aex351 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:29:
Inmiddels in bezit van een mat zwarte Napoleon Roque 365 barbecue met zij brander

. Ben er wel echt enthousiast over. Die barbecue heeft echt alles wat je maar wensen kan en zit echt degelijk/stevig in elkaar. Plus! met een inleg kan ik er een houtskool barbecue van maken. Ook geen starter nodig, lekker alles aansteken met gas. Heb er nog even over getwijfeld om voor een Kamado te gaan. Maar denk dat zo iets gewoon net wat minder praktisch is, plus het is nu een hype product geworden in de barbecue wereld. Wellicht komt deze ooit nog voor mij erbij

.
mooie keuze. ook lang getwijfeld over gas of niet. (Gas is buiten koken en houtskool is buiten met vuur spelen terwijl je kookt. ;-) Misschien koop ik nog eens een cheap-ass gasbbq voor de snelle gril hap: gas aan hamburger er op, gas uit.
Ik ben er overigens wel verbaasd over hoe 'slecht' de barbecue wereld in elkaar zit. Er bestaan nauwelijks tot geen echte review videos van barbecues. Het merendeel is zwaar gesponsord en dat geeft een heel vertekend beeld. Boretti bijvoorbeeld, is pure troep in die zin dat je puur betaald voor een naam. Zogenaamd een Italiaans merk. Werkelijkheid is dat het een Nederland bedrijf is die een generiek barbecue inkoopt van een Chinese leverancier en daar hun label op plakt. De man van Intratuin gaf dit ook aan. Intratuin had hun eigen white label Boretti Carbone voor 150 euro minder (ik zeg hier white label Boretti Carbone - maar dat is dus ook een white label). In een eerdere post hier heb ik nog een hele lijst van andere white labels neergezet.
seq gesproken komt bijna alles (niet alleen bbq's) tegenwoordig uit de Chinese fabrieken. Ook de authentieke merken laten daar hun producten assembleren of onderdelen maken en assembleren. Probleem is dan meteen de "mal"en "design" is ook meteen vrij beschikbaar om white labels en copy''s te maken.
(ik had met een messen aankoop een hilarische vergelijkbare situatie die omgekeerd is kwa merk. t merk is de fabriek en de retailers verzinnen hun eigen merknaam om te verkopen. )
En de kwaliteit vh het product kan het zelfde zijn of stiekum net even minder in alle specs waardoor je er pas later achter komt. Fabrieken moeten roken en dozen schuiven en op welke manier en voor wie vinden ze minder interessant. (Door de Covid perikelen zijn sommige merken er een beetje op terug gekomen alles buiten Europa te produceren, misschien dat dat dan ook weerslag heeft op kwaliteit vs prijs. (duurder maar beter?)
Ik weet niet zo goed wat ik van dat soort handelspraktijken moet vinden. En ik vind het bovendien al helemaal slecht dat al die 'reviewers' en 'barbecue guru's' dit niet adresseren in hun videos. Ik heb dit in 1 week uitgezocht en dat is omdat ik een Tweaker ben

. Maar de gemiddelde huis-tuin-en-keuken gebruiker die snapt hier dus helemaal niets van.
Daarnaast ook het design aspect van bepaalde barbecues. Een Boretti Fratello/Barilo bijvoorbeeld. Zit gewoon niet goed in elkaar. En daar betaal je dan even 300 euro voor. Voor een product dat na 1 jaar al aan het roesten is.
dat roesten was 1 van de hoofd redenen om niet voor een 3pits gastoestel te gaan. heb geen grote kapschuur oid om hem onder te laten staan.
Meeste reviewers zijn bbq gebruikers/koks en laten hun kunsten zien op een bbq voor views en inkomen.
fabrikanten zien in hun een middel om hun product op de markt te zetten en "huren"ze in.
net als voetballers en hun schoenen. of wielrenners en hun fietsen.
Vlees krijgen om de naam vd leverancier te noemen, nieuwe bbq's om ze in beeld te hebben en te gebruiken. En je bijt de hand niet die je voed. (achter schermen en intern kan je natuurlijk melden dat bepaalde dingen "nie best" zijn maar in t openbaar noem je dat opstartfase, in ontwikkeling kan beter.)
Redelijk logisch. Zolang ze maar duidelijk zijn in hoe ze die producten in hun bezit hebben gekregen.
Dat productie kosten en verkoopprijs ver van elkaar liggen vermoed ik ook wel. Wat dacht je van keukens?
dat gaat pas echt over de kop totdat je duizelig bent.
anyway veel plezier met je nieuwe speeltje!
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....