Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 190 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 12:54
copykat schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:32:
De basket is toch bedoelt om na t bbq-en als alles afgekoeld is je houtskool resten te scheiden van het gruis en afval. Dan maakt t toch niet uit dat de DenC er uit moet?
Tussendoor schudden lijkt me inderdaad gewoon even met je aspook rammelen.
Tweede voordeel is de halveer functie met t tussenschot.
Stuk minder zinnig met een medium versie denk ik maar met een large kan je de helft vullen voor kleine sessies.
Is inderdaad de vraag wat sneller is met de aspook door je kolen gaan en dat alles in de la valt. Of het DenC eraf te halen.....

Ik zie het meeste voordeel inderdaad in het scheiden van de kolen / secties en de verbeterde airflow (wat ze beweren).

Eens kijken of we dit voor de kerst onder de boom leggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:39
jbcyber schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:30:
[...]

Is inderdaad de vraag wat sneller is met de aspook door je kolen gaan en dat alles in de la valt. Of het DenC eraf te halen.....

Ik zie het meeste voordeel inderdaad in het scheiden van de kolen / secties en de verbeterde airflow (wat ze beweren).

Eens kijken of we dit voor de kerst onder de boom leggen :).
Ik heb een knock off voor m'n kj1. Paar jaar zonder, paar jaar met gedaan. Ik haal regelmatig mijn oude kolen eruit. Dat gaat lekker snel met een mand.
Qua verbeterde airflow.... niets van gemerkt (en m.i. had ik daar ook nooit een probleem).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:11

zeroday

There is no alternative!

jbcyber schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:16:

Interessant mandje voor de KJ 2!

Hoe je het beschrijft moet dus eerst de mand erin en dan de rest van het divide & conquer systeem. Klopt mijn aanname dan dat het mandje er niet uit te halen is zonder het devide & conquer eruit te halen?

Als dat zo is dan is het statement van Vuur en Rook:
[...]
Ook niet helemaal waar :)

Edit. Nog wat extra gevonden: https://www.kamado-nederl...lmand-kamado-joe-classic/
Volgens hun moet inderdaad de houtskoolplaat eruit. Op dezelfde site zeggen ze dat je de mand eruit haalt en boven de kliko schud. Daarna geven ze aan dat je met het mandje schud (ik denk in de BBQ) en dat dan de resten in de asla.
Dat klopt. Ik heb ook van Kamado Joe de bevestiging gehad dat de de 'ash grate' 'can be removed
dat heb ik inmiddels gedaan en ja je moet alles weghalen om de mand eruit te tillen want de divide en conquer ring die draai je 'vast' tussen de haken van de mand zodat alles goed vast staat.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Vandaag even een non meat sessie gedaan met de KJ de kolen in de kolenmand aan en kijken of ik de roosters even schoon kon krijgen. Het duurde best wel een tijdje totdat de 320 werd aangetikt . .Iemand ervaring wat de beste kolen zijn voor hoge temperaturen?

Volgens mij is 200 tot 250 graden volgens mij hoog genoeg, maar ik weet niet wat de masters hier doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
zeroday schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:42:
Vandaag even een non meat sessie gedaan met de KJ de kolen in de kolenmand aan en kijken of ik de roosters even schoon kon krijgen. Het duurde best wel een tijdje totdat de 320 werd aangetikt . .Iemand ervaring wat de beste kolen zijn voor hoge temperaturen?

Volgens mij is 200 tot 250 graden volgens mij hoog genoeg, maar ik weet niet wat de masters hier doen.
Meer aanmaakblokjes gebruiken en de dome zo lang mogelijk open houden voor hoge temperaturen. Oude kolen geven minder warmte als verse kolen. En tja, welke kolen is nu goed, Dammers zijn zacht en ontbranden snel wat goed is voor een groot vuur. Black Ranch is kneiterhard en kan je zelfs met 1cm onderin en de top vent max open op 90C houden als je het vuur klein kan houden (2 gigantische blokken aan is genoeg dan).

Ik houd die meestal op 450F voor een clean burn. Voor de roosters gebruik ik gewoon staalwol. Het is RVS dat rooster maar hoge temperaturen zorgen toch voor roestvorming.

[ Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 05-12-2021 13:49 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Chevy454 schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:46:
[...]

Meer aanmaakblokjes gebruiken en de dome zo lang mogelijk open houden voor hoge temperaturen. Oude kolen geven minder warmte als verse kolen. En tja, welke kolen is nu goed, Dammers zijn zacht en ontbranden snel wat goed is voor een groot vuur. Black Ranch is kneiterhard en kan je zelfs met 1cm onderin en de top vent max open op 90C houden als je het vuur klein kan houden (2 gigantische blokken aan is genoeg dan).

Ik houd die meestal op 450F voor een clean burn. Voor de roosters gebruik ik gewoon staalwol. Het is RVS dat rooster maar hoge temperaturen zorgen toch voor roestvorming.
Duidelijk .. ik had nu 2 aanmaak wokkels .. en ook al gebruikte kolen ;)
dus dan is er weinig mis. Wellicht nu dus kijken naar bijv. Dammers of andere kolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
Ik vind die Dammers kolen wel fijn eigenlijk. Zijn op zich wel goede voor zowel een korte als een middellange sessie. Gaan ook vrij makkelijk aan.

Roosters schoonmaken doe ik ook regelmatig met een gasbrander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
sNielz123 schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:03:
Ik vind die Dammers kolen wel fijn eigenlijk. Zijn op zich wel goede voor zowel een korte als een middellange sessie. Gaan ook vrij makkelijk aan.

Roosters schoonmaken doe ik ook regelmatig met een gasbrander.
Hier nog een dammers gebruiker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:50
Ik gebruik Dammers, of de Gele horeca zakken van de Hanos (Fire-Up). Bij die laatste is het een beetje hit or mis met de gootte van de kolen.

Soms een hele zak vol grote stukken. Soms een zak met klein grut. Helaas is het aan een dichte zak niet goed te merken wat er in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:14

Tomatoman

Fulltime prutser

@Sahi_NL: goed om te weten. Ik heb nu voor het eerst zo’n gele zak van de Hanos met daarin gigantische stukken houtskool. Ik heb nog nooit zulke grote stukken aangetroffen in een zak houtskool.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 16:04
Hier ook team dammers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Wat is een goede prijs? Want ik zie veel merken voorbij vliegen, maar heb geen idee wat een zak van 10 / 15KG nu doet. Soms heb ik in de aanbieding gekocht en dan was ik 21 euro kwijt voor 15KG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Laatst online: 16-09 16:04
zeroday schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:49:
[...]

Wat is een goede prijs? Want ik zie veel merken voorbij vliegen, maar heb geen idee wat een zak van 10 / 15KG nu doet. Soms heb ik in de aanbieding gekocht en dan was ik 21 euro kwijt voor 15KG
voorheen was dat ongeveer €17 voor 10kg, tegenwoordig is dat meestal €20 voor 10kg.
Maar goed, ik doe ongeveer 5-6 zakken per jaar. De kosten op jaarbasis vallen dan best wel mee.

[ Voor 10% gewijzigd door spank_mojoo op 07-12-2021 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 21:49
Joepie de LIDL ei is binnen!

Nu vlees bestellen... Waar bestellen jullie het vlees? Heb de eerste post de webwinkels bekeken maar zou echt niet weten waar ik zou bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:46

Dennis1812

Amateur prutser

Ik rijd graag naar de sligro of hanos.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:20
wauskoek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:16:

Nu vlees bestellen... Waar bestellen jullie het vlees? Heb de eerste post de webwinkels bekeken maar zou echt niet weten waar ik zou bestellen..
Ik zou beginnen met wat kippen van de supermarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Ik hou het vaak wat goedkoper, dus ik bestel veel bij Beimer. Scheelt ook dat e een locatie bij me in de buurt hebben waar ik makkelijk kan afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:34

Eigenlijk 3 opties die je gebruikt afhankelijk van wat je zoekt. Vind een goede slager in de buurt, regel een groothandelpas (ik ga zelf naar de Sligro) en zelf bestel ik vaak online bij Beef&Steak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
IdieEasy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:19:
[...]

Ik hou het vaak wat goedkoper, dus ik bestel veel bij Beimer. Scheelt ook dat e een locatie bij me in de buurt hebben waar ik makkelijk kan afhalen.
Wellicht even testen met een goedkoop stukje vlees is niet eens zo een heel verkeerd idee nee.

Zie dat ze er ook één in Arnhem hebben. Ik kom soms in de buurt van Arnhem en kan wellicht daar eens een keer lang (s)hoppen.

Bedankt voor de tips allen! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

wauskoek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:27:
[...]

Wellicht even testen met een goedkoop stukje vlees is niet eens zo een heel verkeerd idee nee.

Zie dat ze er ook één in Arnhem hebben. Ik kom soms in de buurt van Arnhem en kan wellicht daar eens een keer lang (s)hoppen.

Bedankt voor de tips allen! (y)
Op https://www.beimer.nl/ staat "Winkel prijslijst" kan je je alvast voorbereiden.
Ze hebben ook regelmatig acties, laatst hadden ze (dubbeldoel) entrecote voor 9,50 de kilo.
Let wel, veel van hun verse spullen moeten nog rijpen, wat betekend dat ze tot 2 weken na slacht gekoeld (4 graden) bewaard moeten worden. Ik heb 1x een stuk vlees gehad wat de dag ervoor geslacht was, dus die moest ik een flinke tijd in de koelkast bewaren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
Beimervlees is voor het geld prima (vooral vorig jaar, speklappen van de supermarkt waren toen duurder dan entrecote van Beimer). Maar het is niet echt supergeweldig vlees. Ik had er een ribeye van en dat vlees valt een soort van uit elkaar en erg pezig. Ik heb het restant door de gehaktmolen gedraaid voor smash burgers (dat is een dikke aanrader trouwens, burgers van ribeye, smaak is geweldig). Collega had dezelfde ervaring. Ik haal nu meestal vlees bij de Hanos. Iets duurder maar volgens mij kwalitatief ook net wat beter.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
Stuk vlees bewaren in de koelkast is het probleem gelukkig niet :P. Buiten in de schuur staat een koelkast half vol.

Ik heb geen eigen bedrijf dus Hanos gaat het helaas niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
wauskoek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:55:
Ik heb geen eigen bedrijf dus Hanos gaat het helaas niet worden.
Het gaat er niet om wie of wat je bent, maar wie je kent :P Ik ben tweede inkoper op de eenmanszaak van de thuiskapster :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hier team "echt goed", is horecaspul. Kilo of 150 per jaar ( :X )

Lange brandduur en consistenter qua grootte.
Redelijk goed aan te krijgen, a la die van bge zelf en geen extra aromas zoals bij sommie black ranch zakken.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
NoepZor schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:35:
[...]

Het gaat er niet om wie of wat je bent, maar wie je kent :P Ik ben tweede inkoper op de eenmanszaak van de thuiskapster :D
Of even een kookclub inschrijven in kvk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 22:48

copykat

Good copy isn't bad

Jaspervl schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:35:
[...]

In de straat kijken wie er allemaal mee willen doen als BBQ Hobby Club en je kan winkelen.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Jaspervl schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:35:
[...]

Wellicht licht off topic, maar ik ben wel benieuwd hoe dit precies zit. Een stichting oprichten kost in ieder geval een klap geld bij de notaris. Ik heb een aantal vrienden die ook BBQ’en en het oprichten van een kookclub moet zeker kunnen, mits er niet te veel kosten mee gepaard zijn.

Edit: of is er dan sprake van een vereniging met beperkte rechtsbevoegdheid? Daarvoor hoef je niet langs de notaris lees ik.

[ Voor 12% gewijzigd door NoepZor op 07-12-2021 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Iedere ZZP’er met een eenmanszaak kan een KvK-registratie aanvragen, jij dus ook :). Daar heb je verder helemaal niets voor nodig, volgens mij niet eens een BTW-nummer. Logisch, want ook een eenmanszaak moet zijn ‘kantine’ bevoorraden. Je hoeft ook niet langs de notaris, want als eenmanszaak ben je hoofdelijk aansprakelijk. Betalen doe je bij de groothandel niet op rekening, maar contant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tomatoman schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:32:
Iedere ZZP’er met een eenmanszaak kan een KvK-registratie aanvragen, jij dus ook :). Daar heb je verder helemaal niets voor nodig, volgens mij niet eens een BTW-nummer. Logisch, want ook een eenmanszaak moet zijn ‘kantine’ bevoorraden. Je hoeft ook niet langs de notaris, want als eenmanszaak ben je hoofdelijk aansprakelijk. Betalen doe je bij de groothandel niet op rekening, maar contant.
Et voila. Kost je eenmalig KVK inschrijving ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:20
NoepZor schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:35:
[...]

Ik bij m'n zwager die wel eens een ZZP catering ding doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Tomatoman schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:32:
Zit je dan niet met eventueel extra gedoe bij aankoop huis, belastingaangifte etc? Er worden in principe 0 transacties gedaan per jaar, maar geen idee of er verplichtingen aan vast zitten verder. Dan zou het wel ver gaan voor een paar pasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
Gewoon een (informele) vereniging inschrijven, geen eenmanszaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 16-09 13:41
Iemand ervaring met de spareribs van bollesteak.nl?
Normaal haal ik mijn spareribs bij de sligro, of bestel ik ze bij aalvink. Welke zijn hiermee te vergelijken?
De Hollandse
Of de Extra dik bevleesd
Ik vermoed de tweede, maar het is wat jammer dat van de Hollandse alleen de botkant te zien is.

edit, link stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

robkrekel schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:56:
Iemand ervaring met de spareribs van bollesteak.nl?
Normaal haal ik mijn spareribs bij de sligro, of bestel ik ze bij aalvink. Welke zijn hiermee te vergelijken?
De Hollandse
Of de Extra dik bevleesd
Ik vermoed de tweede, maar het is wat jammer dat van de Hollandse alleen de botkant te zien is.
het probleem wat ik heb is dat ik nog steeds alleen maar sparribs met dikke bot tegen kom (nee geen krabbetjes, maar wat kleiner) en ik wil eigenlijk dunnere botten .. Maar welk soort moet je dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Jaspervl schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:44:
Gewoon een (informele) vereniging inschrijven, geen eenmanszaak.
Gaat dat wel zo makkelijk? Ik ben aandachtig mee aan het lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
Beun schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:24:
[...]

Dit is mijn plan voor als mijn eenmanszaak stopt.

Lijkt me allemaal recht toe recht aan. Bij mij wordt het een kookclub, dekt de lading ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
https://www.kvk.nl/informatiebank/de-vereniging/
Voor de oprichting van een vereniging met beperkte rechtsbevoegdheid ga je niet naar de notaris. Dit kun je onderling ‘aan de keukentafel’ doen. Je hoeft deze vereniging ook niet in te schrijven in het KVK Handelsregister. Om aansprakelijkheid te beperken, is het wel aan te raden.
Dit lijkt me dan the way to go. Alleen ik weet niet of hier administratieve verplichtingen aan hangen op moment dat je geen kosten of omzet onder de vereniging maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Beun schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:24:
[...]

Mijn vrouw heeft lang geleden met de KvK-gegevens van mijn schoonvaders bedrijf op verschillende momenten passen aangevraagd bij Makro, Hanos en Sligro (uiteraard met mijn schoonvaders toestemming). Ook al bestaat het bedrijf al jaren niet meer, ik kom nog steeds meerdere keren per maand in die winkels en heb nog nooit vragen of gedoe gehad. Zelfs niet als ik bij de informatiebalie iets bestelde en op het pasje niet de heer Tomatoman stond maar mevrouw Tomatovrouw (een andere achternaam dus).

:) Wat mij betreft is deze discussie nog steeds on topic, want horecagroothandels zijn voor velen de voornaamste manier om aan goede ingrediënten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Als je een kaart hebt vd makro en die is oud en je wilt vernieuwen moet dan de kvk nog actief zijn?
Die vve is allang ter ziele. En kaart werkt nog.... Dus geen slapende honden wakker maken prinicpe denk ik dan.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
NoepZor schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:03:
https://www.kvk.nl/informatiebank/de-vereniging/

[...]

Dit lijkt me dan the way to go. Alleen ik weet niet of hier administratieve verplichtingen aan hangen op moment dat je geen kosten of omzet onder de vereniging maakt.
https://www.belastingdien...or_de_inkomstenbelasting/

'Als uw activiteiten zich afspelen binnen de hobby- of familiesfeer, bent u geen ondernemer voor de inkomstenbelasting'
(En nog veeeel meer redenen zoals daar te lezen valt).

[ Voor 4% gewijzigd door Jaspervl op 08-12-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Jaspervl schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:11:
[...]

https://www.belastingdien...or_de_inkomstenbelasting/

'Als uw activiteiten zich afspelen binnen de hobby- of familiesfeer, bent u geen ondernemer voor de inkomstenbelasting'
(En nog veeeel meer redenen zoals daar te lezen valt).
Dus als ik het goed begrijp:

1. Ik schrijf Beun BBQ in eenmanszaak.
2. Dit gebruik ik als catering tijdens feestjes van familie. Hier maak ik geen winst op.
3. Geen gedoe met de belastingdienst.
4. Ik kan een pas bij de Makro en Hanos aanvragen?

Edit:
Blijkbaar is het niet zo makkelijk. De site van de KvK laat zien dat je toch een bepaalde omzet of onkostenvergoeding moet hebben.

https://www.kvk.nl/advies...schrijven-bij-kvk/#429363

[ Voor 14% gewijzigd door Beun op 08-12-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:47
copykat schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:08:
Als je een kaart hebt vd makro en die is oud en je wilt vernieuwen moet dan de kvk nog actief zijn?
Die vve is allang ter ziele. En kaart werkt nog.... Dus geen slapende honden wakker maken prinicpe denk ik dan.
Gewoon digitaal in je app zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Boinkie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:30:
[...]

Gewoon digitaal in je app zetten :)
Algemene pasjes app of een makroapp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:47
copykat schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:34:
[...]

Algemene pasjes app of een makroapp?
Makroapp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
Beun schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:25:
[...]

Dus als ik het goed begrijp:

1. Ik schrijf Beun BBQ in eenmanszaak.
2. Dit gebruik ik als catering tijdens feestjes van familie. Hier maak ik geen winst op.
3. Geen gedoe met de belastingdienst.
4. Ik kan een pas bij de Makro en Hanos aanvragen?

Edit:
Blijkbaar is het niet zo makkelijk. De site van de KvK laat zien dat je toch een bepaalde omzet of onkostenvergoeding moet hebben.

https://www.kvk.nl/advies...schrijven-bij-kvk/#429363
Nee, geen eenmanszaak, bedrijf, maar informele vereniging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
Jaspervl schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:16:
[...]

Nee, geen eenmanszaak, bedrijf, maar informele vereniging.
Nog eens even goed lezen. Bedankt voor jouw antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Moet je voor een informele vereniging een boekhouding bijhouden op moment dat je geen transacties doet? Dus dat geen kosten maakt en geen ontvangsten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
NoepZor schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:44:
Moet je voor een informele vereniging een boekhouding bijhouden op moment dat je geen transacties doet? Dus dat geen kosten maakt en geen ontvangsten hebt.
Je neemt niet deel aan economisch verkeer, de informele vereniging is geen rechtspersoon, wat valt er te boekhouden?

(Overigens ben ik geen fiscalist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:20
zeroday schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:03:
[...]

het probleem wat ik heb is dat ik nog steeds alleen maar sparribs met dikke bot tegen kom (nee geen krabbetjes, maar wat kleiner) en ik wil eigenlijk dunnere botten .. Maar welk soort moet je dan hebben?
probeer eens Duitse spareribs. Vroeger veel dozen verwerkt, waarbij de Duitse steevast dunnere botten hadden.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

insomniac schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:42:
[...]

probeer eens Duitse spareribs. Vroeger veel dozen verwerkt, waarbij de Duitse steevast dunnere botten hadden.
Ok .. duits... waar halen we dat dan weer vandaan .. LOL ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Uit Duitsland B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

zeroday schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:59:
[...]

Ok .. duits... waar halen we dat dan weer vandaan .. LOL ;)
Duitsland lijkt een goed startpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ja dat is een inkoppertje ;)
Dat wist ik zelf ook wel ;) Ging me eerder waar je die duitse ribs dan in NL kon krijgen ;)
maar we gaan op zoek. Google is m'n vrind.

[ Voor 7% gewijzigd door zeroday op 08-12-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik gebruik meestal dik bevleesde spare ribs in zo'n 5 kg doos van Makro. Mocht je nog een idee nodig hebben voor een lekkere zelfgemaakte rub, lees dan dit recept eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 16-09 13:41
Altijd fijn zo'n forum. Ik begin met de vraag over de spareribs van bollensteak, en uiteindelijk gaat het over spareribs van de Makro (no offence) :P

Maar goed, ik begrijp dat er vooralsnog niemand het antwoord heeft. Ik rij wel even naar de sligro, dan weet ik iig wat ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 09:57
robkrekel schreef op donderdag 9 december 2021 @ 05:55:
Altijd fijn zo'n forum. Ik begin met de vraag over de spareribs van bollensteak, en uiteindelijk gaat het over spareribs van de Makro (no offence) :P

Maar goed, ik begrijp dat er vooralsnog niemand het antwoord heeft. Ik rij wel even naar de sligro, dan weet ik iig wat ik heb.
Ik zie ze wel heel vaak rijden hier in de buurt want ik woon in de Bollenstreek en daar komt bollensteak.nl ook vandaan, dus ik ga ervan uit dat ze wel goed vlees leveren. Leveren hier voornamelijk aan de horeca.

Ik heb er zelf alleen nog nooit besteld, voornamelijk omdat het pas gratis word verzonden vanaf 75 euro.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoepZor
Tomatoman schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:26:
Ik gebruik meestal dik bevleesde spare ribs in zo'n 5 kg doos van Makro. Mocht je nog een idee nodig hebben voor een lekkere zelfgemaakte rub, lees dan dit recept eens.
Die ribs zijn voor het geld inderdaad wel prima, zit wel iets verschil in grootte soms. Ik heb zelf helaas geen grote vriezer, dus ik haal meestal een paar verse strengen. Laatste tijd meestal bij de Hanos. Daar onlangs een procureur meegenomen. Was een best varken, 3,5 kilo weegt ie :9 Daar gaan we een getrokken varkentje van maken dit weekend :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 11:06

paQ

ja... nu heeft mw. paQ een gevulde kalkoen besteld voor kerst. Iets van 3,5 kg.
en om dat "ik de oven nodig heb voor andere dingen", moet ik maar de kalkoen "op de BBQ bereiden"
:?

Ik heb deze 3 brander Weber:
Afbeeldingslocatie: https://product-images.weber.com/Grill-Images/Gas/61015704BR_1800x1800_wLogo.png?auto=compress,format&fit=fill&h=950&w=1000&trim=color&trimtol=10&bg=0FFF&pad=50

Kwestie van het ding op 170 graden, alleen buitenste branders aan en gaan met die banaan?
BBQ heeft wifi :') dus ik kan op de app prima bijhouden wat de temperatuur is van de BBQ en de vogel :Y)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou vooral ook in het vlees meten ipv eromheen. Hoe wil je hem bereiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:49
paQ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:37:
en om dat "ik de oven nodig heb voor andere dingen", moet ik maar de kalkoen "op de BBQ bereiden"

[Afbeelding]

Kwestie van het ding op 170 graden, alleen buitenste branders aan en gaan met die banaan?
BBQ heeft wifi :') dus ik kan op de app prima bijhouden wat de temperatuur is van de BBQ en de vogel :Y)
Probeer hem eerst even van te voren uit. Mijn gasBBQ kan niet echt goed laag, dus spareribs lukken er niet op. 170gr is niet echt laag, maar ondanks dat lijkt het me goed om even een uurtje of 2 proef te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:37
paQ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:37:

[Afbeelding]

mijn zwager, die normaal meer van het betere speklappen en hambo werk is had vorig jaar met kerst ook zo'n kalkoen op z'n gas Weber (bijna zelfde model als ik het zo zie, maar zonder digitale temperatuurmeter)

We zagen de bui al hangen...

.
.
.
.
Maar dat ding was uiteindelijk gewoon perfect. Geen temperatuurprobe erin, volgens mij had hij gewoon een of ander AH recept gevonden waar iets stond van een temperatuur, of misschien zat het bij de kalkoen erbij. Anyway, geen temperaturen gemeten tussendoor, maar nog steeds..perfect gegaard. Geen idee hoe die het heeft gedaan, maar we stonden er wel van te kijken. Conclusie: of heel veel geluk gehad, of zo'n kalkoen is meer vergevingsgezind dan je denkt.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvonne2020
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-05 18:59
Heb dit niet zelf geprobeerd, maar hij geeft wel echt leuke tips om een kalkoen op de bbq klaar te maken

YouTube: Kerst KALKOEN! | BBQ Kerstmenu van de Big Green Egg + wijn | deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Raymond schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:54:
[...]

Probeer hem eerst even van te voren uit. Mijn gasBBQ kan niet echt goed laag, dus spareribs lukken er niet op. 170gr is niet echt laag, maar ondanks dat lijkt het me goed om even een uurtje of 2 proef te draaien.
Als er niks in de BBQ zit, dan krijg je in weze direct de hitte van de branders op/richting die sensor. Dus dat geeft niet een heel accurate meting mijns inziens, wanneer er dus niks op de gril ligt.
Boudewijn schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:48:
Ik zou vooral ook in het vlees meten ipv eromheen. Hoe wil je hem bereiden?
Er zit een sensor in de klep, maar ik heb ook een losse sensor die je zo in het display kan prikken (tot 2)
Volgens de instructies van de kalkoen moet het iets van 2 uur op 170 gr.

En ik dacht verder in een braadslee kwakken en af en toe met de juslepel er door en overheen?

[ Voor 23% gewijzigd door paQ op 09-12-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famm40
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-03-2024
paQ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:14:
[...]

Als er niks in de BBQ zit, dan krijg je in weze direct de hitte van de branders op/richting die sensor. Dus dat geeft niet een heel accurate meting mijns inziens, wanneer er dus niks op de gril ligt.

[...]

Er zit een sensor in de klep, maar ik heb ook een losse sensor die je zo in het display kan prikken (tot 2)
Volgens de instructies van de kalkoen moet het iets van 2 uur op 170 gr.

En ik dacht verder in een braadslee kwakken en af en toe met de juslepel er door en overheen?
En als je die andere dingen in de bbq doet, en de kalkoen in de oven? Of gaat dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Ik zou een kernthermometer halen indien je die niet hebt (kost 10 euro bij IKEA bijv.). En dan de borst in de gaten houden. Sowieso zorgen dat de borst het verst van de hittebron af zit en de poten dichterbij. De poten hebben een hogere temperatuur nodig dan de borsten. Verder is het ook een beetje afhankelijk van de hoeveelheid vulling hoe snel de hele kalkoen gaar genoeg is.

Ik heb vorig jaar met kerst een apple brined turkey (recept Noskos) gemaakt en de vulling (turkey stuffing) apart bereid. Door het pekelen (brine) was de Kalkoen mooi van smaak en zeker niet droog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

famm40 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:10:
[...]

En als je die andere dingen in de bbq doet, en de kalkoen in de oven? Of gaat dat niet?
Ja uiteraard, maar het ging me erom dat het niet even te testen valt of de temp constant blijft, wanneer hij leeg is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

NoepZor schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:22:
Ik zou een kernthermometer halen indien je die niet hebt (kost 10 euro bij IKEA bijv.).
Ik heb een digitale die ik zo op het display kan aansluiten.
Dan heb ik de kerntemp en de 'ketel'temp samen in de app.

In de weber app zit wel een bereidingsprogramma (werken wel oprecht mooi) voor kalkoen, heel, maar ongevuld.
2,5-3 uur op 165 tot 175 graden, met borst omhoog, op indirecte warmte.
kerntemp 72 graden, er vanaf halen, en dan 30 min binnenshuis laten rusten :z

goed, nu is deze kalkoen wèl gevuld.
Dus vandaar dat ik dacht, in de braadslee ermee, en dan min of meer aanhouden wat weber zegt? (ook al is hij gevuld)

Ik heb eventueel ook nog een rotiserie-spit, maar ik denk dat dat te zwaar wordt. Niet voor de motor, maar voor het vlees zelf dat steeds een kant op zakt.

[ Voor 18% gewijzigd door paQ op 09-12-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ah top, dat had ik er nog niet helemaal van begrepen :)

Als je het helemaal zeker wil weten en je hebt nog een thermometer slingeren eentje in de borst en een in de vulling / bij de poot om beide in de gaten te houden. Maar tussen perfect en compleet mislukt zit ook nog een heel gebied. Met een goede voorbereiding en aanvalsplan moet je een heel eind kunnen komen. Meest lastige is om alles te timen met eventuele bijgerechten, maar hier zal geen uur afwijking in zitten met inschatte tijd vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

NoepZor schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:37:
Ah top, dat had ik er nog niet helemaal van begrepen :)

Als je het helemaal zeker wil weten en je hebt nog een thermometer slingeren eentje in de borst en een in de vulling / bij de poot om beide in de gaten te houden. Maar tussen perfect en compleet mislukt zit ook nog een heel gebied. Met een goede voorbereiding en aanvalsplan moet je een heel eind kunnen komen. Meest lastige is om alles te timen met eventuele bijgerechten, maar hier zal geen uur afwijking in zitten met inschatte tijd vermoed ik.
Klopt, die timing is/wordt een dingetje denk ik ook.
Weber geeft dus aan 2,5-3,5 uur voor een kalkoen afhankelijk van gewicht (ongevuld)
Recepten die ik online vind (gevuld), komen op 3-4 uur bij 180 graden. Maar die zitten niet in een braadslee, maar gewoon zo op het rooster.
Dan moet je wel het vet eronder opvangen om regelmatig mee in te sauzen.
naja dat is wel te doen. aluminium bakje eronder. Heb alleen nog niet bedacht hoe ik met een kwast dan bij dat vet ga komen :|

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 09-12-2021 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Ik denk persoonlijk dat met / zonder braadslee de garingstijd niet heel veel uitmaakt. Wel vang je inderdaad de sappen op en blijft wellicht de omgeving wat vochtiger. Droge kalkoen is waarschijnlijk vooral het resultaat van overcooking, dus te ver door laten garen. Hij was bij mij vorig jaar wel goed gelukt in ieder geval :) Het is in ieder geval wel gaaf om te maken, succes in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

NoepZor schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:45:
Ik denk persoonlijk dat met / zonder braadslee de garingstijd niet heel veel uitmaakt. Wel vang je inderdaad de sappen op en blijft wellicht de omgeving wat vochtiger. Droge kalkoen is waarschijnlijk vooral het resultaat van overcooking, dus te ver door laten garen. Hij was bij mij vorig jaar wel goed gelukt in ieder geval :) Het is in ieder geval wel gaaf om te maken, succes in ieder geval :)
https://www.grutto.com/nl/recepten/gevulde-kalkoen

ah dit is de bereidingswijze van het ding in kwestie.
hmmm... terugschroeven naar 120 graden.
Ik ben benieuwd of ik dat red met 2 branders (zo laag)

misschien toch maar even een half uurtje aanzetten op de laagste stand en kijken hoe heet het wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Je kunt natuurlijk ook 1 brander aansteken en dan de kalkoen met de derrière richting de brander leggen. Dan ligt de borst aan de koele zijde en de poten / vulling aan de warme zijde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

De beste manier om een kalkoen perfect te garen is de poten en het karkas los van elkaar garen. De poten hebben namelijk een langere bereidingsduur (of hogere temperatuur) nodig dan het magere borstvlees. Probleem is alleen dat dat qua smaak wel perfect is, maar qua presentatie ruk is.

Wat een goed compromis is, is dat je wel de borst maar niet de poten omwikkelt met spek en dat pas een half uur voordat je klaar bent verwijdert. Dan kun je de kalkoen in zijn geheel bereiden op de barbecue en kun je enigszins tegengaan dat het borstvlees droog wordt. Spek doet geen wonderen, maar het helpt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Of gewoon vlinderen net zoals een kip. Dat gaat ook prima met een kalkoen en zorgt ervoor dat die sneller klaar is.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ozzie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:44:
Of gewoon vlinderen net zoals een kip. Dat gaat ook prima met een kalkoen en zorgt ervoor dat die sneller klaar is.
Het ging om een gevulde kalkoen dacht ik, dus dat is dan weer niet echt handig :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik zie allemaal terminologie voorbij komen enzo, en ik zit alleen maar praktisch te denken hoe ik een vogel warm krijg :P
Ik ben niet zo van het koken. Dus de verantwoording over 100 euro 'kip' vind ik al vrij groot. Ik ga er geen stunts mee uithalen, ben al lang blij als ik hem onverbrand gaar krijg en dat het lekker is *D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Jammer dat je er maar 1 hebt

Anders kon je een keer oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Will binnenkort beef Wellington op de kamado maken en zie hier op zich een mooi recept: https://www.biggreenegg.e.../recepten/beef-wellington

Maar dat is 3k, beetje veel voor 4 personen. Wat denken jullie? Wat moet ik minimaal aan gewicht hebben voor een beef Wellington hebben?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staaltje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 15:04
MrVegeta schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:17:

Maar dat is 3k, beetje veel voor 4 personen. Wat denken jullie? Wat moet ik minimaal aan gewicht hebben voor een beef Wellington hebben?
Je kunt het met minder. Het punt is dat je het deeg gaar moet krijgen. Als je vlees te klein is, is het totaal gaar tegen de tijd dat je deeg klaar is. Een truc die je kunt uithalen is je vlees eerst een paar uur in de vriezer te leggen zodat het langer duurt voor dat dat op kerntemperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
paQ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:37:
Ik zie allemaal terminologie voorbij komen enzo, en ik zit alleen maar praktisch te denken hoe ik een vogel warm krijg :P
Je bent niet voor niets een tweaker }:O ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

NoepZor schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:45:
[...]

Je bent niet voor niets een tweaker }:O ;)
ja, moet alleen nog een manier vinden om het opgevangen vet onder het rooster, weer OP de vogel te krijgen.
Het rooster is gietijzer en zwaar, ondanks dat het in delen is.

ik heb dit rooster:
Afbeeldingslocatie: https://product-images.weber.com/accessory-images/8847.png?auto=compress,format&fit=fill&h=950&w=1000&trim=color&trimtol=10&bg=0FFF&pad=50
Ik zat te denken om het ronde deel weg te laten, dan van de oude BBQ (premium kool en dan groot rond rooster) daar op te leggen, daar de kalkoen op, dan kan ik hem vrij schuiven over het rooster, EN bij het sap :)

Alleen gaat m'n klep dan niet meer dicht :|

[ Voor 39% gewijzigd door paQ op 09-12-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ligt er ook aan of je hem in een braadslede zet of niet :) In een braadslede heb je direct access tot je vocht. Als je een opvangbak onder het rooster zet wordt het lastiger. Wellicht kun je de kalkoen bedruipen met een andere vloeistof (bouillon, boter of iets dergelijks?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Laatst online: 20-07-2023
Miss niet het juiste forum, excuses alvast. Zijn er ook voorbeelden van buitenkeukens?
Ik ben van plan om zelf een te maken begn volgend jaar of ergens eentje aan te schaffen maar vooralsnog niks leuks gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

monaldo schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:51:
Miss niet het juiste forum, excuses alvast. Zijn er ook voorbeelden van buitenkeukens?
Ik ben van plan om zelf een te maken begn volgend jaar of ergens eentje aan te schaffen maar vooralsnog niks leuks gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmH2RPIxVtB6OzPf5ybI1An02Xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rBAObuVoi2rx6t5To7eEnaH.jpg?f=fotoalbum_large

Geen hele spannende hier. Maar voldoet goed voor mij. Zeker gezien de kleine tuin.

@Koffie heeft een hele sicke buitenkeuken. In z'n ondertitel staat een link naar z'n uitleg/foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Dennis1812 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:54:
[...]

[Afbeelding]

Geen hele spannende hier. Maar voldoet goed voor mij. Zeker gezien de kleine tuin.

@Koffie heeft een hele sicke buitenkeuken. In z'n ondertitel staat een link naar z'n uitleg/foto's.
Kijk dit is een mooi begin!
Ik ben op zoek naar iets met hout, heb een grill guru medium versie en wil die het liefst in de buitenkeuken inbouwen zodat het een geheel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
monaldo schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:51:
Ik ga er dit voorjaar eentje bouwen. Tenminste dat hoop ik. Was eigenlijk het plan voor vorig voorjaar maar toen kwamen er wat dingen tussen waardoor het niet gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

monaldo schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:58:
[...]

Kijk dit is een mooi begin!
Ik ben op zoek naar iets met hout, heb een grill guru medium versie en wil die het liefst in de buitenkeuken inbouwen zodat het een geheel wordt.
Dat wilde ik oorspronkelijk ook graag.
Maar de houtprijs schoot nogal omhoog en kwam dit meubel tegen in een leuke aanbieding.

Toen ging de portemonnee toch wel meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Ozzie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:59:
[...]

Ik ga er dit voorjaar eentje bouwen. Tenminste dat hoop ik. Was eigenlijk het plan voor vorig voorjaar maar toen kwamen er wat dingen tussen waardoor het niet gelukt is :)
Als je ideeen/ tekeningen hebt en die wilt delen graag. Ik doe graag inspiratie op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
monaldo schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:01:
[...]

Als je ideeen/ tekeningen hebt en die wilt delen graag. Ik doe graag inspiratie op ;)
Die van mij word meer een buiten-keuken dan de meeste hier denk. Ik heb al een pizza oven gebouwd die staat in de hoek van mijn tuin en links en rechts daarvan komt een stuk aanrecht zodat ik alle ruimte heb voor het maken van pizza's en barbecueën. Dat alles zit onder een overkapping (die ik wel al gemaakt heb).

Van boven moet het er dan zo uit komen te zien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcfIqju-oCJm1uwGUbVDJxb1jL4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E2cEdAZYzi3HnnT2UXU3R2Nu.png?f=fotoalbum_large

Mijn barbecue is een pellet grill en die ga ik niet inbouwen dus die komt ertegenover te staan.

Het moet dus meer een echte keuken, maar dan buiten worden dan wat de meeste mensen hier voor ogen hebben bij een buitenkeuken.

Aanrecht was ik van plan van beton te maken, maar zit nu te twijfelen om een mooie houten aanrecht te maken. Ik moet nog even de voor/nadelen van beiden naast elkaar zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Ozzie op 10-12-2021 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Mocht je een groot gezien hebben, dan is deze buitenkeuken wellicht een leuk idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5C4-iwjfuCn2HiBlRoCfNl9fllE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1077Dso6WEeS6krJZitrI8Ez.jpg?f=fotoalbum_large

:+

@paQ: ik denk dat ik zelf eens bij Action ga kijken voor deze aluminium braadslee, om als lekbak te dienen als ik een kalkoen aan het spit in mijn kamado hang. Zoiets zou voor jou ook weleens een oplossing kunnen zijn. Hij kost een Action-waardige € 3,99.
Afbeeldingslocatie: https://www.action.com/globalassets/cmsarticleimages/59/97/3001005_8718964088638-110.png?preset=mediaSliderImageZoomed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik heb net de twee buitenste branders op de laagste stand gezet. Benieuwd of ik het onder de 130 kan houden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5-MaW9o0VI_c3Ic6wLzTCVyHR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/imbpJmEvLw3CZWNY8QM9DQO5.jpg?f=fotoalbum_large
Meteen de lampjeskermis eens uitproberen 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjyInRF6Go0CNimKmNp0-GmIju8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/G01XF2L6Vc8tcJiykmxNmX7L.png?f=fotoalbum_large

edit:
na 40 min, is de temp stabiel rond ca 135 graden (al zeker 15 min) dus dat gaat wel goedkomen lijkt me. Zeker als de klep af en toe open moet.

@Tomatoman
Kwa rooster heb ik ongeveer deze, maar dan het ronde deel niet in het midden maar aan de zijkant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/a88fb60e4943429dfd3d788db8e118b372a5b988/?url=https%3A%2F%2Fproduct-images.weber.com%2Faccessory-images%2F8847.png%3Fauto%3Dcompress%2Cformat%26fit%3Dfill%26h%3D950%26w%3D1000%26trim%3Dcolor%26trimtol%3D10%26bg%3D0FFF%26pad%3D50

Als ik de kalkoen naar een zijkant schuif kan ik maar 1 brander aanzetten, en dan geloof ik niet dat je een voldoende gelijkmatige verwarming krijgt.

Misschien een beetje schipperen met het ronde deel niet als puzzel laten passen maar opzettelijk iets naar links, zodat ik wat ruimte heb om met een kwast door te kunnen oid.

[ Voor 33% gewijzigd door paQ op 10-12-2021 19:44 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:01
Mijn zoontje wilde graag pulled pork eten met zijn verjaardag. Afgelopen zomer voor het eerst gemaakt. Nu 2e keer.
Dit keer ook marinade injector gebruikt om het lekker mals te houden.

Bij het starten bleek 1 vd 2 probes van de inktbird te zijn overleden, dus wordt een beetje hannessen, maar komt goed.
Nieuwe achterbuurman keek raar op toen hij om half 8 aankwam om te gaan klussen en mij de bbq zag aansteken. Ach dan is hij vast gewend

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTHNnGO_4_w6eD_T5QIHpxr8wY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HVndBmud7FNYKHwTWneik3Uz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Van de week heb ik voor het eerst in mijn leven een beef wellington gemaakt, om te oefenen voor de kerst :+
Het resultaat mocht er zeer zijn, heerlijk!
Wel wat verbeterpunten, maar daar was de test natuurlijk ook voor (het midden was echt nét op het randje van wel/niet gaar).
Ik had de hele boel opgenomen, om er na het sluiten van de kamado achter te komen dat de camera gestopt was met opnemen :X
Pas later bedacht ik me dat ik de boel nog met de externe audio en de beveligingscams nog best had kunnen redden, maar dat was nadat we 'm al opgegeten hadden :P
Heeeeel misschien ga ik nog kijken of er nog iets van een filmpje van te maken is, maar ik beschouw 'm als mislukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIaHUQl1AgmiPpyHE0ScVSALy3o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mf316piT4pjygAeq6RpO3KHh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYfrbS4olk5O5TfWoP-nC2ojMg4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sKrGRQpkN4s0q4VXqt3FQ0rD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duNu7pkQaDrjJpHgYKPpuaOeyeA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOnCAv5rSBaMphajH4GGK23D.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HR_DZ2lJuvIN6PAUywOnWBVktCM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EnpUXL2bL6Icx2P5KKzSF4gQ.jpg?f=fotoalbum_tile

Gistermiddag een appje: vrienden zitten midden een klushuis op een betonnen vloer en wilde even ontvluchten. Prima, kom je toch gezellig bij ons borrelen :)
Even vlug een stkje zalm uit de vriezer gehaald, maar 's avonds om 8 uur was die uiteraard nog redelijk bevroren.
Gewoon even in de rub, kamado indirect op 150 en op een stukje cederhout erop gelegd. Was weer heerlijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCRL0pbIcewNUr_1h7917phz8E8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AexA7A7Dikt10Cpym9u1zFNS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3iAOHUJQbeuufeUJEIefc_UO5J4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vxXsuYcLlsGZCWBwB4C30LC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJl88voYwVAstEXu9OzLANXVJgs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lg8NXVDpU10Tw4hmbb8lP5oP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6Br2TFcLuEzIAAvbLuf7TMm_XU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2wc0zOMf3N7Sral8XkCB6Ma.jpg?f=fotoalbum_tile

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Koffie schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:49:
Van de week heb ik voor het eerst in mijn leven een beef wellington gemaakt, om te oefenen voor de kerst :+
Het resultaat mocht er zeer zijn, heerlijk!
Wel wat verbeterpunten, maar daar was de test natuurlijk ook voor (het midden was echt nét op het randje van wel/niet gaar).
Ik had de hele boel opgenomen, om er na het sluiten van de kamado achter te komen dat de camera gestopt was met opnemen :X
Pas later bedacht ik me dat ik de boel nog met de externe audio en de beveligingscams nog best had kunnen redden, maar dat was nadat we 'm al opgegeten hadden :P
Heeeeel misschien ga ik nog kijken of er nog iets van een filmpje van te maken is, maar ik beschouw 'm als mislukt.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Gistermiddag een appje: vrienden zitten midden een klushuis op een betonnen vloer en wilde even ontvluchten. Prima, kom je toch gezellig bij ons borrelen :)
Even vlug een stkje zalm uit de vriezer gehaald, maar 's avonds om 8 uur was die uiteraard nog redelijk bevroren.
Gewoon even in de rub, kamado indirect op 150 en op een stukje cederhout erop gelegd. Was weer heerlijk!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik wil vrijdag ook beef wellington op tafel zetten, even een vraagje waar jij misschien mee kan helpen. Kan ik de beef wellington klaarmaken op donderdag zonder deze al in de oven (of Kamado) te doen? Dus dat het vlees omgewikkeld is met de duxelle en het deeg? En dan natuurlijk in de koelkast bewaren tot de volgende dag, zodat die de vrijdag gewoon even in de Kamado kan om op te warmen of zou je dan gedoe krijgen met bacteriën van het vlees dat in je duxelle of deeg komen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

MrVegeta schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:26:
[...]

Ik wil vrijdag ook beef wellington op tafel zetten, even een vraagje waar jij misschien mee kan helpen. Kan ik de beef wellington klaarmaken op donderdag zonder deze al in de oven (of Kamado) te doen? Dus dat het vlees omgewikkeld is met de duxelle en het deeg? En dan natuurlijk in de koelkast bewaren tot de volgende dag, zodat die de vrijdag gewoon even in de Kamado kan om op te warmen of zou je dan gedoe krijgen met bacteriën van het vlees dat in je duxelle of deeg komen?
Men claimed van wel, wat ik nu gezien heb zou ík dat niet doen.
Op basis van deze test, is dit mijn gameplan voor kerst:
- Avond van tevoren het vlees searen, direct na searen insmeren met mosterd
- Avond van tevoren de kastanjechampignons bakken, uit laten lekken in een zeef in de koelkast tot de volgende dag
- Volgende dag het vlees ruim op tijd op kamertemp laten komen
- Uurtje van tevoren opbouwen/inrollen
- Hogere dometemp (200 tot 250) meer in het midden temperaturen
- Geschatte baktijd: 30 tot 45 minuten

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik denk dat er wat tv's gesneuveld zijn in Engeland. Zo'n bord met vlees uit de bbq vliegt flink......
:Y) :+

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 12-12-2021 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Koffie schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:52:
[...]

Men claimed van wel, wat ik nu gezien heb zou ík dat niet doen.
Op basis van deze test, is dit mijn gameplan voor kerst:
- Avond van tevoren het vlees searen, direct na searen insmeren met mosterd
- Avond van tevoren de kastanjechampignons bakken, uit laten lekken in een zeef in de koelkast tot de volgende dag
- Volgende dag het vlees ruim op tijd op kamertemp laten komen
- Uurtje van tevoren opbouwen/inrollen
- Hogere dometemp (200 tot 250) meer in het midden temperaturen
- Geschatte baktijd: 30 tot 45 minuten
Wat voor bladerdeeg heb je gebruikt trouwens? Ik zie her en der wat bladerdeeg op rol van bv AH of tante Fanny. Lijkt mij het makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Koop de beste bladerdeeg die je kan vinden. Het maakt echt veel verschil.

Verder is het risico bij een Wellington altijd dat de bodem soggy wordt door alle sappen. Paddestoelen mix dus heel goed droog bakken. Sommigen doen wat paneermeel door de mix heen zodat het vocht opgenomen kan worden. Ik bak ze doorgaans op een pizza steen icm bakpapier. Rondom krokant!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met bakken op de bbq (kamado). Vaak lastig om et enige kleur op te krijgen, ondanks de temperatuur. Heb wel eens apple crumble gemaakt en gister een apfelstrudel. Blijven toch wat bleek trn opzichte van een elektrische oven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSdh2TUfcyFPjHogacebAwh6bHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V21yvJd7mF9ctQfOhyCF3QJg.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast een simpele pulled pork gemaakt. Ingesmeerd op vrijdagavond met mosterd en in de smoke&bbq rub gezet. Daarna zaterdag 8:30 er op met een paar blokjes appelhout. Om 13:30 ingepakt @ kern 72 en 16:00 was hij 94 graden en goed gaar. Toen in een handdoek gewikkeld en in de koelbox gedaan. Moeiteloos met 2 vorken uit elkaar te trekken. BBQ saus en deel van vocht uit de folie er doorheen gemengd. Ondanks de simpele bereiding erg geslaagd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kw_87nYdArmt92rRrKd6n2THbFw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cot1X7RWgadCM5bzhTPk6g5U.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuagwLynRdd1Wig05osUsHu65js=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8Ec3OGZnT1JFejqJyc6s5ESO.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Markprinsen schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:02:
Koop de beste bladerdeeg die je kan vinden. Het maakt echt veel verschil.

Verder is het risico bij een Wellington altijd dat de bodem soggy wordt door alle sappen. Paddestoelen mix dus heel goed droog bakken. Sommigen doen wat paneermeel door de mix heen zodat het vocht opgenomen kan worden. Ik bak ze doorgaans op een pizza steen icm bakpapier. Rondom krokant!
Heb je nog een tip wat het beste bladerdeeg is dan? :p De pizzasteen tip icm bakpapier heb ik ook veel gezien en ga ik ook zeker doen.

Pagina: 1 ... 190 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism