Ik ben oprecht benieuwd of dure thermometers heel veel beter zijn dan goedkope. Even los van garantie of gebruikte materialen, want ik geloof echt wel dat daar verschil in zit. Maar is een thermapen nou echt zoveel beter dan mijn meter van 25 euro? En is mijn bluetooth Inkbird met twee probes nou veel slechter dan hele dure? Sure, duurder is mogelijk preciezer, maar je mag toch wel verwachten van een apparaat wat maar één functie heeft (temperatuur meten) dat die ongeacht prijs op z'n minst redelijk accuraat is.jordy89 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:34:
Na 8 jaar met een goedkope thermometer gewerkt ben ik nu van plan om een nieuwe thermometer te kopen. Veel twijfels nog, dus kan jullie hulp gebruiken.
Wat? Thermometer. Mag draadloos zijn (handig met de rotisserie) of met draad. Graag bluetooth en wifi en minimaal 4 probes.
Waarvoor? Vooral voor low & slow.
Budget? Ongeveer EUR 300
Merken waar ik over denk? Thermoworks Signals of Meater Block
Waar twijfel ik over? Meater block ziet er goed uit en erg handig om draadloze probes te hebben. Zeker in combinatie met de rotisserie. Echter wat verhalen gelezen over onbetrouwbaarheid.
Thermoworks signals lijkt een erg betrouwbare speler te zijn met een mogelijkheid om de billows (controller te kopen). Lijkt mij ook een interessante mogelijkheid te zijn.
Graag hoor ik jullie ervaringen met beide en/of advies in mijn situatie.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3