Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 185 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:21
jordy89 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:34:
Na 8 jaar met een goedkope thermometer gewerkt ben ik nu van plan om een nieuwe thermometer te kopen. Veel twijfels nog, dus kan jullie hulp gebruiken.

Wat? Thermometer. Mag draadloos zijn (handig met de rotisserie) of met draad. Graag bluetooth en wifi en minimaal 4 probes.

Waarvoor? Vooral voor low & slow.

Budget? Ongeveer EUR 300

Merken waar ik over denk? Thermoworks Signals of Meater Block

Waar twijfel ik over? Meater block ziet er goed uit en erg handig om draadloze probes te hebben. Zeker in combinatie met de rotisserie. Echter wat verhalen gelezen over onbetrouwbaarheid.
Thermoworks signals lijkt een erg betrouwbare speler te zijn met een mogelijkheid om de billows (controller te kopen). Lijkt mij ook een interessante mogelijkheid te zijn.

Graag hoor ik jullie ervaringen met beide en/of advies in mijn situatie.
Ik ben oprecht benieuwd of dure thermometers heel veel beter zijn dan goedkope. Even los van garantie of gebruikte materialen, want ik geloof echt wel dat daar verschil in zit. Maar is een thermapen nou echt zoveel beter dan mijn meter van 25 euro? En is mijn bluetooth Inkbird met twee probes nou veel slechter dan hele dure? Sure, duurder is mogelijk preciezer, maar je mag toch wel verwachten van een apparaat wat maar één functie heeft (temperatuur meten) dat die ongeacht prijs op z'n minst redelijk accuraat is.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
Luuk1983 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:07:
[...]

Ik ben oprecht benieuwd of dure thermometers heel veel beter zijn dan goedkope. Even los van garantie of gebruikte materialen, want ik geloof echt wel dat daar verschil in zit. Maar is een thermapen nou echt zoveel beter dan mijn meter van 25 euro? En is mijn bluetooth Inkbird met twee probes nou veel slechter dan hele dure? Sure, duurder is mogelijk preciezer, maar je mag toch wel verwachten van een apparaat wat maar één functie heeft (temperatuur meten) dat die ongeacht prijs op z'n minst redelijk accuraat is.
Een thermapen is sowieso veeeeel sneller met meten dan een goedkope.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Luuk1983
Martinusz schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:48:
[...]

Een thermapen is sowieso veeeeel sneller met meten dan een goedkope.
Das zeker waar, met name de nieuwste versie is extreem snel. Ik kan me voorstellen dat voor bijvoorbeeld een cateringbedrijf die heel vaak heel veel moet meten dat betrouwbaarheid en snelheid belangrijk zijn. Maar voor mij als amateur lijkt het mij behoorlijke overkill. Ik heb snelheid niet perse nodig.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 20:45
Mijn goedkope thermometer was (jaren geleden) kapot gegaan. Toen een thermapen gekocht (ik had toen geluk, was voor een appel en ei).
Die snelheid is echt heerlijk. Ik zou meteen weer een thermapen aanschaffen mocht hij het loodje leggen.
Ook grappig dat je het temperatuur gradiënt goed kan zien als je de probe in een roast beweegt.

Wat betreft nauwkeurigheid... Ik neem aan dat je je meters heb gecontroleerd? Dus dat zal wel goed zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Jaspervl op 25-09-2021 09:55 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sure, duurder is mogelijk preciezer, maar je mag toch wel verwachten van een apparaat wat maar één functie heeft (temperatuur meten) dat die ongeacht prijs op z'n minst redelijk accuraat is.
Zoals je hebt gelezen wilt hij ook mogelijk een controller aansluiten. Dan kom je idd bij die billows uit of op een FireBoard als je die in stapjes wilt kopen.

Bij low and slow met lange kooktijd maakt kerntemperatuur niet uit want je werkt daar werk je met gaarheid door middel van te prikken (bij pulled pork, brisket, beef ribs). De thermometer is dan niet meer als een indicatie. Daarom dat een meater met de voorspelling interessant kan zijn. Maar uiteindelijk is het vlees pas goed bij het prikken.

Het wordt pas belangrijk als de temperatuur voor een roast of een dikke steak moet worden bepaald. Dan is het wel belangrijk maar je doet het low and slow...

Dus de duurdere thermometers hebben gewoon meer mogelijkheden. Maar ik gebruik zelf ook een inkbird en niet met flame boss (al kan die morgen wel weer eens uit het stof getrokken worden)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:32
[...]

De duurdere thermometers zijn vaak accurater, duurzamer en vaak meer opties (bv betere app of mogelijkheid tot aansluiten andere accesoires). Dit hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn.

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de Meater block of thermoworks signals?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Meater+ werkt goed in m’n bge, je moet het blok voldoende dicht bij de probes leggen, deze is verbonden met een oude iPod.

Enige nadeel vind ik de dikte van de probe. Bij pulled pork geen probleem, maar bij een mooie lamsbout is het gat wel heel erg zichtbaar.

Wellicht hebben andere draadloze meters dat ook, de batterij en Bluetooth moeten ergens in zitten natuurlijk.

You don't need eyes to see, you need vision

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Luuk1983 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:50:
[...]

Das zeker waar, met name de nieuwste versie is extreem snel. Ik kan me voorstellen dat voor bijvoorbeeld een cateringbedrijf die heel vaak heel veel moet meten dat betrouwbaarheid en snelheid belangrijk zijn. Maar voor mij als amateur lijkt het mij behoorlijke overkill. Ik heb snelheid niet perse nodig.
Handmeters, ik heb eerst een 12 euro dingetje gekocht die wel calibreerbaar was en die getest op ijswater en kokend water. Nadeel was uitleesbaarheid in t donker. Oude ogen doen ook niet helpen, 😋, dus ik heb de
inkbird-iht-1p-digitale-vleesthermometer gekocht.
Backlite scherm, accu usb charge, magneet om te hangen aan staal, iets sneller. Goed calibreerbaar. En regen dicht.
Werkt toch een stukje beter en de oude is in de keuken beland voor de stukjes vlees in de pan.

Met draad meters is vooral de applicatie op je mobiel belangrijk.
De informatie and stuurbaarheid (voorspellende gave ) ten opzichte van de accuratie in meten.

Ik gebruik de cookperfect met twee probes. 1 probleem rooster temp meten met een kale pen js minder geslaagd. Dus daar gebruik ik een ikea fantast voor op dit moment.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cy-7rm_eLSCUDuehT6RSlvB_Zg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7xZmNmy078u9PBCoxuvXqKAN.jpg?f=user_large

Geen idee waarom dat die 90CCW gedraaid is maar ok.
1.4kg procureur met pig powder rub. En geïnjecteerd met appelsap, appelazijn en wat honing.

Nu in de koeling tot morgenochtend 08.00. Daarna gaat de Q aan met 2 blokjes hickory op 125C. Ik heb de flameboss 400 van onder het stof getrokken om te gebruiken als controller en thermometer alsook de meater+ als probe.

Ben benieuwd of we om 16.00 aan de 93C qua temp zitten.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Moet wel lukken toch? Zo heel gek veel vlees is het nu ook weer niet.

Iemand nog een tip over hoe gegarandeerd over een maand aan een stuk buikspek (kilo of 4-5) van wild zwijn te komen? Jagen is prachtig maar het is altijd de vraag of je wat meeneemt of niet. (nog even los van dat ik geen uitnodiging heb om mee te gaan op varkens en ook geen ontzettend geschikt wapen ervoor heb)

De gebruikelijke beefexclusief en hanos enzo hebben het niet liggen.
Ik wil 16 stuks hoofdgerecht uit gaan serveren van gua bao met buikspek, maar dan dus van wild varken ipv het reguliere werk.

[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 26-09-2021 12:51 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:32
Boudewijn schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:31:

Iemand nog een tip over hoe gegarandeerd over een maand aan een stuk buikspek (kilo of 4-5) van wild zwijn te komen? Jagen is prachtig maar het is altijd de vraag of je wat meeneemt of niet. (nog even los van dat ik geen uitnodiging heb om mee te gaan op varkens en ook geen ontzettend geschikt wapen ervoor heb)

Ik wil 16 stuks hoofdgerecht uit gaan serveren van gua bao met buikspek, maar dan dus van wild varken ipv het reguliere werk.
Ik zou even langs de lokale slager lopen en overleggen naar de mogelijkheden. Vaak kunnen zij aan (veel) meer soorten vlees komen dan zij in de vitrine hebben liggen. Als dat niet lukt even contact opnemen met 1 van de online slagers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja dat is altijd een optie. Punt is dat de meeste slagers überhaupt niet meer zelf slachten of moeite voor dingen willen doen
Heb dit een paar jaar geleden bij een keurslager in de randstad gevraagd en die man lachte me zo ongeveer uit, terwijl dit toch een leuk bedragje betreft. Enige die het sowieso wel heeft is ter weele, mooie zaak en mooie kerel (heb een paar jaar geleden een cursusavond uitbenen van wild gehad van hem) maar ook mooi aan de prijs.
Vandaar dat als een toko het gewoon in assortiment heeft het makkelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Qua online vlees bestellen kom je vaak beek & steak en meatfish tegen. Ik heb laatst bij internetslagerij.nl besteld. Ik had er niet echt een hoge verwachting van omdat de prijzen echt belachelijk veel lager liggen dan bij beef & steak (die wel vrij duur is, vooruit). Maar tot nu toe is het echt prima! Ze verzenden via dezelfde partij als beef & steak en leveren niet alleen maar bevroren vlees. Wat mij betreft een dikke aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@Boudewijn
Geen idee hoe je Frans is, maar kijk eens in de Ardennen. Ook een optie kan een groothandel voor wild zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Yalopa schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:38:
@Boudewijn
Geen idee hoe je Frans is, maar kijk eens in de Ardennen. Ook een optie kan een groothandel voor wild zijn?
Mijn frans is vrij okay. Okay genoeg hiervoor in ieder geval :).
Punt met uit buitenland halen is dat je niet weet of je materiaal nog goed bevroren aankomt.

Qua groothandel: ik heb een KVK en kan dus best wat shoppen. Hanos heeft het niet (iig niet als ik er ben...). 23 october is ruim in het seizoen overigens, afschot mag in NL vanaf 1 juli tot 1 maart. Hocras kom ik niet in, en de slagers waar ik normaal vlees haal hebben het dus niet. Belrondje gaat het vrees ik wel worden komende week. Meh.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 26-09-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Luuk1983 schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:30:
k heb laatst bij internetslagerij.nl besteld. Ik had er niet echt een hoge verwachting van omdat de prijzen echt belachelijk veel lager liggen dan bij beef & steak (die wel vrij duur is, vooruit). Maar tot nu toe is het echt prima! Ze verzenden via dezelfde partij als beef & steak en leveren niet alleen maar bevroren vlees. Wat mij betreft een dikke aanrader.
Die gasten hebben niet eens wild ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Wij hadden laatst bij meerdanvlees.nl besteld, de Britse worstjes en bacon zijn dikke prima, maar de biefstuk zat (vonden wij) een raar smaakje. Niet wat we gewend zijn iig. Dus daar zoeken we nog een ander adresje voor. Was wel netjes en goed verpakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
@Boudewijn, je kunt meatfish.nl eens bellen. Zij hebben wild en kunnen geloof ik aan best veel komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:44

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb dit weekend mijn nieuwe Inkbird iBBQ-4T ingezet bij een sessie pulled pork. Ik had laatst wat problemen om hem via wifi verbonden en online te krijgen maar nadat dat eenmaal was gelukt werkte het erg goed. De app is erg overzichtelijk en de accu gaat lang mee. Een aanrader!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7umNO78eKx4jQi0ntbpw7AeTyzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rex1xlQP8VFU81pJg31etBIL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kW_bdAg-9l4T62U2hhBIkhCgcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qdgdWoW9AsYMRVl2AleJ55Sa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:42
@Boudewijn Ik heb bij Grutto een wild zwijn pakket besteld. Misschien kunnen zij je verder helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

barrymossel schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:32:
@Boudewijn, je kunt meatfish.nl eens bellen. Zij hebben wild en kunnen geloof ik aan best veel komen.
Ja die gaat op het bellijstje, dank je wel!
douwe.nl schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:31:
@Boudewijn Ik heb bij Grutto een wild zwijn pakket besteld. Misschien kunnen zij je verder helpen?
Die ga ik ook even bellen. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Chevy454 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:09:
[Afbeelding]

Geen idee waarom dat die 90CCW gedraaid is maar ok.
1.4kg procureur met pig powder rub. En geïnjecteerd met appelsap, appelazijn en wat honing.

Nu in de koeling tot morgenochtend 08.00. Daarna gaat de Q aan met 2 blokjes hickory op 125C. Ik heb de flameboss 400 van onder het stof getrokken om te gebruiken als controller en thermometer alsook de meater+ als probe.

Ben benieuwd of we om 16.00 aan de 93C qua temp zitten.
Ik heb mijn PP nog nooit geinjecteerd (ongebruikte spuit nog wel liggen, maar nooit van gekomen). Jij ook ervaring zonder injecteren? Maakt dat nou veel verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:37

Bestla

Kvinne

Gisteren bezig geweest met een procureur low & slow op de bbq. Heerlijk vlees en lekker sappig en mals. Daar hielden we van over dus nu lekker op brood. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
PnD schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:48:
Jij ook ervaring zonder injecteren? Maakt dat nou veel verschil?
Ik kan het me niet meer precies herinneren. Een ABA test heb ik nog niet gedaan maar de laatste keer dat ik het deed merkte ik een klein verschil. En dat kreeg ik ook als feedback van de gasten

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 27-09-2021 12:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Afgelopen weekend had ik een Iberico rack op de BBQ gemikt. Het vlees had een hele goede marmering, allemaal fijne vetstreepjes door het vlees heen. Ik heb het vlees op de kamado gemikt, het resultaat was onwijs goed. Door de marmering was het vlees zo zacht en zat er zoveel smaak aan, dat iedereen het erg lekker vond :) bereid met zout en een beetje knoflook, en ik had een vinaigrette gemaakt dei tijdens het bakken erop gesmeerd werd. Dat had ik gemaakt van zout, peper, azijn en olijfolie, en dat smeerde ik er om het half uur op. De boel heeft net zo lang gelegen tot de kerntemperatuur 65 graden was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVTbEQ2A5ERIA0PQ9qn9BTQGJI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCP7s5jYvoYmD8mqLmZOIXUm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9KUP1ZDUqH2Cd6jqWHbyzMfPS0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NXw03oeNgadtwbQT31uZBh9.jpg?f=fotoalbum_large

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:40
Widow schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:46:
Afgelopen weekend had ik een Iberico rack op de BBQ gemikt. Het vlees had een hele goede marmering, allemaal fijne vetstreepjes door het vlees heen. Ik heb het vlees op de kamado gemikt, het resultaat was onwijs goed. Door de marmering was het vlees zo zacht en zat er zoveel smaak aan, dat iedereen het erg lekker vond :) bereid met zout en een beetje knoflook, en ik had een vinaigrette gemaakt dei tijdens het bakken erop gesmeerd werd. Dat had ik gemaakt van zout, peper, azijn en olijfolie, en dat smeerde ik er om het half uur op. De boel heeft net zo lang gelegen tot de kerntemperatuur 65 graden was.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb ik ook eens gemaakt maar dan in gesmeerd met een marinade van verse groene kruiden ( Italiaanse combi)+knoflook en toen de kerntemperatuur bereikt was peper en zout er over.... :9~ :9~ :9~ mooi en heerlijk stuk vlees. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sithlord76 op 27-09-2021 16:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:47
Even een side note als een mod dat ok vindt: Afgelopen vrijdag heb ik een spam mail gekregen op het specifieke adres dat ik al een tijdje voor Beef Exclusief gebuik. Hier heb ik een topic voor aangemaakt (Mogelijk datalek Beef Exclusief). Indien je ook zo'n mail hebt ontvangen, kun je dat dan mij aub laten weten via DM?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paganstars
  • Laatst online: 19:51
Dus even een update van het wedstrijdseizoen!

Ik heb dit jaar 3 wedstrijden gejureerd (KCBS) en 1 wedstrijd Certified table captain geweest!

De eerste dag Ninove was erg grappig, mijn eerste keer CTC! Interessante ervaring en erg leuk, je kon zien dat er "roest" op de teams zat. De boxen, kwaliteit en smaak gingen van links naar rechts! Je kon merken dat ze op zoek waren naar hun wedstrijd ritme!

De tweede dag was ik in Ninove Certified BBQ Judge! Je kon merken dat de meeste teams hun Mojo weer gevonden hadden, wat een wereld van verschil! Je kon zien dat de Benelux top teams zoals van ouds draaide!

Het beide dagen werd gewonnen door Tom en Dorine van Southern Dutch BBQ en een tweede plek voor Richard van IQ BBQ.

De derde wedstrijd die ik als CBJ deed was de Vaartse Hoeve in Dongen. Of ik had enorme pech, of er was iets raars aan de hand, maar ik heb zelden zo'n slechte turn ins gehad! Chicken; ik had er eentje waar de skin zo taai was dat die terugklapte tegen mijn neus. De ribs wow... Zelden dit meegemaakt! 1 rib was gewoon ijskoud en kneiterhard. De pork wil ik het niet eens over hebben... De brisket, ook geen hoogvliegers, waarbij eentje zelfs oneetbaar was!

Wederom Southern Dutch Grand Champion en IQ BBQ Reserve Grand Champion.

Afgelopen weekend de vliegende hollander BBQ contest! Wow wat een verschil met de Vaartse! Je kon merken dat alle teams bij ons aan tafel hun mojo terug hadden! Goede garing, mooi op smaak, mooie presentaties! Ik was blij verrast!

Winnaar IQ BBQ en tweede plek Southern Dutch!

Nu kijken wat er volgend jaar in de planning staat!

Mochten jullie vragen hebben omtrent KCBS wedstrijden, jureren of anders, stuur even een pb!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:31
Was inderdaad een goed deelnemers veld in Terneuzen. Was daar vrijwilliger en erg genoten. Heb de punten van de jury verwerkt en erg hoge punten voor veel teams.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 21:13

steel123

Cryman9

Als ik zo snel google zie je ook nergens buikspek van een wild zwijn, maar volgens mij hebben die beesten toch ook amper buikspek? 4-5 kilo aan een stuk lijkt me niet in elk geval, maar geen specifieke ervaring mee.

In hoeverre moet het wild zwijn ook echt in het wild rondgelopen hebben en daar geschoten of mag het ook gefokt wild zwijn zijn?
Hier in de buurt zit een wild slachthuis die alles slacht wat jagers brengen, maar ook eigen "wild" wat er in de wei loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

steel123 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:33:
[...]

Als ik zo snel google zie je ook nergens buikspek van een wild zwijn, maar volgens mij hebben die beesten toch ook amper buikspek? 4-5 kilo aan een stuk lijkt me niet in elk geval, maar geen specifieke ervaring mee.
Dat was een vraag die ik mijzelf ook wel stelde, ik jaag zelf alleen op klein wild, dus nooit varkens.
2 kleinere stukken is overigens ook prima.
In hoeverre moet het wild zwijn ook echt in het wild rondgelopen hebben en daar geschoten of mag het ook gefokt wild zwijn zijn?
Hier in de buurt zit een wild slachthuis die alles slacht wat jagers brengen, maar ook eigen "wild" wat er in de wei loopt.
Dat is inderdaad een prima backup als er geen echt wild te vinden is. Mijn aanschrijfrondje heeft geen resultaat opgeleverd, ik vrees dat het gewoon ordinair buikspek gaat worden.

Dank voor je reactie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:46

Pieroman

/me

Boudewijn schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:36:

Dat is inderdaad een prima backup als er geen echt wild te vinden is. Mijn aanschrijfrondje heeft geen resultaat opgeleverd, ik vrees dat het gewoon ordinair buikspek gaat worden.
Kan je het niet bestellen bij een Hanos of Sligro (Ruig)?
Zo te zien bestaat het wel (evt. ook als wildzwijnmiddel).

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pieroman schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:10:
[...]

Kan je het niet bestellen bij een Hanos of Sligro (Ruig)?
Zo te zien bestaat het wel (evt. ook als wildzwijnmiddel).
Ik kom vrij vaak bij Hanos maar heb het daar nog nooit gezien. Volgende keer ook even vragen maar ben beetje bang dat ze het ook niet hebben.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Probeer hier eens?

https://www.wildvermeersch.com/

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
@Boudewijn probeer het eens bij Vrijenhoek in Rijswijk; jij kwam ook geloof ik uit regio Den Haag/Delft/Rotterdam?

Geen garantie dat ze het hebben, maar haal er wel vaker dingen die een normale slager niet zomaar heeft.

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:22
je kunt ook op https://wildvandeveluwe.nl/ proberen. Die heeft veel wild vlees.

ps geen aandeel of familie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

jfeelders schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:28:
Ik heb dit weekend mijn nieuwe Inkbird iBBQ-4T ingezet bij een sessie pulled pork. Ik had laatst wat problemen om hem via wifi verbonden en online te krijgen maar nadat dat eenmaal was gelukt werkte het erg goed. De app is erg overzichtelijk en de accu gaat lang mee. Een aanrader!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die heb ik ook (en de BT versie met 2 sensoren) en ben er net als jij super blij mee.
Heel goede prijs/prestatie :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 22:22

Maximus

There is no substitute

Vandaag mijn BGE Large in ontvangst mogen nemen van het BBQ Experience Center. Gelijk in elkaar gezet en hij staat nu in te branden. Het gemak waarmee ik de BGE op 200 graden kreeg - en vervolgens kan houden - is echt geweldig. Hij is groot maar niet enorm.

Dit weekend voor 't eerst met de conveggtor en de pizza steen een pizza bakken met de kleine meneer.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A0s7WQH.jpg

PhD i.o.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Wat accessoires voor de BGE-L binnengekregen. Nu al zin om pizza te bakken en gietijzeren rooster uit te proberen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CrB2q6_fGyfg0A7dPDYtV7e4_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTunk2Es79J3Jkupu00SL1fW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Raymond schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:28:
Wat accessoires voor de BGE-L binnengekregen. Nu al zin om pizza te bakken en gietijzeren rooster uit te proberen :)

[Afbeelding]
Mooi spul, welkom bij de club . Groen gereedschap is altijd beter :P

d:)b

Ook welkom @Maximus

• Luuk1983
Het lijkt net zo'n merken oorlog als Nvidia en AMD hier, het groene (BGE) en rode kamp (KJ) :*)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@Raymond vanwaar 1 + 2* een half gietijzeren roosters?

[ Voor 14% gewijzigd door Yalopa op 30-09-2021 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Yalopa schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:45:
@Raymond vanwaar 1 + 2* een half gietijzeren roosters?
Ik heb deze set gekocht (net op tijd zie ik, hij is nu flink duurder):
https://www.greeneggtotaa...package-deal-2-bge-large/

Daar zitten die twee halve gietijzeren roosters bij.

Ikzelf heb er een minimax gietijzeren rooster bij uitgezocht, voor het "cowboygrillen" en dan dat halve dichte rooster, om ook dingen te kunnen bereiden die niet makkelijk op een rooster kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Luuk1983 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:12:
Het lijkt net zo'n merken oorlog als Nvidia en AMD hier, het groene (BGE) en rode kamp (KJ) :*)
Fan van Lingo. Groe-hoen! 😉 Beide zijn top. Gaat om wat je er af haalt en daarin helpen we elkaar 👍🏻

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

sinds juli een Grill guru kamado.

en al veelvuldig gebruikt voor zowel gewoon bbq maar ook low and slow. de 2.5 kilo proceur die gemaakt was was zo op. zelfde voor de sparibs. het is wel even wennen aan het geregel van de temperatuur.

Ik werd ook voor gek verklaard toen ik mijn pakketje binnen kreeg met marinade spuit, en een 3 tal thermometers etc. maar het blijft leuk een beetje aanmodderen onder het genot van een tripel.

nu dat ik wat meer ermee gedaan heb. ben ik over het algemeen tevreden met de bbq. alleen lastig om diverse accessoires te krijgen. die zijn vaak of niet op voorraad of ze zijn 2 keer zo duur dan de dingen die niet op voorraad zijn. De grill kon ik best goedkoop krijgen bij de hornbach. Maar nu ik weet hoe fijn het is om low en slow te grillen. had ik mischien liever een Kamado Joe gehad of een treager pellet gril. Maar beiden waren voor mij nog iets te duur om relatief blind in te stappen. maar wie weet over een jaartje of 3

Tevens ben ik er nu achter gekomen dat BBQ lang kan duren :+ vanuit thuis gewend om altijd op een gas grill. veel en snel te doen. dus dan is dit ook wel weer leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Luuk1983 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:12:
Groen in de PC en Rood onder het afdak hiero 8)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Wootlock schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:04:
[...]

Groen in de PC en Rood onder het afdak hiero 8)
Zo is dat, ben bijna klaar met m'n buitenkeuken. Moet er nog een blad op gaan leggen, maar heb de KJIII ff geplaatst om te kijken of alles paste:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9fg4ySQx-q7G8nYNmVpbXP3uPE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JRrY0jSwXLe9zUOSDliL51hm.jpg?f=user_large

Blad ga ik denk ik van multiplex/vochtwerend MDF doen en dan afwerken met beton ciré

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famm40
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik had een vraag, en hopelijk hebben jullie daar een antwoord op.

Hoe doen jullie het als je een groot stuk vlees heb en je wilt er mooie porties van maken, maar het vlees is bevroren?

Nu lees ik veel verschillende dingen op het internet. De 1 zegt je kan het ontdooien in de koelkast en weer terug invriezen. En de andere zegt weer niet doen want vlees verliest zijn kwaliteit.

Aangezien het nog wel scheelt met de prijs van ingevroren vlees vs vers vlees bij de groothandels, hoop ik dat iemand hier ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Splitinfinitive schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:28:
sinds juli een Grill guru kamado.

ben ik over het algemeen tevreden met de bbq. alleen lastig om diverse accessoires te krijgen. die zijn vaak of niet op voorraad of ze zijn 2 keer zo duur dan de dingen die niet op voorraad zijn.
Welke accessoires mis je dan bij de GG?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 20:45
famm40 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:15:
Ik had een vraag, en hopelijk hebben jullie daar een antwoord op.

Hoe doen jullie het als je een groot stuk vlees heb en je wilt er mooie porties van maken, maar het vlees is bevroren?

Nu lees ik veel verschillende dingen op het internet. De 1 zegt je kan het ontdooien in de koelkast en weer terug invriezen. En de andere zegt weer niet doen want vlees verliest zijn kwaliteit.

Aangezien het nog wel scheelt met de prijs van ingevroren vlees vs vers vlees bij de groothandels, hoop ik dat iemand hier ervaring mee heeft.
Ik heb geen probleem met langzaam ontdooien en dan portioneren en weer invriezen. Maar als het low and slow betreft dan zou ik het liever in z'n geheel klaarmaken en dan portioneren en invriezen.

(Gewoon eens proberen zou ik zeggen ;) )

[ Voor 57% gewijzigd door Jaspervl op 01-10-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Chevy454 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:25:
[...]

Welke accessoires mis je dan bij de GG?
momenteel ben ik redelijk voorzien.

ik wil alleen nog een degelijke lekschaal en halve lekschaal halen (luxe probleem ik kan ook een andere bestellen natuurlijk)

de inserts voor het flipsysteem zijn hier en daar ook uitverkocht. plus bijvoorbeeld een kolenmandje/halve pizzasteen voor zowel direct als indirect bbqen.

maar het meeste zat er al gelukkig bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• famm40
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-03-2024
Jaspervl schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:26:
[...]

Ik heb geen probleem met langzaam ontdooien en dan portioneren en weer invriezen. Maar als het low and slow betreft dan zou ik het liever in z'n geheel klaarmaken en dan portioneren en invriezen.

(Gewoon eens proberen zou ik zeggen ;) )
Ik ga het zeker dan maar gewoon eens proberen :)
En idd pp doe ik altijd lekker invriezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Vraagje aan de groeps/beroeps bbq'er hier,
Ik zoek een bbq middagje voor 15-20man
Laagdrempelig, beetje leren en lekker eten.
Een georganiseerde vermaak en leer sessie zeg maar.
Met vrijblijvend meehelpen en zelf aan de gang.
Bedrijfsuitje.
Enige ideeën?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:18

Tripl3 D

Brother in Arms

copykat schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:50:
Bedrijfsuitje.
Enige ideeën?
https://smokeygoodness.nl/bbq-catering/bbq-bedrijfsfeest/

Collega van me is hier met een vriend geweet en die was er zeer over te spreken

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

copykat schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:50:
Bedrijfsuitje.
Enige ideeën?
Je zou mijn maatje van biggreeneggprofessional eens kunnen bellen.
Die gasten doen wel serieuzere dingen dan balletjes&burgers, dat moet je als groep wel liggen. Kwaliteit boven kwantiteit, geen hompen vlees maar wel goede combinaties met mooie ingredienten. Ze doen catering op locatie en voorheen gaven ze ook workshops cadeau als je bij hen een BGE koopt. Zie het nu niet meer op de website staan maar een belletje/mailtje is natuurlijk gauw gepleegd:

https://biggreeneggprofessional.nl/bbq-catering/

Qua inspiratie: dit is hun eetzaak : https://restaurantvandeleur.nl/ , dan snap je wat ik bedoel met dat je niet per se ribs&burgers gaat eten met ze. (burgers doen ze uberhaupt niet en ribs heb ik ook nog nooit gezien).

[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 01-10-2021 16:02 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• barrymossel
Zooooo, eindelijk dit hele topic doorgelezen. Heeft even geduurd, met ups en downs, met een lach en met een traan. Ik heb menigeen zien groeien en soms een sujet aangetroffen voor wie de hobby te hoog gegrepen was. Regelmatig een like uitgedeeld en soms gebaald dat we geen boze of verdrietige "likes" kunnen uitdelen. Maar het is me gelukt!

Heren en dames, jullie kunnen trots op dit topic zijn: oeverloos gezwam over buiten koken zonder al teveel gezeik en gezanik!

Keep it coming! Hier vanavond gyros!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011

Dennis1812

Amateur prutser

barrymossel schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:41:
Zooooo, eindelijk dit hele topic doorgelezen. Heeft even geduurd, met ups en downs, met een lach en met een traan. Ik heb menigeen zien groeien en soms een sujet aangetroffen voor wie de hobby te hoog gegrepen was. Regelmatig een like uitgedeeld en soms gebaald dat we geen boze of verdrietige "likes" kunnen uitdelen. Maar het is me gelukt!

Heren en dames, jullie kunnen trots op dit topic zijn: oeverloos gezwam over buiten koken zonder al teveel gezeik en gezanik!

Ook deel 1 tm 3?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

barrymossel schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:41:
Aantekeningen gemaakt? 😅

Is dit nu een uitnodiging?
Geef je een feestje? 😍

Serieus, inderdaad er zijn hier weinig wittepaarden rijders. Highhorses.
Leven en laten leven,,, eh t vlees wat minder.
Mn neef zegt altijd er is maar 1 huisdier in huis en die woont in de vriezer of koelkast. 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Vandaag op het menu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uPuegd9DPMizkS8RdCe8ARWBpQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGQjOCg7H3pwnj7UW43tqYG5.jpg?f=fotoalbum_large

Beef Hammer! Met de (voor mij nieuwe) Captain's Luck Pepper Tom kruiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Laten we die even door de vingers zien. Dit deel alleen was al redelijk veel herhaling (welke kamado????).
@copykat als je m'n adres achterhaalt, mag je mee eten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Als je nou in t woudt had ingevuld als woonplaats zou dat nog gelukt zijn, beetje rondrijden met je raam open en kijken of de Q aan staat....😉(Amersfoort is iets te groot voordat 😁)

Hoop dat t droog blijft voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
copykat schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:39:
Als je nou in t woudt had ingevuld als woonplaats zou dat nog gelukt zijn, beetje rondrijden met je raam open en kijken of de Q aan staat....😉(Amersfoort is iets te groot voordat 😁)

Hoop dat t droog blijft voor je.
Dat hoop ik ook! Maar het lijkt dat we hier buiten schot blijven op wat motregen na. En dan verkas ik wel even naar binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:53
Zo, weer eens advies nodig mannen. Na de eerste keer wat dingetjes gegrilld te hebben en vorige keer moink balls gemaakt te hebben, gaan we morgen de Bastard echt even aanzwengelen. Picanha op het menu!

Heb bij de slager een mooi stuk gekregen, bijna 1500 gram (ogen dicht bij het pinnen) waar hij al een stukje weg had moeten snijden waar wat zeempjes zaten en een minder mooi stukje. Blijkbaar had de koe zich ooit een keer hard gestoten 🤣 Vandaar dat hij een iets minder mooie driehoek is dan “normaal”.

Nu een paar vragen:
1. Bijna 1,5 kilo is erg veel voor twee volwassenen en een 7 jarige. Mijn plan was om het dunnere deel misschien in steaks te snijden (en in te vriezen) en dan zo ongeveer de helft morgen low and slow te bereiden. Volgens de slager kan dat prima. Volgens jullie ook?
2. Plan de campagne is vetrand kruislings insnijden, grof zeezout, peper aan de vleeskant. Dan indirect met de Bastard op ongeveer 120 graden doorverwarmen naar 48 graden kerntemperatuur. Even inpakken met alu folie, plate setter er uit, schuiven open en affakkelen op open vuur tot ongeveer 55 graden en nog even laten rusten. Alternatief is de bbq heet opstoken maar met dichte dome op hoge temp af grillen om verbranding te voorkomen. Wat raden jullie aan?
3. Hoe lang zal het ongeveer duren voordat de 48 graden bereikt is met het oog op de planning? En hoe lang zal daarna het affakkelen nog ongeveer duren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQJYG2Khenv_O9G77Z5bvpZUug0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nO72VzJAB1FweSBg8Qs6hFum.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlP0zDJMxcMf70B623ZRs3RwVIk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PsrqYwgc3don6FuLY89xsVvN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

donleone83 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:22:
Zo, weer eens advies nodig mannen. Na de eerste keer wat dingetjes gegrilld te hebben en vorige keer moink balls gemaakt te hebben, gaan we morgen de Bastard echt even aanzwengelen. Picanha op het menu!

Heb bij de slager een mooi stuk gekregen, bijna 1500 gram (ogen dicht bij het pinnen) waar hij al een stukje weg had moeten snijden waar wat zeempjes zaten en een minder mooi stukje. Blijkbaar had de koe zich ooit een keer hard gestoten 🤣 Vandaar dat hij een iets minder mooie driehoek is dan “normaal”.

Nu een paar vragen:
1. Bijna 1,5 kilo is erg veel voor twee volwassenen en een 7 jarige. Mijn plan was om het dunnere deel misschien in steaks te snijden (en in te vriezen) en dan zo ongeveer de helft morgen low and slow te bereiden. Volgens de slager kan dat prima. Volgens jullie ook?
je moet wel t vet van het gewicht aftrekken.je kan t dikke deel korter maken (3 a 4 cm steak er af snijden) bij t dunne deel word t vermoedelijk snel een homp. beste is kijken welke kant t beste kan. zelfs in de lengte is mogenlijk. twee picanha's zeg maar.
2. Plan de campagne is vetrand kruislings insnijden, grof zeezout, peper aan de vleeskant. Dan indirect met de Bastard op ongeveer 120 graden doorverwarmen naar 48 graden kerntemperatuur. Even inpakken met alu folie, plate setter er uit, schuiven open en affakkelen op open vuur tot ongeveer 55 graden en nog even laten rusten. Alternatief is de bbq heet opstoken maar met dichte dome op hoge temp af grillen om verbranding te voorkomen. Wat raden jullie aan?
3. Hoe lang zal het ongeveer duren voordat de 48 graden bereikt is met het oog op de planning? En hoe lang zal daarna het affakkelen nog ongeveer duren?
https://www.bbquality.nl/...en-op-de-bbq-basisrecept/
zoiets?
of:
https://bbq-helden.nl/hoe-barbecue-picanha/

op zich is het niet moeilijk maar je kan natuurlijk wel t vlees verpesten met te ver doorgaren. (thuis vinden "ze" roodvlees ongezond dus ik snij een picanha in de lengte door als ik kleiner wil heb ik automatisch well done in de punt en medium rare in t dikkere stuk.)
Edit: mits de vorm t toelaat uiteraard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

TL;DR: pizza's bakken op een kamado gaat top.

Vandaag na het inbranden voor 't eerst echt de tijd gehad om de BGE aan te zetten en te gebruiken als houtoven voor pizza's. Heb het houtskool gebruikt dat ik bij de levering van de BGE kreeg, nog niet het marabu wat ik via houtskool.nl heb gekocht.

Na 15 minuten de Egg dicht gedaan en de sleuven maximaal open, onder en boven. In no-time was de Egg 350 graden en ben ik na 't plaatsen van de conveggtor, het rooster en de pizzasteen 20 minuten gaan knijpen om op 275 graden te komen. Top temperatuur om zelfgemaakte pizza's mooi krokant te krijgen in 9 minuten zonder dat ze doorgefikt zijn. Het gemak waarmee de temperatuur gestuurd kan worden in de Egg is echt geweldig (zal vast bij elke Kamado zo zijn, alles gaat beter dan met de oude Weber).

Moet nog even een pizzaschep aanschaffen, daarom nu nog bakpapier tussen de steen en de pizza waardoor vocht toch onvoldoende verdampt. Bodem was droog en krokant, met direct meel op steen met daar tussen wat semola zal het vast nog lekkerder worden.

A thread is worthless without pics, de pizza is een van de vier. Ze waren te lekker om fotos van te maken ;) :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I22EuEy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2trR8rL.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XptI8xl.jpg

Zeer blij met de uitkomsten. Volgende week eens kijken of ik er pulled pork af kan krijgen.

PhD i.o.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik heb nog nooit zoveel moeite gehad om nieuw speelgoed te kopen. Ik haat mijn Masterbuilt kamado. There it is ladies and gentlemen, ik haat mijn Masterbuilt kamado. Je kan er gewoon alles mee waardoor je eigenlijk niks anders nodig hebt vanuit een functioneel standpunt.

Het werkt in de regen en in de sneeuw dus waarom een extra bbq :? Afgelopen week pulled pork gemaakt op de MB met de flameboss 400 erop. Gewoon schoonmaken, vuurtje aansteken, flameboss instellen en daarna is het set and forget. Het enige wat er niet goed was dat het vlees te klein was :+

Maar vandaag zeker 5 keer de winkelmand gevuld ivm de 10% actie bij Vuur en Rook en de 100 euro korting op de Green Mountain Grill Daniel Boone Prime RVS WiFi. Uiteindelijk toch maar gekocht want de vrouw werd boos want ze wilt geen maanden gezeur hebben en dit is dan meteen kerstcadeau.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jkdT3ZangmCTbKNyeKAMhqtodM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUxKs0O1Um1ciThu9PZgGY0G.jpg?f=fotoalbum_large

Bottomline: een kamado is eigenlijk een soort eindpunt qua ideale bbq. Maar met deze extra Q kunnen we weer op verschillende temperaturen werken en spelen. * Chevy454 is happy / not happy .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Chevy454 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:45:
Ik heb nog nooit zoveel moeite gehad om nieuw speelgoed te kopen. Ik haat mijn Masterbuilt kamado. There it ladies and gentlemen, ik haat mijn Masterbuilt kamado. Je kan er gewoon alles mee waardoor je eigenlijk niks anders nodig hebt vanuit een functioneel standpunt.

Het werkt in de regen en in de sneeuw dus waarom een extra bbq :? Afgelopen week pulled pork gemaakt op de MB met de flameboss 400 erop. Gewoon schoonmaken, vuurtje aansteken, flameboss instellen en daarna is het set and forget. Het enige wat er niet goed was dat het vlees te klein was :+

Maar vandaag zeker 5 keer de winkelmand gevuld ivm de 10% actie bij Vuur en Rook en de 100 euro korting op de Green Mountain Grill Daniel Boone Prime RVS WiFi. Uiteindelijk toch maar gekocht want de vrouw werd boos want ze wilt geen maanden gezeur hebben en dit is dan meteen kerstcadeau.

[Afbeelding]

Bottomline: een kamado is eigenlijk een soort eindpunt qua ideale bbq. Maar met deze extra Q kunnen we weer op verschillende temperaturen werken en spelen. * Chevy454 is happy / not happy .
Onder dwang een bbq moeten kopen. Heerlijk, dit _O-

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
donleone83 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:22:
Voor picanha deed ik altijd een volledige reverse sear. Maar er zijn wat klachten ivm de fatcap die na het searen iets te bitter / rokerig is. En dus heeft Noskos aangeraden om de fat cap eerst een duwtje te geven bij het opwarmen zodat het bij het afbranden minder lang moet.

Staat op een YT filmpje van hem van reverse searen. En ik denk van fire&food ook

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 03-10-2021 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Apie! schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:50:
Onder dwang een bbq moeten kopen. Heerlijk, dit _O-
En bedankt voor de hulp hé :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:48
Ik heb nog nooit zoveel moeite gehad om nieuw speelgoed te kopen. Ik haat mijn Masterbuilt kamado. There it ladies and gentlemen, ik haat mijn Masterbuilt kamado. Je kan er gewoon alles mee waardoor je eigenlijk niks anders nodig hebt vanuit een functioneel standpunt.

[Afbeelding]

Hehe eindelijk de juiste keuze gemaakt :+

Vergeet ook de pizza insert niet, dat is wel echt een top accessoires.
Verder niet vergeten de probes te kalibreren in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
@Chevy454 Nice! Duurde ff maar nu heb je ook wat... ;)
Veel plezier ermee, ga je zeker geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
@Chevy454 hahaha herkenbaar; ik gebruik mijn stalen kamado als ik lui ben. Verder gebruik ik veelal mijn watersmoker en weber MT.

@MasterMaceMichu je hebt zeker aandelen bij Richard :P

Vanavond krijg ik een full packer brisket en boston but. Donderdag de Boston But Hot n Fast koken (ga mikken op 177C). Volgende week maandag de brisket hot n fast koken! Ik ga deze allebei koken op mijn napoleon watersmoker. TBC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:00

Kijk naast slagers ook eens bij poeliers
Ik weet dat die hier in de buurt in het seizoen ook wild heeft naast de vogeltjes

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:59

zeroday

There is no alternative!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7VMszlRodduEZ5UUV-gCRN1Nuag=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XaeT8GvtG0kFnFIiI1IFOP8Y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WemqI6pm9kCrluoFGmx3EVYY7ME=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/caNroxBWvt9aVEHnGPkK732C.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RBBe7_9T9tFlEX75PaIqkZLWjU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEcvkseSUDrpv3ZKfqhtR2JT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SS9WJm1zXu12o0i4H08-Wg29uuU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ZpOGVWlimOLKpkl7iRVEbkR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5G-2SR9RLqYWVg1aYU9a-ETxS4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2juXztPQonSnNeZ47hEDxlc9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvr7OJTjp0h1VCBIXZ1AlrO8x-w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZvQgiZWg1Ufxhaq8q9aNyg2.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EO3Tw1wlTTmVYkRNRBYW9k4eIpo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9yMkPiV3PFg4zaadfrqNK9a.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-ZOya5GRoVTT1CXLD8UNgx_crw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ly5oULioiNR0k9zU2vuhWOe7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdGsrvWYtH4ZazN4dvy65oH9VO4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCmxinXLybmL714roTJwn7Mw.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ou3VAfLnaMH4H8_pWjeI5FP0SA8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvnYvdHfxI5xzrnfe61Zh9I4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62vmi9hkahZ_obhB_QPZ0wgyrVU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3lRb1WMaSmxyewyza5MVxWfC.jpg?f=fotoalbum_tile

Procesje van het maken van zeeuws / walcherens spek ..

Buikspek, op maat snijden, kruiden en saus, vacumeren, en na 4 dagen op de BBQ .. Smullen ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Weinig gepost de afgelopen tijd, druk druk druk.

Vorige week een leuke 'catering' voor de afdeling van mijn vrouw bij ons thuis. Weinig foto's gemaakt, maar was ondanks stevig buffelen toch leuk.
's Ochtends een stuk procureur van zo'n 2,5 kilo op de kamado en in 7 uur tijd langzaam omgetoverd tot pulled pork.
Deze keer had ik een soort marinade gemaakt van cola, rub en whisky. Met een mop de procueur ingemopt tijdens het proces.
Als sides had ik 2 zakken voorgesneden groenten, in een grote baardslee met wat olie en rub en dan op de braai.
Daarnaast nog spitskool gestoomd en afgegrild, voorzien van een warme dressing bagna cauda (smokey goodness recept, aanrader!!). Verder nog een hele mooie dikke bavette van bijna 2 kilo. Gewoon langzaam boven de kolen op de braai en daarna in reepjes gesneden.
Als afsluiter nog wat Dutch Baby's met vers fruit gemaakt. Was een leuke dag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MeGIt3Uf_fW2pcR8ulLFUnKii3U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKhPBeteqiSFIcJViQaMVEQP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBHeW84pLIJx_ZMgsvnd0jUlxaQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqhn97d2x4Er6qg3GjkPDdXJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biYlIZzbfhZ2WF_FEDLE2u-v6QY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjvKZuaarfNebDCHSOhALyga.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lsn7_NRR2a7V7G4mAPf_dycEl0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/plRSTnfuklPMl1OoUOKxsaLv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMhi6yZqRkO3Rd3Y4EgXexTUARs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bDBhCg5ibMmqp3xiqMet4En.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWl-lywq_1cm4MQnb72SnYCho6g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwGfHqmgHUb2PoOR9XUnAUof.jpg?f=fotoalbum_tile

Afgelopen weekend in de weer geweest met een flink stuk short rib. Ik heb een marinade van soja, ketjap en wat andere smaen gemaakt.
De short rib tussen de botten in 3en gesneden en vervolgens het vlees zo'n 24 uur laten marineren.
De volgende dag de ribben in zo'n 6 uur gegaard op de kamado met wat eikenhout chunks. Op de foto lijkt het wat aan de droge kant, maar dat waren ze absoluut niet.
Leuk om eens een andere twist aan short ribs te geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jx1BEBsTJHWyQX0SmYFxQ9pLfA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N14YksIYWw10GW8D646QnBoz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyVmpjtg76iQdRmpCjJwQP0o8P0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vaP2C9IrjsbEGxeBxPh2ehn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cubz8H_tcvYHAI9UPptxwoDNU5k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mmxxTSxGDzZBiT2qBZFsL8Zm.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvzpk8YccxSYOh0eVtYWkYy38l8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TN4ahW8yuRyT9OivGPDhYEId.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZgoZRPtNHTD659I5prY9IRUOf4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsoMpCsYl1BngVpoYebgp171.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSjOep7cOYjcY-mTxDaiSKa78hU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uf2ZgxlNThI0z1fbyu35zlcD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xDdCHP6XuDePjLzMB8uEN3abWc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wZL9QSnGQjmxAZ7NfULsJPI.jpg?f=fotoalbum_tile

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 19:24
Vanochtend een RVS werktafel opgehaald past mooi bij de Calibers. Enkel nog even opzoek naar wielen zodat deze makkelijk te verplaatsen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCV0MMdqyUk7iXS7GLZl74Jam0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kvml0dMRFLtLPdGRPscd1U5o.jpg?f=fotoalbum_large

En uiteraard een prikkie van marktplaats. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hari-Bo op 04-10-2021 14:16 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mooi tafeltje hoor @Hari-Bo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Dit weekend wil ik graag een beenham maken op de Egg, voordehand ligt een honing-mosterd versie. Iemand hier nog goede tips om hem net even 'anders' te maken? Moet wel ook aansprekend zijn voor kinderen (dus niet te pittig).

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 19:24
Dankje ook enorm blij mee, enkel nog even mobiel maken en het is een ideale werkplek.
Ik zat ook te overwegen om naar volledig inbouw te gaan, maar dat is toch weer een beetje de standaard en de RVS elementen vind ik ook weer wat horeca uitstraling hebben ipv de BBQ cave. Oftewel iets afwijkends deze en komende week vrij en de nieuwe situatie eens uitstallen en vastleggen op de foto. :)

Alleen nog opzoek naar een RVS onderstel om een slagersblok erop te zetten van 80x80x30cm.

[ Voor 8% gewijzigd door Hari-Bo op 04-10-2021 19:56 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Maximus schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:41:
Dit weekend wil ik graag een beenham maken op de Egg, voordehand ligt een honing-mosterd versie. Iemand hier nog goede tips om hem net even 'anders' te maken? Moet wel ook aansprekend zijn voor kinderen (dus niet te pittig).
Standaard honing BBQ saus? Is hier altijd een succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maximus schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:41:
Sesam-gember kan ook heel lekker zijn. Ook het zoet van je honing (in de gembersiroop) maar toch anders :).

Helaas geen recept, ik flans altijd maar wat.

Denk aan marinade van sesamolie, gember, gembersiroop en wat zoute sojasaus.
Aflakken met wat gembersiroop of juist iets op basis van palmsuiker.

[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 04-10-2021 20:54 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:25
Na heel lang stilzwijgend en vol jaloezie door dit forum te lezen heb ik na lang wikken en wegen besloten om ook in te stappen. Vandaag een Kamado Joe Classic I besteld. Maandag heb ik hem in huis. Kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Boudewijn schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:53:
[...]

Sesam-gember kan ook heel lekker zijn. Ook het zoet van je honing (in de gembersiroop) maar toch anders :).

Helaas geen recept, ik flans altijd maar wat.

Denk aan marinade van sesamolie, gember, gembersiroop en wat zoute sojasaus.
Aflakken met wat gembersiroop of juist iets op basis van palmsuiker.
Met sesamolie wel oppassen als je kinderen hebt. Mijn n=2 is dat het te uitgesproken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

barrymossel schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:28:
[...]

Met sesamolie wel oppassen als je kinderen hebt. Mijn n=2 is dat het te uitgesproken is...
Heb geen kinderen. Je kunt de sesamolie ook mengen met neutrale(re) olie zoals zonnebloem of pinda.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

knip

knip
oei oei oei, als dat jou kerstkado is... wat is dan je vrouws kerstkado?........
klassiek geval van Nuts in the Vice :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Boudewijn schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:30:
[...]

Heb geen kinderen. Je kunt de sesamolie ook mengen met neutrale(re) olie zoals zonnebloem of pinda.
Beetje inlevingsvermogen Boudewijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

barrymossel schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:11:
[...]

Beetje inlevingsvermogen Boudewijn!
Nope. Overduidelijk niet aanwezig :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Boudewijn schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:14:
[...]

Nope. Overduidelijk niet aanwezig :D
Houden zo. Wat een gedoe. Hier ligt een halve diepvriesbak vol fish sticks. Ik krijg m'n dochters niet zo opgeleid als @Tomatoman

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

barrymossel schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:31:
[...]

Houden zo. Wat een gedoe. Hier ligt een halve diepvriesbak vol fish sticks. Ik krijg m'n dochters niet zo opgeleid als @Tomatoman
Simpel mini-me's als die er ooit komen krijgen dat gewoon niet van me. Klinkt lullig maar toch.

offtopic:
Het neefje van mijn vriendin eet 'patatjes'. Toen hij om 'patatjes' liep te krijgen en een paar rauwe aardappels kreeg was hij laatst niet blij. Toen er frites kwamen waren ze te dun voor meneer. Het waren inderdaad van die heel dunne frites voor de verandering. Pas toen er reguliere frites kwamen was het goed... man man man. Met dat soort gedoe moet je echt niet aankomen als je een van mijn forks bent.

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 04-10-2021 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

barrymossel schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:31:
[...]

Die van mij eet veel Groente! spruitjes! zuurkool! gourgette!
ok die ander lust een stuk minder ,zelfs champignons zijn de ultieme barf voor hem. Maar wel vlees veel vlees, zal t genetisch bepaald zijn?
HURHUR vuur! vleessch!

Gewoon zo snel mogelijk laten mee eten met "volwassen" voedsel en nooit "kindermenu's" bestellen met uit eten. (gewoon 1 menu laten verdelen op 2 borden als t te veel is)

[ Voor 15% gewijzigd door copykat op 04-10-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
copykat schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:46:
[...]

Die van mij eet veel Groente! spruitjes! zuurkool! gourgette!
ok die ander lust een stuk minder ,zelfs champignons zijn de ultieme barf voor hem. Maar wel vlees veel vlees, zal t genetisch bepaald zijn?
HURHUR vuur! vleessch!

Gewoon zo snel mogelijk laten mee eten met "volwassen" voedsel en nooit "kindermenu's" bestellen met uit eten. (gewoon 1 menu laten verdelen op 2 borden als t te veel is)
De oudste (7) eet alles, like daddy. Maar rood vlees is nog wat lastig. Stukje gewenning door wat je zegt: vaak kindermenu's.
De jongste daarentegen roept nee voordat ze het ziet. Ach, dat kan ik ook waarderen. Uiteindelijk eet ze het wel (foie gras style).

Maar wat ik zei: extremere smaken zijn lastig bij die zeurkousen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
@Paganstars ;) Nee, hij heeft mijn lever en een nier..... Geweldig gast, heerlijk no-nonsense en verkoopt gewoon te mooie spullen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
onze pleegdochter (toen 16 nu 19) was in het begin heel erg van lust ik niet, tegenwoordig is ze hetzelfde als ik en als het er eetbaar uit ziet, gaat het erin.

Wel grappig om te zien hoe dat kan veranderen. Mijn neefjes en nichtjes worden vrij strikt opgevoed en krijgen wat de pot schaft. Oudste neefje kan af en toe wat lastiger zijn, maar eet het dan met tegen zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
copykat schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:06:
oei oei oei, als dat jou kerstkado is... wat is dan je vrouws kerstkado?........
klassiek geval van Nuts in the Vice :+
Baby wordt kortdaags nadien geleverd als alles volgen plan verloopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ThijsM schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:19:
Na heel lang stilzwijgend en vol jaloezie door dit forum te lezen heb ik na lang wikken en wegen besloten om ook in te stappen. Vandaag een Kamado Joe Classic I besteld. Maandag heb ik hem in huis. Kan niet wachten.
Ik raad je aan om een kick ass basket knock off te kopen. Maakt het schoonmaken net wat makkelijker en komt sneller op hogere temperaturen. Maar nadeel is dat je houtskool minder mooi op brandt en dus wat hoger verbruik kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011

Dennis1812

Amateur prutser

Gelukkig heeft de KJ een aslade dus schoonmaken is peanuts

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis1812 op 05-10-2021 21:33 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dennis1812 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:43:
Gelukkig heeft de KJ een aslade dus schoonmaken is peanuts
sjips... dat was het verschil met de Masterbuilt en de KJC1 inderdaad, dan heb je inderdaad een veel makkelijkere schoonmaak. Dan heb je weinig voordeel met een kick ash basket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Vandaag bij de slager 2 kilo procureur gekocht en via het BBQ Experience Center enkele rubs en sauzen samen met apple chuncks. Dit weekend aan de slag met pulled pork, appelsap, rub en apple chuncks. Ben erg benieuwd wat daar vanaf komt :D

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
ok lichtelijk aan de late kant, maar wie heeft er nog een leuk niet omkijken recept a la pulled pork wat morgen in een paar uur klaar is (zeg uurtje of 5-6 max), niet vanavond in de rub hoeft en voor 12 personen is?

Beetje spontane actie maar naar de slager gaan haal ik nu niet meer dus PP gaat niet lukken..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:18

Tripl3 D

Brother in Arms

Hopjesvla79 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:09:
ok lichtelijk aan de late kant, maar wie heeft er nog een leuk niet omkijken recept a la pulled pork wat morgen in een paar uur klaar is (zeg uurtje of 5-6 max), niet vanavond in de rub hoeft en voor 12 personen is?

Beetje spontane actie maar naar de slager gaan haal ik nu niet meer dus PP gaat niet lukken..
8 uur ook goed?

https://www.bbq-nl.com/simpele-pulled-pork/

Zelf al 2 keer een prima resultaat mee behaald

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Pagina: 1 ... 185 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism