Toon posts:

Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 187 188 189 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tomatoman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:59

Tomatoman

Fulltime prutser

BaBoK schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:20:
Hallo,

Gebruiken jullie bij het maken van Pulled Pork ook altijd een marinadespuit of voorzien jullie enkel de buitenkant van een rub?
Ik gebruik een marinadespuit. Dat is verreweg de eenvoudigste manier om het vlees niet te droog te laten worden – het verschil is in mijn ervaring best goed te proeven. Ik spuit er een mengsel van appelsap, appelciderazijn en de rub waarmee ik het vlees marineer in.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 26-11 19:00
Hallo,

Gebruiken jullie bij het maken van Pulled Pork ook altijd een marinadespuit of voorzien jullie enkel de buitenkant van een rub?
Alleen de buitenkant. Ik lees vaak dat ze dat vooral bij wedstrijden doen omdat de jury slechts één hap neemt en je zeker wilt weten dat ze alle smaak krijgen. Nou heb ik zelf nog maar één keer pulled porc gemaakt, maar ik heb niet het idee dat ik wat mis. Zou kunnen dat ik daar later nog op terug kom.

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI GTX1080 Gaming X | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• Chevy454
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Hallo,

Als ik het niet vergeet (of wanneer ik alle ingredienten thuis heb) dan spuit ik het altijd in.
Om het lekker sappig en smaakvol te houden is het belangrijk om deze te laten afkoelen zodat alle sappen zich kunnen herverdelen.

Mijn laatste PP was op 135C met folie tot 93C en daarna tot 80C laten afkoelen. Volgens mijn vrouw the best ever zonder in te spuiten.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:30
Ik gebruik ook een spuit. Wel even goed laten rusten na inspuiten in een ovenschaal. Na het garen ook. Beste resultaat en krijg non stop complimenten. Daarvoor was het altijd wel wat droger.

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:17

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik injecteer de PP nooit.
Mijn PP is altijd eerder te nat dan te droog (als in: ik kan gerust wat vocht bij het uitpakken weggooien). voor de fun 1 keer een PP met injecteren gedaan, maar vond de smaak minder.

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

• Jorizzz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:13
Hallo,

Koffie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:23:
Mijn PP is altijd eerder te nat dan te droog (als in: ik kan gerust wat vocht bij het uitpakken weggooien). voor de fun 1 keer een PP met injecteren gedaan, maar vond de smaak minder.
Dit had mijn comment kunnen zijn. Ik heb het één keer geprobeerd en het viel eigenlijk wat tegen. Ik heb nog nooit gehad dat mijn pp droog was, op een enkel taai/droog stukje na, maar dat heb ik zeker niet altijd. Toch een keer geïnecteerd, maar ik vond het eigenlijk minder lekker dan zonder injecteren. Geen extra smaak in het vlees en de structuur was echt een beetje zompig geworden. Ik ga het nog wel een keer proberen met een andere marinade en om uit te sluiten dat dit gewoon een gevalltje pech gehad was, maar vooralsnog niet onverdeeld poitief.

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 26-11 13:45

zeroday

Dream within a dream

Perfect. Pas super op de Kamado Joe classic II

Nu nog in gebruik nemen ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

• Dennis1812
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:06

Dennis1812

Amateur prutser

zeroday schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:04:
[...]

Perfect. Pas super op de Kamado Joe classic II

Nu nog in gebruik nemen ;)
Wat is het voordeel ervan? Nu moet je dat ding poetsen toch? Dus verschuif je je probleem?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

Dennis1812 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:07:
[...]

Wat is het voordeel ervan? Nu moet je dat ding poetsen toch? Dus verschuif je je probleem?
Voordeel nu is dat eventueel vocht niet direct op de deflector stenen komt.
met gevolgen voor rook ontwikkeling etc. Of het uiteindelijk werkt zoals ik wil .. dat weet ik nog niet. Een gietijzeren pannetje op mijn Action Ei deed voorheen exact wat ik wilde als deflector en het opvangen van vocht.

Eerst van de week weer Walcherens Spek maken .. Ik heb 9 kilo buikspek. Klein foutje gemaakt door met zwoerd te kopen dus moet even kijken hoe we dat oplossen ;) [wegsnijden de kortste weg] maar wil ook eigenlijk nog Porchetta maken wat wel goed kan met zwoerd

[Voor 4% gewijzigd door zeroday op 03-11-2021 15:21]

• BaBoK
  • Registratie: februari 2019
  • Nu online
Thanks allemaal voor de reactie met betrekking tot de Pulled Pork. Hebben jullie zelf nog aanraders qua recepten die jullie zelf weleens hebben uitgevoerd?
Zelf kijk ik vooral op de website van Big Green Egg, bijv deze: https://www.biggreenegg.e...broodje-pulled-pork-maken

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Koffie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:23:
Same. Ik vind het vaak vrij vochtig worden. Op zich logisch.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• robkrekel
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 26-11 14:06
[...]

Even alu folie eromheen, en als het vet is uitgehard de volgende dag samen met het folie de bak in :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[...]

Ik heb een ijzeren dienblad als lekbak, maar het effect is hetzelfde: je keramische plate setter word niet vies.Niet omdat ik iemand ben die z'n kamado zo graag schoon wil houden, maar ik erger me rot aan die aangekoekte stukken vet/vlees/saus op je steen. Gaat allemaal meuren de volgende keer.
Een keramische steen gooi je niet even in de vaatwasser, een lekbak wel :)

• Jaspervl
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21:07
Koffie schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:12:
[...]

Een keramische steen gooi je niet even in de vaatwasser, een lekbak wel :)
Behalve dat deze nogal snel roest, ik zou het niet in de vaatwasser gooien

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Jaspervl schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:17:
[...]

Behalve dat deze nogal snel roest, ik zou het niet in de vaatwasser gooien
Met die van mij geen last van :Y)

• Jaspervl
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21:07
Koffie schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:34:
[...]

Met die van mij geen last van :Y)
Dan heb je geen ijzer ;) de gelinkte zegt Bluesteel, dat is geen RVS

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

Jaspervl schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:33:
[...]

Dan heb je geen ijzer ;) de gelinkte zegt Bluesteel, dat is geen RVS
Vandaag gebruikt, gewoon af gewassen en lekker met wat scherps wat aangekoekte marinade van het walcherens spek eraf gehaald. Hoe dat ding er uit gaat zien maakt me echt niet uit.

(ik was vergeten even wat alu folie erover te doen) ..

Maar ik gebruik zoveel dingen bij het maken van spullen dat iets extra's afwassen echt niet uitmaakt.
Vind de roosters veel erger vaak ;)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

zeroday schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:49:
[...]

(ik was vergeten even wat alu folie erover te doen) ..
alu over een drippan klinkt mij als een regenjas om een paraplu :+

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

Koffie schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:04:
[...]

alu over een drippan klinkt mij als een regenjas om een paraplu :+
Zekers, maar het is dan een weggooiregenjas waardoor het dus minder tijd kost om schoon te maken ;)

• Exigence
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:43

Exigence

dnkroz

Ik gebruik dit bierdienblad van RVS: https://www.vanhattemhore...enblad-rvs-36x6-cm-19637/

Past perfect in een KJ Classic of Masterbuilt kamado. Aluminiumfolie er over voor het makkelijke schoonmaken.

Diep genoeg om hem eventueel met water te vullen voor hoge vochtigheidsgraad.

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 26-11 13:16
Vandaag toch even de BBQ aangeslingerd. Spiezen met varkenshaas en kip. Die laatste wat kleiner zodat ze tegelijk gaar zouden zijn (gokje). Op 120 indirect tot 50, daarna direct op 160-170 (omdat het zo uitkwam). Patatjes erbij en...

Varkenshaas met Pink Devil rub. De kip met een andere van No Rubbish.

Goed te nassen, maar had wat veel gemaakt, dus zat tonnetje vol!

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

vandaag eens porchetta gemaakt omdat ik het spek er toch had liggen want oeps foutje, zwoerd had ik niet willen hebben ..

Een eigen recept met pesto erop (wel een goede pesto, maar net geen eigen gemaakte), tijm rozemarijn, wat knoflookpoeder en dan nog wat zout en peper. De zwoerd met baking powder en zout een dag laten trekken

Daarna opknopen

op de BBQ

Klaar .. Smullen maar

en omdat het vuurtje nog aan was meteen nog maar wat Walchterens Spek erop, want dat lag toch klaar in de marinade

• modelstudent
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 25-11 21:28
Hier bezitter van een big Joe en een hoop accessoires, waarvan de fireboard 2 misschien de grootste aanrader is.

Ik twijfel om een kleintje erbij te kopen, voor wanneer ik niet veel ruimte nodig heb en eventueel mee te nemen op weekendjes enz.

De Joe junior was daarbij de eerste keuze, maar dat model kreeg de laatste 10jaar precies geen update meer. Ik kwam dan uit bij de Monolith junior, die glasvezel stichting, mogelijkheid tot plancha, chip-feeder,... Lijkt allemaal heel goed, maar er zijn precies weinig verdelers en de verdelers die Monolith verkopen pakken daar precies niet echt mee uit. Iemand hier ervaring met Monolith (junior)?

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
Wackmack schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:51:
Hallo allemaal! Hierbij eindelijk het ontwerp van de buitenkeuken. Ben hier al jaren mee bezig en eindelijk komt het dichterbij. Het houthok is vorige week verplaatst. Stroom en water wordt volgende week aangelegd. Idee is plaatsing ergens in maart 2022. Ben benieuwd wat jullie van de indeling vinden? Moet nog even opmeten of de bar rechts goed past.

Als we ruimte te kort hebben, kunnen we de borders altijd nog inkorten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ontwerp net besproken, er is gelukkig nog meer ruimte achterin de tuin dus het komt nog mooier naar voren.

Indeling wordt iets anders. De wasbak komt rechts, naast de koelkast. Zo is er links veel meer werkruimte.

Waarschijnlijk een simpele pergola, waar spotjes in komen. Zo valt het licht mooi op de keuken.

• coelho
  • Laatst online: 20:08
Wackmack schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:47:
[...]

Ontwerp net besproken, er is gelukkig nog meer ruimte achterin de tuin dus het komt nog mooier naar voren.

Indeling wordt iets anders. De wasbak komt rechts, naast de koelkast. Zo is er links veel meer werkruimte.

Waarschijnlijk een simpele pergola, waar spotjes in komen. Zo valt het licht mooi op de keuken.
Ga je overkappen? Zeker als je ook stroom (koelkast) en water hebt liggen, zou ik er niet alle seizoenen overheen willen hebben.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• coelho
  • Laatst online: 20:08
BaBoK schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:19:
Thanks allemaal voor de reactie met betrekking tot de Pulled Pork. Hebben jullie zelf nog aanraders qua recepten die jullie zelf weleens hebben uitgevoerd?
De website van Noskos is wat mij betreft nog steeds de gouden standaard. En voor pulled pork dan dit recept:

https://www.bbq-nl.com/wedstrijd-pulled-pork/

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Wackmack
coelho schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:29:
[...]

Ga je overkappen? Zeker als je ook stroom (koelkast) en water hebt liggen, zou ik er niet alle seizoenen overheen willen hebben.
Deels, zal even opzoek gaan naar een foto. Deze koelkast kan gelukkig buitenstaan.

Vind een overkapping zonde van te ruimte. Zie overigens bij dit merk buitenkeuken zelden een overkapping staan.

• modelstudent
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 25-11 21:28
Wackmack schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:55:
[...]

Deels, zal even opzoek gaan naar een foto. Deze koelkast kan gelukkig buitenstaan.

Vind een overkapping zonde van te ruimte. Zie overigens bij dit merk buitenkeuken zelden een overkapping staan.
Welke materialen gebruik je dan? En welk merk buitenkeuken. Ziet er trouwens knap uit, ruimtes lijken me zeker voldoende

• Wackmack
modelstudent schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:08:
[...]

Welke materialen gebruik je dan? En welk merk buitenkeuken. Ziet er trouwens knap uit, ruimtes lijken me zeker voldoende
Materiaal is allemaal van beton. Merk is https://bartsoutdoorkitchen.com

Ze hebben dus ook rvs koelkasten die je buiten in de keuken kan plaatsen. Verder komt er een Primo 400 XL in en Alfa Forni 5 in 😁😍

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zelf kijk ik vooral op de website van Big Green Egg, bijv deze: https://www.biggreenegg.e...broodje-pulled-pork-maken
Ik heb mijn recept hier uitgeschreven: https://braaitv.nl/recipe/pulled-pork-op-de-camping/

Vandaag mochten wij een demo geven bij rookoven voor de deur. Wat gaaf was dat! Dikke vette braai en ofyr tot onze beschikking.
De aanloop was door het weer (en eerste dag weer met mondkapjes) iets minder da verwacht, dus het meeste op de ofyr bereid in kleine batches als daar vraag naar was.

• Maximus
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:18

Maximus

There is no substitute

Koffie schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:19:
[...]

Ik heb mijn recept hier uitgeschreven: https://braaitv.nl/recipe/pulled-pork-op-de-camping/

Vandaag mochten wij een demo geven bij rookoven voor de deur. Wat gaaf was dat! Dikke vette braai en ofyr tot onze beschikking.
De aanloop was door het weer (en eerste dag weer met mondkapjes) iets minder da verwacht, dus het meeste op de ofyr bereid in kleine batches als daar vraag naar was.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Kannonne dat ziet er echt goed uit! :9

Matthijs en Linde zijn lief!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Maximus schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:28:
[...]

Thanks! :Y)
Kannonne dat ziet er echt goed uit! :9
Die buikspek was echt verdraaid lekker!
Gisteravond in de porchetta rub gezet en daarna langzaam gegaard tot een kern van 75 graden. Vervolgens laten afkoelen en in de koelkast.
Vandaag in blokjes gesneden en wederom in de porchetta rub, rondom de blokjes zodat deze aan alle kanten bedekt was.
Vervolgens de blokjes buikspek gegrild op de ofyr. Echt .. heeeerlijk! Kan niet wachten om deze eens te proeven samen met een lekker juicy IPA.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Koffie schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:33:
[...]

Die buikspek was echt verdraaid lekker!
Gisteravond in de porchetta rub gezet en daarna langzaam gegaard tot een kern van 75 graden. Vervolgens laten afkoelen en in de koelkast.
Vandaag in blokjes gesneden en wederom in de porchetta rub, rondom de blokjes zodat deze aan alle kanten bedekt was.
Vervolgens de blokjes buikspek gegrild op de ofyr. Echt .. heeeerlijk! Kan niet wachten om deze eens te proeven samen met een lekker juicy IPA.
Welke porchetta rub heb jij gebruikt?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dennis1812 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:48:
[...]

Welke porchetta rub heb jij gebruikt?
De Smoke&BBQ porchetta rub natuurlijk ;)

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

En bedankt weer. Gaat een goede 100 euro.
(Staat nog een boek boven die mijn vrouw graag wilde hebben)

• barrymossel
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ah jammer. Ik wilde er ook langsgaan. Maar is er niet van gekomen helaas. Had best wat willen proeven!

• newtastyland
  • Registratie: april 2010
Gisteren dit recept gebruikt, is erg goed bevallen!

Ontzettend mals, niet droog en smaakt vandaag zelfs nog beter.

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 26-11 19:00
newtastyland schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:12:
[...]

Gisteren dit recept gebruikt, is erg goed bevallen!

Ontzettend mals, niet droog en smaakt vandaag zelfs nog beter.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prima rookring ook. Krijg er honger van :9

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI GTX1080 Gaming X | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

van het weekend 1.3KG procureur op de BBQ gelegd.
was even getriggerd van de week hier over het niet inspuiten en dat dat perfect zou kunnen werken.

Het recept: simpele pulled pork kruiden een dag van te voren op het vlees, inpakken en in de koelkast
afgelopen zondag om 07.00 de BBQ aan en om 7.30 het vlees erop. (ja, we zijn zo vroeg wakker op de zondag en niet omdat de BBQ aan moest,

Na 2 uur (we sporten) even kijken of de BBQ zich goed op temperatuur had gezet en de gewenste temperatuur stond op de meter. Ik ben niet zo van de preciesheid en als de temperatuur tussen de 125 en 150 graden zit vind ik het goed.

Een kein beetje appelazijn aangelengd met iets water het vlees 2 tot 3 keer ingesmeerd toen het in de stall zat.

bij de 70 graden een mengseltje van BBQ saus, Korean BBQ style Sauce (Heinz) en de overgebleven azijn gemaakt en erop gesmeerd. Dit 2x gedaan met een half uur pauze.

Na een uurtje of zo ingepakt ..

temperatuurmeter er weer in en zo rond 13.30 dus naar ongeveer 6 uur
was het vlees zo rond de 94 graden .. Mooi genoeg ..

Vlees er vanaf even kort rusten en pullen maar. Het vocht in een bakje, wat BBQ saus erbij, roeren en door het vlees .. Heerlijk mals. Exact zoals ik het wilde hebben en verwachtte ..

7 man heerlijk van genoten en de 1.3Kg was op deze middag ..

btw weet iemand wanneer de Kamado Joe Classic Kick Ash Basket KJ-mcc23 leverbaar wordt / weer wordt?
want dat lijkt me ideaal om in de classic II te zetten.

[Voor 4% gewijzigd door zeroday op 08-11-2021 13:05]

• barrymossel
Heb nog een restje procureur van zo'n 700-800 gram over waar ik pulled pork mee wil maken. Is dan de bereidingstijd aanzienlijk korter? Wil namelijk daarna nog moink balls maken en grillworst afgrillen.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

barrymossel schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:19:
Heb nog een restje procureur van zo'n 700-800 gram over waar ik pulled pork mee wil maken. Is dan de bereidingstijd aanzienlijk korter? Wil namelijk daarna nog moink balls maken en grillworst afgrillen.
Iets totaaaal anders : je kan er heerlijke sate van maken :Y)

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

barrymossel schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:19:
hoe groter/zwaarder hoe langer .. 1.3KG was bij mij zo'n 6 uur.
Maar zal ook aan het stukkie vlees liggen.

• barrymossel
Koffie schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:47:
[...]

Iets totaaaal anders : je kan er heerlijke sate van maken :Y)
Wil moeders de vrouw niet... Anders was dat een goeie geweest.
Maar met 6 uur moet het makkelijk lukken!

• Wackmack
Yessssss, zo blij, net akkoord gegeven voor de buitenkeuken. Pergola maakt het af. In de pergola komen spotjes zodat je in de avond nog lekker bezig kan zijn.

• SpooN_05
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 07:05
Beetje jaloers

• Yalopa
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

You don't need eyes to see, you need vision

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Alleen al op de tuin waar het inpast

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:58
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er goed uit! Ik was nog niet woke kwam ik zojuist achter. Maar nu ik de Smoke & BBQ vlaggetjes zo zie en eens beter kijk, zie ik de parallel universes ineens samenkomen :P Ik volg het topic hier, maar ook op Facebook de Smoke & BBQ groep, leuk om te zien dat er nog meer mensen op beide platforms actief zijn :)

De wijzen komen uit het Oosten!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

NoepZor schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:28:
[...]

Ziet er goed uit! Ik was nog niet woke kwam ik zojuist achter. Maar nu ik de Smoke & BBQ vlaggetjes zo zie en eens beter kijk, zie ik de parallel universes ineens samenkomen :P Ik volg het topic hier, maar ook op Facebook de Smoke & BBQ groep, leuk om te zien dat er nog meer mensen op beide platforms actief zijn :)
Volgens mij is smoke n bbq zelfs van @Koffie en heeft hij alles verzonnen. Soort messias van de bbq.

Iemand ervaring met rookoven.com en missende onderdelen in bestelling? Ze reageren (nog) niet per mail.. helaas

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dennis1812 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:32:
[...]

Volgens mij is smoke n bbq zelfs van @Koffie en heeft hij alles verzonnen. Soort messias van de bbq.
Nou even een nuancering: ik ben niet de founder van Smoke&BBQ maar ben wel 1 van beheerders en eigenaren van het merk ;)

• copykat
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:27

copykat

Good copy isn't bad

Ik ben jaren geleden van smoke&BBQ naar notsmoke&BBQ gegaan, lekker vlees in plaats van een vieze smaak in je mond 😁.(sigaretten geld in vlees geinvesteerd
@Koffie
Leuk zeg dat je van je hobby een iets minder dure hobby kan maken , gemaakt heb.
😋

[Voor 14% gewijzigd door copykat op 10-11-2021 19:45]

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• barrymossel
Dennis1812 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:32:
[...]

Iemand ervaring met rookoven.com en missende onderdelen in bestelling? Ze reageren (nog) niet per mail.. helaas
Zelf prima ervaring mee. Ik wilde wat extra's bestellen omdat ik dan gratis verzending kreeg (had besteld bij rookoven-online.nl wat hun oude site is en daar stond dat niet vermeld) en kreeg snel reactie (en was -uiteraard- allemaal mogelijk).

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb laatst pizza's gemaakt op de Bastard, mar de bastard rotisserie/pizza accessoire.
Voor het eerst ook zelf het deeg gemaakt. Veel ruimte nog om te groeien, maar zeker de moeite waard! :Y)

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Als ik het goed zie heb je een extra dikke pizzasteen er op liggen.
Leuke accessoires trouwens zo'n insteek pizzaoven.

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• IdieEasy
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22:23

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Vandaag voor het eerst mijn nieuwe Grill Bill in gebruik genomen.
Omdat hij 5x niet boven de 250 graden mag komen heb ik besloten eerst wat low and slow te gaan maken.
Vandaag begonnen met (een klein stukje) Chunck Roast!
Niet het meest speciale stukje vlees, maar een leuke manier om te gaan spelen met de temperatuur.
Toen ik hem eenmaal een beetje op 110 graden had kon ik hem makkelijk 4 uur met rust laten. Hij bleef heerlijk op temperatuur.

Volgende week even kijken naar shortribs of pulled pork :+

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Is dat de pro large versie?
Heb je ook de denc er bij gekocht?

• IdieEasy

IdieEasy

copykat schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:02:
Is dat de pro large versie?
Heb je ook de denc er bij gekocht?
Dit is inderdaad de 21inch Pro Large, de D&C heb ik erbij besteld maar die was helaas niet op voorraad.
Ze zeiden dat die nagestuurd gaat worden zodra hij binnen is.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

IdieEasy schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:07:
[...]

Dit is inderdaad de 21inch Pro Large, de D&C heb ik erbij besteld maar die was helaas niet op voorraad.
Ze zeiden dat die nagestuurd gaat worden zodra hij binnen is.
Binnenkort een reviewtje hier?
Volledige set up roundabout, de opbouw enz. ervaringen
Je hebt precies de setup die ik ook eens wil kopen van hun.
Ze zijn net te ver rijden om gewoon eens langs te wandelen en kwasie nonselant de kamado te bekijken los vh feit dat ik misschien wel impulsief eentje bestel.... 😬
Zie deze als een serieuze concurent van de net geen KJ2's.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

copykat schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:03:
Als ik het goed zie heb je een extra dikke pizzasteen er op liggen.
Leuke accessoires trouwens zo'n insteek pizzaoven.
De steen die bastard erbij levert is idd groot maar ook dik. Dikker dan de pizzastenen die ik tot nu had.
Vorige pogingen waren op een weber met een losse steen, dat lukt dus eigenlijk helemaal niet.

Dit ging al veel beter, al wil ik dus wel proberen boven die 200 graden uit te komen.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik vind pizza's maken op een kamado leuk als "moet je een keertje gedaan hebben" maar de effort in opstoken en burning hot voor 4x 4min pizza bakken is een beetje eh voor grotere groepen. in gezins situatie zit je snel vol en is al die energie die je er in gestookt heb een beetje zonde.
(sommige zullen me afschieten maar ik doe nu de kamado echt niet aan voor 4 hamburgers oid voor t avond eten, dan is de electrische grill (simpele klapgrill met grillijzer) een prima alternatief.)

Jou inzet ding ziet er uit dat het indien je meer dan 4 pizza's wilt maken (alles moet eerst op temp komen) omgebouwd word tot een ideale inschuif oven die redelijk "zuinig" brand.

Over smoke&bbq gesproken:
ik kwam deze tegen in mijn "kijk deze lijst"
YouTube: THIS smoking wood SECRET proves I've been doing it WRONG for years!
ik heb zelf niet zo'n aslade en mn woodchip bakje is wat groot in de medium dus ik doe t vaak direct er boven op voor de eerste minuten smoken. wat als nadeel heeft je staat meteen in de rook als je de boel er nog op moet leggen. (deflector, rooster er uit (moet eerst op temp komen) rookhout er in , in de beginnende rook de deflector en rooster weer terug, vlees of vis er op leggen, en snel dicht voor je "stikt".)
Ik vond t best een goede tip. moet vermoedelijk wel in combinatie met een basket omdat een standaard kolenrooster te weinig "micro kooltjes" laat vallen.

• barrymossel
copykat schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:15:
Ik vind pizza's maken op een kamado leuk als "moet je een keertje gedaan hebben" maar de effort in opstoken en burning hot voor 4x 4min pizza bakken is een beetje eh voor grotere groepen. in gezins situatie zit je snel vol en is al die energie die je er in gestookt heb een beetje zonde.
(sommige zullen me afschieten maar ik doe nu de kamado echt niet aan voor 4 hamburgers oid voor t avond eten, dan is de electrische grill (simpele klapgrill met grillijzer) een prima alternatief.)

Jou inzet ding ziet er uit dat het indien je meer dan 4 pizza's wilt maken (alles moet eerst op temp komen) omgebouwd word tot een ideale inschuif oven die redelijk "zuinig" brand.

ik heb zelf niet zo'n aslade en mn woodchip bakje is wat groot in de medium dus ik doe t vaak direct er boven op voor de eerste minuten smoken. wat als nadeel heeft je staat meteen in de rook als je de boel er nog op moet leggen. (deflector, rooster er uit (moet eerst op temp komen) rookhout er in , in de beginnende rook de deflector en rooster weer terug, vlees of vis er op leggen, en snel dicht voor je "stikt".)
Ik vond t best een goede tip. moet vermoedelijk wel in combinatie met een basket omdat een standaard kolenrooster te weinig "micro kooltjes" laat vallen.
Ik heb een sous vide apparaat en kan daar heel mooi en makkelijk vlees mee bereiden, maar merk dat ik het toch een stuk leuker vind om de BBQ aan te slingeren. Dus ik doe het vaak wel voor een stukje vlees of pizza in gezinssetting. Beetje tijdverdrijf...

• Halldor
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:01
Weet iemand of er ergens 1 halve maan plate setter voor kamado joe/masterbuilt te koop is?
Ik vind ze enkel per 2 maar heb er maar 1 nodig.

• Beun
  • Registratie: juli 2017
  • Nu online
Halldor schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:23:
Weet iemand of er ergens 1 halve maan plate setter voor kamado joe/masterbuilt te koop is?
Ik vind ze enkel per 2 maar heb er maar 1 nodig.
Naar mijn weten alleen per set.

• sNielz123
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 26-11 12:55

Ik steek hem gerust alleen voor mezelf aan.
Gisteren aten mijn vrouw en kids pasta, maar daar had ik weinig trek in dus heb voor mezelf een diamanthaasje gemaakt.

Alles wat dunner is dan een cm of 3a4 grill ik gewoon direct. Gewoon met peper en zout gedaan, was heerlijk.

[Voor 3% gewijzigd door sNielz123 op 15-11-2021 12:50]

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01:21

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Ik steek hem hier ook aan voor eenvoudigere dingen. Pas geleden nog gehaktballen er op gemaakt. Eerst indirect laten garen en daarna opstoken en afgrillen. Geen extra vet, alle vette rommel loopt er netjes uit en ze smaken heerlijk.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

sNielz123 schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:48:

Ik steek hem gerust alleen voor mezelf aan.
Gisteren aten mijn vrouw en kids pasta, maar daar had ik weinig trek in dus heb voor mezelf een diamanthaasje gemaakt.

Alles wat dunner is dan een cm of 3a4 grill ik gewoon direct. Gewoon met peper en zout gedaan, was heerlijk.
Als je zo'n devider in je kolen basket hebt kan je natuurlijk wel iets besparen kwa kolen maar je moet nog steeds eerst de kou uit t keramiek stoken. (niet met grillen overigens dat is dome open en stoken maar.)

Zomers doe ik het vaak wel omdat je dan toch even buiten zit in t zonnetje en dan is het best leuk, nu steek ik de stekker in de schuur pak de grillplaat en hop tis zo klaar. stekker er uit, plaatjes afwassen in de keuken done.

[Voor 17% gewijzigd door copykat op 16-11-2021 15:09]

• greatgonzo
  • Laatst online: 26-11 18:50

greatgonzo

schit-te-rend!

de feestdagen komen er aan, en ik ga misschien eens aan sinterklaas een rotisserie set vragen :)

Maar hoe werkt dat precies op de kamado? Moet je de deksel van de kamado er dan afschroeven oid?
Want hij sluit natuurlijk precies, als er zo'n ring tussen moet, sluit hij niet meer toch?

• Catch22
  • Laatst online: 26-11 18:39

Catch22

Oval chainring fetisjist

greatgonzo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:17:
de feestdagen komen er aan, en ik ga misschien eens aan sinterklaas een rotisserie set vragen :)

Maar hoe werkt dat precies op de kamado? Moet je de deksel van de kamado er dan afschroeven oid?
Want hij sluit natuurlijk precies, als er zo'n ring tussen moet, sluit hij niet meer toch?
De rotisserie is een wig en de kamado kan alsnog goed dicht

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

greatgonzo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:17:

Dan sluit hij ook weer precies

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:40

CeesKees

I rest my Kees

Ik zag gisteren bij de Lidl Rib-Eye steaks liggen uit Brazilie. Minimaal 20 dgn gerijpt begreep ik van de verpakking.

Prijs wel zeer goed: 8.99 voor 300 gr.

Zou dat wat zijn voor op de cue?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• NoepZor
Ik ken de mosselman helaas niet, vandaar dat ik hier de vraag maar even stel: Wat is het verschil (behalve de kiloprijs) tussen mosselen van de groothandel en mosselen uit de supermarkt? In de supermarkt betaal je voor 2 kilo 8 euro (voorbeeld). Bij de groothandel zoals Makro of Hanos betaal je soms wel het dubbele (voorbeeld). Zijn de schelpen groter? Is de inhoud van de schelp groter? Is de smaak beter?

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

CeesKees schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:42:
Ik zag gisteren bij de Lidl Rib-Eye steaks liggen uit Brazilie. Minimaal 20 dgn gerijpt begreep ik van de verpakking.

Smaken prima voor het geld.
Opzich niks mee vind ik.
Vind die van de hanos wel beter maarja de prijs is ook veel hoger.

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

CeesKees schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:42:

Smakelijk stukje vlees... Heb hem 1x gekocht.
Echter heb ik wel een klacht ingediend. De ribeye van 335gr bleek niet 1 ribeye te zijn maar 2 losse delen die ze ingepakt hebben :N

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• jfeelders
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 26-11 18:14

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ja, dat is schering en inslag bij de grotere stukken vlees bij de Lidl.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

NoepZor schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:44:
Ik ken de mosselman helaas niet, vandaar dat ik hier de vraag maar even stel: Wat is het verschil (behalve de kiloprijs) tussen mosselen van de groothandel en mosselen uit de supermarkt? In de supermarkt betaal je voor 2 kilo 8 euro (voorbeeld). Bij de groothandel zoals Makro of Hanos betaal je soms wel het dubbele (voorbeeld). Zijn de schelpen groter? Is de inhoud van de schelp groter? Is de smaak beter?
In de supermarkt vind je uitsluitend kleine mosselen. Bij groothandels zoals Hanos vind je een heel palet aan maten en het is me opgevallen dat vorig jaar en dit jaar de grote maten tweemaal zoveel kosten als de kleinste schelpmaat. Eerdere jaren was het prijsverschil kleiner.

Je ziet dat ik in mijn tekst de maat van de mossel en de maat van de schelp door elkaar heen gebruik. Dat is omdat er in grotere schelpen ook grotere mosselen zitten.

• NoepZor
Dus een bak van 2kg van formaat supermega van de Hanos bevat dan ook 2x zo veel mosselvlees als een 2kg bak van de supermarkt, of is dat verschil wat kleiner?

https://radio2.be/de-insp...sen-een-jumbo-en-imperial

Daar zit er bij de prins & dingemanse wel verschil tussen, maar bij het huismerk niet.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

NoepZor schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:03:
Dus een bak van 2kg van formaat supermega van de Hanos bevat dan ook 2x zo veel mosselvlees als een 2kg bak van de supermarkt, of is dat verschil wat kleiner?
Als je deze redenatie doortrekt, krijg je als je de mosselen nogmaals verdubbelt in grootte wederom tweemaal zoveel mosselvlees. En als je dat nog een of twee keer doet, eindig je met meer dan 2 kg mosselvlees in een bak van 2 kg mosselvlees B). Dus nee, bij tweemaal zo grote mosselen heb niet tweemaal zoveel – maar wel meer – mosselvlees.

• NoepZor
Tomatoman schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:24:
[...]

Als je deze redenatie doortrekt, krijg je als je de mosselen nogmaals verdubbelt in grootte wederom tweemaal zoveel mosselvlees. En als je dat nog een of twee keer doet, eindig je met meer dan 2 kg mosselvlees in een bak van 2 kg mosselvlees B). Dus nee, bij tweemaal zo grote mosselen heb niet tweemaal zoveel – maar wel meer – mosselvlees.
Haha, 1 schelp met een bonkige mossel van 2 kilo, beetje dit idee:

Ik zoek nog wel een bron voor onuitputtelijke energie, wellicht zijn gigantische mosselen wel de doorbraak waar wij als mensheid naar zoeken.

Verder afgelopen nacht zalm gerookt, op beukenmot. Voorbereid in vacuüm in plaats van in een schaal met gewicht, werkt net zo goed. Qua kruiden niet heel erg los gegaan (zout, suiker, dille en peper), maar bij de ene een scheutje whisky en de andere een scheutje rum toegevoegd. Van het weekend maar eens proeven. Ik zal nog wel een fotoverslagje posten :)

• RobBrands
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 26-11 15:38
Hoi,

De koude dagen komen er weer aan, ook weer tijd dus om de kamado van stal te halen. Ik heb een Bastard Large compleet. Wat ik eigenlijk altijd mis is een plek om mijn tangen aan op te hangen. Kamado Joe heeft haakjes aan de kamado om je gerei aan kwijt te kunnen. Nu vroeg ik mij af of er accessoires zijn voor de bastard waardoor dit ook mogelijk is? Ik hoor het graag!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Let op het nadeel dat het vet dan op je tegels drupt.

• ak0nnmgn
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 04:30
RobBrands schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:35:
Hoi,

De koude dagen komen er weer aan, ook weer tijd dus om de kamado van stal te halen. Ik heb een Bastard Large compleet. Wat ik eigenlijk altijd mis is een plek om mijn tangen aan op te hangen. Kamado Joe heeft haakjes aan de kamado om je gerei aan kwijt te kunnen. Nu vroeg ik mij af of er accessoires zijn voor de bastard waardoor dit ook mogelijk is? Ik hoor het graag!
Hier ook een Bastard, bij mij zitten aan de houten plankjes die je kan uitklappen aan de onderkant haakjes voor accessoires. Twee voor en twee achter, aan beide kanten.

• RobBrands
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 26-11 15:38
ak0nnmgn schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:01:
[...]

Hier ook een Bastard, bij mij zitten aan de houten plankjes die je kan uitklappen aan de onderkant haakjes voor accessoires. Twee voor en twee achter, aan beide kanten.
Welk model heb je en welk jaar? Mogelijk dat ze iets hebben veranderd. Ik heb het 2021 model.

___

Edit:

Kijk zo leer je nog eens wat, ik heb ze ook. Noot opgevallen, ook niet bij het in elkaar zetten. Vraag beantwoord :)

Dankjewel!

[Voor 16% gewijzigd door RobBrands op 19-11-2021 10:12]

• Chevy454
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:38:
Daar heb je toch honden voor?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:38:
En de hond erg aangetrokken word om aan je tang te likken.... (dus telkens in t vuur houden om te ontsmetten,,,,,,,🤔😁😫)
Zelfs kleine hondjes kunnen er bij....

[Voor 10% gewijzigd door copykat op 19-11-2021 15:00]

• chem
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 22:51

chem

Reist de wereld rond

Ik ben op zoek naar lekkere (kant en klare) kruidenmixes; vooral voor spare ribs, pulled pork, buikspek, hele kip etc.

Wie kan er iets aanraden? Ik heb het idee dat de supermarkt-mixjes wel erg voorspelbaar zijn, het mag wel iets spannender.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

chem schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:04:
Ik ben op zoek naar lekkere (kant en klare) kruidenmixes; vooral voor spare ribs, pulled pork, buikspek, hele kip etc.

Wie kan er iets aanraden? Ik heb het idee dat de supermarkt-mixjes wel erg voorspelbaar zijn, het mag wel iets spannender.
Ik vind de rubs van smoke n bbq erg lekker te krijgen bij rookoven en bij beekum.

Of loop vuurenrook eens binnen die hebben er duizenden staan. En personeel heeft ze allemaal geproeft.
Zit ook vast iets bij.

• barrymossel
chem schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:04:

No Rubbish Pink Devil.

• Dracula
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:37
Hoe bepaal je beetje de waarde van een tweede hands bbq?

Heb nog een weber staan, Weber Genesis II LX E-340 GBS Black, die ik wil verkopen.

Ding is nog keurig netjes en inmiddels 4 jaar oud incl een iGrill 3

En nee ik probeer hem niet in deze threat te verkopen maar meer een idee te krijgen wat zoiets zou kunnen opleveren als iemand daar ervaring mee heeft.

Als dit niet mag dan sorry haal ik de reactie weer weg.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dracula schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:06:
Hoe bepaal je beetje de waarde van een tweede hands bbq?

Heb nog een weber staan, Weber Genesis II LX E-340 GBS Black, die ik wil verkopen.

Ding is nog keurig netjes en inmiddels 4 jaar oud incl een iGrill 3

En nee ik probeer hem niet in deze threat te verkopen maar meer een idee te krijgen wat zoiets zou kunnen opleveren als iemand daar ervaring mee heeft.

Als dit niet mag dan sorry haal ik de reactie weer weg.
Als je kan wachten zou ik hem pas in maart/april verkopen

Richting lente leveren ze meer op.
Prijsbepaling zou ik doen a.d.h.v advertenties in je omgeving
Sowieso goed schoonmaken scheelt ook weer

• Yalopa
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Maak die dingen zelf. Is geen moeite en het is veel leukeren uit te pakken met je rubs die je naar eigen smaak gemaakt hebt. Je bepaalt meteen ook zelf het zout en suikergehalte.

Mijn geheim wapen voor een zoete rubb: vanille suiker.

You don't need eyes to see, you need vision

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

De pulled pork ligt op de barbecue. Ditmaal heb ik hem slechts lichtjes geïnjecteerd met een mengsel van appelsap en azijn, bedoeld als gulden middenweg tussen wel en niet injecteren.

• Dracula
Dennis1812 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:18:
[...]

Als je kan wachten zou ik hem pas in maart/april verkopen

Richting lente leveren ze meer op.
Prijsbepaling zou ik doen a.d.h.v advertenties in je omgeving
Sowieso goed schoonmaken scheelt ook weer
Ja zo een vermoede had ik ook al dat het dan handiger is maar had iemand die naar de prijs vroeg en ik dacht tsja wat is nou een beetje een prijs die ok is, misschien toch maar weer uit de verkoop halen dan en afwachten tot voorjaar.

En uiteraard is hij schoon en alles 😇

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dracula schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:46:
[...]

Ja zo een vermoede had ik ook al dat het dan handiger is maar had iemand die naar de prijs vroeg en ik dacht tsja wat is nou een beetje een prijs die ok is, misschien toch maar weer uit de verkoop halen dan en afwachten tot voorjaar.

En uiteraard is hij schoon en alles 😇
als je nu al een geïnteresseerde hebt, laat hem een bod doen? Klinkt het goed voor jou ruimt het vast flink op.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

copykat schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:15:
Hmm best wel een goede tip om eens uit te proberen. Eens kijken of ik iets kan vinden wat ik erin kan schuiven bij mn bastard.

paar keer wat filmpjes van die man gekeken, maar ik haak altijd af op zijn typische hupjes voor de camera.
Jaja .. mijn acteerwerk is niet beter, I know :+

• Dracula
Dennis1812 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:11:
[...]

als je nu al een geïnteresseerde hebt, laat hem een bod doen? Klinkt het goed voor jou ruimt het vast flink op.
Ja en daarom vroeg ik het me dus af. Er staat er niet een te koop en ik heb geen idee wat de afschrijving van een bbq doet

• IdieEasy

IdieEasy

Vandaag eens Shortribs gemaakt, beetje te heet, de grill bill begon wat hoog in temp en kreeg hem amper meer omlaag.
Maar op 150 graden smaakte ze ook nog prima!

Spareribs vindt ik persoonlijk toch lekkerder

• Chevy454
  • Niet online
IdieEasy schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:05:
Vandaag eens Shortribs gemaakt, Spareribs vindt ik persoonlijk toch lekkerder
Beter kruiden kan ik zeggen. Ik vond spareribs ook lekkerder maar nu begint mijn short ribs ook beter te worden door af te wijken van de traditionele pezo.

Zoals ik eerder
Eetlepel gemalen peper, theelepel knoflookpoeder, theelepel uienpoeder, theelepel komijn, halve eetlepel bruine suiker.

[Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 20-11-2021 22:46]

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

De pulled pork was helemaal prima. Zeker niet te vochtig. Een klein beetje marinade injecteren lijkt voor mij het beste resultaat op te leveren.

• insomniac
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 26-11 15:06
NoepZor schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:44:
De aanduiding van het formaat gaat bij bodemmossels in deze volgorde:
Extra,Super, imperiaal, Jumbo en goudmerk.
Wat schelp/pkg geeft van:
Extra >80
Super 65-80
Imperiaal 55-65
Jumbo 45-55
Goudmerk <45

Waarbij de goudmerk eigenlijk meer naar de Belgische markt gaat.
Voor hangcultuur is er geen vaste aanduiding, daar lees je dan benamingen als royal en grandroyal.
Maar dat is erg leverancier afhankelijk.
De inhoud van de schelp wordt in percentages gegeven. Waarbij dit jaar het percentage bij de bodems boven de 30% lag.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Vandaag heb ik de barbecue aangestoken om eendenborst licht te roken en te garen. Het waren Franse eendenborsten, die in mijn ervaring beduidend beter smaken dan Nederlandse, Poolse of Hongaarse eendenborst: meer smaak, minder vocht, malser.

Ik had twee eendenborsten, die ik een paar uur heb laten marineren in een mengsel van sinaasappelsap, marsala, zout, vers gemalen peper, knoflookpoeder, paprikapoeder, natriumglutamaat (= ve-tsin), verse tijm en honing. En daarbij nog wat steranijs.

De eendenborsten heb ik na het marineren volledig droog gedept en licht gerookt op sinaasappelhout. De barbecue was 100-120 graden, met indirect vuur. Bij 62 °C kerntemperatuur waren ze klaar. Dat duurde ongeveer anderhalf uur.

Erbij had ik gevulde uien gemaakt (bereiding in de oven), plus zuurkool in witte wijn.

De saus heb ik gemaakt door de marinade in te koken en te zeven en er nog wat honing aan toe te voegen. Dat resulteerde in een gladde, zoetzure saus met wat dikte. Op het laatste moment heb ik er nog wat klontjes koude roomboter aan toegevoegd, plus een scheutje Kirschwasser om er nog wat extra pit aan te geven. Daarna niet keer koken.

Het resultaat was uitstekend, met mooi uniform gegaarde eendenborst met een lichte rooksmaak.

Pagina: 1 ... 187 188 189 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee