Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 192 ... 339 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:28

copykat

Good copy isn't bad

Chevy454 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:51:
600gram moink ballen
1kg Black Angus picanha
0.7kg Black Angus picanha
2kg kip videe
3kg kroketten

De GMG schoon gemaakt
De Masterbuilt spik en span

Schat, de weeën zijn begonnen!!
Juist.. 8)7
Nou je hapjes voor de kraamvisite heb je al binnen...
Succes voor je vrouw en dat het allemaal "soepeltjes" verloopt.
Kerst kindje,,,,, oooei gaat ie/ze niet leuk vinden dat is 1 kadootjesdag minder de rest van zijn /haar leven :Y)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:21
copykat schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:09:
[...]

Nou je hapjes voor de kraamvisite heb je al binnen...
Succes voor je vrouw en dat het allemaal "soepeltjes" verloopt.
Kerst kindje,,,,, oooei gaat ie/ze niet leuk vinden dat is 1 kadootjesdag minder de rest van zijn /haar leven :Y)
Het kunnen ook voor weeen zijn, dat het nog een dag of 3-4 duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:21

Dennis1812

Amateur prutser

Technofreakz schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:34:
[...]

Of echte en dan nog 72uur.
Dat was dus bij mijn vrouw

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Technofreakz schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:34:
Dat was onze hoop maar ze komen om de 5 minuten en duren een minuut. Dus dat kunnen we afstrepen.

De picanhas waren bevroren dus eergisteren ontdooid. Die kunnen dus niet meer genuttigd worden. (vrouw moet 3 dagen in het ziekenhuis blijven is de regel hier).

De moink ballen, das maar wat gehakt dus niet zo een ramp. Wel jammer dat ik ze deze morgen vers met nog slaperige ogen heb gedraaid. Ik kon nog een uur rust pakken :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Chevy454 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:54:
[...]

Dat was onze hoop maar ze komen om de 5 minuten en duren een minuut. Dus dat kunnen we afstrepen.

De picanhas waren bevroren dus eergisteren ontdooid. Die kunnen dus niet meer genuttigd worden. (vrouw moet 3 dagen in het ziekenhuis blijven is de regel hier).

De moink ballen, das maar wat gehakt dus niet zo een ramp. Wel jammer dat ik ze deze morgen vers met nog slaperige ogen heb gedraaid. Ik kon nog een uur rust pakken :+
Jij moet ook eten?
Neem de Picanha mee als broodbeleg? En de moink balls voor de verpleging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
Chevy454 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:54:
[...]

Jammer, ik wens jullie een voorspoedige bevalling toe! En dat hij/zij gezond ter wereld mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:58:
Jij moet ook eten?
Neem de Picanha mee als broodbeleg? En de moink balls voor de verpleging?
De picanha en moink ballen moeten nog wel even op de Q (2 uurtjes ofzo met opwarmen van de Q meegeteld). Ik denk dat we dan reeds in de verloskamer zitten met een des duivelse vrouw :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Chevy454 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:05:
[...]

De picanha en moink ballen moeten nog wel even op de Q (2 uurtjes ofzo met opwarmen van de Q meegeteld). Ik denk dat we dan reeds in de verloskamer zitten met een des duivelse vrouw :+
Ach t is maar een beetje vlees en geld. Niet waard om je dag te laten verpesten. Je kan t maar 1keer fout doen bij je vrouw ....😅
Vraag anders of een buurman er iets mee kan hoef je t niet weg te gooien.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-07 14:24

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

copykat schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:20:
[...]

Ach t is maar een beetje vlees en geld. Niet waard om je dag te laten verpesten. Je kan t maar 1keer fout doen bij je vrouw ....😅
Je kan het gewoon opnieuw invriezen hoor. Misschien verlies je iets aan kwaliteit, maar een enorme ramp is het ook weer niet.
Als je vlees uit de winkel opnieuw invriest doe je feitelijk hetzelfde.

https://www.vlees.nl/in-de-keuken/invriezen-en-ontdooien/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:50
Vorig weekend wilde ik even wat simpels maken op de barbecue en ik kwam uit op een varkenshaas met spek.

Ik had de varkenshaas een redelijk standaard rubje gegeven die ik een tijdje geleden voor pulled pork gebruikt had.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaAf3cTXHMYv98qyNeKyS3p_59A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JCBiPyyPppewNh5WTe3Y2e5a.jpg?f=fotoalbum_medium

Daarna spek gevlochten en dit op de haas gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wb7MMk2zpWACEVi_nTQ0UUyJyWU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJc5W5JArwTA1NcoJr2AZVnn.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bF32kfKW98g8rGMvjBj3Ua9-QWk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLxjLskOOwz9b1Rmfpe0p5JT.jpg?f=fotoalbum_medium

Daarna met wat appel-rookhout op de BBQ. Het resultaat zag er niet verkeerd uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Dq43P0Y8c_qapWDNZtNUo96RJk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AgWIS47yLqAX4XfXZr56miJN.jpg?f=fotoalbum_medium

Het resultaat was niet echt geweldig qua smaak. De belangrijkste fout die ik gemaakt had, is dat ik vergeten was dat de rub die ik nog had veel teveel peper had. De rooksmaak ging logischerwijs vooral in het spek zitten. Dus de spek was best lekker en de varkenshaas was prima (behalve de peper), maar het was totaal geen geheel. Ik vind varkenshaas best lekker, maar ik vind het ook niet heel speciaal. De meerwaarde van varkenshaas op de barbecue vind ik tot nu toe beperkt. Dat heb ik bijvoorbeeld ook met beenham. Erg lekker, maar uiteindelijk vind ik het heel moeilijk er iets specialers van te maken.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-07 17:56
copykat schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:20:
[...]

Of vraag of de buurman meegaat voor de bevalling. Je zit er altijd als een sukkeltje bij bij zo'n bevalling.

@Chevy454 Succes!

@Luuk1983 Met Kerst ga ik ook Varkenshaas voor mijn vrouw en jongste zoon maken. Zij vinden dat lekker met brie erin en ook spek eromheen. Heb je hem direct gegrilld of indirect?
Zelf vind ik medaillons het lekkerste.

[ Voor 19% gewijzigd door sNielz123 op 24-12-2021 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
sNielz123 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:59:
@Luuk1983 Met Kerst ga ik ook Varkenshaas voor mijn vrouw en jongste zoon maken. Zij vinden dat lekker met brie erin en ook spek eromheen. Heb je hem direct gegrilld of indirect?
Zelf vind ik medaillons het lekkerste.
Indirect rond de 110 graden met wat rookhout. Ik vind varkenshaas ook zeker lekker, begrijp me niet verkeerd, maar ik heb het idee dat varkenshaas het vooral van de saus moet hebben als je 'm anders wil laten smaken, het vlees smaakt naar mijn idee prima, maar wel altijd een beetje hetzelfde. Kruiden en rook lijken minder effect te hebben op het vlees als rundvlees.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Meteen twee vragen voor jullie:

1) Ik heb een 'staartstuk-picanha' besteld bij internetslagerij.nl. Op zich een mooi stuk, maar er zit absoluut geen mooie dikke vetlaag op. Daarmee is het naar mijn idee nog steeds een mooi staartstuk, maar geen picanha. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik hier nou een probleem van moet maken en of het nu per definitie niks wordt. Wat vinden jullie?

2) Ik heb al een paar keer een rub gemaakt die veel te pittig was door de peper. Ik ben er achter gekomen dat zwarte peper-poeder absoluut niet hetzelfde is als vergemalen zwarte peper. Dus een eetlepel versgemalen zwarte peper is lang niet zo veel als een eetlepel poeder. Heeft iemand enig idee wat wel een realistische verhouding is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:27
Nou mijn live blog met foto’s;

Bij bbquality heb ik een 4,2kg Canadian angus whole packer besteld.

Deze heb ik getrimd en afgerond. Daarna geïnjecteerd met runderfond zonder overige toevoegingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVaNM8-XQwHEsQd-RmOKq2s58L0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbA7LSrZJ3CaseAUNwm2KK6n.jpg?f=fotoalbum_large

Ingesmeerd met Knorr umami

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oL5TSeuNnpLiLbj2c71k7iKUepI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvqDlw8WF6FAPWDckHSvJI45.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb zelf een rub gemaakt van 1 cup zw peper, 3/4 cup zeezout, 1 theelepel cacao, 2 eetlepels koffiebonen en wat pepperoncini

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaVaHxKWlvxgGS2gqRYlgV5BMVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48Vx9wvi7g1PDmfQVkBLTMe6.jpg?f=fotoalbum_large

De napoleon water smoker voorverwarmd tot 175c en de brisket met twee hout blokjes onder de flat op het rooster zonder waterpan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEt7p9--ucZ1Yq5iME3KnOjP9Nc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qljHFYNv7CipjFPotKFyAbsS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHEvE3STt07I-wKIHw9IEVFimCE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKg3ZHaVCgaB232ZGoa8yAvy.jpg?f=fotoalbum_large

Ieder half uur 90 graden draai ik het rooster en zorg dat de ketel tussen de 155 en 175c. Na een uur controleren of de brisket niet droog wordt en spritsen met water.

Na ongeveer anderhalf uur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYK4gUo9U83CwdCDe3d388IB0h0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oytTXu9SCZmS7qdXJLKgYdGu.jpg?f=fotoalbum_large

Na tweeënhalf uur in de folie met runderfond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLdaI_P2IMIBy8M_F_aRvWkhQmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2g1iQceTvOBPlwmjyxNXls6R.jpg?f=fotoalbum_large

Iets sneller dan verwacht naar 210f nu terug koelen zodat ik het kan snijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9i2M4ywNNg0SptnuzVF0CQ62jR8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Fs86HzWbyJVLoOWlyfsHMsk.jpg?f=fotoalbum_large

En het eind resultaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ip0_3wrO0QrWLBuK1qBk-QkZITk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FqpzXCjaZ5niMAhJEHQp8Xy7.jpg?f=fotoalbum_large

Lessons learned; tweaked van de rub, te peperig.

Totale tijd inclusief preppen; 6’20”

[ Voor 23% gewijzigd door Paganstars op 24-12-2021 21:39 ]

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-07 20:11

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb er sinds 15:00 2.5kg pulled pork op liggen op zo'n 125 graden dome (100 graden ambient volgens Meater+). Kerntempratuur is nu al een poosje 69 (giggity) graden. Dus die zit in de stall. Normaliter zou ik 'um nu ongeveer inpakken voor het laatste stukje. Maar laatst zag ik er dus ook Tweakers zijn die de procureur gewoon laten liggen tot die tot een graad of 90-93 komt. Zit daar nog een nadeel/voordeel aan, behalve dat het lang(er) duurt?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz
@Chevy454 kan die placenta al op de q?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:35
Stoofpotje was weer heerlijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUrdWmr5Qor4stSaiEr4l3XOIrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7bDVS8QNMqT6J1W0n33cPGiB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pyns88phsB4cGyYI6DG31ob_UM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WQRPW4y1y9PgWwEBXTVV999.jpg?f=fotoalbum_large

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
MrVegeta schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:12:
Ik heb er sinds 15:00 2.5kg pulled pork op liggen op zo'n 125 graden dome (100 graden ambient volgens Meater+). Kerntempratuur is nu al een poosje 69 (giggity) graden. Dus die zit in de stall. Normaliter zou ik 'um nu ongeveer inpakken voor het laatste stukje. Maar laatst zag ik er dus ook Tweakers zijn die de procureur gewoon laten liggen tot die tot een graad of 90-93 komt. Zit daar nog een nadeel/voordeel aan, behalve dat het lang(er) duurt?
Mooie bark vooral, wel regelmatig spritsen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zou je eigenlijk kant en klaar gehakt voor de moink balls kunnen invriezen? Of zelfs complete balletjes incl spek? Ik vind ze heerlijk, maar het ontbreekt me vaak aan tijd om ze te maken, vooral omdat ik me last minute bedenk dat ik er trek in heb. Als ik ze op een rustig moment kan draaien en vervolgens invriezen is dat wel praktisch.

@Chevy454 Succes daar! En vergeet niet te genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Hahaha ik zie het al voor me 🤣 maar zit er al schot in de zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Timmert schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:10:
Zou je eigenlijk kant en klaar gehakt voor de moink balls kunnen invriezen? Of zelfs complete balletjes incl spek? Ik vind ze heerlijk, maar het ontbreekt me vaak aan tijd om ze te maken, vooral omdat ik me last minute bedenk dat ik er trek in heb. Als ik ze op een rustig moment kan draaien en vervolgens invriezen is dat wel praktisch.

@Chevy454 Succes daar! En vergeet niet te genieten!
Dat kan zeker!

Met spek gaat, maar persoonlijk vind ik het lekkerder om zonder spek te vriezen en spek er vers omheen te doen. Spek ligt toch meestal wel in de koelkast.

Ik maak vaak op m'n gemak een balletje of 50 van vers gehakt en die doe ik vacuüm in een zak per 10 ongeveer en dan vries ik ze in.
Kan je precies doseren hoeveel je wilt.
Is ideaal inderdaad.

Voorgegaard/gerookt ook eens gedaan. Dus echt helemaal klaar (had er een hoop over). Was ook prima even uit de oven opgewarmd. Bbq smaak zat er nog goed aan. Alleen het spek viel mij toen was tegen.
Op die manier heb je ze wel echt heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dennis1812 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:44:
[...]

Dat kan zeker!

Met spek gaat, maar persoonlijk vind ik het lekkerder om zonder spek te vriezen en spek er vers omheen te doen. Spek ligt toch meestal wel in de koelkast.

Ik maak vaak op m'n gemak een balletje of 50 van vers gehakt en die doe ik vacuüm in een zak per 10 ongeveer en dan vries ik ze in.
Kan je precies doseren hoeveel je wilt.
Is ideaal inderdaad.

Voorgegaard/gerookt ook eens gedaan. Dus echt helemaal klaar (had er een hoop over). Was ook prima even uit de oven opgewarmd. Bbq smaak zat er nog goed aan. Alleen het spek viel mij toen was tegen.
Op die manier heb je ze wel echt heel snel.
Thanks. Dan ga ik dat ergens in deze kerstvakantie eens doen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Paganstars schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:42:
Hahaha ik zie het al voor me 🤣 maar zit er al schot in de zaak?
Chevy454 in "Zwangerschap en ouderschap - Deel 11"

De McD was dicht dus nu even iets in de Airfryer mikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Gefeliciteerd gozer! Leuke naam!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:33
Gefeliciteerd! Nu maar goed dat je een bbq hebt die je met je telefoon kan bedienen terwijl je met de andere hand een flesje vasthoud :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Chevy454
Gefeliciteerd met de goedverlopen bevalling. En toekomstige bbq-er in je gezin er bij.
Elke medestander is er één 😁
Zo snel mogelijk voeden met gepureerde ribeye om de smaak van vlees in te prenten...😂

Gelukkig heb je hem niet Masterbuild genoemd naar je andere hobby.... :+

Sterkte met slapen de komende tijd....
En veel geluk gewenst.

[ Voor 10% gewijzigd door copykat op 25-12-2021 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
copykat schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:52:
@Chevy454
Gefeliciteerd met de goedverlopen bevalling. En toekomstige bbq-er in je gezin er bij.
Elke medestander is er één 😁
Zo snel mogelijk voeden met gepureerde ribeye om de smaak van vlees in te prenten...😂
Dankjewel! Hij is wel wat lichtjes, kan wel wat extra's gebruiken :+
Gelukkig heb je hem niet Masterbuild genoemd naar je andere hobby.... :+
Bobby Brennan had ik niet aan de commissie voorgelegd. En was ook een beetje too much :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpy-48c10kFKIWxaabCeH1oc1po=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iyzHsOoqw4xI8oJPVB0eBF9y.jpg?f=fotoalbum_large
En hij brand weer.

Porchetta van het spit was gisteren een groot succes!
Dit zal ook smullen worden

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik mocht gisteren het warme voorgerecht verzorgen. Dat werden dus zalmbonbons:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYfbP3heZKrUbm5tYLkogOKqpAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5v5J4bD4XqZG3zAy0BzIecUD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icHKlQRsWnhaCw__ojuYy2EkB1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zue7haifUQRKqvJMK62I0ZrA.jpg?f=fotoalbum_large

Recept: https://www.biggreenegg.e...hout-gerookte-zalmbonbons

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:23
Als die zalm bonbons even goed smaken als dat ze er uit zien, dan was dit een topper 🙂

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:12
Die moet ik ook nog steeds een keer maken, ze zien er heerlijk uit!
Hier gaan we zo een hele kalkoen verorberen.

Even een idee droppen; Aangezien Corona voorlopig nog wel aanhoudt en thuis eten toch wel de norm is. Is het een idee om een maandelijks thema te doen en dat je eigen creatie te delen? Bijv een gerecht met visduivel etc? Dat iedereen daar zijn eigen variant van maakt en een zogenaamde winnaar het volgende hoofd ingrediënt bedenkt?

[ Voor 63% gewijzigd door Hari-Bo op 26-12-2021 17:05 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Thanks! Smaakten inderdaad heerlijk :9

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@Hari-Bo leuk idee :)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:12
Zal in januari eens een opzetje maken om te kijken of er animo voor is. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Klinkt leuk. Maar de vis opdrachten doe ik niet mee, behalve kibbeling misschien.

Geen visliefhebbers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:03:
Klinkt leuk. Maar de vis opdrachten doe ik niet mee, behalve kibbeling misschien.

Geen visliefhebbers hier.
Vlees is vleesss.
En oja, slakken is géén vlees. En uitzuigen van krabben ook niet.
Maar witte vis rode vis zolang t weinig graat heeft kan t best lekker zijn.
Ik heb zelfs een keer leguaan gegeten, smaakt naar kip met teveel botjes.
Goed gemaakte inktvis ringen vind ik ook lekker, al is t meestal kauwen op een rubbers ring.

Tonijn, zalm, en andere gespierde vis zit verbazingwekkend veel vlees op zonder dat de graten die in de weg zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 20-07 17:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtKQwOooCGXU7jeDOcC2NKhfs40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5o6k2Csa0JW1LLU9Kduuzfn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvciOYwyRCl77W_oKtKnlMUBYJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ksdrM9P7DMirFO2ZQ9aRJxRF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4RnadaMVN-qw7UB1zpdyFDj_Y8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65EF3v5snSuAifgES9S6o7Ix.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDMDbpRyIDeTVyFUcpFX-M6gEvs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RMWozkm92D7D0KuWQJ2VlXY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irEVaStrOGo1t_inpy30gVHZzJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SClCBTVoO7ouaXUyPQTlwfoC.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag kerst eens thuis na twee dagen bij ouders en schoonouders geweest te zijn.
Bavette en Varkenshaas met brie. Voor de bavette rode wijn saus en voor de varkenshaas champignonsaus.
Zelfgemaakte frieten erbij. Heerlijk!

ondanks dat ik mijn thermometer niet vertrouwde is de varkenshaas toch goed gelukt. Had de BGE aangestoken met een directe en indirecte zone. Eerst 10 minuutjes de varkenshaas direct.
De bavette had ik in 3 stukken gesneden. De varkenshaas na 10 minuten indirect gelegd en op het directe stuk het dikste stuk bavette, na een paar minuutjes een dunner stukje erbij. en toen dat klaar was het laatste dunne stukje nog even afgefikt. De varkenshaas op gevoel nog even wat langer laten liggen.
Alles laten rusten in aluminiumfolie voor een paar minuten terwijl de groenten en frieten werden gemaakt.

edit: Op het rooster ziet die varkenshaas er niet echt jofel uit zie ik nu :)
Op het bord was ie zo te zien beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:49
Gister een striploin / entrecote aan 1 stuk van ongeveer 1,5 kilo op de BBQ gehad. Bij kern 50 er af gehaald. Helaas doorgeslagen, alleen de kern was rosé. Vermoedelijk BBQ temp te hoog gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_92JpFHcmoM_BYBnqgyp6nFNHI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AyzvGRtU12OwAwqc5NWKvhzp.jpg?f=fotoalbum_large

Het aparte was dat de grijze rand bij doorsnijden wel rosekleurig was. Idem voor de zijkant.
Daarnaast nog een zalm op rookplank gemaakt die was wel prima gelukt. Recept van Mele Best gevolgd.

Binnenkort maar eens met de sous vide een stuk vlees bereiden :9 Heb een stick hier liggen maar nog niet uitgeprobeerd.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Laatst online: 21-07 09:20
Ik ga oud en nieuw vieren bij wat vrienden. Mij is gevraagd om een stuk vlees op de kamado voor te bereiden, maar daar staat alleen een mini kamado. Wat is voor mij de makkelijkste en goedkoopste manier om daar indirect te kunnen grillen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hostje
  • Laatst online: 00:22
dimmak schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:37:
Ik ga oud en nieuw vieren bij wat vrienden. Mij is gevraagd om een stuk vlees op de kamado voor te bereiden, maar daar staat alleen een mini kamado. Wat is voor mij de makkelijkste en goedkoopste manier om daar indirect te kunnen grillen?
Als het de 26cm mini kamado is, dan kan je een gietijzeren pan (Olympia gj554) tussen de kolen en de grill plaatsen. Was ooit bij de Big Bazar te koop voor 7 euro. Ik weet niet of ze hem daar nog verkopen. Anders even zoeken naar een webshop die hem op voorraad heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:49
dimmak schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:37:
Ik heb dit pannetje destijds bij de Big Bazar gekocht:
https://www.osdorp.nl/pro...ado-mini-20x3cm-gietijzer

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Laatst online: 21:56
Iemand nog wat tips voor een lekkere short rib rub? Ga ze binnenkort voor het eerst maken. Onlangs bij de boer 2 mooie stukken opgehaald. Het ziet er indrukwekkend uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:44
- 1 theelepel komijn
- 1 theelepel versgemalen zwarte peper
- 1 theelepel gedroogde koriander
- 50 gram bruine suiker
- 1 eetlepel knoflookpoeder
- 20 gram zout
- 2 eetlepels gerookte paprikapoeder
- 1 theelepel gedroogde oregano
- 1 theelepel cayennepeper

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:16

Stimulate14

⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/z8b269V/IMG-7021-439.jpg

Ik moet er niet te vaak naar terugkijken :'). Côte reverse sear met kerstavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

ThijsM schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:21:
Iemand nog wat tips voor een lekkere short rib rub? Ga ze binnenkort voor het eerst maken. Onlangs bij de boer 2 mooie stukken opgehaald. Het ziet er indrukwekkend uit.
Succes. ziet er inderdaad mooi uit. moet wel zeggen dat het kwa smaak weinig verschilt met riblappen die de helft kosten :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Volgende week wil ik gyros aan het spit gaan bereiden.
Ik heb nog een mooie 2kg procureur in de vriezer liggen. Maar ik ben een klein beetje bang dat het vlees dusdanig mals wordt net als pulled pork en zichzelf als het ware door het spit heendrukt zo de kolen in.

Iemand hier ervaring of tips voor? Ben het spit nog aan het ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-07 11:34
@Dennis1812 Als je het net als pulled pork een uurtje of 8 op 110 rond laat draaien gaat dat ook wel gebeuren, maar ik neem aan dat je een iets andere temperatuur gaat aanhouden, en een stuk korter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:30
Dennis1812 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:45:
Volgende week wil ik gyros aan het spit gaan bereiden.
Ik heb nog een mooie 2kg procureur in de vriezer liggen. Maar ik ben een klein beetje bang dat het vlees dusdanig mals wordt net als pulled pork en zichzelf als het ware door het spit heendrukt zo de kolen in.

Iemand hier ervaring of tips voor? Ben het spit nog aan het ontdekken.
Enige tips van mijn kant is om hem dan niet al te lang erop te laten.
Voor gyros pak ik altijd kipdijfilet. Nog nooit misgegaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 09:04
Ik maak graag dunne lapjes van procereur voor de gyros. Gaat geweldig, lekker knapperig en veel oppervlakte voor de kruiden.
Kippendije voor gyros ook wel eens gedaan en ook erg lekker maar procereur vetjes worden lekker knapperig.
Kan niet anders zeggen probeer alle twee een keer.
Voor kruiden niets speciaal, Verstege Gyros kruidenmix is goed. Wel een dagje van te voren jn een zak met olie leggen.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:04
Heeft iemand al eens de mystery box van vuur & rook gehaald?

Vraag me af als ik eentje haal of ik de helft niet al heb.

https://www.vuurenrook.nl...paign=Algemene%20mailings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:22
Vandaag staan er weer eens spareribs op het menu, komen vanavond wat vrienden bij ons eten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFxzwk6QTovBlg1m-SFuOVNooc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxpasIOvgFUrJl1MO41PQ7lH.jpg?f=fotoalbum_large

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ozzie schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:43:
Vandaag staan er weer eens spareribs op het menu, komen vanavond wat vrienden bij ons eten :)

[Afbeelding]
Maximaal acht spareribs toch?
4 gezins leden en 4 gasten.....
Je mag er nog 2 bij leggen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz

[Afbeelding]
Wat daar ligt is voor 3 personen? 😇

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
De Masterbuilt staat aan en met de meater houden we het in de gaten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GMc81VoqNXaweUkS5n8DQfyPHmY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/br0HPnfue9M8Juti4Yyb5HoA.jpg?f=fotoalbum_large

De Masterbuilt is rock steady en de ribeye mag weer rare gegeten worden! 550gram black Angus ribeye van bbquality met mijn standaard steak rub.

Een fijne jaarwisseling iedereen!

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 31-12-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 18-07 16:17

SaN

Voor het grillwerk heb ik voor deze zomer eens een mooie gebruikte gasbarbecue van weber op de kop getikt. Nu is het tijd om er een gasfles bij te kopen, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dat werkt. Hoe lang kan je barbecueën met een fles van zeg 5kg? Zijn er hier ervaringsdeskundigen met een grote grill (3 branders)? Sta ik met een 5kg fles na elke barbecue bij te vullen, of is dat goed te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 23:35

[Afbeelding]
Vegetarische vrienden? :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:55

Maximus

There is no substitute

Gisteren weer eens de BGE naar buiten gerold om pizza's te bakken.

Merk alleen 't volgende: heb nu een keer of 8-9 pizza's gebakken en een keer of vijf andere zaken op de BGE gehad. Het vilt tussen de dome en de onderkant is aan de zijkanten nog zacht, aan de achterkant hard. Is dit daarmee al toe aan vervanging? Want dat lijkt mij wel erg snel? Het lijkt er namelijk op dat de dome en onderkant wel goed zijn uitgelijnd.

Zijn er wat duurzamere alternatieve voor vilt voor 't afsluiten van de kamado?

PhD i.o.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Je moet dat vilt IMO pas vervangen als er rook begint uit te komen, want dan sluit het niet goed meer af.

mijne is al meer dan een jaar rondom hard, maakt niet uit.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Maximus schreef op zondag 2 januari 2022 @ 07:40:

Merk alleen 't volgende: heb nu een keer of 8-9 pizza's gebakken en een keer of vijf andere zaken op de BGE gehad. Het vilt tussen de dome en de onderkant is aan de zijkanten nog zacht, aan de achterkant hard. Is dit daarmee al toe aan vervanging? Want dat lijkt mij wel erg snel? Het lijkt er namelijk op dat de dome en onderkant wel goed zijn uitgelijnd.

glass fiber gasket.
google geeft geen BGE aan direct maar in principe is elke ander ook goed.
goed op letten welke lengte je nodig hebt en een paar youtube kijken hoe te vervangen.

Edit:
1 meet breedte van je keramiek op (dikte van de "lip") breedte van je gasket
2 meet omtrek op (lengte van je gasket)

Die combinatie bepaalt welke moet hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door copykat op 02-01-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maximus schreef op zondag 2 januari 2022 @ 07:40:

dat is snel gegaan. Mijn vilt heb ik na meer dan een jaar eens vervangen. En dat was echt serieus veel bbq'en.

Vraag me af of het buiten staan van een bbq nog invloed heeft op het vilt :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Boudewijn schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:15:
[...]
dat is snel gegaan. Mijn vilt heb ik na meer dan een jaar eens vervangen. En dat was echt serieus veel bbq'en.

Vraag me af of het buiten staan van een bbq nog invloed heeft op het vilt :)
Er komt geen rook tussendoor, handhaaf het eerst maar gewoon. De bbq staat altijd binnen als hij niet wordt gebruikt. De garage is geïsoleerd, dat kan het niet zijn.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 19:17
Hari-Bo schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:09:
[...]

Zal in januari eens een opzetje maken om te kijken of er animo voor is. :)
Eerste challenge: een mooi gerecht maken van al het overgebleven gourmet vlees en condimenten?

Serious though, kan daar iets fatsoenlijks van worden gemaakt, of is de hapjespan de meest handige optie.
Zat te denken aan een meat-pie assorti.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Jan_V schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:17:
[...]

Eerste challenge: een mooi gerecht maken van al het overgebleven gourmet vlees en condimenten?

Serious though, kan daar iets fatsoenlijks van worden gemaakt, of is de hapjespan de meest handige optie.
Zat te denken aan een meat-pie assorti.
Nog een keer gourmetten?

Wat ik er wel eens mee gedaan heb is alles op de bbq op de plancha. En dan soort mixed grill idee op je bord.
Alles is natuurlijk al zelf vers gekruid ga ik vanuit dus je smaak zit wel goed. Lekker brood erbij en klaar.

In een grillpan/oven kan ook. Sate prikker erin en in de avond als hapje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Maximus schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:37:
[...]

Er komt geen rook tussendoor, handhaaf het eerst maar gewoon. De bbq staat altijd binnen als hij niet wordt gebruikt. De garage is geïsoleerd, dat kan het niet zijn.
gewoon goed knijpen met rookhout en als je dit ziet ben je aan de beurt! ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0-_SHdj7juXld5O72U31pVocNE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swL88XzJUT5S4Q2z5vfKaENd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

copykat schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:39:
[...]

gewoon goed knijpen met rookhout en als je dit ziet ben je aan de beurt! ;)

[Afbeelding]
Helaas mag ik er aan gaan geloven bij mijn Kamado Joe.
Zie er wel tegenop. Lijkt mij een vervelend klusje. Vooral al het oude vilt eraf te krijgen.
Heb 2 jaar wekelijks kunnen bbqen ermee. Dus opzich aannemelijk dat het nodig is.
Ga nu wel voor de duurzamere variant.
Aankomende week maar eens bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:33
Ik maak me nooit zo'n zorgen over het vilt. Het is erg versleten bij m'n Joe classic uit 2015.
Nog geen goede reden gehoord om het te vervangen... (Ik heb wel nieuw high tempture vilt liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:41:
[...]

Helaas mag ik er aan gaan geloven bij mijn Kamado Joe.
Zie er wel tegenop. Lijkt mij een vervelend klusje. Vooral al het oude vilt eraf te krijgen.
Heb 2 jaar wekelijks kunnen bbqen ermee. Dus opzich aannemelijk dat het nodig is.
Ga nu wel voor de duurzamere variant.
Aankomende week maar eens bestellen.
meest makkelijke is de top , de dome, er volledig af te halen. (Veren LOS!!!!) de tilband losschroeven.
aceton oid. nadat je de vilt er afgetrokken hebt. om de glasuur schoon te krijgen.
(op zn kop leggen in een dik stuk piepschuim met een gat er in of een oude autoband)

heb je met plakken ook veel meer zicht en bewegings ruimte.
WEL effe opletten met naatje kop-staart onder precies midden scharnier en boven op je dometermometer letten als die voor aan is plak je te naad iets links of iets rechts van de achterkant.

Zomer klusje want aceton binnen ..... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jaspervl schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:54:
Ik maak me nooit zo'n zorgen over het vilt. Het is erg versleten bij m'n Joe classic uit 2015.
Nog geen goede reden gehoord om het te vervangen... (Ik heb wel nieuw high tempture vilt liggen)
Die van mij wilde niet "doven" te veel valse lucht. is niet alleen vilt maar ook de topvent en onderste schuif.
dat heb ik aan gepast met de nieuwe glas fiber gasket en t was goed.
(ohja 400graden plus is ook voor glasvezel niet zo best... :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
copykat schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:05:
[...]

Die van mij wilde niet "doven" te veel valse lucht. is niet alleen vilt maar ook de topvent en onderste schuif.
dat heb ik aan gepast met de nieuwe glas fiber gasket en t was goed.
(ohja 400graden plus is ook voor glasvezel niet zo best... :+ )
Ah, helemaal geen last van gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

copykat schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:02:
[...]

meest makkelijke is de top , de dome, er volledig af te halen. (Veren LOS!!!!) de tilband losschroeven.
aceton oid. nadat je de vilt er afgetrokken hebt. om de glasuur schoon te krijgen.
(op zn kop leggen in een dik stuk piepschuim met een gat er in of een oude autoband)

heb je met plakken ook veel meer zicht en bewegings ruimte.
WEL effe opletten met naatje kop-staart onder precies midden scharnier en boven op je dometermometer letten als die voor aan is plak je te naad iets links of iets rechts van de achterkant.

Zomer klusje want aceton binnen ..... :'(
Dank voor de uitleg.
Heb er nu nog minder zin in :/

Maargoed. Eerst eens de buiten temperatuur iets omhoog dus.
Mooie uitstel reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 19:17
Dennis1812 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Nog een keer gourmetten?

Wat ik er wel eens mee gedaan heb is alles op de bbq op de plancha. En dan soort mixed grill idee op je bord.
Alles is natuurlijk al zelf vers gekruid ga ik vanuit dus je smaak zit wel goed. Lekker brood erbij en klaar.

In een grillpan/oven kan ook. Sate prikker erin en in de avond als hapje.
Plancha is een prima optie. Niet heel bijzonder, maar beter als nog een keer gourmetten.
Hebben we op het fornuis, maar zal eens kijken of ik iets 'goedkoops' op de Weber kan maken.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

copykat schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:05:
[...]

dat heb ik aan gepast met de nieuwe glas fiber
Dat of het is lastig echt heel langzaam te branden. Ik vind nieuw vilt altijd wel fijn.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Sinds de geboorte van mijn zoontje merk ik toch dat het BBQ'en best veel tijd in beslag neemt. Ondanks de aankoop van mijn pellet grill en de Meater block krijg ik het maar niet gebolwerkt om heerlijk te koken. De dagelijkse klusjes van het koken, schoonmaken en onderhoud om het huis schoon en zuiver te houden weerhouden me ervan om heerlijke low and slow bbq te doen. Dus voor 2022 heb ik me voorgenomen om mijn tools weg te doen, met heel veel pijn in het hart.

Hieronder staat een overzicht wat ik mogelijks in de uitverkoop ga doen.

spoiler:
Enkel serieus reageren met een DM graag.
  • Stofzuiger
  • Stoomreiniger
  • Bezem en blik
  • Hoge drukreiniger
  • Strijkijzer en bijhorende plank
  • Grasmaaier
Iedereen hier een gelukkig nieuwjaar en veel BBQ plezier voor 2022!
Happy Grilling for 2022 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Nieuw jaar, dus tijd voor goede voornemens! Er moet een kamado komen… Mijn 6 jaar oude Intratuin namaak Weber is wel op. Ik kan er ondertussen redelijk mee uit de voeten, maar echt het betere werk lukt er gewoon niet op. Ik heb weleens geprobeerd om bijvoorbeeld pulledpork te maken, maar het ding wordt eigenlijk (snel) veel te heet.

Ik wil wat meer gaan proberen met verschillende technieken en ook in de winter eens wat klaar maken. Ik heb niet echt de noodzaak, ruimte en budget voor een gigantische kamado. Ik verwacht dat we maximaal tot 4 of 5 personen willen gaan. De wat meer compacte modellen lijken me dan erg geschikt…

Op dit moment bevat mijn lijstje de volgende modellen:
- Monolith Junior
- Kamado Joe Joe Junior
- The Bastard Compact (wat is het wel verschil tussen de met en zonder Urban?)

Mijn voorkeur nijgt naar de Monolith, maar ik ben geen expert. Dus, is mijn keus helemaal fout en heb ik een ander model nodig (misschien wel groter?).

En, wat heb ik nog meer nodig, naast de Kamado, kolen en vlees? Want kan één keer mijn vrouw overhalen met een massage en ontbijt op bed om een dergelijke aanschaf te doen, maar ik hoef een week later niet aan te komen met x-honderd euro aan accessoires…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07 23:33
@wolly_a

Ik zou voor een medium model gaan. Je komt snel ruimte te kort. ;)
Heb zelf een Bastard Large van 2018 en ben er nog steeds tevreden mee.

Daarnaast een goede thermometer is een must.
Eventueel een bluetooth model zodat je met slecht weer binnen kan blijven zitten.

Bastard model urban is alleen een andere kleur.
Indien de kleur niets uit maakt zou kijken naar je budget en eventuele extra's die je erbij krijgt.

Platesetter of een divide and conquer systeem krijg bij de meeste modellen er al bij.
Kolenmand is bijvoorbeeld erg handig vooral met schoonmaken.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
wolly_a schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:52:
- Monolith Junior
- Kamado Joe Joe Junior

Mijn voorkeur nijgt naar de Monolith, maar ik ben geen expert. Dus, is mijn keus helemaal fout en heb ik een ander model nodig (misschien wel groter?).

En, wat heb ik nog meer nodig, naast de Kamado, kolen en vlees?
Het hangt af voor hoeveel mensen je wilt koken en/of je wilt inmaken van bvb pulled pork. Wat jij aangeeft zijn allemaal 15" kamado's en daar zijn er veel van te vinden. En ik zou dan ook die insteek gebruiken om dan meer vlees en kolen te kopen.

Ik zou dan naar de Hornbach rijden en dan de Grill Guru Compact kopen. De reden is simpel: het zijn allemaal wegwerp bbqs qua prijs en met een 15" zal je snel naar een grotere willen. Ik meen dat de keuringsdienst van waarde een aflevering over deze maten van kamado's had.

En op deze manier kan je gewoon de Weber houden en de financiële adviseur (de partner) nog goed voorbereiden voor wanneer je voor die kamado joe big Joe 3 gaat :+

En qua dingetjes erbij: de hornbach versie van de GGC heeft de platesetter erbij. Een divide en conquer op 15" weet ik niet of het zin heeft want dan wordt het rooster wel heel erg klein, ik zou dan de Weber aanzetten als je even wilt searen dan.

En dan een meater of een inkbird wifi thermometer en je bent klaar.

Maar ik zat ook in hetzelfde schuitje. Ik had het action ei (geniaal maar iets te klein) en nu de masterbuilt (18" en te groot voor 2/3 mensen tenzij je ribben gaat maken).

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 03-01-2022 19:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20
wolly_a schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:52:
Nieuw jaar, dus tijd voor goede voornemens! Er moet een kamado komen… Mijn 6 jaar oude Intratuin namaak Weber is wel op. Ik kan er ondertussen redelijk mee uit de voeten, maar echt het betere werk lukt er gewoon niet op. Ik heb weleens geprobeerd om bijvoorbeeld pulledpork te maken, maar het ding wordt eigenlijk (snel) veel te heet.

Ik wil wat meer gaan proberen met verschillende technieken en ook in de winter eens wat klaar maken. Ik heb niet echt de noodzaak, ruimte en budget voor een gigantische kamado. Ik verwacht dat we maximaal tot 4 of 5 personen willen gaan. De wat meer compacte modellen lijken me dan erg geschikt…

- Monolith Junior
- Kamado Joe Joe Junior

En, wat heb ik nog meer nodig, naast de Kamado, kolen en vlees? Want kan één keer mijn vrouw overhalen met een massage en ontbijt op bed om een dergelijke aanschaf te doen, maar ik hoef een week later niet aan te komen met x-honderd euro aan accessoires…
Welke maat kamado past bij mij? Medium, large of extra large?
YouTube: Welke maat kamado past bij mij? Medium, large of extra large? Wij he...

Kamado merken vergelijking: welke koop je? Big Green Egg, Kamado Joe en Bastard
YouTube: Kamado merken vergelijking: welke koop je? Big Green Egg, Kamado Joe...

Welke budget-kamado komt het beste uit onze barbecuetest? + BBQ-tips!
YouTube: Welke budget-kamado komt het beste uit onze barbecuetest? + BBQ-tips!

6 ONMISBARE BBQ ACCESSOIRES, wat heb je nou echt nodig?
YouTube: 6 ONMISBARE BBQ ACCESSOIRES, wat heb je nou echt nodig?

[ Voor 12% gewijzigd door d3vlin op 03-01-2022 19:31 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@wolly_a
Compact 15 16 inch, is te doen maar ik zou toch voor de medium versies gaan.
Dan kan je ook divde en conquer: halvemaan rooster systeem toepassen.
16 inch is 25 27cm effectieve indirect rooster en 34cm direct.
De medium is 18inch dan heb je 34cm indirect.
Er zijn hier een paar medium gebruikers met gezin. Die kunnen je precies uitleggen of t wat voor jou is.
Je hebt nog even tijd toch?

https://www.welkoop.nl/gr...lwyUwLERkk8YaAm2VEALw_wcB
de Grill Guru kloon van 200F (fabrikant van Bastard) kan je via de plaatjes een beetje kijken wat ik bedoel met veelzijdigheid.
Zal t niet zolang uithouden als een kamado joe maar ik verwacht dat je nog wel reserve onderdelen kan bestellen via Welkoop bij 200F of misschien wel rechtstreeks. (20 jaar garantie)
(volgens mij komt er binnenkort ook een 20% kortings week aan.
topvent water"dicht" door afdakje, deelbare kolenmand en D&C met rvsroosters en plate setters halve maan.
een dutch oven supportring (dat kruis met de ring er in.)
Die schroef opening voor je houtsnippers zou ik niet te serieus nemen, kan vast gaan zitten denk ik(hitte koud hitte koud enz.) maar dat is een aanname van mijn kant.
De keramiek heeft 20 jaar garantie dus tis geen habbie babbie maar ook geen top.
De bastard medium is zelfde fabrikant/importeur. en gaat meteen paar honderd euro de hoogte in.
(schijnt wel een D&C standaard te hebben (halvemaan setterplates in de tekst)

Goede test is neem een gesneden brood mee van de supermarkt(zo'n liddle zelf snijbrood bijv), dat is ongeveer een pulled pork formaat.
ga naar een welkoop of hornbach (grislygrill en grill guru) en kijk of er een compact medium en large staat.
kets hem er op en kijk of t bevalt zijn de plate setters genoeg diameter bijv. Cm en diameters zeggen meestal niet zoveel als je er gewoon voor staat.

[ Voor 67% gewijzigd door copykat op 03-01-2022 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Ben zelf vanuit een Weber 57cm naar de BGE Large gegaan. Bewust de keuze gemaakt om ineens de sprong te doen, tussenstappen vond ik te duur (ken mijzelf, na een betere wil ik dan voor mijn gevoel die die ik echt wilde: de BGE). Ook de stap naar de Large, ja erg groot maar heb er zoveel genot van met pizza's bakken en ruimte op de grill.

Zou je adviseren altijd een stap groter te gaan, zonder het idioot te doen met een XL of een 2XL.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Oke… Ik ben overtuigd dat ik toch beter voor een wat groter model kan gaan. Een large model. Ik wil misschien straks ook wat bijgerechten gaan klaarmaken en ik begrijp dat dat heel moeilijk wordt op een compacter model. Dat betekent dat ik nogmaals goed moet kijken naar alle mogelijkheden. En het budget, want meer 1000+ euro is toch net iets te gortig.

Ik maak me nog wel wat zorgen over het gewicht van zo’n zware jongen. Ik kan ‘m niet zomaar continue in de tuin laten staan, dus dat wordt continue het zware bakbeest over de drempel van de schuur tillen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

wolly_a schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:17:
Oke… Ik ben overtuigd dat ik toch beter voor een wat groter model kan gaan. Een large model. Ik wil misschien straks ook wat bijgerechten gaan klaarmaken en ik begrijp dat dat heel moeilijk wordt op een compacter model. Dat betekent dat ik nogmaals goed moet kijken naar alle mogelijkheden. En het budget, want meer 1000+ euro is toch net iets te gortig.

Ik maak me nog wel wat zorgen over het gewicht van zo’n zware jongen. Ik kan ‘m niet zomaar continue in de tuin laten staan, dus dat wordt continue het zware bakbeest over de drempel van de schuur tillen…
Til de BGE - 84kg schoon aan de haak - ook over de drempel als ik hem vanuit de garage naar de tuin verrijd. Valt best mee, gewoon voorzichtig doen - zowel voor de BBQ als voor je rug ;) - dan komt dat wel goed. In mijn geval is de drempel 2/3cm.

PhD i.o.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Of je legt een ramp op je drempel?
Rijd hem er zo overheen.

Moet je alleen die weer opbergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

wolly_a schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:17:
Oke… Ik ben overtuigd dat ik toch beter voor een wat groter model kan gaan. Een large model.
Large is de beste keus als je ruimte en budget hebt. Als je wat mobieler wilt zijn of niet zo'n joekel kwijt kan is de medium second best. En voor t prijsverschil kan je altijd nog een plancha of een extra gas bbq er bij kopen om je bijgerechten en zo op de doen. ( flexible rooster vergroting. Persoonlijk moet zeggen dat de hiervoor aangewezen gas BBQ best interesant is. Pannetjes er op of even snel hamburgertje je groente grillen of iets warm houden. 2 branders dus indirect zou theoretisch mogelijk kunnen zijn.
En je hebt meteen een vakantie BBQ. Ik twijfel nu nog een beetje of een large kopen of nu eerst zo'n bij tafeltje als flexible extra.(kolen bbq op camping mag niet altijd en gas en electra (barff) vaak nog wel.
Ik wil misschien straks ook wat bijgerechten gaan klaarmaken en ik begrijp dat dat heel moeilijk wordt op een compacter model. Dat betekent dat ik nogmaals goed moet kijken naar alle mogelijkheden. En het budget, want meer 1000+ euro is toch net iets te gortig.
Als je 800-1200euro als budget hebt kan je best wel een middenklasser kopen.
Masterbuild, GrillBill pro ii, Kamado Joe classic 1 misschien classic 2, Grizzly Grill, keij kamado Grill Guru.
Garantie is een indicatie van kwaliteit maar service is eigenlijk belangrijker dan een papiertje.
Grill Bill heeft extra grote wielen om makkelijker over de steenriggels te gaan. En ik weet niet hoe hoog je drempel is maar ik zou een ramp maken een V vorm die je er overlegt. Traanplaat aluminium iets verstevigd kan je gewoon laten liggen over de drempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Waarom noem je KJ een middenklasse?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:29
Ik vind dat de Weber Summit Kamado E6 hier ook genoemd mag en kan worden.

Linkje naar voorbeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:30
Dennis1812 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:24:
Hij noemt specifiek modellen. De classic 3 kost bijvoorbeeld het dubbele van de classic 1. Dus classic 1 (€1000) dan als middenklasse bestempelen gezien het budget, lijkt me wel kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:24:
Als in alternatief prijstechnisch, Masterbuild is ook een KJ classic 11/2.
Als je voor 1200 volledig met denc en alle andere accesiores een KJ classic II kan kopen en je vind rood niet zo'n slechte kleur, geniet die de voorkeur.
Zelfde geld misschien voor KJ classic 1.(vergeet niet hier moet je nog los dingen bij kopen (zie in de link) de ii is 1600 euro.
Urban bastard is 1500 euro,

Zo niet dan is het kiezen tussen 200F spul en de andere.

[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 04-01-2022 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

copykat schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Als in alternatief prijstechnisch, Masterbuild is ook een KJ classic 11/2.
Als je voor 1200 volledig met denc en alle andere accesiores een KJ classic II kan kopen en je vind rood niet zo'n slechte kleur, geniet die de voorkeur.
Zelfde geld misschien voor KJ classic 1.(vergeet niet hier moet je nog los dingen bij kopen (zie in de link) de ii is 1600 euro.
Urban bastard is 1500 euro,

Zo niet dan is het kiezen tussen 200F spul en de andere.
Ik heb via vuurenrook de 1. Daar zat ook DenC etc bij. Ik zie weinig verschil in de accessoires bij de 1 en 2 in jouw link?
Op de verbeteringen als glasvezel en scharnier na natuurlijk. Maar dat zijn geen accessoires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:58:
[...]

Ik heb via vuurenrook de 1. Daar zat ook DenC etc bij. Ik zie weinig verschil in de accessoires bij de 1 en 2 in jouw link?
Op de verbeteringen als glasvezel en scharnier na natuurlijk. Maar dat zijn geen accessoires
Je hebt gelijk, ik dacht dat (vroeger) de denc er niet in zat en dat vele de topvent vernieuwde voor de type ii en een denc aanschafte.
Zo'n clasic 1 is dan best interessant te noemen, als je vuurschaal stuk gaat kan je die van de II er in doen. 5 (?) delen en ring.
Glasvezel gasket is bij vervanging aan te leggen dus ook geen issue.
Scharnier, ach, beter een oud goed schanier dan een nieuwe mindergoede.
Als ik nu voor mezelf zou oplijnen in kwaliteits gevoel:
1 KJ classic 1 rood is niet mn favo kleur en belangrijker ook niet van mn vrouw. ;)
2 Masterbuild zwart (voorraad?) en Grillbill pro ii ( mooi en volgens mij een goed product) (Daarom tot nu toe mijn eerste keus als in bezoekje brengen.
3 de grill guru en klonen (keij, grizzlygrill)
(monolith heb ik geen indruk van waar ze staan prijs vs kwaliteit, dark horse misschien?)
Edit:
tis geen goedkoper alternatief zegmaar....
https://www.basbq.com/web...-zwart-met-onderstel.html
1700 euro en een eurotje minder, doink, Kamado joe fabriek geweest nu eigen fabriek.

[ Voor 10% gewijzigd door copykat op 04-01-2022 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
copykat schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:28:
Zo'n clasic 1 is dan best interessant te noemen, als je vuurschaal stuk gaat kan je die van de II er in doen. 5 (?) delen en ring.
Glasvezel gasket is bij vervanging aan te leggen dus ook geen issue.
De KJC1 heeft de nieuwe AMP firebox reeds, het oude model wordt niet meer gemaakt denk ik. Enkel voor de KJJ. Fiberglass gasket, ik zie er het voordeel er nog niet van, bij de Niclan / Sgt Crispy had ik het ook maar nou echte meerwaarde?

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 04-01-2022 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Chevy454 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:31:
[...]

De KJC1 heeft de nieuwe AMP firebox reeds, het oude model wordt niet meer gemaakt denk ik. Enkel voor de KJJ. Fiberglass gasket, ik zie er het voordeel er nog niet van, bij de Niclan / Sgt Crispy had ik het ook maar nou echte meerwaarde?
Die firebox hebben ze al even in de 1.
Ik heb hem ook en die bbq is bijna 2 jaar oud nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:33:
[...]

Die firebox hebben ze al even in de 1.
Ik heb hem ook en die bbq is bijna 2 jaar oud nu.
Website's en updaten foto's :(
zelfs de officiele site heeft nog foto van een ring en kom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

copykat schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:37:
[...]

Website's en updaten foto's :(
zelfs de officiele site heeft nog foto van een ring en kom.
Daarom denk ik ook mijn reactie van middensegment huh?

Bijna alle verbeteringen (oke gasket en veer dan niet) van de 2 zitten ook in de 1.
Het is mijn inziens nog altijd gewoon een A klasse product, high end kwaliteit met high end garantie.

Enige reden om de 2 te kopen ipv de 1 is als je echt grote problemen hebt met spieren ofzo waardoor het deksel te zwaar is.
De 3 heeft dan weer wel wat extraatjes en verbeteringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:54:
[...]

nog steeds middensegment kwa prijs! maar top deal kwa specs!
Bijna alle verbeteringen (oke gasket en veer dan niet) van de 2 zitten ook in de 1.
Het is mijn inziens nog altijd gewoon een A klasse product, high end kwaliteit met high end garantie.

Enige reden om de 2 te kopen ipv de 1 is als je echt grote problemen hebt met spieren ofzo waardoor het deksel te zwaar is.
ik denk dat ze bewust dat een beetje "stil" houden op de sites door de foto's en specs niet up te daten anders koopt niemand de 2 :+
Dan is de classic 1 met deze prijs best een killer.
Als daar denc inzit en een AMP en een mandje dan is het bijna een steal.
75 euro toch zo'n nieuwe topvent?

word er bijna accuut kleurenblind van :+

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 04-01-2022 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
Dennis1812 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:54:
[...]

Maar eueuh met mijn super mannelijke pink krijg ik met KJ classic large wel open hoor. Je moet inderdaad wel problemen hebben mocht je daar problemen mee hebben. Ik zou daar niets aan uitgeven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-07 11:39
Zaratrass schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:25:
Heeft iemand al eens de mystery box van vuur & rook gehaald?

Vraag me af als ik eentje haal of ik de helft niet al heb.

https://www.vuurenrook.nl...paign=Algemene%20mailings
ik een paar maanden terug, was not impressed. paar alu schaaltjes, aanmakwokkels, grote sateprikkers, een saus en wat kleine zakjes rub. weinig bijzonders en naar mijn mening niet waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Jaspervl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:05:
[...]

Maar eueuh met mijn super mannelijke pink krijg ik met KJ classic large wel open hoor. Je moet inderdaad wel problemen hebben mocht je daar problemen mee hebben. Ik zou daar niets aan uitgeven
Daarom zet ik het er specifiek bij.

Iemand met forse reuma of spierziekten kan wel flink baat hebben bij de 2. Die blaas je open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
Dennis1812 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:39:
[...]

Daarom zet ik het er specifiek bij.

Iemand met forse reuma of spierziekten kan wel flink baat hebben bij de 2. Die blaas je open.
Ik was niet helemaal duidelijk. Ik ben het compleet met je eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Jaspervl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:05:
Elke normale 18" kamado krijg je open. Je moet wel even rekening houden dat 18" bij de grote merken het rooster is en niet de buitendiameter van de kamado (welke de goedkopere merken hanteren, die neem ik daardoor niet serieus).

Maargoed, de dome van een classic is voor de mannen geen probleem. Voor de vrouwen is het aan de maximum toegelaten dome massa. Een Big Joe 1 zou ik hier niet door de commissie hebben gekregen. Dan moest ik maar doorsparen voor een Big Joe 2.

De klep van de GMG DB is wel heel licht :+

Pagina: 1 ... 192 ... 339 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism