Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 196 ... 329 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 20:16

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Koe en varken specifiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 13:38
Tjsa, ook daar kan je weer zeer specifiek in zijn. Wagyu rund, duroc varken, etc etc.
Maar goed, ik bestel veel bij Aalvink, best wel tevreden over.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:08
apNia schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:38:
Hey boys 'n gals. Minivraagje, wat is een goeie webshop voor vlees die bij voorkeur ook lekker snel levert? :)
Mini antwoordje:

Beefensteak.nl
Meatfish.nl
Bbquality.nl
Inamood.nl
Butchery.nl
Themeatlovers.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja dit is gewoon een zoekvraag. Ik ga daar niet mijn tijd in stoppen.

Deze week bij beefensteak geweest, voor de liefhebber zijn daar diverse Blues Hogs marinades voor 10E/bus mee te nemen. Was er om nog even een stukje buikspek te halen voor gua bao. Was weer een succes.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 20:16

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Onnodige reactie.

[ Voor 122% gewijzigd door Ardana op 10-03-2022 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:49

Dennis1812

Amateur prutser

Quote en reactie verwijderd. HK is 'n paar deuren verderop.

[ Voor 79% gewijzigd door Ardana op 10-03-2022 21:51 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Of www.aalvink.nl . daar betaal je iets minder BBQ-en-is-hip-tax. En ze doen wat minder hip met amerikaanse termen waardoor je ook weer meer betaald

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 11-03-2022 11:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02
Hey boys 'n gals. Minivraagje, wat is een goeie webshop voor vlees die bij voorkeur ook lekker snel levert? :)
Internetslagerij.nl. Tot nu toe goede ervaringen mee en aanzienlijk goedkoper dan de 'hippe' shops.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:38
Hoi allemaal, na vele jaren roken in mijn Weber smokey mountain en grillen op het standaard Weber ei ben ik voornemens een pellet Q aan te gaan schaffen. Minder gezeik met temperatuur stabiel houden. Daar heb ik na 10 jaar hardcore BBQ wel een beetje klaar mee.

Nu vraag ik me alleen een ding af, en wellicht kunnen de eigenaren hier van een pellet bbq hier een uitspraak over doen:

Ik zat eens te kijken naar de 2e generatie weber pellet bbq, de traegers en die Duitse die pitmasterx ook een paar keer heeft geshowed waarvan ik de naam ben vergeten :(. Maar nergens krijg ik echt duidelijk eruit hoeveel geluid die dingen nu maken. Nu woon ik 2 onder 1 kap, maar mijn buren moeten natuurlijk niet de hele dag in de herrie zitten (en ik ook niet natuurlijk)

Is het geluid storend? En is het ene merk daarin dan beter dan de andere? Ben erg benieuwd naar jullie ervaring!

Edit: Burnhardt Flint was de ontbrekende naam!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 16:31
LZ86 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:03:
Hoi allemaal, na vele jaren roken in mijn Weber smokey mountain en grillen op het standaard Weber ei ben ik voornemens een pellet Q aan te gaan schaffen. Minder gezeik met temperatuur stabiel houden. Daar heb ik na 10 jaar hardcore BBQ wel een beetje klaar mee.

Nu vraag ik me alleen een ding af, en wellicht kunnen de eigenaren hier van een pellet bbq hier een uitspraak over doen:

Ik zat eens te kijken naar de 2e generatie weber pellet bbq, de traegers en die Duitse die pitmasterx ook een paar keer heeft geshowed waarvan ik de naam ben vergeten :(. Maar nergens krijg ik echt duidelijk eruit hoeveel geluid die dingen nu maken. Nu woon ik 2 onder 1 kap, maar mijn buren moeten natuurlijk niet de hele dag in de herrie zitten (en ik ook niet natuurlijk)

Is het geluid storend? En is het ene merk daarin dan beter dan de andere? Ben erg benieuwd naar jullie ervaring!

Edit: Burnhardt Flint was de ontbrekende naam!
Dit gesprek voeren we elke 3 maanden in dit draadje en er is volgens mij geen eenduidige conclusie. Het verschilt ook nogal wat je storend vind of niet. Mijn Traeger vind ik in ieder geval heel erg meevallen, maar andere vonden het juist storend en hebben hem om die reden weg gedaan.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:35
Pellet is set en forget, zijn genoeg pro wedstrijd teams die ze gebruiken. Enige nadeel van pellet grills vind ik persoonlijk de stroomvoorziening en sommige kunnen niet 250c+. Ik zelf zweer bij kolen voor zowel privé, catering en wedstrijden, maar ken er genoeg die sec op pellets gaan. Kleine noot, ik ben erg purist en OLD school daar in

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als ik me zou storen aan het op temperatuur houden, zou ik alsnog voor een kamado met houtskool en een controller gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:55
Ik zit met een klein dilemma waar ik niet helemaal uit kom.

Ik heb een grizzly grill large en heb voor mijn verjaardag de letzQspit gekregen. Bij vuur en rook al eens nagevraagd of die past en dat was geen probleem.

Ik heb de ring erin gedaan maar de deksel veert weer een stukje omhoog waardoor die niet goed sluit.

Ik heb al wat gedraaid de scharnieren aan de achterkant. Maar weet niet echt wat ik doe. Heeft iemand tips voor me?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iY_s0jeX9Xdd4PBO4tBHFxGCFCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wxZvSQSG3nrd5CHvCh6cBcSr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oS4npOsvr9bWa8LW0jL7HZHRMIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/voSXO6QfC02ZB4zCYRCN0YRJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-05 18:44
Zaratrass schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:13:

Ik heb al wat gedraaid de scharnieren aan de achterkant. Maar weet niet echt wat ik doe. Heeft iemand tips voor me?
Er is ongetwijfeld een betere oplossing, maar iets van een gewichtje aan het handsvat hangen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:55
Cpt_ZakLamP schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:26:
[...]

Er is ongetwijfeld een betere oplossing, maar iets van een gewichtje aan het handsvat hangen? :+
Ik zat al te denken aan een snelbinder.
Gewichtje zal een flink gewicht moeten zijn, zit best wat kracht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Zaratrass schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:13:
Ik zit met een klein dilemma waar ik niet helemaal uit kom.

Ik heb een grizzly grill large en heb voor mijn verjaardag de letzQspit gekregen. Bij vuur en rook al eens nagevraagd of die past en dat was geen probleem.
je hebt gevraagd als het past, het past niet, laat de winkel het oplossen?

[ Voor 46% gewijzigd door Yalopa op 11-03-2022 17:41 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:38
Ozzie schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:16:
[...]

Dit gesprek voeren we elke 3 maanden in dit draadje en er is volgens mij geen eenduidige conclusie. Het verschilt ook nogal wat je storend vind of niet. Mijn Traeger vind ik in ieder geval heel erg meevallen, maar andere vonden het juist storend en hebben hem om die reden weg gedaan.
`Yeah, dacht ik al inderdaad. Toch maar een zaak zoeken waar ik ze in actie kan horen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:34
Le jean en zeker met leuke actie van sommige steaks is het leuk shoppen en als je wilt binnen 24 uur in huis 8)

Erg goede ervaringen ook met de verzending gekoeld _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Oplossing: neem een platte schroevendraaier. Steek die in je oor en door duwen tot je niks meer hoort. Probleem permanent opgelost. <- dit is een grap en niet serieus bedoeld.

Andere minder invasieve oplossing: oordoppen voor de buurt.
Alternatieve invasieve oplossing: muziek harder zetten. Kunnen de buren altijd naar goede muziek luisteren.

Je kunt hier dus uit afleiden dat het storend (mijn mening) is als je een rustige woonwijk woont. Mijn buren hebben niet geklaagd want we hebben ook gillende jongere kinderen in de buurt. Dus het is geven en nemen.

Ik heb deze week op verzoek van de importeur filmpjes gemaakt van de verschillende operating modi van de pelletbbq. Alles was naar behoren.

Omgeving is 40dB.
Auger aan bij op het opstarten is 58dB
Opwarmen zonder auger maar fan actief is 48,5dB
Afkoelen met fan is 60dB.
Dit gemeten op steeds dezelfde plek op 1m afstand.

Ik zal kijken hoe ik de filmpjes van mijn iCloud kan exporteren.

Maar bottomline:
Koop een kamado met een controller.
Ook is het gebruik van de pelletbbq niet echt goedkoop, zie mijn eerdere post. Zou ik mijn pelletbbq opnieuw kopen: het is een tool die je naar je gebruik aanpast. Ik heb er een specifiek gebruik voor. Maar als enige bbq? Hell no.

[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 12-03-2022 14:39 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7rUWquNPKsocRE5p7me-gu32jo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MvLD4XzxjRryBoI4D3LbWqzh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GUjYHTOVZBPfOVVXR9OkRZ276dE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kieL8omEg1OT7vZNymYJGGdW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrIDDMzRAkZRdHo6dqY3aE2_ltg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPrOaPGDv0frulu2tcXLNKfj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PijE4PjuPEWCNi925KDRQmexpjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4aXcIKlSAPI7QsNIFVrSsaO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5bWP4LTkOzwZjCfZZowP9IjEFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xrPvikBXyXtmt9HrQMAMCdwx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjRx5ozPx65byBYGREXH6ajRYOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9LN9NAHn8jvQEFemaO6wHZI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Y8cu1uL-eERJ5n81JjocUOFIgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1Vu750sdNb1CHx7svjpzYYs.jpg?f=fotoalbum_large

Net als probeersel pork belly burnt ends gemaakt..

Wat is dat vreselijk lekker!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@Chevy454 als je een Kamado met controller hebt, waarom zou je dan nog een pellet willen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:36:
@Chevy454 als je een Kamado met controller hebt, waarom zou je dan nog een pellet willen?
Omdat het kan? Niet alles moet even rationeel zijn.
De volgende wordt een gasbbq omdat het kan.

Een offsetsmoker of een braai misschien ook nog eens als ik er mee wil spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 12-03-2022 16:55 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02
Ziet er goed uit! Heb je ook een recept?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Chevy454 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:51:
[...]

Omdat het kan? Niet alles moet even rationeel zijn.
De volgende wordt een gasbbq omdat het kan.
Zeker niet, anders was een combimagnetron genoeg natuurlijk ;)

Lijkt me wel vervelend als je allerlei verschillende soorten brandstof in voorraad moet houden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:05
Luuk1983 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:55:
[...]

Ziet er goed uit! Heb je ook een recept?
1,8 kg buikspek.

Gekruid met Noskos pulled pork rub.

Temperatuur bbq op 130 graden. 2 blokjes cherry wood erbij.

Na 2 uur ingepakt met

4 eetlepels bruine basterd suiker.

4 eetlepels agave siroop.

4 eetlepels roomboter.

Na 2 uur ingepakt gezeten te hebben, heb ik alles in een schone aluminum bak gedaan, en de burnt ends afgelakt met Blues Hog champions blend.

En nog 1 uur laten staan.

2-2-1 methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 12:51
Hi all,

Zou dit wat zijn? In de aanbieding bij action.

Ik heb niet veel ervaring met bbqen maar nu ik een mooie tuin heb en recent een goddelijke bbq ervaring heb gehad wil ik er zelf 1 aanschaffen (maar liefst niet zon duur kreng van 1000 euro).

https://shop.action.com/n...400980860/kamado-barbecue

300 euro kamado met gril van 38cm

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Zou iemand willen kijken in het bbq aanbieding topic of mijn recente post daar een goede koop is (voor een beginner met bbq interesse 😝)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

HertogJack schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:32:
Zou iemand willen kijken in het bbq aanbieding topic of mijn recente post daar een goede koop is (voor een beginner met bbq interesse 😝)
Ik zie er geen post van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:59:
Lijkt me wel vervelend als je allerlei verschillende soorten brandstof in voorraad moet houden
Dat valt wel mee. Gewoon aan het begin van het seizoen kijken wat er ligt en dan wachten tot aanbiedingen en toeslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Dennis1812 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:04:
[...]

Ik zie er geen post van jou?
Vaag! Nu wel. Zou toch zweren dat ik er gepost had.

Gaat om die kamado van 300 euro bij de action webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
HertogJack schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:16:
[...]

Wat verwacht je, wat wil je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Ik vind hem klein. Maar dat hangt af van je wensen.

Verder haak ik al af bij "action". Maargoed. Alle cheap ass kamados lijken op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
418O2 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:17:
[...]

Wat verwacht je, wat wil je?
Ik zoek gewoon een leuke bbq voor in mn nieuwe tuin.

Heb echt 0 ervaring maar door een paar goddelijke bbq ervaringen wil ik er zelf ook mee aan slag.

Zou er bijvoorbeeld picanha, kippendijtjes, hamburgers, wat groenten grillen etc op willen maken.. niet zo heel fancy zegmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Dennis1812 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:20:
[...]

Ik vind hem klein. Maar dat hangt af van je wensen.

Verder haak ik al af bij "action". Maargoed. Alle cheap ass kamados lijken op elkaar.
Action is idd gaar. Maar heel soms hebben ze best eens een goede deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
HertogJack schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:20:
[...]

Heb echt 0 ervaring maar door een paar goddelijke bbq ervaringen wil ik er zelf ook mee aan slag.

Zou er bijvoorbeeld picanha, kippendijtjes, hamburgers, wat groenten grillen etc op willen maken.. niet zo heel fancy zegmaar
Als je niet low and slow wil bbqen is dit echt overdreven. Dan zou ik een Weber van 47 of 57cm halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Waarom dan een Kamado en niet een Weber 47?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Dennis1812 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:21:
[...]

Waarom dan een Kamado en niet een Weber 47?
Dit lijkt me geschikter voor picanha/bavette waar het meer om goed de temperatuur controleren/reguleren gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
HertogJack schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:24:
[...]

Dit lijkt me geschikter voor picanha/bavette waar het meer om goed de temperatuur controleren/reguleren gaat?
Dat wil ook wel op een Weber. Bavette hoef je nauwelijks temperatuur controle te doen.

Vergis je niet; afgrillen is op een Kamado niet per se makkelijker

[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 12-03-2022 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

HertogJack schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:24:
[...]

Die 2 kan je prima op een Weber regelen.

Denk dat je een vele malen hogere kwaliteit bbq koopt ermee.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis1812 op 12-03-2022 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die action BBQs zijn prima waar voor je geld volgens mij. Je zal alleen wat accessoires missen die duurdere modellen mogelijk wel hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online

Laat die action kamado staan en neem de Grill Guru Compact van de Hornbach. Is 40 euro meer maar heeft alles erbij voor indirect / direct te doen.

Qua maat kan je op die GGC alles doen voor een familie van 4 personen. Ik zoek nog steeds een reden om een GGC te kopen maar met de MB krijg ik die er niet doorheen.

Edit:
Ik zie dat de GGC 33cm is vs 38cm van de action. Das wel een dingetje. Ik denk dat de GGC dan nog steeds de betere keuze is want alles zit erop voor direct en indirect.

[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 12-03-2022 21:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

[...]

Ik had je post deze kant op verplaatst, gezien je vroeg om aankoopadvies. ;)

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:29:
Die 2 kan je prima op een Weber regelen.

Denk dat je een vele malen hogere kwaliteit bbq koopt ermee.
300 euro is een hoop geld en dan is de Weber waarschijnlijk wel een betere keus. Maar het bekende 13" kamado ei van de action was echt ge-wel-dig. Die stond uren te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:48
voog schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:54:
Na heel veel zoeken en lezen gister de Kamado Joe Classic 2 standalone besteld voor 1334,-. Zullen niet heel goedkopere aanbiedingen voorbij komen denk ik voor de zomer.

Maar nu ben ik op zoek naar tips voor een fijn meubel.
Voorwaarden:
- max €1000,-
- liefst een vierkante stalen buizenframe
- Deurtjes
- Ongeveer 1,50m breed
- wieltjes.

Ik hoor graag jullie ervaringen! Welke breedte moet ik minimaal aan denken icm classic joe 2? Hij is 70cm doorsnee, maar het breedste stuk steekt natuurlijk boven de tafel uit.
Ik ben op zoek naar hetzelfde, heb jij iets gevonden?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-05 00:26
[...]

Voor net iets meer heb je een fatsoenlijke kamado.
voor 425 heb je een 19 inch met alles er op en aan.
http://barbequekopen.online/collectie/

garantie bij hem is echt super heeft ook alle losse accesoires voor een prikkie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Demiesehv schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:11:
[...]

Voor net iets meer heb je een fatsoenlijke kamado.
voor 425 heb je een 19 inch met alles er op en aan.
http://barbequekopen.online/collectie/

garantie bij hem is echt super heeft ook alle losse accesoires voor een prikkie
Fijn dat je schijnbaar goede ervaringen met hem hebt, maar persoonlijk gaan bij mij heel veel alarmbellen rinkelen als ik die website ziet. Ik zou nooit, maar dan ook nooit, zoiets duurs bestellen bij "een bedrijf" met zo'n website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
barrymossel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:31:
[...]

Fijn dat je schijnbaar goede ervaringen met hem hebt, maar persoonlijk gaan bij mij heel veel alarmbellen rinkelen als ik die website ziet. Ik zou nooit, maar dan ook nooit, zoiets duurs bestellen bij "een bedrijf" met zo'n website...
j
Je kunt hem gewoon bestellen en afhalen.
Je kan bem laten bezorgen en contant betalen.
Je kan zijn facebook pagina bekijken met de lovende reacties.
Of zijn naam opzoeken in heel veel fb groepen over bbq.
3 naar geleden die van mij bij zijn bedrijf opgehaald.
Een website zegt niks voor iemand die het erbij doet en het van de mond op mond reclame wil hebben.
En zoiets duurs haal je zowiezo op of betaal je a hteraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Demiesehv schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:22:
[...]
j
Een website zegt niks voor iemand die het erbij doet en het van de mond op mond reclame wil hebben.
Tja. Dat er geleverd wordt prima. Maar hoe zijn de aftersales? Wat is het merk überhaupt? Is het niet gewoon de action verpakt in een nieuwe overdoos? Hoe regelt hij garantie en service? Bestaat hij überhaupt nog na een paar jaar of stopt hij dan omdat hij het "erbij doet" en er geen zin meer in heeft?

Een Grill Guru kan je ook bij een Hornbach voor mooie prijzen oppikken en dan weet je tenminste waar je zaken mee doet. Of bij een gerenommeerd bbq bedrijf als vuur en rook in Lunteren kijken en advies krijgen.
Fijn dat je een goede ervaring hebt verder en bedoel het niet om af te kraken. Maar leveren is 1 ding. Het stuk erna is misschien wel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-05 10:01
Artbij schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:45:
[...]

Ik ben op zoek naar hetzelfde, heb jij iets gevonden?
Ik neig erg naar deze, is nog wel aan te passen met een kruis waar de Kamado op kan staan en dan naar wens afmaken. Zo blijf je ook mooi binnen budget.

https://www.jorg-steigerh...oCKosQAvD_BwE#description

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNyUoSlkn4kVz7WVjXLtQFneWpc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p5TaCSXbrIZhRFeicYXXqnnh.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ik heb een vacuum machine merk profi-cook (makro) ding slaat te snel af (nat en droog) zuigt niet goed vacuum (diverse merk vacuum zak)

Hebben jullie advies waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een nieuwe ?

Zou leuk zijn als er bv een Co2 optie bij zit ;) maar dat is wellicht over de top /te duur
omdat we een soda-stream hebben is co2 geen issue

[ Voor 24% gewijzigd door vso op 15-03-2022 23:13 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik weet niet wat je kwijt wil zijn. ik houd echt wel van dure apparaten, maar maak hier de keuze om het gewoon bij 2 stuks openklapmodel van Solis te houden. Wil je meer features of echt beter, dan wordt het zoveel duurder en groter voor zo weinig meerwaarde dat ik het dat niet waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

tja ik verwacht een "vacuum" zakje .. dat is nu de kop/munt waarbij het vaker in het nadeel uitvalt .. 1 stukken vlees per zak met 20 stukken vlees en 1 zakje is "vacuum" zeg maar ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb heb die van de Lidl gehad (25 euro) en die was wel ok. Maar die zou ik nooit meer kopen (knoppen werkten niet goed en het vacuum was ook maar zo-zo). Nu een duurdere Foodsaver. Zuigt goed vacuum, rol kan erin worden opgeborgen. Maar wel redelijk wat gezeik mee gehad. Nu een vervanger gekregen en die werkt prima. Maar door die n=1 ervaring denk ik dat ik een evt. volgende keer voor Solis ga (heeft m'n schoonmoeder). Betaalbaar en doet wat ie moet doen: vacuum trekken en sealen.

Heb je de ruimte en wil je best wat meer betalen: kamervacuummachine. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb ook een Solis en gebruik uitsluitend Solis zakken. Heb 1x een foamrand vervangen, maar buiten dat werkt dat gewoon goed (ik gebruik het voor sous vide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-05 09:18
418O2 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:30:
Ik heb ook een Solis en gebruik uitsluitend Solis zakken. Heb 1x een foamrand vervangen, maar buiten dat werkt dat gewoon goed (ik gebruik het voor sous vide)
Hier ook Solis en werkt prima. In het begin beetje gekloot mee gehad, maar dat was mn eigen schuld. Gebruik hem voor voor invriezen en sous vide en doet wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:03

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik heb al jaren een FoodSaver en die bevalt prima. De vacumeerzakken bestel ik altijd op rol via AliExpress - prima kwaliteit en een stuk goedkoper dan wat je in Nederland kunt kopen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Tomatoman schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:55:
Ik heb al jaren een FoodSaver en die bevalt prima. De vacumeerzakken bestel ik altijd op rol via AliExpress - prima kwaliteit en een stuk goedkoper dan wat je in Nederland kunt kopen.
Heb je tips waar je een beetje op moet letten dat die Chinese zakken wel goed zijn? Dus BPA vrij, tot minstens 80-90 graden aan kunnen etc?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:32
Ik heb een Allpax p250. Die zuigt echt enorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

mithras schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:01:
[...]
Heb je tips waar je een beetje op moet letten dat die Chinese zakken wel goed zijn? Dus BPA vrij, tot minstens 80-90 graden aan kunnen etc?
Volgens mij gebruiken al die leveranciers hetzelfde fabrikaat, maar gebruiken ze hun eigen merklabels. Voorbeeldje: deze. BPA-vrij en geschikt voor hoge temperaturen. Bij 87 °C heb ik nooit problemen gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Jaspervl schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:09:
Ik heb een Allpax p250. Die zuigt echt enorm
Voor een vacumeerapparaat lijkt me dat een uitstekende eigenschap B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greunkop1234
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-04 10:38
Heeft iemand een idee waar ik een nieuwe aslade voor een weber compact kettle 47 cm kan bemachtigen?
Deze BBQ wil ik graag inbouwen op een buitenkeuken, maar nu mis ik een aslade.
Heb al redelijk gezocht, maar kan niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Tomatoman schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Volgens mij gebruiken al die leveranciers hetzelfde fabrikaat, maar gebruiken ze hun eigen merklabels. Voorbeeldje: deze. BPA-vrij en geschikt voor hoge temperaturen. Bij 87 °C heb ik nooit problemen gehad.
Toch voel ik me niet echt prettig bij claims van een willekeurige Chinese verkoper.
Greunkop1234 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:27:
Heeft iemand een idee waar ik een nieuwe aslade voor een weber compact kettle 47 cm kan bemachtigen?
Heeft die Weber een aslade dan? Of bedoel je dat schoteltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:19

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Greunkop1234 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:27:
Standaard zat er onder mijn Weber 47 cm One Touch Original een schoteltje waar met een beetje wind de as gewoon uit waaide. Ik heb later, 3 jaar geleden denk ik al, bij een Weber dealer een echte aspan besteld voor ongeveer 30 euro en die zelf gemonteerd binnen een paar minuten. En volgens mij is dat dan deze: https://weberstore.nl/pro...-voor-47cm-houtskool-bbq/

Al zie ik op de nieuwe dat het schoteltje al wat dieper is geworden: https://www.weber.com/NL/...ettle-serie/13101004.html

[ Voor 11% gewijzigd door Mr.Viper op 16-03-2022 13:04 ]

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greunkop1234
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-04 10:38
Mr.Viper schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:01:
[...]

Ik heb later, 3 jaar geleden denk ik al, bij een Weber dealer een echte aspan besteld voor ongeveer 30 euro en die zelf gemonteerd binnen een paar minuten.
Gewoon vast geboord o.i.d?
Dit is in principe precies wat ik dus zoek! Bedankt voor de gouden tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:19

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Greunkop1234 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:14:
[...]

Gewoon vast geboord o.i.d?
Dit is in principe precies wat ik dus zoek! Bedankt voor de gouden tip!
Nee, de pinnen schuiven onder de plek waar de poten in gaan... dus ik heb ook zeker geen gereedschap gebruikt bij de montage van de aspan!

Kijk ook eens hier en dan vooral naar de zwarte bbq: http://weberkettleclub.co...rting-a-weber-ots-to-otg/

Ook is het hier al eens eerder getoond door @Aldmar : Aldmar in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3"

[ Voor 13% gewijzigd door Mr.Viper op 16-03-2022 13:41 ]

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:20
barrymossel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:44:
[...]
Toch voel ik me niet echt prettig bij claims van een willekeurige Chinese verkoper.
[...]
Als ik de 2x 20x500 van Ali voor 11,88 EUR vergelijk met de 2x 20x600 van Amazon/Solis voor 12,99 (wel Prime DE) weet ik het wel. Langer, sneller hier en vrijwel even duur en voel me er beter bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

https://www.amazon.nl/Sol...meermachine/dp/B084Z1C8HF

deze is dus wel een aanrader als ik het zo lees .. (en jullie reacties)

nu nog bewaar container(s) .. die er mee samen kunnen werken .. bv als je dry rubs maakt of kruiden bewaart krijg ik de pest erin als alles als een malle aan elkaar klontert..

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 16-03-2022 14:37 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:32
Tomatoman schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Voor een vacumeerapparaat lijkt me dat een uitstekende eigenschap B)
FWIW, naast gebruikers ervaringen keek ik naar dikte van de lasnaad en hoe "vacuüm" het apparaat kon trekken.
(de mijne is weer 5 jaar oud, niet op de hoogte van nieuwe modellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demiesehv
Dennis1812 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:32:
[...]

Tja. Dat er geleverd wordt prima. Maar hoe zijn de aftersales? Wat is het merk überhaupt? Is het niet gewoon de action verpakt in een nieuwe overdoos? Hoe regelt hij garantie en service? Bestaat hij überhaupt nog na een paar jaar of stopt hij dan omdat hij het "erbij doet" en er geen zin meer in heeft?

Een Grill Guru kan je ook bij een Hornbach voor mooie prijzen oppikken en dan weet je tenminste waar je zaken mee doet. Of bij een gerenommeerd bbq bedrijf als vuur en rook in Lunteren kijken en advies krijgen.
Fijn dat je een goede ervaring hebt verder en bedoel het niet om af te kraken. Maar leveren is 1 ding. Het stuk erna is misschien wel belangrijker.
Hij bestaat inmiddels al een aantal jaren, en hij staat goed bekend op de diversen facebook paginas.
Aftersales zijn perfect bij hem, zo las ik dat iemand want schoonheidsfoutjes in de dome had.
Zonder probleem direct een nieuwe dome gekregen.
Mond op mond reclame is nog steeds de beste manier, en net zoals een grill guru zijn het allemaal auplexen.
Prima waar voor zijn geld dus, verschil is alleen dat je een 21 inch krijgt voor haast hetzelfde geld als een 16 inch bij de lidl en dan wist ik het wel.
en gereneomeerd bedrijf als vuur en rook kom op man alle bedrijven moeten ergens beginnen en dat zijn hun ook.
Verschil is alleen dat somiggen geen site enz maken wat kosten scheelt en je dus weer terug ziet in de prijs.
Wil je het niet kopen ook prima toch je moet doen wat je zelf prettig vind.
Maar om direct een bedrijf af te branden omdat hij het erbij doet als hobby of zijn zite niet mooi is kom op man pfffff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Demiesehv schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:06:
[...]

Hij bestaat inmiddels al een aantal jaren, en hij staat goed bekend op de diversen facebook paginas.
Aftersales zijn perfect bij hem, zo las ik dat iemand want schoonheidsfoutjes in de dome had.
Zonder probleem direct een nieuwe dome gekregen.
Mond op mond reclame is nog steeds de beste manier, en net zoals een grill guru zijn het allemaal auplexen.
Prima waar voor zijn geld dus, verschil is alleen dat je een 21 inch krijgt voor haast hetzelfde geld als een 16 inch bij de lidl en dan wist ik het wel.
en gereneomeerd bedrijf als vuur en rook kom op man alle bedrijven moeten ergens beginnen en dat zijn hun ook.
Verschil is alleen dat somiggen geen site enz maken wat kosten scheelt en je dus weer terug ziet in de prijs.
Wil je het niet kopen ook prima toch je moet doen wat je zelf prettig vind.
Maar om direct een bedrijf af te branden omdat hij het erbij doet als hobby of zijn zite niet mooi is kom op man pfffff.
Niemand brandt iets af. Het komt alleen (met name door die website én het feit dat iemand het er even naast doet) erg onbetrouwbaar over. Althans, dat is mijn mening. Ik, persoonlijk, zou daar dus nooit zo'n duur ding kopen. Ook niet op basis van goede ervaringen op Facebook. Maar nogmaals, dat is mijn mening. En niet jouw mening. Dus relax.

Het lijkt wel of je ergens belang bij die knul en z'n "bedrijfje" hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericwhar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:22
Ik maak al een jaar tevreden gebruik van de Grizzly Grills Kamado Elite Medium, echter zie ik vandaag ineens een grote schuur in het keramiek. Van de chipfeeder tot bijna halverwege de onderkant. Hebben andere mensen die ook meegemaakt? Zou dit onder de garantie moeten vallen? Lijkt bijna een productie fout omdat de scheur begint bij de chipfeeder en via de as la doorgaat naar de onderkant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLFW30OBYpafxav-ub5Rsm1768k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NrB09rRu5OdC4dCSbwObXKoR.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LnkOKemTM4tBYteYGdfq2sZWa0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1BLSp3dnKXucD5jQXbr7bCy3.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ericwhar schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:40:
Ik maak al een jaar tevreden gebruik van de Grizzly Grills Kamado Elite Medium, echter zie ik vandaag ineens een grote schuur in het keramiek. Van de chipfeeder tot bijna halverwege de onderkant. Hebben andere mensen die ook meegemaakt? Zou dit onder de garantie moeten vallen? Lijkt bijna een productie fout omdat de scheur begint bij de chipfeeder en via de as la doorgaat naar de onderkant

[Afbeelding][Afbeelding]
https://grizzlygrills.eu/...AARDEN-Grizzly-Grills.pdf

Maar zelfs bij Grill Guru heb ik nu al twee keer heel makkelijk garantie kunnen claimen. Mag hopen dat Grizzly Grill hier niet raar over doet. Dus stuur hen die foto en wacht hun reactie af zou ik zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericwhar
barrymossel schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:00:
[...]

https://grizzlygrills.eu/...AARDEN-Grizzly-Grills.pdf

Maar zelfs bij Grill Guru heb ik nu al twee keer heel makkelijk garantie kunnen claimen. Mag hopen dat Grizzly Grill hier niet raar over doet. Dus stuur hen die foto en wacht hun reactie af zou ik zeggen...
Ik heb de fabrikant ook al een mailtje gestuurd. Was meer benieuwd naar ervaringen van andere en of dit normaal is.
Maar als ik nu je reactie lees zou het gewoon garantie moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[Afbeelding][Afbeelding]
Waarom zou het een productiefout zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Demiesehv schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:22:
[...]
j
Als de reviews een heel brakke spelling hebben haak ik af, ook op facebook. Ik zou never nooit iets van >100E op zo'n site kopen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericwhar
Boudewijn schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:18:
[...]
Waarom zou het een productiefout zijn?
Omdat de scheur van boven naar beneden zit door de as la heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ericwhar schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:37:
[...]

Omdat de scheur van boven naar beneden zit door de as la heen.
Dat is gewoon een zwakke plek in het ontwerp, de plek waar het minste keramiek zit. Ik hoop voor je dat je hem kunt claimen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barrymossel
Boudewijn schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:39:
[...]

Dat is gewoon een zwakke plek in het ontwerp, de plek waar het minste keramiek zit. Ik hoop voor je dat je hem kunt claimen :)
Natuurlijk kan hij hem claimen. De kamado mag bij normaal gebruik niet scheuren. Of het nou een zwakke plek in het ontwerp is of een productiefout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:29

copykat

Good copy isn't bad

[Afbeelding][Afbeelding]
Dit precies de reden dat ik kamado's met chipfeeders en dus een extra gat altijd met argus ogen bekijk.
Kijk de andere gaten zijn lucht open als je hem aan hebt. Bottom vent voor zuurstof en boven de schoorsteen. De chipfeeder zit hoger en moet lucht afgesloten zijn als je hem dicht hebt.
Metaal zet harder en verder uit dan keramiek. => dus spanningen.
De bottomvent word veel minder snel heet dus is het vastschroeven van die schuif een stuk minder riico op spanningen door uitzetting.

Maar fabrikant heeft het ontwerp gemaakt en zal verantwoordelijk moeten zijn voor de risico's als je hem "normaal" gebruikt heb. Gewoon claimen dus.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 21:09
Ik heb de volgende ronde klaar en het begint steeds beter te smaken. Textuur wordt al redelijk vast en de smaak steeds intensiever. Dit is na 3x warm smoking en 4 weken afhangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/layp198QcHrgKUfFQ1DSv6DAKZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DLwbc1Y8o7Woh2tfR9GsOzIS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfshbELbotFg_B7r46otxVBnf6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVLgMXIIKF0sxoFOYg2Gopfp.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste had ik twee weken geleden aangesneden, zie hieronder. Dat was nog meer in de richting van ham. Ook lekker, maar zachter en minder intensief.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CtWZY69TKPS_OiWG1Zfjqssue-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPNxIACVGiFtvrV2Pn8Fev6b.jpg?f=fotoalbum_large

Van dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m280Ihy0xgTZlH6jgQQcYWxNixM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVq6PJYp7mQNCQ0Ysi8C7eEj.jpg?f=fotoalbum_large

naar dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YuAtXDvbdZcpJC8UIwQsgBhcI2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rYxL1L9hpQm7D7WDpi3Lm7OX.jpg?f=fotoalbum_large
In 3 maanden tijd.
Totale tijdsbesteding valt best mee, het zijn vooral vele kleine stapjes.

[ Voor 23% gewijzigd door elbandito op 19-03-2022 11:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
De voorjaarsschoonmaak ook weer gedaan. En natuursteen ook op de RVS meubel gemaakt. Een redelijk compacte maar functionele meubel is het geworden en geen standaard douglas variant. Plus de RVS stijl past mooi bij beide calibers. Weer eens wat anders :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dltam5DmcUo1Epf5CQYRpBx2lJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iu5nh0JpcM3Yr9LSrEGzP0NV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Hari-Bo op 19-03-2022 16:31 ]

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

<pellet bbq>

Storender dan de rook die je produceert ? denk dat je daar minder vrienden mee maakt dan het lawaai
maar het lost wel 2 vliegen in 1 klap op .. raam = dicht en dus ook minder last van het geluid

menig hack/mod waar je een stillere fan(s) in kan proppen ..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/49NYJs5l.jpg
Paganstars schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:57:
Pellet is set en forget, zijn genoeg pro wedstrijd teams die ze gebruiken. Enige nadeel van pellet grills vind ik persoonlijk de stroomvoorziening en sommige kunnen niet 250c+. Ik zelf zweer bij kolen voor zowel privé, catering en wedstrijden, maar ken er genoeg die sec op pellets gaan. Kleine noot, ik ben erg purist en OLD school daar in
250c en kolen (dus non-smoking) mis ik wel ..

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QK-WJjEMdx7e91EXsX8MW1GX-uw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmwzFWwkQboskZgl0wI45bWj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E36GkG15oDlOp5NQA4FsKt8MsnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a9tNjfEsh2IHEwyfmSPBlPlZ.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de eerste keer de spiezenset gebruikt. Is goed bevallen. Perfect gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

@Dennis1812: leuke gadget :). Is dat een accessoire voor het Letzq spit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Tomatoman schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:09:
@Dennis1812: leuke gadget :). Is dat een accessoire voor het Letzq spit?
https://www.vuurenrook.nl...ie-kebab-spiezen-set.html

Van Letzq inderdaad. Volgens mij gewoon die van de foto. Alleen t merkje is er ineens af. Zijn verder nog identiek.

(En 8 euro goedkoper geworden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Zou dit onder de garantie moeten vallen?
Is garantieclaim maar geen productiefout. Zoals eerder gemeld is dat inherent aan het ontwerp. Daar het om Grizzly Grills van 200F gaat ben je misschien net op tijd. Het seizoen gaat beginnen dus er zou genoeg aanbod moeten zijn om te slachtofferen voor jouw claim.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:26

CeesKees

I rest my Kees

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvHuIgN-y7Z7rSzfeAW1vdRxdy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MyBacWtmaWDRjQhtCDRyQtJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/162i3i-9MTQ9phdBlsNPc-q5gJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6QgR0cEKZdbrGnDj5QEbkfV6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJwB_4CxYvZS-UtkQ_MNxaCdABc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yo0X059Jc7d16J0RLad7PgYE.jpg?f=fotoalbum_large

Lag er zomaar nog een Picanha steak in de diepvries…

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Flapperbol schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:57:
[...]

Is hij op Amazon.nl niet iets goedkoper met de €30 coupon?
Ik heb hem zelf in ieder geval toentertijd gehaald voor €140

Zelf ben ik er in ieder geval nog steeds erg blij mee, zeker als ik aan het thuiswerken ben (of het erg koud is buiten :+ ) en iets langzaam wil laten garen. Je moet alleen even onthouden dat je hem op pauze zet als je de klep open maakt, maar verder heb je er echt geen omkijken meer naar.
Het is uiteraard wel een "thermometer" voor erbij, want voor normale grillsessies is hij niet echt geschikt (daarvoor heb ik een Inkbird IBBQ-4BW)

Het grootste nadeel van Inkbird is wel de apps. Je moet zelf op zoek naar welke app het beste werkt voor welk apparaat, want ze meer dan 10 apps, en veel apparaten zijn compatible met meerdere apps...

Mijn Inkbird setup en welke app ik gebruik:
ISC-007BW -> BBQgo Pro
IBBQ-4BW -> Smoker
ITC-308 (voor bier brouwen) -> InkbirdSmart

Voorheen had ik ook een IBBQ-4T, die werkte het beste met "Inkbird Pro"
Mijn ISC-007BW en IBBQ-4T kunnen beide in de inkbird pro app :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_sqaDgznZ2vluNyqGF_CEXLOsY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hMvZjTrTXYMszrwFxgdr3GnM.png?f=user_large
Alleen mijn oude BT versie werkt nog met de oude app.. maar die heb ik alleen als backup..

Gisteren de ISC-007BW getest en werkt goed :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBJLhWitwjlClZiSR3vfev3D37M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jrHBpVnm0B41OMY0oKlDUQ2i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BFGXVJESCIpoibcDOS6dSIszNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCxxwZcRdNRPjt5rJWL0uZg8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moest wel zelf een adapter maken (dat blauwe ding) want inkbird gaat ervanuit dat je een grill met een vierkante/rechthoekige luchttoevoer hebt (wat ook de standaard is natuurlijk).. prototype werkte goed maar heeft nog een paar tweaks nodig om perfect te passen..

En verder heb ik meteen maar een buiten stopcontact aangelegd.. is ook makkelijker met grasmaaien en de ISC-007BW heeft een stekker (de IBBQ-4T heeft een accu).

BTW nooit gedacht dat je kabelmanagement nodig zou hebben bij een BBQ ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericwhar
Chevy454 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:54:
[...]

Is garantieclaim maar geen productiefout. Zoals eerder gemeld is dat inherent aan het ontwerp. Daar het om Grizzly Grills van 200F gaat ben je misschien net op tijd. Het seizoen gaat beginnen dus er zou genoeg aanbod moeten zijn om te slachtofferen voor jouw claim.
Ze zijn echt super snel met reageren. Ik krijg een compleet nieuwe. Dit ook omdat mijn schanier een ouder model was.
Zijn nu bezig een afspraak in de plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ericwhar schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:29:
Ze zijn echt super snel met reageren. Ik krijg een compleet nieuwe. Dit ook omdat mijn schanier een ouder model was. Zijn nu bezig een afspraak in de plannen.
Goed om te horen dat hun garantie afhandeling nu beter is als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-03 15:19
Hoi allen,

Al enkele jaren gebruik ik een Weber kettle. Ik kan wel stellen dat ik hier echt mee heb leren barbecueën.
Keihard grillen, pizza's maken, lekkere low & slow gerechten. Echt prima!

Nu zou ik graag een tweede barbecue willen aanschaffen en neig ik naar een gas barbecue. Een buitenkeuken die mij net iets meer opties geeft.
Ik zie op het internet in artikelen en reviews tal van verschillende barbecues met verschillende functionaliteiten voorbij komen.

Ik zou het prettig vinden om een barbecue te hebben met minimaal 3 branders om goed met zones te kunnen werken. Daarnaast lijkt het mij wenselijk om een zijbrander te hebben voor sauzen,pasta's,etc.
Ook lijkt het me heel cool om wat vaker met een spit te gaan werken. Rollades, kippetje aan het spit, misschien zelfs eens een mand met frietjes.
Die functionaliteiten lijken me wel echt een must.

Op het internet vind ik dus barbecues van +- 400 euro tot aan 2000 euro.
Ik zou ergens daar middenin willen gaan zitten. Tussen de 600 en 1200 euro is wat ik zou kunnen en willen besteden.

Zijn er types die jullie als fervent barbecueërs kunnen aanraden? En welke (extra) functionaliteiten hebben deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 11:33
Yogibeer schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:41:
Zijn er types die jullie als fervent barbecueërs kunnen aanraden? En welke (extra) functionaliteiten hebben deze?
Ik heb ook lange tijd getwijfeld tussen een gas BBQ en de Weber Master Touch die ik uiteindelijk gekocht heb.
Voornaamste reden om voor de Weber te gaan was dat ik niet meteen een grote investering wilde doen.
Ik had nooit veel gebarbecued en wilde dat eerst een beetje onder de knie krijgen (vooral het low & slow dat ik nog nooit gedaan had).

Wat ik je wel kan aanraden is heeeel veel Youtube filmpjes en reviews te bekijken zoals ik toen ook gedaan had.
De aangeboden functionaliteiten bij de bekende merken (Weber, Napoleon, Broilking, ...) zijn vaak gelijkaardig, Maar sommige merken ontwerpen dingen echter toch weeral met wat meer gezond verstand en gebruiksgemak in het achterhoofd. Denk hierbij dan aan:
- Handig wegwerken van gasfles
- Handige accessoires zoals spit, ingebouwde verlichting, smokebox (ingebouwd of los) etc
- Schoonmaken van roosters en diffusers
- Aantal branders per zone
- Roosteroppervlak
- Wil je zijtafeltjes of net niet, zijn ze handig/groot genoeg in gebruik?
- Inbouw type voor in een "echte" vaste buiten keuken of liever losstaande BBQ
- Mogelijkheid om toch ook met houtskool te werken (naast gas)
- ...

Nu dat ik toch best wel vaak BBQ, wil ik uiteindelijk op termijn wel voor een buitenkeuken gaan, met ingebouwde gas en houtskool (kamado) bbq. Die Napoleon buitenkeukens zien er echt wel gelikt uit, maar dan zal ik eerst de lotto moeten winnen om mijn vrouw te kunnen overtuigen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:36
Voor een 57cm Weber, zijn er betere keuzes dan volgend spit: https://auspiteurope.com/...ng-57-cm-e-u-version.html

Ik ga waarschijnlijk ook direct de sate spiezenset erbij nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24

Theuno

Da Devil Crew

Tarkin schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:22:
Voor een 57cm Weber, zijn er betere keuzes dan volgend spit: https://auspiteurope.com/...ng-57-cm-e-u-version.html

Ik ga waarschijnlijk ook direct de sate spiezenset erbij nemen
Wat ik gemerkt heb: Alle niet orginele passen net niet helemaal perfect.
Prijs vs "hoevaak gebruik je dit" zullen de doorslag moeten geven.

De mijne heb ik een jaar of 5, doet het nog prima. Gemiddeld gebruik; iets van 5 keer per jaar? Shoarma, Ananas, Picanha doet het allemaal prima, en ik geniet ervan.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Spit is iets om voor je verjaardag te vragen. Eigenlijk net te duur om zelf te kopen, maar tof om te hebben

https://www.bbqshoplimbur...ire-carrousel-medium.html

Ik wil nog steeds zo'n carrousel voor de mijne. Dit jaar maar voor de verjaardag vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:36
Theuno schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:23:
[...]

Wat ik gemerkt heb: Alle niet orginele passen net niet helemaal perfect.
Prijs vs "hoevaak gebruik je dit" zullen de doorslag moeten geven.

De mijne heb ik een jaar of 5, doet het nog prima. Gemiddeld gebruik; iets van 5 keer per jaar? Shoarma, Ananas, Picanha doet het allemaal prima, en ik geniet ervan.
Ik gokberopbdat dat bij mij ooknzowat de frequentie zal zijn. Ik bbq graag maar nog niet fanatiek genoeg en de familie eet het ook graag met mate. Daarom ook nognsteeds de Weber ipv een keramiek geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 21:09
Ik ben op zoek naar een goede draadloze thermometer die ik met mijn telefoon kan bekijken. o.a. Inkbird en Meater zijn opties. een belangrijke eis voor mij is dat de sensor minimaal 16 uur moet blijven werken, ik ga het vooral gebruiken voor langere smoke sessies. heeft er iemand nog tips/ ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 13:46
elbandito schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:55:
Ik ben op zoek naar een goede draadloze thermometer die ik met mijn telefoon kan bekijken. o.a. Inkbird en Meater zijn opties. een belangrijke eis voor mij is dat de sensor minimaal 16 uur moet blijven werken, ik ga het vooral gebruiken voor langere smoke sessies. heeft er iemand nog tips/ ervaring?
Ik weet dat veel mensen de meater hebben. Ik heb zelf de genoemde inkbird.
Gevoelsmatig vind ik de inkbird prettiger omdat deze dunnere probes heeft, daarmee is deze dus ook meer geschikt voor de kleinere stukken vlees (just my opinion). En 16 uur is absoluut haalbaar. Eventueel kan je deze gedurende de sessie aan de lader hangen mocht je stroom in de buurt hebben, mocht deze van te voren niet helemaal opgeladen zijn geweest.

EDIT, ik weet niet hoeveel haast je hebt? Maar de inkbird komt regelmatig in de aanbieding voor rond de 60-70 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door prekz op 24-03-2022 10:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:54

Flipmo

OMG !!

Heb ook de inkbird ibbq-4bw, erg fijn ding. Haalt wat prekz al zegt de 16 uur makkelijk.
En is daarbij ook op te laden tijdens gebruik.

Voordeel van wifi is dat je rustig even van huis kan gaan en zo de temperatuur nog in de gaten kan houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Weber Connect Hub is ook een mooie optie, kan zowel via Bluetooth als Wifi. Ze geven aan tot 20uur battery life.

vice versa en weer terug

Pagina: 1 ... 196 ... 329 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism