van het weekend 1.3KG procureur op de BBQ gelegd.
was even getriggerd van de week hier over het niet inspuiten en dat dat perfect zou kunnen werken.
Het recept: simpele pulled pork kruiden een dag van te voren op het vlees, inpakken en in de koelkast
afgelopen zondag om 07.00 de BBQ aan en om 7.30 het vlees erop. (ja, we zijn zo vroeg wakker op de zondag en niet omdat de BBQ aan moest,
Na 2 uur (we sporten) even kijken of de BBQ zich goed op temperatuur had gezet en de gewenste temperatuur stond op de meter. Ik ben niet zo van de preciesheid en als de temperatuur tussen de 125 en 150 graden zit vind ik het goed.
Een kein beetje appelazijn aangelengd met iets water het vlees 2 tot 3 keer ingesmeerd toen het in de stall zat.
bij de 70 graden een mengseltje van BBQ saus, Korean BBQ style Sauce (Heinz) en de overgebleven azijn gemaakt en erop gesmeerd. Dit 2x gedaan met een half uur pauze.
Na een uurtje of zo ingepakt ..
temperatuurmeter er weer in en zo rond 13.30 dus naar ongeveer 6 uur
was het vlees zo rond de 94 graden .. Mooi genoeg ..
Vlees er vanaf even kort rusten en pullen maar. Het vocht in een bakje, wat BBQ saus erbij, roeren en door het vlees .. Heerlijk mals. Exact zoals ik het wilde hebben en verwachtte ..
7 man heerlijk van genoten en de 1.3Kg was op deze middag ..
btw weet iemand wanneer de Kamado Joe Classic Kick Ash Basket KJ-mcc23 leverbaar wordt / weer wordt?
want dat lijkt me ideaal om in de classic II te zetten.
[
Voor 4% gewijzigd door
zeroday op 08-11-2021 13:05
]