Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 187 ... 329 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:23
MrVegeta schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:51:
Heeft iemand wel eens geëxperimenteerd met 2 pizzastenen en een verhoging in de kamado? Als je de stenen indirect doet zou het geen verschil moeten maken tussen de onderste en bovenste pizza. De warmte van de bovenste steen zou de topping op de onderste prima kunnen verhitten.

Wij hebben nu vaak dat 1 pizza de oven in gaat om warm te houden of we delen de pizza en dan de volgende, maar das6 ook een beetje de boel in de gaten houden. Lijkt me veel makkelijker om 2 stenen te gebruiken
Je hebt van dit soort accessoires dus het zou wel mogelijk moeten zijn: https://www.greeneggtotaa...e-rack-t-b-v-pizza-porta/

Als ik pizza bak dan beleg ik de eerste, bak ik hem en eten we samen de eerste op en dan ga ik door met de volgende. Vaak als je voor jezelf een hele pizza hebt dan is het laatste stuk al flink afgekoeld als je eraan begint. Door het op deze manier te doen heb je altijd warme pizza! (En geen ruzie wie de eerste krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 08:02

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

DoubleD1980 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:51:
[...]

Je hebt van dit soort accessoires dus het zou wel mogelijk moeten zijn: https://www.greeneggtotaa...e-rack-t-b-v-pizza-porta/

Als ik pizza bak dan beleg ik de eerste, bak ik hem en eten we samen de eerste op en dan ga ik door met de volgende. Vaak als je voor jezelf een hele pizza hebt dan is het laatste stuk al flink afgekoeld als je eraan begint. Door het op deze manier te doen heb je altijd warme pizza! (En geen ruzie wie de eerste krijgt ;)
Hallo hè, 90 euro? Misschien gewoon even kijken of de divide en conquer systeem daarvoor gebruikt kan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 17-10-2021 15:03 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08

Maximus

There is no substitute

Heeft iemand wel eens geëxperimenteerd met 2 pizzastenen en een verhoging in de kamado? Als je de stenen indirect doet zou het geen verschil moeten maken tussen de onderste en bovenste pizza. De warmte van de bovenste steen zou de topping op de onderste prima kunnen verhitten.

Wij hebben nu vaak dat 1 pizza de oven in gaat om warm te houden of we delen de pizza en dan de volgende, maar das6 ook een beetje de boel in de gaten houden. Lijkt me veel makkelijker om 2 stenen te gebruiken
Geen idee maar ben benieuwd. Je analyse dat het niet uit moet maken klopt denk ik wel. Enige kan het vocht goed weg uit de bodem en het beleg? Maar dat zal door de hitte geen issue zijn.

Houd mij aanbevolen als iemand ervaring heeft 👍🏻

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Maximus schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:11:
[...]

Geen idee maar ben benieuwd. Je analyse dat het niet uit moet maken klopt denk ik wel. Enige kan het vocht goed weg uit de bodem en het beleg? Maar dat zal door de hitte geen issue zijn.

Houd mij aanbevolen als iemand ervaring heeft 👍🏻
Met de divide and conquer systeem hebben we natuurlijk al 2 lagen. Onderste de deflector stenen met daarop de pizza steen. Schroefjes er tussen, dan kan de anders steen gewoon op de bovenste. Misschien wel wat gedoe met er op leggen en er af halen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 21:14
donleone83 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 03:35:
Vandaag hadden we eters en ging ik op zoek naar een mooi stuk vlees wat niet te lang nodig zou hebben en goed te plannen was. Door het succes van de vorige keer heb ik picanha overwogen, maar het is uiteindelijk bavette geworden, geserveerd met chimichurri.

Bij de slager een kilo bavette opgehaald. Mooi stuk vlees, goede structuur. Beetje proppen om het op een bord te krijgen zo lang was het. Alleen zout en peper gebruikt voor de seasoning en een tijdje laten intrekken.

[Afbeelding]

Chimichurri gemaakt. Iets teveel olie - ik vond de rodewijnazijn iets te overheersend. Na wat opstijven in de koelkast een deel afgegoten nog.

[Afbeelding]

Dan de bereidingswijze - hinkte op twee gedachten: 1. Low and slow; 2. Direct op de grill. Vanwege het feit dat ik het zo mals mogelijk wilde hebben voor low and slow gekozen, dus Meater+ er in en klaar om op de bbq te gaan, die ik voorbereid had op een dome temp van 150, wetende van de vorige keer dat hii volgens de Meater+ dan op het rooster tussen de 120 en 130 ongeveer zou zijn. Verrast door dit vrij grote verschil trouwens. Zijn hier nog oplossingen voor?

[Afbeelding]

Na een klein half uurtje was de kerntemperatuur van 48 graden op het dikste stuk al bereikt, dus hup er af, even rusten onder alufolie en bbq opstoken.

[Afbeelding]

Dan het afgrillen: ik had relatief weinig kolen in de Bastard zitten en daardoor werd hij op het rooster niet zo heet als ik gehoopt had en dus weinig mooie grillmarks. Leerpuntje voor de volgende keer!

[Afbeelding]

Uiteindelijk toen hij klaar was nogmaals even laten rusten, aangesneden, bestrooid met wat Maldon zout en op tafel gezet. Binnen no time was het bord leeg, de buikjes vol en de gasten zeer tevreden!

[Afbeelding]
Mooi spul, ga ik ook eens proberen!

Je kan eens kijken of de thermometer van je dome instelbaar is. De Kamado Joe's bijvoorbeeld kan je aan de achterkant stellen zodat je het verschil tussen de dome en op het rooster weg kan corrigeren.

Ik heb overigens hetzelfde als jij als je wilt searen: op een gewoon rooster is het amper te doen. Ik ga nog een keer een gietijzeren rooster regelen. Een skillet kan je er ook voor gebruiken overigens, die dingen houden warmte ook heel erg goed vast.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:28
Ik gebruik m'n grillgrates vaker dan mijn gietijzeren rooster.
(En dan ook vaak nog eens ondersteboven. Mooie strepen zijn meer voor de looks ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik gebruik gietijzer, ik ben wat cynisch over thermische capaciteit van (geanodiseerd) aluminium zoals die grillgrates.

Wat is voor jullie de reden om die grillgrates te gebruiken?

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Boudewijn schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:56:
Ik gebruik gietijzer, ik ben wat cynisch over thermische capaciteit van (geanodiseerd) aluminium zoals die grillgrates.

Dat ik geen gietijzeren rooster heb :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05 07:24

Ik ben ondanks je eerdere aansporingen nog steeds niet er aan toe gekomen om mijn gietijzeren rooster er op te leggen 😅 Wat heeft dat aan onderhoud nodig? Deze is gewoon even borstelen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

donleone83 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:03:
[...]

Ik ben ondanks je eerdere aansporingen nog steeds niet er aan toe gekomen om mijn gietijzeren rooster er op te leggen 😅 Wat heeft dat aan onderhoud nodig? Deze is gewoon even borstelen en klaar.
Even inbranden is handig maar niet noodzakelijk. Als je dat netjes doet heb je daarna geen roestvorming.

Tsja probeer het eens, desnoods zonder inbranden. Je krijgt plotseling wel goede grillstreepjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb wat gietijzer en geen Grill Grates maar ik vind gietijzer gevoelig. Ik maak mijn RVS roosters schoon met een staalbolletje om alles eraf te schrobben. En daarna met wat zeep.

Mijn gietijzeren roosters deed ik met een messing borstel en daarna merk ik steeds dat er wat "grut" blijft hangen. Vooral bij de Niclan / Sgt Crispy vond ik dat vervelend. Mijn skillets doe ik hetzelfde qua schoonmaken en daarna drogen en eventueel wat crisco of olie.

Maar het allergrootste en vervelendste probleem is: ik brand de seasoning eraf bij het searen.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 17-10-2021 21:01 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05 08:13

Wat zou het voordeel hiervan zijn dan? Pizza's hebben hier meestal maar een paar minuutjes nodig.
Of zit je echt met grote hoeveelheden die je moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 09:45

Het werkt echt heel goed hoor. Maar voor mij is de reden voornamelijk dat er een setje grillgrates te krijgen was voor mijn barbecue die er precies goed op past. En ik kan ze aan twee kanten gebruiken, de ene kant voor mooie grill strepen en de andere kant gewoon als plaat om op te grillen, bijvoorbeeld smashburgers of uien en broodjes voor bij de hamburgers.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zelf nog niet aan de pizzas begonnen, binnenkort hoop ik!
Mijn maatje heeft een houtgestookte pizzaoven. Daar maakt hij gewoon 1 pizza per keer en dan met zijn allen slices pakken.
Als het op is maakt hij de volgende (wat uiteraard minuten werk is met zo'n ding).

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
Ozzie schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:07:
[...]

Het werkt echt heel goed hoor. Maar voor mij is de reden voornamelijk dat er een setje grillgrates te krijgen was voor mijn barbecue die er precies goed op past. En ik kan ze aan twee kanten gebruiken, de ene kant voor mooie grill strepen en de andere kant gewoon als plaat om op te grillen, bijvoorbeeld smashburgers of uien en broodjes voor bij de hamburgers.
Ik heb dezelfde ervaring. Ook zijn ze lekker licht en geen last van roest. En geen/minder last van flare-ups natuurlijk.
Ik had ze aangeschaft voor m'n WGA, maar gebruik ze eigenlijk ook vaak op m'n kamado IPV m'n gietijzeren rooster...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Afgelopen weekend zuurvlees gemaakt in de DO. Er ging een liter of 2 azijn in ....
Vond het gietijzer toch niet zo fijn :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEzzMGWW_nTfCXx28TPbEWJZ1is=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9NLla8hmlZ0Brs6pJ8leELVk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltxc9tPfh2X8hpNSwYhvIEoj9DQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TegJltmxPQe2L8eShklozz33.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U46paJPExki29k2MGACi0ieNl6c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgYDnwDlKlp6LOMAUlOWD4MT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8cPvGc9J-zW_3CGVGjNZClGm88=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4oN4axA7ApRgzdGDIwyewoE1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ai8YWq3MSv6GDubwrqbrZXsySLw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06PU1AbiiB6dLT0RXi8QsMiO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KzIRDznrxXNz44Y7v5xXIvskcJo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWLpstTbFwWBnAlZ5DbOwDf1.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CufU0jlizE-uSxc88-MDDef9Tc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GKyEy2fgbRnpybXbtV09wZ6b.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udt28kgna247GywqLb9JAzqwNKI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vuaRyOInMCeMp3NLwHCLKE4v.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXblfOFgD2Oi4ONJ86B3sWiktmM=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/5QqOdZtrk2IeHz1EoYe4vDTi.gif?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sx0RM98kNzYhB0l_eQTNiJwwn4k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o35C6I3Y7xh7UFORwEvGvd9J.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:58
Koffie schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:29:
Afgelopen weekend zuurvlees gemaakt in de DO. Er ging een liter of 2 azijn in ....
Vond het gietijzer toch niet zo fijn :X

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Hee, toevallig van het weekend ook gemaakt *nomnomnom* had je de aijzn 1:1 met water? In mijn DO was dat ieg geen enkel probleem. Enige was dat het veel te lekker was..volgende keer meer maken. :9

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hopjesvla79 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:11:
[...]

Hee, toevallig van het weekend ook gemaakt *nomnomnom* had je de aijzn 1:1 met water? In mijn DO was dat ieg geen enkel probleem. Enige was dat het veel te lekker was..volgende keer meer maken. :9
Inderdaad 1 deel water op 1 deel azijn.
Het deksel heb ik op 1 pan redelijk lang erop gehad, ik denk dat het daardoor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Koffie schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:15:
[...]

Inderdaad 1 deel water op 1 deel azijn.
Het deksel heb ik op 1 pan redelijk lang erop gehad, ik denk dat het daardoor komt.
waarschijnlijk dat inderdaad. Ik heb bij mij het deksel er helemaal niet opgehad (wel met gesloten kamado), was uiteindelijk perfect ingedikt.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:42

copykat

Good copy isn't bad

Boudewijn schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:21:
[...]

Even inbranden is handig maar niet noodzakelijk. Als je dat netjes doet heb je daarna geen roestvorming.

Tsja probeer het eens, desnoods zonder inbranden. Je krijgt plotseling wel goede grillstreepjes ;)
ik gebruik nu kokosolie als seasonolie en heb mezelf aangeleerd om na het schoonborstelen even nieuwe olie er over te kwasten. (met weg leggen heb je meteen een roestwerende laag.)
Als je heet stookt rookt t even en als de rook weg is is het gebruiksklaar.
Stook je minder heet (onder de rooktemp) is het gewoon anti aanbak.
werkt prima.

@Koffie
man zuurvlees! het kwijl komt mn bek in als ik je foto's zie....
had je een receptje ergens vandaan?
Moet toch eens een grote pan scoren speciaal voor dit soort gerechten.
zelfde met goulash en hachee en snert de luxe.....

[ Voor 15% gewijzigd door copykat op 18-10-2021 14:45 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 15:43
Het recept voor zuurvlees hou ik me ook voor aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-05 17:02

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

spank_mojoo schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:08:
[...]

Wat zou het voordeel hiervan zijn dan? Pizza's hebben hier meestal maar een paar minuutjes nodig.
Of zit je echt met grote hoeveelheden die je moet maken?
Het voordeel is dat je direct 2 pizza's klaar hebt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-05 17:05
Pohhhhh lekker!! Zondag voor de race ga ik deze maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

copykat schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:31:
[...]

@Koffie
man zuurvlees! het kwijl komt mn bek in als ik je foto's zie....
had je een receptje ergens vandaan?
Moet toch eens een grote pan scoren speciaal voor dit soort gerechten.
zelfde met goulash en hachee en snert de luxe.....
JohnStaakke schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:45:
Het recept voor zuurvlees hou ik me ook voor aanbevolen!
Ik heb als basis het recept van Smokey Goodness genomen, en daar een draai aan gegeven.
Nog nooit van mijn lever zuurvlees op, dus ik was wat bang voor de azijn :P

op 1 kilo runder sukadelappen:
500 ml azijn
500 ml water
3 kruidnagels
3 laurier blaadjes

De sukadelappen ontdoen van de harde stukken vet en in blokjes snijden.
Alles bijelkaar mikken en een nacht laten intrekken.

600 gr uien
160 gr bruine basterdsuiker
6 el appelstroop
3 plakken ontbijthoek
peper

In de praktijk kwam het erop neer dat ik 5 kilo sukadelappen in stukken heb gesneden, en die samen 15 kruidnagels en 15 blaadjes laurier in circa 2 liter water met 2 liter azijn heb gezet.
Vervolgens een klein netje uien gesneden. De uien in zonnebloem olie flink aangefruit.
Vervolgens het vlees met schuimspaan uit de bak gevist en in een flinke hete DO aangebakken (protip : gooi de kruidnagels en laurierblaadjes op je vuur voor een lekkere geur :P ).
Vervolgens het vlees in de DO met de uien en vocht van de marinade (zonder de laurier en kruidnagels).
Halverwege de basterdsuiker en ontbijtkoek erbij.

Op de 5 kilo vlees (over 2 DO's) heb ik 3 kwart van een hele ontbijtkoek gebruik en een heel pak gilse basterdsuiker.
Vervolgens per DO nog een flesje dubbelbier erin gemikt.

Eindresultaat stuk zoeter dan zuur, maar ik (en iedereen) vond het lekker. Vast niet authentiek, maar wel lekker smullen!

Met dit soort recepten is het bij mij altijd een kwestie van een leidraad en gaandeweg neem ik links en rechts een afslag naar eigen inzicht :)

[ Voor 3% gewijzigd door Koffie op 18-10-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Koffie schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:36:
[...]

[...]

Ik heb als basis het recept van Smokey Goodness genomen, en daar een draai aan gegeven.
Nog nooit van mijn lever zuurvlees op, dus ik was wat bang voor de azijn :P

op 1 kilo runder sukadelappen:
500 ml azijn
500 ml water
3 kruidnagels
3 laurier blaadjes

De sukadelappen ontdoen van de harde stukken vet en in blokjes snijden.
Alles bijelkaar mikken en een nacht laten intrekken.

600 gr uien
160 gr bruine basterdsuiker
6 el appelstroop
3 plakken ontbijthoek
peper

In de praktijk kwam het erop neer dat ik 5 kilo sukadelappen in stukken heb gesneden, en die samen 15 kruidnagels en 15 blaadjes laurier in circa 2 liter water met 2 liter azijn heb gezet.
Vervolgens een klein netje uien gesneden. De uien in zonnebloem olie flink aangefruit.
Vervolgens het vlees met schuimspaan uit de bak gevist en in een flinke hete DO aangebakken (protip : gooi de kruidnagels en laurierblaadjes op je vuur voor een lekkere geur :P ).
Vervolgens het vlees in de DO met de uien en vocht van de marinade (zonder de laurier en kruidnagels).
Halverwege de basterdsuiker en ontbijtkoek erbij.

Op de 5 kilo vlees (over 2 DO's) heb ik 3 kwart van een hele ontbijtkoek gebruik en een heel pak gilse basterdsuiker.
Vervolgens per DO nog een flesje dubbelbier erin gemikt.

Eindresultaat stuk zoeter dan zuur, maar ik (en iedereen) vond het lekker. Vast niet authentiek, maar wel lekker smullen!

Met dit soort recepten is het bij mij altijd een kwestie van een leidraad en gaandeweg neem ik links en rechts een afslag naar eigen inzicht :)
ha ha ik had ook het recept van Smokey gebruikt afgelopen weekend. Als Export-Limburger vond ik hem ook wel erg zoet (nog steeds erg lekker, dat wel, maar miste het zure wel) dus ga eens de geheimen bij mijn ouders ontrafelen om hem de volgende keer goed zuur te krijgen (ik vermoed net als bij konijn in het zuur een paar dagen IPV overnacht)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hopjesvla79 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:21:
[...]

ha ha ik had ook het recept van Smokey gebruikt afgelopen weekend. Als Export-Limburger vond ik hem ook wel erg zoet (nog steeds erg lekker, dat wel, maar miste het zure wel) dus ga eens de geheimen bij mijn ouders ontrafelen om hem de volgende keer goed zuur te krijgen (ik vermoed net als bij konijn in het zuur een paar dagen IPV overnacht)
Misschien was ik er niet helemaal duidelijk in, maar ik heb 'm dus zelf zoeter gemaakt dan het recept wat ik gebruikte.
Ik had toch wat schrik van de azijn, en daardoor rijkelijk geweest met de ontbijkoek plus een halve liter dubbel bier op 5 kilo vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Koffie schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:17:
[...]

Misschien was ik er niet helemaal duidelijk in, maar ik heb 'm dus zelf zoeter gemaakt dan het recept wat ik gebruikte.
Ik had toch wat schrik van de azijn, en daardoor rijkelijk geweest met de ontbijkoek plus een halve liter dubbel bier op 5 kilo vlees.
oef nog zoeter..nu moet ik zeggen dat ik ook niet te zuinig ben geweest met de stroop. Maar de volgende keer gaat er minder in. Voor mij is goed zuur vlees ook echt zuur, maar dat komt dan wel de volgende keer.

Het recept van konijn in het zuur van mijn moeder (ik herinnerde me ineens dat ik dat op de mail heb) gaat uit van 2/3 azijn +1/3 water en dan ten minste 1,5 dag in de marinade, maar langer is beter. Ik denk dat ik dat de volgende keer ook zo met het zuur vlees ga doen en dan op smaak stroop en suiker toevoegen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ja ik moet zeggen dat het de volgende dag gewoon lekker zoet stoofvlees was geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 09:45
Hmmmm stoofvlees. Ik moet 27 november voor scouting koken, dan kan ik ook wel lekker stoofvlees maken. Worden de dutch ovens die we hebben liggen ook een keer gebruikt waar ze voor bedoeld zijn :)

En dan kan het lekker boven het kampvuur, dat is ook wel chill :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:41
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:29:
[...]

oef nog zoeter..nu moet ik zeggen dat ik ook niet te zuinig ben geweest met de stroop. Maar de volgende keer gaat er minder in. Voor mij is goed zuur vlees ook echt zuur, maar dat komt dan wel de volgende keer.

Het recept van konijn in het zuur van mijn moeder (ik herinnerde me ineens dat ik dat op de mail heb) gaat uit van 2/3 azijn +1/3 water en dan ten minste 1,5 dag in de marinade, maar langer is beter. Ik denk dat ik dat de volgende keer ook zo met het zuur vlees ga doen en dan op smaak stroop en suiker toevoegen.
De meeste recepten zijn ook meer hachee dan zuurvlees heb ik gemerkt. Ik ben ook opgegroeid met zuurvlees, maar telkens als ik dan een recept maakte dan was het toch net niet. Nu doe ik het meer op gevoel, net waar ik zin in heb. Meer azijn zorgt voor de zure smaak van zuurvlees. Wil je meer hachee/stoofpot dan gaat er vaak donker bier in. Of in plaats van bier een flinke scheut rode port. :9~

De basis is altijd hetzelfde hier, uien, 5 kruidnagels, 3 laurierblaadje, stroop, peperkoek en gelijke delen water/azijn en peper/zout. Eerst vlees beetje aanbakken met boter en beetje bloem. Dan uien erbij. Goed laten kleuren. Dan water/azijn, kruidnagel en laurier erbij. En dan minimaal paar uur laten pruttelen. Als vlees uit elkaar is gevallen dan laurier en kruidnagel eruit, dan stroop erbij. Dan de extra's zoals bier/port. Proeven, aanvullen waar nodig. En als laatste de peperkoek erbij. Nog even op laten lossen en doorverwarmen en klaar. Smullen maar :9~

En @Koffie volgende keer vet lekker laten zitten. Alleen pezen (als die erin zitten) even verwijderen. Maar vet lost gewoon helemaal op en wordt je zuurvlees nog lekkerder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Omdat het weer wat anders wordt wil ik toch iets meer gerechten gaan proberen voor de winter.

Nu zou ik best iets van een stoofpotje willen maken.
Nu zie ik wel diverse recepten en zijn meestal voor meerdere personen.
Heb zelf een gezin van 4 dus kan alles wel halveren.
En misschien soms wat meer als er eters zijn.
Echter staan er meestal wel de ingrediënten, maar niet hoe groot de pan moet zijn.

Nu wil ik dus een pan aanschaffen die in mijn BGE medium past en ook voldoende groot is om uit de voeten te kunnen.
Wat voor formaat zou dan het beste zijn om voor te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het grootste wat in je bbq kan, zou mijn eerste reactie zijn.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:43
^^ wat hij zegt.

Simpel gezegd: In een pan van 5liter kan je wel 3L stoofpot maken, maar in een pan van 3L kan je geen 5L soep maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ja dat snap ik wel, maar ik weet niet wat de maximale grootte is die op mijn medium past.

Als ik er 1 via internet bestel kan ik hem niet eerst passen.
Bij bijvoorbeeld de Welkoop in de buurt hebben ze niets op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:18

Dennis1812

Amateur prutser

Crxtreem schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:57:
Ja dat snap ik wel, maar ik weet niet wat de maximale grootte is die op mijn medium past.

Als ik er 1 via internet bestel kan ik hem niet eerst passen.
Binnen 14 dagen kan je ten alle tijden retourneren natuurlijk.

Al kan je de diameter van je rooster opmeten en dan naar de diameter van je pan kijken.
Heb je binnen geen (grote) braadpan om er eens op te zetten ter indicatie van de maat?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

https://biggreenegg.com/w...NAL-MEDIUM-EGG-122117.pdf

pas wat simpele meetkunde toe en je weet ongeveer wat er kan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:39

Tomatoman

Fulltime prutser

Pas gewoon even met de kookpannen uit de keuken om een gevoel te krijgen voor de maximale maat. Vervolgens vul je die pan (in de gootsteen) met een maatbeker om uit te vinden hoeveel liter er in past.

Waarschijnlijk kom je tot de conclusie dat de maximale maat pan die op je BGE past een stuk groter is dan wat je voor een vierpersoons stoofpot nodig hebt. Om een idee te geven: neem 1 kg vlees, 0,5 kg groenten, 0,5 liter fond en nog een halve fles rode wijn voor vier personen. Je hebt dan maximaal 2,5 liter inhoud en daarvoor zou een 4 liter pan ruimschoots groot genoeg zijn. Na het inkoken houd je dan 1,5 kg stoofpot over. Dat is genoeg voor vier serieuze porties.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Crxtreem schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:57:
Oh jammer, ze hebben nu dat windmill spul in de aanbieding. Je kan online bestellen en pas betalen bij ophalen. Vrij risicoloos dus.
Ik heb er net een gietijzeren koekepan gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17:11
Okee, wind aanmaakblokjes en Kamado Joe aansteken is geen ideale combinatie, tijd om aan de Sint een looftlighter te vragen, hebben jullie aanbevelingen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Boudewijn schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:56:
[...]
Leuk om te zien, geniet er volgende wek van :).

Een volle week is wel stevig qua rijs, ben benieuwd.
Vandaag na bijna een volledige week rijzen het deeg gemaakt op de egg. Wat een geweldige pizza’s komen er vanuit het deeg. Heerlijk krokant aan de onderkant maar niet bikkelhard. Heerlijk zacht en droog gebakken. Echt complimenten @Boudewijn voor het recept. Pakte domweg zo goed uit dat ik dit recept altijd nu ga maken voor pizzadeeg. _/-\o_

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maximus schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:39:
[...]

Vandaag na bijna een volledige week rijzen het deeg gemaakt op de egg. Wat een geweldige pizza’s komen er vanuit het deeg. Heerlijk krokant aan de onderkant maar niet bikkelhard. Heerlijk zacht en droog gebakken. Echt complimenten @Boudewijn voor het recept. Pakte domweg zo goed uit dat ik dit recept altijd nu ga maken voor pizzadeeg. _/-\o_
Haha wat een complimenten. Komt ook doordat je goed je best hebt gedaan, ga zo door!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Boudewijn schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:40:
[...]

Haha wat een complimenten. Komt ook doordat je goed je best hebt gedaan, ga zo door!
Heb de egg opgestookt tot 300 graden inclusief de conveggtor, rvs rooster en daarop de pizzasteen. Die heeft ongeveer 30 minuten gestaan zodat alles ook rond de 275 graden was. 300 was in de dome. Daardoor met 7 tot 8 minuten, afhankelijk hoe ‘nat’ de topping was, een heerlijk gare pizza. Bezoek was erg onder de indruk.

[ Voor 10% gewijzigd door Maximus op 22-10-2021 19:43 ]

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2iMUHET5K4DrLSPrgFbPuxtB8dg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FOx7YofGy6875iGzaUcD20ar.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag een lekker stukje pulled pork. 2.5kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:47
Vanochtend short ribs op de BBQ gelegd en na een paar uur ingepakt in aluminiumfolie. Maar nu lijkt er geen stall te zijn en de temperatuur is gestaag opgelopen tot 80 graden. Zo is ie dus veel te vroeg klaar. Kan de stall ook later komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:11
barrymossel schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:25:
Vanochtend short ribs op de BBQ gelegd en na een paar uur ingepakt in aluminiumfolie. Maar nu lijkt er geen stall te zijn en de temperatuur is gestaag opgelopen tot 80 graden. Zo is ie dus veel te vroeg klaar. Kan de stall ook later komen?
Wat is je rooster temperatuur?
Als je wat hoger zit (150/160 graden) dan sla je de stall over.

En inpakken zorgt er toch ook voor dat je de stall overslaat?

[ Voor 6% gewijzigd door Halldor op 24-10-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Halldor schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:41:
[...]

Wat is je rooster temperatuur?
Als je wat hoger zit (150/160 graden) dan sla je de stall over.

En inpakken zorgt er toch ook voor dat je de stall overslaat?
Hij is heel even naar boven geschoten tot rond de 140, maar verder meer richting de 120.
En ik wist niet dat met inpakken je de stall ook helemaal kon overslaan. Heb hem nu weer uitgepakt om te zien of dat nog wat helpt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Als je ze nu van de barbecue afhaalt en een uur voor gebruik weer teruglegt om weer op 80 graden te komen, gaat het vast goed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Na het uitpakken begint ie weer terug te lopen, dus ik ga er vanuit dat het rond etenstijd wel klaar is. En anders jammer dan. Dan gooi ik er wel wat frikandellen naast... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JyCOBTNIy7GOTrX4fweV4xVkIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bm5Y8LPNhxzK7xaagGQBrBLr.jpg?f=fotoalbum_large

Geduld wordt vanzelf beloont.

Bbq blijft prachtig stabiel al de hele dag eigenlijk.
Heerlijk om zo bezig te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dennis1812 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:55:
[Afbeelding]

Geduld wordt vanzelf beloont.

Bbq blijft prachtig stabiel al de hele dag eigenlijk.
Heerlijk om zo bezig te zijn
Bij mij klapt regelmatig die app eruit, of is ineens de verbinding "verbroken". Met als gevolg dat de data weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik heb nooit goed begrepen wat het nut is van een barbecue-thermometer met Bluetooth-aansluiting. Als je voortdurend binnen de Bluetooth-range van pakweg 10 meter moet blijven kun je toch net zo gemakkelijk naar buiten lopen? Dat temperatuurverloop is natuurlijk wel leuk om in een app te volgen :), mits de app betrouwbaar is.

Ik ben ook draadloze thermometers met WiFi tegengekomen. Dat lijkt me wel wat, alleen is de prijs absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

barrymossel schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:26:
[...]

Bij mij klapt regelmatig die app eruit, of is ineens de verbinding "verbroken". Met als gevolg dat de data weg is.
Ging iets mis. Gooi deze maar weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis1812 op 24-10-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tomatoman schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:44:
Ik heb nooit goed begrepen wat het nut is van een barbecue-thermometer met Bluetooth-aansluiting. Als je voortdurend binnen de Bluetooth-range van pakweg 10 meter moet blijven kun je toch net zo gemakkelijk naar buiten lopen? Dat temperatuurverloop is natuurlijk wel leuk om in een app te volgen :), mits de app betrouwbaar is.

Ik ben ook draadloze thermometers met WiFi tegengekomen. Dat lijkt me wel wat, alleen is de prijs absurd.
Ik heb zelf een oude telefoon naast de meater plus liggen en die zit op het wifi. Kan ik overal met mijn eigen device de voortgang bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

barrymossel schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:26:
[...]

Dat gebeurde 1 minuut na de screenshot

@Tomatoman mijn telefoon ligt gewoon in de keuken. Ik blijf daar niet. Hoor hem vanzelf pingelen.
Heb een Inkbird wifi maar daar had ik vanochtend flinke ruzie mee en die ligt nu in de kast :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Dennis1812 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:04:
[...]

Ging iets mis. Gooi deze maar weg.
Jaja, dat ligt zeker aan de app? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Tomatoman schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:09:
[...]

Jaja, dat ligt zeker aan de app? :+
Eerder aan mijn dochter die op mijn telefoon liep te rammen |:(

Zit nu 3u op 69 graden kern. Stall duurt even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hier zijn de short ribs klaar. Precies op het goede moment. Half uurtje rusten en schransen.

En die thermometer is wel handig als je boven zit. Of in de woonkamer. Zeker als beginneling wil ik de temp goed in de gaten houden. En inderdaad als de telefoon een melding geeft kun je weer bijstellen.
Komende zomer denk ik toch de Inkbird wifi te gaan bestellen. Lijkt me toch weer een verbetering én meer probes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

barrymossel schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:25:
Hier zijn de short ribs klaar. Precies op het goede moment. Half uurtje rusten en schransen.

En die thermometer is wel handig als je boven zit. Of in de woonkamer. Zeker als beginneling wil ik de temp goed in de gaten houden. En inderdaad als de telefoon een melding geeft kun je weer bijstellen.
Komende zomer denk ik toch de Inkbird wifi te gaan bestellen. Lijkt me toch weer een verbetering én meer probes...
Verschrikkelijk ding. Die raakt nog veel vaker de verbinding kwijt dan deze app.
Bij mij dan. Altijd ruzie ermee dus uiteindelijk pak ik meestal toch mijn simpele 2 probes BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dennis1812 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:28:
[...]

Verschrikkelijk ding. Die raakt nog veel vaker de verbinding kwijt dan deze app.
Bij mij dan. Altijd ruzie ermee dus uiteindelijk pak ik meestal toch mijn simpele 2 probes BT.
Ik dacht juist positieve dingen te horen erover. Ligt het misschien aan je wifi verbinding naar buiten?
Nu bedenk ik me dat er binnen een jaar of wat HR++ glas komt hier, maar dat zal BT ook wel tegenhouden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Opzich heb ik in de tuin prima wifi met de telefoons.
Maar de Inkbird is het er niet helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
't is weer even geleden dat ik gepost heb. Komt voornamelijk doordat ik de foto's van mijn telefoon moet uploaden, maar het amper te doen is op een telefoon om hele verhalen te schrijven en om de thumbnail-code voor de foto's te kopiëren en plakken.

Anyway, in de tussentijd een aantal dingen gemaakt (daarvan verderop een korte samenvatting), maar zojuist een heerlijke ribeye gemaakt. 't is een ribeye van de internetslagerij van ongeveer 250gr. Ik vind tot nu toe deze ribeyes echt heel erg goed voor het geld. Ze zijn meteen ook goed ingepakt om eventueel in te vriezen (wat ik zelf gedaan heb). Een dagje van tevoren uit de vriezer en geen probleem :)

Ongeveer een uurtje of 3 a 4 voor het bakken bestrooid met fleur de sel en onafgedekt terug de koelkast in. Ik vind het zelf niet nodig om andere kruiden te gebruiken, zeker niet omdat ik whiskey barrel rookhout gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VaZ9ZkGFQCx24drJMvOUw6NpnY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NoslnlGzDPULMyVhk5Md2gNH.jpg?f=fotoalbum_medium

Eerst indirect op een graadje of 90-110 tot een kern van 49 graden. Ik heb één blokje whiskey barrel rookhout gebruikt, dat leek mij voldoende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNbrSwan9KbdiKzG5axJe9hF_w8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fSQUWYZmsmzeexNa4x6rGbt.jpg?f=fotoalbum_medium

Daarna laten rusten en in de tussentijd alle schuiven op de barbecue open en mijn nieuwe gietijzeren plaat gebruiken. Nee, de plaat geeft zelf geen steepjes, maar doordat het vlees daarvoor op het rooster gelezen heeft zie je door het 'reliëf' in het vlees toch strepen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_UxU8PsY9-wFXivByCXgWgN-Gs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CWWbSH2Tsp3YNH0bD6uiYB1d.jpg?f=fotoalbum_medium

Echt AWESOME resultaat. Niks grijze binnenkant, prima temperatuur, mals en het vocht kwam er uitlopen. De combi fleur de sel en het wiskey rookhout is qua smaak voor mij voldoende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7YmTG7Q0KskWbNRMSkCB5dLNPE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o9ZgPKOXu6QFfQ8e6Ttk2dUS.jpg?f=fotoalbum_medium

Zoals gezegd de laatste tijd nog een aantal dingen gemaakt:
  • Buikspek met maple syrup. Prachtig resultaat.
  • Runderwangen. Behoorlijk mislukt. Gebakken tot een kern van ruim 95 graden, maar echt mals werd het nooit. Was ook een beetje droog. Misschien dat de wangen in de basis te droog waren, geen idee nog.
  • Beenham. Helemaal prima en super simpel te maken.
  • Ribroast. Ook dit was het niet helemaal. Qua timing zaten we er compleet naast waardoor we het warm hebben moeten houden, maar uiteindelijk was het qua temperatuur te koud en miste er iets. 't was zeker niet vies, maar als ik de ribeye die ik net gemaakt heb proef, dan zou ik hopen dat ik een rib roast (wat in feite een heel groot stuk ribeye is) ook in de buurt daarvan zou moeten kunnen maken. Dat was nu zeker niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zo. De stall heeft 5 uur geduurd. Maar inmiddels loopt hij weer omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:40
barrymossel schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:38:
[...]

Ik dacht juist positieve dingen te horen erover. Ligt het misschien aan je wifi verbinding naar buiten?
Nu bedenk ik me dat er binnen een jaar of wat HR++ glas komt hier, maar dat zal BT ook wel tegenhouden...
Hier ook de Inkbird WiFi en ben er zeer tevreden over. BBQ Go Pro app werkt goed en is overzichtelijk. Alleen ook hier HR++ glas in de schuifpui dus zodra die dicht gaat dan ben ik (op al mijn apparaten) de WiFi verbinding kwijt. Moet daar nog iets op verzinnen want de schuifpui staat niet altijd open als ik aan het BBQ'en ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Luuk1983 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:00:
  • Runderwangen. Behoorlijk mislukt. Gebakken tot een kern van ruim 95 graden, maar echt mals werd het nooit. Was ook een beetje droog. Misschien dat de wangen in de basis te droog waren, geen idee nog.
Hoezeer ik ook van stoofpotten met mooi vlees houd, dit vind ik niet echt een barbecuegerecht. Meestal gebruik ik varkenswang of zwijnswang (qua smaak zeer vergelijkbaar), omdat dat het uitgangspunt is in de veelal Vlaamse recepten. Meestal bereid ik dat in een grote stoofpan ofwel in de oven ofwel op de kookplaat. Toevallig heb ik vanavond stoofpot van hertenvlees gemaakt, dat ik 3 uur heb laten sudderen in een gietijzeren pan op de kookplaat. Ik had 1 kg hertenvlees voor 3 personen (300 gram vlees per persoon vind ik ideaal).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJL2SLXNnfKsYDeJ3Bh-q7PgM5k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WxL0HI8RBupDKnDVHY4udw5s.jpg?f=user_large

Dat neemt niet weg dat de rokerige smaak van de barbecue uitstekend bij stoofvlees past. Vandaag heb ik er gerookte chipotle (Sligro) in gedaan, plus nog wat Colgin’s liquid smoke uit de Verenigde Staten (niet in Nederland verkrijgbaar).

Voor stoofpotten zie ik bij 3 tot 4 uur bereidingstijd geen enkel substantieel voordeel voor bereiding op de barbecue. Het gerecht van vanavond verdient qua smaak en textuur zeker een negen en is mijns inziens alleen te overtreffen met reevlees, dat nóg malser is. Het kan vast prima op de barbecue, maar je maakt mijns inziens de bereiding een stuk ingewikkelder zonder dat het eindresultaat er beter van wordt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 13:55

zeroday

There is no alternative!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0kl_kSIxG53Ni6u-FG09zlgpPE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UFOgaHSajaoNrPlHE5R29DRG.jpg?f=user_large

Na een aantal jaar op de Action mini kamado bezig te zijn geweest was het na lang wikken en wegen de tijd om eindelijk naar een grotere over te gaan. Want een aantal spareribs op de action ei was altijd wel een beetje gestuntel ;) Gekozen voor de Kamado Joe Classic II enige wat mist is nog het kolenmandje die blijkbaar overal uitverkocht is. De zak met kolen er 'gratis' bij en de hoes er ook meteen bij gedaan. Werd vanochtend voor werktijd geleverd zodat ie snel in elkaar gezet kon worden ;)

Enige minpuntje: er zit een irritante sticker bovenop die aan het keramiek blijft plakken, dat is even irritant om schoon te maken bij het in elkaar zetten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door zeroday op 26-10-2021 09:54 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dennis1812 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:28:
[...]

Ik heb echt prima ervaring met mijn twee inkbird wifi units. (Heb twee 4poorts met wifi, en 1 2poorts BT exemplaar).
Eigenlijk nooit gezeik mee gehad. Netwerk is ubiquiti, maar beide ap's staan aan de andere kant van het huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tomatoman schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:15:
[...]

Hoezeer ik ook van stoofpotten met mooi vlees houd, dit vind ik niet echt een barbecuegerecht. Meestal gebruik ik varkenswang of zwijnswang (qua smaak zeer vergelijkbaar), omdat dat het uitgangspunt is in de veelal Vlaamse recepten. Meestal bereid ik dat in een grote stoofpan ofwel in de oven ofwel op de kookplaat. Toevallig heb ik vanavond stoofpot van hertenvlees gemaakt, dat ik 3 uur heb laten sudderen in een gietijzeren pan op de kookplaat. Ik had 1 kg hertenvlees voor 3 personen (300 gram vlees per persoon vind ik ideaal).

[Afbeelding]

Dat neemt niet weg dat de rokerige smaak van de barbecue uitstekend bij stoofvlees past. Vandaag heb ik er gerookte chipotle (Sligro) in gedaan, plus nog wat Colgin’s liquid smoke uit de Verenigde Staten (niet in Nederland verkrijgbaar).

Voor stoofpotten zie ik bij 3 tot 4 uur bereidingstijd geen enkel substantieel voordeel voor bereiding op de barbecue. Het gerecht van vanavond verdient qua smaak en textuur zeker een negen en is mijns inziens alleen te overtreffen met reevlees, dat nóg malser is. Het kan vast prima op de barbecue, maar je maakt mijns inziens de bereiding een stuk ingewikkelder zonder dat het eindresultaat er beter van wordt.
Ik heb bij een stoof vaak de pan dicht zitten, en vraag me ook wel af wat dan de meerwaarde van de barbecue is (rooksmaak, dichte pan...). Pak dus eigenlijk altijd fornuis, oven of sous vide voor dat soort gerechten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:29
Boudewijn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:58:
[...]

Ik heb echt prima ervaring met mijn twee inkbird wifi units. (Heb twee 4poorts met wifi, en 1 2poorts BT exemplaar).
Eigenlijk nooit gezeik mee gehad. Netwerk is ubiquiti, maar beide ap's staan aan de andere kant van het huis.
Ik heb ook zo'n 4 probe Inkbord Wifi unit en daar heb ik nog nooit gezeur mee gehad. Instellen was in één keer goed, daarna geen omkijken aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dennis1812 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:38:
Zo. De stall heeft 5 uur geduurd. Maar inmiddels loopt hij weer omhoog.
Weet niet precies wat je maakt, maar als je je vlees (pulled-pork, ribs, whatever) inpakt met aluminiumfolie wat sneller door de stall heen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MrVegeta schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:21:
[...]

Weet niet precies wat je maakt, maar als je je vlees (pulled-pork, ribs, whatever) inpakt met aluminiumfolie wat sneller door de stall heen helpen.
Klopt. Bewust niet gedaan. Wilde eens zien hoelang t zonder duurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

zeroday schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:41:
[Afbeelding]

Na een aantal jaar op de Action mini kamado bezig te zijn geweest was het na lang wikken en wegen de tijd om eindelijk naar een grotere over te gaan. Want een aantal spareribs op de action ei was altijd wel een beetje gestuntel ;) Gekozen voor de Kamado Joe Classic II enige wat mist is nog het kolenmandje die blijkbaar overal uitverkocht is. De zak met kolen er 'gratis' bij en de hoes er ook meteen bij gedaan. Werd vanochtend voor werktijd geleverd zodat ie snel in elkaar gezet kon worden ;)

Enige minpuntje: er zit een irritante sticker bovenop die aan het keramiek blijft plakken, dat is even irritant om schoon te maken bij het in elkaar zetten ;)
Van harte! Snel inbranden en dan experimenteren. Niets leukers dan dat.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:12
Ik heb onlangs een grainfed sucade gehaald en de bedoeling is om hier stoofvlees mee te maken. Nu is het stuk 2 kilo. Ik zit te twijfelen om er een stuk af te snijden en hier flat iron steaks van te maken. Kan ik het snijverlies (de zeen) dan gewoon mee stoven? Of kan die het beste gewoon weg?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

NoepZor schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:18:
Ik heb onlangs een grainfed sucade gehaald en de bedoeling is om hier stoofvlees mee te maken. Nu is het stuk 2 kilo. Ik zit te twijfelen om er een stuk af te snijden en hier flat iron steaks van te maken. Kan ik het snijverlies (de zeen) dan gewoon mee stoven? Of kan die het beste gewoon weg?
Ik zou hem uitsnijden en gewoon in de pan stoven ipv op kamado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

MrVegeta schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:21:
[...]

Cheater alert!!! Ik doe het liever niet tenzij ik echt in tijdsnood kom anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk1983
Boudewijn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:02:
[...]

Waarom? Ik lees ook vaak genoeg dat het inpakken uitdroging voorkomt en soms tot een beter resultaat kan leiden. Voor de rook hoef je het op een gegeven moment niet meer te doen omdat die niet meer door het vlees wordt opgenomen.

[ Voor 15% gewijzigd door Luuk1983 op 26-10-2021 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

NoepZor schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:18:
Gooi de uitsnijdsels gewoon weg. Dat scheelt je later het gedoe dat ze in de pan nauwelijks herkenbaar zijn en daardoor onbedoeld tussen de goede stukken stoofvlees achterblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Boudewijn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:02:
[...]

Haha wat maakt het uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:12
Boudewijn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:01:
[...]

Ik zou hem uitsnijden en gewoon in de pan stoven ipv op kamado.
Ik wil hem juist op de kamado maken, meer oven idee en ook gewoon omdat het kan :9

Edit: wel in een stoofpan uiteraard

[ Voor 6% gewijzigd door NoepZor op 27-10-2021 13:28 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Enerzijds:
Ik neem altijd wel de tijd voor mijn bereidingen (even snel een xl op temperatuur krijgen is sowieso ambitieus) en
anderzijds als de boel wat rustiger/langzamer op temperatuur komt heb ik het idee dat soms bindweefsel meer tijd heeft om te ontbinden. Sowieso bij short ribs of een brisket trek ik gewoon een hele dag uit, dat is een ritueeltje.

Enige waarbij ik structureel inpak is de middelste stap van spare ribs, domweg omdat er dan vleoistof bij de ribs moet.

Mijn cheater alert was enigszins plagerig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 27-10-2021 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Boudewijn schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:01:
[...]
Enerzijds:
Ik neem altijd wel de tijd voor mijn bereidingen (even snel een xl op temperatuur krijgen is sowieso ambitieus) en
anderzijds als de boel wat rustiger/langzamer op temperatuur komt heb ik het idee dat soms bindweefsel meer tijd heeft om te ontbinden. Sowieso bij short ribs of een brisket trek ik gewoon een hele dag uit, dat is een ritueeltje.
Daar is op zich wel wat voor te zeggen. Maar ik lees ook dat het vlees meer tijd krijgt om vocht te verdampen waardoor het droger kan worden. Maar ik ga het zeker ook een keer zonder inpakken proberen, want ik had een tijdje terug runderwangen die niet echt geslaagd waren. Mogelijk dat ik ze beter kan krijgen door ze niet in te pakken.
Boudewijn schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:01:
Mijn cheater alert was enigszins plagerig ;)
Dat heb ik ook zeker zo geïnterpreteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zojuist is mijn nieuwe Grill Guru base samen met de nieuwe vuurring bezorgd. Tsja, het duurde even, maar daar heb ik verder geen ongemak van gehad (voor nu verwaarloos scheurtje aan de binnenkant van de base bij de luchtinlaat en een gescheurde vuurring).
Wel klote dat ik hem a) zelf uit elkaar moet halen en in elkaar moet zetten en b) geen idee heb wat ik met de oude base en vuurring moet. Had ik de ruimte gehad, dan had ik ze bewaard voor het geval dat (want het werkt gewoon nog). Maar helaas zal ik ze nu moeten afvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als ze stuk zijn, wat wou je er nog mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Yalopa schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:51:
Als ze stuk zijn, wat wou je er nog mee?
Een scheur in een vuurschaal wil je niet als het product net een paar maanden oud is, maar werkt nog prima (sterker nog, die van Kamado Joe bestaat uit meerdere stukken toch?). De base is ook nog goed voor nu, maar misschien over een paar jaar niet meer en scheurt het door. Bij 200Fahrenheit ga ik niet proberen uit te vinden of ze dat over X jaar nog willen vervangen. Better safe than sorry.
En als ik het makkelijk zou kunnen opslaan heb ik altijd nog een extra achter de hand. Maar goed, die ruimte heb ik niet.

Ter illustratie, dit is het mankementje bij de base:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vchbut4Cf0SF8sNIcRiw_k64wQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GV6OeHFNOAezvF7LFGno63d1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door barrymossel op 27-10-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

barrymossel schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:37:
[...]

Een scheur in een vuurschaal wil je niet als het product net een paar maanden oud is, maar werkt nog prima (sterker nog, die van Kamado Joe bestaat uit meerdere stukken toch?). De base is ook nog goed voor nu, maar misschien over een paar jaar niet meer en scheurt het door. Bij 200Fahrenheit ga ik niet proberen uit te vinden of ze dat over X jaar nog willen vervangen. Better safe than sorry.
En als ik het makkelijk zou kunnen opslaan heb ik altijd nog een extra achter de hand. Maar goed, die ruimte heb ik niet.

Ter illustratie, dit is het mankementje bij de base:

[Afbeelding]
Had bij mijn BGE dit ook. Gewoon vervangen. Bbq experience center deed dit ook heel snel. Kon wel retour zenden in de doos waar de vervanger in kwam.

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Maximus schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:34:
[...]
Kon wel retour zenden in de doos waar de vervanger in kwam.
Verschil moet er wezen! Ach, ik kan altijd nog een nieuwe hobby starten: mozaïeken! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
Luuk1983 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:35:
[...]

Daar is op zich wel wat voor te zeggen. Maar ik lees ook dat het vlees meer tijd krijgt om vocht te verdampen waardoor het droger kan worden. Maar ik ga het zeker ook een keer zonder inpakken proberen, want ik had een tijdje terug runderwangen die niet echt geslaagd waren. Mogelijk dat ik ze beter kan krijgen door ze niet in te pakken.
Met kerntemperaturen richting kookpunt komt de meeste 'smeuïgheid' niet van vocht maar van collageen dat omgezet is in gelatine, m.i.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Vanochtend de van @reiker gekregen 1,6 kilo sparerib in de rub gezet. Die laat ik nu trekken tot morgenochtend. Om 7.00 gaat de BGE naar buiten en doe ik de sparerib volgens de 3-2-1 methode. Ben heel benieuwd hoe dit gaat bevallen.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 13:55

zeroday

There is no alternative!

Iemand een tip voor een drip pan voor een Kamado Joe Classic II ?
(Qua maat etc)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
zeroday schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:00:
Iemand een tip voor een drip pan voor een Kamado Joe Classic II ?
(Qua maat etc)
https://www.basbq.com/web...e-lekbak-staal-o36cm.html

Zoiets?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:17
Ik ben mij op dit moment aan het orienteren op een dutch oven welke voornamelijk gebruik zal worden icm met mijn Grizzly Grill large kamado.

Zelf denk ik aan een pan waar minimal 4.5-5 liter in kan (groter is beter zeggen ze?)

Maar nu twijfel ik over een aantal zaken. Wat is bijvoorbeeld de meerwaarde van de pootjes? Zetten jullie de pan rechtstreeks op de platesetter? Of is dat niet aan te raden en brand het eten dan snel aan, of gaat de platesetter dan eventueel barsten?

Ik zie nu dat welkoop 20% korting heeft wat een aantal DO's ook wel interessant maakt zoals deze:
https://www.welkoop.nl/th...93333b9&sqr=dutch%20oven&

heeft iemand er ervaring mee? Of is het echt een no go om een met pootjes te pakken voor mijn gebruiksdoel?

[ Voor 27% gewijzigd door prekz op 31-10-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Hallo allemaal! Hierbij eindelijk het ontwerp van de buitenkeuken. Ben hier al jaren mee bezig en eindelijk komt het dichterbij. Het houthok is vorige week verplaatst. Stroom en water wordt volgende week aangelegd. Idee is plaatsing ergens in maart 2022. Ben benieuwd wat jullie van de indeling vinden? Moet nog even opmeten of de bar rechts goed past.

Als we ruimte te kort hebben, kunnen we de borders altijd nog inkorten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUdOmCuAcC29_oJko63aF-oTzZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/05WKYTTkwK9Nq2ungCpbBvw3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIS3GIWXYLRnANh22REFz4jVAlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOrlHrGvtKwgcgMM9ZXp01dl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7kUCxotJ0y-wWVLyvJGixS4moQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2EuFhnKbNVKj6PFpC9vmWFs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4J6B1NxWbXhjLoYYOimOy2QZYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbzLokLCIjLtyUTYt7H6HNPw.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-WRS4fal_5FnLxnk9f8sIKz5Nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pkpeNtDo9qdokT2Rq4Q3IgJj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Mooi groot!
Voor mn gevoel zijn de werkruimtes vanwege de indeling (plek van kamado/pizzaoven/gootsteen) eigenlijk best smal. Dus even lekker pizza maken, met alle ingredienten uitgestald is dan wat lastiger.
Maar dat is een inschatting op het oog, wellicht valt het in de praktijk juist wel mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk1983
Zondag weer eens een keer spareribs gemaakt. Ik gebruik altijd een beetje een combinatie van verschillende recepten en ik hou de 3-2-1 methode ook redelijk los aan. Ik heb deze keer St Louis style ribs van ongeveer 1,5kilo gebruikt. Als rub gebruik ik meestal een redelijk standaard rub met zout, suiker, peper, paprika, knoflook en wat mosterdzaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UnoPUODpBanbPfiQvxGX1MdO5E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEJaNoEjD42UgBRVCAl6yuYk.jpg?f=fotoalbum_medium
  • Eerst op ongeveer 100-110 graden een uurtje roken met appel rookhout.
  • Daarna bespuiten met appelsap en weer een half uur roken, daarna nog een keer bespuiten en weer een half uur. Ik houd dus meestal ongeveer 2 uur aan voordat ik ze ga inpakken. Ik controleer daarbij of de bark goed vast zit of niet.
  • Daarna inpakken in aluminium folie. Ik doe vaak een dubbele laag zodat niet meteen al het vocht eruit loopt mocht het folie vastplakken aan het rooster. Ik doe in het folie roomboter, basterdsuiker en wat appelsap. Dan gaan terug op de barbecue die ik vaak wat laat oplopen naar 140 graden. Na ongeveer 1,5 uur prik ik er een keer in om te kijken hoe zacht het is. Aangezien ik prik met een prik thermometer kan ik meteen even de temperatuur meten. In dit geval was het na 1,5 uur zacht bij een temperatuur van 95 graden. En uiteraard prik ik regelmatig ook door de bodem van het folie heen waardoor het vocht alsnog (ondanks de dubbele laag folie) eruit loopt....
  • Dan is het een kwestie van uitpakken en dan terug op de barbecue (weer even terug naar ongeveer 110 graden). Ik houd ongeveer 15 tot 30 minuten aan om ze te laten drogen. Daarna smeer ik er barbecue-saus op en laat ze nog een kwartiertje liggen om dat de laten carameliseren. Klaar!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RWZdOTP6AB261M9OCUAWnDV2-4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t2a5lpWvgkWNWQCA4AVMyxyS.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1K4DMQw0G8dGxk1Ixu9naJDfb4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNH6kzoRkhu2I7SShijv0DqN.jpg?f=fotoalbum_medium

Ze waren erg lekker met een goede smoke ring!

[ Voor 9% gewijzigd door Luuk1983 op 02-11-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Zoals jullie mogelijk weten heb ik een Kettle Joe van Kamado Joe. Smoking dad BBQ heeft laatst een video gemaakt die de verschillen met de pre-productieversie (die veel Youtubers gehad hebben) en de productieversie laat zien. Omdat ik mij ergens een beetje een ambassadeur voel voor deze barbecue (al is het maar om mijn aankoop goed te praten :P) wil ik 'm met jullie delen: YouTube: Kettle Joe unboxing. Are the pre-production issues sorted on the Kam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Raymond schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:08:
Mooi groot!
Voor mn gevoel zijn de werkruimtes vanwege de indeling (plek van kamado/pizzaoven/gootsteen) eigenlijk best smal. Dus even lekker pizza maken, met alle ingredienten uitgestald is dan wat lastiger.
Maar dat is een inschatting op het oog, wellicht valt het in de praktijk juist wel mee.
Goed punt, meeste ruimte zit rechts van de Primo en rechts naast de pizzaoven. Van het weekend eens alles uittekenen met krijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Wackmack schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:22:
[...]

Goed punt, meeste ruimte zit rechts van de Primo en rechts naast de pizzaoven. Van het weekend eens alles uittekenen met krijt.
Ik heb met name de laatste tekening bekeken. Als ik een tekening uit een andere hoek bekijk, zie ik idd ook rechts van de oven een mooi stuk werkblad zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vorige week weer een batch pepers op de kamado gerookt, en deze keer besloten om ze te vermalen tot een soort poeder/chipotle.
Ik kan je zeggen: heftig! :D
Uiteraard ook eindelijk weer eens een filmpje van gemaakt:

Alleen al ruiken aan het potje is voldoende om je neus letterlijk te prikkelen. Van de week maak ik chili en dan zal ik eens voorzichtig een mespuntje erin proberen.

In het filmpje heb ik een peper opengesneden en de zaadjes geplant. Deze was 1 week later al ontkiemd, niet verwacht dat dit zó snel zou gaan :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kfU9ITe0RP5J0m9kkeB-RwrP-s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HOEjJD89RzSc6RhTeONEO3gK.jpg?f=fotoalbum_tile

Gisteren voor het eerst van scratch af aan pizza gemaakt op de bastard met de pizza/rotisserie accessoire van bastard.
Er is nog veel ruimte voor verbetering, en dometemp wilde gewoon niet hoger dan 200 graden, maar ik was zeker niet ontevreden met het resultaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17:11
Hallo,

Gebruiken jullie bij het maken van Pulled Pork ook altijd een marinadespuit of voorzien jullie enkel de buitenkant van een rub?
Pagina: 1 ... 187 ... 329 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism