vertel, dat kan idd ookTripl3 D schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:25:
[...]
8 uur ook goed?
https://www.bbq-nl.com/simpele-pulled-pork/
Zelf al 2 keer een prima resultaat mee behaald
Hi Ha Hopjesvla
vertel, dat kan idd ookTripl3 D schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:25:
[...]
8 uur ook goed?
https://www.bbq-nl.com/simpele-pulled-pork/
Zelf al 2 keer een prima resultaat mee behaald
Hi Ha Hopjesvla
Wat wil je weten? Volgens mij staat alles in het recept!Hopjesvla79 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:38:
vertel, dat kan idd ook
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Dan zal je nog steeds ergens 2 kilo procureur moeten scoren en dat morgenochtend vroeg op de Q mikken
[ Voor 8% gewijzigd door Paganstars op 07-10-2021 21:55 ]
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
165C grate, dat is dan zonder water maar met een pizzasteen / droge schaal in de smoker?Paganstars schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:53:
Ik heb alles gedaan op mijn napoleon water smoker. Mijn temperatuur had ik gehouden rond de 165c. Pork gewrapt op 80c en mijn brisket op 77c. Beide door laten garen tot 95c
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
kak, damn you autocorrectTripl3 D schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:46:
[...]
Wat wil je weten? Volgens mij staat alles in het recept!
Hi Ha Hopjesvla
Geen deflectors oid, gewoon een volledig open ketelChevy454 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:18:
[...]
165C grate, dat is dan zonder water maar met een pizzasteen / droge schaal in de smoker?
Desnoods met wat alufolie er over als ze bijna gaar zijnPaganstars schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:15:
Nee is niet zo'n ramp, ik zou dan de poten buiten de deflector leggen (dark meat --> meer vet)
mja dje gaan wel harder dan. Alu folie kan... Maar je zou ook in een ribhouder de kip rechtop kunnen zetten. Dan passen er meerdere op je bbq.barrymossel schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:56:
Voor zondag wilde ik twee kippen op de (large) kamado maken. Laatste keer gevlinderd, maar ik denk niet dat er twee op passen, zonder dat ze buiten de deflector plate komen. Voor beeldvorming, dit is er eentje:
[Afbeelding]
Maakt het veel uit als er delen niet boven de deflector liggen?
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Op "grote" hoogte van het vuur dan?Paganstars schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:24:
Geen deflectors oid, gewoon een volledig open ketel
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
[ Voor 29% gewijzigd door Jaspervl op 08-10-2021 12:46 ]
Ik snap 'm ook niet helemaal nee.
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Jep, heb een Napoleon AS300K, ik heb het in beide in de bovenste stacker gedaan.
Ik maak porc steaks op een soortgelijke manier maar nog nooit een PP geprobeerd op die manier.Paganstars schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:35:
Jep, heb een Napoleon AS300K, ik heb het in beide in de bovenste stacker gedaan.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Nodig vast niet. Maar in het recept hadden ze het over 200 graden, dus dat wil ik dan aanhouden. En de dome thermometer wijkt zo'n 70 graden af en ik ben te lui om te ijken.Dennis1812 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:50:
Even met je mes t zwarte eraf schrapen.
Bij brood gaat dat nog redelijk.
Maarja oefening baart kunst! En oefenen hierbij is alleen maar leuk.
Inkbird toch niet nodig om wat burgers te grillen?
Lekker!donleone83 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:08:
Ik heb dan vandaag eindelijk de picanha gemaakt waar ik een week geleden al vragen over stelde. Vorige week liep de planning anders (we hebben een baby van twee maanden) dus heb ik hem ingevroren. Gisteren einde middag in de koelkast gezet. Vanmiddag nog ruim een uur in een koudwaterbad. Note to self: langer de tijd nemen om dit soort grote stukken te ontdooien.
Eerst het vet ingekerfd. Vervolgens royaal zout er op gegooid en aan de vleeskant ook peper. Even laten inwerken, nog wat zout er op en klaar was hij. In de tussentijd nog 3 biefstukken afgesneden - lekker voor de schoonouders die morgen oppassen. De Bastard had ik ondertussen stabiel op 120 graden. Meater+ in het vlees gaf aan dat hij van binnen maar 1 graad was. Kak! Toch er op. De dome temp op de bbq was haast 30 graden lager dan op de meater, dus die laatste aangehouden. Hij schoot iets door naar 135 maar daar keurig op weten te houden de hele sessie. Na ongeveer een uur was de picanha 48 graden kerntemperatuur, dus er af gehaald, ingepakt in alu folie, in de tussentijd alle schuiven open en de bbq opgestookt naar bijna 300. Met de vetlaag naar beneden er op gelegd, ketel dicht. Na 1 minuutje even checken en temperatuur meten. Uiteindelijk was hij na drie minuten affakkelen op de gewenste 55 graden. En man wat was dat lekker! Gelukkig heb ik nog veel over!
Dit gaan we zeker vaker maken. Een vriend stuurde door dat hij bij de Sligro geloof ik voor 17 euro de kilo in de aanbieding was. Bij de biologische slagerij bij mij in Utrecht heb ik 50 euro betaald voor 1.5 kilo 😅 Misschien volgende keer toch de Sligro variant proberen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Als ik "hamburger met vet" koop (die dikkere vd slager burgers), die vaak "druipen en flamen" neig ik toch naar indirect tegenwoordig. Dat "paniekerig verleggen bij vlammen" is dan niet nodig, en voor de grilstrepen heb je t ook niet nodig om direct te gaan. (meestal even aan de rand leggen boven de lucht sleuf tussen de firebox en de deflectorplate is dan al genoeg voor wat "afgrillen" werkt net even wat rustiger en minder risico op zwarte plekken op je vlees of halfgaar vlees.barrymossel schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:46:
Vandaag ging het helemaal mis... Hamburgers op de kamado. Temperatuur netjes op 200, hamburgers erop en hoppa 250. Alleen vuur in het midden, dus super ongelijk gegaard.
ook hier de deflector helpt je brood beschermen tegen de directe straling => minder stresssss.Toen broodjes er nog bij die instant zwart werden natuurlijk.
als ik zelf hamburgers maak van gehakt zijn ze meer mager en druipen ze minder. dus dan kunnen ze wel direct zonder de vetvlammen te krijgen.En de Inkbird knalde er toen ook uit, door +300 graden.
Raclette kaas in de oven was het ook net niet.
Smaakte best uiteindelijk (behalve m'n zwarte broodje - de zwartste was voor mij), maar was niet allemaal zoals het hoorde...
Moet echt wat meer oefenen...
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Ik heb juist speciaal half om half gekocht om het niet te droog te laten worden. Maar inderdaad volgende keer indirect en dan gewoon de kern meten.copykat schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:18:
[...]
Als ik "hamburger met vet" koop (die dikkere vd slager burgers), die vaak "druipen en flamen" neig ik toch naar indirect tegenwoordig. Dat "paniekerig verleggen bij vlammen" is dan niet nodig, en voor de grilstrepen heb je t ook niet nodig om direct te gaan. (meestal even aan de rand leggen boven de lucht sleuf tussen de firebox en de deflectorplate is dan al genoeg voor wat "afgrillen" werkt net even wat rustiger en minder risico op zwarte plekken op je vlees of halfgaar vlees.
[...]
ook hier de deflector helpt je brood beschermen tegen de directe straling => minder stresssss.
Als je een DenC hebt heb je het beste van twee, (indirect en afgrillen)
[...]
als ik zelf hamburgers maak van gehakt zijn ze meer mager en druipen ze minder. dus dan kunnen ze wel direct zonder de vetvlammen te krijgen.
Nope geen waterpan, fat Cap naar de vlam toe leggen. Vlees kan het makkelijk hebben als je het hebt geïnjecteerd en goed in de rub hebt staan met een base (ik heb een base gebruikt van Knorr professional umami). Je moet alleen je vlees ieder half uur 90graden draaien om aankoeken en verbranden tegen te gaan. Ik heb de fat cap ook niet extreem fun getrimd (gok een goede cm dik). Gaat echt prima. Inspiratie voor mij was de filmpjes van Harry Soo en T-Roy cooks.Koffie schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:18:
[...]
Ik snap 'm ook niet helemaal nee.
Een brisket 5,5 uur boven de kolen op 165 graden lijkt me stug.
Of bedoelt hij dat er een waterpan tussen kolen en brisket hing
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Van je hamburgers bakken? 🤔barrymossel schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 01:31:
En ook de vuurschaal heeft een barst... Wordt fijn vervangen voor 200fahrenheit...
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
De deflector plates waren van enkele sessies geleden nog smerig, dus ik had hem nog even opgestookt. Zou goed kunnen dat het door vocht is gekomen.copykat schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:58:
[...]
Van je hamburgers bakken? 🤔
Welk had je ook alweer?
Grilguru toch?
Kan t vocht geweest zijn? Vuurschaal kan vocht aantrekken via de luchtschuiven.
ik doe schoonbranden meestal met de resten van de houtskool achter een sessie aan.barrymossel schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:41:
[...]
De deflector plates waren van enkele sessies geleden nog smerig, dus ik had hem nog even opgestookt. Zou goed kunnen dat het door vocht is gekomen.
En idd een Grill Guru. Maar buiten dat ze traaaaag zijn, hebben ze bij mij nog niet moeilijk gedaan wat betreft garantie.
PhD i.o.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Crap. Dat vergeten inderdaadTomatoman schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:16:
@Maximus: niets mis met je aanpak, daaraan ligt het niet. Als je voor € 20 een vleesinjectiespuit koopt bij Amazon of AliExpress, kun je een mengsel van appelsap, wat ciderazijn en wat kruiden in het vlees injecteren voordat je het op de barbecue legt. Verder doe je alles exact hetzelfde. Goede kans dat het dan niet meer droog smaakt.
PhD i.o.
Zoals meerdere keren gedeeld te hebben vind ik persoonlijk dat geluid echt een nogo, maar met het gemak overweeg ik nog steeds een priem voor mijn trommelvliezen want qua gemak echt ongeëvenaard.Chevy454 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:39:
WAT ZEG JE? IK HOOR JE NIET, DE PELLET BBQ STAAT AAN.
De GMG DB staat in de tuin schoon te branden voor het eerste gebruik. De installatie was een eitje alleen het rechtzetten was even spannend. Maar wat een mooi pakket was dat, veel beter qua Sgt Crispy bouwpakket.
De handleiding stelde niks voor omdat het zo simpel is qua opbouw. Maar de fan en auger van de pellet bbq is onmiskenbaar aanwezig. Of het storend is kan ik momenteel niet zeggen want zit met de benen gestrekt in de woonkamerHet is wel duidelijker luider als mijn flameboss welke maar sporadisch aan moest springen.
Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.
Het maakt lawaai, in de zomer zou dit voor mij een zware no go zijn. Maar ik kan em ook gewoon om de hoek zetten en dan hoor ik er ook minder meer vanHari-Bo schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:10:
Zoals meerdere keren gedeeld te hebben vind ik persoonlijk dat geluid echt een nogo, maar met het gemak overweeg ik nog steeds een priem voor mijn trommelvliezen want qua gemak echt ongeëvenaard.
De pellet bbq is echt wel een droom voor mijn vrouw. Gewoon aanzetten en het gaat automatisch.Paganstars schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:52:
Haha, ik ben helemaal klaar met dat luie q’en… ik ga echt weer meer klooien en spelen, de kamado gebruik ik nog zelden, liever mijn oude vertrouwde Bullit smoker. Pellet heeft mij nooit kunnen bekoren, vooral het geklooi met zakken pellets, stroom etc
Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.
Ik denk dat alle ouders van 2+-jarigen dat kunnen bevestigen 😅Hari-Bo schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:36:
@Chevy454 Dan is de bbq juist een mooie onderbreking, hier twee koters van 4 en 3. Hoe leuk ook ik waardeer de momenten buiten met de BBQ.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Goed dat het speelgoed blijft dan. Ik ga zeker de kamado nog gebruiken net als de Bullit smoker. Ik zie vooral een voordeel als we met de buggy weggaan.Hari-Bo schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:36:
@Chevy454 Dan is de bbq juist een mooie onderbreking, hier twee koters van 4 en 3. Hoe leuk ook ik waardeer de momenten buiten met de BBQ.
[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 10-10-2021 20:02 ]
blup
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
Ik gebruik Semolina bloem om te strooien (Semola di grano duro van Caputo) is bloem om pasta mee te maken en dat is iets grover. Dat vind ik makkelijker strooien.Crxtreem schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:14:
Afgelopen weekend voor de 2de keer Pizza's op de egg gemaakt.
Vorige keer had ik pizzabodems van de AH en nu van Jumbo.
De vorige keer was de bodem snel knapperig en in ca 7-8 minuten was de pizza klaar.
Nu bleef de bodem zacht en duurde best lang voordat deze krokant werd.
Bodem werd wel helemaal opgeblazen en de topping was helemaal versmolten met de geraspte kaas.
Temperatuur zat rond de 270 graden.
Is dan de grootste reden dat de bodem anders is?
of moet ik ergens anders rekening mee houden?
Verder blijft het een getob om de pizza van de schep op de steen te krijgen als hij nog gebakken moet worden.
We strooien wel bloem op de pizzaschep maar hij plakt nog steeds veel.
Na het bakken is de pizza dan aan de onderkant ook nog bloemig.
Is hier nog een trucje voor?
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Afgelopen weekend ook pizza gemaakt met AH pizzabodem (uit zo'n alu-koker, net als die croissants). Ging prima op de BGE op 250-270 graden en een pizzasteen.Crxtreem schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:49:
Ah dan de volgende keer de AH nemen voor het makkelijke.
Het was ook dat we de afgesneden restjes van de Jumbo bodem geprobeerd hebben uit te rollen maar nadat je het uitrol en de roller weghaal veerde het weer terug.
Deze gaat dan van de lijst.
Eigen bodem maken zal ik nog wel gaan doen, maar voor even tussendoor is het wel makkelijk om een kant en klare bodem te hebben.
Dan kunnen de kids de pizza's beleggen en ik de Egg aanmaken en in richten.
Daar hebben ze machines voor uitgevondenRaymond schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:57:
[...]
Afgelopen weekend ook pizza gemaakt met AH pizzabodem (uit zo'n alu-koker, net als die croissants). Ging prima op de BGE op 250-270 graden en een pizzasteen.
Bij de plus deze bol gehaald:
https://www.plus.nl/produ...abol-stuk-400-gram-931195
Die gaan we binnenkort proberen, ben benieuwd hoe dat werkt.
Is wel allemaal uit luiheid, ik heb weinig zin om voor dit gemaksvoedsel 20mins te gaan staan kneden
[ Voor 4% gewijzigd door Ozzie op 12-10-2021 14:02 ]
Ik heb een kitchenaid, maar ik ben niet zo goed in zelf deeg maken. Vaak genoeg geprobeerd, ook voor brood. Maar eigenlijk altijd slap deeg (en toch goed meel gebruikt, van goed bekend staande molens).
Waarom een beschermhoes? Je hebt geen ventilatie onder zo een hoes waardoor je gratis penicilline gaat maken.ThijsM schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:34:
De Kamado Joe Classic I is binnen. Nu op zoek naar een beschermhoes. Zijn er specifieke modellen aan te raden?
[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 12-10-2021 15:04 ]
Hier voor een aantal collegea met een oosters georiënteerde geloofsovertuiging ook voor pulled chicken gekozen. Mensen die geen Pulled pork willen eten omdat ze niet van varkensvlees zeggen te houden zijn niet helemaal lekker in hun knar.Bezulba schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:08:
Omdat ik gek ben heb ik voor m'n collega's pulled pork gemaakt. Die vinden dat natuurlijk fantastisch, maar ik heb ook moslim collega's en mensen die niet van varken houden.
Iemand hier een suggestie voor iets wat ik een dag of wat van te voren kan maken en dan mee kan nemen voor op een broodje zoals pp? Picanha dacht ik misschien aan, maar dan kan nog wel wat rossig zijn en om dat nou mee te slepen naar het werk.. kan het wel hier ter plekke opwarmen.
Mijn zus is zo.. 'Ik lust geen varkensvlees', alsof al het varkensvlees hetzelfde smaakt. Maar ze eet het niet, van varkenshaas tot pulled pork en salami tot achterham.spank_mojoo schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:27:
[...]
Hier voor een aantal collegea met een oosters georiënteerde geloofsovertuiging ook voor pulled chicken gekozen. Mensen die geen Pulled pork willen eten omdat ze niet van varkensvlees zeggen te houden zijn niet helemaal lekker in hun knar.
Als hier de schoonfamilie langskomt met de neefjes ben ik erg blij met het excuus dat ome Peter even bij de barbecue\keuken moet kijken om ergens weg te komen.Hari-Bo schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:36:
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Niet lekker was misschien de verkeerde reden. "Hier krijg ik zoveel puisten van dat ik net de elephant man ben" had beter gepast denk ik.spank_mojoo schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:27:
[...]
Hier voor een aantal collegea met een oosters georiënteerde geloofsovertuiging ook voor pulled chicken gekozen. Mensen die geen Pulled pork willen eten omdat ze niet van varkensvlees zeggen te houden zijn niet helemaal lekker in hun knar.
blup
Heb laatst uit nood kant en klaar deeg gebruikt. Smaakte erg veel naar bladerdeeg. Niet mijn ding. Zelf wat tijd investeren is veel beter.Crxtreem schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:49:
Ah dan de volgende keer de AH nemen voor het makkelijke.
Het was ook dat we de afgesneden restjes van de Jumbo bodem geprobeerd hebben uit te rollen maar nadat je het uitrol en de roller weghaal veerde het weer terug.
Deze gaat dan van de lijst.
Eigen bodem maken zal ik nog wel gaan doen, maar voor even tussendoor is het wel makkelijk om een kant en klare bodem te hebben.
Dan kunnen de kids de pizza's beleggen en ik de Egg aanmaken en in richten.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Een weber heeft weinig keramiek meen ik.Tomatoman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:23:
Als je een barbecue in de zomer bij een buitentemperatuur van 25 °C opstookt naar 200 °C, is het temperatuurverschil met de omgeving 175 °C. Als je dat in de winter doet bij -5 °C, is het verschil tussen de temperatuur in de barbecue en de omgeving 205 °C. Dat temperatuurverschil in de winter is in dit rekenvoorbeeld dus 17% meer dan in de zomer. De winterse temperaturen zijn op zichzelf dan ook geen reden om de barbecue te isoleren. Waar ben je bang voor. Vocht in het keramiek of zo?
Zo had ik er inderdaad niet naar gekeken, percentueel gezien is het verschil idd niet zo groot. Mijn gedachte was ook, de winter is vaak vochtiger en meer wind, het leek mij aannemelijk dat deze combinatie een behoorlijke invloed kan hebben op de temperatuur in de bbq. Maar als jullie ervaring is dat de winter weinig invloed heeft bij een weber kogelbarbecue, dan ga ik niet verder kijken naar isolatie.Tomatoman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:23:
Als je een barbecue in de zomer bij een buitentemperatuur van 25 °C opstookt naar 200 °C, is het temperatuurverschil met de omgeving 175 °C. Als je dat in de winter doet bij -5 °C, is het verschil tussen de temperatuur in de barbecue en de omgeving 205 °C. Dat temperatuurverschil in de winter is in dit rekenvoorbeeld dus 17% meer dan in de zomer. De winterse temperaturen zijn op zichzelf dan ook geen reden om de barbecue te isoleren. Waar ben je bang voor. Vocht in het keramiek of zo?
Gezien de beperkte ruimte op het balkon heb ik helaas geen mogelijkheid om een fatsoenlijke pizza oven te bouwen. Als een pizza steen ongeveer hetzelfde doet dan is dit natuurlijk niet de moeite waard, daarom ben ik wel benieuwd of er mensen zijn met ervaring hiermee. Ik las hier (of in het pizza topic) dat je bij een pizzasteen beter een deflector kan gebruiken omdat de onderkant van de pizza dan te hard gaat vergeleken met de bovenkant. Geen idee in hoeverre dit klopt en of dat deze pizza oven daar minder last van heeft, wanneer je rondom afschermt met bijv. aluminiumfolie, omdat de warme temperatuur dan dichter op de pizza "blijft hangen" en je minder last hebt van temperatuurverlies als je de deksel eraf/erop doet bij alleen een pizza steen.Ozzie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:57:
Het beste werkt gewoon een pizza oven
Maar denk niet dat dat ding veel beter werkt dan gewoon een pizzasteen.
En ik vind dat dit allemaal meer thuis hoort in: Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2
Vond ik eigenlijk ook, maar ik vond de bodems uit een BGE sessie (met zelfde deeg als de ooni) stiekem lekkerder. Binnenkort eens opnieuw testen.
Nou, heb ik nog nooit pizza uit een ooni op dus daar kan ik niet over oordelen. Wel eens uit een kamado maar die waren niet echt geweldig. Al kan dat ook aan de pizzabakkers gelegen hebben. Maar uit mijn eigen pizza oven smaken ze heerlijk al zeg ik het zelfBoudewijn schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:20:
[...]
Vond ik eigenlijk ook, maar ik vond de bodems uit een BGE sessie (met zelfde deeg als de ooni) stiekem lekkerder. Binnenkort eens opnieuw testen.
Ja okay die staat nog op mijn bucketlist. Na de avonturen van wateetons (10jr geleden) heb ik er iets minder zin in.Ozzie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:49:
[...]
Nou, heb ik nog nooit pizza uit een ooni op dus daar kan ik niet over oordelen. Wel eens uit een kamado maar die waren niet echt geweldig. Al kan dat ook aan de pizzabakkers gelegen hebben. Maar uit mijn eigen pizza oven smaken ze heerlijk al zeg ik het zelfMaar als je met je eigen handen van klei een pizza oven heb gemaakt dan vind je de pizza's die daaruit komen waarschijnlijk sowieso het lekkerst
Deeg en ooni, wat bedoel je daar mee? Heb net een bestelling Caputo 00 meel binnen voor pizza's. Wil daar binnenkort deeg van maken om op de BGE en de pizzasteen mee te gaan bakken. Nieuw recept voor een betere bodem is altijd welkom.Boudewijn schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:20:
[...]
PhD i.o.
deeg is mijn recept voor lange gisting en een ooni is een merk pizzaovenMaximus schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:36:
[...]
Deeg en ooni, wat bedoel je daar mee? Heb net een bestelling Caputo 00 meel binnen voor pizza's. Wil daar binnenkort deeg van maken om op de BGE en de pizzasteen mee te gaan bakken. Nieuw recept voor een betere bodem is altijd welkom.
Check; heb je dat recept mogelijk voor mij? Ben erg benieuwd.Boudewijn schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:38:
[...]
deeg is mijn recept voor lange gisting en een ooni is een merk pizzaoven
PhD i.o.
https://www.gatheringofko...oor-lang-rezen-pizzadeeg/Maximus schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:47:
[...]
Check; heb je dat recept mogelijk voor mij? Ben erg benieuwd.
[ Voor 4% gewijzigd door Maximus op 16-10-2021 11:56 ]
PhD i.o.
Leuk om te zien, geniet er volgende wek vanMaximus schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:55:
Vandaag het pizzadeeg van @Boudewijn gemaakt. Caputo 00 meel met alle overige ingrediënten tot een bol gemaakt en die vervolgens 20 minuten gekneed. @Boudewijn die 20 minuten kneden maakt het wel echt een heel mooi zacht en luchtig deeg. Nu rijzen en kijken wat er onderweg komt. Komende vrijdag ga ik het omvormen tot pizza's op de egg.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
And now we wait....
PhD i.o.
Hah klopt idd; dat de mijne nog best maagdelijk wit is in vergelijk met jouw kamado. De zwartigheid begint hier overigens ook al te komen.Raymond schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 23:10:
@Maximus Wat bedoel je? Nog niet vies genoeg van binnen?
PhD i.o.
Moet bij een keramische BBQ gewoon kunnen. Ik zet hem een paar keer per jaar aan voor pizza, dan gaat het naar 350 en 400C als ik niet uitkijk.copykat schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:48:
[...]
ik doe schoonbranden meestal met de resten van de houtskool achter een sessie aan.
Dan is er al een tijdje "drooggestookt" en is de keramiek al volledig op werktemperatuur.
zo vanuit de kou eerst schoonbranden is vragen om problemen. (Niet dat ik zeg dat jij dit gedaan hebt, maar ik kan me voor stellen dat er mensen zijn en denken hmm zal hem eerst even schoonbranden voordat ik hem gebruik.....)
schoonbranden is boven 250graden (net als de schoonmaak actie in je electrische oven overigens) en dat is best een brok energie dat je er even in pompt.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Extra schoonmaak tov de kamado, dit was een deep clean om eens te weten wat het is. Maar op zich duurde het niet lang. Dat klinkt misschien wel zo.copykat schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:10:
@Chevy454
Klinkt alsof je flink veel meer werk hebt om t schoon te maken ten opzichte van een kamado.
Is dat t waard?
Ik bedoel is t gebruik en zo dermate makkelijker en lekkerder in slow cooking dat de extra schoonmaak tijd geen nadeel is?
[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 17-10-2021 12:32 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 17-10-2021 12:47 ]
Hou er rekening mee dat 'echte' moslims ook dat zullen laten liggen.Bezulba schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:08:
Omdat ik gek ben heb ik voor m'n collega's pulled pork gemaakt. Die vinden dat natuurlijk fantastisch, maar ik heb ook moslim collega's en mensen die niet van varken houden.
Iemand hier een suggestie voor iets wat ik een dag of wat van te voren kan maken en dan mee kan nemen voor op een broodje zoals pp? Picanha dacht ik misschien aan, maar dan kan nog wel wat rossig zijn en om dat nou mee te slepen naar het werk.. kan het wel hier ter plekke opwarmen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq