Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 186 ... 329 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:27
Tripl3 D schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:25:
[...]

8 uur ook goed?

https://www.bbq-nl.com/simpele-pulled-pork/

Zelf al 2 keer een prima resultaat mee behaald
vertel, dat kan idd ook

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 12:45

Tripl3 D

Brother in Arms

Wat wil je weten? Volgens mij staat alles in het recept! :)

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:56
Dan zal je nog steeds ergens 2 kilo procureur moeten scoren en dat morgenochtend vroeg op de Q mikken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:44
Ok mijn ervaring met hot and fast; ik wil nooit meer anders! Boston butt heeft uiteindelijk 4,5 erop gelegen ( had langer gekund maar ik hou van pork met een bite) de brisket een uur langer! Serieus by far mijn beste brisket tot nu toe!

Ik heb alles gedaan op mijn napoleon water smoker. Mijn temperatuur had ik gehouden rond de 165c. Pork gewrapt op 80c en mijn brisket op 77c. Beide door laten garen tot 95c

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9dg361IkylyzRnm-iLKrdgpLwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Czx8MvVe5gxQdR96N5LujOfW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0F6q6oQZCAoV_ChZUIoReAIjAd0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZNSXuzzM4C8ee3dRs2VRsiHZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Paganstars op 07-10-2021 21:55 ]

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Paganstars schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:53:
Ik heb alles gedaan op mijn napoleon water smoker. Mijn temperatuur had ik gehouden rond de 165c. Pork gewrapt op 80c en mijn brisket op 77c. Beide door laten garen tot 95c
165C grate, dat is dan zonder water maar met een pizzasteen / droge schaal in de smoker?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:27
Tripl3 D schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:46:
[...]

Wat wil je weten? Volgens mij staat alles in het recept! :)
kak, damn you autocorrect ;) daar moest staan 'verrek'

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Chevy454 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:18:
[...]

165C grate, dat is dan zonder water maar met een pizzasteen / droge schaal in de smoker?
Geen deflectors oid, gewoon een volledig open ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:39
Voor zondag wilde ik twee kippen op de (large) kamado maken. Laatste keer gevlinderd, maar ik denk niet dat er twee op passen, zonder dat ze buiten de deflector plate komen. Voor beeldvorming, dit is er eentje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNORRgEHY8PSYmK94pPKJyRr0m8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXbplEGphA7cZlOk0RfgH0ZK.jpg?f=fotoalbum_large

Maakt het veel uit als er delen niet boven de deflector liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Nee is niet zo'n ramp, ik zou dan de poten buiten de deflector leggen (dark meat --> meer vet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11
Paganstars schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:15:
Nee is niet zo'n ramp, ik zou dan de poten buiten de deflector leggen (dark meat --> meer vet)
Desnoods met wat alufolie er over als ze bijna gaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

barrymossel schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:56:
Voor zondag wilde ik twee kippen op de (large) kamado maken. Laatste keer gevlinderd, maar ik denk niet dat er twee op passen, zonder dat ze buiten de deflector plate komen. Voor beeldvorming, dit is er eentje:

[Afbeelding]

Maakt het veel uit als er delen niet boven de deflector liggen?
mja dje gaan wel harder dan. Alu folie kan... Maar je zou ook in een ribhouder de kip rechtop kunnen zetten. Dan passen er meerdere op je bbq.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 14:14
Je zou ze ook nog kunnen halveren, misschien kan je 4 halve kippen makkelijker kwijt dan 2 hele.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Paganstars schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:24:
Geen deflectors oid, gewoon een volledig open ketel
Op "grote" hoogte van het vuur dan?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:51
De deflectors gewoon weglaten voor de gevlinderde kippen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Jaspervl op 08-10-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:53

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Chevy454 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:41:
[...]

Ik snap 'm ook niet helemaal nee.

Een brisket 5,5 uur boven de kolen op 165 graden lijkt me stug.

Of bedoelt hij dat er een waterpan tussen kolen en brisket hing :?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Chevy454 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:41:
[...]

Jep, heb een Napoleon AS300K, ik heb het in beide in de bovenste stacker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Paganstars schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:35:
Jep, heb een Napoleon AS300K, ik heb het in beide in de bovenste stacker gedaan.
Ik maak porc steaks op een soortgelijke manier maar nog nooit een PP geprobeerd op die manier.
Maar dan heb je vast en zeker wel een paar keer moeten spritzen om uitdrogen te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
nee eigenlijk niet, de brisket wel. Ik vermoed dat er wat vocht transfer was tijdens spritzen ;). Ik heb ook niets geïnjecteerd bij de butt.

Moet wel zeggen dat het iets droger is dan verwacht, maar niet zo droog dat je er hoestbuien van krijgt. Ik denk dat ik de volgende keer het getrimde vet render en dat nog injecteer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Vandaag ging het helemaal mis... Hamburgers op de kamado. Temperatuur netjes op 200, hamburgers erop en hoppa 250. Alleen vuur in het midden, dus super ongelijk gegaard. Toen broodjes er nog bij die instant zwart werden natuurlijk. En de Inkbird knalde er toen ook uit, door +300 graden.
Raclette kaas in de oven was het ook net niet.

Smaakte best uiteindelijk (behalve m'n zwarte broodje - de zwartste was voor mij), maar was niet allemaal zoals het hoorde...

Moet echt wat meer oefenen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:10

Dennis1812

Amateur prutser

Even met je mes t zwarte eraf schrapen.
Bij brood gaat dat nog redelijk.
Maarja oefening baart kunst! En oefenen hierbij is alleen maar leuk.

Inkbird toch niet nodig om wat burgers te grillen?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dennis1812 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:50:
Even met je mes t zwarte eraf schrapen.
Bij brood gaat dat nog redelijk.
Maarja oefening baart kunst! En oefenen hierbij is alleen maar leuk.

Inkbird toch niet nodig om wat burgers te grillen?
Nodig vast niet. Maar in het recept hadden ze het over 200 graden, dus dat wil ik dan aanhouden. En de dome thermometer wijkt zo'n 70 graden af en ik ben te lui om te ijken.

Is nu wel zeker dat ie onderaan lekt (ook te lui om te herstellen vooralsnog):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_gSLGFbA3dvMzK6G93AMBw9ghA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XA4ELMey2OvyfW6ErOW6vpV0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg een nieuwe dome en dus schuif, dus het zal m'n tijd wel duren...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ik heb dan vandaag eindelijk de picanha gemaakt waar ik een week geleden al vragen over stelde. Vorige week liep de planning anders (we hebben een baby van twee maanden) dus heb ik hem ingevroren. Gisteren einde middag in de koelkast gezet. Vanmiddag nog ruim een uur in een koudwaterbad. Note to self: langer de tijd nemen om dit soort grote stukken te ontdooien.

Eerst het vet ingekerfd. Vervolgens royaal zout er op gegooid en aan de vleeskant ook peper. Even laten inwerken, nog wat zout er op en klaar was hij. In de tussentijd nog 3 biefstukken afgesneden - lekker voor de schoonouders die morgen oppassen. De Bastard had ik ondertussen stabiel op 120 graden. Meater+ in het vlees gaf aan dat hij van binnen maar 1 graad was. Kak! Toch er op. De dome temp op de bbq was haast 30 graden lager dan op de meater, dus die laatste aangehouden. Hij schoot iets door naar 135 maar daar keurig op weten te houden de hele sessie. Na ongeveer een uur was de picanha 48 graden kerntemperatuur, dus er af gehaald, ingepakt in alu folie, in de tussentijd alle schuiven open en de bbq opgestookt naar bijna 300. Met de vetlaag naar beneden er op gelegd, ketel dicht. Na 1 minuutje even checken en temperatuur meten. Uiteindelijk was hij na drie minuten affakkelen op de gewenste 55 graden. En man wat was dat lekker! Gelukkig heb ik nog veel over!

Dit gaan we zeker vaker maken. Een vriend stuurde door dat hij bij de Sligro geloof ik voor 17 euro de kilo in de aanbieding was. Bij de biologische slagerij bij mij in Utrecht heb ik 50 euro betaald voor 1.5 kilo 😅 Misschien volgende keer toch de Sligro variant proberen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQJYG2Khenv_O9G77Z5bvpZUug0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nO72VzJAB1FweSBg8Qs6hFum.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlP0zDJMxcMf70B623ZRs3RwVIk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PsrqYwgc3don6FuLY89xsVvN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kx-qwAxOmqUFfHVQlzKiqgpK068=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPRdeNCQCZR03R2ctrL0eEFs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:01
donleone83 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:08:
Ik heb dan vandaag eindelijk de picanha gemaakt waar ik een week geleden al vragen over stelde. Vorige week liep de planning anders (we hebben een baby van twee maanden) dus heb ik hem ingevroren. Gisteren einde middag in de koelkast gezet. Vanmiddag nog ruim een uur in een koudwaterbad. Note to self: langer de tijd nemen om dit soort grote stukken te ontdooien.

Eerst het vet ingekerfd. Vervolgens royaal zout er op gegooid en aan de vleeskant ook peper. Even laten inwerken, nog wat zout er op en klaar was hij. In de tussentijd nog 3 biefstukken afgesneden - lekker voor de schoonouders die morgen oppassen. De Bastard had ik ondertussen stabiel op 120 graden. Meater+ in het vlees gaf aan dat hij van binnen maar 1 graad was. Kak! Toch er op. De dome temp op de bbq was haast 30 graden lager dan op de meater, dus die laatste aangehouden. Hij schoot iets door naar 135 maar daar keurig op weten te houden de hele sessie. Na ongeveer een uur was de picanha 48 graden kerntemperatuur, dus er af gehaald, ingepakt in alu folie, in de tussentijd alle schuiven open en de bbq opgestookt naar bijna 300. Met de vetlaag naar beneden er op gelegd, ketel dicht. Na 1 minuutje even checken en temperatuur meten. Uiteindelijk was hij na drie minuten affakkelen op de gewenste 55 graden. En man wat was dat lekker! Gelukkig heb ik nog veel over!

Dit gaan we zeker vaker maken. Een vriend stuurde door dat hij bij de Sligro geloof ik voor 17 euro de kilo in de aanbieding was. Bij de biologische slagerij bij mij in Utrecht heb ik 50 euro betaald voor 1.5 kilo 😅 Misschien volgende keer toch de Sligro variant proberen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker!

Als ik me goed herinner is de picanha ook bij de Hanos voor rond de 18 euro per kg te koop (ex). Mocht dat dichter in de buurt voor je zijn.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 20:19

copykat

Good copy isn't bad

barrymossel schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:46:
Vandaag ging het helemaal mis... Hamburgers op de kamado. Temperatuur netjes op 200, hamburgers erop en hoppa 250. Alleen vuur in het midden, dus super ongelijk gegaard.
Als ik "hamburger met vet" koop (die dikkere vd slager burgers), die vaak "druipen en flamen" neig ik toch naar indirect tegenwoordig. Dat "paniekerig verleggen bij vlammen" is dan niet nodig, en voor de grilstrepen heb je t ook niet nodig om direct te gaan. (meestal even aan de rand leggen boven de lucht sleuf tussen de firebox en de deflectorplate is dan al genoeg voor wat "afgrillen" werkt net even wat rustiger en minder risico op zwarte plekken op je vlees of halfgaar vlees.
Toen broodjes er nog bij die instant zwart werden natuurlijk.
ook hier de deflector helpt je brood beschermen tegen de directe straling => minder stresssss.
Als je een DenC hebt heb je het beste van twee, (indirect en afgrillen)
En de Inkbird knalde er toen ook uit, door +300 graden.
Raclette kaas in de oven was het ook net niet.

Smaakte best uiteindelijk (behalve m'n zwarte broodje - de zwartste was voor mij), maar was niet allemaal zoals het hoorde...

Moet echt wat meer oefenen... :+
als ik zelf hamburgers maak van gehakt zijn ze meer mager en druipen ze minder. dus dan kunnen ze wel direct zonder de vetvlammen te krijgen.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
copykat schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:18:
[...]

Als ik "hamburger met vet" koop (die dikkere vd slager burgers), die vaak "druipen en flamen" neig ik toch naar indirect tegenwoordig. Dat "paniekerig verleggen bij vlammen" is dan niet nodig, en voor de grilstrepen heb je t ook niet nodig om direct te gaan. (meestal even aan de rand leggen boven de lucht sleuf tussen de firebox en de deflectorplate is dan al genoeg voor wat "afgrillen" werkt net even wat rustiger en minder risico op zwarte plekken op je vlees of halfgaar vlees.

[...]

ook hier de deflector helpt je brood beschermen tegen de directe straling => minder stresssss.
Als je een DenC hebt heb je het beste van twee, (indirect en afgrillen)

[...]

als ik zelf hamburgers maak van gehakt zijn ze meer mager en druipen ze minder. dus dan kunnen ze wel direct zonder de vetvlammen te krijgen.
Ik heb juist speciaal half om half gekocht om het niet te droog te laten worden. Maar inderdaad volgende keer indirect en dan gewoon de kern meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Koffie schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:18:
[...]

Ik snap 'm ook niet helemaal nee.

Een brisket 5,5 uur boven de kolen op 165 graden lijkt me stug.

Of bedoelt hij dat er een waterpan tussen kolen en brisket hing :?
Nope geen waterpan, fat Cap naar de vlam toe leggen. Vlees kan het makkelijk hebben als je het hebt geïnjecteerd en goed in de rub hebt staan met een base (ik heb een base gebruikt van Knorr professional umami). Je moet alleen je vlees ieder half uur 90graden draaien om aankoeken en verbranden tegen te gaan. Ik heb de fat cap ook niet extreem fun getrimd (gok een goede cm dik). Gaat echt prima. Inspiratie voor mij was de filmpjes van Harry Soo en T-Roy cooks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Loft
  • Laatst online: 28-05 22:58
Gewoon omdat het lekker is.. DutchBaby.
Met extra ijs en fruit :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dySIbqD8j5YUhW6x5ri7pNZdzg8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GD2A4L6W7phUNqQcxnaWRUz3.jpg?f=user_large

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
En ook de vuurschaal heeft een barst... Wordt fijn vervangen voor 200fahrenheit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

barrymossel schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 01:31:
En ook de vuurschaal heeft een barst... Wordt fijn vervangen voor 200fahrenheit...
Van je hamburgers bakken? 🤔
Welk had je ook alweer?
Grilguru toch?

Kan t vocht geweest zijn? Vuurschaal kan vocht aantrekken via de luchtschuiven.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
copykat schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:58:
[...]

Van je hamburgers bakken? 🤔
Welk had je ook alweer?
Grilguru toch?

Kan t vocht geweest zijn? Vuurschaal kan vocht aantrekken via de luchtschuiven.
De deflector plates waren van enkele sessies geleden nog smerig, dus ik had hem nog even opgestookt. Zou goed kunnen dat het door vocht is gekomen.
En idd een Grill Guru. Maar buiten dat ze traaaaag zijn, hebben ze bij mij nog niet moeilijk gedaan wat betreft garantie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
WAT ZEG JE? IK HOOR JE NIET, DE PELLET BBQ STAAT AAN.

De GMG DB staat in de tuin schoon te branden voor het eerste gebruik. De installatie was een eitje alleen het rechtzetten was even spannend. Maar wat een mooi pakket was dat, veel beter qua Sgt Crispy bouwpakket.

De handleiding stelde niks voor omdat het zo simpel is qua opbouw. Maar de fan en auger van de pellet bbq is onmiskenbaar aanwezig. Of het storend is kan ik momenteel niet zeggen want zit met de benen gestrekt in de woonkamer :+ Het is wel duidelijker luider als mijn flameboss welke maar sporadisch aan moest springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Chevy454
sonosboxjes zijn ook in de aanbieding ;-)
achtergrond muziekje om de GMG geluiden te maskeren.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

barrymossel schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:41:
[...]

De deflector plates waren van enkele sessies geleden nog smerig, dus ik had hem nog even opgestookt. Zou goed kunnen dat het door vocht is gekomen.
En idd een Grill Guru. Maar buiten dat ze traaaaag zijn, hebben ze bij mij nog niet moeilijk gedaan wat betreft garantie.
ik doe schoonbranden meestal met de resten van de houtskool achter een sessie aan.
Dan is er al een tijdje "drooggestookt" en is de keramiek al volledig op werktemperatuur.
zo vanuit de kou eerst schoonbranden is vragen om problemen. (Niet dat ik zeg dat jij dit gedaan hebt, maar ik kan me voor stellen dat er mensen zijn en denken hmm zal hem eerst even schoonbranden voordat ik hem gebruik.....)
schoonbranden is boven 250graden (net als de schoonmaak actie in je electrische oven overigens) en dat is best een brok energie dat je er even in pompt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:45

Maximus

There is no substitute

Vandaag de poging opgepakt om pulled pork te maken.

Donderdagavond begon de voorbereiding met 2 kilo aan procureur van de lokale slager. Deze heb ik ruim ingesmeerd met Angus & Oink - Sweet Bones. Deze heeft vervolgens tot zaterdagochtend 6.30 mogen trekken.

Om 6.30 de BBQ aangezet met twee wokkels en deels oud deels nieuw houtskool. Na een vliegende start was het gemakkelijk om de temperatuur stabiel te krijgen rondom de 120 graden. Op de kolen heb ik in een smokebox wat appel rookhout gedaan (4 grote eetlepels) voor wat extra smaak. Om 't half uur heb ik de procureur ingesmeerd met appelsap. Heerlijke geuren kwamen er al na een uurtje. Na een uur of 6 was de temperatuur 70 graden qua kern. Daarna ingepakt en door laten garen tot 90 graden.

Aan 't einde van de middag een heerlijk stuk procureur wat echt niet normaal lekker rook :9~ Moet wel zeggen dat het wat droogig was. Misschien ook wat te beperkt geweest met de BBQ-saus. Het was in elk geval wel zo zacht dat je het met je tong uit elkaar kon drukken.

Na vorige week pizza's wat in één keer lukte; nu ook de procureur wat in een keer goed ging. Ben zeer gelukkig met de kamado. Temperatuur regelen is een eitje, het goed vlees er vanaf krijgen ook. Geldt ook voor pizza's.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pqlSahy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zRVO31H.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gNVM8ZM.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5TR5KZm.jpg

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 22:54

Tomatoman

Fulltime prutser

@Maximus: niets mis met je aanpak, daaraan ligt het niet :). Als je voor € 20 een vleesinjectiespuit koopt bij Amazon of AliExpress, kun je een mengsel van appelsap, wat ciderazijn en wat kruiden in het vlees injecteren voordat je het op de barbecue legt. Verder doe je alles exact hetzelfde. Goede kans dat het dan niet meer droog smaakt.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Tomatoman schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:16:
@Maximus: niets mis met je aanpak, daaraan ligt het niet :). Als je voor € 20 een vleesinjectiespuit koopt bij Amazon of AliExpress, kun je een mengsel van appelsap, wat ciderazijn en wat kruiden in het vlees injecteren voordat je het op de barbecue legt. Verder doe je alles exact hetzelfde. Goede kans dat het dan niet meer droog smaakt.
Crap. Dat vergeten inderdaad |:(

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:34
Chevy454 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:39:
WAT ZEG JE? IK HOOR JE NIET, DE PELLET BBQ STAAT AAN.

De GMG DB staat in de tuin schoon te branden voor het eerste gebruik. De installatie was een eitje alleen het rechtzetten was even spannend. Maar wat een mooi pakket was dat, veel beter qua Sgt Crispy bouwpakket.

De handleiding stelde niks voor omdat het zo simpel is qua opbouw. Maar de fan en auger van de pellet bbq is onmiskenbaar aanwezig. Of het storend is kan ik momenteel niet zeggen want zit met de benen gestrekt in de woonkamer :+ Het is wel duidelijker luider als mijn flameboss welke maar sporadisch aan moest springen.
Zoals meerdere keren gedeeld te hebben vind ik persoonlijk dat geluid echt een nogo, maar met het gemak overweeg ik nog steeds een priem voor mijn trommelvliezen want qua gemak echt ongeëvenaard.

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paganstars
Haha, ik ben helemaal klaar met dat luie q’en… ik ga echt weer meer klooien en spelen, de kamado gebruik ik nog zelden, liever mijn oude vertrouwde Bullit smoker. Pellet heeft mij nooit kunnen bekoren, vooral het geklooi met zakken pellets, stroom etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Hari-Bo schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:10:
Zoals meerdere keren gedeeld te hebben vind ik persoonlijk dat geluid echt een nogo, maar met het gemak overweeg ik nog steeds een priem voor mijn trommelvliezen want qua gemak echt ongeëvenaard.
Het maakt lawaai, in de zomer zou dit voor mij een zware no go zijn. Maar ik kan em ook gewoon om de hoek zetten en dan hoor ik er ook minder meer van :+
Paganstars schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:52:
Haha, ik ben helemaal klaar met dat luie q’en… ik ga echt weer meer klooien en spelen, de kamado gebruik ik nog zelden, liever mijn oude vertrouwde Bullit smoker. Pellet heeft mij nooit kunnen bekoren, vooral het geklooi met zakken pellets, stroom etc
De pellet bbq is echt wel een droom voor mijn vrouw. Gewoon aanzetten en het gaat automatisch.
Wel een heel stuk makkelijker als de kamado.

Maar inderdaad, het werken met een bullit smoker of een ketel is inderdaad wat leuker. Maar ik ga nu kiezen om met mijn toekomstige kleine baby tijd te spenderen ipv de Q. Naar het schijnt groeien die baby's als kool dus best van elke minuut te genieten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:34
@Chevy454 Dan is de bbq juist een mooie onderbreking, hier twee koters van 4 en 3. Hoe leuk ook ik waardeer de momenten buiten met de BBQ.

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:01
Hari-Bo schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:36:
@Chevy454 Dan is de bbq juist een mooie onderbreking, hier twee koters van 4 en 3. Hoe leuk ook ik waardeer de momenten buiten met de BBQ.
Ik denk dat alle ouders van 2+-jarigen dat kunnen bevestigen 😅

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Goed dat het speelgoed blijft dan. Ik ga zeker de kamado nog gebruiken net als de Bullit smoker. Ik zie vooral een voordeel als we met de buggy weggaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:16

CeesKees

I rest my Kees

Vandaag was het tijd voor (heerlijke) short ribs.

En bloemkool.

Beiden van de Webert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txmwtXT-26eW6PKsgs9QLHu_w48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1yDtd6XHccudSAmq6QzbxKmv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLPG-oFEwpOTTJmRslaecu6Ly9E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIWlvfZ3LKTwzMvSGQqlimgP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSbJcKmjSXXQS59ROWVpwfYikR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QDoJolgpC6LWY8dO4S0RckFk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4SeeOqyxRXewHoV7clEGYSeDy8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXPBbcGI3lkb8CyVozX1d84V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2p1Y9e7KuSv5fHf9ZUdLzmLaGhA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RNPHt5cAwSS6s8yEYQj1CZQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoHcE38lF89FM5bePvvAGs7bz3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1NK0TctzZpM3figwdPyRHCV7.jpg?f=fotoalbum_large

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vandaag verder met de GMG gespeeld. Omdat ik het gisteren niet had gered om procureur te halen voor PP werd het een beetje spelen met wat wel ging.

Als pellet werd er de GMG Texas pellet mix gebruikt. Oak, hickory en mesquite zit erin.

De pellet bbq starten en tijdens het opwarmen het deurtje openen om de roosters te plaatsen was geen goed idee. Het vuur ging uit.... Dus dat was een wijze les. Dus laten afkoelen, de firepot een handje vol met pellets en opnieuw beginnen.

Het werden wat lapjes buikspek met wat pezo op 140C. En dat was niet slecht, de rooksmaak was niet te overheersend. Tegelijk ook 2 halve spareribs erop gedaan. En die waren ook redelijk want het was slecht gepland. Was bijna vergeten het vliesje eraf te trekken |:( Die had ik na 120 minuten eraf gehaald nadat het bij 140C erop had gelegen, het was gaar met een bite maar niet fall of the bone.

En beenham was er nog in de vriezer en die werd gisterenavond ontdooit maar was om 16.00 nog op -2C. Dus die voor 45 minuten op 90C en daarna op 160C tot 75C kern gemaakt. De rook van de Texas mix was niet te overheersend en best zacht.

Wat ik heb geleerd: de rooksmaak komt er wel in, niet echt heel hard nodig om lang laag te zitten qua temp. De vuurbox heatspreader moet ik eens gaan ijken met 2 probes alsook de pit temperatuur en de foodprobes.

Maar het kijken van de F1 was nooit zo ontspannend. Ik kan zelfs nog middagdutjes doen zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 10-10-2021 20:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DD2
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-05 21:22

DD2

Gisteren maar weer eens een hele kip gemaakt op de bastard, was al een tijdje geleden. Normaal deed ik het nooit maar deze keer de kip eerst vier uur nat gepekeld met wat ui, knoflook, tijm en peperkorrels als aromaten.

Daarna de kip goed droog gemaakt en gerubt met een eenvoudige zelfgemaakte rub. Hier bewust iets minder zout in gedaan dan anders.

De kip gevlinderd en bij 170 graden op de bastard, ongeveer een uurtje later was hij op de gewenste kerntemperatuur in de borst.

Resultaat was een supermals en smaakvol kippetje! Nat pekelen ga ik zeker vaker doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaglflRX9Hge736jj1UjofLhvKI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H3vf3A68Yebcptl1XWZzjQ9G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-zsTXSWhjhLtNPXgPvXtDKdf9E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZBdpPkv6yfcA1naocqpIiIJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Van het weekend burgers gedraaid..
Ik was nog lui en wou in de super kant en klare burgers uit het schap pakken, maar toen floot mijn dochter me terug dat we hadden afgesproken hadden zelf burgers te maken..
En zo geschiedde..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ub0Q3B89sTWzdFKAbtkGwfZEkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8NfRLmOpcYFj4PapaLUGKvhO.jpg?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 27-05 22:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

Omdat ik gek ben heb ik voor m'n collega's pulled pork gemaakt. Die vinden dat natuurlijk fantastisch, maar ik heb ook moslim collega's en mensen die niet van varken houden.

Iemand hier een suggestie voor iets wat ik een dag of wat van te voren kan maken en dan mee kan nemen voor op een broodje zoals pp? Picanha dacht ik misschien aan, maar dan kan nog wel wat rossig zijn en om dat nou mee te slepen naar het werk.. kan het wel hier ter plekke opwarmen.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Kip?
Kan je ook "pulled" maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Pulled jackfruit, pulled beef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Afgelopen weekend voor de 2de keer Pizza's op de egg gemaakt.
Vorige keer had ik pizzabodems van de AH en nu van Jumbo.

De vorige keer was de bodem snel knapperig en in ca 7-8 minuten was de pizza klaar.

Nu bleef de bodem zacht en duurde best lang voordat deze krokant werd.
Bodem werd wel helemaal opgeblazen en de topping was helemaal versmolten met de geraspte kaas.

Temperatuur zat rond de 270 graden.

Is dan de grootste reden dat de bodem anders is?
of moet ik ergens anders rekening mee houden?

Verder blijft het een getob om de pizza van de schep op de steen te krijgen als hij nog gebakken moet worden.
We strooien wel bloem op de pizzaschep maar hij plakt nog steeds veel.
Na het bakken is de pizza dan aan de onderkant ook nog bloemig.
Is hier nog een trucje voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moosjes
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-05 17:01
Wij gebruiken geen bloem maar mais spul. Volgens mij maïsgriesmeel... grove gemalen korreltjes mais.

Verder vind ik het erg lastig om de temperatuur van de steen goed te hebben. Als je te lang voorverwarmd op hoge temp dan verbrand je pizza, doe je het te kort dan zijn je toppings eerder klaar dan je bodem. Echt constant weet ik het nog niet te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
@Crxtreem Als ik kijk naar de ingrediënten van de huismerk pizzadeeg, dan zou ik die van de Jumbo lekker laten liggen. Er zitten allerlei ingrediënten in die voor een traditionele bodem absoluut niet gebruikelijk zijn.
Die van de AH heeft de bestanddelen zoals je zelf zou gebruiken, bloem, water, olijfolie, gist en zout.

Ik denk dat de jumbo versie beter is voor lagere temperaturen (200C)

Zelf goede resultaten gehad met bloem maar ook met semola als anti-plak.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Crxtreem schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:14:
Afgelopen weekend voor de 2de keer Pizza's op de egg gemaakt.
Vorige keer had ik pizzabodems van de AH en nu van Jumbo.

De vorige keer was de bodem snel knapperig en in ca 7-8 minuten was de pizza klaar.

Nu bleef de bodem zacht en duurde best lang voordat deze krokant werd.
Bodem werd wel helemaal opgeblazen en de topping was helemaal versmolten met de geraspte kaas.

Temperatuur zat rond de 270 graden.

Is dan de grootste reden dat de bodem anders is?
of moet ik ergens anders rekening mee houden?

Verder blijft het een getob om de pizza van de schep op de steen te krijgen als hij nog gebakken moet worden.
We strooien wel bloem op de pizzaschep maar hij plakt nog steeds veel.
Na het bakken is de pizza dan aan de onderkant ook nog bloemig.
Is hier nog een trucje voor?
Ik gebruik Semolina bloem om te strooien (Semola di grano duro van Caputo) is bloem om pasta mee te maken en dat is iets grover. Dat vind ik makkelijker strooien.

Verder bak ik mijn pizza's op 450+ graden, maar dat is in de pizza oven. Waarschijnlijk is dat toch iets anders dan in de kamado. De pizza oven hoef ik ook niet open en dicht te doen zoals een kamado.

Ik zou sowieso proberen je eigen pizza bodems te maken, veel lekkerder dan kant-en-klaar pizzadeeg.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ah dan de volgende keer de AH nemen voor het makkelijke.

Het was ook dat we de afgesneden restjes van de Jumbo bodem geprobeerd hebben uit te rollen maar nadat je het uitrol en de roller weghaal veerde het weer terug.
Deze gaat dan van de lijst.

Eigen bodem maken zal ik nog wel gaan doen, maar voor even tussendoor is het wel makkelijk om een kant en klare bodem te hebben.
Dan kunnen de kids de pizza's beleggen en ik de Egg aanmaken en in richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 20:58
Crxtreem schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:49:

Het was ook dat we de afgesneden restjes van de Jumbo bodem geprobeerd hebben uit te rollen maar nadat je het uitrol en de roller weghaal veerde het weer terug.

Eigen bodem maken zal ik nog wel gaan doen, maar voor even tussendoor is het wel makkelijk om een kant en klare bodem te hebben.
Afgelopen weekend ook pizza gemaakt met AH pizzabodem (uit zo'n alu-koker, net als die croissants). Ging prima op de BGE op 250-270 graden en een pizzasteen.

Bij de plus deze bol gehaald:
https://www.plus.nl/produ...abol-stuk-400-gram-931195
Die gaan we binnenkort proberen, ben benieuwd hoe dat werkt.

Is wel allemaal uit luiheid, ik heb weinig zin om voor dit gemaksvoedsel 20mins te gaan staan kneden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Raymond schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:57:
[...]

Afgelopen weekend ook pizza gemaakt met AH pizzabodem (uit zo'n alu-koker, net als die croissants). Ging prima op de BGE op 250-270 graden en een pizzasteen.

Bij de plus deze bol gehaald:
https://www.plus.nl/produ...abol-stuk-400-gram-931195
Die gaan we binnenkort proberen, ben benieuwd hoe dat werkt.

Is wel allemaal uit luiheid, ik heb weinig zin om voor dit gemaksvoedsel 20mins te gaan staan kneden :P
Daar hebben ze machines voor uitgevonden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
Overigens hebben we hier op GoT ook dit topic Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2 dat is een betere plek voor al je vragen over pizza'z bakken.

Maar ik steek er wel wat meer tijd in als jullie zo te lezen. 24 uur van te voren deeg maken, op kamertemperatuur laten rijzen. Bollen kneden, verder laten rijzen. Dan de volgende dag een uur van te voren de pizza oven flink op stoken naar de 450-500 graden en en dan pizza erin. Scheelt wel dat de pizza zelf dan in 1,5-2 minuten klaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door Ozzie op 12-10-2021 14:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Overigens schijn je met deze versie ook goede resultaten te behalen. Ik wil die binnenkort gaan proberen voor mijn eerste pizza op de kamado.
https://www.italieplein.nl/snel-recept-voor-pizzadeeg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:45
De Kamado Joe Classic I is binnen. Nu op zoek naar een beschermhoes. Zijn er specifieke modellen aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Koffie schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:59:
[...]

Daar hebben ze machines voor uitgevonden :)
Ik heb een kitchenaid, maar ik ben niet zo goed in zelf deeg maken. Vaak genoeg geprobeerd, ook voor brood. Maar eigenlijk altijd slap deeg (en toch goed meel gebruikt, van goed bekend staande molens).

Dus dan maar spul uit de koeling van de supermarkt. Zelfde kwaliteit als wat ik zelf kan produceren, maar dan veel makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ThijsM schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:34:
De Kamado Joe Classic I is binnen. Nu op zoek naar een beschermhoes. Zijn er specifieke modellen aan te raden?
Waarom een beschermhoes? Je hebt geen ventilatie onder zo een hoes waardoor je gratis penicilline gaat maken.

Het beste is gewoon gebruiken en langzaam opwarmen

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 12-10-2021 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GregoryVG
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-03-2023
Aerocover hoezen!

Ademende stof en stevig. Heel content van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 08:33
Bezulba schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:08:
Omdat ik gek ben heb ik voor m'n collega's pulled pork gemaakt. Die vinden dat natuurlijk fantastisch, maar ik heb ook moslim collega's en mensen die niet van varken houden.

Iemand hier een suggestie voor iets wat ik een dag of wat van te voren kan maken en dan mee kan nemen voor op een broodje zoals pp? Picanha dacht ik misschien aan, maar dan kan nog wel wat rossig zijn en om dat nou mee te slepen naar het werk.. kan het wel hier ter plekke opwarmen.
Hier voor een aantal collegea met een oosters georiënteerde geloofsovertuiging ook voor pulled chicken gekozen. Mensen die geen Pulled pork willen eten omdat ze niet van varkensvlees zeggen te houden zijn niet helemaal lekker in hun knar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
spank_mojoo schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:27:
[...]

Hier voor een aantal collegea met een oosters georiënteerde geloofsovertuiging ook voor pulled chicken gekozen. Mensen die geen Pulled pork willen eten omdat ze niet van varkensvlees zeggen te houden zijn niet helemaal lekker in hun knar. 8)7
Mijn zus is zo.. 'Ik lust geen varkensvlees', alsof al het varkensvlees hetzelfde smaakt. Maar ze eet het niet, van varkenshaas tot pulled pork en salami tot achterham.

Maar pulled chicken is ook lekker. Laatst een keer gemaakt van kippenbouten, smaakte prima. En een heel stuk sneller klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als hier de schoonfamilie langskomt met de neefjes ben ik erg blij met het excuus dat ome Peter even bij de barbecue\keuken moet kijken om ergens weg te komen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 27-05 22:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

spank_mojoo schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:27:
[...]

Niet lekker was misschien de verkeerde reden. "Hier krijg ik zoveel puisten van dat ik net de elephant man ben" had beter gepast denk ik.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Crxtreem schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:49:

Heb laatst uit nood kant en klaar deeg gebruikt. Smaakte erg veel naar bladerdeeg. Niet mijn ding. Zelf wat tijd investeren is veel beter.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wellicht heeft iemand er hier ervaring mee, ik heb al in dit topic (en het pizza topic) gezocht maar ik kon er niets over vinden.

Als eerste, ik heb een 57cm weber barbecue (een oudje ondertussen), als ik deze in de winter wil gebruiken, zou ik hem dan kunnen isoleren of iets? Door bijvoorbeeld met steenwol en aluminium tape een soort jasje te maken die ik er omheen kan doen (boven en onderkant). Ik kan niet echt vinden of iemand dit al eerder geprobeerd heeft.

En als tweede, ik had pas bij een vriend pizza's gegeten uit een Ooni (pellet) pizzaoven. Dat was best leuk al vind ik zo'n ding veel te duur (is het mij niet waad voor die paar keer pizza). Nu kwam ik het volgende tegen:
https://www.lidl.nl/p/grillmeister-pizzaoven/p100324813 (Je hebt ze in meerdere merk varianten)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWOtt7yTVq91NCVbcoFU7KnDlnc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X2xXmbc9QTEOk9bzOWGDU59c.jpg?f=user_large
Nu vraag ik mij af of dit (goed) werkt en of dit ook werkt in een kogelbarbecue. Als ik de afmetingen van die Grillmeister Pizzaoven bekijk past het net wel/niet in mijn 57cm weber. Misschien moet ik even een mockup maken van karton oid. om te kijken of het past en of de deksel dan ook dicht kan.
Stel dat het past:
- werkt zoiets goed?
- zou je dit met de deksel open of dicht moeten doen?
- de onderkant van die pizza oven is geperforeerd, zou ik dan het beste de delen buiten de pizza oven kunnen afdichten met bijv. aluminiumfolie (of metaal) zodat de warme lucht geforceerd door de oven heen gaan (en dan met of zonder deksel erop?)
- wat zou de ideale temperatuur zijn om hier pizza's in te bakken? Ik kan geen manual vinden van deze of soortgelijke pizza oven waarin de temperatuur genoemd wordt. Bij Ooni noemen ze een temperatuur van 400C terwijl ik ergens anders weer las dat hoe hoger hoe beter (al lijkt mij dat niet het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Als je een barbecue in de zomer bij een buitentemperatuur van 25 °C opstookt naar 200 °C, is het temperatuurverschil met de omgeving 175 °C. Als je dat in de winter doet bij -5 °C, is het verschil tussen de temperatuur in de barbecue en de omgeving 205 °C. Dat temperatuurverschil in de winter is in dit rekenvoorbeeld dus 17% meer dan in de zomer. De winterse temperaturen zijn op zichzelf dan ook geen reden om de barbecue te isoleren. Waar ben je bang voor. Vocht in het keramiek of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Tomatoman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:23:
Als je een barbecue in de zomer bij een buitentemperatuur van 25 °C opstookt naar 200 °C, is het temperatuurverschil met de omgeving 175 °C. Als je dat in de winter doet bij -5 °C, is het verschil tussen de temperatuur in de barbecue en de omgeving 205 °C. Dat temperatuurverschil in de winter is in dit rekenvoorbeeld dus 17% meer dan in de zomer. De winterse temperaturen zijn op zichzelf dan ook geen reden om de barbecue te isoleren. Waar ben je bang voor. Vocht in het keramiek of zo?
Een weber heeft weinig keramiek meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Het beste werkt gewoon een pizza oven :)

Maar denk niet dat dat ding veel beter werkt dan gewoon een pizzasteen.
En ik vind dat dit allemaal meer thuis hoort in: Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Tomatoman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:23:
Zo had ik er inderdaad niet naar gekeken, percentueel gezien is het verschil idd niet zo groot. Mijn gedachte was ook, de winter is vaak vochtiger en meer wind, het leek mij aannemelijk dat deze combinatie een behoorlijke invloed kan hebben op de temperatuur in de bbq. Maar als jullie ervaring is dat de winter weinig invloed heeft bij een weber kogelbarbecue, dan ga ik niet verder kijken naar isolatie.
Ozzie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:57:

Maar denk niet dat dat ding veel beter werkt dan gewoon een pizzasteen.
En ik vind dat dit allemaal meer thuis hoort in: Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2
Gezien de beperkte ruimte op het balkon heb ik helaas geen mogelijkheid om een fatsoenlijke pizza oven te bouwen. Als een pizza steen ongeveer hetzelfde doet dan is dit natuurlijk niet de moeite waard, daarom ben ik wel benieuwd of er mensen zijn met ervaring hiermee. Ik las hier (of in het pizza topic) dat je bij een pizzasteen beter een deflector kan gebruiken omdat de onderkant van de pizza dan te hard gaat vergeleken met de bovenkant. Geen idee in hoeverre dit klopt en of dat deze pizza oven daar minder last van heeft, wanneer je rondom afschermt met bijv. aluminiumfolie, omdat de warme temperatuur dan dichter op de pizza "blijft hangen" en je minder last hebt van temperatuurverlies als je de deksel eraf/erop doet bij alleen een pizza steen.

Ik zat te twijfelen of ik het daar of hier moest plaatsen, maar gezien ik het specifiek in een kogelbarbecue wil gebruiken leek mij dit de betere plaats. Anders had ik wellicht de opmerking gekregen dat de vraag beter in het BBQ topic thuis hoort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Deze foto’s heb ik in februari gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KnYU8zTGem2zcRhkw48_AOBSYc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IVsqQvvqaFESyhcU4ZBrh95x.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4BiQ70cHCu-300TP41PjO9mAwk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lTWjN2fnxiuLeeGp4s0ZIe59.jpg?f=user_large

Ik moest toen letterlijk sneeuwruimen om te kunnen barbecueën, er liep zelfs een vos over het terras die op de vleesgeuren afkwam :D. Voor het barbecueën maakte het koude weer geen verschil, de kamado had wat meer tijd nodig om op te warmen, maar had toen
hij eenmaal warm was geen enkele moeite om heet genoeg te worden. Je ziet op onderstaande foto aan de picaña dat het vet behoorlijk wat vlammen veroorzaakte - een teken dat het vleesvet heet genoeg was om te smelten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvqQAPJnwidUK2FbFsH6nu3lGLg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ofPX8Bjj9PUzBwf94AF23smo.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een kamado krijg je als je een beetje dom doet op 600C bij normale buitentemperatuur. Been there done that, got multiple t-shirts.

In de winter met een beetje koud naar 250? Groen eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ozzie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:57:
Vond ik eigenlijk ook, maar ik vond de bodems uit een BGE sessie (met zelfde deeg als de ooni) stiekem lekkerder. Binnenkort eens opnieuw testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
Boudewijn schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:20:
[...]

Vond ik eigenlijk ook, maar ik vond de bodems uit een BGE sessie (met zelfde deeg als de ooni) stiekem lekkerder. Binnenkort eens opnieuw testen.
Nou, heb ik nog nooit pizza uit een ooni op dus daar kan ik niet over oordelen. Wel eens uit een kamado maar die waren niet echt geweldig. Al kan dat ook aan de pizzabakkers gelegen hebben. Maar uit mijn eigen pizza oven smaken ze heerlijk al zeg ik het zelf :) Maar als je met je eigen handen van klei een pizza oven heb gemaakt dan vind je de pizza's die daaruit komen waarschijnlijk sowieso het lekkerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ozzie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:49:
[...]

Nou, heb ik nog nooit pizza uit een ooni op dus daar kan ik niet over oordelen. Wel eens uit een kamado maar die waren niet echt geweldig. Al kan dat ook aan de pizzabakkers gelegen hebben. Maar uit mijn eigen pizza oven smaken ze heerlijk al zeg ik het zelf :) Maar als je met je eigen handen van klei een pizza oven heb gemaakt dan vind je de pizza's die daaruit komen waarschijnlijk sowieso het lekkerst :)
Ja okay die staat nog op mijn bucketlist. Na de avonturen van wateetons (10jr geleden) heb ik er iets minder zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Boudewijn schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:20:
[...]

Deeg en ooni, wat bedoel je daar mee? Heb net een bestelling Caputo 00 meel binnen voor pizza's. Wil daar binnenkort deeg van maken om op de BGE en de pizzasteen mee te gaan bakken. Nieuw recept voor een betere bodem is altijd welkom.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maximus schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:36:
[...]

Deeg en ooni, wat bedoel je daar mee? Heb net een bestelling Caputo 00 meel binnen voor pizza's. Wil daar binnenkort deeg van maken om op de BGE en de pizzasteen mee te gaan bakken. Nieuw recept voor een betere bodem is altijd welkom.
deeg is mijn recept voor lange gisting en een ooni is een merk pizzaoven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Boudewijn schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:38:
[...]
deeg is mijn recept voor lange gisting en een ooni is een merk pizzaoven :)
Check; heb je dat recept mogelijk voor mij? Ben erg benieuwd.

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Iemand hier die een food truck "the slowfood masters" rijd?
Pulled pork expert?

Zag hem rijden op A2, hoop dat ie weet dat de camera's ook kijken naar handheld bellen... 😋

Toch 3 tanks brandstof waard zo'n bluetooth oortje....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maximus schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:47:
[...]

Check; heb je dat recept mogelijk voor mij? Ben erg benieuwd.
https://www.gatheringofko...oor-lang-rezen-pizzadeeg/

Voila.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Vandaag het pizzadeeg van @Boudewijn gemaakt. Caputo 00 meel met alle overige ingrediënten tot een bol gemaakt en die vervolgens 20 minuten gekneed. @Boudewijn die 20 minuten kneden maakt het wel echt een heel mooi zacht en luchtig deeg. Geen woord mee gelogen dat het een goede workout is ;)

Nu rijzen en kijken wat er onderweg komt. Komende vrijdag ga ik het omvormen tot pizza's op de egg.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gr9w8Nk.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sZQ0pVF.jpg

And now we wait....

[ Voor 4% gewijzigd door Maximus op 16-10-2021 11:56 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maximus schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:55:
Vandaag het pizzadeeg van @Boudewijn gemaakt. Caputo 00 meel met alle overige ingrediënten tot een bol gemaakt en die vervolgens 20 minuten gekneed. @Boudewijn die 20 minuten kneden maakt het wel echt een heel mooi zacht en luchtig deeg. Nu rijzen en kijken wat er onderweg komt. Komende vrijdag ga ik het omvormen tot pizza's op de egg.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

And now we wait....
Leuk om te zien, geniet er volgende wek van :).

Een volle week is wel stevig qua rijs, ben benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fmoCFJOevz83ylVfs5SzuHSkvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTsCQ4mryePK5hsISEMBfLCZ.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lwi-HFYawdjtoTmtwKfMgeMVJGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HkhCJx0S9tYMAR2zgGn78Zep.jpg?f=fotoalbum_large

Zie jij nog iets?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuwT8_9tliNMzCOtum91E_APiN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JqWuSWfarUtKWJabYz7tK9G.jpg?f=fotoalbum_large

Dat was lekker! De beste short rib die ik tot nu heb gegeten. Met fruitwood mix op 120c grate.

Eerst de avond voordien gezouten en laten drogen in de koelkast. Dan een uurtje ervoor met de zoutloze rub. Eetlepel gemalen peper, theelepel knoflookpoeder, theelepel uienpoeder, theelepel komijn, halve eetlepel bruine suiker.

Deze was zacht en subtiel qua smaken. Enorme zachte rokigere beef smaak. Beste short rib tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDDVlaTdrrGMoaKxs-eJAnvkImw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fa2BBGywvfx0fXsRP8gGjxmC.jpg?f=fotoalbum_large

Dat gaat verrassend goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Mooie binnenkleuring @Raymond :D Dacht dat ik de mijne goed schoon kon houden, heb dat inmiddels maar opgegeven. Burning scars zijn ook mooi ;)

PhD i.o.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Een witte bbq is een ongebruikte bbq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
@Maximus Wat bedoel je? Nog niet vies genoeg van binnen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Vandaag hadden we eters en ging ik op zoek naar een mooi stuk vlees wat niet te lang nodig zou hebben en goed te plannen was. Door het succes van de vorige keer heb ik picanha overwogen, maar het is uiteindelijk bavette geworden, geserveerd met chimichurri.

Bij de slager een kilo bavette opgehaald. Mooi stuk vlees, goede structuur. Beetje proppen om het op een bord te krijgen zo lang was het. Alleen zout en peper gebruikt voor de seasoning en een tijdje laten intrekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQFgqbWfhS1cqt9ShfVYA_elLy8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DbtqbPcsFv3xUhvF6ciFc5Dh.jpg?f=fotoalbum_large

Chimichurri gemaakt. Iets teveel olie - ik vond de rodewijnazijn iets te overheersend. Na wat opstijven in de koelkast een deel afgegoten nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ekphzJeYyPX6sKXqWCgLsAPKTtg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpzv9yZcAgg49ZEI6sBgMQj8.jpg?f=fotoalbum_large

Dan de bereidingswijze - hinkte op twee gedachten: 1. Low and slow; 2. Direct op de grill. Vanwege het feit dat ik het zo mals mogelijk wilde hebben voor low and slow gekozen, dus Meater+ er in en klaar om op de bbq te gaan, die ik voorbereid had op een dome temp van 150, wetende van de vorige keer dat hii volgens de Meater+ dan op het rooster tussen de 120 en 130 ongeveer zou zijn. Verrast door dit vrij grote verschil trouwens. Zijn hier nog oplossingen voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYJSDv9AT2DRxhANS24SAtF91AY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KDUMztpZS68PHO5Zoexb4aJn.jpg?f=fotoalbum_large

Na een klein half uurtje was de kerntemperatuur van 48 graden op het dikste stuk al bereikt, dus hup er af, even rusten onder alufolie en bbq opstoken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abnoEP5D26fM9OypKfb5YMGrB9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJ91S5N3ZNTQHito3oCmpqce.jpg?f=fotoalbum_large

Dan het afgrillen: ik had relatief weinig kolen in de Bastard zitten en daardoor werd hij op het rooster niet zo heet als ik gehoopt had en dus weinig mooie grillmarks. Leerpuntje voor de volgende keer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTjbHRuFNxB0v1dJVSaW8rusMf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPUFBwKeZoWbXBx9jzS52izf.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk toen hij klaar was nogmaals even laten rusten, aangesneden, bestrooid met wat Maldon zout en op tafel gezet. Binnen no time was het bord leeg, de buikjes vol en de gasten zeer tevreden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XLm5khRlEsFudMah2IF-PPJwuEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jM8DrgkgppgSdMcUbrEt4uGD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Raymond schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 23:10:
@Maximus Wat bedoel je? Nog niet vies genoeg van binnen?
Hah klopt idd; dat de mijne nog best maagdelijk wit is in vergelijk met jouw kamado. De zwartigheid begint hier overigens ook al te komen.

Om dat maar te stimuleren heb ik vandaag de knoop doorgehakt om de laatste accesoires ook te kopen. Had ik eigenlijk direct al mee moeten bestellen maar soit. Nu ook de eigenaar van de cast iron grid en de pizzaschep zodat ik voor de pizza's niet meer bakpapier er tussen hoef te doen.

Beide veel te duur, maar ken mijzelf dat ik dan eerst iets goedkopers doe en dan toch weer de 'echte' wil. Nu in een keer goed. Betalen en niet omkijken :X

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
copykat schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:48:
[...]

ik doe schoonbranden meestal met de resten van de houtskool achter een sessie aan.
Dan is er al een tijdje "drooggestookt" en is de keramiek al volledig op werktemperatuur.
zo vanuit de kou eerst schoonbranden is vragen om problemen. (Niet dat ik zeg dat jij dit gedaan hebt, maar ik kan me voor stellen dat er mensen zijn en denken hmm zal hem eerst even schoonbranden voordat ik hem gebruik.....)
schoonbranden is boven 250graden (net als de schoonmaak actie in je electrische oven overigens) en dat is best een brok energie dat je er even in pompt.
Moet bij een keramische BBQ gewoon kunnen. Ik zet hem een paar keer per jaar aan voor pizza, dan gaat het naar 350 en 400C als ik niet uitkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik ben stilaan door mijn voorraad houtskool heen.
Wel gemerkt dat de prijzen stevig omhoog gegaan zijn in de laatste 2 jaar.

Ik vond deze aanbieding van appelhout. https://woodcom.eu/zelf-a...lack-pitt-appel-zak-12kg/

Die zal waarschijnlijk iets minder lang branden dan Quebracho of Black Wattle, maar de prijs is er naar, en gezien het appel is, waarschijnlijk iets meer sustainable doordat het niet van de andere kant van de wereld moet komen.

Iemand een advies?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vandaag the day after.

De GMG hopper was tot de nok gevuld en zit nu tot net onder de vinger / handbescherming. Dat valt me nog wel mee. De hele zooi uit elkaar gehaald en begonnen met schoonmaken. De les voor volgende keer is stofzuigen terwijl je deel naar deel eruit haalt want er zit overal wel een beetje as 8)7.

De firepot zat een blokje aangekoekt as in (beetje vocht aangetrokken?). Mogelijk dat dit mijn opstart probleem had veroorzaakt. De volgende keer na afkoelen meteen de stofzuiger eraan zetten.

De heat shield is dus een portable inverted asbak. Die dus bij het verwijderen eerst aan de bovenkant stofzuigen, in de Q omdraaien en dan de binnenkant stofzuigen. Nondeju, daar kwam van uit vallen. (Een handje vol ofzo :+)

De vetopvangbak was met folie bedekt maar er was nog wat vet onderin gekomen. Niets wat met een beetje keuken ontvetter weg kan. Daarna nieuwe lagen folie erop. De vet tray in de ketel met wat keukenrol schoon geveegd en klaar.

Voordat we alles terug hebben gemonteerd, nog met een geölied doekje de binnenkant beschermd. Wat me opviel was met de heat shield helemaal naar links had ik nog 20C verschil tussen links en rechts (rechts kouder). Maar omdat het schild al max versteld stond is dit het verschil waarmee we moeten leven. Opzich geen ramp, kan ook aan de wind hebben gelegen ofzo.

En dan het piepvenster, 2 allesreiniger doekjes en wat keukenrol en die was schoon. (Voor de eerste 10 minuten :+)

En het vlees gisteren was de beste PP en short rib tot nu. Geen idee waarom maak het smaakte gewoon lekkerder als normaal. Omdat de kamado al 2 weken niet aangestoken is geweest gaan we volgende keer de MB gebruiken. En dan ook maar herhalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Chevy454
Klinkt alsof je flink veel meer werk hebt om t schoon te maken ten opzichte van een kamado.
Is dat t waard?
Ik bedoel is t gebruik en zo dermate makkelijker en lekkerder in slow cooking dat de extra schoonmaak tijd geen nadeel is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
copykat schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:10:
@Chevy454
Klinkt alsof je flink veel meer werk hebt om t schoon te maken ten opzichte van een kamado.
Is dat t waard?
Ik bedoel is t gebruik en zo dermate makkelijker en lekkerder in slow cooking dat de extra schoonmaak tijd geen nadeel is?
Extra schoonmaak tov de kamado, dit was een deep clean om eens te weten wat het is. Maar op zich duurde het niet lang. Dat klinkt misschien wel zo.

Ben in totaal een uurtje bezig geweest maar dat was omdat ik naar de doekjes en producten aan het zoeken was. De koffie smaakte ook te lekker deze zondag. Maar echt bezig denk ik 10 tot 15 minuten.

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 17-10-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZ-q2Y5TzOan8Dv0NcP5upSpM6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZaSQ98ivEanRi77oi0c9TYR.jpg?f=fotoalbum_large

Hernia incoming oOo oOo
10% korting bij V&R

Ik kan hier denk ik wel 20 weekenden mee verder. En dan ligt hier nog 35kg houtskool en 30kg briketten.

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 17-10-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bezulba schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:08:

Hou er rekening mee dat 'echte' moslims ook dat zullen laten liggen.
De gehele keten moet halal zijn, dus als er mogelijk ooit varkensvlees op het rooster heeft gelegen, zullen ze het niet nemen.
Diverse van mijn collega's in de buitendienst die op bedrijfsbbq hun eigen vlees en zelfs de eigen bbq meegenomen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heeft iemand wel eens geëxperimenteerd met 2 pizzastenen en een verhoging in de kamado? Als je de stenen indirect doet zou het geen verschil moeten maken tussen de onderste en bovenste pizza. De warmte van de bovenste steen zou de topping op de onderste prima kunnen verhitten.

Wij hebben nu vaak dat 1 pizza de oven in gaat om warm te houden of we delen de pizza en dan de volgende, maar das6 ook een beetje de boel in de gaten houden. Lijkt me veel makkelijker om 2 stenen te gebruiken

Pagina: 1 ... 186 ... 329 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism