Toon posts:

Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 187 188 189 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:00
Tomatoman schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:50:
Vandaag heb ik de barbecue aangestoken om eendenborst licht te roken en te garen. Het waren Franse eendenborsten, die in mijn ervaring beduidend beter smaken dan Nederlandse, Poolse of Hongaarse eendenborst: meer smaak, minder vocht, malser.

Ik had twee eendenborsten, die ik een paar uur heb laten marineren in een mengsel van sinaasappelsap, marsala, zout, vers gemalen peper, knoflookpoeder, paprikapoeder, natriumglutamaat (= ve-tsin), verse tijm en honing. En daarbij nog wat steranijs.

De eendenborsten heb ik na het marineren volledig droog gedept en licht gerookt op sinaasappelhout. De barbecue was 100-120 graden, met indirect vuur. Bij 62 °C kerntemperatuur waren ze klaar. Dat duurde ongeveer anderhalf uur.
[Afbeelding]

Erbij had ik gevulde uien gemaakt (bereiding in de oven), plus zuurkool in witte wijn.
[Afbeelding] [Afbeelding]

De saus heb ik gemaakt door de marinade in te koken en te zeven en er nog wat honing aan toe te voegen. Dat resulteerde in een gladde, zoetzure saus met wat dikte. Op het laatste moment heb ik er nog wat klontjes koude roomboter aan toegevoegd, plus een scheutje Kirschwasser om er nog wat extra pit aan te geven. Daarna niet keer koken.

Het resultaat was uitstekend, met mooi uniform gegaarde eendenborst met een lichte rooksmaak.
[Afbeelding]
Man, dit ga ik binnenkort echt een keer maken! Heb je toevallig ergens een link naar een recept, of ik het eigen?

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI GTX1080 Gaming X | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• Tomatoman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Luuk1983 schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:55:
[...]

Man, dit ga ik binnenkort echt een keer maken! Heb je toevallig ergens een link naar een recept, of ik het eigen?
:o Eigenlijk heb ik zonder recept gewerkt. Meestal werk ik op gevoel, proef ik tussendoor en pas mijn hoeveelheden aan op basis van wat ik proef. Maar ik zal een poging wagen :)

Zuurkool
Het eenvoudigste eerst: de zuurkool. Ik heb een half zakje kant en klare zuurkool genomen, daar flink wat witte wijn (grüner Veltliner) overheen gegoten en de zuurkool volgens de aanwijzingen op de verpakking in de magnetron bereid: 3 minuten in een stenen schaaltje, afgedekt met magnetronfolie, en daarna nog een minuutje laten rusten. De rest van de wijn heb ik bij het eten geschonken. Inderdaad: frisse witte wijn bij de eendenborst :). Lichte rode wijn bij de eendenborst kan ook (pinot noir bijvoorbeeld), maar als je dat bij de zuurkool zou gieten, zou de zuurkool er behoorlijk smerig uitzien :X

Aardappelen (optioneel)
Koolhydraten: ik had in deze maaltijd geen aardappelen, maar gekookte krieltjes of gebakken aardappelen zouden hier prima bij passen.

Gevulde ui
Dan de gevulde ui, voor 4 personen. Ik schrijf gewoon op wat ik vanmiddag heb gedaan :)
Ingrediënten
- 2 grote, witte uien
- eventueel een extra ui, voor als er een uit elkaar valt
- 150 gram gerookte spekblokjes
- 100 ml kookroom of slagroom
- 100 gram geraspte parmezaan (ik heb gewoon doorgeraspt tot ik het genoeg vond)
- fijn gehakte rozemarijn, vers of gedroogd
- versgemalen peper
Bereiding
  1. Pel de uien en snijd het topje en de onderkant eraf. Halveer ze met de bovenkant van de ui precies in het midden van de ene ui en de onderkant in het midden van de andere ui. Kook of stoom de halve uien 5 minuten, zodat ze wat zachter zijn. Laat ze afkoelen, zodat je je handen niet brandt bij de volgende stap. Zet de uien neer op het vlakke stukje, dat je van de top/onderkant hebt afgesneden. Haal de binnenste ringen uit de uien, totdat je de twee buitenste laagjes ui overhoudt. In het midden is de ui nu aan de onderkant ‘lek’, omdat je het uiteinde ervan heb afgesneden. Snijd een stuk uit een laagje ui en gebruik dit om het gat in de onderkant van de ui af te sluiten.
  2. Zet de oven aan op 175 °C.
  3. Bak in een steelpan (of andere kleine pan) het spek, snipper ongeveer de helft van wat je uit de uien hebt gehaald en bak deze gesnipperde hoeveelheid ui even mee. Ik schat dat ik ongeveer evenveel spek als ui heb gebruikt. Giet daarna eventueel wat overtollig spekvet af. Voeg geen zout toe, de spekblokjes zijn zout genoeg. Giet de kookroom erbij, voeg de parmesan toe en laat deze zachtjes smelten. Voeg de rozemarijn en wat versgemalen peper toe.
  4. Doe de uien in een ovenvaste schaal. Ik had toevallig wat eenpersoons schaaltjes. Vul iedere ui tot de rand met het mengsel uit de steelpan.
  5. Doe de ovenschaal in de voorverwarmde oven. Als er een mooi bruin korstje op zit zijn ze klaar. Dat is na ongeveer 20-25 minuten. Als het te lang duurt, zet je de oven op recirculeren of doe je de grill aan. Als het te snel gaat, maak je de uien klaar, draai je de oven terug naar 100 graden en laat je snel wat warmte ontsnappen door de oven even te openen. Zo creëer je wat flexibiliteit in je timing :)

Marinade/saus
Dan de marinade/saus. Ik denk dat ik het volgende heb gebruikt:
Ingrediënten
Voor de marinade:
- 200 ml sinaasappelsap. Ik had toevallig Coolbest met mango (gebruik wat je voorhanden hebt :))
- 100 ml Marsala. Goedkope rode port kan ook, maar dan moet je wat minder honing toevoegen
- 50 ml sojasaus (had ik eerder vergeten te noemen :o)
- 2 theelepels zout. Pas op dat je niet doorschiet, de sojasaus bevat eveneens zout
- 1 theelepel versgemalen zwarte peper
- 1 theelepel knoflookpoeder
- eventueel 1 theelepel natriumglutamaat (= ve-tsin, kun je ook weglaten)
- 1 of 2 theelepels paprikapoeder
- eventueel 1 sterretje steranijs. Dat proef je echt, dus niet overdrijven
- minstens 2 theelepels tijm
- 1 eetlepel honing
Voor de saus:
- 30 gram koude roomboter
- eventueel een scheutje Kirschwasser of jenever of wodka
- nog een beetje extra honing, 2 theelepels of zo
Marineren
Meng de ingrediënten voor de marinade. Snijd de vetkant van de eendenborsten lichtjes in, zonder in het vlees te snijden. Zo krijg je een mooi blokjespatroon en trekt de eendenborst tijdens de bereiding niet krom. Marineer de eendenborst een paar uur in de marinade.
Saus
Haal de eendenborsten uit de marinade, spoel ze af met kraanwater en dep ze droog. Ze zijn nu klaar voor de barbecue. Giet de marinade door een zeef in een pan en breng aan de kook. Voeg de extra honing toe. Kook de saus flink in, totdat je ongeveer 100-150 ml overhebt. De saus is nu dik vloeibaar als je hem laat afkoelen. Hier kun je desgewenst stoppen tot vlak voordat je klaar bent om op te dienen. Breng dan de saus weer zachtjes aan de kook (hij hoeft niet meer in te dikken). Je hebt nu nog een minuutje werk. Vroeg klontjes koude boter toe en roer deze door de saus tot ze zijn opgelost. Voeg een scheutje Kirschwasser/jenever/wodka toe voor wat extra pit en dien de saus direct op.

Eendenborst
Ingrediënten
Ik had voor vier personen twee eendenborsten van 450 gram per stuk. Mooie portie :)
Bereiding
  1. Verwarm de kamado tot 100 à 120 graden en houd deze temperatuur aan. Voeg wat rookhout toe met een lichte geur/smaak, zoals kersen, sinaasappel, appel of beuken. De rooksmaak mag mijns inziens niet te extreem worden. Je hoeft dus ook zeker niet de hele sessie te roken, maar je bent vooral aan het barbecueën op indirect vuur. Zet onder het rooster waarop je de eendenborsten legt een aluminium wegwerpschaal of een ovenvaste stenen schaal. Dit is je lekbak. Dat is hard nodig, want er komt flink wat vet van de eend druipen.
  2. Leg de eendenborsten op het rooster met de vetkant naar boven. Gebruik een kernthermometer en verwarm rustig tot 62 °C. Dit duurde bij mij anderhalf tot twee uur. Aan het eind ging het behoorlijk hard, de laatste 10 graden namen een kwartier of zo. Rond 50 graden is het dus hoog tijd om de uien in de hete oven te zetten.
  3. Snijd de eendenborsten in plakken en serveer.

Bereiding als je alvast een deel vooraf wilt doen

Wat hierboven staat is wel logisch per component van de maaltijd, maar niet zo efficiënt als je het allemaal volgordelijk wilt doen. Het is handig om alvast een deel van het werk vooraf te doen, zodat je niet onnodig lang in de keuken staat.

De avond ervoor, in de ochtend of direct na de lunch
  1. Maak de marinade.
  2. Marineer de eend een paar uur, of desgewenst al vanaf de vorige avond.
  3. Voer tijdens het marineren stap 1, 3 4 uit voor de gevulde ui. Sla stap 2 over (oven aanzetten) en bewaar tussentijds in de koelkast.
  4. Zet de zuurkool met wijn alvast klaar en bewaar in de koelkast. Het bakje kan straks direct de magnetron in.
  5. Als je gebakken aardappels maakt, kun de de aardappels nu alvast koken en vervolgens in plakjes snijden. Bewaren in de koelkast.
2,5 tot 2 uur van tevoren
  1. Maak de barbecue aan.
  2. Haal de eendenborsten uit de marinade, spoel af en dep droog.
  3. Begin alvast met de saus: zeven en inkoken.
  4. Doe rookhout op de barbecue en leg de eendenborsten erop.
  5. Saus ingekookt? Hij is nu bijna klaar en mag afkoelen.
  6. Relax :)
Half uur van tevoren
  1. Zet de oven aan.
  2. Als je gebakken aardappels maakt, begin je nu met bakken.
  3. Zet de schaal met uien in de oven.
Vlak voor het opdienen
  1. Verwarm de zuurkool in de magnetron.
  2. Maak de saus snel af: verhitten, boter erbij, scheutje drank erbij. Klaar om op te dienen.
  3. Haal de eendenborsten van de barbecue en snijd in plakken.
  4. Plaats de eendenborst, zuurkool en eventueel aardappelen op de borden en dien op.
Al met al merk ik dat ik nog een aardig eind kom met beschrijven wat ik zoal heb gedaan :). Kookboeken zijn leuk, maar met een combinatie van ervaring (inclusief slechte ervaringen) en experimenteren kom ik vaak een heel eind.

[Voor 24% gewijzigd door Tomatoman op 21-11-2021 23:57]

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Zaratrass
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 25-11 19:59
heeft er iemand ervaring met de LetzQ Spit large op een Grizzly Grill Large?
Ik wil graag een spit voor op mijn Grizzly Grill, maar ik weet niet of deze past op mijn egg.

Op de site van vuurenrook wordt het merk niet specifiek benoemd

• TRD07
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:52
Ik heb een redelijk stuk runderbavette gekregen maar wil dit graag portioneren. Zelf totaal geen ervaring mee en ook geen vacuümmachine. Is dit te doen (met de draad mee snijden en ikea ziplock zakken in het water om het "vacuüm" te zuigen)?

Andere optie zou zijn om even een lokale slager te vragen of zij het willen doen (wetende dat het stuk vlees daar niet is gekocht).

• Dennis1812
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:06

Dennis1812

Amateur prutser

De ziplock werkt daar prima voor

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Chevy454
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
TRD07 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:12:
Is dit te doen (met de draad mee snijden en ikea ziplock zakken in het water om het "vacuüm" te zuigen)?
Dat is perfect zo te doen. Ofwel zuig je de lucht eruit ofwel duw je de lucht eruit.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Camperduck
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 26-11 15:05
Vandaag maar de https://www.lidl.nl/p/gri...ische-barbecue/p100331769 aangeschaft. Ik weet niet of ik het leuk ga vinden om te barbecueën en daarom deze maar als test-bbq aangeschaft. Gelijk een pizzasteen besteld. Hebben mensen hier nog leuke recepten/ideeën voor kleine bbq's zoals deze?

• Zephyer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:47
Camperduck schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:11:
Vandaag maar de https://www.lidl.nl/p/gri...ische-barbecue/p100331769 aangeschaft. Ik weet niet of ik het leuk ga vinden om te barbecueën en daarom deze maar als test-bbq aangeschaft. Gelijk een pizzasteen besteld. Hebben mensen hier nog leuke recepten/ideeën voor kleine bbq's zoals deze?
Een bavette rollade, past keurig :Y)

BF V Stats | BF1 Stats

• BBTM
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 26-11 11:52
Picanha <1kg - indirect

Ik heb dan een Grill Guru aangeschaft eerder dit jaar maar dit was één van de eerste echte recepten die ik er op maakte, duurt niet heel lang en je kan direct het controleren van je temperatuur een beetje leren.

Denk alleen niet dat er iets bij zit bij deze BBQ om indirect te kunnen werken(?)

• Camperduck
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 26-11 15:05
BBTM schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:48:
[...]

Picanha <1kg - indirect

Ik heb dan een Grill Guru aangeschaft eerder dit jaar maar dit was één van de eerste echte recepten die ik er op maakte, duurt niet heel lang en je kan direct het controleren van je temperatuur een beetje leren.

Denk alleen niet dat er iets bij zit bij deze BBQ om indirect te kunnen werken(?)
Ik heb een pizzasteen gekocht, wellicht dat deze het indirect maakt? Bedankt voor het recept, ik ga het bekijken!

• BBTM
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 26-11 11:52
Camperduck schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:53:
[...]

Ik heb een pizzasteen gekocht, wellicht dat deze het indirect maakt? Bedankt voor het recept, ik ga het bekijken!
Een pizzasteen werkt ook prima, zolang je het maar indirecte bereiding hebt leer je je kamado snel kennen.

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:58
Ik heb voor de LIDL kamado een gietijzeren pannetje als deflector. Ooit gekocht bij de Big bazar.
Dit type pannetje is het (plaatje van google):

Er past niet heel veel op maar tot een kilo aan 1 stuk of een niet al te grote kip kan prima. Ik steek hem wel eens aan voor snel wat kleinere stukjes vlees. Oja laat je niet verleiden tot aanschaf van premium houtskool. Die stukken zijn veel te groot voor in deze kleine kamado. Gewoon zakjes fire up uit de supermarkt is meer dan prima.

De wijzen komen uit het Oosten!

• SpooN_05
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22:13
Hey iedereen,

Als jullie mogen kiezen uit de Kj classic 2 of de 3.

Welke zou dat zijn? En waarom?

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:44

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Camperduck schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:53:
[...]

Als je die steen op een of andere manier tussen je kolen en je grillrooster kan plaatsen wel. En dan dus zo dat er nog wel wat ruimte omheen vrij is voor warme lucht om naar boven te komen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Flipmo
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:26

Flipmo

OMG !!

Vandaag de lidl kamado binnen gekregen, wil hem gebruiken op de camping en thuis naast de grizzly grills large. Maar hij kan direct weer retour...

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

SpooN_05 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:50:
Hey iedereen,

Ik heb voor 1 gekozen. Ik persoonlijk vond de voordelen niet opwegen tegen de meerprijs.
De 3 heeft wel een ander onderstel dan de 2. Daar kan nog esthetische voorkeur in zitten.

Verder als ik het opnieuw zou kiezen zou ik wel voor de 2 gaan. RVS topvent en geen vilt en de scharnier zijn het mij achteraf wel waard.

• Chevy454
  • Niet online
SpooN_05 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:50:
Hey iedereen,

Overduidelijk en onmiddelijk de 3.
De 3 heeft meer hoogte dus meer plek en je kan dan ook direct doen op grotere hoogte.

Als je daarintegen plek genoeg hebt thuis dan zou je de 2 kunnen nemen en een bullit smoker erbij waardoor je meer speel ruimte hebt. Maar je hebt dan ook meer opslag nodig.

[Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 24-11-2021 18:35]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• H_H
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23:09

H_H

'Tis but a scratch!

Wie hier heeft ervaring met een rotisserie op een kamado? Werkt dat een beetje? En richt je dan je houtskool anders is met een bakje onder de kip (bijv.)? Of past de platesetter (in mijn geval die van BGE) er nog onder, waardoor de hitte langs de zijkant komt?

EDIT: Ik zie nu in enkele YT-filmpjes dat ze het gewoon boven de houtskool doen. Lijkt me dan wel erg veel vlammen en rook te generen. En je houtskool wordt zo vies dat het niet meer bruikbaar is voor een volgende sessie lijkt me.

[Voor 31% gewijzigd door H_H op 25-11-2021 11:49]

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

• Tomatoman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Er gaat vandaag een spit - besteld bij Vuur en Rook - bij mij worden afgeleverd. Ik ga het eerst maar eens proberen met een standaard kip, gewoon boven het vuur. Dan merk ik vanzelf wel hoe dat gaat en leer ik het spit een beetje kennen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Tomatoman schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:31:
Er gaat vandaag een spit - besteld bij Vuur en Room - bij mij worden afgeleverd. Ik ga het eerst
maar eens proberen met een standaard kip, gewoon boven het vuur. Dan merk ik vanzelf wel hoe dat gaat en leer ik het spit een beetje kennen.
Precies dat hier ook.
Spit met basket erbij in de black friday actie is morgen hier.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:39

Catch22

Oval chainring fetisjist

H_H schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:35:
Wie hier heeft ervaring met een rotisserie op een kamado? Werkt dat een beetje? En richt je dan je houtskool anders is met een bakje onder de kip (bijv.)? Of past de platesetter (in mijn geval die van BGE) er nog onder, waardoor de hitte langs de zijkant komt?

EDIT: Ik zie nu in enkele YT-filmpjes dat ze het gewoon boven de houtskool doen. Lijkt me dan wel erg veel vlammen en rook te generen. En je houtskool wordt zo vies dat het niet meer bruikbaar is voor een volgende sessie lijkt me.
Ik. Ja. Doe meestal houtskool aan een zijkant. Je moet wel directe hitte hebben, maar kan best met weinig hitte en de kap dicht voor garing.

• wetgos
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 26-11 12:52
Hier ook laatst eerste keer spit geprobeerd op de kamado: tacos al pastor met varkensschouder.

Een drama: ging best aardig gedurende anderhalf, maar tegen het einde wilde ik eens gaan temperaturen en viel me op dat er best veel rook uit de schoorsteen kwam. Lag zo goed als al het vlees in de kolen :'( was gewoon van het spit af gevallen.

Dus: zorg dat je vlees goed vast zit en bind het desnoods op (dat had ik moeten doen).

Het viel me op dat zelfs met directe hitte het niet verbrand of te snel gaat.

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb met een maatje een letzq op de kamado getest. Een hele kip was het slachtoffer, een tweede kip het vergelijkingsmateriaal. We vonden een gevlinderde bereiding lekkerder.

Nog even los van dat een letzq het net niet is qua afwerking en toch wat onhandig enzo. Voor deze sessie had ik enige mate van interesse, hierna eigenlijk niet meer dus.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

wetgos schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:40:
Hier ook laatst eerste keer spit geprobeerd op de kamado: tacos al pastor met varkensschouder.

Een drama: ging best aardig gedurende anderhalf, maar tegen het einde wilde ik eens gaan temperaturen en viel me op dat er best veel rook uit de schoorsteen kwam. Lag zo goed als al het vlees in de kolen :'( was gewoon van het spit af gevallen.

Dus: zorg dat je vlees goed vast zit en bind het desnoods op (dat had ik moeten doen).

Het viel me op dat zelfs met directe hitte het niet verbrand of te snel gaat.
https://www.greeneggtotaa...-v-spit-on-fire-large-xl/

Ik wil dus zoiets, juist daarom. Dan kan je ook makkelijk ribs enzo er op gooien :9

Of een stuk vlees in 1, aardappelen in een ander en groente in een derde.

[Voor 4% gewijzigd door Catch22 op 25-11-2021 14:49]

• H_H
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23:09

H_H

'Tis but a scratch!

Thanks, @Catch22 en @wetgos , dan ga ik misschien toch maar die LetzQ spit bestellen. Voor 139,- toch iets interessanter dan voor de reguliere prijs.

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

H_H schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:51:
Thanks, @Catch22 en @wetgos , dan ga ik misschien toch maar die LetzQ spit bestellen. Voor 139,- toch iets interessanter dan voor de reguliere prijs.
Ik heb er de lekkerste kip en picanha op gemaakt, het is even wat pielen, maar ok geen raketwetenschap

[Voor 7% gewijzigd door Catch22 op 25-11-2021 14:55]

• sjors123
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 26-11 13:52
H_H schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:35:

Hier goede ervaringen mee. Gebruik de rotisserie (heb de joetisserie van Kamado Joe) regelmatig. Zeker voor kip, maar ook erg goede ervaringen met picanha aan het spit en bavette-rollade.

En een mandje eraan voor kipkluifjes, aardappels, etc. Voor mij een blijvertje

• sNielz123
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 26-11 12:55
Catch22 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:48:
[...]

https://www.greeneggtotaa...-v-spit-on-fire-large-xl/

Ik wil dus zoiets, juist daarom. Dan kan je ook makkelijk ribs enzo er op gooien :9

Of een stuk vlees in 1, aardappelen in een ander en groente in een derde.
Wat verzinnen ze toch allemaal. Echt kek dit :)

• DoubleD1980
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:55
sNielz123 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:30:
[...]

Wat verzinnen ze toch allemaal. Echt kek dit :)
https://www.greeneggtotaa...-draaispit-large-x-large/

Deze is sinds deze week verkrijgbaar. Dan kan je het combineren met spiezen!

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:17
Zelf gebruik ik met regelmaat het draaispit icm Caliber voordeel is dat deze geïntegreerd is ipv een los tussenstuk. En met een kolenmand zit de houtskool altijd aan de zijkant en creëer je enigszins een indirecte hittebron. Vooral met wat langere sessies zoals hele kippen is dat wel een voordeel.

kokenmetvuur.nl

• Jaspervl
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21:07
Ik zou graag nog eens een porchetta aan het spit rijgen. Mooie prijs!

• wauskoek
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 03:14
Paar jaar geleden een BBQ boek gekregen maar daar stond eigenlijk alleen recepten in voor Green Egg BBQ's. Gekeken wat zo'n BBQ koste en dacht gelijk van 'laat maar' :D. Nu vind ik 200+ euro voor een BBQ gewoon teveel geld.. en verder nooit meer naar gekeken. Maar nu je deze Lidl Egg poste (en in combinatie met de mooie vlees foto's die ik vandaag in deze topic heb gezien) kon ik het niet laten... en heb ik er ook een besteld net :D.

Bedankt voor de tip d:)b

• sNielz123
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 26-11 12:55
Dat is ook wel echt een nette aanbieding. Zou er bijna eentje kopen voor als ik alleen voor mezelf een bavette grill ofzo, maar ik denk dat mijn vrouw dan gek wordt als ze ziet dat dat niet per se op de BGE hoeft :)

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik had die van de lidl in 2019 nog voor 5 tientjes.
Bbqs zijn echt duurder geworden.

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:23
Dennis1812 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:30:
Dat was 1x, die aanbieding (ik heb er toen ook eentje gekocht). Hij is verder altijd 99 euro geweest, voor zover ik weet. Dus die 89 euro is netjes

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:58
Die heb ik ook gekocht destijds, maar ook voor toen was het al een extreem goede aanbieding. Bij de action was een vergelijkbaar eitje 99 euro en in de actie 88 euro.

Vast al gepost maar vuur & rook heeft een Bastard Large Urban 2021 nu voor 1100 euro te koop. Dat is gezien de prijzen van de afgelopen tijd beslist niet duur. Adviesprijs zit tegenwoordig al op 1600 euro...

P.s. ik zoek nog leuke receptjes voor de kleine Lidl kamado :) de bastard aansteken voor 2 lapjes vlees is soms wat overkill :)

De wijzen komen uit het Oosten!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dan heb ik toendertijd gewoon geluk gehad.

Liep naar binnen voor iets totaal random en zag hem toen staan voor 5 tientjes.

Paar weken later had de filiaalmanager er nog een korting sticker opgeplakt omdat hij er niet vanaf kwam.

Sindsdien zet hij max 2 bbqs neer 😅

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Action heeft een iets grotere in de aanbieding van 32 38 centimeter doorsnee en verrijdbaar.

https://shop.action.com/n...comlink&utm_campaign=ecom

[Voor 41% gewijzigd door Cyberpope op 26-11-2021 11:03. Reden: Even linkje bijgevoegd voor de luie mens onder ons.]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:26
Cyberpope schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:39:
Action heeft een iets grotere in de aanbieding van 32 38 centimeter doorsnee en verrijdbaar.

Die is inderdaad wat groter lijkt het :)

[Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 26-11-2021 11:39]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• wauskoek
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 03:14
sNielz123 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:45:
Dat is ook wel echt een nette aanbieding. Zou er bijna eentje kopen voor als ik alleen voor mezelf een bavette grill ofzo, maar ik denk dat mijn vrouw dan gek wordt als ze ziet dat dat niet per se op de BGE hoeft :)
Mijn wederhelft weet het nog niet dat ik die besteld heb.. dus PSSSssst... :9
Knetters! Dan was dat helemaal een koopje!
Cyberpope schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:39:

Wordt het weer een beetje te duur en wellicht te groot voor ons? We zijn maar met z'n twee :).

Enkele weken terug hadden we thuis een 'even terug naar Japan vakantie gevoel' avondje gehouden. In de tuin aan onze kleine barretje gehangen, biertjes erbij en een mini BBQ van 15x15cm om lekker stukjes ribeye te snacken.

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:17
Zojuist op de mat geploft Modus Operandi van Big Green Egg. Deze stond sinds de release toch op mijn wensenlijst en aangezien ik dit jaar geen enkel ander kookboek gekocht heb en de feestdagen eraan komen kon ik het eindelijk verantwoorden aan mijzelf. :P

kokenmetvuur.nl

• SpooN_05
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22:13
Vandaag geleverd

• Chevy454
  • Niet online
Hari-Bo schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:26:
Zojuist op de mat geploft Modus Operandi van Big Green Egg. Deze stond sinds de release toch op mijn wensenlijst en aangezien ik dit jaar geen enkel ander kookboek gekocht heb en de feestdagen eraan komen kon ik het eindelijk verantwoorden aan mijzelf. :P

[Afbeelding]
Is het de moeite om te hebben? Of is er beter leesvoer?

Pagina: 1 ... 187 188 189 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee