Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik heb tot nu toe in ieder geval nog goede ervaringen met internetslagerij.nl. Het is vast niet de allerbeste kwaliteit, maar prijs/kwaliteit vind ik tot nu toe erg goed.Chevy454 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:20:
Iemand ervaring met het pakket van meatstreet?
Ik had eens het steak pakket voor 4 personen en dat was niet slecht in mijn herinnering.
Maar het BBQ master pakket vind ik om een reden beetje to much voor die prijs. Wat denken jullie ervan?
https://meatstreet.nl/product/bbq-master-pakket/
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Als ik even snel in mijn hoofd vergelijk met gemiddelde (aanbieding)prijs die ik hiervoor bij de Sligro of Hanos neerleg is het niet extreem goedkoop maar ook niet duur.Chevy454 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:20:
Iemand ervaring met het pakket van meatstreet?
Ik had eens het steak pakket voor 4 personen en dat was niet slecht in mijn herinnering.
Maar het BBQ master pakket vind ik om een reden beetje to much voor die prijs. Wat denken jullie ervan?
https://meatstreet.nl/product/bbq-master-pakket/
Prima prijs denk ik.
Geen ervaring met de toko verder.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik had ook die rekensom snel gemaakt maar desondanks vind ik het beetje vreemd. Zal vast aan mij liggen met Makro aanbieding prijzen.Dennis1812 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:36:
Als ik even snel in mijn hoofd vergelijk met gemiddelde (aanbieding)prijs die ik hiervoor bij de Sligro of Hanos neerleg is het niet extreem goedkoop maar ook niet duur.
Prima prijs denk ik.
Maar aangezien de diepvries vol ligt (ik schat 30l moedermelk ingevroren) zal ik het pakket niet snel kunnen proberen.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Tijd voor een extra vriezer.Chevy454 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:39:
[...]
Ik had ook die rekensom snel gemaakt maar desondanks vind ik het beetje vreemd. Zal vast aan mij liggen met Makro aanbieding prijzen.
Maar aangezien de diepvries vol ligt (ik schat 30l moedermelk ingevroren) zal ik het pakket niet snel kunnen proberen.
Stond op de lijst maar ik kan geen 2de full size diepvries kwijt.Dennis1812 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:41:
Tijd voor een extra vriezer.
Hopelijk wel met een productiedatum barcode? of moet je elke keer spiegelen van je vrouw?Chevy454 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:39:
[...]
Ik had ook die rekensom snel gemaakt maar desondanks vind ik het beetje vreemd. Zal vast aan mij liggen met Makro aanbieding prijzen.
(ik moet eerst mn vorig jaar spul op maken van me zelf.)
Zaterdag redelijk weer maar geen tijd...
Zondag tijd in geplant maar K@T weer. Heb ik weer!
* copykat is stiekum mooi weer BBQ-er
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Heel graag met een winterzonnetje en een sneeuwdek. Maar dat zit er niet in denk ik.
Met 30 graden + vind ik het al snel weer te warm en pak ik wel een salade. Rond de 20/25 is ook perfect.
Precies hierom heb ik een paar maanden geleden een vrieskist gekocht
Scheelt een hoop passen en meten in mijn normale vriezer in de keuken.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
We nemen een setje ribben van BBQuality (zonder ketting, is niet mijn ding):
:strip_exif()/f/image/1KrwpRVq4CNvOnqxAWqjaDmR.jpg?f=fotoalbum_large)
Vliesjes eraf; op 10 kilo (12 ribben) zaten 2 shiners... ik krijg daar het vlies onmogelijk af zonder heel de rib te verbrassen. Iemand een tip wat daarmee te doen?
Dan smeren we ze nu in de rub, want morgen is het nog druk in de ochtend. Dus hoop wat tijd te besparen, na het baby zwemmen de BBQ's aan en de spullen erop.
:strip_exif()/f/image/JAGS8sjn7dBWTjkw8chEvSId.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/miipn4WUvhBiOcsgTuqscnYa.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik mik morgen op een 2-2-1 methode.
Hopelijk gaat alles soepel, en hebben we lekker eten om 17 tijdens een winterzonnetje. In de avond schijnt er een zondvloed te komen.
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Klinkt als een mooi dagje bbqen voor de boeg.Theuno schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:59:
Vliesjes eraf; op 10 kilo (12 ribben) zaten 2 shiners... ik krijg daar het vlies onmogelijk af zonder heel de rib te verbrassen. Iemand een tip wat daarmee te doen?
Ik heb ook wel eens dat het vlies er niet af wil. Mijn oplossing is dan om het vlies met een scherp mesje kruislings in te snijden. Dan merk je eigenlijk niet eens dat het vlies er nog op zit.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
De bereiding wordt bij mij heel anders dan de meesten: ik heb ze ingewreven met zelf gemaakte rub, vacumeer ze en laat ze dan 24 uur sous vide garen op 68 °C.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/chbCWJJu83DGdogd7s02Xc43.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WJlrK5IY0I4YH1B8PLDFQd4u.jpg?f=user_large)
De ribs die ik niet direct opeet kunnen daarna afkoelen en vervolgens in hun vacuümzak de vriezer in. Wat ik wel opeet, smeer ik in met glaze en leg ik daarna normaliter nog even in de oven. Maar morgen doe ik ze denk ik nog even op de barbecue in plaats van in de oven.
Een goede grap mag vrienden kosten.
/geintje
Vandaag maar weer eens satekes en Nasi gemaakt. Nasi dit keer in de pan en niet in de BGE wok.
Ik gebruik voor de sate (varkenshaas) gewoon conimex kruiden. Het ultrageheime recept van mijn Indo/Chinese -schoonoma bevat precies dezelfde ingrediënten alleen dan nog als extra wat koriander
Voor de nasi gebruik ik ook Conimex kruiden en +/- 700 gram basmati rijst, 1kg kipfilet zo klein als met het mes mogelijk gesneden, en 2 nasi groentenpaketten.
Pindasaus van een paar posts terug.
:strip_exif()/f/image/eIZTlgMiZoE33OlHpfdkRjQY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fMXhfSxed8NqplrZENRghs5E.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik maak een directe en indirecte zone, de sate's die wat sneller klaar zijn rusten dan in de indirecte zone.Voor 4 personen maak ik 10 sate's..
[ Voor 20% gewijzigd door sNielz123 op 05-02-2022 19:33 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xk4igQaXKwPs2ixSQaX8lKyG.jpg?f=user_large)
Het resultaat van deze bereiding: ongelofelijk malse, sappige spare ribs met heel veel smaak. Het vlees valt nog net niet van het bot af. Dit gerecht zit dicht tegen het rapportcijfer 10 aan, zeg ik met enige trots
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PRkqMWBr32bGRse2QQwH6JgK.jpg?f=user_large)
De wijzen komen uit het Oosten!
Maar ben ook wel benieuwd hoe Tomatoman dit heeft ervaren
30 min roken geeft vaak al genoeg rooksmaak. Ik heb toch wel echte rook nodig. Dat haal ik niet uit een rub of afgrillen.
[ Voor 26% gewijzigd door Jaspervl op 07-02-2022 12:14 ]
Misschien dat ik mijn Weber kettle nog on the side aan blijf houden, maar ik ben het hele gedoe met briketten en kolen toch wel een beetje zat.
Op de fatsoenlijke gas barbecue is het volgens mij ook prima mogelijk om aan temperatuurbeheersing te doen en met alle moderne middelen is het heel goed mogelijk om rooksmaak toe te voegen.
Als je onder winderige condities (en dan niet gastro induced wind) wilt gaat BBQ doen dan kan het met gas wel een dingetje worden. Dan is de kamado toch wel een pakje stabieler dunkt mij, Maar ik snap je punt wel.Yogibeer schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:19:
Denk er toch serieus over na om mijn Kamado en Weber kettle te gaan inruilen voor een gas barbecue.
Misschien dat ik mijn Weber kettle nog on the side aan blijf houden, maar ik ben het hele gedoe met briketten en kolen toch wel een beetje zat.
Op de fatsoenlijke gas barbecue is het volgens mij ook prima mogelijk om aan temperatuurbeheersing te doen en met alle moderne middelen is het heel goed mogelijk om rooksmaak toe te voegen.
een tip, pellet barbecue. Belachelijk makkelijke temperatuur regeling en zeer goede rooksmaak, wat mij betreft beter dan in een kamado.Yogibeer schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:19:
Denk er toch serieus over na om mijn Kamado en Weber kettle te gaan inruilen voor een gas barbecue.
Nadeel is dat ze niet zulke hoge temperaturen halen als een (goede) gasbarbecue.
418O2 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:31:
Zijn pellets dan geen betere optie? Als het kabaal geen issue is
Als pellet bbq eigenaar. Rooksmaak is zeker aanwezig maar je loopt er financieel op LEEG.Ozzie schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:03:
een tip, pellet barbecue. Belachelijk makkelijke temperatuur regeling en zeer goede rooksmaak, wat mij betreft beter dan in een kamado.
Nadeel is dat ze niet zulke hoge temperaturen halen als een (goede) gasbarbecue.
Goed, een hobby kost geld maar toch wel een puntje om naar te kijken...
De pellets zijn zo duur in het gebruik?Chevy454 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:33:
[...]
[...]
Als pellet bbq eigenaar. Rooksmaak is zeker aanwezig maar je loopt er financieel op LEEG.
Goed, een hobby kost geld maar toch wel een puntje om naar te kijken...
Heb je er zelf 1?Ozzie schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:03:
[...]
een tip, pellet barbecue. Belachelijk makkelijke temperatuur regeling en zeer goede rooksmaak, wat mij betreft beter dan in een kamado.
Ja, een Traeger en ik vind het echt ideaal. En ik vind het wel meevallen wat de pellets kosten, goede houtskool is ook niet al te goedkoop. Maar het zal waarschijnlijk wel iets duurder zijn in gebruik, nooit nagerekend.
Ook geen last van herrie ofzo dat hier altijd genoemd word, ja het maakt een beetje geluid net zoals de hete lucht oven in de keuken. Maar meestal zit ik toch binnen als die aanstaat en dan hoor ik helemaal niets.
3x 6h low en slow is 1 zak erdoorheen. Een zak kost 22,50?418O2 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:03:
De pellets zijn zo duur in het gebruik?
Een zak houtskool met een kamado doe je 8keer low en slow mee?
High and fast nog meer verschil denk ik zo.
Kan aanzienlijk schelen welke pellets je gebruikt.Chevy454 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:01:
[...]
3x 6h low en slow is 1 zak erdoorheen. Een zak kost 22,50?
Ik heb pellets van GMG en heb het idee dat ik daar langer mee doe als 3x 6h op zeg 120-140 graden.
Voorheen had ik goedkope meuk pellets en die rookte zo weg, ook niet elk duur merk is perse goed natuurlijk.
Maar @Yogibeer ik ben ook team pellet, gas is het toch net niet vind ik persoonlijk en zou er altijd iets op kolen bij houden voor als je er wel zin hebt om te klooien.
Ik heb ook GMG en gebruikte die bij 3C zonder thermo deken. Ja dan pakt die gewoon wat qua pellets. Ik heb gewoon 8 zakken gekocht maar ze gaan wel op zeg maar. 8 zakken houtskool gaan beduidend langer mee.Denniz0229 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:04:
Kan aanzienlijk schelen welke pellets je gebruikt.
Ik heb pellets van GMG en heb het idee dat ik daar langer mee doe als 3x 6h op zeg 120-140 graden.
Voorheen had ik goedkope meuk pellets en die rookte zo weg, ook niet elk duur merk is perse goed natuurlijk.
Ik heb kolen op de kamado, pellets op de GMG, briketten op de Fornetto. En ik wil graag wel een Napoleon gas erbij. Maar een pellet bbq zou ik niemand aanraden als primaire Q.Maar @Yogibeer ik ben ook team pellet, gas is het toch net niet vind ik persoonlijk en zou er altijd iets op kolen bij houden voor als je er wel zin hebt om te klooien.
Qua gemak is de GMG geweldig in combinatie met het beschikbare oppervlakte. Maar een kamado, al dan niet met een controller, is net zo stabiel. Alleen minder oppervlakte.
Ik zou de GMG nog steeds kopen voor de hobby. Niet voor de doorsnee gebruiker. Die zijn echt beter af met een kettle en voor enkele de kamado. Of gewoon gas...
Zo is een pellet Q geniaal inderdaad. Maar buiten op het terras in het zonnetje, ik denk dat mijn vrouw gaat klagen komende zomer.Ozzie schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:05:
Maar meestal zit ik toch binnen als die aanstaat en dan hoor ik helemaal niets.
Iedereen kan een stuk vlees grillen en t maken van een pizza is veel moeilijker...
Bron editienl de pizzabakker....

Bbq-en is als hype wel over mensen gaan vooral pizza's maken....
😱

Dus ik ben niet meer hip?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Het is maar wat bloem, gist, zout en water maar ik heb echt meer moeite met pizza te maken hoor.
En ik meen dat het Simon nog iets van de pizzabijbel die het zei?
You never were.Dus ik ben niet meer hip?
Kijk ik snap dat t deeg een dingetje is. Dat dat bepalend is voor de smaak.
Maar toppings is toch net zo lastig als de kruiden en ingrediënten van een bbq saus?
Misschien bedoelt ie echt alleen "grillen".
Pizza maken is zeker wel moeilijker.copykat schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:21:
Qoute van de dag
Iedereen kan een stuk vlees grillen en t maken van een pizza is veel moeilijker...
Bron editienl de pizzabakker....![]()
Bbq-en is als hype wel over mensen gaan vooral pizza's maken....
😱![]()
![]()
😲
Dus ik ben niet meer hip?
![]()
oke klein foutje van mijn kant, ik heb er nooit bij stil gestaan, maar ik heb er dus wel een thermodeken op.Chevy454 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:14:
[...]
Ik heb ook GMG en gebruikte die bij 3C zonder thermo deken. Ja dan pakt die gewoon wat qua pellets. Ik heb gewoon 8 zakken gekocht maar ze gaan wel op zeg maar. 8 zakken houtskool gaan beduidend langer mee.
[...]
Heb die er gratis bij gekregen en daarom er maar omheen gedaan, maar zou best wel eens het verschil kunnen maken.
Ik dacht eraan om een thermodeken te kopen maar vind dat nadelig. Je houdt de warmte beter vast wat goed is en je hebt minder temperatuur wisselingen (d'uh). Maar daarom ook minder brandmomenten waarbij je veel rook maakt.Denniz0229 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:26:
oke klein foutje van mijn kant, ik heb er nooit bij stil gestaan, maar ik heb er dus wel een thermodeken op.
Heb die er gratis bij gekregen en daarom er maar omheen gedaan, maar zou best wel eens het verschil kunnen maken.
Daar sommigen een extra smoker tube gebruiken voor extra rooksmaak werkt het thermodeken dus tegen. Ik ben gelukkig met de smaak die krijg met de GMG dus dat deken heb ik niet nodig. (Tenzij ik afstap van de pellet blends welke voornamelijk 60% eik hebben als brandstof)
[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 10-02-2022 08:32 ]
Betaal je dan niet gewoon veel te veel voor je pellets?Chevy454 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:01:
[...]
3x 6h low en slow is 1 zak erdoorheen. Een zak kost 22,50?
Voor een zak pellets voor mijn kachel betaal ik 6 euro per zak ofzo (granted, ik koop een pallet van 65 zakken in 1 keer).
Tijd voor een nieuwe sig..
Klopt, maar dat zijn andere type pellets. Die zijn niet geschikt voor de BBQ vanwege de aanwezige (niet-gezonde) stoffen.Koffie schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:47:
[...]
Betaal je dan niet gewoon veel te veel voor je pellets?
Voor een zak pellets voor mijn kachel betaal ik 6 euro per zak ofzo (granted, ik koop een pallet van 65 zakken in 1 keer).
Vorig jaar heb ik daar eens naar gekeken, maar blijkt dus grote verschillen te zitten in de pellets voor BBQ en die voor een kachel. Voor een BBQ is ~20 euro een reguliere prijs kwam ik achter.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Kachel moet gewoon branden. Daar mag wat onzuiverheden inzitten. Bij food grade pellets kan je niet zomaar wat gebruiken. Of lijmresten hebben bvb.Koffie schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:47:
En dan heb je natuurlijk minder appelzaagmeel van het zagen in vergelijk tot vurenhout want vurenhout wordt vaker verwerkt.
[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 10-02-2022 10:57 ]
Is geen issue. Heb een grote schuur waarin ik altijd barbecue.Chevy454 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:29:
[...]
Als je onder winderige condities (en dan niet gastro induced wind) wilt gaat BBQ doen dan kan het met gas wel een dingetje worden. Dan is de kamado toch wel een pakje stabieler dunkt mij, Maar ik snap je punt wel.
En fijn dat je mijn punt snapt haha!
Met zoveel keuze aan Q's bij mij, met elk hun eigen functionaliteit en brandstoffen, denk ik nog steeds dat een gasser erbij handig kan zijn. Het is wel minder charme maar dat is met een pelletbbq ook net zo. Met een kamado verlies je al een hoop charme van vuur controle.
Een kettle is toch leuker. En een offset of braai waag ik me niet aan met onze kleine jongen (lees te weinig tijd)
[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 10-02-2022 14:34 ]
Vorig jaar had ik een RVS meubel op de kop getikt, maar het houten blad was niet mijn ding en deze gisteren verwijderd. Vanochtend bedacht ik mij nog dat ik ergens een oud slagersblok had liggen. Deze heb ik er nu even erop geplaatst maar twijfel ivm de hoogte. Nu is het werkblad 115cm, ik ben niet van plan om alle voorbereiden daarop te doen enkel zodra het voedsel gaar is nog even in porties snijden etc.
Daarnaast ga ik morgen een zwart natuursteen ophalen van 60x40 welke strak tegen het slagersblok komt waar de BGE Minimax op kan staan. De BGE Minimax wil ik niet inbouwen omdat deze in de wintermaanden binnen staat, maar ook regelmatig mee gaat de deur uit met uitjes en weekenden weg.
De rest van mijn voorraad qua BBQ gear en 300+ kg houtskool voorraad staat droog binnen. Meer opslag ruimte heb ik daar niet voor nodig. En de RVS stijl past weer mooi bij de 2 RVS Calibers.
En je hebt weer iets anders dan de standaard douglas meubels.
:strip_exif()/f/image/ajRFMmQM0psSX2FkmoXJQb8Q.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Hari-Bo op 13-02-2022 10:32 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Kipfile.
:strip_exif()/f/image/QodcjX5iU3ylnQNtTP5w7zWv.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens t principe van familie knots.
Een beetje van dit en een beetje van dat, scheutje van dittum en scheutje van dattum.
Korreltje zus, en wat topping zo.
Beetje india achtig.
Voortaan denk ik verse knoflook inplaats van poeder. Frisser.
Bakkie paste net, hoekjes ombuigen.
:strip_exif()/f/image/l5VtMLhn3MADPsTqHNBW2av6.jpg?f=fotoalbum_large)
Probe er onder om nog een beetje de boel in de gaten te kunnen houden.
:strip_exif()/f/image/3VfqOTH0ntjJ6Ez5agFEO93H.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij had veel moeite boven de 150 graden te komen. Had 200 in mn hoofd.
:strip_exif()/f/image/65kQgWRwsROKTFgMIZ8hyPOV.jpg?f=fotoalbum_large)
Gevalletje slowcooking met kip.
/f/image/Voq6kgcJNwgTVpnaNXpoPNvT.png?f=fotoalbum_large)
Wel mooie strakke garing.
70-74graden eind temp.
:strip_exif()/f/image/oE6Be53cUmgrF2gcbRKSmclA.jpg?f=fotoalbum_large)
De dip vd omgevings temp grafiek moest ff kijken... 😁
Buikje vol van iedereen.
:strip_exif()/f/image/TQLFYc57jcyCG9EEecC5PVpU.jpg?f=fotoalbum_large)
En kamado is weer effe droog gestookt.
Dus vlees is in de verpakking en ontdooid in de koelkast. Kan ik dat nog beetje veilig terug invriezen?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Nee, dat kun je beter niet opnieuw invriezen. Heb je een nulgradenzone in je koelkast? Dan kun je het nog probleemloos een paar dagen bewaren. Als je het eerder tijdig hebt ingevroren (dus niet op de laatste dag van de aangegeven houdbaarheid) en het een gevacumeerd stuk vlees is, zou je het waarschijnlijk best kunnen bewaren tot volgend weekend. Als je geen nulgradenzone hebt, zet je de koelkast gewoon een weekje op de koudste stand.MrVegeta schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:13:
Beetje jammer. Laatst picana gekocht en in de koelkast laten ontdooien voor vandaag. Maar het weer was echt te naar om aan de barbecue te gaan.
Dus vlees is in de verpakking en ontdooid in de koelkast. Kan ik dat nog beetje veilig terug invriezen?
Mocht ook dat niet gaan, dan kun je het in de koekenpan of grillpan bereiden. Mocht je een deel overhouden: het bereide vlees is wederom een paar dagen houdbaar in de koelkast. Snijd er een paar plakken af en laat ze op kamertemperatuur komen, dan kun je ze koud eten. Opwarmen in de magnetron wil je echt niet en verwarmen in de oven ook niet, want dan gaart het door. Op kamertemperatuur heeft het veel meer smaak dan gekoeld.
Veilig invriezen, ja. Maar je gaat zeker kwaliteitsverschil krijgen, dus als het niet hoeft, niet doen.MrVegeta schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:13:
Beetje jammer. Laatst picana gekocht en in de koelkast laten ontdooien voor vandaag. Maar het weer was echt te naar om aan de barbecue te gaan.
Nee, ik zou ontdooid vlees niet meer invriezen je gaat qua smaak er op achteruit. Het is wel mogelijk maar heb het nooit als fijn ervaren..MrVegeta schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:13:
Kans is ook groter dat je bacterie krijgt ivm vochtverlies tijdens het ontdooien.
[ Voor 17% gewijzigd door Zaratrass op 21-02-2022 08:25 ]
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
En dat had je niet kunnen zeggen 24 december?Paganstars schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:25:
Ik zou kaasdoek kopen, paar kg zout, suiker en whiskey, daarmee een maandje of1,5/2 dry agen
Moet je vaker vragen naar rare en domme ideeën 🤣Chevy454 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:46:
[...]
En dat had je niet kunnen zeggen 24 december?
Juli? Als je het nu al weet zou ik het op 22 juli doen dan?Tomatoman schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:50:
Ik ben van plan op 23 juli een grote ribeye te ontdooien. Echter, op die dag zal mijn schoonvader zijn been breken en kom ik door alle ad hoc acties niet meer toe aan barbecueën. In het voorjaar ga ik een vakantie boeken, die op 24 juli begint. Heeft iemand een idee wat ik straks met die ribeye kan doen?
Carpaccio van snijden en rauw eten onderweg naar je vakantie.Tomatoman schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:50:
Ik ben van plan op 23 juli een grote ribeye te ontdooien. Echter, op die dag zal mijn schoonvader zijn been breken en kom ik door alle ad hoc acties niet meer toe aan barbecueën. In het voorjaar ga ik een vakantie boeken, die op 24 juli begint. Heeft iemand een idee wat ik straks met die ribeye kan doen?
Bij voorkeur nadat hij een dag te lang ligt. Dan begin je schoon (van binnen) aan je vakantie
Maar 6 moink balls? Had je een restje opgemaakt? Of was je alleen?Rmanen schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:22:
Ik heb zaterdag voor het eerst Moink balls gemaakt, 'Noskos-rule' en met de frambozen-balsamico dressing.
[Afbeelding]
Als die BBQ toch aangaat meteen maar een paar ribs voor het avond eten.
[Afbeelding]
Foto's van het eindresultaat zijn er niet, daarvoor was het te snel op
Haha neen, waren met 2. Dit was even puur om de combi saus + ballen te proberen.Beekforel schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:31:
[...]
Maar 6 moink balls? Had je een restje opgemaakt? Of was je alleen?![]()
Ik zou hem doneren aan de voedsel bankTomatoman schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:50:
De schoonvader?Paganstars schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:41:
[...]
Ik zou hem doneren aan de voedsel bank
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rUyblS371uh3W4oT3SwjQFJN.jpg?f=user_large)
Morgen eens naar het pelletverbruik kijken na 6 uurtjes low and slow. (Half uur opwarmen en kwartier cool down)
1 uur op 90C voor rookring
1 uur op 115C voor de kleur en drogen van het vlees
1,5 uur op 110C gewrapped met honing, suiker, bbq saus
45 minuten uit dampen want baby had vuile pamper en honger. De pellet BBQ op 80C gezet.
30 minuten op 115C om terug stevig te worden. Elke 10 minuten met vocht gesmeerd.
Fall of the bone, de ketting was droog helaas. Rookring was 5mm dus ideaal met de fruitwood mix.
Alles was op dus het was goed. Dit keer ook lekker zoet gekregen. De Pig Powder is slap in vergelijking met de Noskos spareribs mix.
De kleinste stukjes snij ik na de volgende ronde in plakjes, de rest gaat nog minimaal een derde keer.
![]() | ![]() |
Wat bedoel je met rondes? Ga je vlees meermaals roken?elbandito schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:54:
Gisteravond de eerste ronde in mijn ugly drum smoker, het valt met deze simpele smoker niet mee om de temperatuur laag te houden, met wat improvisatie toch aardig gelukt. uurtje of 3 in totaal bij een graad of 40 tot 50. Daarna weer opgehangen en over een paar dagen de volgende ronde.
De kleinste stukjes snij ik na de volgende ronde in plakjes, de rest gaat nog minimaal een derde keer.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Maar nu ben ik op zoek naar tips voor een fijn meubel.
Voorwaarden:
- max €1000,-
- liefst een vierkante stalen buizenframe
- Deurtjes
- Ongeveer 1,50m breed
- wieltjes.
Ik hoor graag jullie ervaringen! Welke breedte moet ik minimaal aan denken icm classic joe 2? Hij is 70cm doorsnee, maar het breedste stuk steekt natuurlijk boven de tafel uit.
Lijkt me leuk voor op vakantie. WGA of een kloon daarvan is een alternatief. Boretti lijkt net wat meer kwaliteit qua materiaal. Daarnaast gietijzeren roosters, handvaten en de schuifjes hebben een plastic lipje (dus zonder handschoenen te bedienen?).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TNBrAbhTRRVJ1LbQI4InHcsE.jpg?f=user_large)
[ Voor 23% gewijzigd door barrymossel op 28-02-2022 10:22 ]
Dat is de bedoeling ja. Tip van een bekende die het ook zo doet. Het is de eerste keer dat ik het zo doe, dus geen idee of het lukt.init6 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:36:
[...]
Wat bedoel je met rondes? Ga je vlees meermaals roken?
Voor op vakantie pak ik vaak gewoon zo'n metalen ronde bak met pootjes die je eraf kan halen voor twee tientjes. Prima om wat hamburgers af te fikken enzo. Ligt beetje eraan wat je natuurlijk wilt bereiken. Die Boretti ziet er zeker mooi uit, maar lijkt mij persoonlijk best wel overkill voor op vakantie.barrymossel schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:21:
Iemand ervaring met de Boretti Terzo?
Lijkt me leuk voor op vakantie. WGA of een kloon daarvan is een alternatief. Boretti lijkt net wat meer kwaliteit qua materiaal. Daarnaast gietijzeren roosters, handvaten en de schuifjes hebben een plastic lipje (dus zonder handschoenen te bedienen?).
[Afbeelding]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik ben WGA fan. Die heeft hier ook een eigen topic.barrymossel schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:21:
Iemand ervaring met de Boretti Terzo?
[Afbeelding]
Je kan er alles wel aan tweaken of voor krijgen. Is wat compacter in te pakken (denk ik).
En Boretti is meestal niet heel denderend meen ik.
Weber levert sowieso prima spul.
Ik vind het ook op de camping leuk om wat meer moeite te doen dan alleen wat fokken. Vandaar dat ik net wat meer kwaliteit wil dan hetgeen wat ik niet meer mee terug naar huis zou nemen (zoals het Blokker smokertje vorig jaar).Luuk1983 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:00:
[...]
Voor op vakantie pak ik vaak gewoon zo'n metalen ronde bak met pootjes die je eraf kan halen voor twee tientjes. Prima om wat hamburgers af te fikken enzo. Ligt beetje eraan wat je natuurlijk wilt bereiken. Die Boretti ziet er zeker mooi uit, maar lijkt mij persoonlijk best wel overkill voor op vakantie.
De pootjes kunnen worden ingeklapt en dan is ie vrij compact.Jozzle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:00:
[...]
Tof ding, maar minder fijn om in de auto te zetten?
Ik zag net inderdaad een 2 years later review van de Boretti. En hoewel het apparaat erg prima lijkt te werken, is het hele ding verroest na die tijd. Dat is nou net wat ik niet wil...Dennis1812 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:06:
[...]
Ik ben WGA fan. Die heeft hier ook een eigen topic.
Je kan er alles wel aan tweaken of voor krijgen. Is wat compacter in te pakken (denk ik).
En Boretti is meestal niet heel denderend meen ik.
Weber levert sowieso prima spul.
Ik ga denk ik maar voor de WGA en daar dan uiteindelijk een gietijzeren rooster bij. En misschien een offset plate bij laten maken...
De WGA kan je echt alles mee. Van gietijzer tot spit tot tja verzin het maar.barrymossel schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:37:
[...]
Ik vind het ook op de camping leuk om wat meer moeite te doen dan alleen wat fokken. Vandaar dat ik net wat meer kwaliteit wil dan hetgeen wat ik niet meer mee terug naar huis zou nemen (zoals het Blokker smokertje vorig jaar).
[...]
De pootjes kunnen worden ingeklapt en dan is ie vrij compact.
[...]
Ik zag net inderdaad een 2 years later review van de Boretti. En hoewel het apparaat erg prima lijkt te werken, is het hele ding verroest na die tijd. Dat is nou net wat ik niet wil...
Ik ga denk ik maar voor de WGA en daar dan uiteindelijk een gietijzeren rooster bij. En misschien een offset plate bij laten maken...
Hier na ~2 jaar nog geen roest te zien. Maar ik bewaar hem wel binnen.
Ik heb in Weber in ieder geval veel meer vertrouwen dan Boretti, volgens mij is dat maar overpriced rotzooi met een merknaampje erop. Sowieso vind ik het hele merk Boretti niks, maar dat is een ander verhaal. Ik kan er slecht tegen dat ze doen alsof ze een authentiek Italiaans merk zijn maar eigenlijk gewoon in Amsterdam zitten.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
vso in deel 4 (2019) aanschaf pellet bbq" toen 4x 4,50 14kg gescoord en 4x 22,50 (14kg) voor beide ben ik momenteel 50% erdoorheen .. en denk vele uurtjes dat ding aangehadKoffie schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:47:
[...]
voor pellets kan je voor ~ 4,50 (cranenbroek/HB) kwijt zijn ~14kg maar men "waarschuwt" voor naaldhout of ander nasty ruikend hout in de mix ..
maar als je bv iets inpakt in alufolie of slagerspapier, of boven de 125/150 graden (lees weinig rook productie)
en voor Lidl grillmeister heb ik daar weinig
last van
En ik denk zelfs zo'n pizza Uni geval .. dat je ook wel met die goedkope pellets weg komt..
De "review" van mijn cheap-ass pellet bbq
Ik heb tot op heden gewoon die goedkope zakken gebruikt .. dan vliegen de pellets erdoorheen.. makkelijk 2 kg per uur ofzo (grove schatting) de volledig gevulde hopper is flink leeg na een sessie in elk geval
maar die 23 euro kostende pellet zaken gebruik ik voornamelijk voor low en slow rook operaties appel. hickory eiken enzv .. ik schat zo in dat ik met 0,5 tot een liter aan pellets ruim een 2 tot 3 uur of langer doe ..
Het grootste "probleem" van mijn pellet bbq is dat de isolatie ronduit bagger is .. iets waar ik tijdens winter bbq sessies zeker rekening mee moet houden .. en dus roken 1,5x tot 2x zo lang moet rekenen
En de temperatuur is dus zeker een uitdaging .. als veel warmte wilt hebben
ik bewaar mijn pellets in "20Liter" luchtdichte voedselcontainer(s) voor dierenvoer .. voor het goedkope meuk buiten en de duurdere in tonnen (makkelijk te onderscheiden) .. een ~1L mayobak dient als schep
Voor mijn vlees thermometers heb ik die van 10,- bij ikea gepakt .. magnetisch dus plakt lekker op mijn pellet ding. goed binnen hoor ik het niet dus een wifi zou wellicht een toekomstige upgrade kunnen zijn, maar wifi in de tuin is "meh"
het schoonmaken:
ach eens in de zoveel tijd een as-stofzuiger gebruiken .. is niet een ramp ..
gebruik je aluminum folie onder je roosters, dan vervang je het van tijd tot tijd.
ik heb nog nooit "brandend vet" gehad maar bij mij kan het ook niet in het vuur vallen (dichte plaat boven het vuur dus indirect)
mods/upgrades
- isolatie (zeker niet onderschatten) ook de warmte vasthouden = een pre
- doorvoer voor vlees thermometer(s)
- de pellet gril verdelen in kamers met gevouwen alu folie die vast gehouden word met koelkast magneten verbeterd wel iets de rook ervaring van je vlees ..
ik heb ook mijn rookkanaal verlengt zodat het boven mijn schuur uit komt, dit was simpelweg de juiste 80mm kachelpijp elementen .. omdat de pellet BBQ een ventilator heeft die wegblaast vanaf de pellets heb je een automatisch een blazende kracht je schoorsteen in .. maar schoon kunnen maken is nooit verkeerd natuurlijk.
De grootste + is een snelle manier om pellets te wisselen
de pellet controler(s)
Op zich moet je niet teveel verwachten wellicht wijkt het 10 of 30 graden af van wat je instelt versus de temperatuur die daadwerkelijk geproduceert word maar over het algemeen is dat ding wel constant.
je grootste "uitdaging" is dat op de laagste stand (paar pellets per enkele minuten ofzo) net genoeg moet zijn om te blijven roken .. en de hoogste stand dat je vuurpot nooit overstroomt ...
Dat gezegd een seintje dat je vlees de doel temperatuur bereikt heeft kan je los kopen, dus wifi / bluetooth vind ik persoonlijk zeer onnuttig.
kwa verbruik is in het begin je ontbrander de grootste verbruiker ... daarna de constante ventilator / controller en af en toe een slag van je pellet-schroef. denk paar watt gemiddeld (10 oid )
conclusie/gebruiks ervaring
Als je er 1 aanschaft dan ga je 75% voor de rook ervaring .. en het zijn "set en forget" dingen .. of beter gezegt "when you are looking you are not cooking" om temperatuur verlies te minimaliseren wil je tijdens het "smoken" de klep dus minimaal open hebben anders verlies je teveel warmte ..
mijn grootste minpunt is het missen van de "kolen" smaak .. oftewel charcoal pellets maar die zouden wellicht te fragiel zijn ??
[ Voor 3% gewijzigd door vso op 28-02-2022 22:24 ]
Tja vanalles
Dus het verbruik bij een windstille dag bij 10C omgevingstemperatuur. 2627gram aan pellets voor een run van 6 uurtjes.Chevy454 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:07:
Morgen eens naar het pelletverbruik kijken na 6 uurtjes low and slow. (Half uur opwarmen en kwartier cool down)
1 uur op 90C voor rookring
1 uur op 115C voor de kleur en drogen van het vlees
1,5 uur op 110C gewrapped met honing, suiker, bbq saus
45 minuten uit dampen want baby had vuile pamper en honger. De pellet BBQ op 80C gezet.
30 minuten op 115C om terug stevig te worden.
Met een zak van GMG pellets 12,9kg doe ik dus 5 low and slow runs, 4 euro aan brandstof per keer. Met de kamado doe ik veul langer met mijn brandstof.
Of kan je er ook makkelijk kort mee grillen?
Alle pellet BBQ's zijn toch indirecte hitte? Geblazen hetelucht zegmaar.
Het gemak en de makkelijkere temperatuurs controleerbaarheid heeft gewoon een prijs. 4 euro naar het schijnt per sessie..
Voor grillen tegen 300C zit je verkeerd inderdaad met een pelletbbq. Je moet dan met grill Grates aan de slag die de hitte absorberen. Een Yoder kan wel hoger zonder redneck trukjes uit te halen. Bij de leken versies zit je met de heat spreader.copykat schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:03:
Is een pelletBBQ vooral een gematigd klimaat? Ik bedoel low en slow en cooking?
Of kan je er ook makkelijk kort mee grillen?
Alle pellet BBQ's zijn toch indirecte hitte? Geblazen hetelucht zegmaar.
Het gemak en de makkelijkere temperatuurs controleerbaarheid heeft gewoon een prijs. 4 euro naar het schijnt per sessie..
De Weber smokefire kan wel hoger bedenk ik me net maar die heeft andere issues met zijn opbouw meen ik. Geen idee of de versie 2 die allemaal heeft aangepakt.
Dat een pelletbbq vrij veel kost qua brandstof is geweten maar het is een hobby.
[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 05-03-2022 17:51 ]
:strip_exif()/f/image/GqfSNlxJ4DZHTTXA5t541YSP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uipyAHxc63lAk4dmXNvtihPm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3ySnlBLvZn6Y3K8BHfCYlPzL.jpg?f=fotoalbum_large)
2kg aan beef ribs met van Beekum koffierub, 5 uur op de GMG met fruitwood mix. Een stevigere pelletsmaak zou geen verschil hebben gemaakt want na al dat werk is het herleid tot premium hondenvoer
De rookring was fantastisch mooi door een uur op 90C te laten roken en daarna een uur op 115C om deze te laten plakken aan het vlees. Daarna gewrapped en laten gaan tot 95C. Het vlees was heerlijk zacht maar er zat totaal 0,0 smaak aan. Met wat maldon zout en mayo was het te eten maar dit was een zware tegenvaller.
Eerdere pogingen met beef ribs en een andere rub met deze fruitwood pellets waren heerlijk.
Gelukkig moesten we vandaag niet voorbij de McD gaan om toch wat avondeten te hebben...
Balen zeg van de inspanning! Welke rubs heb je eerder hiervoor gebruikt?Chevy454 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 08:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
2kg aan beef ribs met van Beekum koffierub, 5 uur op de GMG met fruitwood mix. Een stevigere pelletsmaak zou geen verschil hebben gemaakt want na al dat werk is het herleid tot premium hondenvoer
De rookring was fantastisch mooi door een uur op 90C te laten roken en daarna een uur op 115C om deze te laten plakken aan het vlees. Daarna gewrapped en laten gaan tot 95C. Het vlees was heerlijk zacht maar er zat totaal 0,0 smaak aan. Met wat maldon zout en mayo was het te eten maar dit was een zware tegenvaller.
Eerdere pogingen met beef ribs en een andere rub met deze fruitwood pellets waren heerlijk.
Gelukkig moesten we vandaag niet voorbij de McD gaan om toch wat avondeten te hebben...
Chevy454 in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"BoerTien schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:32:
Balen zeg van de inspanning! Welke rubs heb je eerder hiervoor gebruikt?
Vlees van dezelfde leverancier?
Mijn ervaring met shortribs is dat ze van zichzelf al veel smaak hebben
Ja, zelfde "batch" als voorheen. Maar het is gewoon vreemd.418O2 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:08:
Hoe lang heb je de rub van tevoren aangebracht?
Edit:
Misschien vergezocht maar met mijn corona besmetting heb ik denk 2 maanden gehad dat veel gerechten anders smaakte en heb daarom ook geen BBQ voedsel gemaakt.
[ Voor 61% gewijzigd door Quadradial op 07-03-2022 12:36 ]
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Chevy454 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 08:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
BoerTien schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:32:
[...]
Balen zeg van de inspanning! Welke rubs heb je eerder hiervoor gebruikt?
Zelf maak ik mijn short ribs altijd met de black and white dust recept van pitmaster x, met soms een plak laag van mosterd.418O2 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:08:
[...]
Echt super heerlijk en versterkt naar mijn mening de al heerlijke beef smaak. Wel haal ik de fat cap ervan af en snij ik ruiten in de membraan aan de onderkant..
https://pitmasterx.com/a-good-steak-rub/
Nu pakte ik vanochtend een kado uit en zie daar 4 prachtige BK 10cm cocottes. Heel mooi, maar natuurlijk niet van gietijzer, maar keramiek.
In het boekje staat dat deze niet direct boven een hittebron gebruikt moeten worden. Ik denk dat ze hiermee bedoelen dat je ze niet op het gasfornuis moet gebruiken. Aangezien een barbecue vergelijkbaar werkt als een oven vermoed ik dat deze pannetjes prima kunnen op het rooster kunnen worden geplaatst en zo, indirect, een gerecht maken.
Iemand hier ervaring mee?
Overigens blijven de gietijzeren pannetjes gewoon op het verlanglijstje staan voor een andere dag :-)
Ik zou inderdaad ook zeggen: als het in de oven kan, dan ook indirect op de BBQ.
[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 07-03-2022 17:35 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Op basis van deze ervaring zou ik het zeker aandurven om die schaaltjes bovenop het rooster te zetten.
Ik zie dat Amazon UK nu een 20% korting actie heeft op de ISC-007BW..Flapperbol schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:35:
Gister voor het eerst gebruik gemaakt van de Inkbird ISC-007BW op de Kamado Joe Classic 3.
(Die thermometer met een ventilator)
Moest nog een hoop klusjes in huis afronden maar wilde wel lekkere spareribs (3-2-1) hebben, in zo'n geval is dat ding wel een uitkomst zeg!
Letterlijk geen omkijken aan gehad, behalve natuurlijk tussen de stappen in.
Temperatuur bleef keurig op de aangegeven graden, één keertje een uitschieter gehad van 5 graden te hoog maar wellicht omdat ik zelf de deksel te lang open had of teveel kolen.
"Handmatig" barbecue'n heeft nog wel steeds mijn voorkeur, het is heerlijk om er buiten bij te zitten.
Echter als je nog veel andere dingen moet doen die dag is het wel erg handig, of bij nachtelijke runs natuurlijk.
Heb je hem nog vaker gebruikt? en zo ja hoe bevalt het? Aanrader?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Is hij op Amazon.nl niet iets goedkoper met de €30 coupon?ToolkiT schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:21:
[...]
Ik zie dat Amazon UK nu een 20% korting actie heeft op de ISC-007BW..
Heb je hem nog vaker gebruikt? en zo ja hoe bevalt het? Aanrader?
Ik heb hem zelf in ieder geval toentertijd gehaald voor €140
Zelf ben ik er in ieder geval nog steeds erg blij mee, zeker als ik aan het thuiswerken ben (of het erg koud is buiten
Het is uiteraard wel een "thermometer" voor erbij, want voor normale grillsessies is hij niet echt geschikt (daarvoor heb ik een Inkbird IBBQ-4BW)
Het grootste nadeel van Inkbird is wel de apps. Je moet zelf op zoek naar welke app het beste werkt voor welk apparaat, want ze meer dan 10 apps, en veel apparaten zijn compatible met meerdere apps...
Mijn Inkbird setup en welke app ik gebruik:
ISC-007BW -> BBQgo Pro
IBBQ-4BW -> Smoker
ITC-308 (voor bier brouwen) -> InkbirdSmart
Voorheen had ik ook een IBBQ-4T, die werkte het beste met "Inkbird Pro"
En de apps (die ik gebruik) zijn gewoon ruk. BBQ Go (voor bluetooth thermometer met twee probes) knalt er regelmatig uit en dan is al je "data" weg. Inkbird Pro updatet niet altijd even snel. Meldingen zijn niet te stoppen (behalve door de app geheel te sluiten). Melding stoppen op apparaat (IBBQ-4T) stopt de melding op de telefoon ook niet (BBQ Go wél). Op een of andere manier zorgt Inkbird Pro ook voor problemen met mijn Home Assistant app als ik schakel van de ene naar de andere (wellicht doordat iets fout gaat met webview?). Als ik Inkbird Pro minimaliseer voordat ik naar de HA app ga, dan lijkt het wel goed te gaan.Flapperbol schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:57:
[...]
Is hij op Amazon.nl niet iets goedkoper met de €30 coupon?
Ik heb hem zelf in ieder geval toentertijd gehaald voor €140
Zelf ben ik er in ieder geval nog steeds erg blij mee, zeker als ik aan het thuiswerken ben (of het erg koud is buiten) en iets langzaam wil laten garen. Je moet alleen even onthouden dat je hem op pauze zet als je de klep open maakt, maar verder heb je er echt geen omkijken meer naar.
Het is uiteraard wel een "thermometer" voor erbij, want voor normale grillsessies is hij niet echt geschikt (daarvoor heb ik een Inkbird IBBQ-4BW)
Het grootste nadeel van Inkbird is wel de apps. Je moet zelf op zoek naar welke app het beste werkt voor welk apparaat, want ze meer dan 10 apps, en veel apparaten zijn compatible met meerdere apps...
Mijn Inkbird setup en welke app ik gebruik:
ISC-007BW -> BBQgo Pro
IBBQ-4BW -> Smoker
ITC-308 (voor bier brouwen) -> InkbirdSmart
Voorheen had ik ook een IBBQ-4T, die werkte het beste met "Inkbird Pro"
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism