Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 197 ... 333 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Flipmo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:04:
Heb ook de inkbird ibbq-4bw, erg fijn ding. Haalt wat prekz al zegt de 16 uur makkelijk.
En is daarbij ook op te laden tijdens gebruik.

Voordeel van wifi is dat je rustig even van huis kan gaan en zo de temperatuur nog in de gaten kan houden :)
+1

Ik heb een BT Inkbird met 2 prongs gehad en die werkte prima, ook uren lang.. maar enige nadeel was dat je je telefoon in BT bereik van de thermometer moet houden..
Nu heb ik een inkbird ibbq-4bw en die is perfect.. charge doet het lang, verbind zelf via wifi dus overal ter wereld kan ik in theory de boel in de gaten houden..

De INKBIRD IBT-2X ligt eigenlijk stof te happen dus voor een schappelijk bedrag mag je die wel overnemen als je iets goedkoops zoekt.. maar de https://inkbird.com/products/ibbq-4t is degene die ik iedereen zou aanraden..
Wat trouwens ook makkelijk is, is dat er een magneet in de base zit, dus je kan hem aan je BBQ meubel 'plakken'

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:09
De Inkbird apps zijn wel echt de grootste bagger ooit. De wifi app update slecht en ze klappen er regelmatig uit. Echt te beroerd voor woorden. Met de wifi app heb ik nog meer problemen dan met de bt app. Zo blijft ie bijvoorbeeld doorpiepen als je de alarm notificatie uitzet. Ik moet dan de gehele app killen, anders blijft ie doorgaan... 8)7
De wifi Inkbird heb ik nu aan Home Assistant gekoppeld en dat werkt prima. De BT variant is doable met de originele app, maar die heb ik ook regelmatig vervloekt.

[ Voor 16% gewijzigd door barrymossel op 24-03-2022 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:16

Tomatoman

Fulltime prutser

En hoe goed vinden jullie de Meater software?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:56

franssie

Save the albatross

@barrymossel grappig, ik heb met de BT versie juist continue problemen en met de 4wifi niet. Maar ik vermoed dat dat aan mij telefoon te verwijten valt (BT energie beheer oud).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

franssie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:30:
@barrymossel grappig, ik heb met de BT versie juist continue problemen en met de 4wifi niet. Maar ik vermoed dat dat aan mij telefoon te verwijten valt (BT energie beheer oud).
Dat heb ik ook..
Maar de alarms uitzetten is soms wel een dingetje dat ben ik wel met hem eens..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:56

franssie

Save the albatross

@ToolkiT Ja dta met die alarms is inderdaad niet altijd lekker synchroon.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 13-06 22:58
Tomatoman schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:29:
Ik heb een Meater en een Inkbird en de Meater-app is wel echt een heel stuk beter. Bovendien voorspelt die wanneer je vlees klaar is en dat werkt best aardig.

De Inkbird die ik heb (bluetooth-only) werkt ook prima hoor, maar de app is gewoon wat brakker. Duidelijk door wat chinezen gemaakt. Bovendien is het een hele zoektocht voordat je in de appstore heb gevonden welke van de 5-6 inkbird apps je nou nodig heb.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Set and forget totdat het alarm afgaat. Met de Meater Cloud is het geweldig icm een oude tablet of phone om de bluetooth only versies toch mobiel te maken.

Ik begin steeds meer een schijthekel aan mijn inkbird te krijgen.
Of de app die weer uitlogt en je weer moet inloggen (en natuurlijk wachtwoord vergeten).
Of de sensoren die nu toch wel versleten beginnen te worden...
Het is zelfs zo erg dat ik mijn oude GrillEye (BT only met een nog ergere app) vanonder het stof heb getrokken omdat die nog nieuwe sensoren had.

* Chevy454 heeft een rondje sensor calibratie staan...

[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 24-03-2022 13:17 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:27
Beste meatlovers.

Als jullie de keuze hadden uit een

https://www.bbqkopen.nl/p...bc6QyNJx6jGQaAiytEALw_wcB

Of

https://houtpellets-onlin...bb4T5_aTQyjwaAjR5EALw_wcB

Welke zouden jullie doen? Zelf neig ik naar de weber omdat die hogere temperaturen haalt. Maar daar zijn ook weer slechte reviews over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Technofreakz schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:01:
Beste meatlovers.

Als jullie de keuze hadden uit een

https://www.bbqkopen.nl/p...bc6QyNJx6jGQaAiytEALw_wcB

Of

https://houtpellets-onlin...bb4T5_aTQyjwaAjR5EALw_wcB

Welke zouden jullie doen? Zelf neig ik naar de weber omdat die hogere temperaturen haalt. Maar daar zijn ook weer slechte reviews over te vinden.
Ik heb de Traeger, maar dan een maatje groter, en daar ben ik heel erg tevreden over. De Weber nog nooit in het echt gezien. De Traeger kan wel lagere temps, namelijk vanaf 75 graden ipv 95 bij de Weber. Maar de Weber kan weer iets hoger inderdaad. Het ligt er een beetje aan hoe je hem gebruikt maar ik vind 250 graden hoog genoeg in ieder geval. Zeker in combinatie met Grillgrates geeft dat voldoende 'searing'.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28
Ik vind de meater echt een top product. Het klopt allemaal gewoon. Enige mogelijke nadeel van het product is de dikte van de probes, maar dat snap ik ook wel.

[ Voor 41% gewijzigd door 418O2 op 25-03-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 19:33
Ik wilde vandaag gaan bbqen, maar merkte net op dat iemand de luchtrooster van m'n Weber open had gezet. Bbq zit dus helemaal onder de schimmel.
Dit krijg ik wel schoon, even van te voren flink stoken en alles gaat wel dood.
Maar m'n rooster zit nu ook onder de roest. Ik wil deze dus vervangen en kwam het volgende tegen:
https://www.vuurenrook.nl...set-voor-57-cm-kogel.html

Is dit een aanrader? Prijzig, maar gietijzer is altijd wel goed volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:30
Ideaal icm meaterblock altijd verbinding en updates werken ook vlekkeloos.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ruk :P

Maar ik heb dan ook een redelijk aversie tegen voor elke scheet weer een app met account moeten installeren.
Ik snap dat hele groepen BBQers het een walhalla vinden dat een app verteld hoe lang je vlees erover gaat doen, maar ik hoef al die extra dingen niet.
Het enige wat ik wil weten is wat de temperatuur is en daar een kek grafiekje van inzien.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:30
@Koffie als je alle meldingen uitzet kan je ook enkel de grafieken gebruiken 😉
En zelfbouw HeaterMeter kan je het ook makkelijk realiseren.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Technofreakz schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:01:
De smokefire heeft dan ook wat problemen. Maar alvorens je ook naar een pellet bbq kijkt: waarom juist een pellet bbq?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:18
Russel88 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:41:
Ik wilde vandaag gaan bbqen, maar merkte net op dat iemand de luchtrooster van m'n Weber open had gezet. Bbq zit dus helemaal onder de schimmel.
Dit krijg ik wel schoon, even van te voren flink stoken en alles gaat wel dood.
Maar m'n rooster zit nu ook onder de roest. Ik wil deze dus vervangen en kwam het volgende tegen:
https://www.vuurenrook.nl...set-voor-57-cm-kogel.html

Is dit een aanrader? Prijzig, maar gietijzer is altijd wel goed volgens mij.
Weet niet hoe erg je rooster er aan toe is maar ik zou hem ook meestoken, borstelen en seasonen. Zijn vast filmpjes van op Youtube te vinden en dan kan je ook de inschatting maken of jouw rooster er net zo erg aan toe is dus of het wel of niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
Chevy454 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:06:
[...]

De smokefire heeft dan ook wat problemen. Maar alvorens je ook naar een pellet bbq kijkt: waarom juist een pellet bbq?
Omdat ik steeds minder tijd krijg om te bbqen, maar wel van een heerlijk stuk vlees hou.

Dus is het tijd om afscheid te nemen van m’n weber 57.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Technofreakz schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 03:14:
Omdat ik steeds minder tijd krijg om te bbqen, maar wel van een heerlijk stuk vlees hou.
Als ik de vergelijking maak met mijn kamado en mijn pelletbbq zit het verschil in de tijd van het regelen van de temp. Mijn GMG doe ik aan met een app en regel ik de temp ook zo. Mijn kamado moet ik eerst opwarmen eer de temperatuur rock stable is zonder met de schuiven te spelen. En als ik er mijn controller aan hang is die ook remote te bedienen.

Maar de pelletbbq is net wat beter qua gemak. Schoonmaken is roosters eruit en de alufolie van de dripplaat trekken. En elke 5 keer alles eruit halen en stofzuigen. De kamado moet je af en toe een clean burn doen wat toch 3 uurtjes duurt.

Nu heb je bij V&R de GMG in aanbieding die best wel ok is. Niet hoogstaand als een Yoder maar het doet de klus.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 26-03-2022 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
Chevy454 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:44:
[...]

Als ik de vergelijking maak met mijn kamado en mijn pelletbbq zit het verschil in de tijd van het regelen van de temp. Mijn GMG doe ik aan met een app en regel ik de temp ook zo. Mijn kamado moet ik eerst opwarmen eer de temperatuur rock stable is zonder met de schuiven te spelen. En als ik er mijn controller aan hang is die ook remote te bedienen.

Maar de pelletbbq is net wat beter qua gemak. Schoonmaken is roosters eruit en de alufolie van de dripplaat trekken. En elke 5 keer alles eruit halen en stofzuigen. De kamado moet je af en toe een clean burn doen wat toch 3 uurtjes duurt.

Nu heb je bij V&R de GMG in aanbieding die best wel ok is. Niet hoogstaand als een Yoder maar het doet de klus.
Ik had die aanbieding gezien indd.. en kwam bij mijn zoektocht ook de burhard tegen.

Vooral het aanzetten en in de gaten houden met de app vind ik interssant. Ik neem aan dat het ook werkt als je zelf niet in de buurt van je WiFi bent?

Ik ga morgen een weber smokefire ophalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 22:04

copykat

Good copy isn't bad

https://www.gic.nl/nieuws...-legt-deel-productie-neer

ik heb net even wat euroshopper mosterd ingeslagen als plakmateriaal voor mn vlees.
mij krijgen ze niet gek... want ik ben het al zegt mn dokter.... _O-

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06 19:45
Hapjesnamiddag: moink Balls, paprika balletjes, zelfgemaakte kippennuggets en daarna als we nognhonger hebben koppelen we er een standaard bbq (vlees, groentjes, niets speciaals). Ik heb er al zin in!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 12:35
Altijd lekker biefstuk spiezen van Twan ras slagerij met Karmeliet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5pk9iZEEPHos2GcCSsuPCkEByc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zTiqsxq1q2g5ZrFD4PgmjDn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:24
Tarkin schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:47:
Hapjesnamiddag: moink Balls, paprika balletjes, zelfgemaakte kippennuggets en daarna als we nognhonger hebben koppelen we er een standaard bbq (vlees, groentjes, niets speciaals). Ik heb er al zin in!
Wat zijn paprika balletjes?
Ik heb wel een idee, maar lees graag wat hier is gemaakt.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06 19:45
Jan_V schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:02:
[...]

Wat zijn paprika balletjes?
Ik heb wel een idee, maar lees graag wat hier is gemaakt.
Het klinkt leuker dan het is hoor
Vrouwtje is geen fan van spek, dus voor de moink Balls maken we een aangepaste variant zonder spek en met een schijfje paprika eronder. => paprika Balls. Kan je nog afwerken met paprika kruiden.

Nu nadat we het gemaakt hadden, meek het ons de volgende keer wel leuker om een soort van opgevulde paprika te maken, maar dan met mini paprika´s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Tarkin schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:05:
[...]

Het klinkt leuker dan het is hoor
Vrouwtje is geen fan van spek, dus voor de moink Balls maken we een aangepaste variant zonder spek en met een schijfje paprika eronder. => paprika Balls. Kan je nog afwerken met paprika kruiden.

Nu nadat we het gemaakt hadden, meek het ons de volgende keer wel leuker om een soort van opgevulde paprika te maken, maar dan met mini paprika´s
Klinkt als een goed idee!
Ik ga gelijk een pak gehakt uit de vriezer halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vandaag naar de Makro geweest. Ribeye 15,82 euro per kilo. Zalm 16.89 euro per kilo. Wat voeren ze die vissen, biefstuk?

Niettemin vandaag toch maar de Masterbuilt aangestoken en wat is die toch zo stabiel als een klokje. Het is echt een plezier om zoveel verschillende barbecues te hebben om naar je gebruik aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Chevy454 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 23:07:
Vandaag naar de Makro geweest. Ribeye 15,82 euro per kilo. Zalm 16.89 euro per kilo. Wat voeren ze die vissen, biefstuk?

Niettemin vandaag toch maar de Masterbuilt aangestoken en wat is die toch zo stabiel als een klokje. Het is echt een plezier om zoveel verschillende barbecues te hebben om naar je gebruik aan te passen.
Rund is duurder, want uit 1 rund halen ze vele malen meer kilo's dan uit die ene zalm ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-06 12:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A68Xi-QS1zAKJaFzL6nB4jpIBhk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rvzGkUlOtlKmY09J0UmeOw1b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7I0U-ONcnv6V1Rz7dlRHHH1O1s4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CEDpndLRLpZqqtwhA3bzMUma.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2tyrjEiZeii7wuoCKXZdxnKFAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CkJRt6Sp1cljNoP5bnObuX8t.jpg?f=fotoalbum_large

Altijd lurken, maar vandaag een prima entrecot gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tot welke temperatuur heb je hem laten garen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-06 12:36
418O2 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 00:28:
Tot welke temperatuur heb je hem laten garen?
Reactie is op mij denk ik? 48 slow daarna ingepakt en geseared 90 sec per kant. Had wat meer rare gemogen wat mij betreft maar de gasten ;) ....

Geseared op RVS btw, gietijzer zag bruinig. Nog tips daarvoor? Gewoon opstoken en invetten met plantaardige olie?

[ Voor 16% gewijzigd door ak0nnmgn op 27-03-2022 00:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:10

Dennis1812

Amateur prutser

ak0nnmgn schreef op zondag 27 maart 2022 @ 00:37:
[...]

Reactie is op mij denk ik? 48 slow daarna ingepakt en geseared 90 sec per kant. Had wat meer rare gemogen wat mij betreft maar de gasten ;) ....

Geseared op RVS btw, gietijzer zag bruinig. Nog tips daarvoor? Gewoon opstoken en invetten met plantaardige olie?
Schoonborstelen --> opnieuw seasonen

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Koffie schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 23:31:
[...]

Rund is duurder, want uit 1 rund halen ze vele malen meer kilo's dan uit die ene zalm ;)
En een koe vangen is makkelijker dan een zalm.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:16

Tomatoman

Fulltime prutser

Hengel jij dan maar eens een koe binnen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Laatst nog geprobeerd kreeg ik een haas aan de lijn.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik hengel graag een lammetje op. Met dat voorjaarszonnetje heb ik toch een partij zin in lam (en kalf).

Kalf van de week een mooi stukje meegepakt bij de Sligro. Die ga ik aankomende week eens lekker opeten.

Lam nog even geduld voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hari-Bo schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:03:
@Koffie als je alle meldingen uitzet kan je ook enkel de grafieken gebruiken 😉
En zelfbouw HeaterMeter kan je het ook makkelijk realiseren.
Ik gebruik heel die Meater app niet, via een Rpi vang ik de bluetooth singalen op welke ik via mqtt naar Home Assistant stuur (8>

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Technofreakz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxho9MNluzXL4pnHwrphR5sSzy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dhb3rcC3QK5NvOQr6QrejPQC.jpg?f=fotoalbum_large

Deze volgende weekend maar even uitgebreid testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Jan_V schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:15:
[...]

Klinkt als een goed idee!
Ik ga gelijk een pak gehakt uit de vriezer halen!
Het zijn geen paprika balls geworden, maar een soort-van gehaktbrood.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nApaB1RfQK5kG1Jgr8y1hKta97o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5MMyLivHSeJpzExRI9q0c12T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THjXJ91UO0m-WKPnseVrf9NL8k0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9XzAMGXrk7CtuqbUaxKHDKw.jpg?f=fotoalbum_large

Gehakt, gemixed met een ui, soja saus, kruiden en ei. Veredelde gehaktbal dus.
Daarna ingesmeerd met een mengsel van ketchup en liquid smoke.

Op de bbq tot 86 graden en daarna er af.
Was wat ik er van had verwacht. Een gehaktbal met rooksmaak. Best lekker dus!

Had maar 300 gram gehakt, dus een half blik.
De andere helft is de 'smurrie' naar toe gelopen die uit het gehakt kwam.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan_V op 27-03-2022 18:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 23:24
Technofreakz schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:33:
[...]

1,8 kg buikspek.

Gekruid met Noskos pulled pork rub.

Temperatuur bbq op 130 graden. 2 blokjes cherry wood erbij.

Na 2 uur ingepakt met

4 eetlepels bruine basterd suiker.

4 eetlepels agave siroop.

4 eetlepels roomboter.

Na 2 uur ingepakt gezeten te hebben, heb ik alles in een schone aluminum bak gedaan, en de burnt ends afgelakt met Blues Hog champions blend.

En nog 1 uur laten staan.

2-2-1 methode.
Ik heb 'm vandaag maar eens een keer gemaakt met wat kleine afwijkingen. Sowieso had ik wat minder gemaakt dan jij, maar het resultaat was prima!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4-H5HzdprXLmZfvaYPLn0sKlBs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEwczK7lZb5dkur5CuETzOAO.jpg?f=fotoalbum_medium
Een stuk buikspek van ongeveer 700 gram in blokjes gesneden. Ging niet helemaal lekker omdat de verschillende lagen 'los' van elkaar laten. De Jumbo heeft niet de mooiste stukken zullen we maar zeggen. Ik heb ze gekruid met mijn go-to rub: Southern Succor Pork Rub. Ongeveer 2 uurtjes indirect op de BBQ op 110-120 graden met wat appel rookhout. Daarna krijg je dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcZTYdDyL2q1PsYshjW3CviINr8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZemA9P3rVacvcueCqPwswL7.jpg?f=fotoalbum_medium

Dit waren al lekkere stukjes moet ik zeggen! Vervolgens in alumiumfolie verpakt volgens jouw recept, alleen dan met maple syrup en weer een uurtje of twee op de BBQ.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zoNA0dCjiM72vuUSBHFCJki3X0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3gtn3AcCl3WWZ8LdGOHd8wC.jpg?f=fotoalbum_medium

Daarna in een schaal nog even terug op de BBQ. Een deel met barbecuesaus en een deel zonder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tt_nv-hPdpro8_tbBiZsTFuDS5E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fcplUe31aEVTbKo1ryJulgb9.jpg?f=fotoalbum_medium

Die laatste stap doe ik vaak niet langer dan 15-30 minuten. Het gaat er vooral om dat de saus carameliseerd en het vocht een beetje verdampt. Volgens mij is daar geen uur voor nodig. Bij spareribs doe ik dit hetzelfde. Great succes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/be_NhU-e4rRGp8frBH0M_W69FXs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0zkqnGVqoBLBeyT2SKmO9XQ.jpg?f=fotoalbum_medium

Nog was spinaziesalade als decoratie erbij en gaan met die banaan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YwX3B0mVU--hK0rF9rtZL7Yg1W4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32VEUILeRVAveo4qxsYqqIqI.jpg?f=fotoalbum_medium

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 18:21
ak0nnmgn schreef op zondag 27 maart 2022 @ 00:37:
[...]

Ik ben echt nog een amateur hoor, maar kan het zijn dat je thermometer niet goed gekalibreerd is? Als ik vlees tot 48 graden indirect kook en dan zo kort sear als jij het omschrijft, is hij echt wel een heel stuk roder. Met een kerntemp van 48 en zo’n dik stuk twee keer 90 sec searen zou ik namelijk verwachten dat de uiteindelijke temp niet boven een graad of 52 uit komt. Dit ziet er wel heel wat graden hoger uit.

De belangrijkste vraag: hoe smaakte het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Wie wat bewaard heeft wat.
Twee spareribs nieuwe methode.
Sweathot rub er op met mosterdgeplakt.
2 uur met een bak water er onder.110 graden
Daarna in gesmeerd met bbq saus en een plak boter ruim 1,5 uur ingepakt zonder bakwater
Ongeveer 138 graden grid temp.

Was zo heerlijk zacht en smaakvol😍
Had maar 1 nadeel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FH2sQjhaQeA7XJgKNgmMcMeUqn8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1Jnh3UIg6DfqoLlbpO094YW.jpg?f=fotoalbum_large

Passen maar 4 halfjes 2 op 2.gestapeld ....😥
Jeuk jeuk jeuk.....g.a.s.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ozzie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJ4T3WMRtvwhqTtk7QqiSlRpLgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MkKwxWWAz1yVy5XE4gsjROEs.jpg?f=fotoalbum_large

Dit weekend dan eindelijk begonnen aan mijn buitenkeuken. Ik moet nog een hoop doen, maar het begin is er in ieder geval. Dus dat is fijn.
En tijdens het klussen eraan kan ik hem meteen gebruiken als werkbank, ook handig :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ozzie schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:36:
[Afbeelding]

Dit weekend dan eindelijk begonnen aan mijn buitenkeuken. Ik moet nog een hoop doen, maar het begin is er in ieder geval. Dus dat is fijn.
En tijdens het klussen eraan kan ik hem meteen gebruiken als werkbank, ook handig :)
Altijd handig :)

Hier is de huisdealer gekomen. Vorige batch was begin juni gekomen >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRzIKiKh0Bw9sUFpdbQeNVQW2a0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khrsZ7Pr2VKGDRvmNu4pTvjL.jpg?f=fotoalbum_large

wellicht toch maar eens een minimax erbij kopen...

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tante Truus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-12-2024
Dennis1812 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:05:
Ik hengel graag een lammetje op. Met dat voorjaarszonnetje heb ik toch een partij zin in lam (en kalf).

Kalf van de week een mooi stukje meegepakt bij de Sligro. Die ga ik aankomende week eens lekker opeten.

Lam nog even geduld voor nodig.
Toevallig vorige week een aantal van onze eigen lammetjes laten slachten en mooi verpakt ingevroren. Alles bij elkaar te veel voor ons zelf. Ik zie wel een PM als je geinteresseerd bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

tante Truus schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:32:
[...]

Toevallig vorige week een aantal van onze eigen lammetjes laten slachten en mooi verpakt ingevroren. Alles bij elkaar te veel voor ons zelf. Ik zie wel een PM als je geinteresseerd bent?
Je hebt DM :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 23:24
copykat schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:57:
Passen maar 4 halfjes 2 op 2.gestapeld ....😥
Moet je ze oprollen tot een 'wiel' en dat wiel op z'n zij op het rooster, dan gaat er veel meer op.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tante Truus schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:32:
[...]

Gaaf. Je bent boer(in)?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tante Truus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-12-2024
Vrouwlief,
Ik ben de bbq man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Luuk1983 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:40:
[...]

Moet je ze oprollen tot een 'wiel' en dat wiel op z'n zij op het rooster, dan gaat er veel meer op.
Ga ik volgende keer proberen. 4 hele opgerold er op.
Hoe doe je dan t lakken?
Nu doe ik er rub op met mosterd als plakker en daarna in lakken met saus en een klontje boter in de folie.

Als ik ze oprol moet ik of ze open knippen plat leggen, inlakken en weer oprollen en knopen en dan inpakken in folie. (Kans dat t losbreekt.)
Of de saus en rub mengen tot een papje en meteen er op. Halverwege een klontje boter er boven op en inpakken.

Krijg je dan nog wel t rokerige smaakje goed verdeeld over de gehele sparerib met eerste fase en smoking?

Zat overigens te kijken naar een multifunctionele bij-apparaat.
- Pannetjes warmhouden en beetje koken van iets en dergelijke. Dus een soort camping brander.
- als even snel een paar hamburgers of worstjes klaarmaken ding.(als je je kamado moet opwarmen voor een kleine lunch is eigenlijk een snelle brander makkelijker.)
- eitje bakken voor op je burger.
- wat snacks als je pulledpork of andere low and slow uren staat te garen en dus bezet is.
- voor vakanties om mee te nemen
Een echte sidekick dus.

Kom eigenlijk steeds op deze iets anders is of alleen een rooster of een plaat.
Iemand ervaring in deze versie?

Heb je dit soort dingen ook electrisch?
Zeg maar een inductieplaat en een plancha er naast?

Of ik nu een large koop of niet ik heb geen ruimte om mn huidige compact ernaast te hebben maar zo'n gril/kookplaat is redelijk mobiel en zo in de schuur te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 22:16
Al veel te lang niet over one-minute-lighters gekletst hiero :+

Afgelopen weekend de kamado aangemaakt met de verfbrander, dat bevalt me een stuk beter dan geklungel* met wokkels en toestanden.

Ik heb besloten mezelf een one-minute-lighter kado te doen. En hoewel ik nu al heb ervaren dat het niet zoveel uitmaakt wat je gebruikt, heb ik wel een beetje keuzestress 8)7

Ik heb intussen de looftlighter, de monolith, the bastard en een berg no-name zooi gevonden. Springt er nog eentje uit die werkelijk prettiger aanvoelt, of sneller werkt? Ze lijken allemaal zo'n beetje 60-80 euro te kosten. Veel te veel geld natuurlijk, maar het werkt wel lekker :)

*in mijn geval dan, jullie zullen er vast geen enkele moeite mee hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-06 13:51
copykat schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:06:
[...]
Zat overigens te kijken naar een multifunctionele bij-apparaat.
- Pannetjes warmhouden en beetje koken van iets en dergelijke. Dus een soort camping brander.
- als even snel een paar hamburgers of worstjes klaarmaken ding.(als je je kamado moet opwarmen voor een kleine lunch is eigenlijk een snelle brander makkelijker.)
- eitje bakken voor op je burger.
- wat snacks als je pulledpork of andere low and slow uren staat te garen en dus bezet is.
- voor vakanties om mee te nemen
Een echte sidekick dus.
Heb zelf een Joys stove, maar die zijn amper meer te krijgen, dus is dit misschien wat voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sf1nX
  • Laatst online: 13-06 13:15

Sf1nX

Tuinder

Raymond schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:41:
Heb zelf een keer de Looftlighter gekocht in de aanbieding bij Vuur&Rook, daar komt ie regelmatig voorbij voor €50

Maar zag ook dat er mensen enthousiast waren over deze: Amazon

Scheelt toch weer. Alleen wel een verlengsnoer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ozzie schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:36:
[Afbeelding]

Ik ga binnenkort iets gelijkaardigs maken, mag ik vragen welk hout je gebruiken hebt? Kan dat hout ook in de winter buiten blijven?

ik ben benieuwd naar foto's van het eindresultaat :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yalopa op 29-03-2022 08:17 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 15:43

Flipmo

OMG !!

Afgelopen weekend de kamado aangemaakt met de verfbrander, dat bevalt me een stuk beter dan geklungel* met wokkels en toestanden.

Ik heb besloten mezelf een one-minute-lighter kado te doen. En hoewel ik nu al heb ervaren dat het niet zoveel uitmaakt wat je gebruikt, heb ik wel een beetje keuzestress 8)7

Ik heb intussen de looftlighter, de monolith, the bastard en een berg no-name zooi gevonden. Springt er nog eentje uit die werkelijk prettiger aanvoelt, of sneller werkt? Ze lijken allemaal zo'n beetje 60-80 euro te kosten. Veel te veel geld natuurlijk, maar het werkt wel lekker :)

Heb de goedkoopste van bol.com, geloof een euro of 30.
Werkt echt prima, snap niet waarom je het dubbele ervoor uit wil geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 15:56

Wat gaat er precies niet goed als je wokkels gebruikt? Ik hoor dit wel vaker van mensen, maar snap nooit goed wat er dan niet lukt.

Ik gebruik 1, 2 of 3 wokkels afhankelijk van welke temperatuur ik wil bereiken en heb nooit problemen om de kamado aan de gang te krijgen. Enige nadeel van wokkels is dat ze gaan roken op het moment dat ze eigenlijk opgebrand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Yalopa schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:16:
[...]

Ik ga binnenkort iets gelijkaardigs maken, mag ik vragen welk hout je gebruiken hebt? Kan dat hout ook in de winter buiten blijven?

ik ben benieuwd naar foto's van het eindresultaat :)
De buitenkant is van gewolmaniseerd (geïmpregneerd) vuren, zelfde hout als waar schuttingen enzo van gemaakt worden. Dus dat kan gewoon buiten. De constructie is van gewoon vuren hout.
Bij mij staat het ook allemaal droog onder een overkapping, dus ik maak me niet zoveel zorgen dat het niet goed gaat.

Het is de bedoeling dat er een granieten blad op komt uiteindelijk dus als het eenmaal staat ga ik het niet meer verplaatsen. Blijft dus gewoon het hele jaar buiten staan, maar dus wel droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:25
Anton2610 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:41:
[...]

Wat gaat er precies niet goed als je wokkels gebruikt? Ik hoor dit wel vaker van mensen, maar snap nooit goed wat er dan niet lukt.

Ik gebruik 1, 2 of 3 wokkels afhankelijk van welke temperatuur ik wil bereiken en heb nooit problemen om de kamado aan de gang te krijgen. Enige nadeel van wokkels is dat ze gaan roken op het moment dat ze eigenlijk opgebrand zijn.
Ik gebruik 1 wokkel, onafhankelijk van de temperatuur die ik wil bereiken, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:14
Ik gebruik een verfbrander van de Action. Ding is binnen een paar minuten aan. Met wokkels gaat natuurlijk ook wel, maar is lang niet zo snel.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:26
Ik gebruik de onkruidbrander van de Action en daarmee krijg je heel snel en gemakkelijk zachte soorten houtskool zoals Black Wattle aan. Maar harde soorten zoals Marabu lukt daar dan weer niet goed mee. Dan gebruik ik vaak drie aanmaakwokkels en gebruik ik de onkruidbrander om alles nog even goed aan te wakkeren voor als ik pizza's ga maken en veel hitte nodig heb.

Lukt het met een One Minute Lighter of iets soortgelijks wel om harde houtskoolsoorten aan te steken?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 15:43

Flipmo

OMG !!

Repsect schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:27:

Lukt het met een One Minute Lighter of iets soortgelijks wel om harde houtskoolsoorten aan te steken?
Daarom heb ik er juist 1 gekocht :)
Had een paar keer gehad dat de marabu houtskool niet aan ging met een wokkel. Had ik er op 3 tussen het houtskool gedaan, waarvan er uiteindelijk maar 1 het houtskool aan kreeg.
Met een one minute lighter geen problemen mee. Heel even wachten tot het iets begint te gloeien, dan nog ff erop houden. Door de luchtverplaatsing heb je zo een klein vuurhaardje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Gisteren via marktplaats een RVS tafel gekocht om om te bouwen naar BBQ tafel.

De prijzen van BBQ meubelen zijn gigantisch aan het stijgen. Ik wilde eigenlijk voor ene Kamadospace gaan. Maar die prijs is in een jaar tijd van €2300,- naar €4200,- gegaan.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-06 16:39

Stimulate14

⭐⭐⭐

Artbij schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:52:

De prijzen van BBQ meubelen zijn gigantisch aan het stijgen. Ik wilde eigenlijk voor ene Kamadospace gaan. Maar die prijs is in een jaar tijd van €2300,- naar €4200,- gegaan.
Gaat toch nergens over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik zou het ook mooi vinden hoor, maar ik ga echt geen 2000+ euro voor een tafel betalen om mijn kamado van 1200 in te zetten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

418O2 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:59:
[...]

Ik zou het ook mooi vinden hoor, maar ik ga echt geen 2000+ euro voor een tafel betalen om mijn kamado van 1200 in te zetten _O-
Het is ook geweldig, maar volgens mij kan je voor € 300 klaar zijn als je het zelf doet 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Stimulate14 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:43:
[...]

Het is ook geweldig, maar volgens mij kan je voor € 300 klaar zijn als je het zelf doet 8) .
Dat meubel lijkt dan echt niet op een meubel van 2k+.

Materiaal op zich is al schreeuwend duur.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Artbij schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:04:
[...]

Dat meubel lijkt dan echt niet op een meubel van 2k+.

Materiaal op zich is al schreeuwend duur.
We hebben het over hout toch :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Stimulate14 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:14:
[...]

Heb je gezien wat een beetje Douglas kost tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

418O2 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:14:
[...]

Heb je gezien wat een beetje Douglas kost tegenwoordig?
Ja, ze zijn nu met de overkapping bezig in mijn tuin. Maar een BBQ meubel welke onder mijn overkapping komt te staan wordt niet van Douglas hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Stimulate14 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:22:
[...]

Ja, ze zijn nu met de overkapping bezig in mijn tuin. Maar een BBQ meubel welke onder mijn overkapping komt te staan wordt niet van Douglas hout.
Dan zal je toch wel moeten weten dat je met 300 euro aan materiaal niet heel ver komt als je iets stevigs wil.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 16:08

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Hout is goud!

Jaartje geleden net op tijd besteld, helaas buitenkeuken nog niet af, iets met een ooievaar tussendoor die wat kwam afgeven. Zeg maar levende brisket van 4082 gram met varkensspek en al erop en eraan maar te lief en mooi om op de bbq te gooien.

Enfin, binnenkort verder met het blad erop te maken en dan kunnen we los

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9fg4ySQx-q7G8nYNmVpbXP3uPE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JRrY0jSwXLe9zUOSDliL51hm.jpg?f=user_large

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ozzie
Ik heb tot nu toe 200 euro uitgegeven, daar komt nog wel wat bij want moet nog een (granieten) aanrechtblad. Maar met 300 euro kan je echt een prima barbecue meubel maken hoor.

Alleen die Kamadospace is natuurlijk wel wat meer dan dat. Er is wel echt over nagedacht, met lades voor je verschillende roosters e.d. Als je dat allemaal zelf wil maken ben je wel wat meer geld (en tijd) kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 19:53

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

418O2 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:24:
[...]

Dan zal je toch wel moeten weten dat je met 300 euro aan materiaal niet heel ver komt als je iets stevigs wil.
offtopic:
Wat maakt het dat de prijzen van hout zo enorm aan het stijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Stimulate14 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:14:
[...]

In die kamadospace zit geen hout in....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
apNia schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:56:
[...]

offtopic:
Wat maakt het dat de prijzen van hout zo enorm aan het stijgen zijn?
Een pandemie en veel vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 19:53

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

418O2 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:00:
[...]

Een pandemie en veel vraag ;)
Is de kans dan weer groot dat het over een jaar ofzo weer een heel ander landschap is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
apNia schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:13:
[...]

Is de kans dan weer groot dat het over een jaar ofzo weer een heel ander landschap is?
Ik kan alleen googlen, ik ben geen houtmarktanalist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Heeft ook te maken dat de VS normaal het hout haalt uit Canada maar zij hadden een stop op de productie. Hierdoor was de VS genoodzaakt alles uit de EU te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zie die kamadospace nu pas, dat ding is ook nog eens heel erg klein. Ik zou daar geen brisket op kunnen snijden volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
418O2 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:44:
Ik zie die kamadospace nu pas, dat ding is ook nog eens heel erg klein. Ik zou daar geen brisket op kunnen snijden volgens mij
Je kan er wel een snijplank bijkopen voor 209 euro, dan lukt het misschien beter ;)

Maar 4200,- euro zou ik zoiets in ieder geval niet waard vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
418O2 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:44:
Dan past die brisket ook niet op je bbq.....

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:41

Heb deze, was eerder zelfs maar 39 euro, maar werkt top. Heb ook tijdje no name gehad via amazon, die was wat kleiner en minder krachtig dan deze.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Artbij schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:03:
[...]

Dan past die brisket ook niet op je bbq.....
Snijden kost meer ruimte dan het stuk vlees op zich natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
418O2 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:16:
[...]

Snijden kost meer ruimte dan het stuk vlees op zich natuurlijk.
Lijkt me niet.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Anders post even een foto van die brisket die groter is dan een meter en op je kamado past.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik denk dat je verschil moet maken tussen overdekte en niet overdekte buitenkeukens.
Niet overdekt is hout al snel een dingetje als in krimpscheuren kromtrekken en verrotting.
Met beitsen of lakken enigzins te controleren maar hout (elk hout) werkt nou eenmaal als het vol in de zon staat en later weer vol in de regen. En uiteindelijk scheuren en trekken.
Dus die keukenmeubels zullen vaak van gemoffeld staal en resinbladen gemaakt zijn.

Onder een afdakje is het veel makkelijker en dus ook veel goedkoper goed te houden.
Ik moet wel zeggen dat keukens en buitenkeukens iets gemeen hebben en dat is dat de materiaalkwaliteit en kosten niet in verhouding staan tot de geleverde spullen. Keukens zijn volledig machinaal gezaagd en gefreezed en het verschil in prijs tussen een plaat gefineerd spaanplaat en een kastje is stuitend.
De buitenkeukens is blijkbaar ook die kant op gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Artbij schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:24:
Anders post even een foto van die brisket die groter is dan een meter en op je kamado past.
Op je werkgedeelte heb je doorgaans toch wel meer staan/liggen dan je vlees? Anders kun je net zo goed de standaard zijtafeltjes van een kamado gebruiken. Mij lijkt dat dure campingkeukentje in ieder geval erg klein voor uitgebreid koken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb er een snijplank op, magnetisch messenblokje, in de zomer staan er wat rubs en er ligt nog enorm veel meuk.

Met enkel een zijtafeltje kom ik niet meer toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Mijn buitenkeuken wordt 2 meter en dat is alleen maar werkblad. Zelfs dat vind ik eigenlijk al te klein, maar breder past niet maar de hoek om, naast de pizza oven, waarschijnlijk nog een kleiner kastje met wasbak erin en hout opslag eronder.

Maar ik maak mijn buitenkeuken voornamelijk voor het buiten pizza's maken. Natuurlijk ga ik hem ook gebruiken voor het bbq-en, maar met een stuk vlees 1x vanuit de keuken naar de barbecue lopen is een stuk minder gedoe dan een stuk of 5 pizza's maken. Dan moet je gewoon naast je oven staan de hele tijd en is het wel zo makkelijk als je ze zo hup vanaf je aanrecht de oven in kan schuiven. Ook neemt pizza's maken wat meer ruimte in beslag dan bbq'en. Al ligt het er natuurlijk een beetje aan wat je op de Q maakt.

Ik ben vooral blij met de opslag ruimte die ik erbij heb, en dat doet die kamadospace wel heel goed, straks kan ik al mijn barbecue spullen op 1 plek in een (buiten)keukenkast leggen. Nu ligt een deel in de schuur, een deel weer binnen. Ben altijd aan het zoeken waar ik mijn zooi nou heb gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
barrymossel schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:36:
[...]

Op je werkgedeelte heb je doorgaans toch wel meer staan/liggen dan je vlees? Anders kun je net zo goed de standaard zijtafeltjes van een kamado gebruiken. Mij lijkt dat dure campingkeukentje in ieder geval erg klein voor uitgebreid koken.
Denk dat jij het verschil tussen een bqq tafel en een buitenkeuken niet helemaal helder hebt.

Mis en place doe ik maar heel zelden buiten. Is gewoon compleet niet handig.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 17:48
Artbij schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:56:
[...]

Denk dat jij het verschil tussen een bqq tafel en een buitenkeuken niet helemaal helder hebt.

Misschien niet handig, maar met lekker weer wel veel leuker. Ik doe het steeds vaker dat ik van te voren heel veel spullen op een dienblad mee de tuin in neem om daar te koken (als het lekker weer is). Vind ik persoonlijk echt heerlijk... Maar wellicht niet zo relevant voor de definitie van een bqq tafel vs buitenkeuken :) . Om daar dan toch op aan te haken. Van mij mag een bqq tafel ook echt wat meer ruimte bieden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Als ik een meubel heb, dan wil ik er wel normaal een stuk vlees op kunnen snijden en kruiden, anders heb ik er ook niks aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUIOINzKifsxn4BA6JIZnVTTyIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MG5KAYA8P6w5r88irQ95siUc.jpg?f=fotoalbum_large

Hier gaan wij ook lekker! Eerste gedeelte van de lampen hangen nu. Nog twee spotjes en drie lampjes plaatsen. In de week van 14 april komt eindelijk de buitenkeuken. Kan echt niet wachten! Zal natuurlijk de foto's posten als het zover is.

Uiteindelijk nog een mooie dubbele koelkast kunnen kiezen die in de buitenlucht kan staan. Heel benieuwd hoe het allemaal staat en werkt. De afgelopen 10 jaar op een Patton bbq gewerkt.

Ga straks voor het eerst met een Primo 400 XL en Alfa Forni 4 pizza werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famm40
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-03-2024
Artbij schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:52:

De meubels zijn zeker veel gestegen met hun prijs, maar de kamadospace kan je voor net geen 3000,- nog kopen ipv van 4200,-.

https://kamadosheriff.nl/...nd-charcoal-grey-328.html

Nog steeds een hele hoop geld :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Artbij schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:56:
[...]

Oke gap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
famm40 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 07:06:
[...]

De meubels zijn zeker veel gestegen met hun prijs, maar de kamadospace kan je voor net geen 3000,- nog kopen ipv van 4200,-.

https://kamadosheriff.nl/...nd-charcoal-grey-328.html
Y

Nog steeds een hele hoop geld :')
Dat is de oude prijs, die leveren ze niet.voor.dat geld.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Artbij schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 07:46:
[...]

Dat is de oude prijs, die leveren ze niet.voor.dat geld.
Waar staat dat?

Tijdelijk met gratis KamadoSpace snijplank en 2 zakken Kamado Joe Big Blocks t.w.v. € 300

Is het enige wat ik zie staan. Dus die prijs + wat extraatjes zelf.
Ik zie ook nergens dat de prijs onder voorbehoud is en hij is niet bizar laag. Ik denk dat ze gewoon moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Dennis1812 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 07:48:
[...]

Waar staat dat?

Tijdelijk met gratis KamadoSpace snijplank en 2 zakken Kamado Joe Big Blocks t.w.v. € 300

Is het enige wat ik zie staan. Dus die prijs + wat extraatjes zelf.
Ik zie ook nergens dat de prijs onder voorbehoud is en hij is niet bizar laag. Ik denk dat ze gewoon moeten leveren.
Ik vind die prijs ook te hoog ;) . Maar wie weet leveren ze inderdaad toch.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 22:11
Wackmack schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:28:
[Afbeelding]

Hier gaan wij ook lekker! Eerste gedeelte van de lampen hangen nu. Nog twee spotjes en drie lampjes plaatsen. In de week van 14 april komt eindelijk de buitenkeuken. Kan echt niet wachten! Zal natuurlijk de foto's posten als het zover is.

Uiteindelijk nog een mooie dubbele koelkast kunnen kiezen die in de buitenlucht kan staan. Heel benieuwd hoe het allemaal staat en werkt. De afgelopen 10 jaar op een Patton bbq gewerkt.

Ga straks voor het eerst met een Primo 400 XL en Alfa Forni 4 pizza werken.
Kwestie van persoonlijke smaak, maar je zou nog kunnen overwegen om een gedeelte te voorzien van een dak, zodat je ook droog kunt staan. Ziet er goed uit verder :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1 ... 197 ... 333 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism