRaJghWX0BRpqhBo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mymtNwtVBs9rdblqhdZvCDle.jpg?f=fotoalbum_large

Uuuuh, lokale valkje Sperwer wilde ook gebruik maken van mijn kleinste barbecue... Hij zat er zelfs nog op toen ik mijn gordijnen opende.
Pagina: 1 ... 198 ... 345 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism